ב-2001 הוליווד געשה בגלל שביתה שאיימה לשתק אותה לחלוטין – ובסוף לא פרצה. עכשיו ההיסטריה חוזרת. איגודי השחקנים, התסריטאים והבמאים מאיימים להדמים את התעשייה החל מה-1 ביולי 2008, וכבר עכשיו הוליווד נכנסת לפאניקה. |
15.08.2007
|
יומית
ב-2001 הוליווד געשה בגלל שביתה שאיימה לשתק אותה לחלוטין – ובסוף לא פרצה. עכשיו ההיסטריה חוזרת. איגודי השחקנים, התסריטאים והבמאים מאיימים להדמים את התעשייה החל מה-1 ביולי 2008, וכבר עכשיו הוליווד נכנסת לפאניקה.
ב-2001 הוליווד געשה בגלל שביתה שאיימה לשתק אותה לחלוטין – ובסוף לא פרצה. עכשיו ההיסטריה חוזרת. איגודי השחקנים, התסריטאים והבמאים מאיימים להדמים את התעשייה החל מה-1 ביולי 2008, וכבר עכשיו הוליווד נכנסת לפאניקה.
שאלה לא קשורה: מאיפה התמונה השביתתית? רציתי לשים בתור טפט במחשב…
מצטער, אין לי גירסה גדולה מספיק
בכל מקרה על התמונה.
חפש ברשת.
לתמונות מהסוג הזה קוראים test card.
אהבתי את הכותרת של המאמר
או בעברית:
חשבת שהסרטים עכשיו גרועים???
שאלתי את אותה שאלה לפני 6 שנים
ואף אחד לא ענה לי (מה שגרם לי לחשוש באותם ימים שמתעלמים ממני כי לא בחרתי כינוי. אבל הצלחתי להתגבר על זה אחרי שנים של טיפולים) – אז אני אשאל אותה שוב:
אם תהיה שביתה, שחקנים הוליוודיים שישחקו בסרטים של חברות מארצות אחרות, למשל חברות הפקה בריטיות, יחשבו שוברי שביתה?
אני חושב שגם אז לא עניתי
כי אני לא יודע. אני מנחש שלא, אבל זה לא בדוק (וזה באמת פותח פירצה, אם השביתה באמת תקרה: האולפנים יממנו בעקיפין הפקות מחוץ לארה"ב).
בכל מקרה
זה לא נראה לי נורא אם תהיה שביתה. היו מעט מאוד סרטים שאהבתי, אז אם התעשיה ההוליוודית תיעצר, ותעשיות קולנוע אחרות יפרחו בגלל זה, אז זה יהיה רק שיפור.
היו מעט מאוד סרטים שאהבתי *השנה*
אאל''ט זה מה שעשו בזמן השביתה בשנות ה-80
בין היתר, אוסטרליה הפכה אז ליעד מועדף לצילומים של הפקות שונות.
אז מל גיבסון
חייב את הקריירה שלו לאיש איגוד כזה או אחר ?
לא, זה קרה כבר אחרי שהוא הפך לכוכב.
לא בטוחה
מי ששובתים הם לא השחקנים אלא האיגודים. כדי לצלם בחו"ל, מפיקי הסרטים יצטרכו להתעסק עם האיגודים המקומיים. אני לא מכירה את התעשייה מספיק כדי לדעת אם שחקן אמריקאי צריך להיות חבר באיגוד צרפתי כדי לשחק בסרט צרפתי (במיוחד אם מדובר בפעם-פעמיים ולא בקריירה שלמה), אבל הגיוני לי שלא ומכאן:
• איגודי שחקנים מקומיים לא ממש ישמחו להפקות מארה"ב אם אלה מביאים *רק* שחקנים אמריקאים, במאים אמריקאים ותסריטאים אמריקאים, ולא משאירים כמעט כלום לתעשייה המקומית. נערי מים מקומיים זה נחמד, אבל עם כל הכבוד לדולרים שארה"ב מביאה, המקומיים בטח ירצו משהו בתמורה לניצול – במיוחד אם זה לאורך זמן. והמשהו הזה יכול להיות יוקרה (במאים, תסריטאים, שחקנים מקומיים) – משהו שאפשר לכתוב על הפוסטר.
• כדי ששחקן אמריקאי יעבוד בחו"ל, הסוכן שלו צריך לסגור לו את זה – אבל אני מניחה שהאיגוד בו השחקן חבר (או התסריטאי, או הבמאי, או ווטאבר) גם מעורב בעניין. כי הרי גם אם הפקת מארה"ב תגיע לישראל – לא ישלמו לשחקנים בשקלים אלא תנאי העבודה נקבעים על ידי האיגוד (לפחות, זה מה שהגיוני לי). כך שהאיגוד לא ייתן להם אפילו להגיע למצב של ניצול התעשיות המקומיות.
לא יודע אם זה קשור לאיגודים האירופאים
אבל וודי אלן מצלם בשנים האחרונות באירופה ומושם מה הוא צריך ש-90% מקאסט והצוות יהיה מקומי.
ברגע ששחקן כלשהו חבר באיגוד SAG
הוא מחוייב לעבוזד רק עם חברות הפקה שעובדות לפי הקריטריונים של SAG, כלומר שחברה זרה שרוצה להעסיק שחקן אמריקאי חבר איגוד, צריכה להשיג את אישורו של האיגוד, או ויתור (WAVER) של האיגוד.
אם האיגוד שובת, אני לא חושבת שהוא יסכים.
מנגד, יש המון שחקנים שחברים רק באיגוד השני, AFTRA, וזה לא איגוד שמגביל אותך בשום דבר, והמון שחקנים שלא באיגוד, כמו גם במאים ותסריטאים.
קשה לי להאמין שאנשים יהיו במצוקה לגבי עשיית סרטים, אבל בלוקבסטרים יהיו כבר סיפור אחר, שכן שחקנים ובמאים ותסרטאים בעלי שם – כולם חברים באיגודים דנן.
מצד שני, קיימת כבר פרצה בנושא והיא בדוגמת מדינות כמו טקסס, בהן מותר לצלם כל דבר עם עובדי איגודים (לפחות, עם עובדי איגוד השחקנים) בלי קשר לסטטוס הסרט. גם פלורידה היא כזו, אאל"ט, אז ההיגיון אומר שזה תקף לגבי קנדה, וחו"לים אחרים.
אבל מצד שלישי, חצי מההפקות ההוליוודיות גם ככה מצולמות בקנדה, אז זה בלתי סביר, ואני מניחה שהאיגוד יוציא חוקים מיוחדים לעניין השביתה.