במקור: Dr. Seuss' How the Grinch Stole Christmas
במאי: רון הווארד
תסריט: ג'פרי פרייס, פיטר ס. סימן
ע"פ ספרו של ד"ר סוס
שחקנים: ג'ים קארי, טיילור מומסן
"הגרינץ"', או בשמו המלא, משהו כמו "דוקטור סוס מגיש: איך הגרינץ' גנב את כריסטמס", הוא סרט חמוד. אם אתם נקלעים למצב שבו אתם צריכים ללכת לסרט עם ילדים שכבר ראו את "מרד התרנגולים", הגרינץ' הוא הבחירה הנכונה, והוא סרט קביל בהחלט גם לקבוצות גיל אחרות. היכרות עם כריסטמס אינה חובה (ג'יזס לא מוזכר). זאת השורה התחתונה, וכל מה שאתם צריכים לדעת, בעצם. אבל החיים האמיתיים, כמובן, מסובכים יותר, והסיפור שמסביב לגרינץ' הוא מסובך, מוזר ומלמד על טבע האדם (או לפחות האדם האמריקני) הרבה יותר מהסרט עצמו.
בלב מה שנראה כמו הרי ההימליה (שנמצאים, כך מספרים לנו, בתוך פתית שלג), יש עיר קטנה שבה חיים יצורים מוזרים וידידותיים שנקראים Whos. ל-Whos יש חג שנתי שהם מאוד אוהבים, שנקרא כריסטמס. על הר סמוך חי הגרינץ', יצור ירוק מופרע ומדופרס שכתוצאה מטראומת ילדות שונא את כולם, ובעיקר את כריסטמס, עד שהוא מחליט להרוס לכולם את החג, אבל בסופו של דבר לומד את ערכה של רוח החג ונהיה יצור סימפטי יותר.
הסיפור שמסביב, כאמור, מסובך יותר. אי שם מעבר לים יש אומה של יצורים מוזרים וידידותיים שנקראים Americans. על מופרעותם תעיד העובדה שסופר הילדים האהוב עליהם ביותר (לפחות עד תקופת הארי פוטר) הוא יצור שנקרא דוקטור סוס, למרות שאינו סוס ואינו דוקטור. אחד מספרוני הילדים הידועים ביותר של אותו סוס הוא "איך הגרינץ' גנב את כריסטמס", אלא שלעברית הוא לא תורגם מעולם, עקב אי הרלוונטיות של כריסטמס לילדי ארצנו. הספר עובד לסרט אנימציה קצר בידי צ'אק ג'ונס, במאי אנימציה גאון שאחראי לכמה מהסרטונים היותר טובים של באגס באני, דאפי דאק ושות'.
עכשיו, גם ל-Americans יש חג שנתי שהם מאוד אוהבים, שנקרא גם הוא, במקרה או שלא במקרה, כריסטמס. לכריסטמס יש מנהגים שעליהם שומרים האמריקנים באדיקות שהיא הרבה מעבר למנהגים דתיים סתם. הטלויזיה, למשל, הופכת סביב הכריסטמס לרצף של ספיישלים ושידורים חוזרים של ספיישלים משנים קודמות. יש כמה תכניות שהן הכרח מוחלט בכל כריסטמס: הסרטים "איזה חיים נפלאים" ו"נס ברח' 34", למשל, וגם הסרט המצויר על הגרינץ'. הסרט מוקרן בטלויזיה בכל שנה מאז 1966, ולדורות של אמריקנים הוא מה ש"רגע עם דודלי" הוא לדור מסוים של ישראלים.
בא אחד, רון הווארד, במאי מצליח, ועושה סרט שמבוסס בחופשיות על אותו הסיפור. העיבוד בעצם נאמן למדי – כל הסיפור המקורי עדיין שם, אבל כדי למלא שעתיים נוסף הרבה חומר רקע, עלילות משנה, בדיחות שמיועדות למבוגרים שבקהל ופעלולים מיוחדים. הגרינץ' עצמו השתנה, והפך מסתם זעפן לא חברותי לפסיכופאט היפראקטיבי עם הומור מטורף. הסרט, כאמור, חמוד.
