העולם נראה היום יפה יותר. לא בהרבה, אבל טיפה. הבדל קטן כזה, שיכול לעשות את כל ההבדל. הסיבה: ל-'Superbad' כבר לא קוראים 'חרמן על הזמן'. קוראים לו 'סופרבאד'. כלומר, עדיין כתוב "חרמן על הזמן" על הפוסטר, אבל יותר בקטן. וזה אומר שאפשר בהחלט לבקש לסרט הזה כרטיסים בלי להסמיק ("תן לי שני כרטיסים ל'סופרבאד"'. רואים? לא היה מביך בכלל). השינוי הפתאומי הזה קשור, אולי, לכך שבשבועות האחרונים דובר הרבה על סרטים בעלי שמות מפגרים במיוחד, בעיקר כאלה שכוללים את המילים "חרמן" ו"דייט". כנראה שהמסר בכל זאת הגיע אל המפיצים – ואפילו לא היינו צריכים להחתים מאה אלף איש על עצומה.
בכל מקרה, 'סופרבאד' (כיף, נכון?) כבר לא נמצא במקום הראשון: הוא פינה אותו אחרי שבועיים. ובמקום הראשון, שוב מתברר שאני לא יודע על מה אני מדבר: אמרתי שמהרגע שאוגוסט נגמר, לא יהיו יותר פתיחות גדולות. טוב, 26.5 מיליון דולר זאת אולי לא פתיחה ענקית, אבל זה די הרבה בשביל ספטמבר.
'ליל המסכות' היא הסדרה שלא נתנו לה למות. הסרט המקורי, משנת 1978, היה הצלחת ענק לזמנו, ונחשב לאחראי לא רק למיסוד ז'אנר סרטי ה"מטורף עם סכין רודף אחרי בני נוער", אלא גם לקריירה של ג'יימי לי קרטיס. באופן טבעי, הסרט גרר המשכים; אבל מלבד המשך ישיר וסביר אחד, כולם נחשבו למאוד לא משהו במקרה הטוב, וזוועת עולם במקרה הרע. ובכל זאת, במשך שלושים שנה זה נמשך: פעם בכמה שנים מייקל מאיירס שוב נגרר לקולנוע, הורג כמה אנשים וחוזר לארון. ניסיון ההחייאה האחרון קרה ב-1998, עם 'ליל המסכות: 20 שנה אחרי' (שבו חזרה ג'יימי לי קרטיס לסדרה), והוא הצליח במידה סבירה, אבל הסרט שבא אחריו ('ליל המסכות: תחיית המתים') שוב היה כושל עד כדי כך שלא הוקרן בארץ. היה נדמה שהסדרה סוף סוף מחוסלת סופית.
אבל מייקל מאיירס, כמו שכל מי שצפה בסרטים יודע, אף פעם לא מת, ולא משנה כמה פעמים תירו בו, תרעילו אותו, תתקעו בו מכשירים חדים או תזרקו אותו לבור חומצה מלא דגי פיראנה חולים באיידס. והסדרה שלו – כמוהו – תמיד מוצאת דרך לחזור. בשנים האחרונות אחד הטרנדים החזקים בעולם סרטי האימה היה רימייקים: 'המנסרים מטקסס', 'אימה באמיתיוויל', 'שחר המתים' וכו'. אז עכשיו 'ליל המסכות' הוא לא סתם עוד המשך מעפן – הוא "יצירה מחדש" מפוארת. את הסרט החדש ביים רוב זומבי, האיש שמוכיח שלא חייבים להיות ראפר או מתאבק ב-WWE כדי להסתובב בהוליווד עם שם מגוחך – אפשר גם להיות רוקר. זומבי ביים שני סרטי אימה עד היום, 'House of 1000 Corpses' ו-'The Devil's Rejects', שניהם כמעט שלא עשו כסף, אבל קיבלו המון הערכה בקרב קהילת ההארדקור של חובבי האימה.
'ליל המסכות' הוא סרט חצוי. בחצי הראשון (כמו 'חניבעל: מקור הרוע', שיצא מוקדם יותר השנה), הוא חוזר לילדותו הקשה של הרוצח, ומסביר איך הוא הפך לשוחט סדרתי עם מסכה – הסבר שאפילו לא נרמז בסרט המקורי בכלל. החצי השני הוא שחזור אחד לאחד של 'ליל המסכות' המקורי. לא ברור איך זה הולך ביחד. גם המבקרים חצויים: הרוב חושבים שהעסק מגוחך לגמרי, והיו אפילו שהרחיקו עד כדי לטעון שזה הסרט הגרוע ביותר מבין כל ההמשכים שנוצרו במהלך הדורות. אלה שלא מסכימים, לא-מסכימים בלהט, ואומרים שזה סרט מצוין כל עוד לא מתעסקים בהשוואות אל המקור.
