בכל שנה אני מקווה לעשות מרתון של צפיות שניות. יש סרטים שמשתנים בצפיה שניה: אחרי הכל, דעתך על סרט, אחרי צפיה אחת מושפעת מתנאי ההקרנה, מהחברה שהתלוותה אליך, ממידת ההתחשבות של האנשים מסביב, ממצבי רוח וכאבי ראש. צפיה שניה יכולה לגלות דברים נפלאים על סרט שלא אהבתי – או להיפך. אבל למי יש זמן לצפיה שניה? ימי השנה האחרונים הפכו הפעם לפקעת כל כך מטורפת של אירועים שיש לי מזל אם אני מספיק לישון, ועל לראות סרטים שאני לא לגמרי חייב אין מה לדבר. אין ברירה, נצטרך לשפוט את רובם הגדול של סרטי השנה על פי צפיה אחת בלבד. אז זה לא שאני מזלזל בדעתי, אבל קחו אותה בעירבון מוגבל: יכול להיות שאפילו אני לא מסכים איתי.
ובנימה לא החלטית זו, אנחנו מציגים את הזוכים בפרסי דג הזהב® והדג המלוח® לשנת 2007, כפי שנבחרו על ידי האקדמיה הלאומית למבקרי קולנוע מטעם עצמם שהם גם דגים אדומים, כלומר אני:
בתי קולנוע
הדג המלוח: סגירת בתי הקולנוע הקטנים. נכון, זה לגמרי לא חדש – האולמות המקומיים הקטנים נסגרים לטובת המגה-פלקסים. זה גם נכון שחלק גדול מהקולנועים שנסגרו השנה היו כאלה שאין סיבה להתגעגע אליהם. באופן אישי אני שמח שאף אחד לא יגרור אותי יותר ל'פאר'. אבל אין שום חוק שקובע שבתי קולנוע שכונתיים חייבים להיות גרועים. אז כן, המגה-פלקסים החדשים מגניבים בעיקרון (יס פלאנט ממשיך להחזיק בתואר הקולנוע הטוב ביותר בארץ גם השנה) ובכל זאת, חבל.
דג הזהב: שנים ציפינו וחיכינו וקיווינו, ובסוף זה הגיע. לקרית ביאליק. משונה. לקולנוע האיימקס הראשון בארץ שמקרין באופן סדיר סרטים הוליוודיים בתלת-מימד היה השנה רק סרט אחד להתגאות בו – 'ביוולף' – אבל זה היה שווה את הנסיעה לקריות. המסך הענק והתלת-ממד גורמים לסרט הזה להיות חוויה מעולם אחר. עכשיו רק ש'גלובוס' לא יפשלו עם האולם הזה, לא ישכחו לכוון את הפוקוס או להפעיל את הסראונד – ואני רוצה עוד כמה כאלה. רצוי קצת יותר קרוב אלי.
הפצה
הדג המלוח להחלטת ההפצה הגרועה של השנה: כמו בכל שנה, היו הרבה סרטים טובים, או מצליחים, או מסקרנים, שלא הופצו בארץ מסיבות ברורות יותר או פחות. אבל ההחלטה המטופשת ביותר של המפיצים קשורה דווקא לסרט שכן הוקרן: 'לפגוש את הרובינסונים', אחד הסרטים הכי מצחיקים ועושים מצב רוח טוב של השנה, שהוקרן בדיבוב לעברית בלבד. שלא תבינו לא נכון, הדיבוב היה סבבה – אבל זה פשוט לא סרט לילדים בגיל שדורש דיבוב, ובטח שלא לילדים בלבד. כיוון שרובכם לא ראיתם את הסרט, אני אנסח את זה אחרת: זאת היתה החלטה מטומטמת כמו להפיץ את 'רטטוי' בעברית בלבד.
אה, כן, והחרם האידיוטי על המבקרים עדיין נמשך.
עיברות
אני לא הולך להפתיע אתכם, אתם יודעים בדיוק מה יזכה בדג המלוח לשם העברי הגרוע של השנה. האם היה אי פעם שם דוחה, מעליב, לא מתאים ומשפיל כלפי הסרט והקהל יותר מ'הדייט שתקע אותי'? אני לא חושב. אלא מה, השם הנורא הזה גרם לכך שנשכחו כמה שמות גרועים כמעט באותה המידה (תופעה הידועה כ"אפקט 2 מהיר 2 עצבני"): 'כוורת בסרט', 'סופרבאד: חרמן על הזמן' ו'שודדי הקאריביים: סוף העולם', למשל.
ז'אנרים וטרנדים
דג הזהב: בדרך כלל כשסרט מצליח גורר אחריו גל של חיקויים, זה סימן לצרות. אבל למרות שכולם חיפשו את ה'נרניה' הבא השנה, זאת היתה באופן מפתיע שנה די פנטסטית לפנטזיה. עם 'ממלכת טראביתיה' (לא ממש פנטזיה, אבל…), 'המבוך של פאן' (בניגוד לרבים אחרים אני לא חושב שהוא היה יצירת המופת הגדולה של השנה – אבל עדיין סרט מצוין), 'אבק כוכבים' (היה כיף), 'ביוולף' (היה כיף בתלת-ממד), ואפילו 'מצפן הזהב', שאמנם לא היה סרט טוב, אבל לפחות נראה מצוין.
טרנד שאני לא ממש בטוח לגביו: עירום גברי. שתיים מהסצינות הבלתי נשכחות של השנה היו הופעותיהם בעירום מלא של ויגו מורטנסן ב'סימנים של כבוד' ושל בארט סימפסון ב'משפחת סימפסון: הסרט'. גם ביוולף הממוחשב התפשט, אבל במקרה שלו זה היה בעיקר מצחיק. לא שיש לי בעיה מיוחדת עם זה. מותר גם לצופות ליהנות.
דג מלוח: אני לא יודע אם שמתם לב, אבל יצאו השנה הרבה המשכים. כמה באמת היו שווים את זה? המשכונים הם לא ממש טרנד של השנה אלא טרנד של כל שנה, אבל הקיץ הזה הם הגיעו בצפיפות ובכמות כזו שבאמת נמאס. אבל עשו, כמובן, ים כסף.
