בעונת אוסקר מבלבלת, התפרסמו סוף סוף המועמדויות, והדברים עדיין מבלבלים.
נכון לעכשיו, "צורת המים" הוא ללא ספק הסרט המוביל לאוסקר. הסרט הזה קיבל מספר מרשים ביותר של 13 מועמדויות שונות, כשכמעט לא דילג על אף קטגוריה אפשרית, כולל, כמובן, קטגוריות הסרט והבמאי. "שלושה שלטים", שנראה כמו המוביל עד לא מזמן, זכה אמנם גם הוא להרבה מועמדויות – כולל מועמדות כפולה בקטגורית שחקן המשנה – אבל הבמאי מרטין מקדונה נעדר מרשימת המועמדים לבימוי, מה שבדרך כלל פוסל את הסרט מזכיה בפרס הגדול. מי שכן נמצא ברשימת המועמדים לבימוי – סוף סוף – הוא כריסטופר נולאן. הגיע הזמן, באמת. עוד ברשימת הבמאים – גרטה גרוויג על "ליידי בירד", שהיא האישה הראשונה שזוכה למועמדות מאז הזכיה של קתרין ביגלו ב-2009. בקטגורית הצילום היסטוריה – רייצ'ל מוריסון, הצלמת של "פרחים בבוץ" היא האישה הראשונה אי פעם, בכל תולדות הפרס, שמועמדת בקטגוריה הזאת. בכלל "פרחים בבוץ" צבר צרור ייצוגי אבל יפה של מועמדויות, ועשה את מה שנטפליקס מנסים לעשות כבר מזמן: לשים אותם על מפת האוסקר. מעכשיו גם סרט שמגיע ישר למסך הקטן יכול להיות סרט אוסקר לכל דבר. "חוטים נסתרים" מקבל מספר מפתיע למדי של מועמדויות – לא היה ברור שהאקדמיה בכלל שמה לב לסרט הזה במיוחד, מלבד כמובן ההופעה הבלתי נמנעת של דניאל דיי לואיס. "העיתון", לעומת זאת, זכה להתעלמות מוחלטת – חוץ מבקטגורית הסרט הטוב ביותר, וגם השחקנית. איך לא. כי מריל סטריפ קיבלה מועמדות, כמו שמריל סטריפ מקבלת מועמדות כל שנה. 21, אבל מי סופר.
"פוקסטרוט", נציג ישראל, אמנם לא קיבל מועמדות לפרס הסרט הזר, אבל דנזל וושינגטון זכה למועמדות מפתיעה על הסרט "רומן ג'. ישראל" – ולדעתי זאת הטרלה לאנשים שיעשו חיפוש על המילה "ישראל" ברשימת המועמדויות.
רשימת המועמדים המלאה:
הסרט הטוב ביותר
צורת המים
דנקרק
העיתון
חוטים נסתרים
ליידי בירד
קרא לי בשמך
שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי
שעה אפלה
תברח
הבימוי הטוב ביותר
ג'ורדן פיל, "תברח"
כריסטופר נולאן, "דנקרק"
גרטה גרוויג, "ליידי בירד"
פול תומס אנדרסון, "חוטים נסתרים"
גיירמו דל טורו, "צורת המים"
השחקנית הראשית הטובה ביותר
מרגו רובי, "אני, טוניה"
מריל סטריפ, "העיתון"
סאלי הוקינס, "צורת המים"
סירשה רואנן, "ליידי בירד"
פרנסס מקדורמנד, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"
השחקן הראשי הטוב ביותר
גארי אולדמן, "שעה אפלה"
דניאל דיי-לואיס, "חוטים נסתרים"
טימותי שאלאמיי, "קרא לי בשמך"
דניאל קאלויה, "תברח"
דנזל וושינגטון, "רומן ג'יי. ישראל"
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אוקטיביה ספנסר, "צורת המים"
לורי מטקאלף, "ליידי בירד"
לזלי מנוויל, "חוטים נסתרים"
אליסון ג'ני, "אני, טוניה"
מרי ג'יי בלייג', "פרחים בבוץ"
שחקן המשנה הטוב ביותר
וודי הרלסון, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"
וילם דפו, "פרויקט פלורידה"
ריצ'רד ג'נקינס, "צורת המים"
כריסטופר פלאמר, "כל הכסף שבעולם"
סם רוקוול, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"
התסריט המעובד הטוב ביותר
המשחק הגדול
קרא לי בשמך
חי בסרט
