זה כמו 'שיער', אבל עם קצת 'מולן רוז'', ועם אוון רייצ'ל ווד וביטלס. הרבה ביטלס. טריילר ל'Across the Universe', המחזמר הביטלסאי של ג'ולי טיימור ('טיטוס'). |
04.02.2007
|
יומית
זה כמו 'שיער', אבל עם קצת 'מולן רוז'', ועם אוון רייצ'ל ווד וביטלס. הרבה ביטלס. טריילר ל'Across the Universe', המחזמר הביטלסאי של ג'ולי טיימור ('טיטוס').
זה כמו 'שיער', אבל עם קצת 'מולן רוז'', ועם אוון רייצ'ל ווד וביטלס. הרבה ביטלס. טריילר ל'Across the Universe', המחזמר הביטלסאי של ג'ולי טיימור ('טיטוס').
פשיו, זה היה קרוב.
בחצי הראשון של הסרט לא הבנתי מה רוצים ממני: בשביל זה? שווה להטריד גם את טיימור וגם את הביטלס? בשביל עוד גרסה של שיער/פורסט גאמפ/החולמים (טוב, נו, לפחות סרטים טובים)?
אבל בחצי השני, רואים שטיימור לא איבדה את המגע הויזואלי הייחודי שלה – ולכן, הולך להיות מעניין.
השאלה היא
אם החלק ההזוי מייצג את הסרט כולו, או רק קטע קטן ממנו (נגיד, איזו הזית סמים). אם זה המצב זה באמת יהיה בזבוז.
אה, ואגב
הוא ללא ספק משפט הלקראת-נשיקה הטוב ששמעתי מימי.
'החולמים' לא בדיוק..
הסרט דורג PG 13, אבל בהחלט נראה סרט מקסים, כל כך מקסים ועוד עם הביטלס – חגיגה..
נראה מלהיב
ומעבודותיה הקודמות של טיימור שראיתי, נראה לי שיש מצב לסרט ממש טוב. מחזיק אצבעות.
שמחתי לגלות שאני לא היחיד
שחושב שלאוון רייצ'ל ווד יש שיניים נפלאות
מהטריילר זה נראה כמו
סרט שמאוד כיף לראות, אבל לא כמו סרט שראוי לתארים בסגנון "הסרט הטוב של השנה". ובכלל, אני לא מבינה את הקטע של טריילרים ומודעות של סרטים עם סופרלטיביים עצמיים. זה לא משכנע, זה לא אמין וזה לא יגרום לי לרוץ לראות את הסרט.
ו-ו-א-ו
זה… פשוט… נראה… טוב!
נעמה
נראה כמו סרט כיפי וקאמפי, ואם ניתן ליוצרים אישור להשתמש בכ"כ הרבה שירים טובים של הביטלס, הוא לא יכול להיות כזה גרוע!
מי זאת נעמה?
אוי, התפלק לי מהמסנג'ר.
נראה נהדר
ברור לי כבר שלא משנה מה יהיה, מהסרט הזה אני אהנה.
מש''א
מלמש''א
(ממש לא מה שהוא אמר)
בררר. התחושה שעולה לי כרגע היא איפשהו בין סקרנות ושמחה לבין בחילה וזעזוע עמוק. מה שבטוח, זה סרט שאני לא אצא ממנו שווה נפש: או שאני אוהב אותו מאוד, או שאני אתעב כל רגע.
תיגעו לי בשואה כמה שבא לכם, רק אל תיגעו לי בביטלס.
לגמרי.
את האמת
שאם מישהו כבר הולך לגעת לי בביטלס, נראה לי שאלה האנשים הנכונים לעשות זאת.
נוטה להסכים
או להתאכזב פלאים
ובהמשך לזאת
עברו כבר כמה ימים מאז שראיתי את הטריילר, ואני לא מצליח להוציא אותו מהראש. יתכן שזה פשוט טריילר מוצלח, או שאני שפוט של סרטים שכאלה (סטייל מחמזריות, שירים שאני אוהב, צורת חיים היפית-בוהמית שכזו).
הטריילר הזה הוא החלום שמעולם לא הצלחנו להגשים
אני רק מקווה שזה לא יהיה המקרה של ''עיר החטאים''
טריילר מעולה שבוזבז על סרט מחורבן.
