תשמעו, אין אדם שמבין יותר ממני את הרצון לראות סרט על רובוטים מהחלל שהופכים לדברים ויורים זה בזה. אוקיי, אולי יש כמה שמבינים את זה יותר ממני (אישית הייתי מעדיף סרט שבו נינג'ות שטות בספינות מפרש וזורקות מהן דינוזאורים), אבל באמת, רובוטים מהחלל זה אחלה דבר. רק מה, יש הבדל בין מה שנשמע טוב על הנייר, לבין מה שנראה טוב על הבד. היה ברור ש'רובוטריקים' יהיה שובר קופות, לזה בדיוק הוא נועד. אבל הייתי מצפה מהעם (האמריקאי) להפעיל קצת יותר שיקול דעת.
מה שמפתיע אותי היא העובדה שהוא לא נקטל. המבקרים אמנם חלוקים בדעתם, אבל רבים מהם מתייחסים לסרט – באמת שאין לי מושג למה – כאל סרט אקשן טוב. גם תגובות הקהל והציונים בימד"ב גבוהים, מה שאולי אפשר להסביר בכך שאנשים מתבלבלים בין הסרט שהיו רוצים לראות לבין הסרט שהם באמת ראו (תופעת ההכחשה, או "אפקט אימת הפנטום"). טוב, הויכוחים והרובוטים יגיעו אלינו בסוף השבוע הזה, ואז נראה.
'רובוטריקים' עשה הרבה כסף, אבל כדי להסביר בדיוק עד כמה צריך לנתח את לוח השנה, ששוב עושה קונצים. בניגוד לחגים אמריקאיים אחרים, שבדרך כלל נספחים לסוף השבוע ויוצרים סוף שבוע ארוך, ה-4 ביולי נחגג תמיד בדיוק ב-4 ביולי. השנה ה-4 ביולי יצא ביום רביעי, יום שקשה לעשות ממנו גשר. בימים שלישי ורביעי אמריקה היתה בחופש. מפיצי 'רובוטריקים' לא ראו סיבה לחכות עד לסוף השבוע ה"אמיתי", והוציאו את הסרט לאקרנים כבר ביום שני בערב. כך 'רובוטריקים' הרוויח שני סופי שבוע בתוך שבוע אחד, וזה השתלם. אפילו מאוד.
במהלך יום שלישי הסרט הכניס 27.9 מיליון דולר, מה שנרשם כיום שלישי הגדול ביותר אי פעם, בקלות (מחזיק השיא הקודם היה 'שודדי הקאריביים 2', עם 15 מיליון), אבל זו כשלעצמה לא חכמה גדולה. ביום רביעי הוא עוד התחזק, עם 29 מיליון דולר. עד שהגיע יום שישי, הסרט כבר נחלש – אבל לא בהרבה. במהלך מה שנחשב באופן מסורתי לסופ"ש, כלומר הימים שישי עד ראשון, הוא הכניס 67.6 מיליון דולר, סכום מאוד לא קטן כשלעצמו. בסך הכל, בתוך שבוע הסרט הגיע להכנסות של 152 מיליון דולר.
גבוהות ככל שיהיו, ההכנסות של 'רובוטריקים' הן לא שיא של כל הזמנים. ההכנסות משבעת הימים הראשונים להקרנתו פחותות ממה ש'שודדי הקאריביים 3' או 'ספיידרמן 3' עשו בתקופה מקבילה, אבל גבוהות יותר מאלה של 'שרק השלישי'. אלא מה, כמעט כל סרט שראוי להשוואה הזאת הוא סרט המשך. הכנסות שבעת הימים הראשונים של 'רובוטריקים' הן הגבוהות ביותר אי פעם לסרט שאינו המשכון. את ההצהרה הזאת חייבים לסייג קצת: הסרט רחוק מלהיות חומר מקורי לגמרי, כי הוא הרי מבוסס על הסדרה המצוירת המיתולוגית; ואף סרט אחר לא נהנה מיתרון השבוע בעל שני הסופים. ובכל זאת, הנתון הוא נתון. מלבד זאת, אם מתייחסים ל-4 ביולי בתור סוף השבוע הראשון של הסרט ולשישי-ראשון בתור סוף השבוע השני שלו, הירידה בהכנסותיו היתה זעירה, בעיקר ביחס לסרט אקשן בקנה מידה כזה. אם הוא ימשיך כך גם הלאה, הדרך אל ה-300 מיליון נראית סלולה. מה שבטוח הוא שעד להודעה חדשה, שלושת הסרטים המצליחים ביותר של השנה שהם לא המשכים הם 'רובוטריקים', '3OO' ו'שימו גז'. העתיד מעולם לא נראה כל כך עגום.
