במאי: גיירמו דל טורו
תסריט: גיירמו דל טורו, מייק מיגנולה
שחקנים: רון פרלמן, סלמה בלייר, דאג ג'ונס, לוק גוס, אנה וולטון
'הלבוי 2' מתחיל באקספוזיציה. הרבה אקספוזיציה. למעשה, בתור סרט שלא פותח טרילוגיה חדשה של סרטי פנטזיה באורך של שלוש שעות כל אחד, הוא דוחס כמות חסרת-תקדים כמעט של מידע לעשר הדקות הראשונות שלו. ממש בקצרה, הן מדברות על "הצבא הזהוב": צבא בלתי-ניתן להשמדה של רובוטים (זהובים) השוכן במקום מסתור מתחת לפני האדמה, ועל נסיונותיו של נואדה, נסיך האלפים (לוק גוס), לאחד מחדש את "הכתר הזהוב". אותו כתר יאפשר לו לפקד על הצבא הזהוב ולעשות… לא ברור מה, בדיוק. אבל אתם יכולים לנחש שזה יותר בכיוון של "להשמיד את העולם" וקצת פחות בכיוון של "תביאו לי את נעלי הבית, בבקשה".
מולו מתייצב הלבוי (רון פרלמן, האיש והפרצוף): השד האדום עם יד האבן מ"המחלקה למחקר והגנה פאראנורמלים". לצידו של הלבוי, כמו בפעם הקודמת, עומדת נערת האש ליז שרמן (סלמה בלייר) ונער המים עם כישורי הטלפתיה הבסיסיים, אייב סאפיאן (דאג ג'ונס, שהיה בלתי ניתן לזיהוי מתחת לשכבות עצומות של איפור גם ב'המבוך של פאן'). השלושה נשלחים לבדוק מה קרה לעשרות האנשים שהשתתפו במכירה פומבית תמימה למראה, ובמהרה נשלחים למסלול התנגשות עם הנסיך נואדה. בין לבין, מפגין הלבוי את רצונו להפסיק להתחבא ולצאת לעולם שבחוץ, מסתבך רגשית עם ליז, מתמודד עם נוכחות של חברים חדשים בצוות הפאראנורמלי, והולך מכות עם הרבה דברים לא-אנושיים.
אל תתנו לעובדה שאנחנו עוד רגע מסיימים את חודש אוקטובר להפריע לכם. 'הלבוי 2' הוא סרט קיץ. זה אומר שאת רוב העלילה אפשר לבטל במשיכת כתף. העלילה הראשית היא רשע-מנסה-להשתלט-על-העולם סטנדרטית לגמרי ודי מטופשת. לכל עלילות המשנה שמסביבה, נראה שאפילו התסריטאים לא ממש ניסו למצוא מקום ראוי. היחס של העולם שבחוץ להלבוי, מערכת היחסים שלו עם ליז, התפקיד האפשרי שהלבוי עלול לשחק בהבאת סוף העולם – כל אלה הם אלמנטים עלילתיים שצצים על פני השטח למשך דקה או שתיים, ואז נעלמים. אנחנו כאן בשביל לראות את הלבוי נלחם בכל מיני דברים, וזה מה ש'הלבוי 2' נותן לנו. ואז הוא נותן לנו את זה שוב.
את 'הלבוי 2', כמו את הסרט הקודם בסדרה, ביים גיירמו דל טורו ('המבוך של פאן'), ונראה שבעקבות הסרט עם המבוך, הוא החליט להעלות גם את העיצוב של 'הלבוי' דרגה. היצורים נגדם נלחם הלבוי נראים נפלא, אבל זה עוד כלום לעומת העיצוב של חלק מהסביבות בהם 'הלבוי 2' מתהדר. בשלב מסוים, מבקרים הלבוי וצוותו במקום המכונה "שוק הטרולים". זה נראה כמו משהו עם עם האווירה של הקנטינה מסרט 'מלחמת הכוכבים' הראשון, רק עם היצורים מ'המבוך של פאן' במקום החבובות בהן השתמש ג'ורג' לוקאס. אפשר להגיד הרבה דברים על העלילה של 'הלבוי 2' (רובם – משהו בסגנון של "מה זה השטויות האלה?"), אבל העיצוב שלו פשוט מצוין.
