המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר לשנת תשס"ח: שלושת הגדולים – 'ואלס עם באשיר', 'איים אבודים', 'שבעה' – ובנוסף להם, 'אצבע אלוהים' ו'כמו אבא שלך'. משה איבגי הגדיל עשות ומועמד שלוש פעמים על שלושה סרטים שונים. |
29.07.2008
|
יומית
המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר לשנת תשס"ח: שלושת הגדולים – 'ואלס עם באשיר', 'איים אבודים', 'שבעה' – ובנוסף להם, 'אצבע אלוהים' ו'כמו אבא שלך'. משה איבגי הגדיל עשות ומועמד שלוש פעמים על שלושה סרטים שונים.
המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר לשנת תשס"ח: שלושת הגדולים – 'ואלס עם באשיר', 'איים אבודים', 'שבעה' – ובנוסף להם, 'אצבע אלוהים' ו'כמו אבא שלך'. משה איבגי הגדיל עשות ומועמד שלוש פעמים על שלושה סרטים שונים.
שחקן נהדר, אבל...
הבעיה היחידה היא, מכיוון שמספר השחקנים הטובים בארץ הוא די מועט, איבגי מופיע כמעט בכל סרט אפשרי (כולל סרטי סטודנטים), מה שגורם למעט מנת יתר ממנו…
מה לעשות… קשה להתפרנס ממשחק בארץ…
מלחין מול פסקול
מה בדיוק ההבדל בין "המלחין הטוב ביותר" ל"פס הקול הטוב ביותר"?
מעניקים פרס לפלייליסט הכי מרשים?
אותו הבדל שבין
"הבמאי הטוב ביותר" ל"הסרט הטוב ביותר", אני חושב.
ב''פס הקול'' הכוונה היא לא למוזיקה,
אלא לעיצוב ועריכת הסאונד.
ב''פס הקול'' הכוונה היא לא למוזיקה,
אכן. וזה השילוב בין המוסיקה, רעשי רקע, הקלטות השחקנים – וכו' ורמת האפקטיביות שלו בסרט.
והערת אגב: מקס ריכטר לא מועמד על המוזיקה לואלס עם באשיר?!
לפחות הפס קול מועמד. גם זה משהו.
ב''פס הקול'' הכוונה היא לא למוזיקה,
אה..
מסתבר שריכטר לא יכול להיות מועמד בגלל שהוא לא ישראלי, או חבר אקדמיה או משהו בסגנון..
למרות שקיבלת תשובות טובות,
אני משער שפסקול זה כמו שיר, אז תחשוב שהיו נותנים באחד האוסקרים שעברו את פרס המלחין לדני אלפמן, ואת פרס הפס-קל לקשה להיות סרסור. ההבדל יותר ברור?
האם אמרתי שטויות או שיצאתי חכם קצת?
שירים כלולים בקטגורית המלחין
פס הקול הטוב ביותר הוא החלופה האופירית למיקס סאונד ועריכת סאונד.
אה...
"ואלס עם באשיר" מועמד על הצילום של מה בדיוק?
זה מה שנקרא
שאלה מצוינת.
שאלה מצויינת?
האומנם שאלה מצויינת או סתם עניין של בורות.
ברמה המעשית.
אם "ואלס עם בשיר" מוקרן בבית קולנוע פירוש הדבר שהוא צולם ואם הוא צולם מישהו כנראה צילם אותו ואם מישהו צלם אותו למה שהוא יהיה פסול מבחירה?
ברמה העקרונית.
צלם סרט נקרא ולא בכדי במאי צילום הגדרתו ככזה באה לבדל אותו ממפעיל המצלמה ולהגדיר אותו כמי שאחראי לסגנון ועצוב התמונה.
עצוב התמונה, הסגנון והאופי שלה הוא לא תוצאה של צילום ציור או צילום סט "חי" (שניהם בבחינת תפאורה ותו לא) אלא תוצאה של החלטות אומנותיות שעושות בשני המקרים שימוש בדיוק באותם הכלים שזה אומר קומפוזיציה, זוויות צצילום, תאורה, עדשות, פילטרים, צבעים ושאר דברים שקובעים את האופי והסגנון הויזואלי של הסרט.
אז ברור ש"וואלס עם בשיר" ראוי גם ראוי להיות מועמד לפרס הצילום.
הנחת הבסיס שלך לא נכונה.
"אם "ואלס עם בשיר" מוקרן בבית קולנוע פירוש הדבר שהוא צולם" – לא נכון. "ואלס עם באשיר" לא צולם, הוא צויר.
אני לאו דווקא חולק עליך, אבל תרשה לי לעזור לך קצת: אם אתה רוצה לעורר דיון רציני, עדיף שלא תתחיל בלקרוא לכל המשתתפים בורים. זה לא מעורר סימפטיה.
הנחת הבסיס שלך לא נכונה.
"אני לאו דווקא חולק עליך, אבל תרשה לי לעזור לך קצת: אם אתה רוצה לעורר דיון רציני, עדיף שלא תתחיל בלקרוא לכל המשתתפים בורים. זה לא מעורר סימפטיה."
אני מסכים איתך בעניין הזה. אבל לא בכל השאר.
