במקור: Jay and Silent Bob Strike Back
תסריט ובימוי: קווין סמית'
שחקנים: ג'ייסון מיוז, קווין סמית', אשתו של קווין, הבת שלו, בן אפלק, ג'ייסון לי, מאט דיימון, אלייזה דושקו, קארי פישר
מכירים את הבדיחה על החרש וההומו? אתם יודעים, כשאתם אומרים "לא." ואני אומר "מה? לא שמעתי אתכם?" ואז שנינו צוחקים? מכירים. ואני כבר יכול לשמוע את אלה שלא צוחקים. כי הבדיחה הזאת, מה לעשות, היא ישנה, זולה ועל חשבון המאזין. בדיוק כמו 'ג'יי ובוב השקט מכים שנית'.
ולפני שעדת מעריצים שרופים רודפת אחרי אל מחוץ לאתר, אני חייב להבהיר: אני אוהב את קווין סמית'. אני חושב שקווין סמית' גאון קולנועי ובן-זונה ממולח. יותר מהכל, אני ממש רוצה להיות קווין סמית' (או ג'ון מלקוביץ', אם יתאפשר), כי מהסרט הזה אפשר להבין דבר אחד: סמית' נהנה על הסט. סמית' עשה חיים משוגעים.
הוא נהנה לכתוב לבן אפלק מונולוג שמחקה את מה שהמבקרים אומרים על סמית' עצמו ("הוא חייב להתבגר כבר") ולשלב אותו בסרט ילדותי, מלא בדיחות נמוכות והומור פיזי; הוא נהנה לשלב את הבת שלו בסרט בתפקיד סיילנט בוב הצעיר; הוא הגשים חלום ילדות: ניהל קרב ארוך בחרבות-אור וקיבל על זה כסף! והכי חשוב, הוא מספיק נחמד לשתף אותנו. כמובן, אם רק נהיה מוכנים לבוא.
וזאת בעצם השאלה שמופנית כאן לצופים: עד כמה הם מוכנים להיכנס לעולם העקום של סמית'. לא מדובר על סיספונד של כל האלמנטים המשונים בעלילה (ואנים שמופיעים משום מקום מתחת לפנסי רחוב, פריצות בקלי-קלות למעבדה שמורה היטב וכד'), אלא על הצורך להתרגל להצגת כל אירוע – מהפשוט ועד המסובך ביותר – מזווית הראייה של ג'יי ובוב – צמד מוכרי סמים אהבלים שלא עזבו כמעט מעולם את ניו ג'רזי, ומבלים את הזמן (בסרטיו הקודמים של סמית') בעיקר בחיפוש זיונים ועשיית צרות. ג'יי (ג'ייסון מיוז) לא מפסיק לשפוך מפיו גסויות, ובוב (סמית' עצמו) שותק ועושה העוויות. אבל בסרט הזה הם לא מגוחכים יותר מכל שאר הדמויות, ועל כן מצליחים לזכות באמונו של הצופה. את הקהל הליברלי והאינטליגנטי שלו מרגיע סמית' בקריצות עדינות מעל לראשם של שני האהבלים: אנחנו לא באמת צוחקים על הומואים, הוא לוחש, אנחנו צוחקים על אנשים שצוחקים על הומואים. כמו אמן סטנד-אפ מוצלח, סמית' יורד בראש ובראשונה על עצמו, ומייד אח"כ על הקהל באולם (ובכלל).
עם הזמנה כזאת לא יכולתי שלא לבוא. הלום ומבולבל נגררתי עם ג'יי ובוב במסעם לאורך היבשת כדי לעצור את הפקת הסרט המבוסס על דמויותיהם. התאהבתי, יחד עם ג'יי, בג'אסטיס (שאנון אליזבת') ותיעבתי את שלישיית השודדות/לוחמות לזכויות בע"ח שהגיחה מסביבה ולא הפסיקה לנטוף הורמונים וסצינות מ'המלאכים של צ'רלי'; חטפתי התקפי צחוק אפילפטיים כשמרשל מגוחך לענייני חיות בר (וויל פרל) הצטרף למרוץ אחרי צמד השלומיאלים והחיה שברשותם והחזקתי להם אצבעות כשחדרו להוליווד בדרך-לא-דרך ועברו דרך סדרת פארודיות על סרטים פופולריים לפני שהצליחו, כמובן, להרוס כל מה שבסביבתם.
נכון שמדובר בהומור נמוך למדי, וכן – יש קצת יותר מדי ירידות צפויות על סרטים צפויים (שוב 'מטריקס'? לא נמאס?), אבל פעם אחר פעם מצליח המוח המעוות של סמית' ליצור סיטואציות כל-כך מעוותות עד שגם אניני הטעם שבינינו יזרקו את הראש לאחור ויפרצו בצחוק משחרר. מהבחינה הזו, 'ג'יי וסיילנט בוב' מזכיר לפעמים את מל ברוקס במיטבו, וזה עוד בלי להזכיר את הבונוס למעריצים הנאמנים בדמות הערות עוקצניות המכוונות אל סרטיו הקודמים של סמית'. מומלץ בחום לצפות לפחות בשלושת הסרטים הראשונים של סמית' לפני הכניסה לאולם, אבל לא חייבים. הסרט מכיל מספיק הומור "פשוט ולעניין" ופארודיה ישירה על סרטים הוליוודים ידועים כדי לשעשע גם את מי שחושב שקווין סמית' הוא אחיו האבוד של קווין בייקון.
אבל האם זה כל מה שיש? ממל ברוקס אנחנו לא מצפים ליותר משיצחיק אותנו. אבל לקווין סמית' יש רקורד של מי שכותב ומביים סרטים אינטליגנטיים, עם מסר חודר על מערכות יחסים, מין ותרבות הצריכה (שלא לדבר על הוקי, קולנוע, וניו ג'רזי). אפילו 'עכברושי הקניונים', סרטו הפשוט ביותר של סמית', הכיל מספר לא מועט של מונולוגים פילוסופיים. ובסרט הזה – יוק. מדי פעם אפשר לזהות את המגע העדין של סמית', למשל בסצינה מרירה-מתוקה שבה מנסים ג'יי ובוב להיכנס לפוזה האהובה שלהם מול חנות מכולת חדשנית אי-שם במערב, ופשוט לא יכולים להסתגל. הוליווד הוליווד, אומר לנו סמית', אבל אין כמו בבית. חמוד, נוגע ללב – ותופס בערך חצי דקה מהסרט. כל השאר, מה לעשות, גאגים זולים (אך מצחיקים בטירוף), בדיחות פנימיות (מצחיקות עוד יותר) וקריצות לעולם האמיתי (שהוא, אם תאמינו לסמית', הכי מצחיק).
בסרטים הקודמים ג'יי ובוב היו על תקן ליצנים בלבד, כך שמסרט בכיכובם אי-אפשר לצפות שיהיה עמוק. סמית', נאמן עד הסוף להיגיון העקום של העולם שלו, דאג לתת לג'יי ובוב כל-כך הרבה דקות מסך, עד שאפילו המעריצים השרופים ביותר יבינו שאין לשניים כבר מה לומר, ולא יעזו לדרוש ממנו להמשיך את הסאגה (ואם כן – סמית' יבוא וירביץ להם).
וזו, אולי, האמירה החזקה ביותר של הסרט. ג'יי ובוב השקט גומרים בו את הקריירה. דווקא בכניעה הטוטאלית שלו לצמד המסטולים, מצהיר סמית' שהוא עומד לעשות דבר שרוב הדמויות בסרטים שלו מתייחסות אליו בחרדה עמוקה: להתבגר. סמית' משאיר מאחוריו את ג'יי ובוב, סוגר את ספר הקומיקס וממשיך הלאה, ולנו לא נותר אלא לבוא אחריו – או לברוח בצעקות מהאולם.
איני חושב שהברירה קיימת, כפי שאה
שאתה מציג אותה.
אין כאן – "האם נרצה להצטרף לקווין סמית', ג'יי, וסיילנט בוב". הבחירה לא בידינו.
מי שראה את הסרטים הקודמים, ואהב – איני מאמין שהוא יוכל לא להנות מהסרט.
מי שלא ראה את כל הסרטים המוקדמים, לא יבין מה רוצים ממנו. ובאמת, כמה בדיחות פיפי-קקי אפשר?
אז כן, הסרט מהנה, למי שיודע על מה הוא צוחק.
למי שלא יודע – אני לא בטוח שכדאי להתאמץ.
ואיפה הממסד שיבוא ויטען שהסרט דווקא אינטיליגינטי?
איני חושב שהברירה קיימת, כפי שאה
כסרט שסוגר את הבאסטה על אסקיו ויו, הוא מתנהג בדיוק כמצופה.
כל הסרט הוא קריצה אחת גדולה, שמיועדת אך ורק למי שראה את כל הקודמים. זאת הנחת העבודה של הסרט. לא מדובר בסרט של בדיחות פלוצים, מדובר בפיתוח דמויות. מה לעשות, אלו הן הדמויות.
