ל'המקרה המוזר של בנג'מין בוטון' יש כל כך הרבה נקודות זכות – דייויד פינצ'ר, בראד פיט, קייט בלאנשט, טילדה סווינטון – שאני שוקל לסלוח לו על כך שהטריילר היחיד שהועלה לרשת בינתיים הוא גירסת יוטיוב מטושטשת בספרדית. |
24.05.2008
|
יומית
ל'המקרה המוזר של בנג'מין בוטון' יש כל כך הרבה נקודות זכות – דייויד פינצ'ר, בראד פיט, קייט בלאנשט, טילדה סווינטון – שאני שוקל לסלוח לו על כך שהטריילר היחיד שהועלה לרשת בינתיים הוא גירסת יוטיוב מטושטשת בספרדית.
ל'המקרה המוזר של בנג'מין בוטון' יש כל כך הרבה נקודות זכות – דייויד פינצ'ר, בראד פיט, קייט בלאנשט, טילדה סווינטון – שאני שוקל לסלוח לו על כך שהטריילר היחיד שהועלה לרשת בינתיים הוא גירסת יוטיוב מטושטשת בספרדית.
נראה כמו סרט מעולה
והייתי הולך לראות אותו גם בלי כל השמות האלה, רק על סמך הרעיון הבסיסי וטריילר עם הבטחה.
והאמת, זה גרם לי לחשוב שאולי זה לא כל כך נורא להיות בנג'מין. הרי תמיד אומרים שהנעורים מבוזבזים על הצעירים. דמיינו לכם מצב בו משקיעים את תקופת הזיקנה בללמוד בבי"ס, מוצאים עבודה, ואז שאר החיים שלך רק נהיים טובים מיום ליום, כי אתה רק מרגיש טוב יותר, וצעיר יותר כל הזמן, ובסוף בפנסיה, אתה יכול להינות משארית החיים כילד. בכל מקרה בסוף תדרדר לחיתולים ותמות, אבל בדרך שלו הסוף יותר נעים.
כמובן שמבחינת אהבה, יהיו קשיים.
במחילה מכבודך, בסיינפלד ניסחו זאת טוב יותר
(מה שנכון בעיניי לגביי כל אמירה, ולכן הנה ניסיון לשחזר את מילותיו של ג'ורג' קוסטנזה בנושא. אין מרכאות כי אני באמת לא זוכר את הנוסח, הסיינפלדי)
אתה יודע מה הדבר הכי פחות הוגן בחיים? האופן בו הם מסתיימים. הם קשים וגוזלים ממך את כל זמנך ומרצך ומה אתה מקבל בסוף? מוות!
אם זה היה תלוי בי, הייתי הופך את כל הפרוצדורה הזו:
קודם כל, אתה מת.
אחר-כך אתה עובר לגור בבית אבות.
בשלב מסויים אתה נעשה בריא מדי, אז מעיפים אותך ללכת ולאסוף את כספי הפנסיה שלך.
כמובן שביום הראשון של העבודה אתה מקבל שעון מוזהב ומסיבה גדולה.
אחרי 40 שנה של עבודה קשה, אתה מתחיל ליהנות מהחיים כאדם צעיר, מבלה בזמן הפרישה שלך.
בשלב הזה אתה מוכן להתחיל את התיכון ובית הספר היסודי. אתה הופך לילד קטן, שרק מתעסק בשטויות כל היום, משחק משחקים וחופשי מאחריות ודאגות – עד להיותך תינוק קטן ואהוב.
אחר-כך אתה מגיע לבית-מלון משוכלל, שכולל שירות חדרים ישר לתוך הפה, למשך 9 חודשים.
לבסוף, אתה מסיים את חייך בתור אורגזמה.
בהחלט הייתי הולך לראות סרט כזה.
