כדי להבין מהם סרטי חורף
אנחנו צריכים לענות קודם
על השאלה "איך מוגדר החורף
בהוליווד". ההגדרה הרשמית,
שנמסרה לי מפי מקורות חסויים,
היא כזאת:
חורף הוא התקופה שבין ספטמבר למרץ, אליה זורקים בעיקר שני סוגי סרטים –
א) סרטים "איכותיים" שאמורים להיות מועמדים לאוסקר.
ב) סרטים גרועים באמת שלא היה לנו מה לעשות איתם, ואף אחד לא ילך לראות.
כמובן, ישנם יוצאי דופן לשתי הקטגוריות האלו, והם יוצאים בעיקר בתקופת החגים.
אבל החורף הזה הוא שונה. בשל השביתה שלא הייתה, הוחלט לעכב כמות די גדולה של סרטים שהיו אמורים לצאת בקיץ, ולהקרין אותם בחורף. חלק מאותם סרטים, אומרות שמועות זדוניות, עוכבו בשל העובדה שבהקרנות מבחן הקהל טען שהם מה-זה גרועים (האולפנים מכחישים נמרצות), ובכל זאת חייבים להודות שעוד לא היה לנו כזה חורף מלא בסרטים שנראים כמו סרטי קיץ, ונשמעים, האמת, כבעלי פוטנציאל גבוה יותר מאלה של הקיץ החולף. אי אפשר שלא להיגרר להרהורים פילוסופיים בנוסח "האם הייתה זו הנשורת מסרטי הקיץ שמצאה את דרכה אל החורף, או הנשורת מסרטי החורף שמצאה את דרכה אל הקיץ?". מצד שני, בשל איזה אירוע מצער שהתרחש בניו-יורק לפני שבועיים, לפחות סרט אחד נדחה למועד לא ידוע (ובהתחשב בזה שמדובר בסרט החדש של שוורצנגר – לא בטוח שאלה חדשות רעות), וסרטים אחרים נדחו לחודש מרץ – באופן מסורתי בית קברות לסרטים, והפעם התמלא בסרטים מעניינים. אם כן, כמעט בלי לדבר על האוסקר (נדבר עליו בפעם אחרת) – מי נגד מי בחורף הנוכחי?
הקוסם נגד ההוביט
השתעשעתי ברעיון של כתיבת התצפית הזאת מבלי להזכיר את המילים "הארי פוטר" ו-"שר הטבעות", אבל זה עבר לי. ובכן – למי שלא יודע, לא קרא את התצפיות האחרות, לא ראה את הטריילרים, ובאופן כללי שהה על הירח בשנה האחרונה – לקראת סוף השנה אנו צפויים לשני עיבודים קולנועיים מפוארים לשתיים מסדרות הפנטסיה הספרותיות הידועות ביותר: 'שר הטבעות' ו-'הארי פוטר' (אני לא מתכוון להגיד פה אף מילה על העלילה של אף אחד מהם, ואתם לא תכריחו אותי). למרות שאחד משני הסרטים האלה (רמז: לא ההוא על ההוביט) התגלגל לידיו של אחד מהבמאים הכי דפוקים בהוליווד, הטריילרים שלו דווקא עושים רושם לא רע. בכל מקרה, צפו לראות את ההוביט או הפוטר, או שניהם, מרסקים הרבה קופות בדרכם להרחיק את הטבעת משר האופל או להישאר בחיים אחרי שנה א' בהוגוורטס.
אומן הקונג-פו נגד המרגלים
אקשן, מכות, פיצוצים, יריות – החורף הנוכחי מלא בהם, ובניגוד לקיץ שעבר עלינו, הם אפילו עושים רושם טוב:
'The One': ג'ט לי הוא שוטר מהמימד שלנו, שנלחם בכפיל שלו ממימד אחר, שמסתובב בין מימדים והורג כפילים של עצמו (כי זה נותן לו יותר כוח, או משהו כזה). ג'יימס וונג, במאי 'יעד סופי' מביים. על פעלולי הלחימה אחראי קורי יואן, שהיה אחראי גם לפעלולים ב-'אקס-מן' ו-'נשק קטלני 4'.
'Spy Game': לא היתה פעם תכנית טלוויזיה מליגה ז' עם אותו שם בדיוק? רוברט רדפורד, מרגל בגמלאות, חוזר לפעילות מבצעית כדי להציל את בראד פיט, מרגל זוטר שנפל בשבי הסינים, תוך כדי פלאשבקים על עברם המבצעי המשותף. טוני סקוט, המומחה לסרטים במשקל נוצה כמו 'אויב המדינה', מביים. נקודה כמעט-מקומית: הסרט היה אמור להיות מצולם בישראל, אך הצילומים עברו למרוקו בשל האקשן בריל-טיים שמתרחש במקומותינו.
'Iron Monkey' (לא, אין שום קשר ל'ענק הברזל'): סרט שמגיע מהונג-קונג, כמעט עשור לאחר שיצא שם, אודות רופא בסין של המאה ה-19, שפוליטיקאי מושחת מאלץ אותו לחקור שודד דרכים מסתורי. הסרט הזה נראה כמו ניסיון לשחזר את הצלחת 'נמר, דרקון' בארה"ב, במיוחד בהתחשב בעובדה שהבמאי הוא וו-פינג יואן, מי שהיה הכוריאוגרף של 'נמר, דרקון' ושל 'מטריקס', וחוץ מזה הוא גם אחיו של קואי יואן, שאחראי לפעלולים ב-'The One'. נו, אומנויות לחימה אצלם זה עסק משפחתי.
'Windtalkers': סרט מלחמה של ג'ון וו אודות מקודדי הצפנים האינדיאנים במלחמת העולם השניה. ניקולס קייג' מככב בתור חייל שנשלח להגן על אחד המקודדים האלה – וגם להרוג אותו במקרה של סכנה שהוא ייפול לידי האויב. נראה טוב, אבל צפויות פחות דמויות שמחזיקות שני אקדחים בידיהן מאשר בסרטיו האחרים של וו. אופציות לתרגום עברי: 'עושים רוח', 'מדברים לרוח' או 'שבשבת'.
'Black Hawk Down': ועוד סרט מלחמה, מחברת ההפקה של ג'רי ברוקהיימר, שהכישלון של 'פרל הארבור' לא הניס אותה מהז'אנר. הפעם: מעללי הגבורה של בחורינו האמריקאים המצוינים בסומליה (לשנה הבאה באפגניסטאן). הבמאי הוא רידלי סקוט, ש'גלדיאטור' שלו החזיר אותו לרשימת הבמאים-שהסרטים-שלהם-כן-עושים-כסף, ומערכת היחצ"נות כבר מפמפמת לנו שבסרט הזה נזכה למראות זוועה כיד המלך, עד שסרטו האחרון של הנ"ל, 'חניבעל', ייראה לידו כמו סרט צמחוני ממש.
