הטריילר אמנם ערוך בצורה נוראה, אבל הסרט שמאחוריו נראה לא רע – אבל גם, האמת, שבלוני להחריד. הו, הוא מתעסק עם מוות; הו, זה קשה לו ולסובבים אותו; הו, הוא מפנים תובנות על החיים ועל קיצם. הו.
יכול להיות שיהיה מדובר ביצירה מרגשת ועשויה היטב, אבל לא נראה לי שיש בה אפילו שביב של פריצת גבולות או חדשנות.
וברצינות, כבר אמרתי ממזמן, שואלס מבחינתי הוא הצלחה בלי קשר לכמות הפרסים ולאיזה פרסים הוא זוכה. רק מהיותו קיים. רק מהיותו הסרט הכי יחודי, מקורי, מעניין ופורץ גבולות בישראל.
וגם אם בופור היה זוכה שנה שעברה, ואלס היה נחשב מבחינתי ליותר מוצלח בכל מקרה.
ונימוקים של אחדות לאומית מעולם לא עבדו עלי. בכל מקרה יש לי אידיאולוגיה דיי מורכבת בכל מה שקשור לתחושת שייכות.
ובלי קשר. לא הייתי אנושית? זה לא שאמרתי שצריך לשרוף את סידר, לסקול אותו באבנים ולהשליך אותו לאריות. בס"כ אמרתי שבופור לא היה מוצלח מבחינתי בלי קשר לכמה ואיזה פרסים הוא היה זוכה. (והאמירה היותר כללית- מוצלחות של סרט נמדדת בעיני לפי המידה בה אהבתי אותו, לא לפי הפרסים בהם הוא זכה.)
לא הצצתי עדיין בטריילר היפני, כי למרות שזו לא אשמתו, זה גם לא ממש קונצ'יואה היום.
הייתה ציפייה. במיוחד אחרי שאתמול יאיר רוה הגיע לשדרות להקרנה חגיגית של ואלס וגם נתן הרצאת-אוסקר. יצאנו משם עם תחושה כזו שכדאי מאוד להיות ערים בשש בבוקר. ולא היה כדאי כל-כך.
ראיתי אותו בטרום-בכורה בסינמטק
סוויט ג'ורג'יה בראוןב-23/02/2009 17:23
ראיתי אותו בטרום-בכורה בסינמטק
סוויט ג'ורג'יה בראון
פורסם פברואר 23, 2009 ב 17:23
והוא בינוני עד אימה. החלק הראשון משעשע ומסקרן, אבל אחרי כמה זמן מבינים שזה לא הולך לשום מקום, ואז יש שעה ארוכה שבה בעיקר רואים טקסים למיניהם בלי הרבה התפתחות עלילתית.
סרט חמוד בסה"כ, אבל לא מתקרב לוואלס עם באשיר ולא משהו גם בלי קשר אליו.
יו ג'קמן הבטיח מעין "בפרק הבא של האוסקרים", הצצה לסרטי 2009 שאולי יהיו מועמדים בשנה הבאה (אבל סביר להניח שלא). הקטע הזה לא שודר בארץ, אבל כמובן, יש ביוטיוב. הוא כולל קטעים קטנטנים מהרבה סרטים (רובם, אגב, ממש לא סרטי אוסקר), שחלקם אמנם נראו כבר בטריילרים, אבל לגבי אחרים זאת באמת ההצצה הראשונה עליהם. http://www.youtube.com/watch?v=Taf-6n-zHXk
זה ה"פרסומות" שהבטיחו? חשבתי פרסומות חדשות כמו בסופרבול (אמרו שזה חייב להיות חומר חדש) – כל פרסומת עם עריכה משלו ומוזיקה משלו. מה זה השטויות האלה?! אני מאחל להם שצפו בהם פחות מ-20 מיליון צופים ואז הם יחטפו מכה לפרצוף המסריח שלהם.
