בגלל החג האמריקאי, יעברו כנראה עוד יומיים עד שנקבל סיכום סופי של הכנסות הסופ"ש, ואת תוצאות הסיבוב הראשון של "מכסחי הקופות 2". אז בינתיים, לפניכם סיכום קצר של סוף השבוע, לפי ההערכות שהתפרסמו ביום ראשון (ייתכנו הבדלים של מיליונים בודדים בין המספרים כאן לבין תוצאות האמת).
1. רובוטריקים 3 (שבוע ראשון) – 97.4 מיליון דולר
כל המבקרים בעולם יכולים לצרוח עד מחר, זה לא ישנה. סרטי "רובוטריקים" מצליחים. גם העובדה ש"רובוטריקים 2" ידוע לשמצה כסרט נוראי לא שינתה הרבה. "רובוטריקים 3" אמנם הכניס פחות מקודמו בסדרה, אבל לא בהרבה; הוא הכניס 5.5 מיליון בהקרנות המצומצות ביום שלישי, 37.7 מיליון ביום רביעי, 21.5 מיליון בחמישי ועוד כמעט 100 מיליון בשישי-ראשון. בסך הכל, בחמישה ימים הוא הכניס 162 מיליון דולר, לעומת 155 מיליון של הסרט הראשון, ו-200 מיליון של הסרט השני. מבחינת מספר הצופים, "3" נמצא מתחת ל"1" – מחירי התלת-מימד טיפלו בהפרש – אבל שוב, זה לא הבדל מאוד משמעותי. גם אם מתייחסים רק להכנסות סוף השבוע עצמו, זאת הפתיחה הגדולה של השנה עד כה, למרות שהסרט בזבז דלק חצי שבוע מראש. עולם כמנהגו הולך לסרטים של מייקל ביי.
2. מכוניות 2 (שבוע 2) – 25.1 מיליון דולר (62%-)
ברוכים הבאים לעולם הבינוניות, פיקסאר. הנפילה של "מכוניות 2", 62%, היא גדולה בכל קנה מידה, אבל היא גדולה במיוחד בסטנדרטים של סרטי אנימציה, ועוד יותר מזה – בסטנדרטים של פיקסאר, שלא ראו בעשור האחרון ירידת סופ"ש שני של יותר מ-50%. זה מה שקורה כשעושים סרטים לא טובים.
3. מורה רעה (שבוע 2) – 14.1 מיליון דולר (55%-)
הקומדיה "מורה רעה" עם קמרון דיאז פתחה בשבוע שעבר עם סכום מפתיע של 31 מיליון דולר. השבוע היא די מתרסקת, אבל זה ממש לא נורא. הסרט הופק ב-20 מיליון דולר, והכניס כבר קרוב ל-60 מיליון. זאת הצלחה גדולה אפילו אם מעכשיו הוא ייעלם.
4. לארי קראון (שבוע ראשון) – 13.0 מיליון דולר
קמרון דיאז לבד שווה יותר מטום הנקס וג'וליה רוברטס ביחד, מתברר. אם כי הכשלון של "לארי קראון" בוודאי קשור גם לעובדה שהוא פשוט לא נראה מעניין או מצחיק במיוחד, וגם הביקורות לא היו משהו.
5. מונטה קרלו (שבוע ראשון) – 7.6 מיליון דולר
הקומדיה לילדות הזאת הגשימה את הציפיות הצנועות שנתלו בה, והכניסה סכום קטן אך חביב, בפרופורציות הראויות. ובכל זאת הילדות האלה הצליחו לקלקל לרוב משתתפי "מכסחי הקופות" את שאלת הבונוס.
7. גרין לנטרן (שבוע 3) – 6.3 מיליון דולר (65%-)
צולל חופשי ללא מצנח. בשבוע השלישי שלו, ההכנסות של "גרין לנטרן" הן תשיעית מההכנסות שלו בשבוע הראשון – שגם הן לא היו מדהימות. גם העובדה שהסרט צלע השבוע אל מעבר לקו 100 המיליון בהכנסות כוללות בוודאי לא מהווה נחמה עבור סרט שהתקציב שלו היה 200 מיליון.
