נתחיל בגדול, המאסיבי והמובן מאליו: גם בשבוע השני של הקיץ הזה, 'איירון מן' נמצא במקום הראשון. כשמתחילים עם כמעט 100 מיליון דולר (כשהגיעו המספרים המדויקים התברר שהסכום שהכניס הסרט בסוף השבוע היה 98.6 מיליון דולר), הכיוון היחיד שאפשר לנוע אליו הוא למטה ומהר, ולכן כמעט מובן מאליו שהכנסות הסרט ירדו השבוע בכ-50% לעומת השבוע שעבר. להגנתו יש לציין שהירידה הזאת קטנה לעומת ירידות סוף השבוע השני של הסרטים הגדולים של מאי הקודם ('ספיידרמן', 'שרק' ו'שודדי הקאריביים' – 3. זוכרים אותם?) – כלומר, גם בסטנדרטים של בלוקבאסטר גדול, 'איירון מן' לא מאכזב. 50 מיליון הדולר שהוא הכניס בסוף השבוע השני שלו עדיין גדולים יותר מהכנסות סוף השבוע הראשון של כל סרט אחר השנה.
'איירון מן' הגיע תוך עשרה ימים להכנסות של 177 מיליון דולר בארה"ב, וכמובן, לקח בדרך מ'הורטון שומע מישהו' את תואר הסרט המצליח של השנה עד כה. בקצב הנוכחי שלו, נראה שהוא יגמור את הקריירה בארה"ב עם הכנסות של כ-250 מיליון דולר, וזה איפשהו בין "לגמרי לא רע" ל"וויפי!!". בכל העולם, ההכנסות שלו הגיעו ל-342 מיליון דולר. בארץ, אגב, אנחנו לא ממש שותפים להצלחה הזאת. בארץ, 'איירון מן' הכניס בסוף השבוע הראשון שלו 121,600 דולר, שהם כ-12 אלף כרטיסים בלבד – או אפילו פחות, אם מתחשבים בכך שחלק מהכרטיסים האלה נקנו בגלובוס עזריאלי, שהחליטו להעלות את המחיר באופן שרירותי ומרתיח ל-40 ש"ח לכבוד המקרנה הדיגיטלית החדשה שלהם. גיבורי על פשוט לא מעניינים אותנו.
ועכשיו לחדשות הרעות.
רשמית, הסרט שנמצא במקום השני השבוע הוא 'ספיד רייסר'. אבל לא בטוח ששם הוא יישאר. על פי הערכות האולפנים, 'ספיד רייסר' הכניס השבוע 20.12 מיליון דולר – אבל ייתכן מאוד שאפילו זה מוגזם, וכשיגיעו תוצאות האמת, הלילה, יתברר שהסכום האמיתי הוא קצת פחות מ-20 מיליון, ולמעשה הסרט נמצא רק במקום השלישי, מאחורי 'מה שקורה בוגאס'. אין דרך אחרת להציג את זה: הסרט שניסה להיות אחד משוברי הקופות של הקיץ הפך לאסון קופתי.
'ספיד רייסר', גרסה קולנועית לסדרת אנימה עתיקה על נהג מרוצים ומשפחתו, הוא הסרט הראשון שביימו האחים/ות וושאבסקי אחרי המשכי 'מטריקס', לאחר שב'ונדטה' הם התחבאו מאחורי תואר של מפיקים. אחרי שב'מטריקס' הם יצרו עתיד קודר ומדפרס, 'ספיד רייסר' מתרחש בעתיד אופטימי וצבעוני כמו מפעל לסוכריות מתובל באסיד. אי אפשר להתווכח על כך שהמראה של הסרט יוצא דופן, אבל השאלה היא את מי זה מעניין. הסרט נראה כאילו השקיעו בו הון עתק בניסיון לתת את ההרגשה שלא השקיעו בכלל, ומקרים דומים הוכיחו שדברים כאלה אולי מושכים סימנפילים, אבל הקהל הרחב לא רוצה שום קשר אליהם. גם הביקורות היו רחוקות מלהציל את הסרט. שתי תלונות חזרו שוב ושוב בביקורות: האחת, העלילה הסופר-פשטנית הופכת אותו לסרט לילדים בלבד, שלמבוגרים אין שום דבר לחפש בו; והשניה, כל הצבעים האלה עושים בסופו של דבר כאב ראש.
