סוף שבוע מרתק עבר עלינו, צוות 'לילות טלדגה' חזר לסרט נוסף, מאלדר וסקאלי ניסו לבצע קאמבק, הו, כמה מעניין. בואו נדבר על באטמן.
בשבוע שעבר 'האביר האפל' שבר את כל שיאי ההכנסות לסופ"ש, אבל לא בהרבה. השיא הקודם היה 151 מיליון, באטמן עשה (כפי שהתברר בתוצאות האמת) 158 מיליון. סחתיין. ברור ששיא סופ"ש חדש הוא אירוע גדול בתחום הדו"חקו, אבל השיא הזה נשבר שלוש פעמים בשנתיים האחרונות, אז אנחנו כבר רגילים. אלא מה, הימים שבאו אחרי סוף השבוע הבהירו ש'האביר האפל' הוא יותר מעוד שיאן ברשימה. שיאים טבעם להישבר, אבל 'האביר האפל' מתנהג כאילו הוא התבלבל ובמקום לשבור את השיאים של היום, שובר בטעות את השיאים של עוד חמש שנים.
בדרך כלל אנחנו לא מתייחסים למה שקורה בין סופי השבוע, כי זה רק לעתים רחוקות מפתיע או יוצא דופן. במקרה של 'האביר האפל' נצטרך לסטות מהמנהג, ולו בגלל הגודל של המספרים שאנחנו מדברים עליהם. ביום שני, יום החול הראשון שלו, 'האביר האפל' הכניס 24.5 מיליון דולר. יום לאחר מכן – 20.9 מיליון דולר, מה שהביא את הכנסותיו הכוללות אל מעל 200 מיליון דולר. שלושת הסרטים שעשו הכי-הרבה-כסף-בהכי-מעט-זמן לפניו היו 'ספיידרמן 2', 'שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת' ו'מלחמת הכוכבים, פרק 3'. לכל אחד מהם לקח שמונה ימים להגיע ל-200 מיליון דולר. 'האביר האפל' עשה את זה בחמישה. זה לא גילוח קל של השיא, זאת כריתת ראש.
את השבוע המלא הראשון שלו הסרט סיים עם 238 מיליון דולר בקופה (השיאן הקודם: 'תיבה של איש מת', עם 196). בסוף השבוע הוא הביא הביתה 75.6 מיליון דולר. זה, כמובן, סוף השבוע השני הגדול ביותר אי פעם לסרט כלשהו. זאת ירידה של 52% מהסופ"ש הראשון שלו, אבל כשהסופ"ש הראשון הוא הסופ"ש הגדול בכל הזמנים, מדובר בירידה קטנה מאוד. 'ספיידרמן 3', המחזיק הקודם בשיא, איבד 61.5% בסוף השבוע השני שלו. 'תיבה של איש מת' – 54%. ומה שהכי חשוב: לאחר שהתפוגג עשן סוף השבוע, התברר שהכנסותיו הכוללות של 'האביר האפל' הגיעו אל מעל 300 מיליון דולר. 314, ליתר דיוק. לקח לו עשרה ימים להגיע לציון הדרך הזה. אף סרט לפניו לא עשה את זה בפחות מ-16 יום.
כדאי שתיהנו מהסטטיסטיקות האלה, כי ייקח כנראה עוד הרבה זמן עד שהשיאים האלה יישברו שוב. 'האביר האפל' הוא לא סתם עוד שיאן, הוא תופעה קופתית חסרת תקדים. וכל זה בלי שדיברנו על הפופולריות האדירה של הסרט, שעדיין נמצא במקום הראשון בדירוג IMDb בהפרש משמעותי, ונראה שייקח עוד זמן רב עד שיתפנה משם. דבר כזה לא ראינו בדו"חקו כבר… ובכן, עשר שנים ושמונה חודשים, אם לדייק. זה ש'האביר האפל' יהפוך לאחד הסרטים הקופתיים ביותר בהיסטוריה, לפחות בארה"ב, זה כבר מובן מאליו. למעשה הסרט היחיד שעדיין מתחרה בו בביצועים קופתיים הוא, אתם יודעים, הסרט ההוא עם הספינה. אנשים כבר מתחילים לתהות האם האביר האפל יכול לעקוף אותו, אבל על זה נדבר בשבוע הבא. זה לא כאילו ש'האביר האפל' הזה הולך לאיזה מקום.
בעולם המקביל שבו לא יצא 'האביר האפל', הסרט שבמקום הראשון המכובד היום היה 'Step Brothers'. והוא אפילו לא הגיע לשם עם סכום זניח: הוא עשה 30 מיליון דולר, לא רע בכלל בשביל קומדיה. 'Step Brothers' מאחד את שני השחקנים הראשיים והבמאי של הלהיט 'לילות טלאדגה', וויל פרל, ג'ון סי. ריילי והבמאי אדם מק'קיי, בעוד אחד המפיקים הוא ג'אד אפטאו. לאלו מכם שעדיין סופרים, זהו הסרט ה-416 שבהפקתו מעורב אפטאו השנה. פרל וריילי הם שני ילדים מגודלים שנשארו בבית ההורים עד גיל 40, והם הופכים לאחים חורגים כשהוריהם מתחתנים. הביקורות על הסרט היו פושרות: לשחקנים (ולבמאי) עדיין יש כימיה טובה, אומרים המבקרים, אבל הסרט טוחן את המצבים הקומיים שלו לאבק. ובכל זאת, הסרט הביא סופ"ש נכבד. ההצלחה של הסרט הזה היתה חשובה במיוחד לוויל פרל, שמראה שהכישלון של 'Semi-Pro' בתחילת השנה היה חד פעמי, ולא מסמן מגמה. היי, אולי הסרט הזה אפילו יגיע להקרנות בארץ! לא, סתם, זה בצחוק. סרטים עם וויל פרל אף פעם לא מוקרנים בארץ. הסיבה לכך ברורה: זה כי, נו, כי, אתם יודעים, זה פשוט שוויל פרל, נו, כי זה המצב וזהו. שקט.
הסרט האחר שיצא השבוע הוא 'תיקים באפלה: רוצים להאמין'. כששמעתי שעומדים לצלם סרט נוסף של 'תיקים באפלה' זה נשמע לי מוזר מאוד. הסדרה נגמרה לפני שנים, וגם זה הרבה אחרי השיא. והיא כבר הגיחה לקולנוע, כך שגם בזה אין חידוש. אז לעשות עוד סרט? בשביל מה? 'תיקים באפלה' הרי כל כך לא רלוונטית שהיא כמעט רטרו. אבל רק כמעט. ככל שעבר הזמן, כמעט שהשתכנעתי שמפיקי הסרט בטח יודעים משהו שאני לא יודע, ושיש להם איזה גימיק מיוחד או עלילה מבריקה, משהו שיצדיק את קיומו של הסרט ויצליח למשוך תשומת לב. כי אחרת בשביל מה הסרט הזה קיים? זה לא כאילו ש'תיקים באפלה' עדיין מעניינת למישהו את התחת.
ובכן, רגע האמת הגיע, והתברר שהמפיקים לא ידעו שום דבר. הסיבה לקיומו של הסרט הזה עדיין לא ברורה, ו'תיקים באפלה', ועכשיו זה בדוק, לא מעניין את התחת של אף אחד. הסרט הכניס 10.2 מיליון דולר, על פי ההערכות (וגם זה נראה כמו מספר מנופח מעט כדי להימנע ממבוכה גדולה עוד יותר. לא יהיה מפליא אם יתברר שהמספר האמיתי הוא מתחת ל-10). הסרט הופק בתקציב צנוע של 30 מיליון, וגם אותו ספק אם הוא יחזיר. המבקרים לא לגמרי קטלו את הסרט, אבל גם הם לא הצליחו להבין מה היה כל כך דחוף בפרק הסטנדרטי הזה שהיה צריך להוציא בשבילו את הסדרה מהקבר. הסרט מגיע לבתי הקולנוע בארץ השבוע, אם כי הסטטיסטיקה מראה שזה ככל הנראה ממש לא מעניין אתכם.
בקרב הסרטים הותיקים, שתי ירידות קטנות להפתיע מסמנות להיטים מינוריים: סרט הקריוקי 'מאמא מיה' איבד 35% בסוף השבוע השני שלו, ונמצא במקום השלישי. 'מסע אל בטן האדמה' – וזה עוד יותר מרשים – איבד רק 24% בשבוע השלישי שלו. תלת-מימד זה עסק משתלם, אמרנו כבר.
'הנקוק' הגיע ל-200 מיליון דולר. כיפאק להנקוק. בשביל הספורט, זה לקח לו 24 יום – כמעט פי חמישה מהזמן שנדרש ל'האביר האפל' להגיע לסכום הזה. 'וול-E' עדיין לא הגיע לשם, אבל נמצא במרחק נגיעה (195 מיליון).
