כמה הפתעות בין המועמדים לאוסקר: קיישה קסטל-יוז, הילדה מ'לרכב על הלווייתן' מועמדת לפרס השחקנית, ו'עיר האלוהים' הברזילאי הפתיע עם 4 מועמדויות – אבל 'שיבת המלך' עדיין מוביל, עם מועמדויות ב-11 קטגוריות. |
27.01.2004
|
יומית
כמה הפתעות בין המועמדים לאוסקר:
קיישה קסטל-יוז, הילדה מ'לרכב על
הלווייתן' מועמדת לפרס השחקנית,
ו'עיר האלוהים' הברזילאי הפתיע עם
4 מועמדויות – אבל 'שיבת המלך' עדיין
מוביל, עם מועמדויות ב-11 קטגוריות.
כמה הפתעות בין המועמדים לאוסקר:
קיישה קסטל-יוז, הילדה מ'לרכב על
הלווייתן' מועמדת לפרס השחקנית,
ו'עיר האלוהים' הברזילאי הפתיע עם
4 מועמדויות – אבל 'שיבת המלך' עדיין
מוביל, עם מועמדויות ב-11 קטגוריות.
ההפתעה הכי גדולה:
קולד מאונטיין לא מועמד לסרט הטוב ביותר, סיביסקיט כן. בכנות, כשהכריזו על השחקנים/ות המועמדים, תהיתי אם הם לא התבלבלו בטקס.
ג'וני דפ, אני מאמין!
לא זאת לא.
'סיביסקיט' הוכרז מראש כאחד הסרטים שיהיו חזק במרוץ, קיישה קסטל-יוז ו'עיר האלוהים' לא היו ברשימה בכלל.
אבל גם אמרו שהוא יצא מוקדם מדי
שהוא פלצני מדי, שהוא קיטשי מדי ושהדעות לגביו חלוקות מדי. קולד מאונטיין, לעומת זאת, הוביל ברשימת המועמדויות בגלובוס הזהב ואאל"ט גם לאוסקר הבריטי.
אז זה עושה את זה יותר מפתיע
מזה שסרט ברזילאי קיצבי ואלים, שבשנה שעברה אפילו לא קיבל מועמדות ל'הסרט הזר הטוב ביותר', מקבל ארבע מועמדויות, כולל הבמאי הטוב ביותר?!
נגיד.
לא זה לא וכן זה כן
עיר האלוהים קיבל מועמדויות מפתיעות, בעיקר כשחושבים על כך שהוא התאים יותר להיות מועמד בשנה שעברה. עדיין, יותר הפתיעה אותי ההעדרות של קולד מאונטיין.
גם אותי.
וגם את ניקול קידמן.
אה, ורק רציתי לומר
Go עיר האלוהים, Go עיר האלוהים, Go! מועמדויות מוצדקות ביותר. האקדמיה מגלה טעם טוב במידה מפתיעה.
הפייבוריטים שלי לזכיה:
"אבודים בטוקיו" ו"מיסטיק ריבר" – שני הסרטים הטובים יותר שברשימה (ויסלחו לי כל אוהבי "שיבת המלך": היה סרט טוב, אבל לא יותר מזה).
באתר של האוסקר
כותבים שהטקס השנה יהיה יותר כיפי וזורם ופחות כבד. הפוסטר הרשמי נראה לפחות כמו חיקוי של משהו שראינו בטקס של MTV.
כמה הערות ראשוניות:
1) כל הסרטים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר כבר הוצגו או עדיין מוצגים בארץ (נדמה לי. סיביסקוויט הוצג?). למפיצים.
2) האקדמיה חושבת כמו מצביעי עין הדג: ג'וני דפ מועמד על תפקידו ב-"שודדי הקאריביים" לפרס על שחקן ראשי, לא פחות. נותר רק לראות אם יהיה להם אומץ ממש לתת לו את הפרס על התפקיד הזה (לא).
3) האקדמיה משתפנת: דיסני דחפו את המועמדות של אלן דג'נרס לפרס על הופעתה ב-"נמו", אבל האקדמיה החליטה שרק הופעה פיסית נחשבת. בוז.
4) האכזבה: "שחקנית המילניום" לא מועמד בקטגורית סרט האנימציה (ומה עושה שם "אחי הדוב"? הסרט הזה קיבל ביקורות קטלניות על ימין ועל שמאל).
5) האקדמיה לא מכבדת את הזקנים: לאן נעלם "הצב והארנב" של ריי האריהואזן (מגדולי אנשי האפקטים והאנימציה בהיסטוריה של הוליווד, יאדה-יאדה-יאדה) מרשימת סרטי האנימציה הקצרים?
6) ועוד החלטה תמוהה-משהו: הנס זימר, שחגג השנה בשעה טובה 100 פסקולים, לא מקבל אפילו מועמדות לרגל המאורע? לפחות פסקול אחד שלו ("הסמוראי האחרון") היה ראוי ביותר, לטעמי.
כמה הערות ראשוניות (כה''ב)
1. לפני כמה ימים ניסיתי לנחש את רשימת המועמדים, סתם בשביל הכיף. למרות שניחשתי נכון ארבעה מחמשת המועמדים לסרט הטוב ביותר, הניחוש המדויק היחיד שלי היה מי יציג את הרשימה בטלויזיה. מוזר, נכון?
2. ג'וני דפ וביל מוריי מועמדים זה מול זה על פרס השחקן הטוב ביותר. מתי הגיעו ימות המשיח?
3. גם לכם יש תחושה שטיפת הרלוונטיות שעוד אולי הייתה לגלובוס הזהב התפוגגה היום רשמית?