והרי החדשות
דג הזהב לארוע החדשותי החשוב של השנה: שביתת התסריטאים, שנראתה בהתחלה כמו משהו משעשע, והולכת ונראית יותר כמו הארמגדון עם כל שבוע שחולף. אני לא רואה 'אבודים', ואם תבטלו את גלובוס הזהב זה ממש לא יזיז לי. אבל האוסקר? יכול להיות שהשנה פשוט לא יהיה טקס אוסקר? שלא לדבר על, אתם יודעים, סרטים. גם זה חשוב.
הדג המלוח ללא-אירוע החדשותי המנופח של השנה: תקשיבו טוב. 'ביקור התזמורת' לא עמד בתקנון של האוסקר לסרט הזר (סליחה, דובר השפה הזרה) הטוב ביותר, ולכן הוא נפסל. אף אחד לא הלשין על אף אחד. עכשיו מותר אולי, סוף סוף, לשכוח מזה ולהתקדם הלאה?
פוסטרים
דג הזהב לפוסטר הטוב של השנה: 'מצפן הזהב', הפוסטר המקורי. ילדה עם דוב משוריין. פשוט ויפה ואני רוצה אחד כזה לקיר שלי.
הדג המלוח לפוסטר הגרוע של השנה: 'מצפן הזהב', הפוסטר הישראלי שקישט בעיקר תחנות אוטובוס. דניאל קרייג וניקול קידמן מסתכלים ישר למצלמה. מה זה אומר לי על הסרט? מה מעניין בזה? ולמה קידמן מחזיקה ג'וק זהוב? מה מכל זה אמור לגרום לי לרצות לראות את הסרט? למי היתה בעיה עם הפוסטר המקורי?
שיר
עם יד אחת קשורה מאחורי הגב, יד שניה עושה תנועה של אופנוע, ואגן מתנדנד:
…I said I wasn't gonna lose my head, but then Pop! Goes My Heart"
שיר האייטיז המושלם, עם קליפ האייטיז המושלם, היה השיא של הסרט החמוד לחלוטין 'מילים ולחן', הקטע הקולנועי שצפיתי בו הכי הרבה פעמים השנה, וזוכה בפרס דג הזהב לשיר השנה. 'Still Alive' מתוך 'פורטל' היה מציב לו תחרות כלשהי, אילו 'פורטל' היה סרט.
ואם כבר מדברים על זה, דג הזהב להפתעת השנה הולך ל'מילים ולחן'. בחיים לא חשבתי שאני אהנה כל כך מקומדיה רומנטית נוסחתית עם יו גרנט ודרו ברימור.
הדג המלוח לאכזבת השנה: אני לא מתחרט על כך שנתתי בשנה שעברה את דג הזהב לטריילר השנה ל-'300'. הטריילרים שלו היו ונשארו מעולים. אבל מה, בסרט עצמו לא היה שום דבר שלא היה בטריילר, חוץ מהרבה נאומים ארוכים ומשעממים. '300' היה פרופגנדה פשיסטית, כן, אבל יותר מזה, הוא היה משעמם.
דג הזהב לנחשים על מטוס של השנה:
ספרטהההההההה!
טריילרים
מעניין, כבר שנתיים רצופות שהזוכה בדג הזהב לטריילר מקבל גם את הדג המלוח לאכזבת השנה. זה לא ממש מבשר טובות לזוכה בדג הזהב לטריילר הטוב של השנה: 'קלוברפילד', או כפי שהוא היה ידוע בזמנו, "הסרט הזה שאין לו שם אבל יש לו טריילר מדהים". האמת היא שההייפ נשמע מוגזם, וגם כשראיתי את הטריילר במחשב לא התלהבתי. אבל לראות את מה שקרה לראש של גב' חרות על מסך גדול, זה כבר משהו שונה לגמרי.
בדג-כסף, לטיזר פשוט מצוין לסרט שהוא (ככה אומרים) פשוט גרוע – ולא הוקרן בארץ – זוכה 'גבעות הפחד 2'.
הדג המלוח לטריילר הגרוע של השנה: הסוג הגרוע ביותר של טריילרים הוא אלה שלא רק גורמים לך סבל במשך שתיים וחצי דקות, אלא גם פוגעים בסרט עצמו. וזה בדיוק מה שעשו הטריילרים והפרסומות של 'ממלכת טראביתיה', שהתאמצו מאוד להציג את הסרט כפנטזית הרפתקאות בנוסח 'נרניה'. לכל צופה בנפרד היה צריך להסביר אחר כך שלסרט – הטוב בהחלט – שהוא הולך לראות אין שום קשר לטריילר, והיו כאלה שהתאכזבו, והוציאו לסרט הטוב הזה שם רע. לא יפה לשקר.
אקשן
הדג המלוח לסצינות האקשן הגרועות ביותר: ב'אידיוקרטיה', אחד הסרטים החביבים שלא הוקרנו בארץ השנה, לוק ווילסון נושא נאום מרגש שבו הוא מביע געגועים לימים היפים ההם שבהם כשראית בסרט פלוץ, יכולת לדעת מי זה שמפליץ, ולמה. ככה אני מרגיש לגבי 'רובוטריקים': באמת שאין לי בעיה עם סרטים שתכליתם להראות פיצוצים יפים, באמת שלא, אבל אני אוהב לדעת בכל רגע נתון מה מתפוצץ, ולמה. חצי השעה האחרונה של 'רובוטריקים' נראתה כמו מזבלה במיקסר. דברים התפוצצו, אבל אני לא יודע מה, וגם ממש לא אכפת לי.
דג הזהב לסצינות האקשן הטובות ביותר: 'לירות כדי להרוג'. הוא אולי היה טיפשי כמעט באותה המידה כמו 'רובוטריקים', אבל השילוב של קלייב אוון, מוניקה בלוצ'י, תינוק, גזר והרבה הרבה אקדחים היה כל כך כיף. זו הדרך הנכונה לעשות אקשן אידיוטי.
הסרט המוזר של השנה
לינץ', כמובן. אפילו אנשים שטוענים שהבינו את 'מלהולנד דרייב' חייבים להודות שאין להם מושג מה בעצם קרה ב'אינלנד אמפייר'. וזה עדיין היה מפחיד, מטריד, משעשע ומרתק.
