בתחזיות על סרטי הקיץ נהוג לפתוח בשורה מפוצצת וחסרת כיסוי כגון "קיץ כזה עוד לא היה!". בדרך כלל זה, כמובן, בולשיט. אבל לפעמים צריך להודות בנכונותה של הקלישאה. קיץ כמו קיץ 2007 עוד לא היה – וספק אם יהיה.
כדי להסביר במה שונה הקיץ הקרוב מכל קיץ קולנועי שבא לפניו, אאלץ להשתמש קצת בשפה דו"חקואית. אם אתם סולדים ממספרים ונתונים שנגמרים ב"מיליון דולר", אתם יכולים לדלג הלאה. זה לא רק ש-90% מהסרטים שיוצאים בקיץ הזה הם המשכונים; המשכונים הם תופעת לוואי מוכרת של כל קיץ, כמו יתושים ומדוזות. העניין הוא באיזה המשכים מדובר. לאחר שטרילוגית 'שר הטבעות' נסגרה, 'מלחמת הכוכבים' חלפה וההמשך ל'טיטאניק' משום מה לא יצא אל הפועל, אין ויכוח על כך שארבע סדרות הסרטים המצליחות ביותר בעולם כיום הן אלה: 'ספיידרמן', 'שודדי הקאריביים', 'שרק' ו'הארי פוטר'. כל ארבע הסדרות האלה מנפיקות סרט חדש הקיץ הזה – כששלושה סרטים מתוכם ייצאו בתוך חודש אחד.
אילו כל אחד מהסרטים האלה היה יוצא בנפרד, הוא היה "אירוע" – להיט ענק מובטח מראש, בסדר הגודל של 'תיבה של איש מת', הסרט המצליח ביותר של השנה שעברה. אלא מה, מעולם עוד לא קרה ש"אירועים" גדולים כל כך ורבים כל כך נדחסו לתוך זמן קצר כל כך. אם כל הסרטים האלה ימצו את הפוטנציאל הקופתי המובן מאליו שלהם – שלא לדבר על כל ההמשכונים הקצת פחות ענקיים – זה עומד להיות הקיץ הגדול ביותר בתולדות הוליווד.
אבל מה אם זה לא יקרה? זה לא סוד שמספר כרטיסי הקולנוע שנמכרים מדי שנה לא גדל, אלא להיפך. האדם הממוצע רגיל ללכת לסרטים מספר מסוים של פעמים בשנה, ולא ישלש את מספר ביקוריו בקולנוע רק כי דוחפים לו עוד ועוד סרטים שהוא "חייב" לראות. האולפנים עלולים לגלות שפשוט אין מקום לכל כך הרבה סרטים גדולים השנה, וכמה מהם עלולים להפוך לאכזבות ענק. הקיץ הזה יכול להפוך להילולת בשרים או למרחץ דמים.
ספיידרמן 3: 3.5 בישראל, 4.5 בארה"ב
תקציר הפרקים הקודמים: עם כוח גדול באים כוחות של עכביש, חליפה צבעונית, סצינות אקשן מגניבות, קירסטן דאנסט, והמון, אבל המון כסף.
ומה הפעם: בפרק הארוך ביותר (שעתיים ועשרים) והיקר ביותר (השמועות מדברות על תקציב מטורף של 350 מיליון דולר) בתולדות ספיידי, הוא פוגש טרילוגיה של נבלים: תומס היידן צ'רץ' בתפקיד איש החול, הארי אוסבורן שיורש את מקום אביו כגובלין הירוק ג'וניור, וגם – זה היה סוד, אבל עכשיו כולם כבר יודעים – ונום, שמתחיל את דרכו כג'לי שחור והופך בהמשך למשהו עם הרבה שיניים. זה כנראה הסרט האחרון של ספיידרמן שיצולם עם הצוות המוכר והאהוב של הבמאי סם ריימי, טובי מגווייר, קירסטן דאנסט וכל היתר: כולם כבר הכריזו שהם עייפים מהעניין, ואם יהיו עוד המשכים (ומן הסתם יהיו), הם מעדיפים להישאר בחוץ.
שרק השלישי: 18.5 בארה"ב, 28.6 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: עוג פוגש חמור, עוג וחמור עושים צחוק משלוש קלאסיקות של דיסני בדקה בממוצע, עוג וחמור עושים המון ירוקים. בין השודדים לבין ספיידי אולי קל לשכוח, אבל 'שרק 2' הוא סרט האנימציה הממוחשבת המצליח ביותר שיצא עד היום.
ומה הפעם: מלך הרחק-הרחק מכאן גוסס, ושרק – עם עוזרו הנאמן והשולת, החתול במגפיים – נשלח למצוא את המלך ארתור, שמתגלה כילד קטן מעצבן שמדבר בקולו של ג'סטין טימברלייק. עוד בסרט, בהופעת בכורה: בנם הבכור של שרק ופיונה. דיווחים מהקרנות המבחן של הסרט טוענים שהפעם, בניגוד לסרט השני, יש קצת פחות דגש על הבדיחות וקצת יותר על העלילה. אכן טוויסט מפתיע.
שודדי הקאריביים: סוף העולם: 24.5 בישראל, 25.5 בארה"ב
תקציר הפרקים הקודמים: ג'וני. קירה. אורלנדו. אייליינר. סאבי?
ומה הפעם: אם מאמינים לשמועות, מדובר בסרט פסיכי בגודלו אפילו יותר מ'ספיידרמן', מבחינת עלות ואורך: 300 מיליון דולר, וכמעט שלוש שעות. גור ורבינסקי והתסריטאים החליטו לזרוק לגראנד-פינאלה של הטרילוגיה כל רעיון אפשרי שהיה להם, כדי שאחרי זה לא יהיה עוד טעם לעשות סרט פיראטים נוסף אי פעם. יהיה ג'ק ספארו. יהיו מערבולות ענק. תהיה מלחמת פיראטים אפית. תהיה גיחה למזרח הרחוק (עם צ'או יון-פאט). תהיה הופעת אורח של אבא של ג'ק ספארו (האב הרוחני, קית' ריצ'ארדס). יהיה שמח. אבל מה תהיה העלילה? אני לא יודע, והאמת, אני לא בטוח שאדע גם אחרי הצפייה בסרט.
הארי פוטר ומסדר הפניקס: 13.7 בארה"ב, 19.7 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: דניאל רדקליף למד – לאט לאט – לשחק, התבגר והתפשט.