4. את שתיים מהמועמדות לשחקנית הטובה ביותר, שרליז ת'רון ונעמי ווטס, אני לא אוהב. לא יודע למה, אבל לי הן תמיד נראו שחקניות די גרועות. כמובן, זה לא מה שיפריע לי להמר על שרליז כזוכה, אבל לא יכלו להביא את אומה, שלפחות יהיה טוב בלב?
5. "הסוס השחור" הוא כינוי לסרט שאין לו שום סיכוי ממשי לזכות בפרס לסרט הטוב ביותר ועצם המועמדות שלו מפתיעה כמה אנשים. לרוב מדובר בסרט שיחסי הציבור שלו היו צנועים בהרבה משל שאר המועמדים. אני חייב לשאול, סיביסקיט הוא הסוס השחור?
6. זה רק אני, או שלעוד מישהו יש הרגשה של"מסעות ג'יימס בארץ הקודש" ו"הכוכבים של שלומי" היה סיכוי הרבה יותר טוב לזכות במועמדות מאשר ל"האסונות של נינה"?
7. בלייק אדוורדס יקבל פרס על מפעל חיים. למרות שרק על המרדף בסוף של "הפנתר הורוד" כבר מגיע לו פרס, יש מעט מאוד במאים שהצליחו להיעלם ולהופיע מחדש כל-כך הרבה פעמים. אני חושב שזה רק הוא ורוברט אלטמן.
לא הבנתי את 7
מתי בלייק אדוארדס נעלם והופיע מחדש וכמה פעמים? גם אלטמן עשה בדיוק קאמבק אחד, בתחילת שנות התשעים.
אתה רוצה שאני אסביר דווקא את ההערה הכי לא רצינית?
אגב, רוברט אלטמן עשה עוד קאמבק לפני כמה שנים עם ד"ר טי והנשים ופארק גוספורד. שניהם, אגב, גרמו לי לאבד את מעט ההערכה שהייתה לי אליו.
שוב אנחנו בעינייני סמנטיקה?
לפני קאמבק לא אמור להיות שפל?
הערה על הערה מס 4
לא תשמע ממני וויכוחים על היכולות של ת'רון (למרות שאת הסרט עליו היא מועמדת לא ראיתי) אבל באשר לנעמי ווסט אני מוכן לקרב עם כל אדם שיגיד שמדובר בשחקנית גרועה
ווסט היא אחת מהשחקניות הטובות ביותר בהוליווד והמשחק שלה ב21 גרם עליו היא מועמדת הוא לא פחות ממושלם
לפחות תכתוב את השם שלה נכון
נעמי ווטס, לא ווסט .
אני ראיתי את ''מאנסטר''
ובהחלט מגיע לה !
היא נותנת הופעה מרשימה, חזקה, והיא זו שמחזיקה את כל הסרט לבדה. בנוסף, היא גם נתנה מעצמה בשביל התפקיד
אתה מתכוון ''הוסיפה לעצמה'', לא?
גם
הערה על הערה מס 4
אתה צריך לקבל דעות שונות של אחרים. הוא חושב שנעמי ווטס היא שחקנית גרועה. אתה חושב שהיא שחקנית טובה ואני חושבת שאמבה זה מגעיל. קורה.
אני רק רוצה לחדד
אני לא חושב שנעמי ווטס היא בהכרח שחקנית גרועה, אבל בשני הסרטים שראיתי אותה (מלהולנד דרייב והצלצול), התרשמתי לרעה מהיכולת שלה. מי יודע, יכול להיות שב-21 גרם היא נותנת הופעה שתגרום לי להתרשם לגמרי אחרת.
לאף סרט ישראלי אין סיכוי, נקודה.
לא כל עוד בוחרים אותם שלושה חודשים לפני בחירת המועמדים לאוסקר. אין. סיכוי. נקודה.
אמרתי את זה בעבר, אני מוכן להגיד את זה שוב ושוב. אולי בסוף מישהו יקשיב.
וגם אני אמרתי.
שלאף סרט ישראלי אין סיכוי לפני שמדינת ישראל תתחיל להשקיע קצת ביחסי-ציבור לסרטים שאותם היא שולחת לאוסקר.
ואני מסכים
אם לעיר האלוהים לקח כל-כך הרבה זמן לקבל קרדיט מהאקדמיה, איזה סיכוי יש לסרט שעוד לא יצא אפילו בהפצה מוגבלת? יש שתי אפשרויות שאני יכול לחשוב עליהן כרגע להשאיר לסרטים ישראליים סיכוי כלשהו למועמדות:
-להקדים משמעותית את טקס המוישה, כך שיתקיים בערך באותו זמן כמו האוסקר. ככה יהיה לפחות מספיק זמן כדי שחברי האקדמיה גם יספיקו להפגין עניין בסרט ולא רק ישמעו את השם שלו מתוך רשימה ארוכה.
-לשלוח את הזוכה משנה שעברה. כלומר, לחכות שנה לפני הצגת הסרט כמועמד אפשרי. שוב, ככה יהיה מספיק זמן לשווק את הסרט ולקדם אותו מעבר לשם רנדומלי.
וגם אני אמרתי.
יחסי ציבור לא עזרו ל"להתראות לנין", הוא נשאר בחוץ
זה מה שאמרו גם על עיר האלוהים
הבאת לי תחשק לשיר:
"בשנה הבאה נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות.."
זה לא אומר שלהתראות לנין, שההפצה המוגבלת שלו תחל בארה"ב רק כמה ימים לפני האוסקר וכבר היה מועמד לגלובוס הזהב, לא עשוי להיות מועמד לאוסקר בשנה הבאה (נגיד, על התסריט). עיר האלוהים היה מועמד לגלובוס הזהב בשנה שעברה והנה, השנה הוא מועמד לארבעה אוסקרים. עוברת על האקדמיה תקופה מעניינת בסה"כ.
