3:01 לפנות בוקר. אי שם בחיפה. נבחרת הכדורסל של רוממה הישנה מתכנסת כדי לצפות בטקס האוסקר. היו המבורגרים, אבל הם נגמרו, ועכשיו אנחנו מכרסמים בייגלה ומנסים לתרגל את יכולת זיהוי הסלבריטיז (הלוקה בחסר) שלנו מול השטיח האדום.
– "היי, הנה לגולאס!"
– "מה פתאום? זאת היתה בחורה."
– "נו, זה מה שאמרתי, לגולאס!"
– "לא, השניה. זאת שנישקה אותו."
– "את מי?"
– "את לגולאס!"
אורן משאיר את הווליום נמוך בעוד העיתונאים החוקרים שעל השטיח האדום שואלים את הסלבריטיז החולפים שאלות נוקבות, כגון: "אם תזכה הלילה, מי מבני משפחתך יהיה הכי שמח?", "אם תזכה הלילה, איזה סוג של עץ היית רוצה להיות?" ו"אם תזכה הלילה, מהי עיר הבירה של פרו?". בינתיים אני וברק עושים טוטו ומסמנים ניחושים בכל הקטגוריות, כולל הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר. אני הולך על 'מצעד הילדים'. יש לו שם של סרט חשוב ונוקב כזה. אני חושד שזו גם הדרך שבה חברי האקדמיה בוחרים למי להצביע.
3:30. הספירה לאחור הסתיימה, מתחיל הדבר האמיתי. אל הבמה עולה כריס רוק, בהופעתו הראשונה והאחרונה כמנחה טקס האוסקר. אמרו עליו שהוא בלתי צפוי, צעיר וגס רוח, ושאי אפשר לדעת מה הוא יגיד. הוא עלול לתקוע להם איזה "פאק" שיכריח את מפיקי הטקס להשתמש בדיליי-חמש-השניות הידוע לשמצה. הוא עלול אפילו לחשוף שד בשידור חי! כריס רוק, מסתבר, דווקא נחמד ודי מנומס. יש איתו רק בעיה אחת: הוא לא מצחיק. למרות כמה בדיחות חביבות ("צריך ללהק את ראסל קרואו לכל סרט שמתרחש בעבר. אם אתם עושים סרט שמתרחש לפני שלושה שבועות – קחו את ראסל קרואו! הוא יעשה מחקר לצורך הסרט על התקופה של לפני שלושה שבועות!"), רוב הזמן אנחנו נשארים דוממים, ומתגעגעים לסטיב מרטין.
3:43. הפרס הראשון של הערב: עיצוב אמנותי. מתברר שכדי לחסוך בזמן, העלו מראש את כל המועמדים אל הבמה, שם הם עומדים זה לצד זה, סטייל תחרות מיס יוניברס, מחייכים ותוהים בינם לבין עצמם האם החנות שלהם פתוחה, והאם יש סיכוי לשלוח יד ולבדוק את זה בלי שעשרות מיליוני צופים יבחינו בכך. 'הטייס' זוכה. האם זוהי תחילתו של טרנד?
3:46. בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר זוכה מורגן פרימן על 'מיליון דולר בייבי'. למה? כי הוא מורגן פרימן. וכי אף אחד מהמועמדים האחרים לא היה מורגן פרימן.
3:53. סרט האנימציה הטוב ביותר הוא 'משפחת סופר-על'. You got that right. המילה 'פיקסאר' גוררת את הקהל לתשואות שאזכור שמו של שום אולפן אחר לא היה מביא.
3:59. כריס רוק עדיין לא מצחיק.
4:00. פרס האיפור הטוב ביותר. מתברר שכדי לחסוך בזמן, הפרס אינו מוגש על הבמה אלא על המדרגות שבקהל. המצלמה עוברת על פני המועמדים היושבים בכיסאותיהם, זה מאחורי זה, מחייכים ושואלים את עצמם איך אפשר לעבור את המטר וחצי שמפרידים בינם לבין המיקרופון באיטיות הרבה ביותר. הזוכה הוא 'למוני סניקט: סדרה של אירועים מצערים', אבל מי שבאמת ראויה לפרס היא המאפרת של קלינט איסטווד, שנצפה בקהל בפנים חלקות באופן מפתיע. או שציפו אותו לפני הטקס בכמה קילוגרמים של חומר לאטימת קמטים, או שהוא פשוט עבר גיהוץ.
4:04. העייפות מתחילה לתת את אותותיה, ולרגע אנחנו שואלים את עצמנו מתי התחיל הקדם-אירוויזיון. על הבמה מקהלת ילדים המומים וזמרת מצודדת שרים את "נולדתי לשלום". רק במבט מקרוב יותר מתברר שמדובר בביונסה נולס ומקהלת הילדים ההמומים של בוסטון, מבצעים את שיר הנושא מתוך 'כשהנערים שרים'. כשהנערים שרים, או לפחות עושים עם השפתיים, אפשר לקרוא בעיניהם את מחשבותיהם: "מכאן יש זווית מדהימה על התחת של ביונסה!"
4:09. רגע לפני תחילת קטע הקריינות הבא של כריס רוק, מישהו יוצא מאחורי הקלעים, רץ אליו בהיסטריה, מגיש לו פיסת נייר (?) ורץ חזרה, תוך ניסיון נואש להיות בלתי נראה. האם זוהי בדיחה שהתקבלה זה עתה? לא עזר. כריס רוק עדיין לא מצחיק.
4:12. סקרלט ג'והנסון יוצאת במפתיע אל אחת ממרפסות התצפית שבאולם. מתברר שכדי לחסוך בזמן, הפרס הבא יושלך על ראשו של הזוכה ממרומי המרפסת. אה, לא. היא בסך הכל עומדת שם כדי לספר לנו על הזוכים בפרסים הטכניים, שהוענקו לפני כמה ימים. ארבעת הזוכים עומדים לידה, אוחזים בפסלוניהם, ופתאום אני שומע את סקרלט אומרת בקול רם וצלול (ובעברית): "אחד מארבעת הזוכים העומדים כאן לצידי יופל בעוד דקות אחדות ממרפסת זו! מי זה יהיה? הצביעו עכשיו ב-SMS!". אני מתעורר מכוסה זעה קרה ופופקורן. קפה עשוי להיות רעיון טוב.
4:14. כדי להעניק את פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר, עולים לבמה פירס ברוסנן ועדנה מוד. קריאות הידד ותשואות בקהל המקומי. אין אדם הראוי יותר מעדנה להעניק את הפרס. ברכות לאקדמיה שבחרה את המגישה הנכונה. בפרס, אגב, זוכה 'הטייס'. האם זהו המשכו של טרנד?
4:18. פרס שחקנית המשנה. קייט בלאנשט זוכה, על תפקיד קתרין הפבורן ב'הטייס'. שיהיה. את נאומה היא מסיימת במילים: "מרטין סקורסזה, אני מקווה שהבן שלי יתחתן עם הבת שלך". בסך הכל זכו עד עכשיו מרטין סקורסזה וגדולתו לארבעה אזכורים בנאומי התודה; בחורינו המצוינים שבעיראק – לשניים; קורבנות הצונאמי – אפס.
4:42. ציוץ ציפורי הבוקר נשמע. אדם סנדלר עולה לבמה כדי להגיש את פרס התסריט המעובד הטוב ביותר (ל'דרכים צדדיות'), וטוען שקתרין זטה-ג'ונס היתה צריכה להיות שם לצידו, אבל נעדרת. כריס רוק מתנדב למלא את מקומה, מה שמוביל לחילופי דברים קצרים כגון "קתרין, הנעליים שלך מאוד סקסיות". מבוכה בקהל: האם קתרין באמת היתה צריכה להיות שם והקטע אולתר ברגע האחרון, או שמע זה היה קטע הומוריסטי שהוכן מראש? מצד אחד, זה לא היה ממש מצחיק. מצד שני, ממתי אדם סנדלר מצחיק, שלא לדבר על כריס רוק?
4:56. הבמאי סידני לומט מקבל פרס על מפעל חיים. כרגיל, זהו הקטע הארוך והמשעמם ביותר בטקס: נאום ארוך על תולדות חייו, ולקט ארוך של קטעים מתוך עבודתו, שמתברר שהקיפה את כל הסרטים שנוצרו בין השנים 1957-1975. לרגע מתעורר חשש שמא עד לסיום התהליך הבמאי בן ה-81 לא יישאר חי, אבל בסוף מתברר לרווחתנו שסידני עדיין לומט. בזמן נאום התודה של סידני ברק עורך חישובים סטטיסטיים: מסתבר שבהימורי האוסקר שהוכנו בעוד מועד צברתי בינתיים שמונה ניחושים נכונים כנגד אפס טעויות. אין זה מטבעי להתרברב, אבל אני מוצא לנכון לציין שאני מלך העולם.
5:00. כמו בכל שנה, הדבר שבאמת עולה על העצבים בטקס הוא שלושת הפרומואים שמשובצים שוב ושוב ושוב בכל הפסקת פרסומות, ומשודרים בווליום גבוה פי כמה מהטקס עצמו. ברק עושה לו מנהג בריא ללחוץ על כפתור ה-Mute בשניה שבה הפרומו עולה על המסך. הוא מפגין דיוק מדהים וזוכה מיד לתואר המיו?טר הלאומי. אמנם לראות את עפר שכטר בכל כמה דקות זה מעצבן גם בלי לשמוע אותו, אבל כולנו מסכימים שזה הרע במיו?טו.
5:12. פרס הצילום הטוב ביותר הולך ל… 'הטייס', כמה מפתיע. היתרון הברור בעניין: סילוק הקטגוריה הזאת מבטיח ש'הפסיון של ישו' ו'פנטום האופרה' לא ייצאו מהטקס עם אוסקרים כלשהם. יש צדק בעולם (זאת פלנטה די גדולה, בעצם).
5:21. פרס מיקס הסאונד, או אולי עריכת הסאונד. סאונד כלשהו, בכל מקרה. מכיוון שזוהי קטגוריה "טכנית" שבה 'הטייס' מועמד, אנחנו כבר מניחים מראש שהוא יזכה, אבל באופן מפתיע, זוכים אנשי הסאונד של 'ריי' דווקא. אלא שמגישת הפרס לא ציינה את שם הסרט, רק את שמותיהם של הזוכים. רגע של בילבול: ג'יימי פוקס פונה לאחור ושואל את החבר'ה שמאחוריו: "רגע, אלה האנשים שלנו? צריך למחוא כפיים?".
6:02. יש אנשים שקמים לעבודה בשעה הזו. בפרס השחקנית הטובה ביותר זוכה… הילארי סוואנק! אבל אנחנו עדיין במתח: כידוע, אחת השאלות בחידון האוסקימורון היתה למי בדיוק תודה הזוכה בפרס הזה. וסוואנק מודה. אוהו, כמה שהיא מודה. ספרנו תודות לאקדמיה, לבעל, למועמדות האחרות, למפיקים, למלהקת, למורה למשחק, למאמן האישי, למורגן פרימן, לתסריטאי, לצלם, לעורך, לסוכן, למנהל, לאמא, לעורך הדין(!!), לחבר הכי טוב, לקלינט כמובן, ולעוד כמה אנשים שאנחנו לא מזהים. מי שפשוט סימן V בכל המשבצות האפשריות בטופס הניחוש שיחק אותה.
6:15. סוף סוף קצת נחת לציבור העין-דגי. 'שמש נצחית בראש צלול', בחירת הקהל לסרט השנה לשנת 2004, זוכה בפרס התסריט המקורי הטוב ביותר, וצ'רלי קאופמן – לצד מישל גונדרי – סוף סוף זוכה לעלות לבמה. צ'רלי קאופמן, מסתבר, הוא חמוד, פרוותי וקטן, תסריטאי שהייתם שמחים לקחת הביתה, להאכיל ולגדל. והוא לגמרי לא דומה לניקולס קייג'.
6:21. נאום התודה של ג'יימי פוקס בטקס גלובוס הזהב היה כזאת הצלחה, שבאוסקר (אה, כן, הוא זכה. חשבתם אחרת?) הוא החליט פשוט להריץ שידור חוזר שלו. עוד פעם ההיי-הו עם הקהל, עוד פעם התודות הנרגשות לכולם, עוד פעם רגע של דמעה בסוף. עכשיו אל תספרו לי שזה היה ספונטני. פוקס העלה בדמעות את זכרה של סבתו, שהיתה מרביצה לו עם מקל, ושעדיין שוכנת בראשו והוא מדבר איתה מדי יום. נשבע לכם שלא המצאתי את זה. אני מקווה שהאנשים עם החלוקים הלבנים חיכו לו מאחורי הקלעים.
6:31. מחלקים את פרס הבמאי. רואים את הסוף. והאוסקר לא הולך ל… מרטין סקורסזה. כן, גם הפעם, החמישית במספר, הוא הצליח להפסיד את הפרס. הפעם לקלינט איסטווד. קלינט הנרגש מודה לאימו, שנמצאת בקהל. אמא של קלינט, יש לציין, היא יותר זקנה ממנו, ולא עברה גיהוץ פנים. כשהיא היתה ילדה, עוד היו מציירים סרטים על קירות המערות. ובכל זאת, הישות המקומטת שיושבת בקהל מראה סימנים שהיא נמצאת בחיים, בהכרה, ואפילו שמחה להיות שם. נס רפואי. בינתיים, מרטין סקורסזה מקבל מברק ברכה משמעון פרס.
6:35. הסרט הטוב ביותר. בזכיות עד כה 'הטייס' מוביל על 'בייבי' 5:3. מרטין סקורסזה תולש את הגבות מעצבים (עבודה קשה וממושכת). מי החליט שלכבוד שבהענקת הפרס הנחשב ביותר ראויים בני הזוג פוקר, דווקא? לא משנה. הזוכה הוא… 'מיליון דולר בייבי'. הקהל מרוצה, וגם אצלנו, בין שיירי הראפלס שוררת תחושה טנטטיבית שהטובים ניצחו. הישג נוסף: לאורך כל הנאומים והקטעים שהוקרנו בטקס, 'מיליון דולר בייבי' נותר בלתי מספוילר לחלוטין. לתשומת לב העיתונות הישראלית.
6:40. סוף הטקס. אנחנו בודקים את השעון שוב. כן, באמת: 6:40, סוף הטקס. עשרים דקות תמימות לפני המתוכנן. כל הפרסים חולקו – חלקם בהליך מקוצר, אמנם – בתוך שלוש שעות ועשר דקות. זה היה אולי טקס האוסקר הקצר ביותר מאז תקופת הראינוע, בערך, ומי אנו שנתלונן. אנחנו אוספים את עצמנו מהספה ופוצחים בדרך הארוכה חזרה הביתה. אי שם במרתפי הוליווד, מרטין סקורסזה תולה את עצמו.