ומה הפעם: הספר הארוך והמשעמם ביותר בסדרה עבר מן הסתם קיצוצים אכזריים עוד יותר מקודמיו בכדי להפוך לסרט באורך סביר – וזה יעבוד רק לטובתו. אל כסא הבמאי הגיע הפעם אלמוני בשם דייויד ייטס, אבל כל עוד יש פעלולים, סנייפ, האגריד והרמיוני – אין מה לדאוג. אל צוות השחקנים ההולך ומתנפח של הסדרה מצטרפות אימלדה סטנטון ('וירה דרייק') בתור דולורס אומברידג' הנאלחת, והלנה בונהאם קארטר ('מועדון קרב' וכל סרט של טים ברטון בעשור האחרון) כבלטריקס לסטריינג'. בנוסף, העלילה מבטיחה לגארי אולדמן כסיריוס בלאק ורייף פיינס כוולדמורט תפקידים משמעותיים יותר מאשר בסרטים הקודמים. בארץ הסרט יוצא יומיים לפני צאתו של הספר האחרון בסדרה, מה שמבטיח צונאמי של פוטרמאניה שכמוהו עוד לא ראיתם. היכנסו למקלטים.
אושן 13: 7.6 בישראל, 8.6 בארה"ב
תקציר הפרקים הקודמים: ב'אושן 11', ג'ורג' קלוני והחבר'ה הריצו קטעים ונורא נהנו, והקהל גם. ב'אושן 12', ג'ורג' קלוני והחבר'ה הריצו קטעים ונורא נהנו, והקהל תהה מה רוצים ממנו.
ומה הפעם: סטיבן סודרברג ממשיך לכנס את החבריא מדי כמה שנים לחופש שבו הם גם מצלמים סרט על אנשים ששודדים דברים, כנראה רק כדי שאנשים אחרים יסתכלו ויוריקו מקנאה: אם כל במאי אחר היה מנסה לכנס צוות כוכבים כזה, הוא היה מתרושש. כמו בסרטים הקודמים, ישתתפו ג'ורג' קלוני, בראד פיט, מאט דיימון ואנדי גארסיה; ג'וליה רוברטס נעדרת, אבל במקומה מגיע כשחקן חיזוק אל פאצ'ינו. החידוש: גארסייה מצטרף לצוות אושן.
ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף: 14.6 בישראל, 15.6 בארה"ב
תקציר הפרקים הקודמים: 'ארבעת המופלאים' לא היה אחד מעיבודי הקומיקס האהודים ביותר, בלשון המעטה, אבל הוא עשה כסף.
ומה הפעם: הכוכב העיקרי הפעם הוא לא אף אחד מהארבעה, אלא "גולש הכסף", דמות פופולרית מאוד בקומיקס, שנראה כמו איש הכספית מ'שליחות קטלנית 2' על גלשן (ומדבר בקולו של מורפאוס מ'מטריקס'). הגולש הכסוף לבדו אמנם מחזיק פוטנציאל מגניבות גדול יותר משל כל ארבעת הנחנחים ביחד, ובכל זאת הדיווחים המוקדמים לא מספקים סיבה לחשוב שהסרט החדש יהיה טוב בהרבה מקודמו. להמחשת העליבות: גלקטוס, הרשע הקוסמי, בולע העולמות, יופיע בדמותו של ענן שחור. הו, כמה מרשים.
מת לחיות 4.0: 29.6 בארה"ב, 5.7 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: לא זוכר, היינו ילדים וזה היה מזמן.
ומה הפעם: בין הבלוקבאסטרים של היום, 'מת לחיות' נראה כמו דינוזאור: סרט אקשן בלי כוחות מיוחדים, בלי קסמים, בלי פעלולים ב-150 מיליון דולר – רק איש אחד עם גופיה שיורה ברעים. חוץ מזה, עם כל הכבוד לסדרת 'מת לחיות', להחיות סדרה אחרי 12 שנה זה רק לעתים רחוקות רעיון טוב (רק תראו מה קרה ל'אינסטינקט בסיסי'). ברוס וויליס הנמיך את עצמו בשנים שמאז הפרק הקודם בסדרה לדרג ב' של השחקנים, וגם שם הבמאי, לן וייסמן ('מלחמת האופל') לא מבשר טובות. אבל מה – למרות הכל, הטריילר הצליח ליצור את הרושם שאולי יהיה כאן משהו מגניב. שום דבר מעבר לסטנדרט – הליקופטרים ומכוניות מתפוצצות, ווואן-ליינרים של ברוס, וקצת ג'סטין לונג כדי לייצג את הדור הצעיר – אבל מגניב. אולי.
אוון הגדול מכולם: 23.6 בארה"ב, 2.8 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: ג'ים קארי פגש את אלוהים.
ומה הפעם: סטיב קארל פוגש את אלוהים. ג'ים קארי נעדר מההמשך ל'ברוס הגדול מכולם'. במקומו, אלוהים בדמות מורגן פרימן מופיע בפני סטיב/אוון, ומצווה עליו לבנות תיבה ולהכניס לתוכה שניים שניים מכל מין. קומדיות הן עניין בעייתי: הן לפעמים עובדות ולפעמים לא, וכל החיות האלה – רובן ממוחשבות, כמובן – הפכו את 'אוון הגדול מכולם' להפקת ענק. כדאי מאוד שהוא יהיה מספיק מצחיק כדי להצדיק את זה.
זהות כפולה 3: 3.8 בארה"ב, 16.8 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: מאט דיימון היה פעם סוכן חשאי, אבל הוא לא זוכר.
ומה הפעם: הוא נזכר. זה לפחות מה שהוא מבטיח בטיזר. פול גרינגראס, שביים את החלק השני (והמצוין) בעלילות בורן, עשה הפסקה כדי לזעזע את העולם ב'טיסה 93', ואז התפנה לביים את החלק השלישי ('The Bourne Ultimatum' במקור; עדיין לא ידוע מה יהיה השם העברי, אבל אני תומך ב'זהות במשבר'). בורן שוב מסתבך עם מפעיליו לשעבר, בראשות ג'ואן אלן, ואולי סוף סוף יקרה משהו בינו ובין ג'וליה סטיילס.
רטטוי: 29.6 בארה"ב, 12.7 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: פיקסאר היו יוצרי האנימציה הגדולים בעולם. הם קצת פישלו עם 'מכוניות', אבל חלקנו סולחים להם.
