![]() |
||
זה התחיל עם עו"ד סיני שתבע מהקולנוע 17 דולר משום שהסרט התחיל באיחור של 4 דקות, והתפתח לתביעה ייצוגית נגד רשתות בתי קולנוע בארה"ב: תפרסמו מתי הסרט באמת מתחיל, אחרי הפרסומות – או שפשוט תתחילו אותו בזמן. מתי אצלנו? |
![]() 01.03.2003
|
יומית
זה התחיל עם עו"ד סיני שתבע מהקולנוע
17 דולר משום שהסרט התחיל באיחור של
4 דקות, והתפתח לתביעה ייצוגית נגד
רשתות בתי קולנוע בארה"ב: תפרסמו מתי
הסרט באמת מתחיל, אחרי הפרסומות –
או שפשוט תתחילו אותו בזמן. מתי אצלנו?
![](/images/1415.gif)
17 דולר משום שהסרט התחיל באיחור של
4 דקות, והתפתח לתביעה ייצוגית נגד
רשתות בתי קולנוע בארה"ב: תפרסמו מתי
הסרט באמת מתחיל, אחרי הפרסומות –
או שפשוט תתחילו אותו בזמן. מתי אצלנו?
מתי אצלנו?
רק העלאת השאלה מראה פה על אופטימיות יתר.
וכי למה?
כל מה שצריך זה עורך דין שואף פרסום אחד. תובעים, מקבלים כמה איזכורים בעתונים, מעלים את רמת המודעות של הציבור לנושא, ואז כנראה שמפסידים (ואם לא – אז בכלל נהדר).
צריך לציין אולי שגם הסיני (שכרטיס הקולנוע שלו עלה 8.5 דולר) וגם האמריקאים (קרוב ל-10 דולר) שילמו יותר על כרטיסי הקולנוע שלהם משאנחנו הישראלים משלמים. אם מחירי הכרטיסים בארץ יעלו עד כדי כך, והקולנועים *עדיין* יקרינו פרסומות, זה אולי ימריץ את התביעה.
אנחנו בישראל: צריך לתבוע גם את הצופים
שיבואו בזמן
לא ידברו בטלפון (או בכלל)
אסור להכניס ערסים לקולנוע
גם לא ילדים (רק אילמים)
שכחתי משהו?
כן.. ונשפר את זה
נשים גלאי קול בקולנוע, ואם מישהו יוציא צליל, מכונת ירייה תרסס אותו במקום.
אני אתחיל לעבוד על זה כבר עכשיו.
מי איתי?
אני!
אבל לא יריה. זה גם רעש!
אני בעד זריקת רעל שמושתלת בכסא.
אפשר לחבר משתיק קול לרובה.
השאלה היא מי ינקה אח"כ את הליכלוך.
מנקים בבתי קולנוע?!?
יש לי פתרון לזה
נשאיר קורבן תורן אחד.
הוא ישאר בחיים וינקה את הכל.
ומה איתו?
מי יטפל בו? ומי ינקה את השאריות שלו אחר כך?
ומה איתו?
הוא ישאר.
הוא יהיה האחרון שדיבר
כל הכבוד על הכותרת ליומית
בלי קשר לשערוריה של עשרים דקות פרסומות אותם צריכים הצופים לראות לפני הסרט*, הפרסומת לפאנטה היא אכן, בלי שום תחרות, הדבר הכי דוחה שרץ על מסכי הקולנוע בארץ. סרטי האחים פארלי נראים לידה כאילו הם יצאו ממוזיאון הלובר. אני בהלם מהעובדה שמישהו חשב ברצינות שהפרסומת הזאת תגרום לי לקנות משהו, על אחת כמה וכמה משהו ששותים אותו.
* מצד שני, אני צורך סרטים מול מכשיר ה-DVD שלי, בדרך כלל. לקולנוע אני הולך פעם בכמה חודשים. תגידו, מי שהולך באופן קבוע לקולנוע מתרגל למטרד הזה, בסופו של דבר?
אני רק רוצה לחזק את דבריו של רז:
נכון.
