פעמים רבות כבר צונזרו שלטי חוצות בארץ כדי לא לפגוע בציבור הדתי, אבל הפעם נדמה שהמפרסמים נתקלו במבוי סתום: איך לעזאזל אפשר לפרסם את הסרט 'סקס והעיר הגדולה' בלי המילה 'סקס'? |
20.05.2008
|
יומית
פעמים רבות כבר צונזרו שלטי חוצות בארץ כדי לא לפגוע בציבור הדתי, אבל הפעם נדמה שהמפרסמים נתקלו במבוי סתום: איך לעזאזל אפשר לפרסם את הסרט 'סקס והעיר הגדולה' בלי המילה 'סקס'?
פעמים רבות כבר צונזרו שלטי חוצות בארץ כדי לא לפגוע בציבור הדתי, אבל הפעם נדמה שהמפרסמים נתקלו במבוי סתום: איך לעזאזל אפשר לפרסם את הסרט 'סקס והעיר הגדולה' בלי המילה 'סקס'?
"העיר הגדולה"?
רגע,
אחד השלטים שראיתי לאחרונה בצאתי מבני-ברק (מה לעשות, חייבים לעבור שם בין רמת-גן לכביש 4) היה זה של קליפורניקיישן עם חידודי המילה סקס. האם העובדה שזה היה באנגלית מהווה פיתרון לבעיה הסופר מפגרת הזאת?
(הרי ידוע שבי"ם ובפתח תקווה לא עושים סקס…)
ותהיה: סרטים כמו סקס ולוסיה, או סקס שקרים ווידיאוטייפ וכו', האם סבלו מגורל דומה?
אני לא יודע,
אבל קל להניח ש'סקס ולוסיה' ו'סקס שקרים ווידאוטייפ' לא פורסמו הרבה בשלטי חוצות.
בשלטים שאני ראיתי,
הדביקו מדבקות לבנות גדולות על המילה סקס.
רגע,
אני דווקא ראיתי את השלטים הללו עם מדבקה על המילה סקס.
איפה?
בטח בי"ם לא? (אולי כי שם באמת לא עושים סקס? זו עיר שמתרבים מחוץ לה ואז זורקים את התינוקות פנימה מעל החומות )
אני מדברת על בני ברק לכיוון כביש מס' 4.
ומה שם? זורקים את התינוקות מעל הכביש?
נראה לי לא פרקטי
כי אז הם ינחתו על קרית אריה לכיוון פ"ת וגם שם לא עושים סקס.
אפשר להניח אותם בצידי הכביש ועוברי אורח יאספו אותם בדרך לרעננה.
גם באזור שלי ראיתי את השלטים של קליפורניקיישן
במקרה הטוב, המילה סקס הייתה מכוסה. שלט אחד שראיתי היה חצי מקולף כך שרק הצד השמאלי שלו היה חשוף.
איזו מין עיר
איזו מין עיר
אולי
"יחסים והעיר הגדולה"?
העיר שבה דופקים
איראן, היר וויי קאם!!!
שכל אלה שהשלט הזה מפריע להם שיעצמו את העיניים הטהורות שלהם ומצידי שיעשו תאונה.
התלהמות היר ווי קאם
מה הקשר לאיראן? אני האחרון שיתמוך בצנזורה שנובעת מחוקי "צניעות" של אמונות שהן בעיני מטופשות, מופרכות ומזיקות, אבל המקרה הזה הוא לא ממש דוגמה טובה. כאן מדובר בכלל בצנזורה מרצון של חברת השלטים. אף שר מש"ס לא הזדעק ותבע את הסרת המילה "סקס" משלטי החוצות (אולי הם היו עושים את זה אילו השלטים האלה היו מתפרסמים – אבל זה לא מה שקרה בפועל). אם אתה רוצה למחות "ישראל לא תהיה איראן", תיגש להפגנות נגד החוק לסינון אתרים – שם זה הרבה יותר רלוונטי.
לא ממש מרצון
"אם לא נוריד את המילה הזו, סביר להניח שיקרה מה שקרה במספר פעמים בעבר וזה שהמתקנים שלנו יושחתו".
אני בטוח שאותם חברי כנופיה מרוצים מאוד מההחלטה. אם כנופיות ימין היו משחיתות סרטים של במאים שמאלנים וב"מקסימדיה" היו מודעים שלא מפיצים יותר פוסטרים של סרטים מהסוג הזה היית מקבל את ההחלטה בשיוויון נפש?
מאז שהמלחמה הקרה נגמרה,
לא נראה שבאמת הצליחו ליצור מאזני אימה מוצלחים.
הפרוטקשיין בדרום עובד יופי.
המאזן היחיד בפרוטקשן הוא בספרי החשבונות.