אבל איכשהו, לאחר שראיתי את עבודותיה הקודמות של טיימור, יש לי תחושה טובה בנוגע לפרוייקט הזה. ובכל מקרה מובטח פסקול נפלא.
אתה מתכוון, words of wisdom
אתה מתכוון Let It Be.
מש''א. כל- כך... כל -כך... מש''א
אני רואה את הטריילר כל יומיום -שלושה , גם אצלי השירים לא יוצאים לי מהראש ולא איכפת לי מה אומרים הסביבה ההיפית- בוהמית שולטת!
ג'ולי טיימור שבתה את לבי בסרט "פרידה" ואני מקווה בכל כולי שהסרט זה יגיע לארץ.
מתי הוא אמור לצאת, אגב?
מתי הוא אמור לצאת, אגב?
על פי הלינק, ב-28 לספטמבר, תאריך שלא מבשר טובות.
יפה יפה
נראה לא רע בכלל…
די, אני לא יכול יותר!
בער אנכי ולא אדע מה מצאתם בטריילר הזה. לי נראה שזה עומד להיות גועל נפש מרוכז.
מש''א.
אלוהים, זה נראה… רע.
אני אוהב ביטלס והכל, אבל זה פשוט נראה נורא. חשבתי ש'שיער' זה סתם רפרנס, אבל מסתבר שזה פשוט חיקוי שלו, עם מוזיקה של הביטלס.
נגמרו לי המילים לתאר את הטריילר הזה. זה נראה רע.
מלבד ''טיטוס'', טיימור ביימה גם את ''פרידה'' המצויין.
ולראייה, ביקורת:
כתבה מספר 1404
ידעתי שהשם מוכר לי משם,
אבל לא הספקתי לימד"ב ולוודא.
באקסטרז של הסרט (פרידה) היה ראיון שממש הרשים אותי לגבי הבחורה ותיאור המעבר שלה מהתיאטרון לקולנוע.
הראיון היה נורא מרתק וגרם לי ממש להעריך אותה ואת התוצר הסופי (שוב, כאמור, פרידה) ואני ממש מקווה שגם כאן יצא לה משהו טוב, כי אותי, אגב, הטריילר ממש לא הרשים (ואפילו להיפך.).
מה חיקוי מה?!
סרט סיקסטיז זה כבר לא "חיקוי של שיער", זה כבר ז'אנר בפני עצמו. לא היו כאלה בזמן האחרון (לדעתי מאז פורסט גאמפ?), אבל זאת לא סיבה לשכוח שמדובר בז'אנר מאד מגובש ומוגדר.
לעשות סרט סיקסטיז זה דומה מאד ללעשות סרט סופרמן, סרט אימה, סרט על להקת רוק, או סרט אנ'לא יודע מה: אתה צריך להיות מודע למה שכבר נעשה ולמה שלא נעשה, ולהניח שהרוב כבר נעשה. צריך לשמור בעדינות על השילוב של חדש וישן, של מחווה וחיקוי, של נאמנות לז'אנר וחדשנות.
נראה שלסרט הזה יש פוטנציאל. לפחות יש לו מוסיקה תקופתית טובה פוטנציאלית (למרות שאלה לא הביצועים המקוריים, ולי זה קצת מפריע) שעוד לא נעשה על פיה סרט כזה. השאלה אם הוא יממש את הפוטנציאל הזה תלויה בעיקר בכמה הוא יהיה מודע לסרטים שקדמו לו. אי אפשר לעשות סרט על היפים וויאטנאם בלי להתחשב במה שכבר נעשה.
סרט סיקסטיז מילא,
אבל סרט סיקסטיז על הבחור הממוצע שמצטרף לחבורה של היפים, ובסוף הולך למלחמה למרות שהוא היפי והוא אנטי-מלחמה, והחברים ההיפים שלו עושים הפגנות וכאלה – ראיתי את זה איפשהו. אה, כן, 'שיער'.
מסקנה: אם זה באמת לא חיקוי, וזה פשוט עוד סרט סיקסטיז, יש לי עצה להוליווד (שכרגיל, יקשיבו לכסף ולא לי): תפסיקו לעשות סרטי סיקסטיז.
סרט סיקסטיז מילא,
לאאא… זה לא *ממש* שיער. לפי הטריילר "העולם שמשתנה משנה את הגיבורים". משנה, לא הורג אף אחד. וגם לא נראה לי שהסרט הוא מיוזיקל במלוא מובן המילה.
מישהו ראה Cashback?