'רובוטריקים' לא היה הסרט היחיד שניסה לנצל את סוף השבוע הכפול, אבל ל'License to Wed' הניסיון הצליח הרבה פחות. הסרט, שיצא לאקרנים ביום שלישי, הצליח להשיג רק 17 מיליון דולר (10 מתוכם בסוף השבוע). זאת קומדיה עם רובין וויליאמס, צירוף שכבר מזמן לא מבשר טובות. זוג צעיר (מנדי מור וג'ון קרזינסקי, 'המשרד') רוצה להתחתן בכנסיה של הכומר וויליאמס, אבל הכומר סלקטיבי, ובעולם המודרני, שבו כל בריטני וכל קרוז מתחתנים בלי לחשוב רק כדי להתחרט ולהתגרש יומיים אחר כך, הוא רוצה לוודא שהם באמת מתכוונים לזה ברצינות, ומחליט לבחון אותם. במקרה הזה לא היו שום חילוקי דעות בין המבקרים: זוועת אלוהים, אומרים כולם. וכשסרט יוצא בצמוד לסרט של מייקל ביי ומקבל את הביקורות היותר גרועות מבין השניים, זה באמת אומר משהו. רובין וויליאמס כבר רגיל שהביקורת מתייחסת אליו ברחמים במקרה הטוב, אבל מה תעשה מנדי מור הצעירה והמסכנה, שבתוך חצי שנה הספיקה להופיע גם ב'אמרתי לך' האיום, וגם בזה? 'license to Wed' אמור להגיע לארץ, למרבה הצער, ב-2 באוגוסט.
'מת לחיות 4.0' היה הסרט שהכי נפגע מ'רובוטריקים', שגנב לו את הקהל. למרות התגובות הטובות, הוא ספג ירידה של כמעט 50%, והכניס השבוע 17 מיליון דולר. 'רטטוי' לא נפגע מהרובוטריקים באופן ישיר, ובמשך החג צבר הכנסות יפות. בסוף השבוע הוא השיג עוד 29 מיליון דולר (ירידה של 38%), ועבר את ה-100 מיליון בהכנסות כוללות. זה אמנם בכלל לא רע, אבל זה לא דומה להצלחות העבר של פיקסאר. נראה כאילו ההישג הטוב ביותר שאליו 'רטטוי' יכול לשאוף כרגע הוא לעקוף את 'מכוניות'.
שלושה סרטים ותיקים מפגינים יציבות, עם ירידות נמוכות: 'סיקו' של מייקל מור, שהפצתו הורחבה, נשאר במקום התשיעי עם עוד 3.5 מיליון דולר. 'Knocked Up', הזוכה הבלתי מעורער בתואר השם העברי המביך של השנה, איבד 29% בלבד, והגיע להכנסות כוללות מאוד מרשימות, של 132 מיליון דולר – יותר מ'ארבעת המופלאים 2', למשל. ו-'1408' מייצב את מעמדו כסרט האימה המצליח ביותר (או שמא, המצליח היחיד) של השנה, עם ירידה של 33% – עבור סרט אימה ירידה כזו היא בחזקת נס.