ומה עם לסלוח ל-Wanted
על זה שהטריילר הכי מגניב שלו הוא טריילר רוסי?
http://filmz.ru/pub/1/14256_1.htm
http://www.filmz.ru/trailer_rus/w/wanted_rustrailer3_hd480.mov
סלחתי
http://www.fisheye.co.il/trailer_rally_08#337291
איזה טריילר נפלא.
אפילו שהאיכות שלו מחורבנת, אפילו שהוא בספרדית – זה הפך בבת אחת להיות הסרט שאני הכי מחכה לו כרגע. קייט בלאנשט, בראד פיט, העלילה, ומעל הכל המוזיקה הספק מרגשת ספק מצמררת. איזה טריילר נפלא.
מסכימה, בהבדלים קלים:
כתבה מספר 4471
כן, אני עצלנית, מה חדש. אה, והטריילר באמת מקסים, אם כי אולי גם כאן, כמו במקרה הרוסי של וונטד, חלק מההנאה נובע מחוסר ההבנה של קריינות-הטריילרים. מישהו דובר איטלקית ורוצה להרוס?
רק חבל שהטריילר מגלה את כל הסיפור…
אפילו רואים בסוף שהבן הזקן מלווה את אבא שלו לגן.
אין פה כלכך מה לגלות זה די צפוי שזה מה שיקרה בסוף
אוקיי, תירגעו, הנה התרגום:
"קוראים לי בנג'מין בוטון ונולדתי בנסיבות בלתי רגילות. בזמן שכל העולם הלך והתבגר, אני הייתי הולך ונהיה צעיר יותר."
…
…
…
תמונות מדהימות…
…
…
תמונות עוצרות נשימה…
…
…
…
"אתה כל-כך צעיר!"
"לכאורה."
המוזיקה
המוזיקה בטריילר מוכרת לי…באיזה עוד סרט היא הופיע?
יש לי הרגשה שבסרט של דיסני, אבל יכול להיות שאני ממציאה…help?
חוץ מזה, רק לפי הטריילר נראה לי שזה יהיה אחד הסרטים האהובים עלי. עכשיו רק נותר להנמיך ציפיות.
המוזיקה
לא משנה! הלכתי עם האינטואיציה שלי וצדקתי- הקטע הזה מופיע ב"היפה והחיה". :)
לא ממש.
נעימת הפתיחה של "היפה והחיה" קיבלה השראה מהנעימה הקלאסית של "קרנבל החיות – אקווריום" ("שלא תגידו שגנבנו!")
''אקווריום'' מתוך קרנבל החיות
היא בדיוק הנעימה שנשמעת בטריילר הזה. דיסני לא היו צריכים "לגנוב" אותה, כי יצירותיו של סן-סאנס נמצאות ברשות הציבור כבר מזמן.
נתפשר על צמד המילים ''חוסר מקוריות''?
המוזיקה
של אניו מוריקונה מסרט המופת "ימים ברקיע" של טרנס מאליק
פינצ'ר עושה ברטון?
לא יודע מה איתכם, אבל לי הטריילר הזה נראה כמו סרט של טים ברטון. הבימוי, האווירה, הזוויות, המוסיקה – הכל נראה כמו ברטון.
שזה מפתיע מאוד, כי פינצ'ר אף-פעם לא הלך לכיוונים האלה. וגם מבטיח מאוד, כי הגיע הזמן לראות משהו חדש ומגניב מהפינצ'ר.
אה, ובלי קשר: מזמן לא התרגשתי כ"כ מטריילר. צפיתי בו כרגע 3 פעמים, ובפעם השלישית כמעט עמדו לי דמעות בעיניים. עכשיו רק נקווה שהסרט יהיה טוב באותה מידה.
כן, זו בדיוק היתה השאלה שקפצה לי לראש.
"מה פתאום הם שמים את השם של דייויד פינצ'ר על סרט של טים ברטון? מישהו שם התבלבל."