יש סיכוי בינוני-מינוס שלראשונה זה כמה חודשים, זוגתי ואנוכי נוכל ללכת לראות סרט השבוע. בהתחשב בנסיבות, סרט כבד מדי אינו על הפרק, ואחת האפשרויות שצצו הוא Cashback החדש. הוא שווה משהו?
(אגב, האפשרויות האחרות הן 'המלך האחרון של סקוטלנד', 'המרדף לאושר', ו'יוקרה')
ראיתי. לכו ל'יוקרה'.
אופס, הרשה לי לחזור בי: 'יוקרה' זה בגלובוס
ולכן לא ממש אופציה.
בלית ברירה אנחנו יכולים לנסוע קצת יותר רחוק ולראות 'המלכה', וגם 'בבל' זאת אופציה (אבל הבנתי שזה סרט שבו מקבלים יחד עם הכרטיס כדור ציאנד לשם הקלה אחרי הצפייה).
אז תלכו ל'מלך סקוטלנד' ותכתוב לנו ביקורת עליו.
בכל אופן, 'קאשבק' הוא קומדיה שבלונית עם כמה רגעים טובים, שלא מצדיקים צפיה בקולנוע.
אגב המלך של סקוטלנד
(שהוא באמת הסרט הבא שאני הולך לראות). כשאנוכי וזוגתי יצאנו מסרט אפריקה אחר ("לגעת ביהלום") תהינו איך באמת לא נעשה סקר לגבי סרט אפריקה הכי טוב באתר. הרי זה לא שהרעיון של הסרט לא רלוונטי או שחסרות אופציות. מה אתם חושבים?
ולמקרה שתחשוב להפר את עקרונותיך (ולדעתי 'יוקרה' שווה הפרה),
העותק של 'יוקרה' שבגלובוס ירושלים שרוט (או משהו כזה, אני לא יודע איך זה קורה בדיוק. בקיצור, במשך רובו של הסרט מתרוצץ פס ירוק מעצבן מצד לצד על גבי המסך).
לזכותם יש לומר שהם תלו פתק שמזהיר על כך. לרעתם, למרות המודעות לבעיה הם לא דאגו להחליף עותק. תיאורטית יכול להיות שהגעתי ביום לא מוצלח, ועכשיו כבר יש עותק תקין – אך מסופקני.
אותו הדבר בדיוק קרה גם ב'הארי פוטר',
אז אולי הבעיה במקרן ולא בעותק. בעצם, ככל הזכור לי ב'הארי פוטר' זה היה פס ירוק סטטי, שהסתיר חלק מהמסך אבל לא זז מצד לצד. מסקנה: מישהו התעסק עם חומצה. לדעתי שווה לבדוק אם יש גיבורי-על בתחפושת בקולנוע הזה.
לא סביר שזה המקרן.
אחרת הם היו צריכים לתלות באופן קבוע פתק שמודיע שהסרט שבאולם 3 (נניח) סובל משריטות.
אני מציע לך ללכת לראות את ''מלך סקוטלנד''.
ראיתי השבוע גם אותו וגם את קאשבק, ולמרות שהשני אמנם מלא בשנינויות חביבות שמעלות אותו בכמה רמות מעל לקומדיות הרומנטיות הרגילות, הוא גם די משעמם וחסר פואנטה. בערך כמו הסרט הקצר עליו הוא מבוסס.
אבל לעומתו, "מלך סקוטלנד" פשוט סרט נהדר. אווירה מפחידה ומרתקת, סיפור חשוב ומרתק מאין כמוהו, ושתי דמויות ראשיות מעניינות, עמוקות ומשוחקות היטב (לפורסט וויטקר מגיע כל הסופלטיבים שנכתבו עליו, אבל זה לא תפקיד חייו. לא לפני "גוסט דוג" המופתי).
בקיצור, לא סרט שהייתי ממליץ לך ללכת עם בת-זוג אליו, אבל בהשוואה לשאר האפשרויות, הוא הסרט הטוב ביותר.
אם זה עדיין רלבנטי
אני מצטרף להמלצות האחרות. ראיתי את Cashback, "המרדף לאושר" ואת "המלך האחרון של סקוטלנד". Cashback לא יותר מחביב. הסרט הקצר עליו הוא מבוסס הרבה יותר טוב.
את דעתי על "המרדף לאושר" אתה יכול למצוא בביקורת הרלבנטית. בקצרה – סרט טוב מאוד.