משחק
שרה אדלר, 'מדוזות'. ג'ודל פרלנד, 'טיידלנד'. ויגו מורטנסן, 'סימנים של כבוד'. אנטון איגו, 'רטטוי'. אימלדה סטונטון, 'הארי פוטר ומסדר עוף החול'. כולם מועמדים ראויים, אבל נראה לי שאין מנוס מלתת את דג הזהב לשחקן הטוב ביותר לאלריך מיהה זכרונו לברכה, על 'חיים של אחרים'.
עוד סוג של טרנד שקרה השנה: "שחקנים" מפורסמים, שהתברר במפתיע שהם גם שחקנים מצוינים – אנג'לינה ג'ולי ב'בכוח הלב' ו-וויל סמית ב'המרדף לאושר' ו'אני האגדה'.
הדג המלוח למשחק הגרוע ביותר בסרט ששמו אינו 'ריקוד מסוכן': קים קטרל (נו, אתם יודעים, סמנתה מ'סקס והעיר') על 'מראה כפולה'. לשמוע אותה מנסה להיות סקסית ולעשות מבטא אירי באותו זמן זה כמו לנסות לצפות בחולה פרקינסון מנסה לעשות ג'אגלינג עם מסורים חשמליים. קורע מצחוק, אבל מהסיבות הלא נכונות. התחרה בה בכבוד: אלון אבוטבול על תפקיד הפושע עוטה משקפי השמש ב'רק כלבים רצים חופשי'. אני מאשים את הבמאי.
בפרס הדג המלוח למשחק הגרוע ביותר בכל סרט, כולל כאלה ששמם הוא 'ריקוד מסוכן', זוכים כל השחקנים של 'ריקוד מסוכן'.
הדג המלוח לסרט שכל המי ומי אוהבים ואני לא: לא יעזור בית דין ולא אוסקר, 'מכתבים מאיוו ג'ימה' הוא לא יותר מסרט בינוני. כנ"ל 'בבל'. כנ"ל 'זודיאק', שבטח פספסתי בו משהו חשוב, כי השתעממתי.
דג הזהב לסרט שאני אוהב למרות שכולם שונאים: 'המעיין'. זה אולי לא היה יצירת המופת הבאה של הבמאי של 'רקוויאם לחלום' לה חיכינו שבע שנים, אבל היי – זה סרט ממש יפה. אני התרגשתי.
הדג המלוח לסרט הגרוע של השנה
'ריקוד מסוכן'. בלי תחרות ובלי ספק. זה הרבה יותר מהסרט הגרוע של השנה – זהו, חד משמעית, הסרט הגרוע ביותר שראיתי אי פעם בקולנוע. ראיתי פרסומות לשמפו עם יותר ערך אמנותי; ראיתי סרטונים על חתולים ביו-טיוב עם ערכי הפקה גבוהים יותר; ראיתי ספרי טלפונים עם עלילה יותר קוהרנטית. אף פעם לא ראיתי במאי שמזלזל בקהל באופן כל כך בוטה.
'ריקוד מסוכן' לקח את הבכורה מכמה סרטים שהיו ראויים, כל אחד מהם בנפרד, לפרס, ביניהם 'אמרתי לך!', 'רק כלבים רצים חופשי', 'קלינר', '88 דקות' 'חניבעל – מקור הרוע', 'וונדל בייקר' ו'הנעלם'.
סרט השנה
הייתי רוצה לראות את כל הסרטים האלה עוד פעם, כדי לדעת מה מביניהם הכי טוב. אבל אין לי זמן, אז צריך להחליט. מועמדים אפשריים הם 'יוקרה', עם העלילה הסופר-מורכבת שלו; 'רטטוי', הסרט הנפלא של בראד בירד ישתבח שמו; 'שודדי הקאריביים: סוף העולם', שהיה כמעט שלוש שעות של כיף; 'מדוזות' המקסים והעצוב; '4 חודשים, 3 שבועות ויומיים' שבמהלכו הפסקתי לנשום לרגעים ארוכים; 'מילים ולחן' שהדביק לי חיוך ענק; 'לירות כדי להרוג', ו'לפגוש את הרובינסונים'.
כפי שאתם בוודאי יודעים, האקדמיה הלאומית למבקרי קולנוע מטעם עצמם שהם גם דגים אדומים לא מתה על סרטים מציאותיים מדי, ומעדיפה סרטים שמתרחשים בעולמות אחרים; בשביל המציאות, כך אומרים באקדמיה, יש לנו את המציאות. לכן, גם השנה נבחר סרט שמתרחש בעולם אחר, הזוי ומוזר, עם חוקים משלו. דיסטופיה פוסט-אפוקליפטית כזאת, אתם יודעים. שמו של העולם האחר הוא מזרח גרמניה, והסרט הוא 'חיים של אחרים'.
כן, אני יודע, גם אותי זה הפתיע.
25 הדקות האחרונות
ולסיום: אם אתם רואים רק 25 דקות מתוך סרטי השנה, תוודאו שאלה יהיו הדקות האלה –
25. אילנה אביטל, בתפקיד אמא מרוקאית, מענטזת. אוקיי, זאת לא בדיוק היתה דקה טובה, אבל זה היה רגע בלתי נשכח. 'ריקוד מסוכן'
24. אתה נמצא כאן. '1408'
23. "אפשר לירות בך?", 'הוליוודלנד'
22. פרנק לוקאס סוגר חשבון עם צנצנת, 'אמריקן גנגסטר'
21. תדרוך לפני היציאה למשימה, 'המוסד הסגור'
20. מריאן פרל שומעת מה קרה לבעלה, 'בכוח הלב'
19. יש לי ציפור קטנה בלב, 'ביקור התזמורת'
18. החתונה, 'שודדי הקאריביים: סוף העולם'
17. לידתו של איש החול, 'ספיידרמן 3'
16. קרב החרציות הגדול, 'קללת פרח הזהב'
15.'ארנבים' – הסיטקום הכי קריפי בתולדות היקום, 'אינלנד אמפייר'
14."יש לך יותר מתיק אחד", 'חיים של אחרים'
13. בוחן פתע (טום סלק!), 'לפגוש את הרובינסונים'
12. סצינת הפתיחה, או 1001 דברים שאפשר לעשות עם גזר, 'לירות כדי להרוג'
11. סצינת העירום של בארט, 'משפחת סימפסון: הסרט'
10. המפגש עם אמא של גרנדל, 'ביוולף'
9. משא ומתן, '4 חודשים, 3 שבועות ויומיים'
8. בית מרחץ, 'סימנים של כבוד'
7. פתיחת צירים, דבר ראשון, 'בופור'
6. הילדה הקוריאנית מנסה לברוח מ'המארח'
5. שיעור ראשון: איך לעשות ביד, 'אירינה פאלם'
4. האיש החיוור ושולחן האוכל, 'המבוך של פאן'
3. You are gold and silve-he-her. 'פופ! ליבי קפץ', 'מילים ולחן'
2. ארץ הג'וני דפים, 'שודדי הקאריביים: סוף העולם'
1. המבקר אנטון איגו טועם רטטוי.