ובצפיה רביעית וחמישית
זה לא (רק) ברטון. זה שילוב מושלם של טים ברטון, גיירמו דל טורו (לא רק בגלל הספרדית), ג'ו רייט ("כפרה"), קורטוב של האחים כהן והבזקים של רוב ריינר (בעיקר "הנסיכה הקסומה"). אפילו את טרי גיליאם אני מצליח לראות פה.
רק את פינצ'ר עצמו אני ממש לא מצליח לזהות בטריילר הזה. בכלל. אין כאן שום קשר לשום דבר שהוא עשה בעבר.
לא יודע מה עבר על פינצ'ר, אבל מצפיה לצפיה אני אוהב את זה יותר.
מזכיר לי קצת את משבר ג'קי בראון של קוונטין.
קוונטין/דיוויד ניסה לעשות סרטים בוגרים יותר (ג'קי בראון/זודיאק) ולא קיבל הערכה כל כך רבה מהאוסקר, אז הוא פנה לעשות סרטים כמו שהוא מכיר (קילביל/המקרה המוזר וכו').
'המקרה המוזר' לא דומה לשום דבר שפינצ'ר עשה עד היום.
לא השוותי בין ''המקרה המוזר וכו''' לשאר סרטי פינץ'.
אבל חייבים להודות שמוצאים יותר קווי דמיון בין "המקרה" לבין "פייט קלאב" מאשר "זודיאק".
ומה עם 'שבעה חטאים'?
אוקיי, מאיפה המוזיקה בטריילר?
אני *מכירה* אותה, אבל באמת שאני לא זוכרת איך קוראים ליצירה. המוח שלי אומר "דיסני". יכול להיות שזה היה ב"פנטסיה" או משהו? מישהו יכול לעזור?
חוץ מזה הסרט נראה מאוד מעניין. נקווה שהוא באמת כזה, אני צריכה לגוון בסרטים שאני רואה.
היה על זה דיון כמה תגובות למעלה.
'אקווריום' מתוך 'קרנבל החיות' של סן-סאנס, והיא הופיעה גם באיזה סרט של דיסני.
אהההההה.
בדיקה שלי העלתה גם שעיבדו את הקטע הזה מחדש לפסקול של אחד מהמתקנים האהובים עליי בפארקים של דיסני, Space Mountain. מ*שם* אני מכירה אותו!
נראה לי שזה לא הרעיון המקורי ביותר בעולם
אבל לא באמת צריך רעיון מקורי בשביל אחלה סרט, וזה נראה אחלה סרט. למרות שעם הרעיון הספיציפי הזה אולי אפשר לעשות פחות סרטים מאשר הרעיון "בחור מתאהב בבחורה אבל היא חברה של חברו הטוב ביותר", עדיין יש הרבה מה לעשות איתו, אבל לשימושים מועטים במיוחד לפני שנמאס.
מי שרוצה לראות שימוש אחד טוב כזה, שיחפש סיפור על מקרה כזה בדיוק בחוברת הקומיקס "אקס מיתולוגי" של דדי דובי התותח.
מסתבר שהחודש אמור לצאת (או שיצא?) הסרט Chemical Wedding מאת
הסולן (האגדי) של איירון מיידן (האגדית לא פחות), ברוס דיקינסון.
מהטריילר נראה שמדובר בסרט טראשי למדי, אבל יכול להיות מהנה בדרכו שלו.
מה שכן, לא הבנתי אם הוא יצא או לא, כל מקור אומר תאריך אחר.
http://www.youtube.com/watch?v=YEzVfVgEeRI
מסתבר שהחודש אמור לצאת (או שיצא?) הסרט Chemical Wedding מאת
עם כל כמה שאני סוגד לברוס, לפי הטריילר זה הולך להיות מביך.
אתם שוב גורמים לי לחשוב
שיש לי בעיה בעיניים, כי אני לא רואה כמעט הבדל בין האיכול של הטריילר בלינק לאיכות די.וי.די, ובנוסף אני לא מבין מה רע באיכות של יוטיוב, כי הוא מצוין, למעשה, הטריילרים הכי מאכזבים הם אלה המגיעים ליאהו.
