אחרי הקיץ הבלתי שפוי של השנה שעברה, שבו יצאו בזה אחר זה המשכים לסדרות הגדולות ביותר הקיימות, הקיץ הזה עומד להיות קצת פחות היסטרי, מבחינה קופתית לפחות – אבל זה לא אומר שהוא יהיה פחות מעניין. נכון, סביר להניח שנראה פחות שיאים נשברים מדי שבוע ופחות פתיחות של 100 מיליון דולר (אם בכלל). יהיו בו יותר סרטים שהצלחתם לא מובנת מאליה, קצת יותר הימורים. והימורים של 150 מיליון דולר, תסכימו איתי, מעניינים יותר ממשחק מכור מראש.
איירון מן: 2.5 בארה"ב, 1.5 בישראל
סימן השאלה: האם הוא יצליח להשתוות לטריילר?
לא קשה לעשות כסף מסרט המבוסס על גיבור-על שאין אדם בעולם המערבי שלא מכיר אותו, כמו ספיידרמן, באטמן וסופרמן. יותר קשה להפוך גיבור קומיקס מוכר פחות לסחורה קולנועית לוהטת, אבל נראה שעם 'איירון מן' מארוול עשו בדיוק את זה. טוני סטארק, סוחר הנשק המיליארדר שהופך את עצמו לגיבור-על בעזרת חליפת שריון מעופפת בגווני אדום-צהוב, היה עד לא מזמן דמות לא מוכרת מחוץ לעולם הקומיקס. טריילרים מעולים ושיבוץ כסרט הפותח של הקיץ הפכו את הסרט לאחד מלהיטי הענק הכמעט מובטחים של הקיץ הזה. ג'ון פאברו ('זאתורה') מביים, גווינת' פאלטרו וטרנס האוורד משתתפים, אבל הכי חשוב הוא הליהוק של רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד טוני סטארק. דאוני הכריזמטי והסרקסטי נחשב כבר הרבה שנים לבנאדם בעל רמת מגניבות גבוהה מאוד, אבל עד היום הרזומה שלו נשאר נקי לגמרי מבלוקבאסטרים. 'איירון מן' יגלה אותו לראשונה לקהל הרחב, ועשוי לעשות לו את מה שעשה 'שודדי הקאריביים' לג'וני דפ.
ספיד רייסר: 9.5 בארה"ב, 19.6 בישראל
סימן השאלה: האם האחים וושאבסקי נפלו על השכל?
'ספיד רייסר' הוא גירסה קולנועית לסדרת אנימציה ישנה, אבל בניגוד ל'רובוטריקים', כאן מדובר בענתיקה אמיתית: רק לילידי שנות השישים היתה הזדמנות לראות אותה בזמן אמיתי. האחים וושאבסקי ('מטריקס') התכוונו הפעם ליצור סרט לכל המשפחה, עם עלילה פשוטה של סרט ספורט על מרוצי מכוניות. זה לא הפריע להם לספק לסרט מראה ייחודי. הסרט אמנם "מצולם", אבל נראה יותר מצויר ממצויר: כל הצבעים בוהקים ורוויים, סצינות המרוצים אפילו לא מנסות להסתיר את העובדה שמדובר באנימצית מחשב. הבעיה היא שעל פי ניסיון העבר, הקהל הרחב לא מתעניין במחוות לסגנונות ויזואליים אקזוטיים (כמו 'סקיי קפטן' או 'גריינדהאוס'). מסחרית, הסרט נראה מסוכן.
סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן 16.5 בארה"ב, 5.6 בישראל
סימן השאלה: האם זה ה'הארי פוטר' הבא?
עם ההצלחה העצומה של 'האריה, המכשפה וארון הבגדים', נראה שדיסני מצאו את מה שכולם מחפשים מאז 'שר הטבעות': עוד סדרת ספרי פנטזיה לנוער פופולרית שאפשר להפוך לסדרה של שוברי קופות מובטחים. 'הנסיך כספיאן', הסרט השני בסדרה, נראה בדיוק כמו הסרט הקודם: עוד עיבוד עתיר פעלולים ודל בהשראה לספר של ק. ס. לואיס. כמו 'האריה וכו", גם ב'הנסיך כספיאן' מגיעים ארבעת האחים לבין פבנסי לנרניה כשהיא שרויה במלחמה, וגם הפעם הסרט נראה מיליטריסטי להפתיע בתור סרט ילדים. תוספת מבורכת שאולי תשפר את הסרט היא העכבר האציל ריפיצ'יפ, אחת הדמויות המגניבות ביותר בספרים, שידבר בסרט בקולו של אדי איזארד. חסר להם שהם מפשלים עם ריפיצ'יפ.
אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח: 23.5 בארה"ב, 22.5 בישראל
סימן השאלה: האם אינדי כבר זקן מדי לחרא הזה?
נדמה שכבר דורות שסטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס רומזים שבקרוב הם יתאחדו להמשך עלילות אינדיאנה ג'ונס. מתברר שזה באמת קורה, אבל אולי זה כבר מאוחר מדי. אין ספק שספילברג הוא אחד מיוצרי סרטי ההרפתקאות הגדולים אי פעם, ובכל זאת: להחזיר את אינדי לחיים אחרי 19 שנה, כשהאריסון פורד חוגג את יום הולדתו ה-66? זה מריח קצת כמו 'ג'ון רמבו' – ניסיון פתטי לשחזר את תהילת העבר. חלק גדול מקהל היעד של הסרט עוד לא נולד כשהסרט הקודם בסדרה יצא.
כמה גרסאות מוקדמות של התסריט אמנם דלפו לרשת, אבל מרגע תחילת הצילומים הכל התנהל בסודיות מוחלטת. שום הקרנות מבחן לא נערכו, וקטע הוידאו היחיד שנחשף הוא טיזר קצר. ידוע שאינדי יבלה את רוב הסרט בחברת צעיר שהוא אולי הבן שלו (שיה לה-באף); שקייט בלאנשט תגלם את הנאצית התורנית; שחלק מהעלילה יתרחש במחסן הארגזים הענק שנראה בסוף 'שודדי התיבה האבודה', ושמעורבים בעניין, ככל הנראה, חייזרים. וגם גולגולת, בדולח וממלכה, לא בהכרח בסדר הזה.
קונג פו פנדה: 6.6 בארה"ב, 10.7 בישראל
סימן השאלה: סרט דרימוורקס סטנדרטי – ומשובח?
חיות שמדברות בקולות של סלבריטיז? נו, באמת. ג'ק בלאק הוא פנדה. ג'קי צ'אן הוא קוף. אנג'לינה ג'ולי היא נמרה. לוסי לו היא נחש. סת' רוגן הוא גמל שלמה. וכולם מגנים על האמת והצדק בסין העתיקה, בעזרת קונג-פו. נשמע כמו סרט אנימציה סטנדרטי לגמרי אבל באופן מפתיע, כל מי שראה את הסרט בהקרנות המוקדמות טוען בתוקף שזהו שחזור מדויק ואוהב של סרטי הוושה ההונג-קונגיים, ואחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר שדרימוורקס הוציאו.
הענק הירוק: 13.6 בארה"ב, 12.6 בישראל
סימן השאלה: Too Soon?
לעומת 'איירון מן', הענק הירוק הוא דמות מוכרת, וכבר הופיע פעמים רבות בטלוויזיה ובקולנוע. וזאת, בעצם, הבעיה. הגרסה הקודמת והזכורה לרע של 'הענק', שביים אנג לי, יצאה לא כל כך מזמן. 'הענק הירוק' הוא לא המשך ל'הענק' של לי, ויוצריו מבהירים בכל הזדמנות שמדובר בסרט שונה לחלוטין: עם ליהוק שונה (אדוארד נורטון הוא הענק; ליב טיילר היא האישה שלצידו), בלי ברברת ועם יותר אקשן. לשם כך לקחו במאי שאקשן הוא ההתמחות היחידה שלו (לואי לטרייה, סדרת 'המשלח'), והבטיחו סרט בלי שום סיפור רקע מייגע, אבל עם סצינות אקשן באורך של 20 דקות (הענק נלחם ב-Abomination, בגילומו של טים רות'). ובכל זאת, נראה שהסרט הקודם גרם לאנשים לסלידה מענקים ירוקים שאין להם חמור. טריילר מאכזב, ושמועות על מריבות מאחורי הקלעים (אדוארד נורטון דרש לשכתב את התסריט בעצמו, ונכנס לאטרף כשהמפיקים רצו לקצר את הסרט) לא עזרו.
וול-E: ה-27.6 בארה"ב, 3.7 בישראל
סימן השאלה: סרט אילם פוסט-אפוקליפטי לילדים?! WTF?!