והיות והשם של הסרט נשמע איום ונורא בעברית, אני מציע לקרוא לו רקוויאם לסנוץ'.
סוגר?
האם נאמר שהחברה נסגרת? האם היא תפסיק להפיק סרטים? הרי לא רק סרטיו של מר סמית' הופקו שם.
לפי מה שהבנתי
מהאתר המושקע של ויו אסקיו, רק סרטיו של קווין סמית הופקו שם. אם לא הבנתי נכון, איזה עוד סרטים הופקו שם?
האמת, שהשניצקליין בעכבר העיר הפחיד אותי מאוד וכמעט גרם לי לא ללכת לסרט, אבל עכשיו באה הביקורת המעולה שלך, נונין, ושכנעה אותי שבכל זאת כדאי.
לפחות עוד סרט אחד שאני
יודע עליו, וסביר שיש גם אחרים.
http://film-411.com/A_Better_Place/
כמובן, גם הבמאי\תסריטאי של הסרט הוא אחד מהחבורה של קווין סמית'. אם כבר יש לך חברת הפקות? לא תנצל אותה עבור חבריך?
אה, הנה משו ברור יותר -
http://www.newsaskew.com/summaries/otheraskew.shtml
טוב, אז אם כבר נתת את הלינק הזה
אז יש שם עוד כמה סרטים וביניהם, היתכן? גם ויל הנטינג! (או שכל הקשר שלו לוויו אסקיו הוא דרך צמד רעים?)
אני קראתי את מה שבלינק. ואת?
(אני סתם עצבן אחרי יום קשה. את רשאית להתעלם ממני.)
אתה קיפוד משקיען ואלמלא
היו לך קוצים הייתי טופחת על כתפך לאות ההערכה על ההשקעה.
תרשה גם לי לנצל את תירוץ השעה המאוחרת ולהעיר שבשעה כזאת, עם מסך כזה (לא רואים טוב את הכתב באתר הזה במסך הדפוק שלי) ועוד באנגלית, לא ממש הבנתי על מה הוא דיבר.
בכל מקרה, קלטתי שהוא הפיק עוד סרטים לעוד חברים שלו (ואפילו לדנטה היקס!), ככה שתראה שדי קראתי את רוב השו"ת.
שוב תודה על זה שאתה עונה על כל השאלות המעצבנות שלי.
לך לישון.
לילה טוב.
טוב, אז אם כבר נתת את הלינק הזה
תודה!
כל המציל נפש אחד משניצקליינים, כאילו הציל עולם מלא.
ואם הביקורת שלי עשתה זאת – על אחת כמה וכמה.
תודה.
סוגר?
הכוונה היא בסגירה של ה"יקום" של ג'רזי. לא רק ג'יי ובוב יעלמו מהנוף, גם דאנטה היקס, רנדל גרייבס, בינקי, הולדן, וכל השאר.
איזו פואנטה לא הבנתי?
אתה די חוזר על מה שאמרתי, פרט לתחושה שלי שהסרט היה מצחיק גם מי שאינו ממעריציו השרופים של סמית'. אין לנו דרך לדעת את זה בוודאות כי אני, אתה ורוב המגיבים כאן *כן* מכירים את סרטיו הקודמים של סמית'. אני חושב שהסרט היה מצחיק (במידה מסוימת) גם למי שלא מכיר את סמית', בטח יותר מצחיק מקומדיות 'רוד טריפ' דומות, ויש לא מעט תגובות בימד"ב מאנשים שחושבים כמוני. אתה חושב שלא וזו זכותך, אבל עד שלא נעשה ניסוי לא נדע.
בשאר הדברים אתה מסכים לחלוטין עם הביקורת – מה שגורם לי לשאול את השאלה שבכותרת.
אני ראיתי רק את דוגמה חוץ מזה.
ועדיין נהנתי מאוד מסרט מצחיק ביותר.
אז זהו...
שהיית נהנה הרבה הרבה הרבה יותר אם היית רואה את כל הסרטים קודם ומכיר את ההיסטוריה
אני מאמין לך.
אבל איפה אני משיג את שאר הסרטים?
ב
הוקי?
מה עם סקיבול?
והנה הביקורת שלי...
שלא פורסמה כי לא הייתה מצחיקה, ומכיוון שאני חולק על נונין בלא מעט נקודות, אני חושב שהיא שווה פרסום:
כל צופה טלויזיה אדוק מכיר את התופעה ששמה "פרקי סיום". פרקים אלה הם בדרך כלל פרקים שמגיעים אליהם בציפיות גבוהות מאד, שלפעמים מתגשמות במלואן (פרק הסיום של המופע של לארי סאנדרס הוא דוגמה מצוינת לפרקים כאלה), ולפעמים, איך נאמר… לא (סססיינפלד).
למרות שחמשת הסרטים הראשונים של קווין סמית' אינם בדיוק סדרה, ג'יי וסיילנט בוב מכים שנים הוא, יותר מכל, פרק סיום של סדרה, סדרת הסרטים בהם הופיעו צמד הדמויות שהחלו את דרכם כמטרד מחוץ למכולת וספריית הוידאו במוכרים בלבד, סייעו לגיבורי עכברושי קניונים להשיג את חברותיהם, כיכבו בקומיקס שכתבו גיבורי צ'ייסינג איימי, והצילו את העולם בדוגמה – צמד סוחרי הסמים ג'יי ובוב השתקן.
בדבר אחד לפחות, זוכה ג'יי ובוב השתקן מכים שנית לציון הגבוה ביותר האפשרי – עמידה בציפיות. כחובב סרטי קווין סמית', היו לי ציפיות מאד מסויימות מהסרט הזה. גם מטיבו (יהיה מצחיק), גם מהתוכן שלו (ג'יי ובוב, בוב וג'יי, וכל דמות עבר שבאמת אהבנו), וגם, בעיקר, מאיך ארגיש בסופו (עצוב שנגמר, שמח שנגמר ככה).
כי זהו פרק סיום כמו שצריך. מי שאוהב את הסדרה, זוכר פרטים, ואולי אף עשה מרתון סמית' לפני הצפייה בסרט, יהנה מהסרט מאד. צופה סמית' מושכל יקבל כאן סרט שבאמת משלב את הדברים הטובים ביותר בכל סרטיו של סמית', ואף מוסיף לפנתיאון הדמויות והרגעים של סמית'.
אחת התוספות המשמחות ביותר היא וויל פרל, שניתן אמנם לקטלג אותו כ"עוד פליט של מוצ"ש בשידור חי שמנסה להפוך לשחקן קולנוע", אבל חייבים להודות שהוא מצחיק, ודמותו כסוכן הלא יוצלח, שלא לומר אידיוט, מהסוכנות הפדרלית לפיקוח על בע"ח מחזיקה על כתפיה את האמצע הקצת בעייתי של הסרט. דמות איש החוק הלא יוצלח היא אמנם קלישאה חבוטה, אבל פרל מצליח להפיח בה חיים, עם דמות שניחנה בבטחון עצמי בלתי נלאה, בורות אינסופית, וטמטום מוחלט.
הבעיה בפרקי סיום של סדרות, היא שקצת קשה לפתוח את צפייתך בסדרה דווקא בפרק זה, שמכוון כל כך לצופים הקבועים והנאמנים של הסדרה. גם כאן, ג'יי ובוב מתפקד כפרק סיום קלאסי. צופה שלא שולט בחומר, עלול לקבל את הרושם שקיבלו כמה וכמה מבקרי סרטים אמריקאים – סרט טפשי. מצחיק, אבל טפשי. מעין אמריקן פאי למתקדמים, רושם שמחוזק על ידי נוכחות מאסיבית של הקאסט של הפאי (נדיה בתפקיד נשי ראשי, סטיפלר מופיע לרגע, וגם דופק הפאי בכבודו ובעצמו נותן הופעת אורח עתירת לעג עצמי). כשג'יי ובוב הולכים לביתו של הולדן מקניל, גיבור צ'ייסינג איימי (ופרל הארבור, אבל אני חושב שכולנו מעדיפים לנסות לשכוח את זה), קבלת הפנים שהם זוכים לה עשויה להותיר את בתול הסמית' תוהה האם זהו סימן מוקדם לאשפוזו של אפלק בגין אלכוהוליזם, בעוד שצופי סמית' מנוסים יזהו את מילותיו כציטוט מדויק של שורותיו הראשונות של ג'יי בצ'ייסינג.
אני מניח שאין ברירה אלא לפרט מעט על מה קורה בסרט, אז הנה: ג'יי וסיילנט בוב מגלים לתדהמתם שנעשה סרט המבוסס על הקומיקס שמבוסס על דמויותיהם (אותו קומיקס שנמצא במרכז צ'ייסינג איימי). לזוועתם, הם מגלים שעובדה זאת גורמת לאנשים באינטרנט ללכלך עליהם (שהרי האינטרנט, על פי הולדן מקניל, הוא "אמצעי תקשורת עולמי באמצעותו יכולים אנשים לרדת יחדיו על סרטים". נשמע למישהו מוכר?) והם מחליטים שהדרך היחידה לעצור אותם היא למנוע את עשיית הסרט. הצמד יוצא למסע לרוחב ארה"ב, על מנת להגיע להוליווד תוך שלושה ימים (שמונה, על פי החישוב של ג'יי) ולעצור את הסרט. בדרך, כמובן, הם עוברים הרפתקאות, מוצאים אהבה (טוב, ג'יי מוצא אהבה), את הקוף שהובטח בסוף של צ'ייסינג איימי, ורפיוטיישן כטרוריסטים מסוכנים.