"המלך האחרון של סקוטלנד" גם הוא סרט נהדר. אבל הוא מכיל כמה סצינות מעט קשות לצפיה. הוא בוודאי יותר "כבד" מאשר "המרדף לאושר".
אז בסופו של דבר זה תלוי במצב הרוח שלכם.
ואני אלך נגד הזרם
"קאשבק" הוא כל מה שאני מצפה מקומדיה רומנטית -מצחיק, מרגש(אם כי בדרך קישטית), ומשלב גם טון אישי ואומנותיות בחלק מן השוטים.
אבל גם "המלך האחרון של סקוטלנד" סרט טוב מאוד.
החלק הראשון של הטריילר פתטי לגמרי.
אני מניח שאת היומרה ל'הסרט המקורי ביותר' נותן החצי השני, עם כל הקוסמים והזמרים והבדרנים. נחכה ונראה, כי החצי הראשון גרם לי לחשק עז לא לראות את הסרט, בעוד שהחצי השני היה דווקא מעניין.
מקורי זה בטח לא
סרט עם רעיון דומה כבר נעשה. את "שיער" ושות' כבר הזכירו, אני מתכוון דווקא לסרט אחר.
(קרוספוסטינג)
הסרט Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, בכיכובם של חברי הבי ג'יז מבין כל האנשים בעולם, הכיל דמויות מהעולם של הביטלס כמו ההנדרסונים (הבי ג'יז), מקסוול אדיסון (סטיב מרטין), מלך השמש (אליס קופר), סמל פפר (בילי פרסטון, הקלידן של הביטלס ב-Let It Be, לא פחות), מר מסטארד, לוסי, ואפילו דמות בשם סטרוברי פילדס. הוא לווה בגרסאות כיסוי ללהיטי הביטלס, כמובן, חברי Earth Wind and Fire ואירוסמית' גם לקחו חלק בפיאסקו, ובסוף הסרט אפילו מגיחים איזה שניים, פ. מקרטני וג'. הריסון, לחצי שניה. ואיך אומרים – A splendid time was guaranteed for all, רק להפך.
הסרט הזה נחשב לאחד הדברים הנוראיים ביותר שעלו על המסך בשנות השבעים. ביקורת אחת קבעה שזה "ככל הנראה הסרט המטופש ביותר שנהגה אי פעם". חלק גדול מהמשתתפים בסרט, לרבות הבי ג'יז, לא הסתירו את הסלידה שלהם מהסרט, ולמקהלה הצטרפו גם אותם מקרטני את הריסון.
בקיצור, מי ששם כסף על הסרט של ג'ולי טיימור הוא או מאוד אמיץ, או מאוד טיפש.
בהערת אגב נבואית – אם פורמט שנכשל בשנות השבעים יצליח בשנות האלפיים – מה זה אומר עלינו?
ימד"ב:
http://www.imdb.com/title/tt0078239/
וויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sgt._Pepper%60s_Lonely_Hearts_Club_Band_%28film%29
זה אמנם לא מגוחך באותה מידה
אבל גיבור הסרט החדש, כפי שאפשר לראות בטריילר, הוא ג'וד, שמה של אהובתו הוא לוסי (ואני חשבתי שיקראו לה מישל), אדי איזארד משחק את Mr. Kite, ויש גם דמות בשם פרודנס (היקרה). בטח יש עוד רפרנסים שלא זיהיתי:
http://www.imdb.com/title/tt0445922/fullcredits
אבל איפה אלינור ריגבי?
עושה רושם שכל שם שם זה רפרנס -
ג'וד, לוסי, מקס, סיידי, ג'וג'ו, פרודנס, מר קייט, דזמונד, ביל….
עוד לא החלטתי אם אני חושבת שזה מגניב או אובר-התחכמות מפגרת במסווה של רפרנסים. טוב, אולי אני לא אמורה להחליט עדיין על סמך הטריילר.
אבל מרגע לרגע אני מקבלת את התחושה שאני לא אוהב את הסרט הזה, לצערי.
רגע, רגע
קצת רחמנות על מי שלא מכיר את כל הרפרטואר של הביטלס בעל פה.
מאיזה שירים לקוחים כל השמות האלה?
אין לך מושג כמה ישמח אותי לענות לך.
(נו, רצף נוסטלגיה, אתגר קטן, משעמם בעבודה וכאלה)
ובכן:
ובטח יש עוד שפספסתי.