התגובה לסרט בקרב ה-Americans היא עניין למחקר סוציולוגי. הסרט הפך במהירות לסרט המצליח ביותר של השנה, עם הכנסות שמתקרבות ל-250 מיליון דולר (פחות מ"מלחמת הכוכבים", יותר מ"ארמגדון"), למרות שאף אחד לא אהב אותו. הביקורות על הסרט בארה"ב שליליות ברובן, אבל הרבה יותר מעניין לראות את דף תגובות המשתמשים לסרט ב-IMDb, מאגר הנתונים הקולנועי באינטרנט: כמעט ולאף אחד אין מילה טובה להגיד על הסרט. הביטוי "דוקטור סוס מתהפך בקברו" חוזר בכל ביקורת שניה. אנשים שונאים את הסרט מסיבות מגוונות: אחד טוען שהסרט גרוע ושהגרינץ' מדוכא מדי. אחד טוען שהסרט גרוע ושהגרינץ' עליז מדי. אחד טוען שהפעלולים גרועים (מה שמדגים כמה שהשנאה יכולה לעוור אנשים למציאות – הפעלולים מדהימים למדי), אחד טוען שהפופקורן לא טעים, ואחד אחר טוען שהיה צריך להצמד יותר לסרט המצויר המקורי, ובמקום כל החומר החדש להכניס "עוד 15-20 דקות של הגרינץ' גונב את המתנות", ויותר מאחד שואל "למה לעשות גירסה חדשה למה שהיה כבר מושלם?"
וזו כנראה הסיבה האמיתית שאנשים שונאים את הסרט: הוא לא הסרט המצויר. הסרט המצויר הוא קלאסיקה, קאנון, טקסט מקודש. לגעת בו זה לא פחות מחילול הקודש. כמו שלא עושים רימייק ל"קזבלקה", כמו שלא עושים קאבר ל"מדרגות לגן עדן", ככה אסור לגעת ב"גרינץ"' המקורי. כוחו של הסרט המצויר חזק מספיק כדי לגרור מיליוני אמריקנים לקולנוע למשמע שמו של הגרינץ' (שהרי אותם 250 מיליון דולר לא היו מתנה מסנטה קלאוס), וחזק מספיק גם כדי לגרום להם להגיב בעצבים כשמה שהם רואים בקולנוע אינו זהה בדיוק למה שהם מכירים. עכשיו רק תכתבו את הסיפור הזה בחרוזים, ויש לכם משל מודרני על כוחה של המדיה ועל הווצרותן של דתות. או אולי זה בכלל על משהו אחר. אני לא חזק במוסרי השכל.
ואצלנו? ארץ איז – המופרעת מהרבה בחינות אחרות – חסרה את מופרעות כריסטמס על כל היבטיה. גם הספר וגם הסרט המקוריים של "הגרינץ"' מעולם לא הגיעו לכאן, המעמד הקלאסי שלו לא משפיע עלינו לחיוב או לשלילה, ואנחנו יכולים בקלות לדמיין ש"כריסטמס" זה דבר שרק Whoים חוגגים. ואז באמת שום דבר לא מפריע לראות את "הגרינץ"' בתור סתם סרט חדש של ג'ים קארי, רק שהפעם הוא מוקף בעולם פנטסטי תמוה.
ג'ים קארי הוא איש מוכשר, למרות שהוא מצליח להסתיר את זה בדרך כלל. הוא חוזר בסרט הזה לשטיקים הישנים שלו, לפני שהוא ניסה להיות שחקן איכותי ולזכות באוסקרים: שימוש פרוע ובלתי שגרתי בכל אברי הגוף. קארי מתפרע כאן קצת פחות מאשר ב"אייס ונטורה" וקצת יותר מדי. במקרה הזה זה הכרחי, כי מתחת לשכבות העבות של האיפור הירוק בלתי אפשרי לזהות אותו. אם הוא לא היה מתפרע, איך היינו יודעים שזה הוא?
גאוני, האיפור הזה. קארי גם נראה כמו משהו לא ממש אנושי, וגם שומר על שליטה לא רעה בשרירי הפנים. יש רגע אחד בסרט שבו הגרינץ' עובר שינוי מהותי, וזה אחד מרגעי המשחק המרגשים של השנה. בלי צחוק! ושניה אחר כך ג'ים קארי מתמוטט על הרצפה ומתחיל לבעוט ולפרפר באופן מיותר לחלוטין, כי הוא כזה.