בשבוע הבא יכול להיות ש'האביר האפל' כבר לא יהיה במקום הראשון, אם כי שום דבר לא בטוח. יוצאים 'המומיה 3' וקומדית הבחירות 'Swing Vote'. הימור ראשוני על מספר השיאים שבאטמן ישבור עד אז: 29.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
אין לי אלא לסכם:
הולי פאקינג שיט.
אני לא נוהג לומר זאת בהקשר לדוחק''ואים, אבל: מש''א
ואינדיאנה ג'ונס ממשיך לסגור לאט מאוד את הפער מאירון מן
רק שהאביר האפל, פחות או יותר, השתווה לשניהם ומחר כבר יפתח פער.
מסכים עם לונג מעלי
ושואל-מה בין הקרב בין אינדי לאיירון מן?
(נכון, אני יודע שבאטמן רומס את שניהם לאפר מר, אבל בכל זאת)
כמו שעופר ליברגל אמר
המצב הנוכחי לפי נתוני ההערכות של הסופ"ש:
איירון מן – 314.9
האביר האפל – 314.2
אינדיאנה ג'ונס – 313.6
במקרה יצא שזה נראה כמו פוטו-פיניש משולש, כשכל שלושת הסרטים נמצאים בהפרש של פחות מ-1.5 מיליון זה מזה. מובן שזה מאוד זמני, ומחר 'האביר האפל' כבר יחלוף על פניהם בדרך לפסגות גבוהות הרבה יותר. הפער בין אינדי לאיירון ממשיך להצטמצם, אבל שני הסרטים כבר נושמים את נשימות הדוחקו האחרונות שלהם, ולא בטוח שהפער הקטן הזה ייסגר אי פעם. הם יגיעו לאותו הסכום, כמעט בדיוק.
לא הקדמת קצת את המאוחר?
ממש ברגעים אלו, השעה בחוף המערבי של ארה"ב היא 12:15 בצהרי יום ראשון (שהוא כמובן היום השלישי והאחרון בסוף השבוע האמריקאי). ובחוף המזרחי נדמה לי ש-16:15.
איך אפשר לפרסם את נתוני סוף השבוע לפני שהוא הסתיים?
הגזמתי קצת עם החוף המזרחי
השעה שם 15:15. כלומר 15:20.
לא רק רד פיש עושה את זה,
גם מוג'ו עושה את זה תמיד, לפני שנגמר סוף השבוע.
ואני שואל: איך? איך זה אפשרי לעשות זאת? האם המצב בקופות כ"כ צפוי עד כי אנשים שמבינים בבוקס אופיס יכולים בקלות לחזות מה יהיו ההכנסות של סרט ביומו האחרון? יש אפילו את ניקי הזאת עם הבלוג שיודעת יומיים לפני שסוף השבוע נגמר כמה סרט יעשה בסוף השבוע די במדוייק. זה מדהים.
מדובר בהערכות לפי מדגם קופות מייצג.
וניקי פינק מסתמכת בדיוק על אותם מקורות של מוג'ו.
אם ככה, אז כל הכבוד לרד פיש!
כל הכבוד לדג על הזריזות בהבאת הידיעה!
פשוט התרגלתי לקרוא את הדוחק"ו בלילות יום שני.
וברכות לאביר האפל!
למרות שאני לא מאמין שהוא ישבור את שיא הקופות של טיטאניק, אני מקווה שזה יקרה. באמת הגיע כבר הזמן להעביר את השרביט.
אם ככה, אז כל הכבוד לרד פיש!
מה השיא של הטיטאניק?
מחזיק מזה עשור
בתור הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים, בארה"ב ובעולם כולו
הכנסות בארה"ב – 600 מיליון דולר
http://www.boxofficemojo.com/alltime/domestic.htm
הכנסות מחוץ לארה"ב – 1.245 מיליון דולר
וביחד – 1.845 מיליארד דולר הכנסות
http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/
אני לא מבין
איך אנשים יכולים עדיין להאשים את האתר בסנוביות ועליהום על מגיבים חדשים כאשר לא משנה כמה פעמים שואלים פה אותה שאלה (כמה הרוויח טיטאניק, מה הפתיחה הכי גדולה אי פעם וכו') תמיד יימצא מישהו שיענה באדיבות וענייניות (הרבה מהפעמים זה באמת אסף).
אני לא נוטה לכתוב פה הרבה
אבל אחרי שנים של קריאה באתר הזה – וואו. אחת הכתבות היותר טובות שהתפרסמו באתר. פשוט נהניתי לקרוא.
ובלי קשר, חבל שהביקורות של Step Brothers לא משהו. דווקא נשמע סרט חמוד.
מקום ראשון ב-IMDB
מאז שאני זוכר את האתר IMDB, ה"סנדק" היה מקום ראשון. אני גם זוכר את הניסיונות להעלות את "חומות של תקווה" למקום הראשון.
מישהו יודע כמה זמן החזיק הסנדק את המקום הראשון? מה היה הסרט שהיה מספר אחד לפניו?
אגב, ה"אביר האפל" לאט לאט נשחק במעמדו ויורד לכיוון ה-9. סביר להניח שיפול למקום שני או שלישי בחודש הבא…
מקום ראשון ב-IMDB
דרך אגב, חומות של תקווה "ניצל" את הבילבול שבאטמן הנחית ועקף את הסנדק בסיבוב, כל הדרך למקום שני.
דיברו על זה בשבוע שעבר:
יש סיכוי שמעריצי 'האביר האפל', בניסיון לשמור על מעמדו במקום הראשון, נתנו ציונים נמוכים ל'הסנדק'. ככל הנראה זה לא 'חומות של תקווה' שעלה, זה 'הסנדק' שירד.
זה ממש... עצוב...
בסלאשפילם
(שאגב, כובש במהירות מקום כבלוג הקולנוע המוביל בעולם. אישית אני גולש שם לאחרונה הרבה יותר מב-comingsoon, AICN או cinematical).
בחזרה לנושא, בסלאשפילם טרחו ובדקו את זה וגילו שאחוז המצביעים שנתנו ל'הסנדק' ציון של 1 מתוך 10 עלה באופן בלתי מוסבר בימים האחרונים מ-6.1% ל-6.4%. כלומר, אין ספק שמדובר בהתגייסות מכוונת – ככל הנראה של מעריצי 'האביר האפל' – שמנסים להוריד את הציון שלו בכוונה. ועל כך יש לי לומר רק: חבורת תינוקות.
אכן.
זה כבר באמת פתטי.
אישית, אני נתתי 10 גם לאביר וגם לסנדק ולמרות שהייתי רוצה שהאביר ישאר במקום הראשון, לא הייתי משנה את הדירוג שנתתי לסנדק בשום אופן.
0.3% זה באמת כזה הרבה?
אני לא מבין בקטע הזה, אבל זה לא נשמע לי כמו הרבה אנשים. הסנדק הוא לא סרט שיצא אתמול, ובכל יום עשרות אלפי אנשים מדרגים אותו-נראה לי שכמות הדירוגים השבועיים שלו היא כמה עשרות אנשים, לכל היותר. בקיצור, נשמע לי שיותר הגיוני שכמות הדירוגים הכללית עלתה, וזה כנראה מכיוון שהרשימה פשוט זוכה להרבה יותר חשיפה בזמן האחרון, מן הסתם בזכות הצלחת ""האביר האפל".
ברוך הבא לאינטרנט.
0.3% זה באמת כזה הרבה?
אני חושב שזה די הרבה, כי בכל זאת פתאום אנשים נותנים את הציון "1" לקלאסיקה קולנועית. לאו דווקא כמות הדירוגים החדשים אלא אנשים שמשנים את הדירוג שלהם.
חבל שהם לא יודעים שבסבירות גבוהה הנוסחא של ימד"ב מפחיתה מערכן של הצבעות "אנטי", בדיוק כדי למנוע מקרים של השפעה מכוונת על הדירוג.
במקרה של 'הסנדק',
שיש לו כמעט 300,000 הצבעות בימד"ב, 0.3% הם 900 איש. 900 איש שראו, לגמרי במקרה, את 'הסנדק' בשבוע האחרון, וכולם כאיש אחד תיעבו אותו לחלוטין, וחשבו שמגיע לו הציון הנמוך ביותר האפשרי – כשבמשך אותו הזמן כמעט אף אחד לא ראה את הסרט וחשב שהוא טוב (אחוז מדרגי ה-"10" נשאר ללא שינוי).
תודה לשניכם על ההסבר,
הבנתי את זה אחרת בהתחלה. בכל אופן, זה היה יכול להיות ממש מצחיק, אם זה לא היה כזה פאקינג פאתטי.
במקרה של 'הסנדק',
בסלאשפילם
בסדר, גם חבורות של תינוקות אוהבות את האביר האפל יותר מהסנדק
אם היתה לי מכונת זמן הייתי מכוון אותה
ליום שני 18.7.11, ככה סביב חצות. כחובב סטטיסטיקות, אני בטוח שיהיה בעין הדג חומר קריאה מעניין.