מגיע לגודמן המועמדות הזו בוודאי כשאין קטגוריה נפרדת לסרט אנימציה.
התפקיד של במאי אנימציה חופף לכמה תפקידים בסרטים "רגילים" וחלק לא קטן מהם חופפים לDP – באופן שאריק מתאר.
""אם "ואלס עם בשיר" מוקרן בבית קולנוע פירוש הדבר שהוא צולם" – לא נכון. "ואלס עם באשיר" לא צולם, הוא צויר.
אריק צודק. אם הוא מוקרן בקולנוע על ידי מקרן פילם – הוא צולם (אבל זה כמובן ניטפוק). :-)
אם כבר מנטפקים
אם אני מצמיד דף נייר עם ציור של דינוזאור למקרן עובד, הדף מוקרן בבית קולנוע. האם זה אומר שהדף צולם?
אבל זו כבר סתם קטנוניות. כאמור, יוני גודמן הוא לא צלם, אלא במאי אנימציה. זה שאין לאקדמיה הישראלית קטגוריה מיוחדת לאנימציה, לא אומר שצריך להכניס את גודמן לקטגוריה שלא עסק בה. גם אם העבודה שלו מקבילה לעבודתו של במאי צילום, הוא עדיין לא במאי צילום.
ואם כבר מנטפקים
נו טוב, אם זה היה תלוי בך אני מבין שגם מועמדות לעיצוב אמנותי הוא לא היה מקבל… :-/
דווקא לא
אני בהחלט מסכים שיש ב"ואלס עם באשיר" ובעצם, כמעט בכל סרט אנימציה, עיצוב אמנותי. הגדרת התפקיד היא *מעצב* ולכן, עבודתו נעשית בכלים שונים מאלה של הבמאי או הצלם/במאי אנימציה. דוד פולונסקי אחראי על הרקעים בסרט משלב הסקיצה, בנפרד מיוני גודמן, שעבד בהתאם לעיצוב של פולונסקי.
דווקא לא
מעניין, כי מהטקסט הזה, שמתאר ניחושים של מישהו עם כינוי דומה מאוד לשלך, משתמע משהו אחר:
"עוד מועמדות תמוהה ל"ואלס עם באשיר". אמנם קיים עיצוב אמנותי בסרטי אנימציה, אבל על חשבון סרט שכולו תקופתי כמו "הבוגד הקטן"? כנראה שהצביעו לבאשיר אוטומטית כמעט בכל קטגוריה בה היה כשיר."
קצת תמוהה ההבדל בגישה, לא?
איפה יש הבדל בגישה?
גם בתגובה וגם בניחוש אני מציין שקיים עיצוב אמנותי בסרט אנימציה. זה שאני מופתע שחברי האקדמיה למעשה הצביעו לו והתעלמו מסרט תקופתי מלא (בניגוד לבאשיר שרק חלקו תקופתי), מהסוג שבד"כ מועמד בקטגוריה הזו, זה משהו אחר.
ההבדל בגישה...
"זה שאני מופתע שחברי האקדמיה למעשה הצביעו לו והתעלמו מסרט תקופתי מלא"
הם גם הצביעו לארבעה סרטים אחרים… אתה יודע.
"אני מציין שקיים עיצוב אמנותי בסרט אנימציה"
אני שמח לשמוע. לרגע תהיתי אם אין עיצוב בסרט אנימציה כי הכל מצוייר. (בדיחה! בדיחה! נו טוב, לא מצחיק)
"למעשה הצביעו לו והתעלמו מסרט תקופתי מלא "
המשפט הזה מצחיק אותי… אתה לא מסכים שיש אלמנטים של עבודת בימוי צילום בבאשיר, אבל משום מה אתה עושה קשר בין היות סרט תקופתי להעיצוב אמנותי.
בכל סרט יש עיצוב אמנותי, דרך אגב, בין אם הוא תקופתי מאוייר או לא. אני לא יודע מה השיקולים בבחירת המועמדים (ולא ראיתי את רב הסרטים, אז אני לא אתיימר לנחש) אבל במקרה של ואלס עם באשיר העיצוב האמנותי הוא חלק משמעותי ממה שעושה את הסרט… די ברור שהוא יהיה מועמד.
כדי לא לחזור על עצמי
פשוט קרא שוב את התגובה והתייחס אליה כדבר שלם ולא כאוסף של משפטים שאינם קשורים זה לזה. תודה.
כדי לא לחזור על עצמי
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
אין ב"ואלס עם באשיר" שיקולים של תאורה, עדשות, פילרטים וכו', אלא כשם נרדף לטכניקות אנימציה שונות. תפקידו של יוני גודמן בסרט הוא לא צלם, אלא במאי אנימציה. במובן הכי פשוט של המילה, הסרט לא מצולם.
אני מבין את הכוונה שלך, אבל זה לא משנה את העובדה שמה שרואים על המסך ומוקרן בבית קולנוע הוא תוצאה של בימוי אנימציה ולא של צילום.
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
"אין ב"ואלס עם באשיר" שיקולים של תאורה, עדשות, פילרטים וכו', אלא כשם נרדף לטכניקות אנימציה שונות"
מה זה בדיוק "טכניקות אנימציה שונות" אם לא טכניקות יצירת אשליה של תנועה בסרט קולנוע?
