במקור: Very Bad Things
במאי: פיטר ברג
תסריט: פיטר ברג
שחקנים: כריסטיאן סלייטר,
קמרון דיאז
לרגע חשבתי שאותם כוחות נסתרים
המעברתים שמות של סרטים עשו
עבודה טובה לשם שינוי. שמו המקורי של הסרט, "דברים רעים מאוד" פשוט לא נשמע טוב בעברית. אז החליפו אותו ל"עד החתונה זה יעבור". לפני שראיתי את הסרט, מתוך ידיעה שמדובר בקומדיה, וקוים כלליים של העלילה – חמישה חברים שאחד מהם עומד להינשא יוצאים למסיבת רווקים, מזמינים זונה חביבה, הזונה מתה, החברים קוברים אותה במדבר, נשבעים שלא לספר על כך לאיש ומכאן מספר הגוויות עולה בטבעיות – השם נשמע לי מתאים וחביב. אחרי צפיה בסרט הסתבר שזאת בדיוק הבעיה. השם חביב. הסרט לא. אנשים עלולים ללכת לראות אותו כשהם מצפים לקומדיה שחרחרה וחביבה, לא לשים לב לשלט "מוגבל לגיל 18 ומעלה בלבד" בכניסה לקולנוע, ולמצוא את עצמם ללא אזהרה עדים לדברים רעים מאוד. שוב הוכח שאין כמו השם המקורי. "דברים רעים מאוד" זה לא שם: זאת אזהרה.
נו טוב, לפחות לא קראו לו "חתונה קטלנית". במחשבה שניה, אולי זה דוקא היה מתאים יותר.
אז כן, זאת כן קומדיה. נדמה לי. לפחות היו אנשים בקהל שחשבו ככה. בת לוויתי לסרט לא הפסיקה לצחוק לרגע מהרצח הראשון, ועכשיו אני קצת מפחד להתקרב אליה. הצחוק שלה מזכיר קצת את של פרדי קרוגר. מי אמר שצפייה משותפת בסרט לא יכולה לעזור לך להכיר יותר טוב את חבריך?
זה לא שלא ראינו כבר קומדיות שזורות בגוויות. כולנו הרי צחקנו מעומק הלב כאשר ג'ון טרוולטה פוצץ בטעות את ראשו של מישהו ב"ספרות זולה". והיתה גם הקומדיה השחורה הזאת לא מזמן, "משתגעים על מרי". שחורה? הא. נדמה לכם שאתם יודעים מה זה קומדיה שחורה. "עד החתונה/דברים רעים" נותן הגדרה חדשה לגמרי למושג "שחור". מייקל ג'ורדן מייקל ג'קסון לידו. זה לא סתם סרט אלים. "רמבו" הוא סרט אלים. זהו סרט חולני. סצינת הסיום היא בקלות הסצנה המזעזעת ביותר שנראתה בזמן האחרון (ויש מי שחושב שהיא מצחיקה עד היסטריה). ב"להציל את טוראי ראיין" אמנם היתה קצת יותר אלימות, אבל את "טוראי ראיין" אף אחד לא ניסה למכור כקומדיה משעשעת.
היה מי שטען ש"משתגעים על מרי" בחן את הגבול שבין מה שמותר ומה שאסור לצחוק עליו. תהייה המסקנה אשר תהיה, בדבר אחד אני בטוח "עד החתונה זה יעבור" נמצא הרחק מהצד הלא נכון של הגבול הזה.
הוא בהחלט בנוי כמו קומדיה: תחשבו על "ארבע חתונות ולוויה", כשכל בדיחה מוחלפת בדקירת סכין וכל פאנצ'ליין ברצח. ההומור נדמה לי שזה היה הומור של הסרט מבוסס כמעט כולו על קטילת אנשים וביתורם. מין סלפסטיק עם משור חשמלי. ולא מדובר כאן באלימות הסרטים המצויירים של "משתגעים על מרי". האלימות ב"עד החתונה" היא ריאליסטית, בוטה ומבחילה במיוחד. ושוב, יש כאלה שחושבים שזה פשוט נורא מצחיק.
למעשה, הדבר היחיד שיש ל"עד החתונה" במשותף עם "מרי", היא קמרון דיאז. היא גם הברקת הליהוק של הסרט, ומבריקה בכלל. בתחילת הסרט, דמות הכלה המיועדת שהיא מגלמת נראית כמו חזרה מדויקת על הדמות שעשתה ב"החתונה של החבר שלי". מתוקה עד גועל. רק בשלב יותר מאוחר בסרט נגלה ש-איך לומר זאת בעדינות ובלי לחשוף את העלילה – יש בדמות הרבה יותר מזה. מסרט לסרט קמרון (דיאז, לא ג'יימס) מוכיחה שהיא לא רק נורא בלונדינית, אלא גם נורא מוכשרת (יש דבר כזה!). הגיע הזמן כבר שמישהו ייתן לה תפקיד ראשי בסרט בלי בדיחות על נכים. אה, כן, וגם שאר צוות השחקנים – הבעל וארבעת חבריו – עושים עבודה טובה, אבל הם לא בלונדינים.
