"שתי בחורות והרבה אקדחים" היתה הדרך שבה תיאר דני לרנר ('ימים קפואים') את סרטו הבא, 'קירות'. הסרט צפוי למשוך הרבה יותר תשומת לב עכשיו, כשהתיאור התעדכן ל"שתי בחורות (אחת מהן נינט) והרבה אקדחים". |
21.11.2007
|
יומית
"שתי בחורות והרבה אקדחים" היתה הדרך שבה תיאר דני לרנר ('ימים קפואים') את סרטו הבא, 'קירות'. הסרט צפוי למשוך הרבה יותר תשומת לב עכשיו, כשהתיאור התעדכן ל"שתי בחורות (אחת מהן נינט) והרבה אקדחים".
"שתי בחורות והרבה אקדחים" היתה הדרך שבה תיאר דני לרנר ('ימים קפואים') את סרטו הבא, 'קירות'. הסרט צפוי למשוך הרבה יותר תשומת לב עכשיו, כשהתיאור התעדכן ל"שתי בחורות (אחת מהן נינט) והרבה אקדחים".
נו, נקווה שהיא לא תרעיף עלינו את משחקה המדהים כמו ב"השיר שלנו"…
אני רק תוהה
האם הליהוק של נינט הוא גימיק, או שדני לרנר באמת מאמין ביכולות המשחק שלה? לימים קפואים לא הייתה תמיכה כספית מסודרת מאחוריו, כך שהליהוק של אלמונית כמו ענת קלאוזנר לתפקיד הראשי, היה מתוך חוסר ברירה (למרות שלפי לרנר, היא התאימה בדיוק לדמות). כעת, הוא יכול להרשות לעצמו לעבוד עם שמות יותר גדולים והוא לא סתם בוחר בשם גדול, הוא בוחר בכוכבת שלא יכולים להתעלם מעצם הליהוק שלה לסרט כלשהו.
טים ברטון וקוונטין טרנטינו הביאו תוצאות יפות מאוד מליהוק כוכבים שיכולת המשחק שלהם מוטלת בספק. ג'ון טרוולטה לא הפך לשחקן טוב יותר בעקבות ספרות זולה וג'וני דפ היה חתיכת הימור למספריים של אדוארד. בכתבה מוזכר שנינט לא סתם נבחרה כי היא כוכבת, אלא גברה על כ-60 נבחנות אחרות "בנוק אאוט", לפי מפיקי הסרט. אולי יש דברים בגו?
לא שאני מביע דעה, אבל למה שדברי המפיק יהיו אמינים בעיניך?
הרי ברור שזו תהיה תגובתו גם אם הוא הניח את רגלו על צווארו של לרנר בזמן הבחירה.
גם בהנחה שנינט שחקנית מוכשרת, אני בספק אם היא הפגינה כשרון שהוא מעל ומעבר לזה שנצפה אצל 59 השחקניות האחרות.
(אוקיי, אז אני כן מביע דעה)
מפיק טוב הוא לא אדם אמין
זה שציינו את עניין האודישנים מראה שהם מודעים לתדמית ה… בעייתית של נינט. לא מציינים עד כמה הבחירה הייתה של ההפקה וכמה של הבמאי. גם לא מציינים שחקניות אחרות שהתמודדו על התפקיד, או מה אופי התפקיד. אני פשוט חושב שלא נכון לשפוט את הבחירה על סמך הכמעט אפס מידע שיש לנו. אולי נינט שחקנית טובה ובאמת הרשימה באודישנים ואולי היא נבחרה ברגע ששמה הופיע ברשימה ופשוט אמרו לה להקריא כמה שורות בשביל הפרוטוקול.
המדד היחיד ליכולות המשחק של נינט הוא "השיר שלנו". למרות שלא ראיתי כמעט שום חלקיק מהסדרה, צריך להתחשב בכך שדרישות המשחק ב"דרמה יומית" שונות מאלה של סרט עלילתי. לכן, אני מתכוון לשפוט את הבחירה בנינט כטבולה רסה, בלי קשר למה שעשתה בעבר.
עכשיו נשאר ללהק רק יהודה לוי..