הסרט הכניס 26 מיליון דולר בשלושת ימי סוף השבוע הרגיל; כיוון שהשבוע הוא גם 'לייבור דיי', סוף השבוע הוארך ביום, והסרט צפוי להכניס עוד סכום נאה ביום שני. מבחינת דולרים גולמיים, הפתיחה של ליל המסכות החדש היא הגדולה ביותר בתולדות הסדרה. כמובן, כשמדובר בסדרה שנמשכת 30 שנה, זה לא אומר הרבה, כי מחירו של כרטיס היום הוא לא אותו הדבר כמו לפני 10 שנים, ובוודאי שלא כמו לפני 30 שנה. אבל לסרט יש גם הישגים ממשיים יותר: למשל, תוך ארבעה ימים הוא צפוי לעקוף את מה שהכניס סרט 'ליל המסכות' הקודם לאורך כל הקרנתו (30 מיליון דולר); ובראיה אקטואלית יותר, זאת הפתיחה הטובה ביותר לסרט אימה השנה. בכל זאת הרימייק הרוויח משהו מכל ההמשכונים האלה: בזכותם אנשים עדיין זוכרים את המקור.
במקום השלישי, מאחורי 'סופרבאד', נמצא 'Balls of Fury', קומדיית ריגול, קונג פו ופינג פונג: אלוף טניס שולחן לשעבר (דן פוגלר, שנראה בערך כמו סת' רוגן, עם השטיקים של ג'ק בלאק) נשלח כסוכן חשאי אל תחרות פינג פונג שמארגן פושע העל כריסטופר ווקן. הטריילרים של הסרט, שעושים רושם מצחיק בהחלט, לא מתיישבים עם הביקורות המשועממות. כנראה שזה אחד מהמקרים שבהם כל הבדיחות הטובות היו כבר בטריילר. מסיבה לא ברורה, הסרט יצא כבר ביום רביעי, והכניס ביומיים הראשונים להקרנתו סכום עלוב של 3 מיליון דולר. בסוף השבוע מצבו השתפר קלות, והוא סיים אותו עם 11.6 מיליון דולר.
סיפור הרקע של 'Death Sentence', שנמצא במקום השמיני, מסובך יותר מזה של 'ליל המסכות'. לאט לאט: בהתחלה היה ספר בשם 'משאלת מוות', שהפך לסרט ידוע למדי עם צ'רלס ברונסון. לספר היה גם ספר המשך, בשם 'גזר דין מוות', אבל ההמשכים של הסרט (זה הגיע עד ל'משאלת מוות 5') התעלמו ממנו. עכשיו, ג'יימס וואן, הבמאי של 'המסור', לקח את ספר ההמשך המקורי והפך אותו לסרט, שבו את ברונסון מחליף קווין בייקון, וגם שם הגיבור הוחלף. ונשאלת רק השאלה, האם היה שווה לעבור את כל הסיבוך הזה בשביל הסרט הזה. נראה שלא. העלילה היא כרגיל – הרעים הרגו מישהו שקרוב לגיבור, ולכן הוא הולך עכשיו לכסח להם את הצורה במגוון דרכים מקוריות ככל האפשר. המבקרים סבלו מהאלימות המוגזמת והסתמית, שהסיפור הטיפשי לא מצליח להצדיק, ובקופות הסרט הכניס 4 מיליון דולר בלבד.
כיוון שזהו סוף שבוע של חג, הירידות מהשבוע שעבר היו קטנות מאוד – פרט ל'מחסל פראי' שנפל ב-63%. 'זהות אבודה' העביר שבוע חמישי עם הכנסות של מעל 10 מיליון דולר, ונעצר במרחק של מילימטרים ספורים מקו ה-200 מיליון; קצת מתחת לעשיריה הפותחת, 'רטטוי', בשבוע העשירי שלו בבתי הקולנוע, חצה את הקו הזה.