האמת שזה קרה עם הסרט "מטריות שרבורג":
בשנת 1965 הוא היה מועמד לפרס הסרט הזה הטוב ביותר.
בשנת 1966 הוא היה מועמד על השיר הטוב ביותר, פס הקול הטוב ביותר ועל התסריט המקורי.
מה הקשר?
יחסי ציבור לא מבטיחים את המקום של סרט ברשימת המועמדים, אבל היעדר יחסי ציבור מבטיח שאותו סרט לא יהיה בה.
לאף סרט ישראלי אין סיכוי, נקודה.
לא ראיתי את האסונות של נינה, אבל יכול להיות שהוא לא נכנס לרשימה כי הוא היה..אמ….גרוע?
קשה לי להאמין
זאת אומרת, בהחלט אפשרי שהוא לא היה מקבל מועמדות כי הוא לא מספיק טוב (לא ראיתי עדיין), אבל במקרה הזה זה לא משנה. כל עוד הנציג לאוסקר נבחר זמן כל-כך קצר לפני בחירת המועמדים, אין לו סיכוי לקבל התיחסות רצינית מהאקדמיה. במקרה הזה, יתכן ש"עיר האלוהים" הוא דוגמה טובה למה כדאי לתת לסרט זמן לחדור למודעות ולא ישר לזרוק אותו לרשימת הסרטים הזרים. בשנה שעברה, אנשים התפלאו והביעו אכזבה על כך ש"עיר האלוהים" לא היה מועמד לסרט הזר הטוב ביותר. השנה הוא מועמד בארבע קטגוריות, כולל הבמאי והתסריט.
אבל כמה זמן לפני האוסקר?
כי הסרטים של צ'כיה, שוודיה והולנד בכלל לא הוקרנו בארצות הברית, (אפילו לא במסגרת של פסטיבל, כמו "עיר האלוהים" שעבר כמה פסטיבלים בארה"ב לפני שהוכרזו המועמדויות לסרט הזר שנה שעברה). אז איך הם כן הצליחו להשתחל לרשימה?
אז איך הסתדרנו בשנים עברו?
(ואפילו זכינו! כן, אני יודע שזה היה מזמן)
אז איך הסתדרנו בשנים עברו?
איזה סרט ישראלי זכה באוסקר? (בלי שום טיפה של ציניות. באמת שבחיים לא שמעתי על סרט ישראלי שזכה באוסקר. בורה שכמותי!)
אופס
זכרתי שסרט של משה מזרחי זכה באוסקר, והנחתי שזה "הבית ברחוב שלוש". אך לא. "הבית" רק היה מועמד ב-1974. הסרט של מזרחי שזכה הוא "גברת רוזה" מ-1978, אלא שזה כבר נחשב לסרט צרפתי לכל דבר.
אח, הגיל, הגיל.
מה שכן, לא מעט סרטים היו מועמדים בעבר.
אולי ההסבר הוא שבעבר לא הייתה תחרות אוסקר ישראלי. מתי בחרו את הסרטים לפני שהיה מוישה?
סיביסקיט הוקרן בארץ
למשך כמה שבועות בודדים ואז נעלם, כנראה בגלל חוסר עניין בציבור באגדות אמריקאיות.
כל כך צפוי
תחזית: שר הטבעות לוקח סרט ובימוי,שחקן ביל מאריי כפיצוי על שאבודים לא זכה בסרט, רנה זלווגר שחקנית משנה שרליז ת'רון שחקנית ובשאר התחומים אני לא מהמר{כי אין לי מושג מהסרטים שמה]
כל כך גלובוס הזהב...
ומה עם הראזי?
ואלו הם המועמדים בטקס פרסי ה"ראזי" ה-24
http://www.razzies.com/asp/24thNominations.htm?cmd=view&articleid=185
"ג'ילי" מוביל עם 9 מועמדויות.
"חתול תעלול" ("החתול" לפי מתרגמי א"י) אחריו עם 8 מועמדויות, כמו גם הסרט (?!) "מג'סטין לקלי", בכיכובם של זוכי עונה 1 של "אמריקן איידול".
אויש
כל המועמדויות של "סיביסקיט": סרט רע, תסריט רע, רק המשחק (הלא-מועמד) של כריס קופר היה מגניב. "אדון ומפקד": סרט נחמד מאוד, אבל ממש לא בליגה של מועמדות לאוסקר. דג'ימון הונסו על "באמריקה": השחקן הכי פחות טוב בסרט של משחק מעולה.ג'וד לאו על "קולד מאונטן": משחק נחמד אבל לא מדהים, ומיס-קאסטינג רציני. "דברים יפים מלוכלכים" ו"באמריקה" בקטגוריית התסריט המקורי: בינוניים למדי.
כל המועמדויות של "אבודים בטוקיו", גם אם גברת ג'והנסון לא ביניהן. סמנטה מורטון על "באמריקה". ג'וני דפ על "שודדי הקאריבים". טים רובינס על "מיסטיק ריבר". רנה זלווגר על "קולד מאונטן".
ואם כבר ילדה בקטגוריית השחקנית הראשית, למה לא את אוון רייצ'ל ווד שנתנה אחלה הופעה ב"שלוש עשרה"?
יכול להיות
שדג'ימון ממלא את משבצת השחקן השחור השנתית
אבל הוא
אפילו לא כושי ממוצא אמריקאי! מה עובר בראשם של חברי האקדמיה? גוועלד!
נחמד...נחמד מאוד...
היה די צפוי.
