אחת המסורות השנתיות הותיקות שלנו: לבדוק לאיזה סרט מסרטי השנה הקרובה אתם הכי מחכים. הסרט הזה כמעט אף פעם לא מתברר כסרט הטוב ביותר של השנה; סביר מאוד שהסרט הטוב ביותר של שנת 2017 לא נמצא ברשימה הזאת בכלל, וייתכן שזה סרט שעד עכשיו לא שמענו עליו בכלל. אבל גם לחכות ולצפות ולפתח תקוות זה כיף.
אגב, דבר אחד שמבדיל את השנה משנים קודמות: כמעט תמיד, חלק מהסרטים המצופים ביותר של השנה הקרובה היו בעצם הסרטים של השנה הנוכחית – סרטי האוסקרים, שצברו באזז ופרסים בעונה הזאת, והגיעו תמיד לארץ באיחור, בינואר-פברואר. השנה זה לא ככה. מלבד "אור ירח", כל המתחרים העיקריים כבר אצלנו, ולכן אנחנו לא צריכים לצפות להם. וגם בלי סרטי האוסקר, בהחלט יש השנה כמה מתחרים חזקים מאוד על התואר: הסרט שאתם ממש לא יכולים לחכות לו.
לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2016?
- שומרי הגלקסיה: חלק 2: אני עדיין גרוט (22%, 218 קולות)
- מלחמת הכוכבים, פרק 8: ריי, BB8, הכח, ריאן ג'ונסון (11%, 110 קולות)
- דנקרק: כריסטופר נולאן מביים דרמת מלחמת העולם השניה (11%, 107 קולות)
- בייבי דרייבר: אדגר רייט עושה סרט אקשן מוזיקלי (10%, 100 קולות)
- בלייד ראנר 2049: דניס וילנב מגיש המשך לקלאסיקה (7%, 67 קולות)
- לוגאן: וולברין, זקן יותר (6%, 56 קולות)
- ספיידרמן: השיבה הביתה: ספיידי חוזר למארוול, פיטר חוזר לתיכון (5%, 50 קולות)
- קוקו: סרט מקורי של פיקסאר על עולם המתים (5%, 46 קולות)
- טריינספוטינג 2: שווה לבחור בחיים אחרי 20 שנה? (4%, 44 קולות)
- אור ירח: סרט השנה של 2016, לדעת מבקרי ארה"ב (3%, 32 קולות)
- וונדר וומן: גל גדות היא הסיכוי האחרון של העולם (של DC) (3%, 28 קולות)
- המגדל האפל: הספר המיתולוגי של סטיבן קינג מגיע למסך (1) (3%, 25 קולות)
- נורמן: יוסף סידר עם ריצ'רד גיר וראש ממשלת ישראל (2%, 20 קולות)
- תור: רגנרוק: טאיקה וואיטיטי מביים את תור והענק (2%, 18 קולות)
- קינגסמן: המעגל הזהוב: מתיו ווהן חוזר לאולטרה-בונד שלו (2%, 17 קולות)
- כוכב הקופים: הקרב: פרק 3 בסדרת הבלוקבאסטרים האינטליגנטית (2%, 16 קולות)
- ליגת הצדק: זאק סניידר מנסה לעשות "הנוקמים" (2%, 15 קולות)
- זה: הספר הספר המיתולוגי של סטיבן קינג מגיע למסך (2) (1%, 14 קולות)
- מהיר ועצבני 8: יותר אופרת סבון, יותר מכוניות (0%, 1 קולות)
מס' מצביעים: 984
Loading ...
טוב, זה קל
שומרי הגלקסיה 2.
למה הכול קומיקס וקומיקס ומד"ב ואקשן?
נגמרו הסרטים שלא כוללים פיצוצים וגיבורי על?
לא מחכה לאף אחד מאלה, עמכם הסליחה…
אז למה כן? שתף את כל הכתה
(ל"ת)
יש ברשימה את דנקרק, אור ירח ונורמן
אפילו אם נניח שדנקרק זה יותר אקשן פיצוצים מדרמת מלחמה, עדיין נשארו שניים.
וטריינספוטינג 2
אש"כ?
התלבטות נוראית
לפני שנה הייתי אומר לכם שאין סיכוי שאני אחכה לסרט סטאר וורס חדש כמו שאני מחכה לשומרי הגלקסיה 2. אבל סטאר וורס 7 טרף לגמרי את הקלפים.
ובכל זאת, שומרי הגלקסיה 2. אבל זה צמוד.
וואו, איזו שנה עמוסה.
המלך ארתור, היפה והחיה, וולריאן, רובוטריקים, הנוסע השמיני, קונג, הרוח במעטפת, לגו באטמן, שודדי הקאריבים והמומייה אפילו לא ברשימה.
אין אפשרות "אף תשובה איננה נכונה"?
אולי בלייד ראנר, כי כ'כ נהניתי מ-Arrival. אבל באמת שאף שם ברשימה הזאת לא ממש מרגש אותי.
אוף, למה אין טרנטינו השנה
לשיקולכם, כמה סרטים שיכולים לעניין אתכם אבל לא יופיעו בסקר, מן הסתם מפאת הפרופיל הנמוך יותר שלהם.
"השמדה"
אלכס גרלנד, במאי "אקס מכינה" הנהדר, במותחן מד"ב עם קאסט all-female (נטלי פורטמן, ג'ניפר ג'ייסון לי, תסה תומפסון וג'ינה רודריגז)+ אוסקר אייזק.
http://www.imdb.com/title/tt2798920/
"התכווצות"
אלכסנדר פיין (דרכים צדדיות, נברסקה) בסאטירה מד"ב – אני מניח – שעוסק בנסיונותיו של מאט דיימון לכווץ את עצמו. "אנטמן", הגרסה האינטלגנטית? גם קריסטין וויג, ג'ייסון סודקיס וכירסטוף מאדרפאקינג וולץ שם.
http://www.imdb.com/title/tt1389072/
"איש השלג"
מותחן בלשי אפל שמבוסס על סדרת רבי המכר של הסופר הנורבגי יו נבסו (כתב בין השאר את הספר שעליו התבסס "Headhunters") ובמרכזן דמות הבלש הארי הולה, המגולם כאן על ידי מייקל פסבנדר. מביים את זה תומאס אלדפרסון השבדי ("החפרפרת", "הכניסו את האדם הנכון"), ומכך משתמע שחובבי מותחנים סקנדינביים מורטי עצבים עשויים להתעניין.
http://www.imdb.com/title/tt1758810
"דטרויט"
פעם נוספת, הבמאית קת'רין ביגלו והתסריטאי מארק בול, השותפים גם במקצוע וגם בחיים האמיתיים, מביאים סרט המבוסס על סיפור אמיתי, הפעם על ההתקוממות האזרחית על רקע גזעי בדטריוט ב-1967, שנהרגו בה קרוב ל-30 אנשים והייתה ככל הנראה ההתקוממות הגדולה ביותר עד מהומות לוס אנג'לס ב-1992. הקאסט נשמע בנזונה: אנתוני מא'קי, ג'ון בוייגה, ג'ון קרסינסקי, וויל פולטר, קייטלין דבר ("Short Term 12") והאנה מאריי (קאסי מ"סקינס"/גילי מ"משחקי הכס").
http://www.imdb.com/title/tt5390504/
"חטיפתו של אדגרדו מורטארה"
למי שלא נמאס בספילברג עדיין, במיוחד מהספילברג שעוסק בנושאים היסטוריים – עכשיו הוא מביים סרט על מאבקה של משפחת יהודים איטלקית במאה-19 להשיב לעצמה את בנה שנחטף בינקותו והוטבל לנצרות, במה שהייתה פרשה שהסעירה את העולם היהודי והייתה מעין בשורה מוקדמת ב-20/30 שנה לתחילתן של תנועות הלאומיות היהודיות. חובבי היסטוריה יותר כללית ישמחו גם לדעת שהסיפור אמור להשתלב גם במלחמת האזרחים של איטליה, מה שאומר שאני הולך לדרוש את הפאקינג כסף שלי חזרה אם גאריבלדי וקאבור לא הולכים להיות שם. הא? הא? אה, זה רק אני. קיצר כרגע יש שם את אוסקר אייזק ואת מארק ריילנס בתור האפיפיור.
http://www.imdb.com/title/tt3675680/?ref_=ttpl_pl_tt
"מתחת לאגם הכסוף"
פילם נואר מודרני בלוס אנג'לס זה מגניב. קאסט שכולל את ריילי קיאו ("מקס הזועם: כביש הזעם"), ג'ימי סימפסון ("ווסטוורלד"), אנדרו גארפילד וטופר גרייס זה גם מגניב. העובדה שמביים את זה הבמאי המבטיח בטירוף של "It Follows"? יאללה תביאו את זה כבר
http://www.imdb.com/title/tt5691670/
יש עוד (הפרדתי את התגובות בכוונה כי יותר מ-6 לינקים נתפס כספאם אוטומטי אאז"נ)
"השעה האפלה ביותר" (לא היה איזה סרט חייזרים כזה לפני כמה שנים?)