זאת היתה פינה חדשה ונפרדת בטקס. חוץ מזה היו (אולי) גם פרסומות אחרות, מלאות. לא יודע, לא ראיתי, לא מכיר. סביר שלא היה משהו נורא חדש ומרגש בנוסח הסופרבול, אחרת זה כבר היה מגיע לאינטרנט.
כשת'רי 6 מאפיה זכו באוסקר לשיר המקורי, סטיוארט אמר "איך זה שהם האנשים הכי נרגשים כאן? ככה מקבלים אוסקר!". היה גם העניין עם "פעם אחת" לפני שנה, כשמרקטה אירגלובה הוזמנה להשלים את נאום הזכיה שנמנע ממנה בידי התזמורת. במקרה הזה, לא ידוע האם ג'ון סטיוארט הוא זה שהציע לעצור הכל בשבילה, או שמדובר בהחלטה של הבמאי. בכל אופן, סטיוארט מזוהה עם מה שאני מחשיב לאחד הרגעים היפים בתולדות האוסקר.
כשהסתיים הטקס עברו לשדר כאן פרומואים אבל אחרי חצי דקה בערך חזרו לשידור של הטקס עם הקטעים הקצרצרים מהסרטים, לפחות ביס (יש לי את כל הטקס במקס). אין לי הוט אז אני לא יודע לומר אם שם הקטע שודר או לא.
מזל שהסרטון המעולה הזה היווה תחרות לרשימת המועמדים בקטגוריית סרטון האנימציה הקצר הטוב ביותר, אחרת lavatory-lovestory היה מנצח באופן צפוי למדי וזה היה מזכיר לי יותר מדי את הזכייה לפני כמה שנים של הסרטון הזה על "איך נולדתי".
מרשימרני
הטריילר אמנם ערוך בצורה נוראה, אבל הסרט שמאחוריו נראה לא רע – אבל גם, האמת, שבלוני להחריד. הו, הוא מתעסק עם מוות; הו, זה קשה לו ולסובבים אותו; הו, הוא מפנים תובנות על החיים ועל קיצם. הו.
יכול להיות שיהיה מדובר ביצירה מרגשת ועשויה היטב, אבל לא נראה לי שיש בה אפילו שביב של פריצת גבולות או חדשנות.
תחליף את ''מוות'' ב''מלחמת לבנון''
וקורטוב סינדרום פוסט טראומטי ויצא אחלה קטע על וואלס עם באשיר.
-האשף הדגול
ואנימציה יוק?
שלא לדבר על הטשטושים הרבים שיש ב'ואלס עם באשיר' – בין זכרון למציאות, בין תיעוד לבדיון, בין סוריאליזם לריאליזם.
אפשר לא לאהוב את הסרט, והוא לא חדשני בכל התחומים, אבל תן לפולמן את אשר לפולמן.
משהו קטן נוסף על ג'קמן
יו ג'קמן פשוט כיכב! נתן הופעה מרשימה ביותר, פשוט נהניתי לראות אותו על הבמה..
אז הפסדנו ל ''six feet under'', הגרסה היפנית?
עצוב
כולם אנטישמים!
וברצינות, כבר אמרתי ממזמן, שואלס מבחינתי הוא הצלחה בלי קשר לכמות הפרסים ולאיזה פרסים הוא זוכה. רק מהיותו קיים. רק מהיותו הסרט הכי יחודי, מקורי, מעניין ופורץ גבולות בישראל.
וגם אם בופור היה זוכה שנה שעברה, ואלס היה נחשב מבחינתי ליותר מוצלח בכל מקרה.
תהיי אנושית אשת החתול: סידר ופולמן בנים לאותה משפחה
יכול להיות, אבל את הסרט של סידר
לא אהבתי, ואת הסרט של פולמן כן.
ונימוקים של אחדות לאומית מעולם לא עבדו עלי. בכל מקרה יש לי אידיאולוגיה דיי מורכבת בכל מה שקשור לתחושת שייכות.