גם קטעי האלימות מחויבי-הז'אנר עשויים בצורה מוצלחת. אמנם כמו בסרט הקודם, ברובם התפקיד של חברי הצוות האחרים מסתכם ב"ליז – תראי יפה, אייב – תראה מוזר", אבל רון-הלבוי-פרלמן מסתדר מצוין, כיאה לגיבור סרטי אקשן מהשורה הראשונה, ונלחם נגד יצורים מכל הסוגים והמינים: מפיות קטנות וטורפניות בגובה דשא ועד לגוש דשא רצחני בגובה של גורד שחקים. יש גם הומור בשפע, ככה שהתוצאה היא בסך הכל סרט אקשן מהנה וכיפי למדי.
הבעיה היא ש'הלבוי 2' נענה גם לקלישאות האחרות שמאפיינות סרטי קיץ: כישורי המשחק של רוב השחקנים בינוניים, והעלילה, על אף הניסיון לשוות לה אווירה של אגדה, די מטופשת. הדמויות שטוחות (אני מאוד מחבב את הלבוי, אבל זה לא שיש לו אופי מפותח יותר מ"אוהב חתולים"). לא משהו שאתם לא מצפים לו בכל מקרה.
ובכל זאת, שווה לראות את 'הלבוי 2'. אמנם העובדה שהוא לא מופץ בארץ ביולי קצת הורסת את הקטע הזה של "סרט קיץ", אבל 'הלבוי 2' עשוי מספיק טוב בשביל למשוך אתכם לקולנוע גם בתקופה שבה המזגן לא מהווה שיקול משמעותי. ואם זה לא מספיק, העיצוב שלו מצליח להרים אותו רמה אחת מעל רוב סרטי האקשן המטופשים שיצאו בחודשים האחרונים. וזו סיבה קצת יותר טובה ללכת לראות סרט אקשן מאשר "תבואו, יש מכות".
- האתר הרשמי
- הלבוי – הסרט הראשון
- המבוך של פאן
- קומיקסים אונליין של הלבוי
- אני מארוול. ואני הלבוי
סרט מגניב בהחלט.
קצת מפריעה העובדה שכמעט אף אחד עם איפור לא מדבר עם השפתיים, אבל הוא מה זה יפה!
ראיתי את הסרט אתמול
סרט לא משהוא מיוחד,אבל בהחלט טוב
מסכים לחלוטין
למעשה, הביקורת הגנוזה שלי ציינה בדיוק את מה שאתה מלין עליו כאן. זאת לא עלילה-של-סרט-קיץ, זאת עלילה-של-הצגת-כיתה-ג'.
בכל מקרה, לשאלתך לגבי הקשר בין הנסיך והנסיכה, זה מוסבר בכך שהם תאומים. די טיפשי, אבל מהותית פחות מטומטם מפרטי עלילה אחרים.
מסכים (כמעט) לחלוטין
אני חושב שהסרט נטול חורים ומהמורות מבחינה תסריטאית. עם זאת, ההצדקה העלילתית לפעולות הדמויות לא מקורית ונדושה והסבירות לסיטאוציות מסוימות קלושה עד לא הגיונית. ובכל אופן, 'הלבוי 2' הוא סרט "פופקורן" מהנה. המון אקשן, עיצוב דמויות מעולה והומור ציני חכם. פחות טוב מקודמו, אך שווה צפייה.
בדיוק
אני לא יודעת למה ציפיתם, אבל באתי לסרט פופקורן כיפי להעביר את הזמן, לא לחפש משמעות עמוקה להתנהלות הדמויות [למרות שאני לא אתנגד להסבר].
