היתה תקופה שבה סרטים שהגיעו למקום הראשון נשארו שם שבועיים-שלושה, לפעמים יותר. במזג האויר הנוכחי, בעיקר בקיץ, כמעט שאין דבר כזה. כל שבוע יוצא בלוקבאסטר פוטנציאלי חדש, וכדי להישאר במקום הראשון סרט צריך לא רק להיות פופולרי, אלא גם שהתחרות תיכשל. מאז פברואר השנה לא קרה שסרט נשאר במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות למשך יותר מסופ"ש אחד. 'וולברין' לא עשה את זה, 'סטארטרק' לא עשה את זה, 'שליחות קטלנית'… טוב, בואו לא נדבר על זה. מי שעשה את זה היה דווקא סיפור ההצלחה הכי לא צפוי, 'הנגאובר' ('בדרך לחתונה עוצרים בוגאס', למתקשים). וזו לא היתה זכיה מההפקר.
בשבוע שעבר 'הנגאובר' הפתיע עם פתיחה ענקית-לסוגה של 45 מיליון דולר; השבוע הוא רשם ירדה קטנטנה של 27%, מה שמעיד על הרבה אהבה מהקהל, והשיג עוד 32 מיליון. סך הכל, הכנסות הסרט עברו את ה-100 מיליון. ירידה קטנה כל כך באמצע הקיץ היא מאורע חריג, אבל אפשר למצוא דוגמאות למקרים דומים. אחד מהם הוא 'לדפוק חתונה', שכמו 'הנגאובר' היה קומדיה המדורגת R, פתח בגדול יחסית לקומדיה (34 מיליון) ולאחר מכן רשם סדרה של ירידות זעירות. 'לדפוק חתונה' הגיע בסופו של דבר להכנסות של 209 מיליון דולר בארה"ב, ונקודת הפתיחה של 'הנגאובר' היתה הרבה יותר טובה. אם הוא ימשיך להתנהג בצורה דומה, הוא יהפוך לאחת הקומדיות המצליחות ביותר אי פעם.
'למעלה' היה צמוד ל'הנגאובר' בשבוע שעבר, וצמוד אליו גם השבוע. גם הירידה שלו נחשבת למכובדת, 31%, וגם בסוף השבוע השלישי שלו השיג הכנסות של מעל 30 מיליון דולר. למעשה, 'למעלה' מצמצם במהירות פערים מ'מוצאים את נמו', הסרט המצליח ביותר של פיקסאר עד היום, אלא שלהישג הזה הוא הגיע בסיוע הקרנות התלת-מימד והמחיר הגבוה שלהן. יהיה מעניין לראות מה יהיה המשך הדרך של 'למעלה' אחרי ש'עידן הקרח 3' ייצא, בתחילת יולי, וייקח לו את רוב אולמות התלת, אבל עד אז יש לו עוד יותר משבועיים. ההכנסות הכוללות של 'למעלה' עומדות כרגע על 187 מיליון דולר, ועדיין נמצאות בדרך, אמ, למעלה. לעזאזל. הבטחתי לעצמי לצלוח את הדוחק"ו הזה בלי משחקי מילים צפויים.
המאבק הראשון, והמעניין, של 'למעלה' יהיה מול 'סטאר טרק', עוד סרט שנהנה מירידות קטנות משבוע לשבוע (הפעם: 34%), ויש לו יתרון של כמה שבועות. המצב כרגע: 232:187 לטובת 'טרק', אבל ההפרש מצטמצם מיום ליום.
כמו בשבוע שעבר, הסרט שהיה אמור להיות הגורילה של השבוע נמצא רק במקום השלישי, אחרי הזוג המלכותי. הפעם זה 'The Taking of Pelham 123'. השם העברי של הסרט עבר כמה שינויים: בהתחלה הוא הופיע בטריילרים כ'חטיפת הרכבת התחתית פלהאם', אחר כך 'חטיפת פלהאם 123', ובסופו של דבר קיבל את השם 'חטיפת הרכבת התחתית 123' (…שנסעה לחתונה אבל עצרה בוגאס). נראה שה"מת מצחוק" של השנה זה שמות ארוכים עם הסברים בגוף השם.
'פלהאם 123' הוא רימייק של סרט אקשן מ-1974, הפעם עם ג'ון טרבולטה בתפקיד הפושע המבריק שחוטף רכבת תחתית ניו-יורקית, ודנזל וושינגטון בתפקיד השוטר שמנסה להחזיר את החטופים הביתה בשלום, תפקיד שהוא אמור להיות רגיל אליו מאז 'האיש שבפנים'. טוני סקוט ביים, ולפי הביקורות עדיין לא הצליח להיפטר מסגנון עריכת-הבלנדר הכה חביב עליו (ורק עליו). 'חטיפת הרכבת התחתית 123' הכניס 23.4 מיליון, וזה לא מספיק – בטח שלא בשביל סרט עם שני אנשים שאמורים להיות כוכבים גדולים, בזמן שבמקומות הראשונים מבלים שני סרטים בכיכובם של אנשים שלא היו חולמים לדרוש 10 מיליון דולר לסרט. המצב הזה גורם, ולא בפעם הראשונה, להרהורים שמא שיטת הכוכבים כבר לא עובדת, ושאין באמת שחקנים ששווים 10 מיליון דולר (חוץ מוויל סמית, כמובן). מחשבה מעניינת אמנם, אבל זו לא הפעם הראשונה שהנושא עולה, ועד היום זה לא שינה הרבה.
אם '123' הוא אכזבה, 'Imagine That' זו כבר נפילה רבתי, והשניה ברצף עבור אדי מרפי. אם כבר מדברים על כוכבים ענקיים ויקרים, אולי אתם לא זוכרים, אבל אדי מרפי היה פעם הכוכב הגדול בעולם. אחר כך הקהל המבוגר נטש אותו, והוא גילה שהוא מצליח רק כשהוא עושה סרטי ילדים. עכשיו גם את זה הוא לא מצליח לעשות: בשנה שעבר יצא 'לפגוש את דייב' בכיכובו, ונחל כשלון חרוץ, והסרט שלו השנה נתקל בכשלון חרוץ לא פחות – פתיחה של 5.5 מיליון דולר.