כפי שהוזכר קודם, יש לסרט אמצע בעייתי. לאחר הפתיחה שתשובב את נפשו של כל חובב סמית', וההתחלה המבטיחה של מסעם, יש עשרים דקות בינוניות אי שם באמצע, שאמנם חשובות להמשך העלילה, ובעיקר כהכנה לבדיחות מוצלחות יותר בהמשך, אבל הן טיפה מייגעות.
אבל חצי השעה האחרונה של הסרט, מהרגע שגיבורינו מגיעים להוליווד, היא תענוג טהור. סמית' משלח חיצים מושחזים בהוליווד, בתקשורת שמסקרת אותה, בחבריו וגם בעצמו. מהסט של ויל האנטינג II ועד הסצנה הבלתי נשכחת עם מארק האמיל, מדובר בחצי שעה שהייתי צריך להיות דיוויד מאנינג כדי למצוא עבודה סופרלטיבים הולמים.
הסרט הזה נעשה במוצהר כשיר אהבה לאוהביו של סמית' (וחמשיר שטמה לשונאיו, בעיקר המקוונים, אבל לא נספיילר מעבר למה שספויילר בטריילר), וככזה הוא מושלם. בפני עצמו הוא עדיין מצחיק, יש בו את כנופיית הנשים המגניבה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע (וזה המקום לומר – אלי לארטר היא סיבה מצוינת לצפות בסרט, למרות דקות המסך המעטות שלה), והוא בהחלט שווה צפייה.
אבל תעשו לעצמכם טובה, תקפצו לספריית הווידאו או הדוויד הקרובה למקום מגוריכם ותצפו בארבעת סרטיו הקודמים של סמית', במיוחד השלושה הראשונים, ואם יש לכם כוח, זמן וכסף, אז גם בששת פרקי הסדרה המונפשת (והשווה בפני עצמה). הנאתכם מג'יי ובוב תוכפל.
מסכים לגמרי
בקשר לפרק האחרון של לארי סנדרס, זתומרת.
את ג'יי ובוב עוד לא ראיתי.
אמצע בעייתי זה...
האנדרסטייטמנט של העשור במקרה הזה. גם אני נהנתי מהסיום הפארודי המדהים וקצת פחות מהפתיחה, אבל ה"אמצע" היה מחריד! רצף בלתי-נגמר של בדיחות זולות וצפויות, עשרות פעמים של מילת ה-פ', עלילה אידיוטית… אפילו הגג על חשבון המלאכיות של צ'ארלי נמאס אחרי הפעם החמישית.
לדעתי הסרט רק ירוויח אם יתחילו אותו בדקה שבה ג'יי ובוב מגיעים למיראמקס.
יש בזה משהו.
אני אישית ראיתי את הסרט כבר קרוב לעשר פעמים, ובתור צפייה שנייה-שלישית-רביעית… האמצע באמת שיעמם אותי, אבל בצפייה ראשונה, הקטעים הנ"ל (ואחרים) באמת היו מצחיקים.
הקוף שהובטח היה בסוף מולארטס:)
תזכיר לי איזה קוף?
אני זוכר דווקא את הקוף מהסדרה המצויירת.
כל הזמן ציפיתי שהם ילמדו את הקוף לעשן.
בקרדיטים של מולראטס...
איפה שמראים מה קרה עם כולם, מראים את ג'יי ובוב עם קופה (שעליה מופיעה הכיתובית "סוזן"), וכתוב "וג'יי וסיילנט בוב? זה סיפור אחר"
ולסיכום, בואו נסכים ש...
צפיה בסרטים הקודמים אינה *הכרחית* להנאה, אבל בהחלט מוסיפה לה.
והקשר מובן.
ביקורת חביבה ומעניינת
וללא ספק לעולם לא הייתי מעז להתחרות במימסד על ההבנה בסרטי קווין סמית' (ואגב: לא הצלחתי לזהות בין הלינקים לינק לכתבה של המימסד ב'עין הדג' על קווין סמית'. אני חושב שמין הראוי לתת לינק כזה).
בכל אופן, אינני חושב שיש בינינו כזו אי-הסכמה, היא מתמצית בעיקר בשאלה ההיפותטית: האם הסרט מצחיק גם את מי שאינו מעריץ.ועל זה כבר דנתי בתשובה לעמית.
פרט לכך אני מסכים לרוב מה שנאמר פה.
בטח ששמנו
הלינק השלישי: קווין סמית' מכה שנית.
קבלו ח''ח. וסליחה.
אם לא פרסמו את הביקורת שלך...
אז למה בכל זאת אנחנו מקבלים אותה אם חכמינו ישבו כל הלילה והחליטו שהיא לא מספיק טובה בכדי להופיע כאן?
וזה לא ברוע, זה בפליאה כנה..
שטויות.
אז משיקולי עריכה הביקורת לא מופיעה בתור ביקורת "רשמית", אז מה? ואת התגובה שלך, שלחת אל עורכי האתר לאישור לפני שפרסמת? בתגובות כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה, בלי בקרת איכות (בהסתייגויות מסוימות – און-טופיק, סימני פיסוק וכו').
חוץ מזה, לא תמיד כשביקורת לא מתפרסמת זה בגלל שהיא "לא היתה טובה מספיק". לפעמים פשוט הגיעה ביקורת (לדעתנו) טובה יותר. לפעמים (כמו במקרה הזה) הביקורת טובה בהחלט, אבל לא מתאימה לרוח האתר. זה לא צריך להפריע לאף אחד לפרסם אותה כתגובה.
אהמ.
אנשים יכולים לכתוב מה שבא להם בתגובות (כל עוד זה עומד בכללים כתיבה נאותה, לא מכיל קללות, וכו'), אבל אני קצת מסתייגת מקופי-פייסט אוטומטי של ביקורת שלמה לתוך תגובה כתובה.
במקרה הספציפי הזה – הביקורת של הממסד שונה מספיק מזו של נונין. אבל אני רוצה להעיר משהו לאנשים שהביקורת שלהם לא התקבלה ומעוניינים לפרסם את הגיגיהם כתגובה: תעשו טובה, תעשו לעצמכם עריכה מינימלית – תיאורי עלילה אפשר להוריד (הם כתובים ממילא בביקורת "הרשמית"; אם דעתכם על מוטיבים שונים בסרט (שחקנים, עלילה, וכו') לא שונה מהותית ממה שנכתב בביקורת – לא חייבים לכתוב אותה באריכות ובפירוט; ואפשר גם לקצר פסקאות שלמות המכילות תיאורי אווירה (איך הגעתם לסרט, מי אמר למי ומתי, מה אכלתם, ואיך קוראים לסדרן).
אהמ..תודה
תודה לונג ג'ון…לזה התכוונתי ביקורת על הביקורת…לא התכוונתי לנסות לשלול זכות ביטוי, או לקטול ת'ביקורת…
(ולא צריך להעלב כאילו ביצעתי רצח עם…)
אר, אם יורשה לנטפק מעט-
להיעלב מרצח עם?
הממ...יש בזה משהו
חשבתי על זה
ו-וואלה צודק
זה טיפשי וקטנוני להעלב מרצח עם…
''רצחתם את עמי! הקזתם את דמי!
זה היה ממש מגעיל מצדכם, נעלבתי."
ביצעתה גם ביצעתה
אותך לבלגיה.
בלגיה היא המילה הגסה ביותר ביקום
נאמן עלינו דוגלאס אדאמס.
(אז מה אם בסוף זה לא נכנס לסרט)
האמת, כל הדברים שנחתכו
מהגרסה הסופית, שהיו בגרסה שהורדתי מהרשת בזמנו היו שווים, והוסיפו לסרט. וגם הוויס אובר המקורי בקטע של כוכב הקופים היה טוב יותר (ומכוון יותר למעריצי סמית') ממה שהיה בסרט הסופי.
לא הבנתי.
סיילנט בוב אהבל?
ג'יי וסיילנט בוב מופיעים בכל הסרטים רק על תקן של ליצנים?
יש משהו שפיספסתי?
כלומר, בסדר, לא ראיתי את הסרט, ואם לשפוט לגבי ההיסטוריה שלי בשנה-שנתיים האחרונות, יקח עוד כמה זמן עד שאני אראה אותו (בפעם האחרונה שהלכתי לקולנוע זה היה ל"מומיה 2", ויצאתי אחרי רבע סרט. לפרטים נוספים פנו לביקורת כאן בעין הדג).
