מבין סרטי 2007 שאינם המשכים, לאיזה סרט אתם הכי מצפים?
33 | גיבורי הדגל/מכתבים מאיוו ג'ימה |
35 | המבוך של פאן |
43 | בופור |
162 | 300 |
28 | גריינדהאוס |
56 | רובוטריקים |
161 | הסימפסונס |
21 | בייוולף |
61 | חומריו האפלים: המצפן הזהוב |
21 | סוויני טוד |
מספר מצביעים: 621
המצפן הזהוב
אני מאוד מחכה למצפן הזהוב. זו אחת מסדרות הפנטזיה היותר טובות שיצא לי לקרוא, בגילי הצנוע. וזה מאוד מסקרן לדעת מה יקרה איתה המעבר לקולנוע.
אגב, האם מישהו, בחביבותו הרבה, יתן לי פרטים על הסרט?
ולמיטב ידיעתי, אהרו"כ.
שנתחיל בפאניקה עכשיו?
אז איך הם הולכים לחולל את המקור ולפגום בשלמות 'חומריו האפלים'?
אני די מרוצה מהליהוק, בינתיים.
הילדה נראית כמו ליירה, ניקול קידמן מושלמת לתפקיד מה-שמה, ובעוד שעזריאל היה צריך להראות קצת יותר סקסי לדעתי, זה משמח שלא בחרו איזה כוסון מלוקק. בקיצור – יש מצב שלמישהו שם אכפת, אולי.
כן, אבל הפואנטה נשמטה מן הסרט.
(התגובה החריפה לדת הנצרות מחשש שהכנסייה לא-יודע-מה יעשה לסרט, וחס וחלילה תכניס את ההכנסות של "צופן דה וינצ'י"…)
הפואנטה הזאת לא קיימת בספר הראשון,
שהוא היחיד בסדרה ששווה משהו לטעמי, ולפיכך – לא עד כדי כך אכפת לי.
הפואנטה הזאת לא קיימת בספר הראשון,
קיימת גם קיימת, בסוף. למעשה, הפואנטה של הספר הראשון היא בדיוק הפואנטה הזו.
הממ...
לקח לי כמה רגעים להבין מי זה בדיוק עזריאל (קראתי את הסדרה באנגלית), אבל מה גרם לך לחשוב שיהיה בו משהו סקסי?
בכל אופן כרגע נראה לי שאני הולך לדלג על הסרטים פשוט כי כל-כך אהבתי את הספרים.
הצבעתי ל- 300..
בגלל הטריילר המדהים, למרות שהתלבטתי קשות אם לתת את קולי לגריינדהאוס או שמה לבופור או לגיבורי הדגל.
בפינת הא"שך: מרי אנטוואנט
מסכים עם כל מילה שלך
אפילו עם האש"ך.
300 שולט
רק מהטריילרים שאני רואה כל יום בשביל להיות מסופק(לא מהבחינה הזאתי)אבל גם שאר רוב הסרטים אני מחכה ליתר ביטחון אם 300 יאכזב.
גיבורי הדגל/מכתבים מאיוו ג'ימה- הראה נראים אחד מהסרטים החזקים והטובים השנה(הוא שזה כבר 2007)ואפשר רק לפי הביקורות מארצות הברית שהם מעולים.
המבוך של פאן- בגלל הוויזאליות והבמאי ובכלל נראה טוב.
הבופור -סוף סוף סרט ישראלי שמהטריילר אני מת לראות אותו ויש פיצוצים נורמליים!
גריינדהאוס-בגלל האלימות ובכלל נראה סרט ענק ושיהיה קאלט
הסימפסונס-אפילו שהטריילרים לא היו משהו אני מת על הסדרה שאני רואה מגיל 3
חומריו האפלים: המצפן הזהוב-אחד מהספרים האהובים עליי רק חבל שהפסקתי באמצע של השלישי
מכך נראה שיהיה אחד משנים החזקות וגם אם בייוולף שנראה מעניין אבל אני לא יודע עליו כלום
הסימפסונים לשלטון!!1
וכל מילה מיותרת.
לא חוכמה, ברור שאצביע לסרט של טים ברטון
במיוחד אם הוא כולל שיתוף פעולה על המסך בין ג'וני דפ, הלנה בונהם קרטר וסשה ברון כהן (ולפי השמועות, גם אלן ריקמן בעסק). אז מעבר לעובדה שסוויני טוד מקבל את קולי באופן כמעט אוטומטי, שלושה סרטים התחרו על המקום השני, זה שנקרא לו "אובייקטיבי".
את הסימפסונים מעניין אותי לראות, אבל סדרות טלויזיה אינן נוטות לעבור כמו שצריך למסך הגדול. הצמד של איסטווד (גיבורי איוו ג'ימה) אמנם מעורר עניין, אבל אני בעמדת מיעוט כלפי סרטיו האחרונים וחוששני מפני נפילה נוספת. המקום השני שלי הולך למבוך של פאן ולו בגלל הביקורות המהללות והתמונות המסקרנות מתוכו.
איזה סרט מדובר?
הסרט של טים ברטון - 'סוויני טוד'.
יש לי תחושת בטן שהסרט של ברטון יודחה לשנת 2008...
בקושי יש רשימה של שחקנים. וזה אמור לצאת בדצמבר 2007. זה מריח רע. רע מאוד. רק שלא יקרה אותו דבר כמו שקרה עם "כוכב הקופים" (שלפני שבוע הודיעו שהסרט לא לגמרי גמור. ובכלל – התוצאה של מה שקיבלנו…)
איזה מזל שיש ברשימה את ''המבוך של פאן''
שקיבל את הקול שלי. זה הסרט היחיד שההייפ שלו ממש הצליח לגרום לי להיות על קוצים לקראתו. "הבופור", "300", "גריינדהאוס" ו-"סוויני טוד" גם מסקרנים אבל לא באותה מידה, "מכתבים" ו-"בייוולף" הרבה פחות מסקרנים אותי (אם כבר, איפה "אבק כוכבים"?), ל-"סימפסונים" היו טריילרים מאכזבים, ל-"רובוטריקים" היה טריילר נורא ואיום (והרעיון של הסרט נשמע זוועה כבר בתיאוריה), ויכול להיות ש-"חומריו" יצליח להתעלות מעל לבינוניות ההולמארקית של רוב העיבודים לספרות פנטסיה עכשווית, אבל אני בספק.
"המבוך של פאן" לוקח את הקול שלי.
גריינדהאוס.
