טוב, אז מתברר שזה מדור שבועי. אני עדיין לא בטוח שאני מרוצה מהשם, אבל הוא יחזיק בינתיים.
הידעתם? לבנות אתר זה קשה. בעיקר כשמספר השעות הפנויות שלך מצומצם, ואותן שעות נמצאות בכל מיני נקודות תמוהות במשך היממה (בעקבות שעון הקיץ השמש עולה עכשיו בסביבות 5 בבוקר. אני יודע את זה מניסיון אישי). אז אפילו כשאת כל העבודה הקשה באמת אין-אור עושה – ובלעדיו, אין סיכוי שהיה פה משהו בכלל – עדיין, זה לא קל, וכשכבר מתפנה לי זמן לעבוד על האתר, הבחירה היא בין עדכון של התוכן באתר לבין עבודה על האתר עצמו. זאת הסיבה שאחרי שבוע של עדכונים יומיים, בימים האחרונים לא פורסמו כתבות חדשות כמעט, ונאצלתי לוותר על כמה שדווקא הייתי מאוד שמח לפרסם.
ובכל זאת, אנחנו מתקדמים.
יאללה לעניין:
מיני-דו"חקו: "הרשת החברתית" יצא השבוע ולקח בקלות את המקום הראשון, עם 23 מיליון דולר. סכום מכובד בהחלט לז'אנר, כשהז'אנר הוא סרטים שאין בהם פיצוצים, פעלולים ממוחשבים או יריות. המבקרים – כבר אמרתי בשבוע שעבר – השתוללו מרוב אהבה, ואחרי פרסום יותר מ-150 ביקורות ציון העגבניות של הסרט הוא 97%. את המועמדות לאוסקר הסרט כבר השיג; אי אפשר לקבוע בוודאות שהוא ייקח את הפרס רק משום שהרבה מהמתחרים שלו עדיין לא יצאו.
"Let Me In", הרימייק של מאט ריבס לסרט הערפדים השוודי "Let the Right One In", אמנם לא שמר על ציון בקירבת ה-100, אבל עדיין נחשב לסרט משובח, וקיבל יחס חם מהמבקרים, בעיקר ביחס לסרט אימה. אבל כאן נגמרות החדשות הטובות בעניינו. מתברר שמבחינה קופתית, "הכניסיני" הוא פאקינג אסון. הוא הכניס 5.3 מיליון דולר, סכום שיהיה נכון לתאר כ"עלוב". גם דעת הקהל לא ממש תואמת לזו של המבקרים: בימד"ב הציון של הסרט הוא 7.0 – לא יותר מסביר,. מה שמצער במיוחד הוא שהכשלון הזה מקטין מאוד את הסיכוי שהסרט יוקרן בארץ. "הכניסיני" הכניס סכום כמעט זהה לזה של "Case 39", סרט אימה נוסף שהציפיות ממנו היו הרבה פחות גבוהות – זה סרט ששכב על המדף במשך ארבע שנים, ונזרק לסופ"ש הזה בלי הרבה מחשבה על התזמון או הפרסום. למעשה, לפי ההערכות שהתפרסמו ביום ראשון, "מקרה 39" הכניס טיפה יותר. לאף אחד מהסרטים אין הרבה במה להתגאות, והם תקועים השבוע במקומות השביעי והשמיני בטבלה.
[ לטבלת ההכנסות השבועית ב-Boxofficemojo ]
I See Dead People
מוזר איך שאנשים מפורסמים נוטים ללכת בקבוצות. במשך השבוע נפטרו מספיק אח"מים הוליוודיים כדי למלא חצי מונטאז' הוקרה אוסקרי. הלכו מאיתנו:
הבמאי ארתור פן ("בוני וקלייד", "איש קטן גדול").
השחקן טוני קרטיס ("חמים וטעים", "הנועזים").
סאלי מנקה, העורכת של כל סרטי טרנטינו (כתבתי על זה כאן: הלו, סאלי).
ג'ו מאנטל ("מארטי").
גלוריה סטוארט, הידועה בעיקר בתפקיד קייט ווינסלט הזקנה ב"טיטאניק", נפטרה בגיל 100.
בשבוע הבא, ה-14 לחודש, יוצאים בארץ – בין השאר – הסרטים "Red" ו-"Takers". שני הסרטים יופצו בארץ תחת השמות "Red" ו-"Takers" (בהתאמה). אין ולא יהיה להם שם עברי. הסרטים שייכים לשני מפיצים שונים, כך שהעובדה ששני סרטים כאלה יוצאים באותו סופ"ש היא כנראה מקרית. יש כמה תקדימים לסרטים שהופצו בארץ תחת שמות לועזיים (או חצי-לועזיים, במקרה של "מטריקס Reloaded"), אבל למיטב ידיעתי, הם לא תקדימים מוצלחים במיוחד.