כמו כן, יש כל מיני רפרנסים נוספים שמופיעים ברשימת הדמויות, כמו Cavern band (מועדון הבית של הביטלס בליוורפול), או נניח Strawberry Records Hippie שאני משערת שמרפרנס ל-Strawberry Fields Forever.
וגם מרתה
כלבתו של
עושה רושם שכל שם שם זה רפרנס -
קשה להגיד שזה אובר התחכמות, כי יש בשירים של הביטלס מאגר בלתי נדלה של שמות פרטיים ושמות משפחה אנגלו-סקסיים. מאמץ כלשהו לחבר בין השמות לבין המאפיינים של הדמויות יכול להיות לא רק רעיון נחמד, אלא בעצם מאד טיפשי אם לא יעשו את זה.
בתיאוריה זה נכון,
ובאמת לקשר שם כמו "דניאל" לשיר "רוקי ראקון" זה מאולץ משהו. אבל רוב הדמויות הן לא שם מקרי בתוך שיר, אלא שם דמות שהוא חלק אינטגרלי משם השיר.
מאמץ לחבר בין השמות לבין הדמויות יכול אולי להיות נחמד, אבל אם יעשו את זה בצורה הפשטנית (נניח פתאום הדמות הראשית, ג'וד, יהיה נורא עצוב ואז פתאום יתנגן השיר "hey Jude, don't make it bad" או שפרודנס תצא פתאום לשחק בחוץ, או סיידי תהיה סקסית ותגרום לכולם לצאת טיפשים… וכד') אז זה יכול להרגיש צ'יזי, מאולץ ומטופש.
אבל נו, אני לא אוהבת לבנות סרט שלם על סמך טריילר (ושמות הדמויות…), זה בד"כ מוביל בסוף לאכילת כובע.
מסכים.
נצטרך לחכות לסרט. בינתיים אפשר לשמוע שוב את השירים. אני מתחיל עם rubber soul !
לי יש Revolver ברקע :-)
הקטע עם ג'וד כבר היה בטריילר,
בדיוק כמו שתיארת.
אוי ווי...
רגע, לא ראית את הטריילר?
באיכות גרועה בעבודה, בלי רמקולים
(ובבית אני לא יכולה לראות טריילרים בכלל)
איתך במאבקך הצודק.
אני שונאת את הקונספט הזה, שבו חושבים על שירים מוכרים של להקה מסויימת, ואז תופרים את העלילה כך שהסיטואציות יתחברו לשמות הדמויות, ואפשר יהיה להשמיע את השיר הרלוונטי במקום הנכון. איכס.
בעיני זו שיטה מקוממת ומעצבנת (ואני גם נגד מחזות זמר שעושים את זה). במקום להתאמץ ולרגש אותי ע"י הסרט עצמו, מנסים לפרוט על בלוטות הנוסטלגיה והרגש שלי עם שירים שאני אוהבת. זה בזוי כמו הפרסומות שלוקחות שיר מרגש ואהוב לטובת קידום מוצר מסויים.
אבל זה מרגיז במיוחד כשעושים את זה עם שירים של הביטלס. לא אכפת לי בכלל אם הסרט יהיה מוצלח או לא – עצם הרעיון כ"כ מקומם אותי, שבמקום למשוך אותי כקהל הם רק דוחים אותי ומרגיזים אותי, ומשיגים את המטרה ההפוכה בדיוק.
כל זה נכון,
אפילו נכון מאוד (לא הבנתי מה כולם מתלהבים מהמחזמר של ABBA, למשל), אבל מדובר בג'ולי טיימור – האשה שהצליחה לגרום ל'מלך האריות' להיראות מרגש, מעניין ומקורי.
לא ממש מפריע לי
אם התוצאה תהיה טובה אז אני אהנה, אם לא תמיד יש לי את האלבומים המקוריים.
אני לא אוהב את הביטוי "הרסו את השיר/ספר/סרט". לא הרסו שום דבר רק נתנו ביטוי אחר ליצירה.
אבל להתקומם ולהתעצבן, למה זה טוב?
אלינור ריגבי
מתה בכנסיה, לא ?
!
כן. והיא נקברה יחד עם השם שלה, כך שזו כנראה הסיבה שהיא לא מופיעה ברשימת הדמויות.
וואו, ספוילר לשיר של הביטלס...