אני יודע ש'קיל ביל' גרם לכמה אנשים לראות בטרנטינו ילד מתלהב כמו גדוד החקיינים שלו, אבל אני באמת ובתמים חושב שהוא אחד הסרטים הטובים ביותר של השנים האחרונות, ושקוונטין הוא אחד היוצרים המבריקים ביותר שפועלים כיום. יש עוד כמה סרטים שמסקרנים אותי, אבל רק 'גריינדהאוס', אני מאמין, יהיה אירוע קולנועי חד פעמי. ואם בשביל זה אני צריך לספוג גם שעה של רודריגז, שיהיה.
בנוגע ל-'300', על 'עיר החטאים' אני חושב את מה שאותם אנשים מהפסקה הקודמת חושבים על טרנטינו, אז לא. הטריילרים, בכל מקרה, מזכירים לי בעיקר פרסומת ל'קוקה-קולה', אם כי אני לא יודע להסביר למה בדיוק.
אני דווקא מחכה יותר לשעה של רודריגז.
כי החלק של טרנטינו נראה בעיני מעניין פחות.
אני מחכה לגרינדהאוס.
גם קיל ביל וגם עיר החטאים היו מהסרטים הטובים ביותר שראיתי, ובשניהם משתפים פעולה גם טרנטינו וגם רודריגז. (רדריגז כתב את הפס קול של קיל ביל, טרנטינו ביים סצינה מרכזית בעיר החטאים וזה נראה שהוא היה בעסק בכל ההפקה.)
רודריגז כתב את מה?!
רודריגז כתב את מה?!
את ה ת ו י ם לפס קול המלוה את הסרט קיל ביל 2. (הפס קול של הראשון הוא מנגינות ידועות, נראה לי.)
אכן.
וקיבל על זה דולר.
גם השני.
לפחות רובו. אם אני זוכר נכון, יש בו מעט מאוד מוזיקה מקורית (אבל ימד"ב מאשר שרודריגז באמת כתב אותה). נראה לי קצת מוגזם להגיד שהוא כתב את הפסקול.
שיהיה.
בכל אופן זה נראה שבכל אחד מהסרטים הנ"ל היה לשני איזה מילה. (בתוספות הDVD של עיר החטאים קוונטין מדבר יותר מרודריגז וזה נראה שהוא לוקח לעצמו קרדיט של במאי שותף. גם רודריגז לא שותק בתוספות של קיל ביל 2)
אני מחכה לגרינדהאוס.
איזו סצנה?
קולה?!
הטריילרים של של 300 מזכירים לך קוקה קולה?
אלוהים, מה עירבבו לך בקולה שהיית ילד?
מצד שני, בטריילרים יש באמת יש סצינות במורכבות משחור ואדום. ואם אתם מריצים אחד מהם הפוך וממצמצים קצת, אפשר לראות דוב קוטב לבן מרקד.
אבל אולי הוא בכלל דוב קוטב מסיפור אחר.
:-(
מה עם INLAND EMPIRE מה?
ללא ספק הסרט שאני הכי מצפה לו.
בהחלט הסרט המעניין ביותר
נקווה שהוא בכלל יגיע לאקרנים בארץ.
בהחלט הסרט המעניין ביותר
mulholland drive היה פה בקולנוע. מקווה שיביאו גם אותו.
דיויד לינץ' החדש!
ללא שום תחרות.
אני כבר כוסס ציפורניים!
הו, ההתלבטות!
בסופו של דבר בחרתי ב-300, רק כי הוא הולך להיות מדהים מבחינה וויזואלית, ואני סומך על פרנק מילר.
אבל כלכך התלבטתי בינו לבין גריינדהאוס, שיגידו המבקרים שלו מה שיגידו, אבל טרנטינו פשוט טוב,ונכון שהייתי מעדיף לראות אותו כבר בסרט שהוא לא מחווה למשהו, אבל עדיין, הוא יודע לעשות סרטים טובים.
וכנ"ל רודריגז.
לראות סרט שמשלב בין שני במאים הגאונים האלו, נראה לי שזה יהיה די טוב.
וחוץ מזה, ממש אהבתי את "משקיעה עד שחר".
300, אם רק בגלל הקומיקס
קראתי את הקומיקס לפני חודש וזה למה אני מצביע לסרט הזה. הסרט, לפי הטריילרים, נראה כמו מעבר כמעט חלק של הנובלה הגרפית לקולנוע, רק הרבה יותר יפה.
הסיפור המצוייר היה מצויין בפני עצמו ואיך שהסרט נראה מהטריילרים… ובכן, מדהים.
הסרט הזה, נראה לי, יהיה מועמד חזק לסרט הכי טוב של 2007.
עוד סרטים מצויינים הם כנראה 'המבוך של פאן'. עם הייפ מטורף שלא נראה מאז מלחמת הכוכבים (רק בגרסת המבקרים האיכותית ופסטיבלי הסרטים ולא בגרסת המעריצים המשוגעים שמחכים בקור) והמון פרטים מעניינים, הוא כנראה גם יהיה מועמד חזק.
ביוולף זה של גיימן אז זה חייב להיות מעניין לפחות. חוסר הפרטים גורם לו ליפול בציפייה.
בופור גם נראה מעניין אבל יש לי היסטוריה רעה עם סרטים ישראלים.
כל השאר נראים כמו דברים שכנראה אלך לראות אבל לא משהו שאני מצפה לו כמו שציפיתי למטריקס (במובן הצפייה בטריילר כמעט כל יום). את שני הטריילרים של 300 ראיתי כבר כמה עשרות פעמים מאז שיצאו.
כבר הרבה זמן שלא היה לי כל כך לבחור
ולא, לא מהסיבה שיש כאן איזה סרט לוקח את כולם בתבוסה מוחצת, אלא מכיוון שכמעט ואף סרט ברשימה לא באמת מלהיב אותי, כפי שסרטים באותו הסקר משנים קודמות עשו לי. אז כן, יש את סימפסונס, שזה פשוט מגניב כי זה הסימפסונס, בלי קשר כמעט לאיך יצא הסרט. ויש את סוויני טוד, שזה ברטון ודפ ובונהם קרטר ופשוט בונבון גדול מצופה בהמון יופי טופי, וגם המבוך של פאן, שהראה לי טריילר יוצא דופן ומסקרן ביותר. אבל אלא סרטים שבין כה וכה הייתי רואה, בלי קשר כמעט לגבי מה שישי בהמשך (ביקורות, הייפ וכו').
הסרט היחיד שאני אגיד לזכותו שבאמת מצליח להלהיב אותי זה 300. זה כנראה מתקשר לסקר על המרכיב המכריע להנאה שלי מסרט, בו העיצוב גנב את קולי. אני לא יודע הרבה על העלילה, או בכלל, כמעט וכלום על הסרט. העובדות בשבילי הן שזה פראנק מילר, שסין סיטי עשה לי את זה ובגדול ושהטריילרים פוצצו לי את העיניים. כזה אני כנראה, שפוט של ויזואל.