הם "טכניקות אנימציה" באותו אופן שבצילום אמיתי הם "טכניקות הסרטה" – הם כלים בארסנל של הבמאי ובמאי הצילום.
אז מה?
הן בכל זאת לא צילום.
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
בניגוד לאנימציה, צילום הוא לא "טכניקות של יצירת אשליה של תנועה בסרט קולנוע". צילום הוא תיעוד של המתרחש לפני המצלמה, בעוד אנימציה יוצרת מאפס (או משחזרת צילום, בחלקים מבאשיר).
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
כל פריים בכל סרט עלילתי הוא פריים מצוייר ורק שיטת הציור קצת שונה. במקרה אחד הציור נעשה באמצעות מכחול או מחשב ובמקרה האחר באמצעות התפאורה, עצוב הסט לפרטיו. ההחלטות אייך לצלם, אופי, סגנון ועצוב הצילום הן בדיוק אותן החלטות ולכן מי שמוגדר ב"וואלס עם בשיר" כבמאי אנימציה הוא בהכרח גם ה DP של הסרט ואי אפשר לשלול ממנו את התואר הזה רק בגלל שהוא גם נאמר המעצב האומנותי של הסרט.
עשית מישמש
המעצב האמנותי של הסרט הוא דוד פולונסקי וכבר כתבתי למה המועמדות שלו בהחלט מקובלת עלי. כפי שכבר כתבתי, זה שהתפקיד של יוני גודמן מקביל לבמאי צילום, לא הופך אותו לבמאי צילום. אני מבין בדיוק למה אתה מתכוון, אבל נראה שאתה מפספס את הכוונה שלי: לא אכפת לי שהוא מחליף את במאי הצילום, יוני גודמן הוא לא במאי צילום, מהסיבה הפשוטה שאין בסרט צילום אמיתי. יש אנימציה שמדמה צילום, אבל האחראי עליה הוא במאי אנימציה.
עשית מישמש
"יש אנימציה שמדמה צילום"
מכיוון שהפרסים באופיר ניתנים לסרטים באורך מלא ואין הפרדה בין סרטים "אמיתיים" וסרטי אנימציה באף אחת מהקטגוריות, למה שלא יתנו מועמדות להדמיית צילום בסרט אנימציה? (מלאכה שנעשת, כמתואר, על ידי במאי האנימציה)
כי זה לא צילום.
ואתה לא חושב שהאבחנה הזו אנכרוניסטית
במיוחד לאחר סרטים כמו ביוולף וכאלה?
זו שאלה מעניינת
שלא רלוונטית לעניינו של 'ואלס עם באשיר', שאין שום ויכוח על כך שהוא לא מצולם.
נכון. אבל אם זו שאלה מעניינת לא כדאי לדון עליה
במקום על נושא פחות מעניין?
יש חוק שאוסר על דיונים בנושאים מעניינים שכאלו?
מצטער, נשמע לי קודם כאילו אמרת את זה כחלק מטיעון למען זכותו של 'באשיר' למועמדות.
עשית מישמש
אני מרגיש כמו עליסה בארץ הפלאות. זו אינה הדמיית צילם. במושגים של ימנו כך הצילום אלא אם כן אתה קורא לכל העידן הדיגיטלי 'הדמיית צילום" על שום שזה לא ממש "מצלם" אלא מנפיק דיגיטציה שמתורגמת לתמונה. בס"ה עניין טכני ולא מהותי.
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
<<< צילום הוא לא "טכניקות של יצירת אשליה של תנועה בסרט קולנוע" >>>>
צילום, בהקשר של צילום קולנועי, הוא *בדיוק* טכניקה של יצירת אשליה של תנועה – זו מהות הקולנוע מיומו הראשון של המדיום. השם מויברידג' עולה לי בראש משום מה.
לענייננו – אם היה קטגוריה של במאי אנימציה באופיר – אין ספק שהיא היתה יותר מתאימה מקטגורית במאי צילום. מכיוון שאינה קיימת הדבר הקרוב ביותר היא קטגורית הצילום. מהסיבות שאריק כבר כתב היא לגיטימית בעיני.
צילום לא יוצר אשליה של תנועה
צלם יכול ליצור אשליה של מרחק, חשיפה לאור, פרופורציות מעוותות ועוד, אבל הוא לא יוצר תנועה. כשנעשית תנועה מול המצלמה, היא נוצרת בידי אדם אחר או מנגנון ונקלטת במצלמה. אנימטור יוצר את התנועה מאפס.
צילום לא יוצר אשליה של תנועה
אתה יודע שיש הבדל בין צילום סטילס לבין צילום קולנוע, נכון?
אנחנו טוחנים מים
אתה יודע שיש הבדל בין צילום לבין אנימציה? אתה יודע שהצלם לא מזיז בעצמו את השחקנים והפריטים בתמונה? בסרט מצולם, התנועה נעשית גם בלי הצלם שפשוט מתעד אותה. בסרט אנימציה, האנימטור יוצר את התנועה מאפס.
אגב, ההבדל בין צילום קולנוע לבין צילום סטילס לא גדול במיוחד. פילם הוא למעשה רצף ארוך של צילומי סטילס שנוצרו בהפרש זמן בלתי מורגש זה מזה.