הזוכים באוסקימורון
קשה, קשה להפתיע אתכם. לא היתה אף קטגוריה השנה שתפסה את מנחשי תחרות האוסקימורון לגמרי בהפתעה: כל הזוכים קיבלו הימורים רבים. הזוכה השקוף ביותר, מבחינתכם, היה 'משפחת סופר-על' בקטגורית סרט האנימציה הטוב ביותר, שקיבל 83% מקולות המהמרים. דווקא בקטגוריות הסרט והבמאי זה היה קשה יותר: רק 26% מכם הימרו על 'מיליון דולר בייבי' בקטגורית הסרט, בעוד 61% הלכו על 'הטייס'.
לא היה אף לא מנחש אחד שהצליח לשגות בכל הקטגוריות, אם כי שישה הצליחו להגיע לניחוש נכון אחד בלבד. זה היה לגמרי לא פשוט להגיע למספרים גבוהים של ניחושים, אבל 46 אנשים הצליחו לנחש נכון 8 קטגוריות; שמונה ניחשו 9 קטגוריות. ואז…
שלושה אנשים הצליחו להגיע ל-10 ניחושים נכונים, וכאן נכנסת לתמונה שאלת התודות. מנחשת שלא הזדהתה בשמה (אולי משום שהיא רואה עצמה כפליטה) סיימה במקום הרביעי, המאוד (מאוד!) מכובד, אחרי שניחשה נכונה עשר קטגוריות – אבל רק שלוש תודות. איש המראה ניחש נכון שהילארי סוואנק תודה לאמא, לאבא, לבעלה, לבמאי ולשחקן עמית, ניחוש מרשים לכל הדעות, אבל מנחש אחר בשם גל לא רק שניחש נכונה שלוש תודות, אלא אף הפגין כישורי חזאות מדהימים כשקבע מראש שסוואנק תודה למאמן הכושר שלה, גרנט רוברטס – הוא ציין אותו בשמו בשדה ה"אחר"! – וזכה לחמש נקודות בונוס, ולמקום השני.
נשאר רק מקום אחד, והוא מוענק ליחידה שניחשה נכון את הזוכים בכל 11 הקטגוריות, הלא היא הגולשת המכונה ג'יי האמיתית, אלופת האוסקימורון 2005!
שלושת הזוכים במקומות הראשונים יקבלו סרטי DVD, חולצות עין-הדג ומנויים לספריות הוידאו של "ענק הוידאו" ברחבי הארץ על פי בחירתם, מתנת "ענק הוידאו".
כאמור, לא נדרש ניחוש נועז במיוחד הפעם בשום קטגוריה, אבל זו שהכי מעט אנשים ניחשו נכון היתה קטגורית הבמאי הטוב ביותר. מבינהם, נבחרה אקראית The Jolly Roger לזוכה בתואר המנחש הנועז ע"ש מארשה גיי הארדן.
ומבין כל המנחשים כולם, בלי קשר לטיב ניחושם, נבחר אקראית dolev741 לזוכה בפרס ה"סתם כי בא לנו" וגם הוא יקבל כותר DVD.
סידני לו-מט
היו צריכים לקחת את כריס טאקר
חוץ מזה, סקירה מצויינת ומשעשעת. לא ראיתי את האוסקר, רק קראתי אותה, ואני מרגיש שהרווחתי פעמיים.
אני תמיד מתבלבלת ביניהם.
נורא אהבתי אותו ב"דוגמה" (את כריס רוק, זאת אומרת). איזו אכזבה. מזל שלא נשארתי ערה.
היו צריכים לקחת את שניהם
ולתת להם לנהל דו קרב מילולי על הבמה.
מצויין. פשוט מצויין.
צחקתי רבות בכל רם ואף העתקתי פסקאות נבחרו ושלחתי לחבריי (עם קרדיט והזמנה חמה לבקר באתר, כמובן).
יש לך רעיון אולי כמה עלתה הפקת הטקס? זה הנתון המספרי היחיד שחסר לי כרגע.
לעזאזל, איך אתה מצליח לכתוב כל כך טוב מתוך שינה?! הצפייה בטקס המשמים הזה הייתה שווה רק בשביל לקרוא את "סידני עדיין לומט" ו"הרע במיוטו". מצד שני, אלו היו מצחיקים אותי גם אלמלא צפיתי בציחחון הטלוויזיוני הזה. אך בוא לא נידרש לזוטות, אני מנסה לשכנע את עצמי שלא בזבזתי שעות שינה יקרות.
כמה הערות:
• היו תקלות טכניות בטקס – פרט להעברת הבדיחה שהתקבלה זה עתה, בשלב מסוים באמצע הטקס, לפני היציאה לפרסומות, התחילו להקרין בטעות את קליפ הצלמים המועמדים לפרס. או שהזיתי את זה מתוך עייפות. כמו כן, לכל אורך הטקס נשמעו "בומים" לא ברורים ברחבי האולם. אני וג'רמי איירונס הנחנו שזו המאפיה מחסלת חשבונות עם כל מי שאיחר בתשלומים על הקוק שלו (לא שאלתם את עצמכם איך זה שטום קרוז או דה נירו לא נראו לכל אורך הטקס?). ההבדל ביני לבין איירונס הוא שאני דווקא מקווה שהם פגעו.
• לגבי סקרלט יוהנסן, לא צוין שבשביל שחקנית, הבחורה פשוט לא יודעת לעמוד מול מצלמה. בעמידה פלגמטית, עם תנועות לא רצוניות של יד ימין, היא מלמלה כמה מילים בחוסר שכנוע פנימי עמוק. אני הנחתי שהיא בדיוק חזרה מהשירותים לאחר איבוק אף קצרצר, שמעה על מדיניות החיסולים שהוזכרה לעיל, ונכנסה לפרנויה.
• עדנה מוד – יופי! וכמה אושר ש"האינקרדיבלס" לקחו.
• סידני לומט – בניגוד לדג, אני התרגשתי, אולי כי לומט הוא במאי שאני מאוד מאוד אוהב.
• הצלם רוברט ריצ'ארדסון זוכה באוסקר בפעם השניה (הפעם הקודמת הייתה על JFK). אושר רב – ריצ'ארדסון הוא אחד הצלמים האהובים עלי, ורשימת הסרטים שלו כוללת את "קיל בילים", את האחרונים של סקורסזה, כמעט את כל האוליבר סטונים, ואפילו את "מר מוות" הדוקומנטרי של ארול מוריס, שלא נראה כמו שום סרט דוקומנטרי שנעשה אי פעם.
• 5:21. רד פיש ככל הנראה כבר מנקר כשהזוכים בפרס מיקס הסאונד אומרים בנאום התודה שלהם שזוהי *אינה* קטגוריה טכנית, אלא אמנותית, וזוכים לתשואות הקהל (ובצדק).
• הילארי סוונק התחילה טוב, עם דמעה והמון התרגשות והצטנעות, אך מהר מאוד עברה לרשימת המכולת הטכנית של התודות. שיהיה לה מזל טוב בכל מקרה.
• צ'ארלי קאופמן. גם אני רוצה להודות לאקדמיה, לשם שינוי. לפחות זה.
• ג'ימי פוקס זוכה באוסקר. "אה, כן, הוא זכה. חשבתם אחרת?", כותב הדג. ובכן, אני לא, אבל מסתבר שגואל פינטו ב"הארץ" כן, והוא אפילו החליט לייצג את שאר העולם בדרך: "ג'יימי פוקס הפתיע כשזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בתפקיד ראשי על גילום דמותו של ריי צ'ארלס ב"ריי". בתוך כך הוא ניצח את ליאונרדו די קפריו, ג'וני דפ, וקלינט איסטווד שמרבית ההימורים היו עליהם". כבר נמאס לי לכתוב "הארץ. לא מה שחשבת" בכל פעם ש"הארץ" כותבים משהו חסר קשר למציאות, אבל הפעם זה באמת מתבקש.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=545985&contrassID=5&subContrassID=0&sbSubContrassID=0
• תסריט מעובד ל"דרכים צדדיות"? וואטאבר. שמישהו יסביר לי את ההייפ סביב הסרט הבינוני הזה, בבקשה.
• תלמה סקונמייקר, העורכת הקבועה של סקורסזה (ורק של סקורסזה – היא כמעט ולא עבדה עם אף אחד אחר), מאז סרטי הסטודנטים שלו ועד היום, לוקחת את הפרס, גם היא בפעם השניה. הפעם הקודמת הייתה על "השור הזועם", ושם זה לפחות היה מוצדק. ב"הטייס" היו רגעים טובים, אבל שום דבר מיוחד, וכמה רגעים ממש רעים, כמו למשל קטיעת סיקוונס השימוע בסנאט עם סצינה לא קשורה כדי שהקהל לא ירדם. מצד שני, מהאקדמיה שהעמידה אותה על הפיאסקו של "כנופיות ניו יורק" אני לא מצפה להבין בעריכה.
• חבל שסקורסזה לא זכה, כי הוא סקורסזה. מזל שהוא לא זכה, כי "הטייס" הוא סרט מחורבן.
הייתי רוצה להישבע שלא לראות את הטקס של השנה הבאה, אך חוששני שהוא יהיה מעניין. לעזאזל.
גם סקורסזה לומט
ההימור הלגמרי בלתי מבוסס שלי -בעוד שנתיים הוא יזכה, סוף סוף, על The Departed.
(ותודה).
גם סקורסזה לומט
רק שבערך באותו זמן גם קלינט אמור להוציא סרט חדש. על מלחמת העולם השנייה. לסרטים על מלחמת העולם השנייה יש היסטוריה של זכיות בקטגורית הבימוי.
אבל עם כל הכבוד לקלינט
(ויש), לא כל סרט שלו מועמד לאוסקר. לא כל סרט שלו הוא אפילו טוב. והוא כבר זכה *פעמיים*, וסקורסזה אף פעם, כך שאם הוא שוב יתחרה מול סקורסזה, אפקט ה"מגיע לו" יהיה עוד יותר חזק.
חשבתי שרק אני שמתי לב לזה!
ואני מתכוונת לסקארלט יוהנסון והעמידה הלא ברורה שלה, עם התנועות הלא רצוניות בשתי הזרועות (אבל בעיקר בימין).
ומה זה השיער הפודלי הזה שהיא עטתה על עצמה לכבוד המאורע?
בכלל, עוד מישהו שם לב לטרנד הבלונד פלטינה?
קייט בלנשט, קירסטן דאנסט, סקארלט. היו עוד, אני רק לא זוכרת.
וכריס רוק באמת לא הצחיק. כמעט לא צחקתי בכלל.
הצחוק שלי נשמר בעיקר לרגע בו ביונסה עלתה לבמה ושרה כשהמחשוף שלה מכוסה בחמסת ענק לא מובנת. וכשפנלופה קרוז הברווזה אינפפה. כן, גם אז גיחכתי קלות.
זה לא היה בלונד פלטינה. זה היה בלונד אפרוח.
וה''אינקרדבלס''
זכו לא רק בקטגוריית סרט האנימציה, אלא גם על "עריכת סאונד". שזה אמנם לא ברמה שקיווינו אליה, אבל לפחות משהו מחוץ לגטו האנימציה.
מצטרף ל- ים ושואל: האם השנה, בניגוד לשנים קודמות, לא זכה אף סרט "זר" בקטגוריה שהיא מחוץ לקטגוריית הסרט הזר?
דרום אמריקה באופנוע
היה מועמד לפרס הסרט הזר ופרס השיר וזכה בפרס השיר.
דרום אמריקה באופנוע
אז זהו שדרום אמריקה באופנוע לא היה מועמד לסרט הזר
אופסי
אבל עדיין, מדובר בסרט לא דובר אנגלית, שזכה בקטגוריה שאיננה הסרט הזר (לא פעם ראשונה ורוברטו בניני יעיד על כך. רק אם אפשר – שלא יעשה זאת מול המצלמות, או מולי).
ואם אפשר
שיפסיקו להראות לפני כל טקס אוסקר את הקטע המזוויע של בניני מטפס על כסאות כמו ילד מפגר באופן "ספונטני", וכולם מתייחסים אליו כאילו הוא עשה את הדבר הכי שנון בהיסטוריה של האוסקר.
אולי שנון זה לא
אבל תראה לאיזה פרסום הוא זכה לאחר מכן.
זה היה מקורי מאוד מה שהבטיח לו שתמיד יזכרו מי זה רוברטו בניני, ואת העובדה שהוא זכה באוסקר (ב-98'?).
הוא שחקן זר, עם סרט זר, והוא כנראה הבין שלא יצא לו לבקר שם באוסקרים יותר מדי. אז הוא ניצל את הרגע. זה היה נהדר מבחינתי.
(אם כבר – אז שיפסיקו להראות את הבכי של האלי)
בחייך, זה לא ברור?
בצעד מבריק שאין שני לו, בנה פיין את הסרט כולו סביב מסע טעימות יין. זאת, כמובן, מתוך ידיעה שלא נולד המבקר שיוכל לעמוד בפיתוי לכתוב "פיין הולך ומשתבח עם השנים", "אחד הסרטים המשובחים ביותר מבציר 2004" או "סרט חמצמץ במידה, עשיר ומלא ארומה שמגרה את החיך". כל במאי כבר יודע- עם יין אי אפשר להפסיד. ישמור האל, ביין אפילו עפיצות נחשבת לדבר חיובי.
יש עפיצות מחוץ לעולם היין?
עפיצות=עייפות / הירדמות
ולכן עפיצות היא מצב שכיח בסרטים משעממים.
יש עפיצות בכל דבר,
אבל רק ביין היא יותר מ"לא טעים".
גם ביין הוא סתם ''לא טעים''
אבל גם מעיד על יכולתו של היין להתיישן בכבוד. במלים אחרות, עפיצות היא לא תכונה שמחפשים ביין שרוצים לשתות.
מה שנכון נכון.
אני בהלם!
היה לכם ראפלס?! מאיפה???
הו. האתר אחראי לחנק מרוב צחוק במקרה?
זה היה, ללא ספק, סיקור האוסקר הכי טוב שקראתי. אני מודה לאלוהים ולצבא מלאכיו שלא נשארתי לראות את הטקס הזה.
ותודה להילארי סוונק, שהיה כל כך ברור שהיא תזכה, אבל אני בטיפשותי הרבה, העדפתי ללכת על הבחירה הפחות צפויה והימרתי על הבריטית.
אך, הנאיביות.
גם אתם שמתם לב לכל הפאשלות שהיו?
עצוב. קמתי לראות את האוסקר השנה. (פעם ראשונה) אז זהו, כיוונתי את השעון מעורר ל 3:15 בדיוק. (טוב, אז 3 שעונים. למקרה שאני ירצה לחזור לישון.). את האמת? לא כל כך השתעממתי, אפילו השתעשעתי קצת. אבל גם אתם שמתם לב לפאשלות שהיו?, כן ספרתי בערך 4 פעמים שהמיקרופונים החליטו לעשות שביתה ולא עבדו למספק שניות, וגם היה את ה"בום!" הממש מוזר שהופיע באיזה נאום שהתרחש לו הרחק הרחק באמצע האולם.