בזמן שאולפנים אחרים עושים סרטים על חיות שמדברות בקולות של סלבריטיז, פיקסאר עושים דברים משונים ויצירתיים יותר. למשל: אחרי שכדור הארץ הזדהם והועמס באשפה, האנושות נטשה, והשאירה אחריה רובוטים שינקו את הזבל. אחד הרובוטים האלה הוא וול-E, קוביה רב-תכליתית מקרקשת. שגרת חייו הדיגיטליים מופרעת כשהוא פוגש רובוטית מדגם מתקדם יותר – שנראית כמו משהו שג'ונתן אייב עיצב – מתאהב בה, ועוקב אחריה אל החלל, מקום מושבה הנוכחי של האנושות. חלק גדול מהסרט, שביים אנדרו סטנטון ('מוצאים את נמו') נטול כל דיאלוגים. ה"דיבורים" היחידים שנשמעים בו הם הצפצופים והקרקושים של וול-E והרובוטים האחרים. הרעיון למכור סיפור כזה כסרט לכל המשפחה היה נשמע כמו התאבדות, אלמלא וול-E, חתיכת הפח החלודה, היה אחד היצורים הכי חמודים שפיקסאר יצרו אי פעם, והפך לגיבור תרבות אפילו לפני שהסרט יצא.
הנקוק: 2.7 בארה"ב, 3.7 בישראל
סימן השאלה: האם וויל סמית יכול להיכשל?
הנה פרדוקס: סרטים של וויל סמית, הוא האגדה, תמיד מצליחים. מצד שני, קומדיות על גיבורי-על ('הסופר-אקסית שלי', 'סופרהירו') כמעט תמיד נכשלות. מה קורה כשוויל סמית מככב בקומדיה על גיבור-על? סמית הוא הנקוק, גיבור-על אלכוהוליסט ומוזנח, שמנסה להציל את העולם, אבל גורם בעיקר לנזק. התסריט, שנקרא במקור 'Tonight, He Comes' מחליף ידיים ובמאים כבר יותר מעשור: מייקל מאן, טוני סקוט וג'ונתן מוסטאו היו אמורים לביים אותו בשלב כלשהו. בסופו של דבר, פיטר ברג ('הממלכה') ביים.
באטמן: האביר האפל – 18.7 בארה"ב, 24.7 בישראל
סימן השאלה: האם אפשר לעשות סרט גיבורי-על למבוגרים בלבד?
קחו את אחד מגיבורי העל המוכרים והאהובים בעולם, הכניסו אותו לסרט המשך לסרט מוערך מאוד ('באטמן מתחיל'), ותוסיפו לו שניים מהנבלים האהובים ביותר של אותו גיבור (הג'וקר ו-Two-Face). קיבלתם סרט עם רמת הייפ אדירה.
כריסטופר נולאן שומר על אווירה קודרת וריאליסטית יותר מכל סרט גיבורי-על אחר. צוות הכוכבים הגדול של הסרט הקודם (כריסטיאן בייל, מייקל קיין, גארי אולדמן, מורגן פרימן) נשאר על כנו, מלבד קייטי הולמס, שהוחלפה במגי ג'ילנהול, לצהלת רבים. לצוות הצטרפו אהרון אקהארט ('תודה שעישנתם') בתפקיד הארווי דנט, הידוע גם כדו-פנים, וגם וזה, סליחה על משחק המילים, הקלף המנצח הית' לדגר בתפקיד הג'וקר. הטייק של לדגר על הג'וקר אמור להיות שונה לחלוטין מהפרשנות של ג'ק ניקולסון לדמות: הג'וקר הפעם פחות מצחיק, ויותר פסיכופט. כבר בזמן צילומי הסרט עפו שמועות שטענו שהג'וקר של לדגר הוא יצירת מופת וחומר לאוסקרים, ובאופן מקאברי, מותו המפתיע והטראגי של לדגר רק הגביר את הסקרנות והעניין במה שהפך בדיעבד לתפקידו האחרון.
ועוד לא דיברנו על: הקומדיות 'אל תסתבך עם זוהאן' של אדם סנדלר, 'Tropic Thunder' של בן סטילר, 'גורו האהבה' של מייק מאיירס ו-'Pineapple Express' של צוות אפטאו; 'מבוקש' עם אנג'לינה ג'ולי; 'The Happening' של מ. נייט שמלאן; 'סקס והעיר הגדולה – הסרט'; 'תיקים באפלה – הסרט (השני)'; 'הלבוי 2' של גיירמו דל טורו; 'המומיה 3' של רוב כהן; 'Get Smart' עם סטיב קארל ואן האת'וויי; ו'מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים', הספין-אוף לספין-אוף של סטאר-וורס.