עזב את העשיריה השבוע: 'וולברין', הסרט הראשון של הקיץ וזה שמחזיק בתואר הפתיחה הגדולה ביותר השנה עד כה (זה ישתנה ברגע ש'רובוטריקים: הנקמה' יגיע). הוא השיג 85 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים שלו, ובמשך ששת השבועות הבאים בקושי הצליח להכפיל את הסכום הזה.
בשבוע הבא: עוד שתי קומדיות יתחרו ב'הנגאובר': 'ההצעה', קומדיה רומנטית עם סנדרה בולוק וריאן "דדפול" ריינולדס, ו'Year One', קומדיה תנ"כית עם ג'ק בלאק ומייקל סרה ('ג'ונו').
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
יש מצב ....
שתבדקו את ההכנסות של הסרטים בשאר העולם (במיוחד ל – star trek ושליחות).
שאר העולם
'סטארטרק' מצליח בשאר-העולם הרבה פחות מאשר בארה"ב (232 מיליון בארה"ב לעומת 112 מיליון בחוץ). וזה מעניין, כי אמנם הסדרה מוכרת ונערצת בארה"ב יותר מאשר במקומות אחרים, אבל ההצלחה של הסרט הבהירה שהוא לא מושך רק טרקרים אלא גם אנשים שלא הכירו את הסדרה.
במקרה של 'שליחות קטלנית' ההכנסות מתחלקות בערך חצי-חצי, וזה (יחסית) לא הרבה. גם אצל וולברין ההכנסות מחוץ לארה"ב זהות להכנסות בתוכה.
'מלאכים ושדים' מצליח הרבה הרבה יותר בשאר העולם: לעומת 123 מיליון פושרים בארה"ב, הוא הביא 291 מיליון מחוצה לה. זה אמנם עדיין הרבה פחות ממה ש'צופן דה וינצ'י' עשה, אבל זה כנראה מספיק כדי להצדיק סרט המשך. גם ההכנסות של 'לילה במוזיאון 2' מחוץ לארה"ב כבר עברו את ההכנסות מתוכה.
לגבי 'למעלה' ו'הנגאובר' עדיין אין נתונים, כי הם עדיין לא יצאו (כמעט) בשום מקום מלבד ארה"ב.
אז זה לא משהו אישי נגד ישראל?
למה "למעלה" לא יצא כמעט בשום מקום, בעצם? ולמה הוא יוצא בישראל רק בסוף יולי?
החלק הקל: בארץ הוא יוצא ביולי
כי סרטי ילדים מצליחים כאן יותר בחופשים מאשר בזמן הלימודים, וזה בדוק וידוע. אנחנו יצאנו ממש בזול: בבריטניה הסרט ייצא רק באוקטובר, וביפן בדצמבר(!).
http://www.imdb.com/title/tt1049413/releaseinfo
למה רוב הבלוקבאסטרים יוצאים בכל העולם כמעט בו זמנית, ודווקא תאריכי היציאה של 'למעלה' פזורים על פני שישה חודשים – באמת שאני לא יודע. עניין של אסטרטגיה שיווקית של האולפן, ואני מניח שהם יודעים מה הם עושים.
עקב עליית כוחו של השוק העולמי
מתחילים להתחשב יותר בשווקים ובהרגלי הצפיה המקומיים. זה שבארה"ב יוצא סרט X בתאריך Y לא אומר שבגרמניה למשל התאריך הזה טוב. פתיחה בצמוד לארה"ב זה טוב ויפה וזה כביכול מונע פיראטיות (פחחחח!) אבל זה שסרט יוצא ביום הזיכרון האמריקאי למשל לא אומר שגם מחוצה לה זה תאריך טוב. גם אירועים בינלאומיים כמו מונדיאל משפיעים על השווקים מחוץ לארה"ב יותר מאשר בארה"ב שעדיין לא מצליחים להבין את ההתלהבות מה"סוקר" הזה.
מקרה קיצוני קמעה (אך מובן בהחלט) טין-טין שלא אומר כלום לאמריקאים ייצא באירופה חודשיים תמימים לפני ארה"ב למרות שמות גדולים כס/שפילברג ופיטר ג'קסון.
גם ''וול-אי'' יצא ביפן בדצמבר, או ליתר דיוק, בסוף דצמבר.
עם סרטים של פיקסאר, זה כנראה נוהג קבוע להחזיק את הצופים ביפן עד לכריסמס.
אתה בטוח שזה לא בעיקר בגלל פסטיבל ירושלים.
כי הוא בהתחלה היה אמור לבוא באוגוסט, עם הפסטיבל, ואז (אחרי שפרסמו ש"סיפור גדול" הוא זה שיפתח את הפסטיבל), הוא הוקדם ליולי (כמובן שלהקדים אותו למאי נראה יותר מדי).
לא,
הוא הוקדם ל(סוף) יולי הרבה לפני שהוכרז סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים. ועם כל הכבוד שבלהיות סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים, הסרטים של פיקסאר לא חייבים את זה כדי להביא מאות אלפי צופים בארץ.
אהא!
הייתה תקופה שבה ישראל הייתה מופלית לטובה בהקשר הזה
כלומר הסרטים של דיסני היו מופצים קודם כל בארה"ב ובישראל, ומאוחר יותר (לפעמים בהפרש של חצי שנה) בשאר העולם. היום, עם האינטרנט, האולפנים לא מרשים לעצמם לעכב סרטים לזמן ארוך. אני מניח שהדחיה נובעת מהחופש הגדול בישראל – למרות שניתן היה להתמקד בקהל היותר מבוגר (הגירסא באנגלית) במהלך יוני, ולפנות לילדים ולנוער בהקרנות יומיות בחופש הגדול.
ההכנסות האלו מגיעות למפיקים בארה''ב?
או שהם מוכרים את זכויות ההפצה תמורת סכום קבוע מראש (שנקבע, כמובן על פי הפוטנציאל המסחרי של הסרט) והמפיצים המקומיים גורפים את הרווחים (או סופגים את ההפסדים)?
מאוד תלוי.