ויש לנו פה להיט!1
לפי התיאור, אמור להיות עוד תפקיד נשי בולט
שירי מימון תהיה בחירה מעניינת, אבל אז כבר לא יהיה ספק שמדובר בגימיק. יכולים לבחור בטינקרבל ואז נראה מישהו מתלונן על המשחק של נינט.
המממ... טינקרבל?
זאת מ'פיטר פן'?
לא, השחקנית הישראלית שהיתה מועמדת לאופיר ארבע פעמים.
סליחה על השאלה, אבל איפה אתה חי?
על שבתאי?
ועכשיו ברצינות…
ארבע פעמים? אבל הפינגווין רומז שהיא שחקנית גרועה.
לא הייתי אומרת גרועה.
מזעזעת, מחרידה, צורמת, מעצבנת – יש כל כך הרבה מילים שמתארות את יכולות המשחק שלה בצורה מוצלחת יותר.
ובכל זאת...
היא היתה מועמדת ארבע פעמים, אז לא יכול להיות שהיא כל כך גרועה, נכון?
היו שנים שבהם היה מחסור חמור בהופעות טובות.
לכן המועמדים לאופיר לפעמים כוללים הופעות שהן לא סתם לא טובות, אלא פשוט ביזיוניות. אלון פאקינג אבוטבול היה מועמד בשנה שעברה על 'כלבים לא נובחים בירוק'. אין לי שום דבר נגד אבוטבול כשחקן או כאדם, אבל ההופעה שלו בסרט הזה היא בדיחה מוחלטת.
אתה מתכוון ל''רק כלבים רצים חופשי'', נכון?
כן, כמובן. מכה במצח.
ובכל זאת...
היא גרועה.
מממממממממש גרועה.
מסכים.
תמיד יש תחושה שלדמויות אותם היא מגלמת יש פיגור שכלי קל או שהן נמאות במקום כלשהו על הספקטרום.
היא גם זכתה פעם אחת על ''ההסדר''
זה אותו סרט עליו זכה אקי אבני בפרס השחקן הטוב ביותר. זה אומר משהו, או על הפרס, או עלי. בכל אופן, את הצוות של הסרט "ג'ירפות" שאני מאוד אוהב, אני נוהג להגדיר כ"שתי שחקניות וטינקרבל".
לדעתי, היא אמנית וכותבת בכלל לא רעה, אבל תמיד נדמה לי כאילו היא מועמדת לפרס אופיר כי היה מקום פנוי ברשימה.
היא גם זכתה פעם אחת על ''ההסדר''
או כי היא מוכנה להתפשט…
כפי שהוכיחו רונית אלקבץ והאלי ברי: עירום = אוסקר
לא משנה אם הוא ישראלי או הוליוודי
וואלה?
מה, רונית אלקבץ התפשטה ב'ביקור התזמורת' ולא שמתי לב?
הלן מירן הופיעה בחליפת יום ההולדת ב'המלכה' ובדיוק הייתי בשירותים?
אסי לוי התערטלה ב'אביבה אהובתי' ומצמצתי?
ריס ווית'רספון חשפה טפחיים ב'הולך בדרכי' אבל התעוורתי זמנית?
הילארי סוואנק פשטה בגדיה ב'מיליון דולר בייבי' אבל הדחקתי?
סיגלית פוקס הופיעה בעירום ב'מוכרחים להיות שמח' ולא ראיתי את הסרט? (אולי. לא ראיתי)
בקיצור, לתאוריה שלך אין אפילו שמץ של קשר למציאות.
וואלה?
קודם כל היא זכתה על חתונה מאוחרת אם שכחת
וכל מה שרציתי להביע זה שהרבה פעמים (ולא תמיד) שחקנית נתפסת "רצינית" אם היא מוכנה להתפשט בסרט (לא כולל נערות שעשועים)
זה קרה גם בקשורות (אמנם לא אוסקר אבל לקחו אותן יותר ברצינות) ויש עוד דוגמאות
סליחה על ההתערבות
אבל קשורות זה אחלה סרט, ולהבדיל מסרטים ישראלים (בהכללה), העירום שם קשור ותורם לסרט.
חוץ מזה, המשחק שם (לפחות של ההוא ממטריקס) מצוין.
