זה לא חידוש גדול שאנשים הולכים לקולנוע כדי לצחוק, אבל בדרך כלל הם אוהבים לראות גם יריות. בעונה הזאת לצחוקים יש יתרון עצום על פני היריות. רוב סרטי האקשן אכזבו, ומנגד, 'הנגאובר' הוביל את הטבלה שבועיים ברציפות. השבוע, עוד שני סרטים חדשים עלו לאקרנים – שניהם קומדיות – ובכל זאת, איכשהו כל הסרטים האלה לא אכלו אחד את השני אלא הצליחו במקביל, בעוד שצריך לרדת עד למקום החמישי השבוע כדי למצוא קצת אקשן.
אל המקום הראשון נכנסה הקומדיה הרומנטית 'ההצעה', שהגיעה במקביל גם אלינו, עם סנדרה בולוק וריאן ריינולדס. מי זו סנדרה בולוק כולם יודעים, אבל ריאן ריינולדס הוא עדיין שם לא מוכר יחסית. תזכורת: הוא זה שגילם את ווייד/דדפול ב'וולברין', למשך כמה דקות (בגרסה עם הפה), והשתתף גם בסרטים כמו 'רק ידידים', 'בלייד 3', ועוד שורה של קומדיות לא מאוד מצליחות שלא הגיעו לארץ. הוא חתיך, הוא מצחיק, הוא כריזמטי, ובעצם לא ברור למה עד היום הוא לא הפך לכוכב גדול יותר. 'ההצעה' בטח יעזור לשפר את מצבו: הסרט הפתיע, עם הכנסות של 34 מיליון דולר בסופ"ש. זאת אמנם לא פריצה בסדר הגודל של 'הנגאובר', אבל זאת תוצאה מאוד יפה בשביל קומדיה רומנטית. זאת גם הפתיחה הגדולה ביותר בקריירה של סנדרה בולוק, שמשום מה עד היום לא השתתפה באף סרט שפתח עם מעל 17 מיליון דולר. אמת לאמיתה.
ב'ההצעה' בולוק היא עורכת ניו-יורקית קשוחה בהוצאת ספרים, שנקלעת לבעיות גרין-קארד ומכריחה את המזכיר שלה להעמיד פנים שהם מאורסים. לא בדיוק חומר פורץ דרך. המבקרים הגיבו כצפוי, באופן פושר – אבל הקהל דווקא הגיע. אולי זה פשוט משום שהמגזר קצת הוזנח לאחרונה – זוהי הקומדיה הרומנטית פרופר הראשונה שהגיע לאולמות מזה חודש וחצי.
בינתיים, 'הנגאובר' (אוקיי, 'בדרך לחתונה עוצרים בוגאס') לא מפסיק לרגע להיות התופעה המדהימה של הקיץ. הוא אמנם פינה את המקום הראשון השבוע, אבל עשה את זה בסטייל: הירידה בהכנסותיו מהשבוע שעבר היתה 18 אחוזים בלבד. אין דברים כאלה. 'הנגאובר' הכניס השבוע עוד 27 מיליון דולר, מה שמעלה את הכנסותיו הכוללות ל-153 מיליון, ואם ימשיך בקצב הזה הוא יעבור את ה-200 בקלות.
ספיקינג אוף 200 מיליון דולר: 'למעלה' הפך השבוע לסרט השני השנה שעבר את הקו החגיגי הזה. המאבק בינו לבין 'סטארטרק' על תואר הסרט המצליח של הקיץ (בינתיים) הולך ומתחמם. שני הסרטים יורדים לאט (30% ל'למעלה'; 14% ל'סטארטרק'. נראה שבכל זאת יש דברים כאלה), וההפרש בינהם הולך ומצטמצם. כרגע המצב בהכנסות כוללות הוא 224 ל'למעלה', 239 ל'סטארטרק' והטראגי הוא שהמאבק הזה ייאבד את המשמעות שלו, כנראה, בעוד כמה ימים – אבל לזה תיכף נגיע.
אל המקום הרביעי נכנס 'Year One', או בשמו העברי הלא-ממש-מביך(!) 'פרה-היסטרי'. זאת קומדיה היסטורית או פרה-היסטורית, שבה ג'ק בלאק ומייקל סרה מתחילים כאנשי מערות, וממשיכים בפגישות עם שורה של דמויות תנ"כיות והיסטוריות. הסרט נשחט בביקורות, הטריילרים לא היו מצחיקים, ובכלל, הפיץ ריח של כשלון מתקרב במשך חודשים – אבל בסופו של דבר הוא סירב להיכשל. הוא פתח עם 20 מיליון דולר – לא סכום שמצדיק חגיגות וריקודים ברחובות (תקציב הסרט מדווח כ-60 מיליון), אבל גם לא נפילה.
כן, אז עם כל הקומדיות האלה בצמרת, מה בעצם קרה לסרטי האקשן? בעיקר נפילות. 'חטיפת הרכבת התחתית 123' נפל ב-51% אל המקום השישי. 'שליחות קטלנית: התעוררות' עומד לסיים את חייו הקצרים מהצפוי בעשיריה, עם הכנסות של 120 מיליון דולר מאכזבים בלבד, ו'מלאכים ושדים' עזב את העשיריה כבר השבוע, עם 128 מיליון בקופה.
המצב הזה עומד להשתנות בשבוע הבא. או ליתר דיוק: ביום רביעי הקרוב. כבר הרבה זמן ברור ש'רובוטריקים: הנקמה' עומד להיות הפתיחה הגדולה של הקיץ הזה, והסיכוי הטוב ביותר לשבירת שיאים. הסרט יוצא כבר ביום רביעי, ועל פי ההערכות הפחות אופטימיות יגיע ל-150 מיליון דולר עד לסוף סוף השבוע. ההערכות היותר אופטימיות מדברות על 200. מלבדו – ובניגוד בולט – תצא גם הדרמה המשפחתית 'שומרת אחותי'.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
קצת קרדיט לקוראי האתר..
מן הסתם מי שקורא את הדוחקו מכיר קצת שחקנים מפה ומשם. אז מילא אם לפני שבועיים התייחסתם לשלישיה של "ההאנאובר" כאלמונים, אבל גם לריאן ריינולדס? קצת קרדיט כאמור..
וחוץ מזה, עוד דוחקו כיף, יהיה מעניין שבוע הבא..
בי נשבעתי, לעולם לא עוד
לעולם לא אתייחס לשחקן כלשהו כ"לא כוכב", "לא מפורסם", "לא מוכר יחסית", או "פחות מפורסם מהאפיפיור".
()
יששש, גרמתי לרד להשבע!
יכול להיות משחק משעשע..
ידעתי שאני מכיר את ריאן ריינולדס מאיזשהו תפקיד בולט,
ולא סתם מכל מיני קומדיות שלויות ובלייד 3, אבל הייתי צריך לבדוק כדי להיזכר שזה בכלל היה בסדרת טלויזיה בה הוא כיכב:
http://www.tv.com/show/221/summary.html
ידעתי שאני מכיר את ריאן ריינולדס מאיזשהו תפקיד בולט,
האמת, אני בכלל מכיר את ריאן ריינולדס מסדרת טלויזיה אחרת, ששודרה בטלויזיה החינוכית:
http://www.imdb.com/title/tt0101099/
מה זו הסדרה הזאת?
לא נשמע מוכר. איך קראו לה בעברית?
בדיוק אותו הדבר, הילסייד
(אולי לעתים "תיכון הילסייד", מי זוכר?) והיא הייתה גרועה במיוחד.
מה זו הסדרה הזאת?
בישראל קראו לה "תיכון הילסייד", ואכן היא הייתה סדרה גרועה במיוחד, על גבול החלטורה (על אף שתי עונות), עם צילומי פנים בלבד, משחק גרוע ועלילה לא מסעירה בעליל. אם אני לא טועה מדובר בהפקה קנדית. קווין ריינולדס שיחק מישהו צעיר משאר הדמויות (נגיד שכולם היו בכיתה י"א, אז הוא היה בכיתה ט') שתמיד מקבל כאפות ובשלב מסויים מתחבר לפושטק המגניב והמושך מכיתה י"א.
אלוהים, עשה שהמידע הזה ייצא לי מהראש!
אני מכירה אותו מפה,
http://www.imdb.com/title/tt0137330/
ויצא לי לראות אותו בעוד כמה מקומות, כמו בלייד וסקס והמסעדה הגדולה.
ואני לא מבינה איך מישהי שרואה אותו בבלייד יכולה לשכוח אותו…
אני חייבת להבין את הקטע הזה,
של לשים לינק לIMDB/TV.com, אבל לא לכתוב את השם של הסרט/סדרה מעל.
בכלל אני נגד ללנקק בלי להסביר מה יש בתוך הלינק.
צודקת, סליחה.
קומדיה בשם:
הו-דה-לולי.
מש''א
אין לי מושג מה זה אומר, אבל כן. בהחלט.
איך לעזאזל הצלחתם לשכוח
את הסדרה המיתולוגית האודיסיאה שבה הוא כיכב?
http://www.imdb.com/title/tt0103504/
זה כנראה, לפי מה שכותבים פה, הסרט הכי טוב שהוא עשה:
http://www.imdb.com/title/tt0810988/
[מאוד מאוד שווה לראות.]
מצד שני זה גם הסרט היחיד איתו שראיתי בינתיים אז בספר שלי הוא סבבה עד הודעה חדשה.
נתקלתי בו לראשונה בפרק של תיקים ואפלה.
אבל זיהיתי מיהו רק אחרי שברג שבה את ליבי.
רייאן ריינולדס היה השבוע אצל ג'ימי פאלון.
זה לא הריאיון עצמו. לא הצלחתי למצוא אותו.
http://www.latenightwithjimmyfallon.com/blogs/2009/06/ryan-reynolds-shuffleboard-iphone-apps/
''מן הסתם''?
