בפעם הקודמת בדו"חקו:
"בתוך שבועיים מתחילת הקיץ קיבלנו את כל האקשן הקופתי שאפשר לרצות: 1 הצלחת ענק ו-1 כשלון מוחץ. מכאן והלאה אפשר להניח שכל הסרטים יהיו איפשהו בין שני הקצוות האלה".
והשבוע, זה בדיוק מה שקרה. 'סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן', הסרט השני בסדרת נרניה אחרי 'האריה, המכשפה וארון הבגדים', התמקם בין שני הקצוות. בסוף השבוע הראשון שלו הסרט הכניס 56.6 מיליון דולר. זה, כמובן, הרבה כסף, והפתיחה הגדולה של השנה עד כה, חוץ מ'איירון מן' – אבל זאת גם אכזבה.
ברור שלא מדובר בכישלון עצום כמו 'ספיד רייסר'. 56 מיליון דולר לא הולכים ברגל, ואחרי ההפצה מחוץ לארה"ב, DVD וכדומה, אפשר בוודאי יהיה להגדיר את 'הנסיך כספיאן' כסרט מצליח. אבל הציפיות מהסרט – שהתקציב שלו היה אי שם בין 100 ל-200 מיליון דולר, תלוי למי מאמינים – היו גבוהות יותר. מרבית האנליסטים ציפו למשהו בסביבות ה-80 מיליון, והיו אפילו שניבאו לו 100. כשהסרט הראשון בסדרה הוא להיט ענק כמו ש'נרניה' הראשון היה (כמעט 300 מיליון דולר הכנסות בארה"ב), אפשר לצפות שהפתיחה של הסרט הבא תהיה גדולה הרבה יותר מזו של הסרט הראשון; אבל זה לא קרה הפעם. הפתיחה של 'הנסיך כספיאן' היא ירידה לעומת 'האריה, המכשפה וארון הבגדים' שעשה 65 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון. הקיץ הוא תקופה הרבה פחות סלחנית מתקופת הכריסטמס, שבה שלט 'נרניה' הראשון לפני שנתיים, והכנסות הסרטים בקיץ יורדות בחדות רבה יותר משבוע לשבוע. הסיכום הכללי של כל זה הוא שקרוב לוודאי ש'הנסיך כספיאן' לא יתקרב אפילו להכנסות של קודמו. אולי זה משום ש'כספיאן' ויתר ספרי נרניה, מפורסמים הרבה פחות מהספר הראשון בסדרה, 'האריה, המכשפה וארון הבגדים'. אולי הקיץ מציע לילדים יותר מדי אפשרויות קורצות אחרות, והם לא התלהבו מ'נרניה' הראשון במידה מספיקה כדי לרוץ לקולנוע לראות מה קרה הפעם לפיטר, סוזן, פול ומרי, או איך שקראו לילדים האלה.
ב'הנסיך כספיאן', למען אלה שלא קראו את הספר, פיטר, פול, ג'ורג' ורינגו חוזרים לממלכת נרניה, הפעם בלי תיווך של ארון בגדים, ומגלים ש-1,300 שנה עברו שם מאז ביקורם האחרון, והארץ שוב נמצאת תחת שלטון עריץ. בנרניה לא יכולים לעשות הפיכה פשוטה בלי עזרה של ילדים קטנים מהעולם שלנו. למזלם של פיטר, פוטר, רון והרמיוני, אלוהים (כלומר, האריה אסלן, שזה אותו הדבר) איתם. ומכאן – קרבות המוניים של יצורי פנטזיה, כי הרי מה מתאים יותר לסרט ילדים לכל המשפחה ממלחמת קודש. קשה להוציא מהביקורות על הסרט דעה אחידה כלשהי, הן מאוד מגוונות, החל מ"יותר טוב מהסרט הראשון הנפלא" ועד "יותר גרוע מהסרט הראשון המעפן", עם כל מגוון האפשרויות שבדרך. אלינו הוא יגיע ב-5.6.
השאלה עכשיו היא האם התוצאות של 'נרניה' מאכזבות מספיק כדי לקטוע את הסדרה. ההכנות להפקת הסרט השלישי בסדרה, 'המסע בדורך השחר', התחילו עוד לפני שהסרט השני יצא. הצילומים אמורים להתחיל בסתיו, ותאריך ההפצה המיועד של הסרט הוא ה-7 במאי 2010, שבוע אחרי 'איירון מן 2'. נראה שהמסע בדורך השחר ייצא לדרך כמתוכנן, אבל מתקבל על הדעת ששם סדרת הסרטים תיפסק, ושהיא לא תמשיך ותעקוב אחרי כל ספרי הסדרה האחרים. שמועות כאלה נפוצו כבר לפני כמה שבועות. כנראה מישהו בדיסני חזה מראש את הכישלון היחסי של 'נרניה 2'. מה שבטוח הוא שהחולשה של כספיאן מצטרפת לכשלון של 'מצפן הזהב' בארה"ב בנעיצת מסמרים בארון של ז'אנר בלוקבאסטר הפנטזיה.
ההישגים היפים ביותר השבוע שייכים, כרגיל, ל'איירון מן'. בשבוע השלישי של הסרט הוא אמנם נפרד מהמקום הראשון, אבל הוא סבל ירידה קטנה יחסית של 39%, מה שמביא לו עוד בוחטה נכבדה מאוד – 31 מיליון דולר. אלו לוקחים את סך כל ההכנסות של הסרט אל מעבר לקו ה-200 מיליון דולר, ומנחיתים אותו על 222 מיליון. ומכאן, להגיע ל-300 מיליון כבר לא נראה בלתי אפשרי.
'מה שקורה בוגאס' יורד גם הוא בצניעות: 31% בלבד. 'ספיד רייסר', לעומת זאת, ממשיך במגמת ההתרסקות. מהכנסות סוף השבוע הראשון שלו, המזעזע בפני עצמו, הוא איבד 59%. השבוע הוא הכניס 7.6 מיליון דולר, וההכנסות הכוללות שלו עומדות על כ-30 מיליון. אפילו ל-50 סביר שהוא לא יגיע.
חודש מאי מתאפיין בפתיחות ענקיות, אבל גם במיעוט הסרטים שיוצאים בו. לכן, כמעט בכל שנה, בעוד הסרטים שבמקומות הראשונים מגיעים לסכומים עצומים, התחתית של עשרת הגדולים יורדת נמוך יותר מבכל תקופה אחרת בשנה. השבוע, פחות ממיליון דולר נדרשו כדי להגיע למקום העשירי, ואל המקום הזה הגיע 'The Visitor'. שו הדא? הסרט הזה מוצג כבר שישה שבועות, הוא נמצא עדיין בהפצה מצומצמת (כ-200 בתי קולנוע) והשיג תוצאות סבירות אבל לא יוצאות דופן בשום צורה (ממוצע של 3,000 דולר לאולם). בדרך כלל זה היה מנחית אותו אי שם בתחתית העשיריה השניה, אבל השבוע זה הספיק כדי להיכנס לעשרת הגדולים. אז אם כבר נתקלנו בו, שווה לבדוק מה זה הסרט הזה בכלל. 'The Visitor' הוא סרטו השני של תומס מק'ארתי ('אנשי התחנה'), שעוסק בפרופסור שמגיע לדירתו שבניו יורק ומוצא שם זוג סקוואטרים, מהגרים לא חוקיים – לבנוני וסנגלית. למרות החשד והפחד ההדדי הוא מפתח ידידות איתם, והעולם כנראה הופך לטוב יותר. יש גם נציגות ישראלית: היאם עבאס ('הכלה הסורית', 'עץ לימון'). הסרט אמנם נראה שמאלצי מאוד, אבל קיבל דווקא תגובות טובות מאותם מבקרים ששמו לב לקיומו.
