אני חושב שמחר יהיה חם, אבל אני לא רוצה להתחייב על זה. די, אני לא מתחייב יותר על שום דבר. אפילו כשאני משמיע הצהרות זהירות וסבירות לגמרי, מתברר איכשהו שאני טועה. בסיום הדו"חקו הקודם אמרתי שככל הנראה עברנו את השלב של הקיץ שבו נשברים שיאי כל הזמנים בכל שבוע. לא עברו שבעה ימים ושבעה לילות, והנה, אני שוב נדרש להשתמש בביטוי "…הגדול ביותר אי פעם" בדו"חקו. החיים, כמו שאמר ג'ון לנון, זה מה שקורה לך כשאתה בסך הכל מנסה לאכול אשכולית בשקט. או משהו כזה.
אבל חכו. השיא של השבוע הוא צנוע יחסית, ונגיע אליו בסופו של דבר. פרה פרה. השבוע אמנם לא היה סרט ענק אחד שכבש את האקרנים בסערה, ובכל זאת זה היה שבוע מוצלח, כששלושה סרטים שונים הסתובבו באזור ה- 30 מיליון דולר כל אחד, בהפרשים לא גדולים זה מזה.
במקום הראשון נמצאת קומדיית הקיץ השנתית של אדם סנדלר, 'I Now Pronounce You Chuck and Larry', או בגרסה העברית המקוצרת, 'צ'אק ולארי'. הפעם חולק את המסך עם סנדלר קווין ג'יימס, שהצליח מאוד בתפקיד השמן-שליד-הכוכב-המפורסם ב'היצ'' עם וויל סמית. סנדלר וג'יימס מגלמים את צ'אק ולארי, שני כבאים, קשוחים, גבריים ובעיקר מאד מאד סטרייטים. אבל כדי לקבל את ההטבות הסוציאליות המגיעות לזוג נשוי, הם נאלצים להעמיד פני גאים ולהתחתן פיקטיבית, זה עם זה. עכשיו תכניסו 500 בדיחות על הומואים ורגע מרגש שבו מישהו מדבר על כך שצריך לקבל את השונה, וסביר להניח שיש לכם מושג לא רע על עלילת הסרט. קומדיות של אדם סנדלר הם עניין די בטוח. תמיד אפשר לסמוך עליהן שיקבלו ביקורות גרועות ויכניסו סכומים טובים, והסרט הזה לא שובר את השגרה. המבקרים שנאו אותו, קראו לו מתחנף, צבוע, סטריאוטיפי ו(הכי גרוע) לא מצחיק. בקופות הוא הגיע למקום הראשון, עם 34 מיליון דולר. למעשה, מבין הקומדיות של סנדלר, 'צ'אק ולארי' מדורג די נמוך: זאת הפתיחה הנמוכה ביותר לקומדיה בכיכובו מאז 'שטן על הזמן'. אבל זה לא מספר שצריך להדאיג אותו. הוא מן הסתם יחזור בעוד קומדיה גרועה גם בקיץ הבא.
במקום השני השבוע נמצא הארי פוטר. הרבה אנשים מיהרו להכריז שמה שפגע בהארי פוטר הוא הארי פוטר: שהשקת הספר השביעי בסדרה, שארעה בסוף השבוע, גרמה לפוטריסטים להישאר בבית, קוראים בשקיקה, במקום להגיע לקולנוע. מה שהמומחים שכחו לציין זה שכל פוטריסט שמכבד את עצמו ראה את הסרט כבר בשבוע שעבר; מי שבא השבוע היו אלה שהם לא מעריצים מושבעים, כאלה שיכולים אפילו לחכות גם עם קריאת הספר עוד יום או יומיים. אם הספר באמת פגע בסרט במידה כלשהי, ההשפעה לא היתה גדולה: 'הארי פוטר ומסדר עוף החול' הכניס השבוע 32 מיליון דולר, ירידה של 58 אחוז מהשבוע שעבר. זאת ירידה תלולה, אין ספק, אבל לא בלתי צפויה. בפעם הקודמת שבה סרט של הארי פוטר ('…והאסיר מאזקבאן') יצא בקיץ, ירידת סוף השבוע השני שלו היתה גדולה עוד יותר – 63%. מה שכן, מחזור המכירות של הספר 'הארי פוטר וה-Deathly Hallows' בסוף השבוע הזה היה דבר ששום סרט מעולם – לא הארי ולא ספארו ולא ספיידרמן – לא התקרב אליו. דווח שב-24 השעות הראשונות מצאתו לאור, נמכרו בארה"ב בלבד 8.3 מיליון עותקים של הספר; אם מניחים מחיר ממוצע של 20 דולר (והמחיר הרשמי הוא הרבה יותר), הספר הכניס בתוך יום אחד 166 מיליון דולר. רק בשביל הפרופורציה.
ההפתעה האמיתית נמצאת במקום השלישי: 'היירספריי'. מדובר בסרט שמבוסס על מיוזיקל בימתי שמבוסס על סרט (בדומה ל'חנות קטנה ומטריפה' ו'המפיקים'). הסרט המקורי היה 'ספריי' של ג'ון ווטרס, שיצא ב-1988. ג'ון ווטרס הוא אחד שהסרטים שלו מעניינים רק את המעריצים של ג'ון ווטרס, ולא אף אחד אחר ("קאלט", קוראים לזה), והסרט ההוא לא ממש שינה את העולם. אבל אחר כך הגיע המיוזיקל, ואחריו הסרט על פי המיוזיקל. כולם עוסקים בבת-עשרה בעלת מבנה גוף מלא ועצמות רחבות (אוקיי, שמנה) שמנסה להגשים את חלומה להתקבל לתחרות ריקודים טלוויזיונית למרות מבנה גופה המאתגר, וכל זאת בשנות השישים, כשהחיים היו עליזים, צבעוניים ודומים ל'אסקימו לימון', וגם סטרייטים התלבשו כמו צ'אק ולארי. את התפקיד הראשי שרה, רוקדת ומשחקת ניקי בלונסקי, אלמונית לחלוטין עד היום, אבל בסרט משתתפים גם מישל פייפר, כריסטופר ווקן, קווין לאטיפה, אמנדה ביינס, ג'יימס מרסדן, וכמובן, ג'ון טרבולטה, שמשחק, משום מה, את אמא שלה. אותו טרבולטה, אגב, כיכב לפני 30 שנה בסרט 'גריז', כך שיש לו כבר ניסיון במיוזיקלס שקרויים על שם תכשירים לשיער. בכדי להשלים את הטרילוגיה, הוא כבר מתכנן את סרטו הבא: 'קונדישינר'.