9. מסיבת רווקות (שבוע 8) – 3.5 מיליון דולר (33%-)
"מסיבת רווקות" לא רק עבר את ה-150 מיליון השבוע, אלא גם עקף את ההכנסות של "Knocked Up", מה שהפך אותו לסרט המצליח ביותר מבית החרושת לקומדיות של ג'אד אפטאו (ששימש כאן כמפיק). זה כנראה יהיה הסרט שישפיע יותר מכל סרט אחר הקיץ על מה שנראה בשנים הבאות: הז'אנר של קומדיות-חבר'ה לנשים לא היה ממש קיים עד היום, אבל מתברר שהוא מאוד מצליח. יהיו עוד.
10. חצות בפריז (שבוע 7) – 3.4 מיליון דולר (18%-)
מסיבה כלשהי שאני לא מצליח להבין, הסרט החדש של וודי אלן – שלא הרבה יותר טוב או רע מכל הסרטים האחרונים של וודי אלן – נצמד לתחתית הטבלה בעקשנות שמזכירה את "החתונה היוונית שלי", עם הכנסות נמוכות אבל יציבות באופן מפליא. הוא הכניס כבר 33 מיליון דולר, לא משהו שמתחרה עם "רובוטריקים", אבל הרבה יותר משהיתה סיבה ריאליסטית לצפות, וזה לגמרי לא נגמר – אם הוא ימשיך לרדת באיטיות כזאת, הדרך שלו עוד ארוכה.
סרטי R
אם תשימו לב, בדרך כלל סרטי R (חובת ליווי מבוגר מתחת לגיל 17 בארה"ב) לא מכניסים הרבה. אבל אם מדובר בסרטי קומדיות על חתונות שיוצא שהם גם קומדיות מקסימות, הם עולות על כל הציפיות וגורפות מאות מיליוני דולרים ותשבוחות רבות. מסיבת רווקות, בדרך לחתונה עוצרים בווגאס, בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק ועוד אחרים. נושא למחשבה. ולרד פיש: אני חדש במכסחי הקופות, מתי מפרסמים את התוצאות?
התשובה בראש הכתבה.
בגלל החג האמריקאי, יעברו כנראה עוד יומיים עד שנקבל סיכום סופי של הכנסות הסופ"ש, ואת תוצאות הסיבוב הראשון של "מכסחי הקופות 2".
התוצאות יפורסמו השבוע, כנראה, ביום רביעי
אבל הסיבוב השני ייפתח כבר ביום שלישי.
התרסקות מפוארת
תגידו, יש במכסחי הקופות "יריה לירח" (כמו ב"לבבות")?
מי לעזאזל משקיע 200 מליון דולר בסרט
שאין בו כוכב גדול, הוא לא המשך של פרנצ'ייז, ועוסק בגיבור על מהשורה השניה? כמה סרטים השנה יכניסו סכום כזה בכלל?
אגב, אני מופתע שכל כך הרבה הימרו לטובת גרין לנטרן. הנחתי שמונטה קרלו יכניס קצת יותר, אבל היה ברור שהגרין לנטרן כבר ימצה את עצמו. לא שזה עוזר לי, כיוון שחזיתי לרובטריקים הרבה פחות (הנחתי שהיומיים המקדימים יפגעו בהכנסות הסופ"ש).
האינסטינקט הראשון
שלי לפחות, אכן היה להניח שלא משנה עד כמה מעט מונטה קרלו יכניס, הלנטרן עדיין בעמדת מיעוט. בעיקר כי מי שאולי עוד היה עשוי ללכת אליו בטח ילך לרובוטריקים. אבל אז הסתכלתי על ההכנסות שלו וראיתי שהן קרובות ל-20 מיליון (סופ"ש קודם) ולא באמת חישבתי מה זה אומר מבחינת הכנסות בסופ"ש הבא, כלומר מתחת ל-10 כמעט בוודאות. שוין. בלי עזרה מנביאי רשת אני די גאה בתוצאות שלי בסיבוב הזה.
מי שמצפה להרוויח כמו איירון מן
עם פחות או יותר אותם נתוני התחלה שתיארת.
לגבי מונטה קרלו וגרין לנטרן, להבנתי הרעיון היה שמדובר בשאלה קשה, בשל הרמז שרד נתן על ההפצה המוגבלת של מונטה קרלו, מה שהפך את ההסתמכות על דוגמאות קודמות לבעייתית. אני שמתי לב לרמז הזה מאוחר מדי, וייתכן שאם הייתי שם לב אליו בזמן הייתי מהמר דווקא על גרין לנטרן.
זה לא "רמז"
אני לא יכול לרמוז לתשובה הנכונה, כי אני לא יודע אותה (ולא תמיד ניחשתי נכון את שאלת הבונוס במשחק הקודם). אני רק מנסה להציג את המצב כפי שהוא, עם הנקודות בעד ונגד כל אחת מהאפשרויות.