אבל את זה, את זה ממש לא יכלתי לסבול! כשהטקס הסתיים העברתי לערוץ 2 (אל תשאלו אותי למה) והזאת שאמרה את החדשות התיחסה לזכייה של קייט בלאנשט ואמרה: "וכך היא גזלה את הפרס מנטלי פורטמן שהייתה מועמדת על דרכים צדדיות".
כן, קראתם נכון, "דרכים צדדיות", היא אמרה. עצוב.
ברשותכם, אני הלכתי. כוס קפה ולהשלים שעות שינה.
מזכיר לי
שבערוץ 1,רגע לפני האוסקר,
שרי רז דיסקסה על המועמדים והציגה את קייט בלנשט, כמי שמגלמת בסרטו של סקורסזה את … אודרי הפבורן.
חמש דקות רצופות צחקתי.
מזכיר לי
מצד אחד שרי רז should know better, מצד שני זה לע"ד בלבול לגיטימי. כמו למשל, משהו שכבר הוזכר כאן: כריס רוק וכריס טאקר.
ראיתי את האוסקר בשידור חי
זה היה טקס יפה ולא צפוי (לפחות לא בשבילי ובשביל עדידס). הטקס היה מצחיק ומעניין (לא כמו בשנה שעברה כששר הטבעות גרף את כל הפרסים). למרות שהיו כמה פשלות (5 פעמים הרמקולים נפלו והיה שקט לכמה שניות ופעם אחת משהו אחר נפל ונשמע ביג בדה בום באמצע הטקס)-זה היה קורע מצחוק.
הסקירה הייתה מוצלחת וטובה.
סתם שאלה: אתה ישבת בשלוש וחצי לפנות בוקר עם דף ועט/מחשב ומקלדת ופשוט כתבת מה היה בטקס, ובאיזו שעה זה קרה?
לא חשבתי שאני יראה את הטקס בשידור חי.
למדו אותי לא לקמץ במחמאות...
אז למרות שראיתי כאן כבר כמה עשרות LOLים והשתנקויות צחוק, אני מוכרח להוסיף את שלי. סיקור מבריק, מצחיק, שנון – פשוט תענוג. מזמן לא צחקתי כך. תודה, רד-פיש.
אוי, היה נחמד
מורגן זכה סוונק זכתה
מה הקטע עם ביונסה כל הזמן – למה חצי מהשירים היא שרה?
כריס רוק היה סבבה.
הסיני שזכה בפרס על מפעל חיים בפעלולים טכנולוגיםם, או מה שזה לא היה, היה ממש מתוק עם ה"יש הרבה אנשים שראוים לפרס הזה בדיוק כמוני, אבל זה לא אומר שאני לא הולך לקחת אותו"
ממש הגישו את הטקסים בקהל. קראתי על זה, אבל לא האמנתי שזה באמת יקרה. לפחות נתנו להם לומר תודות, אז זה לא היה כ"כ משפיל כמו שציפיתי, אבל גם לא ממש מכובד. ומה הקטע עם להריח 20 אנשים לעמוד על הבמה לקריאת המועמדויות? לא אהבתי.
קאונטינג קרואוס נתנו גירסא די רעה ולא נאמנה למקור מהסרט. נו לפחות, ביונסה לא שרה גם את זה.
אני תוהה מה הילארי סוואנק אמרה בנאום הראשון. היא היתה חמודה שהיא הודתה לבעלה. מישהו יודע איפה אפשר למצוא מה בדיוק היא אמרה בנאום הקודם שלה, או בכלל איפה אפשר למצוא נאומים קודמים של זוכי אוסקר? חיפשתי נואשות מה בדיוק הילארי אמרה ולא מצאתי.
לעומת זאת, מצאתי את התמונה הבאה מהזכיה שלה באוסקר ב2000, ויש לה דף, יש לה רשימה, איך היא הביאה רשימה ובכל זאת הצליחה לשכוח את בעלה? אכן, מוכשרת.
ג'ימי פוקס – צפוי. אבל נאום מרגש והבת שלו חמודה.
אהבתי שניגנו והראו את כל מי שמת השנה, היה מרגש
ושנתנו את האוסקר על הבמאי הטוב ביותר לאיסטווד כמעט בכיתי. לא כי לא מגיע לו, אלא כי חשבתי שאם נותנים לו את הבמאי, יתנו ל"הטייס" את הסרט – ואז "מיליון דולר בייבי" זכה!
תודה לכם האקדמיה!
אני רק לא מבינה למה איסטווד היה חייב להדחף לבחור השלישי למיקרופון כל שתי שניות, שכחת משהו – אז שכחת, אל תדחף לאנשים אחרים!
בסה"כ היה טקס ממש נחמד
והסיקור קורע
אהבתי במיוחד את "בינתיים, מרטין סקורסזה מקבל מברק ברכה משמעון פרס". האמת היא שאני נורא שמחה לאיד שהוא לא זכה, יש בו משהו שנורא מעצבן אותי.
אוי, היה נחמד
צריך לזכור שקלינט לא במיטבו….ונראה כאילו הוא עלול להתפזר ברוח חזקה. לכן דיי צפוי שהוא ישכח…וגם ישכח שהוא כבר שכח
הסיקור המעולה הזה
הוא הוכחה נוספת לכך שאין שום צורך לצפות בטקס בשידור חי, פשוט צריך לקרוא את פנינות החכמה של רד פיש, לצחוק בלי סוף ולהנות הרבה יותר!
אוסקר בנקודות
•לא ראיתי את מיליון דולר בייבי וגם לא את הטייס. אני גם לא מעריץ גדול של איסטווד או סקורסזה. בכל זאת, אני שמח שמיליון דולר בייבי ניצח. ככה נחסכו לנו מאמרים של מיטב מבקרי ארצנו על כך שהוליווד מפגינה טעם רע ושהכל מכור מראש ושלמה לעזאזל אנחנו טורחים בכלל לראות את הטקס ועוד לסקר אותו. לפחות את זה לא נצטרך לסבול השנה.
•אותי כריס רוק הצחיק. הייתי סקפטי לגביו, אבל שיחה קצרה עם רואי החשבון שלו הבהירו לי שמדובר במוצר לא רע בהעדר סטיב או בילי. בכל אופן, הוא יותר מוצלח מוופי גולדברג.
•האם נכונות השמועות לפיהן סקורסזה יעבוד על סרט בשם "קיל קלינט", בכיכובה של אנט בנינג?
•קלינט איסטווד הגיע לטקס מלווה באמו ובאשתו. שלושה דורות למשפחת איסטווד.
•אם תסתכלו ממש טוב, תראו שסלמה האייק מתאפקת לא לצחוק על המבטא של פנלופה קרוז ועל התסרוקת המגוכחת שלה.
•בלי ציניות, מגיע איזה פרס לסטייליסט/ית של ביונסה.
•בזמן ההופעה של הקאונטינג קרואוז, לקח קצת זמן עד שהבנתי שזה לא רוברט סמית' בהופעת אורח.
•הילרי סוונק עשתה זאת, היא למעשה הודתה לכל העולם ואחותו.
•רק שתבינו כמה התקלות הטכניות (או שמא אמנותיות?) היו חמורות, בזמן הזכיה של ג'יימי פוקס, שודר הנאום שלו מגלובוס הזהב.
•איך לשאת נאום: אלכסנדר פיין היה אנרגטי, מושחז, מלא בטחון ונאם בדיוק במסגרת הזמן מבלי לאבד מהמגניבות שלו. איך לא לשאת נאום: בראד בירד מוכיח שהוא נשמע הרבה יותר טוב בתור עדנה מוד.
•סידני לומט קיבל מאל פאצ'ינו פרס על מפעל חיים. לפי אורך הנאומים, הייתי משוכנע לרגע שזה הפוך.
•עוד לא ידוע מי זכה באוסקימורון, אבל ברור מי לא זכה, אני. לא נורא, שנה הבאה אני לא מהמר על זכרונותיה של גיישה.
"רק שתבינו כמה התקלות הטכניות (או שמא אמנותיות?) היו חמורות, בזמן הזכיה של ג'יימי פוקס, שודר הנאום שלו מגלובוס הזהב".
אהבתי.
הבעיה שלי עם כריס רוק,
הייתה שבהצגת מועמדים אחת, רובין וויליאמס הצליח להצחיק יותר מאשר כריס הצליח בכל הטקס.
איפה, איפה "and that's from a guy in a nine hour movie" של בילי?
הבעיה שלי עם כריס רוק,
גם אותי. האמת שאיך שהוא עלה לבמה (רובין), לקח לי כמה שניות ואז התחלתי לתהות למה לא נותנים לו להנחות את הטקס. בטוחה שרובין לא היה מתחיל את הטקס עם הבדיחה הכי שחוקה לגבי המשחק של המפסידים, ועם הערה דבילית לגבי זה שהאוסקר זה הטקס היחיד שבו אין הועות (עזבו שיש את הGG, באפטה ועוד המון טקסי פרסים לקולנוע, חוץ מזה שיש את ההופעות של השירים המועמדים).
לא שאני נגד
אבל אם רובין וויליאמס היה מנחה לבדו, הטקס היה נמשך בערך יומיים.
יומיים עם רובין וויליאמס מספר בדיחות?
איפה נרשמים ולמי משלמים?
אל תשכח לקנות למרלין.
יומיים עם רובין וויליאמס מספר בדיחות?
צריך להקים עצומה בינלאומית למען מינוי רובין וויליאמס למנחה האוסקר באופן קבוע.
ומה שאני כתבתי, לפני שהמחשב העיף אותי מהאתר,
הוא שאפשר לוותר על כל עניין הפרסים. ישלחו אותם לאנשים בדואר, והטקס יהיה מורכב רק מרובין ויליאמס, עם בילי קריסטל לחיזוק. לא עדיף?
וסטיב ''דיפ'' מרטין בקהל.
הבדיחות של רובין וויליאמס בנאליות.
ומאחר שאני לא בטוחה במשמעות המילה 'בנאליות', אוסיף: 'צפויות'. בזה אני כן בטוחה
הבדיחות של רובין וויליאמס בנאליות.
את צפית למרלון ברנדו משחק את אלמר פאד?
רובין ויליאמס יכול לקרוא את ספר הטלפונים,
ועדיין הוא יעשה את זה בצורה משכיבה מצחוק.
כריס רוק הוא קומיקאי מוכשר מאד, ומצחיק מאד, אבל הוא לא יכול לחפות על בדיחות לא מצחיקות. או, במילים אחרות: זה שמשום מה זכו כמה שחקנים שחורים באוסקר, לא אומר שהאוסקר הפך לסרט שחורים.
לא כשהמאפרת של קלינט בסביבה להסתיר אותם.
אה... חזור שנית?
כי זה נשמע כאילו אמרת "כריס רוק הוא מאוד מצחיק, אבל בכלל לא מצחיק, ושחורים לא יכולים להנחות את האוסקר".
הוא שאמרתי:
כריס רוק הוא מאד מצחיק, אבל לא באוסקר, ושחורים בהחלט יכולים להנחות את האוסקר (או שוופי נחשבת יהודיה?), אבל כשחצי מההנחייה היא בדיחות שחורים- אותי זה לא מצחיק.
אני איתך.
אני לא זוכר מי אמר את זה, אבל "השיטה של רובין וויליאמס להצחיק היא לומר 6,000 שטויות בדקה, ולקוות שאחת לפחות תהיה מצחיקה; ולומר אותן ממש ממש מהר, כדי שאנשים לא ישימו לב אם לא תהיה".
זה מוגזם – היו פעמים שהוא הצחיק אותי מאוד – אבל קולע.
"קיל קלינט"
בטח לאנט בנינג גם לא כל כך יהיה איכפת להיכנס לזירה עם הילארי לכמה דקות…
אבל הילארי בלי ספק מאומנת טוב יותר.
אבל אנט
יכולה להיכנס להתקף צעקות היסטרי שבטוח יפחיד קצת את הילארי…
לא היה לי כוח לשבת ולראות את האוסקר..
אני בטח אראה את הגרסה המקוצרת..
אני, ברוב טיפשותי, ראיתי את יומטוב! ולא את הקטע של הסטנד-אפ.. כי הייתי עייף מידי לזה.. ראיתי את ג.יפית שרה!!! איכככככככס!! הם ממש אבל ממש הגזימו עם זה השנה! (גם שנה שעברה, אבל) השנה לקחו את זה הרבה יותר מידי רחוק! לא היה כלום אבל גם עם זה היה יותר מידי! היה פפשוט משעמם!! חוץ מהקטע של ארץ נהדרת שדווקא מזה פספסתי חלק.. (ארר.. לוח שידורים מטופש)!!!
הו! זה הרגשה טובה להוציא את זה..
בכל מקרה, אחלה רפורט! צחקתי את העיניים שלי החוצה (זה באמת נשמע יותר טוב באנגלית, או כשאומרים טחול במקום עיניים)
אז נכון, לא היה מצחיק
אבל היה מאוד מרגש.
בכלל, היתה שנה טובה בקולנוע.
אפילו הרשימה של האנשים שמתו השנה היתה מאוכלסת יתר על המידה באנשים ראויים שגורמים ללב להזיל דמעה.
היה כל כך קשה לבחור למי מגיע מה. החידה היחידה היא מה נסגר עם דרכים צדדיות, ומה כולם אהבו בו כל כך, ואיך אף אחד לא שם לב שהשורה מהטריילר "אם מישהו מזמין מרלו אני עוזב את השולחן!" היא השורה הכי ממוחזרת שאדם נוירוטי בקולנוע יכול להגיד?
בחיי, חרא סרט. ובכלל לא אהבתי את המשחק של וירג'יניה מדסן או של תומאס היידן צ'רץ', ובקטע שלה שהקרינו באוסקר היא היתה בכלל לא אמינה.
קודוס לאקדמיה על אי ספיילור "מיליון דולר בייבי".
הרגשתי כזו גבינתית כשעמוק בפנים קיוויתי שהם יזכו בכל מה שהיו מועמדים אליו (מלבד השחקן. קיוויתי שזה יפתיע ויהיה דיקפריו). אפילו הילארי סוואנק, שאני לא סובלת ברמה העקרונית.
כל כך הגיע לה.
וגם איך שהיא אמרה איפשהו "חשבתי 'תפקיד של פעם בחיים' מגיעים, נו, פעם בחיים. מי היה מאמין שיהיה לי כזה מזל וייפלו לחיקי שניים כאלה."