עד אז אין סיכוי ממשי.
ובעניין "תיקים באפלה":
כן?
בדיוק.
בחייך,
יום שני בחצות? אתה יודע שכשקורה משהו מעניין בקופות אנחנו משתדלים לפרסם את הדו"חקו כבר ביום ראשון.
אחרי צפיה ב''אביר האפל''
לא נורא מפתיע. אני לרוב מחכה לDVD, אבל אחרי צפיה ראשונה בקולנוע, אני בטוחה שתהיה לפחות עוד אחת בעתידי. אולי שתיים.
חבל לי על תיקים באפלה,
אני כן מחבב את הסדרה וכן אוהב את הרעיון של עוד סרט, אבל זה נראה שהייתה שם שרשרת החלטות שגויות מההתחלה.
לעשות את זה סתם פרק סטנדרטי (ולא קשור לעלילה המתמשכת של הסדרה)? טעות.
אפס יחסי ציבור? טעות.
להוציא אותו שבוע אחרי באטמן? טעות חמורה.
אני לא מבין למה סרטים כמעט-גדולים כמו תיקים באפלה והלבוי התעקשו להתרכז בשבועות שלפני ואחרי באטמן, שהיה ברור כבר המון זמן מראש שהולך לרמוס כל דבר בדרכו. יש כל כך הרבה שבועות בקיץ, תפסו קצת מרחק.
אני כן חושב שתיקים באפלה יצבור קצת כסף בהמשך, אחרי שההיסטריה סביב הסרט השני תירגע. אחרי הכל, לסדרה היה קהל מעריצים מאוד אדוק במשך 10 שנים, זה חייב לעזור במשהו.
בתור מי שהיתה קהל המעריצים האדוק הזה במשך 7 שנים,
הרשה לי לציין שפחח. אם הם רצו שנתלהב, הם לא היו צריכים לגרור את גופתה של הסדרה בבוץ שלוש שנים, ואז לחכות כמה שנים ולחפור אותה מקברה כדי להתעלל בה עוד קצת. נהיה קשה לעצום עיניים, לשיר בקול רם, ולאחוז חזק בזיכרונות הילדות המתוקים.
אני מתחילה לחשוב שיש משהו באביר האפל הזה מעבר לשערוריית מוות עסיסית. שחקנים מתו בעבר, וכל זה לא קרה… האם מישהו מאלה שחלקו את רגשותי כלפי הבאטמן המתחיל ראה ויודע להשוות?
יש בו משהו מעבר
הייפ שחוצה גבולות של גיל ומגדר, קמפיין שיווקי בצירוף פרסום חינם בתקשורת, סרט ראשון שכבר יש לו קהל מעריצים מוכן וביקורות משתפכות.
אה, וגם סרט טוב.
חצי מהאנשים שאהבו את הסדרה (כלומר- לא הבינו בכלל את הסיפור, אבל חשבו שזאת סדרה מעולה להירדם מולה על הספה באחת בלילה) מיצו את בלוטת הנוסטלגיה כבר בטריילר, ברגע שנעימת המסתורין סיימה להשמיע את עצמה.
זה כל מה שאני הייתי צריך, קצת מוזיקת חיירים ואני כמו חדש.
אבל סרט שלם?
נו מה, מגיע לאביר.
מחיאות כפיים.
הסרט ההוא עם הספינה
אפשר תזכורת לרשימת השיאים שלו, ובפרט לצורה שבה אתם מודדים את ההצלחה שלו? (רק רווחים בארה"ב? בכל העולם? מהם?)
ועוד תהייה – איך כרגע wall-E ביחס לסרטי אנימציה אחרים? עדיין ראוי לתואר ה"הצלחה מרשימה ביחס לחתרנות שלו"?
הסרט עם הספינה
נמצא במקום הראשון, בהפרש עצום, ענק, גדול ורחב ידיים, ברשימת הסרטים המכניסים ביותר אי פעם. גם בארה"ב וגם בכל העולם. הוא הכניס 600 מיליון דולר בארה"ב, ו-1.85 מיליארד דולר בכל העולם (ולשם השוואה, לסרט שבמקום השני – 'שיבת המלך' – יש 1.12 מיליארד).
רגע, במקום הראשון?
חשבתי שטיטאניק במקום הראשון…
שניהם התחלקו במקום הראשון.
משעשע
עד להודעה הזו, חשבתי משום מה ש"הסרט עם הספינה" הוא שודדי הקאריביים, ולא הבנתי למה מזכירים דווקא אותו.
משעשע
גם אני. וגם זה שמעלינו, אני חושבת…
וגם אני..
מה עם הסופ''ש של ההוא עם הספינה?
מה עם הסופ''ש של ההוא עם הספינה?
אני לא חושב שבשנות ה-90 נהגו להוציא סרטים על 10000 מסכים ולגבות $8 לכרטיס.
$28.6 מיליון בסופ"ש ראשון, $600 מיליון בארה"ב סה"כ. במלים אחרות, לבאטמן אין סיכוי אלא אם כן הוא יראה ירידה מינימלית בשבוע הבא.
מה שתרם להצלחה של טיטאניק
זה העקביות. זה לא ה-28.6 מיליון בסופש הראשון, זה ה-28~ מיליון בכל אחד ואחד מהסופשים העוקבים – הסרט היה במקום הראשון 15 שבועות ברציפות (שזה יחסית קל כשאתה יוצא בדצמבר ואף אחד עדיין לא שמע על הארי פוטר או גנדלף, מבחינה קולנועית כמובן. ואגב, הסרט שהדיח אותו היה אבודים בחלל). האביר האפל כבר צנח בין הסופש הראשון לשני ואם תהיה צניחה נוספת בין הסופש השני לשלישי אפשר יהיה להניח שהוא אמנם עוד יכניס הרבה מאד כסף אבל יאיים פחות על טיטאניק.
הידעת?
בטיטאניק רוז (ווינסלט) קוראת "ג'ק!" 80 פעמים, וג'ק (דיקאפריו) קורא "רוז!" 50 פעמים.
הידעת?
מעניין. האם יש נתונים דומים לגבי Wall-E?
במוג'ו יש showdowns בין וול-E, קונג פו פנדה, מכוניות ורטטוי:
http://www.boxofficemojo.com/showdowns/chart/?id=junecgvs.htm
לכל התוהים אם יישבר השיא של טיטאניק
תגובה משעשעת אצל ניקי פינק מסבירה מדוע אין סיכוי שזה יקרה
אם לתמצת: Batman doesn't put out
http://www.deadlinehollywooddaily.com/amazing-dark-knight-run-continues-stepbrothers-big-x-files-bombs/#comment-96682
אני חושב שיש מגמה חיובית שצריכה חיזוק:
גם סרטים עם שם קצר יכולים להיות שוברי קופות היסטריים!
מתוך הדוח''קו של ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3574144,00.html
"…במקום הרביעי, והמכובד, נמצא "תיקים באפילה 2", הסרט שחיבר שוב, עשור אחרי הסרט הקודם הכושל וסדרת הטלוויזיה המצליחה, את סקאלי ומאלדר, הכניס כ-10 מיליון דולר. לא רע לסופ"ש ראשון של סרט שמוקרן רק על גבי שלושת-אלפים מסכים ("מאמה מיה" לדוגמא מוקרן על גבי חמשת-אלפים מסכים), ושהתקציב שלו רק 30 מיליון דולר."
מצחיק!
WTF?! (כה''ב)
מה גם שסרט "תיקים באפלה" הקודם פתח עם 30 מיליון דולר. איך פתיחה של שליש מאותו סכום נחשבת טובה יותר?
WTF?! (כה''ב)
זה בעיקר נשמע כאילו מישהו לקח את הדוחק"ו ופשוט לא הבין את המשמעות של מה שהוא קורא, ואז ניסה לכתוב את הדוחק"ו בפחות מילים. וככה זה נראה.
סתם שאלה..
היה פעם סרט שהרוויח יותר בסוף שבוע שני?
מתוך הדו''חקו:
"…זה, כמובן, סוף השבוע השני הגדול ביותר אי פעם לסרט כלשהו".
אני הבנתי את השאלה אחרת
"האם יש סרט שהרוויח בסוף השבוע השני יותר מבראשון?".
גם אם טעיתי בפירוש, זאת שאלה שמסקרנת אותי עכשיו בפני עצמה.
תסתכל על שבעת הסרטים הראשונים
http://www.boxofficemojo.com/alltime/weekends/smallestdrops.htm
ששת הראשונים יצאו בשבוע שלפני חג המולד
אז נראה לי שזה לא מרשים כמו שזה נשמע. שרק, לעומת זאת, שיחק אותה.
תהיתי
כמה טיטאניק הרוויח בארץ?
נתוני קופות בארץ לא מתפרסמים.