וואלה
עירום גורם לשחקנית, או לסרט, להיות מכובדים יותר? ממתי?
כל סרט של אבי נשר מלווה בביקורת על עירום מיותר.
עירום נחשב (ובצדק) הרבה פעמים דרך מפוקפקת מאוד להשיג קהל מסוג מסויים מאוד- כאשר שחקנית מוערכת מתפשטת בסרט בלא כל צידוק עלילתי, אני מחשיב אותה ואת הסרט פחות- וכאשר יש צידוק עלילתי, רמת ה"תרימה" של הסצנה לסרט תלויה כמובן באיכותה (מבחינת משחק, צילום, עריכה והרושם שהיא מותירה הן על הסרט והן על הצופה).
לסיכום, סצנת עירום היא כלי מצויין למשיכת קהל, אך בתור דרך לזכות באוסקר היא הימור מסוכן.
כבר עדיף לעשות סרט טוב.
אתה אמרת, ואני מצטט, ''עירום = אוסקר''
אני הראיתי שהמציאות היא "עירום =/= אוסקר".
תודה ושלום.
אני חושב שהוא התכוון ל''עירום => אוסקר''
(שזה גם לא נכון, אבל לפחות נשמע יותר טוב)
שווה או גדול מ?
שווה או גדול מ?
}
סיגלית פוקס אומנם לא פושטת בגדים
אבל היא מופיעה שם בסצינת סקס מהמטרידות (בלי קשר לחוסר פוטוגניות שלה) שראיתי, אז זה לא דוגמה.
יש בזה משהו, לפחות בקולנוע הישראלי.
ממצא מטריד: רוב (חצי) הזוכות בפרס אופיר בקטגוריית השחקנית הראשית החל מ-95 ועד היום גם הופיעו בסרט בעירום (אזולאי הספרי ב'חולה אהבה', רכטר ב'קשר עיר', אוולין קפלון ב'החברים של יאנה', אלקבץ ב'חתונה מאוחרת', זורר ב'אסונות', דאנה איבגי ב'אור') ובמקרים שלא, כנראה שזה היה פחות פוטוגני (זקהיים, זילברשץ, פוקס), פדופילי (דובינצ'ק ב'קלרה הקדושה') או שסתם נדוש מדי ולא מקורי, כמו במקרה של 'ביקור התזמורת'.
זה כי רוב (לפחות חצי) מהשחקניות בישראל הופיעו בעירום.
מעניין שאף אחד עוד לא הקים אתר אינטרנט בנושא.
היא גם זכתה פעם אחת על ''ההסדר''
אני חייב למחות כאן (שוב).
אקי אבני לא שיחק רע בהסדר. הוא אפילו שיחק מצויין. זה סתם דעות קדומות.
מתוכן שתיים באותה שנה.
לא בא לי לנטפק...
על מי אני עובד? ברור שאני אנטפק.
דני לרנר אמר רובים, לא אקדחים.
מה שכן, "הרבה רובים" זה משפט שמאוד עוזר ליח"צ. מטריקס מישהו?
נ.ב.
למרות ששתי בחורות והרבה רובים יכול להיות אחלה טאגליין לפורנו.
דני לרנר אמר אקדחים.
ואמר את זה שוב ושוב.
נינט!
אז נכון שהיא לא השחקנית הכי מדהימה בעולם, אבל היא יפהפייה אמיתית ואם בהוליווד אפשר ללהק בחורות לפי המראה שלהן אז למה לא בישראל?
יפהפייה - אולי; אמיתית - ממש לא.
כמויות האיפור והסטיילינג שמושקעות בה בשנתיים האחרונות היו יכולות להזין חמש עונות של 'המראה'.
יפהפייה - אולי; אמיתית - ממש לא.
קוראים לזה מייקאובר וזה משהו מאוד נפוץ בעולם הבידור.
אולי היא מלאה ביחסי ציבור ובסטיילינג, אבל את הקילוגרמים העודפים היא איבדה לבדה תוך כדי המון עבודה קשה.
חוצמזה שהיא בחורה מקסימה ומתוקה ובכלל לא מזוייפת כמו שנוטים להציג אותה.
במקרה אבל רק במקרה אני מכירה אותה אישית ואני יכולה להצהיר שהיא יפהפייה אמיתית.