לפעמים ככה, לפעמים ככה. אני חושב שכיום השיטה של מכירת זכויות ההפצה תמורת סכום קבוע מראש יותר נפוצה, אבל אני לא בקי בתחום. במקרה של סרטים שמופצים ככה, באמת אין קשר בין ההצלחה של הסרט לבין ההכנסות שיוצאות למפיקים ממנו: יכול להיות סרט כושל לחלוטין שהאולפן הרוויח ממנו יפה מאוד, או להיפך.
שאר העולם
תודה על התשובה המהירה !
* בקשר לשליחות, אם זה בערך חצי-חצי , אז זה אומר שבכל זאת יש סיכוי לסרט חמישי ?
זה אומר שהוא עדיין כושל (כנראה)
לסרט בסדר גודל כזה להכניס רק 200 מיליון דולר בעולם זה כשלון. סביר להניח שהמפיקים שלו הפסידו כסף, ויהיה קשה למכור סרט נוסף בסדרה. אני מאוד בספק אם יהיה המשך נוסף. אבל לך תדע, אלוהי הסרטים פועל בדרכים מוזרות.
אולי נולאן יעשה ריבוט.
ראיתי אתמול את האנגאובר
סרט מאוד מאוד מצחיק .למרות שזה מסווג מעל גיל 18 יש כמה סצינות שהתפלאתי שהצנזורה האמריקאית השמרנית לא הורידה. הקרדטים בסוף קורע.
אין צנזורה על סרטים בארה''ב
ה-MPAA הוא ארגון ללא כוח או סמכות חוקית (ולמעשה אינו ארגון ממשלתי). פיקוח ממשלתי (ע"י ה-FCC) קיים אך ורק על ערוצי שידור ציבוריים כמו רדיו או טלוויזיה משודרת (בגלל זה בכבלים אפשר להשתמש ב-fuck וברשתות השידור לא). מה שכן קורה, לעיתים קרובות, הוא שהמפיקים או בעלי האולפנים עצמם רוצים דירוג נמוך יותר מה-MPAA על מנת לפנות לקהל רחב יותר, ולכן מצנזרים את עצמם. אך אין עליהם שום חובה לעשות זאת.
ה-MPAA הוא צנזורה לכל דבר
אמנם לא ממשלתי, אבל הוא מונופוליסטי ולמעשה יש לו כוח להכתיב ליוצרי הסרטים מה להראות בסרטים ומה לא. באופן עקרוני אין להם חובה לציית להוראות שלו, אבל אם הם לא יעשו זאת הסרטים שלהם לא יוקרנו ב-95% מבתי הקולנוע במדינה.
צנזורה היא מנגנון פיקוח ושליטה, לרוב ממשלתית
ל-MPAA אין שליטה, והוא מפקח אך ורק משום שהאולפנים מאפשרים לו לפקח. אני לא מכחישה שיש לחץ כלכלי ניכר על האולפנים להגיש סרטים לאישורו של ה-MPAA, אבל בסך הכל מדובר בגוף שהם יצרו על מנת לשרת את צרכיהם (אחרי הכל, יש להם עניין בקיומו של גוף שנותן אישור גורף לסרטים מסוימים, ובכך מאפשר להורים לשלוח את ילדיהם לקולנוע מבלי לחשוב יותר מדי). אפשרי, כמובן, שמדובר בגולם שקם על יוצרו, אך מכיוון שאין ל-MPAA כח לקבור סרטים או לכפות שינויים בהם, אני חושבת שצנזורה אינה המילה הנכונה.
מקובל עלי.
בקשר לMPAA
זה נושא מאוד מעניין. (כל הנאמר מכאן והלאה הוא לדעתי, אין לייחס לדברים התיימרות עובדתית) למרות שאינו גוף ממשלתי, לMPAA יש כח לסרס את ההצלחה המסחרית של סרטים במידה רבה מאוד.
דירוג NC-17 הוא מכה אנושה עבור סרט שיוצא לאקרנים, זה מדיר אותו מקטגורית הסרטים הידידותיים לנוער והופך אותו למשהו על גבול הפורנו. לפעמים הדירוג ניתן שלא בצדק. לעומת זאת, לפעמים סרטים שבפירוש לא מתאימים לצפיית ילדים מקבלים דירוג PG-13 ("האביר האפל") או סרטים עם אלימות ברוטאלית ו-Gore לרוב מקבלים R במקום NC-17 ("הפסיון של ישו") בגלל האג'נדה של המדרגים (סקס מקבל דגש רב יותר מאלימות, למשל). זה המקום להזכיר שועדת הערר לדירוגים של ה-MPAA, לצד בכירי האולפנים, יושבים גם שני אנשי דת מטעם הכנסיה. תמוה משהו, אם אתם שואלים אותי.
הMPAA מתנה דירוג סרטים בחתיכת קטעים שלא מוצאים חן בעיני המדרגים שלו. בעשותו כך, הוא אמנם לא גוף צנזורה ממשלתי ואין לו סמכויות אכיפה, אבל זה לא כ"כ שונה.
להרחבת הדעת בנושא, אני ממליץ בחום על הסרט הדוקומנטרי "This film is not yet rated" אם טרם צפיתם בו, סרט מאוד מגמתי וביקורתי כנגד ה-MPAA, אבל אחד שעושה זאת בצורה מרשימה עם אינספור דוגמאות, ראיונות והמחשות שהאירו לי את הדרך בה סרטים מקבלים את הדירוג שלהם וכמה עיוות ואפלייה יש בשיטה הזו.
ברור שה-MPAA הוא גוף בעייתי
לא בהכרח בשל קיומו (שכן הוא אכן מספק שירות נחוץ) אלא בשל סדרי העדיפויות שלו. כפי שאתה אומר, סקס נשפט בחומרה רבה הרבה יותר מאלימות, וכמובן שגם תכנים הומוסקסואליים עדינים יחסית נשפטים באותה הרמה כמו תכנים הטרוסקסואלים גסים. ויש כמובן את מקרה האביר האפל, שהוא אבסורד לגמרי.
לעומת זאת, אני די בטוחה שיש סרטים שמנסים להשיג דירוג NC-17 על מנת לפנות לקהל של צעירים שאינם מעוניינים לראות סרט שמתאים לילדים, כך שהדירוג הזה אינו בהכרח מכת מוות.
