במאי: ג'יי. ג'יי. אברמס
תסריט: רוברטו אורקי, אלכס קורצמן
שחקנים: כריס פיין, זכארי קווינטו, אריק באנה, קרל אורבן, סיימון פג, לאונרד נימוי
החלל. הגבול האחרון. אלה הם קורותיו של ג'יימס ט. קירק, אביר ג'די צעיר, במשימתו להציל את האנושות מהאימפריה הרומולנית המרושעת, להפוך לטייס החלל הטוב ביותר בגלקסיה, ולהתגבר על תסביך האב שלו.
אין ספק: 'סטארטרק' הוא סרט 'מלחמת הכוכבים' הטוב ביותר שנראה על מסכינו מאז 'האימפריה מכה שנית'. תמצאו בו קרבות חלליות בומבסטיים, מכות, יריות, חרבות אור (טוב, סתם חרבות, אבל העקרון זהה), גלקסיה מאוכלסת בחייזרים בצבעים וגדלים שונים, ואפילו מקומו של הפאב השכונתי שלקוחותיו הם יצורים מוזרים מרחבי הגלקסיה לא נפקד. רק בעיה אחת קטנה יש בכל הסיפור: את הסרט החליטו, משום מה, למקם לא בגלקסיה של 'מלחמת הכוכבים' אלא בזו של 'מסע בין כוכבים'. לכו תבינו.
ג'יימס ט. קירק (כריס פיין) נולד בערך חמש דקות לפני שאביו, קצין מיתולוגי בצי הכוכבים של הפדרציה, נהרג במשימת גבורה. כמו כל מי שגדל בלי אבא בקולנוע, קירק הופך להיות ילד מופרע, שהתחביבים שלו כוללים ריסוק כלי רכב עתיקים לצלילי מוסיקה קלאסית (בעתיד שבו הסרט מתרחש, הביסטי בויז נכנסים תחת ההגדרה הזאת). כשהוא מגיע לגיל מבוגר מספיק אבל עדיין לא מפסיק עם השטויות, ניגש אליו קפטן פייק (ברוס גרינווד) ומציע לו לתעל את היצרים הברדקיסטיים שלו לאפיקים חיוביים: להתגייס לצי הכוכבים.
ואכן, אף על פי שקירק הופך במהירות ראויה לציון לשאקל הכי גדול באקדמיית הצי, חניך מצטיין שכל הבחורות נופלות לרגליו (חוץ מאיזו אחת, אוהורה), ניכר שהוא לא מוותר על סגנון החיים הפרוע שאפיין אותו קודם – הוא רק משכלל אותו. זה מביא במהירות לעימות בינו לבין ספוק (זכארי קווינטו, 'גיבורים'), מדריך באקדמיה, בן לגזע הוולקנים הידוע בהיותו גזע של בוקים מחושבים וחסרי רגשות. אבל כשעולם הבית של הוולקנים מותקף על ידי חללית-ענק מסתורית, השניים האלה צריכים ללמוד לעבוד ביחד, ומהר.
לפני כל דבר אחר, 'סטארטרק' הוא סרט אקשן. יש בו יותר אקשן ממה שהיה בחמשת הסרטים האחרונים בזיכיון 'מסע בין כוכבים' ביחד. מהבחינה הזו, הדמות שיצאה הכי מסכנה מהסרט הזה היא זו של ספוק: הוא מתעקש, כמו טמבל, על התנהגות נבונה והגיונית כשברור שהפתרון האידיאלי לכל הבעיות שעולות בסרט הוא ללכת מכות. הסצינה המרשימה ביותר בסרט היא אכן סצינת מכות שמסתיימת בנפילה חופשית – והיא נראית פשוט כמו סימפוניה של אדרנלין גועש. למרבה הצער, היא באה איפשהו לקראת אמצע הסרט ואחריה מורגשת נפילה מסוימת. אבל בסך הכל, אין מה להתלונן: חובבי היריות והפיצוצים בהחלט ימצאו ב'סטארטרק' את מבוקשם.
מצד שני, 'סטארטרק' הוא גם סרט של 'מסע בין כוכבים'. הוא מתחיל כפריקוול שמתאר כיצד נפגשו הגיבורים מסדרת הטלוויזיה המקורית בהיותם צעירים ופוחזים, ועושה בזה עבודה יפה מאוד. פיין וקווינטו מפגינים את האישיות המוכרת של קירק וספוק, בלי להיגרר לחיקויים פארודיים של המקור, וגם מוסיפים לה איזה מגע יחודי משלהם. קירק הוא לא סתם הטיפוס האימפולסיבי הנועז – לעיתים קרובות הוא השמוק האימפולסיבי הנועז, ולהדחקת-הרגשות של ספוק ניתן רקע היסטורי-תרבותי מעניין, ביחד עם נטיה לקרוס ברגעים קריטיים.
גם דמויות-המשנה מספקות לסרט רגעים משעשעים לרוב. ראויים לציון במיוחד צ'כוב (אנטון ילצ'ין) – קצין רוסי עם מבטא כל כך כבד עד שאפילו המחשבים לא מצליחים להבין אותו; הקצין הטכני סקוטי (סיימון פג) – מדען מטורף שלמרבה המזל עובד בצד של הטובים, וד"ר מקוי (קארל אורבן), הרופא ההיפוכונדר. חבל רק שהתפקיד של הצלע הנשית בחבורה, הקצינה אוהורה (זואי סלדאנה), הוא בעיקר להיות החתיכה שברקע.
התסריט, העיצוב ופס הקול של 'סטארטרק' כוללים המון התייחסויות לזיכיון לדורותיו. כמעט כל משפט סטאר-טרקי קלאסי וכל אלמנט מוכר מהסדרה, מ"היא יכולה לעמוד בעוד הרבה מזה!" ועד החולצות האדומות, זוכה לציטוט. עם זאת, הציטוטים האלה אינם מכבידים – הם יעלו חיוך על פני אלה שמכירים את החומר, ולא יפריעו מדי לכל האחרים.
אלא שמבחינת המהות, המבנה המסורתי של סיפורי 'מסע בין כוכבים' – תעלומה בחלל סביב תופעה מדעית כלשהי, שמנסים לפתור אותה לפני שהזמן אוזל – מושלך ב'סטארטרק' אחר כבוד לפח האשפה. אפשר להבין למה: המבנה הזה לא היה עובד היטב בסרט שלא בדיוק מעודד את השימוש בשכל, לא ככלי עלילתי ולא בתור עצה טובה לחיים. לקראת סופו של 'סטארטרק' מגיע אמנם איזה טוויסט שאפשר להגדיר כ"מדעי", אבל נראה שהוא נועד להכשיר יותר את הקרקע לסרטי ההמשך ופחות לגרום לצופים להעריך את התסריט בזכות האינטליגנציה שלו.