א-ב-ל – ראיתי את הקודמים. הייתי בסמית' קון. קיבלתי הרצאות מלומדות מפי הממסד האפל (המומחה המקומי שלנו לענייני קווין סמית'). אני לא יכולה שלא לחשוב שממש פספסת כאן.
ראשית – סיילנט בוב הוא לא אהבל. עד כה, בכל סרטי קווין סמית שראיתי, בכל סרט יש לו לפחות משפט אחד מלא תובנה שמרכז את המסר של הסרט, או לפחות ממקד אותך עליו. חוץ מזה, לעניות דעתי, הוא מצטייר כדמות אינטליגנטית בהחלט, מאחורי המסווה השתקני והטמבלי שלו.
ובאשר ל"תפקיד הליצנים ותו לא" – סליחה??? מה עם "מקדמי עלילה"? מה עם "ממקדי עלילה"? מה עם "מדקמי עלילה"? (אה, לא, אין מילה כזו). הרי ג'יי וסיילנט בוב ממלאים תפקיד מהותי מאד פחות או יותר בכל סרטיו של סמית, במתן מוקד, דחיפה, כיוון, משמעות, קונטרסט או הגחכה מכוונת לעלילות הסרטים שלו. למעשה, הסרטים של קווין סמית' לא היו מצליחים להגיד את מה שהם אומרים בצורה כל כך ברורה וחדה בלי ג'יי ובוב שנותנים להם את הפוקוס בנקודות הנכונות. ופתאום, בהנף מקלדת אחד, הם הפכו ל"אתנחתא קומית"?
מישהו משנינו לא ממש הבין את הסרטים של קווין סמית'. יכול להיות שזו אני, יכול להיות שזה אתה. אני לא מתחייבת כאן לכלום, כי זה באמת היה יום ארוך ומעייף.
גם אני לא הבנתי.
פרט לנאום של בוב בצ'ייסינג איימי, איך הדברים שאמר בסרטים האחרים מיצו את המסר של הסרט?
לפי השיטה הזאת
(הגעה לממסקנה, ורק אז להתאים אותה לעובדות), אז כן, בדרך מוגבלת משהו זה אכן המסר של הסרט.
אבל אם כך – סיילנט בוב כלל אינו שנון.
השיטה הזאת
עובדת מצוין גם בחיים (בעיקר בוועדות חקירה, אבל גם בעבודות סמינריוניות). תנסה.
לא שנון? תנסה אתה לתמצת סרט של שעתיים בשתי מילים!
No ticket לא נחשב
הקטע הוא חיקוי כמעט מדוייק מסצנה מ"אינדיאנה ג'ונס והגביע הקדוש" כאשר אינדי מעיף את הקצין הגרמני מהצפלין.
זה לא חיקוי
זה הומאז' לאינדיאנה ג'ונס. ההומאז' אפילו גדול יותר, אם זוכרים שהוא מהווה 66.6% מסך כל הטקסט של בוב בסרט.
אפשר הסבר קצר
לחלק של ה- 66.6%?
שני שליש:
(ספוילר למילותיו של בוב, אם למישהו אכפת)
אתם, כמובן, מוזמנים לתקן אותי.
את החלק הזה הבנתי.
או לפחות שני שליש ממנו… התכוונתי מה הקשר בין זה לאינדיאנה ג'ונס.
אבל איפה נכנס ה*שני שליש*?
למיטב הבנתי,
בוב השקט אומר 3 מילים ב'דוגמה'. שתיים מתוכן הן הומאז' ל'אינדיאנה ג'ונס', ובאחוזים 2 מתוך 3 יוצא 66.6% (אל תתקטננו איתי על מה שאחרי הנקודה העשרונית). דבילי, הא?
הצילו!
שלמקו אומר שההומאז' לאינדיאנה ג'ונס עוד יותר גדול, אם רואים ששתי מילות ההומאז' מהוות שני שליש מהמילים שלו. אז אולי 66.6%, בגלל שזה מספר השטן – 666, קשור איכשהו לאותו סרט של אינדי, או קשר אחר. עדיין לא הבנתי מה כל כך חשוב שזה דווקא 66.6 אחוזים, ולא, נגיד, 50%.
כמה דבילי שזה לא יהיה, לא קלטתי. אתכם הסליחה.
אוי נו,
בד"כ הומאז' נחשב למחווה קטנה. למשל, ב'בני וג'ון' סם (ג'וני דפ) מחקה את באסטר קיטון. זה הומאז' לסרטים של קיטון, אבל מכיוון שסם עושה עוד כל מיני דברים בסרט זה נחשב הומאז' קטן/רגיל. לא משהו ששווה להרחיב עליו את הדיבור (בעצם כן שווה – ג'וני דפ בימיו היפים).
ב'דוגמה' זה היה יכול להיות בדיוק אותו הדבר, אלא שלהבדיל מסרטים אחרים, הטקסט של בוב מצומק נורא. עכשיו, אם בוב היה אומר, למשל, במהלך הסרט 100 מילים, ו-2 מתוכן ("No Tickets") היו הומאז' ל'אינדי', אז שלמקו היה אומר שיש הומאז' קטנטן של 2%. לו בוב היה אומר 10 מילים, ההומאז' היה גדל ל-20% (כלומר, 2 מילים מתוך 10. את עוד עוקבת?), ואם הוא היה אומר 4 מילים אז היה מתקבל 50% הומאז'.
אבל בוב השקט אמר רק 3 מילים במהלך הסרט כולו, ולכן, כשסופרים את מספר המילים שסמית' שאל מסרט אחר לעומת סך המילים הכללי של הדמות, אנחנו רואים שחלקו היחסי של ההומאז' (כלומר, כמה מילים מתוך סך הטקסט של בוב הן הומאז' לסרט אחר) גדל ל-66.6%.
אם במהלך הסרט בוב היה אומר רק שתי מילים, שלמקו בכלל היה מתלהב ואומר שכל הטקסט שלו הוא הומאז'.
זה לא שההומאז' הזה נורא גדול או חשוב (או עקרוני) מבחינה קולנועית. הוא סתם מהווה את רוב הטקסט של בוב.
אה, אז תגידו!
*מרכיבה משקפי שמש*
עכשיו, תקשיבו לי טוב, כל הפתיל הזה מעולם לא התקיים. במקומו היה איזה פתיל אוף-טופיקי על.. אה.. פיצות, כן, פיצות, שהאקסמנית התחילה. עכשיו כולם להסתכל על קצה המכשיר הזה…. *פלאש*. תודה רבה, Have a nice day.
*פלאש* פתיל זה מעולם לא התקיים?
נה לך. עכשיו דווקא.
אהה!
אז ככה מוודאים שפתיל אוף טופיק לחלוטין לא יימחק!
ידעתי שיום אחד אני אגלה איך עושים את זה!
——-
חבל שלא עלינו על זה לפני הקיצוץ המחריד של המניח הנוצרי…
לא ממש
ראשית, הפתיל הזה היה למעשה און-טופיק (דוגמה ==> קווין סמית')
שנית, עכשיו כשגילית את הטריק, ברור לך שהדג'ירף ישנו את החוקים (ולמעשה – כבר שינו, ברגע זה ממש).
אתם לוקחים לעצמכם חירות רבה מידי
בהגדרת הנושאים שנחשבים און-טופיק. מה, ואם הייתי כותבת פסקה שלמה מלאה שטויות, אבל מסיימת אותה ב"אני בכלל לא הייתי צריכה להיות כאן היום", אז רק בגלל שזה קווין סמית' זה גם היה נחשב און-טופיק?
וזה לא שאנחנו משנים את החוקים על ימין ועל שמאל. יש אנשים שהפאדיחות שלהם משעשעות אותנו (למשל, מייפל ביומית על שון קונרי והדרדסים – אני כמעט בטוחה שזה היה שם. לא. אין צורך ללנקק. ממילא אני עוד מעט אמחק את חצי הפתיל הנוכחי). במקרה הזה, ההודעה שלי באה גם כדי לרמוז בפני שאר בעלי אישורי המחיקה שלא ייכנעו לדמעות התנין של רוזוולה ולתחינותיה: אני, את הפתיל הזה שלה – רוצה להשאיר.
תהיתי איך תגיבי כשתגלי עד כמה זה היה פשוט…
בוב הוא לא אידיוט.
והנאום שהוא נותן בסוף הסרט על זכויות מסחור מראה שהוא בנאדם חכם. אבל בוב נגרר תמיד מאחורי ג'יי, לא מראה שום רצונות משל עצמו ( כמעט- הוא מגן על הקוף כנגד ג'יי ), ומסכים עם כל השטויות של ג'יי- והוא נראה כמו אידיוט.
אבל תעשי לעצמך טובה ותלכי לראות את הסרט. חבל שתשכחי את כל הרפרנסים מהסמית'-קון.
בוב הוא לא אידיוט.