גארי אולדמן הוא ווינסטון צ'רצ'יל. זהו, לא צריך יותר מזה.
http://www.imdb.com/title/tt4555426/
"[משהו של ארונופסקי]"
דוגרי אני לא ממש מבין על מה העלילה מהתקציר שימד"ב מביא, אבל היי, ארונופסקי זה משהו שאני מניח שיסקרן רבים ממכם, בטח כשהקאסט נשמע נפלא – ג'ניפר לורנס, אד האריס, דומהאל גליסון, מישל פייפר וחאבייר בארדם
http://www.imdb.com/title/tt5109784/
"פרבריקון"
קומדיה שחורה על רקע שנות ה-50 העליזות באמריקה, מאחוריו עומד הצמד הלא רע בכלל ג'ורג' קלוני הבמאי וגרנט הסלוב המפיק, שכבר הביאו לנו כמה וכמה סרטים טובים, אלא שבניגוד לפרוייקטים קודמים שלהם, הם לא כותבים את הסרט. לא, התסריט הוא של האחים כהן, ונכון שאנחנו יודעים שכשהאחים כהן כותבים סרטים עבור במאים אחרים זה לאו דווקא יוצא טוב, אבל במקרה הזה, כך לפחות אומר הסלוב, מדובר בתסריט שהכהנים עבדו עליו עוד בשנות ה-80, ממש בין "רציחות פשוטות" ל"בייבי אריזונה", וניסו להרים אותו כבר שנים. והקאסט? מאט דיימון, אוסקר אייזק (עסוק השנה), ג'וש ברולין וג'וליאן מור.
http://www.imdb.com/title/tt0491175/
אלכס גארלנד אכן במאי ותסריטאי נהדר, אבל אני חייב לציין שהספר שעליו מתבסס "השמדה" די שעמם אותי
לגבי "חטיפתו של אדגרדו מורטארה" – הסרט עדיין בפרה-פרודקשן, על פי ימד"ב. לא בטוח שספילברג ישלים אותו השנה, למרות תאריך היציאה המתוכנן (כרגע הוא עסוק עדיין עם הפוסט של "שחקן מספר אחת").
הייתי מצרף לרשימה את "המשחק של מולי" – אהרון סורקין בפעם הראשונה (בקולנוע לפחות) לא רק כותב אלא גם מביים:
http://www.imdb.com/title/tt4209788/?ref_=nm_flmg_wr_2
תודה!
(ל"ת)
"לחכות ולצפות ולפתח תקוות"
והמוח האידיוטי שלי לא הבין בהתחלה איך העיר פתח תקווה קשורה לכל הנושא הזה
אני לא מאמין שזה קשור לפתח תקווה!
שנים על גבי שנים…
אגב, לגבי התשובה היא קלה:
בייבי דרייבר.
אני מאוד מחכה ל"שומרי הגלקסיה 2" ורוצה לראות את ריאן ג'ונסון עושה מלחמת הכוכבים ואת דניס וילנב עושה בלייד ראנר. אבל על כל אחד מהם אני אוותר בלי היסוס לטובת הסרט החדש של אדגר רייט, פשוט כי זה הסרט החדש של אדגר רייט.
נכון לכרגע, הוא מציח בסקר יותר משציפיתי (מקום שלישי – בשביל סרט שלא שייך לפרנצ'ייז ידוע כלשהו, ושלא יצא לו עדיין טריילר), אז אני מבין שיש עוד רבים שמרגישים כמוני.
אוקיי, שיירשם בפרוטוקול
שנכון לרגע זה "בייבי דרייבר" נמצא במקום השני, *מעל* מלחמת הכוכבים.
אני לא מאמין שזה יחזיק, אבל וואו.
לא שמתי לב שהוא בכלל נמצא בסקר!
יש אפשרות לשנות את ההצבעה שלי?
היפה והחיה יכול להתחרות פה
(ל"ת)
וואו, נראה כ"כ יותר טוב מהשנה הנוכחית*
כך שממש קשה לי לבחור. למרות שלרוב סרטי הקומיקס כאן אני מאוד מצפה, הם נפסלים אוטומטים בשל היותם סרטי קומיקס ונמאס.
אור הירח מעניין אותי בעיקר בגלל הביקורות, אבל לא מעבר לזה. כל ההמשכונים כאן – או שלא ראיתי את הקודמים, או שלא התלהבתי מהם. קראתי ואהבתי ספר או שניים של קינג, אבל זה לא מחזיק בשביל להפוך את הסרטים האלה למקום ראשון בציפיות שלי. כריסטופר נולאן ויוסף סידר הם במאים טובים אבל תיאורי העלילה לא תופסים את תשומת הלב, וההפך נכון לגבי הסרט של רייט (לדעתי).
יוצאי דופן מכל אלה הם סטאר וורז וכוכב הקופים, שמצטרפים ל'קוקו' ומקשים עלי מאוד את הבחירה: ראיין ג'ונסון המעולה מ'לופר' ומ'בריק' מביים המשך לסרט שפוטנציאל ההנאה ממנו רק מחכה להתממש, או הסרט המסיים בטרילוגיה היותר מעניינת של השנים האחרונות? מזל ש'קוקו', שהוא גם מקורי של פיקסאר וגם עם תקציר מלהיב, בא ומקל עלי את הבחירה. לא בהרבה, אומנם.
אגב, איפה שודדי הקאריביים?
*למרות שרק 5 מ19 הסרטים שמופיעים כאן הם מקוריים לחלוטין (אינם המשכונים/ ריבוטים/ מבוססי פרנצ'ייז וכדומה).
הסרט הקודם בסדרת "שודדי הקאריביים"
הגיע למקום ה-53 בסקר השנתי של עין הדג, ויש לי הרגשה שהאהדה לסדרה בכלל ולג'וני דפ בפרט לא ממש עלתה מאז, ושהדעה הכללית לגבי סרט חמישי בסדרה היא "למה?". לכן אני לא חושב שיש הרבה אנשים כאן שהיו מצביעים לו.
בייבי דרייבר, Can't go wrong with Edgar Wright.
(ל"ת)
בייבי דרייבר
– כי אדגר רייט
– כי 4 שנים זה די והותר לחכות
– כי בחירות השירים בסרטים שלו נהדרות, אז סרט ששירים הם חלק משמעותי בו כנראה יהיה פאקינג אוסום.
– אבל כן, בעיקר כי אדגר רייט.
גם "שומרי הגלקסיה", שנראה ממש כיפי והסרט השני הכי מצופה שלי וכבודו במקומו מונח, לא משתווה לסרט של אדגר רייט.
מתי כבר אוגוסט?!
עוד כמה מצופים
"שומרי הגלקסיה 2" – כאמור, נראה כמו מנה מרוכזת של כיף טהור.
"יצירת המופת" (ידוע לשעבר כ"אמן האסון") – ג'יימס פרנקו מביים ומככב בתור טומי וויסו בסרט ע"פ הספר של עשיית הסרט "The Room". צריך להגיד יותר?
"לוגאן" – כל פעם שאני רואה את הטריילר, רמת הציפייה שלי עולה. ואנחנו בהחלט זקוקים לסרט "אקס-מן" שיחזיר את הכבוד לפרנצ'ייז אחרי "אפוקליפסה".
"קונג: אי הגולגולת" – ברי לארסון, סאם ג'קסון, טום הידלסטון, ג'ון גודמן וקוף ענקי. אני מסוקרן.
"אש חופשית" ("Free Fire") – לא אהבתי את הקודם של בן וויטלי, אבל הטריילר נראה פאקינג אוסום. וגם פה יש את ברי לארסון!
"קינגסמן 2" – כמו "שומרי הגלקסיה" – כי הראשון היה ממש כיפי.
"סטאר וורס: פרק 8" – כי אחרי שלא הייתי ממש מעריץ במשך חיי, פרק 7 סופסוף גרם לי לצפות לסרט ההמשך.
אוקיי, הסרט על טומי וויסו באמת נשמע מסקרן
(ל"ת)
בשביל הפרוטוקול,
הנה הפעם הקודמת שבה כתבת את המשפט האחרון שלך.
ושלא לציטוט , אני אישית חושב שאדגר רייט זוכה פה ליחס אוברייטד מטורף.
התלבטות קשה
חבל ש-"הרוח במעטפת" לא ברשימה, אבל כנראה לא הייתי מצביע לו.
אני מעדיף לשמור את הציפיות מפרק VIII על אש נמוכה כדי לא להתאכזב (למרות שריאן ג'ונסון וכאלה) אז אמנע מלתת לו קול. הכוויה מ-Assassin's Creed עדיין כואבת.
יאללה, בייבי דרייבר. חבל שהסרט נדחה ממרץ לאוגוסט, אבל אדגר רייט טרם איכזב.
(מדהים, פעם השם 'כריסטופר נולאן' היה מספיק כדי לקבל מקום ראשון גם אם היה מביים סרט שהוא 260 דקות של צבע מתייבש, והיום הוא עושה סרט מלחמה אפי ובקושי זוכה לקולות)
כן, מפתיע אותי
שהסרט של כריסטופר נולאן לא נמצא גבוה יותר רק כי כריסטופר נולאן. הקהל הוא הפכפך.