גם ב-DVD אתה לא פטור
מי שצופה ב-DVD בהדפסה ישראלית (כלומר, כל מי שנזקק מדי פעם לתרגום, שזה פחות או יותר כולם) נתקל לפעמים בדיסקים (שהם בלי יוצא מהכלל מהזן המושקע פחות והמכוער יותר) שכוללים בתחילתם פרסומות. זו לא היתה בעיה גדולה אם אפשר היה להשתמש בכפתור המאוד שימושי של "דלג קדימה" – אבל לא, לדעת מפיקי הדיסק הפרסומות האלה חשובות בדיוק כמו האזהרה בתחילת הדיסק. אי אפשר לדלג עליהן. גועל נפש.
לא בדיוק, אבל בערך
ברוב הדוידים המתורגמים שאני ראיתי הייתה אפשרות להעביר קדימה ב-FF את הפרסומות. הבעיה היא שיש באמת כאלה בהם חייבים לראות את הפרסומות כדי לצפות בסרט וכמעט תמיד, הלוגו של המפיץ הוא unfastforwardeble.
הממ, אני דווקא די אוהבת את פרסומות הפאנטה. את הפאנטה עצמה דווקא לא כל כך.
מה שבאמת נוראי זה הפרסומת לפלאפונים.
__________
העלמה עפרונית, מועכת לעצמה את הרגל.
בהע?!!
הפרסומות לפאנטה? אלה שנראות (בכוונה, אני מניח) כאילו צילם אותן הילד של השכן במצלמת הוידאו הביתית שלו? אפשר לאהוב אותן? את לא רצינית, נכון?
תזהר לא לבלוע זבוב.
רצינית, רצינית לחלוטין.
הן ממש משעשעות אותי. מצטערת, העובדה שאני בהחלט יכולה לראות אותי ואת החברים שלי עושים תחרות-טיפות-מיץ, והעובדה שסוף סוף מראים בפרסומות אנשים במצב כפית ראוי לשמו…
_______
העלמה עפרונית, סיימה לכתוב את מה שהיא צריכה לכתוב. הידד!
מצב כפית הוא לא דבר יפה
עבור צופים מבחוץ. האנשים האלה פשוט נראים כמו מפגרים. וחוץ מזה, לירוק על אנשים פאנטה זה פשוט מגעיל בכל קנה מידה (כולל סרטים של קרוננברג).
לא להעליב את מצב כפית.
גם אנשים במצב כזה לא עושים דברים עלאק-מגניבים כמו חבורת הפנטאיסטים.
נה!
אני עשיתי דברים גרועים יותר.
ובפרהסיה.
________
העלמה עפרונית, משתדלת לא לעשות יותר דברים גרועים בפרהסיה.
נוסטלגיה
מישהו בכלל זוכר את התקופה שסרטים עלו 17 שקל?
(רק שאז היו פרסומות למעריב לנוער…)
אז גם לא היתה לי התנגדות לפרסומות.
היה אז רק ערוץ אחד בטלויזיה, לא כולל פרסומות, והפרסומות בקולנוע היו בדרך כלל מושקעות יחסית (לא היו סטנדרטים. אנשים התלהבו מ'הקרב על המילקי'), כך שאני לא זוכר שמישהו התלונן (חוץ מעל הפרסומת של "בסט ביי". מסכן השחקן שהשתתף בה. עד היום כשהוא הולך ברחוב הוא מקבל אגרופים בפרצוף מעוברים ושבים. ובצדק).
נוסטלגיה
אני זוכר שראיתי את "המרדף אחר אוקטובר האדום" בקולנוע + פופקורן ב-10 שקל…
נוסטלגיה
אני זוכר שזה עלה חצי לירה
נוסטלגיה
אני זוכר כשהקרינו את "נגן הג'אז"…
נוסטלגיה
אני זוכר את "הצלצול"…
אחחח! היו ימים
נוסטלגיה
לא אשכח איך ברחנו כולנו בצווחות, כי חששנו שהרכבת תצא מהסרט ותהרוג את כולנו.
ואכן הרכבת יצאה מהסרט והרגה את כולנו. אילו היו ימים…
אני זוכר את הקינטוסקופ...
אוו, אין משהו שמשתווה ל
ציורי המערות, איך שהם זזו בחיות ברעידת האדמה שיצרה את האמזונס…
לי אישית אין ממש בעייה עם פרסומות בתחילת הסרט
כי לפעמים יש פרסומות מסחריות טובות וגם הפרסומות נותנות לך את האפשרות לאחר בכמה דקות בלי לפספס את תחילת הסרט…
ודבר נוסף והכי חשוב – יש גם טריילרים לפני הסרט שאני דווקא אוהב לראות.