עם כל הכבוד, סיילנט בוב הוא המנהיג מבין השניים וג'יי הוא הסייד קיק שלו. זה לא נראה ככה אבל זה כן. הרי סיילנט בוב הוא זה שמצייר את כל הבלו פרינטס שלהם ותמיד הוא מצליח להוציא את ג'יי אידיוט עם משפטי התובנה שלו. ולא סתם קוראים להם בלאנטמן וכרוניק על משקל באטמן ורובין, ורובין הוא כידוע היה הסייד קיק.
וגם הציור שבו בלאנטמן
נושא בזרועותיו את כרוניק המת הוא פארודיה על הציור של באטמן ורובין המת (השוויץ הדג בידיעותיו המפוקפקות בתולדות הקומיקס).
רציני או בציניות??
איתכם כבר אי אפשר לדעת.
רציני.
הייתי מביא תמונה, אבל לא מצאתי.
זה סיפור מאוד עצוב,
על נושא -כ-ז-ה- כאוב!
אם תשים תחבושת...
בוא לא נתחיל עוד פעם… כתבה מספר 613
J&B SB לא היה בתכנון בסמית'-קון?
ג'יי ובוב
1. לגבי השאלה אם הם אהבלים – קודם כל, הם לא היו בסקר 'הזוגות האידיוטים' של עין הדג?
2. באופן כללי הם נראים אהבלים (ג'יי כל הזמן ובוב רוב הזמן). זה שלבוב יש הרבה פעמים משפטים מבריקים 'פתאום' זה תכונה ידועה של דמויות שמבחינה חיצונית הן אהבלות (וכך מתייחסות אליהן הדמויות האחרות בסרט).
3.נכון, במקומות מסוימים הם גם מקדמים את העלילה, אבל באף סרט של סמית' אין להם קול משלהם. הם לא העלילה. אין להם מטרות גדולות. התרומה שלהם היא לעשות צרות, למכור סמים ולהצחיק. (צ'ייסינג איימי יוצא דופן משמעותי במקרה הזה) מבחינת עומק הדמויות שנוצר בארבעת הסרטים הקודמים, זה היה פשוט לא אמין אם הם היו מחזיקים על גבם עלילה רצינית. ולכן מחויבת קומדיה. זו הייתה כוונתי.
השקפה מעניינת שסיפק לי
"אדם מסוים" (זה שמספק לי את רוב הדעות שלי, לאור העובדה שאני בעצמי חסרת דעות רוב הזמן): ג'יי ובוב משמשים בסרטים של קווין סמית' בתפקיד המקהלה (הכורוס) בהצגות היווניות. הם מספקים לקהל מידע, נקודות התייחסות, נקודות מוקד וכן הלאה, בעלילה.
אני בהחלט נוטה להסכים עם ההשקפה הזו – ג'יי ובוב משחקים תפקיד חשוב מאד בסרטיו של סמית' (בחלק יותר, בחלק פחות).
ובאשר להופעתם בסקר "הזוגות הדביליים" (או איך שלא קראו לו), אני מבקשת מראש את מחילת הקהל ומנהלי האתר אם אני לא מתייחסת לסקרים בעין הדג כמקור כל החוכמה האלוהית והידע האנושי, בסדר? גם עם זה ש"הסיוט לפני חג המולד" לא הופיע בתור סרט של טים ברטון לא הסכמתי. ומן הסתם היו עוד דברים כאלה. עם כל אהדתי לאתר הזה, זה שמשהו מופיע בו בצורה זו או אחרת עדיין לא חותם את תפקידו ומשמעותו עבורי. מצטערת.
היי, רעיון ממש טוב.
השקפה מעניינת,
אבל לי יותר נראה שהם בתפקיד השוטה בקומדיה שייקספירית. אני כבר לא ממש זוכר את המאפיינים שלו, אבל מה שאני זוכר מתאים אחד לאחד עם ג'יי ובוב.
מאוד מסכים עם ההשקפה הזו
אבל סרט שכולו מקהלה – או שכולו 'השוטה' השייקספירי – חייב להיות חסר עלילה, וכדי שיהיה מעניין – הוא קומדיה שטותית.
רגע, ביקורת באתר אינטרנט
על הסרט ולא מזכירים שכל הסרט מתחיל מתגובות באתר אינטרנט?
בוב הוא לא אידיוט!!!
גם בקלרקס המשפט היחיד שסיילנט בוב אומר עוזר לדנטה להבין מה הוא באמת רוצה.
אז כן, ג'יי ובוב הם "ליצנים" אבל הם בהחלט גם מקדמי עלילה.
למרות שאולי לא היה צריך לשים אותם כפוקוס של סרט שלם, ולהשאיר אותם כדמויות שוליות שעוזרות להתפתחות הסרט.
J&SBSB היה סרט ממש משעשע, אבל אני חושבת שהיה שם הומור טיפה נמוך, יחסית לשאר סרטי סמית וחבל.(אבל נהניתי משאר הדברים בסרט בכל מקרה)
אגב, איפה לעזאזל אני יכולה למצוא את מולרטס?!
ב
מה שמדאיג אותי זה שלא הוזכר פה
האתר הכי חשוב.
http://www.moviepoopshoot.com
זה בגלל ש...
את הלינק הזה כבר שמנו בכתבה של הממסד, ובאיזשהי יומית.
במקום לחזור בכל כתבה על אותם הלינקים, רצינו לתת כמה אחרים (זה נכון שאין כמעט הגבלה שעל מספר הלינקים שאפשר להוסיף לכתבה, אבל מאיזשהו שלב זה כבר נראה כמו שרשרת ארוכה ועמוסה מידי).
נניח שאני רוצה להתחיל
לראות, איפה להתחיל?
נניח שאני רוצה להתחיל
ככה-
קלרקס-תורגם בארץ למוכרים בלבד.
מולראטס-אפשר להשיג רק על די וי די בארץ למיטב ידעתי.
צ'ייסינג איימי-תורגם ללרדוף אחרי איימי אני חושב.
דוגמה-נשאר דוגמה.
בספרית וידיאו שאני עובד בה
אפשר להשיג את כל הסרטים כולל הסדרה המצויירת בדי וי די ואת כל הסרטים (למעט מולראטס) שלא יצא בישראל בוידיאו. אני זוכר שהוא פעם הוקרן בלילה בערוץ 4 עם תרגום ולכן אני לא מבין למה הוא לא יצא בוידיאו. אני אישית קניתי אותו בוידיאו כבר לפני חמש שנים כשהייתי בלונדון כי ידעתי שלא יהיה לי סיכוי למצוא אותו בארץ…
ב
דווקא יש את מולרטס, אם כי ללא תרגום. זה קצת קשה בפעם הראשונה, בעיקר בגלל הסלנג, אבל בפעמים הבאות (ויש לראותו לפחות פעמיים, על מנת לעמוד על גדולתו), זה משתפר.
שאלת טריוויה לסמיתולוגים
איזה רפרנס לקלרקס מופיע בכל פעם שג'יי נמצא בפריים?
זה קל - החולצה של ג'יי
איזה יופי
ראיתי הערב (סוף סוף) את הסרט הנ"ל עם אחותי קרת הדם, ונהנתי מכל רגע.
לאחר מכן הגעתי הנה וקראתי את התגובות שהצטברו עד כה ודי התאכזתי. למרות שאני מסכים עם רובכם, הייתי נרתע מהסרט אם לא הייתי רואה אותו בעצמי (לא יודע למה, הוא פשוט מתואר בצורה די מדכאת או מנוכרת בכתבה ובמרבית הפתילים).
בכל מקרה, למי שלא ראה את הסרט – שני הגרוש שלי:
מדובר בקומדיה מאוד מאוד כייפית שמומלצת בחום למי שאהב את מולראטס וראה לפחות את שלושת הסרטים הראשונים של קווין סמית'. לא שיש בסרט הרבה עומק – אבל זה ממש לא סתם סרט ילדותי בעל הומור נמוך. בעיני הסרט הוא מעין גרסה משופרת של מולראטס, שכוללת גם ים של איזכורים נהדרים משאר הסרטים של סמית', הופעות אורח מגניבות ואזכורים גדולים עד כדי סצינות שלמות משלל סרטים אחרים (ולא רק מעולם מלחמת הכוכבים). כמו שנאמר כאן – קווין סמית' פשוט נהנה ויצר סרט שכולו כיף שטותי.
מצד שני, אם בכל פעם שג'יי הופיע בסרטים האחרים הגבתם ב"איכס – קללות, מין והומור נמוך" אז אל תלכו לסרט בו הוא ובוב הם הכוכבים הראשיים. דה. אין שינוי מהותי ברפרטואר של ג'יי (אולי קצת, ודוקא לטובה), כך שכל עוד לא תצפו שג'יי ירכיב משקפים וידון בנימוס עם עוברות אורח על השינויים במדיניות הכלכלית של צרפת בתחילת המאה העשרים, אתם מסודרים.
אם לא ראיתם את שלושת הסרטים הראשונים (לדעתי בעיקר "מוכרים בלבד") – אתם עדיין יכולים ללכת ואולי אפילו להנות ממרבית הסרט אבל אין ספק שתפספסו חלק מההנאה. אם לא אכפת לכם – בבקשה.
