עיקול מפתיע בדרך לאוסקר: איגוד המפיקים, שנחשב לאחד מנביאי האוסקר האמינים ביותר, בחרו בכל המועמדים הצפויים – בבל, השתולים, נערות החלומות והמלכה – אבל הפתיעו עם הבחירה שלהם לסרט הטוב ביותר: 'מיס סאנשיין הקטנה'. |
21.01.2007
|
יומית
עיקול מפתיע בדרך לאוסקר: איגוד המפיקים, שנחשב לאחד מנביאי האוסקר האמינים ביותר, בחרו בכל המועמדים הצפויים – בבל, השתולים, נערות החלומות והמלכה – אבל הפתיעו עם הבחירה שלהם לסרט הטוב ביותר: 'מיס סאנשיין הקטנה'.
עיקול מפתיע בדרך לאוסקר: איגוד המפיקים, שנחשב לאחד מנביאי האוסקר האמינים ביותר, בחרו בכל המועמדים הצפויים – בבל, השתולים, נערות החלומות והמלכה – אבל הפתיעו עם הבחירה שלהם לסרט הטוב ביותר: 'מיס סאנשיין הקטנה'.
לא כזה מפתיע
אנשי האוסקר אוהבים אנדר-דוגים מסוג זה.
הם אוהבים להראות שגם סרטים שהם דלי תקציב יכולים.
בנוסף זה סרט פשוט מצוין.
די מפתיע,
כי עד עכשיו 'בבל', 'נערות החלומות' ו'השתולים' נחשבו למועמדים הרציניים היחידים, והזכיה הזאת של 'סאנשיין' הופכת גם אותו למועמד רציני ופותחת את הקטגוריה הזאת עוד יותר – בתנאי שהסרט בכלל יהיה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר. זה לא בטוח, והמועמדויות מתפרסמות רק מחרתיים.
מותר לומר שלא הופתעתי?
הבעיה השנה היא שאין, פשוט אין, סרט אחד שמצליח לפתוח פער לפני ההכרזה על המועמדויות ולהגיע כפייבוריט למועד שליחת הטפסים של האקדמיה. נראה שהפייבוריט לכאורה מתחלף כל יומיים. זוכרים שלפני גלובוס הזהב "השתולים" הוביל ואחרי הטקס, המניות של "נערות החלומות" עלו? אגב, בשנתיים האחרונות, גילדת המפיקים פספסה את הזוכה באוסקר.
דבר אחד מעניין הוא שקיימת תמימות דעים לגבי חמישיית המועמדים לסרט הטוב ביותר. פחות או יותר כל אתר שהסתכלתי בו מנבא אותה רשימה: בבל, השתולים, נערות החלומות, מיס סאנשיין הקטנה, המלכה.
ומה עם 'הילדים של מחר'?
יש כאן באתר קונצנזוס, פחות או יותר, שמדובר בסרט הטוב ביותר של השנה האחרונה – או לפחות בשלישייה הפותחת. איך זה שהאקדמיה מתעלמת ממנו? או שפשוט הסטטוס הבינלאומי שלו מעמיד אותו כאפשרות רק בקטגוריית הסרט הזר?
לילדים של מחר יש בעיה אחת רצינית
לא ממש טורחים לשווק אותו כמועמד רציני לפרס הסרט הטוב ביותר ולכן, לא צופים לו מועמדויות לא טכניות (חוץ מתסריט מעובד, אולי). ישנו גם עניין הגילדות, שהגדולות בהן די התעלמו מהסרט. מועמדות של קוארון כבמאי, או של הסרט לפרס הגדול, תחשב הפתעה, גם אם כל גולשי עין הדג יעמדו מול סלמה האייק (שתציג את המועמדים) וינופפו שלטי Told you so. גם בוראט זוכה לאהדה רבה באתר, אבל נדמה כאילו באקדמיה לא ידעו איך לאכול אותו והוא ישאר מחוץ לתחרות.
אין קטגוריה כזו "הסרט הזר". הקטגוריה היא לסרט בשפה זרה, דהינו לא באנגלית. בכל מקרה, הילדים של מחר לא היה כשיר לקטגוריה מאחר ואין לו במאי בריטי (מצחיק, בריטניה כשירה לשלוח מועמד בקטגוריה זו, אבל ארה"ב לא).