ומה הפעם: בראד בירד, במאי 'משפחת סופר-על' הדגול, מביים את סיפורו של עכברוש פריזאי שרוצה להיות שף, אבל יש לו בעיה – הוא עכברוש. על פי הטריילרים, הוא מחזיר את פיקסאר לדרך הישר: הדמויות חמודות מאוד והאנימציה מצוינת. בקשר לכל השאר, נצטרך לחכות ולראות.
רובוטריקים: 4.7 בארה"ב, 12.7 בישראל
תקציר הפרקים הקודמים: רובוטים מהחלל הופכים למכוניות ולמטוסים, באנימציה זולה. מיליוני ילדים רכים ונוחים להשפעה בוהים בשקיקה.
ומה הפעם: הסדרה המצוירת המיתולוגית עושה חחח-חחח-חחח והופכת לסרט האקשן הבולט היחיד של הקיץ שהוא לא המשכון, בבימויו של מייקל ביי, האיש שיודע לצלם פיצוצים ממש יפה – וזהו, בעצם. רבים (ואני בתוכם) לא סובלים את מייקל ביי, אבל האמת היא שאם כבר חייבים לתת לו לביים משהו, אז סרט על רובוטי ענק שנלחמים זה בזה הוא כנראה הדבר הנכון עבורו. כמובן, בכך שהסכים ליצור את הסרט הוא גם חשף את עצמו לזעמם של מעריצים מוטרפים בלי חיים, שמקבלים את הג'ננה מכל סטייה (מהותית! מזעזעת!) מהטקסט המקורי המקודש, כמו למשל העובדה שעל אופטימוס פריים יש ציורים של להבות, או שיש לו שפתיים.
הסימפסונס – הסרט: 26.7 בישראל, 27.7 בארה"ב
תקציר הפרקים הקודמים: לך תתקצר 300 ומשהו פרקים.
ומה הפעם: לסדרות אנימציה פופולריות כמו 'סאות' פארק' או 'בובספוג' לקח בקושי שתיים-שלוש עונות עד שהגיחו גם לקולנוע. ל'סימפסונס', הסדרה שהתחילה בשנות השמונים(!!) ועדיין רצה, זה לקח 18 עונות. הם היו יכולים פשוט ליצור פרק סתמי וארוך ועדיין לגרור לקולנוע את כל מעריצי הסדרה, אבל הם הלכו יותר בגדול: 11 מהתסריטאים שעבדו על הסדרה לאורך ההיסטוריה עשו פגישת מחזור כדי לכתוב את הפרק הזה. מההיילייטס המובטחים: בארט סימפסון בעירום פרונטלי מלא!
ועדיין לא דיברנו על: '28 שבועות אחרי', ההמשך ל'28 יום אחרי'; 'הוסטל 2'; שובם של הפינגווינים המונפשים ב-'Surf's Up'; המיוזיקל 'ספריי'; הפנטזיה 'אבק כוכבים' על פי גיימן; ו'שעת שיא 3', שבו ג'קי צ'אן וכריס טאקר שוב מקבלים משכורות מנופחות.
ניטפוק
למיוזיקל קוראים "היירספריי".
http://imdb.com/title/tt0427327/
לסרט המקורי קראו 'ספריי' בעברית.
עדיין לא יודעים איך יקראו לחדש.
לי זכור דווקא ''ספריי לשיער''
ויופי של סקירה!
אני עובר לגור בקולנוע.
עם מחירי השכירות של היום, אני אפילו לא בטוח שזה לא ייצא לי משתלם כלכלית. כזה אני, סאקר של אפקטים מיוחדים ומסעות פרסום אגרסיביים. ושל רובוטים. בעיקר אם הם ענקיים, הופכים למכוניות ומחריבים שכונות שלמות כמו שרק מייקל "הרס סביבתי" ביי יודע. אני חושב שאשכרה ראיתי בקולנוע את רוב הסרטים הקודמים בכמעט כל הסדרות, ובטלוויזיה את רוב הפרקים הקודמים של הסימפסונים.
בכל מקרה, נחמד לראות את הצבע הירוק חוזר קצת לאתר.
מטורף.
נראה לי שלשם שינוי יהיו לי הרבה סיבות ללכת לקולנוע בקיץ הקרוב, האח הידד!
בד"כ אני מבין לבד, אבל רק רציתי לוודא: תמיכה בשם "זהות במשבר" היא רק בדיחה, נכון?
למה, יש לך רעיון יותר טוב לשם שמתחיל ב'זהות'?
ואם מישהו אפילו חשב לרגע
לכתוב כאן דברים כמו 'זהות קטלנית', או 'הזהות מתה מצחוק' – אתם יודעים, הדברים האלה שהפסיקו להצחיק לפני 17 שנה – אז אין לי די מילים להביע את תחינתי: תתאפקו.
משום מה נראה לי
שהמפיצים בארץ יעניקו לזה את השם "זהות באולטימטום".
איזה מין זהות
אחי, איפה הזהות?
לעזאזל, רדפיש, גם אתה נדבקת במגפת הבכדי?
זהות כפול שלוש
(שווה אפס…)
3 זהות 3 קטלנית
או:
"זהות מינית"
ג'ייסון בורן מתעורר בבורדל באמסטרדם ומרגיש מבולבל.
זהות מתחילה
או לחילופין זהות בגן הילדים
זהות 3
מת לזהות
זהות מפוצלת.
אמנם לא קשור למקור בשום צורה, אבל לפחות מזכיר ביטוי בעל משמעות…
ואני מוצאת את עצמי מצפה בעיקר לסרטי אנימציה הקיץ, שזה די יוצא דופן עבורי… טוב, זה ושודדי הקאריביים – למרות ששלוש שעות, אם זה יהיה דומה לסרט הקודם, עלולות לשבור אותי. כיף ובלגן זה טוב ויפה, אבל בשלב מסוים צריך לדחוף פנימה קצת עלילה מעניינת כדי להחזיק סרט באורך כזה. לגבי מת לחיות אני עדיין מתלבטת. מצד אחד – זה מת לחיות! מצד שני, זה מת לחיות. נראה לי שאני אחכה לשמוע מה אנשים חושבים עליו ואז אחליט.
היי! ומה עם ספיידי?
מילה אחת לא אמרת עליו!
המון מילים אמרתי עליו.