אז בוא אספר לך שאני קורא דו"חקו כל שבוע, ואין לי שמץ של מושג מי זה ריאן ריינולדס.
אה, והשבועה של רד לא תופסת. גם כי היא לא מוצדקת, וגם כי אין אלוהים.
היסטרי
דווקא אני זכרתי שהטריילר של YEAR ONE גרם לי לצחקוק קליל, אבל אולי זה היה צחקוק של מבוכה.
בכל מקרה, הנגאובר מוצג בארץ? מישהו יודע אם שווה ללכת לראות?
יגיע ב-30.7
תחת השם האידיוטי 'בדרך לחתונה עוצרים בוגאס'.
היי,
בתור חובב עין הדג ששוהה כרגע בחופשה בארה"ב אני יכול להמליץ בחום על הסרט.. הלכתי אליו בלי ציפיות מיוחדות, חשבתי שזה סרט סטייל אמריקן פאי (במקרה הטוב..) אבל מהרגע שהוא התחיל אני לא הפסקתי לצחוק. כמובן שלאווירה תרמו שאר הצופים שהתגלגלו מצחוק.
סה"כ סרט בנים עם קטעים קומיים אדירים ברמה יוצאת דופן, אני באמת לא זוכר סרט כל כך מצחיק בשנים האחרונות..
ד"א, גם הבחורה שראתה איתי את הסרט הסכימה שהסרט היה מצחיק בצורה יוצאת דופן..
מצד אחד, יהיה מעניין מאוד שבוע הבא. סוף סוף סרט שהולך לנפץ את הקופות לפי הספר; אני עם האופטימים, רובוטריקים 2 ידהר ל-200$ מיליון כמו סוס הבורח ממפעל דבק. מצד שני, אני מעדיף לראות את הסרט הזה מתרסק, שליחות קטלנית 4 סטייל. מה שלא יקרה. עולם אכזר.
ומה הקשר של... גמד-אובמה לכל הסיפור?!
ההישג הכי גדול בקריירה של רייאן ריינולדס
הוא כמובן החתונה עם סקרלט ג'והנסון, ואת זה היה צריך לציין בדוחקו:)
תיקון קישור
הקישור ל"הצעה" מוביל לאתר של Year One.
ידיד שלי פתח קבוצה בפייסבוק למחרימי קולנוע גלובוס והוא ישמח אם תצטרפו.
http://www.facebook.com/group.php?gid=88205103060
(אל תחפשו אותי שם, בנוסף להחרמת גלובוס אני מחרימת פייסבוק)
ניסיון (כושל, סביר להניח) להסביר את ההתנהגות המוזרה של הקופות
כבר שבועיים יורד רצוף גשם באזורים לא מעטים בחוף המזרחי. לא כזה רגיל באמצע יוני. אולי זה משפיע על מוטיבציה של קהלים שונים בדרכים משונות.
לא נראה לי
אכן יורדות כמויות מטורפות של גשם יחסית לתקופה… אבל אם היה לי זמן לראות סרט ויורד גשם בחוץ, הייתי דווקא נשאר בבית ומשתמש באחד ממליון השירותים שמביאים את הסרטים אליך הביתה (Netflix, BB Online, On demand וכו').
נו, בדיוק
ייתכן מאוד שההתנהגות שכרגע תיארת אחראית להקטנת ההצלחה של סרטים לנערים וצעירים, בעוד שסרטים למבוגרים יותר מצליחים.
למה ההבדל? אולי, למשל, בגלל שיש הבדל בין לצאת לסרט בגשם לבין לצאת לסרט בגשם בתחבורה ציבורית.
בכל מקרה, אני בהחלט חושד שיש קשר בין מיעוט הצופים בסוגי סרטים מסויימים לבין העובדה שהקיץ הזה באמריקה הוא בינתיים בכלל לא קיץ, אלא גשם נון-סטופ.
טיזר טריילר לאוואטר (לא זה של קמרון, השני):
http://www.youtube.com/watch?v=e0ZjjMBXMpk&eurl=http%3A%2F%2Fwww.slashfilm.com%2F2009%2F06%2F22%2Fthe-last-airbender-trailer%2F&feature=player_embedded
האם אני טועה או שזהו העיבוד הכי מהיר שנעשה לסדרה מצוירת אי פעם? (הסדרה עצמה נמשכה שלוש עונות ונגמרה בשנה שעברה)
מדברים על the last airbender כבר מאז סוף העונה השנייה
וזה ייצא רק בקיץ הבא, אז לא נראה לי שרצו עם זה יותר מדי.
בקשר לטריילר עצמו ( לעונה 1 של הסדרה, עליה הסרט מתבסס):
זה נראה כאילו הוא שם כשמדינת האש מתקיפה את המקדש של נוודי הרוח. הוא לא אמור להיות קפוא באיזה גוש קרח באותו זמן? על זה הסדרה מבוססת, שהוא פספס את תחילת המלחמה ועכשיו הוא צריך לתקן את זה 100 שנה אחרי.
אני יודעת שזה רק טיזר
אבל הוא כ"כ רציני ומלא פאתוס וזה קצת מאכזב. לאן נעלם חוש ההומור של הסדרה?
אני מעדיפה לזכור את ריאן ריינולדס כ"זה שעתיד לשחק את דדפול בצורה הנכונה בעוד שנתיים."
את וולברין עדיף פשוט להדחיק.
תוצאות האמת
למעלה ירד ב24 אחוז והכניס 23.5 מיליון וסטאר טרק בכלל לא ירד אלא עלה באחוז אחד והכניס 5.5 מיליון.בהכנסות כוללות למעלה עם 226 מיליון וסטאר טרק עם 240 מיליון
ג'יז
זה נהיה עוד יותר מעניין. איזה מין סרט זה שעולה בשבוע השביעי שלו? מה הוא, טיטאניק?
אין ויכוח על זה שהוא עמיד.
לעומת זאת, כשהסכום השבועי הוא *יחסית* כ"כ קטן, כל שינוי מזערי בסכום מיתרגם לשינוי משמעותי באחוזים.
בקיצור, זה די רנדומלי. פחות מדהים סטטיסטית.
ברור שזה פחות מדהים
מאשר אם הוא היה עושה את זה כשהוא עדיין הכניס סכומים משמעותיים יותר. ועדיין זה מהלך מאוד נדיר, בעיקר כשמספר הקולנועים שבהם הסרט מוקרן פחת בסופ"ש הזה, ובעיקר כשאין שום חג או תירוץ אחר (מלבד מחסור זמני באקשן) לתלות בו את העליה.
מה העניין עם הבאז לרובוטריקים 2?
החוק הלא כתוב אומר, בפעם האחרונה שבדקתי, שפתיחת סרט ההמשך תלויה באיכות הסרט הראשון. למרות שהיו כאלה שאהבו את רובוטריקים הראשון (זכותם), בסה"כ האווירה הכללית היא של סרט-בכלל-לא-משהו עם קטסטרופה-מוחלטת-באגף-האקשן. לראיה: 57 אחוז עגבניות רקובות.
למישהו יש הסברים לעניין? האם הפרנצ'ייז עד כדי כך מגניב בפוטנציה שהוא ייצר באז בכל מצב ובכל סיטואציה? או אולי אלו הטריילרים (אישית חיבבתי אותם)? או שסתם העולם השתגע? כן. זו בטח האפשרות האחרונה :]
57% זה לא רע.
וכשהסרט יצא האחוזים שלו היו טובים הרבה יותר. הביקורות בארה"ב היו חיוביות במידה מפתיעה. בארץ (וגם בשאר העולם, נדמה לי) היתה הסכמה רחבה הרבה יותר על כך שמדובר בסרט גרוע. גם הציון שלו בימד"ב לא רע בכלל (7.4). העובדה היא שהרבה אנשים לא רק ראו את 'רובוטריקים' אלא גם אהבו אותו. אני אולי לא מסכים עם ההערכה הזאת, אבל לצרכי חישובים קופתיים הוא נחשב לסרט טוב.
אכן זכותם (וזכותי)
אין לי מושג מה היה כה רע ברובוטריקים. גם סרט ההמשך בעיני היה מוצלח. מאד אפילו. חשבתי שאולי באמת משהו לא בסדר איתי אז הלכתי להוריד כמה פרקים מהסדרה המצוירת. נהניתי מהערך הנוסטלגי אבל מייקל ביי ביום גרוע לא מתקרב לתהומות הטמטום של הסדרה, ואל תתחילו לדבר איתי על הסרט המצויר מ-1986 (הם רוקדים! רוקדים!!!).
מה העניין עם הבאז לרובוטריקים 2?
בסופו של דבר זה ההכנסות. הסרט הראשון הכניס מעל ומעבר למה שהוא עלה והביא רווחים, ולכן השתלם לעשות המשך. זה לפחות מנקודת מבטם של החברות המפיצות. מבחינת היוצרים עצמם אלה פשוט סרטים כיפים ששווה להמשיך ולחקור.
המבקרים לא ממש אוהבים את מייקל ביי, אבל הקהל לרוב מת עליו. אני לא אוהב חלק גדול מהסרטים שלו אבל ברובוטריקים הוא באמת קלע בול ונתן גרסה שתואמת את זיכרונות הילדות מהסדרה וגם נותנת בידור ברמה גבוהה. הסרט הראשון היה נהדר והשני אפילו יותר טוב, לכן אין שום סיבה לא להמשיך לעשות סרטים כאלה (שלישי כבר בתכנון), ואני ממליץ בחום לכל חובבי האקשן והרפתקאות לראות וממש לא להתייחס לביקורות. נראה לי שמעולם לה היה סרט כמו הרובוטריקים, מהבחינה שדעות המבקרים לגביו לא תואמות באופן כל כך בוטה את אופי הסרט ותגובת הצופים אליו.