אני לא מבינה למה זה כלכך בעיה
מראש למה שיפרסמו את הסרט בבני ברק? הרי ברור שאף אחד שם שמפריעה לו הפרסומת לא ילך לסרט, אז למה סתם לעורר בעיות( למרות שאם יהיה סביב זה הרבה באזז זה יתרום לפרסום הסרט, אז מהבחינה הזאת זה חכם). בכל שאר הערים למה שזה יפריע למישהו? זה שם של סרט שאפילו לא עוותו בעברית. לי כדתייה לדוגמא זה לא מפריע ברגע שאני יודעת שזה שם הסרט ולא סתם כי למפרסם לא היה מה לכתוב בפרסומת.
(הפרסומת לסדרה קליפורניקיישן, לדוג', כן הפריעה לי כי זה לא היה השם של הסדרה וזה סתם היה כדי למשוך צומי. ד"א, בפ"ת היא צונזרה. לא יודעת אם גם במקומות אחרים, אבל סביר)
אני לא מבינה למה זה כלכך בעיה
אבל דווקא במקרה של קליפורניקיישן זה מאוד רלוונטי – אם מישהו מוטרד ולו קלות מהמילה סקס בשלט (שאגב, לא כל כך בולטת לעין ודי מתוחכמת) אין שום סיבה שיראה את הסדרה, ומי שראה פרק יבין.
ידידי העיר כי הפרסומת לקליפרניקיישן נראית כמו
פרסומת מוצלחת ביותר לבגרויות.
ואני נוטה להסכים, זה כמעט גרם לי להצטער על זה שאין לי שום מקצוע להשלים.
אם יש מקומות שהמילה סקס מפריעה להם,
גם ככה לא מדובר באוכלוסיה שתלך לראות את הסרט. שלא יתלו שם את הפוסטרים וזהו. לא ברור לי על סמך מה מקסימדיה הופכת את עצמה לצנזורית. הויכוחים האלה הופכים להיות מגוחכים מפעם לפעם.
ואגב, הפוסטר ממש, אבל ממש מכוער.
''משגל והעיר הגדולה''?
מן הסתם הכוונה לירושלים ולא לב''ב.
ולכן הגבולות הגיאוגרפיים מוגדרים הרבה פחות.
וגם בירושלים
אפשר לשער שבתוך מאה שערים לא יתלו פוסטרים של הסרט.
זה מדהים,
אבל ביטלו לפני כמה שנים את מגבלות התנועה על חרדים בירושלים.
(ובקיצור, שנים על שנים שחרדים בירושלים לא יושבים רק במאה שערים).
הפלא ופלא,
יש דתיים גם במקומות שאינם ירושלים או פתח תקווה (אפילו ראיתי אחד בכפ"ס, נשבעת!), ובכל זאת תולים בערים האלה פוסטרים.
זה אומר שזה בסדר להתחשב בציבור מסוים, ובמקומות שריכוז הציבור הזה גדול באמת לא לתלות פוסטרים עם המילה "סקס". אבל בשתי ערים שלמות לא לתלות אף פוסטר?
לי אישית זה נשמע מוגזם.
אני מניח שמבחינת חברת הפוסטרים,
הכל שאלה של *ריכוז*.
ועדיין, אפשר לתחום את זה איכשהו.
כשאני נוסעת לגיסי בירושלים, מרגישים בדיוק מתי חוצים "גבול" ונכנסים לשכונה חרדית.
העיר שדפקה אותי
אם כבר,
העיר שידעה אותי.
העיר שתקעה אותי
זה באמת מתאים יותר לפרסום על אוטובוסים.
רגע, ''תשמיש והכרך'' לא בסדר?
זה נשמע ממש מגוחך
אני בטוחה שאף אחד לא התכוון לתלות שום פוסטר לאף סרט במאה שערים, אבל מה הבעיה עם מרכז ירושלים?
וגם הטענה המוזרה הזו שירושלים היא ממילא לא מעוז הסרטים. מה זה קשור? הם טוענים באמת שהקהל הירושלמי לסרט הזה הוא כל כך זניח שהוא לגמרי חסר חשיבות? זה לא קצת מתנשא/ מזלזל/ חוצפה? (הקף את המונח המתאים)
גם בשכונות לכרואה חילוניות בירושלים
יש היסטוריה של השחטת שלטים פרובוקטיבים. בטל במרכז ירושלים, שמשרת גם את האכולוסיה החרדית ורוב השכונות בקרבתו דתיות או חרדיות.
ודווקא בגלל ההיסטוריה החוליגנית הזו,
צריך לתלות את השלטים האלה, ולעצור את מי שמשחית אותם. שילמדו.