הרוצח הסדרתי נגד אנשי הזאב
סרטי אימה הם באמת ז'אנר שמתאים יותר ללילות החורף הקודרים, ובחורף הנוכחי יהיו לנו שלושה מהם, שאף אחד מהם אינו נקרא 'אני יודע מה עשית בחורף האחרון'. לשון אחרת: אינו נופל לתבנית המוכרת לעייפה של "רוצח במסיכה רודף אחר בני נוער מצווחים".
'From Hell': גבירותי ורבותי: אלאן מור מגיע לקולנוע! אחד מגדולי כותבי הקומיקס של תקופתנו זוכה סוף סוף לעיבוד קולנועי גרנדיוזי, בבימויים של האחים יוז (שבדרך כלל עוסקים בסרטים זועמים אודות הקהילה השחורה בארה"ב). עלילה? מה זה חשוב? אוף, קשה אתכם. ובכן, ג'וני דפ מגלם בלש בלונדון הויקטוריאנית, המשתמש בשיטות לא-שגרתיות כדי לפענח פשעים. כאשר הוא נקרא לפענח את סדרת הרציחות של ג'ק המרטש, הוא מוצא את עצמו מסובך בפרשיית אהבה אומללה ובקונספירציה אפילה.
'13Ghosts': לא, זה לא סרט המשך ל'12 קופים', אלא גרסא מחודשת לסרט משנות ה-60, אודות אדם ובתו הנלכדים באחוזה רדופת רוחות. זהו סרט הבכורה של סטיב בק כבמאי, בעברו אומן אפקטים בסרטים כמו 'המצולות' ו'אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון'. למרות הדימיון בטריילרים, אפשר לקוות שהסרט הזה יהיה יותר טוב מ'בית האימה' הזכור לרע.
'Brotherhood of the Wolf': אקשן/אימה על אנשי זאב. סרט זר נוסף – צרפתי הפעם – שיוצא בניסיון לשחזר את הצלחת 'נמר, דרקון'. הטריילר נראה כמו שילוב בין 'מטריקס' ו'סליפי הולו', וחייבים להודות שזה נראה מצוין.
'Bones': איך לא חשבו על זה קודם? לוקחים גנגסטר אמיתי – במקרה שלנו, הראפר סנופ דוגי דוג – ונותנים לו לשחק דמות של גנגסטר, או ליתר דיוק, רוח של גנגסטר: הרוח הנ"ל חוזרת, 20 שנה לאחר הירצחו של אותו גנגסטר, כדי להגן על הגטו השחור מפני פושעים וסוחרי סמים. נשמע טראשי במידה שלא תיאמן, אבל שמו של הבמאי, ארנסט דיקרסון (הידוע בעיקר בתור הצלם של 'מלקולם אקס' וסדרת הטלוויזיה 'חוק וסדר') דווקא מסמן את הסרט הזה כבעל פוטנציאל.
המפלצות מהארון נגד המפלצות מהפרה-היסטוריה
חשבתם שבקיץ האחרון היו הרבה סרטי אנימציה? בחורף הנוכחי יש עוד יותר, והם אפילו עושים רושם יותר טוב. יכול להיות שזה קשור לעובדה שבאוסקר הקרוב יחולק בפעם הראשונה פרס בקטגוריית "סרט אנימציה באורך מלא", אבל אמרנו שעל האוסקר לא מדברים פה. שני להיטים קופתיים בפוטנציה, ועוד כמה בהקרנות מוגבלות:
'Monsters Inc.: בקיץ האחרון, להזכירכם, המפלצת של דרימוורקס מ'שרק' הטביעה את הצוללת של דיסני מ'אטלנטיס'. בחורף הנוכחי, דיסני משיבים מלחמה עם הרבה מאוד מפלצות משלהם, בסרט מבית היוצר של 'פיקסאר', יצרנית 'צעצוע של סיפור': סיפורה של ילדה המגיעה לבית החרושת הגדול ביותר בעולם למפלצות. הטריילרים נראים פשוט מצוין, וזה לא מסוכן מדי להמר על הסרט הזה בתור אחד הלהיטים הגדולים של החורף.
'Ice Age': אולפני 'פוקס' מנסים גם הם להתאושש מההרס שזרע 'טיטאן' בחטיבת האנימציה שלהם, ועושים זאת בעזרת הסרט הזה – אנימציה ממוחשבת בטכניקה, אבל סרט של צ'אק ג'ונס (Road Runner) בנשמה. והוא גם נראה "קצת" יותר מוצלח מסרט האנימציה האחרון שנעשה על יצורים פרה-היסטוריים…
'Waking Life': סרט שעשה הרבה רעש בפסטיבלים. אנימציה רוטוסקופית (מבוססת על צילומים חיים) אודות מסעו ההזוי של בחור שמסתובב בכל מני מקומות ופוגש כל מני אנשים. אל תאשימו אותי, זה תיאור העלילה, וחוץ מזה – גם פורסט גאמפ התחיל ככה. הטריילר נראה מעניין.
Spriggan / Metropolis / Vampire Hunter D: ועוד ניסיון (אחרון, אני מבטיח), לשחזר את הצלחת 'נמר, דרקון'. בחורף הקרוב אמריקה צפויה גם למבול של סרטי אנימציה מיפאן שיוקרנו אצלה בהקרנות מוגבלות, עם אופציה להקרנות נרחבות יותר (אחד מהם אפילו יוקרן אצלנו, בפסטיבל הסרטים בחיפה, ואולי אף נראה אותו בהפצה רחבה!): 'ספריגן' הוא סרט אקשן בנוסח "אינדיאנה ג'ונס פוגש את רמבו"; 'מטרופוליס' – זה הסרט שיוקרן בחיפה. מדע בדיוני המבוסס על סדרת קומיקס קלאסית, באנימציה ממוחשבת שמחקה צבעי מים;
'Vampire Hunter D', הוא עוד סרט אקשן, הפעם על צייד ערפדים.
ועוד כמה
וכרגיל, ישנם סרטים שלא נכנסים לשום קטגוריה, וזה המקום להזכיר אותם:
'Hearts in Atlantis': עיבוד לספר של סטיפן קינג, אבל לא סרט אימה. סיפור המתרחש בשנות ה-60, אודות ידידות שנרקמת בין ילדה בת 11 למבוגר פרנואיד. אנתוני הופקינס מגלם את המבוגר, סקוט היקס ('ניצוצות', 'שלג יורד על ארזים') מביים.
'Ocean's 11': רימייק לסרט ישן של פרנק סינטרה: ג'ורג' קלוני בתפקיד גנגסטר שמארגן שוד שרשרת של בתי קזינו בלאס-וגאס. זו אמורה להיות קומדיית פשע, אבל כרגיל אצל הבמאי סטיבן סודרברג ('טראפיק'), אפשר לצפות לכל מיני טוויסטים בהגדרה הזאת.
'Shallow Hal': למרות שאנו מורגלים בצירופים תמוהים, זה נשמע תמוה במיוחד – גווינית' פאלטרו משחקת בקומדיה של האחים בובי ופיטר "פיחסה" פארלי. הסיפור הוא אודות בחור שיוצא רק עם דוגמניות צמרת, עד שעקב אירוע כלשהו – היפנוזה או משהו קסום אחר – הוא מתאהב במישהי "בגלל היופי הפנימי שלה": היא נראית כמו היפופוטם, אבל כל הזמן הזה הוא בטוח שהיא דקיקה כקיסם. אם זה נשמע לכם שנון ורגיש – אל תדאגו, זה לא יהיה ככה. לא בסרט של הפארלים.