או לפחות, על קודמיו המתלהמים, כתובים רע וקיטשיים עד אימה. אני לא יודעת איפה באתר הן נמצאות, אבל אם לסכם: לא אוהבת, לא רוצה, בטח אראה כשיגיע לטלוויזיה אם לא יהיה לי משהו חשוב יותר לעשות או אם יהיה לי מבחן ללמוד אליו.
מסכים עם כל מילה. אחת הסדרות האוברייטד ביותר לדעתי.
בהחלט!
אבל האמריקאים אוהבים אותה מטעמים פטריוטיים ונוסטלגיים כלשהם…
ואולי: האולטימטום של בורן
ואז לאף אחד בארץ לא יהיה מושג מה זה.
אגב, אם אינני טועה, סדרת הספרים על בורן נגמרת בספר השני. אין 3
רד, אתה כבר לא מרתיע אנשים.
הגיע הזמן להחזיר את הקוקו.
אולי הוא כבר לא מרתיע אנשים, אבל לפחות יש מירוץ סירות על שמו.
http://www.wmnf.org/community_announcements/show/5344
מצד שני, יש גם אתר משחקי ילדים.
http://www.poissonrouge.com/
ויש גם את גביע רדפיש, שבו מתחרים מי יהרוג יותר רדפישים! מזעזע.
http://sports.espn.go.com/outdoors/tv/news/story?page=g_tv_desc_redfish_cup
אה, זהות בסיכון?
כי מתיאור העלילה זה נשמע הגיוני.
(סיכון של, למשל, מוות.)
שעת שיא 3
שעת שיא 3?
כן, שעת שיא 3.
כתבה מספר 3009
http://www.imdb.com/title/tt0293564/
סיקוול לטיטניק
זה שהספינה טבעה לא אומר שאי אפשר לעשות סרט המשך. ואפשר לראות את זה בטריילר המזוייף (המוצלח) הבא:
http://www.youtube.com/watch?v=vD4OnHCRd_4
אהבתי שהוא הקיש אותה ב'גוגל'
נפלא,חבל שזה לא אמיתי
אבל איך עשו אותו?כלומר כאשר הוא מחפש את רוז בגוגל?איך עשו זאת?או כשהוא פסל?ועוד כמה דברים…
החיפוש בגוגל הוא לא כל כך קשה
פשוט לקחו תמונה שלו משתמש במחשב, ואחרי זה הדביקו תמונת מסך של מישהו שמחפש את רוז בגוגל.
לגבי הפסל, לזה אין לי באמת תשובה. והם עשו שם עבודה טובה.
סיקוול לטיטניק
מעולה, וגם סלין דיון מעולם לא נשמעה טוב יותר מרומקסת.
יאמי...
חלומו של כל חובב בלוקבסטר…
סטיות של רובוטוריקים
מילא הלהבות, מילא השפתיים (חולני שיש לרובוט שפתיים), מילא אפילו שאין את החחח חחח חחח.
אבל לעשות את BUMBLEBEE מוסטנג במקום חיפושית, שעליה הוא נקרא (יענו חרק) זה כבר חילול הקודש
לפחות במקרה של אופטימוס אפשר להפעיל את צפירת ההרגעה
http://www.freezedriedmovies.com/blog/index.php?/archives/26-Michael-Bay-Says-Optimus-Primes-Lips-Are-More-Than-Meets-The-Eye.html
לפחות במקרה של אופטימוס אפשר להפעיל את צפירת ההרגעה
חיי הם שוב חיים
עכשיו רק שיוסיפו חחח חחח חחח (לא קשה, הרי גם ככה כל הסרט כמעט ממוחשב)
האהאהאהאה
רד פיש!
שכחת את מדגסקר2!
זה לא נקרא קיץ בלי זה!!
'מדגסקר 2' לא יוצא הקיץ הזה.
הוא אמור לצאת בחורף 2008.
אז אין קיץ השנה
או לפחות לא קוראים לו ככה. אולי נקרא לו בשם אחר, נניח, "זהות במבחן"
אפשר לקרוא לו ''חורף 2008''.
בקשר לחיות הממוחשבות (אוון הגדול מכולם).
גם בלילה במוזיאון הם ממוחשבות?
כי יוצרי נרניה היו כ"כ גאים באסלן שנחשב לאחד מהשיאים הגדולים של האפקטים (אאל"ט היו מועמדים עליו לאוסקר), והנה בקומדיה של בן סטילר יש כמה אריות, ועוד חיות רבות שנראות מאד אמינות.
לי דווקא אין הרבה בחירות
את שרק הראשון לא ממש אהבתי משום מה (לא שזה קשור למייק מאירס), את 2 יותר אהבתי, אבל 3 הוא ממש לא חובה בעיני.
את ספידרמן 3 אני אלך לראות בשבוע הבא, במיוחד אחרי שהוא קיבל בנתיים 8.4 בימד"ב.
"הגדול מכולם" זה לא זה בלי ג'ים קארי, אז כנראה שגם אותו לא ממש תהיה לי סיבה לראות.
את ראטאטואי אני אלך לראות כי זה סרט של פיקסאר, ופיקסאר אף פעם לא אכזבו אותי (למרות שאת Bug's Life לא ראיתי, מודה).
שודדי 3 זה רק במקרה של לחץ חברתי, כי את הקטעים שממש מצאו חן בעיני ב2 אפשר לספור על יד אחת.
לי דווקא אין הרבה בחירות
בקשר למייק, זה לא היה בציניות, אני מת על הסרטים שלו, פשוט שרק לא ממש הצחיק אותי.
ה-8.4 כרגע בימד''ב באמת שלא אומר כלום.
זה בסה"כ עדר מעריצים שרופים של ספיידרמן שאפילו לא ראו את "ספיידרמן 3" אבל זה לא מזיז להם.
ה-8.4 כרגע בימד''ב באמת שלא אומר כלום.
לפי מה שחברים טובים שלי שאתמול(יום חמישי)הלכו לראות ספיידי 3 הסרט הוא סרט גרוע ומאכזב נורא,אמרו שרק הקרבות והאויבים שווים משהו וכל השאר קיטשי ברמות לא נסבלות.
איפה הם הלכו לראות אותו
אם הוא יוצא רק בחודש הבא?
היתה אתמול הקרנת עיתונאים בלי עיתונאים.
סתם בשביל הסקרנות, מה זאת אומרת?
