קוונטין טרנטינו, זוכרים?
האיש שפרץ בסערה אל התודעה
הציבורית לפני כמעט עשר שנים,
ומאז חיינו אינם כשהיו;
האיש שהביא לנו סצינות בלתי
נשכחות, כגון סצינת האוזן
ב'כלבי אשמורת', או תחרות
הריקודים ב'ספרות זולה'; האיש שעורר את הדיון הציבורי בנוגע לריאליזם של האלימות בסרטיו.
לא שמעתם עליו? יכולות להיות לכך שתי סיבות: או שאתם חירשים, עיוורים ואילמים, ולא ראיתם סרטים בעשר השנים האחרונות, או שאמא לא הרשתה לכם לראות סרטים שיש בהם אלימות, סמים ושפה מלוכלכת.
הקריירה הקצרה של טרנטינו היא מאוד לא שגרתית: מכור לקולנוע מגיל צעיר, הוא עזב את בית-ספר בגיל 16, ועבד כמה שנים בעבודות מזדמנות, עד שנחת לבסוף במה שהחשיב בזמנו כמשרת חייו – עובד בספריית וידאו. טרנטינו מעולם לא למד בבית-ספר לקולנוע, ואת סרטו הראשון, 'כלבי אשמורת' משנת 92', הוא ביים אחרי שעניין את השחקן הארווי קייטל בתסריט, והצליח – יחד עם חבריו, המפיק לורנס בנדר והתסריטאי רוג'ר אייברי – לשכנע חברת הפקה עצמאית לממן את הסרט ולאפשר לו לביים.
הסרט הוא סיפורו של שוד יהלומים שמשתבש, וייחודו הוא בכך שהשוד כלל לא מופיע בו. כבר בסרט הזה מופיעים כל מה שהפך אחר-כך לסימני ההיכר של טרנטינו: הרבה דמויות, דיאלוגים ארוכים על נושאים טריוויאלים שאינם קשורים לעלילת הסרט (למה בדיוק התכוונה מדונה בשירה 'כמו בתולה', איך קוראים לקווטר-פאונדר עם גבינה באמסטרדם), התייחסויות ומחוות לסרטים אחרים ולדמויות מתרבות הפופ, עלילה לא-לינארית ומוסיקת שנות השבעים. שמו של הסרט, דרך אגב, הוא שילוב שמם של שני סרטים: 'Au Revoir les Enfants' ('להתראות ילדים'): סרט צרפתי שטרנטינו לא הצליח לבטא את שמו בעת שעבד בספריית הוידאו, לכן כינה אותו 'The Reservoir Movie', ו'כלבי הקש' של סם פקינפה.
'כלבי אשמורת' היה הצלחה מיידית, הפך את טרנטינו לשם חם, ופתח בפניו כמה וכמה דלתות.
כמעט שלוש שנים מאוחר יותר הוציא טרנטינו את הפצצה הקולנועית הבאה שלו, 'ספרות זולה': שלושה וחצי סיפורים השזורים זה בזה, ומספרים על רוצח שכיר שהדייט שלו עם אשתו של הבוס כמעט והופך לאסון, שותפו – שבעקבות "עבודה" ממנה יוצאים השניים בשן-ועין מתחיל לבחון מחדש את חייו, מתאגרף מפסידן שמחליט לנצח דווקא בקרב הלא-נכון, וזוג השודד מסעדה ופוגש שם בסוג של התערבות אלוהית.
הפעם הסרט לא רק קצר תשבחות ופרסים (כולל דקל הזהב בפסטיבל קאן, ואוסקר לטרנטינו ולאייברי על התסריט), אלא גם הצליח מאוד בקופות (למעלה מ-200 מליון דולר בכל העולם). הסרט גם החייה מחדש את הקריירה המדשדשת של ג'ון טרוולטה, עשה מסמואל ל. ג'קסון כוכב, ובהחלט לא הזיק גם לאומה ת'ורמן, ברוס וויליס, ושאר המעורבים בעניין.
גם פסקול הסרט היה הצלחה גדולה. בכלל, המוסיקה היא מרכיב חשוב מאוד מבחינת טרנטינו. בראיון הוא סיפר שכשהוא מתחיל לכתוב תסריט, הדבר הראשון שהוא מחליט עליו הוא שיר הפתיחה של הסרט, מפני שהוא נותן את הטון להמשך ומכתיב את האווירה.
שנה אחרי 'ספרות זולה' יצא הסרט 'ארבעה חדרים', שטרנטינו כתב, ביים ואף השתתף ברבע אחד מבין ארבעת הסיפורים המרכיבים אותו: הוא מגלם כוכב קולנוע פטפטן שמכריח בל-בוי מסכן להשתתף בהתערבות מהגיהינום.
הסרט הבא שביים, והאחרון בינתיים, 'ג'קי בראון', הוא עיבוד לספר של אלמור לאונרד, ומספר את סיפורה של דיילת (פאם גרייר) שמוצאת את עצמה לכודה בין זרועות החוק לבין סוחר נשק אכזרי (שוב, סמואל ל. ג'קסון), ובעזרתו של משחרר-בערבות (יש מקצוע כזה, כנראה), מצליחה לסובב את כל הסיטואציה המסובכת לטובתה. הסרט לא הצליח כלכלית כמו 'ספרות זולה', וגם הביקורת אהבה אותו פחות – בין השאר, מכיוון שהציפיות ממנו היו כבר גבוהות מדי. זהו סרט איטי הרבה יותר משני סרטיו הקודמים של טרנטינו, יש בו פחות אלימות והדגש הוא על היחסים בין הדמויות. צמאי הדם שבין המעריצים התאכזבו.
בין פרויקטי הבימוי שלו, טרנטינו הספיק לעסוק גם בכתיבה ובמשחק. הוא כתב את התסריטים ל'רומן על אמת' של טוני סקוט – תסריט שמכר כדי לממן את הפקת 'כלבי אשמורת' – ומספר על זוג טרי שמנסה למכור כמות גדולה של סמים שנפלה בחלקו, ו'רוצחים מלידה' של אוליבר סטון, על זוג רוצחים שהופכים לכוכבי תקשורת. הוא גם כתב ושיחק לצד ג'ורג' קלוני ב'From Dusk Till Dawn', שביים רוברט רודריגז ('דספרדו'), שחציו סרט פשע וחציו סרט אימה. הסרט לא הגיע לארץ ואפשר להשיג אותו רק ב-DVD, בלי תרגום.
מאז 'ג'קי בראון' חלפו ארבע שנים, אך אפילו לא סרט אחד. מה הוא עשה כל הזמן הזה?