משעשע.
איפה אלינור ריגבי?
אז מה אם האב מקנזי?
אז מה אם האב מקנזי?
רוחץ בנקיון כפיו
לגבי הערת האגב הנבואית, זה לכל הפחות ישמח מאוד את אורי קליין,
שהכריז במוסף הארץ לא מזמן שהמאורע העצוב ביותר של שנת 2006 בקולנוע הוא ששנות ה-70 סוף-סוף הגיעו לסופן.
ולעומת זאת,
הסרט המופלא על קורותיהם של ה-Prefab Four, להקת הראטלס, החל מימיהם בברלין ועד הפירוק הרועש וההתאחדות לאחר מותו של לגי, סרט שמוכיח שבני אדם מוכנים להשקיע כמות עצומה של כשרון בשטויות מוחלטות.
הכירו את הראטלס:
http://www.youtube.com/watch?v=7RFxencNmZw
התקופה הפסיכדלית, "גבינה ובצל":
http://www.youtube.com/watch?v=t5HRBvNstGM
הכשלון המסחרי, Tragical History Tour (אבל תודו שהרעיון של ארבעה פרופסורים מאוקספורד במסע לחנויות התה של רוטלנד הוא משהו-משהו):
http://www.youtube.com/watch?v=TGFLJXBhURg
ההופעה האחרונה:
http://www.youtube.com/watch?v=6HxNGyE3zng
וכמובן, האיחוד:
http://www.youtube.com/watch?v=KB58fXxmK2s
וגם קיצור תולדות בתשע דקות:
http://www.youtube.com/watch?v=uNfa7uf2HWk
איכשהו אני חושש שזה היה *הרבה* יותר מקורי מאשר הסרט החדש הזה.
יש לי בדויד
זה הזוי ומצחיק עד מטריד ברמת ההשקעה, תשומת הלב לפרטים והנאמנות למקור.
ולעומת זאת,
רק עכשיו התפניתי לראות את הסרטים שבקישור. אז ראשית כל תודה!
זה ממש לא כמות עצומה של כישרון שהושקעה בשטויות מוחלטות… זו כמות עצומה של כישרון שהושקעה במחווה הומוריסטית שבאה מהערכה אמיתית. זה בניגוד לפרודיות שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות, החל מ"ה** מת מצחוק" וכלה בארץ נהדרת, שמתחילות ונגמרות בזלזול גם באינטיליגנציה של הצופים וגם במושאי הפרודיה.
הסרט מדהים ומומלץ בחום.
וגם ג'ורג' האריסון שותף לו ונותן שם הופעה.
הנקודה היא, שהראטלס הם השקעה לא תאומן; שיחזור הסאונד והסגנון של הביטלס, וכתיבת שירים שלא נשמעים כאילו הם חיקוי של הביטלס אלא כאילו *הם* הביטלס, וכמובן כל הצד הויזואלי וכמה בדיחות יוצאות מן הכלל שמבוססות על הסיפור האמיתי. זו לא סתם מחווה אוהבת – זה מושקע עד-כדי-כך שזה פסיכי לגמרי. זה כאילו מישהו היה ב-1974 עושה פארודיה על פינק-פלויד וכותב את Shine on you crazy diamond בתור פארודיה.
זה מבריק, זה נהדר, והשירים מצויינים, אבל כמו שטריליאן אמרה – זה גם, איכשהו, מטריד.
הסרט מדהים ומומלץ בחום.
מה הריסון עשה?
ובכלל, זו נשמעת לי כמו הזדמנות מצויינת להרחיב את אופקי. יש עוד סרטי רוק גדולים/פרודיות גדולות על סרטי רוק שאני לא מכיר? כי עושה רושם שהסרט הזה בגרסה המלאה שלו גורם לספינאל טאפ להראות כמו חיקוי תפל.
הריסון משחק שם מראיין,
וגם תורם את קולו לטקסט המנוגן הפוך ב-Piggy in the middle, מסתבר. (הטקסט אומר, כשמנגנים אותו לכיוון המתאים, "This little piggy went to marakesh". חוץ ממנו יש הופעות של ג'ים בלושי, דן אקרויד, פול סיימון ואחרים.