הטריילר מצוין, שוב, המוזיקה לא במקום ויש מעט מדי דיבור, הרעיון מצוין, אם כי לפי הטריילר בכלל הבנתי שהסרט מדבר על מישהו מכוער אשר מאהב במישהי יפייפיה (בעיקר בגלל ההתחלה ובה מישהי מסתכלת על התינוק ורואה שהוא מכוער).
שאלה – האם שמו הרשמי של הסרט הוא "המקרה המוזר…"? כי אם מתרגמים את זה נכון אז זה "המקרה המסקרן…" וזה נשמע הרבה יותר טוב.
אני מתנצל,
אבל למרות דפוקיותה של אתר הטריילרים הדפוק של יאהו, איכות הטריילרים שמה עולה כמה רמות מעל YouTube. זה אולי טוען מהר יותר, אבל בעניין איכות התמונה…
אני מתנצל,
אז כנראה שאצטרך לעשות בדיקה אצל רופא העיניים, וחוץ מזה, לאחרונה יוטיוב התחילו להעלות טריילרים באיכות HD טוב יותר מקויקטיים.
זה אולי נכון (אני חושב שראיתי כמה כאלה)
ובכל זאת, אי אפשר להכליל את כל האתר.
שחקן מהארי פוטר השישי נדקר למוות:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3547335,00.html
לא זוכר מהספרים את הדמות שהוא שיחק, אבל הנסיבות בהחלט מצערות.
הטריילר אמנם בנוי בצורה מרשימה
אבל הסרט עצמו נראה קצת יותר מדי כמו סרט "?What if", כלומר מסוג הסרטים שצמחו מתוך רעיון שנראה לתסריטאי כמגניב ומקורי, וסביבו בנו עלילה, לעיתים קרובות בכוח. לדוגמא מטריקס ("מה אם הכול הוא חלום") זיכרון גורלי ("מה אם יגידו לך שהכול הוא חלום") או המופע של טרומן ("מה אם כל המציאות נבנתה רק עבורך"). יש כמה סרטי "What if" טובים מאוד ("ממנטו" היא הדוגמא היחידה שעולה לי בראש של סרט "what if" שהוא באמת סרט גדול, אבל בוודאי יש עוד כאלו), אבל אני חושד בכל סרט שיש לו גימיק שאפשר לסכם במשפט אחד. אם נראה לכם שכל סרט הוא כזה, נסו לתאר ככה את "דוני דארקו" (ואז תגלו שאתם מנסים להכניס ארנבים, מסע בזמן וסיפור אהבה לאותו משפט) או אדפטיישן. בכל מקרה, כיוון שדיוויד פינצ'ר, במאי שאני מאוד מעריך (למרות שאני כנראה הגולש היחיד כאן שלא חושב ש"מועדון קרב" הוא יצירת מופת) מביים, יש סיכוי שיש פה משהו מעניין באמת.
(גם אני חושב ש''מועדון קרב'' רחוק מלהיות יצירת מופת)
הטריילר אמנם בנוי בצורה מרשימה
מצחיק שכל הסרטים שציינת הם ממש טובים.
בדיוק.
נמרוד, אתה נותן את המטריקס הראשון כדוגמא לסרט שלקח רעיון מעניין ולא מימש את הפוטנציאל?
אני דווקא חושב שאפשר לסכם את 'אדפטיישן' במשפט אחד
למרות היותו אחד הסרטים האהובים עליי (רק מתחת לשני קובריקים ואזרח קיין אחד), אני חושב שאת 'אדפטיישן' אפשר לסכם במשפט אחד; אומנם משפט די מורכב, שממנו באים רעיונות מורכבים, מרתקים ומעוררי מחשבה, אבל בכל זאת משפט. אני באמת חושב שלצ'ארלי קאופמן נתנו לכתוב סרט על 'גנב הסחלבים' והוא אמר לעצמו, "היי, מה אם אני אכתוב סרט על עצמי כותב תסריט על עצמי כותב תסריט על עצמי כותב סרט על 'גנב הסחלבים'? זין על הוליווד! יחי צ'ארלי קאופמן! יאא!!".