פעם שלישית שאני כותב את זה. לא תהיה פעם רביעית. אם אין לך משהו חדש להוסיף לדיון, אתה יכול לנהל אותו עם עצמך.
אנחנו טוחנים מים
" פילם הוא למעשה רצף ארוך של צילומי סטילס שנוצרו בהפרש זמן בלתי מורגש זה מזה."
מויברידג'.
צילום לא יוצר אשליה של תנועה
שכח את התגובה הראשונה שלי. הייתי נמהר מידי.
"אבל הוא לא יוצר תנועה."
אהם..
זום אין, זום אווט?
טעיתי בתגובה למעלה לרד – אריק צדק.
אני חושב זוהי בעיה בעיקר סמנטית
באנגלית יש לקטגוריה הזו שני מונחים: cinematography ו photography
אני חושב זוהי בעיה בעיקר סמנטית
מסכים.
צילום לא יוצר אשליה של תנועה
הטענה הזו קצת לא מובנת. אני לא ממש בקי בטכניקות עכשיות של אנימציה אבל בעקרון בסיסי של אנימציה כשיש לך ציור בLONG ואתה רוצה להגיע לפרט לCU אתה מצלם(!) בDOLLY ZOOM זה שהצילום מוחלף היום במניפולציה דיגיטלית לא משנה את העובדה שזה צילום כמו שלא משנה אם אתה מצייר צללים או יוצר אותם בעזרת תאורה, כמו שלא משנה אם אתה מצייר קיר אדום באנימציה או מבקש לצבוע קיר באדום וכן הלאה בכל המקרים המדובר הוא בעיצוב הפריים שהוא בתחום של הDP
דווקא מהתגובה הזו
עושה רושם שבאשיר אכן כשיר למועמדות בקטגוריה הזו, ולו רק מפני שבתהליך האנימציה יש גם יש את כל התהליכים שהוזכרו למעלה. גם אם הם מתייחסים למטריצות של מחשב ולא למצלמות או פנסים אמיתיים – התוצאה זהה לחלוטין. זה כמו לטעון ש(כמעט) כל סרט אחר שנעשה בשנים האחרונות לא ראוי לפרס הצילום משום שבשלב האון-ליין משתמשים בתכנת אפטר-אפקטס כזו או אחרת שמשנה את התמונה, לעתים כמעט ללא הכר. ואני לא מגזים.
אני מסכים איתך ועם רד פיש – הסרט לא כשיר למועמדות בקטגוריה הזו, כי למרות ואחרי הכל – הוא לא צולם*, הוא צויר (או איך שרוצים לקרוא לתהליך ההנפשה הדיגיטלית הזו)
—
* אמנם בחלקו הוא צויר לפי צילומים אבל תאמינו לי, ראיתי חלק מהצילומים, הם לא היו מועמדים לשום פרס
צילום זה משהו שעושים עם מצלמה
לפי ההיגיון הזה. אם הסרט הוא סרט אנימציה ויש לו גם במאי אנימציה אז מה עשה שם ארי פולמן, ביים את קטעי הלא אנימציה של הסרט?
כן (אבל לא רק)
בעוד יוני גודמן היה אחראי על צוות האנימטורים של הסרט, ארי פולמן היה אחראי על יוני גודמן. פולמן הוא זה שאישר אילו סצנות מתאימות לסרט ואילו ישארו בחוץ והיה מעורב גם בשלב הסטוריבורד לפיו נוצרו קטעי האנימציה.
בנוסף, הראיונות בסרט מבוססים על ראיונות שצולמו תחת בימויו של פולמן והוא זה שביים את השחקנים שגלמו חלק מהתפקידים (במקום מרואיינים שסרבו להופיע בדמותם בסרט).
כל שנה אנחנו עושים באתר את סקר "הופעת השנה". הכוונה היא להופעתו של שחקן או שחקנית בסרט מסוים. לא היתה שנה אחת שבה לא קיבלו קולות גם "שחקנים" וירטואליים. גולום, עדנה מוד וקינג קונג היו מועמדים, ונראה לי שהשנה לוול-E – הדמות, לא הסרט – יש סיכוי טוב להגיע לעשיריה המובילה. אין לי שום בעיה עם זה. ובכל זאת אני לא מצפה לראות דמות מונפשת מועמדת לאוסקר אי פעם. באופן דומה, אילו היינו עושים סקר על הצלם הטוב ביותר, נראה לי שלא היתה לנו בעיה לקבל את יוני גודמן בתור ה"צלם" של 'ואלס עם באשיר'. אנחנו גמישים. אבל באוסקר (האמריקאי) שום סרט אנימציה לעולם לא יהיה מועמד לפרס הצילום, פשוט כי, מבחינה טכנית, מילונית והגדרתית, אין בסרטים כאלה צילום.