ביווולף
הסיפור הכי מעניין מהרשימה, ממש ממש מחכה ומקווה שיעבור טוב לקולנוע.
ביווולף
תגדיר "יעבור טוב". הרי ברור שהעיבוד הקולנועי לא יהיה דומה לאפוס, משום שאפילו רק כדי שהאפוס יהיה בר הסרטה (ושיהיה בו תפקיד למישהי כמו אנג'לינה ג'ולי) הוא צריך לעבור שינויים מרחיקי לכת*. השאלה (איך שאני רואה את זה) היא האם הסרט יהיה ברוחו של המקור: הרפתקני, מיתי ומלא פאתוס במקומות הנכונים.
* אני מקווה שקהל הקוראים של ביוולף הוא לא מהסוג שיקטר על זה ש"נתנו את השורה של גרנדל לאמא של גרנדל"…
ביווולף
דומה למה שאמרת, אני מתכוון ב"יעבור טוב" ל"מקווה שהפרשנות הקולנועית תהיה מוצלחת".
הדוגמא הקלאסית והברורה זה שר הטבעות, שעל אף כל השינויים והאי דיוקים, הפרשנות הקולנועית שפיטר ג'קסון נתן לסרט הייתה מעולה. החלק הראשון והאהוב עלי, היה מלא בטעויות(בהשוואה מול הספר), אבל מעצם המשיכה לעלילה ולעולם העדפתי להתעלם מכך ולהיכנס לסרט. זה עיבוד מוצלח!
האמת שעד עתה לא ראיתי שום בליל מידע על ביוולף מלבד שחקנים (גם לא חיפשתי יותר מדי) , אז אני לא כ"כ יודע למה לצפות..
ביווולף
השאלה היא, האם הגרסה של זמקיס תהיה טובה יותר מגרסה של סטורלה גונרסון מ-2005? האם זה יהיה עוד רימייק לא מוצלח?
שמעתי על הסרט!
ראיתי אותו בטלוויזיה, בשעת לילה מאוחרת בצורה פושעת, ולא הבנתי מה הבמאי רצה מחיי… מלכתחילה צפיתי בו רק בגלל ג'רארד בטלר, שלא הצדיק את האמון, חבל. בתקווה עזה שהסרט החדש יהיה טוב יותר.
שמעתי על הסרט!
אני יכול לענות רק דבר אחד: "תקווה זה דבר שמת אחרון" (זהו תרגום של משפט רוסי ידוע, שמקורו בסרט רוסי ישן).
לא שמעתי על רוב הסרטים ברשימה
וכבר עמדתי להצביע לסימפסונז, ואז ראיתי בסופה את "סוויני טוד" והצבעתי לו ללא התלבטות. אפילו לא ידעתי שמסריטים אותו! כיוון שזה מחזמר (בהנחה שאכן מדובר על המחזמר של סטיבן ז/סונדהיים), ועוד כזה שכולם אומרים לי שאני צריכה כבר להכיר (ואני תמיד מעדיפה להכיר מחזות זמר מצפיה ולא רק מהאזנה) זה משמח אותי עד מאד.
300
ברור ש300, אם טריילר כזה איך אפשר שלא, גפ גרינדהאוס נראה מבטיח. אך בסופו של דבר נראה שהמבוך של פאן יהיה מדהים. אגב מה אם southland tales?
מישהו מוכן לתת כאן קישורים לטריילרים לחלק מהסרטים ברשימה?
אין לי מושג על מה רוב הסרטים בסקר וזה מתסכל אותי נורא…
הצבעתי לחומריו...
אהבתי את הספר, והתמונות שיצאו ורשימת השחקנים נראים סבבה. ויש אתר רשמי יפה, אז בכלל.
מה עם..
"המעיין" של אורנובסקי
המבוך של פאן
הטריילר משדר פנטזיה עם פוטנציאל של "סרט פנטזיה עצמאי מעולה". גם החיבור של הפנטזיה עם העולם האמיתי שברקע, ושלא היו הרבה סרטים שראיתי על פרנקו, ונראה לי שלא התעסקו איתו הרבה בקולנוע.
אני גם מצפה ל"… היה נמזר". כנ"ל.
חומריו האפלים לא קראתי. איכשהו לא מצלחתי להגיע אל זה וכשפתחתי זה לא משך אותי הלאה. וגם 300 נראה מושך, אם כי אני פחות מתלהב מסרטי מלחמה כגון זה.
הסימפסונס בלי שום ויכוח
ובפינת ה''לא ממש אש''כ, אבל בכל זאת''...
הסרט שאני הכי מצפה לו השנה הוא דווקא קונטרול של אנטון קורבין…
http://www.controlthemovie.com/
מישהו יכול להסביר לי
את ההתלהבות מ-300?
זה נראה לי עוד "טרויה" כזה, מה הסיפור?
יש טריילר מרשים שקצת מזכיר את הקרבות הגרנדיוזיים בשר''ה,
וזה מבוסס על קומיקס מצליח. ועוסק במלחמה היסטורית.
ויש שם דברים שנראים כמו קרנפי-מלחמה. לא יודע מה איתך, אבל אני אלך לכל סרט שבו יש לי סיכוי לראות קרנף-מלחמה מסתער לתוך גדודי צבא.
כולל המלך בבר?
טוב, אולי לא *כל* סרט.
אבל כל סרט שבו אין סיכון שלקרנפי המלחמה יהיו פפיונים ורודים, או משהו כזה.
מעטים יודעים שסאורון הוא לא רק 'שר הטבעות' אלא גם 'שר הקרנפים'.
טוב, לא, אבל זה נשמע מגניב.
אולי אתה צודק ובשר"ה היו גם קרנפים. זה לא יפתיע אותי.
אלה לא היו קרנפים
בספרים הם היו פשוט Great Beasts. בתוספות בדיוידי של 'שיבת המלך' יש הסבר על איך ב-Weta, כאילו שלא היתה להם מספיק עבודה, המציאו יצורים פרהיסטוריים שישמשו כאותן "חיות גדולות".
נכון
מבדיקה מעמיקה יותר בנבכי זכרוני, מדובר אאל"ט בסוג של תאו עם עור משוריין. בכל אופן, בהמות אורקיות כלשהן. לא שצריך להרוג אותן בגלל זה…ולא שאני רומז שבסרט הרגו אותן, כי לא.
על מה בעצם מדובר
לטובת מי שביקשו טריילרים ותזכורות.