בקיצור יש למה לחכות...
אני במיוחד מחכה להמשך של באטמן והנקוק של וויל לפי הטריילור נראה ענק,לא יכול להמתין כבר.
*כתבה מעולה,תודה רבה.
בהחלט, יופי של סיקור.
גירה לי את החיך לסרטים שיבואו עלינו לטובה, בייחוד הסרט של באטמן, שאמנם לא אהבתי את הראשון בסדרה המחודשת ['באטמן מתחיל'] אבל רק השם של הסרט הנוכחי, כלומר, הממשמש [ולא מזכירות. הוא לא עובד בכנסת] יגרום לי לסור בחינניות אל הקולנוע הקרוב לביתי (או לחלופין, והרבה יותר הגיוני, אל תוכנת ההורדה הקרובה לאצבעותי) ולהוריד לי את הסרט.
מקווה שלא אתאכזב.
קאמבק!
כעת נותר רק לעשות קאמבק גם לפינת ה"תצפית".
זה אותו הדבר.
לא ממש,
פינת "התצפית" ניתחה סרט אחד בודד, ועשתה זאת בהרחבה, הרבה יותר מה"תקציר" בפינה הזאת.
אז אני אגלה לך סוד מחדר העריכה:
זה אותו הדבר.
כתבות באתר מקבלות, במידת האפשר, את שם הסרט שבו הן עוסקות. הסיבה היחידה שלכתבות ההן קראנו "תצפית", היתה כדי שקוראים חדשים באתר לא יבלבלו אותן עם הביקורת לסרט.
ובהזדמנות זו, בקשה כללית:
האתר מצוי על פרשת דרכים. כדי שהוא יוכל להמשיך לתפקד, אנא, שלחו לנו ביקורות.
יש המון סרטים שמציגים כרגע בקולנוע ולחלקכם יש אפילו חופש מהעבודה כדי שתוכלו לצפות בהם.
אם כיף לכם באתר ואתם חושבים שהוא תרם לכם משהו – זו יכולה להיות הדרך שלכם לתרום בחזרה.
_____
כהרגלי, אציין שאנחנו תמיד שמחים לכותבים חדשים, אבל לפני שאתם פותחים את הוורד כדאי מאד מאד לקרוא את המדריכים שמסבירים איזה סגנון ביקורות אנחנו מחפשים: http://www.fisheye.co.il/static/faq-general.htm#guide
ופה: כתבה מספר 3944
מה הפרשת דרכים כאן?
רק על עצמי לספר, ידעתי
כדאי אולי לפרסם באתר למטה, סרטים שזקוקים לביקורת. כדי למנוע השקעה של מישהו שהלך לראות את הסרט בקולנוע, כתב ביקורת, ואז גילה שיש כבר ביקורת שנמצאים בשלבים אחרונים לפני עלייה לאתר.
אני יכול להגיד שאצלי, בתור מישהו ששלח איזה 3 – 4 פעמים ביקורות לאתר, שבסוף לא הועלו, המשוואה היא לא לשלוח ביקורת כי זקוקים לה או כי זה סרט שאף אחד לא רוצה לראות ואין מי שיכתוב עליו.
אם אני רואה סרט שמעניין אותי אני אשלח ביקורת אליו ביוזמתי, גם אם זה סרט פופלארי שסביר שאחרים יכתבו עליו יותר טוב ממני.
אם כי לפעמים העורכים שולחים מסר כפול שמצד אחד אומר "שלחו לנו ביקורות, זה טוב, אנחנו צריכים, כל מי שמתאים יכול", ומצד שני לפעמים חלק מההערות (על הביקורת) נותנות מסר של "מה לעזאזל חשבת ששלחת לנו את הביקורת הזאת?". (שזה לגיטימי בלי קשר לסגנון העבודה שלכם, זה פשוט לא נעים לשמוע וקצת סותר את המסר). לתשומת לבכם.
בגלל זה אנחנו מבקשים לתאם איתנו מראש במייל
לפני הכתיבה.
חוץ מזה, כן, אנחנו מחפשים סגנון כתיבה מאד מסוים ו(משהו שהרבה כותבים חדשים נופלים בו) נימוקים סדורים. אני באמת ובתמים מעריכה את כל מי שמשקיע זמן כדי לכתוב לנו – אני יודעת שזה קשה – אבל לא כל ביקורת מתאימה לאתר. כפי שבעצמך כתבת: "מי שמתאים יכול" – אלא שהכוונה היא לא רק לכל מי שיודע לכתוב משפטים בעלי תחביר תקין, אלא למי שיודע לקלוע לרוח האתר וללב הסרט (מה שמפורט בשני מדריכי הכתיבה שלינקקתי אליהם).