העולם שמסביב לגרינץ' מעוצב באופן מגוחך כמו שצריך (דוקטור סוס, בכל זאת), מאוד מפורט ומאוד עמוס. קצת יותר מדי, בעצם. בכל פריים יש המון פרטים, דמויות והתרחשויות. כשהסרט יגיע ל-DVD בטח יהיה נחמד לעבור עליו תמונה-תמונה ולמצוא את כל הפרטים הקטנים שמתחבאים, כפי שנהוג לעשות ב"סימפסונס".
המצלמה מנסה להתחרות בקארי בדינמיות. קצת יותר מדי, בעצם. היא זזה ומסתחררת לכל הכוונים, וכשהיא כבר עומדת במקום, זה על העוקם. בסרט יש גם שני שירים, שזה קצת יותר מדי. בעצם הכל בסרט קצת יותר מדי, אבל זה בסדר. כולה סרט. אלא אם כן אתה American.
- הספר – האתר הרשמי
- CountDown – אתר מעריצים
- האתר הרשמי
שלושה שירים.
אבל אחד מהם מושר בזיופים.
אך לא בגלל זה אני מגיב.
רציתי רק להעיר שהתפאורה היא דוקסוסית להחריד. מהבתים העקומים, דרך הצמחים המוזרים ועד לאנשים הקטנים שתמיד מופיעים.
רק הטריד אותי שגלגלי המכוניות הם עגולים. דוקטור סוס היה מתהפך בקברו.
אה, ולא היו דגים קטנים. אולי הגרינץ' אכל את כולם?
יתרה מכך, נראה לי שהסיבה שאמריקאים מתעבים את הסרט היא הביקורת הבלתי מוסתרת שהוא מותח עליהם, כל כך בלתי מוסתרת עד שהיא מצליחה לחדור למוחותיהם של יושבי היבשת הסתומה ביותר על כדור הארץ. הם מבינים שאומרים להם שהם טועים, ומבינים שצוחקים עליהם.
למה הם באים ומשלמים על זה כסף?
נו, כמובן. הם טפשים.
גם דייב מאת'יוז,
גם פרנק זאפה, וגם פאט בון הוציאו קאבר
ל"מדרגות לגן עדן".
ואני לא קטנוני.
ואכן מסתבר
שבאמת יש גירסה חדשה לגרינץ', והיא אפילו מוקרנת על מסכינו בימים אלה. וגם אני לא קטנוני.
שאלה עקרונית:
תגידו, מה קורה לאנשים בעיירה אחרי שפתית השלג בו הם חיים נמס?
(ולא, זה לא "אסון אקולוגי – התמוססותם של קרחוני העד", או "אסטרואיד פגע בנו").
הם הופכים לעיירה שנמצאת בתוך טיפת מים.
אז הם הופכים להיות העיירה בתוך ענן, ואז לזו שבתוך טיפת שלג.
למה זה לא יכול להיות אסון אקולוגי?
אני מניחה שהחיים שלהם הם בטח נורא נורא קצרים, אם הם יצורים שחיים בתוך פתית שלג, אז יכול להיות שעברו שם דורות על דורות, ואולי מיליארדי שנות who מהיווצרות פתית-השלג ועד שהוא נמס, ואם אנחנו יודעים שגם כוכבים יכולים להתפוצץ, ושמשות יכולות לכבות וכאלה, למה שזה לא יקרה על פתית שלג?
ד''ר סוס
הוא הסופר הגדול ביותר בהסטוריה הכתובה, פרט, אולי, לנאבוקוב. עצוב ומביש שהאחראי לקלאסיקות גאוניות כמו "בא עם גרביים", "יש לי ג'יס בכיס" Mr.Brown can moo! Can you? – דווקא הוא זיכה את האמריקאים בנימה מזלזלת בשל חיבתם אליו.
חלילה לי מלזלזל בדוקטור סוס
ואם השתמע מדברי בטעות שאני מזלזל בו, אני מתנצל מעומק לבי. דוקטור סוס הוא סופר דגול וגאון. נאבוקוב רם אורן לידו. (אבל אם אתה שואל אותי, הספר הדגול ביותר שלו הוא "המלחמה האיומה על החמאה").