'Vanilla Sky': מהתיאורים לא הצלחתי להבין אם מדובר בסרט רומנטי או סרט מתח. טום קרוז מגלם מיליונר שהחברה שלו מרסקת את המכונית שלו – ואותו – לתוך עץ. לאחר ניתוח פלסטי הוא מצליח לתקן את הנזק שנגרם לפנים שלו, אבל אז דברים מתחילים להשתבש. הבמאי הוא קמרון קרואו, שכבר עבד בעבר עם קרוז על 'ג'רי מגווייר'.
ויהיו עוד. יהיו כאמור, סרטי אוסקר עליהם נדבר בפעם אחרת וגם סרטים אחרים עליהם לא הרחבנו כאן מפאת קוצר הזמן והמקום. כמו תמיד, נקפיד לעדכן אתכם בזמן אמת. הישארו עימנו, יש כיבוד בסוף.
יופי של סקירה , רז, כרגיל!
מוזר שלא הזכרת את K-PAX עם קווין ספייסי (שכבר
הוזכר ביומית כאן מתישהו נדמה לי). ספייסי הוא שחקן
טוב והסיפור עצמו נשמע מעניין.
ואיך התעלמת משובר הקופות הצפוי " עלי" עם וויל סמית?
ויש עוד כמה מעניינים כמו אביר שחור שנשמע כמו
רימייק נוסף ליאנקי מקונטיקט בחצר המלך ארתור
ולא עוד סרט נעורים, שאמור להיות פרודיה?
או שפשוט אתה שומר אותם לכתבת המשך?
יש כל כך הרבה סרטים
שבאמת אי אפשר היה לכסות את כולם ועדיין לשמור על הכתבה באורך סביר. רז התרכז בעיקר בסרטים עם פוטנציאל גבוה בתחום הקהל הרחב, לא מועמדי אוסקר אפשריים, ו'עלי' הוא בהחלט סרט אוסקר.
אולי תספק סקירונת קטנטונת, גל?
ספייסי הוא אחד מחביבי… ולא שמעתי על K-PAX, שום דבר בשום צורה שהיא. בבקשה יפה?
סקירונת קטנטונת?
הטריילר והיומית יסיפקו?
כתבה מספר 557
ונוסיף
שהתגובות להקרנות המוקדמות של הסרט נעות בין לא-משהו לככה-ככה, עד כדי כך שיכול להיות שהסרט יידחה למתישהו בשנה הבאה, בלי הרבה לחץ אוסקרי. חובבי ספייסי יוכלו לראות אותו ב'חדשות הספנות' של לאסה הלסטרום, זה מהשוקולד.
תודות לשניכם.
נו, אם לא משהו – אז לא משהו.
יש תגובות על חדשות הספנות?
דבר ראשון
מזל טוב על ה- "מה יהיה" הראשון מזה הרבה זמן. הגיע הזמן…
דבר שני – אני היחיד שהעלילה של הסרט של האחים פארלי מאד מזכירה לו פרק מסויים של אלי מקביל, בו בילי והגידול בראש שלו, רואים טרנסווסטייט שמן כבחורה יפה, והוא מתחיל איתה?
איפה המקוריות איפה…
וגם – טום קרוז בסרט בו הפנים שלו מרוטשות נראה לי ההימור הכי מסוכן בכל הרשימה…
הערות חורפיות
The One נראה סרט מגניב מאד. או מעצבן מאד. אחד מאלה.
מה יהיה עם הברוקהיימר הזה? לפחות הפעם הוא שכר במאי שפעם היה לו כישרון.
אלאן מור אינו "אחד מגדולי כותבי הקומיקס של תקופתנו". אלאן מור הוא אחד מגדולי כותבי הקומיקס של כל הזמנים, פורץ דרך, גאון, וכל סופרלטיב שאפשר לחשוב עליו. זה סופר הקומיקס שניל גיימן מעריץ, nuff said.
אם מפלצות בע"מ יהיה מגניב כמו הטריילר שלו, יהיה מאד מאד שמייח.
Waking Life נראה מהמם, ונראה שיעשה כארבעה דולר בקופות.
Ocean's Eleven נראה מבטיח.
פארלי והגבינה בסרט אחד? פעמיים סרט שכדאי להמנע ממנו.
שמי וניל – שכחת את השחקן החשוב יותר בסרט: אליל העם, גיבור נעורינו (טוב, שנות העשרים שלנו) – ג'ייסון לי!
הערות חורפיות
The One – למעשה אני הולך על "מעצבן". די, כמה אפשר לחקות את "מאטריקס"? ראינו, הבנו, נמאס. רוצים דברים חדשים.
ברוקהיימר – טעם טוב אף פעם לא היה השיקול שהנחה אותו, מה לעשות.
אלאן מור – אני נוטה להימנע מהשימוש במושג "בכל הזמנים", וזאת בשל העובדה שהוא מוביל לפאדיחות בפרספקטיבה של כמה עשרות שנים. אמנם קניתי לא מזמן מכונת זמן (מודל 2002) אבל היא עושה קצת בעיות, אז עד שאני אצליח לכייל אותה כמו שצריך, אני מסתפק בתואר "של תקופתנו" בתוספת ה-"אחד מ-" (שכן לדעתי יש עוד כמה שחולקים אתו את האולימפוס).
"מפלצות בע"מ" – אני חייב להודות שאת הטריילר הארוך דווקא אהבתי פחות מהטיזר הקצר (למרות שגם לטריילר לא היה חסר). אבל הסרט יהיה ענק בלי קשר.
Waking Life יוקרן כנראה רק בהקרנות מוגבלות, אבל יש אופציה לניסים.
Ocean Eleven – לא יודע, נחיה ונראה.
פארלי – ראה הערה לגבי ברוקהיימר.
ג'ייסון לי – עוד לא התעמקתי בסרטים של קווין סמית', אני מודה. התכוונתי לעשות את זה אחרי הכתבה שלך, אבל עוד לא היתה לי הזדמנות (ספריית הוידאו היחידה באיזור מגורי לא שומרת את Clerks, למרבה הצער).
מור ולי
מבחינתי, האולימפוס של הקומיקס מאוכלס על ידי מור וגיימן. הבנתי שגם מילר קנה לעצמו וילה שם, אבל טרם קראתי את הקומיקסים שלו (זייגון! לא אמרת מתישהו בהקשר זה "יהיה בסדר?").
ג'ייסון לי לא משחק ב-Clerks. למעשה, כשהסרט יצא, הוא עדיין היה מקצוען בתחום הסקייטבורד. הסרט הראשון שלו היה Mallrats.
ובאמת כדאי שתתחיל להתעמק בהם – ג'יי וסיילנט בוב הולך ומתקרב, ושליטה בחומר עוזרת מאד להנאה מהסרט. אתה לא חייב להתחיל מקלרקס, אגב. עלילת מולראטס מתרחשת בדיוק יום לפניו.