לא, לא,
אתה הלכת וקנית מיליון כרטיסים לקולנוע בארה"ב רק על מנת לדפוק את ההצבעה לרוב גולשי עין הדג, לא?
:-P
לא התכוונתי לרמוז שידעת את התשובה
רק להסביר מדוע השאלה קשה – כלומר, הרמז הוא מועיל, אבל עצם קיומו של נתון כזה יוצר קושי בחיזוי.
יש!
אם אלו יהיו התוצאות האמיתיות, אני הולך להרוויח בסיבוב הראשון 47 נקודות על הרובוטריקים, 8 על לארי קראון ועוד 1 על מונטה קרלו. סך הכול 56 נקודות. לשם השוואה, בסיבוב הראשון של מכסחי הקופות הקודם הרווחתי סכום מדהים של 0 נקודות.
אגב, דורון, כשאתה אומר 'כל המבקרים בעולם יכולים לצרוח עד מחר, זה לא ישנה. סרטי "רובוטריקים" מצליחים' אתה גם באופן מסויים מתכוון גם אלייך, לא?
מן הסתם
(ל"ת)
האמת שלא יפה להתעלם מ-38%~ מהמבקרים שכן אהבו
(ל"ת)
אירוע בוקס אופיס מרגש שקרה השבוע
'שודדי הקאריבים 4' עבר רשמית את המיליארד בכול העולם. בכך הוא הפך לסרט השמיני אי פעם שעבר את המיליארד, לסרט הרביעי של דיסני (והשלישי של ג'וני דפ) שחוצה את הקו הזה ולסרט השני של 'שודדי הקאריבים' שעושה זאת. נכון לעכשיו, 'שודדי הקאריבים 4' הוא גם הסרט הכי מצליח של השנה בכול העולם.
"שודדי" היא כרגע סדרת הסרטים היחידה
ששני סרטים שלה עברו את המיליארד.
ועכשיו
מקומות 4, 5, 6 ו-7 בטבלת הסרטים המכניסים ביותר שייכים לדיסני. ז"א חצי מהסרטים שהכניסו יותר ממיליארד דולר (בינתיים) שייכים לדיסני. לפחות עד הארי פוטר 7ב.
רד ,צריך את המומחיות שלך
יש בימים האחרונים דיונים על זה שמייקל ביי לקח קטע שלם מאיילנד לטובת רובוטריקים 3.
ואני בכלל נזכרתי שהוא עשה מעשה כזה גם בבחורים רעים 2, אבל אז הוא העתיק לא מסרט של עצמו אלא מסרט של ג'קי צ'אן משנות השמונים ! .
אני מדבר על הקטע בקובה שהם הורסים כל מיני בתים מפח תוך כדי מרדף .
אני יודע שהסרט שהוא העתיק ממנו של ג'קי צ'אן אבל אני לא מצליח למצוא איזה בדיוק ( אולי סופר שוטר ?)
ניסיתי למצוא את הקטעים ולהעלות אבל לא הצלחתי למצוא.
Police Story
הסצינה מ"בחורים רעים 2":
http://www.youtube.com/watch?v=sPjDpitoLEQ
"סיפורו של שוטר":
http://www.youtube.com/watch?v=IHbxVluYjpE
שלא כמו בסיפור עם "איילנד", כאן הכוונה היא שמייקל ביי "גנב" את הרעיון לסצינה, לא את הצילומים עצמם. ובזה אין "פשע", אפשר בהחלט לקרוא לזה הומאז' או ציטוט.
אני מצער אבל זה לא הומאז'
מבחינתי זה גניבה. אני בטוח שמה שעבר לו בראש זה " גם ככה אף אחד לא ראה את הסרט הזה בארה"ב" …
טוב, אני לא מתיימר לדעת מה עובר למייקל ביי בראש
(זה בטח כתום ומלא ציצים), אבל סצינות שמושפעות מסצינות בסרטים אחרים זה דבר שהרבה במאים עושים (טרנטינו, למשל, עושה את זה כל הזמן). נראה לי שההאשמת מייקל ביי ב"גניבה" דווקא נובעת בעיקר מהשנאה המושרשת אליו.
אצל טרנטינו זה מחוה...