מפיצי הסרטים מחרימים את המבקרים
לפני שנה החלו מפיצי הסרטים בארץ בחרם על מבקרי הקולנוע. מפיצי הסרטים טענו שהביקורות המתפרסמות לפני צאת הסרטים לקולנוע פוגעות בסרטים ומבריחות מהם צופים.
המבקרים, לפחות חלקם ויאיר רוה בראשם, טענו שהביקורות לא משפיעות על סרטים ולמשל "מר וגברת סמית" היה סרט שנקטל קשות על ידי הביקורות אבל בקופות בארץ הוא הצליח והיה מהסרטים המצליחים ביותר בישראל ב-2005, אם לא המצליח ביותר. כמו כן אומרים המבקרים שסרטים קטנים, כלומר לא סרטי ענק הוליוודיים שממילא מגיעים עם הייפ ענק, יעלמו מהצופים שלולא הביקורות לא היו שומעים עליהם בכלל.
המפיצים הרשו למבקרים לפרסם ביקורות רק החל מיום ראשון שלאחר בכורת הסרט. עיתונאים שהסכימו לתנאים הללו הורשו להכנס להקרנות ואלו שלא (כגון יאיר רוה מ"פנאי פלוס", דבורית שרגל מ"רייטינג", יעל שוב מ"טיים אאוט" וכן רד ולונג) הוחרמו מההקרנות ולא הוזמנו אליהן. הפתרון שהם מצאו היה תרגום ביקורות מחו"ל (בטיים אאוט שנעזר בטיים אאוט לונדון וניו יורק), צפייה בסרטים ביום הבכורה בקולנוע ופרסום הביקורת באינטרנט באותו ערב (עין הדג, יאיר בבלוג שלו "סינמסקופ") או החרמה נגדית של המפיצים (דבורית שרגל שאינה מפרסמת ביקורות של סרטים אליהם לא הוזמנה).
כיום, שנה לאחר תחילת החרם רק שני מפיצי קולנוע – פורום פילם (בעלי רשתות "רב חן" ו"יס פלאנט" כמו גם שותפים ברשת "בלוקבאסטר" שהתמזגה עם "ענק הוידאו" בה פורום פילם היו שותפים יחד עם "ידיעות תקשורת", חברת בת של "ידיעות אחרונות") וא.ד. מטלון – ממשיכים בחרם המבקרים ואינם מזמינים מבקרים שלא מבטיחים להיענות לתכתיבי המפיצים. בארה"ב אגב ובכל העולם בעצם, ביקורות קולנוע מתפרסמות לפני יציאת הסרט לאקרנים. שאר חברות ההפצה בארץ (יונייטד קינג, סרטי שני, סרטי שפירא, גלובוס-גרופ וכו') הפסיקו במהלך השנה את החרם ומזמינים את המבקרים ללא אפליות ומתירים פרסום ביקורות גם לפני עליית הסרט לאקרנים.
פורום פילם מפיצים בארץ בבתי הקולנוע את דיסני (שודדי הקריביים 3, ראטטוי), מירמקס, סרטי האחים וויינסטיין, רבולושן וניו ליין סינמה. א.ד. מטלון מפיצים את סרטי פוקס המאה ה-20 (משפחת סימפסון – הסרט, מת לחיות 4.0) וסוני (ספיידרמן 3).
מה העיקרון מאחורי ההחלטה של המפיצים?
"מר וגברת סמית"' היה סרט גרוע, אבל אני בטוח שיש סרטים שמבקרים כן יאהבו. אם לפני ש"ספיידרמן", לדוגמא, ייצא כבר יהיו עליו כמה ביקורות טובות זה לא יעזור לסרט (ולמפיצים)?
אבל אי אפשר לדעת האם סרט יקבל ביקורות טובות או לא.
ואם ספיידרמן 3 יקטל באכזריות? זה בהחלט עלול לפגוע בהכנסות הסרט בסוף השבוע הראשון שלו.
במקרה הזה, אתה מייחס למבקרים חשיבות רבה מדי.
סרט לבני נוער, שהביקורות לא מעניינות אותם, לחובבי הז'אנר, שהביקורות לא מעניינות אותם, ולכאלה שהיו בסרטים הקודמים ונהנו, והביקורות לא מעניינות אותם.
הבעיה העיקרית עם ההתנהגות הזו של מפיצי הסרטים היא שהם בריונים, שמודעים לכך שהם מביאים זבל לצפייה אבל מקווים לדחות את הקץ, ושהצופים יגלו את זה באיחור של שבוע.
במקרה הזה, אתה מייחס למבקרים חשיבות רבה מדי.
לא שאני מסנגר על הביריונים אבל אפשר גם להבין אותם …
זאת אומרת – אם המבקר הולך לקטול את הסרט ולפגוע (אולי ואולי לא) בהצלחה של הסרט אז שלפחות לא יעשה את זה על חשבון המפיץ אלה על חשבונו הפרטי בהקרנה רגילה כאחד העם.
זה ניראה לי הגיוני דווקא.
ברור שהם יורים לעצמם ברגל ושככה לא מתנהלים בשנת 2007 אבל בכל זאת.
במקרה הזה, אתה מייחס למבקרים חשיבות רבה מדי.
אבל אז הצרכן יפגע.
זכותו של הצרכן לדעת מהו טיב המוצר *לפני* שהוא משלם עליו, וזו אחת הפונקציות של ביקורות קולנוע.
את טיב המוצר הצרכן קובע בעצמו
כי זו בכל זאת רמה סובייקטיבית של דברים.
והוא לא זכאי לקבל כלים
שיעזרו לו להחליט מה הסיכוי שהוא יאהב את המוצר או לא? רובם המוחלט של האנשים לא מנסים – או מתכוונים אפילו – לצפות בכל סרט וסרט שמגיע לארץ (קולנוע או דיוידי). מבין המבחר, ראוי שיתנו להם כלים שיעזרו להם להחליט מה מתאים יותר לטעמם האישי. בדיוק כמו שיש ביקורות צרכנות אחרות (למשל, טעמך האישי והכל, אבל אם רוב מדורי הצרכנות אומרים שחומר ניקוי כלשהו ממש לא טוב ויש לו ריח מסריח, יש סיכוי מסוים שתעדיף לא לנסות אותו בעצמך, וגם אם כן – תדע מראש שאתה עשוי להתאכזב).
