אחרי שבניגוד לתחזיות, 'מעבר ליקום' לא סיים לה את הקריירה, ג'ולי טיימור חוזרת לעיבודים (מוזרים ובומבסטיים, יש להניח) לשייקספיר – הפעם 'הסערה', עם קאסט משובח שכולל את הלן מירן, ג'רמי איירונס, דג'ימון הונסו ואלפרד מולינה. |
08.10.2008
|
יומית
אחרי שבניגוד לתחזיות, 'מעבר ליקום' לא סיים לה את הקריירה, ג'ולי טיימור חוזרת לעיבודים (מוזרים ובומבסטיים, יש להניח) לשייקספיר – הפעם 'הסערה', עם קאסט משובח שכולל את הלן מירן, ג'רמי איירונס, דג'ימון הונסו ואלפרד מולינה.
אחרי שבניגוד לתחזיות, 'מעבר ליקום' לא סיים לה את הקריירה, ג'ולי טיימור חוזרת לעיבודים (מוזרים ובומבסטיים, יש להניח) לשייקספיר – הפעם 'הסערה', עם קאסט משובח שכולל את הלן מירן, ג'רמי איירונס, דג'ימון הונסו ואלפרד מולינה.
אני רק רוצה לציין שוב
שבניגוד למוניטין ש'מעבר ליקום' צבר לעצמו עוד בזמן ההפקה, הוא אחת ההפתעות היותר נעימות שיצא לי לראות לאחרונה. הייתי אפילו קורא לו אינטלגנטי וחצוף. אתם יודעים מה? אני מחכה ל'הסערה'.
נשמע מרתק. טיימור היא במאית שאני תמיד מצפה להפקות שלה
ולאחר "טיטוס", "פרידה" ו"מעבר ליקום" המשובב, אני סקרן מאד לראות מה היא תעשה עם "הסערה".
במעבר ליקום היא הייתה בתוך העסקת חבילה..
אני לא חושב שאפשר לקרוא לזה -ההפקה שלה
מה זה קשור?
היא הצליחה להפוך את הסרט לפרוייקט אישי שלה. התוצאה הסופית היא זו שמשנה לא מה היה קודם.
בעל כורחה.
כשאתה יוצר סרט מסיבות ביורקרטיות, אתה לא באמת נותן את כל כולך, אני חושב שבמעבר ליקום מרגישים את הטאץ' שלה, אבל הוא עדיין סרט ממש לא מוצלח לעומת אחרים שלה. היא אמנם הצליחה להשאיר בו את החותם שלה, אבל מעבר ליקום הוא יותר סרט של אולפנים מאשר סרט של טימור. ככה לפחות אני מרגיש, בטח ההסערה יהיה טוב יותר.
רק שההיסטוריה מוכיחה שלא תמיד כך.
"בוני וקלייד", למשל, אחד מהסרטים הטובים בכל הזמנים לדעת רבים, היה פרוויקט שארתור פן, הבמאי שהשאיר עליו את חותמו, נכנס אליו בשלב מאוחר יחסית לאחר שהאולפן שכר אותו כיון שפרנסואה טריפו (מי שהיה אמור לביים אותו) פרש מהתפקיד.
"בלייד ראנר" היה הפקה רבת משתתפים שלא נהגתה בכלל על ידי רדלי סקוט, ובכל זאת יצא מה שיצא. ואלו רק שתי דוגמאות בודדות המוכיחות שלא כך הוא. אם תרצה, אביא עוד.
ובנוגע ל"מעבר ליקום" עצמו: לדעתי הוא סרט מאד מוצלח שלה, ואחד הסרטים המוצלחים בכלל של השנה החולפת, ואחת הסיבות המרכזיות להצלחתו הוא הטאץ' של ג'ולי טיימור. יותר מכך: עד היום לא ידעתי בכלל שהוא לא נוצר כפרוייקט אישי שלה, וצפייה בסרט (כמה וכמה פעמים) כלל לא העבירה את התחושה הזו.