וגם כי הוא באנגלית.
השאלה היא רק
האם עקב הקזאחית בוראט יכול להיות מועמד לסרט הזר.
ומה עם 'הילדים של מחר'?
לא בהכרח מה שטוב לעין הדג טוב לאקדמיה. לא נראה לי שמישהו מאיתנו חושב ברצינות שלבוראט, למשל, יש סיכוי לזכות בפסלון, ועדיין הוא נבחר בסקר סרט השנה של עין הדג.
נו וממתי האוסקר הוא עדות לאיכות
מספיק שנזכיר זוכים כמו נפלאות התבונה, גלדיאטור או החיים יפים.
לדעתי גם השנה זה כך, חוץ מבבל המצויין הרי שגם השתולים וגם נערות החלומות הם לא יותר מסרטים בינוניים (את ה2 האחרים לא ראיתי) ואין בעיה למצוא אפילו סרטים ישראלים שהיו טובים מהם השנה
מהתגובה הנ''ל נשמטה המילה ''לדעתי''
האקדמיה היא אוסף של אנשי תעשיה שמצביעים על פי טעמם האישי. אם הם חשבו שנפלאות התבונה היה הטוב מבין חמשת המועמדים (לא שיש לי מושג איך), הדבר הוא עדות לטעמם האישי של אחוז מסוים מחברי האקדמיה. "איכות" היא מילה סובייקטיבית מכדי שיהיה ניתן לקבוע אותה ברצינות בטקס פרסים.
מהתגובה הנ''ל נשמטה המילה ''לדעתי''
האמת שכן ציינתי שזו דעתי (תחילת שורה שנייה) אבל עדיין נראה לי ברור שהתגובה שלי שמתפרסמת תחת שמי מייצגת את דעתי בלבד.
למרות כל האמור ועם כל הכבוד לאוביקטיביות/סוביקטיביות אף אחד בעולם לא יוכל לשכנע אותי שאפשר למצוא משהו איכותי בנפלאות התבונה
א. צודק, סליחה.
ב. גם לי אין מושג מה מצאו בנפלאות התבונה, אבל אם הייתי חבר אקדמיה שלוש שנים קודם לכן, סביר להניח שהייתי מצביע להחיים יפים. זו הכוונה שלי, שמה שנחשב לא איכותי בעיני אחד, יכול להיחשב יצירת מופת בעיני אחר ועל זה, בעצם, בנויה שיטת ההצבעה של האקדמיה. זה ככה לפחות בקטגורית הסרט הטוב ביותר, מאחר ואין התחשבנויות בסגנון "לג'ק ניקולסון כבר יש שלושה פרסים ולא הצבעתי לבבל באף קטגוריה אחרת, אז נעשה ג'סטה".
מילא הזוכים שהזכרת,
מה עם טיטאניק? לא ברור לי איך הסרט המחורבן הזה זכה בכל כך הרבה פסלונים.
ודרך אגב, אני מסכימה איתך לגמרי בנוגע ל"השתולים", אבל חייבת לציין ש"בבל", שלא ראית, הוא סרט מצוין.
אני אהיה זה שעומד בצד וצועק
"בבל הביתה! בבל הביתה! בוווו!! רק לא בבל!".
טוב, אני מניחה שזה גם עניין של ציפיות.
על 'בבל' לא ידעתי כלום לפני שהלכתי אליו, ולכן לא יכולתי להתאכזב מאוד (כמו ב'השתולים') או להתאכזב קצת (כמו ב'בוראט').
מצד שני, גם בלי קשר לציפיות אני חושבת שזה סרט טוב.
אין לזה קשר לציפיות
אני פשוט לא חושב ש'בבל' היה סרט טוב במיוחד.
כן -
מה שמרגיז זה ש*היו* סרטים גדולים השנה, אבל האקדמיה (כנראה, והלוואי שלא) תתעלם מהם. כמו בכל שנה. גם את 'מיס סאנשיין' חיבבתי בהחלט, אבל אני לא חושב שהוא ראוי לתואר סרט השנה. מבין הסרטים שמסתמנים כמועמדים המובילים, אני בעד 'השתולים'.
אני אהיה זו שעומדת בצד וצועקת
"השתולים הביתה! השתולים הביתה! בוווו!! רק לא השתולים!".