הסרט היה מצחיק, מעוצב בצורה מדהימה ובעל אקשן מספק.
אני יצאתי מרוצה.
עדיף אם דל טורו
היא עושה רק עיצוב אומנותי ומשאיר את הבימוי לאנשים שמבינים בזה.
דל טורו מצוין בבימוי.
יש לו לפעמים בעיות עם התסריט, אבל זה כבר משהו אחר.
התסריט של הסרט הזה מצוין ביחס לתסריט של הסרט הקודם.
לאחרונה ראיתי את הסרט הקודם והתסריט הרבה יותר גרוע מזכרתי אותו – בקושי יש דיאלוגים, בדיחות מוצלחות וכו'.
התסריט של הסרט הזה לפחות עשיר בעלילה ומנסה להשתפר.
דיוויד הייד פירס (ניילס מ'פרייז'ר')
מדבב את אייב בסרט הראשון, בסרט הזה דאג ג'ונס כבר מדבר בשם עצמו.
סרט מעולה.
אמנם העומק שניסו להקנות לו לא היה רב מדי אבל לעזאזל, העיצוב פשוט מקורי ועשיר בדמיון והאקשן משובח.
רק בגלל זה שווה לראות את הסרט. אמנם להבא כדאי יהיה להשקיע מעט יותר שכן מהדמות של הלבוי אפשר לפתח עוד הרבה דברים.
אני רק שאלה טכנית
משהו הטריד אותי בזמן הצפיה: בקטע שבו רואים את הלבוי ג'וניור מקבל מנה גדושה של אקספוזיציה לפני השינה, לא היה תיאום בכלל בין תנועות השפתיים שלו לבין הקול שנשמע על המסך. היות שראיתי את הסרט בעותק דיגיטלי (נראה לי – זה היה ביס פלאנט ר"ג באולם 8), אז האם מדובר בפאק בסרט עצמו, בעותק הדיגיטלי של הסרט עצמו, או שהמקרין יכול לפקשש גם עם עותקים דיגיטליים?
אני רק שאלה טכנית
כמה ששמתי לב אין שם תאום אבל מה אתה מצפה מילד שתקעו לו שיניים בולטות שיותר גדולות מהפה :)
אין ספק שלא היה תיאום, השאלה היא למה
והייתי רוצה להאמין שהתשובה היא תקלה טכנית מסוג כלשהו באשמת יס פלנט / המקרין / המפיצים.
אין ספק שלא היה תיאום, השאלה היא למה
אני הייתי רוצה להאמין שזה היה בגלל השימוש באיפור אולדסקול. הדברים האלה גורמים לי להתקף נוסטלגיה בלתי נשלט. אני מעדיף שדברים יראו לא אמינים איפור\בובות מלא אמינים מחשב.
אני רק שאלה טכנית
כל הסרטים ברמות הגבוהות מתבצע תהליך שנקרא פוסט-פרודקשן, בשלב זה לוקחים את כל השחקנים ומקליטים אותם מחדש לגמרי ומשלבים איתם את האפקטים. לא משאירים שום קול שהיה בעת הצילומים.
קרוב לוודאי שמה שהיה כאן שבשלב זה הם יכולים להחליט שהשורה בסרט לא מתאימה ולשנות אותה. מי שיודע לקרוא שפתיים יבין משהו אחר לגמרי.
דוגמה בולטת לשינוי היתה בסרט "איש ההרס" ששינו את שם המסעדה הפופולארית לפיצה האט לצורך שיווקי.