השבוע הבא הוא, באופן מסורתי, השבוע החלש ביותר בשנה, אבל השנה משום מה דווקא צפוי הרבה אקשן: 'לירות כדי להרוג' עם קלייב אוון ופול ג'יאמטי, והמערבון '3:10 ליומה' עם ראסל קרואו וכריסטיאן בייל.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
- Halloween
- Balls of Fury
- Death sentence
- הדייט שתקע את החרמן
- רטטוי
- זהות אבודה
כולי צייפיה לשוט ד'ם אפ
ממשיכה לקוות לטוב ולא להתאכזב.
השבוע ראיתי לראשונה את הטרירלר ל"דיסטרביה" שניראה לי מגוכח להפליא, מה הההשגים/שמועות עליו?
'דיסטרביה'?
מגיע לארץ באיחור: זה סרט ותיק מאוד שכבר עלה, הצליח וירד בארה"ב. הוא הסרט היחיד השנה ששהה שלושה שבועות במקום הראשון. חזור אחורה לדו"חקואים של אפריל, יש שם הרבה מידע עליו.
למה?
ראיתי את הטריילר, לא ראיתי משהו מרשים מדי לצפות לו.
"אני הולך להציל… אישה כלשהיא, שנרדפת ע"י אנשים רעים מ…סיבה כלשהיא, כי יש לה תינוק(!), היא נראית טוב(!!) ולי אין שם או עבר ודבר להפסיד."
בלוצ'י נראית כאילו היא עומדת לבלות את מחצית זמנה בלפתות את אוון ואת החצי השני בללפות את התינוק ולעשות פרצופים מפוחדים.
אבל זה נראה כאילו יהיו חילופי דברים משעשעים בין אוון לג'יאמטי, וכמובן – אקשן, אקשן, סצינה הזויה של צניחה ואקשן.
אנחנו עדיין מדברים על דיסטרביה?
''לא עכשיו מותק, אני באמצע משהו''
אנחנו מדברים על "לירות כדי להרוג", הטריילר הטוב היותר שמוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע. נכון, העלילה לא נראית כמו משהו מסעיר במיוחד, אבל למי אכפת מהעלילה?
1.2.3
האמת שאני מחכה ל"לירות כדי להרוג" כי שני השחקנים האהובים עליי משחקים בזה.
בקשר לדיסטרביה, לא ידעתי הרבה עליו מלבד הטריילר שראיתי שבוע שעבר וברגעי האמת נוכחתי לצחוק.
זה התחיל בשני בחורים חרמנים שמציצים לשכנים שלהם(נשמע כמו קומדיית נעורים רדודה אך מחוכמת) ואחר כך פתאום קורה משהו "אפל" עם נגיעות הומור(ואז התקדמתי לנקודה שזאת פארודיה) ואחר כך יש גופות(וצר לי להודות שבנקודה זאת כבר נוכחתי לדעתי הכנה. שהטריילר הזה מגוכח להפליא ולא גורם לי לרצות לראות את הסרט הזה)
דיסטרביה
מותחן-נעורים מהנה ליומית. לא יותר, לא פחות. מי שמחבב, כמוני, את שאיה להבאף בהחלט יהנה. הסרט זמין ב-DVD זון 1 כך שאפשר להסתפק באופציית ההשכרה למי שלא חושב שהעסק מטריח יציאה לקולנוע.
מקורותיי מספרים שאומרים את זה שאיה לה-בו?ף.
בכנות, אני עדיין לא לגמרי בטוח.
החקירות נמשכות.
מקורותיי מספרים שאומרים את זה שאיה לה-בו?ף.
זה שאיה לה-באף ולא לה-בוף!
זה יפה שאתה מנמק את הקביעה.
אני אחסוך לך. מתוך ימד"ב: Last name is pronounced "La-buff".
אבל באסק א נינג'ה הוא אומר לה בו?ף!
לעומת זאת,
מקורותי חושבים שאם כבר תקעו אותך עם שם כמו שאיה, אל תתחכם ולך על שם משפחה קליל כמו כהן או לוי.
מי היה שם לב אליו עם שם כמו ישעיה לוי?
ישעיה לה-בוף הרבה יותר טוב.
אם כבר אז כבר
ישעיה לבוב
דיסטרביה הוא אחד הסרטים החינניים ביותר שראיתי בזמן האחרון.
קחי דרמה, קומדיית נעורים וסרט מתח/אימה, שכל אחד מהם עשוי טוב ולפעמים אפילו טוב מאוד ושימי אותם ביחד בסרט אחד עם שחקנים טובים שנותנים הופעות מדויקות למדי.