לוגאן
פרחים בבוץ
התסריט המקורי הטוב ביותר
חולי אהבה
תברח
ליידי בירד
צורת המים
שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי
הסרט הזר הטוב ביותר
"אהבה חסרה", רוסיה
"אישה פנטסטית", צ'ילה
"העלבון", לבנון
"על גוף ונפש", הונגריה
"הריבוע", שוודיה
סרט האנימציה הטוב ביותר
בייבי בוס
המפרנסת
לאהוב את וינסנט
פרדיננד
קוקו
הסרט התיעודי הטוב ביותר
אנשים ומקומות
איקרוס
הגברים האחרונים בחאלב
אבקוס: קטן מספיק לכלוא
סטרונג איילנד
הצילום הטוב ביותר
רוג'ר דיקנס, בלייד ראנר 2049
הויט ואן הויטמה, דנקרק
דן לוסטסן, צורת המים
רייצ'ל מוריסון, פרחים בבוץ
ברונו דנובל, שעה אפלה
הפסקול הטוב ביותר
האנס זימר, דנקרק
ג'וני גרינווד, חוטים נסתרים
ג'ון ויליאמס, מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
אלכסנדר דספלה, צורת המים
קארטר ברוול, שלושה שלטי חוצות מחוץ לאבינג, מיזורי
העריכה הטובה ביותר
בייבי דרייבר
דנקרק
אני, טוניה
צורת המים
שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי
השיר הטוב ביותר
"זכרי אותי", קוקו
"זה אני", האמן הגדול מכולם
"מסתרי האהבה", קרא לי בשמך
"נהר עצום", פרחים בבוץ
"תעמוד בשביל משהו", מארשל
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
בלייד ראנר 2049
כוכב הקופים: המלחמה
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
שומרי הגלקסיה, חלק 2
קונג: אי הגולגולת
עיצוב התלבושות הטוב ביותר
היפה והחיה
חוטים נסתרים
להעיר את המלכה
צורת המים
שעה אפלה
עיצוב התפאורה הטוב ביותר
בלייד ראנר 2049
דנקרק
היפה והחיה
צורת המים
שעה אפלה
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר
שעה אפלה
להעיר את המלכה
פלא
עריכת הסאונד הטובה ביותר
בייבי דרייבר
בלייד ראנר 2049
דנקרק
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
צורת המים
מיקס הסאונד הטוב ביותר
בייבי דרייבר
בלייד ראנר 2049
דנקרק
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי
צורת המים
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
אדית' +אנני
גן עדן הוא פקק תנועה על כביש 405
הרואין
כישורי סכין
רמזור
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר
חלל שלילי
כדורסל יקר
לו
מסיבת גן
חרוזים מגעילים
סרט הלייב אקשן הקצר הטוב ביותר
אחייני אמט
בית ספר יסודי דקלאב
הילד הדומם
כולנו
הפגישה של 11
ריספקט לבייבי דרייבר! שלושה מועמדויות מוצדקות בעריכה ובסאונד.
אפס ריספקט לסרט המועמד לאוסקר "בייבי בוס"!
מה יש לאקדמיה נגד לגו, אני לא מבין
בגלל שיטת ההצבעה, והעובדה שהשנה היתה חלשה לאנימציה של האולפנים ההוליוודיים, היה ברור שייכנסו כמה סרטים לא ראויים. אז פרדיננד ובייבי בוס בפנים, אבל מה עם "לגו באטמן"? באיזו דרך הוא פחות טוב מהם? וגם "סרט לגו" קופח באותה הצורה לפני כמה שנים. כל חברי האקדמיה דרכו בילדותם על לגו ונוטרים טינה?
זה נראה שהקטגוריה המעניינת הפעם תהיה הבימוי ולא הסרט.
עם מועמדות של אשה, שחור ונולאן.
בטח לא התכוונת, אבל כמו שכתבת זה נשמע איום ונורא.
(ל"ת)
אשה שחור ונולאן נכנסים לבר. שואלת האשה: ,האם גם הסדר הוא PC, או שזה הולך מהסוף להתחלה?"