ובלי קשר. לא הייתי אנושית? זה לא שאמרתי שצריך לשרוף את סידר, לסקול אותו באבנים ולהשליך אותו לאריות. בס"כ אמרתי שבופור לא היה מוצלח מבחינתי בלי קשר לכמה ואיזה פרסים הוא היה זוכה. (והאמירה היותר כללית- מוצלחות של סרט נמדדת בעיני לפי המידה בה אהבתי אותו, לא לפי הפרסים בהם הוא זכה.)
א-כ-ז-ב-ה.
לא הצצתי עדיין בטריילר היפני, כי למרות שזו לא אשמתו, זה גם לא ממש קונצ'יואה היום.
הייתה ציפייה. במיוחד אחרי שאתמול יאיר רוה הגיע לשדרות להקרנה חגיגית של ואלס וגם נתן הרצאת-אוסקר. יצאנו משם עם תחושה כזו שכדאי מאוד להיות ערים בשש בבוקר. ולא היה כדאי כל-כך.
על המפגש עם יאיר אתמול, פלוס קטע וידאו קצר, כאן:
http://lirlurim.com/?p=140
ראיתי אותו בטרום-בכורה בסינמטק
והוא בינוני עד אימה. החלק הראשון משעשע ומסקרן, אבל אחרי כמה זמן מבינים שזה לא הולך לשום מקום, ואז יש שעה ארוכה שבה בעיקר רואים טקסים למיניהם בלי הרבה התפתחות עלילתית.
סרט חמוד בסה"כ, אבל לא מתקרב לוואלס עם באשיר ולא משהו גם בלי קשר אליו.
מה עם הפרסומות לסרטים ששודרו במהלך האוסקר?
יש לינקים? טעימה? משהו? או שבסוף החליטו שזה לא כדאי כלכלית?
בסוף הטקס
יו ג'קמן הבטיח מעין "בפרק הבא של האוסקרים", הצצה לסרטי 2009 שאולי יהיו מועמדים בשנה הבאה (אבל סביר להניח שלא). הקטע הזה לא שודר בארץ, אבל כמובן, יש ביוטיוב. הוא כולל קטעים קטנטנים מהרבה סרטים (רובם, אגב, ממש לא סרטי אוסקר), שחלקם אמנם נראו כבר בטריילרים, אבל לגבי אחרים זאת באמת ההצצה הראשונה עליהם.
http://www.youtube.com/watch?v=Taf-6n-zHXk
זה?!
זה ה"פרסומות" שהבטיחו? חשבתי פרסומות חדשות כמו בסופרבול (אמרו שזה חייב להיות חומר חדש) – כל פרסומת עם עריכה משלו ומוזיקה משלו. מה זה השטויות האלה?! אני מאחל להם שצפו בהם פחות מ-20 מיליון צופים ואז הם יחטפו מכה לפרצוף המסריח שלהם.
אה, לא, זה לא
זאת היתה פינה חדשה ונפרדת בטקס. חוץ מזה היו (אולי) גם פרסומות אחרות, מלאות. לא יודע, לא ראיתי, לא מכיר. סביר שלא היה משהו נורא חדש ומרגש בנוסח הסופרבול, אחרת זה כבר היה מגיע לאינטרנט.
אבל התקנות קבעו שהפרסומות חייבות להיות בעלות
חומר חדש. מוזר מאוד שעדיין שום דבר לא עלה לאינטרנט. או שפשוט הרייטינג באמת היה נמוך.
יכול להיות, באמת
שהמפרסמים החליטו לברוח ולא להשקיע ברגע שהם ראו את רשימת המועמדים.
ובכל זאת, נראה שלא היה נורא כל-כך..
נתוני הצפייה בטקס האוסקר השנה עלו בכ-10% מהטקס של שנה שעברה. כניראה שהקטע של "שגשוג קופות הקולנוע" עובד גם על מסך הטלוויזיה.
http://tvbythenumbers.com/2009/02/23/sunday-ratings-academy-awards-up-from-last-years-record-low/13282
חששתי מזה
עכשיו קברניטי ABC רואים את נתוני הרייטינג וחושבים: מונולוג משעשע, מנחה מאלתר וסרטי איכות – רע. קטעים מוזיקליים, נאומים ארוכים וסרטים בינוניים – טוב.