טכנית וקולנועית – אין מה להגיד – הסרט עשוי כמו שצריך (למרות שהוא קצת היסטרי לעתים, ובצדק) מוסרית – לא. לי יש בעיה עם זה. למה ביתור גוייתה של זונה חביבה זה מצחיק, וסתם תאונת דרכים לא? הייתי שמח להגיד שיש גבול, שזה סרט נורא, שאל תלכו בשום אופן, אבל אני מפחד מהאנשים בקהל שכן צחקו. חלקם יודעים איפה אני גר. אז מי אני שאשפוט? הסרט מומלץ ביותר למי שחושב שהדבר היחיד המצחיק יותר ממישהו מחליק על קליפת בננה הוא מישהו מחליק על שלולית דם. הערב בפיספוסים: אבא מתבלבל ומנסר בטעות את הרגל של דודה נחמה. איזה קטעים.
הביקורת
"עד החתונה זה יעבור" היה ניסיון של הבמאי להכניס טירוף לקולנוע. הרבה טירוף. הסרט מראה הרבה מאוד דברים לא נעימים ולאחר מכן מצפה שהצופה פשוט יצחק. (ביתור גופה, חיסול אדם בדקירות סכין והשארתו לדמם למוות הם רק חלק מהדברים ) אבל חייבים להגיד שהבמאי ותסריטאי של הסרט פיטר ברג באמת עיצב את הסרט בצורה קומית לגמרי ולא הכניס שום סממנים של סרט אימה למרות מה שהוא מראה בסרט.
האכזבה מהסרט היא בחירת השחקנים המוזרה- קמרון דיאז וכריסטיאן סלייטר לתפקידין משניים כאשר הגיבור לא ממש מוכר???
הטירוף לא כל כך עבר בקולנוע והסרט ירד מהר מאוד מהמסכים וסוג כזה של סרטים לא נראה שוב.
אבל מי שרוצה לראות הרבה טירוף קומי- מוזמן לקחת את הסרט.
לעניין
צר לי, רד פיש, אבל כנראה שאני מסוג האנשים שמופיעים לך בסיוטי הלילה.
ראיתי את Really bad Things בקניון הזהב בראשל"צ לפני שנה וחצי. אני מציין את זה כי עדיין אני זוכר את התחושה החזקה, המסובבת-בטן, האיומה-מתוקה שהייתי לי כשיצאנו מהסרט. אין בכלל מה להשוות ל'מרי', שהוא סוג של סלפסטיק-גועל דוחה. Really Bad Things הוא ממש B-Movie, עולם של טירוף שמתהפך על עצמו. סרטים שמשאירים תחושה דומה: 'להרוג את זואי', 'פחד ותיעוב בלאס וגאס'.
זהו… בתקווה שגם תגובה זו על סרט ישן מאוד תפתח דיון.
לעניין
ראיתי גם אני את הסרט בקולנוע (אולי אפילו גם בקניון הזהב, אני לא זוכרת), ונראה לי שלקחתי את הסרט קשה מדי. לכל אורכו ישבתי מבועתת בכיסא שלי, ורק הקטע של הרכבת ה"פאזל" (מקווה שתבינו מבלי להרחיב לספוילר) העלה קצת חיוך על שפתי. ושלא לדבר על הסצינה האחרונה, שהייתה ממש נוראית, ולגמרי זעזעה אותי.
יצאתי מהסרט עם תחושת בחילה כמעט. בנזוגי לסרט דווקא אמר שלדעתו הסרט היה נורא משעשע…
מאז אני מחכה להזדמנות לראות אותו שוב, ולנסות לראות אותו מזווית שונה. חוץ מהחלק האחרון, אני לא חושבת שהוא ישעשע אותי גם בצפייה חוזרת…
עד היום נשארה לי טראומה מהסצינה הזאת.
זו גם דעתי
לא הייתי ציני כשאמרתי שהסרט מומלץ למי שאוהב את סוג ההומור הזה. אם אתה מהאנשים שיכולים להתייחס לרצח כסלפסטיק, סחתיין, תהנה. אני לא, ואותי הסרט רק זיעזע.
רציתי להבהיר שלא התכוונתי
לטעון שהסרט מצחיק. הסרט מזוויע, טריפי, מטריד. לא מומלץ לאוהבי קומדיות, מכל סוג שהוא. כן מומלץ לאוהבי ניסויים קולנועיים מעניינים.
רשמים מצפייה חלקית
ראיתי את הסרט עד האמצע, לצערי (תקלות טכניות, נקרא לזה), אבל עד אותה נקודה אני חייב לציין שהייתי מופתע ונלהב. זאת הייתה קומדיה שחורה ארסית וצינית עד כאב, שאני לא מבין איך העזו להפיק אותה בארה"ב. אין מה להשוות את זה לסרטי גועל של פארלי (ואגב, פרט ל"מארי" לא ראיתי שום דבר שלהם, אבל רק על סמך הסרט ההוא נדמה לי שמלכלכים עליהם באופן ממש לא הוגן), מאחר והסרט פונה לקהל מאוד שונה. זה סרט חתרני שמערער את כל ערכי המוסר הכל-אמריקאיים באמצעות פילוסופיה קיצונית, לא בדיוק חומר טוב לטינאייג'רס.