ואל תשכח גם מקסיקני
(ל"ת)
ובסוף, גא"ל אחד בשביל הגיוון.
(ל"ת)
שתי עובדות טריוויה חשובות שצריך להזכיר -
א. מייקל סטולברג, בלי שיותר מדי אנשים ישימו לב, השווה שיא שהושג באוסקר רק פעמיים בהיסטוריה – הוא מככב בשלוש סרטים המועמדים לפרס הסרט: "העיתון", "קרא לי בשמך" ו"צורת המים". לפני הגיעו להישג הזה רק ג'ון סי ריילי ("כנופיות ניו יורק", "השעות" ו"שיקגו" ב-2002) ותומאס מיטשל ("חלף עם הרוח", "מר סמית' הולך לוושינגטון" ו"מרכבות הדואר" ב-1939).
ב. אלוף NBA חמש פעמים, פעם אחת MVP – ועכשיו קובי בריאנט מועמד לאוסקר על סרט אנימצייה קצר. באמת. מעולם לא חשבתי שאני אגיד את המשפט הזה.
אין ספוילר בתגובה. טעות.
(ל"ת)
מייקל סטולברג משחזר שיא של ג'ון סי ריילי זה מעולה
עכשיו אני לא יכול להפסיק לדמיין אותו שר את Mr Cellophane…
וחוץ מסטולברג יש עוד שלושה שחקנים
עם יותר מסרט אחד מועמד לפרס הסרט: קיילב לנדרי ג'ונס ("תברח", "שלושה שלטים"), טימותי שאלאמה ("ליידי בירד", "קרא לי בשמך") ולוקס הדג'ס ("ליידי בירד", "שלושה שלטים", וגם היה מועמד שנה שעברה על "מנצ'סטר על יד הים")
וואו...
מדהים ששמת לב לזה.
בשנת 2018 – הוא שיחק ב- 3 סרטים ובסדרה אחת: Fargo.
שלושת הסרטים שהוא משחק בהם מועמדים לאוסקר ו- Fargo ובכן, מעולה כמו בכל עונה.
ממש קמיע מזל הבחור.
מענין מתי יתחילו המחאות נגד המועמדות של קובי
אני מהמר שיכריזו שהוא יגיש פרס ואז תהיה מחאה ויבטלו את ההגשה.
למי שלא יודע בעבר קובי בראינט הואשם באונס אך המתלוננת לא הייתה מוכנה להעיד בבית משפט, והתביעה האזרחית שהגישה הסתיימה בהסדר מחוץ לבית המשפט, בראינט הודה ששכב איתה אך טען שזה שזה היה בהסכמה.
יה, בייבי!
מצד אחד, קצת חבל שדווקא הסרט הכי פחות מוצלח של אדגר רייט הוא הראשון שלו שמועמד לאוסקר. מצד שני, למי אכפת, סרט של אדגר רייט מועמד לאוסקר! "בייבי דרייבר" לניצחון!
– חבל ש"בהיר" לא נכנס לקטגורית האיפור, ככה היינו יכולים להתלונן שנה שניה ברצף על סרט גרוע של דייויד אייר שמועמד לאיפור.
– נראה שהקופים שולטים בקטגורית האפקטים. אהבתי את "קונג" אבל לא ציפיתי שהוא יקבל יחס מהאקמדיה.
– קטגוריית השיר המקורי גרועה ומשעממת. לשום שיר שם לא מגיע פרס (טוב, את "פרחים בבוץ" טרם ראיתי)
– ראיתי רק שניים בקטג' הצילום, אבל אני בספק שלמישהו מהם מגיע יותר מ"בלייד ראנר".
– "הסרט המועמד לאוסקר בייבי בוס." כואב לי רק לחשוב על זה.
– קטגוריות התסריט מאוד מעניינות. מאוד כיף לי ש"תברח" ו"לוגאן" בפנים.
– אני שמח שסופסוף יש עוד מועמדות לאישה בבימוי, אבל…דווקא על "ליידי בירד"?
– ואפרופו, גם בקטג' הסרט אין לו מה לחפש, כנ"ל "קרא לי בשמך". אבל שוב יאי ל"תברח"!
