המשכונים מאוחרים הם ככלל רעיון רע, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל: האנימטור גנדי טרטקובסקי ('סמוראי ג'ק', 'מלחמת המשובטים') יביים המשך ל-'The Dark Crystal', הסרט של חברת הנסון מ-1982, בעזרת בובות ורקעים ממוחשבים.
02.02.2006
יומית המשכונים מאוחרים הם ככלל רעיון רע, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל: האנימטור גנדי טרטקובסקי ('סמוראי ג'ק', 'מלחמת המשובטים') יביים המשך ל-'The Dark Crystal', הסרט של חברת הנסון מ-1982, בעזרת בובות ורקעים ממוחשבים.
" />
  עוד התפתחות חיובית באוסקר-הלא- ישראלי: אחרי הקדמת הטקס והניסיון לרסן את המרוץ, גם בילי קריסטל הוחזר, אחרי הפסקה של שלוש שנים, להנחות את הטקס בפעם השמינית - וטוב שכך.
28.09.2003
יומית עוד התפתחות חיובית באוסקר-הלא- ישראלי: אחרי הקדמת הטקס והניסיון לרסן את המרוץ, גם בילי קריסטל הוחזר, אחרי הפסקה של שלוש שנים, להנחות את הטקס בפעם השמינית - וטוב שכך.
" />

מי שמבין ממליץ קריסטל

  המשכונים מאוחרים הם ככלל רעיון רע, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל: האנימטור גנדי טרטקובסקי ('סמוראי ג'ק', 'מלחמת המשובטים') יביים המשך ל-'The Dark Crystal', הסרט של חברת הנסון מ-1982, בעזרת בובות ורקעים ממוחשבים.

02.02.2006
יומית
המשכונים מאוחרים הם ככלל רעיון רע, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל: האנימטור גנדי טרטקובסקי ('סמוראי ג'ק', 'מלחמת המשובטים') יביים המשך ל-'The Dark Crystal', הסרט של חברת הנסון מ-1982, בעזרת בובות ורקעים ממוחשבים.

26 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. סמוראי ג'ק, מלחמת המשובטים

    גל

    *והמעבדה של דקסטר*!
    אל תשכחו את המעבדה של דקסטר.

  2. הנסון יצר גיהנומים קטנים.

    ניקי

    אני לא יכולה לחשוב על גורל מפחיד יותר מלהיתקע בעולם של "המבוך" או "הקריסטל", עם האלימות השרירותית של הכל וחוסר הנשמה והבובות המחרידות בכיעורן. "הקריסטל", בנוסף לכל זה, הוא גם משעמם פחד. מילא סיקוול באנימציה (שאז הייתי סומכת על היצירתיות של טרטקובסקי), אבל שוב להוציא מהמחסן את ערימות הבד המכוערות עם המקל בתחת? אוי.

  3. מאחר והבדוח האפל הראשון היה נוראי,

    Kipod

    אני לא רואה למה המשך לו עשוי להיות דבר טוב. פרט לעובדה שלא יהיה לו קשה להתעלות על המקור.

    • כי הוא סרט פולחן ענק.

      Shabby

      גם אני לא אהבתי אותו, אבל בארה"ב דורות שלמים גדלו על הסרט המכוער הזה. הסופרלטיבים שנשפכו על הסרט בכתבה שבלינק באים מהמעמד הקאלטי שלו, וכידוע אין קשר בין קאלט לבין איכות.

  4. הסרט הראשון היה כ''כ דבילי

    מקליין

    "המבוך" היה סרט טוב, אהבתי. אבל "הקריסטל האפל"? זוועה. בשביל מה לעשות המשך?

    • אמנם נקודה

      פרשדונה

      שאני מסכים איתה בפה מלא- גם אני אהבתי את המבוך וחושב שהקריסטל זה סרט מטומטם (אהבתי את הסרט בכיתה ד' ואז ראיתי אותו שוב בשנה שעברה. אוי. באמת שהייתי צריך להשאיר אותו כזיכרון ילדות שמח), אבל הועלתה פה עוד נקודה לעניין- לא יהיה קשה להתעלות על הסרט הראשון. טרטקובסקי הוא אנימטור מוצלח ויצירתי והנסון גם השתפרו מאוד מאז התקופה האפלה של הקריסטל (משחק מילים! תפסתם?! תפסתם?!) (….), ואם העלילה תהיה סבירה דווקא יכול לצאת סרט אכיל מאוד.

  5. גנדי טרטקובסקי!

    ננסק

    תעשה לי ילד!

    ואם לא, אז תעשה לי סרט!

  6. למה שהנסון לא ידבוק במדיום הטלוויזיוני?