אתה טועה בכמה דברים:
1. "פוסט פרודקשן" הוא שם תהליך כולל העובר כל סרט לפני סיום העבודה עליו, כש*חלק* מהתהליך הוא עבודה על הסאונד בסרט – עריכה, שיפור, מיקסינג ובישול, סינכרון, ו*אם יש צורך*: הקלטות מחדש של הדיאלוגים וסינכרון שלהם לוידאו. מה שמוביל אותי ל-
2. מה גורם לך להסיק ש*אף פעם* לא משאירים את ההקלטות שבוצעו בשטח בסרט? אז למה להוציא מקליטים לשטח? עבודת ADR (הקלטה מחדש של הדיאלוגים והצמדת לסרט) הרבה יותר קשה ומסובכת מהשארת ההקלטה המקורית – צריך לדבר בדיוק באותה מהירות ואינטונציה כמו שנראית בשפתיים בסרט שצולם, ולרוב גם מתבצעת עבודה של שחזור הסביבה שנראית בסצינה (חדר לפי גודל החדר המקורי אם אפשרי, או שחזור ההדהוד המקורי באפקטים). אם ההקלטה המקורית נקיה מספיק, למה שלא ישתמשו בה? היא כבר מסונכרנת במדוייק למקור, והסביבה האקוסטית כבר תואמת למה שנראה על המסך.
אני רק שאלה טכנית
בסרטים קורה לא מעט שההקלטה בשטח קשה או בלתי-אפשרית (עקב חוסר בתנאים נאותים, רעש גדול, חוסר בתקציב וכו'), ובמקרים כאלו הולכים לאולפן ועושים ADR – מושיבים את השחקנים מול הסרט והם אומרים שוב את השורות שלהם, בסביבה אקוסטית מוגנת. אז משלבים את ההקלטות האלו בסרט, אבל זה כמובן פתח לפורענות – אם התקציב מועט או לא הוקצבו הרבה שעות עבודה לעורכי הסאונד בקטע הזה (או שהם חפיפניקים, גם זה קורה), אז יש בעיות סינכרון. זה בהחלט קורה, ואם זה המקרה גם כאן, הסרט הזה ממש לא היחיד.
דווקא מצוין שהלבוי 2 יוצא כאן לקולנועים רק עכשיו
בקיץ הוא היה נבלע בין סרטים מצוינים אחרים. בארה"ב הוא התגמד לעומת האביר האפל. האביר האפל עולה עליו, אבל כאן שני הסרטים זכו לפוקוס ראוי
יש סרטים
שבאמת לא שווים את הביקורת.
"סרט אקשן מטופש עם מפלצות CGI"… וואלה. לא משהו שלא יכולנו לנחש כבר משם הסרט.
בהחלט לא יכולנו לנחש,
בהתחשב בעובדה שחלק ניכר מהמפלצות הן אנשים באיפור.
בקיצור נמרץ...
אהבתי הרבה יותר מהראשון, במיוחד את הדמות של הגרמני מהגז.
אגב, למי שמצפה לשיר של ראמ2, הוא רק בטריילר … :-(
ראמשטיין. לא ראמשתיים.
ויש לי אותו בMP3 מתי שארצה.
ר''מ 2. (ל''ת)
אז אחרי שאנשים כבר ראו את הסרט...
צריך לראות את הראשון, או שאפשר פשוט לבוא לשני?
(אני אחת מאלה שאוהבים לדעת הכל והעלילה זה הדבר הכי חשוב מבחינתה).
לא חייבים לראות את הראשון
כדי להבין את השני. תחילת הסרט מכילה סיכום של כל מה שצריך לדעת על הדמויות.
מצד שני, אם העלילה היא הדבר הכי חשוב מבחינתך, אולי עדיף שתוותרי על הסרט הזה בכלל. אני מסכים עם כל אלה שכתבו מעלי – אחלה עיצוב, אבל העלילה מקושקשת. וכדאי מאוד שגיירמו ישקיע קצת (הרבה) יותר בתסריט של 'ההוביט', אחרת יהיה רע.
תגידו מה אתם רציניים?