ועכשיו מתחיל המסע לראות את כל הסרטים בקטגוריות החשובות עד הטקס. חלק כבר ראיתי ובשבוע הקרוב יש את הטרום בכורות של "אני, טוניה" ו"אמן האסון" (איזה שם עברי? להלהלה לא שומע). צריך רק להמתין ל"צורת המים" ו"חוטים נסתרים" ולתפוס את "שעה אפלה" מתישהו. וואלה, יש טקס מעניין השנה.
האם קרה בעבר מקרה כמו של "העיתון" ?
מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, שיש לו רק מועמדות אחד נוספת ?
המון
ב-2009 למשל זה קרה פעמיים עם 'יהודי טוב' (סרט והתסריט) ו'הזדמנות שנייה' (סרט ושחקנית ראשית).
מה שעוף אמר
וגם – 127 שעות וסלמה שלא רק שהייתה לו מועמדות אחת נוספת – היא הייתה בקטגורית השיר הטוב ביותר.
מה?
127 שעות היה מועמד לסרט, תסריט מעובד, שחקן, עריכה, פסקול ושיר.
אל תבלבל אותי עם עובדות
אמרתי מועמד ל2 פרסים אז מועמד ל2 פרסים.
אגב, קרה גם מקרה יותר חמור מ"העיתון"
"גרנד הוטל" בשנת 32, היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר וזהו.
לאחר מכן, הוא זכה.
קצת דומה - ארגו
זכה בסרט הטוב ביותר.
זכה גם תסריט מעובד ועריכה.
הוא גם היה מועמד על שחקן משנה, ועוד שלושה מועמדויות בתחום המוזיקה. (פסקול מיקס והלחנה)
טוב זה היה ברור שלבנון תכנס וישראל לא.ידוע שהאקדמיה אנטישמים.
רגע.בעצם פוקסטרוט הוא סרט שמכפיש את ישראל אז אם הם אנטישמים הם היו צריכים לתת לו את הפרס.
המסקנה ההזויה והבלתי נמנעת היא שלאהבה שפוקסטרוט קיבל בחול אין קשר לזה שהוא מכפיש את ישראל אלא פשוט לכך שהוא סרט טוב.סיבה מאוד משונה לאהוב סרט
עוד שני פרטי טריוויה על רשימת המועמדים
א. יש ברשימה שני מועמדים ילידי שנות העשרים(!), כריסטופר פלאמר בשחקן משנה, וג'יימס אייבורי בתסריט מעובד.
ב. אם גיירמו דל טורו זוכה על בימוי, וכפי שזה נראה עכשיו זה הסנריו הסביר, אז יוצא שארבע מתוך הזכיות בפרס הבימוי בחמש השנים האחרונות הן של חברות "שלושת האמיגו'ס" המקסיקניים: אלפונסו קוארון, אלחנדרו גונזלס איניאריטו וגיירמו.
בושה
אפס מועמדויות ל-The Lost City of Z ורק מועמדות אחת (וסופר מוצדקת) לפרוייקט פלורידה. עלוב מאוד.
אני שמח על המועמדויות של צורת המים כאילו שאני זה שמקבל אותן.
וברצינות, פאקינג תודה לגיירמו דל טורו שמקבל את הספוטלייט שהגיע לו כבר שנים. אם הוא באמת מקבל את האוסקר זה כמו הכרה בקבוצה עצומה של בני אדם, אלה מאיתנו שאוהבים דברים משונים וביזאריים ולא מקבלים הערכה מעולם. נכון, חובבי אימה, מפלצות וביזאר תמיד אוהבים לנפנף בזה שאנחנו לא צריכים את המיינסטרים. אבל ברצינות – לפעמים כן.
תביא לנו את האוסקר גיירמו! אין במאי שמגיע לו יותר ממך.
יפה גם שהגענו למצב שבו המועמד המוביל לאוסקר
הוא בעצם סרט על… ביסטיאליטי.
הכנס כאן בדיחה על מדרון חקלקל לאור הזכייה של מונלייט בשנה שעברה.
פחות ביסטיאליטי, יותר Furry.
אני אישית חושב שהגיע הזמן. קהילת הfurries סבלה מדיכוי זמן רב מידי, וסוף סוף הם זוכים לייצוג הולם ע"י המיינסטרים.
