במקור: Just Friends
במאי: רוג'ר קמבל
תסריט: אדם 'טקס' דייויס
שחקנים: ריאן ריינולדס, איימי סמארט, אנה פאריס, כריס קליין, ג'ולי הגרטי, כריס מרקוט
החיים לא הוגנים. כולנו נתקלים בזה על בסיס יומיומי, אבל זה לא אומר שקל להתמודד עם זה. להפך: מרירות מסוימת מכך שהעולם אינו מושלם היא מנת חלקם של כל היצורים בעלי התודעה (חוץ מאלה שנמצאים בתעשיית הפרסום). אפשר להתעלם מזה, כשהעולם סתם לא הוגן באופן כללי. אבל כשהוא לא הוגן כלפינו אישית – אז זה באמת מרגיז. קחו, למשל, את כריס בנדר.
בגיל 18, כריס (ריאן ריינולדס, 'בלייד') הוא 118 קילו של אהבה. הוא שרוף על ידידתו הטובה מזה שנים, ג'יימי היפה והפופולרית (איימי סמארט). במסיבת סיום התיכון, הוא מציע לה לצאת איתו. הדבר הצפוי קורה: ג'יימי מסתכלת על כריס המכריס, ואומרת "בוא נישאר ידידים". כריס נעלב נורא מזה שבנות יפות בתיכון לא יוצאות עם בנים שמנים (ראו בפסקה הקודמת: 'החיים לא הוגנים'), ובו במקום בורח מהעיר (ראו 'לא קל להתמודד עם זה').
עשר שנים אחר כך, כריס השתנה: חי בלוס אנג'לס, ועובד כיועץ מוסיקלי, או מפיק תדמית, או להפך. עכשיו הוא רזה, ולפיכך אוטומטית גם מצליח, חלקלק, ומשיג בחורות בלי למצמץ. אבל – הפתעה! – חייו של כריס עומדים להשתנות שוב, כשהבוס שלו מצווה עליו להפיק את האלבום הבא של סמנתה ג'יימס (אנה פאריס). סמנתה, או בקיצור סם, היא קריקטורה מהלכת של כוכבת פופ מצליחה בימינו: חוסר כל כשרון מוסיקלי היה מוכתר כצד הבולט באישיותה, אם טמטום חסר פשרות ומיניות פתטית לא היו בולטים עוד יותר. לצערו של כריס, סם גם "מאוהבת" בו – כלומר, נמרחת עליו עם כל החן וההתמדה של בולדוג שמצא משהו מסריח להתפלש בו.
כשהשניים טסים ביחד לפריס, המטוס נאלץ לנחות נחיתת אונס, דווקא ליד העיר ממנה בא כריס. אחרי עשר שנים, הוא חוזר הביתה, ונתקל שוב בג'יימי. נאמן לערכיו החדשים, כריס מחליט שהוא ישכיב אותה, רק בשביל הנקמה. אבל זה יותר מסובך ממה שהוא חושב. קודם כל, הוא צריך כל הזמן להיפטר מסם, הקרציה האולטימטיבית, שלא להזכיר את אמו המנג'סת, אחיו הקטן והמעצבן עד למאוד, וכל מיני דמויות משנה אחרות. שנית, למרות שכריס נהיה רזה ומצליח, הוא גם נהיה שמוק, וג'יימי לא אוהבת את זה. נסיונותיו של כריס לכבוש את ליבה ו/או גופה – גם הוא לא בטוח מה הוא רוצה – נתקלים בשורה של מכשולים, החל במחסומים מנטליים, וכלה בילדים עם מחבטי הוקי.
"אני בשוק שסרט על נושא כזה לא נעשה בעבר" – ריאן ריינולדס, בציטוט מתוך דף היחצ"נות המבדר של הסרט.
הנושא של 'רק ידידים' בהחלט נלעס כבר, אבל לא נמאס. קל להזדהות עם מישהו שנראה לא טוב בתיכון, וסוחב משקעים מזה עד היום, כך שלסרט יש פוטנציאל. אמנם, רוב הבדיחות בו נוטות להומור המעודן של "חה חה, מישהו נפל על הראש", אבל במצב הרוח המתאים, לראות את כריס ואחיו הולכים מכות, או את איילי חג המולד של סנטה קלאוס הופכים למלכודת אש קטלנית, זה די מבדר. לעומת זאת, יש בסרט כמה פאקים רציניים. למשל, העלילה.