סביר להניח שלא תצאי מהסרט עם ראיית עולם חדשה, אבל סרט מהנה [ולעיתים מקפיץ] ששווה בכיף איזה 30 שקל.
אני דווקא לא מסכים
אבל אני ארחיב את הטענה שלי בביקורת שאני אנסה לכתוב.
אם יהיה לי באמת כוח לזה.
למען האמת, כך בדיוק קרה בתאונה אתמול בלילה.
תאונות דרכים הן דבר לא צפוי מבחינת התוצאות.
The Devil's Rejects או ''דחויי השטן''
ראיתי את הסרט לפני שנה בעקבות המלצות מחבר. זהו סיפורה של משפחת רוצחים. הסרט לוקח את המנהג האריקאי של האללת רוצחים לקיצוניות – הרוצחים הם חייתיים, מיניים, כמעט בלתי פגיעים.
הגישה הרעננה הזו וההומור המאוד שחור הם הפלוסים בסרט, המינוסים הם בימוי *מאוד* מסורבל של רוב-זומבי.
דווקא האלימות בסרט אינה קשה לצפייה- אין הזדהות עם הנפגעים, אין קלוזאפים על איברים פנימיים והכל נעשה ברוח טובה.
ווואו מפתיעה ההצלחה של ליל כל הקדושים
לא ראיתי אף סרט בסדרה אבל שמעתי מלא על הראשון וגם הוא הוזכר במלא סרטים במיוחד בצעקה אחד (קטע פרודי קורע על איך הדמות של ג'מיי קנדי רואה את הסרט וצעק למסך "מאוחרייך ג"מיייי" כשבאותו הזמן הרוצח עומד מאחורי גבו) אבל בעקבות הדו"ח החלטתי לחטט ושימו לב הסרט ה1 עלה רק 325 אלף דולר ועשה 47 מילון! וכמו כן ביים אותו קרפנטר. חוץ מזה יצאו מלא המשכוניים שרובם עלו גרושים ובקופות הם עשו בערף פי 3 על מה שעלו והסרט משנת 98 "20 שנה שאחרי" הכניס הכי הרבה בקופות לבנתיים והסרט מ02"התחייה" הוא בכלל לא כישלון כי הוא עלה רק 13 מיליון ועשה 30 בקיצור אני ממששששששש מופתע שסדרה כזאת טראשיתתתתתתת כל כך הצליחה ב30 השנים שלה ואני בטוח שהראשון לא יזיז לי את הביצה אם אני יראה כי הוא יראה ממש גרוע לעומת הסרטים הנוכחיים בטח יהיו שם סצנות של עשרים דקות אל איך הרוצח הולך מאוחרי הרובן בחושך ויש מוזיקה מזוויעה ואתה מת משעמום
סחתיין על הנקודה באמצע.
עוף טופיק: מי בא לניין אינץ' ניילס?
מעניין אותי לדעת האם יש פה מעריצים בעין הדג.
יש
בשביל הרקורד. למרות שזה יימחק.
יש
הלהקה של ההוא שערך את הפסקול של ''רוצחים מלידה'',
הדבר הטוב היחידי בסרט הנוראי ההוא?
התשובה במקרה שלי מתחלקת לשניים – הלכתי, אבל אני לא מעריץ.
שאלה, הערה, ו
קודם השאלה:
סטארדאסט סרט טוב?
אח"כ ההערה:
לידיעת המתעניינים, וורנר אמורים להוציא החודש (ב-18 לספטמבר, ליתר דיוק), סרט סופרמן חדש. איך זה שלא שמעתם על זה, אתם שואלים? אה, אז זה כי זה סרט מצוייר (בדו ממד!), וכי הוא סרט שמופץ ישירות לדיוידי.
אז למה זה אמור לעניין, אתם שואלים באכזבה? אה, אז זה כי עד היום סרטי האנימציה של וורנר מהזיכיון של DC קומיקס היו סרטי הקומיקס הטובים ביותר הידועים לאדם – לא מתיילדים, אבל גם לא למבוגרים-בלבד, נאמנים למקור אבל לא כפייתיים, ועם אנימציה קלאסית יפה ומינימליסטית שמאד קל להתגעגע אליה. ואולי גם כי הסרט הזה מבוסס (לא באופן הדוק מדי) על הסאגה הקלאסית של מותו וחייו של סופרמן.