תמונות אמיתיות ראשונות מתוך ''עליסה בארץ הפלאות'' של ברטון..
http://www.firstshowing.net/2009/06/21/first-look-tim-burtons-trippy-new-alice-in-wonderland/
הולי...
דפ מזעזע ואף מבחיל מידי לטעמי בעוד שחוסר הפרופורציה הגופנית "והגיישיות" היפנית בשילוב עם הצוואר של נשים אפריקאיות עם טבעות צוואר של המלכה האדומה והעוצמה המחשמלת והבוהקת של המלכה הלבנה מצאו חן בעייני.
נראה מה יהיה.
לאאאא הוא הרס את הכובען מטורף
אבל ממש הרס. בלי אפשרות שזה אפילו יראה טוב…מה הם חשבו לעצמם?
שהיו עושים אותו מצידי כמו ווילי וונקה, היה לזה פוטנציאל הצלחה- אבל מה זה?
רק מקווה לא להתאכזב (יותר מדי) כמו מסוויני טוד
יש דבר כזה, ''טים ברטוני מדי''.
ג'וני דפ והלנה בונהם קארטר נראים זוועה. התמונות האלה עברו את הגבול בין "מוזר באופן חינני" ל"מעוות".
יש דבר כזה, ''טים ברטוני מדי''.
לפי דעתי זה מעולה ומתאים למטרה כי אליס זה ספר מעוות וסוריאליסטי.
ולדעתי אין לזה בכלל מראה ברטוני, זה לא גותי בשום צורה והצבע השולט פה הוא לא שחור וגוונים כהים.
אבל הלנה נראית כמו תינוקת קרחת שמפריחה בועות סבון. זה קריפי.
מש''א, בעיקר על דפ.
כבר כתבתי את זה בעבר, השילוב של ברטון עם דפ (ועם קרטר) ממש מיצה את עצמו.
הבעיה היא לא בשילוב אלה בברטון עצמו
שכבר מזמן התאבן בתוך הגישה הויזואלית הגותית-חמודה שלו. כבר שנים שהוא לא עשה משהו מעניין או מקורי (עליסה בארץ הפלאות? FFS) וכל הסרטים שלו נראים ומרגישים אותו דבר – מאוד יפים, מאוד ייחודיים, ומאוד לא מעניינים.
חבל שדפ וקרטר נבלעים בתוך זה, ולמרות שאותה אני מבינה כי היא א. אשתו וב. לא בשלב בקריירה שלה שבו רודפים אחריה מפיקים, מה דפ עדיין מחפש אצל ברטון ממש אין לי מושג.
אל תזלזלו באליס
הסרט של דיסני ומאות עיבודים הרסו את זה, אבל מבין כל הפנתיאון של ספרות הילדים, אין עוד ספר טים ברטוני כמו אליס. כן, ילדים יכולים לראות אותו בלי לחטוף טראומה לכל החיים, אבל wonderland אף פעם לא הייתה מקום נחמד (או מציאותי). חוץ מזה שהוא ספר מוצלח נורא, ו"מבעד למראה" עוד יותר.
נ.ב.- אהבתי את הלוק של קרטר, אבל עם ג'וני דפ הוא באמת קצת הגזים.
זו בדיוק הנקודה שלי
עליסה בארץ הפלאות הוא ספר כל כך טים ברטוני שזה כבר קלישאה. לא צריך קומץ של מקוריות או מעוף לחשוב על החיבור הזה, והעובדה שברטון בחר בספר הזה (למרות מיליוני העיבודים, הפארודיות וההומאז'ים הקיימים, שחלקם בהחלט מתקרבים לסוראליזם של המקור*) היא פשוט הוכחה שהוא לא מעוניין לאתגר את עצמו אלא פשוט להמשיך ולייצר את מותג טים ברטון, ובדרך גם למכור מליוני פוסטרים, פסלונים וכדומה לטינייג'רים גותים.
* אני ממליצה במיוחד על הנובלה הגרפית Alice in Sunderland מאת בריאן טאלבוט, שבנוסף לסוראליזם הנ"ל גם מספרת על לואיס קרול עצמו מבלי להיסחף להגזמות ולהיסטריה שנוטים לאפיין את רוב הדיונים בו.
אם ככה, יש בזה משהו
אבל יש כמה סיבות שבגללן אני "מאשר" לו לעשות את זה:
1) אני אוהב אותו. ואהבתי מאוד את סוויני טוד.
2) הסגנון שלו כל כך יחודיי ביחס לסגנונות נפוצים יותר, עד שלא אכפת לי שאת כל הסרטים מאותו סגנון עשה אותו במאי. "סרט טים ברטון" הפך להיות ז'אנר עם מאפיינים מוגדרים, בערך כמו קומדיה רומנטית, ויחסית לזה עשו מעט כאלו… אם כי יצויין שהסרטים שלו גם נופלים איפה שהוא בז'אנרים אחרים (באטמן-קומיקס, אדוארד-דרמה, ביטלג'וז- קומדיה, סוויני טוד-מיוזיקל וכו').
3) אני ממש אוהב את אליס בארץ הפלאות. הרפתקאות אליס בארץ הפלאות, אבל שיהיה.
האמת, יש לי תחושה שזה באמת לא יצא מוצלח במיוחד. קשה לי לנמק למה, אבל האינטואציות שלי אומרות שזה לא יהיה זה. ובכל זאת, כמו ילד ממושמע אני ארוץ לקולנוע כמה שיותר מהר. אם הוא באמת יוציא את הסוריאליזם, ההומור ותחושת חוסר האונים של המקור, ולא יתמקד רק בעיצוב קריפי ויפהפה זהה לזה של הסרטים הקודמים שלו, זה יכול להיות סרט מעולה. וגם לבער את האמונה העממית הנפוצה לפיה אליס הוא ספר ילדים נורא חמוד, שזה דבר חשוב בפני עצמו.
אליס הוא בהחלט ספר ילדים חמוד
כן, הוא סוריאליסטי ברמות מטורפות (ו'אליס בארץ המראה' עוד יותר), אבל זה לא הופך אותו לספר "רע" או "אפל" (וגם לא קודר או בוגר). מוזרות ועוינות הם לא אותו הדבר.
אליס הוא בהחלט ספר ילדים חמוד
הוא לא 'רע' או 'אפל' כולו, ויש בו גם הרבה רוח משחק ילדית, אבל יש בו חלקים אפלים וציניים בהחלט, בלי קשר לסוריאליזם שבו. אליס התמימה מנסה לעשות סדר בארץ הפלאות, אבל שם יש רק כאוס. ופעמים רבות אליס בוכה או מבולבלת, ולא נראה שהיצורים עושים מאמץ רב לעזור לה. לדוגמה (תרגום רנה ליטוין):
*מתוך הנפילה למאורת הארנב: "'טוב', חשבה בלבה אליס, אחרי נפילה כזאת, כבר לא אתרגש גם אם אתגלגל מכל המדרגות! איך שכולם יתפעלו ממני בבית! הרי לא אפצה פה גם אם אפול מראש הגג!' (בעניין זה אני חושש שצדקה)."- עמ' 15
*"זה טוב ויפה להגיד 'שתה אותי', אבל אליס הנבונה לא התכוונה לעשות דבר שכזה בפזיזות. 'לא, קודם אבדוק', אמרה, 'אם מסומן עליו "רעל" או לא': כי היא קראה כמה סיפורים קטנים ונחמדים על ילדים שנשרפו או נטרפו בידי כל מיני חיות טרף, ועוד כל מיני דברים לא נעימים, והכול בגלל שלא רצו לזכור את הכללים הפשוטים שלימדו אותם ידידים, כגון ששפוד אדום לוהט יגרום לך כוויה אם תחזיק בו זמן רב מדי; או שאם תחתוך את האצבע חתך עמוק מדי בסכין, ברוב המקרים היא תדמם; והיא לא שכחה לרגע, שאם שותים הרבה מבקבוק המסומן ב"רעל", קרוב לוודאי שיזיק לך, במוקדם או במאוחר".- עמ' 19
*פרודיה של שיר ילדים על דבורה עמלה: "היאך תנין קטן רוחש/מיטיב את הזנב/ובמימי היאור רוחץ/קשקש-קשקש זהב/כמה צוהל הוא ולבבי/נוטל את צפורניו/מזמין דגים קטנים לבוא/בשחוק את תוך שיניו".- עמ' 23-24
"'זה לא אמור נכון,' אמר הזחל.
'לא לגמרי נכון, אני חוששת,' אמרה אליס בהיסוס, 'כמה מלים השתנו.'
'זה שגוי מהתחלה ועד הסוף', אמר הזחל בפסקנות: ולמשך דקות אחדות השתררה שתיקה."- עמ' 57
*שיר ילדים המתחיל במילים " דברי בנעם: למשול מוטב/ברוך ולא בפחד/דברי בנעם: בל יועב/כל שטיפחנו יחד." הופך ל"גדפי בזעם את ילדך,/על כל עיטוש – סנוקרת/הוא מכוון את זה נגדך/אין לו סיבה אחרת."
וכו' וכו'. אחר כך מגיעים הילד ההופך לחזיר, מסיבת התה, מלכת הלבבות המצווה לערוף את ראשי כולם והמשפט הלא הוגן. בסך הכל, קשה לי לומר שהוא ספר ילדים חמוד.
הוא ספר ילדים חמוד. לא היה קשה.