מוות מוות מוות
סרטים עם דירוג NC-17 לא מוקרנים בבתי קולנוע ומולטיפלקסים של הרשתות הגדולות עקב סירובם של בעלי בתי הקולנוע להקרינם עקב דירוגם. תמיד יהיה החשש שילד שקנה כרטיס ל"למעלה" יתגנב לסרט NC-17 כזה או אחר וייחשף שומו שמיים לדברים שאסור לו לראות.
גם פרסומות לסרטים עם דירוג כזה עלולות לקבל סירוב מצד העיתונים/אתרים.
סרטים עם דירוג NC-17 נאלצים למצוא להם אולמות עצמאיים וגם בהמשך דרכם ב-DVD רשת בלוקבסטר לא מכניסה לחנויותיה סרטים עם דירוג כזה.
אז מה קיבלנו? סרט ללא פרסום, מוקרן באולמות נידחים ולא ניתן להשיג אותו ב-DVD בספריה המקומית. בשתי מילים: מכת מוות.
סרטים עם דירוג NC-17 לפי ימד''ב
בנים אינם בוכים
גריינדהאוס
קיל ביל 1 ו-2
שלושת המסורים הראשונים
מונסטר בול
רקוויאם לחלום
דרקולה של קופולה
בגדול, אני מקבלת את הנקודה שלך, אבל ברור מהרשימה הזו שיש מקרים בהם סרט עם דירוג NC-17 יכול לזכות בתשומת לב ביקורתית, מועמדויות לאוסקר, ואף לשבור קופות למרות הדירוג. המסורים, גריינדהאוס וקיל ביל נראים לי כמו דמויות מובהקות של סרטים שעבורם הדירוג הקשוח הוא גורם שמושך קהל ולא מרחיק אותו.
דרך אגב, גם לברונו יש דירוג NC-17 (ולבוראט מסתבר שלא היה). מעניין איך זה ישפיע על הביצועים שלו בקופות.
דוגמאות מובהקות, אפילו
דוגמאות מובהקות לסרטים המדורגים R.
צודק, ברוב המקרים מדובר פה בסרטים עם שני דירוגים
NC-17 עבור הגרסה הראשונה, ו-R לאחר ערעור או שינויים בסרט. שזה די מוכיח את הנקודה של אסף.
סרטים עם דירוג NC-17 לפי ימד''ב
ה-MPAA הם די מטומטמים לדעתי,
ההבדל בדירוג של סרטים הוא לפי כמות הדם.
למשל אם ירו למישהו כדור בראש,
ולא נשפך הרבה דם על הרצפה הוא יקבל דירוג יותר נוח אבל אם נשפך הרבה דם על הרצפה אז הסרט אבוד.
באתר הזה
http://movie-censorship.com/
יש השוואות בין כל מיני גרסאות של סרטים ואפשר לראות שם בדיוק לפי מה הם מורידים דירוג של סרטים. מאוד מגוחך ומטומטם לדעתי.
סרטים עם דירוג NC-17 לפי ימד''ב
בעצם הוכחת את הדבר ההפוך בדיוק!
כמעט כל הסרטים שציינת יצאו לקולנוע בגירסאות ערוכות בדירוג R!
תסתכל ברשימה הזאת:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NC-17_rated_films
שים לב כמה סרטים קיבלו NC-17 ואז נערכו מחדש כדי לקבל דירוג R…
ואנחנו מדברים פה לא רק על סרטים מסחריים אלא על סרטים של סקורסזה ("קזינו"), קובריק ("עיניים עצומות לרווחה"), ארונובסקי ("רקוויאם לחלום"), קופולה ("הסנדק 3"), טרנטינו ("קיל ביל" "גריינדהאוס"), אוליבר סטון ("רוצחים מלידה"), אנג לי ("תשוקה זהירות")
ועוד המוני במאים אומנותיים כביכול, שבכל זאת בחרו לערוך את הסרטים שלהם מחדש כדי להשיג דירוג R, במקום להוציא אותו עם הדירוג הישן…
אחרי זה תגידו שMPAA אינה צנזורה?
אגב, דווקא הקטע עם אנשי הדת
("מטעם הכנסיה"? איזו בדיוק? יש כמה בארה"ב, פעם אחרונה שבדקתי, ואין אחת רשמית, בניגוד לבריטניה למשל) יותר הגיוני מרוב הדברים האחרים שקשורים בועדה הזו. אם כבר, השאלה מה עושים שם בכירי אולפנים – אף אחד לא טען אי-פעם שמעמד בכיר באולפן מקנה איזו יכולת מיוחדת לשפוט התאמה לגיל או משהו כזה.
בקשר לMPAA
ה-MPAA לא מתנהגים בחומרה כלפי אלימות? אז איך זה שסרטים כמו "זה ייגמר בדם", "ארץ קשוחה", "יונייטד 93" שבהם יש בקושי סצינה או שתיים אלימות (אבל לא יותר מדי) ומקבלים R. בעוד "טיטנק" מקבל PG-13 (נכון, אין סצינת מין אבל גם לראות את קייט ווינסלט בעירום זה לא לילדים, לפי דעתי).
בקשר לMPAA
הממ? "ארץ קשוחה" עמוס באלימות ובמראה תוצאותיה (גופות, דם ופצעים).
בקשר לMPAA
עזוב, אני עוד מנסה להבין איך "אד ווד" קיבל דירוג R (אין בסרט הזה שום אלימות או עירום). בטלוויזיה של יס הוא מוגדר כ"מגיל 8 ומעלה"
תראה מה יש לדבי לומר:
בקיצור- הרבה מאד פאקים.
לא צריך הרבה,
מספיקים שניים כדי לקבל R.
ראיתי את למעלה ואני קצת מאוכזב
שלא תבינו אותי לא נכון מדובר בסרט טוב מאוד אבל לא מצויין.
ההייפ סביב הסרט היה כל כך גדוןל כך שהציפיות היו בשמיים אז זה קצת בסדר.