אני מזמן כבר הפסקתי להאמין למה שכותבים בעיתונים
בכל מדור, אפילו בתחזית מזג האוויר בעמוד האחורי. לצורך העניין אני לא חושב שצריך להחרים מבקרים ואני מודע לכך שיש כאלה שמושפעים מדעתם של כאלו. אני כמובן חושב שחרם מפיצים על מבקרי קולנוע הוא אווילי.
לפחות כאן באתר הרבה אנשים מתייחסים
בכובד ראש לביקורות. כבר לא פעם ראשונה שאני קורא פה באתר תגובה כגון "אני אחכה לביקורת ואז אחליט אם ללכת לסרט או לא".
כמובן שלצופה מגיע לקבל ביקורת על סרט לפני שהוא רואה אותו אבל היי, פשוט אל תרוצו לראות סרט ביום הראשון שהוא יוצא.
זה בסך הכל סרט ואני משוכנע שאפשר להתאפק איזה יומיים עד שיתפרסמו הביקורות בשלל העיתונים ואתרי האינטרנט.
אבל אתה הולך במעגלים
אם לצופה *מגיע* לקבל ביקורת, אז שזה יהיה לפני יציאת הסרט, כדי שגם חסרי הסבלנות לא ייצטרכו לקנות חתול בשק.
אני לא הולך במעגלים.
רק אמרתי שאם למישהו כל כך חשוב לקרוא ביקורת לפני היציאה לסרט אז הוא פשוט יכול לחכות יומיים עד שהביקורות יתפרסמו.
במקרה היותר גרוע אפשר לבדוק בעגבניות רקובות.
אתה יכול לבדוק בעגבניות הרקובות.
אנשים אחרים לא ממש. זה נורא קל להניח שהמשאב הזה זמין לכולם, אבל למעשה הוא זמין לאנשים שיש להם גישה לאינטרנט, אנגלית שוטפת, ידע שהאתר קיים…
ביקורות הקולנוע בעיתונים הן עדיין הביקורות היחידות שנגישות להרבה אנשים – והאנשים האלה נפגעים מההתנהגות של המפיצים, כי הם נחשפים להרבה תכנים פירסומיים לגבי סרטים בלי ביקורות נייטרליות יחסית שיאזנו את המצב. ונכון, טעם הוא תמיד סובייקטיבי, אבל אפילו במצב הזה אפשר לסמוך על מבקר קולנוע יותר מאשר על היחצ"ן של הסרט…
ולראיה: היה 8.4, וראו - איננו עוד
יום *אחד* אחרי ש'ספיידרמן 3' יצא לאקרנים בארה"ב – והציון שלו בימד"ב ירד ל-7.3 .
מסקנה: דבי צריכה לבטל את האפשרות לדרג סרטים לפני שהם יוצאים. ויפה שעה אחת קודם.
ובשנה הבאה יאשימו בהוליווד בצניחת ההכנסות את אלה שמורידים סרטים
מהמחשב.
כמו שעשו ב-2005.
רק חבל
שנתנו לסטיב קארל האדיוט, נטול החוש הומור, ומעורר הסלידה להחליף את התפקיד הבאמת מדהים של ג'ים קארי.
ברוס, הייתה אחת הקומדיות המצחיקות שראיתי בחיים.
יוו כמה ישבתי וצחקתי..
ופה הוליווד, אם יורשה לי, מתגלה במלוא מערומיה וטיפשותה
אני שואל את עצמי ועונה את התשובה הכי הגיונית שמתקבלת על הדעת למה להוציא סרט כזה מעפן, אולי יוצרי הסרט חשבו שבעזרת קארל הכסיל הם יוכלו לעורר הזדהות של העם האמריקני השמנמן והנאיבי. אולי חוסר הביטחון ומוח הפרקינסון של קארל ימשכו לקולנוע נערות מסמיסות. ואולי בכלל נמאס לכולם מהשחקן, אז המפיק החליט לדפוק לו ת'קריירה. מה שלא עשה בתול 40.
אז איך יוצאים ממולדת הקיטש המגעיל פרוייקטים על אנושיים כמו הסופרנוס?
שאלה…
כל השומע תצילנה אוזניו...
אני חושבת שסטיב קארל מקסים ודוקא מחכה לראות מה הוא יעשה עם התפקיד של קארי. מה הוא עשה לך שאתה כל כך מתרעם עליו?…
זה רק אני או שנראה שלתסריטאים אוזלים רעיונות לסרטים בקצב מסחרר?
אני מצידי אראה את שודדי הקריביים (אמור להיות מטורף), שרק שלוש (כי הוא נשמע סבבה), ספיידרמן (כי אהבתי את שני הראשונים), והסימפסונים (כי אלה הסימפסונים). כול השאר נשמעים כמו קשקוש ענק.
אמרו את אותו הדבר גם לפני 10 שנים...
אישית, עד לפני כמה שנים זה היה נראה לי רעיון מגוחך לעשות סרטי המשך. ידעתי שאלה יהיו סרטים מפגרים, ורובם באמת יצאו ככה.
אך בשנים האחרונות אנו יותר ויותר מגלים כמה שסרטי המשך הם לא דבר נורא. הם אפילו התחילו להיות טובים. וחלק אפילו מסרטי ההמשך עולים ברמתם על סרטיהם הקודמים.
אז מה? צריך לעצור את התגובות ב-33 או ב-333?
אני לא חושב שהספר החמישי הוא המשעמם שביניהם. אני לא ציפיתי לסוף שלו ואני חושב שהוא דיי יזעזע את מי שרק רואה את הסרטים. אני רק מקווה שתהיה עריכה טובה והכל יכנס.
סרטי אושן אולי טפשיים אבל הם מגניבים בטירוף. אבל השלישי כבר מתחיל להיראות מוגזם.
רגע, היית מעדיף את גלקטוס כאיש גדול שיושב בשמיים? אני יודע שאני לא. אני קורא עכשיו את ה-Ultimate Galactus Saga כהכנה לסרט וזה נראה ממש מגניב (וכמובן שהם לא יכולים להשתמש בזה כי הם היו צריכים להביא את פטריק סטיוארט שוב פעם, את יו ג'קמן ואת פאמקה ג'נסן לפחות שלא לדבר על שחקנים בשביל גנרל פיורי, קפטן אמריקה, האלמנה השחורה והעורב). עדיין לא הראו את גלקטוס שם אבל לפי הרמזים זה דומה. זה הרבה יותר מפחיד לראות משהו שפתאום מסתיר חלק משמיי הלילה ואחרי זה העולם עולה באש.