ואכן, אילולא שזה סרט טלוויזיה (למרות שהאלבום שלו זכה בגראמי) אני חושב שהיו מודדים פארודיות על פיו, ולא על פי ספיינאל טאפ. לא מכיר עוד פרודיות רציניות, ורוב סרטי הרוק שאני מכיר הם פשוט הופעות חיות (ושני סרטים טריים שטרם ראיתי, אחד על בוב דילן ואחד על ליאונרד כהן, והשמועה טוענת שהאחרון כולו קאברים, גוועלד).
רוב סרטי הרוק שראיתי הם לא משהו.
אבל יש כמה סרטים תיעודיים ממש טובים בנושא. זכור לי אחד על הסקס פיסטולז, אחד על הראמונז ואחד די חדש על הדאנדי וורהולז (אבל אני לא זוכרת שמות).
רוב סרטי הרוק שראיתי הם לא משהו.
הסרט על הדנדי וורהולס נקרא דיג (Dig) והוא יותר על בריאן ג'ונסטאון מאסאקר מאשר על הדנדיז.
לא יודעת אם זה נחשב מבחינתכם, אבל יש גם את אנשי המסיבות על הלהקות של פקטורי ובקרוב יוצא הסרט על איאן קרטיס (שנראה מצוין).
רוק סטאר
עם מארקי מארק, אאל"ט. לא זוכרת הרבה מהסרט, אבל אחי, שהגיע לגיל הערכת הרוק, מאוד אוהב.
עוד על הריסון, איידל, פייתון וקולנוע בכלל
כאן:
http://cinemascope.co.il/?p=334#comment-12152
אתה אומר כדי לעצבן אותי, נכון?
עם כל הכבוד – וזה באמת נראה מרשים ומתוק והכל – הרטלס הולכים עקב בצד אגודל עם ההסטוריה והשירים הקיימים של הביטלס. זה דורש המון מיומנות וכישורים ליצור הסטוריה מקבילה שכזו, אבל לא יותר מדי שאר רוח. ספיינל טאפ אשכרה בנו מיתולוגיה פרטית שמאמצת מוטיבים מכל תקופה מוזיקלית בהסטוריה של הרוק, אבל שומרת על עצמאות ויצירתיות. והמוזיקה שלהם מעולה. איפה ההשוואה בכלל?
ההשוואה בקלות:
בתור התחלה השירים של הראטלס *הרבה הרבה* יותר טובים.
ספיינאל טאפ סרט טוב, אבל זה שהוא בנה מיתולוגיה שמתאימה לערבוב ההיסטוריה של כמה להקות רוק שונות ולא רק לאחת, לא הופך אותו למקורי בצורה יוצאת-דופן.
וואו, פשוט נפלא
ואת זה אומר מי שהביטלס הם אחת משתי הלהקות האהובות עליו בכל הזמנים.
הלהקה השנייה היא הראטלס?
:-)
הסטונס
לא משנה
עד כמה הסרט הזה יהיה מחורבן (ולא נראה לי), הולך להיות לו פסקול ענק.
The Abyss.
החלטתי, לקראת 2009, לצפות שוב בחלק מהפילמוגרפיה של ג'יימס קמרון – החלק שאינו כולל את שוורצנגר. אני מבקש, ברשותכם, חוות דעת לגבי "The Abyss", ששמו בעברית, אאז"נ, "מצולות" (אח, היום כבר לא ממציאים מילים כל-כך יפות). שווה צפייה?
וקצת און-טופיק – ככל ששיערה של אוון רייצ'ל ווד מתבהר היא נעשית דומה באופן על-טבעי לקלואי סוויניי. זהו. פשוט הייתי צריך לפרוק את זה מעל ליבי.
The Abyss.
מצולות היה אחד הסרטים האהובים עליי בילדותי. לא מזמן יצא לי לצפות בו שוב ולא התאכזבתי למרות שמאז נעשו כבר הרבה סרטים אחרים לא רעים באותו סגנון. אני בהחלט ממליצה.
סרט לא רע.
יש בו הופעה מצוינת של מיקל ביהן, וכמובן שאד האריס מבריק כרגיל. חשוב לשים לב שיש גרסת במאי וגרסה שיצאה לקולנוע, ויש הבדלים משמעותיים בין שתי הגרסאות.
זה לא הסרט הטוב ביותר של קמרון (למרות שנדמה לי שהוא עצמו חושב שדווקא כן), בעיקר כי הוא קצת נמרח וקצת דידקטי בצורה מבחילה, אבל האפקטים, המשחק והמתח עדיין עובדים מצוין.