ההתרסקות של 'ספיד רייסר' לא מאוד מפתיעה. היו אנשים – אני, למשל – שניבאו לסרט כישלון כלכלי מהרגע שבו ראו את הטיזר הראשון שלו. הכתובת היתה על הקיר, וגם האחים וורנר הבינו כנראה כבר מזמן ש'מטריקס' לא ייצא להם מזה, וניסו להנמיך ציפיות. אבל כישלון צפוי הוא עדיין כישלון, ו'ספיד רייסר' הצליח להפתיע אפילו את נביאי הזעם ברמת חוסר ההצלחה שלו. תקציב הסרט מוערך ב-100 מיליון דולר, ועוד הרבה כסף נשפך על שיווק הסרט, שהפך ליותר ויותר נואש ככל שמועד ההפצה התקרב והקהל סירב להפגין עניין. אין שום סיכוי בעולם שהסרט יכסה את ההוצאות האלה בארה"ב, אבל המפיקים מנסים להסתכל על חמישית הכוס המלאה: עם שורשי האנימה שלו, וכוכב העל הקוריאני ריין בתפקיד משנה, הסרט בטח יהיה להיט ענק במזרח הרחוק. לא בטוח שזה יצליח להציל אותו. בכל מקרה אפשר לשכוח מסרטי המשך, והאחים וושאבסקי – שיצטרכו למצוא פרויקט ענק חדשני ויזואלית אחר להשקיע בו – לא הצליחו להוריד מעליהם את צחנת הכישלון שדבקה בהם עם 'מטריקס Revolutions'. 'ספיד רייסר' אמור להגיע לארץ ב-19 ביוני, אבל לאולפני וורנר יש היסטוריה של ביטול ההפצה המקומית של סרטים שלא הצליחו מספיק, לטעמם ('סדרה של צרות', למשל), לכן אני לא אתפלא אם ההפצה של הסרט בארץ תבוטל לחלוטין.
מה שהוא כישלון עצום עבור 'ספיד רייסר' הוא הצלחה סבירה מאוד עבור 'מה שקורה בוגאס', קומדיה רומנטית עם אשטון קוצ'ר וקמרון דיאז שיצאה בארץ במקביל לארה"ב. גב' טימברלייק ומר מור נפגשים בסרט בלילה אחד בלאס וגאס, ומתחתנים זה עם זו מתוך שכרות, בריטני-סטייל. בבוקר הם קמים ומגלים שהם לא סובלים זה את זו, אבל אז הם גם זוכים ב-3 מיליון דולר, ונאלצים להישאר נשואים כדי לא לאבד את הכסף. זה טיפשי (המבקרים מסכימים) אבל ככה זה בקומדיות רומנטיות. הסרט הכניס כ-20 מיליון דולר ואין למפיקיו שום סיבה לא להיות מרוצים מזה, בעיקר כשהסרט הגיע לעשיריה שכבר מלאה בקומדיות רומנטיות. קומדיות כאלה נמצאות גם במקומות הרביעי ('ארוס עליה'), החמישי ('בייבי מאמא') והשישי ('לשכוח את שרה מרשל', או בעברית, 'קח את זה כמו גבר').
טוב, תוך שבועיים מתחילת הקיץ קיבלנו את כל האקשן הקופתי שאפשר לרצות: 1 הצלחת ענק ו-1 כשלון מוחץ. מכאן והלאה אפשר להניח שכל הסרטים יהיו איפשהו בין שני הקצוות האלה. בשבוע הבא נכנס לתמונה סרט אחד – 'סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן'. הסרט הקודם בסדרה, 'האריה, המכשפה וארון הבגדים', פתח עם 65 מיליון דולר בדרך להכנסות כוללות של 292 מיליון דולר בארה"ב בלבד. האם זו היתה התחלה של סדרה אולטרה-מצליחה או מקרה חד פעמי? נחכה ונראה.
הרשימה המלאה: המספרים מייצגים את הכנסותיו של הסרט במהלך שלושת ימי סוף השבוע (שישי-ראשון) בארה"ב, במיליוני דולרים. המספרים בסוגריים מייצגים את הכנסותיו הכוללות של הסרט עד היום, במיליוני דולרים.