גיבורי הדגל/מכתבים מאיוו ג'ימה: שני סרטים של קלינט איסטווד המציגים את הקרב באיוו ג'ימה, במלחמת העולם השניה, משתי נקודות מבט – האמריקאית והיפנית. 'איוו ג'ימה' אמור להיות אחד המתמודדים העיקריים על האוסקר השנה. טריילר:
http://www.apple.com/trailers/wb/lettersfromiwojima/trailer1r/
המבוך של פאן: סרט פנטזיה ספרדי של גיירמו דל טורו ('הלבוי', 'ילדים של אף אחד') שמקבל בארה"ב ובעולם ביקורות אדירות ודי הרבה תארי "סרט השנה". יומית וטריילר:
כתבה מספר 3479
הבופור: סרטו הישראלי של יוסף סידר, על פי הספר 'אם יש גן עדן'. יומית וטריילר:
כתבה מספר 3661
300: עיבוד לקומיקס של פרנק מילר ('עיר החטאים'), עם טריילרים מדהימים.
כתבה מספר 3633
גריינדהאוס: פרוייקט של קוונטין טרנטינו ורוברט רודריגז – שני סרטי אקשן/אימה באווירה קאמפית, שיוקרנו זה אחר זה. טריילר:
כתבה מספר 3655
רובוטריקים: גירסת מייקל ביי לסדרה המצוירת.
כתבה מספר 3652
הסימפסונס: אין צורך בהסבר.
כתבה מספר 3593
בייוולף: סיפור הרפתקאות על מלחמה במפלצות וכד', שביים רוברט זמקיס באנימצית "לכידת הופעה" (כמו 'רכבת לקוטב' – רק, מבטיחים לנו, יותר טוב). ניל גיימן השתתף בכתיבת התסריט, ובסרט משתתפים אנג'לינה ג'ולי, ג'ון מלקוביץ', כריספין גלובר ועוד. עוד אין טריילר, אבל גיימן מדבר קצת על הסרט בכתבה הזאת:
http://www.fisheye.co.il/gaiman
חומריו האפלים: המצפן הזהוב – עיבוד לספר הפופולרי של פיליפ פולמן, שינסה להיכנס לנעליים של שר הטבעות ונרניה במשבצת "סרט הפנטזיה המבוסס על ספר של סוף השנה" משתתפים ניקול קידמן, דניאל קרייג, אוה גרין ואיזו ילדה בשם דקוטה ששם המשפחה שלה הוא לא פאנינג.
סוויני טוד – עיבוד למחזמר על ספר-רוצח. טים ברטון. ג'וני דפ. סשה ברון כהן. הלנה בונהאם קארטר. ועל פי השמועות, גם אלאן ריקמן.
על מה בעצם מדובר
האמת היא ששווה אולי לתת מבט נוסף ל"המצפן הזהוב" – מסתבר שסטופארד הוא התסריטיאי.
הממ, אני לא בטוח
טום סטופארד כתב תסריט לסרט, אבל כשכריס ווייץ הגיע לסרט, לפני כמה שנים, הוא פחות או יותר החליט שהוא לא אוהב את התסריט של סטופארד, זרק אותו וכתב חדש. כך על פי השמועות, לפחות.
התלבטתי בין '300' לבין 'חומריו'.
והחלטתי ללכת על 'חומריו'.
הציפיות שלי לקראת הסרט הזה נמצאות כרגע בשמיים.
הלכתי על הסימפסונס.
הייתי מצביעה לסוויני טוד ולו רק בגלל שזה של טים ברטון וג'וני דפ שם. והלנה בונהם קארטר, וסשה ברון כהן, ואלן ריקמן (אלן ריקמן!!!). אבל אני עדיין לא יודעת מה לחשוב על הסרט בדיוק. אפילו טיזר לא יצא. לא? אז הלכתי על הסימספונס כי לסרט הזה אני מחכה מאז שראיתי את הסרט של סאות' פארק בגיל 11.
אני משוכנעת שבעולם טוב יותר, הייתי מצביעה לסרט של הרובוטריקים.
הכי מחכה לסרטים של איסטווד
וגם לסרט של טוד היינס על בוב דילן.
גם אני מצפה לסרט הנ''ל
הדבר שבאמת יהיה מגניב וחדשני בו הוא שלא יתנו את התפקיד של בוב דילן לשחקן אחד שיגלם אותו לאורך כל הסרט, אלא לקובץ די גדול של שחקנים ביניהם הית' לדג'ר, קייט באלנשט,קולין פארל, ריצארד גיר, ג'וליאן מור ועוד שיגלמו זמנים שונים בחייו של בוב דילן.
שם הסרט הוא "אני לא שם"
והאם כבר פורסם מתי הוא ייצא?
ברגע זה ''אני לא שם'' הפך לסרט שאני הכי מצפה לו השנה.
וכנראה גם רון מיברג.
גם אני מצפה לסרט הנ''ל
גם שחקניות ישחקו את בוב דילן?! וואו, הם ממש הצליחו להשתחרר מעניין הזהויות המקובעות…
ג'וליאן מור כנראה תגלם תפקיד אחר
מה שמשאיר את בלאנשט כאישה החידה שתגלם את דילן.
את יודעת,
כבר עשו את זה ב-Palindromes.
לא בדיוק.
ב'פלינדרום' כל השחקניות גילמו את אותה דמות. כאן, לפי ימד"ב, 7 שחקנים יגלמו היבטים או צדדים שונים בחיים של דילן.
שמועות שונות (למשל ערך הסרט בוויקיפדיה) טוענות שהבכורה תהיה
בקאן במאי 2007. אבל לא מצאתי מידע מבוסס על זה.
וזה שבלאנשט (ואולי גם ג'וליאן מור) תשחק את דילן באמת מסקרן. בכלל, הרעיון ששבעה שחקנים שונים ישחקו היבטים שונים בחייו הוא מקורי ומעניין.
בעיתון ''שבעה לילות'' של ''ידיעות אחרונות''
פירסמו לפני כמה שבועות טובים, ציטוטים של הבמאי טוד היינס שהוא מאוד מרוצה מקייט בלאנשט והופעתה בתפקיד של בוב דילן.
מה שבהחלט מעורר ציפיות חיוביות מהסרט.
מצד אחד, הוא הבמאי, אז מה הוא יגיד. מצד שני, אני מאמין
שקייט בלאנשט יכולה לשחק צלחת של ברוקולי מאודה, ועדיין להיות מעולה וממיסת-לבבות כרגיל.
תראה 'הקוראת בקלפים' ובוא נראה מה תחשוב אחר-כך.
ראיתי.
הסרט היה לא משהו, אבל היא עדיין הייתה מקסימה.