:)
אין לי שום דבר נגד נינט,
אבל להגיד שאוהבים אותה בזכות מי שהיא נשמע לי קצת מוזר בהתחשב בעובדה שמאז שהיא נהייתה מפורסמת הרבה מאוד אנשים עובדים מאוד קשה כדי שהיא תהפוך להיות מישהי אחרת.
רק אני חושב על ''קשורות''?
זה די מתבקש, לא?
"שתי בחורות" ו"הרבה אקדחים" – איך אפשר לא לחשוב על קשורות?…
לאנה לאנג (קצת )
אני אמרתי את זה כבר כמה פעמים:
זה רק אני או שנינט (לפחות במראה העדכני ולא הדבה מכוכב נולד) מ מ ש דומה ללאנה לאנג (גירסת הקריסטין קרוק מסמולוויל)
הוכחות:
הלאנה:
הנינט:
הלאנה:
http://artfiles.art.com/images/-/Kristin-Kreuk-Photograph-C12118084.jpeg
הנינט:
ולאנה:
http://gallery.future-i.com/celebs/pic:nerble-kreuk/800×600/
תשפטו בעמכם
רק אתה
מש''א.
חוץ מתסרוקת זהה ואיפור מוגזם – בזה הן דומות.
חשוב לי להדגיש עד כמה שמש''א.
לדעתי היא יותר דומה לה:
למרות שהיא רזתה ונראית לא רע (ובכלל זה לא עלבון).
מצטער שהקדמתי את המאוחר.
פשוט קיבלתי את הרושם שהיומיות פה מתעלמות מהקולנוע הישראלי באופן כללי.
אין לך על מה להצטער, ואנחנו לא מתעלמים.
אין לך על מה להצטער, ואנחנו לא מתעלמים.
אפשר לספור את היומיות מהחצי שנה האחרונה שעסקו בקולנוע ישראלי על יד אחת.
למרות שקרו הרבה דברים מעניינים
חוץ בהקרב על הבופור\אוסקר
ואתה תאלץ להסכים איתי.
מה קרה?
מלחמה.
עכשיו כשאתה שואל, לא ממש עולים לי בראש אירועים ספיציפיים אבל קרה לא מעט במהלך השנה שתהיתי איך מהלך\אירוע כזה או אחר הקשור לקולנוע ישראלי לא זכה ליומית (כמו ההדלפות של צילומי האודישנים ל-'הסודות') בזמן שיש סרטים שכל טריילר וטריילר שלהם זוכים ליומית נפרדת.
אבל כנראה שזה מה שהקהל דורש אלא אם כן…
על ההדלפות של 'הסודות' לא היתה יומית
כי אין סיבה לתת למהלץ היחצ"ני הבזוי והחלאתי הזה יותר תשומת לב ממה שהוא קיבל ממילא.
זה לא אמור לסתור את האג'נדה של האתר.
אני הייתי בטוח, כמו שאני מכיר את האתר, שתביאו אותה פה באמירה שתאיר באור בוהק את השרלטנות של הפורנוגרף בשקל תשעים הזה.
אלא אם כן מה?
אלא אם כן מדובר בנינט
שבגוגלית מדוברת משמעו מאות, אם לא אלפי, כניסות חדשות מדי יום.
זו תיאוריית קונספירציה שלא עומדת במבחן המציאות.
יומית על נינט יכולה, לכל היותר, למשוך קוראים שלרוב מדלגים על יומיות להכנס ולקרוא את התגובות או להגיב בעצמם. מעשית, המקסימום שקורה זה שמגיבים "קיימים" (כלומר, כאלה שכבר הגיבו באתר בעבר) נכנסים ומטקבקים קצת יותר מהרגיל. זה לא דבר ייחודי – יש נושאים שמושכים יותר אש ויותר תגובות (הארי פוטר, מייקל ביי, משתמטים), כך שה"אלא אם כן" שלך צריך לכלול הרבה יותר סייגים.