אנחנו משתדלים שההערות יעבירו את הנקודה שלנו בצורה מנומסת ככל האפשר. קורה שאנשים נעלבים מהן ואני מצטערת אם זה קרה גם לך. אבל מה, ביקורות לא נולדות מושלמות סתם כך מהאוויר ואם יש בהן נקודות חולשה, אני מאמינה שכדאי להצביע עליהן כדי שניתן יהיה לשפר את האלמנטים האלה בפעמים הבאות (לפעמים בכתיבה באופן כללי ולפעמים מדובר בדברים שמתאימים לכתיבה לעין הדג בלבד). בהחלט נשקול לדחות ביקורות ללא נימוקים מפורטים.
לא, לא, תמשיכו לנמק
לפני כמה חודשים כתבתי ניסיון לביקורת שנדחה, אבל ההערות היו מפורטות וברורות באופן מרשים. אני לא יודע אם בעתיד ייצא לי לנסות שוב, אבל ברור לי שאתם יכולים להרוויח (ובעצם סביר להניח שכבר הרווחתם) כותבים שילמדו לשפר את הביקורות שלהם בזכותן.
לא, לא, תמשיכו לנמק
גם אני שלחתי ביקורת לפני כמה חודשים ולמרות שקיבלתי על הראש מהעורכים זכיתי ללמוד הרבה מהם על כתיבה (ביקורות ובכלל). העורך שקרא אותה ממש בחן אותה לעומק ונתן לי ביקורת מפורטת ומדויקת על כל משפט. באמת כל הכבוד על ההשקעה בכל כותב!!
אני גם בעד שיהיה מקום לרשימת שמות של סרטים שרוצים שיהיו ביקורות עליהם, כי השקעתי הרבה מאמץ בלכתוב ביקורת על סרט "איכות" לא פופולרי, שכתבתי את הביקורת לפי ההערות (המועילות!) של העורכים ואז זכיתי לתשובת "בעצם זה סרט שלא משך הרבה תשומת לב, נדבר כשהוא יצא בדיוידי". כשהוא כן יצא בדיוידי, הוחלט שיחס המאמץ של העורכים לעומת תועלת שהביקורת תביא לא שווה את זה.
אני חייבת לציין שזה די הכעיס אותי, ולכן מאחר ואני בד"כ לא צופה בשוברי קופות לא ממש מתחשק לי להתאמץ שוב לכתוב ביקורת על סרט שיכול להפסל בגלל הפופולריות המועטה שלו. אם המדיניות השתנתה, אני אשמח לשמוע.
לפחות אצלי הנוסטלגיה מנצחת
אינדיאנה ג'ונס הוא הסרט שאני הכי מצפה לו. כשוול-E ומבוקש (ג'יימס מקאבוי ) אחריו ברשימה.
מקאבוי.
יש לו שם משפחה מצחיק כשחושבים על זה.
השם שלו הוא פרסומת סמויה של מיקרוסופט.
אההה... יש מצב שאני יוצא דביל,
אבל אתה מוכן להסביר את הבדיחה האחרונה?
זה פשוט ש, אה, מישהי שאני מכיר לא הבינה, ואני שואל בשבילה. כן.
מק אבוי
מקינטוש אויה!
תפקיד אחרון
תפקידו האחרון של הית לדג'ר לא הולך להיות הסרט הזה של טרי גיליאם?
אפשר לקרוא ל'אביר האפל'
תפקידו המלא האחרון. ב'האימג'ינריום של דוקטור פרנסוס' הוא הספיק לעשות בערך רבע תפקיד.
תגידו יש מצב...
שרוברט דאוני ג'וניור הולך להתארח בענק הירוק ככה ראיתי לפי אתר IMDb
כן.
רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד טוני סטארק (כנראה) יתארח ב'הענק הירוק', ומישהו מ'הענק הירוק' (אדוארד נורטון?) (כנראה) יתארח ב'איירון מן'. בקומיקס, שניהם – כמו כל שאר הגיבורים של מארוול – חיים באותו העולם ומתארחים זה בקומיקס של זה לעתים קרובות. זאת הפעם הראשונה שסוג כזה של שיתוף פעולה מתרחש גם בסרטים.