בשנים האחרונות עיקר זמנו של קוונטין טרנטינו עבר עליו במשחק. התפקידים הקטנים ב'כלבי אשמורת' ו'ספרות זולה' כנראה גירו את התאבון שלו, והוא החליט ללכת על גדול: תפקיד ראשי בהצגת ברודווי בשם 'Wait Until Dark' (שלא הצליחה במיוחד, ועל המשחק שלו בה הוא ספג ביקורות קשות). בנוסף הוא מארגן מדי שנה את פסטיבל טרנטינו, הנערך בעיר אוסטין שבטקסס. זהו פסטיבל של סרטים האהובים על הבמאי, והוא עולה ואומר כמה מילים (כמה? בטח קצת יותר מזה…) לפני כל הקרנה.
"זה הכל?" אתם בוודאי שואלים. באמת, לא הספק גדול במיוחד. אבל אם השנים האחרונות היו חשוכות קוונטין באופן יחסי, הרי שהשנים הבאות יהיו שונות בתכלית.
מסתבר שטרנטינו עובד על מספר פרוייקטים במקביל, והוא מתכוון להיות מעורב בכל תחומי ההפקה (טוב, כנראה הוא לא יחלק את התה בהפסקות, אבל אפשר לצפות לבימוי, תסריט והפקה).
הסרט שטרנטינו עובד לקראתו עכשיו הוא 'Kill Bill', עם אומה ת'ורמן בתפקיד הראשי, וכנראה גם וורן בייטי ולוסי ליו בתפקידים משניים. זה הולך להיות סרט כיף ואקשן מופרך לחלוטין. קווי העלילה מדברים על ת'ורמן בתור רוצחת שכירה המכונה "הכלה", המתעוררת מתרדמת ארוכה ויוצאת למסע נקמה ברחבי הגלובוס. הצילומים ייערכו בהונג-קונג, יפן, מקסיקו, טקסס ולוס-אנג'לס. ת'ורמן תעבור אימונים בסיוף בסגנון סמוראי, בקונג-פו וגם ברכיבה על רולר בליידס (?), ולקטעי הקרבות שכר טרנטינו את שרותיו של יואן וו-פינג, כוריאוגרף האקשן האגדי שעבד על 'המטריקס' ו'נמר, דרקון'.
האיום בשביתת השחקנים עיכב את תחילת צילומי 'Kill Bill', וכשזה הוסר, הסתבר לטרנטינו שהכוכבת שלו בהריון, והצילומים נדחו שוב, הפעם לאמצע 2002. הזמן הזה נוצל כדי להתחיל בכתיבתו של תסריט נוסף (ושונה לחלוטין) בשם 'Glorious Bastards', המתאר חיילים במשימה בזמן מלחמת העולם השנייה.
ואם זה לא מספיק – השמועות מספרות על עוד סרט שהוא מבשל, בשם 'האחים וגה', שיפגיש בין וינסנט וגה מ'ספרות זולה' (ג'ון טרוולטה) לויק וגה – הוא מיסטר בלונד מ'כלבי אשמורת' (מייקל מאדסן).
יש למה לחכות, אם כי נצטרך להתאזר בסבלנות. השנים חשוכות הקוונטין קרבות לסיומן. רק עוד קצת, חבר'ה, רק עוד קצת.
- אתר מעריצים
- A Band Apart – טרנטינו הפקות
- קוונטין ממליץ
- שאלות נפוצות
- ספרות זולה
- From Dusk Till Dawn
- ג'קי בראון
- אתר שינאה לטרנטינו
- Pulp Phantom
- בובות אשמורת
- אומה הרגה את ביל
אהרו''כ?
השאלה לגבי טרנטינו זה לאן הוא נעלם.
השאר ידוע וברור.
ושאלה נוספת
למה תרגמו את Reservior Dogs ל'כלבי אשמורת'? reservoir זה לא אגם או מאגר מים?
מתוך בבילון: מאגר או מיכל.
שישים שניות על ג'קי בראון.
דווקא סרט לא רע בכלל. הייתי מסתכנת ואומרת אפילו סרט טוב.
נהנתי מהצילום שלו ואם היה לי גם שמץ של מושג במונחים מקצועיים אני מאמינה שהייתי שופכת כאן כמה מהם. לצערי, הסרט פוספס למדי מצד הקהל.
דבר אחד מטריד אותי מאז צפיתי בו: הסרט מתרחש בקליפורניה רוב הזמן. שיר הנושא שלו הוא "Across 110th Street" של אחד המתקרא בובי וומק. כידוע, רובע הארלם הניו-יורקי מתחיל מן הרחוב הזה. האם מישהו בהפקה פספס שיעור קריטי בגיאוגרפיה אמריקאית או שמא היתה כאן כוונה עלומה?
ג'קי בראון, וכמה הערות.
ג'קי בראון הוא הסרט הכי טוב של טרנטינו, כן, רוב האנשים לא אוהבים אותו, כולם רצו עוד סרט אלים ומכוספס כמו הסרטים הקודמים וקיבלו סרט מחושב לחלוטין שנראה מצוחצח ומהוקצע, בעיה שלהם.
הסרט הזה עולה על שני הסרטים הקודמים בכל מישור (לא שהם לא טובים, הם מצויינים), המשחק בסרט הוא שיא שלא יאמן, ללא ספק המשחק הטוב ביותר בסרט של טרנטינו, הצילום מדהים, הבימוי הרבה יותר בוגר ומנוסה והתסריט מבריק כמו כל התסריטים שלו ואפילו יותר, לסרט הזה יש איכויות שאנשים פשוט לא שמים לב אליהן בגלל שהם רוצים עוד 'ספרות זולה' ולא מוכנים לקבל משהו אחר.
בעניין סרט מלחמת העולם הראשונה של טרנטינו, הוא מתכוון לצלם אותו ישר אחרי עריכת Kill Bill, עוד לפני שזה יצא לקולנוע, בזמן שהסרט ירוץ בפסטיבלים הו יצלם את הסרט הבא, בזמן הצילומים של הסרט הראשון צוות הפקה יפיק את השני לקראת צילומים צמודים.
ו'האחים וגה' זאת רק שמועה, לא יצא מזה כלום.
לא זוכרת כלום מג'קי בראון
פרט לכך שראיתי אותו פעם אחת בקולנוע ואהבתי.
פרט הטריוויה הנחמד הוא שפאם גרייר שיחקה פעם בסרט בשם "פוקסי בראון" בו היא גילמה אישה נקמית ולוחמנית העשויה ללא חת…
ב-IMDB יש יופי של טריילר, נסו ותהנו:
http://us.imdb.com/Trailers?0071517
עינת
אחלה סרט
לא פרט כל כך טריווילי, ואני ממליץ לך בחום לראות את הסרט, ג'ק היל הוא במאי מצויין, 'פוקסי בראון' סרט בכלל לא רע אפילו שאני ממליץ לך להתחיל ב'קופי' ו'Switchblade Sisters', ג'קי בראון הוא בעצם מחווה לסרטים האלו, גם מבחינה עלילתית.