הנה ההימורים שלי:
סרט השנה: שר"ה
תסריט: אבודים בטוקיו
שחקן ראשי: פליז…ג'וני דפ?
שחקנית ראשית: שרליז תרון. היא כיערה את עצמה בשביל תפקיד. האקדמיה אוהבת דברים כאלה.
פסקול,מוזיקה ושיר: הווארד שור, שר"ה
איפור: שר"ה. רק על האוזניים ורגלי ההוביטים.
אפקים מיוחדים: למרות כול הפאקים הקטנים, שר"ה לוקח. ומגיע לו. (גולום עולה על הבמה ומודה לטבעת.)
כתיבה: כאן שר"ה לא יכול לקבל את הפרס כי הוא נכתב בידי טולקין. בעיה. אז שיהיה…אבודים בטוקיו.
עריכה: אין שר"ה בגלל הסופים. אבל אולי האקדמיה ברחה לשירותים והחמיצה תסוף (ים)?
אם היא אכן ראתה אותם, אז אין לי מושג מי יזכה.
בימוי: פיטר ג'קסון. דפנאטלי פיטר ג'קסון.
ורק אני הייתה בהלם כשניקול קידמן לא הוכרזה כמועמדת? מילא אומה, שכבר ידענו עד כמה האקדמיה (המרושעת) לא רוצה לתת לה תפרס (מנוולים!) אבל קידמן? יקירת האקדמיה? לאן הדרדרנו…
שרה''ט דוקא כן יכול לקחת פרס על תסריט
והוא אכן מועמד, בקטגוריית תסריט מעובד.
גם אני די המום מהעלמות ניקול...
וגם "קולד מאונטין".
אבל הכי חבל לי על ניקול,
למרות שזה די ברור ששרליז תיקח
תסכימו או לא, העיקר תגיבו לי...
אני חושב שהם לא נתנו לקולד מאונטן מועמדות רק בגלל שאנתוני מינגלה כבר עשה סרט עם פצוע במלחמה שדיכא, שיעמם ולקח את הקופה ב96, אז הפעם זה באמריקה 100 שנה קודם. ביג דיל, האקדמיה אמרה. או שיכול להיות שכולם ממש חמים על שר"ה ורוצים לפנות את הדרך לגמרי.
אני די מאוכזב שאנדי סרקיס לא קיבל מועמדות (תאהבו את הסרט או לא – מגיע לו!).
דווקא נראה לי שאם כבר תהיה הפתעה היא תהיה עם אבודים בטוקיו. כל מבקר מאוהב בסרט הזה…
וכמובן, הסרט בקטגוריית סרט-אדיר-גדול-מהחיים-שהתעלמו-ממנו-בגלל-שהוא-יותר-מדי-אינדי-בשביל-אוסקר:
רבותיי, ראיתי את הסרט הזה אתמול (תשכחו מהפצה בארץ, או תורידו או שיהיה DVD) וזה אחד הסרטים הגדולים של העשור!
זה סרט כל כך מיוחד שקשה להסביר מה בדיוק הולך שם, אבל הוא כל כך מחמם לב וקורע לב בעת ובעונה אחת. והמשחק של פול ג'יאמטי (שחקן אחושרמוטה עולה, אתם תראו) מגיע לרמות של ניקולסון שמה. בשיא הרצינות.
לא להחמיץ!!!
תודה בשם צוות הפאנקים והנהלה.
ד"א BOOJIE, אם את קוראת את זה, "LORETTA" חוגג בימים אלה שכתוב של טיוטה ראשונה :)
'American Splendor' קיבל מועמדות על תסריט, אם זה עוזר במשהו.
אמריקן ספלנדור מועמד
בקטגורית התסריט הטוב ביותר, שזו קטגורית הניחומים של הסרטים הקטנים והכאילו מגניבים יותר (ולכן "באמריקה" מועמד דווקא שם).
לא מגיע לו.
אם סרקיס לא קיבל כולום על שני הצריכים, על המלך באמת לא מגיע לו.
רשימת המועמדים העברית המלאה
עלתה לאתר זה עתה:
http://www.fisheye.co.il/static/nominations2004.html
לאדון ומפקד באמת מגיעות כול כך הרבה מועמדויות?
אני יכולה עוד להבין למה הוא קיבל דברים כמו סרט במאי ועוד כמה כאלו, למרות שאני אישית לא התלהבתי ממנו, הוא נראה סרט שנעשה למען אוסקר.
אבל מה היה מיוחד כול כך באפקטים שלו? עשו את זה טוב יותר לפניו בהרבה סרטים.
וגם הצילום לא הרשים במיוחד.
בנוסף אפשר עוד להבין עיצוב אומנותי ועיצוב תלבושות ,שהיו מוצלחים למדי, אבל על מה לדוגמא מגיע לו על איפור?
אני לא מבינה את זה הוא פשוט סרט בינוני , לא מאוד טוב אבל גם לא רע, אז איך הוא קיבל 10! מועמדויות? איך?
ועם כול הקיטורים איך יכולתי לשכוח...
go שר"ה.
הייתי מעודדת כנראה עוד כמה סרטים, אבל השנה לא ראיתי חלק ניכר מהמועמדים.
ואני גם מקווה שקיל ביל יפוצה בשנה הבאה על החוסר במועמדיות.
לאדון ומפקד באמת מגיעות כול כך הרבה מועמדויות?
אתה סותר את עצמך. אתה אומר שאתה יכול להבין שהוא מועמד לפרס הסרט והבימאי ובאותה נשימה אתה אומר שהוא סרט בינוני, לא מאוד טוב אבל גם לא מאוד רע. בדרך כלל, (כלומר, כשהאקדמיה לא מפשלת) הבחירות לפרס הבימאי והסרט הן הבחירות המוצדקות ביותר והטובות ביותר.