לא משהו? לא משהו?!
טוב, נו, אתה צודק. אבל עדיין, הייתי מעדיף אותה בתור ברוקולי מאודה.
שמועות שונות (למשל ערך הסרט בוויקיפדיה) טוענות שהבכורה תהיה
בלאנשט מגלמת אותו שם בשלב ה"חתיכי" שלו, שבו הוא נראה די אנרוגני. ראיתי איזה תמונה מהצילומים והדמיון לא מבוטל.
השלב הבא: קיליאן מרפי מגלם את קייט בלאנשט. יש דמיון רב.
אני בטוח שהסצנה הזכורה ביותר מתוך הסרט על קייט בלאנשט,
תהיה זו בה קיליאן מרפי יגלם את קייט בלאנשט מגלמת את בוב דילן.
אכן.
התוכל להביא קישור?
לא הצבעתי...
כי מכל הסרטים שאמורים לצאת אני הכי מחכה ל"אבק כוכבים". מישהו יודע מתי הטריילר אמור לצאת?
ואנשים עוד מעיזים לרשום ששנת 2006 הייתה שנת סרטים טובה...
אחרי שקוראים את השמות של הסרטים בסקר הקודם ובסקר הזה שנת 2006 נראת השנה הכי עלובה שיש…
נ.ב: סימפסונס, כמובן.
אני ממש מאושר לומר
שאני לא יכול לבחור סרט אחד מתוך הרשימה. נראה שהשנה הבאה מכוסה טוב בנושא בלוקבסטרים עמוסי אקשן (רובוטריקים, 300), קומדיות (סיפסונס), פנטזיה (ביוולף, המבוך של פאן) וקולנוע ישראלי (בופור).
סרטים נוספים לחכות להם- המעין (בכלל מיועד להגיע?), Aqua Teen Hunger Force: The Movie, עשרים ושלוש, 30 ימים של לילה (לפחות הרעיון נשמע נחמד)
לא הייתי מגדירה את ביוולף (האפוס) כפנטזיה,
ואם כן, כנראה שהייתי צריכה להכניס תחת אותה הגדרה גם את האיליאדה והאודיסיאה, חלק מהמהבהרטה, קלוולה ואגדות האחים גרים.
עם זאת, יכול להיות שהסרט ייצא בסוף סרט פנטזיה (ולדעתי זה יהיה חבל).
לא הייתי מגדירה את ביוולף (האפוס) כפנטזיה,
גם האיליאדה והאודיסאה הן פנטזיות. זה שאין שם מבוכים ודרקונים וחיקויי טולקין בשני שקלים לא הופך את זה ללא-פנטזיה. איך בדיוק היית מגדיר את הסיפורים האלו?
לא הייתי מגדירה את ביוולף (האפוס) כפנטזיה,
אני חושבת שהם יותר מיתיים מאשר פנטסטיים. כמובן שיש אלמנטיים פנטסטיים בכל הטקסטים שהזכרתי, לכן הזכרתי דווקא אותם. ההבדל (לדעתי) הוא שהם היו קיימים הרבה לפני ספרות הפנטזיה, ושהפונקציה שלהם שונה – הם לא נועדו רק בשביל בידור ואסקפים.
אסקפיזם, אסקפיזם.
מה זה בכלל אסקפים?
דמויות מכוערות בפרסומת לפלאפון.
דמויות מכוערות בפרסומת לפלאפון.
לא הייתי מגדירה את ביוולף (האפוס) כפנטזיה,
הם לא "היו קיימים לפני ספרות הפנטזיה", הם פשוט היו ספרות הפנטזיה של התקופה ההיא- סיפורי פנטזיה לא התחילו עם טולקין.
ולגבי חלק ב'- האם טענת כרגע שכל יצירת פנטזיה "מודרנית" נועדה רק לשם בידור ואסקפיזם?
ההבדל ברור.
הם נתפסו כמייצגים משהו שהתרחש באמת (לפחות במובן כלשהו של המילה, אבל כנראה במובן המילולי ביותר) והיוו בסיס לטקסים ופולחנים שונים.
לא הייתי מגדירה את ביוולף (האפוס) כפנטזיה,
א. לא מסכימה איתך. כפי שאדם ציין, הם נתפסו כמשהו שקשור למציאות באופן הדוק, והיתה להם חשיבות פולחנית ואף דתית.
ב. כן.
הזעקה הבלתי נשמעת למשמעות
וב"האל הלא מודע" – בונה ויקטור פרנקל, כיוון פסיכולוגי של הצורך הבסיסי של האדם במשמעות ובקשר עם אלוהים (כל שהו באיזשהו אופן).
ובקיצור – אני חושב שהצורך בסרטי פנטזיה ומד"ב ואגדות בכלל (כולל הארי פוטר) – הוא בגלל הצורך של בני אדם במשמעות בחייהם. וולכן, למרות שברמה מסויימת זה נראה כאילו סיפורים ריאליים וספרות מחשבה "נטו" זה להיות מחובר למציאות, ופנטזה ואגדות זה "לברוח", יש מובנים ומישורים בהם דווקא הריאליזם והציונליות הם הם ה"בריחה" והפנטזיה והאגדה הם "המציאות".
ובהקשר ישיר לזה – שר הטבעות למשל, באופן ברור ועוצמתי מאד (מנקודת מבטי), הוא מיתוס מודרני, שמשרת באופן כלשהו את אותם מטרות ששירת ביוולף (שאגב אין לי מושג קלוש מיהו ומהו ומעולם לא שמעתי עליו עד לפתיל זה). וההשוואות ההיסטוריות לשר"ה ארוכות וידועות מכדי להביאם. שתי תמונות שיש לי בראש מהסרט – הנאום של סרומן על המרפסת לצבא האורוק האי – שדומה להפליא לתמונות של היטלר נואם לצבאו, והנאומים של סרומן בזמן הכנת צבא האורקים שנשמע לי כמו טכנולוגיסט אנטי סביבתי (והתגובה של העצנים וזקנעץ).
ודוגמאות בולטות הם גם נרניה וגם החליל של פאן. בשניהם יש "בריחה" לעולם פנטסטי כתוצאה מהמלחמה והדיכוי בעולם "הזה" – בנרניה מהבליצ במלחמת עולם שניה שבגללה הילדים נשלחים לכפר, ובחליל מפרנקו ומשטרו (אם הבנתי נכון). ובסיפור שלא נגמר למשל יש גם בריחה – של ילד שמנמן מגורלו האומלל בקהילת ילדים אכזרית.
בכל המקרים הבריחה הנ"ל היא בעצם מסע שיוצר שינוי בנפשם של "הנוסעים", התבגרות, שעוזרת להם להתמודד טוב יותר עם העולם שבחוץ.