למתעניינים, לינק לטריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=l3keuiWzY-Q
ובסוף ה:
כשהתחלתי לקרוא את הדו"ח, ממש ציפיתי לראות התייחסות למדיין, הסרט החדש של וינס צ'ייס שיצא השבוע (הפרק האחרון של העונה הרביעית של הפמליה שודר השבוע, למי שחי על המאדים ולא קולט HBO).
תשובה לשאלה
כן, סרט מעולה (לדעתי).
יו, דם!
סליחה, אני פשוט לא רגילה לראות דם ב-DC Animated Universe. הו, לעזאזל, בכלל לא ידעתי שעושים סרטים חדשים ל-DCAU. זה נפלא.
סיכום קיץ 2007 בהוליווד
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/film/features/e3i7bddcf559ad7d62620018faac2c94325
ידיעות אחרונות כתב על התופעה !!
לאיזו תגובה ציפית בדיוק?
ידיעות אחרונות כתב על התופעה !!
על תופעת שמות הסרטים אנוכי מתכוון
הם כתבו גם על הקסאמים בשדרות
וזה לא עזר. יש חיים מחוץ לידיעות.
שאלה טכנית שלא קשורה לכלום
(ונראה לי שכבר שאלתי פעם, אבל לא משנה):
אילו טכניקות קיימות בשביל צילומים שבהם אדם מצולם מאחורה כשהוא מביט בראי, כך שלא רואים בראי את הצלם עצמו?
שאלה טכנית שלא קשורה לכלום
תשים את המצלמה הצידה מהמצולם. ואם יש לך את הרצון והאמצעים, אפשר גם לשים את המצלמה גבוה מהפריים כדי ליצור העמדה סימטרית. (למרות שלדעתי הפריים בדרך כלל יראה יותר טוב אם תצלם קצת בזווית) מהניסיון הלא כל כך נרחב שלי, לא צריך להתאמץ בשביל למצוא זווית שבה לא יראו את המצלמה.
אם אני זוכר נכון מעולמו של ביקמן
זוית ההשתקפות זהה לשני הכיוונים. במילים אחרות, כשהשחקן רואה במראה את המצלמה, הצלם רואה את הפנים של השחקן. באמת שאין שום בעיה לצלם את זה.
טכניקות שדורשות יותר... טכניקה
והן כבר מסורבלות הרבה יותר מאשר החלופות הנפוצות יותר שהוסברו כאן:
* שימוש במסך ירוק: מכסים את המראה בבד ירוק על מנת שיהיה ניתן להחליף אותה בשלב העריכה. מצלמים מזווית נגדית את מה שאמור להשתקף במראה. משלבים בין שתי התמונות, ומוסיפים מעט טקסטורה של מראה (מאחר ומראה למעשה אינה השתקפות מדוייקת של מה שניצב מולה. המראה מעט גלית, יוצרת עיוות מסויים, ונמצאת למעשה מאחורי זכוכית, שעל פי רוב מכוסה גם בשריטות ואבק). נדמה לי שב"ימים משונים" נעשה שימוש בטכניקה הזו, וכנראה שגם בסדרה הבריטית "Peep Show".
* הצבת המצלמה מאחורי זכוכית חד כיוונית. האמת שלא שמעתי על מקרה בו באמת נעשה בזה שימוש, ועד כמה שאני יודע זכוכית כזו מאוד מעכירה ומכהה את כל מה שנשקף דרכה, אבל אני מניח שזו עשויה להיות אופציה.
לפני כמה שנים (5-6 נדמה לי) יצא סרט
המתרחש ברחובות פריז ובו חבורת רחוב זועמת תוקפת עו"שים. לא זוכר את השם. בכל מקרה היה בו שימוש נרחב במראה דו כיוונית לצורך צילום שוטים מסובכים.
וואלה כן. מסתבר שהוא מ95'. איך הזמן רץ שנהנים.
אני כבר יכול לדמיין את זה.
חבורות רחוב נכנסות לבנקים, מפקידות כספים ואז בדיוק מושכות אותם, מגדילות ומקטינות מסגרות אשראי באופן אקראי, מפקידות כספים בחמישה פקדונות שונים… האימה, האימה!
רוביק נתן אישור להשתמש בתזאורוס גיל ריבה. הכל כשר.
מאחר ואתה מתמצא בפרטים שכאלה,
בדיוק ראיתי את LOCK STOCK ETC ותהיתי איך צילמו לכאורה מתוך הסיר את SOAP זורק משהו למרק
מצטער, לא זוכר את הסצינה.