הוא לא ספר ילדים שעוטף הכל בצמר-גפן ושהוא כולו פרחים ופרפרים. דברים מפחידים קורים – כמו בכל ספר ילדים ששווה משהו, כמעט. אליס מקבלת את המוזרויות שסביבה בשוויון נפש, ולכל היותר משתעממת או מתעצבנת. היא לא פורצת בבכי רק בגלל שאיזה זחל נזף בה על כך שהיא טעתה בדקלום (אם אני לא טועה, היא בוכה רק פעם אחת בספר). ועובדה, זה אחד מספרי הילדים האהובים ביותר בהיסטוריה. מישהו כאן יכול לומר ש'עליסה בארץ הפלאות' צילק אותו בתור ילד? הפחיד אותו? הפריע לו?
לעומת זאת, הפרשנות של טים ברטון, כפי שהיא משתקפת בתמונות שהגיעו בינתיים, נראית לי מכוערת, עוינת ומעוותת בכוונה. זה לא נראה כמו סרט לילדים (מצד שני, גם 'צ'רלי בממלכת השוקולד' לא היה כזה).
אליס הוא בהחלט ספר ילדים חמוד
הילד הופך לחזיר – אליס נדהמת לרגע, אבל אז אומרת "אמנם כילד הוא היה מכוער, אבל כחזיר הוא יפה למדי".
המלכה מצווה לערוף לכולם את הראש, אבל אז מסבירים לאליס בשקט שלא תדאג ושאף פעם לא ערפו לאיש את הראש. ואז בא חתול הצ'שייר ומתחילה מהומה לגבי איך אפשר לכרות לו את הראש אם כל מה שרואים מהחתול הוא הראש ואין גוף להפריד את הראש ממנו.
וכו' וכו'. זה לא אפל וציני.
הרעיון שלי לא היה שזה לא ספר לילדים
אלא שיש בו הרבה ארס. אליס מבובלבלת, ועצובה, ובודדה, המון. יש בו גם צד של ספר חמוד לילדים, ואת זה דיסני כנראה הוציאו (אם ראיתי את הסרט זה היה כשהייתי קטן, אבל הבנתי שהוא סתם סרט של דיסני). יש בו גם צד אפל, ואותו ברטון מוציא. שיהיה ברור, לא טענתי לרגע זה לא ספר לילדים.
דווקא בהערה על החזיר אני מוצא המון ארס. ובכלל כל הקו שלך, למינג, מבוסס על זה שהקטעים האפלים מלווים בהומור, ולא נראה לי שזה מוכיח שהם לא אפלים. מקסימום מרוככים, ואני לא בטוח בזה. ותסתכלו על הציטוט הראשון שהבאתי- אני לא מכיר הרבה סופרי ילדים שיורים כאלו בדיחות שחורות מעל הראש של קהל היעד.
כדאי לזכור מתי ועבור איזה קהל נכתב הספר
המושגים שלנו של ספרות ילדים אינם תואמים את התפיסה שרווחה בזמן שנכתב הספר. הויקטוריאנים היו, בו-זמנית, הרבה יותר סנטימנטליים לגבי הקסם והתמימות של ילדים, והרבה פחות פוריטניים לגבי תכנים שמתאימים להם. בנוסף, אינני בטוחה שדודג'סון כיוון לקהל של ילדים. עליסה המקורי נכתב לילדה אחת, זה נכון, והוא מלא בבדיחות פרטיות וסיפורים שדודג'סון המציא עבורה ועבור אחותה, אבל בבסיסו היה זה ספר הומור שלפעמים גובל בסאטירה. בכלל, נראה לי שהנסיון לתחום את עליסה לתוך ז'אנר כזה או אחר או להשוות אותו ליצירות ז'אנריות (או מיועדות לקהל יעד מסוים) מועד לכישלון, מכיוון שזהו ספר כל כך יחודי ואפילו בסטנדרטים של התקופה הויקטוריאנות כל כך אישי ולא מסחרי שההשוואה הזו לדעתי מסתירה יותר ממה שהיא מגלה.
בערך מסכים
אבל כדאי לזכור שספרות הילדים האנגלית בתקופת דודג'סון הייתה בעיקר ספרות מוסר השכל. הילדים הטובים (זהירים, מקשיבים להוריהם, נוצרים) זוכים לגמול ובניגוד לספרות הילדים של ימינו, הרשעים נענשים בצורה חריפה מאוד. אליס היה מהפכני בתפיסת א-מוסר ההשכל שלו יותר מבכל דבר אחר.
אני כן חושב שדודג'סון כיוון לילדים, אבל לא רק. אליס הוא באמת פנטזיה, סאטירה, פרודיה, ספר טים ברטוני ואגדת ילדים תמימה בו זמנית, עם נגיעות של לוגיקה ופילוסופיה, ובכך הכח שלו.
הרעיון שלי לא היה שזה לא ספר לילדים
לא יודע מה איתך, אבל אני חושב שילדים הם ארסיים. אותי, גם כילד, ההערה על החזיר מאוד הצחיקה.
אוף הגעתי לקרוא את הפתיל הזה שוב במקרה עכשיו
ועכשיו יש לי את הפרספקטיבה של כבר לדעת איך הסרט יצא, ועצוב לי :(
מש''א מש''א
בעיני, דווקא עיצוב מוצלח
גם הדמויות וגם הפרחים מזכירים את האיורים המקוריים של ג'ון טניאל בספרים. אני במיוחד סקרן לראות את יעצבו את הג'ברווקי.
לדעתי הכובען אמור להיראות פחות כמו גווייה מחופשת לדחליל
ויותר כמו כובען. אבל אני לא פוסל על הסף גרסאות לא שגרתיות של הדמות.
אני מתחיל לחשוב שבדיוק לשם ברטון כיוון.
יש דבר כזה, ''טים ברטוני מדי''.
אני דווקא הופתעתי מכך שלפחות בתמונות האלה זה לא ממש "טים ברטוני". עד כמה שאני מצליח להבחין, "טים ברטוני" זה בדרך כלל אפל, שחור וחיוור, עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים, ותסרוקת שהיא מעין הגזמה לתסרוקת של ברטון עצמו. אדוארד, סוויני טוד, סליפי הולואו, הפינגווין, ווילי וונקה, אד ווד וביטלג'וס, בכולם יש את זה, רק שזה נהיה ממש עקבי בסרטיו האחרונים, והאמת שהתחיל להישבר לי מזה.
דווקא שמחתי לגלות שלפחות בתמונות האלה הוא די ירד מזה.
אוי ברטון..
כמה חבל שבמאי עם כל כך הרבה דמיון לא מצליח ליצור נשמה אמיתית בסרטים שלו. טכנוקרט של הדמיון.
ונאמר אמאל'ה.
עכשיו הבנתי את מי הכובען הברטוני מזכיר לי
ג'ין וויילדר – וילי וונקה המקורי
מצוין!
והופ, זה הפך לסרט הראשון של ברטון שאני מחכה לו זה שנים. העיצוב המוקצן כאן הוא לא ברטוני בכלל (לטעמי), וגם פלטת הצבעים שלו השתנתה לגמרי. זה נראה – כמו שכבר העירו כאן – הרבה יותר טניאלי.
רק לי מפריע שיש שם מלכה לבנה?
מה זה? זאת כאילו מלכת השח?
כן
הספר "מבעד למראה" מבוסס על משחק שחמט. כחלק מהמשחק, אליס פוגשת מלכה אדומה ומלכה לבנה. בגרסה של ברטון, ממה שהבנתי, המלכה האדומה משלבת גם מאפיינים של מלכת הלבבות מהספר הראשון.
הטריילר האמריקאי של ''פוניו''
http://www.apple.com/trailers/disney/ponyo/
התרשמויות:
* נראה טוב (איכשהו, הרבה יותר טוב ממה שזכור לי מהסרט עצמו. שראיתי *בקולנוע*).
* יחסית לכמות השמות שדחפו במחלקת הדיבוב, שומעים נורא מעט מהם בטריילר עצמו. זה של ליאם ניסן נשמע, כפי שדי חששתי, כמו בחירה לא מוצלחת לתפקיד.
* נראה לי שהתרגום לקח לעצמו כמה חירויות מרחיקות-לכת עם הסיפור המקורי.
אבל בסך הכל, נראה טוב.
הוא אמור לצאת גם בארץ?
30 ביולי, מוצאי תשעה באב.
ואללה, תאריך מעניין להוציא בו סרט
יש לך מושג אם גם הדיבוב היפני יוצג בארץ?
את "הטירה הנעה" זכור לי שראיתי ביפנית ברב חן, והייתי שמחה להניח אוטומטית שזה תקף גם לסרט הזה…
כן, גם הגירסה היפנית תוקרן בארץ
(בהפצה מוגבלת מאוד).
שזה, אגב, עוד לפני שהוא יוצא בארה''ב.
אוו דגים!
זה כל כך יותר סימפטי מאורים כדורים ענקיים.
מה זה התקציב 60 מיליון דולר הזה?
ועוד לסרט כזה? מה, המיתון נגמר ולא עדכנו את ג'ק בלאק?
דרך אגב, אני חושב שריאן ריינולדס הוא אחד השחקנים היותר מוכרים בארץ- הוא שיחק גם ב'יחצ"ן המסיבות', סרט שמשום מה נשאר בתודעתם של אנשים רבים. כנראה זה בגלל הבולדוג.
אני לא זוכר אם הלינק הזה כבר פורסם פה בעבר,
אבל דרך מדור חדשות הקולנוע של YNET הגעתי לסרט המאוד משעשע הזה, שמספר מה צפוי לנו בהמשך גל העיבודים לסדרות טלוויזיה משנות ה-80:
http://www.slashfilm.com/2009/06/21/votd-the-future-of-toy-movies/
האם מישהו יכול...
עם יד על הלב לתת דוגמאות לסרטים איכותיים בהם השתתפה סנדרה אנט בולוק?
הגברת פשוט מלכת הזבלונים וקומדיות הבורקס (או מה שהאמריקאים אוכלים שם במקום בורקס).