הימור לנרניה: 71 מיליון.
סה"כ בארה"ב: 220 מיליון.
כן.
הימור לנרניה: 72 מיליון.
הימור לנרניה:73 מיליון.
טורניר שבע בום?
זה נרניה, הייתי חייב לתת איזה שהו הימור
כנראה שהקדימו אותי עם אותו מספר (כמעט) שרציתי לכתוב.
הסרט, גם כן, נראה ממש מוצלח וטוב, בינתיים בעגבניות יש לסרט 10 ביקורות ורק אחת שלישית, מה שאומר שלסרט בינתיים יש 90% טריות, נקווה שהוא ימשיך כך.
* מקווה
זה עוד לא אומר כלום
הסרט צריך לקבל הרבה יותר מעשר ביקורות בכדי שתהיה לגביו הסכמה אם הוא טוב או לא.
טוב, זה ברור
גם אם יתפרסמו 10,000 ביקורות לסרט, רק אחת מהן תהיה השלישית.
הדבר המוזר הוא שבכל פעם שאני קורא את התגובה ההיא
אני קורא את המילה 'שלילית' ולא שם לב לטעות. אזה מזל שיש לך עין חדה.
ההסכנסות של אירון מן בארץ
לא כ"כ מפתיעות אותי…
בכל זאת, הוא הגיבור על בערך הכי פחות מפורסם [בארץ] שעשו עליו סרט
ומה שקרה בווגאס דווקא חביב ביותר, אם באים בציפיות לקומדיה רומנטית ולא יותר מזה.
אני לא אהבתי אותו.
גם בתור סתם קומדיה רומנטית הוא לא מוצלח, או מצחיק, במיוחד.
בקשר ל'איירון מן' – חוסר ההצלחה שלו לא מאוד מפתיע באמת. גם 'ספיידרמן' הצליח בארץ הרבה פחות מאשר בארה"ב. אבל אני טועה, או שגלובוס ויתרו על 'איירון מן' מראש לגמרי, ולא טרחו לפרסם אותו? אני לא יודע אם היו פרסומות בטלויזיה, אבל לא ראיתי אותו אפילו על שלט חוצות אחד (וזה לעומת השנה שעברה, שבה כל שלט ליד כל כביש פרסם את שרק או את ספיידרמן או את שודדי).
עושה רושם גם שמסע הפרסום שכן היה,
היה מעט מוטעה.
אני הלכתי לראות את הסרט עם ידידה וחוץ מאיתנו היו עוד חבורה של ילדים זבי חוטם (גיל 10 בערך) שצפו בסרט.
לזכותם יאמר שהם לא התלוננו על השעמום בקטעי הדיאלוגים שמילאו את רוב הסרט. מצד שני הם היו אילמים לגמרי אפילו בסצינות האקשן בניגוד לזבי החוטם שאיתם צפיתי ב"אראגון" (היתה זו תקופה חשוכה בחיי… למשך שעה וחצי) ופלטו קריאות "וואו" ו"מגניב" ועוד שלל ביטויים לא ברורים בזמן קטעי האקשן.
בכל אופן, אני לא חושב שילדים בני 10 הם קהל היעד של "איירון מן".
עושה רושם גם שמסע הפרסום שכן היה,
עוד לא ראיתי את הסרט [לצערי], ככה שעל תגובות אני לא יכולה לדבר. מה שכן, אנשים בגילי [17] או התלהבו מאוד או ממש לא מעונינים לראות את הסרט
בקשר לפסרום, יחסית לשודדי/ספיידרמן/שרק ודומיו באמת אין הרבה פוסטרים ושלטי חוצות..
אולי אחרי ה"כישלון" של ספיידרמן הם חוששים לבזבז כסף לחינם?..
דווקא יש כמה פרסומות.
בפרסומות יש איזה קריין שאומר בגאווה: "סרט חזק!"
ניטפוק/תיקון
סדרה של צרות הוא של דרימוורקס כך שלפחות במקרה הזה אי אפשר להאשים את אולפני וורנר באי-הפצתו בארץ.
אבל הוא פאקינג הצליח!!!
מה יש להם? אז הוא לא כיסה את כל התקציב, "סדרה של צרות" עשה רווח יפה מאוד ועובדה שב-DVD ובטלוויזיה הוא נצפה לאורך ולרוחב.