ומן הראוי לציין
שגם הסרט "פוקסי בראון" וגם פאם גריר הוזכרו ב"כלבי אשמורת", באחד מאותם דיאלוגים טריוויאלים ידועים לטובה. ולהזכירכם זה היה 5 שנים לפני שטרנטינו ידע שהוא יעשה את "ג'קי בראון" עם אותה פאם גריר.
אבל זה טרנטינו…
וואלה? באיזה קטע?
ראיתי את "כלבי אשמורת" מספר פעמים לא מבוטל (מדובר באחד מהסרטים הנצפים ביותר על ידי) ואני לא מצליחה להעלות במוחי דיאלוג כזה…
למען האמת לא ראיתי אותו לפחות שנה, אולי הגיע הזמן לתקן את המצב.
עינת
ארר...
יכול להיות שאני טועה לגבי זה שהכוונה הייתה ל"פוקסי בראון", אבל פאם גריר אכן הוזכרה.
? (מיני-אזהרה: הפסקה הבאה מכילה תיאור די מפורט של סצינה ב"כלבי אשמורת", אשר לא קשורה לעלילה. מי שמוצא גם את זה כספוילר, מוזמן לעצור את הקריאה כאן)
מדובר בקטע בו בחור-נחמד-אדי מספר לחבורה בעת נסיעה במכונית על אילואיס, שהדביקה את איבר מינו של בן זוגה המתעלל לבטנו עם דבק מגע. לטענתו היא דומה לדמות טלוויזיונית-קולנועית בשם כריסטי לאב, אשר נהגה לומר
מר ורוד (סטיב בוסמי) תוהה מה שם הבחורה שגילמה אותה, אדי טוען שפאם גריר. מר תפוז (טים רות' השולת!!!1) מדגיש שפאם גריר שיחקה בסרט ולא בסדרה.
אני לא ראיתי את "פוקסי בראון", אבל דומני כי הקטע עם ה"שוגר" הוא משם. אבל אולי אני טועה ומדובר בסרט/סדרה אחר/ת, אשר מעבר להכרתי.
אבל זה אני…
הפסקול של ג'קי בראון
כשהסרט יצא קראתי בעיתון ניתוח מעלף ומאלף כאחד של הפסקול והתייחסות גם לסרטים השחורים של שנות ה- 70' (כמדומני), כולל כאלה שפאם גריר השתתפה בהם.
בכל אופן, הכותב טען שם שרחוב 110 הוא הגבול הדרומי של הארלם. בסרטים משנות ה- 70' הפושעים שאפו לעבור את הגבול הזה לתוך הארלם, משום ששם הם יהיו בטוחים והמשטרה לא תמצא אותם. בג'קי בראון, כשמושמע השיר, הכיוון (המטאפורי) הוא הפוך – היא כאילו רוצה לצאת מהגטו השחור שבו היא איננה בטוחה.
יכול להיות ששיבשתי משהו, כי גם את הסרט וגם את הניתוח הנ"ל ראיתי נורא נורא מזמן, אבל כנראה שהתשובה נמצאת בפסקול באופן זה או אחר וכדאי לבדוק.
ניסית להקשיב למילים?
קשה לי להאמין שאפשר לפרש אותם כניסיון "לעבור לתוך הארלם".
מצד אחד, הפזמון מתאר מה מתרחש שם, וזה לא נראה כזה כיף:
מצד שני, כבר בבית הראשון הזמר מדבר מפורשות על לצאת החוצה:
וגם כדאי לשים לב שאת(ה) עונה להודעה מלפני שנתיים.
ומה עם תפקידו בסרט
"Little Nicky"?
אמנם תפקיד קטן ומשני, אבל בהחלט שמים לב אליו…
ברכות ל- TURTLE
על המאמר הראשון והצטרפותו לגן החיות (המכיל כבר דג, קיפוד וג'ירפה).
בזאת זכית בתואר
הפרשנות הרחבה ביותר למושג "ספוילר" לחודש אוקטובר.
אני חייב להתאמץ יותר בחודש הבא.
מיתולוגית הערפדים
האמת שרציתי לכתוב על זה משהו אחרי שראיתי את דרקולה 2000 לפני חודש.
נמאס לי שבתשעים אחוז מסרטי הערפדים דוחפים את פרופסור ואן-הלצינג (או איך שלא קוראים לו) או את הבת שלו או את השמרטף של אמא של השותף שלו לדירה בצעירותו. די, תגוונו קצת. מרבית סרטי הערפדים כלואים בתוך מיתולוגיה ערפדית די סגורה ומתקשים לחדש. נדיר מאוד למצוא סרט ערפדים שלא מתקדם לפי הגרסה הקאנונית "דרקולה מתעורר, מגיע ללונדון כדי לפגוש את (גלגול של) אהובתו הנצחית ואולי גם לזמן רוע עתיק (הגרסה המתלהבת) או את השטן (הגרסה הנוצרית). בדרך הוא מכין לעצמו צבא ערפדיות כוסיות (חובה) ואולי לומד את סוד קרם השיזוף (הגרסה המודרנית)". אין מספיק ווריאציות מעט יותר מקוריות כמו "רעיון עם ערפד" המעט איטי, עם התחלה, אמצע, סוף ונקודת מבט מעט שונים.
טוב, הטיעון שלי מלא חורים כמו רשת דייגים. קצת ויתרתי על הדיוק כדי להעביר את ההרגשה.
בלי קשר, ראיתי את "זאב" בטלויזיה וממש נהנתי. כנראה שז'אנר סרטי אנשי-הזאב טרם מוצה (טוב, גם העובדה ששחקו בו שחקנים מצוינים עזרה).
צ. אפור
נ.ב. טרם ראיתי את הסרט המדובר.
מיתולוגית הערפדים
זה מאוד נכון
למעשה מיתולוגיית הערפדים נעשתה כל כך חדגונית שהיא פשוט מעייפת .
אני מאוד אוהבת את הסיפור של ברם סטוקר אבל אין שום צורך למרוח אותו על פני 30 מיליון סרטים .
הא? כנראה לא ראינו את
אותם סרטים.
משום מה נראה לי שסרטים שמערבים את ואן הלסינג עושים את זה כי הם מבוססים איכשהו על הסיפור של בראם סטוקר, לא? מצד שני, ראיון עם הערפד לא מזכיר את ואן הלסינג כלל. From dusk till dawn כנ"ל. כל סדרת באפי, למיטב ידיעתי, לא הזכירה אותו או את בני דודו. לא זכור לי שהוא הוזכר ב"בלייד" (ככה קראו לסרט ההוא עם ווסלי סנייפס?) כך שיהיה נחמד אם תפרט באילו סרטים מדובר.
סליחה על הבורות,
אבל מי זה ואן הלסינג, ומי זה בראם סטוקר?
עכשיו הגזמת.
מילא לא לדעת משהו. אבל לא לדעת לאחר שהדבר הוסבר בעין-הדג?