מת לחיות עדיין טוב. ברוס וויליס אולי מזדקן אבל הרעיון הבסיסי חזק. נראה לי שאני אעשה מרתון לקראת זה. יש זמן עד יולי…
The Bourne Ultimatum אם אותו במאי של Supremacy? אוי ואבוי! אני מקווה שלפחות יביאו לו עורכת שתשלוט בו ותשליט שם סרט כי אני חושב שהסרט השני בסדרה הזאת הוא חוויית הקולנוע הראשונה והיחידה כרגע שגרמה לי לכאב ראש.
''מת לחיות'' אולי טוב
אבל אני בהחלט מסכים עם רד פיש שהאופנה הזו של להחיות סדרות משנות השמונים היא לא רעיון משהו. (מישהו זוכר את פרק האיחוד של קרובים קרובים? זה היה לא נעים. ונכון, גם אינדיאנה 4 נכלל בזה, אבל ספילברג הוא לא לן וייסמן…)
וכאן הבעיה. קראתי ב"אנטרטיינמט ויקלי" שברוס וילס ראה את ממלכת האופל 2 ובחר את לן וייסמן באופן אישי שיביים את הסרט.
האם הוא התחרפן לגמרי?!
אני אישית נהניתי משני סרטי מלחמת האופל.
ברור שמדובר בשני סרטי זבל: חרא עלילה, פיתוח דמויות בגרוש, התנהגות לא הגיונית של הרבה דמויות וכיוצא בזה.
אבל וואלה, היה בסרטים האלה הרבה סטייל, צילום יפה ואקשן טוב.
שזה פחות או יותר המהות של מת לחיות. סרטי מלחמת האופל גם נעשו בתקציב קטן יחסית לסרטי אקשן שכאלה ובמת לחיות 4 הגדילו לוייסמן את התקציב ולפי הטריילר עושה רושם שהוא מתעל אותו היטב ליצירת סצינות אקשן מצוינות.
מעניין
אתה מצליח לתאר בצורה מתומצתת ומדויקת למה מלחמת האופל (על שני חלקיו) הוא קולנוע רע ועדיין לטעון שנהנית מהסרט.
האם כל מה שאתה מחפש בסרט זה צילום יפה, סטייל ואקשן טוב?
"מלחמת האופל" הוא לא אקשן טוב. "שודדי התיבה האבודה" זה אקשן טוב. "שליחות קטלנית" זה אקשן טוב. בסצנה האגדית בה וסטלי מסייף עם איניגו ב"הנסיכה הקסומה" היה יותר אקשן טוב מאשר בשני סרטי "מלחמת האופל" ביחד. האקשן של סדרת "מת לחיות" היה עד עכשיו הדבר האמיתי, בדיוק ההפך מהריקנות של סרטי הערפדים-אנשי זאב המטופשים הללו,
אבל בשורה התחתונה, הבעיה היא לא באקשן. כן, הבנתי. יש תקציב. יהיה הרבה בלגן. אבל האם הבמאי הזה יקדיש תשומת לב גם לתסריט? לדמויות? כי ב"מלחמת האופל" שני האלמנטים הללו היו משניים לחלוטין ל"סטייל".
עם זאת, תמיד יש מקום לאופטימיות. סטיבן סומרס עשה סרט רע מלא פעלולים וריק מתוכן (ואן הלסינג) אבל הוכיח שהוא גם יודע לעשות עבודה טובה עם "המומיה" הראשון. "מת לחיות 2" הוא סרט מעולה, וביים אותו במאי שכבר הרבה זמן עושה רק סרטים רעים. מישהו ראה את the covenant של רני הרלין? פשוט עצוב.
אה, ועוד משהו חשוב מאוד
המהות של "מת לחיות" היא לא הצילום, הסטייל או אפילו האקשן. זה די מאכזב שכך אתה חושב ומשווה בכך את שני הסרטים. המהות של "מת לחיות" היא הדמות של ג'ון מקליין. ברגע שנפסיק להאמין לו, להזהות איתו, ברגע שהוא יפסיק להיות אדם אמיתי ויהפוך למעין ג'יימס בונד בלתי מנוצח (והטריילר מציג כמה סצנות מחשידות), אף כמות של אקשן לא תעזור.
"מת לחיות" הפך לקלאסיקה כי היינו עם ג'ון מקליין בבניין נקטומי לכל אורך הדרך. מי לא העווה את פניו, בסצנה בה מקליין דורך על זכוכיות וגורר את רגליו המדממות על הרצפה? הריאליזם היה כה גדול, והמשחק של ויליס כה טבעי, שהרגשנו שזה באמת כואב לו וזה כאילו "כאב" לנו בחזרה. הזדהות מוחלטת עם הגיבור. כמה סרטי אקשן יכולים לטעון לזה?
הסצנה הזו היא אולי סצנת ה"אקשן" הטובה ביותר בסדרה.
מת לחיות הראשון
הוא אחד מסרטי האקשן האהובים עלי והוא מתעלה על שני סרטי מלחמת האופל בעיקר בגלל מה שאתה ציינת. אבל אי אפשר להתעלם מהעיקר במת לחיות- האקשן, שהרי זהו סרט אקשן.
אבל לא אמרתי שמה שאני מחפש זה אקשן וסטייל.
אני מתקתק סרטים כמו מלחמת האופל כמו גרעינים. עכשיו, זה כמו לשאול בן אדם למה הוא צורך גרעינים אם אפשר ללכת למסעדה ולהזמין סטייק טוב.
תאמין לי שאני נהנה גם מסרטי איכות.
פשוט אם סרט מטופש כמו מלחמת האופל כולל אקשן טוב ו"סטייל" שמדבר אלי, למה לי לא לראות אותו במצב רוח מבודח וכייפי? או שאני אמור לצפות שוב ברקוויאם לחלום ולחטוף שוב את הדיכאון של השבוע?
ודבר אחד לסיום- The Covenant של הארלין הוא באמת סרט עצוב. זאת דוגמא טובה לסרט מטומטם שאפילו אין בו אקשן טוב או סטייל. לגבי זה אני מסכים איתך.
אולי כי הבמאי לא אחראי על התסריט.