וכמו שאמר אסלן: "אבל שם (בעולם "הזה") אני נושא שם אחר. עליכםללמד להכירני באותו שם. והרי זו סבת הסבות שהובאתם לנרניה: כדי שלאחר שתכירוני מעט כאן, תוכלו להכירני טוב יותר שם." (סורת "המסע בדורך השחר" פרק טז פסוקים לח-מא).
ועל האמת המציאותית שביסוד המיתוס
לא התחלתי לדבר… (כי אין לי כח למיסטיקה ברמה הזו בשעה זו של הבוקר…).
אתה סותר את עצמך
או שמדובר באלגוריה לעולם המודרני – ואז הרי אין כאן חיפוש משמעות חדשה, אלא הצגת משמעות קיימת בלבוש חדש – או שמדובר כאן ברצון לבריחה מהמציאות (אסקפיזם, ובדיוק מה שדינגו דיברה עליו).
אני לא מכיר אף אחד שזובח לאלי הארץ התיכונה; אף אחד שחושב שזה קרה באמת (אני מניח שיש כמה כאלו, אבל שהם לא בדיוק נפוצים). לכן ההבדל בין מיתוס לבין פנטזיה עדיין חזק מאוד.
לאו דווקא - גם וגם
כשאני חושב על זה – יש נטיה להתייחס לאנשים שעוסקים בשאלות של מהות ומשמעות (פילוסופים, סוציולוגים, אנטרופולוגים – שנה ג' – ותיאולוגים חובבים) – מנותקים. ולעיסוקם כ"פלסף". ויתכן שבאמת חלק משמיעת סיפורים דתיים היא בריחה מה"מציאות" של כאן ועכשיו. ויחד עם זאת גם העיסוק המעשי בחיי היום יום, הוצאתו להורג של סדאם וירידת הדולר – היא בריחה מהשאלות של מאבק בין טוב לרע וגאולת העולם.
מה שאני רוצה לומר, בקיצור, הוא שאין סתירה בין האמירה שסיפור הוא "מיתוס", וגם "אלגוריה למציאות", וגם "בריחה". אלו היבטים שונים אפשריים של אותו דבר.
יש הרבה אנשים דתיים (ואף "חכמים" ורבנים) שרואים בחלק גדול מהסיפורים הדתיים אלגוריה, ויש ויכוח איזה סיפורים בהכרח הם _באמת_ מציאות היסטורית שקרתה ומה אלגוריה שמטרתה להעביר מסר או להאיר מציאות באור מסויים (שאלוהים חפץ בו). למשל יהיו אנשים שישבעו שאתונו של בלעם אכן היתה חיה וקיימת, ודיברה אל בלעם בלשון אנוש (וגם אני אגב מאמין בכך), ויהיו – למשל הרמב"ם היקר והמכובד – שחושבים שזה "חלום" במלים אחרות סוג של אלגוריה שאלוהים דרכה העביר מסר מסויים.
1984 של ג'ורג' אורוול זה אלגוריה או בריחה מהמציאות? אני יכול לראות הרבה תיכוניסטים שקריאת הספר היא בריחה מהמבחן במתמטיקה או מהמריבה של ההורים. ובכ"ז זה עדיין גם אלגוריה – ואני אטען שחלק ממה שהם מקבלים מזה זה המשמעות הזאת (שאם לא כן היו יכולים לברוח לכדורגל).
גם ק.ס.לואיס לא התכוון שיקימו במות לאסלן (שאגב בכל מקרה אין עבודתו בכך…), אלא שזה יעורר למחשבה לחפש את ה"אסלניות" בעולם שלנו. ולצידה מערכת הערכים וההתנהגויות שלמדו הילדים הבנרניה וליישמם בעולמנו. וגם בספרים עם פחות יומרות מודעות ל"חינוך" – כמו הארי פוטר – ברור שרולינג לא מתכוונת שנלחם בוולדמורט ובאוכלי המוות, ושיש כאן אלגוריה לגזענות ולנאצים למשל – בין השאר. מצד שני זה עדיין גם "בריחה".
הוא שאמרתי – גם וגם.
אם כי דת הג'דיי צברה לא מעט מאמינים.
ולואי ו''הכח'' יהיה עימך! (וברכת ה הגדול)
בהזדמנות הזו
אני משער שאתה מכיר את זה:
http://www.amazon.com/Greeks-Believe-Their-Myths-Constitutive/dp/0226854345
למרות שזה נראה מרתק, דווקא לא. הופה, לספריה!
הזעקה הבלתי נשמעת למשמעות
1. איך אתה יכול לדעת מה המטרות שמשרת ביוולף אם לא קראת אותו?
2. טולקין הכיר את ביוולף והיה מאוד מושפע ממנו (הוא אפילו כתב עליו מחקר די חשוב*), ולכן ההשוואה ביניהם לא ממש ניטרלית. או במילים אחרות, זה קצת מגוחך להגיד "ביוולף זה פנטזיה כמו שר"ה", כשברור שכותב שר"ה הכניס במכוון אלמנטים מ"ביוולף".
3. לסיכום – בפנטזיה יש אלמנטיים מיתיים ואפיים, כי זהו מקור ההשראה שלה. להגיד "ביוולף הוא סוג של פנטזיה" זה כמו להגיד "קוף הוא סוג של אדם" – זה ש-ב' צמח מ-א' לא הופך את א' לסוג של ב'.
תודה, נפל לי אסימון (אבל...)
קודם כל פתאום קלטתי על מי מדובר… בזכותך.
קודם כל צריל להודיע על משהו מאד חשוב ומשמעותי בעניין: יש תרגום חדש לעברית של באוולף!
תרגום של אריה סתיו בתוך "שבעה שערי שירה", שבעה כרכים עבי כרך (ומרובי מחיר) (כתורת משנה: "משוט פיוטי על פני תרבות המערב"), ובה תרגומי יותר מאלף יצירות של 215 משוררים מיוון ורומא ועד ימינו (מיוונית, לטינית, איטלקית, צרפתית, ספרדית, אנגלית, גרמנית, רוסית ופולנית). שתרגם בנוסף סונטות של שקספיר, את שירת רולן ומות הניבלונגים. האיש עצמו, אירה סתיו, מעניין מאד, איש שמאל לשעבר שהפך לימני (מאד), אינטלקטואל מבריק ולא כ"כ מוכר. ועסק בתרגומים הנ"ל כדי "לברוח" מהתסכול המאפיין רציונליסט הבחון את מצהנו הלאומי העגום. וכדאי לדעת על מפעל הענקים שהוא עשה.