אני לא חושב שיש כאן סיבה להיות מופתע כל כך.
הרי אם השאלה הייתה "האם אתם מחכים לסרט הבא של נולאן?", כן או לא, לכולנו ברור שהסקר היה מתייצב על איזור ה 95٪ תשובות חיוביות..
אבל האם זה הסרט הכי מצופה השנה? כנראה שלא, כאמור יש המון המשכים לסרטים מוצלחים (ואף המשך לקלאסיקה) וזה לכשלעצמו גורם ל"ציפייה" גדולה יותר.
עכשיו אתה אומר שאתה מופתע שנולאן לא מנצח על סמך תוצאות העבר שמראות שהשם שלו לבד מספיק? לדעתי בדיוק ההפך הוא שמוכח כאן. השם של נולאן מוכר ומעלה את המניות בטירוף בכל הסיפור הזה.
בוא נסתכל על סרטיו האחרונים של נולאן ועל ההבטחה שלהם לפני יציאתם – סרט באטמן, סרט אקשן שמתקיים בתוך חלומות, סרט המשך לסרט גיבורי העל ה(כנראה) טוב שיצא, סרט ענק על משלחת לחלל שמנסה להציל את העולם, ו.. סרט ריאליסטי על מלחמת העולם ה-2.
לא קשה לראות איזה סרט הוא הפחות 'מבטיח גדולות', 'יומרני', 'מייצר הייפ', תקרא לזה איך שאתה רוצה.
ובכל זאת, הוא כרגע במקום ה4 בשנה שכזו כשמי שעוקף אותו זה, נו, המשך לסטאר וורס, המשך לסרט הכנראה הכי אהוב של ענקית כמו מארוול, ואדגר רייט (שמאוד אהוב כאן באתר, ובכל זאת זו העובדה היחידה מכל הדבר הזה שהייתי מציין אולי כהפתעה) תוך כדי שהוא עוקף סרטים כמו החזרה הכה מצופה של ספיידרמן "הביתה", המשך לבליינד ראנר הקלאסי (הבחירה שלי, אגב).
את זה עושה, שוב, סרט ריאליסטי על מלחמת העולם השנייה.. תיאור סרט שפשוט קשה לשייך אותו ל"הכי מצופה", כאלה כבר ראינו. למעשה השאלה היא "אם הייתם יכולים לצפות עכשיו בסרט אחד מהשנה הבאה, איזה סרט זה היה?", ובכל זאת הוא מצליח יפה מאוד עם התיאור הראשוני הכי יבשושי מכל הרשימה הזאות.
אם נניח היה נמצא פה "הסרבן" משנה שעברה, איזה מקום לדעתך הוא היה מקבל?
כשכתבתי את זה נולאן היה הרבה יותר נמוך.
(ל"ת)
יש עוד סיבה
לכך שהסרט שלו לא כזה מצופה באופן יחסי.
כבר חודשים ארוכים שיש באתר פתילי פתילים של דיונים בעד ונגד כריסטופר נולאן(אני נגד).
התגובות נעות מגאון לטוב לככה ככה לגרוע.קשה מאוד לומר שנולאן זוכה כאן להערצה עיוורת. אני מאמין שאצל חלק מהגולשים הסיבה העיקרית שהם מחכים לסרט של נולאן היא כדי שהם יוכלו לקבל הוכחה נוספת שהוא לא כזה טוב…
השנה זה ממש פשוט עבורי - שומרי הגלקסיה
מקווה שיהיו עוד הרבה סרטים טובים ומוצלחים לאורך השנה, מקווה מאוד שחלקם הגדול יהיו סרטים שבכלל לא נמצאים על הרדאר שלי עדיין. אבל נכון לעכשיו אין אף סרט אחר שגורם לי לרצות שארבעה וחצי חודשים יעברו בהילוך מהיר.
אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל קשה לי לבחור
"לוגאן" נראה מצוין ואלה שראו חלקים ממנו אומרים שיש סיכוי שזה "האביר האפל" הבא.
"שומרי הגלקסיה" הוא סרט המארוול האהוב עלי, ו-2 נראה לא פחות אם לא אפילו יותר כיפי עם השירים הנוסטלגים והדמויות המצוינות והויזואליה המרהיבה (ג'יימס גאן אולי יצר את החלל הכי יפה שראיתי).
"בלייד ראנר" הוא סרט המדע בדיוני האהוב עלי, ודניס וילנב הוא אחד הבמאים הכי מעניינים מהשנים האחרונות. אחרי "המפגש" אני אראה כל דבר שיעשה. אז העובדה שהוא מביים את סרט ההמשך בהחלט מעלה את הציפיות לרמה לא הגיונית.
"דנקרק", אין מה להגיד מלבד שזה נולאן. מה שכבר הופך את זה לאחד הסרטים המצופים שלי לשנה הקרובה.
"בייבי דרייבר" – סרט חדש של אדגר רייט! אין יותר מה להוסיף.
"כוכב הקופים: הקרב" שני הסרטים הקודמים כל אחד נכנסו לעשרת סרטי השנה שלי כשיצאו, ועוד פה יש גם את וודי הרלסון אז בכלל ציפיות מטורפות.
"קוקו", סרט מקורי חדש של פיקסאר מהבצאי של "צעצוע של סיפור 3"!
"נורמן" – סרט חדש של יוסף סידר! שכבר קיבל תשבוחות.
"קינגסמן 2" – אהבתי מאוד את הקודם ומחכה לכל דבר מווהן.
"מלחמת הכוכבים: פרק 8" – סרט של מלחמת הכוכבים שמביים ריאן ג'ונסון האדיר!
"מהיר ועצבני 8" – מאוד אהבתי את הקודם. זו סדרת הגילטי פלז'ר שלי.
"המגדל האפל" – על פי אחת מסדרות הספרים האהובות עליי!
"תור: רגנרוק" – הסרטים הקודמים היו איומים אבל פה יש את האלק וטיאקה וואיטיטי הוא במאי ותסריטאי ענק. ויש את קייט בלאנשט!
"וונדר וומן" – סרט גיבורות העל הראשון בעידן היקומים המשותפים, גל גדות שהיתה הדבר הכי טוב ב"באטמן נגד סופרמן" (ונו, היא ישראלית, פטריוטיות והכל). פטי ג'נקיס היא במאית מעולה, הטריילרים נראים מעולים. שני כותבי קומיקס מקצועיים כתבו את התסריט והסרט הוא גם סרט מלחמת עולם ראשונה שאין הרבה מהם.
"טרייסנפוטינג 2" הוא סרט שאני מצפה לו אבל לא ברמה שאשים אותו ברשימת הכי מצופים. "ספיידרמן: השיבה הביתה" למרות הנוכחות של איירון והזווית הזו של גיבור על בתיכון נראה קטנטן וגנרי ולמרות שבטח יהיה חביב אני ממש לא מצפה לו (טוב כמו "ספקטקלר ספיידרמן" שזו הסדרה שנראה שהוא שואב ממנה השראה זה בטוח לא יהיה). ולרימייק של "זה" ול"ליגת הצדק" של סניידר אני ממש לא מצפה. סניידר הוא במאי ויזואלי מצוין אבל סטורי טאלר מחורבן ויש לי אפס אמון בו. הוא הרס את סופרמן והרס חוק יסוד מאוד חשוב אצל באטמן ועל זה קשה לסלוח.
אבל חוץ מזה, באמת שנראית כמו אחלה שנה. הרבה יותר מ-2016 הנוראית. לכן אני לא בוחר באף אחד מהסרטים, כי אני פחות או יותר מצפה לכולם. נקווה שלא אתאכזב.
אף פעם לא הבנתי את ההייטינג על "תור 2".
לדעתי הוא מהסרטי MCU היותר מוצלחים. גם לתור וגם לקאפ היו סרטים ראשונים סבירים מינוס אבל הסיקוולים שלהם היו שיפורים משמעותיים. כן, הוא סבל מבעיות MCU טיפוסיות כמו נבל לא ממש מותיר רושם ועוד. אבל הקרב הסופי בו היה דרך פורטלים! זה כבר נותן לו נקודות אצלי. וקאט דנינגס! והוא היה הרבה יותר משעשע ופחות שייקספירי מקודמו.
לעומת זאת, לא הבנתי את ההתלהבות מהסרטון של מה תור עשה בסיביל וור. אוסף מביך של "בדיחות" ממש מאולצות. גורם לי לחשוש קצת מ"רגנרוק".
אדגר רייט מביים וידאו-קליפ של שעתיים עם שחקן ראשי חתיך הורס
מצטער, אבל כל שאר הסרטים ברשימה מעניינים אותי ממש קצת לעומת הפרמיס הזה. ומסרטי ינואר הקרבים – "אור ירח" מסקרן נורא, אבל אני חם מאוד על "גדרות" פשוט כי אני אוהב עיבודים קולנועיים שווים להצגות תיאטרון: "ספק" הוא אחד מסרטי המריל האהובים עלי מהעשור האחרון, ובמרתון שלי שבוע שעבר הספקתי גם להשלים את "Chi-Raq" של ספייק לי (האדפטציה הקולנועית ל"ליסיסטרטה", שממקמת את הקומדיה היוונית במלחמת כנופיות בדרום שיקגו), שהיה אחד מהסרטים הכי חזקים שראיתי בזמן האחרון. תוסיפו לזה את דנזל אהובי ואת האוסקר הראשון של ויולה דיוויס ויש לי דודא רצחנית.