אגב, עם או בלי קשר לגרינץ', מדברים על זה שטים אלן ישחק את החתול בכובע ("חתול תעלול") בסרט עתידי. אם זה יצליח, אני דורש לשריין כבר מעכשיו את רובין וויליאמס לתפקיד השועל בים שבא עם גרביים.
הערות מקריות על הגרינץ'
* סיפור הגרינץ' מתעסק בין השאר בחוסר סבלנות. בהקשר הזה, מעניין לציין שהגרינץ' גודל ע"י זוג נשים ולא ע"י תא משפחתי סטנדרטי.
* הגרינץ' מנסה להפחיד את סנדי, אבל היא מחבבת אותו. הוא זורק אותה בתעלה להובלת זבל, והיא צוחקת כל הדרך למטה. הוא הורס את חג המולד, והיא נותנת לו עוד סיכוי. איכשהו, תבנית ההתנהגות הזו מזכירה לי את זו של נשים מוכות.
* לכל אורך הסרט דעתו של ההמון ה-Whoי משתנה בקלות, בהתאם לכיוון הרוח. היחידי שמציב להם אלטרנטיבה של ממש הוא הגרינץ', ולמרות שהוא לא מודה בכך, כל שאיפתו היא להיספג בתוך ההמון. בסוף הוא גם מצליח, וכולם שמחים. למען רד פיש ושאר לא-מביני-מוסרי-ההשכל, להלן פישוט. מוסר השכל חיובי: גם השונה ביותר יכול להתקבל ע"י ההמון. מוסר השכל שלילי עם קמצוף פאשיזם אמריקאי טוב: גם השונה ביותר יכול להתקבל ע"י ההמון בתנאי שהוא יתאים את עצמו להמון קודם.
* נדמה שהסרט מאוד לא רלוונטי לישראלים. בהקרנה בה נכחתי פיספסו את רוב הבדיחות (שבואו נודה, לא היו משהו ברובן), וכשסנדי התחילה לשיר כולם נשפכו, ולא מרגש גואה אלא מצחוק לעגני. אבל במעט מאמץ ניתן למצוא שני איזכורים רלוונטיים:
– הקבלה מתבקשת לחנוכה: מה שחשוב בחג זה לא הסביבון והסופגניות, אלא זכרון ניצחון המעטים מול רבים, ניצחון עם ישראל היכול לכל הבא לכלותו ושאר מסרים לאומניים, ששורתם התחתונה היא "תצביעו שרון".
– הקבלה למצב: בהמשך ל"תצביעו שרון", רבים, ובינהם אני, אומרים שאם שרון ייבחר הם עוזבים את הארץ. אבל הסרט לימד אותי שמדינת ישראל היא לא הבנאדם והמפלגה שמחזיקים בשלטון. המדינה זה גם הרבה דברים אחרים, שלא משתנים ושלא הייתי מוותר עליהם: כל עוד כולם יצעקו, יתעצבנו ויעצבנו, כל עוד לא יתנו זכות קדימה בכביש, כל עוד כולם יחשבו שמגיע להם ולא יהססו לדחוף, אני נשאר.
פופולרי הגרינץ'
איך זה שכולם (וכשאני אומר "כולם" אני מתכוון לקמצוץ האנשים שדיברתי איתם) כבר ראו את הגרינץ', ואף אחד לא צפה עדיין באף אחד אחר מהסרטים (הרבים) שהגיעו לארץ בשבועיים האחרונים ושעדיין לא בוקרו פה? הא? מה עם קצת אחריות ציבורית? או לפחות התחשבות בדגים? כולם פה אנשים מבוגרים (פחות או יותר). מה פתאום אנחנו נוהרים לסרט ילדים נחות, ועוד של עובדי אלילים שונאי ישראל?
תנוח דעתך, סטילי דן, מוסר ההשכל המפוקפק לא נעלם מעיני, והייתי מציין את זה אם זה לא היה המסר הקבוע שמוטף ממאות סרטים אמריקאיים בכלל וסרטי כריסטמס בפרט. לפחות כאן זה פחות בולט: הגרינץ' הוא "רע" סימפטי למדי, להבדיל מבמקור, אנשי Whoville רחוקים מלהיות מושלמים רק משום שהם נורמליים, וגם אחרי שהגרינץ' משתנה לטובה/מצביע שרון הוא לא הופך מיד לנופת צופים ומעביר זקנות את הכביש. יצאנו בזול.