נ.ב.
"קומדיה רומנטית" = כינוי לסרט בחורות (גרוע) במטרה למשוך (להפיל בפח) את בן-הזוג לצפיה.
וציטוט מויקידפיה הכל יודעת:" אחת מהופעותיה הבולטות בראשית דרכה הייתה בסרט 'איש ההרס"' = I rest my case.
האם מישהו יכול...
איש ההרס הוא אחלה סרט – לא דרמה איכותית שתצוד את נשמתך במשך שנים אבל בהחלט 'יומית מהנה' (אני ממש שונא את הביטוי הזה). נוסף על כך זה הסרט שחזה את עלייתו הפוליטית של שוורצנגר -מי יודע אילו דברים נוספים שהסרט חזה בעתיד יתגלו כנכונים?
מישהו אי פעם הבין את הקטע עם הקונכיות?
זה סתם running gag
לא נראה לי שמישהו באמת מצא דרך לנגב את התחת בקונכיות.
זה סתם running gag
אף פעם אל תשאל שאלה שאתה לא רוצה לדעת את התשובה אליה:
"OK, this may be bordering on the grotesque, but the way it was explained to me by the writer is you hold two seashells like chopsticks, pull gently and scrape whats left with the third. You asked for it . Be careful what you ask for, sorry."
מתוך ראיון ב
http://www.aintitcool.com/node/30865
איש ההרס גם מבדר וגם חזה את העתיד.
ואני חיבבתי מאוד את "ספיד" (הראשון, לא הקטסטרופה שהיה ההמשך).
אני עדיין מחכה למכונית שתנהג בעצמה.
איזה עתיד התממש?
יש מכוניות שיכולות להחנות לבד
וזה לא בעיה לעשות מכוניות שנוסעות לבד עם הטכנולוגיה של היום.
''התרסקות'' היה לדעתי איכותי (גם אם קלישאתי מאוד)
ו"ספיד" כמובן, שהוא אחד מסרטי האקשן הגדולים של כל הזמנים.
התרסקות זכה באוסקר
אמנם מאוד לא אהבתי את הסרט, אבל הוא עדיין נחשב איכותי. חוץ מזה, כפי שהזכירו, "ספיד" הוא סרט אקשן מזן משובח וגם זה עם השוטרת הוא אמנם לא בדיוק ארט האוס, אבל מדובר בקומדיה מוצלחת למדי.
וידוי מזעזע:
לא זו בלבד שאשכרה נהניתי מ-'ההוא עם השוטרת'. נהניתי אפילו מה-'ההוא עם השוטרת 2' – כלומר, כשראיתי אותו שוב בטלוויזיה בתנאים נורמליים, ולא בגלובנוע*.
*גלובנוע: בית עסק הנראה כלפי חוץ כקולנוע, ואף מתפקד כקולנוע באופן תאורטי וכלפי רשויות המס. אך מעשית, בהיותו בבעלות רשת גלובוס, ניסיון לצפות בו בסרט משול לרולטה רוסית קולנועית. לפעמים יוצאים מזה טוב. לפעמים לא.
ההוא עם השוטרת היה סרט מאוד נחמד.
זה שהיה לו שם אידיוטי לא הופך אותו לסרט גרוע.
עוד לא הבנתי מה הבעיה עם השם.
הוא לא קשור לשם המקורי, אבל לדעתי לא כל כך מזעזע שצריך למחוק אותו, משל היה "לורד וולדמורט".
וידוי מזעזע:
אם אתה משחק רולטה רוסית ו*לפעמים* יוצא מזה גרוע, כבר יצאת טוב.
זה כנראה אומר שאתה הטרמינטור,
אז זה בכלל מצוין.
הקרב של ''למעלה'' ו''סטאר טרק'' לא נראה לי כזה צמוד.
תמיד יש את הפחד שיקרה משהו חריג, אבל אם מסתכלים על ההתקדמות של "למעלה" לכיוון מעלה אפשר לנחש שהוא יעקוף את הכוכבים בעוד כמה שבועות, אלא אם כן "עידן הקרח 3" ו"רובוטריקים 2" יהוו מכה חזרה מדי, אבל חוץ מזה הוא נראה בדרך הנכונה לעקוף את "משפחת סופר-על", ואולי, אם יתמזל מזלו, להגיע ל-300 מיליון דולר, לא?
דרך אגב, אם מסתכלים על השוואת היום-ביום בין "למעלה" ל"סטאר טרק" אז פיקסאר מנצחים בקלות עם 226-209 לזכות פיקסאר (והכנסות עבור סוף שבוע גדולות בעשרה מיליון).
היי, כמה פרקים קולנועיים יש ל''סטאר טרק''?
תודה.
11, כולל הסרט החדש.
ניבוי עתיד
אני מנבא שהרובטריקים החדש יהיה אכזבה קשה. מקסימום פתיחה של 75 מיליון. אפילו לא יהיה קרוב לתחזיות הלא הגיוניות שנשמעות ברשת (150-200 מיליון).
ממדגם קטן ולא מייצג – אני וכל החברים שלי הלכנו לראות את הראשון בקולנוע ואפילו די חבבנו. לגבי השני – יש לנו הסכמה שלא רואים בקולנוע אלא נמתין לד.וי.די .. היה גימיק חמוד שרכב על הנוסטלגיה אבל זהו… (ראה ערך "המלאכיות של צ'ארלי 2" – כישלון … אי אפשר לסחוט עד בלי די .. )
170-200 מיליון לא מדבר על הסופ''ש בלבד
אלא על חמישה ימים, כי הסרט יוצא ביום רביעי, כאמור. אם הסרט באמת יעשה 200 מיליון דולר בימים האלה, הכנסות הסופ"ש שלו יהיו "רק" משהו כמו 120 מיליון.
ניבוי עתיד
הסרט עבר את ה-200 בחמשת הימים הראשונים :-)
הוא נובע מנוסטלגיה אבל לא רוכב עליה. ההכנסות לא באות רק ממעריצים של הסדרה. אלה פשוט סרטים כיפים ופשוטים שהמון אנשים נהנים מהם. הסרט נהדר, חוויה קולנועית מדהימה. אם לא ראית עדיין, חבל – רוץ לראות! די.וי.די לא יכול להעביר את זה באותה צורה.
שובו של דו''חקו ישראלי
פרסום נתוני הקופות הישראליים ב-boxofficemojo הוא מאוד לא עקבי. אחרי כמה שבועות של פרסום מדי שבוע, במשך כמעט שלושה חודשים לא התפרסמו נתונים בכלל, ועכשיו פתאום הגיעו במכה הנתונים של כל החודשים האלה, עד לסופ"ש האחרון. מוזר. בכל אופן, מה אפשר ללמוד מזה:
'סטארטרק' לא הגיע בארץ אפילו לשבריר מההצלחה שלו בארה"ב. אחרי חודשיים בקולנוע הוא הגיע רק ל-292,000$ (בערך 33 אלף צופים). לעומת זאת, 'שליחות קטלנית' שאיכזב בארה"ב הצליח בארץ יותר – בערך 52 אלף צופים ב-3 שבועות. 'וולברין' – כ-55 אלף. בשני המקרים זה עדיין ממש לא הרבה בשביל בלוקבאסטר הוליוודי. סרט הקיץ המצליח ביותר בארץ עד כה הוא דווקא 'מלאכים ושדים' – היחיד מבינהם שהגיע להכנסות של מיליון דולר (כ-170 אלף צופים).
במקום הראשון בשבוע האחרון, בארץ כמו בארה"ב, נמצא 'ההצעה', עם כ-23 אלף צופים.
http://www.boxofficemojo.com/intl/israel/?yr=2009&p=.htm
(תזכורת: הנתונים האלה חלקיים. הם לא כוללים את הסרטים של רשת "לב" וסרטים ישראליים. 'נער החידות ממומביי' הוא עדיין בלי ספק שובר הקופות הענק ביותר בארץ השנה).
מסקנה: אם אולפן אמריקאי רוצה שהסרט שלו יצליח בישראל,
כדאי לו מאוד ללהק לסרט הזה את איילת זורר
הממ.. לא
ב"מהיר ועצבני 4" הייתה שחקנית ישראלית שלא קוראים לה איילת זורר והסרט הצליח בארץ בגדול.
או את גל גדות
('מהיר ועצבני 4', 180 אלף צופים).
למה שירצה בזה?
קורליין
'קורליין', או בשם המלא 'קורליין ודלת הקסמים', יוצא לאקרנים בארץ מחר, סוף סוף. (ביקורת של שלוש מילים על הסרט: יותר טוב מ'הסיוט'). זה מאוד משמח, כמובן, אבל לראות את הסרט כמו שצריך זה קצת מסובך. הוא מוקרן בארבע גירסאות שונות: בתלת-מימד באנגלית (בלי תרגום) הסרט מוקרן רק במקום אחד, בקולנוע לב דיזנגוף. גם ההקרנות שלו בתלת-מימד בעברית די מצומצמות, ורק בבתי הקולנוע של גלובוס – כנראה משום ש"חן" שומרים את כל אולמות התלת-מימד שלהם ל'עידן הקרח 3', שיוצא בשבוע הבא.
באנגלית ללא תלת-מימד הוא מוקרן רק בעזריאלי ושני הפלאנטים. לפי כל הסימנים ההקרנה שלו באנגלית תהיה מצומצמת ותיעלם תוך שבועות בודדים, אז כדאי לכם להזדרז. אם אתם הורים, קחו את הילדים. אם אתם ילדים, קחו את ההורים.