    MuchRejoicing

    הסדרות שהוא קשור אליהן כל כך הרבה יותר טובות מהסרטים (למרות שלמען האמת, פשוט קשה להתעלות על סיפורי עמים…). לא חבל לבזבז את כל האנרגיות היצירתיות האלו?

    • כי הוא מת?

      ארמדילו

      'הקריסטל האפל', לפחות בחצי השעה הראשונה שלו, אכן מביך לא פחות משהוא משעמם. אבל 'לבירינט' הוא גם סרט. ולא סתם סרט, אלא אחד מושלם. וצפיה חוזרת הוכיחה שהוא עדיין מקסים, חכם ועתיר דמיון כמו שזכרתי אותו. עם כל הכבוד לכלב מ'סיפורי עמים', שיא הכשרון של סדנת הנסון הגיח דווקא במדיום הקולנועי.

      • הוא לא יהיה האמן הראשון שייצור פוסט-מורטם.

        MuchRejoicing

      • מושלם?

        Kipod

        הוא היה עשוי להתקרב לדרגה הזאת, אילו היו חותכים החוצה את הסצינה של המפלצות האדומות המזמרות.

        • לא, הוא לא באמת מושלם.

          ארמדילו

          מהבחינה הזו הוא די דומה לכל סרט שיצא אי פעם. אבל מה בעצם רע בסצינה עם המפלצות האדומות (פרט לישבון הקשה שעבר עליה)?

          • היא לא מיושבנת

            רד פיש

            היא פשוט גרועה, והיתה כזאת מאז ומעולם. גם בצפיה הראשונה בסרט חשבתי ככה. חוץ מזה, סרט נהדר. אבל לא מושלם.

            • היא גם מיושבנת וגם גרועה.

              ניקי

              וגם מיותרת ולא-מובנת ומאוד צורמת ומטרידה ויזואלית ומוסיקלית. ראיתי את הסרט לראשונה לפני יומיים כך שעדיין יש לי לא-נעים בבטן מהסצינה הזאת. אני מברכת על כך שפספסתי את הקלאסיקה (?) הזאת כשהייתי ילדה.

              • ראית את הסרט לראשונה לפני יומיים?!

                רד פיש

                מוזר.

                בכל מקרה, אני חושב שחלק מהגדרת התואר "מיושבן" היא משהו שפעם היה טוב, מה שלא נכון לגבי הסצינה הזאת.

                • כן, אני יודעת. אני בשוונג של השלמת פערים.

                  ניקי

                  ואני חושבת שמי שצפה בסרט אז היה קצת פחות המום מהדפיקות הטכנית של ההדבקה על הרקע בסצינה הזאת. לכן אמרתי "מיושבן". אבל אתה צודק, זו לא ההגדרה הנכונה.

                  • וחוץ מהסצינה הזאת?

                    רד פיש

                    בתור אחת שראתה את הסרט לראשונה בהיותו (כנראה) מיושבן עד מאוד, מה חשבת עליו?

                    • אפשר להבין ממה שכתבתי למעלה, לא?

                      ניקי

                      ג'יפה. לא מושך ויזואלית, לא מעורר סימפטיה והעלילה לא מתרוממת (חוץ מבכמה קטעים סוחפים לקראת הסוף, כמו נשף הריקודים והמדרגות של אשר). חוץ מזה, כאמור, היה שם משהו מעוות בצורה מאוד לא נעימה. אני כמעט מצטערת שראיתי. לא יודעת, אולי זאת אני.

                      ג'ניפר קונלי מקסימה.

            • סבבה. אני מוכן להתפשר על ''נהדר''.

              ארמדילו

        • כן, אני מסכים גם עם זה.

          פרשדונה

          סצינה טיפשית נורא ולא קשורה עד מאוד.

  7. הסגנון של גנרי.

    יונתן

    מעניין איך סגנון האנימציה החד והנקי של טרטקובסקי ישתלב עם הרכות וחוסר הדיוק שבטכניקת בובות בלייב אקשן.
    הוא דווקא חזק בעיצוב דמויות (הוא גם אחראי לג'וני בראבו ולפאוור פאף )ובאקשן וחלש בתסריטים.
    זה יהיה הפיצ'ר הראשון שלו. אני חושב.

    • אני לא יודעת

      גושפנקא

      הוא לא עשה שום תסריט של סמוראי ג'אק?
      זאת אחת התוכניות היותר מבריקות שנתקלתי בהן, מכל כך הרבה בחינות, והרבה פעמים גם תסריטאית.

      אמנם היא נופלת לקלישאות של "אוי, מאיפה אני אמצא מכונת זמן", ואז ב-מ-ק-ר-ה הוא שומע סיפור על מקום בו הוא יוכל להשיג, ואז תמיד הוא מפספס בגלל אקו הנודניק. אבל היא עושה את זה בחן רב, ויש כל כך הרבה פרקים עם הומאז'ים פשוט מדהימים.