אבל מצד שני, קיוויתי בשביל קייט ווינסלט, וכל כך התרגשתי כשלפחות הסרט שלה זכה, אם לא היא. ומה עם אנט בנינג? נכמר הלב. ואימלדה? באמת חשבתי שהאקדמיה תצא נייטרלית ותלך עליה, כדי לא לפגוע באנט בנינג ולחדד את התחרות עם הילארי סוואנק.
וסטאר ג'ונס מלוקקת ומרגיזה. יוחזרו גו'אן ומליסה הקרצייתיות אבל לפחות לא מתפשרות לאלתר!
רשמי ביגוד:
קטלינה סנדינו מורנו נראתה כמו תלמידת ביצפר. במיוחד תרמו להרגשה הקוקו הפשוט שלה (שהיה דווקא מרענן) וכתפיות השמלה שלה, שדמו באופן מחשיד לכתפיות של תרמיל גב.
דרו ברימור מקסימה, אבל הצבע הזה בכלל לא מחמיא לה. והאיפור היה דוחה והזכיר את מראה הרקון של גווינית'.
השיער של גווינית' יפה.
סלמה הייק היא אלילה. היא פשוט יפהפיה ומקסימה ויש לה גוף מדהים.
מישהו הצליח לפענח את צבע השיער של שרליז? מזוויות מסוימות זה נראה חום, ומאחרות היה צבע חלודה מחשיד, ובצדדים היה כמעט בלונז' מלוכלך. מצד שני, היא עדיין מדהימה.
איפה היתה ניקול קידמן?
אתם חושבים שההבעה של "משהו מריח פה לא טוב" שיש לרנה על הפרצוף באופן קבוע קשורה אליה באופן ישיר? כאילו, זה לא קצת מזכיר מישהו שדרך בטעות על משהו מסריח, ומתלונן על הסירחון בלי לשים לב שזה מגיע ממנו?
לא סובלת את הבחורה הזו. היא מגעילה ומזוייפת.
(אם כי ברידג'ט 1 אחלה סרט, והיא היתה בו מקסימה).
לכריס רוק היו עוד כמה יציאות, אבל ברמה העקרונית, בניגוד לאוסקרי העבר בהם היה לי קשה להחניק את הצחוק הפרוע, היה יבש ומרגש מהרגיל.
עדנה מוד היתה תותחית על. גם הקול של פירס ברוסנן שעשע.
וירג'יניה מדסן מעצבנת, והשמלה שלה בכלל לא מחמיאה.
להילארי סוואנק גדלו הציצים. מאוד. והיא גם הדביקה אותם יפה מאוד מתחת לשמלה, כי הם עמדו שיגעון.
מה נסגר עם ג'ייק ג'ילנהול והקרחת?
וג'וני דפ, מי מלביש אותו? ולמה? ואשתו פעם היתה כזו יפה. מה קרה לה? במיוד נראה כאילו היא ממחזרת את אותה השמלה כל הזמן, והיא לוקה ב"אפקט ההלנה בונהם קארטר". היא תמיד נראית מלוכלכת.
אופנת אוסקר
לדעתי, יותר מדי שחקניות בחרו להתהדר במראה הנברשת המנצנצת (אוי, לורה ליני, למה עשית את זה? למה?), ועל השטיח האדום שלטו צבעים נורא משעממים- הרבה שחור (או כחול נורא-נורא כהה, שנראה כמו שחור), ויותר מדי צהובים בהירים ואפור. כולן נראו חיוורות להפליא, ורזות עד כדי כאב (שלום לך, קירסטן דאנסט. מה את אומרת על איזה סנדוויץ', הא? משהו קטן? בשבילי?), מה שגרם לי להרהר: "המממ… אנמיה זה השחור החדש!", שזו מחשבה מדאיגה לכל הדעות.
כמו כן, פנלופה קרוז וסלמה היאק בחרו באותה תסרוקת. עוד היה ניתן להבין, אם היה מדובר בתסרוקת יפה, אבל הקן לציפור הזה ששתיהן עטו על עצמן היה מוזר (וזאת עוד הגדרה רחומה יחסית). למרות זאת- שתיהן נראו טוב. לעזאזל איתן.
ג'וני דפ- מה שהבחור לבש מהווה את האסמכתא האחרונה לתיאוריה שלי: הבחור פשוט לא מציאה גדולה. שחקן מוכשר- בהחלט. אליל סטייל- לא ממש. הוא הזכיר לי חתול מגודל במראה הזה, והנעליים שלו נראו כמו נעלי באולינג. אשתו נראתה קצת משוגעת. כנראה שזה התירוץ שהם ישתמשו בו, כשישאלו אותו למה הוא התלבש בחליפה המכוערת הזאת.
ונקודה אחרונה: בטלוויזיה כרגע דיברו על הילארי סוונק, והשתמשו במילים כמו 'נועזת' ו'מוצלחת'. אני חשבתי דווקא על משהו בכיוון של "ספק בגד-גוף, ספק שמלה, וללא ספק מכוער". והחזה שלה אכן נראה גדול להטריד. אולי היא עשתה את זה בשביל להוכיח לנו אחת ולתמיד שהיא אישה.
וזה הכל. אה, כן, גם האוסקר היה נחמד.
אופנת אוסקר
לגבי ג'וני דפ- יכול להיות שהבן אדם הוא לא "אליל סטייל", וגם מה שהוא לבש באוסקר, לא משהו, אבל אפשר להגדיר את זה בתור "סגנון יחודי".
לגבי וונאסה (לא אישתו, דרך אגב, חיים יחד שש שנים+2, אבל לא נשואים), את זה אפשר גם להגדיר בתור "סגנון יחודי אך וילוני" (מהמילה וילון, הדבר הזה שתולים על החלונות, למקרה שאני לא יודעת להסביר את עצמי).
העולם בהחלט היה שורד בלי כל הניתוחים על הבגדים הוילונים למינהים, אבל מצד שני,יכול להיות שחוסר שניה הוא הגורם שיכול לשמש כהגנה עצמית.
ג'ייק ג'ילנהול והקרחת
הסיבה לקרחת של ג'ייק ג'ילנהול היא שהוא מצטלם בימים אלה לסרט Jarhead של סם מנדז, על חיילים אמריקאיים בעיראק. נפגוש אותו באוסקר הבא. או שלא.
באשר לג'ואן ומליסה ריברס
הן עדיין מסקרות סלבריטיז על השטיח האדום רק לא ב-E! אלא בערוץ TV GUIDE, שאני מניח שאת לא מנויה עליו. האם הן סיבה מספיק טובה בשבילך להזמין את הערוץ?
סביר שאני כן
אני מנויה כמעט על הכל, כולל "און דימנד".
נהדר!!
ולאחר עיון מדוקדק בכתבות על האירוע באינטרנט (לא חשבתם שאני אשאר ערה רק כדי לראות שמלות, נכון?), אני גאה להציג את פרסי המטא-אוסקר בתחום השטיח האדום.
• פרס הבחורה שהכי לא יודעת להתלבש ו/או לבחור סטייליסט: לאחר תחרות צמודה ביותר בין סקרלט ג'והנסן לנטלי פורטמן, פורטמן ניצחה בנקודות. נותרה רק ההתלבטות אם רצועות צמר הפלדה של פורטמן כאן היו עוד פחות מחמיאות מהפיג'מה המגוחכת שהיא לבשה לגלובוס הזהב.
• ג'והנסן, לעומת זאת, זכתה בפרס החשוב אף יותר: הבחורה שהכי לא שייכת לשם. היא לא יודעת להתלבש, לא יודעת להסתרק (dear god), לא יודעת לחייך, לא יודעת *לעמוד* (הכתפיים שלה כפופות והבהונות שלה פונות פנימה), ובקיצור – לא חראם? היא נראית כ"כ תלושה ואומללה.
[ג'והנסן בתגובה: "תו? אה? תודה? מי? אני לא רואה את הטלפרומפטר. אפשר ללכת הביתה עכשיו? אני רוצה לאמא."]
• פרס מיוחד על מפעל חיים בתחום אגן הירכיים מוענק לביונסה נואלס.
• פרס התעוזה האמנותית מוענק בזאת, רטרואקטיבית, ליוצרי הסרט "המזכירה" על שניסו – בניגוד לכל טעם, מחשבה, הגיון או חוק פיזיקלי – להפוך את מגי ג'ילנהל לסמל סקס.
• את פרס הטרנד הלא ברור מקבלת השנה תסרוקת ה-boufant מלאת הג'ל בסגנון הפלינסטונס (כפי שניתן לראות אצל ביונסה ודרו בארימור).
• פרס היפהפיה-עוצרת-הנשימה-בלי-קשר-למה-שהיא-לובשת מוענק לג'יזל בונדשן, שתיחנק אמן. מצד שני, היא הגיעה בשמלת הריון ועם לאונרדו דיקפריו, כך שגם אצלה לא הכל מושלם.
• פרס ה"משהו לא בסדר כאן אבל אני לא מצליחה לשים עליו את האצבע" הולך לאמי רוסום, שתמיד מפחידה אותי, אבל אני לא יודעת למה. אולי זה החיוך העקום? אבל כזה יש גם לנטלי פורטמן, ופורטמן מעוררת בי אדישות בלבד. אולי המבט הריקני בעיניים? אבל כזה יש לכולן.
• פרס השחקנית שיכולה להסתדר הכי הרבה זמן בלי לשאוף אוויר: הילארי סוואנק. לא ברור לי למה היא החליטה לחסום לעצמה את קנה הנשימה ותוך כדי כך להיראות סקסית כמו סבתא מהאייטיז, אבל חייבים להעריך את ההישג הגופני.
• פרס "תעשי לי ילד!!1" – או בשמו המלא: השחקנית שיופיה הכי תואם את כמה שהיא היתה צריכה לקבל את פרס "השחקנית הטובה ביותר" אם האקדמיה היתה איכשהו קשורה למציאות – הולך לנהדרת מכולן, קייט וינסלט.
תודה, והמשך צפיה מהנה.
היית חושבת לגמרי אחרת אם הילרי סוונק הייתה לובשת את השמלה הפוך
זה בדיוק מה שאמרתי בזמן הצפיה בטקס
או שהיא התלבשה בחושך ולא שמה לב לאיזה כיוון בדיוק השמלה שייכת, או שהיא קיבלה קצת יותר מדי נוק-אאוטים במליון דולאר וזה השפיע על כושר השיפוט ועל הטעם שלה.
נוצר אפקט ראש העיר מ"הסיוט שלפני חג המולד" – הקדימה והאחורה לא כל כך מתאימים. אם מסתכלים עליה מקדימה היא נראית כאילו היא הגיעה ללויה (ועדיין – התלבשה בחושך) ואם מסתכלים עליה מאחורה נראה כאילו היא שכחה לגמרי שלשמלה אמור להיות גם חלק עליון (או שמא היא לובשת חצאית?).
לא משנה איזו אפשרות זו – זה לא נראה טוב.
יש תמונות?
אני לא יודעת מה אני עושה לא בסדר, אבל לא הצלחתי להעלות תמונות של השמלמלות מהטקס. TV היא לא אופציה, מישהו מוכן לפחות להראות לי את המושמצות ביותר (ואת ג'וני!)?
תנסי כאן
http://www.oscar.com/oscarnight/redcarpet/34550.html
(וזה, ולא רשימת הזוכים, היה הדבר הראשון שבדקתי הבוקר)
נו באמת, תראו את הפרצוף הפחוס
של הזלווגר הזאתי.
ובכלל, זה לא היה קצפת, מה שהן לבשו.
זו היתה תחפושת של דג.
מחווה לעין ה?
תודה רבה
או, קייט היתה יפיפייה
השמלה, התסרוקת, הכל – מדהימה.
לטעמי האישי, היא לבשה את השמלה הכי יפה בטקס הזה. ואכן היה מגיע לה את הפרס, היא היתה מצוינת בשמש נצחית, אבל מצד שני, גם להילארי מגיע. אז אני מרוצה :-)
אהבתי גם את השמלה השחורה של דרו ברימור, שמלה מדהימה.
השאלה הכי חשובה...
אז לירון לבו היה או לא היה?
לפי פינס, לא.
או שהוא הגיע לטקס בנפרד מנטלי ואז התחבא עד האפטר-פארטי.
או שהידיעה,
כמו התמונה שליוותה אותה, הייתה מפוברקת. :)
לא נראה לי..
הרי הוא הלך איתה כל הדרך לאמריקה, אז שיישאר במלון?
המועמד שישן.
שעשע אותי מאוד
זה קרה בעבר?
לפי דעתי יש שם סוג של אירוניה. כשם שהאקדמיה מורידה מחשיבות הקטגוריה שלו, הוא מוריד מחשיבות האקדמיה ונרדם
אני דיי משוכנע שזה היה מבויים
(מצידו)
אחרי הכל, אולי אצלנו היה מאוחר בלילה, אבל בארה"ב בדיוק סיימו את השלאפטשטונדה.
בכל מקרה, יצא כלי הבחור הזה.
אררר, לא העליתי על דעתי את האפשרות
שזה לא מבוים. מה אני אגיד לכם – שימשיך לעשות את מה שהוא עושה, כי עתיד במשחק אין לו.
יפה. חסכתי שעות שינה יקרות מפז
ברכות לזוכים. תנחומים למפסידים.
ברכות חמות לעורך עין הדג הקשוח שסבל בשביל כולנו והביא לנו את הרשימה המענגת הזאת שמהווה תחליף הולם להתנחלות לילית אצל ההורים.
ושאלה יש לי - שכפי הנראה נובעת מבורות בהלכות האוסקר
למה בחלק מהקטיגוריות יש רק שלושה מועמדים?
רק רציתי לציין לרקורד
שאני הייתי לוקחת את צ'ארלי הביתה גם אם הוא היה נראה כמו שני ניקולס קייג', שלושה אפילו, נשמה טהורה ומוכשרת שכמוהו. לא שיש לי מושג איך הוא נראה (שאני אשאר ערה בשביל הזוועה הזו, כשרד פיש מסכם אותה כל כך טוב ובאלפית מהזמן בערך?), פשוט גם לא ממש אכפת לי…
וזהו בערך. את רוב הסרטים לא ראיתי, משמלות האוסקר לא אכפת לי, רק לגבי גורלו של שבנ"צ הייתי סקרנית. כמובן שהדיבורים על רובין וויליאמס עוררו שמץ של סקרנות, אבל בטח יהיה אפשר לראות את זה באינטרנט איפהשהו, לא?
אוסקרים, שמלות ודגים אדומים.
נתחיל באוסקרים:
* להפתעתי – הרגע הכי טוב בטקס הגיע די בהתחלה. מורגן פרימן finally קיבל אוסקר. תודה לכם חברי האקדמיה. קיבלתי את מה שרציתי.