וחוצמזה, ג'ים קארי הוא שחקן שמוכר ממש בארץ.
אכן, סרט פאקינג מצוין
שהייתי שמח לראות על המסך הגדול.
צודק
דווקא ל'סדרה של צרות' לא היה קשר לוורנר.
זהירות, ניטפוק צהוב ביותר:
בהוליווד כמו בהוליווד, הקטע של "גב' טימברלייק" היה נכון למשך כמה שניות בדיוק, ובפעם האחרונה שהם נראו ביחד ל'שרק 3' בקושי יצא טריילר.
כן, גם אני הייתי צריכה רגע להזכר
(ונדמה לי שטימברלייק עכשיו עם ג'סיקה בייל, ככה שהוא נשאר בעולם הקולנוע). האמת שהקומביניציה הרומנטית קוצ'ר ודיאז לא הכי מסתדרת לי ושניהם לא חביבים עלי במיוחד ואת לאס וגאס אני ממש לא סובלת ככה שנראה לי שאחכה שזה יגיע לטלויזיה.
את ספיד רייסר, מכיוון שאני לא קוריאנית בת 12, לא נראה לי שאטרח לראות אפילו בטלויזיה. ריין חמוד אבל שחקן ממש גרוע.
אפרופו סרטי קיץ, אני מרגיש צורך עז ללנקק לטקסט הבא:
http://pirannakarina.blogli.co.il/archives/170
קשלס בעוד פוסט (ארוך) קורע מצחוק.
וריצ'ארד קלי מתייחס לסרט "ההמשך" (ויה סינמסקופ):
ואכן:
עם הוודע תוצאות האמת – 'מה שקורה בוגאס' מקום שני, עם 20.2 מיליון דולר; 'ספיד רייסר' במקום השלישי, עם 18.56 . וורנר בטוח הוציאו יותר מזה רק על השיווק של הסרט בשבוע האחרון. כשלון עצום וכביר.
הגלולה האדומה מככבת?
במיני-סייט של הסרט ספידרייסר תמצאו בצד ימין למטה את הכדור האדום, כשלוחצים עליו מקבלים רשימת קרדיטים.
מוזר.
נ.ב. לא לשכוח ללחוץ על enter the site…
כישלון מבשר טובות?
אולי הכישלון של ספיד יהיה לטובת הגיימרים. ידוע בד"כ שלסרטים טובים יוצאים משחקים איומים,ולסרטים כושלים ההפך הוא הנכון. נראה לי שיהיה נחמד לקבל משחק מירוצים עתידני, שבינתיים נראה לא רע.
למה הכוונה במשפט "התאמצו מאוד כדי להראות כאילו לא התאמצו בכלל?"
תן דוגמה
לסרט כושל עם משחק טוב
מה הבעיה? אני אתן לך
".. רגע, שניה. אממ. כן, צודק. אין.
דום
קורותיו של רידיק
שניכם מדברים על משחקים שכבר היו קיימים קודם לסרט
שניכם מדברים על משחקים שכבר היו קיימים קודם לסרט
רוב משחקי הסלולר הטובים יצאו על חשבון סרט חלש.
דוגמא מצויינת לכך: ספידרייסר – המשחק, הוא אדיר!
זה לא באמת
"קח את זה כמו גבר" בעברית,נכון?(טוב נו,זה לפחות לא "חרמן לשרה מרשל על הזמן שתקע אותי")
זה באמת.
ואני אמנם לא מבין מה היה לא בסדר ב'לשכוח את שרה מרשל', אבל זה לא עד כדי כך רע.
זה באמת.
אני מסכים שזה לא רע(מבחינת תרגום שמות) כמו ה2 הקודמים של אפאטו,אבל באמת לא הבנתי מה רע ב"לשכוח את שרה מרשל".
קולנוע לב: הבלוג
http://blog.lev.co.il/
אתרים נחמדים כמו סינמסקופ ולב מפרסמים אתכם,
למה פה אין קישורים נגדיים?
אנחנו לא בלוג
אין לנו מדור של לינקים קבועים. אנחנו כן מלנקקים לסינמסקופ כשיש משהו רלוונטי (ל'לב' עוד לא יצא. אבל הוא בלוג חדש לגמרי). ואני מעדיף לחשוב שהעובדה שהאתרים הנחמדים האלה לינקקו אלינו היתה מתוך הערכה או שירות לגולשים שלהם, ולא מתוך ציפיה לתמורה.