חוץ מזה, דן, תפסיק כבר לכתוב יותר טוב ממני. חוצפן.
קפיצה לירח
אגב – מישהו שם לב להשפעה העצומה שהייתה לסרט "איש על הירח" על השחקנים שלו? דני דה ויטו המשיך לשחק את ג'ורג' שפירו ב"חמש ילדות יפות", ועכשיו ג'ים קארי ממשיך לשחק את טוני קליפטון ב"הגרינץ"'.
מסכן ד''ר סוס'
עכשיו אני בטוחה שהוא מתהפך בקברו.
האומלל כתב ספר ילדים תמים וחינני ואנשים (דן ברזל) הצליחו למצוא בו דימיון להתנהגות של נשים מוכות, מוסרי השכל כפולים ותאים משפחתיים לא סטנדרטים.
למה? למה? למה אנשים תמיד חייבים לנתח דברים ואל יכולים להשאיר אותם פשוטים כמו שהם באמת.
למה כל דבר חייב להיות הסתה לגזענות (ע"ע X-men שכמה אנשים החליטו שהסרט גזעני כי הגיבור יהודי, למרות שבכלל לא בטוח שהוא יהודי, ומעודד הומו-סקסואלים לשלוט בהטרו-סקסואלים. מילא)? למה לכל דבר יהיו חייבים להיות יותר מפירוש אחד (אולי חוץ מהדברים שפיקאצ'ו אומר, להם אין בכלל פירוש, ואוי למי שיגיד לי שלחזור על אותה מילה בהיגוי שונה זה דיבור!)?
רדו מזה!
ויבוא ציון לגואל (אני יודעת שזה הפוך!) ויוגלו אריק שרון ובנימין נתניהו ואהוד ברק לאירופה, ויהיו אזרחים מודאגים רחוקים מישראל. ויבחר פיקאצ'ו לשילטון, וציון ילך מגואל, ויחזור מוחמד להר.
(אל תנסו להבין את המשפטים האחרונים שכתבתי, אפילו אני לא מבינה אותם).
גברת מציאות נוקשת על דלתי.
באמת, מסכן דוקטור סוס.
הרופא האומלל כותב ספר ילדים, ובאים אנשי הוליווד תאבי הבצע ומוסיפים לו עוד בשר מסביב, ועלילה, ושחקנים, ודמויות, ומסרים שטניים.
ואז…!
אז באים אנו, ובחוצפתנו הרבה מנתחים את הבשר ואת העלילה ואת המסר, ולפתע…
לפתע כולנו מצביעים לגרינץ' לראשות הממשלה.
לפחות הוא לא אחד מהחברה הירוקים הללו שדואגים לאיכות הסביבה.
איתו בשלטון נוכל לזבל ברחובות בשקט.
ואגב, לא קראתי את הספר. תצלבו אותי במהופך, מצידי.
מסכן, מסכן ד''ר סוס!
הוא מת.
ד''ר, יש לי בעיה
בכל פעם שתצטרכי למצוא משמעויות מפוקפקות בסרטים מפוקפקים לא פחות – אני הבנאדם.
בכלל, המצאת משמעויות לא קיימות זה תחביב שלי. אני כלב אם רון האוורד (לא רון האבארד, הוא מסרט אחר), שהיה מת להיות סמאח אבל לנצח ישאר במאי, ועוד במאי סתמי, יודע בכלל לאיית את המילה "מסר" (נו טוב, הוא לא יודע עברית, לא חוכמה).
אגב, את המסרים המגוחכים הנ"ל לא מצאתי בסיפור של ד"ר סוס, מהסיבה הפשוטה שלא קראתי אותו. המסרים יוצאים מהסרט. עכשיו, אני לא אומר שזה מעניין באיזושהי צורה, או שיש לזה בהכרח השפעה, שצריך לעודד את זה או להתנגד לזה בראש חוצות. אלו הם סתם דברים שעניינו אותי במהלך הצפייה.
X-Men מעודד הומוסקסואלים לשלוט בהטרוסקסואלים? תוכלי לפרט?
על נעלות ההומוסקסואליות
למסקנה המפוקפקת הזאת הגיע קיפוד באחד מהדיונים בנוגע לאקס-מן שנערכו בבית שמאי, הנה כאן –
כתבה מספר 54
הכפשות. אני מוקף אנשים קטנים
ומרושעים.