בקיצור, בניגוד לנונין אני לא חיפשתי בסרט אמירה חזקה או מסר חודר על מערכות יחסים (היי, זה ממש לא אמור להיות צ'ייסינג אמי 2). חיפשתי כיף קווין סמיתי מרוכז עם הרבה ג'יי וסיילנט בוב – וקיבלתי תמורה מלאה לכספי. הבדיחה הזאת על חשבוני? לא נראה לי. נסו ותהנו.
צל אפור, אפילו לא היה צריך להיות כאן היום
נ.ב. אמנם זה הוזכר כבר בתגובות לכתבה המצויינת והמומלצת של הממסד האפל, אבל עבור אלה שלא קראו עדיין – חשוב לזכור להשאר בסוף הסרט עד אחרי הכתוביות אם ראיתם את "דוגמה" (כן, צריך לצפות בחמש דקות של כתוביות רצות בשביל עוד 15 שניות שיעלו על פניכם חיוך) (לקראת סוף הכתוביות ניתן לקרוא גם מספר דברים משעשעים, אם כבר יושבים לבד באולם ריק ומואר ומנסים להתעלם מהסדרנים)
לא קשה להשאר בכתוביות
כי ברקע מתנגן השיר שבצדק כבר טיפס למקום שני במצעד של גלגלגלגלץ.
את התודות אפשר לקרוא
באתר של סמית':
http://www.viewaskew.com/news/sep01/1.html
מה שכמובן מעלה את השאלה -
איזה ספורט זה מלקולם?
אכן יופי
לא ציפיתי למסר חודר. נהניתי בדיוק כמוך ואני מסכים כמעט על כל מילה. אבל מאחר שהביקורת צריכה לכסות על סוגים שונים של קהל, הייתי צצריך להפנות כמה מלים לאלה שחושבים שרק "צ'ייסינג איימי" הוא סמית' האמיתי.
אני מסכים לחלוטים אם התחושה שמדובר במולראטס משופר. סמית' מצליח בחצי אצבע לעלות על 'אמריקן פאי' ו'מת לצעוק' במגרש שלהם. ובקיצור – סרט גדול.
אכן יופי
טוב, אז נסכים כן להסכים… (לא התאפקתי)
לא התכוונתי לצלוב אותך, פשוט היה חסר לי קצת מסר חיובי לא מאוזן בביקורת על סרט שכזה. בכל מקרה, פיצית על זה עכשיו…
צל-אפור, עדיין מחייך מהסרט, לא יודע למה
מישהו באמת מוכן לתאר
את מה שקורה לאחר הכתוביות, כי הסדרן ה****** שהיה באולם שלנו לא נתן לנו להשאר עד הסוף, ולמרות כל התחנונים וההסברים לא הצלחתי לשכנע אותו לתת לי לראות את הסוף שלאחר הכתוביות.
מה לעשות?
החברים שלי כבר ברחו. בקושי השגתי אותם.
התנצלת על שהטרדת את הסדרן??
אולי כדאי שגם אני אתחיל לעשות את זה. נראה לי שבלב המפרץ בחיפה כבר שונאים אותי אחרי שראיתי את Final Fantasy וכוכב הקופים רצוף ונשארתי לסוף של שניהם.
מחיר סרט הוא 31 ש''ח.
וכמו שאתה לא יכול לשלם אפילו אגורה אחת פחות, לאף אחד אין זכות להוציא אותך מהאולם אפילו שניה אחת לפני שהסרט נגמר (והסרט נגמר *אחרי* הקרדיטים, לא לפני). בפעם הבאה – עזוב את התחנונים והבקשות, פשוט תשאר לשבת. מה הוא יעשה, יזרוק אותך החוצה? (כמובן תמיד יש אפשרות שהמקרין פשוט יכבה את המקרן לפני סוף הסרט. במקרה כזה אין ברירה, יש ללכת להנהלת הקולנוע ולדרוש את כספך חזרה. רק ככה הם אולי ילמדו).
מחיר סרט הוא 31 ש''ח.
חבל שלא חשבתי על זה. גם אותי ואת החברים שלי הסדרנים הכריחו לצאת החוצה.
בכול מקרה סרט ממש טוב. אולי לא היה לו מסר גדול כמו לשאר הסרטים אבל ההומור בו היה חכם ואני וחברים שלי נשפכנו מצחוק.
וראיה של הסרטים הקודמים באמת מוסיפה המון אבל לא הכרחית. ידיד אחר שלי הלך בלי לראות סרטים אחרים ונהנה מאוד.
אבל כמובן שיותר נהנים עם רואים את האחרים וגם מבינים הרבה יותר בדיחות.
אני ושרי (מי שהיה בסמיתקון מכיר אותה) כול הזמן הסתכלנו אחת על השניה שמישהו מוכר הופיע וציינו באיזו סצינה ובאיזה סרט.
בכול מקרה ממולץ ביותר וגם הקטע באמצע שהרבה לא אהבו.לדעתי פשוט אי אפשר לרדת יותר מידי על המלאכיות של צארלי. וגם הקטע עם סקובי דו היה טוב חוץ מצרחות הגועל שלי של "איכס מארק בלושקאס" כי אני לא סובלת את השחקן שמשחק את הבלונדיני מהחבורה.
עכשיו אני רק רוצה שיגיע לוידאו כדי שאני אוכל להשיג לעצמי עותק.
סקובי דו?
דבר ראשון שאלה: על איזה קטע בדיוק כולם מדברים כאן כשהם אומרים סקובי דו? ראיתי את הסרט ביום חמישי ואין לי שמץ במה מדובר.
אצלנו הסדרנים היו בסדר גמור. נשארנו רק אני וד'ר ג'סטר באולם, אבל הם חיכו בסבלנות שנצא, אחרי שהם התייאשו מלרמוז לנו בעדינות ע"י כיבוי והדלקת האורות מספר פעמים. הם ידעו שיש למה לחכות אז הם לא אמרו מילה.
בכלל, סרט קורע. כל כך כדאי לראות! צחקתי כל הזמן, וממש נהניתי מהעובדה שבקטעים שלמים רק אנחנו צחקנו מכל הקהל שלא הכיר את הבדיחות. אני ממש ממש שמחה שעשיתי את כל ההכנות לפני הצפייה כי זה מה שעשה את הסרט לכזה נהדר.
בסוף אפילו הספקתי לראות את קלרקס (שפיספסתי בקון) לפני הצפייה.
נ.ב
תודה רבה לצוות האתר שחיכה עד שאראה את הסרט על מנת לפרסם את הביקורת…
סקובי דו!
לא לדבר על לקחת את החבורה ולסמם אותם.
עכשיו הכל מובן
אה!
אז עכשיו אני מבינה על מה היה מדובר בקטע התמוה ההוא. הבנתי שהוא יורד על משהו, רק לא ידעתי על מה.
אני מסיקה מכל העניין את זה שלמרות מה שחשבתי, אין לי מושג בסקובי דו. אני רק זוכרת במעומעם כמה נערים וכלבים בולשים באיזשהו מפעל, ואותי משתעממת ומעבירה ערוץ.
זה היה ממש מזמן.
הקטע עם סקובי-דו
אם כבר אז טים ברטון חסר הכשרון גנב מקוין סמית. אבל כבר דובר על הויכוח הזה איך ברטון גנב את הסצנה האחרונה בסרטו מקומיקס של קוין סמית. סמית לקח את זה בחיוך. אני הייתי תובע את ברטון הנקניק הזה…
עד כמה שאני זוכרת סמית' אמר את זה בהומור. ואולי אני טועה?
המימסד?
__________________
יום לא-הולדת שמח,
גל
הומור, בדיחה, דאחקות...
כלומר, הוא בפירוש אמר שהסוף הזכיר לו את סוף הקומיקס (עוד לא ראיתי את הסרט ולא ראיתי את הקומיקס, כך שאין לי מושג כמה רב הדמיון), אבל הדיבורים שלו על תביעה היו בהחלט בהומור.
ואם כבר קומיקס
הייתי באתר 'ההיסטוריה העקומה' שהמימסד שלח אותי אליו במקום אחר בכתבה, ויש לי כמה דברים מעניינים להגיד /לשאול.
1. האתר אינו מעודכן ל'מכים שנית' ולכן כל מה שקורה ב'מכים' לא מוזכר שם. זה מוזר, אבל מה שיותר מוזר הוא ש..
2. כל הסיפור עם הקופה, חברת 'פרובאסיק' ומרזל חיות-בר משונה מופיע שם, באופן שונה לחלוטין משהיה בסרט, ובזמן עבר (בערך בתקופת 'דוגמה'), בהתבסס על אחת מחוברות הקומיקס של ג'יי ובוב. המסקנה המתבקשת היא שסמית' לקח קטע-עלילה מקומיקס של עצמו ודחף אותו לסרט החדש תוך ביצוע שינויים משמעותיים בעלילה. איך זה מסתדר עם 'עקביות העולם' של סמית'? ואולי זהו ההסבר לכך שהקופה הופיעה כבר בסוף 'מולראטס'?