בנוסף –
"נשות המאה העשרים". העצמה נשית. סבנטיז. אנט בנינג. אל פאנינג. בא לי זה לא רק אי באינדונזיה, זה אני כשאני רואה את הטריילר המקסים שלו בלופים.
"Book of Henry" – קולין טרבורו, בסרט הראשון אחרי שביים את אחד משוברי הקופות הגדולים ביותר של השנים האחרונות, "עולם היורה", בסרט שנשמע מגניב ממש: הנרי, ילד-גאון אותו מגדלת מלצרית חד הורית, מתאהב בשכנה ממול, הילדה המוכה של מפקח המשטרה השכונתי. הוא כותב ביומן שלו תכנית להציל אותה, וכשאמא שלו מוצאת את היומן, היא מחליטה לממש את התכנית הזאת. מה שבאמת עושה לי את זה, אבל, זה דווקא הליהוק: נעמי ווטס היא האמא, ג'ייקוב טרמבליי מ"חדר" הוא האח הקטן, דין נוריס הוא האב המכה, ובתפקיד הילדה המוכה נמצא השוס האמיתי – מאדי זיגלר. הילדה אולי לא הוכיחה את עצמה כשחקנית, אבל אם היכולות הדרמטיות שלה הן חצי ממה שהיא כרקדנית, זה יהיה מופלא.
מודה שזו הפעם הראשונה שבה שמעתי פרטים על "Book of Henry"
וזה נשמע לגמרי מעניין. ומאדי זיגלר בתור שחקנית – לא רעיון רע.
הספר של הנרי
במקור היה לו תאריך יציאה בסוף 2016, אבל פוקוס הזיזו אותו לקיץ. לא ברור למה.
ואכן סרט מסקרן מאוד, תוסיף לו גם את הקול שלי.
הצבעתי לבייבי דרייבר
כי אדגר רייט,
לוגאן נראה מעניין ושונה.
אבל שומרי הגלקסיה ינצח בסקר הזה בקלות
טריילר לספר של הנרי
טוב, אז יש טריילר ראשון, שהוא בדיוק מה שהתקצירים המוקדמים סיפרו עליו, וגם נראה מוזר ומפוזר בדיוק כפי שקיוויתי שלא יהיה.
אני חושש שדחיית ההפצה מנובמבר ליוני היתה כדי לנסות ולפתור בעיות בעריכה, ויש לי תחושה שזה לא הכי הצליח…
https://www.youtube.com/watch?v=Nd60i3ZnLOE
איזה יופי, עוד סיבה "לשמוח" שהוא קיבל לידיו את סטאר וורס 8...
:/
הדבר היחיד שיצא לי מהטריילר הזה הוא
ששרה סילברמן צריכה דחוף לגלם את איימי ווינהאוס בביופיק.
אני מרגיש כאילו אני מפספס פה משהו
למה האמא מוציאה את התוכנחת לפועל בעצמה? האם קרה משהו להנרי לפני שהספיק לממש את התוכנית שלו?
העובדה שהוא בן 9?
(ל"ת)
אה, את זה לא ידעתי.
מצד שני, ראינו כבר לא מעט סרטים בהם ילדים קטנים עושים דברים לבד ללא עזרת המבוגרים.
זה יותר מוזר מזה
לפי מקור אחד האמא לא מוציאה את התוכנית לפועל לבדה, היא נעזרת ב…אחיו הקטן של הנרי. אז מה הנרי עושה באותו זמן?
ולמרות שהפרמיס והפוסטר עושים רושם של סרט ילדים, יש לסרט דירוג PG-13. אז זה סרט ילדים למבוגרים סטייל גיליאם או משהו?
אני מעריך מאד את סטיבן קינג כסופר
אבל לא קראתי את הספרים אז אני לא "מצפה בקוצר רוח". למרות זאת אני מעניין לראות איך העיבודים יצאו.
האמת, אם "לגו באטמן" היה ברשימה יש מצב שהייתי מצביע לו
נראה מדהים ויזואלית וקורע מצחוק.
מלחמת הכוכבים, בכל זאת.
אני ממאוכזבי "סוף העולם". כלומר אני בטוח ש"בייבי דרייבר" יהיה מגניב, השאלה היא האם הוא יהיה יותר מזה עבורי.
מצד שני, לופר ו"הכח מתעורר" בהחלט בנו את הציפייה שלי לפרק 8.
אני מעט זהיר לגבי שומרי הגלקסיה 2 – הטריילר לא עשה לי את זה, ומבחינתי ג'יימס גאן עוד צריך להוכיח את הטענה שהדברים הטובים בתסריט של הראשון היו שלו ולא של פרלמן.
ת'ור וספיידר-מן נשמעים כיפיים, אבל אני לא כוסס ציפורניים לקראתם.
לוגאן הוא התלבטות בין התקווה שהם לא יחרבו לגמרי קומיקס כיפי למדי, לרצון להחרים את כל מה שפוקס עד שהזכויות על האקס-מן יחזרו למארוול.
מדי-סי אני נקי מאז 2013, ומקווה להישאר כך.
דאנקרק, קינגסמן: כרגע מדלג אלא אם כן יהיה קונצנזוס שנולאן וווהן חזרו לעשות סרטים עבור בני אדם.
כוכב הקופים: מצפה לראות, לא מצפה לזכור יותר מדי אחר כך. סנטימנט דומה לקוקו, למרות שאני לא יכול לשים את האצבע שלי על למה בדיוק.
קינגסמן 2. בלי התלבטות בכלל.
אחריו:
בייבי דרייבר (כי אדגר רייט הוא אדיר).
דנקרק (כי נולאן הוא נולאן).
מה עם מכוניות 3?
(ל"ת)
זה ברור....the glass castle
גם ברי לארסון בתפקיד דרמה ראשי, גם הבמאי שביים אותה בshort term 12 המעולה חוזר לביים אותה, גם וודי הארלסון ונעמי ווטס משלימים קאסט מעולה, וגם בגלל שזה ספר מעולה בעל סיפור מעניין, וזה פשוט צריך להיות ממש טוב.
תוסיפו עוד אחד לטירת הזכוכית
הצבעתי אמנם לבלייד ראנר בגלל הנוסטלגיה, אבל האמת שאני מצפה הרבה יותר לסרט הזה.
Alien: Covenant
לא חושב שיש סרט שאני רוצה לצפות בו יותר ממנו כרגע.
הטריילר אדיר:
https://www.youtube.com/shared?ci=_nH0rhZilwY
טוב, ובלייד ראנר.
אני חושב שהייתי מתלהב הרבה יותר מהמשך ל"פרומתאוס" מאשר לנוסע השמיני.
פרומתאוס בנה עולם מאוד מסקרן ומאוד רחב, שהקאנון של הנוסע השמיני הוא חלק קטן ממנו. אני רוצה לראות העמקה של זה. לחזור לחייזר שאוכל אנשים במקלחת מרגיש כמו צעד אחורה.
הסרט הזה הוא המשך ל"פרומתאוס".
(ל"ת)
וקוראים לו "הנוסע השמיני".
על פי הטריילר, זה סרט על משלחת אנשים שנוחת בכוכב לא מוכר, אחד מהם נדבק מפייס האגר ואז הנוסע השמיני מתחיל לאכול אותם אחד אחד.
זה בהחלט נשמע כמו סרט בסדרת "הנוסע השמיני", וממש לא כמו המשך לפרומתיאוס.
מייקל פאסבנדר משתתף בסרט כאותה דמות
שהוא גילם ב"פרומתיאוס", לכן זה המשך ל"פרומתיאוס". ובקשר לזה שזה נשמע כמו סרט "הנוסע השמיני" גנרי לגמרי – נכון.
לא אותה דמות.
הוא משחק דייוויד אחר.
יש כמה כאלה וכולם נראים כמו מייקל פסבנדר.
השאלה היא מה קרה לדייוויד מפרומיתאוס – זה מאד מעניין ואני מקווה שלסרט יש תשובה.
לא נאמר בתקציר הרשמי די במפורש שזה דיוויד מפרומתיאוס
(ל"ת)
לינק לידיעה שאולי תבהיר כמה דברים:
http://www.cinemablend.com/new/Michael-Fassbender-Play-Two-Roles-Alien-Covenant-96877.html
אני מאמין שלא ראינו את דייוויד מפרומיתאוס בטריילר הזה. בכל מקרה, זה לא כזה משנה. ברור שהנוסע השמיני החדש הוא המשך לפרומיתאוס – הם פשוט חוזרים להתמקד בזינומורפים ולא במהנדסים בגלל הביקורת שפרומיתאוס קיבל.
לא הבנתי
נאמר במפורש, או שלא נאמר במפורש?
כי המשפט הזה לא בדיוק ברור. או שזה
לא, נאמר בתקציר הרשמי די במפורש שזה דיוויד מפרומתיאוס.