* הטקס היה בנוי בצורה ממש מעולה השנה. בפעם הראשונה הייתי מופתעת מתי שהוא נגמר. הוא זרם, הרעיון להעלות את האנשים הלא חשובים לבמה ורעיון האוסקר במשלוח הוכיחו את עצמם כמאוד אפקטיביים. שלושת השעות וקצת האלו עברו כל כך מהר עד שכמעט רציתי שהם ימציאו עוד כמה קטגוריות רק כדי להזכיר לי שזה טקס פרסי האוסקר ולא טקס אחר. אבל רק כמעט.
* המנחה היה מצויין. כל שניה בה הוא דיבר כמעט עילפה אותי מצחוק. הוא היה שנון, חכם, מהיר ומקורי. סופסוף הם מצאו מנחה שכל מילה שלו היא מצחיקה ושלא איכזב לו לשניה.
חבל רק שנתנו לו משהו כמו שתי דקות על הבמה, ואיזה שחקן שחור מעצבן למדי נדחף כל הזמן וניסה לגנוב לרובין וויליאמס את ההופעה. (בושה להם. שילמדו שנה הבאה, ושיציעו לו הרבה כסף. הוא שווה את זה).
* אני רוצה לדעת מי ה-**&%^$@# שנתן לזוג ה*&&*^%'ס להגיש את פרס הסרט הטוב ביותר. הם התנהגו כמו זוג נשוי שבדיוק ניהל ויכוח סוער על הפילגש של הבעל מאחורי הקלעים רגע לפני שהם עלו לבמה. שניהם היו מאוד עצבניים, ושכחו בכלל להתייחס לעובדה שזה הפרס הכי חשוב בטקס.
* הנאום הטוב ביותר בטקס: אח… כבר הספקתי לשכוח מי זה היה, ובאיזה פרס הוא זכה, אבל הוא שר. הוא שר טוב. ואז אמר תודה (גראסיס) ועזב. זה היה מושלם. לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב.
* רדפיש – אני חייבת לך התנצלות. בזמנו התווכחתי איתך על הנאום של ג'יימי פוקס ב'גלובוס'. אתה טענת שהיה שם משהו קצת מפוקפק ואני בחרתי להישאר תמימה. אני מקוה שסבתא שלו מאוד גאה בו על כך שהוא הצליח להפוך אותה למסחטת הדמעות והרגשנות הכי גדולה לא רק בטקס אחד – אלא בשניים.
ונעבור לשמלות:
*סקרלט, מתוקה, עם כל היופי, הכשרון וכל זה – אני בחיים לא אצליח להבין מה חשבת כשהתכוננת לטקס. אבל אני בטוחה שאלכוהול הוא לא התשובה.
* גם אתם שמתם לב לכך שהיה דגם כולל של שתי שמלות בדיוק בטקס? כנראה שהשנה הקציבו להן רק שתי אפשרויות והגמישות היחידה ניתנה בעניין הצבע. בפעם הבאה שאני אראה שמלת סטרפלס עם קצפת למטה אני אדע שהעתיקו מטקס האוסקר 2005.
* היו שתי נשים שנראו יוצא מן הכלל השנה – קייט. שתיהן החליטו להפר את כלל "שתי השמלות" (קראו את ההסבר הנ"ל), ונראו נפלא בצבעים מלאי חיים (לעומת רוב השמלות האחרות, שנראה כאילו הן באבל).
* ההפתעה דווקא באה מכיוון גברת האלי-הצליחה לשמור את הדמעות בפנים טקס שלם- ברי. היא באמת היתה מהממת, לעומת פעמים אחרות שפשוט התחשק לי להפליק לה סטירה. אבל אני חושבת שזה היה בזכות התסרוקת שהיתה שיפור משמעותי מהקיצוץ הרגיל שלה. וחוצמזה – הסיפור על נאום הראזי שלה באמת גרם לי להעריך אותה יותר.
* אולי הוא לא לבש שמלה, אבל שוב הוא הצליח להוכיח שהוא הכי הכי. הוא היחיד שהחליט שהוא לא הולך להתערבב בין ים הפינגווינים (וג'יימי פוקס) ולבש חליפה כחולה מזעזעת עם איזו עניבה מוזרה, ותסרוקת מוזרה עוד יותר. אני אישית אוהבת את אלו שמעיזים להיות מוזרים, גם אם זה אומר שצריך להיראות ככה. ג'וני, אתה כזה מאמי.
ואחרון חביב (כמו שהסוואנקית אמרה – צריך לשמור את הטוב לסוף) – רדפיש:
הצלחת לסכם את כל האירוע הזה בצורה שבאמת תגרום לו להיות בלתי נשכחת, בתור הטקס הזה שכתבו עליו את אחת הביקורות המצחיקות ביותר אי פעם.
סקרלט
אני חושב שהיא ראויה לפרס מיוחד: השחקנית שנראית הכי טוב בסרטים והכי רע במציאות.
ראיתי אותה כבר בכמה סרטים וראיונות ובכולם הייתה לה תסרוקת מזעזת (בבגדים אני לא מבין, אבל אף פעם לא ראיתי אותה לובשת משהו מיוחד. לשמלות היפות של קייט וקייט כן שמתי לב הבוקר) והיא לא נשמעה חכמה במיוחד.
לעומת זאת בסרטים היא נראית נפלאה, משחקת נפלאה ומשחקת כמעט אך ורק בסרטים שאני מאוד אוהב.
סקרלט
אתה צודק. באמת יש פער רציני בין מה שהיא מקרינה על המסך לבין התדמית שלה במציאות.
במיוחד אחרי השמעות על התקרית עם בניסיו דל-טורו במעלית…
תקרית בניסיו דל טורו?
מישהו רוצה לעדכן אותי בנושא?
תקרית בניסיו דל טורו
סקס במעלית
זה רק אני או
שלשחקניות מהוליווד יש נטייה ללבוש שמלות יקרות (מאוד מאוד מאוד) שעסויות מוילונות?!?
אני אולי לא מבינה עד כדי כך באופנה (במיוכד לא זאת של הוליוד) אבל יש לי קצת מוסג, וממה שהבנתי אחרי האוסקר היו כמה בנות שהלכו לריב מכות על הוילון שהיה על הבמה (אפשר, אחרי הכל לעשות מזה שמלה יפה לאוסקר הבה ).
אם העולם שלנו הוא מה שנרא באוסקר אני יכולה לקחת את הוילון של האמבטיה לגזור אותו בכמה חלקים, להוסיף כמה תפרים קטן בכמה חלקים אחרים ולהשכיר את השמלה הנ"ל באוסקר הבא תמורת 100,000$.
יש לי מקצוע לעתיד!
זה אומר שאני לא אמכור פרחים בימי שישי עד סוף חיי!-זה אחד הימים היותר טובים שלי….
גם אני במתחכמים
דברים שלא הוזכרו:
• הפרס הראשון בטקס (עיצוב אומנותי?) הלך לשני איטלקים חביבים. משהו בהם פשוט היה מאוד חמוד, וזו לא מילה שאני נוטה להגיד הרבה.
• אם כבר נאומי זכייה, למה אף אחד לא מודה לאבא שלו? למה האמהות זוכות לכל התשבוחות והתודות? האם רמת הסרטים בהם אנו צופים הייתה טובה יותר אם גם האבות והסבים של אלילינו היו דואגים לחנך אותם כמו שצריך מגיל צעיר? האם האמהות/סבתות של כוכבי הוליווד מתות תמיד לפני האבות/סבים? האם זה יותר ממקרה? הנה סטטיסטיקה ששווה לערוך.
• מספר הבדיחות הטובות של כריס רוק באמת היה נמוך באופן מאכזב. חבל, הוא התחיל טוב עם ההכרזה שזה יהיה הטקס האחרון. במקביל, הדיאלוג המזויף שלו עם אדם סנדלר בתור קתרין זיטה-ג'ונס היה מרענן לטעמי.
• גם אני נמנה על מעריצי רובין וויליאמס, אבל חבל לתת לו להתבזבז על הנחיית האוסקרים. בלאו הכי הוא נהיה הרבה פחות מצחיק בשנים האחרונות ומסתמך יותר על קול רם ותפיסת תשומת לב מאשר על בדיחות מוצלחות. הוא אדם יקר, אבל אני חושש שהנחיית האוסקר תבייש מעט את נעוריו.
• לא מזמן וופי הנחתה את הטקס. וופי! קשה להאמין.
• ג'וני קארסון הזה, מנוחתו עדן… משהו משהו.
• היה משהו מעט מטריד במעבר החד בין הסצינה סוחטת-הדמעות וקורעת-הלב מתוך "מלון רואנדה" לקלוז-אפ על סופי אוקונדו המדהימה, כולה איפור, גנדרנות ושמחה. רגע אחד, תנו למחות את הדמעות!
• תודה מקרב לב לסלמה האיק. המחשוף ה-מ-ט-ו-ר-ף שלה הסיח את דעתי ל-ח-ל-ו-ט-י-ן מהספנגליש האיום שלה ושל פנלופה קרוז. הן לא אמורות לדעת להקריא שורות באנגלית?
• קיוויתי שתומס היידן צ'רץ' יפתיע ויזכה באוסקר לשחקן המשנה על התפקיד שלו ב"כנפיים".
• אף אחד לא הזכיר את רודני דנג'רפילד שהופיע במצעד ההמתים המכובד.
• הטייס מול בייבי 1: הנאום של הילרי סוונק היה המשתפך והארוך מכל הנאומים, אבל דווקא בגלל זה הוא לא הפריע לי. היא באמת עשתה דרך מרשימה (ועכשיו רק חסר שהממסד יכיר בגדולתה באותו סרט נהדר, "הספירה לאחור", או "הספירה לאפס", או מה שזה לא יהיה – The Core, אני לא זוכר בדיוק איך זה נקרא).
• הטייס מול בייבי 2: טרם ראיתי את שני הסרטים, ואין לי חיבה מיוחדת לאף אחד מהבמאים (ובכל זאת את קלינט אני מחבב יותר).
אבל למי שעדיין לא שם לב, תראו עד כמה "הטייס" הוא יצירה של סקורסזה – זו לא חוכמה כשהשחקנים הראשיים מודים לבמאי, אבל כשהעורכת והצלמים ומעצבי התלבושות והמאפרים מספרים שזה הכל חלק מ"החזון של מרטי", יש בזה משהו מאוד מרשים. כשכל האנשים שעבדו איתו על הסרט מרגישים צורך לציין שהוא השפיע על איך שהם עשו את העבודה המקצועית בה דווקא הם מתמחים, כנראה שבאמת נעשה לו עוול.
ולסיום, משאלה מפוכחת. אני מבין שאני כבר איבדתי כל סיכוי, אבל נטלי פורטמן – אני מקווה שהבן שלי יתחתן עם הבת שלך.
מה שאתה שוכח
זה שלא ראית את העורך של קלינט, או מעצבת התלבושות שלו ועוד אנשי צוות שעבדו אתו, זוכים להודות.
מאוד סביר שגם הם היו מודים לו, כמו שהמפיקים שלו הודו לו.
סלמה ופנלופה
בגלל זה נתנו להם להגיש את פרס הסאונד-מיקסינג. כי הן עושות מיקס לצלילים שיוצאים להן מהפה.
סלמה ופנלופה
זה היה מצחיק שדווקא לשתי הכוכבות שבקושי מדברות אנגלית נתנו להגיש את הפרס עם המילים הכי מסובכות.
סלמונלה (?)
עבודת צוות
כבר היו כמה וכמה פתילים באתר בהם התעסקנו ברולר של הקרדיטים שמגיע בסוף כל סרט. הפתילים האלו בדרך כל הסתיימו בנקודה בה אני מנסה להסביר מדוע לאחרון החשמלאים יש חשיבות אדירה, בעוד קיפודי האתר טוענים שזה מעניין את סבתו של קלינט איסטווד.
הטקס של אתמול הזכיר לי את הדיונים הללו. כשהשחקנית הראשית מודה לעורך הדין ומאמן המשחק שלה, כשהעורכת הזוכה מודה לעוזרי העריכה וכשעורך הסאונד מודה לאחרון טכנאי האולפן – וכל זה בשידור חי באחד האירועים הנצפים ביותר בטלוויזיה – זה אולי מסייע להבהיר את החשיבות שאנשי קולנוע מייחסים לעבודת צוות.
עבודת צוות
נכון, ואחר כך כשהראו את מורגן פרימן בחדר העיתונאים, ישר אחרי הירידה מהבמה, נזכרתי במיקה כי הוא דיבר על כך שהעבודה עם קלינט מהנית במיוחד כי הוא לא אומר לשחקנים מה הוא מצפה מהם לעשות, אלא נותן להם לעשות את התפקיד איך שבא להם.
:-)
מפנה אותך לבדוק את מאוחרי הקלעים של "ישנן בנות", העונה השניה.
שימי לב להערה מסוימת בעניין הבימוי.
וזה מוזר שמורגן יגיד את זה, כי בדרך כלל מי שנוטה לביים בצורה מעיקה (של להגיד לשחקן מה לעשות, ולא להדריך אותו לאיזה תוצר הוא מצופה לתת) הם סטודנטים. ולא נראה לי שמורגן עבד לאחרונה עם הרבה סטודנטים.
אבל ככל הנראה זה מסוג הדברים שרואים מכאן, לא רואים משם.
וקצת רייטינג
השנה לא ציפו שלאוסקר יהיה רייטינג גבוה, ככלות הכל, אין אף סרט שחצה את 100 מיליון דולר הכנסות עד לטקס. וכפי שהראה כריס רוק משיטוטיו, יש אנשים שבכלל לא שמעו על הסרטים המועמדים והעדיפו לצפות ב"White Chicks". בשנה שעברה, היה את "שיבת המלך", היה רייטינג גבוה, לא הכי גבוה, אבל גבוה מספיק. השנה קיוו שהרייטינג לא יהיה נמוך מדי. אבל יש הפתעות.
נכון לרגע זה לא פורסמו הנתונים הסופיים (שאמורים להתפרסם במהלך היום או ברביעי, לכל המאוחר) אבל על פי נתוני הרייטינג הראשוניים, מסתבר שאחוזי הצפייה היו לא רעים בכלל. 30.1 אחוזי צפייה היו לטקס שהם למעשה יותר מהרייטינג של השנה שעברה – 29.8. לא הרבה יותר, אבל יותר, ובשנה שעברה היה את שרה"ט! בהנחה שהנתונים הסופיים יהיו זהים לאלו של הראשוניים, 30.1 אחוזי הצפייה שגרף הטקס, יהיו הטובים ביותר מאז שנת 2000, אז הוא הגיע ל-31.7 אחוזי צפייה.