בתור סרט אקשן טהור, 'סטארטרק' הוא אחד הסרטים הטובים של הקיץ הנוכחי, וגם מי שמעולם לא שמעו על 'מסע בין כוכבים' לפני כן יוכלו ליהנות ממנו. אני לא בטוח מה יחשבו עליו החובבים השרופים, אבל קשה לקחת ממנו את העובדה שהוא לוקח את 'מסע בין כוכבים' למקומות שאיש (מלבד, אולי, ג'ורג' לוקאס), לא צעד בהם קודם לכן.
סרט מהנה
כמו שאבא שלי נוהג לומר: עם כל הטכנולוגיה המתקדמת הזו והתרבויות הנעלות שפוגשים, עדיין הולכים בסוף מכות.
סטארטרק עושה דבר אחד מאוד חכם: הוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. יש בסרט הרבה בדיחות מוצלחות והתייחסויות על גבול הפארודיה לסדרה ואיכשהו, לא הרגשתי שחסרות לי דקות של כובד ראש. דווקא מהאקשן התאכזבתי. למרות שיש הרבה ממנו, הוא ערוך ומצולם בצורה מבולבלת כך שלא תמיד ברור מה בכלל קורה, מי יורה במי ואיך זה משפיע על הסביבה. נראה לי שאם היו משלבים יותר יצירתיות באקשן, הסרט היה משודרג מסתם בידור חביב לחוויית צפיה גדולה באמת.
לגבי אוהורה: היא אמנם בעיקר עומדת ברקע, אבל וואו, איזה רקע.
וואו, אבא שלך אוהב להשתמש במשפט הזה הרבה פעמים.
http://www.fisheye.co.il/eagle_eye#357416
ידעתי שכבר רשמתי את זה פעם
חסכת לי את החיפוש . חוץ מזה, אבא שלי באמת מרבה לחזור על עצמו.
מסכים!
מי יתו וסגנון המצלמה הרועדת יופסק לאלתר! אמן.
ומי יתן ויסגרו את הקולנוע בקניון הזהב
וישא"ק.
חשבתי שקו ירוק על המסך במשך רוב "האביר האפל", בשתי הקרנות שונות, זה חמור.
אז ב"סטארטרק", פרסומות שמתחילות באיחור של 2 דקות – ניחא.
פרסומות נגמרות, כמה דקות עוברות, וצריך ללכת (פעמיים) להזכיר לחבר'ה מהפופקורן שיתקשרו לבחורה בקונטרול שתלחץ PLAY – ניחא.
התחילו הטריילרים, אין פוקוס. שוב להציק לפופקורניסטים.
סידרו את הפוקוס, הדליקו את האורות משום מה. שוב ד"ש לבחורה בקונטרול.
התחיל הסרט, כיבתה את האורות, האהבלה, ושוב דפקה את הפוקוס. שוב הפופקורניסטים מבססים את הקשר עם הקונטרול.
ואז אפשר היה לשבת לראות את הסרט.
דבילים.
תן לי לנחש: גלובוס?
אכן סרט פעולה טוב
אבל צריך גם להזכיר שהעלילה עצמה מלאה חורים וחסרת הגיון לחלוטין, גם מבחינת מה קורה וגם מבחינת מניעים של דמויות. למי שזה לא מפריע – אתם ללא ספק תהנו.
אה כן ולא להתפתות לראות באיימקס, תנודות המצלמה הפרועות מאוד מפריעות בכזה גודל.
נהנתי מכל רגע אבל בשביל star trek הוא קצת טיפשי וכמו שכתוב בביקורת הוא מזכיר את star wars(למרות שהוא עדיין יותר טוב)וחוץ מזה הסרט ממש מומלץ.
*אתם מסכמים שזכריה קוונטו הוא הברקת הליהוק של סרט ?
סרט חזק
אחד האהובים עליי.. מלא הומור, מלא אקשן.. דמויות נהדרות שמבוצעות ע"י שחקנים נהדרים ו.. מלא טרק..
העלילה בכלליות הייתה נהדרת ונכון היו בה מגרעות, אבל מטבע המשימה שלהפגיש בין כולם ולגשר לבין הישן-חדש-ישן הן מינוריות מבחינתי כרגע ולא הורסות את ההנאה.. מצפה לבאות..
אני רוצה להבין משהו...
האם הסרט הנוכחי הוא מעין קדימון לסדרת הסרטים וסדרת הטלוויזיה, או שמא הוא פתח לסדרת סרטים חדשה, כפי שהיה עם "באטמן מתחיל"..?
כך או כך, נראה לי שאלך לראות את הסרט, הוא נשמע מעניין מספיק.
התחיל מבטיח, התקלקל באופן נוראי אחרי האמצע
ראשית אציין שאני לא טרקי ולמעט פרקים בודדים של מסב"כ – הדור הבא שראיתי אי שם באמצע שנות התשעים אין לי היכרות של ממש עם הפרנצ'ייז. בחצי הראשון של הסרט ממש ניהנתי. הבדיחות היו במקום, קירק הצעיר והפוחז היה דמות מעניינת שציפיתי לראות איך תתפתח.
אבל אז, הסרט התחיל להיות goofy ברמות. סיימון פג, שחקן שאני מעריץ מושבע של כמה מסרטיו, עושה תפקיד נורא ואיום. הוא פשוט Token comic relief, אף אחת מהשורות שלו לא הצחיקה אותי ואציין לרעה את ( קטן) הבדיחות עם הגובלין הקטן שלו שמטפס על מקומות גבוהים, שהיו צ'יזיות ובאו בתזמון שגוי (ותזמון, כידוע, הוא הדבר החשוב ביותר בקומדיה). הקצין הרוסי היתה בדיחה גזענית ולא מצחיקה, פשוט טעם רע. חבל, ההומור בתחילת הסרט היה הרבה יותר טוב. בשלב מסוים הסרט התחיל להיות כ"כ מרוצה מעצמו עקב כך שמיקם את הדמויות במקומן בתחילת הסדרה, מה שגרם לי לאנטי רציני אליו. בסופו של דבר יצאתי די מאוכזב, אם כי היו כמה סצינות אקשן חביבות אך נדירות, שצולמו בלי הרעידות המיותרות האלה.