'שודדי הקאריביים 3' יצא השבוע מהעשירייה, בדיוק כשהגיע סוף סוף לקו 300 מיליון הדולר הנכסף. בדיוק חודשיים עברו מהרגע שבו שלישית השלישיות פרצה לקולנועים עם 'ספיידרמן 3' ועד שהעשירייה שוב התרוקנה מהם. התוצאות כבר ידועות: כל אחד משלושת הסרטים הכניס קצת מעל 300 מיליון דולר, וזה בעת ובעונה אחת סכום עתק ואכזבה. איזה מוסר השכל ניתן להפיק מכל הסיפור הזה? שאם יש לך סרט המשך עצום, ענק ויקר להדהים, אל תשחרר אותו לקולנועים בצמוד לעוד שניים כאלה. מה שמוזר זה שהאולפנים לא הבינו את זה לבד.
בשבוע הבא, פוטר. הארי פוטר.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
לא עוד לאמור ''רובוטריקים''
אני ורעי המוסיקאי קיימנו דיון מעמיק בנושא העוול שנעשה לענקים אלה בהינתן להם שמם הצברי "רובוטריקים" – על משקל Transformers.
נכון, אכן מדובר ברובוטים, אבל לכנות את עזרתם לזולת ולבן-האדם הנחות כ"טריק" – כמו גם למלחמתם הבין-גנרית – זוהי העלבה נפשעת.
ועל-כן, החלוט החלטנו כי מעתה מדובר ב"משתחלפים". המשתחלפים הם אלה אשר יצילו אותנו מעצמנו, בזכות יכולתם להשתחלף ולשחלף האחד את השני.
ועל-כך נאמר "הסרט החדש – שחלף על הזמן" (מלא לי 95 מלא בבקשה – או שאני משחלף לך את הצורה!!!).
בקרוב – החולצות!!!
אני מניח שזה על משקל
ה"רב-נתך משתחלף" המיתולוגי של שליחות קטלנית 2?
לא עוד לאמור ''רובוטריקים''
טריק זה באמת לא לעניין זה ברמה של צ'יקו ודיקו. ככה זה עברית לא שפה טכנולוגית. מעניין איך קוראים לרובוטריקים בסעודיה.
לא יודע איך בסעודיה, אבל ביפן הסדרה נקראת
נראה אם אני זוכר
אל מתחולון
שזה עוד יותר טוב מהמקור כי יש לזה גם משמעות של שינוי צורה וגם קרבה סמנטית ל"נסיוני", "דמיוני", "בלתי נתפס" ו"כוח-על".
היי, זה רק אני
או שמישהו בארץ מפחד לעשות ביקורת לרטטוי? אין ביקורות בשום מקום. ברוב העיתונים, בוואלה, בסרט נקודה סי או נקודה אי אל, גם פה לא. ולפי מה שזכור לי (לפחות פה) מוציאים ביקורת אולי יומיים אחרי צאת הסרט. וזה עוד לא קרה.
ביקורת אצלנו תעלה כנראה מחר.
'רטטוי' שייך לתאטראות ישראל, החברה שהחליטה לפני שנה, מסיבות שאינן מובנות לאף אחד, לאסור על פרסום ביקורות לסרטים שלהם בשבוע הראשון לצאתם בקולנוע. אנחנו, ומבקרים רבים אחרים, לא שמים על האיסור הזה, אבל לפעמים קצת קשה להשלים את החסר. אולי הסיבה שהביקורות על 'רטטוי' אחרו היא שרוב המבקרים עסוקים כרגע בפסטיבל ירושלים.
היי, זה רק אני
למה?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3422657,00.html
אזהרה: מומלץ תואר בפסיכולוגיה לפני הקריאה. אני לא צוחק
הביקורת של קליין הייתה חביבה ומדויקת בעיני:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/878762.html
ביקורת מקוצרת בינתיים
(שלי, רק שלי. לא מה שיעלה פה):
יופי סרט! חמוד ברמות.
אני כל כך לא מסכים בעניין הרובוטריקים
אבל אשמור דברי לביקורת.
מישהו יודע מה קורה עם
העיבוד לאמן ומרגריטה
כתבה מספר 1580
.
מה זה Knocked up בעברית?