אומרים ש'טיטאניק' הגיע למיליון צופים בארץ, וזה הגיוני, בפרופורציה לההצלחה שלו במקומות אחרים בעולם. נתונים מדויקים – אין.
לדעתי יותר הגיוני מיליון כרטיסים...
כי שישית מאוכלוסיית המדינה לא ראתה את הסרט, יותר הגיוני שהמון מתבגרות הלכו לסרט המון פעמים בקולנוע..
לזה הכוונה.
ברור שאף אחד בשום מקום לא סופר Unique צופים, אלא כרטיסים.
תודה,
יש בסיס כלשהו לשמועות או שמישהו פשוט זרק מספר.
באמת קשה לי לענות על זה
חברות ההפצה בארץ נוטות לפרסם נתונים כשזה מתאים להם – כלומר, כשמדובר בלהיטי ענק. אז הגיוני מאוד שהם זעקו מתישהו ב-98 "מיליון צופים בארץ!". אבל זה היה מזמן, ואני לא זוכר אם הם באמת עשו את זה או מאיפה בדיוק הגיעו הנתונים, וממילא המפיצים הם לא מקור מידע אמין. בכל מקרה, כמו שאמרתי, זה לא מופרך. 'טיטאניק' עשה מספרים בלתי שפויים בכל מקום בעולם.
באמת קשה לי לענות על זה
זכור לי שלטיטאניק לא הייתה פתיחה טובה, אולי אותו קהל הלך לסרט שבוע אחרי ושבוע.
יכול להיות, שדווקא את שיבת המלך ראו יותר אנשים שונים.
חוצמזה, גם אני אף פעם לא סמכתי על חברות ההפצה בארץ,
(אלה אותם אנשים שהגו את "הדייט שתקע אותי")?
גיגלתי, נברתי
עד שנזכרתי שלפעמים הפתרון הפשוט ביותר נמצא לנגד עינינו (או פשוט בפייברוטיס): המוג'ו מציין כמה כסף הכניס טיטאניק בישראל – $8,538,685 נכון ל-1/9/1998.
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=intl&id=titanic.htm
שער הדולר דאז עמד על 3.83 ש"ח (ובתקווה שלא יחזור לשער הזה, שוכרי הדירות מאד יודו על כך).
שקלית זה שווה ערך ל-32,703,163.55 ש"ח.
אאז"נ מחיר כרטיס לסרט עמד אז אזור ה-30 ש"ח (ומחוץ לערים הגדולות אפילו פחות, באשדוד למשל כרטיס עלה 24 ש"ח, אם כי מדובר היה בסרט הרקולס – תירוץ: אחיינית – שיצא כמה חודשים לפני טיטאניק) כך שכן, במקרה הזה אפשר להאמין למפיצים, טיטאניק אכן מכר מעל למיליון כרטיסים בישראל.
גיגלתי, נברתי
תודה על המאמץ.
על לא דבר, אלא שעכשיו מגיע ניטפוק עצמי
קראתי את התאריך בתעתיק הישראלי ולא בתעתיק האמריקאי והתאריך בכלל מדבר על תאריך יציאת הסרט (9/1/98) אז הסכום בשקלים לא מדויק לחלוטין אבל נו, שורה תחתונה, טיטאניק מכר מיליון+ כרטיסים בארץ.
וואלה. כל הכבוד.
כמו שאמרת, הפתרון הפשוט ביותר נמצא לפעמים מול הפרצוף. לא חשבתי לבדוק במוג'ו.
אופיר 2008
לבקשת הקהל (נגיד), רגע לפני ההכרזה על המועמדים לפרסי אופיר, תחזית אחרונה שלי.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226&postid=1163057773656227040
איים אבודים – 13 מועמדויות
סוף שבוע בתל אביב – 13
שבעה – 10
ואלס עם באשיר – 6
אצבע אלוהים – 6
לגמרי
מתוכנן קון בקרוב?
לא.
לא.
וברחוק?
יש סיכוי שיהיה מתישהו, או שזה נגמר.
אנחנו לא הולכים לארגן קון בעתיד הנראה לעין.
אם מישהו אחר יארגן, נשמח להצטרף.
זה נורא פשוט:
אנחנו לא מוכנים לארגן.
קון!קון!קון!קון!קון!קון!קון!
קון!קון!קון!קון!קון!קון!קון!קון!….
כן, *זה* מה שיגרום לעורכים לרצות לערוך קון.
אם וכאשר יהיה להם כוח – וקון מצריך המון אנרגיה – וחשק, יהיה קון. בינתיים, כל שנותר לנו זה להשתדל להיות פולניים לגבי כמה היינו רוצים שיהיה אחד בכמה שפחות נודניקיות.
בקשר לעיתוי ''תיקים באפלה''
הסרט היה אמור לצאת בסוף עונה 7, אשר היתה אמורה להיות העונה האחרונה של הסדרה. (כזכור או אולי עדיף שלא, בסופו של דבר היו שתי עונות נוספות).
מאוחר יותר, חל עיכוב בגלל משפט שכריס קרטר (היוצר) ניהל נגד פוקס…או להיפך. לא משנה. בכל אופן, הסרט יצא באיחור לא אופנתי, ובכל מקרה מהיכרותי את הקהל הספציפי, נראה לי שב-DVD תיעשה הקופה האמיתית.
אז מה, מחר יוצא הטריילר של הנסיך חצוי-הדם?
מישהו מתרגש? הפעם יצטרכו לעבוד קשה בשביל לשכנע אותי לתת להם את כספם:
1. הטריילר יוצא באיחור לא אופנתי ולכן אני מקווה שההמתנה הייתה שווה את הזמן.
2. הסרט האחרון היה מאכזב.
בנתיים, אתר AOL (שיציג בלעדית את הטריילר) משתעשע לקראת מחר: http://www.the-leaky-cauldron.org/2008/7/28/leaked-hbp-trailer
האם מישהו ראה את הסרט?
'פייר המטורף' (אם אני לא טועה זה אכן שם הסרט בתרגום חופשי) הוא בין הסרטים המוכרים של Jean-Luc Godard (אני לא מעוניין לפצח את ראשי על איך לאיית את השם בעברית ברגע זה), משנות השישים. התגליתי לסרט רק במקרה בשידור בערוץ זניח בטלוויזייה, והתפלאתי לגלות שהסרט הוא יצירת מופת פואטית ועוצרת נשימה בכל שנייה.
'Pierrot le Fou', ואולי אני מגזים – אך, בהתחשב לנסיבות, מותר לי – הוא יותר מסרט: הוא משל על החיים המודרניים, והמניפסט הקולנועי (אילו רק יותר סרטים היו נראים כמו זה). במאי אחד, שאנטל אקרמן, אף אמר פעם: "ראיתי את Pierrot le Fou במקרה. באותו לילה החלטתי לעשות קולנוע".
כל סצינה בנוייה בדקדוק והקפדה על שלמות, ואם כי הסרט נראה שביר כמו קור עכביש לגודאר אין שום בעיה לשחק עם האלמנטים שבכף ידו, ומקומדיה שחורה פשוטה הוא יוצר סרט אקספרימנטלי קליל וקשה לעיכול בו זמנית. השחקנים גם הם מצויינים: אנה קרינה (אשתו של גודאר באותה תקופה) וג'ן-פול בלאמונדו הם בין השחקנים האהובים הטובים ביותר שראיתי בקולנוע הצרפתי, ופה הם יוצרים זוג א-לה-בוני וקלייד שבלתי אפשרי לא לאהוב, את המשחק שלהם ואת דמויותם.
אז איך יכול להיות שכמעט פסחתי מעל הסרט הזה? הוא אכן אחד הסרטים המוכרים של הבמאי המהולל, ובכל זאת, מגיע לו הרבה יותר שבחים ממה שיש לו. למעשה, Pierrot le Fou הוא ברגע זה אחד הסרטים הטובים שראיתי, והרשו לי לומר שלדעתי הוא לא מוערך מספיק. האם מישהו פה ראה את הסרט, ואולי יכול להגיד לי שאני לא היחיד שנפל לקסם של הסרט? או לפחות לא אהב אותו, ויכול להסביר לי מה מצא בו פחות מגאוני?
'פייר המטורף' הוא סרט על החברה בה אנו חיים, על חירות ועל כל מה שעומד ביניהם. אילו הייתי יכול לשנות רק דבר אחד בסרט, הייתי הופך אותו לנצחי.
Pierrot le Fou אכן סרט נהדר
כולל הרבה מאוד רגעים מופלאים ומקסימים… כמו בערך כל סרט של גודאר עד 68, אבל זה אחד היותר משובחים.
ותיקון טעות די גדולה: שאנטל אקרמן היא במאית ולא במאי.
את זה ידעתי, למרות שאני לא מכיר את הבמאית
אם כי לא הייתי בטוח אם בעברית קיימת המילה במאי בלשון נקבה.