מצד שני, אם זה אומר שמעכשיו כשמפיצים לא יודעים איך לתרגם שם של סרט הם פשוט ישאירו אותו באנגלית במקום לתקוע לו איזה צירוף מילים מביך, אני לגמרי בעד.
ועכשיו: ספיישל המשכים לא נחוצים ללהיטים משנות התשעים עם וויל סמית!
אמה תומפסון תשתתף ב"גברים בשחור 3". כן, עושים עכשיו "גברים בשחור 3". בתלת מימד, אלא מה. אני לא חושב שהעולם זקוק ל"גברים בשחור 3", אבל סביר להניח שזה לא יזיק, ואני אוהב משפטים שמתחילים ב"אמה תומפסון תשתתף ב-".
רולנד אמריך רוצה לעשות סרטי המשך ל"היום השלישי". שניים. הוא רוצה לקרוא להם "ID4-Ever". גאד. בראיון ל-MTV, כששאלו אותו מי יהיה הנשיא בסרט, הוא ענה, "?who will be president? Who will be president? See". וויל, אתם מבינים? וויל! האיש פשוט אשף בחידודי לשון.
בניגוד ל"גברים בשחור 3", ההמשכים של "היום השלישי" הם עדיין בגדר כוונה בלבד, אין שום בטחון שהם באמת יקרו. וטוב שכך. אני מעדיף לראות את "MIIIB" או אפילו את "MIVB" מאשר את "היום השלישי השני".
היה ברור שזה יקרה, עכשיו מגיעה רק ההודעה הרשמית: סרטי "מלחמת הכוכבים" יצאו לאקרנים – כן, שוב – בתלת מימד. הסרטים ייצאו בסדר כרונולוגי, כלומר, הראשון שבהם יהיה "פרק 1: אימת הפנטום", שגירסת התלת-מימד שלו תצא בפברואר 2012. אני כבר לא יכול לחכות לתוצאות הקופות כדי לראות איזה כשלון מחפיר ומשפיל זה יהיה. אם ג'ורג' לוקאס חושב שמישהו רוצה לראות שוב את "אימת הפנטום", או שבשנת 2012 מישהו עדיין יתרגש מתלת-מימד, כנראה שהמח שלו באמת תקוע בגלקסיה רחוקה רחוקה לפני זמן רב מאוד. [מקור: THR ]
אמה סטון ("זומבילנד", "סופרבאד") תהיה כנראה מרי-ג'יין בריבוט של "ספיידרמן". לא רע.
טימור בקממבטוב ("מבוקש") יביים את "אברהם לינקולן, צייד הערפדים". אני לא חושב שצריך להגיד יותר מזה. [מקור: סלאשפילם]
הוצחקתי קשות.
אבל לגבי מלחמת הכוכבים, אם לראות לוקס הצליח אותי לשכנע הסרטים שאחרי פרק 1, הרי הכוח חזק איתו באמת ולך תדע.
אני כל כך מסכים
עם השורה האחרונה. לא ממש משנה לי איזה תסריט מופרך יהיה לסרט הזה – וכנראה שיהיה, ולו רק על סמך השם שלו – אני חושב שאקבל את מנת הפאן שלי…
הטעית אותי, בפסקה הראשונה.
"הידעתם? לבנות אתר זה קשה", וכל זה. עד למשפט האחרון, הייתי בטוח שזו הקדמה לקורות חייו של צוקרברג.
לגבי Let Me In
אני בהחלט לא מופתע.
הסרט הנורווגי היה טוב מאד ואין בו שום דבר רע שמצריך רימייק. אנשים כנראה מסכימים עם העובדה.
גברים בשחור 3- לדעתי טומי לי ג'ונס זקן מדי לשחק בזה ומצד שני בלעדיו זה גם לא יעבוד. אז בין כה וכה, זה יהיה סרט בינוני ומטה. אין לי מושג מי לעזאזל חושב שזה רעיון טוב.
שאלה+המלצות
בימיו האחרונים של עין הדג 1.0 סיפרתי שהתקבלתי לעבודה זמנית בערוצי הסרטים של יס. כמה חודשים אחרי, העבודה הפכה לקבועה, ואני עדיין באותו מקום, עובד עם סרטים כל היום ונהנה מאד.