משפטי מוטיבציה חדשים:
היעדרויות
כמה מועמדויות שחסרו לי:
לגו באטמן – סרט אנימציה באורך מלא
מקדונה – בימוי
מייקל שאנון – שחקן משנה (דמות שכל שחקן אחר בעולם, מלבדו, היה הופך לקרטונית ואיומה)
פטריק סטיוארט – שחקן משנה (זו השנה הכי עמוסה שאני זוכר בקטגוריה הזו. כל כך הרבה מועמדים ראויים)
ג'יימס פרנקו – שחקן ראשי (אם להתנתק רגע מההאשמות)
ג'ים ואנדי – דוקומנטרי (לא היה בכלל בשורטליסט. איזה פספוס ענק)
קרא לי בשמך – צילום
(בלייד ראנר 2049 ולוגאן ראויים בעיניי למועמדות לסרט הטוב ביותר, אבל לא היה לזה סיכוי מלכתחילה)
עוד היעדרות
אליסון וויליאמס על 'תברח'. הייתה מצוינת.
שאלה לגבי גיימס פרנקו והאשמות
לא שאני מזלזל בהאשמות אבל הוא הואשם, הוא הכחיש בחצי פה אומנם אבל הכחיש – האם זה נכון מוסרית ששהסיכוי שלו לקבל את הפרס נמחק רק בגלל שהאשימו אותו ? איפה זכאי עד שהוכחה אשמתו ?
זה לא שכל שנה הבחור מועמד
אומנם קצת קונספרטיבי אבל כל מה שאולפנים יצטרכו בשנים הבאות כדי להפיל מועמדים ולקדם מועמדים שלהם זה להאשים
המצב הזה מאוד בעייתי
שוב אני מדגיש אני לא יודע אם הוא אשם או לא זה לא הדיון שלי, הדיון האם מגיע לשחקן הזה רק בגלל שהוא הואשם(והואשם בתקשורת לא בבית משפט) לפספס הזדמנות לזכות בפרס שיכול לעבור חיים שלמים ולא לקבל סיכוי נוסף
שתי מילים: קייסי אפלק.
אלא אם כן משהו ממש השתנה מאז שנה שעברה.
סיבה נוספת היא שבאקדמיה פחות נוטים לחלק מועמדויות לשחקנים ביצירות שמזוהות עם קומדיה.
כן אבל
בתגובה של חמצן הוא רשם ( ובעוד הרבה מקומות גם פה בעין הדג) שבגלל ההאשמות הסיכוי של פרנקו לזכות ירד פלאים ולדעתי זה לא הוגן שעל סמך האשמה בתקשורת ולא בבית משפט הבנאדם נמחק.
בדיון אחר שנערך פה על כל נושא ההטרדות המיניות נאמר שאם הבנאדם המואשם אפילו לא מכחיש אז אין מה לדבר אבל פרנקו הכחיש, אז זה אומר שנדרש פה חקירה כלשהיא לפני שמוחקים אותו, ונוצר פה מצב שקל מאוד להפיל בנאדם מסיכוי זכייה בלי שום הוכחה.
אלא אם לא הבנתי אותך לגמרי והתכוונת שבגלל אח שלו הוא אשם אוטומטית ?
התכוונתי שגם מואשמים יכולים לקבל מועמדות
ואפילו לזכות אם הם מגישים הופעה ממש טובה כמו קייסי אפלק.
בנוסף, גם ללא האשמות – לדעתי פרנקו לא היה באוסקר בכל מקרה.
אגב קייסי
הוא באמת בדיוק הודיע שהוא לא הולך להגיע השנה לאוסקרים, וזה בסך הכל טוב.
אתה משתמש בקריטריון הלא נכון.
אני מדבר מנקודת מבט אמריקאית (מערכת המשפט בישראל היא בעייתית מכיוונים אחרים).
כשבן אדם נחשד בפלילים, הוא נמצא בנחיתות איומה. הוא עומד מול מערכת שלמה (משטרה ותביעה) לבדו. ההגנה היחידה שיש לו היא חזקת החפות. וטוב שכך. מצד שני צריך לזכור שהוא מואשם בפלילים.