אחוזי צפייה/שנת הטקס:
2000/31.7
2001/29.8
2002/30.0
2003/25.5
2004/29.8
2005/30.1 (נתונים ראשוניים)
והשערה אישית קטנה: בימי ראשון משודרת ב-ABC סדרת הלהיט "עקרות בית נואשות". מדובר בלהיט כל כך גדול, עד שגם בימי ראשון בהם הסדרה לא שודרה, נרשמו אחוזי צפייה גבוהים מהרגיל. לא מעט אנשי טלוויזיה העריכו שאנשים פשוט התרגלו לצפות ב-ABC בימי ראשון, מה שבטח לא הזיק לרייטינג של הטקס. הצעה לאנשי ABC לשנה הבאה: (מרשה?)קרוס-אובר. תנו לשחקניות הסדרה להנחות את הטקס. אני לא יודע אם הן יהיו מבדרות יותר מכריס רוק (לא מעט סיכויים שכן) אבל הרייטינג? יהיה גבוה.
מה שאני שמתי לב בקטע הזה
שהוא ראיין איזה עשרה שחורים ולבן אחד.
כל השחורים לא צפו בסרטי האוסקר, ואילו הלבן כן.
עכשיו מה אני אמורה להסיק מזה?
…שאני גזענית?
הלבן היה אלברט ברוקס (אבא של נימו)
וזה היה קטע מבויים כמובן.
אבל בקטע עם הבחור שישן באמת חשבתי על האפשרות שזה מבוים. כאילו מה, כשהגיעו לקטגוריה שלו לא יכלה זאת שלידו להעיר אותו בזמן
ואני לא יודעת מי זה אלברט ברוקס, אבל גם לא ראיתי נימו, אז נה.
והנה הגיעו קולות החיילים
על פי הנתונים הסופיים מסתבר שלמרות הנתונים הראשוניים, הרייטינג ירד בהשוואה לשנה שעברה: 41.5 מיליון צופים, לעומת 43.53 מיליון בשנה שעברה.
http://www.mediaweek.com/mw/news/spotlight/article_display.jsp?vnu_content_id=1000816098
אף פעם לא הבנתי את הקטע הזה. אתה עובר לערוץ, לא מוצא את סדרת הלהיט שרצית, ואומר "זה אתגר גדול מידי לכבות את הטלוויזיה או להחליף ערוץ. אני פשוט אשאר כאן".
כמו שאומרים שאחרי תכנית פופולארית הערוץ שבו היא שודרה נהנה מאפקט שיורי. כאילו – זה ככ קשה להחליף ערוץ?
סתם רעיון...
אולי הכוונה היא לכל אותם אנשים, כמו למשל ההורים שלי, שלא באמת יודעים מתי זה האוסקר, מי מתמודד בו, וכל הדברים האלה, אבל ביום ראשון כשמדליקים את הטלוויזיה לראות את הסדרה האהובה אומרים "אוי! היום זה האוסקר?? איך לא ידעתי?" ונשארים לצפות כי זה נורא חשוב.
אני יודעת שלי זה קורה לפעמים.
פחות באירועים שבאים במקום תוכניות שאני אוהבת – אז אני יותר מדי עסוקה בהתרגזות על הביטול ויותר בזמן שאחרי התוכנית – אני כבר מול הטלויזיה, יכול להיות שקלטתי את זה כשהגעתי רגע לפני התוכנית וזיפזפתי קצת, או במקרה היה פרומו בסוף התוכנית וחשבתי "איזה קטע, נראה מעניין – טוב נשאר גם לזה". אולי זה עובד בעיקר על אנשים עם הרגלי צפיה דומים לשלי – מגיעים אל מול המקלט רק לכבוד תוכניות מסוימות ולאו דווקא בשעות מסוימות.
אררר… כריס רוק מצחיק מאז ומתמיד, מאוד. מאוד. מאוד.
לא ראיתי את האוסקר, ויותר מסביר שבאוסקר הוא היה ממש לא מצחיק, אבל בוא לא ניתן לקומץ אוהדי ביתר להכתים קבוצה שלמה, בלי עונשים קולקטיביים, וכו' וכו'- זה שהוא לא היה מצחיק באותו המקום, הזמן והאילוצים לא סותר את העובדה שאת הדיוידי של מופע הסטנדאפ שלו קשה מאוד לראות מרוב דמעות צחוק בעיניים.
אני מסכימה
כריס רוק הוא באמת מצחיק. אפילו מאוד מאוד מצחיק. הבעיה היתה הבדיחות היבשושויות שנתנו לו (מה לעשות? זה עדיין אוסקר, אסור לו ללכת יותר מדי רחוק). אז הוא באמת בנאדם שיודע איך לבדר, בזה אין ספק. אבל זה לא עובד אם התוכן של מה שהוא אומר פשוט לא מצחיק.
(אצל רובין וויליאמס זה קצת שונה, כי הוא גם משחק ומדגים כל מילה בבדיחות שלו בזמן שהוא מספר אותם. ראית פעם את הפרק איתו ב"סטודיו למשחק"? הוא ממש מטורף – הוא לא הצליח לשבת בכיסא יותר מדקה בגלל שהוא היה צריך להדגים כל דבר שהוא סיפר עליו. הוא עושה מופע מרהיב מסיפור על הכלב של השכן. כריס רוק סתם עומד והדיבור והתוכן הם הדבר היחיד שיש לו להישען עליו.)
הבדיחה על ג'וד לאו, למשל,
הייתה לא מצחיקה בכלל.
לעומת זאת, התגובה של שון פן הייתה •מאוד• מצחיקה.
התגובה של שון פן היתה אמורה להיות מצחיקה?
אופס – פיספסתי.
אוי כן.
הקהל כל-כך סגד לוויליאמס ב"סטודיו למשחק." יש לי הרגשה שהוא פשוט המשיך לדבר בגלל שהם צחקו מכל מילה שהוא אמר. וקמו ומחאו כפיים. ונדמה לי שבגלל זה הפרק שלו היה ארוך משמעותית מהפרקים האחרים בתכנית. או שזה היה פרק אחר.
שון פן פשוט מתנהג כמו שכולם מצפים ממנו.
ויאיר רוה מסכם את האוסקר
http://e.walla.co.il/?w=/1000/677871
מבט לאחור
התחלתי להתעמק במרוץ לאוסקר לפני קצת יותר מחצי שנה, בתחילת הקיץ. באותו הזמן סומנו שלושה מועמדים מובילים לתואר הסרט הטוב ביותר: הטייס סומן מראש כפייבוריט והיה ברור שזו השנה בה סקורסזה יקח אוסקר כמחווה על מפעל חייו. בנוסף, סומנו כמתחרים עיקריים יריד ההבלים (פייבוריט לפרס התסריט המעובד) ואלכסנדר. האמיצים העזו להזכיר את שנב"צ כמועמד אפשרי לתסריט מקורי, אבל לא בנו עליו כסרט שיביא לקאופמן אוסקר. הרוב כבר ניחשו שקייט בלנשט תהיה מועמדת כשחקנית משנה. ג'יימי פוקס מסומן כמועמד המוביל בקטגורית השחקן על "ריי".
אנחנו עוברים לסוף הקיץ. יריד ההבלים נופל קורבן לעלילה הבלתי אפשרית למעקב ולאורך המוגזם שלו ומוכרז כלא ראוי להתמודד בקטגוריות ראשיות (אני, אגב, חושב שדווקא הגיעה לו מועמדות על עיצוב תלבושות, אבל לא יותר). ריס והכפית שלה נפרדות מרשימת המתמודדות לפרס השחקנית ובאופק ניתן להבחין בשחקנית לא מוכרת בשם אימלדה סטונטון שמשתתפת באיזה סרט, ורה דרעק, או משהו כזה. בימד"ב יש תמונה שלה משנות ה-80, אבל קשה לדלות מידע מלבד זאת. לאט לאט מתחילים להצטבר דרך הפסטיבלים שמות כמו הים שבפנים, דרום אמריקה באופנוע ושנים של אירוסין. ג'יימי פוקס עדיין פייבוריט בזכות "ריי".
אוקטובר נפתח עם ריי. ג'יימי פוקס זוכה באופן לא רשמי באוסקר. חוץ ממנו, למצוא את ארץ לעולם לא מקבל סוף סוף תאריך הפצה ומצטרף למרוץ. וירה דרייק הוא כעת אהוב המבקרים ונראה בדרך לזכיה בפרס או שניים. קלייב אואן הופך לפייבוריט לאוסקר שחקן המשנה עם דחיית "הוכחה" (ואנטוני הופקינס איתו) לשנה הבאה.
בנובמבר, מישהו שם לב פתאום לסרט שתאריך הפצתו הוקדם בכמה חודשים בשם מיליון דולר בייבי. כשקולטים שמדובר בסרט של איסטווד, מתחילים הניחושים מה הוא יכול לעשות. הילרי סוונק מוחזרת מהפריזר ומורגן פרימן אומר לקלייב אואן "שלום, באתי לבקר". לקראת סוף החודש, אלכסנדר נופל בגדול בדרכו לראזי ופנטום האופרה מאיים להעניק לשומאכר מועמדות לאוסקר.
דצמבר: שומאכר והפנטום שלו לא מרשימים אף אחד. כולם נושמים לרווחה.
מבט לעתיד
הזוכים השנה היו שונים לחלוטין (טוב, חוץ מג'יימי פוקס) ממה שחשבו אחרי הטקס הקודם. אני רושם פה את הניחושים שלי על הזוכים בקטגוריות הראשיות של האוסקר ה-78, מבלי לדעת באמת שום דבר על הסרטים, מלבד התקצירים המגומגמים בימד"ב. עוד שנה, אני רוצה לחזור ולראות כמה אני רחוק.
קודם כל, אין שום סיכוי שבעולם שיגרמו לי להמר כבר עכשיו על פייבוריט בקטגורית הסרט הטוב ביותר. זה פחות בגלל ההפסד של הטייס ויותר בגלל הפיאסקו של אלכסנדר. הגודל כבר לא קובע ופשוט אי אפשר לדעת לפני שמגיעות הביקורות. מה שבטוח הוא שסרט אחד כבר סימן את עצמו כמועמד, זכרונותיה של גיישה. חצי מהצוות שעובד עליו זכה או היה לפחות מועמד לאוסקר בעבר, כולל הבמאי רוב מרשל (שיקגו). מצד שני, דרימוורקס הם לא מיראמקס וכשמפקידים את עקיבא גולדסמן (נפלאות התבונה, אני רובוט, ב____ ו_____) לעבד ולאבד את התסריט, קשה לדעת מה יצא. אני מאוד סקפטי אם הסרט יהווה גורם משמעותי מעבר לקטגוריות הטכניות.
מכאן, סתם ניחושים בשביל הפרוטוקול.
במאי: טרנס מאליק (העולם החדש)
שחקן ראשי: ג'וני דפ (The Libertine)
שחקנית ראשית: אומה תורמן (Pride)
שחקן משנה: קן ווטאנאבה (זכרונותיה של גיישה)
שחקנית משנה: מארי ז'וזה קרוז ("נקמה" של ש/ספילברג)
תסריט מקורי: נקמה
תסריט מעובד: ג'ארהד
מבט לעתיד
שחקן ראשי ג'וני דפ ושחקנית ראשית אומה טורמן?
הלוואי, אבל משום מה נראה לי שעד שזה יקרה נצטרך לחכות עוד יותר מדי זמן
מבט לעתיד
יש תקווה!
ולסיום אומר: אמן.
וגם קן וואטאנאבה
האם האוסקר הבא יהיה רימייק של קיל ביל, בתוספת חיזוק של "שודדי הקאריביים", קשה לי מאד מאד להאמין.
ועוד משהו – קשה לי גם מאד להאמין שטרנס מאליק אי פעם יזכה באוסקר, הוא קצת מסתורי מדי
הלוואי שהרשימה הזו הייתה רצינית
לך לאיזה אתר שלא יהיה שמנסה לנבא כבר עכשיו את האוסקר הבא. מבין עשרת הסרטים שידורגו כבעלי הסיכוי הגבוה ביותר, אני מבטיח שלפחות ששה לא יהיו מועמדים. אין סיכוי לנבא כבר עכשיו את הזוכים וגם לא בעוד חצי שנה. עד אוקטובר האחרון, כולם חשבו שמיליון דולר בייבי בכלל לא יצא השנה.
הרשימות שנתקלתי בהן מסמנות פשוט את הסרטים שכבר שמעו עליהם. האמת היא שיש לא מעט סיבות למה כל אחד מהם לא יהיה מועמד.
זכרונותיה של גיישה: עקיבא גולדסמן יחרבש את התסריט ויהפוך את ז'אנג זי-יי לסמוראית ביומכאנית.
העולם החדש: טרנס מאליק איטי מדי בשביל האקדמיה ובחירת התפקידים של קולין פארל לא מוצלחת במיוחד.
סינדרלה מן: רון האוורד, עקיבא גולדסמן, רנה זלווגר וראסל קרואו. שלושה מהם הביאו לנו את "נפלאות התבונה" והאקדמיה עברה כמה שינויים מהותיים מאז.
אוליבר טוויסט: אם הוא אמור להיות כל כך טוב, למה הוא יוצא בספטמבר?
נקמה: עוד לא סיימו ללהק לסרט, מאין לנו שישלימו אותו בזמן?
המפיקים: אתה יודע מה היחס של האקדמיה לרימייקים.
ממלכת השמיים: נמאס כבר מאפוסים מלחמתיים.
ברוקבק מאונטן: קאובויים הומואים מחוץ לווילג' פיפל? שומו שמים. חוץ מזה, ג'וני דפ כבר מגלם משורר הומו (The Libertine) וסיליאן מרפי טרנסווסטיט ב"ארוחת בוקר בפלוטו".
מה שכן, ג'ארהד נראה מבטיח.
וכן הלאה וכן הלאה. אני מנחש כבר עכשיו רק בשביל הכיף. הניחוש שלי כרגע טוב בדיוק כמו של מי שיהמר על חואקין פניקס ב-Walk the line, שם הוא מגלם את ג'וני קאש. אגב, סמנו את מילתי, "גברת הנדרסון מציגה" הולך להפתיע.
אגב ג'וני קאש
שמעתי השבוע לראשונה את a boy named sue, שהוא פשוט שיר מצחיק בטירוף.
חוץ מזה, שאם אפשר להתפרע בהימורים. אז אני מהמר על שבירת שיא של "סרניטי" עם 14 מועמדויות וזכיות.
זה לא פרק במעבדה של דקסטר?
למען האמת, אין לי מושג.
אבל אם מסופר שם על בחור שהחליט לפתוח בתיגרה בפאב עם אביו שאותו לא ראה מזמן, בשל העובדה שהוא קרא לו סו, רגע לפני שהוא עזב את הבית (והסיבה לכך, היא ספוילר), אז זו בטח מחווה.
למען האמת, יש פרק כזה
זה הפרק בו מסופר סיפורו של מנדארק, אויבו של דקסטר. מתברר שהוריו ההיפים בחרו לקרוא לו סוזן ולא תיפחו את יצר ההרס שלו. לכן שינה את שמו למנדארק.