הגעתי למסקנה שאני לא אוהב את ג'יי ג'יי אברמס. גם בקלוברפילד היתה התחלה מבטיחה ומעניינת, עד שהסרט התחיל המרח כמו מסטיק ולהגמר בצורה טפשית. זה במאי שמבטיח הרים וגבעות ופשוט לא מקיים.
מה היה כל כך גזעני בקצין הרוסי?
נראה לי מוזר לקרוא לקטעים איתו "בדיחה גזענית ולא מצחיקה, פשוט טעם רע", קודם כל מהסיבה הפשוטה שהקטעים בכיכובו היו פשוט קורעים מצחוק, ולא רק אותי אישית, אלא את כל האולם.
מעבר לכך, הסצינה המדוברת שבה המחשב לא מבין אותו היא סצינה כל כך אנושית ויום יומית שלדעתי התרגום שלה לעולם של סטאר-טרק הוא גאוני ומקסים.
ולסיכום, לא ברור לי מה גזעני כל כך בלהציג בחור רוסי בתור סופר-גאון שהספיק לסיים אוניברסיטה לפני גיל 17, ובנוסף הוא טוב לב, חמוד ומקסים.
אה נכון, יש לו מבטא. יימח שמם של הטראקים האלה!
מה היה כל כך גזעני בקצין הרוסי?
המבטא שלו היה לא סביר, מעולם לא שמעתי רוסי עם מבטא כזה מוקצן ומוגזם. זה נשמע כמו חיקוי של מבטא של ערבי בכנס של כהנא חי. חוץ מזה גם סטריאוטיפ חיובי שנלקח לאקסטרים הוא גזעני, ע"ע היהודי הטוב בכספים, היפני החרוץ וכו'; כמובן עם הסייג של צורת ההגשה.
בסרט הזה הרגשתי שדוחפים את בדיחת המבטא המשונה במורד הגרון ולא צוחקים איתו אלא צוחקים עליו, כי למרות שהוא היה "טוב לב, חמוד ומקסים" היתה לו אפס מודעות עצמית וזה מה שעשה את דמותו למגוחכת.
אבל ברור שהייתה לו מודעות עצמית.
הוא היה נבוך לאללה, ולכן הדמות שלו אכן הייתה שובת לב בעיניי ובכלל לא מגוחכת.
אה, ובהחלט נתקלתי באנשים עם מבטא כזה כבד, גם ברוסית וגם לא. אני בטוחה שלפחות לחלק מהקוראים יצא פעם להקשיב לתחזית מזג האוויר ברדיו ולנסות לפענח מה לכל הרוחות החזאי המסכן מנסה לתקשר דרך המבטא האינסופי שלו. לצערי אני לא זוכרת את שם החזאי או אפילו את התחנה, אם מישהו יודע על מה אני מלהגת אני אשמח לגיבוי :).
אלה לא כל החזאים? תמיד הנחתי שזה חלק מתנאי הסף למשרה.
עוד מימי נוסטרדמוס
ידוע שהכלל הראשון בחזאות מוצלחת הוא: אל תדבר ברור.
ככה תמיד תוכל לטעון אחר כך שאם מפרשים את דבריך נכון, צדקת.
"מחר יהיה מלמלמכמקמכק בהיר מגלדמעלמלכממ גשם מכקכעמכלמ גוג ומגוג".
תגובה מאוחרת אבל אקטואלית
כל מי שצפה באירוויזיון בשבוע האחרון היה עד לכמה כבד יכול להיות מבטא רוסי, בהשוואה למנחים השונים של הטקס הדמות מסטאר טרק בכלל לא היתה כזאת קיצונית.
אבל ברור שהייתה לו מודעות עצמית.
אנטולי חריטונוב
אבל ברור שהייתה לו מודעות עצמית.
רוברט אולינסקי, גלי-צה"ל?
אני מחייך כל פעם מחדש כשהוא מקריא את הטמפאוטואות.
מה היה כל כך גזעני בקצין הרוסי?
דווקא חבר (אוקראיני) שלי אמר שצ'כוב היה מאוד אוטנטי ושאיזה יופי שסוף סוף שמו בתור צ'כוב רוסי אוטנטי.יכול להיות שזה בגלל שהוא אוקראיני. יכול גם להית בגלל שזה לא היה כ"כ פוגע ומעליב…You know…
מה היה כל כך גזעני בקצין הרוסי?
ה"רוסי" הנוכחי היגר עם משפחתו מברה"מ לארה"ב בגיל חצי שנה. ה"רוסי" הקודם כבר נולד בארה"ב להורים מהגרים.
לא יודע עד כמה ההבדל אמור להיות מורגש…
בתכל'ס, עשו את ילצ'ין ילדון עם מבטא כבד, כמו שקניג גילם בזמנו. פשוט מאוד. בשנות ה-60 זה כנראה היה משעשע, היום (גם לדעתי) פחות.
לפי הצחוקים מהקהל, זה עדיין משעשע
מה היה כל כך גזעני בקצין הרוסי?
על זה אני מדבר. זה מריח כמו התנגחות אמריקאית ברוסים על רקע המלחמה הקרה. משזו נגמרה, אני לא רואה טעם במכות מתחת לחגורה האלה.
צ'כוב היה התנגחות?
חזון של העתיד שנכתב באמצע המלחמה הקרה, ובו קצין רוסי משרת על ספינה לצידם של קצינים אמריקאים – זו התנגחות? ל?היפך, צ'כוב היה אחד הביטויים החזקים ביותר של החזון האוטופי של רודנברי, ואמונתו שהמין האנושי ילמד להתגבר על היצרים הלוחמניים שלו וששלום ישרור בכל העולם.
צ'כוב היה התנגחות?
אם כן למה יש רק קצין אחד רוסי (שאני עדיין טוען שהוצג בצורה נלעגת) וכל השאר, או לפחות רובם, אמריקאים (מה שאני מניח לפי המבטא שלהם)? איך זה שהמחשב של הצי הרב-לאומי מתקשה להבין דווקא מבטא רוסי ולא מבטא אמריקאי? לי זה הפריע, גם אצלי באולם חלק צחקו מבדיחת המחשב והמבטא, אבל כמה כולל אני נעו באי נוחות בכיסאות.
צ'כוב היה התנגחות?
מאותה סיבה שיש יפני אחד, חצי-וולקני אחד ואישה אחת שהיא גם אפרו-אמריקאית אחת. כי ככה נראה חזון של צוות רב לאומי בעיני יוצרי הסדרה בשנות ה-60.