השאלה היא אם גוף רשמי כמו האקדמיה יכול להרשות לעצמו להגמיש את ההגדרות. אם היא נתנה מועמדות ל"צלם" של סרט אנימציה, זה אומר שהיא יכולה לתת גם מועמדות לפרס המשחק לדמות מונפשת? או את פרס הסרט התעודי הטוב ביותר למוקומנטרי? אם מישהו יצלם עיבוד לסיפור תנ"כי, האם אלוהים זכאי למועמדות על התסריט? אני לא יודע, לי נראה שלפרס רשמי כזה עדיף להיצמד להגדרות המדויקות, ולא להתחיל להתעסק ב"בערך" ו"מקביל" ו"אבל זה כמעט כמו", כי זה עלול להפוך את הפרס למצעד של גימיקים. יוני גודמן אולי עשה ב'באשיר' את התפקיד המקביל לתפקידו של צלם, אבל הוא לא צלם, ולכן הוא לא צריך לקבל את פרס הצלם. תשאירו את ההתחכמויות לאתרים מתחכמים כמונו.
"אבל באוסקר (האמריקאי) שום סרט אנימציה לעולם לא יהיה מועמד לפרס הצילום"
אני לא הייתי מהמר על זה…
יש סיכוי מסויים שדווקא וול-E יפתיע בקטגוריה הזו השנה.. במיוחד שמוגדר לו DP בקרדיטים.
בעצם, יכול להיות שאילו קרדיטים לשתים שלוש סצינות שכן מצולמות בוול-E?
לא נראה לי. הם במקום יותר מידי מרכזי בקרדיטים בשביל זה.
http://movies.nytimes.com/2008/06/27/movies/27wall.html?incamp=article_popular
אלה הם כנראה
הצלמים של קטעי הצילומים החיים ב'וול-E', שאורכם הם דקות ספורות מתוך הסרט ובוודאי שהם לא יתנו לאף אחד אוסקר.
אני רואה, אגב, שג'רמי לסקי קיבל קרדיט של Cinematographer גם ב'מוצאים את נמו' ו'מכוניות'. אני לא יודע מה הוא עשה שם, אבל זה בוודאי לא מקביל לעבודת במאי האנימציה.
אלה הם כנראה
ואולי אריק צדק בתגובה הראשונה שלו.
אההמ.
אלה הם כנראה
אה…
http://mag.awn.com/?ltype=pageone&article_no=3682
לא. זה על לא החלקים המצולמים בלייב בוול-e
וואלה.
אז מגיעה לו איזו מועמדות לאוסקר, לא?
למי שלא ידע
(ולמה שידעו, אם האקדמיה לא משתפת אף אחד במידע הזה?) שיטת הבחירה שוב שונתה. השנה, התבקש כל מצביע לבחור רק מועמד אחד בכל קטגוריה ולא חמישה כמו בשנה שעברה. ככל הנראה, האקדמיה הישראלית הרגישה שהיה יותר מדי מעניין בפעם הקודמת וחיפשה דרך לחזור לתקופה בה משה איבגי היה שם נפרד לשחקן ישראלי, לטוב ולרע.
מעניין גם שבניגוד לשנה שעברה, רק שניים מהמועמדים לפרס הסרט השנה כבר יצאו לקולנוע, כאשר לאחרים עוד אין תאריך הפצה סופי.
כנראה שהולכים על רטרו.
רטרו, רטרו, רטרו
כל הטקס הוא בסימן רטרו אחד גדול.
'איים' ו-'ואלס' עוסקים באייטיז, 'שבעה' מתרחש ב-1991, 'כמו אבא שלך' בסבנטיז ו'אצבע אלוהים' עוסק בשני סוחרי אלטע זאכן.
שוב האופיר חזר לדרכיו העקלקלות, מה?
משה איבגי בכל פינה, סרטים שעוד לא יצאו. רובם עושים רושם טוב, אבל עדיין.
חבל שהילי ילון לא מועמדת, היא שחקנית מעולה.
שאלה טכנית
כבר כמה פעמים יוצא לי לעשות טעות מפגרת ומעצבנת שאין לי מושג אם אפשר לתקן באתר.
אם, למשל, מופיע לי שלביקורת יש תגובות חדשות מאז הפעם האחרונה שנכנסתי אליה – ובטעות אני מפספסת בלחיצה את השורה עצמה של "תגובות חדשות" ולוחצת על הריבוע של הביקורת זה מכניס אותי אליה ופותח את כל התגובות. אם אני לוחצת על "חזור" הלינק לתגובות החדשות כבר לא מופיע, מה שאומר שאני לא יכולה לראות רק את התגובות שפספסתי. יש איזו דרך לחזור אחורה וכן להיות מסוגלת להגיע ללינק לתגובות חדשות בלבד?
ניסיתי להבין בשורת כתובת את הקוד של ה-last view, חשבתי שזה יהיה פשוט תאריך ושעה ואז אוכל להכניס את הערכים הרצויים, אבל זה לא.
שאלה טכנית
למיטב הבנתי (ושני נסיונות פשוטים), מה שבא אחרי הLastView הוא בדיוק התאריך בצורה YYYY-MM-DD ואחריו השעה (הסימן %3A מציין פשוט נקודותיים) שאחריה כל דבר נחשב חדש.
שאלה טכנית
תודה! :)
איפה המתכנת המוכשר שיעשה לנו פלאגין לFF?
עם לחצן בקונטקסט מניו שבו נכניס את השעה והתאריך וככה לא נסתבך עם שורות כל הזמן?
כמה הארות.
מוזר…
• לראשונה מזה ארבע שנים ואחרי שתי זכיות רצופות אסי דיין לא מועמד, רעידת אדמה.