בשבוע הבא, ביחד עם יום הזיכרון האמריקאי, יגיע מה שצפוי להיות הפתיחה הגדולה של השנה: 'אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח'. הציפיות בשמים: שניים מהסרטים הקודמים בסדרה החזיקו, בזמנם, את שיא "הפתיחה הגדולה של כל הזמנים" – אבל זה היה לפני עשרים שנה. 100 מיליון הוא המינימום הנדרש מאינדי כדי לא לאכזב.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
מקריאת הרבה ביקורות קיבלתי דווקא את הרושם של
"סרט טוב יותר מהראשון המעפן" ו"גרוע יותר מהראשון הנפלא", אבל זה לא משנה.
מוזר שלא הזכרת שאחת הסיבות לאכזבה בהכנסות היא אינדי שמגיע כבר בחמישי, הוא אכן נראה לי הסיבה, וחוץ מזה איך בדיוק ידעת שלא ימשיכו אחרי הסרט השלישי? חוץ מהשמועות של לפני כמה שבועות נאמר משהו חדש בנושא? אני עדיין רואה שיש תקווה גדולה מהסדרה הזו, הם רק היו צריכים להוציא את הסרט בסוף השנה, ואם הם יעשו כך לסרט השלישי, סביר להניח שהוא יהיה הצלחת ענק.
השבוע הבא :
1-אידי- 114 בסוף השבוע, ו-157 מיליון בחמישה ימים.
2- נרניה – 30 מיליון סוף שבוע, 45 בארבעה ימים.
אני לא יודע כלום, אני מנחש.
כתבתי "מתקבל על הדעת ששם סדרת הסרטים תיפסק". זה ניחוש, לא קביעת עובדה. הסרטים האלה יקרים מדי, ו'כספיאן' מוכיח שהם לא מהווים הצלחה מובטחת. הגיוני שהאולפנים לא ירצו לקחת עוד סיכון כזה.
חבל מאוד
קיוויתי שהם יגיעו לספר האהוב עלי – כס הכסף, או לפחות לקוסם ואחיינו.
אתמול מצאתי את "הסוס ונערו" מכורסם ע"י החתול. האם זה סימן רע?
סימן מאוד רע. זה אומר שהחתול שלך רעב לבידור
טעית בסדר
אחיינו של הקוסם הוא הספר הראשון ואם לא עשו אותו קודם בטח לא יעשו עכשיו
טעית בסדר
"אחיינו של הקוסם" אולי ראשון מבחינת הכרונולוגיות של העלילה, אבל הוא הספר השישי שיצא בסדרת נרניה. אומנם הסיכוי קלוש, אבל לאור נתונים אלה, לעולם אל תאמר לעולם.
אני מקווה שמישהו יסריט את "אחיינו של הקוסם" יום אחד. זה הספר היחיד בסדרה שאהבתי.
'אינדי'
לקח לי זמן להבין שמדובר במר ג'ונס.
חשבתי שעומד לצאת איזשהו סרט אינדי(עצמאי) שכולם מדברים עליו ואיכשהו חמק מאזני. אבל אז זה לא היה הגיוני בהקשר לדוחק"ו.
אני בדיוק ההיפך
בכל פעם שמדברים על סרט "אינדי", אני תמיד חושבת על אינדיאנה ג'ונס.
וגם כל שאר הקיצורים והקצרים
שרק-שר"ה-שה"ק… אני עוד מחכה לשר הקובעות 3 ולשודדי רהיטים 2.
אבל שחלילה לא ישתמע מזה שאני חושבת שאתם אליטיסטים או משהו.
אני סתם משתפת אתכם בתוצרי לוואי של תהליך הקליטה שלי.
" פיטר, פול, ג'ורג' ורינגו חוזרים לממלכת נרניה"
אני לא מבין למה הציפיות מאינדי כל כך גבוהות.. בסה"כ לסרט היה המון באזז לפני המון המון זמן.. אני לא בטוח אם זה ימשוך אנשים גם היום..
אינדי
היתרון העיקרי של אינדי הוא שמלבד כל האנשים שיגיעו לסרט כי זה סרט אקשן קיצי עם מסע פירסום ענק, יגיעו גם האנשים שלא ביקרו בקולנוע מאז אינדיאנה ג'ונס הקודם. לאינדי יש ערך נוסטלגי גדול, ונוסטלגיה עובדת. תשאל את הרובוטריקים.
אבל זה כך רק בארה''ב, נכון?
קשה לי לומר.
אני חושב שאינדיאנה ג'ונס הוא דמות מוכרת ואהובה בכל העולם. יכול להיות שבארה"ב יותר מבמקומות אחרים (כמו 'מלחמת הכוכבים').
גם פה, למה לא?
לפני איירון מן ראינו את הטריילר של אינדי, ולמרות שקודם לא משך אותי ללכת – החלטנו תוך כדי הטריילר שאנחנו הולכים בקבוצה לראות את הסרט.
בשביל הנוסטלגיה. ואפילו לא התלהבתי מהסרטים עד כדי כך בזמנו.
גם פה, למה לא?
השאלה שלי היא האם הוא ימשוך גם אנשים שאינדיאנה ג'ונס הוא לא נוסטלגיה בשבילם.. כי אינדיאנה ג'ונס הוא לא רובוט מחליף צורה, וזה חסרון גדול…
מצד שני באמת יש לו פרסום לא רע..
האמת שאינדי פשוט לא נראה מעניין...
בתור אחד שגדל על סרטי אינדיאנה ג'ונס בתור ילד, הטריילר של החדש בכלל לא נראה כמו סרט שהייתי רוצה לראות. אם הוא לא היה נושא את השם "אינדיאנה ג'ונס", סביר להניח שבכלל לא הייתי הולך לראות אותו.נכון לעכשיו, הסיכויים הם בערך 50-50, תלוי מה הביקורות יגידו.
הביקורות אומרות
חרא של תסריט (של לוקאס), בימוי סוחף (של שפילברג)
הביקורות ראו את הסרטים הראשונים?
ראיתי את שלושת סרטי אינדיאנה ג'ונס לראשונה בחיי לפני שבוע. מדובר ב B movies (ככל הנראה בכוונת תחילה), מלאים בחורים, דיאלוגים מביכים, תפניות צפויות ועם זאת מפגרות, וכן הלאה חסרונות.
תסריט מעולם לא היה הצד החזק של הסרטים הללו. הם פשוט סרטים כייפים, משעשעים ובלי טיפת היגיון.
בגלל זה אני אמנם מצפה להרבה ביקורות בסגנון "היי, אבל מבחינת עלילה אינדי 4 הוא סרט די גרוע!"
אבל זה רק כי אנשים לא זוכרים טוב את שלושת הראשונים…
נכון
גם אני ראיתי לאחרונה שוב את הסרטים של אינדי (לפחות הראשון והשני) ויש בהם יותר חורים מאשר בגבינה שוויצרית. ובכל זאת הם ממש כיפיים.