זה לא המיקום של 'היירספריי' בטבלה שמפתיע, אלא המידה שבה הסרט היה קרוב להגיע למקום גבוה יותר: הוא הכניס 28 מיליון דולר, מרחק נגיעה ממש מצ'אק והארי. ועכשיו מגיע הקטע שבו אני נאלץ להודות שהפתיחה של "היירספריי" היא הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם למחזמר.
לפני שמתרגשים ומכריזים על 'היירספריי' כעל 'צלילי המוזיקה' הבא, צריך להבהיר מה השיא הזה אומר. פעם היו בהוליווד מלא מחזות זמר – היום יש בלוקבאסטרים. כמו הדינוזאור והמיקרוגל, השניים אף פעם לא התקיימו זה לצד זה. בסוף שנות השבעים, כשהתחילה להתגבש שיטת הבלוקבאסטרים – כלומר, הפצת סרט בבת אחת במאות בתי קולנוע, בניסיון להשיג סוף שבוע ראשון גדול ככל האפשר, ואז לרדת משם – עידן המיוזיקלס היה כבר היסטוריה רחוקה. האינפלציה והנטייה להפצות רחבות יותר ויותר גרמו לכך שכל שיאי הקופה שייכים לסרטים שיצאו בעשור האחרון. מבין מעט המיוזיקלס שיצאו בעשור הזה ('שיקגו', 'מולין רוז'', 'נערות החלומות' וכו'), רובם הופצו דווקא בשיטה הישנה – להתחיל בקטן, במספר בתי קולנוע מצומצם, ולגדול עם הזמן. כך שלמעשה, הסיבה העיקרית לכך ש'היירספריי' רושם לזכותו את השיא הזה, היא שהוא אחד המיוזיקלס הבודדים שהופצו בצורה שנתנה לו צ'אנס.
אבל מספיק עם הדיכאון. שיא או לא שיא, 28 המיליון של 'היירספריי' (שמופץ החל מסוף השבוע גם אצלנו) הם הרבה מעבר לציפיות, ואלה חדשות מצוינות לחובבי מיוזיקלס באשר הם. ההצלחה הזאת עשויה להגדיל את מספר המיוזיקלס שיופקו בשנים הקרובות, ואישית לא הייתי מתנגד אם בכל קיץ אפשר יהיה לגוון את סרטי הפיצוצים והקומדיות של אדם סנדלר בקצת שירה. בכל מקרה, השוק האמיתי בקשר ל'היירספריי' היה הביקורות שקיבל. מאז 'רטטוי' לא היה קונצנזוס כזה. בעצם, המשפט הזה לא משיג את האפקט הרצוי, כי 'רטטוי' היה ממש לא מזמן, אבל קלטתם את הכוונה: קשה למצוא מבקר שלא נהנה מהסרט. כולם אומרים שהוא עושה מצב רוח טוב, וזה בדיוק מה שמיוזיקל טוב אמור לעשות. המוזר הוא שהבמאי (והכוריאוגרף) של הסרט, אדם שנקמן, הוא אחד שעד היום ראה ביקורות טובות רק בקשר לסרטים של אחרים. שנקמן אחראי לסרטים כמו 'מארגנת החתונות', 'מפרקים את הבית' ו'גבר מי שמטפלת'. אם מישהו היה מספר לי לפני שנה שהבמאי של 'גבר מי שמטפלת' עשה סרט עם ג'ון טרבולטה מחופש לאישה שמנה, ושהמבקרים מתים עליו, הייתי מתרחק ממנו בזהירות ובלי ליצור קשר עין.
במקום הרביעי נמצאים הרובוטריקים, עם טיפה מעל 20 מיליון דולר. וזה הרבה. מבין כל בלוקבאסטרי הענק של השנה, אלה דווקא הרובוטריקים שיורדים לאט, יחסית. הירידה המתונה הזאת שווה הרבה כסף; עם 263 מיליון דולר בכיס, הסיכויים של 'רובוטריקים' להגיע לקו 300 המיליון הנחשק משתפרים מרגע לרגע. 'מת לחיות 4.0' יורד עוד יותר לאט, אבל נקודת המוצא שלו היתה נמוכה יחסית, ולכן הוא השיג רק 116 מיליון עד כה.
בשבוע הבא יגיע הרגע שהיו שציפו לו 18 שנה: הסימפסונס מגיעים לקולנוע. וחוץ מזה תגיע גם הקומדיה הרומנטית 'אהבה בתפריט', והמותחן התמוה 'I Know Who Killed Me' עם לינדסי לוהאן.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
הללויה, הסימפסונס באים!
אגב, אני לא כל כך מופתעת מההצלחה של ספריי לשיער.
הטריילר שלו היה פשוט מעולה, וממש עשה לי חשק לראות אותו.
הוא בהחלט מהנה
אישית אהבתי יותר שבסרט גם שרו וגם רקדו כי כשרק שרו זה התחיל לייגע באיזשהו שלב, אבל הסה"כ בהחלט מהנה.