בוא נבדיל כאן בין הסרט לבין הסדרה המקורית
בסדרה המקורית צ'כוב לא הוצג בצורה נלעגת. כן, המבטא שלו היה נורא ואיום, אך הוא נועד לסמן 'רוסי' באופן המובהק ביותר (וגם, מה לעשות, מבטא את העובדה שעם כל הכוונות הטובות הכתיבה של הסדרה היתה ברמה די נחותה).
בסרט צ'כוב הוא רוסי מכיוון שזו שמירת אמונים לסדרה, ומכיוון שזהו סוג של ריבוט ששומר אמונים לצורה אך לא ללב של המקור שלו (אילו רצה אייברמס לחקות את החזון האוטופי של רודנברי, הוא היה מראה קצין מוסלמי אדוק המשרת לצד הדמויות האמריקאיות). ומכיוון שהמבטא של צ'כוב הוא הסממן הבולט ביותר שלו (ואחראי לאחת הבדיחות המפורסמות ביותר של הדמות – נסיונותיו הכושלים להגיד nuclear vessels בסרט הרביעי), ומכיוון שמדובר פה בבמאי וכותבים שתמיד מעדיפים את האופציה המוקצנת והבומבסטית ביותר, אנו מקבלים את המבטא האבסורדי הזה.
הוא עושה את זה, אבל מאוד בערך.
הקפטן הראשון שאנחנו פוגשים בסרט, קפטן ראבאו (מפקד הקלווין) הוא שחקן ממוצא פקיסטני שמלוהק בעיקר לתפקידי הערבים הרעים בסרטים וסדרות הוליוודים. קוראים לו פרחאן טאהיר, והוא שיחק את הרע (ראזה) ב'איירון מן'. אז מצד אחד, אנחנו מקבלים מישהו עם חזות ערבית שגם מוכר לצופים – גם אם במעומעם – כמוסלמי אדוק, אפילו קיצוני, אפילו מרושע. והוא מלוהק לתפקיד הגיבור. אבל מצד שני, נתנו לו שם לא מחייב ולא ציינו במפורש את היותו ערבי.
זה אבראמס קלאסי: כולם מרוצים, למרות שלא נאמר שום דבר משמעותי.
זה היה סתם ניטפוק.
ביקשת ערבי בצד של הטובים, קיבלת. ברור לי שזה לא בתפקיד משמעותי – בכלל, כל העסק של אמירה פוליטית מעניין את אבראמס פחות מקליפת שום דאשתקד – אבל בכל זאת, זה שם.
סרט מעולה.
באמת, אחרי שפל מזעזע של סרטים (שהשיא שלו היה לסבול מכל רגע של "השומרים" בקולנוע), ממש נהנתי.
סתם סרט אקשן, משעשע למדי, פשוט לחלוטין, שמתאים גם למי שעד כדי כך לא מכיר את מסע בין כוכבים שאין לו מושג מה השמות של הדמויות (כמוני, למשל).
חוץ מזה, קצת הרגשתי שבתור פאן גירל השלמתי איזה בסיס חובה, וזכיתי לראות סוף כל סוף את הזוג שבעצם התחיל את כל עולם הסלאשים.
יצויין לטובה גם כמה השחקן של קירק יפה – משום מה תמיד בסרטים יש בחורה ממש כוסית, אבל הגיבור הראשי הוא סתם ברוס ויליס ממוצע שכזה. השחקן של קירק היה ממתק לעיניים, ושימח אותי עד מאוד.
אני רק תוהה אם באמת כל האירועים של הסרט באמת התרחשו בעבר של הסדרה המקורית או לא. היו שם כמה אירועים גדולים, שחייבים למקם את הסרט איפשהו על פני קשת הריבוט-פריקוול.
הייתי אתמול
עם חברה שלי שלא ראתה מעולם את המקור (או כל אחד מההמשכים) ואני, שלא ממש ראה יותר מדי מסע בין כוכבים ושנינו נהנו מאוד. הסוף אומנם נראה קצת מרוח אבל בסך הכל היה פיצוץ.
טרוניות
הייתי אתמול עם חברה שלי והסרט באמת נפלא, אבל התרגום היה נורא ואיום, הייתי צריך להתאמץ להתעלם ממנו כדי להנות מהסרט.
דבר ראשון ההתעקשות לרשום "סטארפליט" לפעמים עם לפעמים ללא גרשיים. זה מסורבל לא קריא וחסר משמשעות, קשה לכתוב "צי"?
באמצע הסרט ללא אזהרה "לשגר" הופך פתאום ל"לשגרר", wtf?
hail them, כלומר קיראו להם בקשר או משהו הופך ל "המטירו עליהם אש". למה?
טרוניות
לגבי הסוגיה האחרונה, אני מניח שהמתרגם הלא מתוגמל\הדפ"ר בדק במילון וראה ש-hail זה ברד, ולא המשיך מעבר לזה.
ושאלה
בעקרון, נאמר שעיקר הצי נמצא במערכת לורנטיאן ושנירו פחות או יותר עקף את ההגנות הכוכביות של וולקן וכדור הארץ, במקרה הטוב, או להשמיד אותן עם טכנולוגיית הלחימה המתקדמת שלו.
גם האנטרפרייז הייתה מושמדת. החור היחיד בעלילה שאני מצאתי הוא שרק במאה ה-24 הומצא משגר שמסוגל לשגר למרחק כמה שנ"א – איך הם מסוגלים לשגר את סקוטי וקירק למרחק כזה עם טכנולוגיה של המאה ה-22 גם עם המשוואות החדשות של סקוטי?
ספוק אמר את זה
סקוטי ממציא את הנוסחה הזו בעתיד.
הבעיה כאן היא שהמשגר לא צריך שום עבודה טכנית כדי לשנות אותו למשגר כזה אלא רק "להכניס נוסחה" ופתאום זה עובד. אפשר לסספנד את זה אבל זה מרגיש "זול". הסרט הוא על סקוטי של ההווה, תנו לנו לראות את סקוטי של ההווה עושה משהו (נאמר, לשדרג משגר עם שתי גומיות ומסטיק) במקום שסקוטי של העתיד (שכבר לא יקרה) יתן לו פתרונות מוכנים על מגש כסף.
איפה בסרט זה נאמר?
בכל הנובלות של "מסע בין כוכבים" (רוב מה שנכתב בעברית) נכתב שהטווח של המשגרים הוא כ-10,000 קילומטרים, אאל"ט. משגר לטווח ארוך יותר מוצג באחד הפרקים של "מסע בין כוכבים" ומדובר בהמצאה פרנגית. ולצוות ה-'אנטרפרייז' לקח זמן להבין את הטכסיס של הפרנגים. הנוסחה של סקוטי – שאיננה יעילה ב-100%
כמו שרואים מסצנת הכמעט-מוות של
סקוטי – מסבירה רק איך יירטו את
הספינה בעודה בתנועה. אין הסבר איך למשגר ענתיקה יש טווח כזה.