והבעיה היחידה של מלחמת האופל 2 זה העלילה. מכל הבחינות הטכניות הוא מדהים. (צילום וכו')
רק שבמקרה של 'מלחמת האופל',
הבמאי כן היה אחראי על העלילה.
דאג ג'ונס
תודו שלא ידעתם מי זה, אבל האיש שיחק את אייב ספיאן ב'הלבוי', את האיש החיוור והפואן ב'המבוך של פאן', והוא הסיבה היחידה שמקנה סיכוי שההמשכון ל'ארבעת המופלאים' המזעזע יהיה נסבל: הוא משחק את הגולש הכסוף.
(ואו, זה יצא משפט ארוך)
ידעתי וגם ידעתי!
מי אמר ספיידרמן 6 ולא קיבל?
http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=5536
עזבו אתכם מהארי, ג'וני, טובי, שרק ושות'
תנו לי הומר קלאסי, ועשיתם לי את הקיץ. ואת השנה.
הו, וואו, רק אותי מאוד מרגש
שלא רק שאנחנו מקבלים את רוב הסרטים האלה כמעט בצמוד לארה"ב, חלקם אנחנו גם מקבלים יום לפני? כל הכבוד למפיצים, או משהו.
אז כן, זה הולך להיות קיץ גדול מבחינת הכנסות, כנראה, אבל לא בטוח שמבחינת הצופים. בספיידרמן שלוש אני מעדיפה לא לתלות את תקוותי [בסרט הראשון סבלתי, בסרט השני לא ממש נהניתי] וגם לא בהארי פוטר 5, מכיוון שעוף החול הוא בהחלט הספר הגרוע בסדרה. אף על פי שהטריילר של הסרט מעולה, טריילרים יכולים להטעות.
ז מה כן? שרק שלוש. שרק השני, לטעמי, התעלה על הראשון, לשלישי אני מצפה בכיליון עיניים. וכמובן, שה"ק 3 – תנו לי עוד ממה שהיה בשני, ואני מרוצה!
אני אישית מחכה גם לבורן 3 [השניים הראשונים היו מעולים] אבל לא נראה לי שהוא יהיה הצלחה כלכלית פנומנלית. בכל זאת, בקיץ כזה…
זה אכן מרגש, עד שמגיעים לשרק השלישי.
18.5 בארה"ב, 28.6 בישראל?
זה עוד יותר גרוע עם 'אבק כוכבים'
שהיה ראוי להיכלל ברשימת סרטי הקיץ (10.8 בארה"ב) אלמלא בארץ הוא בכלל לא היה יוצא בקיץ (27.9 בישראל).
מה???
הם לא יודעים כמה אנשים באו לראות את גיימן באייקון? זה בדיוק הקהל שלא ימתין עד שהסרט יגיע לארץ אם זה יקח כל כך הרבה זמן.
...
א. לא משנה כמה אנשים באו לגיימן, זה עדיין לא ממלא את כל הכנסות ההפצה של הסרט בארץ.
ב. למה שהם לא יבואו?
...
כי הם "ישיגו את הסרט באמצעים אחרים".
ואני בכנות חושבת שיש אנשים ש"משיגים את הסרט באמצעים אחרים" רק אם הוא לא זמין להם.
שאלה?
המפיצים של '300' שיחקו אותה. הסרט יצא לאקרנים בטיימינג מושלם. אבל מה לדעתכם היה קורה אם הוא היה יוצא עכשיו?
אי אפשר לדעת. אבל
אפשר לנחש.
אני למשל מנחש שזה לא היה כזה להיט באמריקה. זה היה מרוויח בסביבות 120-140 מיליון.
רק רציתי להגיד
שזאת סקירה ממש נפלאה.
שנון ואינפורמטיבי.
צחקתי קלות.
אחלה!
מכל החבר'ה למה ספיידי זכה לתמונה?
ורטטוי וג'ק ספארו והארי פוטר?
ורטטוי וג'ק ספארו והארי פוטר?
זה שהם לא שמו של הארי פוטר רק מקל על העניין, בזמן האחרון דן רדקיף דומה יותר ויותר לעכביש.
עכשיו אני מבינה למה רון עושה כזה פרצוף ברגע שהוא רק רואה אותו.
ורטטוי וג'ק ספארו והארי פוטר?
*רדקליף
סליחה
אני מנחש שהעורכים חושבים בהגיון,
לא כמו מצביעי הסקר האחרון, וחושבים שלפי כל הסימנים "ספיידרמן 3" אמור להיות המרוויח הכי גדול (לפחות בארה"ב)
כשרואים את התאריכים
ברור שספיידרמן הכי ירוויח. יש לו סופשבוע שלם (שניים?) שהוא יהיה הדבר הכי מפורסם שמנגן בקולנוע…
עקב תקציב מצומצם (מי אמר פירוק הפגוש במכונית ונשאר עם כסף?) כנראה שרק את שה"ק וספיידי אראה בקולנוע. אולי גם את הארי בתור בילוי משפחתי אם להורים שלי לא נמאס כבר ממנו גם כן (הם משלמים, אז מה אכפת? זה לא כאילו יש לי משהו טוב יותר לעשות או תאים אפורים להציל)
השאר ימתינו לדוידי (אם בכלל)
והזהויות היו צריכים להשאר עם זהות כפולה 2 ו3, אבל אם מוכרחים… זהות מסוכנת?
ספיידרמן 3 לא היה משהו.
ראיתי בטרום בכורה ופשוט התאכזבתי.
ספיידרמן 3 לא היה משהו.
איזה באסה
דווקא ציפיתי ממנו לגדולות ונפלאות
מה היה מאכזב כל כך?
לגדולות?
נו באמת, אני ציפיתי…
גדולות ונפלאות לחשבון הבנק של היוצרים אולי..
לגדולות?
גם,
אבל עדיין ציפיתי לעלייה מאחר ואהבתי את 2 יותר מ1(למרות שנראה לי שאני היחידה)
לגדולות?
את לא היחידה
זאת לא משימה קלה להתעלות על הסרט השני.
וכל המבקרים אומרים בדיוק את אותו הדבר: הסרט השלישי נופל מהסרט האחרון אבל עדיין יותר טוב מהראשון.
זאת לא משימה קלה להתעלות על הסרט השני.
נו,אז כבר טוב, כי הראשון היה סביר פלוס
היחידה?
לא רק שאת לא היחידה שחושבת ככה, נדמה לי שזה אפילו מיני-קונצנזוס באתר.