נו באמת...
.. איך אפשר לדבר על קומיקס בלי להזכיר את גרת' אניס- תתביישו לכם.
בקלות.
אני חושב שאניס יהיה הראשון
שיודה בגדולתם של השלושה שציינתי. ולא הזכרתי גם את וורן אליס, ועוד הרבה מאד כותבים טובים מאד.
דובר על הגדולים * ביותר*, ובעשרים השנה האחרונות, גיימן, מור ומילר הם הכותבים שמציבים את הרף ששאר הכותבים שואפים אליו.
ומבחינתי הוא מאוכלס על ידי
עוד כמה.
מילר – בפירוש.
וחוץ ממנו – מסמונה שירו והייאו מיאזאקי (כן, הוא עוסק גם בקומיקס).
אמנם זה קצת רחוק, אבל עושה רושם שבעוד כשנתיים נוכל לצפות בעיבוד של Watchmen בקולנוע או בטלויזיה –
http://www.lastcomics.com/news/sept01/sept30watchmen.php3
אשר לג'יימס וונג "the one" –
("אחד קטלני"??)- מה רע? הרי "נשיקת הדרקון" די מהנה, למרות המחזור הבלתי פוסק והעלילה תואמת "ליאון" שלו.
בכלל, ג'יימס וונג כבמאי היה נפלא ב"יעד סופי"- אחד מסרטי האימה לנוער הטובים ביותר שראיתי.
בסופו של דבר, עד שלא יגיע משהו חדש ומזעזע באופן טוב (כמו ש"המטריקס" היה, ופני "מת לחיות", או "48 שעות", שישנה את הכל- אין בררה אלה לראות חיקויים")
ממש לא
לא ראיתי את "נשיקת הדרקון", אז אין לי מושג לגביו, אבל אין שום קשר – אותו שחקן, במאים שונים לגמרי. אני דווקא מעריץ גדול של ג'יימס וונג (ושותפו גלן מורגן) וזו הסיבה שאני כל כך מאוכזב מזה שהם לקחו על עצמם דווקא את הסרט הזה – שהוא בבירור מיחזור של רעיונות מיד שניה. "מאטריקס", לדעתי, לא היה כל כך מוצלח שצריך לחקות אותו בלי הכרה (ולא, לא נמאס לי להגיד את זה – סרט נחמד, אבל בפירוש לא מצדיק את כל הרעש שעשו מסביבו). לחקות סגנון (פעלולים, מצלמה וכו') זה עוד בסדר, אבל להעתיק את התוכן (ולמאטריקס היה תוכן שטחי, רדוד ולעוס) – במיוחד כשעושים את זה מההתחלה ועד הסוף – זה פתאטי. אי לכך, אין לי ציפיות גבוהות מדי מ-The One, למרות שאשמח לגלות שאתבדה והוא יהיה סרט מצויין.
זה הכל בגלל הכסף
הרי ג'ייסמ וונג, זכור לטובה ממד"ב תיקי הX, רצה כסף. די ברור. אז לעשות עוד סרט פעולה סתמי, זה חבל, אבל מתבקש מכורח המציאות, שכן חייבים להתפרנס ממשהו.
נכון, המטריקס לא כל כך מיוחד. אבל הוא *היה* מיוחד מספיק בשבי לההמונים, וההמונים שווי םכסף- לכן היה מתבקש שגל החיקויים יגיע. אבל כפי שקרה לחיקויי "צעקה", או סרטי "אתה שחור.. אני לבן.. אנחנו שוטרים"
הם, שבסוף זה יעלם. עד הפעם הבאה.
בקשר ל-The One
תאמר מה שתאמר, עדיף שג'ט לי ישחק שם, מאשר המועמד שהקדים אותו, the Rock.
למה בעצם?
לא ראיתי אף סרט שהשתתף בו הסלע, אבל סיפרו לי שב-"המומיה 2" היתה לו הופעה לא רעה בכלל.
אז נכון, האיש הוא מתאבק WWF במקצועו, אבל כולנו חייבים להתפרנס איכשהו.
הופעה לא רעה!?
הוא הופיע ב'המומיה 2' במשך דקה וחצי, ואם אני לא טועה, המילה היחידה שהגה במשך הזמן הזה היתה "אאאאאארררררג!". האיש יכול להיות שחקן ענק, אבל עדיין לא היתה לו הזדמנות להוכיח את זה.
לא יודע
כאמור, לא ראיתי את הסרט, אבל אנשים שכן ראו אותו אמרו לי שהם אהבו שם את הסלע. אם הוא הופיע בסרט למשך דקה וחצי, וזה הספיק כדי שאנשים יאהבו אותו, זה מוכיח שהוא שחקן לא רע בכלל לדעתי…
חוץ מזה, אחד הסרטים שהוזכרו פה ברשימה זזו לקיץ. בדקו את היומית של היום.
הופעה לא רעה!?
דקה וחצי, דקה וחצי, אבל זה היה מספיק לאולפנים כדי לתת לו סרט שלם ולתת לך את האפשרות לשפוט את כשרון המשחק שלו כשהסרט יצא לאקרנים.
ואפרופו ''מפלצות בע''מ''
יצאה הודעה רשמית (כאילו שלמישהו פה אכפת) שהטריילר של "מלחמת הכוכבים – םרק II – מתקפת השיבוטים" (כן, יקח זמן להתרגל לשם) יצא בצירוף ל- "מפלצות בע"מ". לא שלא יהיה לי אותו על המחשב, אבל לפספס הזדמנות כמו מעריץ סטארוורז אדוק וטוב ללכת לראות אותו בקולנוע ולצאת בסוף הטריילר רק כדי לראות אותו באיכות קולנועית?
(עם הקולנועים שיש בחיפה, על מי אני עובד?)
מה לצאת בסוף הטריילר!?
גם אם 'מפלצות בע"מ' יהיה הסרט הגרוע ביותר של פיקסאר עד היום, הוא עדיין יהיה הרבה יותר מסתם שווה צפיה. תראה את זה כבונוס: שלם על טריילר של 2 דקות, וקבל סרט של שעה וחצי ללא תוספת מחיר. מה-זה כדאי!
יש בזה משהו :)
ההוביט=שרה''ט
ההוביט שווה שרה"ט זה נישמע כאילו עושים רימייק להוביט ולא עושים גירסה קולנועית לשרה"ט
כל הכבוד רז
כרגיל, כתבה מעניינת ומחנכת.
THE ONE מעורר בי ספקות – מצד אחד אחראים לו האנשים שעשו את SPACE ABOVE AND BEYOND שהיא סידרה (ז"ל) מעולה אם לא ה-מעולה, מצד שני ג'ט לי איכזב קשות עם KISS OF THE DRAGON.
MONSTERS INC יהיה מעולה. הוא חייב להיות, מדובר ב-PIXAR ועד כה הם לא איכזבו אותי.