אוליבר טוויסט
התאריך שלו נקבע עוד לפני שצולם פריים אחד מהסרט, כך שאין קשר בינו ובין איכות הסרט.
(יתרה מזו – השמועה האחרונה היא שהמפיצים האמריקאים צפו בקאט הזמני לא מכבר ומאוד מאוד אהבו את מה שהם ראו)
הניחוש שלי הוא שהם מתכננים לעשות הפצה איטית. בכל זאת, מדובר בסרט תקופתי, דובר אנגלית קוקנית, עיבוד לקלאסיקה ספרותית בריטית, עם שתי בעיות שיווקיות קריטיות:
• זה סרט ילדים שמבוים ע"י במאי שנחשב לאחד הקודרים ביותר (וזה עוד מבלי להזכיר את הרקורד הפלילי הבעייתי שלו)
• זה סרט ילדים שמעצם עיסוקו בתקופה הויקטוריאנית מציג ילדים בהקשרים בעייתיים (אלימות, פשע, ניצול, עישון).
הם יצטרכו לתת לזה לחלחל לאט.
אלא אם יקרה משהו מפתיע, הייתי מהמר על מועמדויות לסרט, במאי, שחקן משנה (בן קינגסלי), עיצוב אמנותי ועיצוב תלבושות. ומאוד סביר להניח שבמקרה כזה, גם התסריט והעריכה יקבלו מועמדויות אוטומטיות. ובאופן זהיר יותר הייתי מוסיף גם מועמדות לבארני קלארק בן ה-11, שמשחק את אוליבר.
אני לא יודעת בקשר לאוסקרים
אבל גרמת לסרט להישמע ממש טוב…
אגב: לא צפו בעבר ש'אלכסנדר' יהיה בין המועמדים השנה?
ואם כבר סרטים של השנה הקרובה,
טריסטרם שנדי נראה מעניין למדי –
http://www.britfilms.com/britishfilms/catalogue/browse/?id=D5D44D521b77825577nPt1A8A4E8
או, הסבר מבלבל יותר –
http://ubb.empireonline.co.uk/showflat.php?Cat=&Number=888164&Main=813917
ואם כבר סרטים של השנה הקרובה, (כה''ב)
בשיטוט אקראי בימד"ב נתקלתי בסרט The Lost City:
http://www.imdb.com/title/tt0343996/
חוץ מהיותו הפיצ'ר הראשון של אנדי גארסיה כבמאי, הוא גם מככב בו לצד דסטין הופמן וביל מאריי.
אבל לא זה מה שנשמע מעניין: הצלם של הסרט הוא לא אחר מאשר מנו קדוש הישראלי ("אהבה אסורה/הדיבוק", "צעד קטן", וכל פרסומת שלישית בערוץ 2).
בכלל, נראה שקדוש מפתח קריירה מרשימה למדי בחו"ל – רשימת הסרטים העתידיים שלו כוללת גם סרט בשם Land of the Blind, בכיכובם של דונלד סאת'רלנד, ראלף פיינס ולארה פלין בויל (וגם הארי אידן, שמשחק את דודג'ר ב"אוליבר טוויסט" של פולנסקי, והנה סגרנו מעגל).
רייף, רייף פיינס
גיישה - לא, קאש - כן
אני לא צופה דברים טובים לזכרונותיה של גיישה. זה ספר נחמד עם המון פוטנציאל להרוס. בלי העצב הבסיסי הטמון בסגנון הכתיבה של הסופר, זה כל כך יכול להפוך לטלנובלה תקופתית עם הרבה תקריבים על בד של קימונו.
ג'וני קאש, מצד שני, היה איש ממש מגניב והזוי ויש לי תחושה שכל מי שרוצה להתעסק עם הסיפור שלו הוא מגניב והזוי במידה מסויימת גם כן. אפשר להכניס הרבה קטעים אפלים על חייו והתנוונותו האיטית של הספר האמריקאי, על שנות החמישים לעומת שנות ה-90 ועל בתי כלא. יש גם, כבונוס, סיפור אהבה מרגש. נקווה רק שכל הציפיות האלה יתקרבו להתגשמות.
אגב, רק בשביל הכיף
מהיום אני תומך בג'ארהד כפייבוריט, הוא עושה רושם של מגנט ביקורות חיוביות. הרבה מהמרים על סינדרלה מן, אבל אתמול ראיתי את הטריילר שלו וכמעט נרדמתי באמצע. חוץ מפול ג'יאמטי בתפקיד משני, אין שום דבר שמושך אותי לראות את הסרט.
לגבי Walk the line, עושה רושם שהכל תלוי ביכולת המשחק של חואקין פיניקס. אחרי הזכיה של ג'יימי פוקס, אני מניח שלא ימהרו להעניק עוד פרס על גילום זמר/אייקון אמריקאי שנפטר במהלך השנתיים האחרונות. פיניקס חייב להתעלות על כל מה שעשה עד היום כדי לזכות.
וגם אני מרגיש שזכרונותיה של גיישה הולך ליפול על תסריט מפוספס.
מעניין. אמרת ''חוץ מפול ג'יאמטי בתפקיד משני, אין שום דבר שמושך
אותי לראות את הסרט".
זה גרם לי לחשוב על זה שפול ג'יאמטי מתקרב במהירות לזכות בתואר "השחקן שעל פי המראה שלו, הכי לא סביר שאנשים יילכו לסרטים בגללו, ובכל זאת הם הולכים".
אני חושב שנקודת הפריצה שלו לתודעה הרחבה הייתה כ-Pig Vomit ב"פרטים אינטימיים", אבל "אמריקן ספלנדר" בהחלט הפך אותו לשחקן שאני ארצה לראות כל סרט שלו.
יש כאן מסר חיובי: אפילו בסרטים, אפשר להיות מכוער, כל זמן שאתה מיוחד.
אבל זה לא חדש
ככה גם עם סטיב בושמי (אבל לו יש תפקידים מאוד משניים בדרך כלל).
פול ג'יאמטי הוא הסטיב בושמי החדש של שנות ה-2000
על משקל המשפט שאמר כאן מישהו (לא זוכר מי): "נטלי פורטמן היא הוויינונה ריידר החדשה".
כשהתבנית הזו נאמרת בלי שטיפתמח
זה לא אותו דבר
כתבה מספר 828
שטיפת מח זה כיף!
אני, אני!
טוב, בין היתר אני.
על המשקל הזה אנג'לינה היא בעצם המרילין החדשה?
אנג'לינה אמנם כוכבת-על , אבל לא כמו מרילין ז''ל.
בעצם אין בשנים האחרונות כוכבת סרטים שהיא כזו סמל סקס כמו שמרילין הייתה לאורך שנים, בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60.
אולי גם בגלל שהיום יש הרבה יותר עירום (בעיקר של נשים) בסרטים, ככלל. אז אם מישהי כמו שרון סטון הופכת לסמל סקס ענק למשך שנה, או משהו כזה, זה לא מחזיק מעמד הרבה יותר מזה. כי אין את גורם המסתורין במשיכה שלה. לא צריך לדמיין איך היא נראית בלי בגדים.
גם מונרו הצטלמה בעירום
אם זכרוני אינו מטעה אותי
לעתים די קרובות.
היא גם הופיעה על שער גיליון מס' 1 של פלייבוי. בערום, אלא מה.
עם שמלה מתנפנפת?
בלי שמלה מתנפנפת
אנג'לינה ג'ולי
לא יכולה להיות המרילין מונרו החדשה מהסיבה היחידה שהיא לא בלונדינית. מונרו היתה הבלונדינית הכי מפורסמת בהיסטוריה של שואו ביזניס, והמחליפה שלה צריכה להמשיך את השושלת.
אאל''ט
רק מרלין מונרו היתה בלונדינית, כשהיא היתה נורמה ג'ין, השיער שלה היה בגוונים כהים הרבה יותר (מצד שני, אני בטח מתבלבל עם מדונה).
אל''ט
נורמה ג'ין באמת היתה ברונטית, אבל התדמית הסקסית של מרלין מונרו היתה מוכרת בזכות הבלונד.
אנג'לינה ג'ולי
היא לא בלונדינית, היא לא מתוקה, היא לא אבודה, היא לא יוצרת דיכוטומיה בין בתוליות לנימפומניות….
אם יש קשר למרילין, אני ממש לא רואה אותו.
היא נחשבת לסמל סקס ומופיעה בסרטים גרועים
והיא גם נבחרה שנתיים ברציפות
לאשה הסקסית ביותר במשאל "בלייזר".
ובאותו משאל
נבחרה נינט טייב במקום ה-59 (לפני אושיות סקס אפיל כמו פנלופי קרוז, היידי קלום והת'ר גראהם למשל). הלגיטימיות של הסקר הזה עומדת בסימן שאלה גדול.
כן, אבל זה לא אחד הדברים
המשותפים לה ולמרילין מונרו.
כרגע סיפקת הסבר על משמעות קיומו
של "החיים, או משהו כזה".
היא לפעמים בלונדה
וחוצמיזה, סקס ובלונד לא בהכרח הולכים יד ביד.
ולגבי פגיעות ולהיות אבודה – ז'ולי מלכה בזה.
ותזכירי לי מתי מרילין היתה בתולית?
לדעתי היא וז'ולי משדרות משהו מאוד דומה. כוח שנובע מפגיעות אינסופית.
איפה היא בלונדה?
ויותר לעניין, לא זכור לי שבשנים האחרונות ג'ולי משחקת נשים פגיעות. להיפך, הדמויות שלה הן חזקות ועצמאיות מאוד (גם מטופשות, אבל זה לא קשור).
יתרה מזאת, מונרו שידרה פגיעות תלות וחוסר בטחון (לצד עוצמה, ובכל זאת) גם בחייה האישיים. ג'ולי דווקא אקטיבית מאוד, ובכל מקרה (ליתר דיוק), לא מעניינת במיוחד בחייה האישיים.
ג'ולי סקסית בגלל הגוף שלה ובעיקר הפנים שלה, ופחות או יותר זהו. למונרו היה משהו שתפס את רוח התקופה, או רוח האשה באותה התקופה, או רוח האשה באותה התקופה כמו שגברים רצו לדמיין אותה, או איזשהי רוח, שהלך מעבר לעובדה שהיא היתה יפה וחתיכה וגם מוכנה לחשוף את גופה.
איפה היא בלונדה?
היא בלונדה ב"נערה בהפרעה" וב"החיים, או משהו כזה". עוד הבדל מהותי בין השתיים, מרילין מונרו הייתה כנראה שחקנית איומה (או כל כך טובה שכולם היו בטוחים שהיא איומה) והשתתפה בכמה שוברי קופות בחייה. אנג'לינה ג'ולי היא שחקנית טובה, טובה מאוד אפילו, אבל נושאת עמה קללה קופתית על כל סרט בה רואים את פניה.
כפי שהפינגווין ציין
בנערה בהפרעה, החיים או משהו כזה, עקיצה ב-60 שניות. אני חושבת שהיו עוד.
שנית, בלונד זה לא בהכרח = סקסי.
שלישית, רב האנשים שמסתכלים על ז'ולי במבט אוייקטיבי (לא אני, אגב, לפני שאתה קופץ) שמים לב שיש לה עיניים בולטות מדי, תחת רופס ועוד אי אילו איברים שמונעים ממנה להיות יפה "לפי הספר".
מה שיש לה בלי סוף זה סקס אפיל. וזו לא תכונה שקונים אצל מנתח פלסטי או אצל דיאטיקנית. יש בה פגיעות אינסופית שצרחה לשמיים בג'יה, נערה בהפרעה, אספן העצמות ואפילו בהחיים או משהו כזה.
יש לה כריזמה מטורפת. אי אפשר להתיק ממנה את העיניים.
וזה בדיוק מה שהיה למרילין מונרו.
אגב, ז'ולי אקטיבית מאוד? מאיפה הבאת את זה? מזה שהיא סוחבת את התינוק שלה על הידיים כל הזמן? כי לשחק לארה קרופטיות למיניהן לא הופך אותה לאקטיבית, אלא לשחקנית שמשחקת דמויות אקטיביות. ואם תקרא ראיונות אתה, תראה כמה היא סולדת מזה.
אם הכוונה לפעילות מינית, אז מונרו לא היתה פחות אקטיבית.
היא אקטיבית בכל מיני תנועות לשיפור העולם,
או משהו כזה. נוסעת אינסוף על תקן שגרירה של כל מיני דברים, ובראיון כלשהו היא אפילו אמרה שקריירת המשחק מפריעה לה באקטיביזם החברתי שלה, אבל מה לעשות – היא צריכה את הכסף.
איפה זה עומד בסתירה למונרו?
היא לא נסעה לבדר חיילים וכיו"ב?
ובל נשכח שהקריירה שלה היתה קצרה יותר מזו של ז'ולי.
יש הבדל קל כלשהו
בין לנסוע לבדר חיילים (אפילו אי אפשר לקרוא לזה אקטיביזם חברתי. זה בסך הכל כלי לקידום הקריירה), לבין להשתמש בקריירה כדי לקדם אקטיביזם חברתי.
אני לא חושבת שזה נועד לקדם את הקריירה.
אם את מחפשת מניע אנוכי, זה היה כדי להרגיש אהובה ונאהבת. היא אפילו אמרה את זה לג'ו דימג'יו אאל"ט.
נו? ודברים כאלה בד''כ מתורגמים ל''פגיעה'',
לעומת אקטיביזם חברתי, שמקושר עם נשים חזקות, שיודעות מה הן רוצות ועושות הרבה.
ז'ולי פגיעה
אולי צריך לקרוא דברים שהיא אומרת. אולי זה קשור להיכרות עם מספיק אנשים ונשים פגיעים שלרוב העולם קשה להבחין בפגיעות שלהם. לא יודעת.
אבל אנג'לינה ז'ולי היא ציפור שבורת כנף. אמנם בשנים האחרונות היא התגברה על זה, אבל שוב – בואו לא נשכח שהקריירה של מרילין היתה הרבה יותר קצרת מועד, וש"אבא הכריח אותי ללכת לאוסקר" קצת מחוויר בדירוג טראומות ילדות לעומת "אבא אנס אותי בקביעות".
השאלה היא לא אם היא פגיעה או לא,
אלא מה היא משדרת כלפי חוץ, ואיזה רושם היא יוצרת כלפי הקהל הרחב.
ובעיני מרבית האנשים היא לא נתפסת כפגיעה. את בעצמך רומזת שהיא מסוג האנשים שרוב העולם לא יבחין בפגיעות שלהם, כי אין להם מספיק ניסיון בדברים האלה. וזו השורה התחתונה.
כן, חשבתי על זה אחר כך
ואני מניחה שאת צודקת.
במקרה של מרילין היה לאנשים יותר קל לראות את זה.