"הסיפור היה נטבח חשוב מאוד בסרט" – ריאן ריינולדס
לדעתי לא מדובר בשגיאת כתיב תמימה, אלא בתת המודע של היחצ"ן, שגרם לו לכתוב "נטבח" במקום "נדבך". כי הסיפור באמת נופח את נשמתו קצת אחרי האמצע, בנקודה שבה העלילה של 'רק ידידים' מתחילה לרדוף במעגלים אחרי הזנב של עצמה. כריס חוזר לעיר הולדתו, מוצא את ג'יימי, מנסה לצאת איתה, מסתיר את זה מסם, רב עם אחיו. אחר כך הוא מנסה שוב, מסתיר שוב, רב שוב. ושוב, ושוב. גם עבור קומדיה טיפשית, הסרט לא מתקדם לשום מקום – כריס פשוט סובל עד שהוא יבין שהוא מניאק, ויעשה משהו בעניין. וחוץ מזה, שני השחקנים הראשיים עלו לי על העצבים.
"ריאן מצוין עם הדרך בה הוא מעביר את השורות שלו. אבל בשבילי מה שנדיר אצלו היא הדרך בה הוא מביא את הלב שלו ברגעים בהם הוא נחוץ. הוא מאוד נוכח" – איימי סמארט
עם כל הכבוד ליכולת של ריינולדס להעביר שורות (של מה, ולמה סמארט כל כך מרוצה מזה?), להביא את הלב שלו איתו בכל רגע (חיוני לתפקוד מחזור הדם שלו), ולהיות מאד נוכח בכל מקום בו הוא נמצא (הישג גיאוגרפי מרשים), בסך הכל הוא שחקן סתמי למדי. בתחילת הסרט הוא אהבל שמן; בהמשך הסרט הוא סתם אהבל. זהו, פחות או יותר.
"איימי סמארט היא אשה צעירה ויפה שגם מאוד נגישה. יש משהו נגיש אצלה שהופך אותה למיוחדת. אתה מרגיש שאפשר לגשת אליה" – ריאן ריינולדס
ממש כמו איימי סמארט, גם הדמות שלה היא – מה המילה? אה, כן: נגישה. אבל לא מעניינת, סתם מורה יפה, טהורה ונאצלת. היא כמעט לא יוזמת דברים, ומתפקדת בעיקר בתור משאת הלב של כריס. בסצינות בהן כריס אמור להיות המניאק והיא הנחמדה, הזדהיתי דווקא איתו. למשל, השניים יושבים בדיינר-נעוריהם, המלצרית (שזוכרת את כריס השמן מהתיכון) מביאה לו על דעת עצמה הר של פנקייקס, והוא מתעצבן. ג'יימי, במקום להבין את הבחור, נוזפת בו שהוא עושה סצינה. יאללה-יאללה, לכי חפשי, כמו שאומרים. אבל אולי לא צריך להאשים את איימי סמארט, אלא את רוג'ר קמבל ('משחקי פיתוי'), במאי שהוא משכמו ואמצע.
בסך הכול, 'רק ידידים' הוא ללא ספק אחד מבין הסרטים שראיתי. הדבר הכי טוב בו הוא הדמות של סמנתה ג'יימס, שילוב קטלני של פאריס הילטון ובריטני ספירס, וסאטירה מוצלחת במיוחד על שתיהן. חוץ ממנה, יש כמה רגעים מעוררי גיחוך, בעיקר אם מצחיק אתכם לראות אנשים חוטפים בפרצוף שוב ושוב. אם הדברים האלה לא מושכים אתכם, הסרט הזה מיותר. מסר אין בו, אפילו לא במגבלות של קומדיה שטחית, אלא אם כן זה "כשתהפוך מבחור שמן לרזה, אל תהפוך מנחמד למניאק". אה, ושהחיים לא הוגנים, אבל זה עניין שכולנו נתקלים בו באופן יומיומי.
- אתר רשמי
- ריאן ריינולדס
- איימי סמארט
- אנה פאריס
- המרכז לאמנות הפיתוי
- כוכבת פופ או פורנו?