עדיף מאוחר מאשר לעולם לא
אז כך
דבר ראשון, אין שאלה
X-man שולטים
וזה רק בגלל סטן לי הגאון
דבר שני
בתור מישהו שקרה את כל סיפרי דוקטור סוס
(ועדיין קורא מדיי פעם)
הספר ביים גרביים שולט
דבר שלישי
טוב… אין דבר שלישי, סתם בא לי לכתוב תגובה אז כתבתי
ד''ר סוס
יש לי כמה שאלות:
1. על מה מספר הספר "ביים גרבים"?
2. כמה ספרי ד"ר סוס יש?
3. איפה אפשר להשיג את ספרי ד"ר סוס?
4. איך זה שרק הספר "חתול תעלול" מפורסם?
ואל תגידו לי שלא- רק ממנו עשו כל מני סדרות טלווזיה וכאלה!!
5. למה ד"ר סוס קורא לעצמו ככה?
אלא אם כן הוא סוס, וזה הסבר.
יש לי כמה תשובות
1. שם הספר זה לא "ביים גרביים" זה "בא עם גרביים" והוא מספר על שועל שבא עם גרביים
העלילה מסתבכת שגיבורינו נכנס לתוך בקבוק עם חיפושיות עם מקלות על כלבלב דיי שובב שאוכל ספגטי
2.אני יודע על 20
3.בכל חנות ספרים שהיא אינה קופרת או משוגעת או טיפשית או שצריך לצלוב שם את כל המוכרים
4.לא הוא לא, אני בטוח ששמעת על הספר "הקבים של המלך" למשל
5. השם תורגם ישר מאנגלית במקור השם הוא Dr. Seuss
עד כאן להיום ממלומדיי ד"ר סוס
למה ד''ר?
האגדה ויאיר רווה מ"העיר" יודעים לספר שמקור שם העט ד"ר סוס הוא:
סוס – זהו שם הנעורים של אימו.
ד"ר – אביו תמיד לחץ עליו להיות רופא.
אני לא רוצה להתחיל לחשוב מה פרויד היה אומר על זה, אז רק אסיים בהערה שאת שמו האמיתי של הד"ר תוכלו למצוא בקלות ע"י חיפוש באינטרנט, אם זה מעניין אותכם.
ועוד הערונת לסיום: איזה כיף שפעם אחת בחיים משהו נשמע יותר טוב בעברית! כל ילדותי הקסימה אותי המחשבה הסוריאליסטית משהו שד"ר סוס הוא באמת סוס, ושהסוס הוא באמת ד"ר. אני מרחם על שאר ילדי העולם שהיו צריכים לגדול בלי הרושם הזה.
לאחר סקירה בת שלוש שניות בראשי של כל ספרי תיאודוק גייזל שאני מכיר, מצאתי כי כי אני מסכים לחלוטין עם רד פיש באומרו כי "המלחמה האיומה על החמאה" הנו ספרו הגדול ביותר.
אמנם לא כולם תורגמו לעברית, אמנם איני זוכר כרגע את כולם, ובכלל, חתול תעלול הנו אחד מהפרוטגוניסט האלוהיים שיצרה ספרות הילדים אי פעם, אבל "המלחמה" הנה האלגוריה החמודה ביותר שנוצרה בכלל, ומעבירה דידקציה נאורה ללא היתפסות חמורה תוך כדי וזה, תודו, כבר קשה למדי.
אכן סטן לי גאון
הוא האדם שהכין את סדרת הפלאש הכי טובה שיש
את ספיידר מן את סוון פורטל
וכל מני כאלו וזה הרבה יותר טוב מהרובוטריקים
(מצטער לדור הישן שימצא אותי בטור קופר משוגע אחרי שאמרתי את זה)
אבל בחזרה לענין
לצערי כל תקבותיי נהרסו אחרי שכראתי את המלך צב צב שם השם מתורגם לדוקטור זויס
עד היום אני עצוב בגלל שאני יודע שהוא לא סוס
עוד תגובה
האמת שבסך הכל רציתי להגיד שממש לא משנה אם הגרינצ' הוא טוב או לא.. כשרואים אותו עם שורה שלמה של זאטוטים צווחניים מאחורה כל סרט מאבד משהו.. בייחוד כשאחד מהם לא מפסיק להפליץ כל הסרט והאחרים לא מפסיקים לצרוח עליו..שלא לדבר על מה שקורה כשיש בדיחה שהם מצליחים להבין..