'הדייט שתקע אותי'.
אם נתנו לו שם כזה,
בטח הציפיות ממנו בארץ לא הכי גדולות. וחבל, זה סרט מצוין יחסית לז'אנר ובכלל.
סרט מצוין?
אפילו העיברות יותר טוב ממנו.
האמת שזה תרגום די מדויק
באותו אופן ש'2 מהיר' היה תרגום מדויק. לא חושב שלמתרגמים משנה העובדה שאף אחד לא ירצה לבטא אותו.
מצד שני, גם את 'תיבה של איש מת' תרגמו באופן מדויק אך לא מתאים בעליל, והציפיות של המפיצים ממנו, יש להניח, היו די גבוהות.
אמרתי שהוא לא מדויק?
פשוט אתה בעצמך הראית שמה שעובד טוב באנגלית לא עובד טוב בעברית, ותרגום כמו "הדייט שתקע אותי" לא בדיוק מושך קהל מרוב שהוא בנאלי.
ל"תיבה של איש מת" יש את המילים "שודדי הקאריביים" לפניו, התרגום הזה נובע לדעתי בעיקר מזחיחות של המפיצים.
ועוד עברות מוצלח כמו פטיש קילו למפשעה-
מוות בלוויה הפך העברית ל – "מוות מלוויה". חבל, דווקא הטריילר היה מוצלח מאוד.
____________________________
ההסבר היחידי שעולה על דעתי לתרגום הזה הוא שמי שתרגם את השם פשוט לא יודע עברית. או אנגלית. או מילות יחס. כי אף אחד הרי לא טיפש מספיק בשביל לחשוב ש"מוות מלוויה" הוא שם מגניב, או מצחיק, או מחוכם או שם שמושך קהל, נכון?
אבל השם הוא 'למות מלוויה'.
וזה לא שם מוצלח באופן מיוחד, אבל אני לא רואה במה הוא יותר או פחות מושך קהל מ'מוות בלוויה'.
אני חושב שזה שם קצת פחות מוצלח מהמקור
אבל גם אם הוא באותה רמה – למה לא לתרגם ישירות וזהו כשמדובר בשם פשוט לתרגום?
ההסבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא ש"למות מ…" נשמע קצת יותר קרוב למשפחת "מת מצחוק".
אני מסכימה איתך שמוות בלוויה הוא לא שם מושך.
אבל, אם אין אלטרנטיבות שכן יותר מוצלחות מהמקור [ואני מאמינה שאפשר היה, עם מעט מחשבה, למצוא כאלה] למה לא פשוט לתרגם אחד לאחד מהמקור?
ועוד לתרגם לתרגום כזה ?
הייתי מצפה שיתגרמו את זה
כ"מת על הלוויה" או "לוויה מצחוק". אולי "מת ללוות"?
די כבר עם הבדיחות קרש האלה, בבקשה די.
מה שעצוב זה
שלא התכוונתי לכתוב בדיחת קרש.
בסדר אבל די, כמה אפשר עם בדיחות ה''מת ל..'' למיניהם,לא מיצינו כבר?
מה השם במקור?
ו"למות מלוויה" זה דיי שנון.
אז עכשיו זה רק מזכיר לי את "האמא של כל הבקרובים":
ביניינו, השם באנגלית הוא גם לא מציאה כזאת גדולה…
אני לא כל כך מבינה את הסלידה שלך מהסרט.
ממה שהבנתי, הוא הרבה פחות גרוע ממה שחשבו שיהיה. אלוהים אדירים, חולי רובוטריקים מופרעים לחלוטין שבשבילם זה או הסדרה המקורית או כלום מזילים ריר על הסרט.
אבל מילא. נחכה לביקורת.
רד מתקשה להאמין
בקיומם של אנשים שלא מתעבים את מייקל ביי, ושמבינים מי נגד מי בסצנות האקשן שהוא מביים.
הוא פשוט ייאלץ להכיר באותו גזע מוזר, או שהוא יישמע כמו יאיר רוה שמתפלא איך יש אנשים שלא נרדמו ב"שודדי הקאריבים 3".