אבל אם יחליטו לשים לפני הסרט רק טריילרים, לא תשמעו אותי מתלונן…
בכתבה על התביעה האמריקאית
מצוין במפורש שאין להם שום טענות נגד טריילרים – רק נגד פרסומות. אני מסכים עם זה לגמרי, טריילרים אני אוהב, אבל מעניין איך הם מתכוונים לתרץ את זה מבחינה משפטית. מה ההבדל, מבחינת החוק, בין טריילרים לפרסומות סתם? זה כמו להגיד "מותר לכם להקרין פרסומות, אבל רק טובות".
אולי צריך להתחיל עם חוק נגד פרסומות לפאנטה, ולהמשיך משם.
מה הבעיה?
הפרסומות הרגילות הם פרסומות למוצרים שלא קשורים לקולנוע, הטריילרים הם כן.
גם קוקה-קולה קשורה לקולנוע
(מוכרים אותה במזנון), וגם פלאפונים (האידיוטים מאחורה מדברים בהם כל הזמן במשך הסרט) וכמובן גם מנוי לבלוקבאסטר (פילפילון, קושקושון). עם אבחנה כזאת בין פרסומת לטריילר לא תגיע לשום מקום.
הכל מוצרי לוואי, בית הקולנוע הוא לא בית קפה
עדיין אפשר לצאת מנקודת הנחה שאנשים באים בשביל הסרטים.
אפשר אולי להקרין את הטריילרים אחרי הסרט
מי שאוהב ישאר לראות ומי שלא, לא. האמת היא שנראה ש"בקרובים" יותר מתאימים אחרי הסרט כשמחפשים את הדבר הבא ללכת לראות.
אבל אז צריך לחכות את כל הקרדיטים
מה שהרבה מאוד אנשים לא ירצו לעשות…
אאל''ט בסינמה סיטי מקרינים לפני הסרט
רק טריילרים ולא פרסומות מסחריות – אם הם הצליחו למצוא לזה הצדקה אז גם אחרים יכולים…
את הפרסומות
הם מקרינים על מסכי הפלזמה שבלובי. אולי קצת מטריד, אבל הרבה פחות מפרסומות שמכריחים אותך לצפות בהן לפני הסרט.
אז בתי הקולנוע יכולים לחלק
את מועדי הסרט ל-3: תחילת הפרסומות המסחריות, תחילת הטריילרים ותחילת הסרט.
או אפילו ל-2 :תחילת הפרסומות(כולל טריילרים) ותחילת הסרט – אם לא נוח להפריד בין הטריילרים לפרסומות המסחריות.
אתמול ב'וידויים של מח מסוכן'
ב'חן' הוקרנו פרסומות זמן רב לפני מועד תחילת הסרט ה"רשמי". למרות שגם על פרסומות כאלה הייתי מוותר בשמחה, זאת נראית לי פשרה הגיונית לכל הצדדים.
הבעיה היתה
שהם התחילו דווקא עם טריילר ואז עברו לפרסומות.
אז בתי הקולנוע יכולים לחלק
אבל כל הרעיון הוא שאנשים *יראו* את הפרסומות והטריילרים. אם יפרסמו מתי מתחיל הסרט עצמו, אנשים יכנסו בכוונה באיחור כי יש זמן ולא מפריע לפספס פרסומות. המניע של בתי הקולנוע הוא להרוויח כסף מהמפרסמים. המניע של המפרסמים הוא שאנשים יראו את הפרסומות כדי שאנשים ירצו לקנות את המוצרים ויכניסו להם כסף.
הדרך היחידה שלא יזרקו כסף סתם היא או להוציא את הפרסומות מהאולם (כמו בסינמה סיטי), או לא להתריע מפני פרסומות לפני הסרט (כמו בקניון איילון, חצי-שעה של פרסומות וטריילרים לפני מיינוריפורט ועוד אחרי שפתחו את האולם באיחור. זה לא אנושי וזה לא עובד).
...או לא לשמור מקומות,
כך שמי שירצה לתפוס מקומות טובים – ייאלץ לצפות בפרסומות.
או לא להקרין פרסומות.