לא יודע. שראיתי את הטריילר להיירספריי
לא יכולתי שלא לשאול בקול רם
ג'ון טרבולטה? באמת? ועוד מחופש לאישה בחליפת שומן?? למה???
אולי זה רק אני אבל הקטע של שחקנים גברים שמתחפשים לבחורות בעזרת חליפת שומן יצא מהאופנה לפני 10 שנים עם גב' דאוטפיר (שלא לדבר על כל הסרטים של מרטין לורנס). לזה נוסיף שטרבולטה הוא אולי השחקן המעצבן ביותר שפועל כיום. וכן את העובדה שבטריילר הוא לא באמת נראה כמו אישה אלא הוא נראה כמו ג'ון טרבולטה בחליפת שומן.
כל אלו גרמו לכך שאת הסרט הזה אין לי רצון של ממש לראות (ואני מחבב מיוזיקל'ס).
ג'ון טרבולטה? באמת? למה?
גם אותי ג'ון טרבולטה וגברים המתחפשים לשמנות מעצבן
אבל משראיתי את ג'ון טרבולטה מחופש לאישה שמנה בטריילר ל"היירספריי" בתוך תוכי בבטן התחילה להופיע לי תחושה משונה של עונג, משהו שאי אפשר להסביר ושנראה לי שאחרי הכל היא תחושה חיובית… לא יודע, קיצר
לא יודע,
איכשהו המחשבה על ג'ונטרה כדיווין החדש עושה לי טוב.
יותר בכיוון של ג'ונטרה הישן.
שיא זה כבר לא שיא
פעם היו מתלהבים מכאלה ששוברים שיאים של כל הזמנים, אבל כיום, כל סרט בעל ציפיה הופך להיות שובר שיאים בשבוע שהוא יוצא, ולכן, כל סרט טרי, באותו שבוע מגיע למקום הראשון והסרט ששבר את השיאים משבוע לפני נדחק למקום השני ומשם לשלישי כשהסרט של השבוע האחרי יוצא ושובר עוד שיאים.
במילים אחרות, שיא זה כבר לא כזה מגניב, במיוחד כשהוא נשבר שבוע אחרי שבוע.
טוב,
אז מה הסיכוי לסרט המשך להארי פוטר??
סתם.
כבר בנובמבר הבא
יהיה את הסרט השישי של הארי פוטר http://www.fisheye.co.il/static/future.html
נובמבר הבא = נובמבר 2008
ולא נובמבר הקרוב.
לא סובל את אדם סנדלר...
ואחרי ההצהרה נעבור לשאלות?
* מתי יוצא השלישי בסדרת הזהות___ של מאט דיימון?
* מי שמע על סרט האנימציה השערורייתי שעונה על השם Free Jimmy?
מי ששמע, אשמח אם יאמר איך הוא הופץ בארה"ב (בקולנוע?) ומה הביקורות עליו?
* הסימפסונס יוצא בארץ גם בשבוע הבא? ומה התקציב שלו?
הרי אם הוא יגיע למקום הראשון בטבלה וסביר להניח שהוא יגיע, יכול להיות שהוא הסרט הרווחי של הקיץ, כי הוא עלה הכי פחות?
או שלא צפוי שישבור את הרווחיות של שרק? אבל רגע, מה התקציב של שרק?
* מה השמועות בקשר לרביעי של שודדי הקאריביים?
אה, ותודה על הסבלנות..
שאלת רובוטריקים
האם בסדרה הטלוויזיה המצוירת המיתולוגית היו מעורבות דמויות של בני אדם, או שזה התרחש על כוכב שכולו רובוטריקים (או אולי עולם עתידני שכולו רובוטריקים)?
תודה למשיבים.
תשובת רובוטריקים
רוב פרקי הסדרה התרחשו על כדור הארץ, אליו הגיעו הרובוטים לפני מיליוני שנים. בני האדם בסדרה אמנם לא נטבחו בהמוניהם, אבל גם לא הפריעו יותר מדי למהלכם התקין של הקרבות והיו דמויות קבועות של אב ובנו שעזרו לרובוטריקים. למען האמת, תושבי כדור הארץ התייחסו די בסובלנות לעובדה שרובוטים ענקיים מהחלל החיצון מנהלים מאבקי טריטוריה בכוכב הלכת שלנו.
חן חן לך, מאמבל.
נדמה לי שזה פחות מאמבל ויותר אוסוולד קבלפוט.
בקשר לזהות...
יש לינק תגובה אחת מעליך
לונג ג'ון לנון
או רגיל? יש גם בטעמים?
אני לא זוכר מעולם שישבתי על קצות ציפורני הקצוצות בציפייה לסרט כמו שאני מחכה לסימפסונים. טוב, אולי ל-מדריך לטרמפיסט – מקווה שהתוצאה לא תיהיה דומה.
אני חושב שזו הולכת להיות הפעם הראשונה שאני אנסה להתסנן להצגת בכורה לא בסנימטק… <וקשה וקשה וקשה אלוהי הוליווד הכל יכול – שיהיה סרט טוב שיהיה סרט טוב שיהיה סרט. גם בסדר זה בסדר. וקשה.>
לינדסי לוהאן? מותחן?
הייתכן שהגיע הסרט שלה שבו היא לא תכתוב אימיילים מרגשים ושאחותי הקטנה לא תתעקש לראות שבע-עשרה פעם, לפחות אחת מהנ"ל (ובד"כ יותר) בנוכחותי? מה הסיכויים שזה יהיה סרט לא מעצבן? האם זה מותחן רומנטי לבני הנעורים?…
(אני חושבת על הלינדסי לוהאן הנכונה, נכון? ג'ינג'ית, ממחזרת כבר כמה שנים את אותו תפקיד, אוהבת קיטש ממותק לילדות?)
בדיוק אותה אחת,
שמשחקת ב'אני יודעת מי הרג אותי' שני תפקידים; אחת מהן היא חשפנית, ואחת מהן נחטפת על ידי רוצח סדרתי.