טוב האמת שכל קיל ביל זה גניבה אחת גדולה אבל אותו אני אוהב…
השאלה היא האם מייקל ביי התכוון להתייחס לזה בתור
הומאז' או שהוא פשוט ראה את הסרט של ג'קי צ'אן מתישהו בעבר, אהב את הסצינה המסוימת הזאת, ואחרי עשור החליט להעתיק אותה בדיוק לסרט שלו. טרנטינו מתייחס להמואז'ים שהוא עושה בגאווה, גם למערבונים מהם הוא לקח את התיקו המקסיקני המפורסם שלו, גם לתרבות האנימה והסרטים מהמזרח שהשפיעו על סצינות שלמות בקיל ביל, ועוד הרבה במאים וסרטים שהוא מזכיר בכל ראיון כמעט. האם מייקל ביי התייחס מתישהו להעתקה (המאוד מדוייקת שביצע) של הרעיון מהסרט של ג'קי צ'אן? כי אם לא, סביר להניח שהרבה אנשים שראו את הסרט 'בחורים רעים 2' ולא מכירים את 'סופר שוטר' (במילים אחרות, רוב האנשים) יחשבו שמדובר ברעיון שלו. אני לא יודע עד כמה ובה ניתן להאשים אותו, אבל ביחד עם הסצינות מאיילנד שחזרו על עצמם ברובטריקים, זה נשמע לי די חשוד ולא ממש לטובתו..
קטע מדהים שאולי
יבוא להגנתו של מייקל ביי…
http://vimeo.com/19469447
איפה מס' 6?
(ל"ת)
הוא מפחד משבע.
(ל"ת)
למה?
(ל"ת)
פשוט מאוד, שבע הוא הצ'אק נוריס של המספרים
אפילו שמונה רץ להתחבא מתחת למיטה ולא מעז להראות את פרצופו בדוחקו.
אם לא נותנים ל-7 קצת ספייס הוא מתרגז.
(ל"ת)
כי שבע שמונה תשע.
(באנגלית זה נשמע טוב יותר).
האמת היא שבמקרה הזה
דווקא שש אכל את (סופר) 8 שהיה במקום 5 המקורי
האמת היא שקיוויתי שסופסוף, מס' 6 הוא אדם חופשי
(ל"ת)
~אזהרת הומור שחור משחור~
גרין לנטרן זה הכישלון הקופתי הכי גדול אי פעם?
(ל"ת)
אי הפיראטים וסהרה מחזיקים בתואר הלא-נכסף
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_biggest_box_office_bombs
עם הפסד נטו של 154 מיליון דולר אי הפיראטים מחזיק בתואר עם התאמה לאינפלציה
הפסד נטו מספרית הינו סהרה עם 121 מיליון דולר הפסדים
תלוי על פי מה אתה מודד את הכשלון
מבחינתי "דלגו" לוקח.
הסרט הרוויח 700 אלף דולר בסה"כ.
אם נסתכל על האחוזים שכל סרט החזיר מתוך התקציב שלו, דלגו אוכל את כולם בלי מלח – פחות מ 2 אחוז החזר. זה והנתון המדהים שההכנסות שלו מצביעות על _ממוצע_ של צופים בודדים בכל אולם…
לצורך ההשוואה כדי ש"סהרה" שתקציבו היה 241 מיליון יתחרה בו, הוא צריך להרוויח משהו כמו 4 מיליון דולר בסה"כ, ולא 120.
אז אולי האולפנים הפסידו פחות נטו, אבל עדיין הם הפסידו 98 אחוז מההשקעה. אם הייתי צריך לבחור עבור איזה משני מהסרטים לעשות סיקוול הייתי בוחר בזה שהפסיד רק 50 אחוז :)
יש משהו אירוני בכך
שהסרט הכושל אי פעם היה סרט פיראטים. בהתחשב בכך שהסדרה המצליחה אי פעם אף היא פיראטים (והחלה פחות מעשור אחרי…)
הסדרה המצליחה ביותר היא הארי פוטר
(ממוצע לסרט כ-910 מיליון דולר) אחריה ג'יימס בונד (ממוצע לסרט כ-228 מיליון דולר) ואחריה סטאר וורס (ממוצע לסרט כ-611 מיליון דולר). במקום הרביעי נמצאים השודדים (ממוצע לסרט כ-923 מיליון דולר). כך שלפי אותו ממוצע אם מספר הסרטים היה שווה אז שודדי הקאריבים היתה המרוויחה ביותר. בינתיים אין מתחרים להארי פוטר (לפחות עד אווטאר 2…).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_films#Highest-grossing_film_series
טוב, זה כמובן תלוי איך מגדירים
ובשביל האפקט הדרמטי בחרתי בשיטת "הסדרה שסרטיה מופיעים הכי גבוה בטבלת המצליחים בכל הזמנים" או כל דבר דומה שיהפוך את הביטוי "הסדרה המצליחה אי פעם" לנכון
אני מסכים.
