סוף סוף לארס פון טרייר מצא מישהי שתסכים לעבוד איתו פעם שניה, והוא מתכוון לנצל את זה. ניקול קידמן, כוכבת 'Dogville' סרטו הבא של הלארס, תחזור אחר כך לשני סרטים נוספים בסדרה. כן, עוד טרילוגיה. |
09.11.2002
|
יומית
סוף סוף לארס פון טרייר מצא מישהי
שתסכים לעבוד איתו פעם שניה, והוא
מתכוון לנצל את זה. ניקול קידמן,
כוכבת 'Dogville' סרטו הבא של הלארס,
תחזור אחר כך לשני סרטים נוספים
בסדרה. כן, עוד טרילוגיה.
סוף סוף לארס פון טרייר מצא מישהי
שתסכים לעבוד איתו פעם שניה, והוא
מתכוון לנצל את זה. ניקול קידמן,
כוכבת 'Dogville' סרטו הבא של הלארס,
תחזור אחר כך לשני סרטים נוספים
בסדרה. כן, עוד טרילוגיה.
תגידו, לתכנן טרילוגיה וכאלה
זה לא נגד הכללים? כלומר, זה נורא לא טבעי לתכנן מראש מה הולך לקרות לדמויות שלך במשך שלושה סרטים, לא?
תגידו, לתכנן טרילוגיה וכאלה
בהתחשב בזה שאנשים כותבים סדרות ספרים של 18 ומעלה כרכים… שלושה סרטים לא נראה ממש נורא.
————
מנסה נואשות להשיג את הכרך השני של כישור הזמן ותוהה למה.
כישור הזמן
כישור הזמן הוא רק 9 כרכים (ויהיו עוד שניים לפחות) לא 18, פשוט בתרגום לעברית הם פירקו כל ספר לשני חלקים…
כישור הזמן
איכס, אותו דבר כמו משחקי הכס? וכמובן לא לשכוח את הכפלת המחיר…….
גם אני תוהה.
כישור הזמן, חביבי,
לא נעשה לפי כללי "דוגמה 95". לפחות למיטב ידיעתי.
אבל נסיון יפה.
את בטוחה?
אחרי הכל, גם שם לא היה קרדיט לבמאי.
כישור הזמן, חביבי,
אני חביבתי..
ולא ניחשתי שאת מדברת על דוגמה 95 … סליחה על הפספוס . (למרות שהרמזים היו קצת קשים לאיתור )
את מדברת על כללי דוגמה, נכון?
הם מחייבים אותך רק בעבודה על סרטי דוגמה. מותר לעשות גם סרטים אחרים (ומאוד רצוי).
כולי תקווה שיום אחד זרובבלה פיש תצא משלב הדוגמה 95 שלה, ותתבגר לעשיית סרטים אמיתיים. כי כישרון יש לה, והרבה.
אם אתה רציני ברצונך להזהיר
מפני ספוילרים, לא כדאי שתציין מראש איזה סרט אתה עומד לספיילר?
אבל עצם אמירת הסרט
הוא גם ספוילר, לא?
באמת?
אני חשבתי שההצהרה ההיא היא איזושהי מין התחייבות שתקפה לכל העבודה הקולנועית של אותו יוצר.
אה, לא, זה לא (תודה לאל).
לארס פון טרייר עצמו עשה רק סרט אחד ('האידיוטים') שהתיימר לציית לחוקי דוגמה 95.
אה.
יעני, רכיכה חסרת חוט שדרה שלא באמת עומדת מאחורי העקרונות שלה.
אני יכולה לחיות עם זה.
סדין אדום במחיר מציאה
בחיי שזה מעייף.
• "דוגמה 95" זה לא סגנון חיים סגפני. זה חופשה של שבוע במנזר.
• הרעיון מאחורי "דוגמה 95" הוא לא לשלול כל סוג אחר של קולנוע, אלא רק להוות אלטרנטיבה.
• מניפסט "דוגמה 95" הוא בחלקו מניפסט פארודי במתכוון, שאחת ממטרותיו היא לאתגר ולהתגרות אינטלקטואלית ואומנותית. את מתפרצת לדלת פתוחה.
פססט... דן, <ויפאסאנה>
(במקום "חופשה של שבוע במנזר". מתיישב בול).
גזונטהייט.
פססט... מרמיט,
כתבה מספר 1091
כתבה מספר 369
אני משתדל שלא לחזור על עצמי עד כדי כך…
אני מתיישב מיד (בפינה, בחושך, עם ביצה קשה כמובן) לקריאה מעמיקה נוספת בכל כתבי הפלצ"ן המתנש"א.
אפשר, אפשר לקרוא בפינה. בטח שאפשר. אז אני אדליק נר. או מנורה קטנה. אוף
לא צריך לקחת את כל מה
שאני אומרת ברצינות.
למעשה, לא צריך לקחת את רוב מה שאני אומרת ברצינות.
מצד שני, אם את החלקים שאני אומרת ברצינות לא תיקח ברצינות, אני נורא אעלב.
בקיצור, קשה איתי.
אה, לא, זה לא (תודה לאל).
רגע, ומה עם "הממלכה" (היה גם המשך אאל"ט)?