זה מה שהופך את הסרט לתמוה.
אם היא נרצחת באכזריות - אני מתייצבת בקולנוע.
פרוורטיה.
בתור מותחן, Disturbia הוא סרט אפקטיבי אך שכיח. אבל דיסטרביה הוא גם צאצא מוצהר בשושלת סרטי המציצנים. מאז "חלון אחורי" נדמה לי שכל עשור ניפקה הוליווד לפחות סרט אחד מתת-הז'אנר הזה – "יצרים", ואחריו "השיחה", בשנות השמונים היה לנו את "blow out" של דה-פלמה, בניינטיז את "סליבר" ועכשיו, שיה לה-באף ממלא את מקום ג'ימי סטיוארט.
כהרגלם של סרטי מציצים, מדובר ביצירה ארס-פואטית לגמרי: הגיבור הוא צעיר משועמם בזמן חופשת הקיץ שמציץ לשכנים בתקווה לראות קצת אקשן – האין זה תיאור ממצה של צופה הקולנוע הסביר? כלומר, חוץ מלהיות מותחן, דיסטרביה הוא סרט על צפייה, על הציפיות שיש לנו ממה שאנחנו רואים, על גבולות ז'אנריים וקלישאות קולנועיות וכיוצא בזה.
הסרט יוצא בסוף אוגוסט ואז ארחיב עוד, אבל גולשינו הפלצניים וסטודנטים לקולנוע, אל תנפנפו את דיסטרביה בבחינת עוד סרט מתח לבני הנוער. מדובר בתענוג אמיתי – גם אם לא מעניין כמו אחיו הגדולים – לאינטלקטואליי-מסך באשר הם.
דג אדום ומשפחתו,
אם יש לכם זמן לענות:
איך מצליח "רטטוי" בהשוואה לסרטי פיקסאר הקודמים?
בהשוואה ל"מכוניות" שנחשב לאכזבה, בהשוואה ל"באג לייף" שנדפק בגלל "עבודת נמלים" ובהשוואה לכל יתר סרטי פיקסאר (צעצוע 1, 2, מפלצות, נמו, סופר על)?
תודה.
דג אדום ומשפחתו,
http://www.boxofficemojo.com/showdowns/chart/?id=vs-pixar.htm
כל התשובות
בלינק אחד: http://www.boxofficemojo.com/franchises/chart/?id=pixar.htm
תודה לכולם על התשובות.
בחייאת רבאק, אולי הסרט הכי טוב של פיקסאר, ואחד הפחות רווחיים שלהם.
חכי הוא עוד לא סיים להקרין...
בתגובה לשני אלמנטים בדוחק''ו אני חייב לציין:
היכשהו באמצע שינתם ללארי את השם
וקראתם לו הארי.
ובעניין דומה: צפו שבקיץ הבא הקומדיה המטומטמת של אדם סנדלר תיקרא "אל תתעסקו עם הזוהן", בו הוא יגלם סוכן מוסד ישראלי שמנסה להתחיל חיים חדשים כמעצב שיער במנהטן. (במקור כתבתי "ספר" אבל במנהטן לא באמת קיימים ספרים, וגם בקריאה שניה זה היה נראה כאילו הוא יגלם סוכן מוסד שרוצה להיות ספר במנהטן, ע פ' לא דגושה והמון כרכים, או משהו. בהיותו אדם סנדלר, זה היה כמעט סביר)
נשבעת שאני לא ממציאה.
חברה ישראלית שאלה לא מזמן אם כבר הגשתי את התמונה והרזומה שלי למשרד הליהוק, כי הם מחפשים לא מעט ישראלים לתפקידים שונים. השמועה מספרת שחלק אפילו יצולם בתל אביב, כך שמצב שתוכלו לעשות רי-סקר, על איפה תל אביב נראית הכי טוב.
לירז צ'רכי, שאאל"ט שיחקה בסוף העולם שמאלה, אבל אני לא ממש יודעת על מה אני מדברת כי אני לא מבינה בקולנוע ישראלי, מושמת בהרבה פיות כשחקנית שמובילה ביותר לשחק את חברתו הפלשתינאית של זוהן.
שככה יהיה לי טוב.
אמאל'ה
זה מתחיל להזכיר את הבדיחה של סאות'פארק על רוב שניידר (טריילרים הנפתחים ב"רוב שניידר הוא…" ובסוף הם מגיעים ל"מהדק סיכות").
ולעניין הדוחק"ו בכלליות, מולטיפלקס (שהודות לאתר הוספתי ל RSS שלי) עשו על זה סטריפ נחמד השבוע:
http://www.multiplexcomic.com/archive.php?name=152
למעשה, מהדק הסיכות הוא רק ההתחלה
בעוד קטע גאוני של סאות'פארק, רוב שניידר מגלם מגוון תפקידים מרשים:
http://www.youtube.com/watch?v=LPo4ncmCz-8&mode=related&search=
אכן שחקן טוטאלי, שתמיד זוכה להתארח בסרטיו של חברו הטוב אדם סנדלר. לכן, סביר להניח שאם סנדלר נמצא בכל סרט כשלוש דקות במחיצתו של שניידר, חלק מיכולות המשחק יידבקו גם אליו.
גם אני חשבתי שזו טעות.
אבל במחשבה שנייה נראה לי שהכוונה שם היא להארי פוטר.
אכן.
בהתחשב בזה ש'צ'אק ולארי' נמצאים במקום הראשון, כדי לעקוף את לארי, 'היירספריי' צריך לעקוף קודם את הארי.
אם לסמוך על איתי שטרן וחיים אתגר
(או במילים אחרות, מהאנשים שהביאו לכם את "בקרוב הרולינג סטונז ובריטני ספירס בפארק הירקון") לירז צ'רכי תסתפק בסצנות לסביות בארץ. על פי הדיווחים ימית סול זכתה בתפקיד הנחשק.