מה עם דראגוןבאלל?
הוא לא אמור לצאת גם מתישהו בקיץ? אני דווקא חושב שהעובדה שאנחנו באמת מקבלים סרט מלא על עלילות גוקו ושאר חבריו עמוסי הטסטוסטרון, אחרי שנים של שמועות ומתיחות, שווה איזכור לצד אינדי, הענק ואיירוןמן.
מה לעשות, למרות האהבה לבאטמן ולשאר יצירי הנוסטלגיה, DBZ יש רק אחד, והוא הסרט היחידי שאני אסחב את עצמי לקולנוע בשבילו…
נ.ב אחרון..
מה היה רע כל כך בגו'ן רמבו האחרון? הסרט שפך ליטרים של דם עם חלוקה נאה של פראגים לכל דמות, פשוט מופלא.
לא, הוא לא אמור לצאת מתישהו בקיץ.
הוא יוצא באפריל 2009.
''המומיה 3''?
*זה* מה שרוב כהן עושה במקום מהיר ועצבני 4?
רוב הזה, הוא צריך לעשות סדר. בסדר העדיפיות שלו, זאת אומרת.
יש סיכוי שנראה אותו השנה? (בכלל?)
מספר סרטי האנימה שמגיעים לארץ שואף לאפס, כידוע
אז לא ממש.
שאלה יותר רלוונטית היא האם ומתי נראה בארץ את 'פוניו על הצוק', הסרט החדש של מיאזאזקי, שיוצא ביפן הקיץ הזה. אבל גם לזה אין לי תשובה.
אפשר רק לקוות...
אבל לדעתי הסיכויים לא טובים.
נ.ב.
סחתיין על השליטה באנימה.
''המומיה 3''?
מסכים איתך, מהיר ועצבני 3 היה טוב יותר (הרבה יותר) מהמומיה 2
למעשה,
רוב כהן ביים רק את המהיר ועצבני הראשון.
כמה תביות
1-ב"הרביר האפל" יהיו שני נוולים? איך לא שמעתי על זה קודם, למה זה לא מופיע בטריילר וגם לא בתקצירים של הסרט? ורק אני חושב שזה רעיון רע?
2-לפי מה שהבנתי ב"וול-י" בני האדם לא משאירים רובוטים לנקות את הכוכב, הם מכבים את כל הרובוטים לפני שעוזבים, ורק שוכחים אחד, שממשיך בעבודתו מבלי שירגיש בו אחד!
3-דווקא הטריילרים של "קונג פו פנדה" נראים ממש, אבל ממש, מצחיקים.
4-לא רק הטיזר שוחרר, היו עוד כמה פרסומות טלוויזיה קצרות לאינדי.
5-"הנסיך כספיאן" לא נראה בכלל דומה לנרניה הראשון, הוא נראה הרבה יותר אפל, מפחיד וחשוך, הוא יכלול הרבה יותר אקשן מהראשון, והילדים לא יהיו כנראה הדבר הכי חשוב בסרט, והטריילרים לא עושים את אותה אווירה של הראשון.
6- אחד הדברים שבגללו אני חושב שהקיץ קטלני של לפני שנתיים הוא האהוב עלי היא העובדה שהסרטים מסודרים לפי רמךת ההיפ והציפיות ולא לפי תאריך היציאה, הבעיה עם הכתבה הזו היא שהיא לא הוסיפה כלום לידע שלי, היא בסך הכל נתנה תקצירים, וסיבות למה הסרט לא יכול להצליח. מכתבה כזאת אני הייתי מעדיף לקרוא ציפיות, ופרשנות של מי יצליח יותר, מי פחות, כלומר ציפיות.
הקיץ הזה נראה נפלא מבחינת איכות, בניגוד לקיץ הקודם שסיפק בעיקר כמות, אני אראה את כל הסרטים שנכתב עליהם בפירוט בכתבה, אבל זה שאני הכי מחכה לראות הוא "הנסיך כספיאן".
________________________
אפרופו נרניה, למישהו יש מושג למה בפסקול יש קטע בשם "הדלת שבאוויר" אבל כתוב שהוא לא יופיע בסרט למרות שהסצינה הזו היא חשובה מאוד?
1. הארווי דנט לא יהפוך לטו-פייס בסרט הזה. אבל כן יהיה את הדחליל (למרות שאני מניח שבאטמן יתפוס אותו בתחילת הסרט כי אם הוא יחבור לג'וקר זה יהיה ממש לא לעניין).