לנוחותכם, לוחות ההקרנה (של מחר, יום חמישי):
תלת-מימד באנגלית:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie.php3?movie=1735&city=&area=&date=25/06/2009
תלת-מימד בעברית:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie.php3?movie=1736&city=&area=&date=25/06/2009
אנגלית ללא תלת-מימד:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie.php3?movie=1733&city=&area=&date=25/06/2009
עברית ללא תלת-מימד:
http://www.fisheye.co.il/chronica/movie.php3?movie=1734&city=&area=&date=25/06/2009
ביקורת של ארבע מילים
הרבה פחות טוב מ"הסיוט".
וביקורת של 22 מילים:
האנימציה והעיצוב מאוד יפים (ובתלת מימד בטח יותר) אבל העלילה מאוד צפויה.
סתם סרט נחמד, מעניין אבל לא מאוד.
אל תפתחו ציפיות.
וזאת בניגוד ל'הסיוט', שהעלילה שלו היתה מפתיעה ומלאת טוויסטים?
כלומר, הביקורת לגיטימית, אבל "עלילה צפויה" זה לא מה שאמור להפריע.
צודק
אבל לסיוט היו הרבה דברים שמיחדים אותו, השירים, האנימציה (שהייתה אז מאוד מקורית ועכשיו הרבה פחות).
הוא היה הרבה יותר מעניין וגם פחות צפוי, בקורליין אפשר לנחש בשניה הראשונה, איך יהיה כל הסרט.
לפי דעתי לקורליין אין הרבה מה להציע חוץ מאנימציה יפה ועלילה נחמדה אבל לא מאוד מיוחדת.
עלילה צפויה לא מפריע, אבל
לדעתי הסרט הזה סובל מעלילה "לא מאוזנת" השעה הראשונה היא הקדמה ארוכה מדי לחלק המותח שהוא קצר מדי.
אבל מבחינה ויזואלית, אכן יותר טוב מ"הסיוט", אבל אני מניח שהרבה מן הסרט יילך בעיבוד לא בתלת מימד.
אוי אתה לא יודע מה עשית עכשיו
הסיוט לפני חג המולד מתמודד אצלי על התואר הסרט האהוב בכל הזמנים. מה שעשית עכשיו זה ליצור ציפיות בלתי הגיוניות.
אז תקרא את התגובה שלמעלה
וקח בחשבון שאני לא מעלה שחושבים ש'הסיוט שלפני חג המולד' היה יצירת מופת. ועדיין, 'קורליין' הוא סרט ממש טוב.
אני מסכים.
לטעמי "הסיוט" לא היה מספיק חדשני ולא העביר אותי חוויה שהיא מספיק אינטלגנטית או רגשית בכדי שאני אוכל לקרוא לו יצירת מופת, אבל אני עדיין חושב שזה אחלה סרט.
קורליין
זה מוזר במיוחד לאור העובדה שהקרנת העיתונאים בתלת מימד, באנגלית, ללא תרגום, נערכה בגלובוס עזריאלי.
זה באמת מוזר.
ואגב, באמת אחלה סרט. הויזואליה מדהימה והתלת מימד לא הרגיש לי יותר מדי גימיקי, אבל חשבתי שההתקדמות של העלילה היתה מעט מפוזרת ולא ממש אהבתי את הסוף ( מה? זה שהאמא האחרת רעה מחייב אותה ואת העולם שלה בעצם מכוערים? למה?).
יו, איזה מזל!
יש הקרנות באנגלית בירושלים! זאת אומרת שאני אוכל ללכת לסרט מחר כמו שתכננתי. …כן, נו, אני יודעת, גלובוס מלחה, איכס, אבל יש לי ברירה אחרת? הייתי בשמחה רואה את הסרט מחוץ לעיר, אבל לא יהיה לי רשיון נהיגה עד שאני אלמד להפסיק כמעט להתנגש באנשים במעברי חציה.
דרך אגב, אני בספק אם משהו יכול להתעלות על "הסיוט של לפני חג המולד". ואני מודה מראש שמדובר פה בנקודת מבט סובייקטיבית להחריד.
שאלה מתבקשת
עד כמה התלת מימד משחק תפקיד משמעותי?
האם האולמות המשובחים והפופקורן הטרי של יס פלאנט גוברים על הקרנת תלת באולם הסביר של לב?
ואסביר שמבחינתי "בייוולף" לגמרי הצדיק נסיעה לקריית ביאליק, אבל הערך המוסף היחיד של המשקפים ב"בולט" היה שכל הקהל נראה מאד מטופש ומצחיק.
התלת מאוד חביב אבל לא הכרחי.
היומית של מחר?
http://www.variety.com/article/VR1118005322.html?categoryid=13&cs=1
החל מהשנה הקרובה, כך מצויין בלינק, מספר המועמדים לסרט הטוב ביותר באוסקר ייגדל ל-10. אז הפעם הסרט של פיקסאר ייכנס?
וואו אם זה באמת יקרה זה מצויין
למרות שזה יכול להוביל ליותר סרטים בינוניים ליהיות מועמדים…
מצוין!
אז זה אומר ש-"Up" ו"אווטאר" (ואולי אפילו "ברונו") ככל הנראה יקבלו מועמדות! אבל אל תצפו שהם יזכו, בכל זאת חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע..
אפילו אם ירחיבו את זה ל-20 מועמדים,
לא נראה לי של'ברונו' יש צ'אנס. אבל כן, כנראה שהחוק הזה יאפשר לאבירים-האפלים ולפיקסארים של השנה להיכנס.
זאת מתוך הנחה
שוול-אי והאביר האפל הגיעו למקומות 6-10 במניין הקולות שנה שעברה. זה אפשרי, כמובן, אבל לא בהכרח נכון.
קשה לי להאמין שיצא מזה משהו מעניין. ומה שיותר חשוב, ברגע זה קשה לי לחשוב על חמישה סרטים שיצאו השנה ושווים מועמדות לאוסקר, ובטח לא על עשרה.
נכון
הרבה זה לא ישנה. מהלך מאוד מוזר.
אינלייטן מי, פליז:
איך השדון של אובאמה קשור לדוחק"ו?
מה, לא קראת את הטקסט השקוף?
רובוטריקים 2: נקמה כמעט שובר שיאים..
מעל 16 מיליון דולר בהקרנת חצות. מקום שלישי אחרי האביר האפל ונקמת הסית'…
והציפיות היו בסביבות ה10 מיל'.
לא יעבור את האביר בכנסות סופ"ש או חמישה ימים, אבל יהיה מאד קרוב..
לא יגיע לשודדי הקריביים!
רובוטריקים 2: נקמה - איימקס
מישהו יודע האם באיימקס בארץ (קריון/באר-שבע) מוקרנת גרסת האיימקס של הסרט או סתם מתיחה של גירסת ה-35 הרגילה?
מייקל ביי צילם מספר סצינות במיוחד במצלמת איימקס (כפי שנעשה בזמנו לאביר האפל), ונאמר בכמה ביקורות שהתפרסמו בשעות האחרונות שהסצינות הללו מרהיבות באיימקס.
אז מישהו יודע?
לא
גירסת האיימקס של 'רובוטריקים'. לא מוקרנת בארץ. ואם כבר, גם גירסת האיימקס של 'הארי פוטר' החדש לא תוקרן כאן, וגם גירסת האיימקס של 'מפלצות נגד חייזרים' לא הוקרנה, שלא לדבר על סרטי איימקס ייעודיים. מה שמעלה את השאלה המתבקשת, למה לעזאזל גלובוס טרחו ובנו אולמות איימקס אם הם לא עושים איתם שום דבר? לאכסן בהם זיתים?
באסה
ואני כבר תיכננתי גם על רובוטריקים באיימקס וגם על הארי פוטר באיימקס.
טוב, לפחות זה פוטר אותי מהצורך ליסוע עד לקריון.
גלובוס סתם מפסידים כמה לקוחות פוטנציאלים.
חבל שליס-פלאנט אין איימקס. עליהם הייתי סומך יותר שיעשו את העבודה כמו שצריך ויביאו את כל הסרטים בגרסאות הרלוונטיות שלהם.
הניחוש שלי: זה פשוט לא השתלם
איימקס זה יקר. תלת-מימד זה זול. האיימקס הגיע לארץ בדיוק כשהתחילה הפריסה של התלת-מימד הדיגיטלי, וכשאנשים רוצים לראות סרט "מיוחד" הם יכולים פשוט לסור לקולנוע הקרוב למקום מגוריהם ולהתנסות בסרט תלת-מימדי. רוב האנשים בארץ לא יודעים מה זה איימקס ובוודאי שלא ייסעו במיוחד לקרית ביאליק או לבאר שבע כדי לראות שם סרט, מה שהופך את הייבוא של הסרטים האלה ללא כדאי כלכלית. בהנחה שכל זה נכון, זה אומר שכנראה לא יוקרנו סרטי איימקס בארץ לעולם (וגם שגלובוס הפסידו הרבה כסף על בניית האולמות האלה ומערכות ההקרנה שלהם). אני לא בטוח שאם האולמות האלה היו ממוקמים ב"פלאנט"ים המצב היה שונה.
אגב, עושה רושם שהתלת-מימד הדיגיטלי פגע גם בחברת איימקס העולמית, והיא נאלצת להעניק את המותג "איימקס" לאולמות הקרנה דיגיטליים שאין להם קשר לאיימקס אמיתי והם נחותים ממנו בהרבה, מה שכבר עיצבן הרבה אנשים.
האולם בקריות פעיל
מקרינים שם סרטי 35 מ"מ וגובים עליהם 2 ש"ח יותר (לפי אותה מתודולוגיה גלובוס צרכים לגבות 2 ש"ח פחות באולמות עם מסך קטן).
יש לי הרגשה שאצל תיאטראות העסק היה מתנהל אחרת (ובשלב כלשהו גם בעלי הזיכיון יבינו שהרגו להם את המותג בארץ. בטח מתישהו בחודשים הקרובים תצא הודעה רשמית).