3. באתר גם מוזכר קטע מ'צעקה 3' שבו הופיעו ג'יי ובוב. מישהו מוכן לפרט?
אני לא המימסד
אבל אני חושב שאני אוכל לענות על זה חלקית-
2) כמה זמן לפני\אחרי שיצא דוגמה לקולנוע, קוין סמית הוציא מיני סדרת קומיקס המספרת את עלילותיהם של ג'יי ובוב בין צ'ייסינג איימי לדוגמה. בין האירועים המוזרים שהם עברו, הם גם נתקלו בקופת מעבדה שברחה הקוראת לשם סוזן. כל הקטע עם הקופה בקומיקס ובסרט די דומים, חוץ מסיפור הרקע. בקומיקס הם לא גונבים את הקופה, אלא פשוט מוצאים אותה, ואחר כך מחפשים את בעליה, שהיא בעצם פרופסורית כוסית במיוחד שג'יי מנסה להשכיב.
בקשר לסוף של מולראטס: מסופר שם על אירועים שיקרו בעתיד, ולא בהכרח בסרט הבא בסדרה, או משהו כזה…
ובקשר לאיך סמית יסביר את קו הזמן: אני גם הייתי רוצה לדעת, אבל מכיון שלא נראה לי שסמית יהיה מעונין לחפור בעברו, וגם מכיוון שלא ממש אכפת לו, לא נראה לי שנקבל אי פעם הסבר.
3) הבמאי של סדרת צעקה, אני חושב שזה ווס קרייבן, הוא כנראה חבר טוב של סמית. הוא ביקש ממנו רשות להשתמש בג'יי ובוב למספר שניות בצעקה 3. סמית הסכים, וג'יי ובוב מופיעים שם לכמה שניות.
אני השתמשתי
בניק קודם (ע"ע הכתבה של הממסד האפל). וזהו.
במולין רוז'
נשארנו לראות את הכתוביות (בלי שום סיבה מיוחדת) ואחרי כמה דקות שבהם דווקא לא קיבלנו מבטים נזעמים מהסדרן, המקרין בכבודו ובעצמו פשוט הפסיק את ההקרנה.
נכון שצריך לעשות מעשה במקרים כאלה. אבל למישהו באמת יש כוח להילחם בטחנות רוח בשתיים וחצי בלילה?
דווקא כתוביות חמודות במיוחד
היו למולאן רוז', ואפילו מושקעות להפליא!
והסוף שלהן ממש חמוד – לא משהו היסטרי, אבל נחמד לראות.
אנחנו ראינו עד הסוף, ואם המקרין היה מפסיק אותן לפני הסוף, הייתי שולפת אותו (בעדינות) מתא המקרין שלו ומכסחת לו את הצורה (בעדינות).
עינת
ומה כ''כ מצחיק בזה??
אנא הסבירו לי כי אני לא הבנתי.
ספוילר!
תסתכל בפתיל- כל כך ניסו לשמור את הזהות שלה, אל תקלקל!
משעשע
כי כשהסרט יצא בארץ כתבו על ההופעה שלה ובאיזה תפקיד בכל מקום אפשרי פחות או יותר…
וזה משהו שהצצה חטופה ב-IMDB יכולה לגלות!
נכון שנחמד לא לדעת, אבל קצת קשה לקרוא לזה ספויילר.
עינת
מוכרים בלבד 2?
למרות הסוף של "ג'יי ובוב" – הספוילר מופיע בתגובה מעל- בסוף הקרדיטים של דוגמא, כתוב, לצד כל הבדיחות ("קנו את המוצרים הנלווים. אני צריך לשלוח ילד לקולג"'..) גם שג'יי ובוב יחזרו ב"קלרקס 2"- אבל בעצם התוצאה היא זו. – אם כי טעונים שג'יי ובוב מתרחש באותו יום שקלרקס מתרחש, אבל זוהי רק שמועה מעמית לעבודה.
לא הגיוני בכלל
למרות שלא ראיתי את קלרקס הרבה זמן (אולי חודש), זכור לי בבירור שהסרט מסתיים בלילה, וג'יי ובוב עוד שם. ובג'יי ובוב החדש מגרשים אותם כבר בבוקר.
דרך אגב, ברודי ממולראטס הוא בן דוד של רנדל מקלרקס, וזה בדוק!!!
זה שהוא בן דוד שלו לא נאמר
במפורש. אבל בהחלט יש להם בן דוד משותף, הוא וולטר המיתולוגי ז"ל.
מולראטס מתרחש יום לפני
קלרקס. זה היום בו ג'ולי דרייר מתה. קלרקס מתרחש למחרת היום.
מולראטס מתרחש יום לפני
לא נכון. הם מתרחשים שניהם ביום שבת. וברנדי סוונינג אמרה בפירוש שטי אס דיבר עם ג'ולי ביום שלפני וישר אחרי היא הלכה לשחות בבריכה
הוא דיבר איתה ביום שלפני...
בבוקר. והיא הלכה לשחות בבריכה. ומתה.
שים לב לתאריכים 14 ו-15 באפריל 1994 בקו הזמן (המטורף ביסודיותו) של עולם הוויו אסקיו. 14 באפריל זה מולראטס. 15 באפריל זה קלרקס.
http://www.teamoverkill.com/askew/history/timeline.htm
צודק:)
דווקא כן
נאמר במפורש בקומיקס של קלרקס.
מומלץ.
דווקא כןאיפה משיגים את הקומיקס?
אני יודעת איפה להשיג את הסידרה המצויינרת אבל לא את הקומיקס.
חנות הקומיקס של קווין סמית' ברד בנק, ניו ג'רזי (שהיא החנות של ברודי בג'יי ובוב מכים שנית). יש, כמובן, גם אתר שמתמקד במוצרי וויו אסקיו ומרצ'נדייזינג של סמית', והנה מדור הקומיקס:
http://store.yahoo.com/jsbstash/comicbooks.html
תודה
מצחיק בטירוף
ראיתי את הסרט מזמן אמנם (טרום בכורה), ולא התאמצתי להשיג את הסרטים הקודמים, אבל נהנתי מכל רגע. מה שהפך את הסרט למצחיק בטירוף (לעניות דעתי) זה המודעות העצמית להומור הרדוד. פשוט קורע, למרות שכנראה הייתי נהנה יותר אחרי סמית'קון, אני רחוק מלהיות מאוכזב.
היום שמעתי לראשונה את השיר
ברדיו, וסוף סוף הבנתי למה Then I got high…
(לא יוצא לי לשמוע הרבה גלגל"צ)מיותר לציין שלא ראיתי עדיין את הסרט. אני רוצה לראות את האחרים של סמית' לפני כן.
מיותר לציין
שהשיר הוא מקדם מכירות מושלם לסרט, ואף מתאר ככל הנראה את מה שעבר על סמית' וחבריו במהלך ההפקה (בהנחה שהם לא ישבו וקרא 'הארי פוטר')
מה, אי אפשר להתמסטל מהארי פוטר?
טוב, כנראה שלא.
של מי השיר, דרך אגב?
שלי.
סליחה על הבורות,
אבל מי אתה?
אל תתנצל
הוא התכוון שהשיר הוא של Afroman ולכן גם קרא לעצמו בשם זה..
די טיפשי אם אתה שואל אותי..
אבל זו רק דעתי..
דווקא הצלחתי להבין את זה לבד,
אבל קיוויתי לקצת יותר אינפורמציה.
לא משנה. אם באמת הייתי רוצה לדעת הייתי עושה משהו בנידון.
הכל אני צריך לעשות לבד?
http://www.afromanmusic.com
הקליפ הוא חובה
אני ראיתי את הסרט
ופשוט נהניתי.
בדיחות אולי זולות אבל מציקות בטירוף.
יש להם את זה. אפילו אבא שלי רוצה לראות את זה.
הם זוג מצחיק. נקודה.
ג'ואי לורן אדאמס
רציתי לשאול – כמה זמן ג'ואי מופיעה בסרט (בתפקיד אליסה ג'ונס)? היא מדברת עם הולדן בכלל?
היסטריום
מבזק עדכוני DVD
ה-DVD של הסרט יצא לחנויות בפברואר והוא יהיה ספיישל אדישן, ודי מגניב. אבל הוא *לא* יהיה הסופר ארכי ספיישל אדישן שאנשים חשבו שהוא יהיה.
מה שכן יהיה הדויד הסופר מגניב המצופה הוא הספיישל אדישן החדש של קלרקס, מה שנדרש מאד, מכיוון שהדויד שמתיימר להיות ספיישל אדישן של קלרקס כיום הוא עלוב ביותר. הדיסק החדש, שיוצא לכבוד עשור לקלרקס, יכלול הרבה דברים מגניבים, כולל כאלה שהיו עשויים להופיע בחדש.
http://www.viewaskew.com/news/nov01/1.html
מגניב!