• הודות לעיוורון של חברי האקדמיה וגעגועים רבים לאיש מצידם, איבגי הוא הזוכה בפרס "המועמדות התמוהה ביותר ע"ש טינקרבל" לשנת תשס"ח ('חסר מנוחה'??? wtf???), ועל הדרך גם עושה חילוף משמרות עם דיין.
• למרבה האבסורד, שלושה מבין חמשת הסרטים בקטגוריה הראשית, שלושתם קופרודוקציות ישראליות-בינלאומיות, כבר יצאו להקרנה בצרפת, בהצלחה יחסית. בארץ, רק שניים מתוך החמישה .
• באופן מעט תמוה, יוני גודמן מועמד בקטגוריית הצילום על 'ואלס'.
• בניגוד לזוכי וולג'ין, לסרטי ('הבוגד הקטן', 'רחמים', 'גחלים לוחשות') וזוכי ('ג'ליה מיה', 'מפטיר') פסטיבל חיפה האחרון אין זכר במועמדויות, למעט מועמדות טכנית ל'הבוגד הקטן'.
• כמו כן, גם 'אנטרקטיקה' האלטרנטיבי של הוכנר מ'סרט', 'דלת מול דלת' של בוזגלו, 'חיי אהבה' שבכלל דובר אנגלית והוגש בתקווה לקושש מועמדויות על משחק, 'חומר למחשבה' ו'נימפות בערפל' המעובד לא במועמדים.
• לא ראיתי את 'כמו אבא שלך', ההפתעה הגדולה של המועמדיות, אבל אני לא אופתע אם המועמדות שלו נבעה כתוצאה מבלבול הודות לרגליים שאנשי הסרט הרביעי בגודלו מבחינת באזז ('שבת שלום מארדונה'/'בשביל אבא שלי'/'מה קורה, אח שלו?'/'סוף שבוע בתל אביב') שמו לעצמם.
• אנשי 'סופ"ש בתל אביב', עם או בלי הרגליים שהם שמו לעצמם, מחליפים את אבי נשר ויכולים להרגיש מקופחים על ההיעדרות מהקטגוריות הראשיות למרות מועמדויות על תסריט, עריכה ועוד שלוש על משחק (הילי ילון בחוץ??).
• ליאור מולכו אומנם (הו)פרש מהמרוץ, אבל יש נציגות לסרט של במאי קליפים (כרמל) בקטגוריית הצילום, שלמרבה הפלא 'מפטיר' נעדר ממנה.
• מבין 21 סרטי התחרות רק 7 יצאו עד עתה לאקרנים: 'איים אבודים', 'ואלס עם באשיר', 'עץ לימון', 'חיי אהבה', סופ"ש בגליל', 'חסר מנוחה' ו'מפטיר' .
• האקדמיה לא מבינה מהחיים שלה.
• האקדמיה צריכה להתפטר.
• איפה את, 2007?
ניתוח יפה.
תיקון טעות אחת: 'מפטיר' עדיין לא יצא לאקרנים, מה שמוריד את מספר הסרטים המועמדים שכבר יצאו ל-6.
החל מחמישי האחרון הוא החל להקרין בסינמטק ת''א
בתקווה להמשיך ולהתפרס גם מחוץ לגבולותיו.
עדיין לא בהקרנות סדירות.
ההקרנות בשבוע שעבר היו על תקן טרום בכורה.
אבא שלי? אבא שלך!
אני חושב שהרבה אנשים כאן לא שמעו את הסיפור, אז שווה לספר אותו שוב, בגלל שזאת בדיחה נהדרת שקרתה במציאות.
עד לפני כמה חודשים רשימת הסרטים הכשירים למועמדות לפרסי אופיר כללה שני סרטים, בלי קשר בינהם, בשם 'בשביל אבא שלי' ו'כמו אבא שלך'. היה ברור שכדי למנוע בלבול בינהם, אחד מהם חייב לשנות את השם. ו'בשביל אבא שלי' באמת החליף את השם – ל'סוף שבוע בתל אביב', שם ייחודי ומעניין שבוודאי לא יגרום לשום בלבול עם הסרט 'סוף שבוע בגליל' שמועמד גם הוא.
אפרופו ''כמו אבא שלך''
לא נראה לי שהוא כשיר לייצג את ישראל באוסקר, מכיוון שרוב השחקנים צרפתים.
זה בסדר, לא נראה לי שיש סכנה שהוא יזכה.
וזה לא הכל
השם הראשון (שני? קודם? לא יודע, אחד מהם…) של "סופ"ש בת"א" היה שבת שלום מראדונה, שאולי עשוי לבלבל כמה צופים עם הסרט "מראדונה" של וים ונדרס שהוקרן בקאן האחרון ואמור לנחות מתישהו ברשת לב, אבל הוא עדיין עושה רושם כשם טוב יותר מהאחרים. למרות שאני לא יודע מבחינת קישור השם לסרט, כי לא ראיתי אותו עדיין.
'שבת שלום מארדונה' היה שם הפקה ראשוני
והוחלף כבר אי שום בסוף 2007, גם בלי שום קשר לזה של קוסטריצה, המעבר מ'בשביל אבא שלך' ל'סופ"ש בת"א' נעשה בסמוך להקרנות האקדמיה.