או שזה
לא נאמר בתקציר הרשמי שזה דיוויד מפרומתיאוס.
אני לא מצליחה להבין לאיזה מהגרסאות התכוונת.
ואם זה הראשון – פסיקים זה חשוב! :)
שומרי הגלקסיה בפער קטן
הרמיזות של פרק 7, והחיבור של ריאן ג'ונסון עם סטאר וורס יכול להביא תוצאות יפות במיוחד, אבל ג'יימס גאן כבר הוכיח את עצמו בסרט הקודם, והטריילר האחרון נראה ששומר על רוח הסרט הקודם.
מועמדים ראויים אחרים הם לוגן, לא מעט תודות לטריילר מדהים, וכוכב הקופים שרק הולך ומשתבח מסרט מסרט.
אני לא רוצה לצפות לשומרי הגלקסיה, אני לא רוצה לצפות לשומרי הגלקסיה, אני לא רוצה לצפות
כי ציפיות מולידות אכזבה. אבל אחרי עשור וחצי של העידן החדש של גיבורי העל (את זה קל לזכור – כי בטריילר הראשון של ספיידרמן היו התאומים), שומרי הגלקסיה הראשון בולט כאחד מסרטי גיבורי העל / קומיקס המהנים ביותר, כזה שהצליח לעשות את רוב הדברים כמו שצריך. את המסמר האחרון בנס שלו תקע יחידת המתאבדים, שהראה איך אפשר להתחיל מאותם רכיבים ולעשות סרט לא טוב. אז הציפיות משומרי הגלקסיה 2 מאד גבוהות. לצערי.
שאלה
מישהו מכיר אתר שמרכז נתונים מספריים על תעשיית הקולנוע העולמית? כמה סרטים יוצאים כל שנה, איפה וכו?
זה הכי קרוב שהגעתי, וזה כולל גם סדרות ולא מחולק לפי שנים.
סתם מסקרנות
okja
מפתיע אותי שאף אחד בשרשור הזה לא הזכיר את Okja
תקציר הסרט:
A young girl named Mija risks everything to prevent a powerful, multi-national company from kidnapping her best friend – a massive animal named Okja
לבמאי קוראים בונג ג'ון הו ("רכבת הקרח", למרות שהסרט נשמע יותר כמו "המארח" שלו, שהיה מצוין)
ובקאסט, בין היתר – ג'ייק ג'ילנהול וטילדה סווינטון. אני מאוד מסוקרן מהסרט הזה.
חובה להכניס פה שודדי הקאריביים והנוסע השמיני
(ל"ת)
ואפרופו סרטים עתידיים - התפרסמה הרשימה השחורה של התסריטים הטובים שטרם הופקו בשנת 2016
די הרבה מהם (יותר מדי לטעמי) מבוססים על סיפור אמתי, עם איזו העדפה תמוהה לביוגרפיות של סלבס – מדונה צועדת בראש, קארל סייגן קצת אחריה, ולא פחות משני תסריטים על סטיבן קינג. יש שם דברים שנשמעים מעניינים, אבל מקריאה מהירה שום דבר לא נראה לי אישית מלהיב מדי.
http://nofilmschool.com/2016/12/black-list-2016-screenplays
אחד מהתסריטים שדיברו עליו הרבה בתקשורת הוא פארודיה על מקס לנדיס
אפשר לראות שאחד התסריטים על "לקס מנדיס" (LOL).
מארוול שולטת בשנה השלישית ברציפות אם אני לא טועה
ב2015 ציפו לעידן אולטרון. ב2016 למלחמת אזרחים. ועכשיו שומרי הגלקסיה 2. וספיידי גם לא רחוק.
סטראייק.
בהעדר היפה והחיה - קוקו
כל שאר הסרטים שכולם (כולל אני) מחכים להם, זה סרטים כאלה שברור לי שאני אראה לא משנה מה יהיו הביקורות, ואני ממש מחכה להם ורוצה שהם יצאו ויצליחו, אבל היפה והחיה זה כנארה הסרט דיסני האהוב עלי והקאסט החדש נראה מדהים ואני פשוט ממש רוצה לראות מה ייצא מזה.
קוקו לעומת כל ההמשכים הוא סרט חדש, ושל פיקסאר, ועם כל אהבתי לאדגר רייט ונולאן, האולפן הזה עדיין מרגש אותי יותר מהשמות שלהם.
מה שכן ואו 2017 בבקשה תעמדי בציפיות שלך כי 2016 הייתה איכס ויש פה רשימה נהדרת של סרטים שאמורים לצאת
וגם: Shape of Water ("מצב המים"? "צורת המים"?)
מותחן-פנטסיה על רקע אירועי המלחמה הקרה בשנות ה-60, בבימויו של גיירמו דל-טורו. אני יודע, "קרימזון פיק" היה מבאס, אבל זה עדיין דל-טורו, ואני שמח שהאיש החליט לביים תסריט חדש במקום ללכת על ההמשך של "פסיפיק רים".
לצד A Cure for Wellness של ורבינסקי, זה ככל הנראה הסרט שהכי מסקרן אותי השנה.
מתתי על קרימזון פיק.
בכל מקרה, הסרט הזה באמת יצא לפועל? כי הכרזה על פרויקט חדש של דל טורו מכניסה אותי למצב הזהיר שלי.
על פי ימד"ב, כבר סיימו לצלם אותו והוא בפוסט-פרודקשן
(ל"ת)
הללויה.
אני מתחיל לחשוד שדל טורו לא כל כך מקובל בהוליווד כמו שהוא אהוד על המעריצים שלו.
מעבר לפרויקטים מבוטלים כמו הסרט בהשראת לאבקרפט, פינוקיו בסטופ מושן וההוביט (שעבורו עשה רילוקיישן לניו זילנד לשנתיים ופתאום הטיסו את ג'קסון להחליף אותו וג'קסון טען שכלום לא נעשה בשנתיים האלה להכנת ההפקה) היה גם את מקרה פסיפיק רים 2. עם כמה שדל טורו צעק שזה הבייבי שלו וכל המאבקים שלו ליצירת ההמשך – הוא נבעט מהסרט לטובת במאי עם אפס סרטים קולנועיים ברזומה שלו. הוא גם עבד על התסריט של ליגת הצדק האפילה ונבעט גם מזה.
השנה דף חלק
בשנים קודמות עוד פיתחתי ציפיות לגבי חלק מסרטי הרשימה, שהם מן הסתם הסרטים המתוקשרים יותר.
אני קצת סקרנית לקרוא את הביקורות הראשונות על דנקרק ועל הסרט של פיקסאר, אבל זו לא ממש ציפיה לסרטים עצמם אלא יותר תקווה שלא להתאכזב. מניחה ששומרי הגלקסיה יהיה כייפי, אבל אני אדישה כלפיו בערך כמו שהייתי אדישה כלפי הקודם (אע"פ שנהניתי מאוד ושלחתי חברים לראות גם).
אם 2016 היתה מקוללת במשהו, הרי שזה בנבואות. כל הסרטים שהיו בפרופיל גבוה ונתלו בהם תקוות גדולות ממש אכזבו, סרטים שעניינו אותי מראש היו בסדר וזהו. כל הסרטים שממש אהבתי היו סרטים קטנים ופחות מתוקשרים שנתקלתי בהם במקרה ובהפתעה.
מש''א
ובפרט לגבי שומרח הגלקסיה, זה כמו שמישהו יצפה לסרט קומדיה ללא ערך מוסף – טוב ככל שיהיה, זה שהסרט היה 'עוף מוזר וטוב' אצל מארוול בפרט ובכלל בעולם הקומיקס לא אומר שום דבר לגבי איכותו כסרט מכונן/חשוב וכד'.
שוב – לא אומר שהוא צריך להיות "חשוב", רק נראה לי מאוד מוזר לצפות לו בכזו כמיהה.
נ.ב. אותו הדבר לגבי מלחמת הכוכבים, חוץ מזה שמלחמת הכוכבים נהפכה לדת בפני עצמה, אז זה בסדר גמור (שומה"ג עוד לא שם כמובן)
והנה רשימה, קצת אחרת משהו...
http://www.imdb.com/best-of/2017-most-anticipated-movies/ls066361652/?mode=desktop&ref_=m_ft_dsk
זה אמין בכלל? איך אפשר לדעת אם זה סתם גולש או וואטאבר?
ימד"ב מבהירים בדיוק מהי הרשימה הזאת:
"Here are the 10 most anticipated movies of the year according to traffic to our title pages.".
אלה הסרטים שהיו הכי הרבה ביקורים בעמודים שלהם. זה אומר שאלה הסרטים הכי מצופים? לא. למה ימד"ב מציגים את זה כאילו שזה מה שזה אומר? ככה.
משחק/שאלת סקר: איזה רימייק ממש הייתם רוצים לראות?
ברור מהטבלה הזו ובכלל ממה שקורה בקולנוע בשנים האחרונות, שיש אחוז ניכר של סרטים שהם המשכים/ריבוטים/רימייקים. בעקרון, אני רוצה להגיד שזה הולך והופך לעניין מאוס, שאני רוצה כבר לשמוע סיפורים חדשים- וכן, אפילו שבכל סיפור כמעט מסתתרים בערך אותם אלמנטים בסיסיים- בא לי לראות ולשמוע משהו חדש.