רובוטריקים 2: נקמה כמעט שובר שיאים..
ביומו הראשון (רביעי) רובוטריקים הרוויח לפי הערכות 60.6 מיליון ושבר את השיא לפתיחה ביום רביעי והיום השני הגדול ביותר אי פעם אחרי היום הראשון של האביר האפל.
תלת-מימד למשקפופרים
האם יש בעיה עם זה? לא רק מבחינת הטכנולוגיה – האם המשקפיים המקטבות מספיק רחבות שניתן להרכיב אותן מעל למשקפי ראייה?
שמעתי דיווחים כבר מהרבה מרכיבי משקפיים
לאף אחד מהם לא היתה בעיה עם משקפי התלת מימד.
טוב לדעת. תודה.
דיווח סותר מלב דיזנגוף
ניתן להרכיב את המשקפיים הקוטביות מעל משקפיים רגילות, אך ממש לא נוח לעשות זאת – הן צבטו באף ובאוזניים. ידידי המרכיב משקפיים גם הוא הגיב באופן דומה.
לא שזה ממש שינה, כי התלת מימד עצמו עשה לי כאב ראש נוראי. אלא אם כן מדובר בבעיה של הקולנוע הספציפי (שזה אפשרי בהתחשב בכך שההקרנה קטעה את השוליים העליונים והתחתונים של המסך) נראה לי שמיציתי את הטכנולוגיה הזו.
זה כמעט מפדח לשאול
אחרי שיחות רבות עם חברות-אמריקאיות, הסתבר שזה ממש בורות לא לראות סרטי קולג'-אחווה טיפשיים. אבל אני עדיין בטראומה מ"בית השפנפנות" הנוראי שנקלעתי אליו בתמימות. איזה סרטים עם אחוות ושטויות אמריקאיות הם נטולי עלילה מופרכת ושורפת תאים אפורים יש?
אני לא חושב שיש.
הטימטום בז'אנר הזה הוא מובנה. אם קומדית קולג' היא אינטליגנטית היא כבר לא קומדית קולג'.
עלילה מופרכת היא חלק מהעסק
רוב רובן של קומדיות הקולג' מאופיינות בהומור נמוך, "רמיזות" מיניות וסחר סמים בכמות שיכולה להציל את כלכלת איסלנד. שני סרטים שבכל זאת מצליחים להצחיק בלי להיות לגמרי גרועים, הם "בית החיות" ו"נקמת היורמים". בשני הסרטים יש את כל המאפיינים של קומדית קולג' גרועה, אבל הם איכשהו גם מצחיקים.
נכון
חוץ מהקטע של "הם גם מצחיקים". שני סרטים מפגרים.
על נקמת המרובעים אפשר להתווכח
לא ראיתי אותו כבר שנים ויכול להיות שהיום כבר לא אצחק ממנו. על "בית החיות" אני לא מתפשר. אחת הקומדיות הגדולות של שנות ה-70 בעיני.
הרולד וקומאר, למרות שיש רק קטע קצר שמתרחש בקולג'.
האמת היא ש-accepted לא רע בכלל
אין בו הומור נמוך ולמרות שיש משהו מופרך מיסודו ברעיון העקרוני, הוא ממש חביב.
"לא רק בלונדינית" הוא לא בדיוק סרט אחווה אבל הוא כן עוסק בקשיי הסתגלות לקולג' מהיבט קצת אחר. למרות מופרכות העלילה (בקטע של "המשפט" הגדול) – סרט ממש חמוד.
down to you עם פרדי פרינס ג'וניור וג'וליה סטיילס לא פוגע באינטליגנציה.
School Ties – סרט כמעט נהדר שמתעסק בגזענות (סליחה, אנטישמיות) בקולג' בשנות החמישים.
עוד סרט "היסטורי" הוא strike! עם קירסטן דאנסט ועוד המון "אלילות נעורים", שעוסק בפמניזם ובקולג'ים בשנות הששים. זה כבר ממש סרט מהנה.
יש לי פטיש לסרטי קולג' ותיכון מפגרים. זו הפרעה רצינית אם כי לא מוכרת על ידי הממסד.
האמת היא ש-accepted לא רע בכלל
ומה עם sidney white של אמנדה ביינס. הא?!
אני לא בטוח שמישהו מכיר אותו בכלל
אמנדה ביינס לא מצחיקה אותי
ויש לה עוד קומדיות קולג', אבל דובר כאן על סרטים שלא מעליבים את האינטליגנציה, אז…
אבל היא נורא חמודה
ויש לה ביצים (She's the Man ו"תודה" לסרטי שפירא על התרגום) הוא סרט שאני יכול לצפות בו בכל פעם שאני נופל עליו בטלוויזיה (ולמען האמת בפעם האחרונה שזה קרה זה היה שישי בשלוש לפנות בוקר ונשארתי עד הסוף, כן כן). לביינס יש כשרון קומי לא מבוטל, היא מאד חמודה ונו, בסרט יש את צ'אנינג טאטום נטול חולצה שמכנסיו מופשלות עד קו ה-PG-13. וזה סרט שמבוסס על שייקספיר! איך הוא יכול להעליב את האינטליגנציה?
היא לא עושה לי את זה
ואני חושדת שלצ'אנינג טייטום יש יותר יד (או חלקי גוף אחרים?) בדבר הישארותך ער, מול הטלויזיה, צופה עד הסוף.
אני מחסידי הילארי דאף. היא בעיני נורא חמודה.
בררר, תקפה אותי צמרמורת,
כך שאני אתעלם מההערה האחרונה.
צמרמורת?
על מה ולמה?
אני חושבת שזה כוון להערה על הילארי דאף
וואו, משהו קורה לאתר הזה לאחרונה.
זו לא הייתה תלונה, כן? רק אבחנה.
אני דווקא עדיין מוצא את עצמי נהנה מיחצ''ן המסיבות.
סרט מהנה למדי.
ובמקום סרטי קולג' מטופשים, תראה ורוניקה מארס.
לא בדיוק סרט קולג', יותר בכיוון של סרט טרום קולג'-
אבל יורוטריפ – בחירה מנצחת!
מש''א
גם אורנג' קאונטי ("מחוז אורנג"')הוא אחלה סרט בהקשר הזה.
יורוטריפ זה הסרט קאלט של הדור הזה.
קצת באיחור, אבל סרט קולג' מומלץ
Old School, ואני בשוק שאף אחד לא הזכיר אותו עד עכשיו, כי זה אולי סרט הקולג' היחיד שאני זוכר לטובה: שילוב קדוש של וויל פארל, וינס ווהן ולוק ווילסון.
הסרט מומלץ לדעתי אפילו למי שלא חובב גדול של וויל פארל, כי הוא מגיע שם במינון קצת יותר מתון (ומביא אותה בשתי סצינות בהחלט מעולות: זאת בבריכה, וזאת עם frank the tank).
יחצ"ן המסיבות היה סרט קולג' סביר, אבל לא באמת מוצלח (יותר סרט שתופס טרמפ על אמריקן פאי). הוא באמת הפך את ראיין ריינולדס לפרצוף הרבה יותר מוכר (גם בארץ, ולכן אני מבין את כל הפליאה פה).
אני דווקא העדפתי אותו בChaos Theory, בSmoking Aces, בWaiting ובעיקר בDefinately Maybe שהצליח להיות אחד מהסרטים הרומנטיים היחידים שלא נגועים ביותר מידי קיטצ'. כזה שגברים יצליחו להנות ממנו לדעתי בזמן שהם מעמידים פנים שהם מתפשרים עליו בשביל החברה.
קורליין: ביקורת חיובית וממליצה.
הרגע חזרתי מהקרנת בכורה בפלאנט חיפה באנגלית. אני וחבר שלי נהננו, אני יותר. הצד הכי חזק בסרט הוא, ללא ספק, הצד הויזואלי. הסרט מכיל צרורות של רעיונות מבריקים ובעלי דמיון פרוע ועמוק. כל פעם מחדש התפלאנו לראות שהסרט מחזיק עוד תרגיל בשרוול. העלילה מתחילה פשוט ומבחינתי מתעמקת בהמשכו. יש הרבה משלים, ניגודים וכל מיני דברים שרק בעלי עיניים חדות ותשומת לב לפרטים יהנו מהם. צריך אינטיליגנציה ויזואלית. לדעתי העלילה כמעט תלויה בצד ההצגתי ואם מתייחסים אליו ככזה, הוא סרט מצוין. נכנסתי לראש של קורליין (לא קרוליין b-: ) ועברתי איתה את כל התהפוכות. הסוף היה טוב לדעתי, ולא היה אפשר להציג אותו בצורה שיותר תתאים לרעיון הסרט ((!סוג של ספוילר! רעיון האפרוריות והפשטות !סוף סוג של ספוילר!)).
בקיצור, הסרט עבד. אני ממליץ ללכת, ובמיוחד לאנגלית – גם כי הדיבובים היו מצוינים וממש מיוחדים ומתאימים (השחקניות! הרוסי!) וגם כדי לעודד הקרנת מצוירים/מונפשים/סרטי "ילדים" למבוגרים, כלומר באנגלית ואולי בתלת מימד באנגלית.
אה, עוד משהו: בקטעים מסוימים היה נדמה לי שככה אמור להראות סרט אימה לילדים, ברצינות. קחו זאת בחשבון.
מסכים בגדול
רציתי להזכיר שב'קורליין' יש גם מוסיקה מופלאה, ביחד עם דיבוב מעולה (במיוחד של טרי האצ'ר שמדובבת את האמא אבל גם מצד האבא ושאר השחקנים).
יש סצינה אחת שנחקקה לי בזכרון עד עכשיו, בגלל הנעימה (?) שמלווה אותה. (http://www.youtube.com/watch?v=j6Phs898rcY).