סתם רציתי לציין.
אני דווקא חושב שאפשר לסכם את 'אדפטיישן' במשפט אחד
הבעיה עם מה שאמרת עכשיו הוא שזה ממש לא נשמע כמו סרט מוצלח במיוחד (ואני חייב לציין שאדפטיישן הוא אחד הסרטים היותר מוצלחים שראיתי בימי) – סביר להניח שאם היית מנסה להסביר לחבר על מה הסרט היית נאלץ להשתמש בהתנצלויות מהסוג של "קשה להסביר", "צריך לראות כדי להבין" או "זה נשמע טיפשי, אבל…".
נו טוב, השתכנעתי.
אדפטיישן במשפט מורכב:
אבל פשוט:
צ'רלי קאופמן: "בואו נעשה סרט שבו יש לי אח תאום מצליח וזיין, ואני שמן חולני ונוירוטי שחושב שהוא סיפור הצלחה!".
וגם זה היה יכול להיות סרט שהייתי משלם כדי לראות.
שתי הערות
א. בסופו של דבר, הקונצנזוס הוא שמטריקס והמופע של טרומן הם סרטים טובים. אמנם העיסוק שלהם ברעיון ה"מה אם" שבבסיסם שטחי, אבל כיצירה קולנועית, הם זכו בעיקר לתגובות חיוביות. גם "זכרון גורלי", למרות שאינו נחשב ליצירת מופת, הצליח למשוך קהל.
ב. בנג'מין בוטון לא צמח ממוחו של התסריטאי. הוא מבוסס על סיפור קצר של פ. סקוט פיצג'רלד שפורסם לראשונה ב-1922.
שתי הערות
הסרטים שבחרתי היו דווקא טובים יחסית (מטריקס בעיני אובר-רייטד, כלומר הוא סרט אקשן מוצלח שבנוי על רעיון לא ממש מקורי, המופע של טרומן בהחלט סרט טוב) – אבל זה מה שעלה לי בראש באותו רגע, אבל על כל אחד כזה יש איזה "נקסט" או איזה קומדיה רומנטית על בחור שחייב להתחתן בתוך שנה כדי לקבל ירושת מליונים, שמרגישים שהתסריטאי קודם מכר את הרעיון ואז פיתח אותו בכוח.
הוא גם מוצלח.
http://www.readbookonline.net/read/690/10628/
מהטריילר לפחות נראה שהוא עבר רומנטיזציה ניכרת בדרכו להפוך לסרט.
קראתי את שני הפרקים הראשונים
וכבר יש משהו שמפריע לי, הוא נולד כשהוא יודע לדבר? ואני חשבתי שבזקנתו הוא יתנהג כמו תינוק וכשהוא נהיה צעיר יותר הוא נהיה חכם יותר, למעשה בסוף הטריילר אשתו אומרת לו "אתה צעיר כל-כך" ואז הוא עונה "רק במראה החיצוני", וזה מנוגד לחלוטין עם מה שיש בסיפור.
האם הטריילר מוקרן בארץ לפני אינדי?
הוא אומר לה aparentemente
שזה "למראית עין", או "לכאורה" אבל גם "מסתבר" (apparently), דהינו, "כך נראה" (so it seems).
גם אני לא אהיה מרוצה אם הוא נולד עם היכולת לדבר,
כי מה זה אומר בעצם? כשהוא יהפוך צעיר יותר הוא יידע פחות ופחות דברים? עד היום בו הוא ישכח איך הולכים?
לדעתי הידע שלו צריך להתקדם בכיוון היחיד שהגיוני – מתחילים מכלום, ואז לומדים.