אני מניח שמספר האנשים המשחיטים שלטים
קטן בהרבה ממספר האנשםי הנפגעים מן הפרסומות. אני מאוד תומך בחופש הביטוי, אבל לעיר ירולשים יש מגוון מאוד מיוחד ולדעתי צריך לעשות מאמץ לקיום יחסים של חיה ותן לחיות בן הדתיים החילונים. כנראה שאת הסכסוך עם הערבים החיים בעיר לא נפתור, לםחות בין היהודים יש להימנע מעימותים מיותרים.
משחיתים ולא משחיטים
ואי אפשר לעשות אנלוגיה בין אלימות פיזית וונדליזם לבין "פגיעה רגשית". חרדים גם נפגעים רגשית מאישה ההולכת במכנסיים (ובמו עיני ראיתי חרדי צועק ומקלל אישה שהלכה במכנסיים וחולצה קצרה ליד שוק מחנה יהודה), ואני חושב שלכולנו ברור שזה לא סביר, לא הגיוני ובעיקר לא צודק לדרוש מנשים להסתובב בחוץ בלבוש "צנוע". גם לצד השני יש רגשות.
(תרגיל – האם היית מוכן, בשם "המנעות מפגיעה ברגשות", למנוע פרסום פוסטר המציג גבר שחור המחבק אישה לבנה?)
אני תוהה לגבי משהו קצת יותר מעוגן
במציאות של ימינו.
האם נתלו פרסומות להר ברוקבק בירושלים ובפתח תקווה?
אאז''נ בפוסטרים של ברוקבק
רואים שני גברים מביטים לכיוונים מנוגדים, שום דבר מעבר.
כמובן שכן, מה הבעיה?
הרי אין נשים בפוסטר.
רגע
אין לי בעיה עקרונית עמוקה עם אי תליית הפוסטרים לסרט "סקס והעיר הגדולה" בירושלים. זה נשמע לי דבילי להפליא, אבל אני לא חושב שהפוסטרים לסרט הזה הם דבר כל כך חשוב ומרכזי במרקם החיים. אגב – דווקא פסילה של פוסרטים ל-"הר ברוקבק" היתה מפריעה לי ברמה העקרונית.
אבל עופר הציג טענה כללית – בשם "התחשבות ברגשות" אנחנו צריכים, לכאורה, לעשות ויתורים גדולים ולותר למיעוט אלים וקיצוני (אלו שמשחיתים פוסטרים, תוקפים נשים שהולכות בלבוש "לא צנוע" וכד'). תקפתי את הטיעון הזה.
הדוגמה של הפוסטרים עם גבר שחור ואשה לבנה נועדה להציג מקרה בו ברור לכולנו ש-"רגשות" של קבוצה מסוימת לא יכולים להצדיק כל פגיעה וכל אפליה (אפשר לחשוב על דוגמאות אחרות: האם אנחנו נסכים לפסילתם של אנשים שחורים מעבודה מסוימת רק כי יש ציבור שלא מוכן לעבוד עם אנשים אלו?).
צריך להיות שיקול דעת
כאשר מאלמנט בו עקב פגיעה מציבור אחד נפגע ציבור אחר, אני נגד סתימת פיות ובעד חופש ביטוי וחושפ מכל סוג שהוא. במקרה של מיניות בפרסומות, אני סבור כי הציבור החילוני יכול לעמוד בגזרה ולכן אין טעם להליט את הרוחות. יש דברים עליהם ראוי לצאת למלחמה, המילה "סקס" הוא מחשוף של בחורה בפוסטר הם לא כאלה.
מסכים למחצה
המלה "סקס" היא לא עילה למלחמה כזו (זה סתם מאוד-מאוד דבילי לצנזר אותה). מחשוף של בחורה, עם כל חוסר ההבנה שלי לפרסום כזה – הוא בערך כן. לא תמיד, ומאוד תלוי הקשר, וסביר להניח שברוב הפעמים זה לא יפריע לי, אבל באופן עקרוני – כן.
כן,
נתלו פוסטרים, בגלל שאין שום דבר לא תמים בפוסטר [שני בחורים שאפילו לא מסתכלים אחד על השני].
חשבתי על זה הרגע. בהקרנה שאני הייתה בה של הר ברוקבק היה שלב נורא ספיציפי בסרט [אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה] בו יצא המון זועם של ערסים מהאולם בצעקות "איכס!" ו"מה זה הדבר הזה!"
זה יהיה סופר מגה אולטרא מצחיק, אם כל מיני אנשים טובים ותמימים ילכו לסרט "והעיר הגדולה" ויגעלו. הייתי רוצה להיות שם כשזה יקרה.