אין לי בעיות של אמונה.
אנשים שאוהבים את הסרטים של מייקל ביי קיימים. אלא מה, אני חושב שרובם הם פשוט אנשים שאוהבים סרטי אקשן גדולים ויקרים. (גם אני). הסרטים של מייקל ביי גדולים ויקרים, לכן הם מושכים קהל. לא צריך להיות במאי גדול כדי לצלם פיצוץ. את זה כל אחד יכול לעשות. גם לא צריך להיות במאי גדול כדי שיהיו בסרטים שלך אפקטים אדירים – צריך רק שיהיה לך מספיק כסף לשכור את ILM. אין שום דבר טוב בסרטים של ביי מלבד התקציב (אוקיי, זה וצילומים יפים. לפחות את הקרדיט הזה אני אתן לו). כל במאי אחר שהיה מקבל את אותו תקציב היה יוצר סרט גדול ויקר (ולכן פופולרי) בדיוק באותה המידה – רק שסביר להניח שהוא היה גם סרט טוב יותר.
קצת יותר קשה לי להאמין שבאמת מישהו יכול להגיד בדיוק מה קורה ולמי בסצינות האקשן של ביי, אבל מה אני יודע? אולי לאנשים יש חדות תפישה הרבה יותר טובה משלי (או שפשוט לא אכפת להם מי יורה במי כל עוד יש פיצוצים, גם זאת אפשרות).
עדיין לא ראית את 'הפריצה לאלקטרז', נכון?
(בסוף בטח תראה ותטען שמדובר בזוועת עולם, דוגמה ומופת לכל מה שגרוע בסרטים של ביי – אבל כל עוד לא ראית, יש עוד תקווה שנצליח לשכנע אותך שהביי מסוגל לביים אחלה אקשן כשהוא מתאמץ.)
רק בשביל להבהיר: ''אנחנו'' לא כולל כאן אותי.
האקשן ב'הפריצה מאלקטרז' עמוס בכל-כך הרבה פאתוס שנראה שהוא גם נכתב בסלואו מושן.
רק בשביל להבהיר: לא ''אנחנו'' - שוכני עין הדג,
אלא "אנחנו" – אנשים שלא מתעבים את מייקל ביי (נניח), ושמבינים (לפעמים) מי נגד מי בסצנות האקשן שהוא מביים.
חשבתי להקדיש לך שורת סייג מיוחדת בתגובה הקודמת, אבל התעצלתי וקיוויתי שלא תשים לב.
כתבה מספר 3652
הרבה יותר גרוע
לחשוב שבאף אחד מהסרטים שהוא עשה מאז הוא לא טרח להתאמץ.
לא באתי לסנגר על אישיותו המלבבת של מייקל ביי,
רק לטעון שהוא מסוגל לביים אקשן מובן בהחלט.
הגהה
משפט ראשון בפסקה השלישית. לא כל כך הבנתי מה הולך שם, אולי כדי = כדאי?
תרגום:
"'רובוטריקים' עשה הרבה כסף, אבל כדי להסביר בדיוק עד כמה צריך לנתח את לוח השנה, ששוב עושה קונצים"=
הסרט 'רובוטריקים' הכניס מזומנים רבים, אך על מנת להבהיר באילו סכומים מדובר יש לבחון את התקופה בה אנו נמצאים, מאחר שיש לכך השפעה חשובה על הניתוח.
ניטפוק
לוח שנה= תאריך.
"תקופה" נשמע כאילו שמדובר במאה העשרים ואחת.
מסתבר שהרובוטריקים הצליחו אפילו יותר
על פי המספרים הסופיים ההכנסות בסופש עמדו על 70.5 מיליון דולר וסך ההכנסות עומד כעת על 155.4 מיליון דולר.
מה שלום המוזיקה בסרט?
אותי מעצבן הרעיון שלא משמיעים את המוזיקה הנוסטלגית של הסידרה אני לא מצפה שלאורך כל הסרט נשמע את אותה מנגינה אבל לפחות בכתוביות הסיום. זה בטוח זורק את הצופים לרחוב עם הרגשה טובה.