תעשי מקום. (ואם תארגני נישנושים, אני אביא תרמוס של שוקו חם)
בבל אכן מצויין
כמו שציינתי.
הסרטים שלא ראיתי הם סאנשיין והמלכה
אופס...
זה מה שקורה כשלא ישנים מספיק בלילה…
יותר נכון: ה''בעיה'' השנה היא שאין סרט שאחד שמצליח...
זה נחמד שלשם שינוי, חודש לפני האוסקר, אף אחד לא יכול להצביע על סרט מסוים שבטח יקח את כל הפרסים החשובים. יהיה אוסקימורון קשה במיוחד הפעם.
אוסקימורון קשה? אני חושש שלא
קטגורית "הסרט הטוב ביותר" נראית קשה מאוד השנה. אבל הרבה מהקטגוריות האחרות לא. קטגוריות המשחק נראות כולן פחות או יותר סגורות כבר עכשיו, עוד לפני שהמועמדויות הוכרזו. שחקנית – הלן מירן; שחקן – פורסט וויטקאר; שחקנית משנה – ג'ניפר האדסון; שחקן משנה – אדי מרפי. אני לא יכול להבטיח במאה אחוז שאלה יהיו הזוכים, אבל זה מאוד סביר.
לדעתי אתה יכול
להבטיח במאה אחוז (טוב, כמעט…) שהלן מירן תזכה.
אני חושב שאדי מרפי רחוק מלהיות זוכה בטוח
בניגוד לקטגוריות המשחק האחרות, שחקן משנה עמוסה במועמדים פוטנציאליים. אדי מרפי יכול בקלות למצוא את עצמו מחוץ לרשימה רק מפני שמישהו החליט לתת למארק וולברג ודג'ימון הונסו דחיפה קטנה. בכל אופן, התכוונתי בעיקר לקטגוריות הסרט, התסריט המקורי (בבל VS המלכה VS מיס סאנשיין), ושחקן המשנה (יהיה גם סרט זר?).
אני דווקא הייתי מהמרת על בראד פיט
בתור שחקן המשנה, מהסיבה הפשוטה – האקדמיה סוף סוף תחליט לצ'פר את מרטין סקורסזה, תיתן לו את פרס הבמאי, לנערות החלומות את פרס הסרט הטוב ולבבל את התסריט. בראד פיט יקבל את הפרס בתור ניחומים.
סביר גם להניח שהשחקנית תהיה הלן מירן. אני אישית מאוד בעד להעניק לקייט בלאנשט את פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר[נדמה לי שגם היא, כמו פיט, רשומה בתור שחקנית משנה ולא ראשית.] היא הייתה פשוט מצוינת. מצד שני, את נערות החלומות לא ראיתי, כך שאולי האדסון היא באמת משהו מיוחד ומגיע לה.
אני לא יודע למה..
אבל יש לי תחושה שסקורסזה ישאר סקורסזה לעד וגם השנה הוא לא יזכה..
את פרס הבמאי יקבל אלחנדרו גונזלס אינאריטו ובבל שלו יעמוד על תקן הברוקבק של השנה וכמו שאמרת נערת החלומות או מיס סאנשיין יזכו..
חוץ מזה לפיט יש סיכויים גדולים ואני ממש לא בטוח לגבי שחקן משנה..
*יקבלו* , *שלהם*..
איך 'בבל' יכול להיות 'ברוקבק'?
'ברוקבק' היה סרט שהוביל לאורך כל הדרך, נחשב לזוכה ודאי – ובסוף לא זכה. 'בבל' אולי יזכה ואולי לא, אבל זו לא תהיה הפתעה גדולה אם הוא לא יזכה. הוא רחוק מאוד מלהוביל כמו 'ברוקבק'.
אני לא כל כך בטוח..
הזכייה בגלובוס, הקונצנזוס שאמנם לא במימדים של ברוקבק אבל עדיין נחשב בבל ככזה שסולל את המסלול הבטוח לאוסקר הנחשק, מעניין מה יתחולל שם הפעם.. האסוציאציות הראשונות שלי לאוסקר הם: קלוני, ניקולסון, קלוני…
בבל הוא כבר עכשיו לא כמו ברוקבק
הר ברוקבק אסף בשנה שעברה את פרס גילדת המפיקים. בבל הפסיד את הפרס למיס סאנשיין הקטנה.
