נעלמת
Gone Girl

מבוסס על הספר של ג'יליאן פלין. בעל מחפש אחר אשתו שנעלמה, בעוד בעיני המשטרה הוא החשוד העיקרי ברציחתה.

תאריך הפצה בארה"ב: 03/10/2014
תאריך הפצה בישראל: 16/10/2014

40 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. סליחה על הניטפוק

    varagor

    אבל למחברת של הספר קוראים גיליאן פלין, ולא ג'יליאן.

    • זה לא מה שכתוב על עטיפת הספרים שלה

      או בכמעט כל מקום אחר שבו היא מוזכרת בעברית.

      • אם הם טעו כבר בשם שלה

        varagor

        אין לי הרבה אמון בתרגום שלהם.

        Gillian Flynn talks about Sharp Objects: http://youtu.be/JdEPgmwMnwQ

        • סקורסזי!

          אוקיי, גיליאן. ומישהו באמת צריך לדבר עם המו"ל.

          • על עטיפת התרגום החדש ל"נעלמת" כתוב גיליאן.

            קסם

            (ל"ת)

  2. פשוט מעולה

    varagor

    הסרט מתעלה בקלות מעל הרף הגבוה מאוד שהוא הציב לעצמו, ונכנס למקטן די גבוה ברשימת הסרטים של פינצ'ר. הוא מותח, מצחיק, מדכא ובסופו של דבר מאוד ציני לגבי המצב האנושי.

    בן אפלק נותן את הופעת חייו, וכדאי מאוד לאקדמיה לתת לרוזמונד פייק מינימום מועמדות לאוסקר.

    4
    Horican, Iter Impius, pooknook, יחמור פרסי ?
    • 3 באוקטובר?

      נהוראי

      אתה גר בחו"ל במקרה?

      • מבקר קרובי משפחה

        varagor@gmail.com

        (ל"ת)

    • תגובה שמכילה ספוילר מאת ג'ו
      • תגובה שמכילה ספוילר מאת שנאוצר
        • תגובה שמכילה ספוילר מאת יוני
  3. ידוע על הקרנות טרום בכורה כלשהן לסרט?

    זה לא משנה

    (ל"ת)

    • הסרט נועל את פסטיבל חיפה

      ויוצא באותו סופ״ש אז לא נראה לי שיהיו הקרנות מוקדמות יותר.

  4. סיימתי היום לקרוא את הספר.

    אז קודם כל מדובר בספר נהדר – מותח ממש, מתוחכם ומפתיע בלי להיות אובר-מופרך, וגם כתוב נהדר ונותן מקום גם לדמויות ולא רק לעלילת המתח. מושלם לעיבוד של פינצ'ר (גם סטיבן סודרברג יכל להתאים כאן).

    מלבד זאת, ולא חשבתי שאי פעם אגיד את זה – הליהוק של אפלק מרגיש מושלם. מספיק לקרוא את הציטוט הזה מהספר שבו הגיבור מתאר את עצמו:

    "יש לי פנים שמעוררות באנשים רצון להכניס לי אגרוף: אני בחור אירי ממעמד הפועלים שלכוד בגוף של דביל עשיר ומפונק. אני מרבה לחייך בניסיון לפצות על הפנים שלי, אבל זה לא תמיד עובד."

    גם הליהוק של ניל פטריק האריס לדמות של ילד עשירים מפונק ומגונדר שמזכיר מאוד את בארני סטינסון נראה מצויין.

    11
    מתן בכר, קסם ברקוביץ, Horican, שומר שאבעס, marksbro, Iter Impius, arielak, דורון פישלר, לפרקונית, מיכל, Jess R ?
    • נכון?!

      אני עכשיו בתחילת הספר אבל כשקראתי את הקטע הזה חשבתי 'וואו, זה תיאור מושלם של בן אפלק'.

    • וואלה? אני מרגיש שנפ"ה הוא טעות בליהוק של דסי...

      קסם

      כך גם הבנתי שאומרים – שהוא הנקודה הכי חלשה בסרט.

      • תגובה שמכילה ספוילר ללספר, ומן הסתם גם לסרט מאת נמרוד
      • הוא דווקא מלוהק טוב

        varagor@gmail.com

        הסרט פשוט לא נותן לו הרבה חומר לעבוד איתו. רוב הדמות שלו מהספר נחתכה מסיבות פרקטיות (למרות שאנחנו כן מקבלים תחושה לגבי האופי שלו בכמה שורות דיאלוג).

      • תגובה שמכילה ספוילר לליהוק, ספר מאת קרקר כפול
        • תגובה שמכילה ספוילר לליהוק, ספר מאת קסם
          • זה פשוט מאוד

            אם היא שחקנית טובה אז אין לי בעיה שהיא מלוהקת. אבל התחושה שלי היא שהיא לא שחקנית טובה ושלקחו אותה רק בגלל שהיא נראית טוב והייתה פופולרית בגלל שרובין ת'יק שר לידה בצורה מעצבנת בזמן שהיא הייתה ערומה/כמעט ערומה (תלוי בגירסה של הקליפ שראית).
            זה כמו שילהקו את המנצח האחרון של האח הגדול בחינתי, רק אולי יותר גרוע.