את פיקסאר אני מכבד מאוד, הם מצליחים להגיע לשילוב גאוני שבין אהדת המבוגרים והצעירים אך לפעמים זה קצת הורס כמו בסרט הזה שיש בו שש דקות(כן בדיוק שש!).חמש הדקות השניות של הסרט ועוד דקה אחת באמצע מרגשות ברמה מדהימה אשר גרמו לאמא שלי גם להזיל דמעה. אם כל הסרט היה ברמה הזאת הייתי אומר שהוא הטוב ביותר שלהם אבל השאר ברמה הרבה פחות גבוהה.
שאר הסרט נופל לתוך קטגוריית סרט מסע(השני שלהם אחרי "מוצאים את נמו").
הוא גם נופל להמון קלישאות ידועות: ממה שנחשף בטריילר נספר על הסייד קיק הטיפש.
העלילה עצמה צפוייה מקילומטרים.
והדמויות עצמם לא מפותחות מספיק כאילו מישהו ניסה בכוח לקצר את הסרט.
בנוגע לבדיחות: הסרט מצחיק אך לא כמו "שרק" או כמו "צעצוע של סיפור 2" בנוסף אין בו ממש את ההומור החכם של "משפחת סופר על" אלא ברובו הוא הומור "פיפי- קקי" או "משהו נפל עליי".
בקיצור מדובר באחלה סרט ואני מאין שהרוב יהנו אך בשורה התחתונה מדובר באחד החלשים של פיקסאר(בערך במקום שבע שמונה..)
יש חדש על שליחות קטלנית 5?
אמנם לא אהבתי את הסרט הרביעי אבל הרעיון לחמישי (לפחות לפי השמועות) נשמע מצויין. השאלה, עכשיו, מה הסיכוי שיעשו אותו? יש כבר משהו חדש בנושא?
עוד שבועיים הולכת להסתיים מחצית השנה ו...
זה רק אני או שהיא הייתה ממש מאכזבת?
ראיתי קרוב לעשרים סרטים ורוב הסרטים היו פשוט בינוניים(וולברין, מהיר ועצבני, מפלצות נגד חייזרים וכו')
או קרובים לזוועה(הצ'יוואה מבוורלי הילס.)
גם את כל סרטים האוסקר לא מצאתי יותר מדי. הסרט האוסקר הטוב ביותר לטעמי "המתאבק" בכלל לא היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר…
מילק הוא סרט ביוגרפיה די סטנדרטי(אמנם חשוב אבל לא משהו מיוחד).
בנער קריאה יש כחצי שעה טובה וכל השאר נראה כמו סרט פורנו רך.
המסע של בנג'מין באטן היה נחמד ועשי טוב אך ארוך מדי ועם יותר מדי עלילה שלא ממש קשורה לטעמי..
ונער החידות ממוביי היה איך לומר זאת בסדר..כמו סרט בוליוודי טוב מוצלם נפלא עם פסקול מצויין ועלילה נחמדה אך בשום צורה לא סרט של אוסקר…
בקיצור אני קווה מאוד שהחצי הבא יהיה הרבה יותר טוב…
יש בזה משהו, בהחלט
עונת האוסקר השנה היתה, גם לדעתי, מאוד חלשה (כמו שכבר אמרתי הרבה פעמים). ובינתיים גם הקיץ לא משהו.
ב-2008, החצי הראשון של השנה היה מעולה, והחצי השני מחורבן. נקווה שהשנה זה ההיפך.
מן הסתם..
9, למעלה, ברונו, אוואטאר, הארי פוטר, הסרט החדש של האחים כהן, הסרט החדש של סקורסזי (למרות שלדעתי בטריילר שלו הוא נראה כמו כל מותחן פסיכולוגי סוג ב', אבל שיהיה), ועוד ועוד.. לא נראה לי שיהיה חלש.
נקווה.
מה שמדאיג אותי הוא שכרגיל, רוב הסרטים ה"איכותיים" של השנה (כולל סקורסזה, האחים כהן, 'תשע', פיטר ג'קסון ועוד) מרוכזים בחודשים האחרונים, לקראת האוסקר; וכרגיל, סביר להניח שאלינו הם יגיעו רק בחודשים הראשונים של השנה הבאה. זה עלול להשאיר גם את החצי השני של 2009 די שומם.
אבל אל תשכח/י
שגם הקיץ הזה נראה מראש כמו קיץ מצוין, ורק בדיעבד הוא התגלה כנפילה.
לא יודע לגביכם, אבל בעיניי הוא מעולם לא נראה כזה מצוין.
אחד החלשים זה זמן רב. גם שאר השנה לא נראת מעניינת מספיק.
ורק עכשיו עיינתי ברשימת הסרטים העתידיים של שלוש השנים הבאות. אני כבר לא יכול לחכות (אם כי זה עדיין נשמע פחות טוב ממה שהיה ב-2008 או 2007).
השנה שעברה הייתה אחת השנים הכי גדולות של הזמן האחרון:
ארץ קשוחה, זה ייגמר בדם, האביר האפל, וול אי, וואלס עם באשיר ועוד..(אני כמובן מתייחס לשנת הציאה בארץ…)
וכאמור
כל הסרטים האלה יצאו בחצי הראשון של השנה (אוקיי, חצי ראשון פלוס: עד יולי).
בחצי השני של השנה לא יצא כמעט כלום ששווה לדבר עליו.
הרגע חזרתי מהסרט, ואגיד שהוא הסרט הכי מצחיק שראיתי בשנים האחרונות.
האולם היה מלא, ובערך כל 10 שניות כולם צחקו. כבר הרבה זמן לא הייתי באולם בו שורה שלמה ניגבה דמעות. למען האמת, אני לא חושב שהייתי אי פעם באחד כזה.
מבלי להוריד מההנאה שלכם כשתצפו בסרט, רק אגיד שזה גרסה _מאוד_ מבוגרת של dude where is my car ככל שזה נוגע לקונספט של חבר'ה שמתעוררים בבוקר ואין להם מושג מה עבר עליהם ומה כל הדברים המוזרים שהם סוחבים עליהם (נמר, תינוק) ולמה יש חבר'ה שרוצים לסגור איתם חשבון.
הוא לא מורכב מהומור נמוך של הפרשות ובדיחות גסות כמו רוב סרטי knocked up וחבריהם, אלא יזכיר יותר הכלאה מוזרה בין אושן 11 לטיפשים בלי הפסקה. אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה מבלי להרוס.