כחלק מתופעות הלוואי של העבודה, מתפתח צורך להמליץ כל הזמן על סרטים שמשודרים אצלנו. הרבה פעמים הצורך הזה נתקל באנשים שסרטים הם לא בראש סדר ההעדיפות שלהם, ולכן נענה בפיהוק והנהון מנומס במקרה הטוב. מכיוון שכאן יש אנשים שאוהבים סרטים, הייתי שמח לחלוק כמה מאותם המלצות עם הקהל הרלוונטי. הבעיה – אני לא נציג יס, ולא מעוניין להיות. וגם לא הייתי רוצה להפוך את המקום האהוב הזה למעין לוח מודעות או פרסום של החברה בה אני עובד.
לכן הייתי שמח לשמוע תגובות ופידבקים, ואפעל בהתאם. בכל מקרה לא אעמיס ואכתוב רק על מה שמתאים ובאמת מומלץ בעיני.
והנה בסוף השבוע הקרוב, נערך בערוץ יס3 ספיישל שמיועד לחובבי קולנוע – ספיישל "קולנוע על קולנוע". סרטים על תהליך היצירה, על אחורי הקלעים, על עולם הזוהר ועל אולמות הקולנוע. יש בו לא מעט סרטים מצויינים, ובהם "אד ווד", "אדפטיישן", "רעש מצלמים" [1], "לילות בוגי", "סינמה פרדיסו" (לצערי, הגרסה המלאה והפחות טובה), "הקולנוע שלי" [2] ועוד. חוץ מזה יהיו גם כמה קלאסיקות כמו "8 1/2" ו"היפים והרעים" (יופי של סרט). "לילה אמריקאי" היה אמור להיות משודר אך הוא נפל בגלל בעיות טכניות. מחליף אותו סרט נפלא, שמומלץ בחום – "כוכב נולד" מ-1954, אחד הסרטים האהובים עלי אי פעם.
עוד המלצה, היא ל"ירח", סרט המד"ב המצוין של דאנקן ג'ונס (AKA הבן של דייויד בואי) עם סם קורוול וקולו של קווין ספייסי, שישודר בשבת הזאת ב-yesHD2. מי שאין לו HD יוכל לראות אותו בסוף החודש. אבל גם מי שאין לו יס, יוכל לראות אותו בחינם און ליין:
http://yes.walla.co.il/?w=1/7373/1740689
[1] דן ברזל על "רעש, מצלמים":
http://www.fisheye.co.il/story?id=2699#202424
[2] אוסף של סרטים קצרים, 3 דקות כל אחד, מכמה מהבמאים הבולטים בקולנוע העולמי על חוויית הצפייה בקולנוע. רובם מוצלחים. כמה מהם גרועים (עמוס גיתאי, מישהו?), וחלקם מצוינים. הנה הסרט המשעשע בדרכו של לארס פון-טרייר:
http://www.dailymotion.com/video/xaigqh_occupations-short-film-by-lars-von_shortfilms
הו, כן!
תמשיך, בבקשה. לי, לפחות, זה יהיה מועיל להחריד.
לי זה יעזור לזכור דברים שרציתי להוריד ושכחתי,
כי התנתקנו מיס לפני חודש.
אבל סיכום כזה יכול להיות מאוד נחמד.
אני לא יודע אם אתה קשור לזה
אבל אולי תענה לי על תהיה עתיקת יומין – מי שמכינים את הפרומואים לסרטים – איך הם בונים את המונטז'? יש מונטז'ים מוכנים? הם ממש יושבים וצופים בכל הסרטים בעיון?
(הכוונה גם לפרומואים לסרט בודד אבל גם, ואולי במיוחד, לפרומואים למקבץ של סרטים שבהם מוצגים פרגמנטים מכל הסרטים שיוצגו).
תודה!
חברות פרומטאוס בונה את הפרומואים של יס
ועושה זאת מאפס, כלומר המונטאז'ים הם כולם שלהם.
כיף לשמוע
אם כך, אמשיך כשזה ירגיש לי נכון ומתאים. מי שמחפש מידע שוטף ורחב יותר, מוזמן להציץ בעמוד הפייסבוק של ערוצי הסרטים (בניק לינק). וזה היה סוף הקידום.
לגבי הפרומואים, למינג, אנשי הפרומו אכן צופים בסרטים המלאים ובוחרים קטעים בהתאם. פרומו כללי מורכב בדרך כלל מבין עשר לעשרים סרטים. אבל עם זאת, אני מניח שהצפייה לצורך העריכה היא שונה מצפייה רגילה בסרט (מריצים קטעים נייחים, מחפשים תמות מיוחדות וכד'). עורכי וידאו בטח יוכלו להסביר יותר על התהליך (דן ברזל עדיין כאן?).