בעצם אפשר לומר שפרוייקט המכשפה מבלייר הוא דוגמה אמריקאי לא? (הוא בכלל אמריקאי?). למה נכנסתי לזה בכלל, בטח זה יימחק מיד, אלא אם כן הדג סובל מהאנגאובר – אתם יודעים, יומולדת וכל הסיפור.
אם אני מבין נכון את חוקי הדוגמה
(ואני בטח לא) המכשפה מבלייר יכול להיחשב סרט דוגמה רק אם כל הבובות-ענפים וגלי האבנים היו שם כשהגיעו לצלם ולא נוצרו במיוחד לסרט.
לא כל סרט עם מצלמה רועדת
הוא דוגמה. 'פרוייקט המכשפה' דווקא מתקרב, אבל לא נעשה מתוך ניסיון להכלל בדוגמה 95 או להתייחס אליה. 'הממלכה' לא קרוב אפילו להיות סרט דוגמה – יש בו אפילו פעלולים מיוחדים.
הוא גם לא סרט, אבל למה
להתקרצץ סתם.
מצד שני, הוא משובח ביותר. גם זה משהו בימינו, לא?
עוד טרילוגיה
לפני שזרובבלה פיש תצא משלב ה"דוגמה 95", היא צריכה לסיים את טרילוגית הטושים! אחרי שני סרטים מסעירים, היא לא יכולה לנטוש את קהל מעריציה בלי לחתום את הסדרה. הצילומים של הסרט השלישי, שיקרא, איך לא, "הטוש השלישי", כבר בעיצומם, כך שמעתי. השמועות טוענות שג'ואל היילי אוסמונט בפנים.
ישילשה שוטה?
בעיה
ג'ואל היילי אוסמונט לא יכול לשחק בסרט הזה. הרי זרובבלה היא כל כך כריזמטית, והוא כל כך מקסים, עד שברור שיתפתח ביניהם רומן על הסט.
רומן בין במאית, לבין השחקן הראשי שלה, הוא בעייתי ויכול לגרום לסיבוכים רבים בהפקה, אבל כבר היו דברים מעולם. אלא שזרובבלה פיש, אאל"ט, היא בת חמש, ואוסמונט הוא בן 14.
הבעיה העיקרית היא ,שאוסמונט הוא מעל לגיל האחריות הפלילית (גיל 12). כלומר, אם הוא יתעסק עם זרובבלה, חוץ מזה שרדפיש ישבור לו את כל העצמות, אפשר יהיה גם להעמיד אותו לדין.
וגם הילד החמוד מ"רווק פלוס ילד" כבר בן 12, כך שאנחנו במבוי סתום כאן (עם דגש על הסתום, לדעתי).
דניאל ראדקליף יכול להוות
חלופה טובה, אם מתפשרים על הקטע הזה של "יכולת משחק מינימלית". אבל מי יודע, אולי אחת כמו זרובבלה תוכל להוציא ממנו את המיטב.
רומן עם הפישית לא יהיה לו: הפישית, שחונכה על זימי הדג, תדחה אותו מכל וכל – אם הדג הזהיר אותה ש"לא", אז זה לא. חוץ מזה, איך היא תתקרב אליו כשיש לו כפות רגליים כאלו?
לדניאל, מצידו, יש סיכוי עם בחורה מצוננת אחת שכנראה לא מצאה פח קרוב ולכן סוחבת את הטישויים שלה איתה.
אז רומן אין, ושחקן (עד כמה שאפשר לקרוא לו כך) – יש.
לחילופין
אפשר להביא גם את אמה ווטסון לפרוק את כל המתחים הללו.
סליחה אבל
סילחו לי על חוסר ההשכלה
לארס פון מי?
באמת שאין לי בעיה עם מתן לינקים,
אבל בדיקה קצרצרה במנוע החיפוש של האתר באמצעות הערך "טרייר" העלתה ביקורת סרט אחד וחמש יומיות.
לא יותר פשוט ללכת לקרוא אותן?
אתה רואה, קיפוד,
לפעמים משתלם להיות נחמד.
לארס פון טרייר
הוא במאי דני נחשב במיוחד, שעשה בין השאר את 'לשבור את הגלים', 'רוקדת בחשכה' ו'רכבות לילה', וגם היה ממקימי קבוצת 'דוגמה 95' הפסיכית.
לארס פון טרייר
תודה רד פיש, אחרי מידע מינימלי זה אני באמת אטרח לבדוק עוד מידע עליו
אם לארס מביים
זה אומר שנצטרך לחכות עשר דקות בכל סצינה כדי לראות בברור את הפנים של השחקנים בלי שהמצלמה תקפוץ? כי אם כן, איך נדע בודאות שניקול קידמן משחקת ולא ג'ינג'ית מדנמרק שעובדת במשכורת הרבה יותר נמוכה?
דבר אחד שאפשר להגיד בוודאות
על הסרטים של פון טרייר, זה שאי אפשר לדעת איך הם ייראו. אם הסרטים האחרונים היו רועדים ולא ברורים, זה דווקא מגדיל את הסיכוי שהסרט הזה יהיה סטאטי, בלי שום תנועות מצלמה, עם הרבה קלוז-אפים, וכל פריים מחושב עד לפוטון האחרון.
הלוואי