מתי הסרט מגיע לישראל?
הנה כתבה איך התסריט של ההאנגאובר התגלגל בהוליווד.
תבדקו את הכתבות האחרות שלה, בדרך כלל היא כותבת על הפוליטיקה הפנימית של הוליווד שבדרך כלל לא תמצאו במדורי הרכילות. מאוד מעניין
http://www.deadlinehollywooddaily.com/the-real-story-of-how-the-hangover-got-made-ps-its-based-on-someone-in-hollywood/
אצבעות ירוקות.
צפיתי בסרט בריטי קטן, שבו משתתפים קלייב אוון והלן מירן, בשם אצבעות ירוקות. בקצרה, מדובר שם על אסיר שעובר לכלא פתוח, כזה שאין בו גדרות והתנאים שם הם של בית מלון 2-3 כוכבים, ומתחבר עם אסיר זקן. השניים מצליחים בטעות לגדל שם פרחים, ובמנהל הכלא מתלהב ומקים קבוצת גינון בכלא. ג'ורגינה וודהאוס, גננת מפורסמת שכתבה הרבה ספרים על גננות, מגיעה יום אחד לכלא ורואה את הגינה שהקימו האסירים ומתלהבת.
זהו סרט דרמה-קומית הכי מצחיק שראיתי בחיים שלי. מומלץ ביותר. אין בו הומור מאולץ, אלא מעודן ובעיקר נובע מניגוד. מאוד מאוד מומלץ.
זכור שהסרט נראה לי מופרך מאוד.
באמת יש בתי כלא כאלה? על כל פנים, גם אם יש, עלילת הסרט באופן כללי נראתה לי מופרכת, אבל אני מתקשה להיזכר בפרטים מתוכו. משהו שם פשוט לא הסתדר.
בתי הכלא בבריטניה די מוזרים
http://www.vgames.co.il/article/5772.html
פתאום בא לי להיות בריטי.
למה, אתה פושע?
עד שקראתי את הכתבה לא הייתי.
חובבי רובוטריקים, שימו לב
כנראה כדי לשמור על הפור המסורתי של יום אחד מאמריקה, הסרט יוצא בארץ כבר ביום שלישי הקרוב, ולא ביום חמישי כנהוג.
ג'ק בלאק? קומדיה תנ''כית?
נשמע מעניין. אולי משהו שאני אצליח לגרור אליו את אחותי. מתי נשמע עוד?
נשמע עוד בשבוע הבא, מן הסתם
אבל תאריך הפצה בארץ עדיין אין לסרט.
נשמע עוד בשבוע הבא, מן הסתם
תודה.
אוקיי, עכשיו כבר יש
עדכון שקיבלתי היום: 'Year One' ייצא בארץ ב-13.8, וייקרא 'פרה-היסטרי'.
כמו כל תאריך/שם אחר, זה לא חקוק בסלע, בעיקר כשזה מגיע קצת לפני שהסרט ייצא לאקרנים בארה"ב. בינתיים הסרט מקבל ביקורות לא משהו, והפוטנציאל הקופתי שלו מוטל בספק. אם הוא ייפול לקרשים בסופ"ש הזה, יכול מאוד להיות שגם ההפצה בארץ תבוטל.
יחסית, השם בסדר
אמנם לא קשור בשיט לשם המקורי, אבל מתאים לתוכן והז'אנר.
נכון.
לעומת זאת, עוד חידוש שהגיע באותו עדכון:
לסרט 'Surrogates' עם ברוס וויליס יקראו בארץ 'האלמנט החלופי'.
למה אלמנט? כדי שתחשבו שזה המשך/קשור איכשהו ל'האלמנט החמישי'. זו דרך לרמוז באמצעות שם הסרט שברוס וויליס משתתף בו. אם גם ניה ורדלוס היתה משתתפת בסרט היו קוראים לו 'האלמנט היווני שלי'.
אחד מהסרטים שאני הכי מצפה להם השנה (גם הקונספט מאוד מעניין וגם זהו הסרט הראשון של ג'ונתן מוסטאו המוכשר מאז "שליחות קטלנית 3") וכבר הורסים לו את השם?! מנוולים! וגם איזה מין שם זה "האפקט החלופי שלי"? מה זה בכלל אומר? הסרט לא מדבר על שום *אפקט* חלופי, הוא מדבר על תעלומה בעולם עתידני בו אנשים חיים את חייהם דרך שכפול רובוטי של עצמם.
האלמנט היווני שלי...
נשמע כמו שם של אהממ… "רומן רומנטי", מהסוג שבו יש תיאורי זימה המסובכים ולא קשורים לעולם, שנשים בגילאי הארבעים קוראות במקום לראות פורנו.
יחסית, השם בסדר
אה… "פרה-היסטורי" גורם לי לחשוב על אנשי מערות ודינוזאורים. לא על משהו תנ"כי. התנ"ך שייך להיסטוריה ולא לפרה-היסטוריה מעצם הגדרתם.
גיבורי הסרט הם אנשי מערות
למרות שעיקר הקומדיה בסרט מתבססת על סיפורי התנ"ך, הוא מתמקד בשתי דמויות מתקופת האבן שאיכשהו משוטטות בין גיבורי המקרא.
גיבורי הסרט הם אנשי מערות
אה, אז טיפה יותר סביר (ועדיין לא נותן מושג אמיתי לגבי הסרט…)
'בשנת אחת' היה עובד הרבה יותר טוב לדעתי.
אני לא יודע
משום מה בעברית זה לא הולך. או אולי זה רק אני, אבל אני לא חושב שהייתי מבין אינסטינקטיבית מ'בשנת אחת' שמדובר בשנת 1 לספירה.
''שנת 1'' אולי היה עובד יותר טוב?
''1 לספירה''.
זה כבר מטעה
הסרט לא מתרחש בשנה 1 לספירה וגם 1 לפנה"ס. הוא מתרחש, ממה שהבנתי, בשנה כל כך מוקדמת, שאפשר להתייחס אליה כמו אל השנה הראשונה בהיסטוריה האנושית. בכל אופן, מכיוון שמדובר בקומדיה פרועה שכל העלילה שלה מבוססת על חור ענק, לא נראה לי ששנת ההתרחשות משנה.