''פיטר, פול, ג'ורג' ורינגו ''
אכן, זה היה המקום בו, איך אומרים, הקולה השפריצה לי מהאף.
זה נכון, לכן זה מצחיק.
אם כבר עוסקים בזה
לא עדיף שבפסקה לפי זה היה כתוב סוזן, פיטר,פול ומרי? למען המעטים שזוכרים את הלהקה הזו.
דרך אגב, דו''ח קופות מוצלח.
סוף סוף חוש ההומור המוצלח של רד בכתיבת הדו"ח השבועי שב אליו, כבר חודשים שלא צחקתי בדו"ח, ואני שואל, איפה הבדיחות? בעבר זה היה מאוד מצחיק. אבל הדו"ח הזה היה מאוד נחמד ומשעשע.
הארולד וקומאר
אני מניח שאם היה תאריך יציאה לסרט הוא היה מופיע ב"לא סופי", אבל אני עדיין חייב לתהות – יכול להיות שהוא לא יוקרן בארץ בכלל? ואם לא, אז למה? הראשון הרי כן הוקרן, והשני הצליח בארה"ב יותר ממנו.
רציני ומוגזם.
מצטער שאני כותב את זה פה, אבל באמת שאני מנסה כבר שעות לחפש ואני לא מצליח למצוא. כמה שאלות להלן:
1 האם ידוע למישהו מהם האונברסיטאות הטובות בעולם ללימודי קולנוע בכלל ומשחק בפרט?
2 האם יש מישהו שיכול להביא (דרך מייל בשביל לא להפריע לאתר) קישורים לאתרים כאלו?
3 האם מישהו בעל ניסיון כזה או אחר בתחום הקולנוע בחו"ל גולש באתר ומוכן לעזור לי ולומר לי מה בתי ספר כאלה דורשים לקבלה של סטודנטים?
אשמח לכל תגובה עניינית שתעזור לי, ואף להמשיך את השיחה בתוכנות המתאימות (איסיקיו, מסנג'ר אפילו פייסבוק…).
לשם הבהרה, אני בעוד כשנה משתחרר מצה"ל ומתכוון להתחיל את לימודי (בשילוב עם מקצוע נוסף) מיד לאחר השחרור. אני רוצה לנסוץ להכין את עצמי פיזית ונפשית למבחנים, וכמו כן לכל ענייני המסמכים הדרושים לאדם שמעוניין ללמוד ולעבוד (צריך לשלם על הרבה דברים) בחו"ל.
אם אני לא טועה, מיקה היא אחת מהגולשות שאכן עוסקות בתחום, ואם להיות יותר ספציפי וללחוץ על הזיכרון היא נמצאת בניו יורק רוב הזמן. מאוד אשמח לעזרתך ולכל שאר האנשים שיכולים ומעוניינים לעזור.
תודה מראש
רציני ומוגזם.
בעיקרון שני האוניברסיטאות הנחשבות בארה"ב ללימודי קולנוע הם NYU (אונברסיטת ניו יורק) ו- UCLA (תנחש לבד).
בכל מקרה לימודי קולנוע בארה"ב נחשבים ליוקרתיים ביותר (נראה לי שיותר מרפואה ומשפטים). מתקבלים אליהם בערך 20 סטודנטים בכל שנה (מהסטודנטים שכבר לומדים באוניברסיטה והם מצטיינים בלימודיהם. לאחר שהם מגישים בקשה (בד"כ כל הסטודנטים באוניברסיטה מגישים בקשה כזאת כך שתבין לבד מה הסיכויים להתקבל).יש ועדה שבוחנת את המועמדים ע"י ציונים/המלצות/מכתבי הבקשה וכו'.
יעזור אם תשנה את שם משפחתך לפולנסקי/סקורסיזי/דה פלמה וכו' או שאבא שלך יתרום כמה מיליונים למוסד האקדמי.
בקיצור אל תבנה על זה, יש לך יותר סיכוי לזכות בלוטו וגם הוא לא גבוה….
רציני ומוגזם.
מה עם SVA בניו יורק?
יש לא מעט מוסדות טובים ומכובדים לדברים האלה בארה"ב ואני לא אמהר להגיד למישהו שאני לא באמת מכירה ולא יודעת את ה"נתונים" שלו שהסיכוי שלו להתקבל לאחד מהם שווה לסיכוי לזכות בלוטו.
עם זאת, אם אתה באמת רציני ולהוט ללכת בכיוון הזה אני חושבת שיעשה לך טוב לעשות את המחקר בעצמך, לחפש אתרי דירוגים של אוניברסיטאות, לבדוק תנאי קבלה. בדרך כלל הדברים האלה כתובים בצורה ברורה וקומוניקטיבית ברשת.
לא יודעת אם ב- SVA יש לימודי קולנוע
מכירה אותו כאקדמיה לעיצוב. ככזה – כל אחד יכול (כמעט) להתקבל אם יש לו כסף (הרבה כסף). יתרונות (לפחות בתחום העיצוב, אבל אני מניחה שזה כנראה פועל גם בקולנוע אם יש שם מחלקה כזו), זהו בית ספר מאוד מקושר בתעשיה. כל אחד (כמעט) מסיים אותו עם תואר, אבל לטובים יש סיכוי מצויין להתברג בעבודה טובה. הם גם מאוד דוחפים עבודות של סטודנטים לכל מיני תחרויות, פסטיבלים, מגזינים וכולי.
רציני ומוגזם.
אני לא יודע מה איתכם
אבל אני מאוד שמח על מאי השומם, בזכותו גיליתי שלבמאי "אנשי התחנה" יצא סרט חדש.
ואני לא יודע מה איתכם אבל אני חושב ש"אנשי התחנה" הוא סרט נפלא.
אני לא יודע מה איתך,
אבל איירון מן וגם אינדי חדש במאי לא נשמע לי בדיוק "שומם".
שומם מבחינת מספר הסרטים שיוצאים, לא מבחינת ההצלחה שלהם.
טריילר ראשון ל'אוסטרליה':
http://www.youtube.com/watch?v=tZ9ra4IP4xY&eurl=http://www.sikurmemukad.com/spoiler/
רד פיש, לדעתי תפסתי אותך בטעות לוגית
אם יש מיעוט סרטים, גם האחרונים אמורים לקבל יותר תשומת לב(מזומנים), לא?
אולי אמורים, אבל הם לא
מה שקורה בפועל זה שכמעט כל מי שהולך לקולנוע בחודש הזה – הולך לאחד הבלוקבאסטרים הגדולים שיוצאים (במקרה הזה – איירון מן, נרניה ואינדיאנה ג'ונס).
אולי אמורים, אבל הם לא
אז אם אמורים, יש לך טעות לוגית
מה הטעות הלוגית?
מה הטעות הלוגית?
הטעות הלוגית(של רד פיש המתכחש…) היא המסקנה שבגלל מיעוט סרטים בחודש מאי, "התחתית של עשרת הגדולים יורדת נמוך יותר מבכל תקופה אחרת בשנה."
כלומר הטענה שלי היא, שאם זו אכן המציאות ה מאי-ת הקבועה, היא נובעת מסיבות אחרות
אז למציאות יש טעות לוגית.
אני רק מדווח עליה.
המציאות היא רצף של טעויות לוגיות
אנחנו כאן רק כדי להתבונן בהן…
נו, טוב.