כתבה מספר 277
הדבר הראשון שחשבתי לכתוב היה-
"אופס, אני הולכת לקבור את עצמי באיזשהו מקום".
ורק אז קלטתי שעקב עודף ציניות עוד הצלחתי להבין שבראם סטוקר כתב את דרקולה, אבל אין לי מוסג מי זה ואן הסלינג.
ואן הלסינג היה
המומחה המקומי לענייני ערפדים בספר של בראם סטוקר. הוא זה שאבחן שמדובר בערפדים והציע דרכי פעולה רלוונטיות. והוא זה שרדף את דרקולה עד חורמה.
או בקיצור...
ג'יילס המקורי.
גיילס שולת!!!1
ערפדים סקסיים (?)
משום מה לא הזכירו פה את הסקסיות שבערפדיות (או שכן והתעצלתי לחפש) אבל אני חייב שלציין שלפחות בשני סרטים – ראיון עם הערפד (עם או בלי קשר לשלישיית יפיופי הוליווד) ודרקולה (בלי קשר לקיאנו)…
אפשר להתווכח על הסקסיות שבעניין אבל לא על מה שזה עשה לחברה שלי שעשתה את כל הז'אנר הזה להרבה יותר מרתק…
ערפדים סקסיים!
אני יודעת שאני חוזרת על עצמי, אבל כל היופי בסרטי ערפדים הוא השחקנים הסקסיים בתפקיד הערפד (מה שמוציא מהרשימה את "בלייד", את סרטי האנימה ואת העונה הראשונה של באפי).
לכן אני גם לא אוהבת *ספרים* על ערפדים. אין שחקן סקסי. מה הטעם. :)
שלוש מלים
http://www.razorbladesmile.com/
סרט ערפדים בריטי משנות התשעים, שמתבסס אמנם על הנוסחה השגורה אבל מבתר אותה, מתעלל בגופתה, ואז אוכל אותה עם הרבה מלח בליווי טוויסט מתוק מדבש.
והערפדית סקסית בטירוף. לילית סילבר שולתת!!!1
ראשית, לערפדים אין מיתולוגיה.
הערת המיתולוגיה הייתה בצחוק אם לא הבנת .
האמת היא שלערפדים יש כל כך הרבה גרסאות שכבר מזמן הפסקתי לספור (כמובן תמיד יש את הטיפשים שמערבבים זאב אדם עם ערפד וטוענים שאפשר להרוג אותם עם כסף-בלייד) בכל מקרה אני לא אהבתי את הסרט .
אם כבר ערפדים אז...
סרט הערפדים היחיד שאהבתי זה ראיון עם הערפד… אבל לא בגלל שהסרט כל כך טוב אלא בגלל הספר המדהים.. חובה לקרוא!!
אם כבר ערפדים אז...
מאוד נכון
הספר פשוט מדהים
גם את הסרט אהבתי מאוד
למרות שהליהוק של טום קרוז משום מה לא נראה לי נכון
אם כבר ערפדים אז...
מה שבטוח זה שקריסטן דאנסט הייתה מדהימה שם…אבל כפי שכבר אמרתי הסרט לא משתווה לספר… גם יש בו הרבה חורים בעלילה.
סרט נפלא, פסקול נהדר,
שחקנים משובחים (כן, כולל תום קרוז, שעשה תפקיד נפלא בתור לסטט), ורק פשלה משמעותית אחת בדמותו של ארמאן(ד), שכל מי שקרא את "הערפד ארמאן" יודע למה אני מתכוונת (לזה שאנתוניו בנדראס, עם כל חיבתי העמוקה אליו עוד מימיו כנער מגמגם ומבדח אצל אלמודובר, לא ממש מתאים לדמות המלאך הרפאלי או הבוטיצ'לי או השד יודע מה היה הדימוי שהופיע שם בספר…) ואם כבר, גם המבטא שלו לא בדיוק תואם את השם שלו, אבל מה אני יודעת, אני…
החלט.. אבל עדיין חבל
שהשמיטו ושינו כל כך הרבה פרטים בסרט שהיו בספר שלדעתי היו ממש חשובים…אוף זה מעצבן… מצד שני אם היו מכניסים את כל מה שהיה בספר לסרט הוא היה יוצא באורך של כמה שעות טובות.
לדעתי, אף פעם אסור לצפות
שהסרט יהיה בדיוק כמו הספר. לסרט יש יכולות מסוימות, לספר יש יכולות אחרות. לדעתי, הסרט של "ראיון עם הערפד" היה ניצול מצוין של המדיום כדי להעביר את התחושה ואת הסיפור. זה שהחסירו דברים? זה לא משנה. העיקר שהסרט בפני עצמו היה שלם והעביר את התחושה הנכונה.
עכשיו עשיתם לי חשק
לקרוא את הספר ולראות על מה כל המהומה (את הסרט יצא לי לראות פעם ראשונה רק לפני כמה חודשים וחשבתי שהוא מאוד מיוחד ומעניין), השאלה היא רק איפה מוצאים אותו.
יש לי את כל הסדרה באנגלית
אם את רוצה לקחת בהשאלה.
ודרך אגב, אמור מתישהו גם לצאת סרט המשך (+-) ל'ראיון עם הערפד', רק שהכוכבת, עאליה, הספיקה למות בינתיים בתאונת מטוס (אין קשר לתאומים) כך שלא ברור מה יעשו עם הסרט.
מצד שני זה שמישהו מת לא הפריע עדיין לאף אחד להוציא סרטים שלו. או להרוס סרטים שלו. או לכתוב להם סוף ביזארי במיוחד.
סדרה??
בכל מקרה אני אשמח להלוות אותה מתישהו, בהזדמנות. אני עוד צריכה לסיים לקרוא את המסעדה שבסוף היקום, את בעל זבוב של וויליאם גולדינג, ואת IT של סטיבן קינג, אבל אם תביא לי את זה אני אדחוק את זה זמנית למעלה הרשימה ואשתדל להחזיר לך מהר…
אה, ואיזה תפקיד אליה היתה אמורה לגלם בסרט?
מתכננים לקחת גם את כל שאר השחקנים המצוינים מהסרט המקורי ולהשאיר את הדמויות שלהם? עם קירסטין דאנסט יכולה להיות בעיה, היא קצת גדלה מאז הסרט הקודם…
אני בכלל לא בעד סרט המשך בכל מקרה, הוא נראה לי גמור וטוב כשראיתי אותו אז. אבל עכשיו אני הולכת לישון, כי יש לי הרגשה שאני מתחילה לדבר שטויות.
סדרה
שישה או שבעה ספרים, שנאמר שהם מדרדרים באיכות כבמדרון תלול. הסרט עם עאליה מבוסס על הספר השלישי בסדרה, "מלכת הארורים", ואני חושב שאת יכולה לנחש משמו את התפקיד של אעליה ז"ל.