            • ברצינות?

              קסם

              אני די בטוח שאף אחד שיש לו מוח לא חשב שהיא תהיה מסוגלת לשמור על פופולריות עד אוקטובר 2014.

            • לא מכיר את הקליפ

              varagor

              אבל היא עושה עבודה טובה יחסית לתפקיד הקטן שלה בסרט.

  5. לא מהטובים של פינצ'ר,

    אבל הבימוי שלו בהחלט מורגש. הדבר הכי טוב בסרט הוא כנראה הליהוק. כל השחקנים עושים עבודה טובה עד מעולה (אפילו טיילר פרי סבבה!), במיוחד רוזמונד פייק.

    הוא מרגיש קצת חפוז ויש כמה שינויים מהספר, אבל לא משהו דרסטי. סרט טוב, מותח, אפילו קצת מפחיד לעתים.

    • שום דבר מהסרטים האחרונים של פינצ'ר לא היה "מגדולים" שלו

      Daniel

      כשרק "הרשת החברתית" בולט, אבל אני רואה בו יותר כסרט של סורקין משל פינצ'ר.

      לכן "נעלמת" הוא הכי טוב מהסרטים האחרונים "של פינצ'ר", למרות שהיה לו פוטנציאל להרבה יותר.

      אני רק מחכה שהוא סוף סוף יוציא יצירת מופת אחרי כל כך הרבה שנים (שוב, יצירת מופת שתהיה לגמרי ולחלוטין שלו).

      • סורקין כתב את הסרט

        תסכים איתי שאם טים ברטון או כריסטופר נולאן היו מביימים אותו, היה יוצא משהו אחר לגמרי. אני לא אומר שלסורקין אין חלק באיכות המעולה של הסרט, אבל בשבילי הוא סרט של פינצ'ר, ואחד מהטובים שלו. גם את "זודיאק" אהבתי יותר מהסרט הזה.

        אגב, החודש יוצאים בארה"ב גם הסרט הזה וגם "קרניים". אפשר להקרין אותם בדאבל פיצ'ר כזה של "האם הגבר הזה הרג את בת-זוגתו?" (ושניהם מבוססים על ספרים!)

        • לא יודע

          הבימוי של "הרשת החברתית" הוא מקצועי וטוב, אבל לא יותר מזה. זה אחד מהסרטים הבודדים של פינצ'ר שממש לא הרגשתי אותו. כל במאי טלוויזיה מקצועי היה יכול לביים את הסרט הזה והוא כנראה היה יוצא בדיוק אותו הדבר.

          לא היה בו שום דבר "פינצ'רי" בעיני.

          מה שכן, עכשיו גרמת לי לדמיין איך הוא היה נראה אם ברטון היה מביים…

          1
          omer ?
          • מה

            ראי

            איך אפשר להגיד שאם כל במאי היה מביים את הרשת החברתית הוא היה נראה אותו דבר? אם יש סרט שהוא האחרון שאפשר להגיד עליו את זה, זה זה. סרט שהוא מהיר כמו קליפ ארוך ומצולם ועשוי במהירות שרק אדם כמו פינצ'ר מסוגל ליצור וגם לתת לכך הסבר. לולא הקצב שלו, הסרט היה הרבה פחות טוב, והאמן לי, אף במאי לא היה מצליח לביים את הסרט הזה בקצב ההוא כמו פינצ'ר. מן הסתם אף אחד לא היה חושב על זה.

            ותכלס, "נעלמת" הוא סרט טוב, מותח ומעניין, אבל הוא די מופרך ובעיני עושים ממנו כאן יותר ממה שהוא באמת. ולא הבנתי עד עכשיו למה כולם מתלהבים מהליהוק של בן אפלק, הוא היה נוראי, כרגיל.

  6. עד כמה הסרט אלים? אני רואה שהוא מוגבל ל16 ומעלה

    תמר

    ויש לי בעיה בסרטים עם אלימות קשה (לופר למשל היה בעייתי מבחינתי)

    • אם לופר היה בעייתי לך, אל תתקרבי לסרט הזה.

      (ל"ת)

    • זה סרט ש90 אחוז ממנו לא אלים ו10 אחוז ממנו אלים

      Matoy

      הרבה יותר מ"לופר".

  7. אוקיי, מה לעזאזל ראיתי הרגע?

    סרט חולני, עוכר שלווה, מטריד. לא נותן לצופים שלו כמעט שום דבר ממה שהם רוצים לקבל.
    והוא עשוי מעולה מכמעט כל בחינה-תסריט מבריק, בימוי אדיר, משחק מופתי פשוט של כל אחד ואחד מצוות השחקנים.
    וואו. פשוט וואו.
    אני אחכה לביקורת כדי לדבר עליו כמו שהוא ראוי שידברו עליו.