אני מוותר, 'הנסיך הפרסי' לא הולך להיות טוב.
ג'ייק ג'ילנהול לוהק לתפקיד הנסיך (!), ליהוק דבילי וחסר כל הגיון. אני מאוכזב.
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/film/news/e3if545c66bc7e570547c6373960ca71a37
וג'וני דפ כפיראט עם נטיות נשמע יותר משכנע?
ג'ייק ג'ילנהאל הוא אחלה שחקן, עם הבימוי הנכון הוא יכול להשתלב היטב בתפקיד.
כמה סצינות מתוך 'Synecdoche, New York' של צ'רלי קאופמן:
http://www.toutlecine.com/film/videos/0034/00344239/00012569-extrait-1-synecdoche-new-york.html
http://www.toutlecine.com/film/videos/0034/00344239/00012570-extrait-2-synecdoche-new-york.html
http://www.toutlecine.com/film/videos/0034/00344239/00012571-extrait-3-synecdoche-new-york.html
למה אין כאלה בארץ?
לא עניין העישון הוא מה שמושך אותי, אלא האוירה והתפריט הקולנועי.
http://cafe.themarker.com/view.php?t=442558
אז איך אינדי?
בשאיפה שתעלה היום ביקורת.
מצטער אם מישהו כבר לינקק לזה כבר
אבל הטיזר של המומיה עלה כבר לפני לא מעט זמן ומוזר שלא הייתה על זה יומית, הטריילר בכל אופן מצוין, רק לפני 10 דקות הייתי בטוח ב-100% שאת הסרט אני לא אראה, ואפילו הכרחתי את עצמי לראות את הטריילר כי זה בלוקבסטר, אבל עכשיו, אני לא יכול לחכות.
אגב שאלה, טרילוגיית המומיה היא לא טרילוגיית סרטי אימה? לפי הטריילר זה נראה אקשן ואהי כל הזמן חשבתי שזה אימה.
עוד שאלה-למה בטריילר אומרים "מהמפיקים של 'המומיה' ו'המומיה 2', זה לא מגוחך? ולמה דווקא המפיקים?
http://www.apple.com/trailers/universal/themummytombofthedragonemperor/medium.html
כי החליפו את הבמאי
אז הם לא יכולים לומר "מהבמאי של המומיה".
ואני יודע על בטוח שאני הולך לצפות בסרט הזה בקולנוע בגלל שתי סיבות:
א. רוב כהן.
ב. ג'ט לי.
כן, כן שמעתי שהחליפו את הבמאי
אבל הרבה יותר מרשים והרבה יותר הגיוני אילו היו אומרים "מהיוצרים של…" וחוץ מזה נראה כאילו לא הבנת ת כוונתי, לדעתי זה מגוחך להגיד מהיוצרים/במאי/מפיקים/עורכים/צלמים של הסרט הקודם בסדרה, זה כמו להגיד לפני הטריילר של הראי פוטר והאסיר מאזקבאן" מהמפיקים של "הארי פוטר וחדר הסודות", להשתמש בסרט מאותה סדרה בתור דוגמה להצלחת המפיקים הוא מטופש, אם הם רוצים להגיד מהמפיקים של, אז שזה לא יהיה המומיה אלא משהו שונה, משהו מצליח אחר, ולא אותו דבר, אני בטוח שלפני "צעצוע של סיפור 3" לא יגידו "מהיוצרים של 'סעסוע של סיפור"' אלא ייבחרו בהצלחות אחרות של החברה.
נ.ב – נראה כאילו הסרט הוא מתחרה חזק לאוסקר בקטגורית האפקטים (לא שזה אומר שיש לו סיכוי לזכות).
גם לדעתי זה מטומטם.
אבל ככה זה.
לעזאזל מה יש לי נגד שמות סרטים?
בכל התגובה הקודמת לא היו טעויות כתיב חוץ משמות הסרטים, קודם זה התחיל עם "מלך האחריות" ו"מלך האיות" ועכשיו ממשיך עם "הראי פוטר…" ו"סעסוע של סיפור".
אבל אלה אחלה טעויות. תמשיך ככה.
'סעסוע של סיפור' נשמע כמו אחלה סרט. ואת זה אני אומר על אף שאין לי מושג מה זה סעסוע.
אפשר גם לומר
זעזוע של סיפור
זה שעשוע עם לשון בין השיניים.
זה צעצוע ערבי.
כבר שכחתי למה אני אוהבת את ''המומיה''.
הנה, עכשיו הזכירו לי. לעזאזל, יש שם דרקונים וג'ט לי הפעם, זה כבר כל כך מגניב שזה לא חוקי.
אז מתי זה מגיע לישראל?
אוי, לא.
זה הולך להיות אחד מהסרטים האלה שבהם את אותה הדמות (איווי) משחקת שחקנית אחרת (מריה בלו במקום רייצ'ל וייז). אני שונא כשעושים את זה.
מצד שני, רוב כהן ואקשן דבילי. משובח.
'המומיה' זה לא טרילוגיה ולא סרטי אימה
זה 'אינדיאנה ג'ונס' לעניים.
רד, אתה באמת חושב שהקיץ הזה
תהיה רק הצלחת ענק אחת וכישלון אחד? מה עם אידיאנה ג'ונס, הענק, באטמן ועוד שיכולים להיות כישלונות או הצלחות ענקיות, אני לא חושב שכל שאר הסרטים יהיו בין שתי הקצבות כמו שציינת.
'המחברת', הטריילר
http://blog.lev.co.il/?p=18
הטריילר, שנראה כמו עוד סרט איראני דל-דל-דל תקציב עם איכויות משחק מאופקות משהו, אבל עם מסר מה-זה חשוב, מביא אותה בטוויסט של השנייה האחרונה שמשדרג את הסרט בכמה דרגות.
האמת, זה נראה רע.
"סרט איראני דל-דל-דל תקציב עם איכויות משחק מאופקות משהו" מתאר את זה היטב, והצילום (וידאו?) נראה כמו סרט סטודנטים. הטריילר הזה מעורר חשד שאת תשומת הלב והפרסים הסרט קיבל בעיקר בזכות שם המשפחה של הבמאית.
האמת, הופתעתי לטובה
יש לסרט כמה נקודות חלשות, כמו הנטיה להראות דמויות הולכות בזמן אמת, מסר שנדחף עמוק לגרון והעדר שחקנים עם נסיון (או כשרון משחק). מצד שני, אני חייב להודות שהוא לא מפוהק במיוחד ואפילו די משעשע. ככה זה, גם שלטון הטליבאן נראה חמוד כשאת התפקיד הראשי מאיישת ילדה קטנה. עכשיו רק צריכים להפיק סרט על ההיסטוריה המודרנית של מיאנמר דרך עיניו של גור קוקר-ספנייל צולע.
מסכים לגמרי
טיפשי לגמרי ועם מסר שצף מעל הקרקע בצורה שאפילו "בולט" לא יגדיר אותו, אבל הסצינה האחרונה (שהיא אפילו יותר טיפשית ואפילו יותר צפה מעל הקרקע בצורה שאפילו "בולטת" לא תגדיר אותה, ובכל זאת מסקרנת-משהו) הופכת את הסרט ללפחות שווה צפייה, אם הוא לא קשה להשגה.
למישהו יש מושג איפה אפשר לראות את הסרט הזה? ובכלל, האם הוא סרט קצר או אורך מלא? ולמישהו יש מושג למה הסרט מצלצל לי כל כך?