5. בכלל לא. זה עדיין נראה סטרילי מדם וידידותי לכל דורש. ואני בטוח שזה ידורג PG וגם אם זה יהיה PG-13, זה בהחלט לא יהיה PG-13 מחמיר במיוחד.
העובדה שזה PG
כמו הראשון לא אומרת שהם יהיו דומים, כמו למשל "משפחת סופר על" ולמוני סניקטס, לשניהם אותו דירוג אבל האווירה בהם שונה, לנרניה הראשון יש אווירה מסוימת, לפי מה שראיתי עד כה ולפי הספרים, האווירה הזו הולכת להיות שונה, כלומר, לא יוצאים מהשניים עם אותם מצבי רוח.
עוד דוגמה בולטת:
הארי פוטר והאסיר מאקזבן דורג PG. וזה היה חתיכת סרט מעולה עם אווירה מדכאת. בהחלט לא לילדים קטנים.
למרות שראיתי כמעט כל סרט של מייק מאירס (חוץ מחתול תעלול – התייאשיתי באמצע), זה פשוט לא נראה סרט מצחיק, וזה לא משנה כמה טובים כישורי המשחק שלו.
מתנצלת על ה אבל אולי מישהו יודע איך מבררים מתי סרט מגיע לארץ אם אין מידע בימד"ב? (שזאת הדרך היחידה שאני מכירה)
את יכולה לנסות ב'לא סופי',
שמרכז את התאריכים הידועים לנו: http://www.fisheye.co.il/static/future.html
הבעיה עם תאריכי הפצה ישראליים (אגב, ימד"ב בכלל לא מדויק בקטע הזה ולא מתעדכן בשינויים, כשיש) היא שהם נזילים מאד, במיוחד אם מדובר בסרטים שמראש ברור שהם לא-בלוקבאסטרים או שמדובר בסרטים שמועד הגעתם מתוכנן לעוד חודשיים ואילך.
את יכולה לנסות ב'לא סופי',
איזה יופי! המון תודה!!
יש לית חחושה..
שבאטמן הולך לפתוח בגדול ולהפתיע מאוד, ואולי לעבור את המאה מיליון בסוף השבוע הראשון. אני אלך לסרט בקולנוע לא רק בגלל ההייפ שהסרט עצמו יצר אלא בגלל לדג'ר – באמת!
כאילו שאתה היחיד שילך לראות את הסרט בגלל הסיבות שציינת..
''סקס והעיר'' צפוי להיות להיט ענק, לא?
אני אישית מחכה לו יותר מכל סרט אחר ברשימה… אבל אולי זה רק אני .
אם לא היית ציני
אז כן, זה רק אתה.
תקשיב, לפני הכל ''סקס והעיר'' זו קומדיה רומנטית.
ויהיה לסרט הזה קשה להתבלט בין שאר הלהיטים-בפוטנציה הללו. למרות שהוא כנראה יהיה איזה מיני שובר קופות.
אולי בארה''ב הוא לא יהיה להיט ענק
אבל בארץ הסדרה היא להיט וגם השידורים החוזרים שלה זוכים לריטינג גבוה. בארץ יש קהל לא קטן של קומדיות רומנטיות וזה בדיוק סוג הסרטים שמושך לקולנוע צופים שלא מבקרים בבתי הקולנוע לעיתים קרובות.
אני אופתע אם בארה"ב הסרט יכניס יותר מ-100 מיליון דולר, אני לא אופתע אם בארץ הוא יגיע ל-150-200 אלף צופים ואולי אף למעלה מזה.
קראתי פעם כתבה שבה נטען שבניו יורק אף אחד לא מחשיב את הסדרה
ולא לוקח אותה ברצינות, בניגוד לישראל.
אני לא יודע עד כמה הטענה הזו נכונה; אני מניח שלא עשו על זה מחקר סטטיסטי משווה, או משהו. אבל זה נשמע אפשרי שבישראל הסדרה זכתה לפופולריות גדולה יותר בגלל נטייה (יש שיגידו, נטייה פרובניציאלית מביכה) להאמין שהסדרה באמת מציגה כמו שהם את חייהן הזוהרים של רווקות ניו יורקיות.
בישראל, כמדומני, הסדרה שודרה בערוץ 2,
שהוא הערוץ המסחרי וברירת-המחדל של הרבה מאוד צופים כשהם מדליקים את הטלוויזיה.
בארה"ב, לעומת זאת, מדובר היה בסדרה שהוקרנה בערוץ כבלים בתשלום.