נדמה לי
שבמקרה הזה יש סיכוי טוב שהם אמנם ימלמלו לעצמם "איכס!" ו"בושה!", אבל בכל זאת יישארו באולם עד הסוף, כדי לבדוק בדיוק עד כמה הסרט מביש ומזעזע.
אתה מוציא דיבתו של מגזר שלם רעה.
בכל ההקרנות שאני הייתי בהן שהכילו חרדים ובנות לבושות באופן מזערי, הם צפו בסרט בשקט מושלם בלי למלמל לעצמם או למשוך אליהם תשומת לב מכל סוג שהוא.
''להמנע מעימותים מיותרים''
כמעט תמיד משמעו שהחילונים יוותרו ויתקפלו, ע"ע מצעד הגאווה. למרבה הצער, צורת המחאה המקובלת על החרדים נהיית אלימה מפעם לפעם, ובכל מצב שבו יש דילמה בין חילוני לחרדי, החילוני צריך לוותר. יש מקרים שזה מתקבל על הדעת, למשל כשאני מבקרת את גיסי ומתלבשת בחצאית ארוכה וחולצה ארוכה, גם באוגוסט, ויש מקרים שלא, כמו שמוציאים את מצעד הגאווה מירושלים, למרות שהיא העיר הבירה.
נכון, ירושלים יוצאת דופן, ודווקא בגלל זה הייתי מצפה לסובלנות מכל הצדדים, לא רק מחלק.
במקרהשל מצעד הגאווה
אני לא חושב שזה עימות מיותר. במקרה של הפרעת חרדים לתנועה בשבתות של חילונים גם בשכונות שהיו עד לא מזמן חילוניות לגמרי אני חושב שהחרדים מגזימים.
אבל זה שחרדים לא סובלנים לא מעניק לחילונים זכות לא להיות סובלנים כלפיהם.
למה בעצם?
"זה שחרדים לא סובלנים לא מעניק לחילונים זכות לא להיות סובלנים כלפיהם"
סובלנות היא במהותה עניין של נימוס, דרך ארץ ורצון טוב.
אתה אומר שלום בחדר המדרגות לשכן שזורק את הזבל שלו למרפסת שלך?
במקרהשל מצעד הגאווה(כה''ב)
רק רציתי להוסיף שמצעד הגאווה פגע גם בציבור הדתי לאומי, והם בניגוד לחרדים לא מפריעים לתנועה בשבת ולא עושים דברים שסתם פוגעים וקטנוניים.
מצעד הגאווה פגע אך ורק
במי שמאוד רצה להיפגע.
אני לא חושבת שהבנתי.
עצם זה שמבחינת אנשים מסוימים יש לעיר קדושה, והם מבקשים יפה שלא לעשות משהו שלדעתם פוגם בקדושה הזאת, לא אומר לדעתי שהם מאד רוצים להיפגע.
אבל שוב, לא בטוח שהבנתי את הכוונה שלך.
התחלתי לכתוב תשובה
והגעתי למסקנה שהיא לגמרי אוף-טופיקית וסתם תגרור עוד ויכוח עקר. אז פעם אחרת, או במייל.
במקרהשל מצעד הגאווה
"זה שחרדים לא סובלנים לא מעניק לחילונים זכות לא להיות סובלנים כלפיהם."
זהו, שזו לא אקסיומה. הדעה לפיה אין להיות סובלני אל מי שאינו סובלני בחזרה היא לגיטימית לגמרי.
במקרהשל מצעד הגאווה
אם מישהו יורק עליך ברחוב, ואתה לא מתאפק ויורק עליו בחזרה, מה, סביר להניח, יקרה? מכות. כך גם בקנה מידה גדול יותר. אם כל הזמן נחוש שעלינו להחזיר לחרדים על חוסר סובלנותם, ונחזיר להם בביטויי חוסר סובלנות מצידנו, היחסים בין החרדים ללא חרדים רק ילכו ויידרדרו.
לא שאני בעד מלחמת גוג ומגוג כוללת
אבל גם הסיטואציה שבה מישהו יורק על מישהו אחר, והמישהו הזה רק מחייך ואומר :"טוב, אני לא רוצה להפריע לחירותו לירוק", יש בה טעם לפגם.
אכן, יש.
אבל הדרך לתקן את הפגם הזה היא לא לירוק בחזרה ולהתחיל לחימה, שבה, סביר להניח יהיו שבירת עצמות, שריטות, נשיכות, ואולי גם דקירות. אני לא יכול להציע שיטה לשפר את המצב הקיים בין חרדים ללא?חרדים, אני מודה, אבל גישת "אני אתן לו מכות כי הוא התחיל" לעולם לא מובילה לטוב, אלא אם כן מי שנוקט אותה הוא ענק בגובה שני מטרים ששריריו פורצים כל חולצה במידתו ובכמה מידות מעל למידתו. לאדם כזה אף אחד לא יחזיר.