גולשים חיצוניים יגיעו לאתר רק אם הם יחפשו משהו על נינט ו'עין הדג' יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. כיוון שיש הרבה מאד אתרים שעוסקים בנינט ומפרסמים כל ציוץ שקשור בנינט, אני בספק אם 'עין הדג' יהיה באחד מהעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש (על הראשון אני לא מדברת). אנחנו נהיה בין המקומות הראשונים בעניינים שקשורים בקולנוע, אבל לא רלוונטים לענייני נינט ולכן זה ישפיע על מיקום האתר. כך שכדי שמישהו חיצוני יגיע אלינו הוא צריך להיות מעריץ ממש ממש מטורף ואובססיבי, ולהעמיק את החיפוש על כל מילה חדשה על האלילה גם לעמודי התוצאות הכי נידחים.
בקיצור, תיאוריה יפה אבל מכניסות של נינט לא קונים במכולת.
ספרי את זה
לכל אותם עורכי עיתונים, פורטלים, אתרי אינטרנט ובעלי מקצוע כאלה ואחרים שבנו בית או שניים על גבה ועוד נשאר להם עודף לדיאטנית.
אני לא חושב שעין הדג זקוק ל'כוכבנית לרגע' זו אחרת, ונינט היא בהחלט כזו, כדי להראות מה הוא שווה באמת.
אבל זו ידיעה מעניינת יותר
מאשר "יוסי שדה לוהק לתפקיד בסרטו הבא של רענן אלכסנדרוביץ"' (או אם אתה רוצה מישהו אמיתי, משה איבגי גם טוב).
במקרה של נינט לפחות יש מה לומר על הנושא – האם היא שחקנית מספיק טובה? האם זה היה גימיק? וכו'.
בתור מישהו שמאוד אהב את ימים קפואים
מה שמשך אותי בידיעה המקושרת, אלה דווקא הפרטים הראשונים על "קירות". האם נינט היא ליהוק גימיק או לא, הזמן יגיד.
מש''א
אני נכנסתי ליומית כי היה כתוב שם "ימים קפואים". נינט לא מעניינת אותי כהו זה.
אם מעניינת=מוכרת,
אז אני נאלץ להסכים איתך.
ולדעתי הוא צריך.
לדעתי יותר מרוב היומיות שעוסקות בפרטים הטכניים של הפקות שלא שמעתי עליהן, ליהוקים שאני בקושי מכיר, שמועות על פרוייקטים שלא אומרים לי כלום ושאר דברים שלא מעניינים אותי, דווקא יומית יותר "פופלארית" שגם הופיעה בעמוד האחורי של 'ידיעות אחרונות' כן יכולה לתרום קצת לאתר.
קולנוע ישראלי לצערי, הוא דבר שאני ועוד הרבה אנשים בארץ לא מתעניינים בו יותר מדי.
עם כל הכבוד ל'בופור' או ל'ביקור התזמורות', יומית לא ממש "בוערת" עליהן לא תוציא ממני יותר ממבט חטוף.
אפשר להגיד שהאתר היה מרוויח הרבה מעריצים ואולי גם התעניינות מעבר לזה, אם הוא היה הופך ליותר מסחרי. לטוב ולרע, הוא לא עושה את זה.
ואני כן אוהב קולנוע.
בטח זה סיוט בשבילך להשיג כפפות בשביל כל האצבעות הנוספות ביד שלך,
כי מסתבר שיש בה הרבה יותר מ-5 אצבעות.
אמא לא לימדה אותך שזה לא יפה לצחוק אנשים עם נכויות?
ובכל זאת, אם למנות אחד אחד, מסתבר שיש פחות מ-10 מתוך 180יומיות, שזה לדעתי מעט מאוד : הטריילר לסרט ההוא עם שכטר, ביטול המועמדות למועמדות של 'ביקור', טקס אופיר לפני ואחרי, 'מת לראות' לפני ואחרי, פולי זצ"ל והנעילה של פסטיבל י-ם.
ובסרטים המוקרנים בארץ, מה היחס של סרטים ישראלים ללא-ישראלים?
אין צורך לחפש רדיפות איפה שהן לא קיימות.
אף אחד לא רודף ולא מתלונן סתם.
רק הבעתי דעה (או שבעין הדג לא בנויים לביקורות?) שבמקרה גם מבוססת עובדתית, ואם להיות ילדותי ולהיכנס לזוטות יוצא שרק יומית אחת התעסקה בסרט ישראלי שעתיד לצאת, זאת אמרת שאם הסרט לא הוכיח את עצמו בקופות או בפסטיבלים הוא לא זוכה להתעסקות רצינית.