ושאלה
לא מאמינה שאתם מחפשים חורי עלילה בנרות בסרט המפגר הזה!
למה אף אחד לא תקף את המקדחות?
כי הם היו עסוקים בלעמוד במעגל ולחכות שספוק יגיע…
(למען הסר ספק: אני מסכימה עם כל הדברים החיוביים שנאמרו כאן על הסרט, הוא כיפי, הוא מקסים, הוא מגניב, הוא משעשע והוא שולתתתת1ת1ת1ת1111!!!, אבל הוא בוודאי לא הדבר ההגיוני ביותר שנוצר אי פעם בעולם המד"בי. אני רק שמחה שזה החידוש של סטאר טרק ולא של בבילון 5).
קידום עצמי חסר בושה:
הביקורת שלי כאן.
http://dorawrites.com/omg/?p=253
ספוילר: לא אהבתי.
מעניין
לא ראיתי שום סרט או סדרה של סטאר טרק בעבר ובאתי בלי שום ידע מקדים. הרגשתי אפילו בושה כשהחברה שלי, שכמוני לא צפתה בשום דבר של סטאר טרק בעבר, ידעה יותר ממני מי אלה קירק וספוק (אבל לא מה ההבדל בין סטאר וורס לסטאר טרק).
בכל אופן, נהניתי מאוד מהסרט. הוא לא הרגיש כמו שעתיים פלוס וזרם די מהר. העלילה, בניגוד לסרטים אחרים בסוג הזה, נשארה ממוקדת באותה קבוצה והלכה באופן אחיד במקום ללכת סחור סחור סביב הפוליטיקה ויקום הסרט.
כמובן שהיו חסרונות, כמו אוהרה למשל והנוירוטיות של קירק (לקח לי זמן להבדיל מי זה קירק ומי זה ספוק. קירק = מעצבן. ספוק = מעצבן עם תסרוקת מגוחכת). אבל יחסית לסרט קיץ שהמטרה שלו היא הנאה נטו, הוא השיג את מטרתו.
בתור חובב סטאר וורס מושבע, אני אפילו מוכן להודות שהסרט יותר מהנה מ"מלחמת המשובטים" ןכמראה גם "אימת הפאנטום", בהחלט ההפתעה הנעימה של הקיץ. כעת נשאר לחכות לטרמינייטור 4 ולבדוק מי באמת סרט המד"ב הטוב בשכונה (אני מעריץ טרמינייטור ובהחלט מקווה שהמחסלים ינצחו).
נ.ב – הטריילר להארי פוטר הרבה יותר מעורר תיאבון על המסך הכי גדול ב-yes Planet.
''אני ממליץ לך על הסלאשו''
יש כבר השערות בנוגע לסלאשו הזה?
זה סתם קוריוז, או שאברהמס מתכנן יום אחד להפתיע את כולנו וכל ההתייחסויות האלה בסרטים השונים הם טיזרים?
ואולי זה בכלל יהיה הפתרון הסופי של אבודים? :)
למה צריך השערות?
הסלאשו הוא סתם קריצה, מין "חתימה" שמוזכרת בכל/רוב היצירות של אברמס. לא צריך לייחס לאיזכור שלו יותר מדי משמעות.
רמלן את עצמך...
קצת אוף טופיק אבל מגניב
http://www.trekyourself.com/
צור מתמונה שלך דמות STAR TREK
הסבר מורחב
תזכורת – לכוכבים יש נטיה מוזרה להסתובב.
תזכורת: יש כוכבי לכת שמפנים כל הזמן צד אחד לשמש שלהם
אחד מהם אפילו נמצא במערכת השמש שלנו.
הירח שלנו הוא עוד גרם שמיים שמפנה כל הזמן רק צד אחד לכדור הארץ. התופעה הזו, שנובעת מכל מיני מסלולים מסובכים, היא כנראה די נפוצה אם במערכת השמש הלא מאד חשובה שלנו היא נמצאת לפחות פעמיים.
כאילו, אם אתה רוצה להתקרצץ עד רמת הפינצטה תזכור שתמיד יש קירצוץ נגד.
תזכורת: יש כוכבי לכת שמפנים כל הזמן צד אחד לשמש שלהם
יש גם כוכבים שהם רק כוכבים, ולא כוכבי לכת. בטח ובטח באיזור בוולקן.
מה הקשר?
למה קיץ 2011?
כבר הוכרז איפשהו שסרט נוסף יצא אז? כנראה שאני מפגר בעדכונים. אם כן, אז ייפי גדול :-)
עוד לא הוכרז
אבל עקב ההצלחה של הסרט, זה בטח עניין של יום-יומיים עד שיוכרז. השאלה היא רק אם יילכו על המסלול המזורז (קיץ 2011) או יקחו טיפה יותר זמן (קיץ 2012).
עוד לא הוכרז
כנראה אם רוצים איכות (קיץ 2012)אם רוצים כסף (קיץ 2011)
אני מעדיף 2012.
אני מקווה שאתה לא רומז
ש'רובוטריקים 2', שהופק תוך שנתיים ברוטו, לא יהיה איכותי.
יהיו שם 31 רובוטריקים!
מה זה אם לא עלייה גדולה באיכות?
____________________________________________
אני רוצה לציין שאני מאלו שאהבו את הסרט הראשון ומצפים לשני
בסה''כ אהבתי את הסרט
לאברמס יש משהו מכדורים אדומים מעופפים. (ראה ערך "זהות בדויה")
הולי שיט, ידעתי שזה היה מוכר לי מאיפושהו.
בטח בסרט הבא בסדרה הזו הם יגלו את החומר האדום הזה אצל איזה גאון וולקאני קדום שנקרא רמבאלדי.
o.k, תודה.
בעניין הפלטפורמה הראשונה,
זה עדיין לא מסביר למה הניטרול של המקדחה הראשונה דרש קרבות אחד על אחד על גבי הפלטפורמה :-)
סרט המד''ב האהוב עלי
כדי לחזק את הנקודה של רז, על כך ש'סטארטרק' הוא סרט 'מלחמת הכוכבים' מצוין. ספוילרים ל'סטארטרק' ול'מלחמת הכוכבים' המקורי.
http://www.collegehumor.com/video:1910892
יש איזה משהו שנראה לי שאנשים פספסו
מצד שני:
זו היתה פשוט פיסת תסריט מבריקה.