תפקיד אחר שכבר אויש, הפעם במידה רבה יותר של וודאות, הוא של הידיד הישראלי, אותו יגלם עידו מוסרי. מוסרי כבר הספיק לשחרר הצהרה בסגנון "סנדלר היה ממש נחמד. הוא לבש מכנסים קצרים והתנהג כאילו הוא בן אדם רגיל!".
ממש משעשע
שבדרך הביתה היום ראיתי המון טריילרים שמאכלסים שחקנים וכו' באזור הרחובות 86-88… שם ההפקה, לפי השלט, You don't mess with the Zohan.
ורק לפני כמה שעות, כשקראתי את ההודעה שלך בעבודה, אני הייתי בטוח (אבל באמת) שאת לחלוטין צוחקת והמצאת את הכל.
ולו רק בגלל כריסטופר ווקן
את Pennies from Heaven המשמים (סליחה, אני יודע שדניס פוטר אמור להיות גאון, אבל זה לא נגמר) שרדתי רק בזכות השירה והריקודים של ווקן – בצירוף הכריזמה שלו, הוא פשוט תאווה לעיניים ולאוזניים.
תזכורת
ככה כריסטופר ווקן רוקד כשספייק ג'ונז מביים:
http://www.youtube.com/watch?v=iZLidy7pIQ8&mode=related&search=
ככה זה נראה כשג'ון טורטורו מביים (רומנטיקה וסיגריות):
http://www.youtube.com/watch?v=sEH5zmAtLks
והנה הוא ב-Pennies from Heaven:
http://www.youtube.com/watch?v=Y7rseCwM9mU
(מסתבר שהתבלבלתי ופה הוא לא שר)
אגב, קשה לחשוב על הוכחה טובה יותר מזו שהבאת לכך שג'ונז במאי מוכשר וטרטורו ממש לא.
עוד אגב, לאן לעזאזל נעלם ווקן? הסרט הטוב האחרון שהוא עשה היה 'סידורים אחרונים בדנבר'. שיחזור כבר, ועם אפשר, באותו סרט עם ניק נולטה.
לא ממש הוכחה
אני מוסיף וטוען שרומנטיקה וסיגריות נוצר בכוונה כסרט מכוער וחסר טעם. המערכה האחרונה מוכיחה בעיני שג'ון טורטורו שולט במדיום הרבה יותר ממה שנדמה לאורך רוב הסרט, כאשר האשליה של זבל טהור נשברת. הקליפ של Little Water Song בתחילת המערכה האחרונה פשוט יפהפה.
סמנו את מילותי, אחרי כמה סיבובים בטלויזיה ועיבוד אפשרי למחזה בימתי, רומנטיקה וסיגריות יהפוך ליצירת קאלט לפחות ברמה של היירספריי.
אוקיי, אז הוא אמור להיות גרוע.
הוא הצליח בזה מעבר לכל הציפיות. איך זה הופך אותו לטוב?
או, אם למחזר מהביקורת שלי:
"מהרגע הראשון ברור ש'רומנטיקה וסיגריות' הוא מאותם סרטים שנעשו בצורה עלובה ומגוחכת במתכוון. אין לי ספק שהדמויות לא גרוטסקיות בטעות, שהעלילה לא מבולגנת במקרה, ושטרטורו ידע טוב מאוד שהשחקנים שלו הם לא זמרים גדולים וששומעים את הזמר המקורי שר ברקע. הכול נעשה בידיעה מראש ובכוונה תחילה. אבל מה היא אותה כוונה, זאת רק השד יודע. אם הוא ניסה ליצור קומדיה שחורה, הרי שהסרט כמעט ולא מצחיק בכלל. אם הוא ביקש לקונן על הפתטיות של המין האנושי, הרי שהוא לא אומר שום דבר חדש. אם הוא בסך-הכול ניסה לזעזע, המטרות שלו קלות מדי. 'רומנטיקה וסיגריות' נורא מתאמץ להקצין ולעוות, אבל הוא לא בטוח את מה."
אין לי מושג מה האמירה
אני לא בטוח אפילו שיש סיבה להקצנה. יכול להיות שג'ון טרטורו פשוט נהנה ליצור סרט ממש גרוע ואז להראות לצופים ששרדו שהוא יכול גם לכתוב תסריט מרגש, להאמין באהבה, לביים קטע מוזיקלי נסבל ולהכניס צילום פסטורלי. מצד שני, אם לצטט מהביקורת שלי (מגזין במה):
"סרטים שמנסים להיות גרועים מבקשים שישפטו אותם לא לפי הדברים הטובים שבהם, אלא על העדרם. במקום שידברו על השימוש באור וצל, בחירת השחקנים, או על הפסקול המשובח, מבקש הבמאי שיצחקו על הסרט, או לפחות איתו. רומנטיקה וסיגריות חוטא לרעיון כאשר הוא מנצל את גריעותו כמקבילה להתפתחות הדמויות ובוחר בשלב מסוים להפסיק לעשות את ההפך ממה שצריך ולמעשה, להפוך לסרט טוב."
זה רק אני, או שכריסטופר הצעיר...
… נראה ממש כמו ג'וני דפ?
http://www.youtube.com/watch?v=d2LGSfw79QY
http://www.youtube.com/watch?v=30w1R6tlHMc
לא משכנע.
חוץ מזה שבקטע הראשון חלק מבימוי המצלמה אגריסיבי ולא יעיל, אני לא מכחיש שהשימוש שלו בשירים וריקודים מבריק, והוא גם במאי שחקנים מצוין. אבל העלילות לא מובנות (אם הן קיימות בכלל) ואת מרבית הדמויות כמעט בלתי אפשרי לזכור.