אבל כמו שאמרתי, כנראה שזה מה שהקהל דורש, מה, כאילו, יכול להיות שרק אותי מעניינים 'איים אבודים' ו'אדם בן כלב' שאמורים לצאת בקרוב ומה עם 'הכתובה' של מנחם גולן, אה? , אנשים בטח חוסכים במילים לשחיטה הכללית שתהיה אחרי שהסרט ייצא.
*לא שמישהו שאל אותי, אבל באופן כללי האתר בסדר לגמרי.
ביקורת עובדת לשני הכיוונים.
הצגת את עמדתך, וזה בסדר גמור. זה לא אומר שאני נדרש לקבל אותה או שאסור לי לחלוק עליה. עובדתית, יש פחות מ-10 יומיות העוסקות בקולנוע ישראלי מתוך 180 (לא בדקתי – אני מאמין לך; וכפי שנאמר פה, המצב בביקורות אחר).
עובדתית, מתוך 30 סרטים המוקרנים כרגע בסינמה סיטי, 4 הם ישראלים, מתוכם 2 מוקרנים רק בסינמה סיטי, ו-1 כמעט ורק בו.
המסך בארץ נשלט בידי סרטים שאינם ישראלים. האתר הזה מייצג את המצב האמור. גם זו הצגה עובדתית.
אני ספרתי בדיוק חמישה.
'ביקור התזמורת', 'נודל', 'רק כלבים', 'הסודות' ו'אבדות ומציאות' ועד לאחרונה היה גם את 'וסרמיל' שעדיין מציג, אבל במחוזות אחרים.
להרגעת הרוחות
אני חושב שברור לגמרי שאין לאתר שום אג'נדה נגד קולנוע ישראלי. ביומיות אנחנו משתדלים לפרסם את מה שמעניין – ומה שמעניין זה בדרך כלל סרטים מחו"ל. אין לי שום דבר להגיד על 'הכתובה' כל עוד לא ראיתי אותו, ואין הרבה מה לומר על סרטים כמו 'איים אבודים': "רשף לוי מביים סרט עם גל זייד ואורלי זילברשץ-בנאי" זו ידיעה שתגרור גל עצום של משיכות כתפיים. הסרט עצמו אולי יהיה יצירת מופת, אבל הנתונים הבסיסיים שלו פשוט לא מעניינים מספיק בשביל ידיעה שתגרור דיון כלשהו. אותו הדבר נכון לגבי רוב הסרטים הישראליים שנמצאים בהפקה.
על 'אדם בן כלב', אגב, התפרסמו שתי יומיות.
מקווה שזאת תהיה התגובה האחרונה שלי בעניין.
אם הקולנוע הישראלי פחות מעניין, איך אתה מסביר אתה זה שהביקורת הכי מוגבת בעמוד הראשי היא של 'רק כלבים'?, ובקשר ל'איים', אם היית רוצה יכולת להציג אותו בצורה קצת יותר מעניינת, אם אני לא טועה מופיעים שם עוד כמה שחקנים (ביניהם אושרי כהן) שיכולים לגרום לסרט להיות מעניין קצת יותר מאיך שהצגת אותו.
השאלה היא איזה תגובות יש שם.
רוב התגובות שם הן בסגנון "איזה יופי של ביקורת", כך זה לא מחזק ממש את הטענה שלך.
אני מבינה את חוסר שביעות הרצון שלך, אבל אנחנו אתר קולנוע. יש לנו שיקולי עריכה משלנו מה לפרסם ומה לא, ואם יוצא שמתפרסמות יומיות שמעניינות אותך – מה טוב; אם לא – קורה.
על סמך זה שמינון ידיעות הקולנוע הישראלי באתר נמוך ממה שבאופן אישי מעניין אותך, נראה לי קצת מוגזם להעלות תיאוריות שנוגעות לשיקולים המקצועיים שלנו ולאג'נדה שהאתר בכללותו נוקט.