לא הצלחתי להחליט, עדיין, מה חשבתי על הסרט.
מצד אחד, וויזואלית הוא מדהים – מראה חדשני אבל קצת מלוכלך, כזה שאיכשהו מצליח לפשר בין המראה הלואו-טקי של פעם למה שאפשר לעשות היום ולהוציא מהשילוב את המיטב. והוא גם כיפי.
אבל מה? דבילי. נורא, נורא דבילי. בעיקר הסוף. הסוף שבר אותי. אה, וגם הנטייה לרגעי פאתוס עם מוזיקה דרמטית נורא ברקע הציקה לי מאוד.
אוף.
היה המון מסע בזמן בכל הסדרות של סטארטרק.
לפחות פעם או פעמיים בעונה ממוצעת.
לגבי הנק' האחרונה
כי נק' הזמן של הסרט היא בהווה, כך שגם אם אפשר לחזור לעבר, זה לא יעזור כי האיום בא מהעתיד. צריך שיעברו כמה סרטים ואז ההווה יהיה בעתיד ואז יהיה אפשר לחזור לעבר. או משהו כזה.
גם אם אני לא טועה תמיד מסע בזמן היה קטע מאולתר שכזה.
חור שחור
אני הבנתי (איכשהוא) שהם גם מפוצצים את הספינה השניה כשהיא בתוך החור השחור ולא יכולה להתנגד, או משהו בסגנון.
הבנת נכון.
בוא לא נגזים.
Up לכל הפחות ישווה את דירוג העגבניות של הסרט הזה, אם לא יתנוסס גבוה מעליו.
לא הבנת אותי.
יתווסף מתחתיו הכוונה אינה ל1 מתחת ל2 אלא לסולם בו וולברין ורובוטריקים ישבו בתחתית, מעליהם מסע בין כוכבים ומעליו, להערכתי, שאר הסרטים עתירי התקציב והפרסום שיוצאים בקיץ הנוכחי.
כששיגרו אותם בחזרה לחללית שניה לפני שהם מתרסקים...
זה הרי מובן מאליו. המשגר מפרק את הגוף לכדי גרוויטונים, מעביר אותם לנקודת ציון אחרת ומחבר אותם חזרה לצורה המקורית. למהירות הנפילה הטבעית אין שום רלוונטיות שכן המסה של הגוף למעשה מתבטלת לחלוטין ומצורפת חזרה באופן מלאכותי בנקודה האחרת.
לגבי הנ.בים, כאן כבר מדובר בעניין של טעם.
כששיגרו אותם בחזרה לחללית שניה לפני שהם מתרסקים...
אממ….כי זה יותר מגניב?
האמת היא שהם הגיעו נופלים כי כשאתה מנסה "להיענל" על גוף שנופל במהירות גבוהה על מנת לשגר אותו אליך, אתה לא יכול לעשות עבודה מדוייקת בכל הקשור לנקודה אליה הוא יגיע. כמו שראית בסרט, צ'כוב היה צריך להנעל עליהם ידנית כי במצב נפילה זה לא משהו שהמחשב יכול לעשות לבד. אז הוא הביא אותם כמה סנטימטרים מעל המשטח, בוא לא נזקוף את זה לרעתו, סה"כ הוא עשה עבודה יפה.
הנקודה שלי היא כזו – סה"כ חשבת שמדובר בחרא סרט, וגם אוהבי הסרט ימצאו בו קטעים בלתי-סספינדים לא מעטים, אז בסופו של דבר עניין השיגור הוא זה שמצאת בעייתי?
והסבר פחות טכנובאבלי ויותר מדעי:
גם ככה המשגר חייב, בברירת מחדל, להתגבר על הפרשי מהירויות רציניים (כי, למשל, רק המהירות של עמידה על כוכב לכת היא משהו די מטורף). אז להתגבר על נפילה חופשית זה כלום.
ולכל היותר, עדיף להתממש חצי מטר מעל משטח משגר מאשר חצי מטר מתחתיו.
מה עם סילאר
זאכרי קווינטו פחות או יותר עשה את "גיבורים". איך הוא בסרט?
היה מעולה.
אני לא טרקר דגול (כולה ראיתי פרקים של הדור הבא בילדות + מספר פרקים בודד של הדור הראשון ועוד סרט או שניים), אבל היה ממש ממש ממש כיף.
נכון, יש דברים קצת לא אמינים, אבל בחיאת,אנשים, באתם לראות סרט מדע בדיוני שכולל חייזרים שנראים כמו בני אדם רק עם אזניים מחודדות ונסיעה בזמן, ואתם מחפשים הגיון?
היה אקשן טוב (אם כי אין ספק שתמיד אפשר לשפר), והיה סיפור טוב, ואפילו פגשנו הרבה דמויות "מאגניבות" ומוכרות במעורפל,
ובקיצור, אי אפשר יותר טוב מזה.
מומלץ בחום
סרט קיץ כיפי ומצויין, מומלץ ללא מעריצים.למעריצים, זה תלוי.
אני משער שהסרט קרוב יותר לדור הישן מהדור החדש ברוחו.
אני חיבבתי את הדור החדש, שלא תבינו אותי לא נכון, אבל שנאתי את הסטריליות שלהם, את העתיד הסינתטי להחריד. לא יכולתי להאמין לרגע שמישהו מהאנשים הללו מקיא או מזיין או אפילו מדמם כמו שצריך ולא איזה כתם צבע טיפשי.
אם להשתמש במטאפורה בגרוש, הסדרה הישנה, בפרט TNG עם דאטה, פיקארד ושאר הכנופיה, הייתה לפי בית ספוק, מאופק, מחושב, כבד ראש.
והסרט החדש הוא בנוסח בית קירק, מהיר, טמפרמנטי ושובה לב.
מסכים עם הכותרת
אני הצבעתי על שטויות שאפשר היה לתקן בקלות ולעשות את הסרט אמין יותר. הבעיה שאתה מציג לא שונה מהעובדה שכדור טועה אף פעם לא הורג את הגיבור, כפי שקורה במציאות לפעמים. אפשר לסספנד מקרה כזה או אחר שאולי לא סבירים אבל לא בלתי אפשריים.
-האשף הדגול
שני דברים הם פשוט נגזרת של מס''ב
עניין החולצה האדומה היה במובהק מחווה לסדרה. לפי התגובה של הקהל בהקרנה בה נכחתי (וגם לדעתי) – מחווה מוצלחת.