בקשר ל-LOTR ו-POTTER אין מה להגיד שלא נאמר, נטחן, נותח, נסקל ו/או הועלה באוב. בוא רק נקווה שלא יפלו כמו איזה גורד שחקים
(הומור שחור, זה בריא תשאלו את הפסיכולוג שלי)
אל תהיה בטוח, אנשים
צחקו לא מעט מול הטלוויזיה כשהיה את ההתמוטטות של אולם ורסאי בירושלים… הם צחקו לא רק למראה תזכורת לנושא, הם צחקו ממש מלראות את האנשים נופלים. לא יודעת אולי צחוק הוא לא משהו כזה פשוט להבנה.
ובכלל מה הופך משהו למצחיק?
ובכן...
חוש הומור זה בעצם מנגנון להתמודדות עם פחד. יש שתי אפשרויות עיקריות בהן נוקטות חיות כשמפחידים אותן: לברוח/להתקיף. אצל בני האדם נוספה אפשרות נוספת: לצחוק.
בעיקרון כל דבר שמעורר פחד הוא מצחיק (לראות משהו רע שקורה למישהו, לדוגמא. אפשרות מפחידה בעתיד היא עוד דוגמא). זה כמובן לא מסביר ה-מ-ו-ן סוגים של הומור… אבל זה מסביר חלק מהם. כולל את ההומור השחור ואת האנשים שצחקו על האסונות השונים.
זו הסיבה שדברים שונים מצחיקים אנשים שונים – תלוי באיזו דרך כל אדם מתמודד עם הפחדים שלו. אבל זה לא מסביר למה יש דברים מפחידים שלא מצחיקים.
מצד שני, יכול להיות שמה שכתבתי למעלה זה סתם גיבוב של שטויות. אבל בזה אני מאמינה, עד שאני אמצע הוכחות משכנעות יותר למשהו אחר. למישהו יש הצעות?
____________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
לראות משהו רע קורה למישהו
זה מצחיק?!
טוב, זה מסביר דבר אחד, לפחות – למה כל העולם חוץ ממני חשב ש'פגוש את ההורים' הוא סרט קורע מצחוק. אני פשוט נכה, בילדותי נכרת לי אגף הומור הלצחוק-כי-משהו-רע-קרה למישהו.
אם לצוטט את הסופר שנדחף כאן להכי
הרבה דיונים: תחשוב על כל בדיחה שהיא, כל קטע
הומוריסטי, מתיחה או מה שתרצה ותגלה שתמיד צוחקים
כי למישהו קרה משהו רע, לא נעים וכולי.
(זהו כמובן לא ציטוט מדוייק אלא רוח הדברים)
ואם לצטט את הומר סימפסון...
וגם
נהניתי מהציטוטים :)
אני פעם שמעתי שצחוק קשור יותר מהכל ל"ניכור", רגש שאני לא בטוחה שבכלל יש לו הגדרה בכל תרבות… ונראה לי שאלמנט ההפתעה גם קשור להיות משהו מצחיק. ולפי גל (מייפל) ותיאורית הפחד, אולי הפתעה קשורה קצת לפחד…
רד, אז לא אהבת את "פגוש את ההורים" אבל נראה לי קצת מוגזם להצהיר שהומור שבו קורה למישהו משהו רע לא מצחיק אותך אף פעם. טוב, אולי זה לא *מה* שמצחיק, אבל יכול להיות שמשהו יהיה מצחיק, וגם מישהו מאד סבל מהדבר שמצחיק אותנו, לא?
אני לא צחקתי בו כל הזמן....
10% צחקתי, 90% התפתלתי בספה מכאבי הזדהות פסיכולוגיים ומהזדהות…
דברי הוצאו מהקשרם
זה שמשהו רע קורה למישהו לא הופך את זה אוטומטית ללא מצחיק, אבל זה בוודאי לא הופך את זה אוטומטית למצחיק. התמוטטות בנייני התאומים לא הצחיקה אותי. גם 'פגוש את ההורים' לא.
אם כבר מדברים,
מה קרה לפרק היום?
מה רע היה לתרנגולת בצד השני?
ובמילים אחרות: מה פתאום?!
חד משמעית - כן
זה ידוע שדיונים על הומור זה הדבר הרציני ביותר בעולם, ועל כן תסלחו לי על הטון החמור משהו.
בכל אופן, רד ומתחסדים אחרים, הריני להודיעכם כי בכל דבר שלילי יש פוטנציאל קומי, שבסיסו בדרך כלל נמצא, כפי שציטטו מעלי את הומר, בעובדה שהמעשה השלילי לא נעשה למתבדח עצמו.
חשוב לי לעצור על המילה "פוטנציאל". ממנה אפשר להבין שאין כוונתי שכל דבר שלילי הוא בהכרח גם מצחיק באופן אבסולוטי, אלא שהוא יכול להיתפס כמצחיק בנקודות מסויימות ע"י אנשים מסויימים בזמנים מסויימים במקומות מסויימים וכן הלאה. זה מאוד מסוייג. הפוטנציאל הזה יכול להתגלות ואפשר להתעלם ממנו, הוא יכול לגדול והוא יכול להישאר קטנטן, זה מאוד תלוי בנקודת המבט.
זה, אגב, מבהיר (או יוצא מנקודת הנחה, עניין הביצה והתרנגולת) שהטבע האנושי רע מנעוריו.
ועוד הבהרה: הטענה על הקשר בין פגיעה להומור היא חד כיוונית. כלומר, כל פגיעה יש הומור, אך לא כל הומור מבוסס על פגיעה.
אגב, רד פיש, אותך התאומים לא הצחיקו, אבל ישנם אנשים במדינות מסויימות שזה לא רק הצחיק אותם, זה אפילו שימח אותם. וכפי שאמר הרב סנדרסון, "האור של אחד הוא חושך של אחר".
אגב נוסף, לרגע היה נדמה לי שאתה, מכל האנשים, כמעט טוען ש"יש גבול להומור" ו"יש דברים שלא צוחקים עליהם", שתי הטענות השמרניות והפאשיסטיות ביותר שאני מסוגל להעלות בדעתי.
''יש גבול להומור''? אולי,
אבל זה לא מה שאמרתי ולא דומה למה שאמרתי. אמרתי ש*אותי*, עצם העובדה שמשהו רע קרה למישהו לא מצחיקה. אם אנשים אחרים צוחקים מזה – שיהיה להם לבריאות (למרות ההשלכות הלא נעימות על טבע האדם). וזה לא אומר שאני לא צוחק כשמשקולת של 16 טון מוחצת מישהו, רק בגלל שזה בטח כאב לו.
דיונים נוספים (בעיקר עם עצמי) על הנושא, אפשר למצוא גם בביקורת על 'עד החתונה זה יעבור':
כתבה מספר 21
תודה על ההפנייה
הגבתי גם שם באופן ספציפי לגבי הסרט.
עכשיו בוא נצייר קו דימיוני בין משקולת ה-16 טון שמוחצת בנאדם ובין זונה שנרצחת במסיבת רווקים, ותנסה להצביע לי על נקודה מסויימת על הקו הזה בה דברים מפסיקים להצחיק אותך.