אחד הסרטים הגרועים ביותר שראיתי
מסר אין בו, עלילה אין בו, הבדיחות טיפשיות ומטומטמות והשחקנים גרועים במיוחד. אמו של כריס יוצאת מן הכלל במקרה הזה, היות והיא גרמה אפילו לי להתעצבן. גם ג'יימי. וכריס. ודאסי, או איך שלא קוראים לו.
באיזשהו שלב התפללתי שהכל ייגמר כבר. נושא הסרט לעוס, גרוס, טחון ושחוק.
מיותר לגמרי. כשיצאתי מהקולנוע מיששתי את ראשי ויכולתי להישבע שמישהו חיסל לי כמה תאי מוח בעזרת מחבט הוקי בזמן הסרט. זלזול מוחלט באינטיליגנציה של הצופה. אני חושב לקנות את הDVD ולהציב את שנאת הסרט כמבחן קבלה לאנשים שמעוניינים שאסתובב בחברתם.
יש לך מזל גדול
אם זה הסרט הכי גרוע שראית (באמת). למרות שגם טוב הוא לא.
נקודה אחת שבה אני מסכים איתך לחלוטין: אמא-של-כריס היא באמת שחקנית גרועה במידה יוצאת דופן. ודווקא היה לה טקסט מצחיק, שהיא הצליחה לחריב לגמרי.
יש לך מזל גדול
אני מצטט: "אחד הסרטים הגרועים שראיתי". לסרט יש עוד הרבה מה ללמוד.
אה, סליחה.
זה עדיין קצת יותר מחייב ממה שעכרור אמר עליו.
הציטוטים היו ממש משעשעים.
חסרים לי רק הציטוטים האלה של סטיבן סיגל בנוגע לסרטו החדש שהובאו כאן לא מזמן כדי להשלים את האווירה.
מסכים איתך
הכל היה גרוע חוץ מהזמרת הבלונדינית שזה היה הדיבר היחיד מצחיק.
אם כבר סרטים מצחיקים
הפנתר הורוד דווקא מאד מצחיק.
''אחד מבין הסרטים שראיתי''
אוי, כמה .
''אחד מבין הסרטים שראיתי''
חשבתי שרק אני שמתי לב…
לא קשה להבדיל בין זמרות פופ לכוכבות פורנו.
לזמרות פופ יש בגדים יקרים יותר.
יותר מזה:
לזמרות פופ יש בגדים.
חוץ מזה, בתור מי שנמצא בתעשיית הפרסום, הריני למחות: המרירות שלי מכך שהעולם אינו מושלם אינה רק "מסוימת" היא אפילו גדולה מאוד. כנ"ל כל האנשים האחרים שעובדים אתי במשרד.
אחת מבין הביקורות הטובות והשנונות ביותר שקראתי
עכרור – כה לחי!
כשחוסר ההגינות של החיים פועל לטובתנו
מסוג הסרטים שאני יודעת שאני לא אלך לראות, אבל כמה נחמד שמישהו אחר צפה, סבל, והפיק ביקורת כל כך מענגת…
'כלה להשגה' - ש.ח.
העכרור, כנראה, הגה במוחו הקודח והגאוני רעיון מבריק:
אתה מקריב את עצמך מרצון וסובל בין שעה וחצי לשעתיים בקומדיה רומנטית מטופשת, אבל אחר כך אתה יכול לכתוש אותה על גלי (או דפי) האתר להנאת הקוראים, ולזכות בתהילת נצח.
מש''א.
ביקורת מצוינת. למעשה, שווה היה לעשות את הסרט הזה רק כדי שתצפה בו ותכתוב אותה.
במילים אחרות: הביקורת יותר טובה ממה שהסרט גרוע, ואז מאזן החיוב בעולם יוצא נשכר.
וואו, תודה רבה.
(ותודה רבה גם למגיבים האחרים שאהבו).
אחלה ביקורת
אבל דווקא התגובה שלמעלה הצחיקה אותי נורא:
הביקורת והתגובות שיעשעו אותי,
אבל הסרט גם מאוד שיעשע אותי. אחד מהסרטים עם ההומור הנמוך הטובים שיצא לי לראות. אולי באמת במהלך הסרט חשבתי למה הלכתי אליו, וגם היו קטעים שפשוט הרגשתי שלא מתקדמים לשום מקום, אבל בכל זאת, הקטע שהכוכבת פופ אוכלת משחת שיניים ואחרכך מתחילה ללקק את כריס ממש קרע אותי. היו עוד קטעים טובים בסגנון הזה.