"שודדי" היא הסדרה היחידה שיש לה 2 סרטים מעל המיליארד ו-3 סרטים שנמצאים ב-10 הסרטים המרוויחים בכל הזמנים.
ל"הארי פוטר" יש בינתיים רק סרט אחד בעשירייה ואף סרט מעל המיליארד (לפחות עד ל"אוצרות המוות 2").
לדעתי אפשר להגיד שזו הסדרה המצליחה ביותר מהבחינה הזו.
וחוץ מזה, כבר מתכננים "שודדי 5" ו-6. ואם כל אחד מהם ירוויח מעל למיליארד הם יעברו בטוח את סדרת בונד, ואולי יצליחו לעבור את את "הארי פוטר" או לפחות להשתוות. ואם יהיו סרטים 7 ו-8 אז בכלל לא יהיה מה לדבר.
אם 5 ו-6
יהיו מספיק טובים. ואם יהיו 7 ו8 אז כבר תצפה ל-9 להשלמת 3 טרילוגיות.
בינתיים שיחזירו לי את ורבינסקי…
ואז ריבוט
והמשך לריבוט, ועוד המשך לריבוט, ואז ריבוט נוסף וכך זה יימשך למשך הדורות הבאים.
בלי ג'וני דפ לא יהיה שודדי הקאריביים
אולי ספין-אוף על ברבוסה. צריך לזכור שג'פרי ראש כבר די מבוגר וג'וני דפ יכול לצאת לפנסיה עכשיו והילדים של הנינים שלו עדיין יהיו מסודרים לכל חייהם.
קצת לא הוגן לומר שקמרון אחת
שווה יותר מג'וליה וטום יחד. לקמרון חברו גם האקס המתוקשר שלה, ג'סטין טימברלייק וגם ג'ייסון סיגל.
just sayin'
מש"א
(ל"ת)
לא הוזכר באתר,
אבל נראה מגניב ביותר, למרות הערפדים ובעיקר בגלל צוות השחקנים.
Fright night
http://www.youtube.com/watch?v=2KPYUpQXwZM&feature=relmfu
הצעת עבודה
אם יש מקום יותר מתאים לפרסם את זה, אשמח אם תעבירו :-)
דרושים חובב קולנוע כבדים!
לסטרט-אפ ג'יני – מנוע המלצה לסרטים ותוכניות טלוויזיה, דרושים חובבי קולנוע וטלוויזיה רציניים (הרבה שעות צפייה, טעם מגוון), לעבודה במשרה מלאה.
יתרון לבוגרי לימודי קולנוע.
הגדרת תפקיד: Content Analyst – תיוג תוכן באופן ייחודי ומעניין. אין מדובר בעבודת עריכה או כתיבה.
דרישות התפקיד: אנגלית מצוינת, חשיבה אנליטית, אוריינטציה טכנולוגית, שליטה במחשבים, אינטרנט ואופיס (בפרט אקסל), יכולת סדר, ארגון וריכוז, ויכולת לעבוד שעות ארוכות מול מחשב.
רכב וידיעת שפות נוספות – יתרונות משמעותיים.
משרדי החברה בפארק אפק, ראש העין.
לפרטים נוספים נא לפנות למיי גרף: may.graff@jinni.com
נא לצרף קורות חיים באנגלית או בעברית. רק פניות מתאימות תיעננה.
טרם פנייתכם אנא כנסו לאתרנו http://www.jinni.com והתנסו בו (עדיף – אך לא חובה – להירשם).
יתרון לבוגרי לימודי קולנוע
אם אהבת את לילה מוטרף במוזיאון, אולי תאהב גם את כלב אנדלוסי.
אם אהבת את הכלב האנדלוסי אולי תאהב גם את לאסי
אם אהבת את לאסי - אישיותך מאוזנת.
אלא אם כן אהבת את לאסי *יותר מדי*, כמובן…
אדם שאוהב את לאסי *יותר מדי*
עדיין שפוי יותר מאדם שאהב את הכלב האנדלוסי.
הקטע הבא לא נועד לקהל צעיר ואנשים עם קיבה רגישה:
http://www.youtube.com/watch?v=pib9zv1dHcE