כי מבחינתי, אין נקודה כזאת. אני לא רואה סקאלה לינארית שבצידה האחד כתוב "מצחיק" ובצידה השני כתוב "על דברים כאלה לא צוחקים". אצלי הכל תלוי-קונטקסט, ועל כן אפילו משקולת 16 טון שמוחצת בנאדם יכולה לזעזע אותי עד אימה. בדיוק כפי שרצח של זונה במסיבת רווקים יכול לקרוע אותי מצחוק.
אגב, סרטים רבים, מעבר ל"עד החתונה זה יעבור" ו"לפגוש את ההורים", הסתמכו על נטייתו של האדם לצחוק מפגיעה כשהיא מוצגת בקונטקסט מסויים. איך אתה מרגיש כלפי סרטי צ'ארלי צ'אפלין או השמן והרזה? מה דעתך על אלכס ב"התפוז המכאני"? האם באמת צחקת ב"ספרות זולה"?
רד אמר (לשים ידיים על הראש)
שאלמנט הסבל לכשעצמו אינו מה שמצחיק אותו, אבל משהו יכול להיות מצחיק גם אם נגרם סבל למישהו אחר. זו אבחנה דקה.
חוץ מזה, לא שמתי לב לטון פשיסטי בהודעות של רד, ולטעמי לא רק שזו שאלה לגיטימית (על מה כדאי לצחוק) היא גם שאלה שראוי לחשוב עליה. זה שהכל יכול להיות מצחיק, לא אומר שכדאי לצחוק על כל דבר…
נכון! תודה!
כבר פחדתי שאני אצטרך לחזור על עצמי ולהגיד *שוב* שזה שמישהו נפגע יכול להיות מצחיק אם זה עשוי בצורה מצחיקה (ויש משהו נורא מצחיק במשקולות של 16 טון), אבל עצם העובדה שמישהו נפגע לא הופכת את הארוע למצחיק.
די, נמאס לי לחזור על עצמי, לא אומר את זה יותר.
ומה שדן ניסה להגיד,
למרות שהוא יכול לדבר יפה מאוד בשם עצמו, זה שמה שמצחיק באותה המשקולת זה לא הצבע שלה ולא צליל הוווש שהיא עושה כשהיא נופלת, אלא בדיוק העובדה שמישהו נפגע ממנה. זה שזה חייב גם להיות עשוי בצורה מסוימת כדי להצחיק, ולא כל נפילה של משקולת תצחיק, זה כבר משהו אחר.
תגידו, אנחנו נצטרך לשלם לכן
שכר טרחה?
בסצינה המדוברת
אני לא צחקתי, כי דרך ההתמודדות שלי עם סצינות כאלה היא לשים את הידים מול העינים, כאילו להסתיר את המסך, אבל למעשה, לבהות בנעשה דרך חרכי האצבעות (בשתיקת הכבשים יש קטעים שלמים שאני לא יודעת מה קורה בהם). בכל מקרה, גם אני הייתי מזועזעת במשך שבוע בערך, ולא יכולתי לישון באותו לילה. מצד שני, זה בערך מה שציפיתי לו מסרט ע"פ סיפור של סטיבן קינג, כך שאין לי להאשים אלא את עצמי. ואגב, קראתי את הספר, והתיאור של הסצינה הזו שם הוא עוד יותר מזעזע מאשר לראות את הסרט, מוזר ככל שזה ישמע. כנראה שהדימיון עולה על המציאות לפעמים, אבל אולי זו רק אני.
לא ידעתי לאיזה סרט אני הולכת
הלכתי לסרט בטרום בכורה בלי לדעת עליו כלום, כי חברים של חברים החליטו שחייבים ללכת לראות אותו בשניה הראשונה האפשרית (מעריצי קינג מושבעים מסתבר).
אני שונאת סרטי אימה, מעולם לא קראתי ספר של קינג (אם כי שמעתי שהסצינה הנ"ל באמת מזעזעת בספר, אפילו יותר מבסרט) ולא הייתי הולכת לסרט הזה אילו המידע הנכון היה מגיע אלי בזמן.
אבל ככה זה בטרום בכורה – עוד אין מידע על הסרט בעיתונות… אמרו לי רק "הולכים הערב לסרט חדש עם טום הנקס" ולי, תמימה שכמותי, זה היה נשמע בסדר גמור… (אוי, איזו טעות).
עינת
תגיד, אמביאוס, איפה ראית?
לא באורי במקרה, נכון?
חיפשתי אנשים שאני מכירה, והתאכזבתי נורא.
בגרנד קניון
בבכורה, בדיוק במוצאי י"כ.
אפרופו צחוקים
ואני ראיתי אתמול את A.I, ואנשים צחקו שם בלי סוף. בקטעים הכי קורעים של הסרט, בקטעים האירוניים של הסרט, בקטעים המצחיקים, בקטעים הלא מצחיקים ובהפסקה. הם גם דיברו בפלאפון וצעקו על כל מי שעשה להם שששששששש….
חלאות! בבונים!
קיי פקס...
נשמע לי סרט מעולה… קראתי את הספר לפני כשנתיים והוא בהחלט ספר מעולה. שילוב של זה עם העובדה שספייסי משחק שם יוצרת סרט שנראה לי די מבטיח.
בקשר להערות על ג'ייסון לי. ראיתי את הסרטים המוכרים של קווין סמית (למיטב ידיעתי יש 4 שכוללים בהדגרה הזאת ומשחקים בהם חבריו הטובים והקבועים, נכון?). ומאד נהנתי מהם. לפני מספר ימים גיליתי על סרט שנקרא
שמשחקים בו קווין סמית, ג'ייסון מיוז, ג'ייסון לי, רנה הומפרי ועוד כמה. בכל אופן, הוא אמנם לא של סרט של סמית אבל קראתי שיש לו פוטנציאל להיות סרט טוב בסגנון די דומה לזה של סמית. למישהו יש מושג מה זה הסרט הזה ואיך קוראים לו בעברית? (ואל תשלחו אותי למתרגומן כי בדקתי שם והוא לא זיהה את הסרט)
חוץ מזה, למישהו יש מושג איפה אפשר להשיג את הסרט
הוא, למיטב זכרוני, ההפקה הראשונה של View Askew שלא היתה סרט של קווין סמית. אבל אני לא ממש יודע הרבה על הסרט פרט לכך שהדוויד שלו מתקרב.
ואם כבר בדווידים עסקינן, כרגע קראתי שזה של ג'יי וסיילנט בוב ייצא ב-12 לפברואר.
מדוע כולם מופתעים
מסרטי לא-אימה שנעשים ע"י סטפן קינג?
כבר שכחתם את 'אני והחבר'ה', 'חומות של תקווה', וה'גרין מייל'?
כולם (פרט לאחרון) סרטים נהדרים (אבל הקומיקס היה יותר טוב, לא?).
שנית – 'רקיע הוניל'. טום קרוז משחק את הבחור לפני או אחרי התאונה? כי אם לפני, התאונה בהחלט עשויה לחולל פלאים.
ווקינג לייף – נראה מדהים, אבל מה בדבר עלילה? על זה הם טרחו לחשוב?