לא ראיתי את כל פועלו הטלוויזיוני – אפילו ביום כזה אני נגד עינוי הנפש – אבל מה שראיתי השאיר אותי אדיש במקרה הטוב, ומשועמם במקרה הרע.
אבל מקרגור הזה ממש חמוד.
פוטר הוא לא במאי שחקנים טוב
הוא לא במאי בכלל. הוא תסריטאי. את התסריטים שלו מביימים אחרים.
והוא לא תסריטאי קולנוע אלא טלוויזיה. לכן בעייתי לשפוט את עבודתו על פי העיבודים שנעשו לה לקולנוע, גם אם האחראי להם הוא פוטר בעצמו. כריסטופר ווקן שיחק בגירסה האמריקאית המקוצרת של "Pennies from Heaven". הגירסה המקורית הבריטית היא זו מ-1978 עם בוב הוסקינס.
לא ראיתי אף אחת מהגירסאות ל"Pennies from Heaven", אבל ראיתי את העיבוד הקולנועי ל"הבלש המזמר" ואת העיבוד המקורי לטלוויזיה ואין מה להשוות. האחד קישקוש מרגיז ושטוח, השני יצירת מופת מעוררת מחשבה והזדהות.
אופס.
סליחה, אכן טעות שלי (ידעתי שהוא בעיקר תסריטאי, אבל טעיתי לחשוב שהוא גם ביים את התסריטים שלו).
בכל מקרה, אני יודע שהוא כתב בעיקר לטלוויזיה, ואני שופט אותו לפי סדרות הטלוויזיה שלו, שעם העלילה והדמויות שלהן התקשיתי להסתדר.
ראית את ''קריוקי'' ו''לזרוס הקר''?
לא, וחלק.
רד ציין משהו על טלוויזיה שאני מאוד מסכים איתו, והוא הצד השני של המטבע לטיעון שנורטון העלה: סדרות טלוויזיה דורשות המון השקעה מהצופה. בתמורה, הן יכולות לעשות הרבה יותר עם פיתוח דמויות ועלילה, וההזדהות הרגשית של הצופים יכולה להיות עמוקה הרבה יותר (עם הדמויות והיקום בו הן פועלות).
ראיתי את שני הפרקים הראשונים של 'לאזארוס הקר' ולא המשכתי, ראיתי די הרבה פרקים מ-Lipstick on Your Collar (אבל לא שרדתי עד הסוף) וראיתי כמה פרקים מ'הבלש המזמר'.
אני מודה ומתוודה שדעתי על פוטר שהוצגה כאן היא נחרצת מדי בשביל מישהו שלא ראה את כל מכלול יצירתו – ושאפילו לא ידע שהוא לא ביים בכלל, אלא רק כתב. ובכל זאת, כל מה שראיתי, לא אהבתי.
''לזרוס'' הוא ההמשך של ''קריוקי''
ולפעמים קשה להבין מה רוצים ממך שם מבלי להכיר את הסדרה הראשונה. ויחד עם זאת, שתי הסדרות זכורות לי כיצירות מופת מהמפעימות ביותר שראיתי. עשית לי חשק לצפייה מחודשת.
איפה אפשר להשיג בימינו את לזרוס הקר?
אני מתה לראות אותה מאז שכמעט התחלתי לילל באמצע קורס שבו הקרינו אחד הראיונות האחרונים איתו (אם לסכם: אני קם כל בוקר ומתלבט בין להתפתל מכאבים לבין לא להיות צלול מספיק בשביל לכתוב, כשמצד שני, עם יותר מדי כאבים אני לא יכול לכתוב פיזית. ואני רק רוצה להספיק לסיים את היצירה האחרונה הזו), אם לא האחרון בהחלט.
שתי הסדרות מעולם לא יצאו ב-DVD
עקב בעיה של זכויות – מדובר בהפקה יוצאת דופן בה שיתפו פעולה ה-BBC ו-Channel 4. כיום לא ברור מי מבניהן מחזיק בזכויות, וזה מעכב כל נסיון להוצאה מסודרת שלהן.
יש לי את "קריוקי" בוידאו, ואיפשהו אצל ההורים גם את "לזרוס". אני מקווה.
כן ולא
מבחינה עלילתית – זכור לי שב"לזרוס" מופיעות סצינות מ"קריוקי" בתור זכרונות של הדמות של אלברט פיני.
ומבחינה רעיונית – נכון ש"לזרוס" עוסק לכאורה במיליון דברים ש"קריוקי" לא קשור אליהם, כמו טכנולוגיה וקפיטליזם. אבל בין השורות יש לשתי הסדרות מכנה משותף – שתיהן עוסקות בתודעה האנושית.
אומנם עברו הרבה שנים מאז שצפיתי בהן, אבל הן זכורות לי כיחידה אחת רציפה.
כן ולא
יש כמה סצינות עם הדמויות מ"קריוקי", אבל הן קצרות וקטועות, ואין להן חשיבות עלילתית של ממש שאני זוכר.
אז נכון שלשתי הסדרות יש מכנה משותף (וזה לא מפתיע, שהרי הן של אותו יוצר ונכתבו בסמוך זו לזו), אבל זה לא הופך את לזרוס להמשך את קריוקי יותר מאשר "רטטוי" הוא ההמשך של "משפחת סופר על" (ולא היה הופך להמשך גם אם הדמות של מר סופר על הייתה מופיעה בו בתור אורח במסעדה).
ולמען הסר ספק: גם אני מאוד נהניתי משתי הסדרות הללו (מ"לזרוס הקר" יותר, עד כמה שזכור לי).
אני לא יודע לדחות סיפוקים
החדשות הטובות – הפרק הראשון של "קריוקי" הוא עדיין יצירת מופת מטלטלת.
החדשות הרעות – אין, בינתיים.
אז ניאלץ שלא להסכים.