ולהיוולד בן 90 ולהצטער בהדרגה זה הגיוני?
זאת אגדה, ברור שזה לא הגיוני. תיכף תחפש הגיון גם בסרטי גיבורי על (אה, רגע.)
יש לא הגיוני ויש ממש לא הגיוני
להיוולד בן 90 ולהצטער בהדרגה זה לא הגיוני, אבל בסרט אנחנו מקבלים את זה כעובדה נתונה: האיש נולד בן 90 והוא מצטער. זהו זה.
מכאן והלאה, יש שתי אפשרויות: אם הוא מצטער בהדרגה, גם מנטאלית, זה אומר שבמקום ללמוד דברים חדשים, הוא דווקא שוכח אותם. הפרט הזה לא יכול, משום בחינה הגיונית, לקרות רק במאקרו, כלומר בטווח של 90 שנה, אלא גם במיקרו, כלומר בכל שניה מחייו. זה אומר שבכל שניה הוא שוכח פרטים. אם אדם נורמלי לומד מאמא שלו, בגיל 4, את המילה "אווירון", רגע אחרי שהיא סיימה להסביר לו את פירושה, בוטון אמור לשכוח אותה רגע לפני שאמא סיימה לדבר. כלומר יש פה סוג של REWIND.
זה משהו סטייל "ממנטו", אבל אפילו בלי לזכור את ה-5 דקות האחרונות. הייתי אומר שמתבקש שהוא אפילו יזוז בצורה הפוכה לאדם רגיל (יצעד לאחור, למשל).
בקיצור, זה לא נשמע לי בכלל…
האופציה השניה היא כמובן זו שבה הוא רק נולד זקן בגופו, אבל מכל בחינה אחרת הוא חי ומתקדם כמו אדם נורמאלי: לומד דברים חדשים, רוכש יכולות חדשות וכו'.
זו אופציה, מה לעשות, הרבה יותר הגיונית.
סתם כי מפריע לי
כשמישהו נעשה צעיר, הוא מצעיר, לא מצטער. הפתיל הזה כל הזמן מעלה לי בראש תמונה של בראד פיט בן 90 מתנצל בפני אנשים על כך שנולד זקן.
אני מחפש הגיון כמעט בכל סרט.
פשוט אם זה סרט לא ריאליסטי, אז ההגיון שאני מצפה לו הוא פנימי.
נולד זקן ומצעיר עם הזמן – אם יתנו לי הסבר פסאודו-מדעי של משהו שקורה בתאים שלו הפוך מהרגיל, אז אני אקנה את זה.
נולד עם כל הידע של אדם בוגר – גם את זה אני יכול לקנות. למשל יש סרטי/סדרות מד"ב בהם מסבירים דבר כזה עם זכרון גנטי.
שוכח עם הזמן בערך באותו קצב שאדם רגיל היה לומד את הדברים – אין לי הסבר אפילו פסאודו-מדעי לכזה דבר, אבל גם אם היה לי, יש כאן שלושה דברים נפרדים, ולא הגיוני ששלושתם יקרו לאותו בן אדם. אולי רק אם הוא ניסוי של חייזר, או אלוהים, או מישהו. אפילו את זה אני אקנה, העיקר שיסבירו משהו.
הבעיה היא שהוא אפילו לא ממש שוכח
למשל כשהוא מתאהב במישהי, הוא אמור לשכוח שהתאהב בה עם הזמן, אבל הוא לא, בנוסף כשהוא נולד הוא לא ידע מי זה אביו עד שאמרו לו, והוא למד שזה אביו וחי עם זה בלי לשכוח (למרות שהוא היה אמור לשכוח), כך שזה מרסק כל אפשרות להיגיון (פנימי) אפשרי לסיפור.
אם לא ישנו את זה בסרט אז ככל הנראה הסקרנות שלי כליו תושמד מיידית!
אפשר גם להפריד בין ידע ובין מבנה המוח.