התפקיד של אליה בסרט:
אחראית בד שחור ואסלה?
בקשר לספרי המשך...
לפי מה שאני קראתי בספרי המשך של ראיון עם הערפד אז ספרי ההמשך הם ממש כמו סרט המשך גרוע… ככה שאני דיי בטוחה שגם סרט המשך סתם יהרוס.. את הספר ניתן למצוא עדיין בחנויות ספרים וכמובן אצלי… בעיברית.
ספרי המשך (ספוילר )
סה באמת נשמע קצת (מאוד) מוגזם
בכל מקרה המשכים הם בדרך כלל טובים פחות .
אני גם מקווה לקרוא את שאר הספרים בתקופה הקרובה , אני רק צריכה לזכור לקחת אותם מהספריה
עכשיו עשיתם לי חשק
אני אשמח להשאיל את יצירת המופת הזאת למי שרק חפץ (אם תשמרו עליו ממש טוב…) אני יודעת שיש אותו גם בסיפריה ברחובות…
אמור להיות לי עותק עודף.
של המהדורה הישנה, עם הכריכה הקשה.
את רשאית לנסות לשחד אותי, אך לא מעל בימה זאת.
נפגש בפרטי.
תודה על ההצעה,
אבל מי צריך שוחד כשאני יכולה לקבל את זה במהירות ובחינם מנונין, ואולי אני אפילו אראה אותו בקרוב.
עד אז, יש לי את הסרט מוקלט איפהשהוא כחלק מפוקוס בראד פיט שהוא שודר בו, ואולי אני אראה אותו מתישהו, בשביל הנ"ל, בשביל טום קרוז, ובשביל כריסטיאן סלייטר. כי עם שחקנים כאלה – מי צריך ספרים?
במקרה הזה צריך...
כדוגמא לחסרת תרבות (ערפדית?)
שכמותי, שלא שמעה על "ראיון עם הערפד" – הספר, אלא קודם ראתה את הסרט (והסיבה שהיא קראה את הספר הייתה כיוון שהיא קיבלה אותו מתנה ליומולדת, וזה משום שחברותיה חשבו לצ'פר אותה בתמונה של טום קרוז :)
אני חייבת לומר שחובה לקרוא! הוא לא דומה לסרט (בייחוד אם יש לך דמיון פורה), ורובו של הסרט לקוח מהחצי הראשון, כך שיש עוד פרטים רבים שאפשר להנות מהם (או להתרעם "למה לא כתבו את זה כמו הסרט?!")
ולאף אחד לא אכפת
מה שנכון נכון, לי לא היה איכפת כשקראתי את הכתבה, למעשה אפילו לא שמתי לב שיש בה ספוילר כלשהו עד שהתחיל כאן הוויכוח אם זה ספוילר או לא. וכמו שרד ניחש, "מי שעוד לא ראה את הסרט" (שזה אני!) קרא את הספוילר כאן עכשיו, ועדיין לא ממש איכפת לי. למה? כי עד שאני אראה את הסרט, אם אני אראה, כשאני אראה, אני במילא אשכח את הפרט הזה. או שלא, עכשיו כבר דיברתם עליו יותר מדי.
בכל מקרה, כתבה נחמדה. באמת הגיע הזמן שאני אראה עוד כמה מהסרטים של הטרנטינו הזה, עד עכשיו יצא לי לראות רק את "ספרות זולה". אז מה הפסדתי?
אני מצטרפת לאנג'לינה
בתקווה שעד שאראה את הסרט אשכח את כל מה שאמרתם, למרות שהסיכוי הזה קלוש… פשוט התחלתם בקטן, אז התפתיתי לקרוא ועכשיו, alas!
לא נורא, נעבוד על הפלסטיות הזו של המח.
מזל''ט לצב על כתבתו הראשונה
המעניינת והמוצלחת. המשך כך
אני, אגב, לא ראיתי אף סרט של טרנטינו (תיקון-התחלתי
לראות את ספרות זולה אבל זה שעמם אותי) ואתם
רשאים לזרוק עלי כאוות נפשכם.
ולעניין מקצוע 'משחרר בערבות' – מה, לא ראית את
"מרדף חצות" עם דנירו וצ'רלס גרודין ?
http://us.imdb.com/Title?0095631
סרט דנירו החביב עלי ביותר, אגב.
משחרר בערבות סיביר
כמו בסרט 'סימן חיים': כתבה מספר 248 (<מעפעפת בצניעות> דווקא קיוויתי שמישהו אחר ייזכר בו וייתן לינק).
נפל כפתור
אחרי שגל הפיל כפתור אחד מחליפתו של המלך קוונטין, אני מרגיש פחות לבד בפינה. זה לא שהוא לגמרי עירום, המלך, אבל אותי הוא לא הצליח לגרור לסופרלטיבים.
דווקא דברי הצב מדגדגים לי לנסות שוב, והפעם להתחיל מ"ג'קי בראון".
תזכה למצוות.
נפל הרבה יותר מכפתור
אני מצטרף לקבוצת הלא מתלהבים מטרנטינו. כן, הוא מגניב. כן, הוא מצחיק. כן, הוא שונה מהזבל האמריקאי התעשייתי המעצבן ומהזבל העצמאי המעצבן לא פחות, ונמצא במקום טוב באמצע. אבל שום מהפכה ושום בטיח (או בטיך, או בתיח ובתיך. מישהו יודע? איפה המורה ללשון שעבר כאן לא מזמן?).
קודם כל ומעל הכל – עד כמה שאני נהנה לצפות בסרטיו, לא זכור לי שיצאתי מהם עם משהו לדבר עליו אחר כך. אולי למעט "ג'קי בראון", שפירנס שיחה של שעתיים שלמות על מה לא טוב בסרט, אבל אני לא יכול להחשיב את זה לזכותו. דבר שני, אני באמת לא מצליח לחשוב על משהו מקורי באמת שהוא עשה:
* דמויות וקווי עלילה – קוונטין תמיד מזכיר שהוא מושפע מאלמור לאונרד שכתב את הספרים שמאחורי "ג'קי בראון" ו"לתפוס את שורטי". אומנם לא קראתי את הספרים, אבל רק משני הסרטים הללו, שעובדו ע"י תסריטאים ובמאים שונים, אפשר לקלוט את הסגנון של לאונרד, כפי שניתן לקלוט את הסגנון של חנוך לוין מקריאת שני מחזות. הוא מאוד מדויק ואחיד. לדעתי, טרנטינו מושפע מלאונרד כמו ש-CD צרוב מושפע מ-CD מקורי.
* עירוב זמנים וסיפורים – זאת הטענה הכי מגוחכת לדעתי. מה, אין אלטמן? אין קיובריק? אין גודאר? עשו את זה לפניו, ובאופן מיומן יותר.