אני לא זוכר ששמעתי על מקרים של הכאת דוסים בידי הומואים.
על מקרים של הכאת דוסים סתם שמעתי גם שמעתי.
עזוב שמעתי, גם הייתי נוכח. לצערי לא יכולתי לברר על פי הזהות החיצונית לאיזו קהילה משתייכים המכים.
במקרהשל מצעד הגאווה
אם מישהו יורק עלי ברחוב פעם אחת, אני מתעלם.
אם הוא יורק שוב, אני מתעלם.
אם הוא יורק שוב, אני מחייך אליו ואומר לו "בשביל מה זה טוב?" וממשיך ללכת.
אם הוא יורק עלי שוב, אני מחייך ואומר "בבקשה תפסיק", וממשיך ללכת.
אם הוא יורק עלי שוב, אני לא יורק עליו בחזרה ומחכה שיתפתח קרב – אני תוקף אותו תכף ומייד, רצוי עם מכת פתע לכיוון רגיש, ומכסח לו את הצורה.
יש גבול לסובלנות, כי מי שלא עומד על שלו בכלל, רומסים אותו. מילא, אם החרדים היו בריון גדול שאי אפשר לכסח לו את הצורה במכות אז היה צריך לשתוק ולנגב את הרוק (מפחד, לא מסובלנות) – אבל כל עוד הם לא, לא צריך לתת להם הזדמנות לגדול לבריון שכזה.
איכשהו, נראה לי שאחרי המכות שהולכים בפעם הראשונה, שני הצדדים ירצו הרבה פחות ללכת מכות בעתיד ובמקום שמישהו אחד יירק על השני, הם פשוט יישארו על צדדים שונים של המדרכה.
במקרהשל מצעד הגאווה
אפשר גם ככה, אבל נראה לי שעדיף להתאמץ ככל האפשר לחפש מוצא אחר.
_______________________________
הלילה, בל"ג בעומר, כמעט הלכתי מכות עם חבורת ילדים מסטולים או שיכורים, או שני הדברים יחדיו (רוסים מזדיינים), בכיתה ח' או ט'. אני עדיין קצת בטראומה.
אם זה פוגע
שלא יפרסמו!
אני חושב שזו חוצפה
אני חושב שכל העינין הזה של צינזור למען הקהל הדתי בארץ זו ממש חוצפה. הרוב כאן הוא לא קהל חרדי-דתי ואם כל הכבוד זו פגיעה בציבור ובזכות ההיתבטאות, הם לא רוצים שלא יראו את הסרט.
באמת בעיה. 'ביצוע של מצוות פרו ורבו ומלאו את הארץ והעיר הגדולה'
זה בהחלט שם פחות קליט לסרט.
אם כי יש באוזניי יש לו צליל מעניין.
באמת בעיה. 'ביצוע של מצוות פרו ורבו ומלאו את הארץ והעיר הגדולה'
אני לא מבין על מה ההתלהמות
רוב תושבי העיר דתיים במידה מסויימת. עיר שלמה לא צריכה לסבול רק כי איזה חילוני רוצה לראות את המילה "סקס" על שלט.
אני לא מבין על מה ההתלהמות
אני איתך!
אני לא מבין על מה ההתלהמות
בבני?ברק, אולי. בי-ם, אם להאמין לנתונים שראיתי (מקורם בלמ"ס, אם זכרוני אינו מטעני), רוב התושבים אינו דתי.
אני לא מבין על מה ההתלהמות
זה רוב מאוד קטן.
אני לא מבין על מה ההתלהמות
בגיגול מהיר, יצא ש-78 אחוז מהעיר דתיים במידה מסויימת. על זה הסתמכתי.
ואתה חושב שכל ה-78 אחוז האלה
נפגעים עד עמקי נשמתם כשהם רואים את המילה "סקס"?
זה עתה פגעת ב-78 אחוזים מתושבי ירושלים עד עמקי נשמתם. תתבייש.
מה פתאום
53 אחוזים מבין אותם 78 אחוזים בכלל לא גולשים בעין הדג ולא קראו את ההודעה הזו.
ואתה חושב שכל ה-78 אחוז האלה
גם אם לרובם זה לא עד כדי כך מציק, אני די בטוח שהם יעמדו מאחורי החרדים אם הם יתחילו. כמו עם מצעד הגאווה.
כנראה יש לך בטחון מאד גדול,
כי יש קצת הבדל בין מצעד הגאווה ובין פוסטר של סרט.
מה זה אומר, בגיגול מהיר?
לאן בדיוק גוגל לקח אותך? כי הנתונים נשמעים לי מופרכים למדי – אפשר לינק?