גפרור
בדרך כלל הסבלנות שלי לכתבות ארוכות נגמרת בפחות זמן ממה שלוקח לגפרור ממוצע להישרף עד סופו.
ובכן רז, קבל שיש לי עכשיו כוויה על שמך…
(למי שלא דובר צינית – נהנתי מאד מהתצפית)
סחתיין גם על האיזון בין הז'אנרים השונים (בד"כ כשאני רואה בכותרת ר"ג – אני ישר חושב 'אוף! עוד פעם מנגה')
רז? ''אוף עוד פעם מנגה''???
למרות שראיתי כבר את ארבעת הפרקים הראשונים של NGE אני חושב לראות אותם עוד פעם (באייקון) בגלל ההקדמה של רז.
רז הוא אחד האנשים שאני מעריך ביותר וככל שיהיו יותר כתבות שלו יותר טוב. עדיין לא מצאתי דבר שלו שמשעמם לקרוא.
אבל דווקא בכתבה כזאת הופתעתי לראות שאת שלושת סרטי האנימה שהוא סיקר הוא דחף לפיסקה אחת.
מה קרה, רז? לא מגיע להם שלושה פיסקאות??
מגיע, מגיע
אבל הכתבה הזו ארוכה גם ככה.
הרעיון שלי הוא לכתוב על הסרטים הנ"ל כתבות שלמות (אחת לכל סרט) כאשר הם יצאו.
כבר נשמע יותר טוב.
(לא מטריח את עצמי עם תוכן)
תודה רבה לרז על הכתבה
שהייתה, אכן, מצוינת. תכננתי לכתוב אחת כזו, אבל קוצר הזמן… אתם יודעים.
בכל אופן, לגבי 'שמי וניל', אומרים שמדובר ברי-מייק לסרט ספרדי מלפני כמה שנים של אותו במאי שהבריק הקיץ עם 'האחרים'. חוצמזה, פנלופה קרוז, שהייתה בסרט הספרדי המקורי, תופיע גם בזה. והמעט שהצלחתי לאסוף מדבר על עלילה רוויית-טוויסטים. אני מצפה בהתלהבות לסרט הזה.
יאמיי
שילוב בין המאטריקס לסליפי הלו נשמע לי נהדר עם פוטנציאל ענק לחרא-של-סרט
&-)בזיליקום
תגובותי
כל מה שאני הולך לומר קשור לטריילרים שיצאו (ותודות להשרדות טריילרים שגרמה לי להוריד אותם, גם אם אני בברוגז בגלל הבחירות שלהם):
Black Hawk Down: לא צפוי שהסרט הזה יובא לארץ, מכיוון שהוא מדבר בין השאר על תאונת התרסקות של מסוק. לא לדבר על כך שהטריילר מ-ש-ע-מ-ם, ולרידלי יש הרבה מה להוכיח בסרט עצמו.
Shallow Hal: דווקא מהטריילר, נראה סרט נחמד. מאד מוזר לראות את הגבינה במשקל 200 קילו, אבל הסיפור דווקא נראה מעניין, וכמות הבדיחות (בעיקר הוויזואליות) שהרעיון יכול לספק (הגיבור רואה את הגבינה רזה, אבל למעשה היא דבה) בהחלט מתאימה לסגנון של האחים פארלי.
מסוקי ''בלק הוק'' מרוסקים
ג'רי ברוקנהיימר וגם ג'ון וו עלולים להתמודד עם אכזבות קופתיות באופן שהם לא רגילים- לא מאז "ימי הרעם" ואולי "מטרה קשוחה" (שלא היה אמור להיות להיט גם ככה)
"הבלק הוק מתרסק"/ "כשמסוקים נופלים" (??? עדיף על "אתה מסוק… אתה מתרסק")
נראה באמת די משעמם- אבל אולי זאת על מנת להנמיך ציפיות- או שהקטעים החזקים מלאי הדם לא יכלו להיכנס לטריילר?
האחים פארלי בתחת וסרטם הגבינתי נשמע כמו משהו מעורר השתאות- באמת סרט שיגרום לנערות שמנות להיות מקובלות בע"מ? או שרק יעורר את הלעג של האוכלוסייה הכללית נגדם?
ג'ון וו בסרט שמאחר את הגל- כמו ש"דרקולה 2000" איחר את גל סרטי האימה לנעורים, כך גם "רוחות של יריקה" (??? עדיף על "עימות רוחני", או "קוד רדיו קשר שבור" )
עלול ליפול בקופות, כמו שחברו "המנדולינה" לא הביא אף אחד למעט נערות יווניות רגשניות.
בכלל, הבעיה עם ריבוי סרטי חורף, או בכלל, היא שאף אחד לא מספיק לראות שום סרט- אני מתכוון, שהסרטים נשארים מעט זמן בקולנו,ע מפני שסרט אחר סרט בא ודוחק את מקומם-
מאז 53 שבועות של "טיטאניק" (אולי יותר אפילו) ו34 (פחות או יותר) ל"לוחש לסוסים"- אין סרטים שנשארים לנצח- וחבל.
From Hell וסליפי הולו
רק לי נדמה ש"ג'וני דפ מגלם בלש בלונדון הויקטוריאנית המשתמש בשיטות לא שגרתיות כדי לפענח פשעים" זה הסינופסיס של הדקות הראשונות של סליפי הולו?
לא היה לי כוח
לקרוא את התגובות האחרות, אז יכול להיות שאני חוזר פה על דברים, אבל יעבור לכולנו:
vnila sky – אמור להיות עיבוד ל
open your eyes הספרדי. לא יודע איך אפשר להתעלות על המקור, או איך אפשר להפתיע את מי שכבר ראה את הסוף (המפתיע) של הסרט המקורי, אבל זה אכן יהיה מעניין.
נ.ב ולא נראה לי שימצאו שחקנית יותר יפה מאשר זו ששיחקה במקור (לא זו שנתקע בעץ, השניה. היא מדהימה).
שמי וניל
1. בבקשה אל תגלה בשום אופן את הסוף של הסרט המקורי.
2. אם אני לא טועה, אתה מתכוון לפנלופה קרוז, ואם זה כך – היא עושה אותו תפקיד בדיוק גם בגירסה האמריקאית.
שמי וניל
1. לי גילו את הסוף, כך שדיי הרסו לי את הסרט. אבל הוא עדיין גדול. (עצה: לא להרדם באמצע סרט ולהתעורר כאשר החברים מסביב צועקים בהיסטריה את הסוף של הסרט)
2. ואללה? אני בנאדם מאושר עכשיו!
נ.ב – זה שנרדמתי בסרט לא מעיד על כך שהוא משעמם. פשוט זה היה אחרי מרתון של איזה שלושים סרטים. אז מותר להרדם באחרון.
אהם..... מאי נחשב חורף?
כי אם לא, תהיה סקירת סרטי אביב?
חורף גרעיני
האם 'חורף גרעיני' מרמז על הפצצות מסוימות באזורים מאוד מסוימיים?
ברברה סטריינסד
ידעתי שזה יבוא.