זאת היתה אחת הביקורות היותר טובות שהועלו לאתר
והציטוטים הזכירו לי נורא את הביקורת ההיא באתר של האגודה על הספר של ח.קוגל- חרב אנרומדה? אנדמריה? משהו כזה?
"אין ספק שזה אחד מבין הסרטים שראיתי", שורה גאונית. כמו שאמר סטרונג באד- "it sure was a movie".
מאוד שיעשע אותי שבעכבר כל העיר תיארו את הסרט כקומדיה וולגרית לבני נוער.
זאת היתה אחת הביקורות היותר טובות שהועלו לאתר
אז זאת לא קומדיה וולגרית לבני נוער? כי אני בן נוער, והוולגריות של זה הצחיקה אותי.
זאת באמת קומדיה וולגרית לבני נוער.
מה משעשע בזה? (בתיאור הזה של הסרט, לא בסרט עצמו).
כמובן שזאת באמת קומדיה וולגרית לבני נוער.
זה עדיין הצחיק אותי שככה תיארו אותה בעכבר העיר, כשבכל זאת לא משתמשים שם בתיאורים, כמו, נאמר, "סרט אקשן זול".
עכרור ביקורת מעולה...
ואני חושב שכבר אפשר להכתיר אותך רשמית כמבקר הטוב ביותר לסרטים הגרועים ביותר…
(ראה ערך: הטורף נגד הנוסע השמיני)
חזק ואמץ!
עכרור ביקורת מעולה...
שכחתי גם את CAKE
עכרור ביקורת מעולה...
ולא נשכח להודות גם ליחצ"נים על הקומיניקטים הנפלאים שלהם. לא כל אחד יכול להוציא משפטים כאלה בלי חומרי הזיה. הם בהחלט יודעים להעביר את השורות שלהם.
סביר להניח שהם פשוט מתרגמים את מה שמגיע מהגויים ימ''ש.
והם עושים זאת בצורה כל כך מוצלחת
אחד מבין הסרטים שראיתי
ללא ספק, משפט שימושי
אכן סרט מעורבב
הסרט הזה מורכב מ- 2 סרטים שעשו מהם סלט בלי פלפל:
1)פתאום 30
2) משתגעים על מרי
(ועוד נשאלת השאלה
מדוע סרט עם כל כך הרבה מכות ומיניות לא הצליח… נו באמת!)
אני אישית לא ממליצה ללכת לסרט, לדעתי זה ביזבוז אלא אם כן – ממש אוהבים את הז'אנר המוזר הזה…
נכון...
אני לא מבין את ההתלהבות הרבה ממשתגעים על מרי הוא סרט יבש ומיובש.
אוף טופיק
מוזר משהו: בתוך גוף הביקורת בחרתם לאיית את שמו של ריאן ריינולדס בצורה המוזרה ראיין. בקישורים דווקא אייתתם נכון. מה קרה?
וחוץ מזה, במיוחד אהבתי את פסקת הסיום. מאוד עכרורית.
תודה.
(וזו גם היתה הערה מאוד מיקאית)
תודה.
לעכרור השלולית יופי של ביקורת! ויופי של כינוי! קראתי
את כס הכסף לפני בערך עשר שנים ורק השבוע מישהי הזכירה לי מיהו עכרור השלולית [להגנתי זכרתי את הדמות רק לא את השם שלה].
תודה (שוב), וזה בסדר שלא זכרת את הכינוי ''עכרור''. אחרי הכול,
בטח יקרו עוד רגע דברים הרבה יותר גרועים מאשר לא לזכור את משמעות השם שלי. המחשבים שלנו בטח יתרסקו פתאום, או שהשרת של האתר יקרוס, או שאולי רשת האינטרנט כולה תיפול בגלל התקפה טרוריסטית. אבל תמיד אפשר לשמוח שכשהדברים האלה יקרו, זה יסיח את דעתנו מעליית החמאס לשלטון ברשות, ומהאיום הגרעיני הגובר מצד איראן. ואם בדרך נס אף אחד מהאיומים האלה לא יעיב על חיינו כבר היום או מחר, צריך לזכור שצפוי לנו מזג אוויר שרבי נורא, ואחריו בוודאי יבואו גשמי זעף, כחלק מההתחממות הגלובלית.