    1
    Matoy ?
  8. עיבוד טוב לספר טוב אבל יכל להיות הרבה יותר מעבר.

    Matoy

    בסך הכל הסרט לא מבייש את השם "פינצ'ר". הוא עשוי לעילא, מותח, מצולם טוב, מלוהק אין דברים כאלה, מבוים אמאל'ה סוף הדרך. מבחינת התסריט ידעתי מה הולך לראות כי קראתי את הספר ככה שלא הופתעתי (הסרט די נצמד לעלילה של הספר). האם אני חושב שהעלילה טובה? כן וקצת לא. היא טובה במובן המותח והמעניין אבל היא לא אחידה. באמצע הסרט קו העלילה משתנה קצת לרעה ולדעתי הוא ממשיך להתדרדר לקראת הסוף.
    אבל עזבו את זה. זאת לא הבעיה הגדולה שלי עם הסרט. הבעיה שלי היא עם פינצ'ר שלא לוקח סיכונים. הבן אדם מצא נוסחה. יש לו כבר סגנון להעמדת מצלמה, יש לו את טרנט רזנור ואטיקוס רוס שיכתבו לו פסקולים מטרידים, את אגף מותחני רבי המתח בסטימצקי שהוא יוכל לעבד לתסריט. ואל תבינו אותי לא נכון. את כל זה הוא עושה מצוין. אבל אתם יודעים מה אני מצפה מבמאים שאני מחשיב לגדולים באמת? למקוריות. האחים כהן לדוגמה עולים על פינצ'ר מבחינתי כי מלבד העובדה שהם כותבים את התסריט, הם לא פוחדים ללכת למחוזות חדשים. גם שפילברג כזה. גם קובריק היה. במאים שיש להם את הביצים להגיד "אני יודע שאת זה אני עושה מצוין. בוא נראה אם גם בסגנון אחר לגמרי אני טוב". פינצ'ר לא עושה את זה ולכן הוא לא נכנס לקטגוריה הזו. ולא, אני לא מצפה ממנו לעשות את הסרט הבא שלו עם מצלמת כתף ופסקול של להיטי האירויזיון אבל אני כן מצפה ממנו לחדש לי משהו. זה לא קורה.
    אבל אם נשים גם את זה בצד, אני בהחלט חושב שמדובר בסרט מוצלח גם אם לא מחדש יותר מדי.
    הדבר המיידי שאני לוקח מהסרט הזה הוא את הליהוק של קים דיקנס לבלשית רונדה (שממשיכה עם פינצ'ר גם לעונה החדשה של "בית הקלפים" – החלטה מוצלחת פינצ'ר). שמישהו ימצא את המלהק/ת ויתן להם אוסקר. מיד.

    1
    pooknook ?
    • ניטפוק קטן

      Beetlejuice

      פינצ'ר הוא לא ה-showrunner של בית הקלפים. הוא בסך הכל אחד מהמפיקים בפועל וביים שני פרקים.
      יודעים מי עוד מפיק בפועל של הסדרה וביים בה שני פרקים? ג'ואל שומאכר.
      סתם מציק לי שאנשים מנכסים לו את הסדרה הזאת.

      • מוזר.. חשבתי שהוא הכוח שמאחורי הקלעים שם.

        Matoy

        בכל מקרה, "בית הקלפים" מאוד מזכירה את הסגנון שלו. אם זה בבימוי, בזוויות צילום, בקווין ספייסי שעבד איתו בעבר, בקייט מארה (שאחותה כיכבה ב"נערה עם הקעקוע") ועכשיו גם בקים דיקנס שכיכבה בעבדה איתו על הסרט האחרון שלו ועכשיו מצטרפת לקאסט בעונה החדשה של "בית הקלפים". חוץ מזה, על סמך מה שאני יודע על פינצ'ר, הוא לא היה מצרף את השם שלו בתור מפיק בפועל אם לא הייתה לו מידה גדולה של מעורבות.

      • התרומה שלו הרבה יותר גדולה משל שומאכר

        varagor

        זה נכון שהוא לא ה-Showrunner של הסדרה, אבל הוא לגמרי אחראי לכל הסגנון והטון שלה. כמו סקורסזה ב-"אימפריית הפשע", הוא ביים את שני הפרקים הראשונים, שקבעו את הטון הויזואלי של כל הסדרה. הוא גם היה מעורב בליהוק ובכתיבת התסריטים של העונה הראשונה.

        3
        Iter Impius, קיו, לפרקונית ?
    • מסכים לגמרי לגבי המלהקת, פחות לגבי השאר.

      (ל"ת)

      1
      Matoy ?
    • הרשת החברתית

      אור

      (ל"ת)

  9. הביקורת המלאה מובילה לError

    המפטי (דמפטי)

    זו בדיחה שקשורה לשם הסרט? !:-P!

    • לא. הביקורת המלאה תעלה בקרוב.

      (ל"ת)

תגובות מקבילות

178
  תגובות נוספות בדף הביקורת של נעלמת
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)