      אחת התוכניות האהובות עליי.

      • לעומת זאת, מלחמת המשובטים

        Sabre Runner's Com[uter Troubles

        שראיתי אתמול, היא פשוט מוזרה.

        בהחלט היה מעניין להשלים את החור הזה אבל…
        לי אין אם זה ממש בעיה אבל אח שלי כל הזמן התלונן על סגנון האנימציה הפשטני שמנסה להיות חיקוי אמריקני לאנימה.
        מבחינתי, הקרבות הקרובים היו לא משהו אבל אהבתי את הגדולים יותר. לא אהבתי את הלחימה סגנון היאבקות (אחד חוטף מכות עד שהוא נופל, מחכה שנייה וקם. השני חוטף מכות עד שהוא נופל, מחכה שנייה וקם…)
        היו שם המון קטעים מגניבים (קול! ג'דיי נלחם בידיים חשופות! קיט פיסטו מתחת למים! גריבוס! גריבוס ענק!) אבל היו המון קטעים שמעוררים תגובות כמו "כן, בטח" או "נו, באמת". דוגמאות קלות: מייס ווידנו משתלט על חללית רובוטית על ידי תפיסה בחוטי החשמל שלה או קופץ משדה הקרב, אל הילד על הגבעה, שותה מהמימייה שלו וקופץ חזרה. חלק גדול מהקרב התת-ימי. וקרבות החלל…
        קרבות החלל היו לרוב דיי מפגרים. הרעים רודפים אחרי אנאקין במשך שתי דקות ולא פוגעים בו ואחר כך טסים ישר אל היריות שלו ומתפוצצים.

        את מלחמת המשובטים אני נאלץ לסכם כ'טוב שראיתי אבל היה יכול להיות יותר טוב… הרבה יותר טוב'.

        • לעומת זאת, מלחמת המשובטים

          מקס צ'פלין

          היתרונות והחסרונות של העבודות שלו מוכיחות למה אקשן קומי הוא הדבר הכי טוב שהוא יודע לעשות, ודרמה – הכי גרוע. איכותו של הסרט, אם כך, תלויה בכמות האקשן, ההומור והעלילה בו.

          סגנון האנימציה הפשטני, הזוויתי ובעל קווי המתאר העבים-מדי מזוהה עם חברת האנה-ברברה (כיום אולפני קרטון נטוורק) עוד משנות ה-60.

      • אני לא יודעת

        יונתן

        אין לי מושג.

  8. שובה של הקאמפית2

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד היה לי זכרון מעורפל מהסרט, שלזכרוני צפיתי בו לראשונה בערוץ 1. אני מודעת לעובדה שאני מסתכנת פה בסקילה אונליינית באבנים מילוליות של דגים ('שששונאים ביקורות קולנוע'), אבל אני פשוט חייבת לומר שלמרות ש"המבוך" היה ויזואלית יפה יותר, לדעתי הוא היה בסך-הכל די ילדותי ולא מעניין בכלל. אולי עם מעט יותר רגש של הדמויות הייתי סולחת לו יותר בקלות. ויותר מזה – אני אהבתי את "הקריסטל האפל" מאוד, היה לו מסר טוב ועיצוב מגניב, בלי אנשים מעצבנים שלא יודעים לשחק. לעומת זאת, דווקא סרט ההמשך מדאיג אותי קצת.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)

מי שמבין ממליץ קריסטל

  עוד התפתחות חיובית באוסקר-הלא-
ישראלי: אחרי הקדמת הטקס והניסיון
לרסן את המרוץ, גם בילי קריסטל
הוחזר, אחרי הפסקה של שלוש
שנים, להנחות את הטקס בפעם
השמינית – וטוב שכך.

28.09.2003
יומית
עוד התפתחות חיובית באוסקר-הלא-
ישראלי: אחרי הקדמת הטקס והניסיון
לרסן את המרוץ, גם בילי קריסטל
הוחזר, אחרי הפסקה של שלוש
שנים, להנחות את הטקס בפעם
השמינית – וטוב שכך.

18 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. יופי. השאלה היא האם זה יקצר את הטקס למשהו הגיוני,

    Merlin

    נניח, רק 18 שעות…
    אמנם הוא משעשע, אבל פרסי MTV נשארים האופציה המועדפת.

  2. הנה רעיון

    הפינגווין

    בילי קריסטל וסטיב מרטין על במה אחת. שניהם מתחרים ביניהם בבדיחות קרחת/שלג, תוך ירידה ממושכת על המועמדים. לבסוף, מגיעה וופי גולדברג ומרביצה להם סטייל קיל ביל (ווליום 1). אני מרגיש סטארט-אפ מתקרב.