בארגנטינה מקרים כאלו כבר הקימו מספיק בעיות חסרות טעם; הנשיאה העכשווית מתעקשת שיקראו לה presidentA במקום presidentE למרות שהמילה 'נשיא' בלשון נקבה לא קיימת בספרדית בכלל. אותו מקרה גם קורה עם המילה סטודנט, שלא קיימת בלשון נקבה ותמיד יש איזה אידיוט שמתלונן.
ככה זה עולם שלישי. עכשיו, אם תסלחו לי, יש לי תרנגולים לרדוף.
ז'אן לוק גודאר.
ושאני לא אמצע אותך אומר מתישהו ג'ין לוס גודרד, כן?
זכור לי שפעם ניסיתי להבין מי זה פרנקוויז טרופאולט
זה לא מתעלה על
אלכסנדר דאם-אס בחומות של תקווה…
הסרט מפוצץ גם בחו''ל
הוא הגיע כבר לרווחים של 128 מיליון חוץ מארה"ב. על פניו זה נשמע לא המון, אבל רק אם לא מתחשבים בעובדה שזה רק מ5 מדינות
רד, למה אתה כותב מילים גסות כמו ''תחת''?
נו-נו-נו לך. שחיתות.
ממש שחיתות
רד פיש קיבל את המילה תחת במעטפה מטלנסקי תמורת נקודות הנוסע המתמיד. פרעות תרפ"ח!
שאלה לגבי המוג'ו.
פעם בבוקס אופיס מוג'ו ניתנו גם עלויות הפרסום של סרטים וכעת לא.
טוב, בעצם זאת פונקציה שסולקה לפני כמה זמן כבר.
אז האם עלויות הפרסום נכללות כעת בתקציב שהמוג'ו טוענים שיש לסרטים או שמא צריך להתחשב בזה שהתקציב בעצם גדול יותר ממה שרשום?
אם כתוב Production Budget
צריך לתייחס לזה כפשוטו – תתקציב ההפקה, לא כולל הפצה ופרסום.
אז נורא חבל שהם לא מדווחים על זה יותר.
אנשים שרוצים להימנע מחוויות צפיה גרועות
לא הולכים לגלובוס בכלל, ולגלובוס עזריאלי בפרט.
אתה יודע שזאת הוצאת דיבה?
ההשמצות האלה על גלובוס כבר עוברות כל גבול. אולי יש מקום להליכים משפטיים.
זה רעיון לא רע.
באמת שקלתי לתבוע את גלובוס כמה פעמים על כך שהם גובים כסף אבל מוכרים מוצר פגום.
לא מזמן הצעתי לחבר טוב כרטיס חינם (!) לסרט בגלובוס והוא דחה אותי בנימוס.
החברה הזו ראויה לשלל הסופרלטיבים שחובבי הקולנוע בישראל מרעיפים עליה תכופות.
מה יכול להיות כ''כ גרוע?
אני שואל בתמימות מוחלטת. קולנוע הבית שלי הוא רב-חן גבעתיים, כך שאין לי יותר מדי טראומות מבעיות טכניות בהקרנות. מה קורה בהקרנות של גלובוס שמפנה אותכם כנגד החברה?
רשימה חלקית של בעיות שחזרו על עצמן
בכל הפעמים שבהן ביקרתי בגלובוס עזריאלי:
1. הפסקה שלאחריה הסרט לא תמיד מתחדש במקום הנכון.
2. הסרט אף פעם לא מתחיל בזמן, ובהצגות עמוסות מצופפים את הקהל דקות ארוכות ליד דלתות הכניסה לאולם בזמן שההקרנה כבר היתה אמורה להתחיל מזמן
3. שוכחים לכבות את מקרן הוידאו המיועד להקרנת הפרסומות בזמן שהסרט כבר התחיל וכך נותר ריבוע אור גדול במרכז המסך שמפריע לריכוז בסרט
4. בכל אולמות הקומפלקס (למעט אולם 1) המסכים הם בגודל זעיר.
5. הסאונד אינו אחיד, ופעמים רבות אין בכלל סראונד
6. כשמעירים על אחת או כמה מהבעיות הללו לסדרנים (אם הם בכלל בסביבה) הבעיה לעולם לא תתוקן, ולרוב גם יגידו לך שאין בכלל בעיה.
משום מה, הדברים הללו כמעט ולא קיימים ברב-חן ובסינמה סיטי, ובכלל לא בפלאנט.
כבר שנים אחרדות שהביקורים שלי בגלובוס הם רק בהקרנת עיתונאים שאני מקבל אליה כרטיס פה ושם, וגם אז – רחמנא לצלן – הבעיות הללו קיימות. אז עוד לשלם להם כסף? אין מצב!
ועוד קצת:
1. פעם אחת הסרט הוקרן על התקרה, כפי שתועד להלן:
כתבה מספר 1246
2. גלובוס ירושלים זכאי לקטגוריה בפני עצמו, כמפורט לעיל:
http://www.fisheye.co.il/chronica/cinema.php3?cinema=42
למרות שהדיווח ישן, המצב לא השתנה מהותית.
אני מכיר עוד אנשים שיעדיפו לחכות ולראות סרט בדוד מאשר בגלובוס, ואחרים שיעדיפו לחכות שיזדמנו למרכז במקום לראות משהו בקניון ירושלים. מתישהו הכמות הזו תתחיל להכאיב לגלובוס בכיס.
ואז הם יאשימו את ההורדות הפיראטיות, מן הסתם.
לא לא לא
זה בגלל כל הנשים שהתחתנו ואז הפסיקו ללכת לסרטים.
ועוד קצת:
בתור אחד שעבר לירושלים לפני שנה וחצי צריך באמת לעדכן את הקשלא"ש, כי יש שתי בעיות נוספות:
א. לא מדליקים אורות בסוף ההצגה (לפחות באחרונה) וקשה לצאת
ב. היציאה היא מאותה כניסה שנכנסים, מה שיוצר צוואר בקבוק
ניטפוק
לפי מה שרשמת שם, הסרט על התקרה היה ברב חן בכלל.
שיט. צודקת.
לזכותי ייאמר שזה קרה גם בגלובוס, והחוויה הייתה אותו דבר. אני מניח שבגלל זה אסוסיציאטיבית הנחתי שהסיפור הזה קרה גם הוא בגלובוס.
כל מיני דברים
http://www.fisheye.co.il./story_4010#308600
http://www.fisheye.co.il./story_4010#306595
מה יכול להיות כ''כ גרוע?
בפעם האחרונה הייתי בגלובוס עזריאלי לפני כשלוש שנים אני חושבת.
ונשבעתי שרגלי לעולם לא תדרוך במקום הזה שוב. אז אני מודה, מאחר שעבר כל כך הרבה זמן אני לא זוכרת בדיוק למה התרגזתי עליהם, אבל זה היה משהו מספיק חמור כדי לגרום לי להחליט כזו החלטה ולעמוד בה…
זה היה קשור אם אני זוכרת נכון למשהו עם המסך, רצפה דביקה, טמפרטורה בעייתית, סאונד, הפסקה… אני רק לא זוכרת בדיוק עד כמה כל אחד מאלה היה חמור בפני עצמו. השילוב של כולם ביחד גמר אותי.
מבחינתי זה לא היה אף אחד מהדברים האלו
אלא היחס שקיבלתי כשהתלוננתי על הבעיות.
אני לא כל כך מהמתלוננים
אני מאלה שנעלבים ולא חוזרים.
הליכים משפטיים נגד מי?
כל מי שאי פעם התלונן באתר על תנאי ההקרנה הגרועים בגלובוס? זאת רשימה ארוכה מאוד. כדי לייעל את התהליך אני מציע שגלובוס יגישו תביעה ייצוגית נגד ציבור צופי הקולנוע בארץ.
אנשים שרוצים להימנע מחוויות צפיה גרועות
זו הייתה פעם ראשונה ואחרונה.
גם כך אני הולך לקולנוע פעם או פעמיים בשנה, אז עד שבכל עיר יהיה קומפלקס מושקע (בעיר מגוריי אין בית קולנוע כבר 4 שנים) אסתפק בסינמה סיטי כפי שעשיתי בשנים האחרונות (למעט 'חסין מוות' בשנה שעברה שראיתי ביס פלנט קניון איילון).
שאלה למי שראה את האביר האפל בקרית ביאליק:
איזו שורה הכי טובה?
שאלה למי שראה את האביר האפל בקרית ביאליק:
ראיתי באיימקס וישבתי בשורה 6 באמצע. זה היה לא רע, הייתי מעדיפה להיות שורה שתיים גבוה יותר (לצערי לא היו כרטיסים).
נראה לי ששורה 8 באמצע צריך להיות בסדר.
שאלה למי שראה את האביר האפל בקרית ביאליק:
המממ… סתם בשביל הכיף נכנסתי לטיקט-נט ויש שם משהו מוזר – הכרטיסים בשורה 8 תפוסים תמיד, אפילו ביום ראשון בצהריים. יכול להיות שלא מאפשרים לקנות את הכרטיסים האלה בכוונה?