כשמוגש כתב אישום, החירות שלו עומדת על בלימה. וההגנה היחידה שיש לו זה "מעבר לספק סביר". וטוב שכך. בפלילים.
כשמדובר על משפט אזרחי, הרף הוא הרבה יותר נמוך. משהו כמו 51% סבירות.
ג'יימס פרנקו לא הולך לאבד את חירותו, או כסף. כל מה שהוא מאבד כתוצאה מההאשמות האילו זה מועמדות לפרס. לא סוף העולם. בוודאי לא כלא.
גבי מידת הסבירות באשמתו, יש מאשימה, והוא שילם לא מעט כסף כדי להשתיק אותה. אני הייתי אומר שבשביל רף ההוכחות במצב אזרחי זה מספיק למדי.
אני לא מספיק יודע לגבי קייסי אפלק. אבל גם אם הוא אשם מאד, והוא זכה בפרס, זה לא אומר שצריכים לחזור על זה.
חוטים נסתרים ותברח
כמה כיף שפול תומאס אנדרסון קיבל את ההערכה המגיעה לו (ולקאסט). גם הדומיננטיות של תברח היא הפתעה נעימה
על פניו-נפתחים קצת החבר'ה באקדמיה, לא?
תמיד כולם יורדים על כמה שהאוסקר מרובע ומנותק מהצופים, ומתנשא על כל ז'אנר לא "רציני", כמו קומיקס מד"ב או פנטזיה.
בהרבה מהשנים, הטענות האלה היו מוצדקות לחלוטין-האוסקרים היו בלתי רלוונטיים לחלוטין ושוב ושוב פספסו את הסרט החשוב של השנה.
אין לי מושג האם "צורת המים" ראוי לאוסקר-אבל לתת לסרט פנטזיה/מפלצות של גיירמו דל טורו ולסרט אימה לכל דבר כמו "תברח" מועמדות זה משהו שאני לא זוכר מתי ראינו בשנים האחרונות. (כיף גם שנולאן, אחד הבמאים החשובים בעשור וחצי האחרון מקבל כבוד. אבל תכל'ס מועמדות לסרט מלה"ע 2 זה לא משהו חדשני).
אם החבר'ה באקדמיה לא יזהרו, הטקסט פרסים שלהם עלול להפוך למשהו שאשכרה יש סיבה כלשהי לראות. מגניב.
בנוגע ל"צורת המים"
מה מבדיל אותו מ"המפגש", "מקס הזועם", "היא" או "להציל את מארק וואטני"?
האקדמיה יודעת תמיד לתת מועמדויות לסרטי הז'אנר הבולטים שזוכים להערכה. זה מאוד מגניב ש"תברח" מועמד, אל תבין אותי לא נכון – אבל זה לחלוטין מותאם לסוג הדברים שהאקדמיה מעמידה בשנים האחרונות.
תחושה נטו.
משהו בטריילר של צורת המים שידר לי שאין מצב שהסרט הזה יהיה מועמד לאוסקר. יכול להיות שכשאראה אותו זה פתאום יסתדר לי.
לגבי תברח אין מה להרחיב נראה לי.
*את "היא" או מארק וואטני לא הייתי מכניס לנושא הזה. הם מד"ב ריאליסטי יחסית, בלי מפלצות או יצורים או "שטויות". המפגש ומקס הזועם-כן, בהחלט.
ההבדל העיקרי הוא שכל אלו היו מועמדים שהיה ברור מראש שיסתפקו במועמדות
ואילו "צורת המים" הוא מועמד מוביל (למרות שאני מהמר שהפרס ילך לשלושה שלטים).
אם מדברים על זוכים זה בהחלט יהפוך אותו לחריג
ובכל זאת צריך להזכיר שכבר לפני 14 שנה זכה איזה אחד, "שר הטבעות", שהיה הרבה יותר פנטזיה בפ' הפיות מאשר "צורת המים", שהוא הרבה יותר סיפור רומנטי/שחזור תקופתי. כלומר פנטזיה, אבל ארוז בצורה שנוחה לעיכול לאקדמיה.
וגם אווטאר, שאמנם לא זכה אבל היה מועמד מוביל.
אולי הסרטים האלה פשוט היו תופעות גדולות כל כך שהאקדמיה לא יכלה להתעלם מהם.
בדיוק. אלו היו תופעות גדולות.