זה אחד הסרטים ההכי פתאטיים ומפגרים שאני מכיר. הלבוי עשוי גרוע, אדיש ברמות, לא מתחברים אליו. מצידי שימות במהלך הסרט וזה לא יזיז לי. עלילה סתמית ביותר,וככל שניסו להכניס עומק לסרט זה רק הפך אותו למגוכח יותר. קטעי האקשן חמודים אבל גםזה לא משהו שלא ראינו כבר. אני כמעט נרדמתי במהלך הסרט, הדבר היחידי שאהבתי בסרט זהו באמת השוק, שהכניס אותך לאווירה כיפית כזאת כמו העורך הזכיר את הקנטינה במלחמת הכוכבים.
אפילו לסרט פופקורן אני לא ימליץ עליו..
את הביקורת לא כתב אחד העורכים, אלא BS.
ניתן ללחוץ על שם מחבר הביקורת ולהגיע לדף עם קצת פרטים עליו ורשימת הביקורות שלו באתר (במקרה זה, http://www.fisheye.co.il/author_BS)
גם אני אהבתי את הסרט
כמו שאהבתי גם את הלבוי 1.
שני סרטי קיץ כיפיים עם אקשן נחמד, בדיחות פה ושם וסיפור של נו… סרט קיץ.
כיף לא מזיק עם הרבה דמיון.
סרט מטופש.
יפה ויזואלית, אבל מטופש, ריקני, משוחק גרוע.. חבל.
אם גיירמו היה עושה רק סרטים ספרדיים… תראו את התוצאות המצוינות שיצאו לו מזה. חבל על הסרטים האמריקאיים, הגרועים – הלבויים, מימיק.
ולעומת זאת- המבוך של פאן, ילדים של אף אחד, קרונוס.
אחלה, אחלה סרט.
באמת שאני לא מבין על מה אנשים מתלוננים כאן. תסריט מטופש? צר לי, אבל התסריט של "איירון-מן"* היה מטופש לא פחות – הוא רק הקיף את עצמו בהתחנחנות מתחסדת שזועקת לשמיים "סלחו לי כי שובר קופות אנוכי". לסרט של גיירמו דל-טורו, לעומת זאת, אין שום סיבה להתנצל על קיומו (האיש בכל זאת כבר היה מועמד לאוסקר), וכך קיבלנו את סרט גיבורי-העל המצטיין של השנה. יותר מ-"איירון מן". כן, גם יותר מ-"האביר האפל" שאמנם נהנה מרמה גבוהה יותר של מורכבות כזו או אחרת, אבל עדיין היה לקוי בכל הנוגע לאקשן ולעיצוב, ולקלוץ ההוא בתפקיד הראשי (לא, לא הג'וקר, השני).
ובאמת ש-"הלבוי 2" עשה עבודה מצוינת בכל הנוגע לדברים האלה, כפי שכבר נדון פה בתגובות קודמות. ובנוגע לכל החששות לגבי העבודה שדל-טורו יעשה על "ההוביט" – הריני להצהיר בזאת שבעקבות הצפיה ב-"הלבוי 2", "ההוביט" בבימויו של דל-טורו הפך לאחד הסרטים שאני הכי מחכה להם. הטרגדיה הגדולה היא שהוא לא קיבל קודם את "שר הטבעות". ו-"הארי פוטר". ו-"נרניה". וכל עיבוד פנטסיה אחר שאני בטוח שהוא היה עושה אתו עבודה טובה יותר מכל הבמאים שביימו אותו בסופו של דבר.
* חוץ מזה, בכל הנוגע לתסריטים מטופשים, באמת ש-"מבוקש" הוריד את הסטנדרט לאזור ים המלח. אחריו אין שום סיבה להתלונן על רמת האינטליגנציה של "הלבוי 2".
יש סיבה.
האווילות השערורייתית של "מבוקש" לא קשורה לתסריט המקושקש של "הלבוי 2". אם יש לי זבוב במרק אסור לי להתלונן רק כי בשבוע שעבר מצאתי שם אצבע כרותה?