הטענה הצודקת של התובעים הוא שהם משלמים על הסרטים שהם רואים, ולכן אין לקולנוע זכות לעשות עוד כסף על גבם. בדומה לטלויזיה: על ערוץ 2 אנחנו לא משלמים, כי הפרסומות מממנות אותו. על ערוצי טלויזיה נטולי פרסומות אנחנו נאלצים לשלם. אם בעלי בתי הקולנוע רוצים להקרין סרטים, כולל פרסומות, בחינם – תפדל. זה יכול להיות מעניין.
או שהכרטיס להקרנה עם פרסומות יהיה זול יותר...
לי אישית אין ממש בעייה עם פרסומות בתחילת הסרט
אתה משיגנה! איך אתה רואה טריילרים!
תדעו שאני באותו אולם כמוכם אם תראו מישהו, בזמן הטריילרים, עוצם עיינים ואזניים ושר בקוליי קולות את "DONT STOP ME NOW"…
מה הטענה שלך נגד טריילרים?
לא כל טריילר מציג ספויילרים לסרט
יש טריילרים שמצליחים לסקרן/למתוח/להצחיק בלי לספיילר את הסרט – זה לפי דעתי ההבדל בין טריילר טוב לסתם טריילר.
לביטוי ''נא להפסיק לקרוא אם לא ראית את הסרט''
אנחנו קוראים בקיצור "ספוילר", ויש לנו סימן מיוחד להודעות שמכילות פרטים כאלה (מתחת לתיבת התגובה). אתה מוזמן להשתמש בו.
מה הטענה שלך נגד טריילרים?
גם לי יש טריילרופוביה קטנה…
אני בד"כ מוכן לצפות בטיזרים (למרות שלא נראה לי ששמים אותם הרבה בקולנוע) בלבד, וגם זה במקרה קיצוני כשאני לא יכול לחכות לסרט…
אני לא יודע מה אני הולך לעשות כשיתחילו לדחוף את המטריקס לכל אולם קולנוע. כמעט בכיתי כשאולצתי לראות את הטיזר של שני ההמשכים (מאושר, הכוונה, לא הבנתי איך הוא הגיע לשם חצי שנה לפניהם) — מה אדם אמור לעשות כשהוא רואה הרבה סימנים ירוקים על המסך, להסתכל לכיוון אחר??
יש לי שאלה קשה!
מה תעשו אם יגיע טריילר לסרט על אדם שמכור למישחקים גסים עם פנטה?!
אין שום בעיה
בניגוד לפרסומת לפאנטה, טריילר כזה הוא הכרחי בתור אזהרה לצופים התמימים מפני סרט שעדיף *לא* לצפות בו.
נשאל את דיוויד מאנינג איך הסרט
נפלא! יצירת המופת של השנה! אוסקר!
לא! אל תעשו לי את זה!
בתור אחד שגם ככה תמיד מגיע לסרט רבע שעה אחרי מה שמצויין בעיתון אני מגיש בזאת תביעה רישמית נגד העו"ד היפאני החוצפן שיגרום לי לאבד דקות יקרות מהמוני סרטים. מי בא איתי?
סיני, יפאני - מה זה משנה
מזל של פרסומת
אני מודה לאלוהים על הפרסומת לאורנג' שגורמת לאנשים לכבות את הפלאפון.
ממש כמו ביצת קינדר!
גם פרסומת, גם עוזר!
הייתי אתמול ברינג וזה ממש לא עזר
היו צלצולי פלאפון כל הסרט! ובהתחשב בחלק הגדול שצלצולי טלפון לוקחים בסרט, זה היה קצת חשוד אפילו.
אני עכשיו חזרתי משם...
גם אני ראיתי את רינג. ומשום מה, חצי (!) מהאולם, אולם מספר 7, גדול יחסית, נכנסו לסרט משום מה רק במהלך העשר דקות הראשונות שלו.. ולא רק זה שהם נכנסו אחרי שהוא כבר התחיל, הם גם עשו רעש, ולא רק זה, אלא שכנראה שהיו כרטיסים כפולים או משהו ואנשים התחילו לצעוק ולריב עם הסדרנים כי המקום שלהם תפוס…
אבל חוץ מזה, סרט מעולה! מחכה לביקורת…
זה לא מקרי
סינמה סיטי מדיחה אנשים לאחר, בגלל שפע האפשרויות הקולינריות שהיא מציעה והמשטר הקפדני שאוסר על הכנסת דברי שתיה ומזון לאולם. תמיד יש ליד הכניסה לאולמות תורים של אנשים שמנסים לשתות קפה בשלושה שלוקים ובסופו של דבר מפספסים את תחילת הסרט. וזה עוד לפני שהזכרתי את מסעות הניווט הנדרשים בתוך המתחם.