- דג הזהב/דג מלוח 2006
- בייוולף
- לפגוש את הרובינסונים
- רטטוי
- הדייט שתקע אותי
- כוורת בסרט
- שודדי הקאריביים: סוף העולם
- סופרבאד
- ממלכת טראביתיה
- המבוך של פאן
- אבק כוכבים
- מצפן הזהב
- סימנים של כבוד
- משפחת סימפסון
- ביקור התזמורת
- בופור
- ריקוד מסוכן
- הפוסטר המקורי של 'מצפן הזהב'
- מילים ולחן
- 300
- קלוברפילד – הטריילר
- גבעות הפחד 2 – טיזר
- רובוטריקים
- לירות כדי להרוג
- זודיאק
טקס חלש יחסית לשנים הקודמות.
למרות זאת, בחירות מעניינות, חלקן לא מוצדקות בכלל וחלקן לגמרי מוצדקות.
נו, זה היה עמוק
אכפת לך לפרט?
לדעתי, שנה חלשה ביחס לקודמות..
ביחס הפוך לקולנוע הישראלי.
דווקא הסרטים שאהבתי היו ישראלים השנה. גם את 'בופור', 'מדוזות' ו'ביקור בתזמורת' אהבתי מאוד, ואת כולם ראיתי בקולנוע. אני עדיין מעדיף לראות יום אחד סרט ישראלי טוב שהוא לא דרמתי, אבל לפחות בתחום הזה המצב השתפר, לפחות לפי השנה האחרונה.
את ההמשכים לא אהבתי בכלל. 'מת לחיום 4.0' היה אוסף של פיצוצים וסרט פעולה בינוני לגמרי שדי לא ברור מה מטרתו חוץ מלהרוויח כסף מסדרת סרטים ישנים. 'שודדי הקאריבים' היה נחמד אבל לא יותר מדי (ולדעתי גם הרבה יותר ארוך ממה שצריך). 'ספיידרמן' היה נחמד אבל נוסחאתי. 'משפחת סימפסון' (המשך לסידרת הטלויזיה?) היה מצחיק מאוד אם הוא היה עוסק ביצורים צהובים חדשים שלא נראו, אבל ביחס לסדרה שרצה כבר חמש עשרה שנים וביחס למצב בשטח כיום (עם 'סאות' פארק, ו'איש משפחה' וכדומה) היה קצת מאכזב.
מאוד אהבתי את 'המבוך של פאן', 'אמריקן גנסטר', 'הדייט שתקע אותי', 'סופר באד', ו'אני אגדה'.
הסרט שהכי חשבתי שאני אסבול בו ובסוף לא סבלתי – 'הרובוטריקים'.
הרגע הכי יפה לדעתי היה מרדף הצבאים בניו ב'אני אגדה'. וכמעט חצי מ'מהמבוך של פאן'. ואולי גם כמה רגעים בסלואו מושן מ- '300'. בכל זאת מבחינה גרפית הוא היה יותר מבסדר.
אני ממש אוהב את הטקס הזה.
דג הזהב שלי מוענק ל"המעניין" (טכנית ראיתי אותו באוקטובר 2006 אבל אני מאשר לעצמי). הצפייה הראשונה לוותה בכל המטען הרגשי שנקרא "דארן ארונופסקי", מהלך שקצת שיבש את העניינים (עדיין חשבתי שזה סרט מצויין, אבל לא הבנתי עד כמה). בצפייה השנייה כבר היה ברור – מאסטרפיס. החמצה ענקית של כל העולם (אגב, נדמה לי לאחרונה שאנשים שאהבו את המעניין גם קיבלו יפה את .A.I, לפחות על פי מדגם לא מייצג בעליל שערכתי).
רובוטריקים היה תאונה ויזואלית. זוועה. לא ברור לי איך אפשר בכלל להנות מכל הסמטוכה המפוקסלת שהתערבבה לה שם.
קלוברפילד כנראה לא יהיה סרט טוב. יותר מידי באזז על שום דבר. סה"כ גודזילה בתקציב נמוך, על מה ולמה המהומה?
ופוסטר נהדר שאולי יתמודד על הפרס בשנה הבאה:
לא!!! אל תעשה את זה!
באמת שלא כדאי לך, משום שיקול שהוא, לראות את הריקוד המסוכן. כפי שמזהיר השם – זה מסוכן!
אם אתה רוצה לראות בשביל הצחוקים – תוותר. לא מוצלח גם כקומדיה/פארודיה הזויה להחריד.
המלצה, או יותר נכון אנטי-המלצה, שלי. מנסיון…
ושאלה:
"המעניין" – זה בכוונה?
האמת, לא התלהבתי מהפוסטר
כבר כמה סרטי אימה השתמשו באימג' ה"עין עם משהו בתוכה", וספציפית, השילוב של עין ויד מזכיר את הפוסטר (היותר קריפי, לדעתי) של 'The Return':
http://www.impawards.com/2006/return.html
שנה הבאה כל הפוסטרים של ''באטמן - האביר האפל'' זוכים בקטגוריה הזאת
, נכון?
אני אוהב את הפוסטר של Kicking It
http://www.impawards.com/2008/kicking_it.html
אני ממש אוהב את הטקס הזה.
מאוד אהבתי את AI, ומאוד לא אהבתי את המעיין, וכך גם כמה מחבריי שראו את הסרט אמי. אז יש לכל הפחות יוצאים מהכלל לכלל שלך. לדעתי הם גם דברטים לא דומים כלל בסגנונם אז אני לא מבין למה ההוואה הזאת.