מבחינת הקישור של השמות לסרט, שני הראשונים ('שבת שלום מארדונה' ו'בשביל אבא שלי') הם ביטויים שנאמרים בשלב כלשהו של הסרט. דמותו של חיים בנאי קוראת לעבר דמותו של ג'ברין (המחבל) "מארדונה", תוך כדי משחק כדורגל, מן הסתם, והמשפט השני נאמר ע"י ג'ברין עצמו בנוגע למניע שלו להתפוצץ ברחובות ת"א, ו'סופ"ש בת"א' מתאר תמונת מצב כללית של הסרט: מחבל עם מטען שנאלץ להעביר סוף שבוע בתל אביב.
נכון, קוסטוריצה, טעות שלי
עדיין, אני חושב ששבת שלום מראדונה הוא באופן כללי שם טוב יותר. הוא ייחודי יותר ומושך יותר את העין משני האחרים
זה ועוד, עברתי ליד צילומים של הסרט בבואנוס איירס פעם
וכשאמר לי עוד מתבונן שהסרט הוא על מרדונה, המשכתי ללכת (הבנאדם עצמו לא מעניין אותי הרבה, וגם ככה מרדונה עצמו לא היה שם כי עדר אידיוטים ממגוון צורות וצבעים כבר היו נמצאים בסט).
גם ככה היה קשה לי לעכל מההתחלה שקוסטריצה ביים סרט על מרדונה. אבל חבל, כי אילו היה לי מושג הייתי הופך את המקום עד שהייתי מוצא אותו, מחבק אותו ולא עוזב אותו עד שהיה קופץ עליי הצוות.
אבא שלי? אבא שלך!
כלומר, אותם אנשים שאחראים על "אבודים בטוקיו" ועל "מהיר 2 עצבני 2" גם נותנים שמות לסרטים ישראלים?
ומה רע בויכוח מסוג של "אבא שלי" יותר חזק\גבוה\מגניב מ"אבא שלך"?
היה אפשר לצפות שאחרי פעם אחת הם היו לומדים…
הסרטים המצליחים ביותר
יש איזו דרך למיין את הסרטים של שחקן מסויים לפי הדירוג שלהם? (ביאמד"ב)
כן.
בעמוד של השחקן, בתפריט משמאל, בחר באפשרות "by rating".
איך הייתי מבחינת הניחושים?
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656227040
OMG יצא הטריילר לנסיך חצוי הדם
וזה טואוובבבבב!!!11
אבל נשאיר את זה ליומית של היום, אני מאמין.
היי, יש לנו נציג למועמדות לאוסקר: 'איים אבודים'*
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/766/776.html
הגאונים מ-nrg, בנסיון נואש לקושש אייטם ותוך הפגנת בורות בחומר, פוסלים גם את 'שבעה' וגם את 'ואלס עם באשיר' מכשירות להתמודד באוסקר, כמו גם את 'כמו אבא שלך' שלא כשיר ממילא.
במקרה של 'שבעה' הטענה היא שהסרט דובר צרפתית בחלקים נרחבים ממנו, כמובן שזה לא משהו שפוסל אותו.
בקשר ל'ואלס' נטען, ואני מצטט, שהסרט אינו סרט עלילתי מכיוון שיוצרו, ארי פולמן, הגדיר אותו כסרט תיעודי. ברור, הרי אם פולמן הגיש אותו לאקדמיה בקטגוריה *העלילתית* ברור שהוא התכוון אחרת. אני, אגב, לא זיהיתי ולו פריים אחד של תעודה בסרט.
חודשיים לפני הטקס וכבר מתעסקים בסוגייה השולית הזאת, ואחרי זה עוד אומרים שיוקרתו (היחסית) של אופיר לא תלויה בקשר שלו לאוסקר דרך הקטגוריה המצועצעת.
*גם 'אצבע אלוהים' כשיר, לפי nrg, אבל הוא חסר באזז.
מה שחשוב שהסרטים יצאו בחודשיים הקרובים
זה החוק החשוב בתקנון, שהסרט חייב לצאת בארץ שממנה נשלח עד סוף ספטמבר. אז המפיקים של שלושת הסרטים שעדיין לא יצאו חייבים לעבוד על תאריך יציאה.
'שבעה', למרות הבאז מקאן, כמו במקרה 'ביקור התזמורת' אשתקד
יועד מראש לצאת בספטמבר.
אוי, באמת.
הוא מודע לעובדה שהתקנון אומר שמותר שפות שהן לא של המדינה, אבל כן שהיא לא אנגלית, נכון? כך ששבעה יכול להיות מועמד (ואני מאמין שיש לו סיכוי).
נח ב-99 שגיאות
בשביל הספורט, בואו נעבור על הפסקאות הפותחות ונראה אם נוכל למצוא משפט אחד נכון בכתבה הזאת.