עכשיו לפחות אני יודע מאיפה זה מוכר לי
זה היה בפסטיבל הקולנוע בבואנוס איירס, שכבר נגמר. נו, חבל.
מה שכן, הוא גם מצולם איפה שפעם (לפי IMDB) היה פסל בודה ענקי שנהרס על ידי הטאליבן, כדי להוסיף למסר הסופר-חשוב שבלעדיו אנחנו טיפה פחות בני אדם.
הסרט הזה מוקרן ב'לב' החל מהשבוע הבא.
לצערי, כדי להגיע לקולנוע ה'לב' הקרוב לביתי
אני צריך לחצות יבשת. אבל תודה בכל אופן.
' The Curious Case of Benjamin Button', הטריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=yjnd0wsISY0&eurl=http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=45392
הו, אלוהים!
טילדה סוינטון ובראד פיט, בבימויו של דיוויד פינצ'ר? אוקי ילדים – מי חיטט שוב בפנטזיות שלי?
וקייט בלאנשט!
עם כל הכבוד לקייט בלאנשט,
היא כבר יצאה מהפנטזיות של מישהו אחר.
לא שיש לי שמץ של משהו נגדה – היא פשוט לא חלק מהסרטים האהובים עלי ואני לא אלך לראות סרט רק כי שמה מופיע על הפוסטר.
ילדים?
עוד פעם היא מתנשאת.
נראה מדהים.
בדיוק כמו ''אוסטרליה'', גם כאן
מראים שוטים מדהימים כשברקע מוזיקה לא מתאימה, וכאן אפילו אין דיבורים, אבל נראה סרט טוב, אני מקווה שזהו הרוברט פורד של השנה.
העיקר לטריילרים גרועים כמו ל''הנסיך כספיאן'' אתה כן מפרגן.
היי, היי, אין למה להגזים.
הסרט בטח נורא ואיום, אולי אפילו יותר מהראשון שהיה פשוט חסר טעם בכל כך הרבה מובנים שונים, אבל הטריילר דווקא היה די מגניב.
אפילו אני, אוייב מושבע של התירוץ הזה לסרט פנטזיה שרוכב על הגל של הארי פוטר, שר הטבעות וחברים, יכול להעריך שהטריילר די טוב.
' The Curious Case of Benjamin Button', הטריילר:
אני די משוכנע שכבר שמעתי את המוזיקה של הטריילר הזה בסרטים אחרים.
המוזיקה היא מתוך ''קרנבל החיות'' של סן-סאנס
אני לא זוכר ששמעתי את הקטע הזה בטריילרים אחרים, אבל זה קטע מוזיקלי די ידוע.
' The Curious Case of Benjamin Button', הטריילר:
לא הבנתי כלום, אבל זה נראה מעניין. הוא הולך ונהיה צעיר יותר?
זה הרעיון
ממה שהבנתי, הסיפור הוא על אדם ש"מתבגר" הפוך. הוא מתחיל את הסרט זקן והולך ונעשה צעיר עם הזמן. הטריילר לא מגלה הרבה, אבל קשה לי לחשוב על במאי יותר מתאים לסיפור הזה מדיוויד פינצ'ר.
הוא רומז על סיפור אהבה סטייל אשתו של הנוסע בזמן.
שכפי שהספר הנ"ל הוכיח, יכול להיות מדהים כשהוא נעשה נכון (כל עניין התזמון וההיא ילדה כשהוא זקן והטווח המוגבל שבו הם יכולים להתאים, וכל זה). כל עוד הוא לא יפול למלכודת הקיטש-מלודרמה, כמובן, אבל אני סומכת על הבמאי.
כן.
גם Youth Without Youth של פרנסיס פורד קופולה שיצא בשנה שעברה עסק בנושא דומה. הסרט של קופולה נכשל מסחרית וביקורתית, אבל יש לי תחושה שלפינצ'ר זה לא יקרה.
בראד פיט מסיים עכשיו את הצילומים של Tree of Life (טראנס מאליק מביים) שאמור גם כן לעסוק בעניין קרוב (אבל מעט יותר לכיוון של "המעיין"). לפי כל מיני שמועות התקציב של הסרט תפח לאיזור ה150 מיליון דולר בעקבות כמות עצומה של CGI ושלל פעלולים. עדיין אין תאריך יציאה (קשה לי להאמין שהם יספיקו לדחוף אותו לתקופת האוסקים הנוכחית).
למה יש לאנשים בנרניה מבטא ערבי?
לא ממש, אלא מבטאים
ממיקסיקו, ספרד, איטליה ועוד כמה מדינות.
ללורדים שיושבים במועצה
או מה שזה לא יהיה, באמת יש מבטא ספרדי (לא מקסיקני) – אבל הנסיך כספיאן והדוד שלו הם ערבים לכל דבר. מה נסגר?
אולי הם התחנכו בפנימיה בקלורמן?
ראית את הסרט?
כן, ולא זכור לי שהיה הסבר לכך שהם ערבים
וגם קראתי את הספר, וגם שם הם לא היו זכורים לי ערבים משהו. ובהתחשב בזה שהם אמורים להיות צאצאיהם של פיטר לוסי ושות', זה אפילו עוד פחות הגיוני.
עדיין לא ראיתי את הסרט, אבל..
..כספיאן ורבים מהאנשים הגרים בנרניה בתקופתו אינם בני נרניה, אלא מהגרים מטלמר, ובמקור בני שודדי-ים שהגיעו לנרניה מהעולם שלנו.
זה באמת לא יסביר את המבטא – השושלת של כספיאן גרה בנרניה שנים רבות – אבל כן יסביר למה הם כהים יותר מבני נרניה (האנושיים), שהם צאצאי נהג הכרכרה ואשתו, דהינו, אנגלים במקור (לפיטר ושות' אין ילדים).
לא סתם שודדי ים,
נתקלתי באיזשהו מקום בטענה שהם צאצאי המורדים המפורסמים מהאוניה באונטי / האי פיטקרן.
אם ככה הם היו צריכים להראות פולינזים לגמרי
לא הכי מתאים לתיאור של כספיאן ובנו ריליאן. ככה לפחות נראים הצאצאים האמיתיים של המורדים שעדיין חיים בפיטקרן.
אאז''נ,
הסיפור היה שהם צאצאי כמה מהמורדים שברחו לתוך מערה ממש אחרי המרד וההגעה לפיטקרן, ונפלו משם לנארניה דרך שער בין מימדי. כלומר מדובר במלחים בריטים מהמאה ה-18, ואז זה הגיוני שהם לא נראים פולינזיים.
אבל אני לא זוכר בדיוק איפה קראתי את זה.
הבנתי, אבל מאיפה היו להם נשים להתרבות?
או שאולי בטלמר היו גם יצורים אנושיים (אם כי לא בני אדם כמובן) כמו בקלורמן (היום כמובן יודעים מה עלה בגורלו המר של כל אחד מהמורדים ההם, ומכיוון שחלקם נתלו, חלקם נרצחו ורק אחד הגיע לשיבה טובה, נראה לי שעדיף היה להם להגיע לטלמר מאשר להשאר בפיטקרן). עדיין יש בעיה עם התיאוריה הזו כי נאמר שהם היו שודדי ים ומורדי הבאונטי אולי לא היו אנשים שהיית שמח בהכרח להזמין לתה וכריכוני מלפפונים, אבל פיראטים הם לא היו.