ובכל זאת, היו גם הפתעות. למשל, הנחתי שספר הג'ונגל יהיה מיותר והוא הפתיע לטובה.
אז אם הייתם יכולים להזמין רימייק כלשהו לסרט מפעם, מה הייתם שמחים לראות?
עבורי- The last unicorn בגרסת לייב אקשן יכול להיות מדהים. נדמה לי שזה שווה את המאמץ בשביל 2-3 סצינות מדהימות שיכולות לצאת שם כמו הרגע שההארפי משתחררת מהכלוב.
ובכלל, האנימציה המיושנת שם גרמה לסרט ממש טוב להתפספס לחלוטין. אפילו לא צריך לעבוד קשה בשביל גרסה אפלה יותר כי הסרט הוא גרסה מרוככת מאוד עבור ילדים, שמבוססת על ספר די אפל ולא כל כך לילדים.
אני לא יודע אם זה ייחשב כרימייק אלא יותר כניסיון שני לעיבוד,
אבל הייתי אומר שמגיע לנו עוד סרט של "השומרים". אני סבור שהחומר המקורי לא באמת "Unfilmable" כמו שעושים ממנו, ורק היה צריך לתת את פחות או יותר אותו תסריט רק עם במאי יותר טוב ובעיקר שחקנים יותר טובים.
טוב, אז תשמח לדעת ש-HBO מפתחים סדרה של ווצ'מן.
הם בבעלות של וורנר אז הגיוני שיהיה שת"פ. כמובן "בפיתוח" לא אומר כלום על הסיכויים של זה לקרות אבל זה משהו.
מצד שני, קח בחשבון שאם הם עושים את זה זה אומר שהם הולכים לנפח את העלילה ולהשתמש גם בפריקוולים הנוראים של Before Watchmen. זה לא שהם יעשו שתי עונות על הקומיקס המקורי ויקפלו את הבסטה.
זה משהו שגם אני חשבתי עליו בזמן האחרון
והייתי שמח לראות רימייק ל"קיוב". סרט עם קונספט פשוט, אבל אפשר לקחת אותו למקומות מעניינים ביותר. הוא גם בכלל לא דורש הרבה מבחינה הפקתית. השחקנים בסרט המקורי* היו…לא משהו, בלשון המעטה. והאפקטים שלו בהחלט התיישנו. עם האנשים הנכונים, לדעתי זה יכול להיות סרט ממש טוב.
* – אני יודע שיש לו המשכים, אבל אני כבר לא זוכר אותם בכלל.
קל
רימייק לבאטמן נגד סופרמן
לא סרט, אבל אם יש ריבוט שהייתי רוצה לראות השנה, זה ל"מכסחי הקופות".
גם אם יהיה לו שם צ'יזי כמו "מכסחי הקופות: ההתחלה".
הנסיכה הקסומה
בעיקר כדי להחליף את שני השחקנים הראשיים המעצבנים ולשדרג את הבימוי.
סיפור הפרברים, כדי לא ללהק ילידת רוסיה לתפקיד של פורטוריקנית
(ל"ת)
אדגר רייט ו-Teen Titans?
שוטטתי בימד"ב ונתקלתי במה שנראה כמו סרט על Teen Titans שיביים אתגר רייט (ויכתוב עם עוד שניים), אך לצערי גוגל לא מספק תשובות. מישהו יודע מה הסיפור עם זה?
אם גוגל לא יודע על זה כלום
(בפרט כשמדובר ברעיון שנשמע בלתי סביר מראש), הרי שמדובר בשטויות במיץ.
היה לי פשוט הרושם שימד"ב זה לא וויקיפדיה
ואם מופיע ערך על סרט עתידי כלשהו, הוא מבוסס מינימום על טענה קיימת.
ימד"ב היה ויקיפדיה עוד לפני ויקיפדיה.
(ל"ת)
אני חושב שויקיפדיה אמינה הרבה יותר בדברים האלה
(ל"ת)
הוא טוב למידע על דברים שקרו, פחות לדברים עתידיים.
(ל"ת)
לא הוזכר כאן, כמדומני
Mute – אחרי ההרפתקה היקרה של וורקראפט, דנקן ג'ונס חוזר לביים סרט מד"ב בתקציב צנוע שמתרחש כלל הנראה ביקום העתידני של "ירח".
http://www.imdb.com/title/tt1464763/?ref_=tttr_tr_tt
הזכרתי את זה באתר פעם, מזמן, בהתרגשות.
לפני שג'ונס התעקש לחרב לעצמו את הקריירה.
לא יודע אם סרט אחד לא משהו זה "החרבה"
בייחוד כשהתמונות שיצאו מהסט נראות די מבטיחות עד עכשיו
עברו 7 שנים מאז 'ירח'
ג'ונס מכר את עצמו להוליווד בשבע השנים הללו, ולא הותיר חותם. בהחלט יכול להיות שהוא יתאושש מזה, אבל שבע שנים זה הרבה זמן.
אין ספק
שסרט חדש של הבמאי של "ירח" נשמע הרבה יותר מבטיח מסרט חדש של הבמאי של "ירח", "קוד מקור" ו"וורקראפט", ובכל זאת "החרבה" נשמע כמו מילה מעט חזקה מדי. אני חושב שתואר סמאח/אוטר הוא כנראה לא יקבל בשנים הקרובות ולא נראה אותו בסינמונידאל ככל הנראה ("אילם" יצטרך להיות הצלחה אדירה ואז הוא יצטרך לנפק עוד משהו באותה הרמה) אבל הוא עדיין בסופו של יום אחלה במאי עם קריירה שמוציאה סרטים טובים ברובה.
אם "אילם" יתברר בתור סרט מוצלח כמו "ירח" (מה שבהחלט יכול לקרות)
ואם הוא יופץ בארץ (מה שפחות סביר שיקרה), אני חושב שלג'ונס מגיע להתמודד בסינמונדיאל. כי "קוד מקור" הוא אולי לא יצירת מופת, אבל הוא אחלה סרט שבעולם.
Mute הוא סרט של נטפליקס,
ככה שהוא לא יופץ בארץ (טוב, בערך) וגם לא יהיה הצלחה אדירה.
הרבה סרטים מסקרנים הולכים להיות מופתים ע"י נטפליקס בשנה הקרובה
כמו החדש של בונג ג'ון הו כך שלא הוגן לשפוט אותו בתור איזה סרט קטן שלא יעורר הדים (זה מה שהבנתי לפחות מהתגובה שלך).אומנם הוא לא יעשה כסף בקופות כי זה בנטפליקס, אבל יש סיכוי רב שהוא יקבל ביקורות טובות וקהל לא מועט. לא כדאי לזלזל בכוח של נטפליקס שמלבד סדרות כמו "stranger things" הוא גן מצליח להיכנס לאט לאט להפקת סרטים מקוריים, "חיות ללא מדינה" וסרט האימה "Hush" הם דוגמאות לכך.
אה, אני ממש לא מזלזל בכוח של נטפליקס.
אני מאוד אשמח אם נטפליקס תצליח לשנות השנה את דעת הציבור בנוגע לסרטים שמופצים אצלה, אבל לצערי זה קצת יותר קשה ממה שהם עשו עם סדרות.
נטפליקס מוציאה המון סרטים בלעדיים שמופצים על ידה בשנה, כמעט אחת לשבוע, ואף אחד מהם לא מצליח לפרוץ. כמובן, חלק בפרופיל יותר גבוה מאחרים, אבל עדיין לא צופים בהם הרבה, והדיבור עליהם באינטרנט הוא כמעט אפסי. יצא סרט חדש של אדם סנדלר והוא אפילו די סבבה, שמעת עליו? מה לגבי הסרט החדש בבימויו של ריקי ג'רוויס? היה גם סרט אינדי מסאנדנס עם פול ראד שהיה חמוד, וגם אחד עם אלן פייג' ואליסון ג'ני. אפילו לפני כמה שבועות יצא סרט על צעירותו של ברק אובמה שנראה די טוב. כל אלו סרטים שמופקים ברמה קולנועית לחלוטין, וככל הנראה היו מקבלים הרבה יותר באזז אם היו מוקרנים בקולנוע. אם מחפשים אותם באינטרנט, קשה אפילו למצוא אנשים שמדברים עליהם, ובכלל ביקורות.
אולי זה עניין של פרסום… נטפליקס בהחלט נוטה לשווק הרבה יותר את הסדרות שלה מאשר את הסרטים. אבל לדעתי זה לא רק זה, ובניגוד לסדרות, לאנשים פשוט קשה לראות סרטים שלא מוקרנים בקולנוע. אני לא אומר שאנשים רואים את כל הסרטים שלהם בקולנוע, אני אומר שהם מעדיפים לראות בבית משהו שהוקרן בקולנוע מאשר אחד שלא. כי סרט שלא הוקרן בקולנוע הוא לא… סרט, כנראה.