זה בילבל אותי שאמרת שהוא סרט בינוני, ואתה מבין איך הוא יכול להיות מועמד לשני הפרסים הכי חשובים אבל לא הבנת למה הוא מועמד לפרסים פחות חשובים כמו תלבושות ואיפור שדווקא אם שר"ה לא היה מתחרה נגדו הוא היה קרוב לוודאי זוכה בהם.
אני מצטער, פספסתי משהו
*בדרך כלל* הבחירות לבמאי והסרט הטובים ביותר הן המוצדקות ביותר?
אני מצטער, פספסתי משהו
מה שהם בוחרים נגיד אם הם יבחרו את שר הטבעות, אז זו תהייה הבחירה הטובה ביותר.
דווקא בפרסים לסרט ולבימאי האקדמי (לרוב) לא מפשלת.
אני אסביר. (אגב אני בת)
*אני* חשבתי שהסרט בינוני. ולדעתי הוא לא היה אמור לקבל גם את המועמדיות של הסרט והבמאי.
אבל- הוא מסוג הסרטים ש*האקדמיה* בדרך כלל מאוד אוהבת ונותנת להם מועמדויות ראשיות. לכן המועמדויות האילו היו ברורות. אני מבינה למה הוא מועמד. )וזאת למרות לדעתי הוא לא ראוי)
המועמדויות הקטנות לעומת זאת לא היו ברורות לי בכלל, כי שם הסרט אפילו לא היה יוצא דופן.
ואם נביא דוגמא לסרט בינוני שלא רק היה מעומד אלא גם זכה בגלל העדפת האקדמיה "נפלאות התבונה". במקרה גם הוא עם ראסל קרואו. עוד הייתי מתחילה לחפש קונסיפירציות כי היה מקרה דומה גם עם גלדיאטור, אבל ראשל לא מועמד השנה לפרס השחקן אז אני אשתוק.
עכשיו הכול מובן?
אני אסביר. (אגב אני בת)
כן.
כן, מה?
כן, מה?
היא שאלה עם עכשיו הכל מובן ועניתי לה. כן.
יהיה לך כל-כך קשה בצבא
יהיה לך כל-כך קשה בצבא
יש לי עוד חמש שנים עד לצבא. אני אשתנה עד אז.
תשתדלי לשנות את הכותרת
כדי שיבינו על מה את מדברת.
'אדון ומפקד' הוא יופי של סרט,
והוא מלא באפקטים מיוחדים – רק שהאפקטים שבו הם מהזן הבלתי נראה. עצם העובדה שאנשים יכולים לראות את הסרט ולא לשים לב שהיו בו אפקטים בכלל מעידה על כך שהם היו טובים. וזה גם אומר שאין סיכוי שהוא יזכה בקטגוריה הזו (אבל ממילא אף אחד לא יכול לחלום לנצח שם את שרה).
למה, לשודדי הקאריביים אין סיכוי?
לא
'שודדי הקאריביים' ידוע בעיקר בזכות אפקט אחד, עשוי מצוין. אבל זהו. ב'שר הטבעות' היה מצד אחד את גולום (הדמות הוירטואלית הטובה ביותר אי פעם, אמרנו כבר?) ומצד שני את צבאות עשרות אלפי האורקים. ואולפנטים. ואנטים. ונאזגול.
אוליפנטים ואנטים ונאזגול, oh my...
אני לא מאמינה!
חמש מועמדויות לשודדי הקאריביים ושתיים לקולד מאוטן.
איזה אולפן הפיק את קולד מאוטין? הם בטח אוכלים את הלב עכשיו. והנה…הופ! מי שהגה את הרעיון לסרט כרגע התאבד.
אני זוכרת שכתבו שקולד מאונטין, שביצועיו בקופות היו מרשימים באותה מידה כמו ביצועיו בטקס הכרזת המועמדים לאוסקר, בנו על מכירת כרטיסים מוגברת לאור הצלחה באוסקר.
מסכנים… אבל לפחות דיסני יכולה להיות מרוצה.
( אה כן, מי בא לארגן איתי עצומה שקוראת להחרים את האוסקר אלה עם כן ג'וני מקבל פסלון?)
האמת שקולד מאונטיין
קיבל 7 מועמדויות, גם לא בקטגוריות הממש חשובות, ואכן אכזבה. אבל יש הבדל רציני בין 2 ל-7…
הוא מועמד לצילום, עריכה, שחקן ראשי, שחקנית משנה, פסקול ו… 2 שירים מועמדים!!
עכשיו, מישהו יודע איך מצב כזה קורה?? לא אמור להיות שיר נושא אחד לסרט?
לא ממש
למלך האריות היו שלושה שירים שהתמודדו זה מול זה.
באמת?
ואיזה שיר זכה באותה שנה?
באמת?
http://imdb.com/title/tt0110357/awards
'קולד מאונטן' שייך למירמאקס.
ולמירמאקס, שאמורים להיות האשפים הגדולים מכולם בדחיפת סרטים לאוסקר, *אין נציג* השנה בין המועמדים לסרט הטוב ביותר, בפעם הראשונה מזה אני לא יודע כמה זמן.
.And there was much rejoicing!ימין!
ובפרס האיפור
יש לשר"ה מתמודד חזק. האיילינר של ג'וני דפ.
ג'וני דפ הפתיע אותי לטובה.
אני אתמוגג לראות אותו גם לוקח, למרות שאני קצת פסימית לגבי זה. אפקטים: שרה יטחן את כולם. כל השאר לא ריגשו אותי מי יודע מה.
