תסריטאי ארה"ב החליטו לא לחכות לאחיהם הבמאים והשחקנים לשביתה הגדולה שתפרוץ (אולי) בקיץ הבא, ולשבות מיד – כלומר, החל מה-1.11. השעון מתקתק, המשא ומתן בעיצומו, וההכרעה תגיע בוודאי, כרגיל, בדקה ה-91. |
24.10.2007
|
יומית
תסריטאי ארה"ב החליטו לא לחכות לאחיהם הבמאים והשחקנים לשביתה הגדולה שתפרוץ (אולי) בקיץ הבא, ולשבות מיד – כלומר, החל מה-1.11. השעון מתקתק, המשא ומתן בעיצומו, וההכרעה תגיע בוודאי, כרגיל, בדקה ה-91.
תסריטאי ארה"ב החליטו לא לחכות לאחיהם הבמאים והשחקנים לשביתה הגדולה שתפרוץ (אולי) בקיץ הבא, ולשבות מיד – כלומר, החל מה-1.11. השעון מתקתק, המשא ומתן בעיצומו, וההכרעה תגיע בוודאי, כרגיל, בדקה ה-91.
אהממ...
למה שביתה?
רן ארז הגיע גם אליהם?
אבל זה רק בטלוויזיה, נכון?
זה לא יהיה גם על תעשיית הסרטים, נכון?
גם וגם.
(אחרת הידיעה הזאת לא היתה פה).
הטלויזיה תיפגע ראשונה, כי הכתיבה בטלויזיה היא הרבה יותר מיידית. את הטקסטים של תכניות הארוח כותבים מהיום להיום; תסריט לסרט קולנוע שנכתב היום יכול להיות מופק בעוד שנתיים, או אפילו יותר. ייקח הרבה זמן עד שההשפעה תתחיל להיות מורגשת גם בקולנוע, ועד אז כבר יתחילו (או שלא) השביתות של השחקנים והבמאים, שמסבכות את המצב הרבה יותר.
איך התעלמו מזה פה?
איך לא הייתה יומית לגבי תקנות מבצעי השביתה המיוחדים שעיריית חיפה הוציאה בימים האחרונים?
[וזה קשור גם קשור לקולנוע]
התסריטאים מזדרזים לגמור פרוייקטים
עד הדדליין בחצות ה-31 באוטובר. כתבה על הנושא:
http://www.latimes.com/entertainment/news/movies/la-et-filmstrike24oct24,1,3319741.story?coll=la-entnews-movies&ctrack=1&cset=true
הכתבה מתחילה בציטוט של עקיבא גולדסמן, ששוקד בהיסטריה על סיום התסריט ל'מלאכים ושדים' בזמן. מכיוון שהדברים שגולדסמן כותב נראים כמו משהו שמישהו שרבט תוך חצי שעה גם במקרים הטובים ביותר, קצת מפחיד לחשוב איך ייראה תסריט שהוא כתב בלחץ זמן.
גולדסמן בכלל מתאמץ על מלאכים ושדים?
הוא עושה צחוק?
בצופן דה וינצ'י הוא בסך הכל העתיק את מה שהיה בספר והשמיט כמה דברים חסרי חשיבות.
אותו דבר עשה דניס ליהיין עם התסריט של מיסטיק ריבר.
בקיצור, אני לא מבין מה מעוררים מהומה על תסריטים מהסוג הזה (אלה שמעתיקים במדויק כל דבר מהספר, כולל כל הדיאלוגים).
ועוד ליהיין היה מועמד לאוסקר על מיסטיק ריבר.