-האשף הדגול
אני רוצה ילד ממי שערך את התמונה
אופציונלי: אם זו אשה, אני רוצה ילד מבן הזוג שלה.
היה שווה לחכות שנה, אחלה מאמר/טקס/ביקורת/מה-שזה-לא-יהיה!
אני אומנם לא רוצה ילד ממי שערכ/ה את התמונה, אחריות וכאלה, אבל אשמח לעמוד בצל שלו או שלה ולהיראות קטן.
הבעיה היא שבזבזתי את כל הצחוק שלי עוד לפני שקראתי מילה אחת, כך שהטקס נראה פחות מצחיק ממה שהוא עלול היה להיות.
אולי בצפייה שניה
אחלה טקס והכל,
אבל מתי לא ידענו שאנג'לינה ג'ולי היא שחקנית מצויינת? היא הוכיחה את זה ב'נערה בהפרעה', 'ג'יה' ואפילו בסרטים לא כאלה טובים כמו משהו העצמות, טומב ריידר וההוא עם זה מיופ אימונים מסוכן.
*ככה זה כשאתה כותב הודעה עייף ושוכח איך קוראים לסרטים של האלילה שלך.
ההוא עם זה מיום אימונים מסוכן (דנזל וושינגטון)
זה אותו משהו עם העצמות: 'אספן העצמות' או שבעצם התכוונת ל'לקחת חיים' עם איתן הוק.
אבל בהחלט שלא היה צורך בשנה הזו בכדי לדעת שיש בוויל סמית' ובאנג'לינה משהו מעבר לסקס אפיל.
אולי אני לא ראוי...
אבל הייתי רוצה להגיש את פרס דג הזהב לעברות:
"מצפן הזהב"
העברות שמוכיח באופן סופי שהמפיצים לא מזלזלים בנו ולא חושבים שאנחנו חבורת בורים מטומטמים. הם כאלה.
יש עוד קטע קצר לפני הכותרות,
והוא הרבה פחות מינורי וכבר די מעצבן.
תמיד יש עוד 15 דקות (לפחות!) שאסור לפספס
ולכן אנו (שזה אני המלכותי ואחיו האיכרים) גאים לבחור ב:
15. שביתה מקסיקנית: אושן 13 .
14. נלחמים בצל: 300
13. כותרות הפתיחה הטובות בהיסטוריה: פפריקה
12. ג'ון מקליין מול בחורת קונג פו; באוטו: מת לחיות 4.0
11. מרדף סלולרי בתחנה: זהות אבודה
10. "זה הקטע שבו את מתחילה לפחד": חסין מוות.
9. מצ'טה: פלאנט טרור.
8. אתם צופיס ברשת FOX. אפילו בקולנוע: משפחת סימפסון
7. ריקוד מסביב למרק: רטטוי
6. בלקאאוט וסקורפנק מול צבא ארצות הברית: רובוטריקים.
5. הארי המזוהם היה פותר את זה בקלות: זודיאק
4. כוכב(ים) נולד במאפיה: סימנים של כבוד
3. דוקטור, דיקטטור, פרה: המלך האחרון של סקןטלנד
2. גוסט ריידר נגמר, אולם קולנוע שלם נאנח בהקלה: גוסט ריידר.
1. להקת מסטודון מסבירה, באופן סופי ומוחלט בהחלט, איך צריך להתנהג בקולנוע, בקטע שצריך להיות מוקרן לפני כל סרט בארץ: Aqua Teen Hunger Force Colon Movie Film for Theatres
http://www.youtube.com/watch?
התכוונת לזה?
http://www.youtube.com/watch?v=FSyO1t2As3U&feature=related
אכן חובה לפני כל סרט
תמיד יש עוד 15 דקות (לפחות!) שאסור לפספס
ואוו,
אלה באמת מסטודון?
המוסד הסגור - נספח
לא רק התדרוך לפני המשימה הוא שוס אל א עוד קטעים זכורים לטובה כמו :קוצ'יק במעבדה,והדמויות של הסוכנים במטוס לפני הצניחה.
מישהו יודע אם יעשו סרט המשך?
הפופו-RULES!
אוף. כמעט
כמעט הסכמתי לגמרי עם הכל. עד שהעמדת את יוקרה לסרט השנה.
זה לא שיש לי בעיה איתו. סרט מצויין. אבל למה, למה לעזאזל הבמאי צריך היה להניח שאנחנו נורא נורא טיפשים?
עד אותו רגע בסוף בו הוא מנסה לגרום להכל להראות כמו טוויסט, כאילו שהפיתרון לא נחשף לפנינו שעה קודם, חשבתי שזה אחד הסרטים הטובים שראיתי בשנים האחרונות. גם כשזה הגיע, לא רציתי להאמין – חייב להיות פה איזה סופר-טוויסט-מסובב. אבל לא.
אוף. כמעט
איזה טוויסט אם אפשר לשאול?
ראיתי את הסרט ולא זכור לי טוויסט…
יש בביקורת הרבה דיונים
אם בכלל היה אמור להיות טוויסט או שלא זו היתה הכוונה: http://www.fisheye.co.il/prestige
רגע, הרובינסונים טוב?
לא אמרתם מתישהו שהוא רע? למה הנחתי שהוא רע?
כי לא ראית אותו
בעיני, אחת הקומדיות המוצלחות של השנה. ההחלטה להפיץ אותו לקולנוע בעברית בלבד (בדויד יש גם אנגלית, תודה לאל), כאילו מדובר בסרט שרק מי שאינו קורא כתוביות יהנה ממנו, היא באמת אחת מהגרועות שנעשו השנה ונעשו הרבה.
עוד חמש דקות משלי:
1. הקרב בתוניסיה (המוסד הסגור)
2. חג המולד (רגעים יקרים של אהבה)
3. מחכים לטלפון (ביקור התזמורת)
4. So when's Anne Frank gonna smoke Hitler? (יומני החופש)
5. ספיידר פיג (משפחת סימפסון)
עוד דקה אחת מסוף שנה שעברה:
"קוראים לי איציק" (הדברים שמאחורי השמש)
יכול להיות שעיניי מטעות אותי
אבל בקטגוריית המשחק נרמז שמורטנסן שיחק ב'חיים של אחרים'.