בעצם אם אני עובר על רוב הסרטים שהופיעו בעבר על המירקע הקטן אני רואה את השינוי הזה. כל כך חבל.
'מלכודת ברכבת'
אני גאה להציג את הסרט 'מלכודת ברכבת', סרט קצר של מגמת הקולנוע בתיכון א' בת"א, שאני הייתי שותף להפקתו:
http://www.trainteam.up.co.il/
(נא ללחוץ על 'הפקות מקור' בשביל לצפות בסרט)
'מלכודת ברכבת'
סרט נחמד מאוד, גם אם קצת לא ברור, מאוד אהבתי את הצילום. וזה תמיד נחמד לראות סרט שאתה מכיר את (כמעט) כל השחקנים ואנשי ההפקה שלו. עירוני א' לשלטון!
*יהיה נורא חצוף מצידי לשאול מי אתה? אני פשוט סקרנית כי סביר להניח שאני מכירה אותך.
אם הסקרנות חזקה ממך,
אז פני אלי במייל, ברשותך.
ברובו: Entertainment Weekly עשו כתבה בנושא
"25 סרטי האקשן הגדולים ביותר בכל הזמנים":
http://www.ew.com/ew/article/0,,20042607,00.html
בהתחשב בזוכה, שקלתי לפרסם את ההודעה בביקורת אחרת, אבל בהתחשב באופי הדיונים פה על מה נחשב לאקשן טוב, החלטתי שבכל זאת היא שייכת לכאן.
לא ממש מסכים עם הדרוג
לא את כל הסרטים ראיתי, אבל בטח לא הייתי מדרג את "גלדיאטור", שיש בו משהו כמו שלוש סצנות של בערך אקשן, מעל "שליחות קטלנית 2", במיוחד אם גם השפעה דה פקטו מהווה שיקול.
איך הם שכחו את...
הסנדק
קינג קונג
שודדי הקאריבים
בן חור
בוני וקלייד
ספרטקוס
הגנרל (באסטר קיטון. אם להם מותר לכלול את "פוטיומקין" אז גם לי מותר)
ריו בראבו
הקשר הצרפתי
המצוד (דון סיגל, קלינט איסטווד)
הסנדק סרט אקשן?
זה משהו חדש.
יש בו בערך אותה כמות אקשן
כמו בריו ברברו או הגנרל (סרטי מופת עם קצת אקשן משובח)
למעשה, אפשר לומר שבאסטר קיטון הוא מאסטר הקומדיה
באותה רמה שהוא מאסטר האקשן.
באסטר קיטון בא ממשפחת תיאטרון נודדת, שכבר כפעוט הכניסה אותו למופע שלו. את הדמות חסרת הרגשות שלו הוא דווקא קיבל אחרי שלימדו אותו טריקים כמו שאביו ידחוף לו מקל בפנים, והוא יתחיל לבכות רק אחרי מספר שניות.
באסטר קיטון מעולם לא השתמש באפקטים מיוחדים, או פעלולנים: את כל השטיקים שלו, הוא עשה לבד (אפילו את כל מה שעשה ב'שרלוק ג'וניור', אחרי ששבר את הצאוור באחד הפעלולים). ב'The Navigator', הוא אפילו חישב בצורה מדוייקת איך ליפול לתוך החלון הפתוח של האונייה שהלכה לכיוונו. טעות חישוב וקטנה, והוא היה נמחץ.
אם תשאל אותי, הרשימה הזו די עלובה, ולמרות שיש בה כמה סרטים מעולים, היא לוקחת בחשבון סרטים לאו דווקא לפי האיכות של הסרטים, אלא דווקא בגלל האנדרנלין שזורם בדם תוך צפייה בהם. ואחרי צפייה ב'קראנק' אתמול, אני לא יכול להגיד שזה דבר חיובי.