אווטאר היה הסרט הכי מצליח אי פעם. שר הטבעות קיבל מועמדות כשהסתיימה סאגה של שנים ארוכות. צורת המים, לעומת זאת, הוא סרט פנטזיה רומנטי שהופץ חודש לפני סוף השנה ולא קיבל שום באזז משמעותי.
תראה, אני ארגיש יותר נוח לדבר על הסרט אחרי שאראה אותו
אבל ממה שאני קולט ממנו זה הרבה יותר "דרמה תקופתית רומנטית שבמקרה נכלא בה פנטזיה" מאשר "פנטזיה שבמקרה נכלא בה דרמה תקופתית רומנטית". האם זה כיפי שהאקדמיה יודעת לא להרים את האף ברגע שאומרים "איש דג"? כן. האם זה התקדמות רצינית ושובר מוסכמות חדש ומראה את הגמישות של האקדמיה? לא בטוח. יותר התרשמתי כשמקס הזועם הפך לסרט עם הכי הרבה אוסקרים ב2015.
זה סרט על אישה שמתאהבת במפלצת.
במקרה הזה, גם בטוח לומר שמדובר בסרט יותר ריאליסטי מ"היפה והחיה". זה הרי סרט עצמאי של גיירמו דל טורו. מניסיון עם הסרטים העצמאיים שלו – אין בהם הפי אנדינגס או מפלצות שהופכות לבני אדם מושלמים.
לא ראיתי חוטים נסתרים
אבל שמח האקדמיה חזרה לאהוב את פת"א.
עוד מועמדות ששמחתי לראות זה לוגאן על תסריט!
חבל שלא גם על סרט או לפחות משחק של יו גקמן במקום לתת מועמדות למי שמאיים להיות הגרסה הגברית של מריל סטריפ
דנזל וושינגטון
בייבי בוס כן והשם שלך לא?
קטגורית האנמציה היא אחת המשונות שראיתי.
חוץ מזה רק מועמדויות טכניות לבלייד ראנר, די מאכז…
ספציפית, "השם שלך" לא היה יכול להיות מועמד
כי הוא היה ב"רשימה הקצרה" של 2016/7.
רשימה יפהפה ומגוונת בצורה מהנה
ובסופו של יום, המועמדות שהכי מלהיבה ואף מרגשת אותי היא זו של סופיאן סטיבנס. כבר בצפייה הראשונה בטריילר של "קרא לי בשמך" התהפנטתי, ומהר מאוד זה הפך להיות הטריילר האהוב עליי מזה הרבה מאוד שנים. טריילר פשוט, עדין, וכל כך כל כך יפה. תחילה לא ידעתי שמדובר בשיר מקורי לסרט, חשבתי שזה שיר של סטיבנס שאני לא מכיר. אבל החיבור שלו עם סרט שאמור להיות כל כך מוצלח, העלה את רף הציפייה שלי במאית השנייה.
באמת?
בייבי בוס מועמד לאוסקר? צפיתי בו וזה היה סרט בינוני מינוס מינוס, ומילא אם הייתי היחידה שחושבת ככה, אבל הוא לא בדיוק הוכתר לסרט השנה בביקורות.
ומה הפלא שבייבי דרייבר הוא במועמדים בסאונד? הרי זאת הייתה הנקודה הכי חזקה בסרט.
גם בנוגע לכל השאר לא הופתעתי, במיוחד מהמועמדויות לסרט השנה. בסה"כ זה היה די צפוי, אבל הרשימה נחמדה.
ועכשיו נשאלת השאלה
מתי יעלה פה ״הכה את האוסקר״?
מכיוון שהאוסקר עצמם רק עוד יותר מחודש
הייתי אומר שיש זמן.
כתבה ב-"הארץ" על צלמות הקולנוע המובילות היום
https://www.haaretz.co.il/blogs/oronshamir/1.5807541
מסתבר ש-"I Think We're Alone Now" הדרמה הפוסט-אפוקליפטית המוערכת שהוזכרה כאן גם בכתבה על הסרטים מסאנדאנס, בוימה על ידי אחת מהן – ריד מורנו, שעברה מצילום לבימוי וגם זכתה באמי על בימוי פרקים ב-"סיפורה של שפחה".