באמת נשמע מוזר
אין אפילו 78% יהודים בעיר. אז אני מניח שהכוונה 78% מתוך היהודים הם "דתיים", ובתוך המונח "דתי" הכניסו חרדי, דתי-לאומי, ושומר מסורת?
והנה קצת נתונים אמינים יחסית
אמנם משנה שעברה, אבל מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:
http://www.cbs.gov.il/reader/newhodaot/hodaa_template.html?hodaa=200711084
בסוף המסמך אפשר לראות ש-57% מהיהודים בירושלים מגדירים את עצמם בין "חרדי" ל"מסורתי-דתי", כשמתוך אלה 30% הם חרדים, ומהיכרותי עם דתיים ומסורתיים-דתיים, בהחלט לא כולם יחליטו להיעלב מזה שכתוב "סקס" על איזה שלט.
58% מבני הדתות האחרות בירושלים מגדירים עצמם כדתיים במידה כלשהי – ושוב, לא נראה לי שכולם ייעלבו מזה שכתוב סקס על שלט.
בכל מקרה, 57% מהיהודים ו-58% מהלא-יהודים לא יוצא 78% מאוכלוסיית העיר, לא משנה איך מחברים.
חבר את האחדות.
בעיני, הויכוח הוא על ''לסבול''
ועל למה סובלנות כלפי אורח החיים של האחר הולכת בדרך כלל רק לכיוון אחד.
בעיני, הויכוח הוא על ''לסבול''
בעיקרון אני מסכים איתך, אבל אני לא חושב שצריך סתם לתלות שלטים פוגעניים לציבור החרדים סתם בשביל לעשות "דווקא" ולחשוף שרירים. אפילו אם יש כפייה דתית באמת, זה פשוט לא מוסרי.
זה לא לעשות דווקא
המילה "סקס" היא חלק משם הסרט. חלק מאוד אינטראלי. בשביל לפרסם את הסרט כמו שצריך ושכל האנשים ידעו למה הכוונה, צריך לפרסם את שם הסרט במלואו בלי להשמיט מילים. זה ממש לא נועד בשביל לעשות "נה! נה!" לדתיים.
וחוץ מזה, עדיין לא הצלחתי להבין מה כל כך פוגע במילה "סקס" על מודעות לסרט שעוסק בסקס. זו צביעות קיצונית בעיני.
רק שהוא לא עוסק בסקס.
כל מה שקארי עשתה בסדרה היה לזיין את המוח (ונראה שזה גם מה שהיא תעשה בסרט: 135 דקות, לעזאזל).
החילוני לא רוצה לראות
את המילה סקס סתם ככה. זה השם של הסרט, אתה יודע.
אני לא מבין, הרי ''פרו ורבו'' זוהי מצווה, נכון?
אז מה אכפת להם שיש סרט שעוסק במצווה הזאת?
נשמע לי נוח למדי.
כי הבנות לא נשואות.
אבל הן לא בנות ישראל כשרות, אלא שיקסעס משוקצות.
פארקר יהודיה, למיטב ידיעתי.
אבל בטח נחשבת למשומדת, עם החברה שהיא מסתובבת בה.
ואם בדמויות מדובר
הרי שרלוט יורק התגיירה.
*** והעיר(אן) הגדולה
LOL חזק
טוקבקיסטים בלייב
"די כבר עם כל הדתיים האלו! נמאסו הם והקפריזות שלהם!"
"כל החילוניים המעצבנים האלה! מה אוכל להם ת'לב כל הזמן?!"
"אסור לתת לזוטות להפריע. כולנו יהודים, כולנו ישראלים, כולנו אחים. די לשנאת חינם"
"למגיב שמעליי- מה אתה דפוק?! מאיפה הבאת את זה?"
''עיר קשוחה''?
זה, זה לא בסדר.
להבין את הנקרא בטקסט נורמאלי לא, אנדריי, תמשיך לחלום. אבל להריח כל רמיזה מינית מקילומטר? זה כן, בבקשה, תיהנה. לא אתקבל לעולם הבא ככה.
על "עיר קשוחה".
לא עדיף לעשות חינוך מונע בדמות הפצת השלטים האלה, שלא ממש פוגעים ברגשות הציבור בפני עצמם, במקום לצנזר את שם הסרט ולהסתכן בכך שתיווצר מראית עין לא נכונה אשר תגרום לאנשים שיכולים להיפגע מהתוכן המוצג בו ללכת ולראותו בקולנוע?
אתה לא מבין? זה כן פוגע
לכן יש בזה פגיעה ולא "חינוך מונע".
איך זה פוגע?
איך זה פוגע?
זה כמו לשים תמונה של אישה ערומה מול בנין של ארגון זכויות נשים.