עיצוב החלליות גם הוא נובע מהסדרה. להתלונן עליו יהיה שקול לתלונות על עיצוב החייזרים כבני אדם עם אזניים חודדות (או מצח מטוגן או וואטאבר). זה הבסיס שממנו בונים את הסרט.
שני דברים הם פשוט נגזרת של מס''ב
החללית של קירק והפדרציה אחלה, אבל חלליות הרומולנים לא נראו כך כלל בסדרה למיטב זכרוני. ועיצוב הפנים לגמרי טיפשי.
-האשף הדגול
אתה ראית תמנון?
תהרוג אותי, אבל הספינה הזו נראתה כמו משהו עם הרבה קוצים, לא תמנון
תמנון קוצני?
תשובות לחלק מהשאלות
כותרת יומרנית משהו, אני מסכים.
אבל רוברטו אורסי, חצי מצמד הכותבים ענה (כמו שעשה כבר בעבר הרחוק, לאורך תקופת ההפקה), עונה ויענה על שאלות של מעריצים/צופים.
חלק מהשאלות שם הן דברים שעלו פה ובדיונים אחרים. לפעמים הוא מסביר, לפעמים הוא מסכים שלא היתה מספיק התיחסות וכאלה.
לא שאני חושב שצופים צריכים לחפש תשובות-אחרי-הסרט, לא שאני חושב שיש לנו זמן מיותר, וברור שעדיף היה אם היו יותר הסברים (או פחות חורים) בסרט – אבל עבור מי שמספיק אכפת לו, זה כדאי.
http://trekmovie.com/2009/05/18/orci-kurtzman-to-answer-fan-questions-at-trekmovie-transcript-of-last-weeks-impromptu-qa/
הוא נמצא ביקום אלטרנטיבי ולא יכול לשנות מה שקרה ביקומו המקורי. אולי הוא לא יודע את זה ואולי הוא רוצה למנוע אותו גורל ביקום החדש, אבל האם לא יותר פשוט לספר ולהזהיר ממה שעתיד לקרות, וגם להתכונן יותר טוב?
רגע אחד...
מצטער אם אני גולש לאוף, אבל ספוק = קלינטון?! אחד הנשיאים הכי כריזמטיים בהסטוריה, לפי דעתי הרבה יותר מאובמה עם כל הכבוד. נשיא שניהל רומן עם מתמחה הוא לא בדיוק מה שהייתי קורא לו "קר ורציונלי".
אני מניחה שהכוונה היא להילרי קלינטון
אבל לדעתי המרדנות וחוסר ההתחשבות של קירק בכלל לא מתאימים לאובמה.
כמובן שהכוונה היא להילרי קלינטון
אף מילה על אריק באנה?
אולי אני סתם אוהב אותו, אבל נהנתי מכל רגע בו הוא הופיע על המסך.
סוג של ספויילר:
הדרך בה המשפט האחרון שלו נאמר… הייתה לי צמרמורת.
רק ברגע שנכנסתי לביקורת פה בעין הדג
גיליתי שהוא משחק בסרט. עשו עליו עבודת איפור יוצאת מן הכלל.
וינונה ריידר הזקנה
וינונה ריידר השתמשה באותו קול זקנה שבו היא השתמשה ב"מספריים של אדוארד", וגם כאן זה היה מגוחך…
כן, וינונה ריידר הזאת
חוזרת על אותם קולות אפילו בסרטים שהיא לא מופיעה בהם.
אה...
וינונה ריידר מופיעה גם במספריים של אדוורד וגם בסטארטרק.
אני חייב להודות שהכתובית ''וינונה ריידר'' בכותרות הסיום תפסה אותי
בהפתעה מוחלטת, והייתי צריך לבדוק אחר כך בויקיפדיה כדי לברר איזה תפקיד היא שיחקה שם. וכשגיליתי, התגובה שלי היתה "וואלה, זאת היא?" לא זיהיתי אותה בסרט בכלל.
לעניין הקול שלה לא שמתי לב, אבל קשה להגיד שהיא עשתה רושם חזק מדי בסרט באופן כללי.
אין ספק ...
שזה הסרט המוצלח בסדרה.
הסרטים הקודמים (כולל: "חרון אפו של קאן") כ"כ גרועים שהם מגרדים את תחתית החבית מלמטה.
מכאן (וספוק מסכים עם המסקנה) שכל סרט חצי נורמלי הוא שיפור.
אבל יש את גורם ג'ייג'יי (ימח שמו) אברמס…
JJ יוצר סרטים – כמו פגישה עם בחורה שנראית פצצה במבט ראשון. הולכים אליה הביתה וכשהיא מתחילה להתפשט מתחילים לראות את התפרים והצלקות המכוערות מחיבורי חלקי הגוויות מהם היא הורכבה.
גולת הכותרת היא כשניגשים לעניין – מגלים שהיא בעצם… בחור.
זהו JJ, יודע להתחיל יפה (ע"ע: "אבודים") לזרוק רעיונות מעניינים, אבל לא יודע לטפל בהם כמו שצריך, ממסמס אותם בדרך, ובטח שלא יודע לסיים עניין כמו שנדרש.
תקוותי ששתאונת דרכים/מטוס/שפעת חזירים/קצר בויברטור האנאלי שלו- תמנע ממנו לביים את ההמשכים בקו הזמן הנוכחי שלנו.
יש לי בעיה עם הסרט
וזה דווקא מנקודת המבט של מישהו שראה הרבה מאוד מהסדרות השונות של מס"ב- המסר.
כל הקונספט של העולם הזה היה של סובלנות, שאיפה לפתרון בדרכי שלום ומדע והאיזון בין רגש להגיון. איפה מופיעים הדברים האלה בעלילה של הסרט החדש? הנסיןו הזה, להיות מאגניב בכל מחיר, דפקה ועיוותה (לדעתי) את הרוח שמאחורי הסדרות של מס"ב.
יש לי תחושה שרודנברי היה מתהפך בקברו אם היה רואה את הסרט הזה.
אפרו פוזר בחלל.
אפרו מתהפך בחלל
ונצמד ללוין ביון הנמצא מעל ביתו של ג'יי ג'יי אברהמס.
ללא ספק הניטפוק הטוב ביותר שראיתי לאחרונה.
ראיתי אתמול,
ב22:00 בגלובוס, בקריון ולא היו תקלות בכלל, זהו, אני עדיין כל-כך מופתע שהרגשתי חובה לציין את זה.
נ.ב.1 – היינו רק שישה אנשים באולם, איך בתי הקולנוע מצליחים להתקיים מזה?