ובשבת דיברתי עם חבר על הרכישה החדשה, והוא אמר לי שהוא מאד מתעניין בביוולף הנ"ל כי הוא היווה השראה לטולקין.
בכל אופן לשאלתך:
1. התייחסתי לביוולף מתוך הדיון כלאפוס מיתי עתיק (ולצורך העניין לא כ"כ משנה הפרטים).
2. הקשר ביניהם משרת בדיוק את מה שאני רוצה לומר שיש קשר ביניהם – ועל זה איננו חולקים כפי שכבר מובן לגמרי בשלב זה.
3. לוגית הטיעון שלך נכון לגמרי. אבל מהותית זה בדיוק מה שאני רוצה לומר. לא שבגלל.. זה מוכרח להיות כך, אלא שזה ככה בגלל סיבות מהותיות שקשורות לנפש האדם.
אני טוען (ואני אגב לא הראשון), שספרות המד"ב והפנטזיה ממלאים _באמת_ את אותו צורך נפשי ורוחני שמילאו פעם סיפורים כמו ביוולף בזמנו. המד"ב צמח בתקופה של רציונליזם מאד חזק וטוטליטרי כמעט. ודווקא מדענים – שמצד אחד היו שייכים דווקא לצד של מדעי חיים והמדעים המדוייקים, כמו אסימוב וארתור סי קלארק, למשל, כתבו מד"ב. ואני רואה בזה שהם לא היו יכולים להיות "דתיים" כי מבחינתם זה מיסטיקה ושטויות, אז הם נתנו ביטוי לצרכים הדתיים שלהם ולעולם הדתי הפנימי שלהם – ביטוי דרך סיפורים ואגדות מודרניות שבהם ה"קסם" וההדר נובעים מטכנולוגיה עתידנית – שזה היה "מותר" וכשר יחסית (בהתחלה גם מד"ב לא היה נחשב לרציני וראוי לכבוד).
והיתה תקופה שהמד"ב היה עיקר והפנטזיה טפל לו. ואני חושב שהיום המוקד השתנה והפנטזיה הפכה עיקר, כי אנשים והאנושות בכלל התאכזבו מהטכנולוגיה כאלוהים כל יכול ומשען בעת צרה ומקור הגאולה וכו' – וממילא חזר הצורך וגם הלגיטימציה לעסוק במישרין בעולמות רוחניים יותר.
עכשיו – קודם כל זה ניתוח שהוא פרי רוחי ומחשבתי ואף אחד לא חייב להסכים איתו. ועוד, אינני טוען – ש_כל_ פנטזיה ומד"ב הם כאלה. מצד שני אני גם לא חושב שכל אדם "דתי" הוא באמת כזה. אני חושב שה"דתיות", "רוחניות", "חיפוש אחר המשמעות והאל", ועוד כל תיאור מקביל אפשרי אחר – הם חלק מהותי מנפש האדם באשר הוא, ושספרות הפנטזיה והמד"ב המודרנית היא מקום בו הצורך האנושי הזה בא לידי ביטוי.
מחזקת את המלצתך על
"שבעה שערי שירה", וחצי מסכימה איתך לגבי השאר…
והחצי השני?...
אשכנזיה.
המסוך של פאן והרובוטריקים
כיוון שכבר ראיתי את המבוך של פאן, אני יודע שזה יהיה הסרט הטוב ביותר בשנה הבאה בקטגוריה הזאת, ובכלל.
כיוון שחשבתי שהגיוני להצביע לסרט שעוד לא ראיתי , אז קולי הלך לסרט הרובוטריקים. לא כי אני חושב שיהיה ממש טוב, אלא כי אני מאוד רוצה שהיה לפחות סתם טוב.
יש לי הרגשה ש 300 יהיה יותר טוב למרות זאת.
-האשף הדגול
האם הכוונה ''המוסך של פאן'' או ''המסור של פאן''?
דהיינו האם מדובר בפנטזיה ריאליסטית על חיי פיות המוסך בסגנון טרי פראצט בפנטזיית אימה?
(ניטפוק ניטפוק הידד)
הידד לניטפוק בהחלט,
אבל איך אומרים? הפוסל במומו וגו'? לפני שנייה וחצי אתה קראת לו חליל…
הידד
החליל (של פאן) זה סתם טעות אפורה…
בכל אופן הידד לקריאה המשווה
גוסט ריידר? צבי הנינג'ה?
אני דווקא מצפה לסרט אנימציה שהוא גרסה חדשה לצבי הנינג'ה, ולסרט של גוסט ריידר (ייקרא שמו בישראל: רוכב הרפאים.) עם ניקולס קייג' שאמור לצאת עוד חודשיים בערך.
אני חושב שהשם העברי שלו הוא ''גוסט ריידר''.
כמה אירוני שהגבת לאדם שכינויו ''ביזארי'',
כשלמעשה התשובה הביזארית הייתה שלך.
אני היחידה פה שלא שמעה על שום סרט?
(חוץ מהסימפסונס כמובן)
ככה זה כשלא מתעדכנים ביומיות של עין הדג וברכילויות בעיתונים.
אז אני אמשיך ללכת לראות סרטים בקולנוע בלי לדעת עליהם שום דבר מראש, כמו שעשיתי כל השנה – ודווקא הלך לי לא רע.
תהיה.
כבר כל כך הרבה זמן שג'וני וברטון עשו סרט ביחד שמבוסס על רעיון מקורי של ברטון.
אני אומר שזה צריך להיעשות בקרוב ואולי אז נקבל משהו שיתעלה על "המספריים של אדוארד".
אני חושב ש-Corpse Bride עונה להגדרה
והוא בהחלט לא התעלה על 'המספרים של אדוארד'.
אני חושב ש-Corpse Bride עונה להגדרה
הוא היה במקור אגדת עם. רוסית, נדמה לי.
הא!
פרח מזכרוני…
אכן לא התעלה. אבל היה קרוב מאד.
אני התכוונתי בכל מקרה לסרט "אמיתי" ולא אנימציה.
אחרי המספריים לדעתי ברטון עשה 3 סרטים שכמעט הגיעו לרמה של המספריים:
חתונת הרפאים, באטמן חוזר וסליפי הולו.
אבל הם עדיין לא הגיעו לאותה רמה, אז קשה לדבר על התעלות.
אני מסכים.
למרות שאישית, אהבתי מאוד את Big Fish (שאינו מבוסס על סיפור של ברטון, ולכן לא עונה להגדרה – אבל הוא עדיין סרט מצוין) ואת Mars Attacks (למרות שאינו וגו').