כן, הוא שיחק את הכדור במעלית
בהחלט השג מרשים:
15 שניות מסך, בלי אף שורה והוא מככב ברשימת '6 ההופעות הגדולות של השנה' של הדג הגדול.
איזה חרם על מבקרים?
אה, ועוד שאלה: מה רע בשם "שודדי הקאריביים: סוף העולם"?
איזה חרם על מבקרים?
לא ראיתי את הסרט השלישי, אבל מהסרט השני ניתן להסיק ש"סוף העולם" צריך להיות מתורגם כ"קצה העולם".
הסרט מספר
על המסע של האלהאים לקצה העולם בשביל להחזיר את ג'ק. קצה העולם במובן הגיאוגרפי. כשאומרים "סוף העולם" זה כאילו מתכוונים לקץ העולם, וזה בכלל לא קשור.
לא מדוייק
כשמתארים מקום כ"סוף העולם שמאלה" לא מתכוונים שאחרי הארמגדון יהיה ניתן לראות משמאל את המקום הנ"ל. ודווקא גם בשם באנגלית יש את 2 המשמעויות.
סך הכל- היו שמות הרבה יותר גרועים. וספציפית- ה"זהויות" למיניהם, אבל זה מחדל ישן…
לא כזה בעייתי
זה לא שם גרוע ברמה של '2 מהיר 2 עצבני' או 'סופרבאד: חרמן על הזמן'.
ובקשר לחרם? מישהו יכול לעדכן אותי?
חלק ממפיצי הקולנוע מחרימים מבקרים שלא מוכנים לדחות פרסום ביקורות
עד אחרי השבוע הראשון שסרט מוקרן. המפיצים לא מאפשרים לאותם מבקרים להיכנס להקרנות לעיתונאים.
כתבה מספר 3325
תודה
חסר פרס.
איך ויתרתם השנה על "סלמון הספק"? אחד מהפרסים הנחשבים ביותר.
לי חסר משהו אחר- ראשי התיבות אלמקטעד''א
זה אחד הדברים שאני מצפה להם מדי שנה בסיכומי דג הזהב.
סלמון הספק
אני לא רואה את העדרותו של סלמון הספק כבעיה, להיפך – זה רק אומר שכמעט את כל הסרטים שרציתי לראות השנה, ראיתי. אבל אם כבר מדברים, אז סלמוני הספק של השנה הולכים ל'המלך האחרון של סקוטלנד' ו'רמז לסקנדל'.
אם יש ספק - אין ספק.
רמז לסקנדל היה ביצוע כמעט מושלם לרעיון מעולה. הוא אחד הסרטים המבריקים שיצאו בשנים האחרונות, למרות (ואולי בגלל? לא, בהחלט למרות) תחושת ההחמצה הקלה שנלווית אליו.
לגבי המלך האחרון – גם אצלי הוא עדיין בחזקת נעלם. מקווה להשלים את החסר.
טקס מהנה כרגיל :]
מסכימה עם הרוב, או לפחות עם הרוב שראיתי/אני יודעת על מה אתה מדבר.
צחקתי כ"כ בפרסי השחקנים והסרטים הגרועים!
ונכון שפופ זוכה בשיר בהליכה, אבל הוא גם צריך לזכות בפרס "הקטע שממש לא יוצא לך מהראש, כמה שאתה מתאמץ", אחד הדברים הגדולים שהקולנוע ייצר זה הקליפ הזה :)
ורגעי השיא הקולנועיים, בהחלט שולשת הראשונים שם :]
ובכן
אני חושב ש"דג מלוח" די רציני ומאוד מאוד מלוח, יש לומר, הוא הסרט-שאיך-אין-לו-בושה-להזכיר-בטריילר-שלו-את-שר-הטבעות! הידוע בשמו: "מצפן הזהב". אפילו מסך קולנוע גדול לא עזר במאומה להעלות את הערכתי לסרט. מאכזב. מאכזב. לא לראות. בטח שלא בקולנוע.
"חיים של אחרים" – אכן סרט יוצא מן הכלל. גם סרט השנה שלי. בצפייה ראשונה (בקולנוע) – נפלא, מרגש. בצפייה שניה – אפילו יותר.
לסיכום: מי שלא ראה – שיראה. מי שראה רק פעם אחת – שיראה שוב. מי שראה כבר פעמיים – לא יודע. אולי כדי אפילו שוב..
ולמרות שהוא לא סרט השנה, הוא לדעתי הסרט הישראלי של השנה: "מדוזות". שווה.
מסכים עם הרוב!
לא ראיתי כל כך הרבה סרטים השנה אבל מהרוב ראיתי נהנתי.
אכזבת השנה מבחינתי- רובטריקים
במיוחד הסוף..באמת לא הבינו כלום.
ומילים ולחן ראיתי פעמיים!
השיר נתקע לי בראש במשך חודש וחצי!
הקומדיה הרומנטית הכי טובה שראיתי :]
ושודדה"ק 3
אחחח…3 שעות של הנאה מסחררת!
צחוקים אקשן מתח דרמה רומנטיקה ועוד אקשן והרבה קפטן ספארו
הרבה דיאלוגים מצחיקים
[נפל לי המוח, תקצצו לו את השפם תעקרו לו את הלשון ותורידו לו את הזקן המדובלל,הידיים שלי נקיות.. מבחינה מטאפורית כמובן ועוד!]
ונראה לי אנשים שחכו פה את נורביט..
הסצנה שהיא מתגלשת במלגשה של הברכה, מי שלא אה את רספושיה מתגלשת לא ראה צונאמי מימיו!
ובכלל אדי מרפי… מבחינתי אחד השחקנים הטובים של השנה על 3 תפקידים מעולים! [ואיתו ברשימה דפ וסמית']
אחלה טקס, ואחלה שנה :]
טקס דווקא מרשים ביותר
אהבתי את התיאור של 'ריקוד מסוכן'. אפילו שלא ראיתי אותו.
גם שמתי לב שהרבה מהסרטים הטובים של השנה עוד לא ראיתי. נרשם לפניי.