''1 לספירה''.
עדיף "1", כמו 10,000
מה זה "1"? אני לא מבין את זה.
''בראשית''
כל כך קשה?
כי המהומות על החניון המסכן לא מספיקות. כן.
WTF? ''אנטיקרייסט'' - המשחק?
http://www.slashfilm.com/2009/06/17/wtf-lars-von-triers-antichristthe-video-game/#idc-container
כנראה ש''עידן הקרח'' לא רוצה לתת ל''למעלה'' עוד שבועיים חופשיים.
לפי מוג'ו, "עידן הקרח 3" אמור להגיע לבתי הקולנוע בארה"ב ביום הראשון להקרנות תלת מימד בלבד, מאוד מעניין לדעת עד כמה זה ישפיע על סרטם של פיקסאר (שאת הטריילר שלו התאפקתי עד עכשיו לא לראות! וחוץ מתמונתו של הציפור ותמונה של הכלב, ואת זה שהציפור אוהב שוקולד, לא גיליתי דבר).
אני מיעטתי בטריילרים בעצמי,
אבל קיבלתי את הרושם שהפעם, בניגוד לסרטים קודמים שלהם, השיווק של 'למעלה' היה מצוין מבחינת ספוילריות: הוא מציג את הבית עם הבלונים, הגיבורים (ילד, כלב, ציפור) – וזהו, פחות או יותר. קיבלתי את הרושם שבכל הטריילרים שראיתי לא היו יותר מ-10 שניות שלקוחות מהחצי השני של הסרט, ועדיין אין לי מושג מה העלילה של החצי הזה. (וזה מצוין).
ובכל זאת, איתך במאבקך הצודק. אל תיכנע לפיתוי!
אבל האם ראית את הסרט?
שמעתי שהטריילר מאוד מצחיק, אולי הוא הורס קטע שיכל לעבוד נהדר בסרט. או משהו.
בנוסף, אצטרך לראות את הסרט רק באוגוסט, ואולי אפילו לקראת סופו, מסיבות (מעצבנות) כלשהן.
אה, לא, לא ראיתי אותו.
אני די בטוח שלו הייתי רואה את הסרט היה לי מושג מה העלילה של החצי השני שלו.
אז ככה
שום דבר בטריילרים שראיתי לא מספיילר שום-דבר בסרט, והאמת היא שגם לא נותן יותר מדי מושג על מה שבפועל קורה בו (חוץ מהעובדה הבסיסית שהזקן עולה בבית עם בלונים, והילד מצטרף אליו). בטח שאי-אפשר להבין מהטריילרים (שאני ראיתי) שום-דבר שקשור לחצי השני של הסרט.
אגב, זכור לי שבאיזשהו שלב הופיעו כאן באתר שני קטעים נוספים מהסרט. אני אפילו זוכר שרד פיש אמר שההומור בהם מאכזב. משום מה אני לא מצליח למצוא אותם עכשיו. בכל אופן (הפתעה, אבל לא ספויילר): הקטעים האלה בכלל לא מופיעים בסרט.
תודה, זה מעודד לדעת שיש טריילרים שלא הורסים את הסרטים שהם מפרסמי
אבל אם הגעתי עד לפה, אני אתאפק עוד קצת. זה בטח לא יזיק, לפחות.
זה לא משנה הסרט כל כך צפוי
שאחרי עשר דקות אתה תדע כבר מה קורה בסרט.
הסרט נראה לי כאליו חתכו לפיקסאר קטעים מהסרט..הוא פשוט זז מהר מדי(למעט ה10 דקות הראשונות.)
אני מאוכזב מעט ממנו.
אפשר להגדיר אותו כסרט הרפתקאות של דיסני עם הומור של דרימוורקס ועם אנימצייה של פיקסאר.
כבר היו סיפורים כאלה, אבל... וואו.
ילדה בת 10, גוססת מסרטן, נורא רצתה לראות את 'למעלה', אבל מצבה לא איפשר לה לעזוב את בית החולים. אמא שלה התקשרה ישירות לפיקסאר, הצליחה לעקוף את מערכת סינון השיחות שלהם, הנושא הגיע אל בכירים בחברה ששלחו אליה למחרת עובד של פיקסאר עם DVD של הסרט. הילדה מתה שבע שעות אחרי שצפתה בסרט.
http://www.ocregister.com/articles/pixar-up-movie-2468059-home-show
נראה לי שאמנע מהפאנץ' ליין המתבקש.
איזה פאנץ'?
מה, זה שבמקום לשלוח לה עותק של 'למעלה' הם בטעות שלחו אותה למעלה?
לא...
יותר לגבי זה שהיא מתה כמה שעות אחרי צפיה בסרט. אפשר לקרוא את זה כאילו יש קשר בין הדברים.
וואו! באמת באמת מרגש
(הצד הציני שבי מתקשה להתאפק: פיקסאר לא שלחו לה בטעות עותק של הצלצול?)
אתה אדם מרושע. אבל מוצלח!
!לעזאזל, צריך לעדכן את האמוטיקונים, ולהוסיף, לדוגמא, דמעה!
וואו
היא הייתה כל כך קרובה לסוף שהיא אפילו לא הצליחה לפתוח את העיניים, ואמא שלה תיארה לה מה קורה בסרט.
באמת סיפור נוגע ללב.
מצחיק שדווקא האולפן שממש לא צריך יחסי ציבור משפרי תדמית עושה כזה דבר. בסוף אני עוד אאמין שיש אנשים נחמדים בהוליווד.
אולי ''האביר האפל'' היה מציל אותה.
הרי יש שמועות ש"האביר האפל" מציל אנשים מאיידס
התבלבלת, זה צ'אק נוריס.
הדמעות של צ'אק נוריס מרפאות סרטן
לצערנו, צ'אק נוריס לעולם אינו בוכה.
באמת עצוב ומרגש.
אבל מה שמוזר בעניין שזה בדיוק, אבל *בדיוק* מה שעבר לי בראש לפני כמה שבועות (זה התחיל עם המבחנים המעצבנים, קיוויתי שאפגע ממחלה מסוכנת כדי להתרחק מבית הספר, אבל הבנתי שבבית החולים יצא לי לפספס את "למעלה", ולכן תהיתי מה היה קורה אילו הייתי שולח לדיסני בקשה לקבל את הסרט, הרי יהיה מטופש מצידם לדחות דבר כזה, זה ייתן להם תדמית, אמממ, לא טובה). קריפי! אנסה לחשוב מחשבות שמחות יותר בעתיד.