שוב, אין לי מושג איך הסרט בכללותו, אבל מהחלק שראיתי התרשמתי שהוא מקורי, מעניין, חכם ומצחיק למדי.
איך אומרים – "מי שלא אוהב הומור שחור, שיעבור לפלנטה שעוד לא המציאו בה תאי גזים".
תאי גזים... ROFL!!!
(ל"ת)
(ל"ת)
אני מקווה מאוד
שתראה את הסרט עד הסוף.
דעתי נשארה כדעתך גם אחרי סיום הסרט – חתרני, מזעזע, מעניין.
יש דגים שחולקים על זה, אבל זו דעתם.
ואנחנו יודעים איפה הם גרים.
מאוד אהבתי
ראיתי בטלוויזיה והצחיק אותי מאוד… משחק נהדר של כריסטיאן סלייטר.
כל עוד זוכרים שמדובר בסרט שמנסה לקחת דברים עד אבסורד.
הסרט הזה התחיל את הרומן שלי עם הז'אנר של הקומדיה השחורה.
סרט גדול
נהנתי מכל רגע שבו
וכמה טוב לראות שוב את כריסטיאן סלייטר…
יום טוף
לכל אחד יש טעם שונה
במלא מהביקורות שראיתי אצלכם, כמו הסרט הזה:" עד החתונה זה יעבור", "איזו מאמי!" (keeping mum), "משתגעים על מרי" ועוד, שהמשותף לכולם הוא שהם כולם קומדיות שחורות, הם פשוט ביקורות שליליות בזה אחר זה.
לכל אחד טעם שונה. הז'אנר שאני הכי אוהב הוא קומדיה-שחורה. אני אוהב את הסרט הזה מאוד. זה לא נכון פשוט "לרדת" ככה על כל סרט שהוא קומדיה-שחורה וללכלך. יש אנשים שכן אוהבים!
ל-'משתגעים על מרי' אין ביקורת באתר.
והביקורת שלי על 'איזו מאמי' הייתה שונה לגמרי ממה שאתה אומר. לא הייתי נגד זה שהסרט מנסה להיות (גם) קומדיה שחורה; רק ציינתי שמנסים לשלב אותה עם דרמה משפחתית מחממת-לב, וזה לא עובד.
סבבה שאתה אוהב קומדיות שחורות – גם אני אוהב אותן. אבל אם הדבר היחיד שיש לך להגיד על סרט זה "אהבתי אותו אז אל תגידו עליו שום דבר רע, כי ככה אמרתי!", אין טעם שתגיד את זה – אנחנו מוחקים הודעות כאלה.
ראיתי אותו כבר פעמיים בעבר, ואהבתי.
אמנם לא ממש הצחיק אותי ואני מסכים לגמרי עם הביקורת, אבל מאוד מאוד אהבתי. זה כמו הסרטונים שרואים אנשים עושים דברים אדיוטיים ולא מצחיקים, אבל נהנים מהאומץ שלהם. ככה גם הסרט הזה בעיני. לא נהנה, אבל מאוד מתרשם מההישג של קומדיה שחורה כל כך מבעיתה.
לא משהו
(באמת שזה לא בכוונה שאני מגיב לכתבות ישנות. זה סתם יוצא).
הסרט מתחיל טוב ונגמר טוב ובאמצע יש כמה קטעים משעשעים, אבל רוב הסרט לא משהו. היסטרי מידי, מוגזם מדי ומנסה להצחיק בכוח על ידי אלימות שלא לצורך. כמישהו שדי אוהב הומור שחור, לא התלהבתי מהסרט הזה.
17 שנה אחר כך, אותה עלילה אבל עם נשים ובטון קליל בהרבה
יצא היום טריילר ל"לילה קשה" בכיכובה של סקרלט ג'והנסון (בקומדיה? זה חדש) עם ג'יליאן פיל, אילנה גלייזר, קייט מקינון וזואי קרביץ והוא מספר על חבורת נשים שמסיבת הרווקות שלהן משתבשת כשהורגים את החשפן, אבל הכל נראה כל כך חמוד ונחמד וורדרד לעומת הקודרות של הסרט המקורי שלמרות שהעלילה זהה אין שום סיכוי אמיתי לקרוא לזה "רימייק" או אפילו משהו בהשראה. יותר הגרסה הנשית של "ההנגאובר", אם כבר.
בנוסף – איזה מטורף זה שפיטר ברג עשה את "עד החתונה זה יעבור" ואז עשור לאחר מכן את "צוללת" או "אסון בלב ים". פשוט חוסר קשר מוחלט בין הסרטים הללו.