לא
קראי בבקשה את הכתבה מההתחלה ועד הסוף. ישנו שם הסבר מפורט לגבי הנשורת של הסרטים מן הקיץ.
k-pax ועוד
דווקא ראיתי שהסרט התחיל בארה"ב לפני שבועיים במקום ראשון ברשימת הקופות השבורות. נשמע דווקא אחלה סרט, וקווין ספייסי בתור מאושפז בבית משוגעים שבטוח שהוא מכוכב אחר ושאוטוטו הוא חוזר אליו נשמע די מבטיח.
מעניין רק איך יקראו לזה בעברית…
חוץ מזה, מה אם החדש של האחים כהן? הוא שמור לסקירה של האוסקרים?
ואגב, אפרופו אוסקרים, ידעתם שלנציג השבדי לאוסקר קוראים "יאללה יאללה"?! מפליא מה מגלים בשיטוטים ברשת…
k-pax ועוד פסיכופטים
האמת היא שקראתי את הספר לפני מספר שנים ואני חייב
להודות שהבחירה של השחקן הראשי הייתה מצויינת!
אני מקווה שמישהו יקום ויעשה סרט על בסיס הספר "שטן".
(תקראו, ענק)
צריך להיות שובר ראש רציני :)
קראתי, את מי אתה מציא
ללהק לתפקידים השונים? (אני כבר לא זוכרת שמות…)
שטן
הרבה יותר חשוב מי יהיה הבמאי. אם זה כריס קולומבוס אפשר לוותר.
בקשר לסרט :
משחק שם השחקן מארק דקסקוס הלא הוא פרימן(השתתף גם בדרייב)…
אז יש למה לצפות מהסרט הזה.
גם זאבים וגם דקסקוס יכול להיות בהחלט מעניין. בעיקר למי שאוהב סרטי אומנויות לחימה. אפילו שהוא לא כ"כ כזה.
דרך אגב, מתי הסרט יוצא בכלל???
(בארה"ב כמובן)
וכמובן שמו של הסרט הוא:
יחי ההבדל הקטן!!!
עידן הקרח יוצא לפני האוסקר???
לא
רשימת הסרטים הפוטנציאליים (13 סרטים) למועמדות לאוסקר בקטגוריית "הסרט המונפש הטוב ביותר באורך מלא" נסגרה לפני שבוע. זה שעדיין לא מבטיח, אגב, שיהיה פרס בקטגוריה הזו – זה תלוי אם מתוך 13 הפוטנציאליים יהיו חמישה שראויים להיות מועמדים, לדעת חברי האקדמיה – אבל טוענים שהסיכויים שזה יקרה טובים. מאחר וברשימה יכולים להיכלל רק סרטים שהוקרנו קודם לכן בבתי הקולנוע, "עידן הקרח" (שיוצא רק במרץ) לא יכול להיכלל בה. אבל אין שום מניעה שהוא לא יהיה בין המועמדים לפרס באוסקר 2003.
אגב, מארק דקסקוס (אלוהים, איזה שם. נשמע כמו קללה), זכור לי במיוחד מתפקידו בתור הטייס הצעיר קאטסקראץ' במשחק המחשב Wing Commander 4 (ויש לציין שהוא היה נודניק מעצבן במשחק ההוא). ויש סיבה טובה שהבמאי של "אחוות הזאבים" נתן לו תפקיד בסרט – מדובר באותו במאי שביים את "פרימן".
תיקון התנסחות:
"אין שום סיבה שהוא ("עידן הקרח" – ר.ג.), לא יהיה בין המועמדים לפרס ב-2003".
המשפט שכתבתי בהודעה הקודמת אומר בדיוק את ההיפך, ואתם מתבקשים להתעלם ממנו.
אם כך,
אז בכלל שווה לראות את הסרט.
גם הבמאי וגם אומן הלחימה הטוב ביותר…
ועזבו אתכם מכל אומני הבולשיט למיניהם כמו ג'קי צ'אן והסרטים "הדביקים" והמשעממים שלו, או ג'ט לי המאכזב.
אהה, בקשר ל – THE ONE לפי הטריילר נראה סרט מגניב לאללה.
סרטים חדשים
לפי דעתי אתם צריכים לכתוב בסרטים החדשים על מה הסרט מספרומי הגיבור של הסרט כדי שאנשים ידעו על מה הסרט מספר וירצו ליקרוא את הכתבה וגם ירצו ללכת לסרט הזה
במילה אחת-
מה?!
______________________________________
תגידו לי, סימני פיסוק אי פעם הרגו מישהו ולא ידעתי על זה?
כן, סימני
פיסוק הרגו פעם מישהו, בגרמניה בשנות השישים (נפלה על זקנה שק מלא סימני פיסוק או משהו). מאז יש אנשים שנזהרים, ובצדק.
אם תתאמצי, תגלי שהמילה "מפסרומי" היא למעשה "מספר ומי" שאיבדה תו רווח. מכאן והלאה ההודעה די קריאה.
ראיתי את הטריילר ל-''משחקי ריגול''
אפשר להוריד אותו מ-Movie List. האמת? נראה לא משהו. קשה לשפוט מהטריילר אם סצינות האקשן יהיו טובות או לא, אבל הטריילר נותן רושם של סרט מלא בזיבולי-מוח כאילו-מעמיקים על עבודה של מרגלים. באעחס.
כתבה יפה!
כתבה יפה ומשעשעת רק לדעתי דוקא על הארי פוטר ושר הטבעות היית צריך להרחיב יותר. והארי פוטר דוקא עשה הצלחה אדירה! ומחר הוא בא לארץ! הורי!
לא היה טעם לפרט על שה''ט וה''פ
מהסיבה הפשוטה שהם כבר קיבלו את כל הפירוט שהם צריכים בכתבות נפרדות:
שה"ט
כתבה מספר 41
פוטר
כתבה מספר 192
(ניתן, אגב, למצוא את אותם לינקים בדיוק בתחתית הכתבה אז למה לעשות לי חיים קשים?)
רז יש לך במקרה מושג מתי
הסרט של קאובוי ביבופ יוצא??
בארצות הברית? עוד אין תאריך רשמי
למיטב ידיעתי. אבל אין לך מה לדאוג – זה יקרה. "קאובוי ביבופ" מספיק פופולארית בשביל להצדיק הוצאה של הסרט, אולי אפילו להקרנות בקולנוע בארה"ב.
מה עם יפן, שם הוא כבר יצא???
והוא הצליח או לא?
לא כתבתי על זה כבר משהו פעם?
בטח שכתבתי:
כתבה מספר 338
עוד עדכון בנושא
חברת Columbia TriStar מנהלת כרגע מו"מ נמרץ על רכישת הזכויות להפצת הסרט ("קאובוי ביבופ" למי שלא עוקב) ולפי השמועות כבר קיימת טיוטה לחוזה.
אב ליש לך כתבה שלמה עלביבופ אז
למה לא לעדכן שם?
אני מחכה בציפיה.
מפלצות ב''עם
אני בכיתי מהסרט הזה זה מרגש מאוד בסוף.