בייחוד שלכבוד חג חנוכה המגניב סוף סוף יהיה לי מכשיר דויד מגניב בו אוכל לצפות בסרטי דויד מגניבים כמו קלרקס המגניב.
מגניב!
יפה, גל! אני שמח לראות שגם אתה מצטרף להחייאת הרטרו המהממת והמגניבה של המילה "מגניב".
וכמובן, נראה לי שתאלץ לחכות עד חנוכה המגניב הבא בשביל לראות את הגרסה המגניבה של קלרקס המגניב.
מילה מגניבה, "מגניב". אולי אני אכניס אותה לתרגום של "סופת החרבות"?
תגיד, ממסד...
מכיון שמשום מה אתה לא מוכן לאשר לי באיסיקיו, אני כבר אשאל פה, כי זה גם קשור לנושא:
קראת פעם קומיקס שכתב קוין סמית?
אם כן, איזה, ומה חשבת עליו?
האייסיקיו שלי לא ממש פעיל...
ולכן אני לא מאשר לאנשים.
ולא, לא קראתי אף קומיקס של קווין סמית'. המממ, עוד דבר שהייתי צריך לחשוב עליו כשאנשים שואלים מה לקנות לקראת היומולדת…
הקומיקס
אני ממליץ במיוחד על צ'ייסינג דוגמה. הקומיקס של קלרקס גם טוב במיוחד. על גרין ארו אפשר לוותר לפי דעתי. דארדויל והאוני דאבל פיצ'רים למינהם עוד לא קראתי כי יאהו נאצים..
או, סוף סוף גם אני ראיתי,
ואני מסכים עם נונין לגמרי, בהסתייגות אחת קטנה:
קווין סמית' כבר עשה סרט אחד טפשי לחלוטין, "מולרטס" קוראים לו, והוא דומה מאוד ברוחו לסרט החדש. מה שמבדיל אותם הוא שכיום הסרטים האלה נפוצים לכל עבר כפטריות אחרי הגשם (ביער, ביער), ואז זה היה פחות מקובל.
המון בדיחות מעולות, המון בדיחות תפלות, רגעים מבריקים לצד רגעים מיותרים (כרגיל אצל סמית', חלק מהקסם שלו), וגם הבלחות מסך של דאנטה היקס, שמעוררות בי אישית געגועים עזים לסרט הראשון בסדרת ניו ג'רזי. ועדיין, אפילו אחרי החמישי, הטוב שבהם.
אני רק רוצה להגיד
הם גדולים! הסרט ענק לא הכי טוב שלהם אבל הוא בהחלט מטורף להפליא
קווין סמית יותר גדול
פעם שנייה
חזרתי כרגע מהסינמטק מהסרט ואני רוצה לומר
שבפעם שנייה שמתי לב לבדיחות שסמית הכניס
שפעם הראשונה לא תפסתי.הבנאדם ע – נ- ק
וסתם משהו קטן לסיום:איזה זוג אנשים מעל גיל 50 ישבו לידי,נו טוב,זקנים..
ומייד אחרי בדיחת הקקי הראשונה הם קמו ויצאו מין האולם,נו טוב,יש אנשים שלא תופסים הומור
אני אסביר לך מה הקטע.
זה סרט של ג'יי וסיילנט בוב. חזור, זה סרט של ג'יי וסיילנט בוב.
זה *בדיוק* סרט של ג'יי וסיילנט בוב. הוא אמור להיות נמוך. הוא אמור להיות טפשי. הוא אמור להיות רדוד. אחרת זה לא היה סרט של ג'יי וסיילנט בוב.
במסגרת הזו, הוא מושלם. סמית נתן פה את הדוגמה המושלמת, המדוייקת והמוצדקת ביותר של "סרט של ג'יי וסיילנט בוב". כמו עם הקליפ של באטרקפ, גם כאן, אני חושבת שצריך מקצועיות מרשימה מאד כדי ליצור סרט כזה (סרט נעורים מלוכלך ונמוך) בצורה כל כך מדויקת ומקצועית.
אני אהבתי את זה. זה מפגר, זה נמוך, וזה בדיוק מה שזה אמור להיות. זה כמו "אחי איפה האוטו", רק של *קווין סמית*!
זה כמו Lee Cooper?
זוג מכנסיים יכול להיות מכוער, לא מחמיא ותפור לא טוב, אבל אם יש עליו את הלוגו של לי קופר אז שווה לקנות?
ואני רצינית לגמרי. הבעיה שלי היא לא שהסרט רדוד וכו' (באמריקן פאי, למשל, נהניתי) אלא שהוא פשוט משעמם ולא מצחיק. אז אם זה קווין סמית אז זה בסדר? כי אנחנו יודעים שהוא *התכוון* לעשות סרט זבל לא-מהנה שמבזבז את זמנו של הצופה?
אה, אבל אני נהניתי.
זה כנראה ההבדל הגדול בינינו.
לא, הסרט הזה לא הדהים אותי כמו דוגמה. הוא לא גרם לי להתאהב בו כמו בעכברי הקניונים. הוא לא נתן לי חומר למחשבה כמו קלרקס וצ'ייסינג איימי. אבל הוא נורא הצחיק אותי והוא נתן לי להפגש מחדש עם דמויות שאני נורא אוהבת. (סיילנט בוב שולת!!!1)
מבחינתי זה מספיק, במיוחד כשהיה ברור לי מראש שזה סרט שנעשה במכוון במתכונת של "סרט של ג'יי וסיילנט בוב".
ואגב, אהבתי מאד את הגישה של ללכת ולהכניס מכות לאנשים שכותבים את הדברים הלא נכונים באינטרנט. איך מעולם לא חשבתי על זה קודם?
מה שבוג'י אמרה
ולהרחיב קמעה –
אני ראיתי את הסרט בקולנוע וצחקתי לכל אורכו.
לא ראיתי אותו כסרט עם בדיחות רדודות כמו אמריקן פאי (שאותי, אגב, הוא שעמם), אלא סרט עם בדיחות רדודות אבל מתוחכמות איכשהו.
חוץ מזה שאני תמיד אוהב כשיש בסרטים (או ספרים) אזכורים לסרטים אחרים (אלא אם כן זו פארודיה מפגרת דוגמת מת לצעוק).
רק לגבי הקצין המטומטם אני רואה איתך עין בעין, כמעט. בסרט של ג'יי ובוב דמות כזו מטומטמת נראית קצת מיותרת, נראה לי.
לסיכום – הצפיה אתכן בדויד היתה צפיה שניה שלי בסרט ועדיין נהניתי ממנו (וגם גל, כך נראה לי, נהנתה). לא ברור לי למה לא נהנת מזה אבל כן מאמריקן פאי, אבל זה כנראה ההבדל בין מלפפונים בחומץ למלפפונים במלח
תסיסה לקטית מול חומץ מלאכותי?
אבל אם כבר הגבתי, שאלה קטנה.
מה זה סרט עם בריאן או'הנלון, קוין סמית וג'ייסון מיוז?
אם אמרתם "מוכרים בלבד", "עכברי הקניונים", "צ'ייסינג אמי", "דוגמה" או "ג'יי ובוב השקט מכים שנית"- טעיתם. מדובר ב"וולגרי":
גדול: (13 מגה) http://www.vulgarthemovie.com/trailer/trailer480.mov
קטן: (6 מגה) http://www.vulgarthemovie.com/trailer/trailer240.mov
ג'יי ובוב השקט מכים שנית!!!
http://news.ep.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&id=206449&path=22
על כמה מתערבים שמצאו שם גם קססה ופילטרים?
יא משוגע
איפה אתה חי ?!!
אני ולפחות עוד איזה 50 אנשים שאני מכיר בפרסונל מוכנים לעוד 10 סרטים בסטייל של ג'יי וסיילנט בוב!!! זה הדבר!
הומור ברמה של כיתה ז' סטלנים ומפגרים וכשאתה במצב כפית (או סתם יושב על סטלה" אין משהו יותר מצחיק בעולם
פצצות לרקות
הקָרָחָנָה הגיעה לעין הדג.
אמור לי מי הדילר שלך
ואגיד לך מי אתה.
מה, אתה מהבילוש?
לא
אני מהמחלקה לסוציולוגיה.
תמיד הצחיק אותי שאנשים כאלה *באמת* קיימים…
ואני הייתי בטוחה שזה הכל המצאה של המדיה.
מתברר שיש לפחות 51 כאלה
מדהים גם שיש אנשים שלא קלטו את העקיצות על "מי בכלל ירצה לראות סרט על ג'יי וסיילנט בוב?" (מסתכלים אל המצלמה במבט מזלזל).
אני מאוד אוהב את הסרטים של קווין סמית, אבל כמו שנאמר שוב ושוב, אי אפשר לבסס סרט שלם על ג'יי וסיילנט בוב כדמויות ראשיות ולצפות למשהו הגיוני.
מי ציפה למשהו הגיוני?
מי ציפה למשהו הגיוני?
לפחות 51 חבר'ה במצב כפית, מתברר.
במצב כפית
אני מצפה להכנס לתוך יוגורט.
שובב (תות)