הלבוי 2, מבוצע על ידי גרביים
ומסביר באריכות את החורים בעלילה. זהירות, ספוילרים חמורים.
http://www.youtube.com/watch?v=6MeONyY70-w&feature=channel
אצלי זה כבר הפך מנהג
אני חוזר מהקולנוע וישר צופה בגרסת הגרביים לסרט (והם משום מה מתעכבים עם "האביר האפל". מציקים להם כל שבוע עם בקשות אך בינתיים נאדה).
גיאוני.
רוב הקטעים שלהם לא ממש מוצלחים לטעמי.
ז'אנר ה"תקציר-קצר-מאוד" של פארודיות הוא ממש לא חדש, ובדרך כלל הבדיחות שלהם לא נורא מוצלחות (שלא לדבר על הבובנאות הלא משהו). אבל זה היה קטע טוב.
אני נהניתי מאוד.
אמנם הסוף טפשי, כמו שציינו הגרביים בצדק, אבל הדרך עד לשם הייתה מצויינת.
יש לי שאלה
איך אני פותח בתגובה על איזה שהוא סרט שאף אחד עוד לא רשם עליו כלום?
בהנחה ובאמת לא נכתב עליו כלום, בדוחק''ו.
אבל קודם כדאי לבצע חיפוש מתקדם ללא הגבלת זמן.
ותודה ששאלת לפני שפשוט פירסמת איפה שבא לא. זה בהחלט מנומס ולעניין.
שאלה לזה שמעליי
מה הפירוש של בדוחק"ו?
דוחק''ו = דו''ח קופות שבורות
ובאופן כללי יותר, תמיד שווה לבדוק את מילון האתר:
http://www.fisheye.co.il/static/diction.htm
(הלינק נמצא בתחתית כל עמוד באתר)
סרט עלוב ביותר לדעתי...
ממש לא הצלחתי ליהנות מהסרט , ואפשר לומר שפשוט התאכזבתי מרובו , למרות שיש פה ושם אקשן אבל גם הוא לא איכותי כמו שהיה בסרט הראשון , בכל מקרה אני רק מקווה לטובתם של הבמאים שלא יחשבו על לעשות לו סרט המשך , לא חבל להמשיך להתעלל בצופים ככה , עדיף כבר לשבת לראות פוקימון , הרבה יותר מעניין…
תמיד כדאי לקחת מדי פעם הפסקה מהסרטים האיכותיים והרציניים
ולעבור לסרט קיצי מהנה, ככה שומרים על שפיות. אובכן, "הלבוי 2" הוא לא בדיוק יצירת מופת ואני די מסכים עם רוב הטענות שעלו פה לביו, אך עדיין מצאתי אותו מהנה, מאוד אפילו. נכון, הסרט מרגיש כאילו דחסו לו רשימה של דברים שעליו ךהכניס לסרט וכל שתי דקות הוא סימן וי ועבר לדבר הבא, הרבה דברים היו זקוקים לזמן מסך גדול יותר, רק מה? כשאני חושב על זה, מדובר בסרט שני, וצפוי להיות סרט שלישי (ככה לפחות תיכננו) ולכן זה די טוב שהם רק מייסדים את הרקע בסרט השני כדי שבסרט האחרון יקחו את הנושאים שלא קיבלו מספיק מסך זמן ולטפל בהן. בנוסף לאיפור ולעיצוב המעולים (אבל עדיין לא צריך להגזים, דווקא הרגשתי בחוסר דמיון פה ושם) יש צילום מדהים, בימוי מעולה, שחקנים מצוינים (שמצילים את הסרט מקלישאתיות), אקשן טוב ואפקטים נהדרים. סרט נהדר. ואת "הלבוי" הראשון לא ראיתי.
דל טורו היה חייב לעשות סצינה כאילו דרמטית ולהרוס את הסוף? למה להרוג אותם? הבייב של הלבוי יכלה בקלות לירות בנסיך, לא היה צורך שהנסיכה תהרוג את עצמה ??(ואם כבר, למה להרוג? לא יכלה פשוט לעשות סריטה או משהו?), דווקא סיפור האהבה בין הנסיכה ליצור המים היה יכול להתפתח למקומות מעניינים.