המוח משתנה ככל שאנחנו מתבגרים, ואז ככל שאנחנו מזדקנים. יכול להיות מצב שבו הוא צובר ידע חדש, אבל מבנה מוחו משתנה – וזה המצב שמתואר בסיפור. זה *לא* מסביר את הלידה עם יכולת לדבר, אני מסכימה, ולמעשה, אמור לעכב בצורה ניכרת את למידת הדיבור, כי מוח של אדם מבוגר מתאים ללמידת שפה הרבה פחות ממוחו של ילד… אבל בהנחה שהסופר ידע פחות על ענייני שפה ומוח מכפי שיודעים היום (שגם זה, נו, איך לומר, לא כזה הרבה),בהחלט אפשר לראות בסיפור תיאוריה הגיונית להתפתחות של בנג'מין: הוא כן לומד דברים חדשים, והוא לא נולד עם ידע (למשל, הוא אומר "אני לא יודע איפה אני, רק עכשיו נולדתי"), אבל המוח והגוף שלו הופכים צעירים יותר – לכן, למרות שיש לו זיכרונות של חייו, הוא לא יכול להשתמש בהם בדרך הנכונה כשהוא כבר ילד, כי הוא לא מסוגל להבין אותם, והוא מאבד יכולות קוגניטיביות ושפתיות באופן שמקביל לדרך בה הן מתפתחות אצל ילדים. זה סיפור מושקע להפליא.
אני מאמין שאם אני אצליח להתעלם מהעובדה שהוא מדבר ישר מהלידה,
אז השאר יהיה די הגיוני.
אבל עדיין חוץ מעניין ההיגיון
לעשות שהוא נולד מדבר ואז שוכח זה רעיון פחות טוב ממה שחשבתי בהתחלה שזה יהיה, וחוץ מזה אם תתהלך ברחוב ותגיד למישהו שיש סרט עם מישהו שנולד זקן ואז נהפך צעיר יותר ויותר מיום ליום אז הדבר הראשון שיחשוב עליו הוא שהוא ילמד יותר ככל שיהיה צעיר יותר, ויהיה חבל אם לא ישנו.
''חבל'' באיזה מובן של המילה?
הסיפור הזה לא נועד להיות הגיוני, וגם אם כן, לא עם ההגיון האינטואיטיבי של אדם מהרחוב.
כדאי אולי לקרוא את הסיפור – או לראות את הסרט – לפני שמבטלים את ההגיון שבו או מציעים הצעות לשיפור.
**איפה** לעזאזל בכל התגובה שלי
הזכרתי את המילה 'היגיון'? אני דיברתי על כך שהרעיון פשוט פחות טוב, לא דיברתי על שום היגיון (ואין היגיון כי למה שיתנהג כמו בן עשרים כשיראה כמו בן עשרים? הרי הסיבה שבני עשרים מתנהגים בחוסר אחריות היא רק בגלל שאין להם ניסיון בחיים, ולו *יש* ניסיון בחיים, אז כבן עשרים/חמישים הוא אמור להתנהג כבן חמישים, טוב נו, כנראה שאצטרך לקרוא את כל הסיפור, אבל אני לא רוצה לספיילר לעצמי את הסרט) אני בכלל דיברתי על כך שהרעיון הזה נשמע פחות מגניב/מעניין/מסקרן/טוב וכו'
אה, בכותרת?
בכל מקרה, זכותך לדעה שונה משלי, כמו גם משל הסופר ושל הבמאי.
לא אמרתי בכותרת
שאין היגיון רק אמרתי שאים נשים את ההיגיון הצידה יש עניין אחר והוא…
טוב, אנחנו ממש חייבים לסגור את הדיון הקטן הזה *פה*, זה ממש מפחיד בכל פעם שאני רואה שהכותרת הספרדית במתמשכים ואני נכנס לעמוד הזה ידיי משקשקות וגופי רועד (טוב, למען האמת זה קורה בכל פעם שמישהו עונה לי).