זה לא אותו הדבר
א. כי להשוות את כל ירושלים וכל תח תקווה לבניין אחד שאמור לייצג אוכליוסייה אחת, זה די מתעלם משאר האוכלוסיות שגרות שם.
ב. באמת הייתי רוצה לחיות ולזכות ליום שבו מישהו יחשוב פעמיים לפני שישים איזו תמונה של ילדה בת 15 בבגדים מינימליים כדי לפרסם חנות בגדים, לפני בניין של ארגון לזכויות נשים.
(לגבי סעיף ב')
…או לפני/על גבי כל בניין באופן כללי.
איך זה פוגע? (כה''ב)
משתגעים על העיר הגדולה
אף אחד לא ישים לב להבדל…
העיר הגדולה מתה מצחוק
הנה הצעה לשם חדש לסרט
פרו ורבו בעיר הגדולה
עיר קטלנית.
מין והכרך
מין והכרך
זהו כיוון אחר למחשבה..
תהיה
תוך כמה זמן, לדעתכם, יכנס לפריים גרהם צ'פמן זצ"ל ויצהיר: "this is getting too silly!"
הרי לא יכול להיות שזה מתרחש במציאות. זה איזה מערכון של מונטי פייתון שיצא מכלל שליטה.
יש מערכונים של מונטי פייטון שלא יצאו מכלל שליטה?
יש מערכונים של מונטי פייטון שלא יצאו מכלל שליטה?
יותר משאתה יכול לתאר
מכל הדברים שיכולים להתרחש גם להתרחש במציאות,
מלחמת שלטי פרסום זה אחד מהם.
ש''ס והעיר הגדולה
הצעות אלטר... אלטרנ... נו, איך שאומרים את זה.
'אורית פוקס והעיר הגדולה'- כי כמו הבנות של הסדרה, גם היא אמורה לשדר רק סקס, אבל כשמסתכלים עליה סקס זה הדבר האחרון שחושבים עליו, ממש כמו בנות הסדרה.
'שקס* והעיר הגדולה'- מי יודע , הם עוד עלולים להיכנס לסרט עם הסמיכות ל"ש"ס".
*בהנחה שלא התבלבלתי ו"שקס" היא באמת המקבילה הפאקצית ל"סקס".
לרגע קראתי ''שסק והעיר הגולה''
''שסק והעיר הגולה''
נשמע כמו שם של סרט שהייתי הולך לראות.
שיקסע?
שיקסע?
רואים שאת לא מתרועעת מספיק עם פקאצות.
אה, זה כי אני סנובית מתנשאת.
לא קראת את 200 התגובות שמבהירות את זה?
(ויש כבר 300)
כן, אבל אל תגזים, *חלק* מהן הן און-טופיק.
אני לא מבינה מה הבעיה: 'עלילות משה בעיר הגדולה'.
אני אומרת לכם, זה שם מנצח.
במיוחד לקרירה של פרסטר.
רק לי זה מריח כמו צעד יחצ''ני?
בידיעה המקושרת טענו בעיריית ירושלים שהם שמעו על כל הסיפור רק כש-YNET פנו אליהם. יכול להיות שיש כאן פשוט ניסיון לעשות מסביב לסרט קצת רעש תקשורתי?
בינתיים הם מצליחים יופי
תראה מה שהולך פה…
עיריית ירושלים לא היתה צד בעניין.
אני לא יודע בכלל למה פנו אליהם. חברת מקסימדיה היא זו שלא רצתה להציב את השלטים.
עיריית ירושלים לא היתה צד בעניין.
ובצדק. עם כל חופש הביטוי וזה, מקסימדיה היא שתשלם על כל השלטים המושחתים.
מושחתים נמאסתם!
אני מנחש שגם באור יהודה יעדיפו שלטים מצונזרים (אם בכלל)
במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם שלטים עם המילה "סקס".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/735/879.html
לאור יהודה יש מזל גדול.
אין שם קולנוע. כנראה שלא תהיה דילמה.
במקומות בהם שורפים ספרים
בדרך כלל אין בתי קולנוע.
(איכשהו המשפט המקורי היה מרשים יותר).
מתגובה לתגובה ביומית הזו אני נהיית יותר מדוכאת.
או שמא אני מבינה עד כמה מדכאים אותי?…
יש לי רעיון!
"אני, ניו יורק, וכל השאר"* :)
ככה כולם יהיו לא-מרוצים באותה מידה ושלום על ישראל.
*(שמו הלא-מוצלח של התרגום הראשון לתפסן בשדה השיפון)
לפי הביקורות בבלוג של יאיר רוה,
והביקורות באתר רוטן טומיטוס, נראה שהסרט מסתמן כאכזבה מבחינת איכות:
http://cinemascope.co.il/?p=1148
http://www.rottentomatoes.com/m/sex_and_the_city_the_movie/
הוא אי פעם היה אמור להיות משהו חוץ מאכזבה?