אמנם יש שיאמרו שהעובדה שגדלתי על "שפתון על צווארונך" מסבירה אחוז ניכר מבעיותי הנפשיות, אבל זה לעולם לא יפריע לי להגן על עובדת היותה יצירת מופת. גאון, דניס פוטר. וגם, אם זכרוני אינו מטעני, ג'ינג'י ונחמד, שהצליח להיות מבדר נורא בראיון שהוא נתן כשהוא גסס בכאבים איומים. בהערצתי הנצחית הוא זכה, לחלוטין.
רוב הסיכויים שיש לפחות עוד שיא אחד הקיץ
הפתיחה הכי טובה לסרט מצוייר באנימציה רגילה
ופה יש לסרט מתחרים רציניים (סרטי ילדים)
מישהו יודע
אם arctic tale מגיע לארץ?
אין לי מושג. לא בקרוב.
אני מצטער אבל אני פשוט לא יכול להאמין...
שאדם שנקמן עשה סרט טוב, פשוט לא יכול.
אני חושב שכל ההצלחה בביקורות של "היירספריי" היא חלק מקונצזס שמטרתו היא שכל מיוזיקל שנראה מבטיח, מפוצץ בכוכבים, ויש בו מישהי שיכולה להיות הכוכבת העולה הבאה של הוליווד, יקבל ביקורות טובות גם עם הוא גרוע (הדוגמא הכי טובה שאני חושב עליה היא 'נערות החלומות'),
אני גם יכול להבטיח לכם שניקי בלונסקי תזכה השנה באוסקר למרות שלא מגיע לה.
מי בכלל צריך את הרימייק הזה?
Spray היה אחלה סרט, ואני לא רואה איך הסרט הזה תורם משהו.
הרי עושים אותו בדיוק באותה צורה, זה לא שלוקחים אותו והופכים את העלילה ליותר עדכנית – אז למה?
סתם מיותר.
''בדיוק באותה צורה''?
כלומר, חוץ מזה שבמקור זה לא היה מיוזיקל, ועכשיו כן?
הסימפסונס
למישהו יש מושג למה כרגע נראה שהקרנות הבכורה של הסרט מחר ובשאר הסופ"ש יערכו רק בקולנועים הנידחים של מודיעין, אשקלון, קרית ביאליק, באר שבע ורעננה (טוב, וסינמה סיטי, אבל אין לי איך להגיע לשם), לפי טיקט.נט לפחות? למישהו פה יש מקור מידע חלופי ויותר מעודד? נגיד, משהו באיזור המרכז, כמו, למשל, תל אביב?
אני לא יודע,
אבל הגיוני שטיקטנט עדיין לא עידכנו את לוח ההקרנות שלהם לשבוע הבא במלואו.
אבל זה לא שבוע הבא, הקרנת הבכורה
אמורה להיות מחר! נשמע לי לא הגיוני משום מה שהמקום המרכזי היחיד שבו היא תיערך הוא סינמה סיטי, ומצד שני נשמע לי לא הגיוני שיום לפני עדיין אי אפשר להזמין כרטיסים לאחד הסרטים המצופים של השנה (כמעט כמו 'שודדי הקאריביים – טורטית של איש מת')…
זה בסדר, אתה יכול להרגע
הסימפסונס יוקרן גם בחן דיזנגוף בתל אביב. לא יודע למה עוד אי אפשר להזמין כרטיסים, אבל האמת, אני לא חושב שזה נחוץ.
ולוח ההקרנות שלנו יתעדכן הערב.
אם כבר מדברים עליו,
זה בכוונה שאין פירוט הקרנות לגלובוס?
האיכות אולי נמוכה, אבל לפחות יש הנחה.
הסימפסונס
אני הזמנתי כרטיס ליס פלאנט.
מה בקשר לאיימקס בביאליק?
הוא נפתח?
בשבוע הבא.
*קרית* ביאליק
להרבה אנשים משפט כמו "מה בקשר לאיימקס בביאליק" יגרום להם לתהות מתי פותחים איימקס ברמת גן ולעזאזל למה במקום פקוק ובלי חניה?
כנראה שאותם אנשים
צריכים לצאת מאיילון מדי פעם.
אבל אם הם ייצאו מהאיילון
הם עלולים ליפול למטה משולי כדור הארץ!
קשה להאמין, אבל ואל קילמר מתחיל להזדקן.
ובמהירות…
http://www.starmuscle.com/2007/07/19/val-kilmer-is-fat/
נתוני הארי בישראל
באתר של לב נאמר כך:
"הסרט החדש "הארי פוטר ומסדר עוף החול" פתח בבתי הקולנוע ברחבי הארץ וביניהם לב אלרם שברמת גן ביום חמישי האחרון ה19/7 כשביום הראשון להקרנתו צפו בו 24,300 איש. סה"כ הכנסה של 803,000 ש"ח. זהו יום הפתיחה הגדול ביותר שהיה עד כה בישראל. בסופשבוע הראשון להקרנתו 19-21 ביולי צפו בסרט מעל 69,000 צופים והוא גרף מעל 2.2 מליון ש"ח!!! הסרט מוקרן בקולנוע לב אלרם וב-30 בתי קולנוע נופים ברחבי הארץ".
והשאלות הם:
האם המידע מדוייק?
מתי יהיה דו"חקו ישראלי?
האם הסכום הוא כדי לעודד אותי לתרום עוד 35 ש"ח למפיצים? (שאלה קנטרנית!).
איך אני יכול להשוות את הנתונים האלה למשהו אחר?
למשל, האם 30 בתי קולנוע זה הרבה או מעט?
האם השאלות הללו שייכות לכאן או לשו"חקו הקודם או לביקורת על הסרט?
מה המצב של הסרט בשבוע השני?
אם זה לגיטימי (כי אנחנו לא האייל הקורא ;-) – מה המצב של מכירות הספר בישראל?