אם אפשר רק שאלה...
מדוע התחזיות ציפו ש"מעבר ליקום" יסיים לטיימור את הקריירה?
אם אפשר רק שאלה...
כי זה סרט נוראי! הוא צריך להיות במילון תחת "איך לא לעשות סרט שמבוסס על שירים של להקה" (בניגוד ל"מאמה מיה!" למשל…).
בבקשה תגידי לי שכתבת את זה בציניות.
בבקשה תגידי לי שכתבת את זה בציניות.
ממש לא.
"מעבר ליקום" לקח סיפור אהבה רנדומלי לחלוטין, לפת אותו בצוואר והרים אותו בכוח לאוויר ואמר לו "אתה הולך להיות מיוזיקל! עם שירים של הביטלס!!! ואתה הולך להיות טוב, או שאני אכסח לך את הצורה! בסדר???!!! " ואז הסיפור באמת ניסה להיות כל הדברים האלה, אבל הרי ידוע ששום דבר לא באמת הולך בכח, וזה גם נראה ככה.
"מאמה מיה!" לוקח את עצמו בהומור וציניות מובנים כבר מההתחלה ולאורך כל הסרט, והסיפור נבנה באופן מושלם סביב השירים של אבבה ולא ההפך, ככה שבשלב כלשהו אתה בכלל שוכח שהשירים האלה בכלל שרדו לבד לפני המחזה. חוץ מזה – מאמה מיה יצא כיף וזורם ומרגש, וב"מעבר ליקום" ההתרגשות הכי גדולה שלי היתה כשהבנתי "וואו! לבחור קואים ג'וד! היי! יש גם שיר כזה! איזה קטע!"
בבקשה תגידי לי שכתבת את זה בציניות.
מסכים איתך, חוץ מסצינה יוצאת דופן אחת של אחד השירים האהובים עליי ביותר – I want you. הפירוש של הסרט למילים של השיר יחד עם הויזואליה והכוריאוגרפיה הוא לא פחות מגאוני.
טוב, אני אהבתי את שניהם, אבל אני אוהב את רוב הסרטים.
בעיקר במקרים קיצוניים, כמו באטמן ורובין, ריקוד מסוכן או הייסקול מיוזיקל אני שונא סרט.
יש! אני לא אידיוט.
אכן סרט מיותר שניסה להיות יותר ממה שהוא באמת.
יש! אני לא אידיוט.
אתה ממש לא אדיוט, אבל אני גם לא ממש מאשימה אף אחד שהסרט לא עבד. אבבא זה משהו אחד, אף אחד לא לקח אותם ממש ברצינות גם לפני זה, אבל היומרה של לעשות סרט שמבוסס על השירים של הלהקה הכי אהובה בעולם כבר גובלת בחוצפה, ובבלתי אפשרי.
הדעות חלוקות
ממש במקרה צפיתי אתמול בפעם השניה ב"מעבר ליקום" והפעם האסימון נפל ממש חזק: הצילום, העריכה, הכוריאוגרפיה ובעצם הכל עשוי בצורה מדוייקת, מפוארת ומרגשת. הסרט בהחלט לא קל ולא מיועד לכל אחד, אבל יש בו תעוזה יוצאת דופן.
הדעות חלוקות
איך אני אוהב שיש דברים שהם "לא לכל אחד". במיוחד כיף להגיד את זה, ככה אתה יודע שאתה מגניב.
שנון
אתה מוזמן לרדת עלי חופשי, אבל כוונתי ב"לא לכל אחד" היא שיש סרטים שלא יצליחו קופתית או ביקורתית, אבל תהיה קבוצה קטנה של אנשים שכן תאהב אותם, אם זה בגלל שהם חובבי הז'אנר שבו הסרטים נעשו, או שפשוט היה בסרט משהו שנגע רק בהם.