כן, זה מה שהם עושים.
איך זה שיש כבר טיזר ל''אפ'' ואף אחד לא סיפר (או שכן?)?
http://disney.go.com/disneypictures/up/
ראה יומית משלשום
כתבה מספר 4575
טיזר טריילר ל''הנסיכה והצפרדע'' של דיסני:
http://disney.go.com/disneypictures/princessandthefrog/
אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מתרגש.
דו''חקו א-לה בעלי המניות
אולפני דרימוורקס אנימיישן: יש לנו סרט מאד מאד מצליח, למעשה הסרט הכי מצליח שלנו שהוא לא שרק. אבל הוא לא מרוויח כמו שרק וההכנסות שלו ייחשבו רק ברבעון הבא
בעלי המניות: אוי ואבוי! אנחנו לא נרוויח ברבעון הזה כמו ברבעון המקביל בשנה שעברה! הו לא!
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000366988&fid=821
עוד דו''חקו א-לה בעלי המניות
וורנר: תקשיבו טוב. יש לנו את הלהיט הכי גדול מהצד הזה של 'טיטאניק'. הוא שובר 17 שיאים ביום בממוצע. ובסוף השנה יש לנו 'הארי פוטר' חדש, כלומר, עוד להיט ענק מובטח מראש. את ההארי פוטר שאחריו פיצלנו לשניים כדי שנרוויח ממנו פעמיים. אה, ועכשיו כשניו-ליין בידינו, יש לנו גם את 'ההוביט', הסרט היחיד שיש לו צ'אנס כלשהו נגד השיאים הלא-ייאמנו ש'האביר האפל' הרגע קבע. אנחנו שולתים!1
בעלי המניות: אז מה?
http://news.yahoo.com/s/nm/20080730/film_nm/timewarner_dc
אף פעם לא מצאתי הגיון בבורסה
פרדוקס
ההיגיון היחיד בבורסה הוא, שאין היגיון בבורסה.
הבעיה היא לא בהכרח עם סך ההכנסות.
השאלה היא מה הם עושים עם הכסף הזה אח"כ.
במקרה של וורנר
הבעיה היא גם שאולפן הקולנוע הוא רק חלק מתאגיד גדול הרבה יותר, שחלקים אחרים שלו כנראה נמצאים במצב פחות טוב.
שאלה
האם אוכל להינות מ"האביר האפל" בהתחשב בעובדה שלא ראיתי אף סרט באטמן עד כה ואין לי הרבה מושג במה מדובר (מלבד העובדה שיש איש שהופך לעטלף, ואני די בטוחה שגם זה לא מדויק)?
בד"כ אני לא חובבת גדולה של סרטי גיבורי-על למיניהם, אבל ההייפ הגדול סביב הסרט הזה עורר אותי לחשוב שאנשים שאינם מעורים בז'אנר עשויים בכל זאת להתלהב ממנו.
מה אתם חושבים?
כמו שכתבתי בתשובה לשאלה דומה
לא חובה, אבל כדאי לראות את 'באטמן מתחיל' לפני 'האביר האפל' כדי להבין מי נגד מי. על כל סרטי באטמן האחרים את יכולה לוותר.
וואו!
בשנה שעברה, אף אחד מהסרטים הגדולים של הקיץ לא הצליח להתקרב אפילו ל-400 מיליון דולר בכל תקופת הקרנתו.
אבל 'האביר האפל' צפוי להגיע ל-400 מיליון הדולר כבר ביום שני הזה, אחרי שלושה (!) שבועות על האקרנים בלבד.
אני יודע שמוקדם לדבר על זה, אבל עוד מאתיים מיליון הוא יגיע לסכום
של טיטאניק בארה"ב.
לעזאזל, ''הסיך הפרסי'' נדחה לעוד שנה
במקום לצאת שבוע לפני "רובוטריקים 2", הסרט נדחה למאי 2010 שבוע אחרי "שרק 4" ושבוע לפני "ת'ור".
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=47479
כן, בדיוק ראיתי את זה.
החלטה מוזרה. הצילומים של הסרט הרגע התחילו. גם אם הם יהיו ארוכים במיוחד, הם יסתיימו עוד השנה. מה שישאיר לסרט… שנה וחצי בשביל הפוסט-פרודקשן? מוזר. ואי אפשר אפילו לומר שהתחרות מצד 'רובוטריקים 2' הפחידה אותם, כי התחרות בתאריך החדש תהיה קשה לא פחות. אם ה-19 ביוני לא היה תאריך יוקרתי מספיק והם רצו תאריך הפצה קיצי טוב יותר, מה רע ביולי 2009? נכון לעכשיו אף סרט סופר-ענק-להיט-בטוח לא נמצא שם. בקיצור, אני בטוח שיש לדחיה הזאת סיבה טובה, אבל אין לי מושג מהי.
מאיפה אתה יודע שהצילומים כבר התחילו?
בכל מקרה, כל העניין הזה הוא באמת מוזר.
אגב, אני לא יודע איך הסרט יצא, אבל יש להם שנה לעבוד על האפקטים, אז חסר להם אם הם לא יספקו את הסחורה, לפחות בעניין הזה.
הדיילי מייל אמר
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1033292/Shabby-chic-Sleek-Reese-Witherspoon-outsmarts-Jake-Gyllenhaals-homeless-style.html
פתאומ עלתה בראשי שאלה
אני יודעת שזה לא המקומ,ולא הזמנ.
אבל בכל זאת,אולי מישי תוכל לתת לי תשובה.
איך בסרטימ סטייל פארק היורה ואחרימ ידעו איזה קול לתת לדינוזאורימ?
מישו שמע אותמ אי-פעמ?
את המרה אני עוד יכולה להבינ-לפי השלדימ וכו'-אבל איכ הקולות?
מנהל פס הקול מארגן ישיבה של חברי הצוות שלו.
הוא מסדר אותם בשורה לפי הגודל. על פי התור, הוא מפיל ספר כבד על אצבעות הרגליים של כל אחד מהם. הקול שאיש הצוות מוציא הוא השאגה של הדינוזאור המתאים בגודלו.
מנחשים
בחלק מהסרטים, פשוט נותנים להם קול שמתחבר לצופים עם התמונה של חיה ענקית ומאיימת. אחרים ואני מניח שפארק היורה ביניהם, מתבססים על מחקרים מדעיים. לדוגמה, כשיש תמונה מספיק ברורה של מבנה העצמות של דינוזאור, קל יותר לנחש את גודל וצורת מערכת הנשימה שלו ולבסס על כך את קולו.
הם מנחשים גם את הצבע של הדינוזאור
מערימת עצמות קצת קשה להסיק מה היה צבע עורם של הדינוזאורים…
מי יודע, אולי הם היו כולם סגולים כמו ברני?
הניחוש צריך להתאים לציפיות של הצופה
מי שלא ראה טווס מימיו, כמעט בלתי אפשרי שיוכל לנחש את צבע נוצותיו על סמך שלד בלבד. מה יעשה? ידמיין עוף צבעוני ויפה בעל נוצות זנב ענקיות, בהתאם לדוגמה שקוסמת לו.
כשמשחזרים דינוזאור בסרט, צריכים שיתאם את התפקוד שלו בסיפור. אם הוא צריך להראות כמו חיה מעוררת יראה, יעניקו לו צבע אחיד "מכובד" (בז', אולי ירוק זית)
או למשל דוגמת פסים אם מניחים שהוא נזקק להסוואה. אם רוצים שהדינוזאור יראה לא מאיים לילדים, עושים אותו סגול (לא עובד על מבוגרים ).
לי זה מזכיר ביקור במוזיאון המלכה בלונדון
הציגו שם תערוכה של אנטרפולוגים שניסו ליצור רישומים אנטומים של בעלי חיים בדרום אמריקה על בסיס פגרים שנאספו על-ידי חוקרי ארצות במאה ה17. היה שם רישום של החיה החביבה עצלן, אשר משתמש בטלפיים העצומות שלו כדי כביכול לבתר את הטרף שלו. בפועל הטלפיים הללו היו רק כדי להיתלות על עצים ולהיות עצלן.
לא רק זה...
ראיתי בערוץ ההיסטוריה שכנראה שהיוונים העתיקים מצאו שלדים של פילים פרהסטוריים וחשבו שזה קיקלופ בגלל שלפילים יש חור באמצע הגולגולת
השתמרו גם ביצים של דינוזאורים.
אני חושב שמחלקן אפשר להסיק צבע בצורה די מדויקת.
אגב, אפילו העצמות לא מספיקות
מומיות של דינוזאורים שנמצאו גילו שהרבה מהם נראו שונה ממה שהסיקו רק מהעצמות. יש חשיבות גם למסות שריר, לסחוסים, וכו'.