אבל הצלחה מבחינת אופנה?
הרי בסופו של דבר, השם הנכון לסדרה היה "מותגים בעיר הגדולה", וכל השאר משני לחלוטין.
'תשמיש המיטה ושטייטעל'
ידידיה מאיר, במדור הסאטירי שלו, תורם לעניין.
ועוד ב'ידיעות', במודעה של 'לפני שהשטן ידע' (מודעה שמעוצבת בצורה די מרשימה, למרות אי המקוריות) מוצג אלברט פיני כ"ההוא ששמוכר לכם מ'ביג פיש"' ולא נגיד, 'סיפורי דגים'.
כתבה מספר 4472
עם זאת יצויין שאני צודק והוא טועה: שטעטעל הוא בדיוק הפוך מ'עיר גדולה'.
ע-ו-ד - ד-ו-ג-מ-א
הנה עוד מקרה של שמרנות יתר, רק שפה ברור מאוד שמדובר בתרגיל יחצנות עלוב ביותר שלא הצליח להתרומם אפילו לגובה של רמת התוכן המאוד ירודה של הסדרה. לכל הרוחות, מדובר בדמויות מצוירות.
http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,392,209,24673,.aspx
והסרט המדובר הוא 'מועדון ווינקס', שזה מעין התפתחות של ה'בראץ'.
אכן.
החברה מודיעה שהיא "לא תוכל לפרסם על גבי אוטובוסים בגוש-דן".
אכן. שמעתי שבאבן-גבירול התמוטטה זקנה מההלם שבראיית רגליים, וליד קניון רמת אביב נסקלו אוטובוסים בנעליים של סטיב מאדן בידי המון נזעם.
קשה להחליט מה נורא יותר
הפוסטר, השם העברי של הסרט, או הניסוח (ה-נ-י-ס-ו-ח-!) של הידיעה.
בפרשת הצינזור של הפוסטרים אני לא ר-ו-א-ה שום דבר ח-ר-י-ג (הם לא שמעו בעכבר על זה שגם את 'טרזן' צינזרו?) ולא ברור לי למה זה אמור להצדיק ידיעה.
נסה את תקציר העלילה
"היה היה, הרחק הרחק, עולם קסום ומופלא בו חיות הווינX, פיות יפיפיות בעלות כנפיים קסומות. כל פיה ופיה אוצרת בתוכה עולם מורכב וכישרונות שונים וייחודיים רק לה. איפה עוד תפגשו פיה היודעת לרקוד לקצב ההיפ הופ?"
עניין הכנפיים מבדר אותי במיוחד, מתברר שפיות עם כנפיים לא קסומות הן סוג ב', בטח לא יודעות אפילו לרקוד היפ הופ.
אה, אז זה חיקוי
של הפיות של דיסני שיצא לפני המקור? נשמע מבטיח.
לא, לא, את מבלבלת.
כתוב במפורש שלכל פיה יש כשרונות ייחודיים לה. כלומר, יש רק אחת שיודעת לרקוד היפ-הופ. האחרות כנראה מסתפקות בסטפס לירי.
ובתור אחת שראתה כמה פרקים מזה (אל תסתכלו עלי ככה! זו אשמת אחותי)
אנסהנ להגיב על תקציר העלילה המעט מוזר הזה:"היה היה,(הידעת? עלילת הסרט (או לפחות הסדרה) מתרחשת בהווה) הרחק הרחק, עולם קסום ומופלא בו חיות הווינX (הידעת? הווינקס הן לא זן של פיות,אלא מועדון), פיות יפיפיות בעלות כנפיים קסומות (אין לי מושג אם הכוונה לכנפיים של הצורה המוכשפת שלהם (שלהן יש באמת כוחות מיוחדים,כמו היכולת להפיץ אבק פיות שיכול לרפא כל מחלה אלא אם היא בדרגה מעוצמת,או איזה שטות אחרת)או לשיר הפתיחה הדבילי). כל פיה ופיה אוצרת בתוכה עולם מורכב וכישרונות שונים וייחודיים רק לה. איפה עוד תפגשו פיה היודעת לרקוד לקצב ההיפ הופ? (הא!?)"
מדובר בדמויות מצוירות שנראות כאילו הן משחקות בסרט פורנו רך.
לא שזה מצדיק צנזורה, אבל הסדרה הזו היא זבל מזוקק לא רק בגלל התוכן, אלא גם בגלל הדרך שבה מציגים את אידיאל היופי הנשי (והגברי) ואת הדרך הראויה להתלבש (וכאן זה כבר רק הנשים).