הייתי שואל את זה באימייל, אבל בלית ברירה:
הרעד והשיקשוק מאימה, זעם או התרגשות?
פחד!
ממה? שאביך את עצמי שוב.
י אלייך!
אז בואו נדבר גם על איך שהוא נולד -
זה לא היה בגוף של אדם בוגר, כך שהוא היה צריך לגדול קצת בצורה המקובלת לפני שהוא הצעיר.
אם יהיה לו אלצהיימר,
בתחילת הסרט הוא ילמד דברים חדשים ורק אחר כך ישכח.
עוד סרט What if? שלא ציינת:
נחשים על המטוס ("מה אם יש נחשים על מטוס?").
404 :(
עורכי הדין הגיעו, כנראה.
נסה את הלינק הזה: כרגע הוא עובד, אני לא מתחייב שזה יהיה נכון גם בעוד שעה.
http://www.youtube.com/watch?v=PqvVD6HQqyM
(או פשוט חכה שבוע, הטריילר אמור לעלות לרשת באופן רשמי, באנגלית ובהיי-דף).
שמתם לב לרשימת השחקנים בימד''ב?
בראד פיט כבנג'מין בוטון כמובן, ושני ילדים בני 15 ו-9 שמגלמים אותו בגילאים 12 ו-8.
אבל הרשימה ממשיכה:
– פטריק הולנד מגלם את בנג'מין בגיל 36. פיט בן ה-44 כבר זקן מדי כדי לגלם 36?
– פיטר דונלד בדלמנטי מגלם את בנג'מין בוטון. פה הם לגמרי איבדו אותי.
לפי התמונות, פיטר דונלד בדלמנטי II הוא גמד.
יש לו פנים של מבוגר אבל גוף של ילד. יכול להיות שהוא מגלם את בנג'מין בוטון בזקנתו/נעוריו (כלומר, כשהוא איש צעיר מאוד שנראה כמו זקן מאוד וקטן מאוד).
כנראה שאתה צודק לגבי בדלמנטי.
אבל עדיין מוזר שילהקו שחקן בנוסף לבראד פיט בשביל גיל 36.
עכשיו ראיתי את הטריילר בפעם הראשונה
(בעיות בכרטיס קול), אבל מצטער, בראד פיט מגלם את בנג'מין בוטון לאורך כל הדרך כמעט. מהרגע שהוא זקן, עד לרגע שהוא נער פוחז.
אחרי צפייה נוספת בטריילר,
הגעתי למסקנה שאלה כנראה כפילים ללונגשוטים. בקטע שרואים את בנג'מין כשהוא זקן ולומד ללכת, מהתקריב רואים שזה בראד פיט עם ה-מ-ו-ן איפור. בקטע שקייט בלאנשט כבר מבוגרת ואומרת לו you are so young ורואים אותו מגיע, הוא נראה כבן 20. אז אני לא יודע למה ימד"ב התכוונו.
טריילר הקוויקטיים הרשמי (באנגלית) של בנג'מין בוטון
http://www.apple.com/trailers/paramount/thecuriouscaseofbenjaminbutton/
שהוא באופן מפתיע הרבה פחות מוצלח.
מאוד אהבתי את המוזיקה ברקע, והיי, בראד פיט עושה מבטא וכל זה, אבל בסך הכל זה בלגן של תמונות לא קשורות.
הטשטוש שראינו ביו טיוב היה פחות בלגן?
סליחה?
זה היה בדיוק אותו הדבר.
אז או שבספרדית דברים שווים יותר,
או שבצפיה שניה זה פחות מוצלח. בכל מקרה, הפעם נהניתי רק מהמוזיקה, ולא כל כך מהטריילר.
(מה? עברו שבועות – הזיכרון שלי לא מחזיק דברים לאורך זמן כזה)
בהחלט נשמע יותר טוב בספרדית.
הקול של בראד פיט לא משהו.