השילוב האולטימטיבי בין קולנוע לטלוויזיה
רשת NBC הכריזה על תחרות ליצירת פרומואים לאחת משלוש הסדרות הבאות:
גיבורים, המשרד או 30 רוק.
התחרות פתוחה לכולם, אבל מיועדת בעיקרה ליוצרי קולנוע בשאיפה או בהתהוות.
יותר פרטים ניתן למצוא כאן:
http://comedyshortcuts.net/submissions_and_rules_nbcyou.htm
מה הקשר לקולנוע?
מסתבר שהמדיום, שם שלו קולנוע, עושה דרכו לטלוויזיה
בוקר טוב
ובכן,
מדובר בתחרות המיועדת לקולנוענים חובבים, והזוכים יהיו חלק מפסטיבל סרטים קצרים לקולוע.
לא מדובר פה בלקיחת קטעים מתוך התכניות האמורות ועריכתם כטריילר, אלא ביצירת סרטונים של ממש, שאמורים לקדם את התכנית המבוקשת.
המשתתפים אמורים לכתוב, לביים לצלם ולערוך את הסרטונים, ללא שימוש בתמונות, קטעי וידיאו ו מוזיקה מהתכניות המדוברות.
בלינק המצורף יש ארבעה סרטונים כאלה שאמורים לקדם את "המשרד".
וואו, זה ממש מלהיב
בעיקר לאור העובדה שגיבורים זה האירוע הטלוויזיוני שהכי הלהיב אותי בשנים האחרונות, אם לא בכלל, זה נורא מעורר השראה ורצון ליצירה.
וזו אחת הסיבות ששמתי כאן את הלינק
נראה לי שיש כאן לא מעט קוראים שישמחו לקחת חלק בעניין כזה, וחשבתי שהם ישמחו לשמוע על כך.
נפטרנו מ''חרמן על הזמן'',
קיבלנו את The Descent בשם "אימה מתחת לאדמה" בהוט. אומנם זה רק לטלוויזיה, אבל זה ממש לא עושה חסד עם הסרט – שהוא כל דבר חוץ מאימה סטנדרטית.
נפטרנו מ''חרמן על הזמן'',
דווקא ב-VOD, גם הוא שרות של הוט, קראו לסרט "המדרון", שזה אחלה שם לטעמי. מוזר ששינו פתאום.
זאת הבעיה עם סרטים שלא הוקרנו בארץ
כל פורמט מוצא להם שם אחר. אגב, גם 'המדרון' הוא לא תרגום נכון של השם. ועדיין 'אימה מתחת לאדמה' זה די מגוחך. כאילו שבמקום 'חרמן על הזמן' היו קוראים לסרט 'קומדיה מצחיקה'.
אאל''ט
הזכויות על הסרט שייכות לאחד המפיצים הישארליים (נדמה לי, אם כי אני לא בטוח, שסרטי שני) כך שהם אלו שאחראים על השם (אם מפני שצריך להמציא לו שם להפצה ב-DVD או אולי תוכנן לצאת בקולנוע ואז נגנז). בכבלים/יס ממציאים שמות רק לסרטים שקנו ישירות מהספק בחו"ל ולא הוקרנו לפני כן בארץ ואין להם שם בעברית שצריך להיצמד אליו.
פרסום עצמי
היום (או ליתר דיוק אתמול), נפתחה רשמית ובטקס חגיגי התערוכה "מאנגה: שער לעולם הקומיקס היפאני" שאני הייתי האוצר שלה. פרטים נוספים:
http://www.ramat-gan.muni.il/נושאים+ברשות/תרבות+אמנות+ואירועים/מוזיאונים+ותערוכות/מוזיאון+לאמנות+המזרח+הרחוק.htm
התערכוה צפויה להיות פתוחה במשך החודשיים הקרובים, והכניסה בשבת בין 10:00 ל-16:00 היא בחינם. כולם מוזמנים.
רק שאלה
מהן שעות הפתיחה בימים הקרובים?
למרבה הצער אין לי מושג
ניסיתי להתקשר ולברר ולא היתה תשובה – מה שאומר שיכול להיות שהמוזיאון יהיה סגור ביומיים הקרובים (אבל אפשר לנסות לברר גם מחר ומחרתיים). בכל מקרה, בשבת הוא אמור לחזור לפעילות רגילה.
איפה ומתי יוצא הסרט?
אני אישית חובב ומת על סרטי אימה ולכן אני חייב לדעת מתי יוצא הסרט בארץ ואיפה באיזה בתי קולנוע במרכז