* אלימות ושפה – כן, יש לו תרומה מסויימת בעניין הזה, אך עדיין הוא רחוק מלהמציא את גלגל המקרנה. הדוגמא המעניינת ביותר היא עם "רוצחים מלידה" הפרובוקטיבי והחדשני לכאורה. אני זוכר כמה נדהמתי כשגיליתי ששנתיים לפניו נעשה סרט בלגי בשם "איש נשך כלב" שמכסה כל דבר שהיה ב"רוצחים", והרבה יותר טוב ממנו. ומניין ה"פאק" בקולנוע היה עולה בכל מקרה הודות לעליית קרנו של האינדי האמריקאי (ראו קווין סמית').
* דיאלוגים – סיינפלד. וגם את זה טרנטינו אומר בעצמו. והוא לא מחדש כמעט כלום, פרט לכך שהוא מחיל את הסגנון הסיינפלדי על סמים, מין ואלימות. מה גם, שמה שעובד בפורמט טלוויזיוני לא כל כך מתאים לדעתי לפורמט קולנועי. מה לעזאזל שיחת ה"קווטרפאונדר" תורמת למשהו? יש סיבה לכך שהיא אורכת חמש דקות (ועוד מתחילה בקלישאה הבלתי נסבלת "אז ספר לי שוב על…" – אם שמעת כבר, למה אתה רוצה לשמוע שוב? אולי בשביל הצופים)?
* בימוי – על טהרת המגניבות והציטטות. השימוש בשוטים ארוכים ומסוגננים הוא בעיקר ציטוט מודע של במאים שהשתמשו בשוטים ארוכים ומסוגננים לפניו. וכשהוא לא זה, הוא בעיקר "מגניב", "לא צפוי", "חדשני" ושאר מילות התואר שמשתמשים בהן כשאין משהו אמיתי להגיד.
* שחקנים – אולי הוא טוב בזה, אבל מצד שני, ברי חיליק, שמואל יעקובסון, יונתן קרביץ ושאר החבר'ה היו שחקנים מצוינים הרבה לפניו.
וסצינת הריקוד ב"ספרות זולה" – כן, היא מגניבה. אבל היא ארוכה מידי וערוכה פחות מידי, לא קורה בה כלום והיא סתם מאוננת עם עצמה.
רוצחים מלידה
ההערה הזאת צריכה, לדעתי, לבוא עם כוכבית בכל פעם שמישהו מזכיר את טרנטינו ואת 'רוצחים מלידה' באותו המשפט: טרנטינו אמנם כתב את התסריט המקורי (הקרדיט שלו, לפחות לפי ימד"ב, הוא לא על Script אלא על Story) אבל ממש לא סובל את התוצאה הסופית, והיה, כנראה, שמח להשיל מעל עצמו את הקרדיט הזה. ככה שגם אם אתה שונא את טרנטינו, לפחות הוא לא האחראי הישיר לסרט המבחיל ההוא.
(ובנושא אחר – מה רע באוננות? תחליף את הביטוי הזה ב"סתם סצינה שלא תורמת הרבה לסרט, אבל מהנה ביותר" וקיבלת את אותו המשפט בדיוק. רק הפוך. יש לך גם משהו שלילי להגיד על הסצינה?).
רוצחים מלידה
קודם כל – אני לא שונא את טרנטינו. רחוק מכך. אבל אני חושב שעשו ממנו הרבה יותר מידי בזמן אמת בגלל ואקום זמני, ושמאז הוא התקבע במקום גבוה ממה שמגיע לו.
שנית, אני דווקא לא חושב ש"רוצחים מלידה" הוא סרט מבחיל. סתם חבל לי שהוא מבולגן ושאוליבר סטון עשה אותו גס מידי ובעל חשיבות עצמית גדולה מידי.
שלישית – משהו רע: כבר כתבתי – היא ארוכה מידי.
כפתורים וטרנטינו
ראשית, אני חייב להגיד שאני מסכים עם מר ברזל על כך שטרנטינו הוא 'לא כל-כך גדול כמו שעשו ממנו'. אבל זה פשוט נובע מהעובדה שעשו ממנו כל-כך הרבה יותר ממה שמגיע לבמאי שעשה שני סרטים נחמדים, מעניינים ודי מקוריים. במלים אחרות" דארן ארונופסקי, דייויד פינצ'ר וטוד סולונדז עשו כל אחד לפחות 2 סרטים מצוינים, ועדיין אף אחד לא עשה מהם מה שעשו מטרנטינו.
ספציפית, רציתי להגיב דווקא על 'רוצחים מלידה', שהוא סרט של טרנטינו בערך כמו ש- AI הוא סרט של קיובריק (כלומר בכלל לא). 'רוצחים מלידה' הוא סרט של אוליבר סטון, מה שהופך אותו – כמעט אוטומטית – לסרט שגורר ויכוחים מפה עד להודעה חדשה. אני אהבתי את הסרט, אבל רציתי להעיר על דבר שאינו קשור להגדרה, וזה עניין החדשנות.
בדיוק כמו שכל מבשרי 'מטריקס' אינם מורידים מהחשיבות של הסרט – בכך שהביא את הנושאים הללו למיינסטרים – כך גם 'איש נשך כלב' הבלגי, עם כל הכבוד, אינו לוקח מהחשיבות והחדשנות של 'רוצחים מלידה'. הבאה של נושאי-שוליים למרכז היא סוג של חדשנות, שתמיד אינו מוערך ע"י האליטיסטים של השוליים, שכבר ראו הכל.
אכן סרט נחמד,
שראיתי די מזמן. אבל ממבט מהיר ללינק בימד"ב אני יכול לומר שבמרדף חצות מדובר ב-Bounty Hunters, כלומר ציידי ראשים – אלה שהולכים לתפוס פושעים בשביל הפרס ששמו על ראשם.
בג'קי בראון התפקיד נקרא Bail-bondsman או משהו בסגנון, שזה בן אדם שמשחרר אנשים מהכלא בערבות.
כלומר – אלה שני מקצועות שונים לגמרי: אחד מכניס אנשים לכלא ואחד מוציא אותם משם.
ומה עושה הבוס של דה נירו בסרט?
משחרר בערבות.
כיום, ציידי הראשים לא עובדים בשביל הרשויות, כי אם עבור משחררים בערבות, שהאנשים אותם שחררו בערבות נמלטו (מה שאומר שהם לא יקבלו את הערבות חזרה, ויפסידו הרבה כסף).
הבנתי אותך.
תודה על התיקון.
גם כן שחקן
והייתי רוצה להוסיף ולשאול, האם גם אתם חושבים שטרנטינו הוא שחקן זוועה?
אפילו ב"ספרות זולה" הנהדר, המשחק שלו נראה לי די מביך. יכול להיות שזאת מן שיטת משחק כזאת ? כי לי זה נראה כמו משהו מסכן שממש מתאמץ, וכמה שהוא מתאמץ יותר, יוצא לו יותר גרוע.