הייתי שם בכמה סרטים ובבירור הרבה יותר אנשים נכנסו באיחור מאשר במקומות אחרים.
מאוד טורדני ומעודד המנעות מביקור שם.
זה לא מקרי
מה? אבל מלא אנשים נכנסו עם אוכל ושתייה, אתה בטוח במה שאתה אומר? אם זכרוני אינו מטעני, בהודעות הרצות מאחורי הקופאיות יש אפילו הודעה שאומרת משהו בסגנון "שימו לב, אין הפסקה באמצע הסרט, דאגו להצטייד במזון ושתייה מראש"….
בושה.
איך הם מעיזים להציע כל כך הרבה אוכל ושתיה. בשלב הבא ישימו במקום גם כספומט, שיפתה עוד יותר אנשים לקנות אוכל, ואז לאן נגיע?!
ובאותו עניין:
לפני מספר ימים ב'וידויים של מוח מסוכן' ברב-חן תל-אביב, האולם הפך משום מה למדרחוב. לפחות 10 אנשים איחרו בזמנים שנעו בין 5 ל- 25 דקות מתחילת הסרט (אני רציני). ולא רק זהף היו אנשים לא מעטים שעזבו באמצע, ואחרים שעזבו וחזרו (לא הייתה הפסקה, הם כנראה יצאו להתאוורר בחוץ). התחושה הייתה מוזרה לא פחות מהסרט עצמו.
הצעה:
מה דעתכם על שינוי טוטאלי בחוקי הקולנוע?
הכרטיסים יהיו בחינם (כן! בחינם!!!)
יהיה חלון של 10 דקות (שיוארך במידה ויש יותר מדי אנשים שכבר מחכים) שבו (ורק בו) יפתחו דלתות הקולנוע ואנשים יוכלו להכנס
כל מי שיגיע באיחור לא יורשה להכנס (מה שלא יפריע כי הכרטיסים בחינם)
לפני הסרט יוקרנו (הרבה) פרסומות (אולי אפילו שעה?)
יהיה איסור (!) על הכנסת פלאפון (אם יצלצל פלאפון במהלך הסרט הסרט יופסק אוטומטית ובעל הפלאפון יסולק)
טוב, זהו בינתיים.
אם יהיו לי עוד אעיונות אני אוסיף.
משהו, מישהו??
אתה חושב ששיטה כזאת יכולה לממן את הפקת הסרטים?
וגם את תחזוקת בתי הקולנוע?
תלוי....
כמה פרסומות יהיו וכמה המפרסמים ישלמו לקולנוע…
אם ערוץ 2 ממשיך להתקיים אז למה לא?
ערוץ שתיים לא מפיק סרטים שעולים עשרות מיליוני דולרים
אתה רוצה שכל הסרטים בקולנוע יהיו כמו "מיי פירסט סוני"?
לגבי הפלאפון
בהתחשב במספר הסלולריים שהישראלים מחזיקים, היית מוכן שיפסיקו את הסרט בכל פעם שאחד יצלצל? אם הצליחו להכניס חזיזים לאצטדיון ר"ג, יצליחו להכניס גם טלפונים לקולנוע.
או שפשוט
לא תהיה קליטה. כמו שאין בחלקים מ"סינמה סיטי", או ,כמו שגיליתי לפני כמה זמן, בקולנוע "לונדון".
לגבי הפלאפון
ואם יהיה חוק שאוסר הכנסת פלאפונים לקולנוע? (לא רק לכבות אותם, איסור טוטאלי)
מי שיעבור על החוק הזה ייקנס (בכמה? שאלה טובה.)
השאלה היא לאן הכסף הזה יילך? (אולי לקולנוע?)
רעיון מצוין בהחלט
יש מקומות שבהם אפילו מנסים ליישם אותו.
כתבה מספר 1257
קנסות יכולים ללכת
למקומות אחרים חוץ מקופת המדינה/העירייה?