אגב, אותי תמיד הטריד איך כולם בנרניה, קלורמן ושאר הארצות מדברים אנגלית. מילא נרניה, המלך הראשון היה אנגלי (אם כי הוא נהייה מלך אחרי שהחיות למדו לדבר), אבל קלורמן? בספר "הקמע" של אדית נסביט הילדים משוטטים בזמן ומשוחחים חופשי עם מצרים, בבלים ובריטונים קדומים, אבל המחברת מציינת שזה חלק מהקסם שפועל רק על ילדים. מבוגר שמתלווה אליהם פעם אחת למסע לא מבין את שפת בני המקום. בנרניה אני לא זוכרת שניתן אי פעם הסבר לכך.
שאלה טובה
מהספרים נוצר הרושם שהעולם של נארניה נוצר עם גזעים שונים של בני אדם (כמו הקלורמנים), שהמקור שלהם איננו בעולם שלנו. אבל אני לא זוכר שזה אי פעם הוסבר במפורש.
בקשר לשפה, אין לי מושג. אולי ביקום של נארניה אנגלית זה דבר שמשותף לכל העולמות, כמו ישו.
אני גם לא זוכרת הסבר בששת הספרים הראשונים
חשבתי שאלי היה משהו בספר האחרון שאותו קראתי רק פעם אחת ואותו אני מחרימה מאז.
עוד תעלומה אחת – מה קרה לאנשי ארץ המלאכים? הרי היו שם בני אדם בתקופת פיטר ושות', איך הם שרדו בתקופת המלכה הלבנה? הרי הם היו צאצאי אדם וחוה, כלומר, סכנה הרבה יותר גדולה מארבעה ילדים שנקלעו במקרה… ומה קרה להם אחר כך גם לא יודעים.
מצד אחד לואיס יצר עולם פנטסטי, מהצד השני הוא מלא חורים.
אבל סלקציה כן
כי עושה רושם שגם אם השער נמצא אי שם באוקינוס, רק בריטים עוברים בו.
למה? די ברור שתושבי טלמר אינם בריטים.
כולם מדברים אנגלית, כן; אבל לא כולם בריטים.
אם נלך לפי ההנחה שבני טלמר מוצאם ממורדי באונטי
אז הטלמרינים הם ממוצא בריטי-פולינזי. אם הם שודדי ים הם יכולים להיות מכל לאומיות שהיא. מהצד השני יש את הקלורמנים שהם כהים ואנחנו לא יודעים מה מוצאם (אבל יש להם אפיל ערבי).
אבל אין ממש סיבה ללכת בעקבות הנחה זאת.
אנחנו יודעים שהם הגיעו מאי בממד שלנו שיש בו "בקע" אל נרניה ושהם היו שודדי ים. ההנחה לגבי הבאונטי אינה, ככל הידוע לי, מבוססת על הספרים או על משהו שלואיס עצמו אמר.
לגבי בני קלורמן, בספרים לא מוזכר מקורם כלל, אבל יש הנחות (שוב, לא מבוססות) שמדובר באנשים שהוגלו מנרניה או מטלמר אל המדבר, אבל הצליחו לשרוד והקימו, בסופו של דבר, אימפריה. דהינו, הם או בריטים או אין-לנו-מושגים במקורם.
בכל מקרה, במקרה של טלמר האוריינטליזם של לואיס כל-כך גלוי לעין שקשה שלא להניח שהם מבוססים על סטריאוטיפ מוסלמי/ערבי כלשהו, כנראה זה של האימפריה העות'מאנית בעיניים מערביות.
אתה מתכוון בפסקה האחרונה לקלורמן, נכון?
ואני מסכימה איתך לגבי ההנחה לגבי הבאונטי מכיוון שפירוש נכתב שהם צאצאי שודדי ים ומורדי הבאונטי לא היו כאלו.
אבל גם לא נראה לי שמדובר בנרניינים או טלמרנים גולים, גם בגלל שהם כהים הרבה יותר מבני נרנייה וגם בגלל שהרבה פעמים הם מתוארים כתרבות עתיקה והם העם היחיד שמתואר כך בספרים אאל"ט. עם עתיק נבון ואכזרי נדמה לי היה התיאור.
כל הברברים אותו הדבר.
אנחנו יודעים איך נברא העולם של נרניה, ושלפני שהוא נברא לא היה שם כלום. לכן, בהכרח, צאצאי העגלון ואשתו – תושבי נרניה עצמה – הם עתיקים יותר מהקלורמנים.
אגב, טעיתי, וההנחה היא שהם גולים מארכנלנד דווקא, אבל העקרון דומה. בכל מקרה, לואיס כותב בספרים שישנם כמה פתחים בין העולמות (אסלן אומר את זה, נדמה לי) אבל לא מפרט – כך שאפשר להניח שבני קלורמן הגיעו מאחת מהתרבויות שלנו, או אפילו, פשוט מעולם אחר שבו יש יצורים דמויי אדם (כמו ג'דיס).
כל הברברים אותו הדבר.
(אחלה כותרת, למה שאשנה אותה?)
אני פשוט הנחתי שבני קלורמן עתיקים יותר מתרבויות אחרות (כמו טלמר או טרבינתיה) ולא בהכרח מנרניה, למרות שאם בני קלורמן הם בני אדם שהגיעו לנרניה מהעולם שלנו אולי מוצאם מתרבות עתיקה יותר.
מעניין אם אנשים שלפני זמנם של דיגורי ופולי (סוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20) יכלו להגיע. כשמדובר בילדי פיוונסי ונספחיהם – הזמן בעולם שלהם עובד רק קדימה אבל אולי זה רק איתם? (אבל אם חוקיות כזו קיימת זה שוב פוסל את הנחת הבאונטי. שודדי ים לעומת זאת קיימים אפילו היום).
שאלות מצוינות.
חבל רק שאין לי תשובות.
לואיס לא התעניין כל-כך, נדמה לי, ביצירת עולם אמין, עמוק ואחיד – בניגוד לידידו המפורסם, טולקין. הוא תמיד הרגיש צורך מסוים להתנצל על כך שהוא מפרסם פנטזיה, כי הרצון לשגות בחלומות אינו רצון נאצל מבחינתו.
בביוגרפיה שלו – שהיא די מתסכלת, כי הוא לא אוהב לדבר על עצמו – הוא רומז שנרניה נולדה מתוך שילוב של שני דברים. הראשון הוא ההנאה שהוא חש, עוד מילדותו, מיצירת עולם בדיוני ושקיעה לתוכו. השני הוא הרצון להמשיל משל, דהינו, רצון לחנך. אצלו, הוא אומר, שני הרצונות הללו נבעו מתוך תחושה עמומה של חוסר סיפוק מהעולם הזה לצד כמיהה לעולם אחר, שונה אבל קרוב; תחושה שליוותה אותו מאז שהוא זוכר את עצמו.
'הקרב האחרון', הספר השנוא על רוב חובבי נרניה, הוא ההסבר שלו לקיומה של התחושה הזאת, ולסיבה האמיתית לכך שאנשים אוהבים פנטזיה: הם מרגישים שהם איבדו משהו, שהם התרחקו מהאמת. הדרך הנכונה להגיע לאמת היא לא להיכנע לדמיונות (לשקוע בתוך נרניה) ולא לשקוע בעולם הזה (מה שקורה לסוזן) – היא הבנה שהעולם הזה הוא רק מסך המסתיר עולם אמיתי ואלוהי, ושגם הדמיון הוא רק קרש קפיצה להגעה לעולם ההוא, שמעבר לים.