ורד פיש, אני איתך עם 'המעיין'. זה סרט ממש יפה ויזואלית וקונספטואלית. והיה מאוד מתאים הצמח שיצא מפיו של יו ג'קמן- ככה צריך להיות, שישתוק ויוציא סכינים מהידיים.
גם רציתי לציין עוד דקה שלדעתי צריכה להיחרט על לוחות ההיסטוריה של הקולנוע:
סצינת הסיום ב'סופרבאד'.
now THAT's cinema. לא ציפיתי לסוף כזה מסרט שתורגם ל'חרמן על הזמן', אך מצד שני זה היה באמת סרט טוב.
רד פיש אתה מלך
מסכים לגבי הכל. ובמיוחד לגבי בבל וזודיאק לעומת המעיין הנפלא.
אגב, הסרט שכולם ימותו עליו ואני אתעב ב 2008 יהיה ללא ספק NO COUNTRY FOR OLD MEN. פשוט סרט מחורבן להפליא.
בוחן פתע (טום סלק!), ??
איזהקטע זה בדיוק?
הקטע הזה
(רק באיכות טובה יותר)
http://www.youtube.com/watch?v=03-5rj1t3cs
זהירות, הקטע כולל ספוילרים מינוריים וכובע פירות.
הקטע מביקורת התזמורת
צריך להיות לטעמי הרבה יותר גבוה.
זה היה האחד הקטעים היותר טובים שראיתי בקולנוע בשנה האחרונה (ואף יותר מזה).
פשוט דקה מושלמת.
Still Alive הוא שיר השנה שלי
לא אכפת שהוא לא סרט, הוא סיום מושלם לגמרי למשחק שהוא יותר מסרט.
Still Alive הוא שיר השנה שלי
מסכים בהחלט. והנה קישור שרדפיש משום מה לא שם:
http://www.youtube.com/watch?v=Y6ljFaKRTrI&feature=related
לא רק שלך
http://www.penny-arcade.com/comic/2007/12/28
5 השניות של השנה
"המלך האחרון של סקוטלנד"
קרי וושינגטון מציגה את שני חצאי גלובוסי הזהב שהעניק לה הטבע.
משעמם!
די כבר עם הניג'וס הזה של תרגומים גרועים לעברית של שמות סרטים. איך אתם לא משעממים את עצמכם בעיסוק האינפנטילי והנלעג הזה?
משעמם!
יש לי הרגשה שאני יודע ממה את/אתה מתפרנס/מתפרנסת.
רד, אתה חייב לספר לי מה אהבת ב
ארבעה חודשים, שלושה שבועות ויומיים.
לי זה היה נראה כמו התחלה של סרט טוב. אבל איפה הסרט?
מזכיר לי סיפורים קצרים שהייתי כותבת פעם, כשחשבתי שתיאור יפה זה חשוב אבל לא הבנתי למה צריך עלילה, או למה היא צריכה להיות מיוחדת.
סיכום השנה שלי
השנה ראיתי רק 12 סרטים (מתוכם 8 בבתי הקולנוע). היתה לי התלבטות קשה בנוגע לסרט השנה, אבל בסוף הפרס הלך לרטטוי, בעיקר בגלל העלילה הלא-שגרתית והרגע בו איגו טועם את הרטטוי.
שיר השנה שלי הוא (כמובן) ספיידר-פיג, שקשה לי להאמין שהוא לא זכה לאזכור בטקס של רד.
אכזבת השנה היא ללא ספק אבק כוכבים. כמה ציפיתי לסרט הראשון עפ"י ספרו של ניל גיימן, ונדהמתי לגלות שכל קשר בין הספר לבין הסרט מקרי בהחלט.
הפתעת השנה היא בייוולף. באתי לסרט בלי הרבה ציפיות והופתעתי מאוד לטובה. העלילה היתה מרתקת והאנימציה גם היא היתה טובה.
טרנד השנה הוא אנטי-קפיטליזם. הסימפסונס עשו סרט שלם שמנסה להטיף לאיכות הסביבה, אבל דווקא רטטוי הוא שהיה בעל מסר משכנע יותר בנושא המסחור התעשייתי.
לסיום, עוד מס' רגעים טובים שהיו השנה בקולנוע שרד לא ציין:
1. אופטימוס פריים מופיע לראשונה (רובוטריקים).
2. שוורצנגר בוחר אחד מחמישה תרחישים אפשריים (סימפסונס).
3. שוורצנגר בוחר אחד מחמישה תרחישים אפשריים בפעם השנייה (סימפסונס).
4. הרותגאר מספר לבייוולף את האמת על אמו של גרנדל (בייוולף).
5. ספיידר-פיג (סימפסונס).
6. רמי מביט לראושנה על פריז (רטטוי).
7. הקרב על מלכות דובי הקוטב (המצפן הזהוב).
הסצינה השביעית
היא אחת האכזבות הגדולות שהיו לי השנה.עם השאר אני מסכים
''כל קשר בין הספר 'אבק כוכבים' לסרט מקרי בהחלט'' זו הגזמה גדולה.
להוציא את התוספת של קפטן שייקספיר, לא היו בדמויות שינויים בולטים לעומת הספר. והשינויים שנעשו בעלילה הם אמנם ניכרים, אבל רחוקים להיות כאלה שמנתקים כל קשר למקור. גם מבחינת האווירה של אגדה עם נימה אירונית הסרט די נאמן למקור.
לא רק שהסרט בסך הכל די נאמן למקור
כל השינויים שנעשו הם הכרחיים במעבר למדיה ויזואלית, ולטעמי משפרים את הסיפור.
הסרט טוב מהספר.
הזכרי לי שוב מה היה הכרחי בדמות של דה נירו?
וכיצד בלי זה לא היה ניתן לעבד את הספר לסרט קולנוע?
זו היתה הפוגה קומית נהדרת
לא היו חייבים דווקא אותו כמובן, אבל היו חייבים שם משהו בסגנון קומי, וזה לדעתי היה בסדר גמור.
ברור שאפשר היה לעבד את הספר שונה, אבל אני לא בטוחה שאפשר היה לעבד אותו הרבה יותר טוב מזה.
מה שאני משוכנעת הוא שאילו היו מנסים לעקוב בדיוק אחרי הספר ללא שינויים בכלל, הסרט היה יוצא מוצלח פחות.