וגרוע יותר - משבר כלכלי=טוב.
זה אמור לתת להם מוטיבציה לשפר אותו?
מניין לך שהמנחה אלתר?
ג'ון סטיוארט אלתר בוודאות לפחות פעם אחת
כשת'רי 6 מאפיה זכו באוסקר לשיר המקורי, סטיוארט אמר "איך זה שהם האנשים הכי נרגשים כאן? ככה מקבלים אוסקר!". היה גם העניין עם "פעם אחת" לפני שנה, כשמרקטה אירגלובה הוזמנה להשלים את נאום הזכיה שנמנע ממנה בידי התזמורת. במקרה הזה, לא ידוע האם ג'ון סטיוארט הוא זה שהציע לעצור הכל בשבילה, או שמדובר בהחלטה של הבמאי. בכל אופן, סטיוארט מזוהה עם מה שאני מחשיב לאחד הרגעים היפים בתולדות האוסקר.
שודר
כשהסתיים הטקס עברו לשדר כאן פרומואים אבל אחרי חצי דקה בערך חזרו לשידור של הטקס עם הקטעים הקצרצרים מהסרטים, לפחות ביס (יש לי את כל הטקס במקס). אין לי הוט אז אני לא יודע לומר אם שם הקטע שודר או לא.
תגידו,
מישהו יודע מי זכה בסרט המצוייר הקצר?
זה עם השם הצרפתי
"La Maison en Petits Cubes", שמגיש הפרס קצת התקשה לבטא את שמו :)
למי שרוצה לראות את ''La Maison en Petits Cubes''
כדאי להזדרז, כי המפיקים כבר הורידו אותו פעם מיוטיוב. בכל מקרה, כרגע הוא נמצא שם בשני חלקים:
http://www.youtube.com/watch?v=4IZyoE1sg7k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=2CpWTsneOJU
ולטעמי, זכיה מוצדקת לחלוטין. היו מועמדים משעשעים יותר, אבל זה הכי מרגש.
וואו, אתה לא יודע איך אני מודה לך,
סרט נפלא, אין לי מילה אחרת!
וואלה.
אכן סרט מעולה. אכן זכיה מוצדקת.
מחמם לב!
מזל שהסרטון המעולה הזה היווה תחרות לרשימת המועמדים בקטגוריית סרטון האנימציה הקצר הטוב ביותר, אחרת lavatory-lovestory היה מנצח באופן צפוי למדי וזה היה מזכיר לי יותר מדי את הזכייה לפני כמה שנים של הסרטון הזה על "איך נולדתי".
זוכים
http://www.fisheye.co.il/static/2009-winners.html
ואלס
ווואלס עם באשיר היה סרט קלאסי לקהל בארץ…
שהפסדנו צעקנו אנטישמים
ואם היינו מנצחים היינו עדיין צועקים אנטישמים
פשוט כיף…..
אנטישמי!
אני היחידי שרואה את זה...
*יפן היא ארץ האנימציה. הם המאסטרים של התחום והם ניסו כבר כמה פעמים לקבל מועמדות עם סרט אנימציה לאוסקר בשפה זרה וזה מעולם לא הלך.
*סרט האנימציה הדו מימדי הישראלי הראשון כן מקבל מועמדות לאוסקר בקטגוריה הזו והוא גם סרט האנימציה הראשון שמקבל מועמדות בקטגוריה.
*הסרט מפסיד לסרט יפני לא מצויר – "פרידות".
*האוסקר ל"פרידות" הוא האוסקר הראשון בו יפן זוכה בקטגוריה הזו (אחרי שהם היו ידועים בתור הלוזרים הגדולים של הקטגוריה).
אז מה עכשיו? האם זהו סימן לכך שישראל עומדת להפוך ללוזרית הגדולה של הקטגוריה?