לשנות את דעת הקהל לגבי הדבר הזה היא משימה הרבה יותר מסובכת מהמהפכה שנטפליקס עשו עם סדרות. כי סדרות עדיין רואים באותו מכשיר טלוויזיה שבו צופים בנטפליקס, והם רק היו צריכים לשכנע אנשים שאם זה לא בערוצי הטלוויזיה הרגילים – זה עדיין סדרה.
בשביל לגרום לאנשים להאמין שגם סרטים שלא הוקרנו בקולנוע יכולים להיות סרטים גדולים נטפליקס תצטרך להיט מטורף שיופץ דרכה, ולצערי, לא בונג ג'ון הו ולא דנקן ג'ונס יוכלו לעזור להם עם זה.
אני כן מאמין שנטפליקס מסוגלים לעשות את זה השנה, עם סרטים חדשים בכיבוכם של וויל סמית' ובראד פיט, ואפילו סרט בבימויה של אנג'לינה ג'ולי ודת' נוט יכולים להביא קצת באזז בקרב הקהל, אבל זה בהחלט תהיה משימה קשה במיוחד שהם יצטרכו להשקיע בה הרבה מאוד כסף על שיווק, ואפילו אז זה לא יהיה בטוח.
"יצא סרט חדש של אדם סנדלר והוא אפילו די סבבה"
רגע, מה?!
ובקשר לטענות שלך – אני מסכים איתך לגמרי. סרט שלא הוקרן בקולנוע ומוקרן ישירות דרך הנטפליקס מרגיש כמו משהו בעל הרבה פחות מעמד והרבה פחות prestige מאשר סרט שיוצא ישר לקולנוע ולכן מראש יש עליו דעה קדומה. זאת בניגוד לסדרות של נטפליקס שהרי טלוויזיה הים גם ככה מקום מוצאם של סדרות. וזה באמת מה שחוסם מנטפליקס לעשות את המהפכה שרצו. אני תוהה אם אפילו דת' נוט, או סרט בבימויה של ג'ולי או סרט בכתיבתו של מקס לנדיס ובבימויו של דיוויד אייר עם וול סמית' יעזרו להם. אולי זה לטובה. אני לא משתגע על הרעיון המתגבש שבעתיד נראה יותר ויותר סרטים שלא מגיעים לקולנוע אלא ישר לטלוויזיה. אני אוהב ללכת ולראות סרטים בקולנוע.
היו קומץ סרטי טלויזיה שהצליחו לשבור את הדעה הקדומה
הסרט על ליברצ'י למשל.
אני חושבת שמי שבאמת ניצחו את השיטה הן המיני סדרות. אנחנו גם ככה בעידן שחצי מהבמאים החשובים מרשים לעצמם לעשות סרטים של יותר משעתיים, וזה קשה ממש. מיני סידרה מזקקת את הטוב בכל העולמות (קונספטואלית, גם צריך שהיוצר יהיה טוב): העלילה מהודקת ולא נמרחת, אפשר לחרוג מזמן תשומת הלב של הקהל, נותנים לקהל "הפסקה מובנית" וזו לא סידרה. בפורמט שהוא לא קולנועי זה הגיוני יותר, אני חושבת שזו הסיבה שלסרטי טלויזיה יש פחות הילת הוד והדר.
יהיה גם סרט בכיכובו של ג'ארד לטו.
2017 מסתמנת כשנה עם שמות מאד גדולים בנטפליקס, ואני מאמין שזה יטרוף את הקלפים לפחות טיפה.
רק שזה לא נכון.
אני לא יודע באיזה אתרים אתה מסתכל אבל Hush היה אחד מסרטי האימה המדוברים של השנה החולפת (לא בארץ) ו"חיות ללא מדינה" היה אפילו בעל באזז אוסקרי. ברור שזה לא כמו סרט רגיל שיוצא לקולנוע ולכל מהפכה לוקח זמן, אבל לדעתי נטפליקס עושים צעדים שמכתיבים מה יהיה בעתיד.
חיות ללא מדינה היה מועמד אם היה יוצא לקולנוע
ולא בהפצה סמלית ומינימלית כמו שהיה. הסיבה שדילגו עליו היא שנטפליקס מתחילים להדאיג לא רק את רשתות הטלוויזיה אלא גם הקולנוע.
Hush הוא סוג של יוצא מן הכלל, כן,
אבל הוא היה כל כך רחוק, ואחריו יצאו כל כך הרבה סרטים אחרים שמוכיחים את הטענה שלי.
וגם הבאזז של Hush, עד כמה שהיה קיים, היה די קטן. אני מאמין שעם הפצה קולנועית, אפילו פצפונת, הוא היה מסוגל להגיע להרבה רשימות טופ 10 של השנה. הדיבור עליו תמיד הגיע בתוספת "זה סרט קטן בנטפליקס, אבל הוא ממש טוב!", ונטפליקס אפילו לא נתנו לסרט הזה שום סוג של גב, הכל היה מפה לאוזן. למרות שהם מחזיקים בזכויות ההפצה המלאות שלו, הם לא שמו אותו בקטגוריית התוכן המקורי של נטפליקס או קידמו אותו בעמוד הבית.
"חיות ללא מדינה" זה נושא אחר לחלוטין. הבאזז האוסקרי שלו נעלם בערך באותה מהירות שבה הגיע, בסביבות הזמן שבו הוא עלה לאוויר, והוא היה הניסיון הראשון שלהם בהפקת סרטים, שנגמר בכישלון ברגע שהתברר שאף אחד לא ממש רוצה לצפות בו.
אכן
פרט לזה שיש לו שם משעמם שגורם לו להשמע כמו דוקו על תכנות, "קוד מקור" סבבה לגמרי. מצד שני, אני sucker של לולאות זמן, אז אולי אני קצת משוחד…
את הקריירה, לא את הכישורים
אם ג'ונס היה נבנה לאט, סרט טוב אחרי סרט טוב, ואז עובר לבלוקבאסטרים בסרט הרביעי (נגיד), ההצלחה או הכשלון של הבלוקבאסטר היו קריטיות פחות. גם אם דמיאן שזאל יביים עכשיו את הרובוטריקים הבא, כולם כבר יודעים ש'וויפלש' לא היה הצלחה חד-פעמית; ריאן ג'ונסון עבר למלחמת הכוכבים אחרי שלושה סרטים שהוכיחו שיש לו קול ייחודי.
למה שהאולפנים בהוליווד יתנו לג'ונס עוד צ'אנס? הוא עשה סרט טוב אחד, ואחרי זה הוכיח שהוא במאי להשכיר סביר ב'קוד מקור', ואז הפך לכשלון קולנועי את משחק המחשב המצליח ביותר אי-פעם. הוא יותר "הבמאי שהרס את וורקרפט" מאשר "הבמאי שעשה את ירח".
ברור לי שכל אלו הצעות-כורסא של מישהו שמעולם לא היה צריך להתמודד עם פיתויים כאלה, ושמניחות את התרחיש הטוב ביותר האפשרי בקריירה עצמאית. אבל, בפועל, זה מה שנשאר לנו: אם ג'ונס לא ינפק הצלחה גדולה עם 'אילם', הסיכוי של הקריירה שלו להתאושש לא טוב.
יתכן מאוד ש-"וורקראפט" החריב את הקריירה של דנקן אצל האולפנים הגדולים בעתיד הקרוב
אבל זו לא החרבה טוטאלית של הקריירה – את הסרט הנוכחי שלו הוא מפיק במימון נטפליקס, אולפן גרמני ואולפן בריטי.
דיוויד גויר יכתוב את הריבוט ל"גרין לנטרן"
דיוויד גויר…
מ-ט-ו-מ-ט-מ-י-ם-!!!!!!
ברצינות, מה לעזאזל הולך איתם שם בוורנר?!
למה פשוט לא לתת את זה לג'ף ג'ונס?
כאילו, הוא ראש חטיבת הקולנוע של DC ובכללי הראש של DC. הוא החייה את הפרנצ'ייז הזה בריצת קומיקס אגדתית שנחשבת לגרסא הכי טובה של הדמות בידי רבים. וככה הוא מתייחס לזה?
בחיי, אני באמת מנסה לבוא בראש נקי ולהאמין בזה שדברים גדולים יכולים להתרחש ביקום הקולנועי של DC (בדיוק כמו שבקומיקס הם לוקחים את מארוול בענק בחצי שנה האחרונה) אבל הם מתעקשים לחזור על טעויות.
הוא לא בדיוק הראש של המחלקה הזו
הוא קודם בתואר, אבל זה כל מה שזה – תואר. הוא קצת יותר ממפיק אבל הוא לא קווין פייגי של DC ו-וורנר עדיין המחליטים וכנראה הם החליטו משום מה להפקיד את כתיבת הסרט בידי גויר.
אני חייב להגיד שההחלטות של וורנר הן מטופשות ברמה בלתי נתפסת. ככה הם רוצים להתחרות במארוול? הסרטים שלהם עד עכשיו קיבלו ביקורות איומות הן מהמבקרים וגם המעריצים שטוענים שהתסריטאים והבמאים האלה לא מבינים או אוהבים את הדמויות האלה, אז מה נעשה? בוא נמשיך לתת להם לעבוד על הדמויות האלה ביקום הזה!