ונראה כמה משעשע וכיפי יהיה הטקס. אצל מי רואים?…
ג'וני דפ הפתיע אותי לטובה.
בחמש לפנות בוקר? בחלומות.
יש פה כאלה שאין להם בית ספר למחרת
לא שעבודה יותר טוב.
יש פה כאלה שאין להם בית ספר למחרת
עבודה זה הרבה יותר טוב. אפשר לקחת חופש.
אהא.
יש פה כאלה שאין להם בית ספר למחרת
או שיש להם עבודה והיא מתחילה רק ב 16:30 :)) וגם ככה ערים כל הלילה אז אפשר לראות…
מתי הטקס?
הטקס
לפי שעוננו – הלילה שבין 29.2 ל-1.3, 3:30 בלילה.
אוי, כמה שההודעה הזאת התחרבשה
ניסוח ידידותי יותר: הלילה שבין העשרים ותשעה בפברואר לאחד במרץ, שעה שלוש ושלושים בלילה.
חמש לפנות בוקר זה נהדר.
אפשר לראות את קטע הפתיחה ישר לפני שיוצאים לצבא.
מה זאת אומרת ''אצל מי רואים?''?!
אצלנו!
אתה מארגן רשימת מוזמנים?
נדבר שוב כשאקבל את המפתחות לדירה
ג'וני דפ הפתיע אותי לטובה.
הסיכויים שג'וני דפ יקח הביתה את הפסלון הם כמו הסיכויים שאדון ומפקד יגנוב לשר"ה את הפרס על האפקטים. זה לא יקרה. כמה חבל שהאקדמיה (הנבלות! אני לא שוכחת ולא סולחת! אומה!)
לא מעריכה משחק טוב ומצחיק כמו של דפ.
אני לא חושבת שזה קשור להערכה.
זה קשור למרובעות ומסורת. האקדמיה היא גוף זקן, והבחירות שלה זקנות בהתאמה. נדרשת תעוזה מצידה לתת לג'וני דפ את האוסקר, וקשה לי להאמין שזה יקרה. בדיוק בשביל זה יש את פרסי MTV.
אני לא חושבת שזה קשור להערכה.
ואת דג הזהב.
הערות
1. לפני כמה שבועות קפצתי לאחד האתרים העוסק בסטטיסטיקה לקראת האוסקר, ונדהמתי מהכמות הגדולה של סרטים שלא שמעתי עליהם שמהמרים עליהם כמועמדים סבירים. בין השאר היום שם American Splendor, באמריקה, בית של חול וערפל, 21 גראם ו- The cooler. באופן משעשע, אף אחד מאלו לא זכה אפילו במועמדות לסרט הטוב ביותר או לבמאי, למרות שכולם זכו פה ושם למועמדויות קטנות.
2. מי כן הרוויח? שני סרטים שלא דיברו עליהם יותר מדי (למיטב זכרוני), ושניהם עוסקים ביורדי ים: "שודדי הקאריביים" עם חמש מועמדויות (הרבה מאוד עבור סרט קיץ!) ו"אדון ומפקד" עם לא פחות מ- 10 מועמדויות.
3. בכלל, יש השנה משהו עם ים. גם "מוצאים את נמו" מועמד לא רק על אנימציה, אלא על תסריט מקורי (גם כן מקורי). שלא לדבר על Seabiscuit.
4. קצת מוזר לי העניין שסרט יכול להיות האכזבה מטעם האקדמיה בשנה אחת, בגלל שהוא לא מועמד, ואז להיות ההפתעה בשנה אחר-כך, כי הוא כן מועמד. אבל מאחר שהעיוות הזה הוא לטובת "עיר האלוהים" המצוין, מה איכפת לי.
5. האם מסתמנת נטייה של הוליווד לתת לסרטים "זרים" פרסים ומועמדויות מחוץ לקטגוריה הצרה שלהם? בפרט, לסרט זרים שאינם מועמדים כלל בקטגוריית הסרט הזר? בשנה שעברה אלמודובר היה מועמד פעמיים על "דבר אליה" – בימוי ותסריט, ואפילו זכה בתסריט. השנה זה "עיר האלוהים".
6. המועמדויות המוצדקות ביותר:
עריכה, עיר האלוהים.
איפור, שודדי הקאריביים.
7. האם יהיה גם השנה סקר "מי לדעתך היה הכי צריך להיות מועמד לאוסקר ולא היה?"
בקרוב: ניתוח לפי קטגוריות.
תשובה ל-5.
האקדמיה צריכה להחליט – או ש'עיר האלוהים' לא היה אחד מחמשת הסרטים הזרים הטובים של השנה הקודמת, או שהוא היה הטוב ביותר (שהרי אף סרט זר אחר לא קיבל מועמדויות מכובדות כל כך). השנה זה היה 'להתראות לנין' שאיכשהו חמק ממועמדות ל'סרט הזר'. המסקנה המתבקשת: בזמן שהאקדמיה באופן כללי הולכת ונעשית פתוחה יותר לסרטים לא-הוליוודיים, לא-אמריקאיים או אפילו כאלה שאינם מדברים אנגלית(!!), קטגורית 'הסרט הזר הטוב ביותר' הולכת ומאבדת כל קשר עם המציאות, ולא ברור מה, אם בכלל, היא מייצגת כרגע.
אפלייה מתקנת?
אגב, מה הסרט הישראלי האחרון שנכנס לקטגוריה?
'מאחורי הסורגים'.
הערות
אם אינני טועה האיפור היחיד בשודדי הקאריביים הוא של ג'וני דפ… מרשימה ככל שהמסקרה שלו תהיה אני עדיין לא חושב שמגיעה לו מועמדות בקטגוריה הזו.