אבל אני רואה שחינכו אותך תמיד להעמיד פנים עליזות, ולהצטער רק על דברים קטנים, כמו זה שאת לא זוכרת מיהו "עכרור השלולית". כל הכבוד לך, ככה צריך.
בהתחלה לא הבנתי מה עובר עליך פתאום.
בהחלט תגובה לפנתיאון :-)
נו, מה לעשות? מיקה נשארת מיקה.
תמיד אמרתי שזה פספוס שאני לא מגיהה.
אם תתני לזה זמן, אולי זה יגיה.
(למשל, את יכולה להגיה ל"יגיע" את ה"יגיה" שבכותרת ההודעה הזו!)
אה, זה בסדר.
אם הייתי רוצה שזה יגיע, זה היה מגיה. וויתרתי על זה מרצון, אבל זה עדיין פספוס.
מצחיק
זה סרט מצחיק
עזבו עלילה ובלה…בלה..
תצאו לבילוי עם חבריכם
הטובים ותלכו לסרט הזה כי
הוא מצחיק
אני חייב להבין משהו
למה כל יומיים,
או אולי שלושה
אני נתקל בהודעות מוזרות
שהמשפטים בהן סודרו כאילו מדובר בשירה?
נ.ב – טרה לה
לה לה לה
אני ויתרתי על ללכת לסרט הזה ברגע האחרון.
אני הייתי במרחק נגיעה מלראות את "רק ידידים".
אבא שלי הציע לי או לנסוע אליו (הוא אוהב את ריאן ריינולדס, השד יודע למה) או לנסוע ליום כיף בנמל ת"א.
נמל ת"א נבחר למרות שהקולנוע כמעט תמיד יותר קורץ לי (הידד לגלידה מונטנה!).
פשוט יותר מדי אנשים שנאו את הסרט הזה מכדי שאני אלך אליו, ועוד בקולנוע.
אם כי, מאז "אפקט הפרפר", אני מאוד אוהב את איימי סמארט, ובעקבות תפקיד המשנה ב"אבודים בטוקיו" אני גם מחבב פלוס את אנה פאריס.
רק את ריאן ריינולדס אני לא סובל.
מי שר את שיר הנושא של הסרט?
איזה שיר נושא?
אתה מתכוון ''Forgiveness''
אז אנה פאריס, שמשחקת את הבריטני-הילטונית, באמת שרה אותו. אבל לא הייתי קורא לו שיר הנושא של הסרט, ואני בספק אם לזה רון התכוון.
כל שירי הפסקול, באדיבות ימד"ב:
http://www.imdb.com/title/tt0433400/soundtrack
מעליב את השחלות
בסרט יש דמויות נשיות מעוותות להחריד. מצד אחד, הכוכבת-בשקל השרמוטה שמצליחה רק בזכות היותה שרמוטה (ומפגרת), ומצד שני המורה החסודה והצדקנית, כשכמובן הדגם השני הוא מה שאנו הבנות צריכות לאמץ לנו כמודל לחיקוי.
אנה פאריס מדהימה וקורעת מצחוק, אבל התחלתי ממש לרחם על הדמות שלה באמצע הסרט, כשזה כבר נהיה ממש משפיל ושוביניסטי.
וזה בלי להזכיר את הדמות המזוויעה של אמא של כריס.
רצה הגורל ולי היה את הכבוד לראות סרט זה
עם השכבה שלי.
כן, כן בגלל היותי תלמידת הצפון בעלת ה"טראומות" מהמלחמה החליט בית ספרי לצ'פר אותנו ולהראות את הסרט הזה לכולנו…
קיצר הסרט רע למעט כמה רגעים מצחיקים שבאמת הצחיקו אותי ממש אבל אני חושבת שזה קרה שראיתי אותו עם השכבה במקום לבד. כי אם הייתי רואה אותו לבד לא הייתי צוחקת בכלל.
אני ראיתי אותו לבד.
והרגשתי כל כך, כל כך לבד.
זה היה דוחה ומשפיל, לא מצחיק.
חבל על ה-17 שקל ב-VOD.
לפחות זה לא היה 35 שקל בגלובוס.