אם יורשה לי?
שוק התרבות הראשון שלי (והשני בגודלו אחרי "אמריקאים לא באמת מבינים ציניות. רק בסדרות ובסרטים") היה העובדה שבחדשות הערב דיברו על כך שמחר ישודר הפר הראשון של העונה של סקס והעיר, ואז למחרת בעוד שעה ישודר הפרק הראשון של סקס והעיר, ואז בחדשות הבוקר שאחרי על כך ששודר אמש הפרק הראשון בעונה של סקס והעיר – ובכל אחד מהמקומות אף טרחו לדקדק ולהרחיב בפרוטרוט.
ולא, אני לא מתייחסת לערוץ אי, אני מתייחסת לערוצים המקומיים ותחנות החדשות המקומיות.
בתור אסקפיסטית מוחלטת – הזדעזעתי.
האמת היא -
ואני ממש מקווה שעל סמך היכרותנו האישית אתה תבין שזה לא נאמר מפצנות או התנשאות – שההיפך הוא הנכון.
הנטייה הפרובינציאלית המביכה היא לחשוב שמשהו בסדרה הזו מופרך *לבד* מכמות נעלי המעצבים שיש לקארי בראדשו ביחס למה שהיא אמורה להרוויח למחייתה.
לדאבוני אני יכולה להגיד לך ממקור ראשון שאף שהסדרה מייצגת נאמנה רק כמות יחסית מצומצמת של רווקות – היא עדיין מייצגת אותן נאמנה.
למרות שאני די גרוע בניחושים,
אני אהמר שסקס יעשה משהו כמו 130 מליון טוטאל. הוא יהיה בערך כמו נוקטאפ או בייבימאמא. הצלחה יחסית לזאנר (שתופס תאוצה בשמן האחרון).
אמרתי לכם שאני גרוע.
הוא יעשה הרבה יותר…
ממש לא
זה דווקא היה ניחוש מוצלח.
אל תתחרבט על זוהאן
מעניין אילו יחסי ציבור יעשה הסרט זוהאן לישראל.
את רוב הסרטים של אדם סנדלר לא אהבתי, אולם לזה יש פוטנציאל חביבות:
http://www.worstpreviews.com/trailer.php?id=845&item=3
בעיקר פוטנציאל פיגור שיכלי
על התסריט חתומים חוץ מסנדלר גם ג'אד אפאטו ורוברט סמייגל (טריומף הכלב המעליבן) אך לפחות לפי הטריילר הסרט הוא 100% אדם סנדלר.
ז"א זה יהיה סרט נהדר
כמה עדכוני תאריכים מעצבנים למדי
'Forgetting Sarah Marshall', או בשמו העברי 'קח את זה כמו גבר', יוצא ב-12 ביוני.
'הענק הירוק', שהיה אמור לצאת בארץ במקביל לארה"ב ב-12.6, נדחה ל-26.6; 'מבוקש', שהיה אמור לצאת באותו יום, נדחה ל-10.7. שתיהן לא דחיות ענקיות, אבל בכל זאת, אלה שני סרטים שהיו אמורים לצאת בארץ במקביל לארה"ב, ועכשיו נקבל אותם בדיליי של שבועיים.
ובלי קשר של ממש לסרטי הקיץ, 'הג'וב הבריטי' שהיה אמור לצאת בעוד שבוע נדחה לתאריך לא ידוע.
כמה עדכוני תאריכים מעצבנים למדי
ע"פ האתר של רב חן,'הג'וב הבריטי' נדחה ל-15.5.
http://rav-hen.co.il/ComingSoon.aspx?month=5
''הג'וב הבריטי'' זה סתם תרגום מטעה, נכון?
כי לפי מה שהצלחתי להבין, אין לו קשר עם הג'וב האיטלקי (שמתוכנן לו המשכון בשם הג'וב הברזילאי ב-2009). ג'ייסון סטטם אמנם מופיע, אבל כדמות אחרת.
השם של הסרט הנוכחי הוא The Bank Job. עסק מבלבל.
נכון
'הג'וב הבריטי' באמת נשמע כמו שם שמנסה בכוונה ליצור את הרושם המטעה של המשך ל'הג'וב האיטלקי', אבל גם השם המקורי לא היה שונה בהרבה, ו'הג'וב הבנקאי' משום מה לא נשמע מושך בעברית כמו באנגלית.
''הדאווין הבנקאי''
עכשיו זה סרט שהייתי הולכת לראות.