ואגב,
כדאי שתשווה פעם בין מספר המצביעים ומספר התגובות בסקרי סוף שנה בכלליות, לבין מספר המצביעים והתגובות בסקרי הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנת ווטאבר. זה גם מרמז על רמת העניין.
כי היא *ביקורת* נהדרת.
הסרט עצמו משני לגמרי.
בניגוד לתשובה הקודמת שלי, תשובה קצת יותר רצינית:
סרטים ישראלים הם מיעוט סטטיסטי בקרב הסרטים שנעשים ואחר כך מוקרנים בבתי הקולנוע (או שזמינים לצפייה בכל דרך אחרת), ולכן הגיוני שהאתר יעסוק בהם פחות.
עכשיו הלכתי ובדקתי כמה זמן אחורה צריך ללכת כדי למצוא 20 יומיות שעוסקות בנושאים ישראליים, ומסתבר שזה בדיוק 4 חודשים, כלומר 5 יומיות בחודש (או אחת מכל שש יומיות). באתר שמגדיר את עצמו כאתר ישראלי לקולנוע, ולא כאתר לקולנוע ישראלי, זה נראה לי סביר.
אם אתה נתקל בידיעה שהיא לא רק על קולנוע ישראלי, אלא גם תעניין כל צופה קולנוע ישראלי – אתה יכול לשלוח אותה לעורכים. אם היא באמת מעניינת, אני בטוח שהם ישמחו לפרסם אותה.
פער הזמן בין תחילת כתיבת תגובה לפרסומה שוב מפיל קורבנות
אם כי זה די משעשע, לראות שלוש תגובות זהות-פחות-או-יותר.
אם להתקטנן ולהיות יותר ספציפי
התכוונתי ליומיות שעוסקות ביצירה או יוצרים ושחקנים ישראליים או בקיצור קולנוע ישראלי, מבלי להחשיב יומיות שעוסקות בבתי קולנוע בישראל -זה יוצא הרבה פחות מ-20 בארבעה חודשים.
אני מבין שזה הכיוון שאתה מדבר עליו,
בגלל זה אמרתי שזה איננו אתר לקולנוע ישראלי, אלא אתר ישראלי לקולנוע – ובהתחשב בכך, הסיקור של נושאים ישראלים נראה לי סביר.
פחות או יותר מיצינו את הדיון, אבל אני חוזר על הצעתי הקודמת – אם יש לך ידיעה או הצעה לידיעה על משהו מעניין שקשור לקולנוע ישראלי, אתה תמיד מוזמן לכתוב לעורכים.
בהחלט מיצינו, מזמן.
רק חבל שאינכם יכולים לראות את הפרדוקס שבעניין.
פרדוקס?
אני רואה פה הבדלי גישה שלך ושל אחרים (שלי למשל). שזה לגיטימי, אבל אין טעם לחזור שוב ושוב על ההבדלים אחרי שהם כבר הובהרו היטב.
מצטער שהקדמתי את המאוחר.
עזוב יומיות, כמעט כל סרט ישראלי שיוצא למסכים, זוכה לביקורת. בסרטים לועזיים היחס שונה לחלוטין. להגיד שיש באתר התייחסות מועטה לקולנוע ישראלי, זו טעות ואף יותר מזה.
זאת בדיוק הטענה שלי:
שדיוני קולנוע יישראלי שמנוהלים פה, קורים רק אחרי שהסרט המדובר כבר יצא ויומית זאת הדרך לפתח דיון טרום סרטי.
אם להמשיך להתקטנן, אם אני מונה עכשיו את הסרטים שיצאו השנה ואת הסרטים שזכו לביקורת באתר אנחנו לא מגיעים לחצי, אז לא חכמה להגיד שרוב הסרטים הישראליים זוכים לביקורת.
*שוב, אני מקווה שזה לא נשמע כאילו אני אומר "האתר לא מספק את צרכיי, אז צריך להתחיל לערוף ראשים", בסך הכל האתר אחלה ויותר.
האתר מפרסם ביקורות שנכתבות עבורו
(בהתנדבות). ר"ל: אם אין מה שטורח לכתוב ביקורת על סרט, אין ביקורת. ראית סרט ישראלי ואתה מעוניין שתפורסם עליו ביקורת? כתוב אחת בעצמך.