לדייויד גויר יש פרטים מפלילים ומביכים על ראשי כל האולפנים.
רק ככה אני יכול להסביר את הקריירה שלו.
הסבר יותר פשוט: הוא חתום על כמה תסריטים שעל פיהם נעשו סרטים שהרוויחו המון כסף
אבל הי, אני שנאתי אותו הרבה לפני שזה נעשה אופנתי – כבר ב-"בלייד", התסריט שהעלה אותו לגדולה, טענתי שמדובר בתסריטאי פח.
מצד שני, הוא חתום גם על כמה תסריטים לא רעים – "עיר אפילה", הבאטמנים של נולאן ואפילו ל-"איש הפלדה" היו אי-אילו הברקות. רק שבכל התסריטים האלה הוא שיתף פעולה עם אחרים, כך שאני נוטה לייחס להם את הקרדיט.
הוא לא כתב אף אחד מהסרטים של באטמן
נולאן נתן לו קרדיט של כתיבה על "באטמן מתחיל" כי הוא עזר לו עם הסיפור בתור מישהו שיותר מבין בקומיקס ובהיסטוריה של באטמן. הוא למשל זה שהמליץ לו להשתמש בראס אל גול כנבל והסביר לו מי זה בכלל. אז אומנם זה בהחלט עזר לנולאן ולסרט, אבל בתסריט עצמו הוא לא נגע וטוב שכך.
אז למה יש לו קרדיט על "האביר האפל"?
בכל אופן, האיש השתתף בכתיבת סרטים מצוינים ו/או מצליחים, וגם בסרטים איומים ו/או כושלים. וזה לא מסביר למה ממשיכים לתת לו אוטומטית כל סרט קומיקס. הוא לא טוב בזה במיוחד, אחוזי ההצלחה שלו הם לא גבוהים, יש לו בעיות ידועות היטב, והכי חשוב, הוא קשור בצורה כלשהי ל"באטמן נגד סופרמן", וחשבתי שכולם, כולל WB, כבר הסכימו שהדבר שהם צריכים עכשיו זה לברוח מכל דבר שמזכיר את "באטמן נגד סופרמן" כמה שיותר מהר.
אותו דבר.
הוא היה יועץ לענייני קומיקס בסרטים האלה. עזר לנולאנים עם אלמנטים מההיסטוריה של הקומיקס של באטמן.
ובקשר למה שאמרת, אלוהים יודע מה עובר במוחם של אנשי WB. אני כבר מזמן התייאשתי מלנסות להבין את ההיגיון שלהם.
אין לו קרדיט על האביר האפל עד כמה שזכור לי.
בכותרות הסיום של הסרט הקרדיט הולך רק לאחים נולאן.
כן יש לו קרדיט על באטמן מתחיל ועלייתו של, והם באמת יותר "קומיקסיים" מאשר האביר האפל. לא יודע לגבי עלייתו של, אבל בתוספות של ה-DVD של באטמן מתחיל בפירוש נאמר שגויר היה על תקן יועץ ומישהו שעזר לנולאן לפתח את הסיפור פשוט כי לנולאן לא היה מושג על הדמות והוא גם לא כל כך התכוון להתחיל לעשות שיעורי בית לגמרי לבד.
זה בהחלט היה שיפור לעומת ברטון ושומאכר שלא קראו קומיקס של באטמן מעולם ופשוט נכנסו להפקה על עיוור.
היורשים של סטודיו ג'יבלי?
זה לא מידע כל כך חדש, אבל לא מצאתי שום אזכור באתר אז הנה.
אז אחרי שג'יבלי עבר את כל הטלטלות שלו,
הירומסה יונבישי, הבמאי של "הלקחנים" ו"כשמרני הייתה כאן",
הקים סטודיו חדש בשם "פונוק" ולקח איתו הרבה מיוצאי ג'יבלי,
ביניהם טקטסוגו מורמטסו המלחין של "מרני" ויושיאקי נישימורה המפיק של "מרני" ו"קאגויה".
לפני כחודש הם הוציאו טיזר לסרט הראשון שלהם, שמסתבר שיוצא ממש בקרוב – בקיץ של 2017.
זה נראה כמו אחד הסרטים הקלאסיים של ג'יבלי, ולא בטעות. אמנם אי אפשר לדעת כמעט כלום מהטיזר הזה, אבל בחיי, הסרט הזה הפך להיות אחד הדברים שאני הכי רוצה לראות בקיץ הקרוב.
זה נראה כמו הילדה הלא חוקית של פוניו וקיקי
עוד פרק של הפודקאסט שלי ושל מתן - הפעם אנחנו מדברים על סרטי 2017
בפרק השני של "מתן וקסם מדברים על סרטים וכאלה" ואני ומתן עוברים על הסרטים הגדולים שיוצאים ב-2017 ומדברים עליהם, כולל סרטים כמו "בייבי דרייבר", "בייבי בוס" וסרט בכיכובו של בייבי גרוט.
לינק לפרק:
https://soundcloud.com/MKTalkMovies/E002
בנוסף, אם אהבתם, נשמח אם תוכלו לעשות לייק בעמוד הפייסבוק, ובכך להישאר מעודכנים ביציאת הפרקים הבאים.
לאהוב את וינסנט.
בדיוק חזרתי מפסטיבל סרטי האנימציה בשטוטגרט שם הקרינו, בין היתר, טריילר לסרט באורך מלא שמבוססס על המכתבים של וינסנט ואן גוך לאחיו. סביר שנתקלתם בקטע מזה בפייסבוק לא מזמן, קטע באנימציה שהוא ציור של ואן גוך מונפש.
הטריילר, שיצא בספטמבר, לסרט, שיצא כנראה בנובמבר/דצמבר, לא נראה כמו גימיק. הוא נראה מאוד מעניין. ולסרט הספציפי הזה יש פוטנציאל לעשות משהו די יוצא דופן, להיות סרט אנימציה למבוגרים שיזכה להצלחה קופתית משמעותית. וזה כבר *מאוד* לא שגרתי.
אז זה הפך להיות הסרט שהכי מעניין אותי השנה.
זה נראה יותר גרוע מגימיק.
לעשות סרט שלם בסגנון הציור של ואן גוך זה קודם כל, בבירור, גימיק שיהיה מאוד מרשים בדקה הראשונה וייעלם לגמרי אחר כך. יש גבול לכמה זמן אתה יכול להמשיך ולהתפעל מ"וואו, זה *עדיין* מצויר בסגנון של ואן גוך!". אבל יש עם זה בעיה יותר גדולה: מן הסתם, לא יציירו כל פריים של הסרט ביד. כלומר, הציורים יעברו עיבוד ממוחשב כלשהו שיגרום להם להפוך לואן-גוךיים, וכמובן, זה לא חדש שאפשר לעשות את זה היום, אבל לספר על ואן גוך באמצעות ואן גוך-בוט נשמע לי קצת כמו העלבה של המקור. "רואים איך האיש הזה התאמץ כל כך לעשות ציורים מהפכניים? טוב, אז היום אנחנו יכולים לעשות את זה 24 פעמים בשניה".
זה כנראה יותר מגימיק
כלומר, הטכניקה נראית כגימיקית ללא ספק, אבל הסרט עצמו כבר מקבל ביקורות אוהדות ואפילו פרסים נחשבים (הפרס הראשון בפסטיבל לסרטי אנימציה ב-אנסי, צרפת).
אוקי... אני באמת לא יודע.
כמה דברים:
1) לגבי הגימיק – אני לא יודע. השאלה היא האם זה עובד נכון עבור הסרט עצמו. אני לא ראיתי אותו עדיין. גם אתה לא (כנראה). בוא נחכה ונראה לפני שאנחנו מכריזים שזה גימיק (או פחות מזה). המפיק של הסרט הזה כבר זכה באוסקר על סרט אנימציה שנחשב קלאסיקה בתחום (פטר והזאב), אני נותן לו קרדיט, לפחות עד שהסרט יצא.
2) הסרט צוייר כולו בשמן. כל פריים שלו. אפשר להגיד הרבה דברים על הגימיקיות של זה, או ווטאבר, אבל לגבי ״מן הסתם, לא יציירו כל פריים של הסרט ביד. כלומר, הציורים יעברו עיבוד ממוחשב כלשהו שיגרום להם…״ לא. הסרט הזה נעשה ברוטוסקופיה (ציור על פי חומר מצולם) ע״י מאה ומשהו ציירי שמן. בפולין.
3) יש לי תיאוריה לגבי הסרט הזה, ולגבי הפוטנציאל הכלכלי שלו. אבל, נו טוב, נחכה ונראה. אם הסרט מחורבן לא משנה איך הוא נראה. אם הוא טוב, הוא יכול להיות תקדימי – סרט אנימציה למבוגרים שמרוויח כסף מהותי (ז״א הכנסות של 9 ספרות בדולארים).
נחיה ונראה.
זה גימיק לאללה
אבל זה עדיין מה שיגרום לי ללכת לראות את הסרט הזה אם וכאשר הוא יגיע לארץ, כלומר, גימיק שעובד, עליי לפחות.