מה שהכי מעניין אותי-
מה בדיוק היה בה, בגרסה לרובין הוד מ-1938, שהכניס אותה לרשימה?…
אה, ואני ממש לא מסכימה עם הדירוג, אבל לא נורא.
זה כי אין דבר יותר אינטליגנטי מאשר להכניס סרטים עתיקים
לרשימת סרטים.
בלי קשר.
סרטים עתיקים זה לאו דווקא בעיה – יש סרטים ישנים שהם קלאסיקות, או נהדרים, או גם וגם. אבל להכניס לרשימת 25 סרטי האקשן הטובים של כל הזמנים סרט שמעולם לא שמעתי עליו, על פי הסיפור של רובין הוד? זה כבר אומר דרשני.
הרובין הוד הזה בהחלט נחשב לקלאסיקה
אם המיקום שלו ברשימה הזאת מוצדק אני ממש לא זוכר (הפעם האחרונה שראיתי אותו היתה בטלוויזיה החינוכית ב-92', נדמה לי).
וונדל בייקר
שלום, קהילת עין הדג. אמש עלה לאקרני הארץ סרט בשם 'וונדל בייקר'. ביקורת אני לא אכתוב עליו, אבל בכל זאת אני לא אסלח לעצמי אם אני לא אזהיר: אל תלכו לסרט הזה. בשום פנים ואופן.
יכול להיות שתתפתו ללכת לסרט הזה בעקבות מבחר הווילסונים הרחב שהוא מציע (הכולל את לוק ואוון, אבל לא רק). אל. הסרט הזה כל-כך רחוק מכל דבר שיכול להיות בעל ערך כלשהו שלא ברור בכלל כשלון של מה הוא- דרמה רגישה, קומדיה נמוכה או מאפרה ממקלות ארטיק. אבל מה שלא ניסו ליצור כאן, הוא נכשל באופן מביך.
הייתי מתאר לכם את העלילה, אבל אין לי -כמו גם ליוצרי הסרט- שמץ של מושג מהי. ולכן אני רק אחתום בלהתחנן בפניכם למצוא דרך אחרת לבזבז שעתיים מהחיים שלכם. להטיל מטבע ארבע-מאות אלף פעם ולבדוק איזה צד נוחת למעלה יותר פעמים, או משהו.
תודה על ההקשבה ושבת שלום.
למזלי לא ראיתי את הסרט
אבל הצצתי ב-IMDb כדי לבדוק במה מדובר והופתעתי לראות שהוא נוצר ב-2005 ובקושי עשה כסף בארה"ב (שם הוקרן לאחרונה במשך חודש וחצי על מספר זניח של מסכים) או בכל מקום אחר בעולם (יצא ל-DVD במספר מדינות אירופאיות בשנה שעברה).
מה מניע את המפיצים להביא לכאן סרט כ"כ זניח? אני מניח שהעלויות נמוכות יותר במצב כזה, אבל סביר להניח שגם ההכנסות יהיו הרבה יותר נמוכות לעומת כל מיני סרטים עם פוטנציאל הרבה יותר גדול שלא הוקרנו כאן.
זה כמעט תמיד אותו מפיץ.
יונייטד קינג. חברה חביבה וידידותית שמביאה (גם) סרטים טובים, אבל יש לה מנהג מגונה לנבור במחסני הזבל ההוליוודיים, לשלוף משם סרטים שנשכחו ובצדק – חלקם הופצו בארה"ב למשך כמה דקות בחמישה בתי קולנוע, חלקם לא הוקרנו בשום מקום בעולם מחוץ לדי.וי.די. – ולייבא אותם לבתי הקולנוע בארץ, שם הם מבזבזים אולמות קולנוע יקרים ועמודי פרסום (גם הם יקרים) בעתון. רשימת הסרטים הגרועים ביותר שהופצו בארץ בשנה האחרונה מורכבת רובה ככולה מהסרטים האלה ('88 דקות' הוא עוד דוגמה). הסיבה היחידה שאני יכול למצוא לכך היא שהם באמת משיגים את הסרטים האלה בגרושים, ומשתלם להפיץ אותם בארץ – כי תמיד יהיו כמה צופים תמימים שייפלו בפח וישלמו עליהם את מיטב כספם מתוך מחשבה שמדובר בסרט הוליוודי אמיתי ומכובד. מה שהם יקבלו זה שארית שאף אחד באמריקה לא היה נוגע בה עם מקל. צופים נבונים צריכים לדעת לזהות מראש את הסימנים, ולהימנע מעגמת נפש.