אני חייבת לציין שהבנתי שאין דרך לדעת איזה צבע או אפילו טקסטורה היתה להם, אבל אולי אני טועה..
מנחשים גם את הצורה שלהם
אם חייזרים היו נוחתים פה אחרי שואה גרעינית ומוצאים רק שלדים של בני אדם הם לא היו יודעים שהיו לנו אוזניים ופטמות (ועוד כל מיני דברים מתנדנדים). יכול להיות שלדינוזאורים היתה במרכז העורף קרן שהפריחה בועות סבון. לעולם לא נדע.
והמדענים מודעים לזה
ברוב הכתבות שיצא לי לקרוא על דינוזאורים, מדענים שחוקרים אותם משתדלים לספק מספר הסברים שנראים להם הגיוניים לגבי המבנה של הדינוזאורים.
הם גם מסתמכים קצת על הקרובי משפחה היחידים של הדינוזאורים ששרדו מאז – ציפורים ותנינים.
אם בני האדם יכחדו, אבל קופי מקוק למשל ישרדו – חייזר שיגיע לכדה"א אולי יחשוב שגם אנחנו הסתובבנו עם פרווה אבל כן תהיה לו הבנה טובה לגבי הדברים הבסיסיים והמתנדנדים למיניהם. (:
והמדענים מודעים לזה
ציפורים הם יותר מקרובי משפחה של דינוזאורים – הם ממשיכיהם הישירים (למעשה היו הרבה מינים שהיוו חלק מרצף בין דינוזאור לעוף, ולא תמיד ההבחנה ברורה).
ואילו אני הייתי דינוזאור
הייתי מתבייש בצאצאי שכל מה שהם עושים זה להעיר אנשים בבוקר עם ציוציהם ולחרבן על מכוניות.
ועכשיו תאר לעצמך שבכל בוקר
דינוזאור היה מצייץ לך ליד החלון ואז הולך ומחרבן על המכונית שלך.
קראתי את התגובה הזאת יותר משלוש פעמים,
והיא עדיין גורמת לי לצחוק בקול רם.
(והיא גם מספקת לי תמונה מנטלית נהדרת. שעות של הנאה!)
אחרי שרואים את מסע לתוך בטן האדמה היא עוד יותר מצחיקה
בבקשה ממך.
האות ם קיימת. קשה נורא לקרוא ככה…
אותי דווקא בלבלה ה-נ.
כמובן שיש גם ן.
המשך ל'מפלצות בע''מ'?
http://moviesblog.mtv.com/2008/07/30/pixar-eyeing-monsters-inc-sequel-says-films-director/
בייל טוען
שהוא לא ישחק בסרט ההמשך אם יהיה שם את רובין.
וגם נולאן אמר שכל עוד הוא מביים רובין לא יהיה שם.
תראי את הצד החיובי
לפחות אף אחד לא מדבר על האלי ברי.
אני לא מבין מה נפל לנולאן על הראש.
כאילו, מה עם קארי אן מוס? היא הייתה מעולה בממממנטו! היא נועדה להיות קאטוומן! טוב, היא לא נועדה, אבל היא אחלה בחירה.
בכלל, נראה שאת כל הקאסט של ממנטו נולאן זרק כשהוא התחיל לעשות סרטים עם תקציב שיכול לממן עוד דברים חוץ מבזוקה (ואני לא מדבר על הרובה). גיא פירס היה יכול להיות מושלם בתור באטמן. יותר מכריסטיאן בייל העציץ.
למרות שדברים כאלה אמרו על הג'וקר והית' לדג'ר, וכלנו יודעים במה זה הסתיים. נקווה שהדבר רק חצי נכון לגבי אנג'לינה.
אבל למה קאטוומן?
לא דמות שווה במיוחד, לא פסיכוטית, אפילו לא מעניינת במיוחד; מקסימום זוג רגליים יפות. יש כל כך הרבה מקומות שאליהם ניתן למשוך את עולם הנבלים של באטמן, ונולאן יכול לעשות את זה. לא מבינה ממה בדיוק הוא מפחד? שהמעריצים לא ישמחו? אחרי האביר האפל ברוס ווין יכול להפוך בלונדיני ולאף אחד לא יהיה אכפת.
האולפנים? כן, בטח.
חלק מריאליזם הכל כך מוצלח של סרטי באטמן של נולאן מקורו בעובדה שאף אחד מהשחקנים בסרט אינו כוכב – על. כן, גם בייל, גם לדג'ר וגם אקהרט הם פנים מוכרות, אבל הם לא בראד פיט. אתה יכול לזהות אותם, ובכל זאת לשכוח מי מסתתר מאחורי המסכה, לא כל שניה שיקפוץ לך מין פופ – אפ כזה לראש ויצעק: "היי, זו אנג'לינה ג'ולי!"
היי, זה יכול לעורר עוד קונפליקט מעניין אצל באטמן.
הג'וקר, בסרט, סתם עלה על העצבים של באטמן (בלשון המעטה), כאן יכול להיות מקרה מעניין של "אהובי, אויבי". באטמן מתאהב באשת החתול ובאותו זמן נלחם בה. הגיע הזמן שנולאן יגלוש למחוזות יותר רומנטיים מאשר "אנסו את אשתי הבה ננקום".
זה נשמע נורא ואיום, האמת
היי, זה יכול לעורר עוד קונפליקט מעניין אצל באטמן.
"באטמן מתאהב באשת החתול ובאותו זמן נלחם בה"
למה? אני יכול לדמיין את זה בצורה מעולה.
ברוס וקיטי יושבים לראות טלוויזיה כמו זוג כהשורה.
ברוס: את יכולה להעביר לי את הפופקורן?
מעבר לקיטי שודדת בנק.
קיטי: ברור, מותק.
ברוס: תודה.
קיטי לוקחת ערימות של כסף מבנק.
ברוס: אוי, זאת טבעת מאוד יפה! איך מימנת אותה?
קיטי מורידה את המסיכה כשהיאא יוצאת מהבנק ונחשף פרצופה של אנג'י.
קיטי: הדבר הישן הזה? קניתי אותו בשוק הפשפשים.
למה? אני יכול לדמיין את זה בצורה מעולה.
אתה צוחק, נכון?
כן.
העולם צריך עוד תסריטאים גרועים!
למה? מישהו מתכנן עוד המשכונים לסרטי המטריקס?
זה שונה.
אשת החתול לוקחת את החוק לידיים גם והיא לא פוגעת בחפים מפשע אבל היא כן שודדת מתאגידים. אני חושב שהיא תוכל לדחוף את באטמן לכיוונים מסוימים שיניבו התלבטויות מעניינות. אבל היא חייבת להיות מתוגברת בעוד נבל.
לפי המשכורת שברי קיבלה על קאטוומן,
"שודדת מתאגידים" זו הגדרה מצויינת.
את ראית באטמן חוזר?
מישל פייפר היתה שם הרבה מעבר לזוג רגליים יפות.
וגם אם נניח שהדמות לא מספיק מעניינת, מן הסתם נולאן ידאג לתת לה סיפור רקע אפל ומורכב דיו.
מישל פייפר היתה שם הרבה מעבר לזוג רגליים יפות.
בדיוק! היו שם דברים שהתמקדתי בהם הרבה יותר מברגליים..
אפילו קיליאן מרפי עם זקן יותר נשי מקארי אן מוס
היי, אני ראיתי אותה רק בממנטו, ושם היא הייתה די נשית, לא?
ובכלל, צוות האיפור של נולאן הצליח לגרום לי לשכוח שהית' לדג'ר מת (או היה קיים מתישהו) ולגרום לו להיות הדבר הכי קריפי בעולם, אז לגרום לקארי אן מוס להיות נשית זה לא ביגי.
לא, אתה ראית אותה גם במטריקס
אווו! קיליאן מרפי כקאטוומן!
*זה* ליהוק שאני רוצה לראות!
ללהקת Apocalyptica יש שיר שנקרא fisheye!
אתה יודע שזה לא מונח מקורי, כן?
הוא היה קיים גם לפני האתר של רד ולונג
אני מרגיש עילג ברמות על.
למה? זאת רק הזדמנות להשכיל קצת...
בכל מקרה, המונח "עין-דג" מתייחס לסוג של עדשה רחבה מאוד שיוצר עיוות של התמונה כך שמרכז התמונה נראה רחב ביותר, בעוד השוליים נראים צרים בצורה קיצונית. האפקט שנוצר מזכיר את צורת העיניים של דגים, ומכאן השם. זה נראה בערך כמו בתמונה הזו:
הסבר טכני-אופטי רציני יותר: http://en.wikipedia.org/wiki/Fisheye_lens
תודה רבה!