אגב, לגבי השאלה של "טומב ריידר" – התשובה היא לא מסיבה אחת בלבד. אני לא רואה כזה סרט נעשה בשנות החמישים. מרילין מונרו היתה טעם של פעם. היא היתה משהו אחר מעידן אחר. היא נולדה בדיוק בתקופה המתאימה לה, ולכן לעולם לא הייתי רואה אותה בסרט כמו טומב ריידר.
(חוץ מזה שהיא דווקא גם ידעה לבחור תפקידים)
או, עכשיו, על זה אני *לא* מסכימה.
לא הייתי ממעריצי אנג'י, או מאלה שחושבים שהיא מתת האל לבני המין הגברי, עד שיום אחד ראיתי את "אספן העצמות", סרט בינוני למדי, ואנג'י הרימה מבט ויישרה פנים למצלמה. האישה מושלמת. כלומר, אני לא בטוחה איך הגוף שלה נראה, אבל יש לה פנים שפשוט ראויות לתואר "שלמות", הכל במקום הנכון, הכל סימטרי, כאילו מישהו פיסל אותה. היא לא האישה היפה יותר שראיתי מעודי, אבל היא בהחלט המושלמת ביותר.
היי, גם אני לא מסכימה
וגם לי זה קרה באספן העצמות (שאגב, ראיתי עם חברה בסינמטק בירושלים) ונסערת אמרתי לה במהלך הסרט, והרבה אחריו: מה זה? היא מושלמת! בלי איפור, עייפה, טרוטת עיניים – והיא פשוט יפהפיה!
אבל, כפי שציינתי, הרבה אנשים טוענים שהעיניים שלה בולטות ונפוחות, שהשפתיים שלה מפלצתיות ועוד דברים אחרים. שלא לדבר על בחור אחד שלא ידע מי זו כשהזכרתי אותה, וכשנסערת הבאתי לו תמונה, הוא הסתכל ואמר "טוב, היא לא מכוערת…" וזה הדבר הכי טוב שהיה לו להגיד עליה.
את בן אדם מוזר.
אבל זה בסדר, את בחברה טובה. :)
לא שאני חולקת על הטענה הזו
אבל מה בהודעה הזו שלי גרם לך להגיד את זה, אם אפשר לשאול?
חוץ מזה שאמרת שאנג'לינה ג'ולי לא יפה?
ברשותך, אפנה אותך למשפט הבא:
"מה זה? היא מושלמת! בלי איפור, עייפה, טרוטת עיניים – והיא פשוט יפהפיה!"
(מיקה, עין הדג, 2005)
האמת היא שאם נפרק את אנג'לינה לגורמים (מה שהפך לאחרונה לעיסוק די קבוע באתר), נקבל בעיקר תווי פנים של קריקטורה. העיניים בולטות, השפתיים רחבות, האף סולד. אלא שכאשר מחברים את הכל ביחד, התוצאה עוצרת נשימה.
ואגב (בהקשר לדיון ישן)
ממש לא אכפת לי אם השדיים שלה קצת נפולים, העיקר שהם שם.
תודה.
סתם סקרנות
מסתבר שהצלחתי לפספס את כל הסרטים שבהם היא בלונדה. ומעולם לא אמרתי שבלונד = סקסי.
ואין דבר כזה (לדעתי…) מבט אובייקטיבי על יופי, ובוודאי לא על סקס-אפיל. בכל מקרה, אני מסכים שיש לה כריזמה וסקס-אפיל, אבל אני בכלל וכלל לא מסכים שהיא נובעת מפגיעות אינסופית. ולראיה, הסרט שהפך אותה סופית לסמל סקס הוא לא ג'יה או נערה בהפרעה, אלא 'טומב ריידר', האנטי-תזה של דמות פגיעה. את יכולה לדמיין את מרלין מונרו בדמות הזו? לא מתפוצצים כמה ניורונים במוח רק מלכתוב את השאלה (לא לחשוב על זה, לא לחשוב על זה… איה!)
לגבי אקטיבית, ראי בהמשך. היא שגרירה של האו"ם, אם אני לא טועה. ולא, הכוונה לא היתה בכלל לפעילות מינית.
בנערה בהפרעה...
ממש לא תפסתי אותה ככזו מסכנה ופגועה. וינונה ריידר כן, אבל הדמות של אנג'לינה סתם היתה פסיכופטית. המצב שלה היה עצוב, אבל היא לא ממש התנהגה ככה.
מצד שני, את הסרט ראיתי ממש מזמן.
ראיתי לא מזמן את הסרט,
הגעתי בציפיות די גבוהות,
והופתעתי לגלות כמה הוא מיושבן; מין שילוב של האידיאולוגיה של קן הקוקיה (אדם, בשבילך: גם גופמן, אבל בצורה די דבילית) עם אווירת סיקסטיז כללית.
(שלא לדבר על סצנת שיא בלתי אמינה בתכלית). גברת ג'ולי לא עשתה עלי רושם גדול, והאמת – גם וינונה ריידר לא במיוחד.
אני תמה, האם זה רק אני?
יש חוות דעת טריות על הסרט?
אני ראיתי את הסרט
ממש מזמן, אבל הוא זכור לי כמיושבן כבר אז, ומאד לא מהנה.
חוץ מוינונה ריידר, נולדה מלאכית, היתה מלאכית, גם תמות מלאכית מן הסתם.
לי היתה זו הפעם הראשונה עם ז'ולי
והלכתי לסרט הזה עם אחותי, והלכנו בגלל ווינונה, ומהשניה הראשונה של ז'ולי על המסך, לא יכולתי לסבול את ווינונה יותר. בנשימה עצורה חיכיתי לעוד סצינה עם הבחורה המהפנטת הזו.
ספוילר לנערה בהפרעה
חוץ מסיפור התליה של בריטאני מרפי, שקצת התיישב לאחותי ולי לא טוב בהתחשב בנסיבות אישיות שרק קרו קצת לפני שראינו את הסרט, מאוד נהנינו.
אבל שוב, ז'ולי עוצרת הנשימה, והרעיון הכללי של נערות בהפרעה מאוד מדברים אלי, אז אולי אני משוחדת.
מבט לעתיד
ובקשר לפרס הראזי, אין לי עדיין מידע על מי יזכה, אבל Cursed של ווס קרייבן הוא בעל סיכויים לא רעים למועמדות.
נה.
הוא אולי ראוי למועמדות, אבל הוא לא עשה מספיק רעש. אף אחד לא שם לב שהוא קיים בכלל. כדי לזכות בראזי צריך גם להיות רע, וגם להיות בפרופיל מספיק גבוה כדי שאנשים ישנאו אותך כמו שצריך. אני מהמר על הרימייק של 'הפנתר הוורוד' עם סטיב מרטין (הוא טוב בהגשת טקס האוסקר, לא כל כך בבחירת סרטים). בטח גם 'לבד בחושך' אפילו לא יקבל מועמדות, פשוט כי ישכחו ממנו עד אז.
מבט לעתיד
אם כבר אנחנו בענייני נבואות, הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב בשנת 2005:
1. קינג קונג
2. מדגסקר
3. הארי פוטר וגביע האש
4. מלחמת הכוכבים: נקמת הסית'
5. מלחמת העולמות
('האריה, המכשפה וארון הבגדים' יצא רק רגע לפני סוף השנה, לכן עדיין לא ברור לאן יגיע. סבירות לא רעה שהוא יתעלה על אחת המלחמות, ואולי שתיהן).
נקמת הסית' יכניס פחות מהארי פוטר?
אנחנו מדברים על הפרק הסוגר של הטרילוגיה ה"ראשונה" מול הפרק הרביעי והבוגר בעלילות הארי פוטר. סרטי פנטזיה בוגרים בד"כ מכניסים פחות מאנשים עם לייט סייברים ויודה.
אולי
אבל סרטים על הארי פוטר בדרך כלל מכניסים יותר מסרטים על אנשים עם לייט סייברים ויודה. זמנו של 'מלחמת הכוכבים' עבר.
מבט לעתיד
רוצה נבואה? קינג קונג יהיה מועמד לראזי, ולחמישה אוסקרים טכניים.
משום מה, יש לי תחושה ממש רעה בנוגע אליו.
מאידך, תהיה לו תחרות ראויה מצד Doom.
ואת ההוגו, נראה לי ברור מי יקח.
מבט לעתיד
רגע. רק רגע אחד בבקשה. ההוגו לא יהיה פשוט כל כך. אז נכון שלמדריך הטרמפיסט יש את הטריילר הכי-הכי אי פעם, אבל מולו יתמודד ניל גיימן. עשוי להיות מעניין.
בעיקר כי כולנו יודעים שכשניל גיימן מועמד להוגו,
אפילו אם מדובר בפתק שהשאיר לאשתו בו הוא מבקש שתכבס לו את הגרביים, הוא זוכה בהוגו.
כי רק ניל יכול לכתוב *כזה* פתק!
והפעם יש לו גם את דייב לצידו. אם אנחנו מדברים על אותו הטריילר (הבאמת מקסים) – הוא מאוד דייב.
מתוקים, מה עם הסאונדטרק?
'למצוא את ארץ לעולם-לא' זכה
בפרס הפסקול המוזיקלי הטוב ביותר, אם זאת היתה השאלה.
הרשימה המלאה (מתוך מדור-הלינקים-שאיש-לא-לוחץ-עליהם):
http://www.fisheye.co.il/static/oscarwinners2005.html
אני דווקא *כן* לחצתי
תרגיש בנוח בזה שלפחות בן אדם אחד נכנס כמעט קבוע לבדוק מה יש שם, בלינקים האלה…
והזוכים באוסקימורון...?
אוקיי, אז אני מניח שלא אני זכיתי – פשוט כי לא קיבלתי אימייל!
אבל אולי בכל זאת תוכלו להפנות אותי לאן שרואים את שמות הזוכים והתוצאות שלהם?
הרשימה תפורסם מאוחר יותר הערב.
רשימת הזוכים באוסקימורון עודכנה
והזוכים יקבלו הודעות אישיות בדואר אלקטרוני בקרוב. אני חייב לציין שהיכולות הנבואיות של הזוכים בשני המקומות הראשונים מדהימים באמת.
אמנם זה לא אני שהגיע למקום השני
אבל לפחות השם שלי.
נו טוב…
מז''ט לזוכים
אני אגב לא זוכר בכלל למי/מה הצבעתי בכלל. יש אפשרות לבדוק ולשלוח לי? (במייל/פה/איפה שנח) רק שאני אדע אם אני יכול לטפוח לעצמי על השכם ולומר "פששש! הייתי קרוב" או לחילופין "דאם! מה לעזאזל חשבתי כשסימנתי את אנט בנינג?!"
מז''ט לזוכים
תגידו, איפה לעזאזל אתם רואים את הזוכים?!
ארמ, בסוף הכתבה.
מקום טוב באמצע
יש לך 7 ניחושים נכונים. ומה לעזאזל חשבת כשסימנת את אימלדה סטונטון? (סתם. ניחוש טוב).
אווו, תודה
הו, גם אני סימנתי אותה!
(וזה בערך הדבר היחיד שאני זוכרת מהטופס שלי)
אני לא זוכרת אם צדקתי בחמישה או שישה,
אפשר לדעת?
רשימת הזוכים באוסקימורון עודכנה
מתוך סקרנות- מה היה הניחוש הטוב ביותר בשאלת שובר השוויון (מבין כל המשתתפים)?
בכנות, אני לא יודע.
לבדוק את זה יצריך יותר מדי עבודה.
אני בהלם מוחלט!~
ממש ככה, עם גל קטן כזה אחרי זה. למה אף אחד לא ספר לי? אז היו לי יומיים מטורפים ולא היה לי זמן לבדוק מה עלה בגורל ניחושיי… אבל איזה כיף לגלות!
תגובה נוספת בהמשך (עדיין בריצה). ורק שאלה – חולצת עין הדג היא קיצית או ארוכה?
אני בהלם מוחלט!~
הגולשת המקרית ג'יי האמיתית היא לא במקרה יעל סיוון, המוכרת יותר כ'יעל מבקרת (ב)קולנוע?'
היא כן
כל כך קרוב...
אם רק הטייס היה זוכה ב2 הקטגוריות היחדות שבהם הוא היה אמור לזכות…
אדיר.
מזמן לא קראתי ביקורת כ"כ מצחיקה.
מה הבעיה בלהודות לעו''ד?
מה הקשר בין העו''ד להופעה שלה בסרט?
שהיא כמעט ולא הייתה?
ואוו...(מחמאה ישירה)
קצת באיחור אבל בהחלט מגיע:
זה הסיקור הכי טוב שראיתי עד היום ועוזר לכל מי שלא הצליח לשמור על ערנותו.
נשפכתי מצחוק.. תודה לך רד פיש ולילה טוב לכולם!
נ.ב גם הפעם נרדמתי לפני שהכריזו את האוסקר
נו טוב מזל שיש את עין הדג…
תודה רבה. וגם לכל המחמיאים האחרים.
ובאיחור אופנתי של חודש...
שמתי לב שזכיתי במקום השלישי!
אני כולי מתרגש, ורוצה להודות לאבא, אמא, ולמאמן כושר כמובן!
שנה הבאה- מקום ראשון!
אני עדיין לא מבין איך השיר שזכה זכה.
הוא גם התחרה נגד שיר מדהים מ"שרק 2" וחשוב יותר נגד יצירת המופת ששרה ביונס, וגרוע מזה, השיר שזכה הוא לא פחות מאיום ונורא.
כריס רוק דרך אגב היה מאוד מצחיק, הוא היה מצחיק בהרבה מג'ון סטיוארט ומזה שהיה שנה לפניו.
זה לא שיר של ביונסה.
זה שהיא שרה אותו בטקס לא אומר כלום. מזמינים הרבה זמרים לשיר בטקס את השירים שמועמדים לפרס השיר. לא כל כך הגיוני שזמרת From the block תשיר בסרט על מקהלת ילדונים צרפתונים.
מי אמר לך שאני לא יודע את זה?
יש לי אפילו את השיר המקורי מהסרט במחשב, וללא שום קשר לביונסה השיר פשוט ענק וזה שהלחין אותו גאון (לדעתי!) אומנם אני כן מסכים שביונסה משפרת אותו בהרבה, אבל בכלל המנגינה של השיר מדהימה, ואומנם הוא בצרפתית (האומנם?) אני יכול לשיר כמה משפטים ממנו. השיר שזכה הוא ללא כל ספק גם בהופעה שלו באוסקר וגם במקור זוועה, אני שונא אותו, אין לי מושג איך הוא זכה, למעשה ברגע שראיתי את הטקס בכלל לא הבנתי איך הוא מועמד, הם יכלו בקלות לשלוף שיר טוב מסרטי דיסני ועוד כשהוא זכה הייתי בהלם.
לאלו שמעוניינים, הנה השיר בביצועה של ביונסה.
http://youtube.com/watch?v=iRoFIUocpWY