• "נראה שאת יושבי האקדמיה הישראלית לקולנוע קשה להלחיץ. אפילו המבוכה הבינלאומית שספגו בשנה שעברה בעקבות פרשיית "ביקור התזמורת" (שנפסל ברגע האחרון מהתמודדות לאוסקר בשל ריבוי דיאלוגים באנגלית), לא נתפסת בעיניהם כאסון גדול. ולראיה: השנה בחר הארגון להעניק מועמדויות לפרס הסרט הטוב ביותר לשלושה סרטים, מתוך חמישה בסך הכל, שככל הנראה גם אם יזכו לא יוכלו לייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בפרסי האוסקר. "
תפקידה של האקדמיה הוא לתת פרס לסרט הישראלי הטוב של השנה. גם אילו כל הסרטים המועמדים לא היו כשירים למועמדות לאוסקר, לא היתה לאקדמיה שום סיבה להיות מובכת. אילו היא היתה פוסלת סרטים רק משום שהם לא כשירים לאוסקר – זאת היתה סיבה טובה למבוכה.
• "מדובר ב"ואלס עם באשיר", שמוגדר על ידי היוצר שלו ארי פולמן כסרט תיעודי ולכן לא עונה על ההגדרה של סרט עלילתי שמחייב תקנון האוסקר…"
זהו תקנון האקמדיה האמריקאית למועמדות לסרט דובר השפה הזרה הטוב ביותר:
http://www.oscars.org/81academyawards/rules/rule14.html
שום דבר בתקנון לא אומר או רומז שסרט תיעודי לא יכול להיות מועמד.
• "…"שבעה" של רונית ושלומי אלקבץ, שהוצג לראשונה בצרפת ולא בישראל…"
ולמי זה אכפת? בתקנון גם אין שום דבר שאוסר על סרטים שהוצגו לראשונה בצרפת להיות מועמדים.
• "…ודובר בחלקו הרב צרפתית, ולכן, על פי אותו תקנון, לא זכאי לייצג את ישראל בתחרות…"
לא נכון. סרטים שמדברים ברובם *אנגלית* פסולים מלהשתתף בתחרות. צרפתית היא לא אנגלית.
• "ו"כמו אבא שלך", הפקה צרפתית-ישראלית של מרקו כרמל, שדיאלוגים רבים בו מתנהלים אף הם בצרפתית".
כאמור, זה לא אכפת לאף אחד באקדמיה אם הסרט מדבר צרפתית או עברית, כל עוד הוא לא מדבר אנגלית.
נראה לי שאיתי שטרן הצליח להתעלות אפילו על השיא האישי של חוסר המקצועיות שקבע כשתרגם כתבה מופרכת מ"The Onion" ללא קרדיט.
לינק לכתבה המתורגמת מ-ONION?
את זה אני חייב לראות!
לינק לכתבה המתורגמת מ-ONION?
אין ב NRG, אבל אתה יכול לקרוא על ההתנהלות כאן
כתבה מספר 3439
ואת התגובה של רד פיש כן
כתבה מספר 3439
האם שבעה לא כשיר לאוסקר?
לפי כללי האוסקר, כל הסרטים המוגשים לקטגוריית הסרט בשפה זרה, חייבים להיות מוצגים בארצם בהקרנות מסחריות לפחות שבעה ימים ברצף, בין ה-1 באוקטובר 2007 ל-30 בספטמבר 2008.
ככל הידוע לי, תאריך היציאה של "שבעה" הוא 25 בספטמבר, מה שאומר שלא יספיק להיות מוקרן במשך שבוע עד הדד-ליין. לא שמעתי אף פעם על סרט שנפסל בגלל חריגה של יומיים בלוח הזמנים, אבל בעולם שבו סופרים את אחוז המילים באנגלית, יכולים לפסול גם על סמך לוח השנה.
ואם הוא לא כשיר
אז זה אומר שהוא יהיה כשיר לאוסקר הבא?
לא, כי הוא מוקרן לפני תחילת אוקטובר.
אוקיי, אזעקת שוא
בדקתי שוב את התקנון וכתוב שהסרט חייב *לעלות* בארצו לפני ה-30 בספטמבר, לא שהוא חייב להיות מוקרן לפחות שבוע עד לתאריך זה. זאת אומרת ש"שבעה" בכל זאת כשיר.
הימורים
יש לי התלבטות קשה לגבי פרס הסרט הטוב ביותר. אני נוטה להמר על "ואלס עם באשיר", אבל האקדמיה נוהגת לבחור בסרטים שתאריך יציאתם קרוב לזה של הטקס, מה שאומר ש"שבעה" בעמדה עדיפה. אני אפילו חושד ששוב יהיה לנו תיקו והנציג לאוסקר יבחר בנפרד.
בכל אופן, ניחושי הם כדלהלן:
סרט: ואלס עם באשיר
בימוי: ארי פולמן
שחקן ראשי: משה איבגי (אצבע אלוהים)
שחקנית ראשית: חנה אזולאי-הספרי
שחקן משנה: שמיל בן ארי
שחקנית משנה: אוולין הגואל
תסריט: ואלס עם באשיר
צילום: שבעה
מלחין: סוף שבוע בתל אביב
עיצוב אמנותי: איים אבודים
עיצוב תלבושות: הבוגד הקטן
עריכה: ואלס עם באשיר
פסקול: ואלס עם באשיר
סרט תעודי: ילדי השמש
אולי כבר עשית זאת בעבר,
אך אודה לך מאד אם תוכל לרשום\לקשר\להעביר לי דרך טלפתיה את רשימת כל המועמדים. תודה מראש.
יש קישור ביומית.
עיניים להם ולא יראו.
סליחה ותודה.