נ.ב.2 – בתור מישהו שראה פה ושם כמה עשרות פרקים מהגיגלולים השונים של הסידרה והסרטים חייב להכריז, במילים מדעיות ולגמרי הגיוניות, שזה אחלה סרט. אפילו ששחטו פה ושם את הקנון, עשו זאת וטוב-טעם.
שאלה.
אם לא ראיתי, לא עקבתי ואפילו נרחיק לכת- אין לי מושג מה זה סטארטרק, זה יפגום בהנאה שלי מהסרט? אני לא אבין? או שהוא מסביר מספיק בשביל להכניס אותי לעניינים?
זה לא יפגע בהבנה של הסרט
עלילת הסרט מנותקת מזו של סדרת הטלויזיה, או של הסרטים הקודמים. מדובר בהצגה מחדש של הדמויות, מתחילת דרכן המשותפת, תוך שימוש בקו זמן שאינו מופיע בגרסאות קודמות. הדבר היחיד בו ההנאה תפגע היא שלא מבינים בדיחות וקריצות לקהל שמתבססות על הכרות עם הסדרה.
למרות שזה קצת מעצבן
שכל שם של דמות נאמר עם מוזיקה אובר דרמטית
למה לעזאזל סטארטרק?
עוד לא יצא לי לראות את הסרט, אבל כבר יצא לי לתהות איזה היגיון עקום עומד מאחורי ההחלטה האווילית לתרגם את שמו דווקא ל"סטארטרק". מה רע בסתם "מסע בין כוכבים"? זה עבד די טוב בכל שאר הסרטים והסדרות האלה, לא? וזה אפילו נשמע לא רע בעברית.
המסקנה המתבקשת היא שמדובר בהחלטה שיווקית מכוונת שנועדה למנוע זיהוי מיידי של הסרט עם חנונים. די מעליב, בעצם.
אתה חדש לנושא הזה של שמות סרטים בעברית, נכון?
עוד לא יצא לי לעשות התמחות בתחום
ובכול זאת, התעלמות מוחלטת משם שכול כך מזוהה עם הסדרה בעברית כבר שנים נראית לי ראויה לציון, או לפחות לדאחקה קטנה בביקורת.
מצד שני, אז היה קשה לכתוב משהו כמו "'סטארטרק' הוא גם סרט של 'מסע בין כוכבים"' בלי להישמע קצת מגוחך.
תאמין או לא, גם מישהו למוד ניסיון מר בתחום (אני)
הוסיף איזו הערה סרקסטית בנושא לביקורת המופיעה כאן. העורכים החליטו לא לכלול אותה, כנראה משום שנמאס להם לציין את המובן מאליו.
יקום מראה
פתאום, בערך חצי שעה לתוך הסרט, זה הכה בי: לא רק שיש לו יכולת נהדרת לגרום להזדהות רגשית עם הדמויות, לא רק שהוא מנצל את היכולת הזאת בשביל לבצע מניפולציות רגשיות חוזרות ונשנות (ויעילות מאוד) בצופים, אלא שאחד מכוכבי המשנה המרכזיים שלו הוא האור, על מגוון השתקפויותיו וסינווריו.
ג'יי. ג'יי. אבראמס הוא התאום המרושע של סטיבן שפילברג.
לא
סטיבן שפילברג הפך לתאום המרושע של עצמו כשהתחיל לסיים סרטים חצי שעה מאוחר מדי.
הספוטים היו מוגזמים לחלוטין.
במקום להקשיב לדמויות עסקתי בלהתחמק מהסינוורים.
ובאופן מפתיע JJ קצת מסכים איתי: http://io9.com/5230278/jj-abrams-tells-us-why-star-trek-has-so-many-lens-flares
יכול להיות, אבל זה עדיין כלי שחביב בעיקר של ס/ש.
לאבראמס יש יכולת מרשימה לגרום לצופה לכסוס ציפורניים, לבכות, להגיע לקתרזיס, לפחד. זאת גם המיומנות שהפכה את שפילברג למה שהוא: היכולת לערב את הצופה. ועכשיו הוא גם אובסיסבי לאור, שוב, כמו שפילברג.
מה שמטריד אותי בכל העסק הוא ששניהם אמריקאים מאוד, אבל בעוד ששפילברג הוא אמריקאי במובן של "מאמין ברוח האדם", אבראמס הוא אמריקאי כי הוא איש שיווק ציני שרואה בצופים שלו קהל יעד. אם זה מעיד על השינוי שארצות הברית עברה בשלושים השנים האחרונים, אני די מודאג.
נ.ב. – זה גם אומר שאם אבראמס יקפיד קצת יותר על בחירת תסריטים, הוא יכול ליצר סרטים מופתיים.
וגם...
יש לו יכולת לא מוסברת לגרום לדברים להיראות חכמים הרבה יותר ממה שהם באמת. זו באמת מניפולציה.
אם 'סטארטרק' נראה חכם יותר ממה שהוא באמת
כנראה שבאמת הוא מפגר יותר משממית פגועת מח.
דווקא כאן לא התכוונתי ל''סטארטרק'' אלא יותר על
"משימה בלתי אפשרית 3" והסדרות שלו "זהות בדויה" ו"אבודים". איכשהו הם מצליחים להיראות הרבה יותר חכמים ממה שהם באמת.
זאת, אגב, הסיבה שזו היצירה הראשונה של אבראמס שאני מחבב:
היא לא מתיימרת להיות יותר ממה שהיא, והיא ממוקמת ביקום די טיפשי מראש.
יקום טיפשי? מה פתאום!
http://www.youtube.com/watch?v=luVjkTEIoJc
באופן מפתיע,
סרט רע
קצת באיחור אבל רק עכשיו ראיתי אותו. כנראה חוסר ההתלהבות שלי גם נובע ממדיום הצפיה – מסך קטן ותנאים לא אידאלים.
אבל אולי בכך שנוטרלה לי מראש כל ההתלהבות מהאפקטים נשאר לי לשפוט רק את הסיפור – והוא מטומטם ברמות שלא יאמנו. בלי להיות טרקית נעלבתי מה"עלילה" של הדבר הזה.
רע!
דף משעשע על הסיספונד הדרוש בצפייה בסרט.
אותי די הצחיק.
כולל ספוילרים.
http://www.othieves.com/mcomics_startrek.html
מצוין
אני מתה על אתרים כאלה.
למדנו מילה חדשה!
תודה רבה, באמת
איך אני מוציאה עכשיו את ה- human centipede הזה מהראש?