גם לי זכור הסיקוונס הזה לטובה.
אני חושב שכשהיא מסיירת בבית בפעם הראשונה. גם היה מצחיק וגם המוזיקה הייתה מתאימה מאוד. המוזיקה איכשהו הזכירה לי את 'ג'ונו'.
באיזה שפה השיר בכל מקרה? צרפתית? לא ברור.
גם לי זכור הסיקוונס הזה לטובה.
אוקיי: תזכורת לעצמי – לקרוא תגובות פעם הבאה:
_____
טעויות הכתיב בטוקבק המקורי.
אני שונא להיות מאלה אבל
מתי צפויה לעלות ביקורת על הרובוטריקים?
נכון,
אני רוצה לעשות קופי פייסט לתגובה שהכנתי, שמכילה ברובה את המילים איחס, נורא ואיום, ומזעזע.
ואני אהיה מאלו שיגנו בחירוף נפש על הסרט
לא נראה לי שיהיה לך משהו להגיד חוץ מ:
מייגן פוקס כוסית.
ואני תוהה אם זאת הסיבה היחידה שגרמה לרד פיש לתת לסרט שני כוכבים במקום אחד..
אני בצד שמעדיף את שאיה
כרגע ההערכות מדברות
על זה שרובוטריקים 2 יתקרב לשיא אבל לא צפוי לשבור אותו ולהסתפק בתואר הפתיחה בת 5 ימים השניה בכל הזמנים.
האביר האפל במקום הראשון עם 203.8 מיליון דולר בחמישה ימים, רובוטריקים 2 לפי ההערכות האחרונות צפוי להכניס כ-195 מיליון בחמישה ימים. ב-3 ימים הוא הכניס עד כה 124.2 מיליון דולר.
ברחבי העולם הוא הכניס עד יום חמישי כ-80 מיליון דולר נוספים.
רובושטיקים
דווקא הסרט לא היה גרוע לחלוטין, אבל הוא הוכיח שאמריקאים לא יודעים לבנות תחושה אפית ובכלל החצי השני שלו גרוע.
האמריקאים יכולים. מייקל ביי לא.
יכול גם יכול
תחושה של Epic Failure
נראה לי שלרובוטריקים 2 צריכות להיות 2 ביקורות - הלל ושמאי.
בכל הרצינות.
נראה לי שלרובוטריקים 2 צריכות להיות 2 ביקורות - הלל ושמאי.
גרסת הרבוטריקים וגרסת השקרניקים?
קשה לי למצוא משהו טוב בסרט הזה חוץ מזה שהוא היה מעט פחות גרוע מהראשון לדעתי.
למה ככה? היו לפחות 5 דברים טובים בסרט:
1. מצאנו חניה ממש בקלות.
2. היינו מורעבים והפופקורן היה ממש במקום.
3. הכיסאות ביס פלאנט נוחים להפליא.
4. אמא שלי נהנתה מזמן איכות עם הנכדה.
5. הוא נגמר ויכולנו ללכת סוף סוף הביתה.
עדכון טרנטינו
'Inglourious Basterds' יוצא בארץ ב-17.9. השם העברי הוא 'ממזרים חסרי כבוד'.
העדפתי את 'ידועים לשמצה', אבל מילא.
ממזרים יהודים לשמצה
ממזרים יהודים לשמצה
בואנה, 'יהודים לשמצה' זה שם פשוט מעולה!
וזה היה גם יכול להראות לעולם שיש לנו בישראל הומור עצמי..
באמת חבל
קשה לי להאמין שמישהו בעולם היה מתעניין מספיק כדי לשמוע על זה.
הם היו שומעים על זה
ברגע שהייתה פורצת הפגנה אלימה בעקבות השם (כי אין לנו הומור עצמי).
תודה, תודה...
איך ''יהודים לשמצה'' שונה מ''שטן על הזמן''?
נראה לי חסר משמעות באותה מידה.
''יהודים לשמצה'' נשמע כמו ''ידועים לשמצה''
שזה גם קשור לעלילת הסרט וגם מספיק קרוב למשמעות המילה Inglorious בשביל שאוכל לומר זאת מבלי לקלל את ממציא השם.
ושטן על הזמן נשמע כמו חבל על הזמן.
מבחינתי שני השמות הם רצפי מילים חסרי משמעות. "יהודים לשמצה" נשמע מגוחך לאוזניי.
וחוץ מזה
1. "יהודים" ו"ידועים" זה כמעט היפוך אותיות (בהתחשב בכך שבשפה המדוברת, ה' ו-ע' נשמעות אותו דבר). אבל בין "חבל" ל"שטן" אין שום קשר.
2. מלבד המילה "שטן" אין ב"שטן על הזמן" שום קשר לשם המקורי או לעלילה של הסרט המקורי. "יהודים לשמצה", לעומת זאת, קולע מאוד גם מבחינת הדמיון לשם המקורי וגם מבחינה תכנית.
3. בשם המקורי באנגלית יש שגיאת כתיב מכוונת (כנראה): BASTERDS במקום BASTARDS. כך ש"יהודים" במקום "ידועים" נאמן למקור גם מהבחינה הזאת.
4. השם המקורי באנגלית הוא שיבוש של מטבע לשון: "GLORIOUS BASTARDS" הופך ל-"INGLORIOUS BASTERDS". בדיוק כמו ש"ידועים לשמצה" הופך ל"יהודים לשמצה".
בשורה התחתונה, "יהודים לשמצה" גם מעביר את רוח הסרט ומהווה סוג של תקציר עלילה, וגם נאמן לשם המקורי. ומלבד זאת, עבורנו כישראלים ויהודים, הוא גם מהווה הכנה טובה לקראת הסרט: אם אתה הולך לסרט עם שם כזה, אתה יודע טוב מאוד למה אתה נכנס, ויש סיכוי קטן מאוד שתבוא אח"כ בטענות.
בקיצור: יופי של שם!
לא לגמרי השתכנעתי, אבל לא אמשיך להתווכח.
היית מספיק משכנע.
אגב, לא יודע מה איתך, אבל אני הוגה את האות ה' במילה יהודים. וגם בהרבה מאוד מילים אחרות.
רדיו רוק
ראיתי שהסרט רדיו רוק (שמו העברי המופלא של הסרט the boat that rocked) ירד מ"לא סופי".
האם זה אומר שהסרט לא יוקרן בארץ? או שמועד היציאה שלו השתנה?
לא ראיתי אותו מופיע בהמשך הלוח…
נכון לעכשיו, הקרנת הסרט בארץ בוטלה.
הזדמנות טובה לשאול: מה קרה ל-The Spirit?
זאת אומרת, די ברור לי שלארץ הוא לא יגיע, אבל לא הצלחתי להחליט אם הוא בכלל הוקרן בקולנועים בארצות הברית, או שהוא היה מחפיר עד כדי כך שהעבירו אותו ישירות ל-DVD.
הוקרן. כשל. הושפל.
זכה לאחד ממצבורי הביקורות הכי ארסיים בשנה האחרונה. (איברט באחת מההברקות שלו: "To call the characters cardboard is to insult a useful packing material."). כשהמפיצים בארץ ראו את זה הם ביטלו את ההפצה שלו כאן מהר יותר משתוכל להגיד "רגע, סרטים של סטיבן סיגל אתם מציגים ואת זה לא?!".
הדו"חקו שבו הסרט הוזכר:
כתבה מספר 4804
''הארי פוטר'' יכול לקבל מועמדות לאוסקר?
http://www.hollywood.com/news/Mr_Potter_Meet_Mr_Oscar/5661142
הכל יכול להיות,
אבל לא הייתי שם כסף על סמך ביקורת מוקדמת אחת ויחידה מבלוגר שלא שמעתי עליו. בשלב הזה זה נשמע כמו הייפ נטו.
למרות שאני לא בונה על האקדמיה לעולם אחרי 'האביר'
הבלוגר מקבל נקודות אמינות גם בגלל שהוא טוען שאף פעם לא היה מעריץ של הסרטים ואולי גם בגלל שהוא לא קרא/לא בקיא בסדרה.
אני אופטימי.
אבל איך הוא ראה את הסרט?
אני מודע לזה שיש הקרנות מבחן ועוד כל מיני הקרנות לפני שהסרט מגיע לקולנוע, אבל הקרנות כאלה הן, כמדומני, לא פרטיות עבור אדם אחד, בטח היו עוד כאלה שראו את הסרט חוץ ממנו, מה הם אומרים? ואם הם לא מדברים, אז למה?
הם לא מדברים כי אסור להם
בדרך כלל יש הסכם בין האולפן לבין מהבקרים, שהם לא יכתבו ביקורת על הסרט, לטוב או לרע, עד היום שבו הוא יוצא. תמיד אפשר למצוא כמה כאלה שעוברים על ה"חוק". בימים הקרובים בטח יהיו עוד "הדלפות", ובשבוע הבא כבר יהיו הקרנות עתונאים וטרום-בכורה גם בארץ.
הנה עוד הדלפה:
'הארי פוטר והנסיך חצוי הדם' הוא אחד הסרטים הטובים בסדרה אם לא הטוב ביותר, וסרט אחלה באופן כללי.
המממ... לא, השלישי הוא עדיין הטוב מכולם.
וזה בגלל שהוא עדיין הסרט היחיד בסדרה שמצליח לעמוד בזכות עצמו.
ההיסטוריה תשפוט
ועכשיו מוקדם מדי להחליט. אני מאוד אוהב את השלישי, והוא היחיד שיש לו אופי ייחודי משלו, אבל הנסיך חצוי הדם kicks ass.
ואתה אומר את זה על סמך הקרנת מבחן?
אני חושב שזה מה שנקרא ''מעד בלשונו''...
ככל הנראה אתה צודק.
אבל ששש…
לא, הקרנת עיתונאים.