דספראדו
הסרט לא הגיע לארץ ואפשר לראות אותו רק בדי וי די ללא תרגום? לי דווקא די זכור שהסרט שודר בערוץ 2 ביום ראשון שעבר, אם אני לא טועה…
ואם הכתבה נכתבה לפני כמה זמן רב אז אני לא בא בטענות.
בלתי מספיק בהבנת הנקרא
הסרט מדימדומים עד שחר לא הגיע.
(אל תקח ברצינות את הכותרת, אני לא באמת מחלקת ציונים.)
מצחיק שהתבלבלת אבל
דוקא בדספרדו יש לטרנטינו הופעת אורח בה הוא מספר בדיחה, והיה כף לפגוש בו בסרט ככה במקרה, באופן לא צפוי. (היי, אני נותנת פה צ'אנס למישהו נוסף להתמודד על "תואר הפרשנות הרחבה ביותר לספויילר לחודש אוקטובר")…
מה, זה הכל?
דג- חסרים לך לינקים ליומית שבה מדובר על כל השמועות של טרנטינו, ול"סנאץ"' (מסיבות מובנות).
בסך הכל, עין הדג שומר על חרושת שמועות די עניפה לגבי טרנטינו. המאמר עצמו הוא שטחי ביותר, לא מפרט כמעט שום דבר חוץ מהפילמוגרפיה של טרנטינו, תיאור שטחי של הסרטים, כמה שמועות (שאפילו לא מודגשות שאלו שמועות. אצל טרנטינו שום דבר לא סופי), וכמה פרטי טריוויה שטחנו כשהוא היה יקיר הוליווד.
בלי קשר לעובדה שעכשיו אני מעוצבן לחלוטין, לא כתבה טובה במיוחד. לא אישי, צב.
חרושת
'Kill Bill' ו-'Glorious Bastards' הם, בשלב זה, לא שמועות אלא עובדות. תמיד יכול להיות שטרנטינו פתאום ישנה את דעתו, ימעל בתקציב האולפן או ימות מהתקף לב פתאומי, אבל אם שום דבר חריג כזה לא יקרה, הוא הולך לעשות אותם. הסרט היחיד שמוזכר בכתבה שהוא בגדר שמועה (ומוגדר בכתבה ככזה) הוא 'האחים וגה'.
בזמנו התפרסמה יומית על סרט סודי שקוונטין עמד להציג, כביכול, בפסטיבל קאן, אבל מאז היא הופרכה (שלא במפתיע) ולכן היא לא מופיעה בלינקים.
מה, זה הכל?
סבבה, לא נעלבתי.
קצת קשה ללכת בין הטיפות בעין הדג – מצד אחד לא להיות פלצן (יש איזה פועל עיןדגי הקשור בשניצקליין, אבל אני לא זוכר איך בדיוק כותבים את זה כרגע), ומצד שני לא להיות שטחי ו"דיוויד מאנינג".
מה כן אתה חושב שהיה צריך להיות?
כתבה יפה
נהנתי לקרוא, רק שאלה אחת –
ניתן להרחיב קצת על "להרוג את זואי"? (KILLING ZOE כמדומני).
אני זוכר שקידמו את הסרט בארץ כ"חדש של טרנטינו" אעפ"י שבעצם הוא נעשה טרם היות קוונטין ל-BIG SHOT שהוא עכשיו.
להרוג את זואי.
אריק סטולץ יקירי הג'ינג'י (בזמן האחרון הוא נצפה ב"בית האשליות") וג'ולי דלפי כזונה צרפתיה חביבה (הזונות של אחרים תמיד ירוקות יותר) נקלעים לפיאסקו של שוד בנק פריזאי שהופך, כזכור לי, לבית מטבחיים.
כמדומני, סרט לא רע בכלל. לא משהו מרהיב עין, אבל הוא מתאים בדיוק לשעת בדידות קלה. מה עוד תרצה לדעת?
אותי אישית הוא שיעמם.
מה עוד?
האם הסרט נעשה לפני/אחרי כלבי אשמורת? איך הוא משתלב בתבנית הנוף הכללית של טרנטינו?
מה עוד:
נכון, שכחתי לציין שהוא משנת 1994 ושטרנטינו הוא רק אחד מהמפיקים בפועל (הכותב והבמאי הוא רוג'ר אוורי). באותה שנה נעשה גם הסרט "ספרות זולה" שבו, מן הסתם, התעסק טרנטינו הרבה יותר. אותו רוג'ר אוורי גם נטל חלק בכתיבת "ספרות זולה", כך שאני לא ממש יודעת באיזה חודש הושקע יותר באיזה סרט, אבל אפשר להבין את התמונה הכללית. אם אינני טועה, בארץ יצא "זואי" שני וניסה לרכוב בפירסומיו על גלי ההצלחה של "ספרות זולה".
ובוג'י – זכרוני אינו כה רענן בנוגע ל"להרוג את זואי", אבל ביחס לסיפורי-זונה-פריזאית אחרים, אין ספק שיש לו ייחוד וחן.
לא זאת בלבד, אלא שהם מחייכים.
סוף טוב, אלק.
4 חדרים
אני ממש בטוח שקוונטין כתב וביים רק את הרבע הרביעי שבו הוא גם שיחק (שהוא החדר הרביעי).
אני אישית יותר אהבתי את החדר השלישי שאם אני לא טועה רוברט רודריגז ביים. (דרך אגב אנטוניו בנדרס היה שמה ענק).
4 חדרים
נכון. אולי זה עניין של ניסוח לקוי מצידי, אבל זה מה שכתבתי.
הרעיון היה להכניס למשפט אחד את העובדות הבאות:
טרנטינו ביים רבע מ-4 חדרים.
טרנטינו כתב רבע מ-4 חדרים.
טרנטינו שיחק ברבע מ-4 חדרים.
איכשהו זה לא יצא כל-כך ברור.
תודה לכל המברכים...
תמיד נעים לקבל מחמאות…כמה שזה טוב לאגו.
ולאלה שלא אהבו (שלמקו, למשל) אני כבר אענה בנפרד.
טעות קטנה
צב צבון יקר:
השיחה הדי נחמדה על הקווארטר פאונדר של מקדונלדס (וגם הבירה שאפשר לקנות במקדונלדס בפריז- בדקתי זאת אישית וזה נכון) היא מהסרט ספרות זולה ולא מהסרט כלבי אשמורת. ג'ונטרה וסמואל אל. מקשקשים על כל זה בתחילת הסרט כשהם במכונית. ד"א, גם בארץ קוראים לקווארטר פאונדר "מק רויאל" בדיוק כמו באמסטרדם…
בנוסף לא אהבתי את ג'קי בראון כי הקצב שלו לא היה משהו. היו בו כמה קטעים טובים כמו תפקיד האורח של כריס טאקר וגם סצינת הסקס הכי לא מלהיבה שראיתי בחיי…
טעות קטנה
באמת חשבת שאני אעשה טעות כזו? אני? שלא טועה אף פעם?