ושכחתי להזכיר רשע מגניב
(שמזכיר באופן חשוד את אביו של דראקו מאלפוי, גם בהתנהגות ובמשחק)
לפליטי סוף שנות שמונים, תחילת התשעים
הוא מזכיר דברים אחרים לגמרי:
http://www.youtube.com/watch?v=szWkAaD00j0
מחפיר, כמעט.
okok4 אמר את זה למעלה, אבל אני ראיתי את זה אתמול ב-DVD, מה שמגביר את הפגמים.
נתחיל בטוב: הסרט יפה. אוי, הוא כל-כך יפה. סצנת הפתיחה עם המיתוס מוצג באמצעות בובות עץ הייתה לא פחות ממבריקה. כל האלפים, הגנומים, הטרולים, האלמנטלים וכדומה – כולם מעוצבים למופת, מקוריים ואסתטיים להחריד. גם הקרבות, ובעיקר הטכניקה של נואדה, די מרשימים. בכלל, בכל האלמנטים הוויזואליים דה טורו עושה עבודה מופתית (תחשבו איך מבדילים בין קראוס-הזהוב לשאר הזהובים, למשל).
אבל, אופס, בזאת נגמרו לי הדברים הטובים לומר על הסרט.
מכל בחינה אחרת, הסרט הזה הוא לא פחות מחרפה. אפילו ברמה של סרטי קיץ, העלילה אדיוטית לחלוטין, הדמויות נטולות כל הגיון פנימי או התפתחות (הנסיך נואדה יודע הכל על הלבוי / הנסיך נואדה לא יודע כלום על הלבוי; ליז לא בטוחה מה היא חושבת על הלבוי / ליז בטוחה לחלוטין מה היא חושבת על הלבוי; קראוס נאמן לחלוטין לחוקים / קראוס עושה מה שבא לו) ורוב השחקנים נראים כאילו הם מבינים את זה ולא ניסו אפילו להתאמץ (זוג התאומים המלכותי וליז בולטים בגריעותם, למשל).
כל זה מחוויר, לצערי, כשמקשיבים לדיאלוגים. מזמן לא שמעתי סרט שכל-כך כאב לי באוזניים. אף אחד לא מדבר כאן בצורה שנשמעת אפילו קרובה לאמינה, מרמת בניית המשפט ומעלה.
זה סרט מעליב, למרות שדי ברור שהוא לא התכוון להיות כזה – הרי דל טורו באמת ובתמים אוהב קומיקס, ובאמת מעריץ את מיגנולה. אבל למה כל-כך הרבה במאים סובלים ממגלומניה שלא מאפשרת להם להיות מודעים לנקודות החלשות שלהם? שיקח כותב דיאלוגים. שיקח אנשים שיעזרו לו עם התסריט. שיקח במאי שחקנים, אפילו. רק שלא יעשה עוד סרט כמו 'הלבוי 2'.
מסתבר שבין שני סרטי Hellboy הכינו גם שלושה סרטים מצוירים: Iron Shoes, Blood & Iron, Sword of Storms.
ראיתי שהקרינו שניים מהם ב-Yes בשבוע שעבר, וראיתי חלק קצר מ-Blood and Iron. העלילה נראית די נאמנה לקומיקס המקורי, ואת הקולות משחקים שחקני הסרטים – אבל האנימציה עצמה מאוד לא מרשימה.
בכל מקרה, מישהו ראה את הסרטים הללו? הם שווים משהו?
ראיתי את Sword of Storms והיה די גרוע. לא איום ונורא אבל מטופש ונשכח במהרה. האנימציה, מה לעשות, היא דרג ב' במיוחד כשמשווים לסרטי האנימציה האחרונים מבית היוצר של DC
הם לא משהו.
מאוד מונוטוניים ודי משעממים.