בעניין וונדל בייקר: מה שארמדילו אמר. זה סרט כל כך כושל שלא ברור אפילו מה בדיוק הוא ניסה ולא הצליח להיות.
יש להם מעורבות עסקית
בחברות הפקה כמו נו אימג' של דיאמנט ולכן הם מפיצים את הסרטים האלה בארץ. גם מאז עליית ערוצי הסרטים ביס ובהוט שרוכשים כמויות עצומות של סרטים, תמיד כדאי להביא סרט ולדחוף אותו לאולמות הקולנוע כדי שאח"כ אפשר יהיה לגבות עליו מחיר גבוה יותר מאם לא היה מוקרן בקולנוע. גם קומפלקס כמו סינמה סיטי זקוק לסרטים למלא את המסכים כשאנשים באים לסרט ואזלו כל הכרטיסים לסרטים הבאמת טובים ואנשים אומרים "טוב נו, ניכנס לזה עם אל פאצ'ינו, מה כבר יכול להיות רע בזה?".
אנצל את הבמה למחות על כך שיש לא מעט סרטים טובים שבכלל לא זוכים להפצה. נתקלתי במקרה בסרט הזה משנת 2005
http://www.imdb.com/title/tt0406650/ ומדובר בסרט לא רע בכלל, טוב מאד אפילו, שאף עתיר בשחקנים מוכרים כגון גלן קלוז, ג'יימי בל, אליסון ג'אני, ריטה ווילסון , רייף פיינס ואחרים. דרמה-קומית-שחורה-מרירה שבקלות היתה זוכה לאהדת הביקורות והיתה יכולה לרוץ על האקרנים בארץ. אבל לא אצל המפיצים בארץ כנראה.
עכשיו הכל ברור
אחד הטריילרים שהוקרנו לפני 'מת לחיות 4' היה לסרט עם הווילסונים. הטריילר היה ממש גרוע- לא היה ברור למה מה שקורה בו אמור לעניין מישהו, ובכלל, נראה סתמי. כמו שאמרו כבר לפניי – זו העבודה הכי טובה שיוצרי הטריילר הצליחו להוציא תחת ידיהם? מי מעסיק אותם?
אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני אראה את הסרט הזה(מה גם שאני די מתעב את אוון וילסון), ופטרתי את עצמי מעולו.
תוצאות סקר היום בימד''ב -
רק אותי הן מפתיעות?!
http://www.imdb.com/poll/results
מה שיפה בלינק הזה
הוא שהוא תמיד יוביל לסקר היומי של ימד"ב, כך שבכל יום תוכל לקבל על ההודעה הזאת תשובות חדשות ושונות ("מה פתאום, זה היה לגמרי צפוי"; "מה?! הם השתגעו לגמרי?").
לטובת אלו שייכנסו ביום אחר
קופי-פייסט
5827
(41.6%)
4688
(33.5%)
2824
(20.2%)
654
(4.7%)
לא רק אותך
זה ממש מוזר. שראיתי את השאלה הייתי בטוח שנורטון יקח בערך 70 אחוז.
אני לא רואה בזה שום דבר מוזר.
מאז "השעה ה-25" נורטון לא עשה שום דבר ראוי באמת. התפקידים שלו באשליין וב- The Painted Veil היו מאד שוליים ולא מעניינים יחסית לשאר הדברים שהוא עשה.
אנשים פשוט שכחו.
אבל בעבר הוא עשה דברים ייחודים ומעניינים
הרבה יותר מבייל.
זה נכון.
אבל הציבור הרחב שוכח. ככה זה תהילה.