(ולא, איפור ממוחשב לא נחשב… [חריזה בלתי-מכוונת זה כיף ] )
הערות
מישהו תובע את פיקסאר על כך שהם גנבו לו את הסיפור למוצאים את נמו מספר שהוא כתב. תסריט מקורי? יא רייט.
סיפור מקורי.
לא קראתי את הספר של ההוא, ובכל זאת תרשי לי להבטיח לך שפיקסאר לא גנבו לו כלום. תביעות כאלה מוגשות נגד יוצרי סרטים כל שני וחמישי. כל כך הרבה, למעשה, שכבר הפסקנו להודיע על זה ביומיות (אלא אם כן זה ממש משעשע).
למרות זאת,
אין שומדבר ממש מקורי בתסריט של 'מוצאים את נמו'. חכמה ממש קטנה להגיד "מקורי" על משהו שמורכב מ:
1. אבא (דג! כמה מקורי!) שמחפש את הבן שלו (עם סנפיר פגום! הו!).
2. כל בדיחות המים/ים/יצורים ימיים שאפשר להעלות על הדעת.
עוד כמה נקודות עם אייקונים חמודים
סופיה קופולה היא האישה השלישית אי פעם שמקבלת מועמדות על בימוי. אם לא היה נכנס באמצע פיטר ג'קסון, היא בטח היתה גם זוכה, ולו בשביל הערך ההיסטורי של הרגע.
מבחינת שמות השחקנים, השנה היא שנת התעלל-במנחה. בין המועמדים:
Djimon Hounsou, Ken Wanatabe, Shohreh Aghdashloo. באמת שאין לי מושג איך מבטאים את זה.
קיישה קסטל-יוז, מלבד זה שעצם המועמדות שלה מפתיעה, גם הקטגוריה בה היא מופיעה היא הפתעה. התפקיד שלה הוא בלי ספק התפקיד הראשי בסרט, אבל קיימת מוסכמה שכשילדים מועמדים, הם תמיד מועמדים בקטגורית שחקן/שחקנית המשנה (כמו היילי ג'ואל אוסמנט על 'החוש השישי'). זה עוד יותר מרשים שקיישה הצליחה להיכנס לקטגוריה של הגדולות.
חמשת הסרטים המועמדים על עיצוב אמנותי הם אותם חמשת הסרטים המועמדים על עיצוב תלבושות. שזה יפה, בהתחשב בזה ששתי ועדות נפרדות קובעות את המועמדים בשתי הקטגוריות.
כנ"ל, אותה שלישית סרטים – שר"ה, אדון ומפקד, שודדי הקאריביים – מועמדת לפרסי האיפור והאפקטים החזותיים. אגב, באנגלית, שמות שלושת הסרטים ביחד מורכבים מ-29 מילים! בכלל, עם כל השר הטבעותים, האדונים והמפקדים והפנינות השחורות, אני בטוח שרשימת המועמדים השנה היא הארוכה ביותר אי פעם.
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: מצד אחד מועמד 'Gone Nutty', הסרט בכיכובו של סקראט מ'עידן הקרח', שיצא ב-DVDכבר בשנה שעברה (כלומר, ב-2002). מצד שני מועמד 'Boundin' של פיקסאר, שחשבתי שייצא רק בשנה הבאה (הם בכלל סיימו כבר את הסרט?). מצד שלישי אף אחד מסרטוני האנימטריקס לא מועמד, שזה תמוה בהחלט. אולי בשנה הבאה, או בעוד שנתיים. לא מבין את זה.
''בשנה הבאה או בעוד שנתיים''?
עובדים על עוד "אנימטריקס"?
(אגב, דומני כי מבין כל הסרטים רק "אוזיריס" הוגש למועמדות).
עוד סרט שהתעלמו ממנו...
"סיפורי דגים", הכיצד?!
חוץ מדני אלפמן, הסרט הזה לא מועמד לכלום או שאני הוזה?
עוד סרט שהתעלמו ממנו...
גם אני שמתי לב לזה. אין מועמדות לסיפורי דגים, שאמור להיות סרט מצויין, אין מועמדות לאומה, אין מועמדות לטרנינג של אומה ואין מועמדות לניקול קידמן יקירת האקדמיה. אתם חושבים שהאקדמיה הייתה על טריפים או משהו כשהם בחרו את המועמדים?
צריך להיות על טריפים בשביל - מה?
בשביל לא לבחור *שוב* את מי שנחשב ל"יקיר האקדמיה"? בשביל לא לבחור סרטים מסוימים שנחשבים לטובים לטובת סרטים אחרים שנחשבים לטובים? בשביל לא לבחור את מי שאת אוהבת? מה?!
אתה יודע מה קורה כשאתה על טריפ?
יש דברים שלעולם לא נדע…
צריך להיות על טריפים בשביל - מה?
לא ראיתי את קולד מאוטין אבל אני יודעת שהאקדמיה נורא אוהבת אותה והיא נחשבת לשחקנית מעולה. זה סתם נראה לי מוזר שהם לא בחרו בבחירה המובנת מאליו לפחות למועמדות.
האקדמיה לא מאוד אוהבת את ניקול קידמן.
לפני שנתיים קידמן היתה המועמדת הכמעט ודאית, והאליברי לקחה לה את האוסקר מתחת לאף. לכן בשנה שעברה, ניקול קידמן קיבלה משהו שאפשר לכנות אותו "פיצוי".
ובכל מקרה, יש מעט מאוד מקרים בהם שחקן זוכה שנתיים ברציפות באוסקר, כך שגם אם ניקול היתה מועמדת השנה, היא היתה מפסידה את הפרס לטובת מישהי אחרת. לא חבל?