פינגווין הזהב - הזוכים
לא ברור לי למה, אבל הייתי צריך לשנות את העיצוב של האתר ולחלק את ה"טקס" לשניים כדי שיהיה קריא. אני דווקא מרוצה מהתוצאה.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=1054709
זה נורא! אפילו לא שיחקתי את המשחק וזה תקוע לי בראש!
ואגב, איפה אני יכול לקנות את המשחק?
הו! נהדר!
יש לי כל כך הרבה ללמוד…
(אין איזה אמוטיקון שמזיל דימעה מרוב התרגשות?)
פרס דג מלוח למשפט חסר המשמעות מתוך סרט שהופך אותו לאידיוטי במיוחד
חסר משמעות?
זה שאתה לא הבנת אותו (לא ברור לי למה, זה לא ממש מסובך) לא הופך אותו לחסר משמעות.
דווקא הבנתי אותו
אבל תנסה להגיד כל משפט ארבע מאות פעם ותגלה שהמילים מאבדות את משמעותן.
'ריקוד מסוכן' יותר גרוע מטוקסיק אוונג'ר?
האימה!
וואו, קודם כל, באמת שראיתי יחסית מעט סרטים חדשים השנה, ודווקא יש לי רשימה מכובדת של כאלו שאני חייב כבר לתפוס (כמו חיים של אחרים, אני אגדה וסימנים של כבוד).
הנה כמה רגעים שתפסו אותי השנה:
1. קפטן וידאל תופר לעצמו את הלחי (המבוך של פאן).
2. מקלאבין יוצא לסיבוב קניות בחנות המשקאות (סופרבאד).
3. הכיפה מגיעה (הסימפסונס)
4. צ'רי מגשימה את ייעודה (פלאנט טרור).
5. רטטוי, כ"כ קשה לבחור. נלך על סצנת ההגעה לפריז.
6. גשם של נבואות במחלקת המיסתורין (הארי פוטר ומסדר עוף החול).
7. הרצח על גדת האגם- צילום מדהים! (זודיאק).
הסימפסונס זה הסרט הכי אוברייטד השנה, אם לא בכלל.
באמת כאילו, הוא פשוט לא מצחיק, וגם ממש מטופש, ולא במובן הטוב. רוב הזמן הרגשתי שמזלזלים באינטליגנציה שלי.
כל הזמן שמעתי כמה הסרט הזה מצחיק, אבל בסוף הסרט אני כולי הייתי "אז, איפה החלק המצחיק?"
פספוס.
זודיאק באמת היה אוברייטד
אני נורא השתעממתי. אני חושבת שבשלב מסוים גם התחלתי לנקר, אבל אולי אפשר להאשים מחסור בשעות שינה בעקבות הצבא ולא את הסרט.
נורא ציפיתי לסרט מעניין והוא היה ארוך ומשעמם לעיתים, וחבל.
הטריילרים של גבעות הפחד 2 בהחלט היו מגניבים
את הסרט (התחלתי) לראות לפני חודש-חודשיים ואחרי בערך 20 דקות-חצי שעה של ירידות אל איך החיילים מתנהגים (כמו מטומטמים) עזבתי את המקום.
המקום היה הסלון של אח שלי ואת הסרט ראינו ב-DVD אז לא הרגשתי רע עם עצמי.
פרס 'חשבתי שזה הפוסטר הכי מקורי ומרענן שראיתי בעשור האחרון':
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?Archive=true&MID=2418 ('וסרמיל', שאם היה צדק בעולם היה אמור לעשות ב-2007 לקולנוע הישראלי את מה ש'ימים קפואים' עשה ב-2006)
עד שנתקלתי בזה:
לזכותו של סלמונה יאמר שהוא מעתיק מספייק לי גם את התוכן של הסרט בעיברות קל ועושה זאת בצורה מושלמת, מעניין איך הייתה נראית הגרסה שלו ל'האיש שבפנים'.
באמת מועתק אחד לאחד. מעניין אם אי פעם תבעו על גניבת פוסטר לסרט.
אני מתאר לעצמי שזה חומר מוגן בזכויות יוצרים כמו כל יצירה אחרת – מישהו הרי ישב ועיצב את הפוסטר של לי.
20 הדקות שלי
20 הדקות הזכורות לי ביותר השנה בקולנוע הם מתוך הסרט הקוריאני האיום D-WAR . משהו כמו שני שליש לתוך הסרט , העלילה המרכזית המשמימה נשכיחה לטובת סצינה אחת אפית מבדרת . 20 דקות ענקיות של דינוזאורים ( עם משגרי טילים!) , לטאות מעופפות ( עם משגרי טילים!) ונחש ענק (בלי משגרי טילים!!) מחריבים את מרכז לוס-אנג'לס תוך כדי ניהול קרב עם הצבא האמריאי המודרני ( משגרי טילים לכולם!!!) . למעשה, אם כל הסרט היה ככה , הוא היה ריכוז כל-כך מאסיבי של AWESOME עד כדי כך שהפנים של הצופים בו היו נמסות , והם היו עולים לשמיים במערבולת של אש כמו הנאצים בסוף "שודדי התיבה האבודה " .לכן , כדי להגן עלינו הצופים מגורל אכזר זה, 20 דקות אפיות אלה מוקפות בסרט מחורבן לכל הדעות , שמאזן אותם .20 הדקות האלו הם מה שהקרב בסוף הרובוטריקים היה צריך להיות. 20 הדקות האלה הם מה ש300 היה יכול להיות , אם רק היו לפילים הפרסיים משגרי טילים .
די נכון
'Dragon Wars' הוא דומה מאוד ל'רובוטריקים': חרא סרט, אחלה אפקטים. ההבדל הוא שב'Dragon Wars' גם אפשר להבין מה קורה, ולכן הוא סרט טוב יותר.
LOL. תיאור נפלא.
תגובה בדיליי מטורף:
"יש לך יותר מתיק אחד"- אפשר תזכורת? כי ראיתי את הסרט (המצוין) לפני ממש קצת זמן, אני לא בטוח שעבר שבוע, אבל אני לא בטוח למה הכוונה.
המממ. כן, הגיוני.
הרגע המועדף עלי מהסרט, אגב, הוא השיחה של קצין השטאזי עם הילד במעלית. פשוט נפלא.