למה חם?
אשמח מאד לקבל תשובות למקצת השאלות הללו או כולם, ובכלל כל המרבה בנתונים על הארי פוטר (השולתתתת!1) הרי זה משובח ומרבה נחת.
נ.ב. יחי המשקפופר החנון רב הפעלים והמשובח למקרא! ולמרות ההשפעות של השעה המאוחרת אני באמת מחפש אינפורמציה וקצת מתוסכל מזה שאין מידע מסודר על מה שקורה בישראל בתחומים אלו.
הוא מדויק ככל שניתן שהוא יהיה מדויק.
הווה אומר: המפיצים אולי שיפצו טיפה את הנתונים, אבל הגיוני שהסרט הזה הרוויח יפה (אם, נאמר, הם היו מנסים לומר את זה על 'פליקס 2' הייתי טוענת שזה קשקוש מוחלט).
קצת מוזר לי שדווקא "לב" פרגסמו את הנתונים האלה – לא ייצא להם מזה שום דבר. הסיכוי שמישהו יראה את 'הארי פוטר' באחד מבתי הקולנוע האחרים (כן, 30 זה הרבה) גדול עשרות מונים מהסיכוי שמישהו יראה את הסרט בלב אלרם, כך שהם בעיקר עוזרים לגלובוס להרוויח (כן, זה מושך אנשים לראות את הסרט – מין "אל תהיו היחידים שנשארו בבית. אל תהיו היחידים שלא יודעים על מה אחרים מדברים").
בינינו, אני לא מאמינה שיהיה דו"חקו ישראלי. זה די קשור לפרנויה של חברות ההפצה ולרצון שלהן לצאת טוב, אבל אנחנו ארץ קטנה ואין פה יותר מדי אנשים שהולכים לקולנוע. אם יתפרסם דו"חקו כזה, לאנשים יהיה קשה להתרגל לפרופורציות של ישראל, וכל סרט שירוויח 1000 שקל בסופ"ש יראה לנו עלוב, גם אם בפועל יש יותר סרטים שמרוויחים את הסכום הזה מאשר סרטים שמגיעים למיליון.
עד כאן תשובות לדברים ששייכים לאתר הזה.
נ.ב
בשאלה לגבי השבוע השני לא ציינת אם בארץ או לא. אם בחו"ל – הנתונים נמצאים בדו"חקו הנוכחי. אם בארץ – עכשיו סוף השבוע השני שלו על המסכים פה אז עוד אין נתונים. אני מניחה שגם לא יהיו.
סלח לי,
אבל הפוטריסטים האמיתיים לא הולכים לסרט, שהוא בסה"כ גיבוב פיסות חיקוי עלובות, וכמה אפקטים מגניבים.
רק כדי להעמיד דברים על דיוקם.
סלח לי,
דברי בשם עצמך :)
מממ... לא.
אם לא מפחד לספוילרים לספר השביעי, הייתי נכנסת לך לכל פורום/אתר/קהילת ה"פ ומוכיחה לך אחרת.
(אני? אני לא פוטריסטית ולא ראיתי את הסרט החמישי. אני סתם האופוזיציה).
אם הפוטריסטים האמיתיים לא הולכים לסרט,
טוב יעשו הפוטריסטים האמיתיים אם ימנעו מלחוות עליו דעה.
אם הפוטריסטים האמיתיים לא הולכים לסרט,
לא.
הפוטריסטים האמיתיים ניגשים לעבוד על פאן-פיק חדש בשם "I Now Pronounce you Ron and Harry".
מה עם ביקורת סימפסונס?
מה עם ביקורת סימפסונס?
מצטרף
מדי מגיעה הביקורת?
ראיתי אתמול, וזה סרט מעולה!
מעולה, מעולה, מעולה!
כ"כ הרבה בדיחות, וחלקן על הצופים…
מה עם ביקורת סימפסונס?
בדיוק מה שרציתי לכתוב?
איך זה שכבר יומיים המשפחה הצהובה מוקרנת על מסכי הקולנוע ועדיין נבצרה מאיתנו הזכות לקרוא ביקורת עליה?
ובקשר לתגובה שעליה אני מגיב-
מחזק!
סרט גדול!
כן, כן, מה שהם אמרו.
זאת אומרת, לא בדיוק – הסרט לא יצירת מופת, אבל נהניתי הרבה יותר מב-"רטטווי".
אלוהים,
כנראה שאני בכל זאת היחיד שחושב שהסרט הזה היה צריך לצאת ישר לוידאו, אם בכלל.
אלוהים,
לא אתה לא. כסרט, הוא פשוט גרוע. סתם כפרק, הוא בינוני לחלוטין. העלילה נראית כאילו כתבו אותה ברגע האחרון על מפית ניר, הדמויות הרבה פחות מפותחות מכפי שהן (לעיתים) בסדרה עצמה, וחלק גדול מהחומר ממוחזר.
מצד שני, גם ביום רע, הומר מצחיק יותר מרוב שאר הדברים בעולם.
טוב, טוב, די, נכנענו.
חכו 5 דקות ותהיה לכם ביקורת.
טריילר חדש
טוב אני לא באמת יודע עד כמה הוא חדש, אבל הטריילר החדש ל"פסק דין מוות" נראה פשוט מעולה:
http://www.apple.com/trailers/fox_atomic/deathsentence/trailer/
כרטיס רב-חן
עד היום עוד לא קיבלתי מכתב הבייתה שמכריז על ביטולו. אתמול השתמשתי בו והעבירו לי אותו בקופה בלי בעיות. עוד 2 נקודות למלאי :-)
אוקיי, אנחנו רשמית מוצפים בברווזים. מתי מתחילה כבר עונת הארנבות?
כנראה שעכשיו
סליחה, התכוונתי לעכשיו.
לא מקובל עליי
אין דבר כזה יותר מדי ברווזים