זה קורה כבר די הרבה זמן.
למה הסלאשים מתהפכים?
(לא, לא כתוב את זה בפא"ק)
קנסות יכולים ללכת
אולי יהיה חוק שמותר לקולנוע לקחת כסף מאנשים שמצלצל להם הפלאפון? (כמובן זה אחרי שיבדקו בתיקים שאין ושתהיה אזהרה ברורה במקום)
כמו שיש בחנויות "שברת – שילמת" אז שיהיה ככה בקולנוע:
"הרסת לאנשים את חווית הצפייה בסרט? – שילמת!"
ואיך יאכפו את זה בדיוק?
לסדרנים אין סמכות חוקית לתת "קנס".
וחוצמזה, הערסים עם הפלאפונים יפוצצו אותם במכות.
רעיון שלי:
כשנכנסים למתחם הקולנוע, הסדרנים לוקחים לך את הבטריה של הפלאפון ונותנים לך כרטיס עם מספר, ובסוף הסרט אתה מביא את הכרטיס ומקבל את הבטריה בחזרה. אם מאבדים לך את הבטריה-אתה מקבל פיצוי כלשהו…
נשמע כמו המבחנים הפסיכוטכניים בצו ראשון...
הרעיון האולטימטיבי
כל קומפלקס יקצה לפחות אולם אחד לגולשי "עין הדג" ויקרא לו – כמה מקורי – "אולם עין הדג". מולטיפלקסים עם מספר רב יותר של אולמות יקצו שני אולמות (מקום כמו סינמה סיטי יקצה אפילו 5, פלוס הסינמקס).
באולמות אלו ינהגו לפי כל כללי הנימוס המקובלים על גולשי האתר.
באשר להפסקות: תתבצע הצבעה דמוקרטית לפני כל הקרנה וכך בעלי השלפוחית הקטנה יותר ידעו אם כדאי להכנס או לא (לא משלמים – רק ביציאה! אחרי שרואים – משלמים. לא נהנית? נמק פרט הדגם ולא תשלם).
במקרה של בתי קולנוע עם אולם אחד בלבד, יוקצו לו ימים מיוחדים שיקראו "ימי הדג".
בסדר? מקובל על כולם? על רובכם? עלי? ג'י?
הייתי היום ב-''הצלצול''
ואת התרשמותי המפורטת מהסרט הנ"ל אני אכתוב כשתעלה כאן הביקורת (מתי, אגב – ושל מי?). אבל בנושא הנדון פה ביומית: צירוף מקרים גרם לי לראות את הסרט הנ"ל בשעה 11:30 ואני חייב לציין שדברים שרואים בקולנוע בשעות הערב – לא רואים בשעות הצהריים. וזו מחמאה. זאת אומרת – היו פרסומות, אבל הרבה פחות מכרגיל (בלי פאנטה ובלי פלאפונים), היו טריילרים, אבל קצרים ולעניין (למרות שהטריילר ל-"עיר רפאים" נראה כמו טריילר ל-15 סרטים שונים בכיכובו של מאט דילון) והסרט התחיל לא יותר מ-10 דקות אחרי המועד הנקוב בכרטיס. והיו הרבה פחות אידיוטים (שרוה ראשונה או שורות אחוריות) באולם. לתשומת לבו של מי שזמנו פנוי: חוויית הצפיה נעימה הרבה יותר בשעות האלה.
אבל כרגיל, אין שושנים בלי קוצים, ואני חייב לתהות למה גם בשעות האלה מתעקשים על הפסקה באמצע הסרט. "הצלצול" הוא אחד מהסרטים שהפסקה באמצע דופקת אותו לגמרי.
אחד מהסרטים שהפסקה דופקת אותם
סרטים טובים, אתה מתכוון?
לא בהכרח
הכוונה לסרטים כמו "הצלצול". בסרטים כאלה אין שום סיבה לתת לצופים חמש דקות להירגע באמצע. לא לזה התכוון המשורר.
ולא ענית על השאלות שלי (ביקורת, מתי? של מי?).
לא בהכרח
בשרה שני צריחים (שאהבתי נורא) נשמתי לרווחה כשהגיעה ההפסקה.
אח
אילו רק היו מקרינים סרטים ב11:30 בקולנוע שליד הבית שלי…