אכן דכאון.
'הקרב האחרון' של נרניה הוא הספר שקראתי מספר הפעמים המועט ביותר מהסדרה כולה. הוא פשוט מדכא עד עפר, מהתחלה ועד הסוף (מבחינתי), ויש בו כמה דמויות מרושעות ממש.
אז קיבלתי תשוב גם לשאלה למטה
אה, ושאלה...
אתה אוהב את הקרב האחרון?
ממשת הספרים יכולתי לאכול את האגוז (הפנטזיה) ולזרוק את הקליפה (ההטפה הנוצרית. כמובן שעבור לואיס מה שכתבתי הרגע זה פויה!) בשביעי כבר לא…
המממ. קראת את הדיון הקודם שהיה כאן על לואיס ופנטזיה?
כי אם לא, הדימוי שלך מעניין במיוחד:
כתבה מספר 3045
אגב, התשובה המדויקת לשאלה שלך תהיה שאני לא אוהב את הספר, אבל אני חושב שהוא ספר טוב.
קראתי? מסתבר שהשתתפתי בו!
(בכינוי הקודם שלי) והמדהים ביותר בשבילי שבכלל לא זכרתי אותו! ותמיד חשבתי שיש לי זכרון טוב! אני די בשוק עכשיו והולכת לקרוא אותו כולו מההתחלה… (ואני גם די בשוק שהשתמשתי באותו הדימוי שלך מאז, אני קוראת דברים שכתבתי ואני בכלל לא זוכרת שכתבתי אותם למרות שאני מזהה את המילים והמחשבות שלי שלא ממש השתנו, אני לא יודעת אם זה טוב או רע).
הדימוי הוא לא שלי. אם אני מנחש נכון, הוא שלך.
כתבה מספר 3045
כן, לא קראתי קודם את כל השרשור
בינתיים קראתי את כולו. מוזר לי עדיין ששכחתי אותו, אני כן זוכרת שהיה לי דיון איתך על רדיפת מכשפות ושלחת לי מאמר מאוד מעניין בנושא, אבל מזה פשוט שכחתי לגמרי… זו תחושה מאוד משונה לקרוא דברים שכתבתי, בלי שיהיה לי שום זכרון מכך ועם זאת להזדהות איתם לגמרי ולראות את עצמי משתקפת בהם… כמו לראות תצלום ישן שלי ששכחתי איפה ומתי הוא צולם.
זו בערך הייתה התחושה שלי כשקראתי עכשיו את הפתיל הזה.
ההבדל הוא שחלק מהאינפורמציה (בניגוד לדעות) שאני מציג שם אני כבר לא זוכר, ולכן היה מעניין לקרוא אפילו את עצמי…
שזה, אגב, ציטוט של אחד הקטעים היפים שנתנו לי לקרוא באקדמיה:
מחשבות על הצילום / רולנד בארת – על תחושת הסחרור והבלבול שבלגלות צילום שלך שאתה לא יודע מתי צולם. יפהפה.
(אוף, לעזאזל עם האינטרנט הזה! בסוף ייצאו לי בטח שבע תגובות זהות, מרוב שהוא מקרטע)
לבושתי - לא מכירה
אף פעם לא קראתי שום דבר שלו, פילוסופים מפחידים אותי קצת (לא כמו זומבים ורופאי שיניים אבל עדיין).
אין מה להתבייש.
ואת אולי לא מכירה – אבל את חושבת כמוהו. לפחות בתחום המאוד ספציפי הזה, וזו, כאמור, מחמאה – היות וזה קטע נהדר, אולי הטוב שקראתי בזמני באקדמיה.
תודה על המחמאה
אני גם לא זוכרת הסבר בששת הספרים הראשונים
מה שמפספסים לפעמים בספרי נרניה, וחבל, זה שלואיס, בניגוד גמור לטולקין למשל, לא ניסה ליצור עולם קוהרנטי ומורכב; הוא ניסה לספר סיפורים, שגובלים באלגוריות.
וטוב שכך.
כי זה סיפור ילדים, בניגוד לשר"ה, בקשר לעניין של האנשים בהארצות הקרובות, מי אמר שהמלכה לא לקחה אותם בחשבון? היא בטח מנעה את כניסתו של כל יצור מחוץ לנרניה ללא תעודת זהות ופספורט שמאשרים שהוא לא בן אנוש.
זה מסוג הקטעים שפשוט קשה לסספנד
זה מה שאמרתי
בנרניה אין בני אנוש אלא רק בארצות הסובבים אותה, והמלכה בטח לא היתה מרשה לאף אחד להיכנס לממלכתה.
צודק
(זה מה שקורה כשקוראים מהר מדי ומגיבים על הודעה קודמת…)
ודאי האשימו כל בן אנוש שניסה להיכנס לנארניה בקשר לפעילות טרור
וכלאו את כולם במתקן חקירות ועינויים באיים הנידחים.
LOL על הסיספונד האקולוגי
אני מניחה שאפשר לסספנד כל דבר או כמעט כל דבר הדורש סספונד בנרניה (ויש לא מעט), אבל חבל לי שלואיס לא טרח לעשות את זה בשבילנו..
השפה מפריעה לך בסרט הזה
אבל לא פריעה לך בשר"ה, אלאדין, רטטוי והרבה הרבה סרטים אחרים!?
בשר הטבעות ובאלדין
זה כמו כל סרט שמתרחש בארץ שאינה אנגלו-סקסית ומדברים בו באנגלית בת זמננו (חוץ מהפסיון של ישו). בשר הטבעות אאל"ט יש שפות מקומיות שטולקין המציא ובאלדין מדברים ערבית. את רטטוי לא ראיתי אבל נראה לי שזה אותו הדבר.
הבעיה שלי עם נרניה חורגת מהמדיום הקולנועי ומתחילה בספרים – הילדים מגיעים מאנגליה ומשוחחים עם כל הדמויות בספר באנגלית, שפת אימם, בצורה טבעית ביותר. בספרים הבאים יש עוד ארצות שבחלקן מתגוררים יצורי אנוש כמו קלורמן למשל ובחלקם יצורים פלאיים (הרפנג למשל, עיר של ענקים) והמשותף לכולם שהם דוברי אנגלית, בלי שיהיה תקשורת בין כולם (מה שנראה לי בלתי הגיוני מבחינה לשונית).
תודה
כנראה שכחתי הרבה יותר מדי מהספרים.
בשמחה.
בהנחה ואת לא אלרגית להטפה (עדינה, לרוב; קצת בוטה, לעתים) הם מצוינים גם כשהם פונים לגיל מבוגר. ללואיס הייתה הבנה עמוקה של הנפש האנושית, וכשהוא מחליט לבנות דמויות מוצלחות הוא עושה את זה בצורה נהדרת.
אתה צודק, לואיס בונה דמויות בצורה כל כך נהדרת
עד כדי כך שכשקראתי את ספריו קיבלתי בוםבום!