  3. off-topic

    ליאופולד

    איליה קאזאן, מגדולי במאי הוליווד, נפטר.
    http://www.hollywoodreporter.com/thr/index.jsp

    • off-topic

      שלופץ

      וגם דונלד אוקונר, זה המצחיק מ"שיר אשיר בגשם".

  4. לא קשור

    האשף הדגול

    אבל טריילר שר"ה באיכות הרבה יותר טובה http://img-nex.theonering.net/movies/aol_rotk.mov

    -האשף הדגול

  5. אני פשוט לא אוהבת אותו

    ניצן

    אני ממש מצטערת אבל הוא לא מצחיק אותי, כל השירים שלו מעצבנים אותי, כל כך שמחתי שלקחו אנשים אחרים להנחות במקומו.
    למה אני שוב אצטרך להתענות מול המסך עם הנוכחות המעצבנת שלו??

    • שאלה מסקרנות:

      חפטון קרודיצר

      את לא אוהבת אותו בתור מנחה טקס האוסקרים, או שאת לא אוהבת אותו, נקודה? כי אם להתחכם ל"כבש ה-16", אני לא מבין איך אפשר להיות עצובים, כשרואים את בילי קריסטל.

      מאוד אהבתי אותו ב"כשהארי פגש את סאלי". העברתי מולו שעות רבות בילדותי כששיחק ב"בועות". והוא היה גדול מהחיים בתור "מייק וזאובסקי" (וגם זכה להערצתה הנצחית של לונג ג'ון, עובדה שאין להקל בה ראש).

      התפקיד שהוא עשה ב"אמריקה מאוהבת", היה פשוט נהדר, וכנ"ל ב"מר מוצ"ש" (למרות שכשראיתי את הסרט לאחרונה, לא אהבתי אותו כמו פעם). יש בו קסם כזה של נוכל קטן, שהוא בעצם בן-אדם מאוד נחמד, אבל עושה כל הזמן המון דברים קצת מגעילים.

      וכל זה בלי להגיד אף מילה על ה"הנסיכה הקסומה" ו"סאטרדיי נייט לייב".

      • תשובה פשוטה

        ניצן

        אני פשוט לא אוהבת אותו.
        (דווקא את הסרטים שציינת אני מאוד אוהבת)
        סטיב מרטין לדעתי היה ממש מצחיק, גם וופי גולדברג עשתה עבודה טובה בהנחייה.
        לדעתי ויין בריידי יכול להיות מנחה מצויין, הוא גם רציני וגם כובש והוא יודע לשיר נהדר.

        • ואני אומר שצריך לשלב.

          שלמקו GRAS

          בילי קריסטל יוצר את קטעי הפתיחה הטובים ביותר (שמהם שלישיית מה קשור השאילו בטקס המוישה, אחד הקטעים הטובים יות שם). סטיב מרטין מנחה את שאר הטקס עם בדיחות בלתי פוסקות. ווופי נותנת שואו בין הפרסים. ככה יכול להיות טקס מושלם.

          • יש לי רעיון יותר טוב:

            לונג ג'ון תפסה תחת

            רד יישא דברים בתחילת הטקס, ובשאר הזמן אני אעמוד על הבמה ואעסיק את הקהל בקריאות "הא!" ו"האאאאאאא!".

            • אם כי, בסוף בטח יבחרו באוווומה.

              שלמקו GRAS

              ואחרי המונולוג של טרנטינו בקון, כולנו יודעים למה.

              • או-מה, קי-א-נו

                ברווז גומי

                קיאנו, אומה.

                אופרה.

                • אני לא הבנתי את הבדיחה כנראה..

                  החתול המחייך והשעון

                  אבל עצם החלוקה להברות גרמה לי לחייך. המשך כך.

                  • זה ציטוט של מנחה האוסקר הנשכח

                    ברווז גומי

                    דייויד לטרמן כמובן.
                    הוא הציג את הקהל זה לזו, הצחיק אותי אבל השאיר את האולם בלוס אנג'לס דומם ומהרהר מה רוצה מהם הבחור הניו יורקי המוזר עם הרווח בין השיניים.

                    • כן, אני זוכרת שראיתי את זה,

                      Merlin

                      ופשוט לא הבנתי מה מצחיק פה. והוא חזר על זה לכל אורך הטקס, גם כשהיה ברור שהבדיחה לא עובדת.

                      • *הולך לחפש דוגמאות וסרטונים*

                        החתול המחייך והשעון

                        תודרבה.

            • זו ממש בושה שאין..

              החתול המחייך והשעון

              ערוץ "הא!" "האאאאאא!" בטלוויזיה..

          • ואני אומר שצריך לשלב.

            ניצן

            דווקא לא רעיון רע בכלל

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)