גבר, אל תיפגע, אבל זה ממש דפוק...
אני בוכה כבר שעתיים בגלל הסיפור הזה.
פיקסאר מלא באנשים מדהימים.
אני לא יודע איזה אנשים יש בפיקסאר,
אבל אני חושב שכמעט כל חברה שביקשו ממנה לעשות משהו בסגנון נענתה. אנשים מדהימים יש בכל מקום, תודה לאל*.
*לא בא להמעיט בערך המעשה של פיקס.
אחרי שפוקהונטאס מהסרט של דיסני זכתה לגרסה מצולמת,
מגיע עכשיו תורה של מולאן. בתפקיד הראשי: ויקי ז'או וויי (לא בטוח לגבי התעתיק של השם האמצעי). טריילר:
http://www.mefeedia.com/entry/mulan-cannes-trailer-eng-sub-vicki-zhao-wei/18784572
וויי, אגב, מופיעה גם ב-"הקרב על הצוק האדום" של ג'ון וו, שיוקרן בפסטיבל הקולנוע הקרוב בירושלים.
לא יודעת. זה בעייתי. מי יגלם את מושו?
מצד אחד – אדי מרפי הוכיח שבימינו, הוא אמנם מדבב נהדר אבל שומר נפשו ירחק מסרטים מצולמים בכיכובו.
מצד שני – להחליף אותו במישהו אחר יהיה… נורא לא פחות, נראה לי. אולי יותר.
(מה? אתם לא רומזים שהולכים ליצור מולאן בלי מושו, נכון?)
גרסה מצולמת לפוקהונטס...?
''העולם החדש'' של טרנס מאליק.
ביקורת כאן:
כתבה מספר 3169
גומורה
לקחתי אתמול את הסרט 'גומורה' מספריית הוידאו כי הוא נראה לי מעניין. ראיתי 20 דקות ממנו עד שהתחלתי לפרוש, לא היה בו איזשהו שמץ של עלילה והיו יותר מדי דמויות שלא הצלחתי לזכור את שמן כדי לעקוב אחרי הסרט הזה. מישהו יכול להגיד לי פה אם שווה לי בכל זאת להמשיך לנסות לראות או שזה חסר טעם?
לא
אם לא אהבת את 20 הדקות הראשונות, כנראה שלא תאהב גם את השאר. העלילה של הסרט מתקדמת לאט לכל אורכו (אולי טיפה יותר מהר ברבע השעה האחרונה) והדמויות רק הולכות ומתרבות. החזקתי עד הסוף, אבל גם אני לא אהבתי את הסרט.
כמעט שכחתי, היתה הקרנת עיתונאים ל''רובוטריקים: הנקמה''
(בטח לא מעט ממכם גם היו בה [אני מהמר על רד ופינגווין]).
סיכום של הסרט בשתי מילים: כאב ראש (אפילו יותר מהראשון).
ויזואלית הוא דווקא הרשים אותי (אבל את זה אני נותן ל-ILM ולצלם את הכבוד ולא לביי, שחזון הוא הדבר האחרון שיש לו [רק תראו את עיצוב העתיד המשעמם של "האי"]) אבל כל השאר לא. ההומור (שבסרט הראשון דווקא חיבבתי) לא העלה לי חיוך על הפנים אפילו פעם אחת, היו הרבה חורים ודברים שלא הסתדרו עם הסרט הראשון, דיאלוגים היו איומים (כמצופה), הדמויות היו עדיין שטוחות כפלקט, האקשן עדיין מבולגן (וכך גם ה"עלילה") למרות שסצינת הקרב האחרונה פחות מבולגנת מסצינת הקרב האחרונה מהסרט הראשון, ובקיצור, סבל אחד גדול!
ו ביי אמר בראיון שהסרט לא יהיה עוד "סתם המשך שהוא בעצם פרסומת ארוכה לסרט ההמשך הבא אלא סרט שעומד בפני עצמו..", פחחחח… ממש. מלבד העובדה שבחצי הראשון שלו לא קורה כלום (כלום! אפילו פחות מב"שודדי הקאריבים 2") בסוף הסרט אופטימוס נותן למגטרון ושאר השקרניקים לברוח ועוד כשהוא במצב בו הוא יכול לקרוע אותם לגזרים בעזרת ידיו בלבד (כפי שעשה לנופל, שהיה דווקא די מאיים ואחד מהדברים היחידים בסרט הזה שאהבתי. חבל שהוא הופיע לכל כך מעט זמן).
דווקא לא הייתי
הייתי עסוק ביצירת סרט תוך 48 שעות.
http://www.48hourfilm.com/israel/
מגניב, אני מכיר עוד מישהו שמעורב.
איזה סרט אתה הכנת?
אני חלק מצוות דורבנות
כל צוות מקבל דמות, אביזר ושורה שחייבים להופיע בסרט ומגרילים ז'אנר. לנו יצא בלש/משטרה.
אגב, אם מישהו חושב שאי אפשר גם ככה לעשות שום דבר טוב
מ"רובוטריקים" שיראה את הסדרה המצוירת הכי חדשה שלהם, "רובוטריקים: אנימייטד" ודעתו תשתנה.
up נגד ההנגאובר
מתי האנגאובר עוקף את אפ? ראיתי שבסך הכל, Up הרוויח יותר בשלושה שבועות אבל להאנגאובר הייתה גם פתיחה קטנה יותר, אבל הם בכל זאת מתקרבים.
אני לא חושב שהוא יעבור אותו
ההנגאובר הגיע להשגים מאוד מרשימים וגם הירידות בהכנסות שלו קטנות. עדיין, למעלה פתח עם סכום גדול יותר, פונה לקהל רחב יותר ומוקרן באולמות תלת-מימד, בהם הכרטיסים יקרים יותר. יש ביניהם כרגע הפרש של משהו כמו 70 מיליון דולר ולא סביר שההנגאובר יסגור את הפער.