'סיפורי דגים'
מתבסס על הספר בצורה רופפת ביותר. כדי להמחיש עבור מי שלא קרא: מערכת היחסים בין אבא בלום ובנו, למשל, היא תוספת של ברטון.
''סליפי הולו''
האם אפשר להניח שזכרונותיו של מר קריין אודת אימו גם הם תוספת של ברטון?
*בלי שמץ של ציניות, פשוט נראה שאתה בקיא בדברים כאלה וזה נראה לי המקום לשאול.
לא שאלת אותי אבל...
אני אציין שסליפי הולו גם מתבסס באופן די רופף על המקור.
וסיפורי דגים זה ספר טוב? הוא שוכב אצלי על המדף כבר כמה חודשים לצד עוד כמה ספרים שעוד לא קראתי…
הוא ספר חמוד ביותר
שעוזר להעביר נסיעה או שתיים באוטובוס. הסרט, גם אם מבוסס באופן יחסית רופף על הסיפור, עושה אותו יותר טוב.
המצפן הזהוב
לאחר שקראתי את סדרת הספרים.
הסרט המתקרב על הספר הראשון הפך להיות הכי מצופה אצלי,
300 והסימפונס גם הם סרטים חשובים
אבל אני הכי אהבתי את העלילה של הספר שעליו מבוסס הסרט,אני רק מקווה שיעשו אותו טוב,
בנתיים אני שומע רק דברים טובים בחדשות על הסרט.
http://www.apple.com/trailers/disney/bridgetoterabithia/
נדמה לי שדיברו עליו קצת, איפהשהו בפורום, אבל בכל אופן עכשיו במקרה ראיתי אותו שוב והוא נראה לי בעל פוטנציאל (לא קראתי את הספר). אמנם יש בו אלמנטים שמזכירים את שר"ה וגם את נרניה אבל זה לא אומר שזה לא טוב…
ואגב דיברו מזה זמן מה על הסרטה של ספר אורסולה לה גוין, שלא לדבר על טרי פראצ'ט קיצור שמח בענף.
כבר היה על זה סרט
http://www.imdb.com/title/tt0088853/
יצא בשנת 1985,ולא קיבל מחמאות מיוחדות.
נקווה שהפעם זה יצא טוב.
אגב, איך אפשר להסביר את ''הסימפסונס''?
שאו-טו-טו עוקפים את 300?! ממש מוזר.
בקלות:
אחת מן הסדרות הטובות בכל הזמנים עוברת לקולנוע. היו דיבורים על זה כבר די הרבה שנים, יש אנשים שמצפים מאז.
הספר מומלץ בחום. לא נראה לי שהוא תורגם, אבל גם ככה האנגלית בו לא מאוד קשה.
אוף זה כל כך קשה!!!
התלבטות מאוד קשה בין חומריו האפלים, 300 והמבוך של פאן…
בסוף 300 ניצח אבל ממש ממש בנקודות.
איזה קרב בין הסימפסונים ל-300... אקשן בשידור חי.
איזה קרב ענקים. מתקרב לרמת הקרב של הסקר הקודם בין פוטר לשודדי לספיידי…
הצבעתי לסרט מתוך בורות.
לא ידעתי (כלומר, לא זכרתי) שיש סרט של ברטון עם ג'וני דפ (למרות האכזבה מצ'רלי, ועוד כמה אכזבות מברטון), לא ידעתי שיש סרט של טרנטינו (למרות שעיר החטאים ממש לא משהו), נרמז כאן איפושהו שיש סרט של לינץ' (לינץ' למען השם!)…
ובכל זאת אני לא מצטערת שהצבעתי למבוך של פאן. תחושות כמו זו שהטריילר הזה גרם לי לא באות כל יום. ואם אפשר לשאת תפילה קצרה לאלוהי האתאיסטים: שיגיע למסך הגדול, הלוואי.
לינץ'! מישהו אמר לינץ'? איפה לינץ'?
נראה לי שזה הפתיל שזרק אותי לשם
כתבה מספר 3669
אהה,
איכשהו פיספסתי את זה. תודה!
אוקיי, זה טוויסט מעניין.
'300' הוקרן בפסטיבל ברלין.
לקולן של קריאות בוז, צחוקים ונטישות המוניות.
לפחות על פי הדיווח של הבלוג הזה.
http://www.cinematical.com/2007/02/14/berlinale-update-300-screens-to-chorus-of-boos-in-berlin
אח, אין כמו שמחה לאיד.
כן, הטריילרים של "300" נראים נהדר. אבל אחרי שנרגעים מהאסתטיקה, מגלים שמה שנשאר הוא חבורה של beef-cakes שצורחים במקום לדבר, שאריות של מפלצים משר הטבעות, א-דיוקים היסטוריים (מיליון פרסים? כנראה שלא) והמון המון המון פאתוס שובינסטי. אולי זה עובד פחות טוב במסגרת של שעתיים. מצד שני, ידוע שהגרמנים אוהבים ערבים ושונאים את אמריקה. אולי זה בגלל זה.
ובתגובה מאוחרת:
ללא ספק. הטריילרים דווקא הפילו אותי בפח פעם אחר פעם, אבל הייתי צריך לקרוא את הקומיקס כדי לדעת שחוץ מכמה רגעים מעניינים, הרוב יהיה גברים מלוכלכים שנלחמים בהמון אנשים. ולאחד מהם יש המון תכשיטים.
ועכשיו, הביקורת מאותו הבלוג:
http://www.cinematical.com/2007/02/14/berlinale-review-300/
למי שלא קרא את הספר אני ממליץ *לא* לקרוא, מחשש לספוילרים (שרובם מופיעים כבר בטריילרים, אבל לא כולם). בגדול, זאת לא ביקורת כתובה היטב או מנומקת במיוחד, אבל היא אומרת שהסרט משעמם ומשוחק רע.
אז מה, אפסו הסיכויים לסרט Watchmen מוצלח?
איי! איי! החלק האחראי על 'אלן מור' במוח שלי מתפתל ביסורים!
זאק סניידר? זאק? סניידר?! מה הוא כבר עשה בחיים שלו שמגיע לו לביים את Watchmen? לצורך העניין, מה כבר אלכס צה עשה שמגיע לו לעבוד על התסריט?
לא פלא שמור שונא את הוליווד.
אני לא מבין למה אתם תמיד מקשיבים לבלוגרים.
הרי ברור שהם רוצים שנחשוב שההקרנה היתה כשלון, כי הם שונאים כל דבר שיוצא מהוליווד. והם גם קומוניסטים. ואנשים רעים.
הנה, תקראו דיווח של אנשים קצת יותר אובייקטיביים – היחצנים של .Warner Bros:
http://superherohype.com/news/topnews.php?id=5221