כל ישראל התאחדו, להכניס לחוק הפרדת גילאים בסרטים!
אוח..
אה.. כן.. והסרט לא משהו בכלל.. אבל זה היה צפוי אז תפסיקו להתלונן.. חוץ מהילדה שאפשר (וצריך) לבעוט בה..
ובכלל.. כל הסרט חשבתי על כמה אני אהיה מוכנה לשלם בשביל לגור בבית כזה..
ובאמת חבל שדר סוס הוא לא סוס ובא עם גרביים זה באמת הספר הכי טוב..
ובכלל הגיע הזמן שיחזירו את כוח המחץ והרובוטריקים
ומה באמת קרה לתכנית הזאת עם הילד בדרום אמריקה? ולזאת עם הילד והרובוט המשונה שהיו בלבנון..
אה כן.. יש גם תכנית מצוירת של דר סוס, במצריים אני חושבת, אבל היא ממש לא איכותית
ילד בדרום אמריקה?
את בטח מתכוונת לאליאן גונזלס!
אה, אז בסוף החזירו אותו לקובה, ואיזשהו אולפן כבר רכש את הזכויות לעשות ממנו סרט.
מסמך אנושי מזעזע.
יישור קו
רק רציתי ליישר קו בקשר לתכנית עם הילד והרובוט – למיטב זכרוני היה מדובר בשתי תכניות עם אותו רובוט וילדים מעצבנים שנראו דומים מאד בשתי בתכניות… האחת – תכנית על בית מעופף שזכורה רק בגלל שיר הפתיח, שאני, לפחות, לא זוכר שום פרט עלילתי או אחר בקשר לתכנית מלבדו… לעומתו הייתה תכנית ההטפה הדתית הראשונה לילדים שכללה מעברי זמנים אל סיפורים תנ"כיים – בעזרת אותו הרובוט… ושזכורה בעיקר בזכות העובדה שכל גיבור תנ"כי יוצג כאותו בן אדם פחות או יותר… רק הזקן השתנה… מכל הסיפורים הללו – והיו הרבה – אני זוכר רק את הסיפור של יונה… אבל בהחלט יכול להיות שהסיבה לזה היא העובדה שהסיפור כלל את זריקתם לים של כל חבורת הילדים המעצבנת… דבר חיובי לכל הדעות…
אבל באמת, איך אפשר להיזכר בערוץ הלבנוני הישן והטוב מבלי להיזכר בוודי וודפקר, ובחבריו – ולהזיל דמעה…
אם כבר אז כבר
בערוץ הנ"ל אכן שודרו שתי תוכניות.
הראשונה היא Superbook — תוכנית שעניינה הוא התנ"ך, ובה עקב צירוף מקרים מוזר הילדים והרובוט הצליחו לגלות דרך לעבור לימי קדם דרך התנ"ך הביתי שלהם. לעומתם, ה Flying House שענינו הברית החדשה (אבוי לאוזניים יהודיות הכשרות, שומו שמים!) עסקה בקרובי משפחה של אותם ילדים שנקלעו לסופה וברחו לתוך בית, שהסתבר שהוא מכונת זמן שבנה פרופסר מפוזר עם רובוט (שונה!), וכעת הם כל פעם מנסים לחזור הביתה ולא מצליחים.
מישהו מתכוון לתבוע אותם על זה שהם גנבו את הרעיון של מנהרת הזמן, חוץ מצאוורוני הגולף של טוני מ"דאג וטוני"?
טעות טעות טעות
הגרינצ' הוקרן בקריסמס האחרון בתחנה האהובה
cartoon natwork בלווין
כנראה פעם ראשונה בקיץ
הגרינץ' זה סרט מעולה
ראיתי אותו איזה ארבע פעמים וזה הצחיק אותי שוב ושוב ושוב, והתפאורה מהממת, זה נורא דוקטור סוס אבל עובדה שבתוך התפאורה על הבתים העקומים האלה יש מצלמות ותאורה וצוות ושחקנים ומה לא, אולי צריך לבנות בתים כאלה במציאות.
ג'ים קארי מעולה בתור הגרינץ'.