בואי נעשה בלגן בסדר
בראד פיט יכול להיות מועמד כשחקן משנה על "בבל", אבל קייט בלנשט תהיה מועמדת כנראה על Notes on a Scandal (שצפוי להביא גם לג'ודי דנץ' את המועמדות החצי מיליארד שלה). תקנון האוסקר אוסר על שחקנים להתמודד מול עצמם באותה קטגוריה ולכן, בלנשט יכולה להיות מועמדת רק על סרט אחד כשחקנית משנה. רוב התחזיות צופות ל"בבל" שתי מועמדויות בקטגורית שחקנית המשנה: אחת לרינקו קיקויצ'י (היפנית) ואחת לאדריאנה ברזה (המכסיקנית). יש מי שרואה בכך שסלמה האייק תציג מחר את המועמדים, רמז לכמות השמות הלטיניים ברשימה. כמו ג'ניפר הדסון, הפייבוריטית כרגע ואביגיל ברזלין (מיס סאנשיין הקטנה), שמופיעות ברוב התחזיות, מדובר בשחקניות לא מוכרות שמעולם לא היו מועמדות בעבר. הדבר הופך את בלנשט (בהנחה שאלה יהיו המועמדות) ליחידה ביניהן שהייתה מועמדת בעבר (וגם זכתה), מה שלמעשה מבטל את האפשרות שאחת מהן תקבל קולות מתוך סימפטיה לשחקנית האלמונית שהגיעה משום מקום. אם להתחשב בבאזז נטו, ג'ניפר הדסון אמורה לזכות.
אם סקורסזה לא זוכה הפעם באוסקר לבימוי, כולם יהיו בטוחים שיזכה על הסרט הבא שלו, כפי שהיה בפעמיים הקודמות. בשנים האחרונות, נעלמה התפיסה לפיה הסרט הטוב ביותר בהכרח יזכה בפרס על הבימוי. מסיבה זו, אנשים רבים מאמינים שסקורסזה יזכה גם אם השתולים לא יקח אף פרס אחר. אני די מסכים עם הרעיון, סקורסזה יקבל קולות גם מחברי אקדמיה שבכלל לא ראו את הסרט, פשוט כי כולם אומרים שמגיע לו כבר.
בשנה שעברה, היה "התרסקות" לזוכה הראשון בפרס הסרט מאז "רוקי" (1976) שאסף פחות מארבעה פסלונים. מי שלא יהיה הזוכה השנה, התחרות הצמודה יכולה להביא לכך שיהיה הראשון מאז "ההצגה הגדולה בתבל" (1952) שאוסף פחות משלושה פסלונים.
קטגורית שחקן המשנה יכולה להיות צמודה מאוד, במיוחד אם יתברר שאדי מרפי לא מועמד (המועמדים נבחרו לפני טקס גלובוס הזהב). השאלה הגדולה היא מי מהשמות הגדולים – אדי מרפי, בראד פיט, ג'ק ניקולסון, בן אפלק, אלן ארקין, מארק וולברג – ימצא עצמו בחוץ לטובת שחקנים שרוצים לתת להם דחיפה ידידותית – ג'ייקי ארל היילי, דג'ימון הונסו, בארי פפר, מייקל שין.
רגערגע, מה?
ומה עם מקרה סקארלט ג'והנסון, שהייתה מועמדת גם על נערה עם עגיל פנינה וגם על אבודים בטוקיו?
[או שזה היה בגלובוס ואני סנילית לחלוטין?]
זה כנראה היה בגלובוס
כי סקרלט ג'והנסן מעולם לא היתה מועמדת לאוסקר על כלום.
מתי באמת משדרים את ההכרזות על המועמדים על האוסקר?
שנה שעברה אחושלינג התרגשתי שראיתי אז יאללה מתי משדרים את זה ואיפה?
יום שלישי
5 שעון לוס אנג'לס, שזה אאל"ט 3 שעון הארץ. אני מניח שמשדרים את זה בערוץ E ובערוצי חדשות למיניהם.
יום שלישי
תודה אבל אתה יודע באיזה ערוצי חדשות כי אין לי את E?
אני לא יודע,
אבל מניסיון בשנים קודמות, זה שודר בערך בכולם (BBC, SKY, CNN, מה שלא יהיה).