המבטא שלהם לא נשמע לי ערבי ממש
אבל הוא מבטא מעולה, לפי מה שהבנתי הם המציאו מבטא המבוסס על המבטא הספרדי (ובאמת מוזר לראות את הסרט ואז לשמוע א רולו של בן בארנס במבטאו האמיתי)..אבל לא זה מה שחשווב לי, השאלה שלי היתה 'איך הסרט?'
לא, השאלה שלך היתה ''ראית את הסרט?''
אבל אם אתה רוצה לדעת איך הוא – אז לא היתה התלהבות. לא אצלי ולא אצל בן זוגי (והוא זה שהיה אמור להתלהב יותר. הוא ממש אהב את הראשון).
היו כמה אתנחתות קומיות מצחיקות בהחלט – אבל אני לא יודעת אם הן מצדיקות הליכה לסרט.
סרט לא משהו (בלשון המעטה)
הוא אומנם טוב יותר מהראשון (לא שזה קשה כל כך להיות יותר טוב מסרט מחורבן כמו 'נרניה' הראשון) אבל עדיין לא מגיע לרמה שהייתי מצפה (בתור מעריץ של ספרי נרניה) מסרט שמבוסס על ספר מוצלח כל כך.
אז נכון שיש באמת כמה קטעים קומים מוצלחים, ובן בארנס (או איך שלא קוראים לו) היה די מקסים, אבל הסרט ברובו פשוט מ-ש-ע-מ-ם!!
אם זו היתה הכוונה, אז זה יצא ממש פתאטי.
הזכיר לי איזה מחמזר שראיתי בתאטרון חובבים ובו לדמות הראשית שהיתה מהגר מצרפת, היה מבטא ערבי להחריד.
מה שיוצא בפועל בנרניה – הנסיך כספיאן, הוא לא "מבטא חדש שמבוסס על מבטא ספרדי" כי אם שילוב של אנשים מארצות שונות; לכל אחד מתפלק מבטא אחר לגמרי, ואף אחד מהם הוא לא מבטא "מומצא".
יש רוזן אחד או שניים שדוברים מבטא ספרדי לכל דבר, כולל השיפתות (ככה קוראים לזה?), וכל השאר הם בעלי מבטא ערבי לגמרי.
זה מחרפן שנותנים לאנשים שלא מכירים מבטאים מספיק טוב לשפוט מי מצליח לעשות מבטא אמין. דוברי אנגלית בדרך כלל מצליחים להבחין רק במבטאים השונים באנגלית, וכל השאר מתערבב להם.
בעעה.
ספוילר לדו''ח הבא.
אז אינדי הכניס 25 מיליון ביום חמישי, אז מה זה אמור להיות טוב? רע? מאכזב? האם עלי להתעודד (אם הסרט יאכזב כמובן).
25 מיליון ועוד ארבעה ימי סופ''ש בדרך
צריך להתאמץ כדי להתאכזב מזה, לא?
25 מיליון ועוד ארבעה ימי סופ''ש בדרך
דווקא שמעתי שהציפיות היו *הרבה* יותר גבוהות.
כולם הימרו שהוא יכניס ביומו הראשון מעל ל-40 מיליון דולר. אז כנראה שזאת כן תוצאה מאכזבת.
נקמת הסית' הכניס פי שניים ביומו הראשון
דיונים אם זו אכזבה או לא, עדיף להשאיר לדוחק"ו של יום שני, אז כולנו נהיה חכמים יותר. בינתיים, נראה שזה פחות ממה שקיוו, אבל אינדי עשה ביום אחד יותר ממה שספיד רייסר עשה בסופ"ש שלם.
ובכל זאת,
ממה שראיתי, התחזיות ה*פסימיות* לגבי הסרט היו בין ה-30 ל-35 מיליון דולר, אז כנראה שזה די מאכזב.
אותי מאכזבת הבוצאה של נרניה
בקושי 6 מיליון ביום שישי, סוף השבוע יהיה בסביבות ה 25 מיליון דולר, ואולי עם יום שני הוא יגוע לכ-32 מיליון, שזה נורא מאכזב.
אבל לנקמת הסית' הוסיפו את ההכנסות של יום רביעי בלילה
ביום חמישי עצמו הוא הכניס משהו כמו 35 מיליון.
ספוילר לדו''ח הבא.
וביום שישי 31 מליון,בסה"כ 56,זה בסדר או מאכזב?
אני מאשים את פרמאונט
הרי פמפמתם את התאריך 23/5 ואז הקדמתם ביום. מי שתכנן ללכת ביום הבכורה אולי שינה את תוכניותיו ואולי לא. אני בטוח שאם הם היו דבקים בתאריך המקורי – הרי גם ככה יש סוף שבוע ארוך – ההכנסות היו גבוהות יותר.כעת "נתקעתם" עם הכנסה של 25 מיליון דולר "בלבד" ביום הראשון ובאז של "אינדי הצליח אבל לא כמו שציפינו" מה שיכול לגרום להרבה אנשים שתכננו ללכת לשקול שנית.
פעם שלישית דיונה?
"חדשות" מלפני חודשיים שהרגע גיליתי: אחרי הגרסא של לינץ' והמיני סדרות של ערוץ סייפיי, שוב מעבדים את חולית לסרט.
http://www.variety.com/VR1117982560.html
לא יודע, אני דווקא אהבתי את הגרסא מ-84 של דיוויד לינץ'. היא הייתה קצת פסיכית, אבל התמודדה עם הדיאלוגים הפנימיים לא רע.
דיברנו על זה כאן:
כתבה מספר 4234
אה. אופס.
היה מוזר לי באמת שדבר כזה לא קיבל יומית. ההודעה הרשמית שמצאתי היא ממרץ, והייתי בטוח שלא הייתה יומית על זה מאז, אז לא חיפשתי אחורה יותר.
סורי.
אין צורך באופס
אין לך שום סיבה להתנצל, אני לא מצפה מכל קורא באתר לדעת בעל פה את נושאי כל היומיות שפורסמו.
חשבתי שיש מבחן בסוף.
אלוהים אדירים!
http://www.gamer.co.il/gamer2/php/doc.php?id=113625
סרט על 'פאקמן'? WTF?
רד, למה 'חסר מנוחה' נעלם מ'לא סופי'? נדחה או משהו? כי במודעות עדיין מדברים על 29 לחודש.
ותוספת קטנה ל'לא סופי', *משחקי שעשוע* -17 ליולי.
הוא לא שם? זאת טעות
הוא עדיין יוצא ב-29.
ובדיוק היום ראיתי אותו. סרט איום ונורא.
מאיפה המידע על 'משחקי שעשוע'?
תיארתי לעצמי.
אבל לפחות המשחק טוב?
אתר 'סרט'?
כן, אני יודע ש'סרט' לא הכי אמין בעינייך, אבל זה צוין גם בכתבה הזאת (פסקה שישית):http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,636,209,23349,.aspx
למה חבל לי בגלל כספיאן:
בגלל שעכשיו אין כמעט סיכוי שיסריטו את 'אחיינו של הקוסם', שיש בו כמה סצנות (בעיקר כל הביקור בעולם של ג'דיס. בררר) שהן מהויזואליות ביותר בסדרה של נרניה.
לא יכול להסכים יותר
כתבה מספר 4422
כנ''ל
תזכיר לי איזה מספר הוא 'אחיינו של הקוסם' בסדרת הספרים?
כרונולוגית לזמן נרניה הוא הראשון
אבל הוא למעשה השישי בסדרת הספרים.