המומיה נאבקת באביר האפל
על פי הדיווחים הראשוניים המומיה 3 הכניס ביום שישי 15.5 מיליון דולר לעומת 12.5 מיליון דולר שהכניס האביר האפל. אבל אם באטמן לא יירד יותר מדי בשבת-ראשון הוא עלול להישאר במקום הראשון גם בסופש זה. לכל אחד מהנ"ל חוזים סופש של כ-40 מיליון דולר, השאלה היא רק מי מהם יוביל.
http://www.deadlinehollywooddaily.com/can-mummy-3-knock-off-1-dark-knight/
עם כל אהבתי הנוסטלגית למומיה
ולפרייז'ר (שהיה, אם אני זוכרת נכון, כוכב הקולנוע הראשון שרציתי להתחתן איתו) אני באמת מקווה שבאטמן ינצח. כל דבר על מנת שבאטמן יעקוף את טיטאניק.
את יודעת שגם אם באטמן
יעקוף את טיטאניק הוא יעשה זאת בארה"ב בלבד כן? בהכנסות כלל עולמיות אין אף סרט שמתקרב אפילו לטיטאניק.
בכל אופן פתחתי שוב את גליון העבודה וערכתי חישובים בהתאם להכנסות יום שישי ובהתאם להתנהגות הסרט בסופשים (כלומר בכמה אחוזים הוא ירד בין שישי לשבת ושבת לראשון כמו גם כמה עלה בין חמישי לשישי) והגעתי חיש קל למסקנה שהסרט יכניס בסופש הקרוב 35 מיליון דולר שזה פחות מההערכות ופחות מההערכות למומיה. הסכום הנ"ל יביא את הסרט להכנסות כוללות של כ-386 מיליון דולר. כך של-400 מיליון הוא יגיע ככל הנראה ביום שלישי ויעשה זאת ב-18 יום. מכאן, להכניס עוד 200 מיליון ולו רק כדי להשוות את השיא עם טיטאניק, קשה לי להעריך כרגע ונצטרך לראות את התנהגות הסרט בסופש הבא.
אני מתפלל שהמשבר הכלכלי הנוכחי יחריף ויגרום לשפל עולמי נורא,
רק כדי שתיווצר היפר-אינפלציה מטורפת, מחירי כרטיסי הקולנוע בדולרים יגיעו ל-250 דולר לכרטיס, והאביר האפל ירוויח 15 מיליארד דולר.
ברצינות, אנשים, גם אני שמח שסרטים שאהבתי מצליחים כלכלית, אבל לא נראה לכם שיש כאן אובדן פרופורציות מסוים?
אובדן פרופורציות? איפה?
כי אני מקווה שבאטמן יצליח יותר מהמומיה בסופ"ש הנוכחי?
כי אמרתי שנסעתי במיוחד לותל (בשבת!) כדי לשים לא פחות מעשרה פתקים שמתחננים לאלוהים שזה יקרה? שגרמתי לתקשורת להפסיק לעסוק באולמרט ולהתחיל לעודד הגירה המונית של ישראלים לאולמות שמקרינים בהם את האביר האפל בלופ?
אה, רגע, לא עשיתי את זה.
עכרור, כמו שלא צריך לצאת מפרופורציות בביקורות וכו, גם לא צריך לצאת מפרופורציות בתגובות הנגד לעניין הזה. זה עובר.
לא יודע, אולי סתם נטפלתי לתגובה שלך
ואני מצטער אם זה לא היה מנומס. פשוט נראה לי שכבר קראתי מאות תגובות על ההצלחה הכלכלית של הסרט, ולדעתי האישית הנושא כבר מיצה את עצמו.
אגב, רק שתדעו, כל הסרטים של כריס נולאן ביחד הרוויחו
לנשום עמוק: 702,469,373. הישג לא רע בשביל מישהו שביים שישה סרטים.
פחחחחח
זה עדיין לא כמו ההצלחה של כוכב העל מרסק הקופות אדי מרפי
http://www.boxofficemojo.com/people/?view=Actor&sort=sumgross&p=.htm
שלא לדבר על אמה ווטסון שהכניסה פי שניים מחמישה סרטים בלבד
http://www.boxofficemojo.com/people/chart/?view=Actor&id=emmawatson.htm
לדעתי הוא כן יעבור את טיטניק בהכנסות בארה''ב
בארה"ב טיטניק הרוויח $600,788,188 ואף סרט לא הרוויח יותר מ-500 מליון, אולי אפילו פחות בארה"ב. אבל בכללי טיטניק הרוויח $1,842,879,955 שזה המון, כמעט שני מיליארד, קל לי לאמין שהאביר יעבור את המיליארד אבל לא יגיע לסכום כזה
די עם ההמשכים האלה!
אנטרטיינמנט וויקלי בוחר 14 פרנצ'ייז קולנועיים שחייבים, אבל חייבים להיפסק
http://www.ew.com/ew/gallery/0,,20215564,00.html
לעצלנים, מדובר בהמומיה, אמריקן פאי, מעודדות צמודות, אוסטין פאוורס, גברים בחלל, המסור, אינדיאנה ג'ונס, משחקי פיתוי, כל סרטי מת ל…/ סרט…, המסע לעמק החלומות, סרטי נשיונל לאמפון, לפרקון, פיתוי קטלני, יום שישי ה-13.
די עם ההמשכים האלה!
אמן, כן יהי רצון. מהפה שלכם לאוזני אלי הקולנוע באשר הם.
יאללה אולפני הוליווד, תפסיקו לשלם הון תועפות לכל ארגוני ה-MPAA המשוקצים וגרורותיהם ותתחילו להשקיע ב… נו האנשים האלה שמנסים לכתוב וליצור במקום למחזר הצלחות ולעלות גירה בחדרי ישיבות שוב ושוב ושוב…
אה כן. כותבים!
די עם ההמשכים האלה!
"שליחות קטלנית" מאוד חסר שם. מצד שני, זה מאוחר מידי (זכינו כבר לקבל את הסרט השלישי ואת סידרת הטלויזיה המרנינה).
די עם ההמשכים האלה!
דווקא המסור החזיקה מעמד לא רע עד עכשיו. הסרט האחרון באמת היה נפילה, אבל לא משהו שצריך לשבור את הכללים ולא לשחק בגללו. בסך הכל הסדרה מקורית מאוד ומצליחה להמציא בכל סרט מחדש מלכודות מתוחכמות ומעניינות.
וויל פארל - גרסת הבמאי.
בדומה לפארל יש גם מס' במאים (לאו דווקא במאי אינדי) שעושים רצף של סרטים מוצלחים (לאו דווקא מבחינה קופתית) וגם עליהם המפיצים בארץ משתינים בקשת, הנה שלוש דוגמאות.
קרייג ברואר – 'מלחמות הראפ', 'אנחת הנחש השחור'.
ג'ו קארנהן – 'מחלק סמים'/'Narc', 'לחסל את האס' עטור הכוכבים.
אדגר רייט – כל מילה נוספת מיותרת.
אתם יכולים להמשיך את הרשימה על מנת למנוע מבוכות עתידיות כשבמאי זה או אחר יקח חלק משמעותי באחד האוסקרים הבאים ולא נדע "מאיפה בא לנו זה?" או "איך לא שמענו עליו עד עכשיו?".
_________________________________
מוגש כשירות לציבור.
אבל כולם מצליחים ביקורתית, לא קופתית.
כמובן שהייתי רוצה שהמפיצים בארץ יביאו לכאן יותר סרטים טובים, אבל הפצה זה עסק מסחרי והשיקולים שלהם, בסופו של דבר, הם מסחריים. מה שמוזר במקרה של ויל פרל הוא שהסרטים שלו (ברובם) מצליחים קופתית. מאוד, אפילו. ובכל זאת הם לא מגיעים לארץ אף פעם. מבחינת השיקול המסחרי הטהור, אני לא מבין למה.
המפיצים סולחים לוויל פרל
"אחים חורגים" יופץ גם יופץ בארץ, החל מ-16 באוקטובר. יהיה קצת אירוני אם ישווקו את הסרט בארץ "מהאנשים שהביאו לכם את לילות טלדגה".
אם יכתבו על הפוסטר ''מהאנשים שלא הביאו לכם את לילות טלדגה''
זו תהיה גם התנצלות ראויה, וזה גם יראה די מגניב.
אבל אני חושד שלמשרדי היחצ"נות בארץ אין מספיק חוש הומור בשביל לעשות דבר כזה.
זה לא רק עניין של חוש הומור
כמה אנשים בארץ, שראו את "לילות טלדגה", מודעים לכך שהסרט לא הופץ בקולנוע? כמה מהם מודעים לכך שסרטים בכיכובו של וויל פרל בדרך כלל יוצאים בארץ ישר לדויד? בקרב חובבי קולנוע מושבעים, תהיה למשפט הזה משמעות, אבל רוב רוכשי הכרטיסים (אלה שלא הורידו את הסרט) מכירים את "לילות טלדגה" מספריית הדויד או מהשידור בטלוויזיה, בלי לדעת בכלל על עניין פרל VS מפיצי ישראל.
יש להם עוד חודש וקצת להתחרט.