וברצינות – שים לב באיזה חלק של המאמר מופיעה השורה על קווארטרפאונדר עם גבינה…
לא בחלק שמדבר על כלבי אשמורת או על ספרות זולה, אלא בחלק שמדבר על טרנטינו ועל מה שמאפיין את הסרטים שלו.
לא מצויין שם בשום מקום שהמשפט לקוח מכלבי אשמורת.
לא מסכים איתך...
הפיסקה עצמה מדברת על הסרט כלבי אשמורת. הפיסקה שלאחר מכן מדברת על ספרות זולה. האמת שזה ויכוח די טיפשי…בכל אופן העיקר שאתה יודע מה מופיע בכל סרט
*תורת* הקוונטין, אם כבר
ולא *תאוריית*. ויתקנו אותי מדעני האתר אם אני טועה.
*תורת* הקוונטין, אם כבר
"תורה" היא כבר ממש הגדרה מסמאחת שמעלה את הטרנטינו במעלות קדושים וטהורים.
אבל אולי אני מפרש לא נכון את ההבדל בין תורה לתאוריה.
אם אתה כבר רוצה להיות ניטפיקר
אז לפחות תעשה את זה כמו שצריך:
השם צ"ל מכאניקת הקוונטין.
לא תורה ולא תאורייה, אם כי כפי שהגומל ציין "תורה" אכן מכניס אלמנט נוסף של קדושת הסמאח.
תיקון טעות
אני לא יודע אם אמרו את זה כבר קודם.. אבל…
קטע האוזן הוא מכלבי אשמורת וממש לא מספרות זולה
לתשומת ליבכם
ובהזדמנות זו,
תרשו לי לתקן עוד כמה טעויות גסות שנפלו בכתבה:
א. קטע הריקודים הידוע הוא מ'ספרות זולה'.
ב. ב'Kill Bill' תשתתף אומה תורמן, לא ג'וליה רוברטס.
ג. לסרט שלא הגיע לארץ קוראים 'From Dusk Till Dawn', ולא 'Revenge of the Killer Cucambers from Outer Space'.
ד. טרנטינו כותבים עם ט', לא עם ת'.
ה. קוונטין טרנטינו הוא במאי קולנוע ידוע, ולא, כפי שנכתב פה בטעות, צייר אקספרסיוניסטי איסלנדי ובעל רשת בתי קפה מצליחה.
מקש נחלץ חזק לעיל...
מה שקרה הוא שיש באג (קבוע) באתר שגורם לכך שהשורה האחרונה לפני מימין לתמונה נשברת ל-2 ע"י הדפדפן…
כדי לתקן את השגיאה יש לשים 7 שורות קצרות במקום רק 6 כפי שכיום…
הבעיה קורית בכל הדפים באתר ובכל הדפדפנים שבדקתי (Mozilla,Netscape4,Konqueror).
אצלי זה דווקא בסדר גמור.
אבל אין לי מושג באיזה דפדפן אני משתמשת (ככל הנראה אקספלורר, אני עובדת שטן ידועה).
מקש נחלץ חזק לעיל...
אכן.
אני ראיתי אותו בדפדפנים נוספים: מוזילה מק, אקספלורר, אי קאב ואומני ווב.
מתי הוא כבר יתוקן באמת?
האחים וגה
דבר אחד אני יכול להבטיח לכם על "האחים וגה" – הם לא ימותו בסוף הסרט.. : }
אה? מה זה?
http://news.ep.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&path=6&id=218652
דגש על המילה
"מפיק". מפיק, לא במאי.
אני את הדגש שלי שמתי דווקא
על הסרט עצמו. ביזארי. מישהו מכיר את הקומיקס הזה? (שאלה מפגרת. כמובן שמישהו מכיר את הקומיקס הזה. ועוד מעט אני בטוחה שאני אקבל עליו הרבה יותר פרטים ממה שאי פעם רציתי.)
אני תוהה מי ישחק בלי ראש -
אלייג'ה ווד או דומיניק סווין…
בטח ג'ון קליז (ואם לא, אז ג'פרי)
פרטים:
http://www.corona.bc.ca/films/details/mort.html
איפה זה?
אם למישהו יש את "from dusk till dawn" או שהוא יודע איפה אפשר להשיג את זה אני מאוד אשמח אם הוא יצור איתי קשר…
קשה. סרט נדיר ביותר.
אבל אולי ניתן למצוא ברשת איפה להזמין אותו.
בארץ?
אולי כאן?
http://www.laserclub.co.il/laser_site/preview.asp?zone=1&id=11822
או – http://www.laserclub.co.il/laser_site/preview.asp?zone=1&id=11823
אם כי יש אתרים ישראלים אחרים בהם לא חיפשתי.
אולי בחנות בעולם?
כאן אולי – http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000041386
או – http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000071591
למרות שאולי אתה לא רוצה לקנות את הסרט, אלא רק לשאול אותו?
הייתי מנסה כאן – כתבה מספר 935
או בעצם בכל ספריית וידאו אחרת כמעט.
או שאתה יכול לעקוב אחרי לוח המשדרים של הסינמטק, ולחכות שהם יקרינו אותו.
אבל ממש להשיג?
נדיר, נדיר הסרט.
יש לי בלייזר דיסק...
אבל לדעתי, בכל ספריית וידאו שמכבדת את עצמה אפשר להשיג את זה.
מישהו מוכן להמר איך יעוותו את קיל ביל לעברית?
"בטח יקראו לו הרוג את ביל"'
''חשבון קטלני''.
, פאקינג
אולי תמצאו עניין בלינק הזה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3358261,00.html
ללא ספק ההאשמה התמוהה ביותר ששמעתי, ולו בגלל ש'ספרות זולה' הוא אחד הסרטים שבהם כל מוות מנומק באופן די מובהק, מבחינה מוסרית.
לא היה מקום יותר טוב לשאול את זה....
אני תמיד רואה אנשים שכותבים שהיו הרבה חקיינים של טרנטינו אבל רק גאי ריצ'י באמת הצליח…
אבל משום מה אף פעם לא ראיתי סרט כזה או אחר של מישהו שהוא לא ריצ'י שניסה לחקות את טרנטינו…
ושכחתי להוסיף
אפשר רשימה של כמה במאים שכן ניסו לחקות את טרנטינו?
אני מכיר סרט אחד
שם הסרט "שבעה פסיכופטים". הוא לא כמו טרנטינו אבל הכי קרוב. מומלץ בחום!
(אני מחזיר לך תשובה שנתיים אחרי שהגבת בפוסט שנכתב לפני 12 שנה… אין כמו האינטרנט, אה?)
בהחלט, אין כמו האינטרנט.
(ל"ת)