איך זה קרה ?
האם עייני מטעות אותי וקיל ביל לא מועמד לכלום ?
אני עושה חרם על האוסקר :\
חבל שאין קטגוריות הסרט המגניב ביותר :\
א-כ-ז-ב-ה .
ראיון עם הארווי ויינסטין
שמסביר את המועמדויות של "עיר האלוהים".
http://www.salon.com/ent/feature/2004/01/28/harvey/index.html
תחזית לטקס
במונולוג הפתיחה, בילי קריסטל יספר בדיחה אחת על הוביטים ו/או טבעות, בדיחה אחת על פיראטים, בדיחה אחת על נמו, בדיחה אחת על הגיל של קלינט איסטווד ודיאן קיטון ובדיחה אחת על הגיל של סופיה קופולה וקיישה קסל-יוז.
מישהי תבכה ומישהו ימעד על המדרגות בדרך לקבלת הפרס.
מישהי תצחק על השמלה שהיא לובשת. בילי קריסטל יוסיף לאחר מכן הערה משלו.
בלייק אדווארדס יגרום לכולם להצטער שכבר לא שומעים ממנו.
במהלך מסיבת עיתונאים אחרי הטקס, שליח של גיא פינס ישאל שאלה ממש מוצלחת ולא צפויה. שתי דקות לאחר מכן, הוא ישאל שאלה מיותרת לחלוטין.
ג'וני דפ יגנוב יותר קלוז-אפים מכל אחד אחר באולם.
מישהו יתקשה לדבר אנגלית על הבמה.
בנוגע לקלוז-אפים,
זה אף פעם לא רעיון טוב להמר נגד ג'ק ניקולסון.
בהנחה והוא אכן יהיה שם
ג'ק ניקולסון לא מועמד השנה ולא זכה בשנה שעברה, כך שאין ודאות אם הוא בכלל יהיה בקהל.
ג'ק ניקולסון משחק
ב"באהבה בלי חוקים" עם דיאן קיטון שמועמדת לפרס השחקנית הטובה. זה כבר תירוץ להזמין אותו.
ג'ק ניקולסון הוא ג'ק ניקולסון.
זה כבר תירוץ להזמין אותו.
מש''א
ויאדה
שג'ק ניקולסון
יפסיד איזה טקס הענקת פרסים? אין דבר כזה.
דני אלפמן.
המלחין הנערץ עלי כבר מזמן אחרי השיא (אלא אם הוא יפתיע ב"סיפורי דגים"), אבל טוב לראות שהוא מועמד. על היצירות הטובות ביותר שלו האקדמיה פסחה בזמן אמת (מבין כל האדוארדים והבאטמנים שהוא הלחין, האקדמיה התלהבה דווקא מפסקול פושר כמו "וויל האנטינג" ומפסקול לא רציני כמו "גברים בשחור". ועל שניהם הוא רק היה מועמד ולא זכה).
בקשר לפסקול:
חבל מאוד שהמלחין של שודדי הקריביים לא מועמד. המוסיקה בסרט הזה הייתה מדהימה בעיני.
הפתעות
'הסמוראי האחרון' לא מועמד כמעט לכלום, וטום קרוז לא מועמד לפרס השחקן (הידד!) לעומת זאת, 'ג'וני דפ' מועמד לפרס השחקן – לא הייתי מאמינה. אני לא מאמינה שהוא ייקח, אבל עצם העובדה שהוא מועמד היא לכשלעצמה מרשימה מאד.
חלק ניכר מהסרטים הם כאלה שבקושי שמעתי עליהם – "קולד מאונטן" או "עיר האלוהים" – יכול להיות שהשמות עברו לידי, אבל לא דרכי, ממש לא שמתי לב שהם שם. ו"מיסטיק ריבר" הוא סרט כ"כ טוב? אולי שווה לראות.
גם השנה אני מתכננת לנסות לצפות באוסקר (אני מקווה שהפעם זה גם יצליח) ובתקווה אף אספיק לצפות בכמה מהמועדמים הראשיים לפני הטקס, כך שאוכל לגבש דעה מתאימה על כמה שיותר מועמדויות.
גם אני מתכוונת לצפות באוסקר
בעיקר בשביל להתפלל ולהחזיק אצבעות לג'וני ואז שהוא לא יזכה, לקלל את האקדמיה בצרחות.
אבל למה המועמדות של ג'וני הייתה מפתיעה? הוא שיחק ממש מעולה שם והיה ברור שאם הוא לא מקבל מועמדות משהו אצל האקדמיה לא בסדר…
היא מפתיעה
כי האקדמיה לא נוטה לתת מועמדויות על תפקידים קומיים. הם מעדיפים דרמות רציניות, והכי טוב אם שיחקת דמות של מפגר / חולה / מוגבל באופן כה או אחר.
ואני שמח שהיא לא נתנה מועמדות לקובה גודינג.
התפקיד שלו נראה לי קיטשי מדי! רק מהטריילר.
ושכחת...
תפקידים של נשים מכוערות שמבוצעים על ידי שחקניות צעירות ויפיפיות שכיערו את עצמן לצורך התפקיד.
זה לא ממש שייך
אין הרבה נשים מכוערות בקטגורית "השחקן הטוב ביותר".
אני מניחה שאתה צודק
אבל אתה יודע, אולי ביל מריי הוא בעצם אישה?
מה פתאום, הוא חתול.
ג'וד לאו לא רוצה אוסקר.
או לפחות זה מה שהוא אומר –
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=2520849
הוא מנסה להשתמש בפסיכולוגיה הפוכה
או שהוא סתם אידיוט