לגולשי האתר באשר הם:
לעיתים אנו נוטים לקבל כמובן מאליו את זה שהאתר מעוצב מצוין.
שווה לפעמים לפתוח במקביל כמה אתרים שונים, ולראות עד כמה עין הדג מתבלט בפשטות, מהירות, נוחות ויופי.
לעורכים.
לפעמים אחרי שיטוט ארוך ברשת הדרך הכי טובה להרגיע את העין היא להכנס לדג.
תודה
אבל האמת היא שאני לא מסכים איתך – העיצוב של האתר הוא מיושן, מגושם ולא אינטואיטיבי, והיה צריך להשתנות מזמן.
אז בעצם למה לא משנים אותו?
כי עיצוב מחדש זה המון עבודה.
בשביל זה יש את גוגל
דווקא גוגל זו דוגמא לאתר פשוט ונקי
שהצליח מאוד בגלל זה. (כן, אני מכיר את הסבה האמיתית לדף הבית שלהם).
לאנשים מתחיל להימאס מכל האתרים האלה עם התמונות הקופצות והרעשים שמופיעים כשעוברים מעל תמונה ומליון פרטים מיותרים בבת אחת.
אז עין הדג רוצה להתחדש?
אם זה לכיוון כזה, COUNT ME OUT, ובצער רב, אני מוכרח להוסיף.
צודק.
תמיד אפשר לחזור לעיצוב של עין הדן
אבל בכנות, אני לא חושבת שחייבים כל הזמן לשנות עיצובים. גם הרגלים הם דבר חשוב.
אני רואה את זה עכשיו ב nrg. החלפנו סוף סוף סוף סוף את העיצוב המזעזע להחריד שהיה שם קודם. ועדיין, יש גולשים שבוכים על כך שהאתר האהוב שלהם השתנה.
מאחר שבמקרה של עין הדג מדובר גם כך בעיצוב מצוין, לא חייבים למהר ולשנות. מיושן זו לא מילה גסה. ואם אתה משנה, בבקשה לא באופן דרסטי.
לא האתר האהוב שלי
אבל אני חושב שהעיצוב הקודם היה הרבה יותר טוב מהמיש מאש של וואלה וynet שנהיה שם :S
אני ממש לא מבינה את הטענות האלה.
אין טיפת דמיון בין העיצוב החדש של nrg לבין ynet או וואלה. אני לא מנסה להגן על המעצב, זה לא אני. ירחם השם על אתר שאני אעצב. אני רק הפכתי עיצוב לקוד.
העיצוב, כפי ששמעתי, קיבל השראה מאתר הגארדיאן הבריטי.
הדבר היחיד שיכול לעמוד לזכותו של העיצוב הקודם הוא שהוא היה ותיק ואנשים התרגלו אליו. אבל באופן אישי אני מכירה כמה וכמה אנשים שטרחו להודיע לי שהם לא נכנסים ל nrg בגלל העיצוב המזעזע והמבלבל. אני בעצמי בקושי מצאתי שם את הידיים והרגליים אחרי שנה במקום.
עכשיו פשוט תענוג להסתכל על הדף הראשי. הכל ברור ומסודר.
אפשר היה לעצב טוב יותר. אבל זה טוב דיו לבינתיים. (ואחרי זה זה כבר לא העסק שלי, אני מסיימת לעבוד שם).
וכדי לחזור לאון טופיק – לדעתי עיצוב של אתר קולנוע לא צריך ללכת לכיוון של אתר חדשות, והעיצוב הנוכחי של עין הדג קולע ביותר. העובדה שכל כך הרבה שנים הוא מחזיק היטב, רק מראה על האיכות המקורית שלו. כי איכות זה דבר ששורד את מבחן הזמן.
אני באמת לא חושבת שכדאי לשנות את העיצוב. לכל היותר אולי לעדכן אותו.
שהאתר ימשיך להיות הכי ברשת!
הרגלים של מי?
למשתמש החדש מהחוץ, 'עין הדג' לא אינטואיטיבי.
המשמעות של עיצוב חדש היא לא לשחק שבץ נא ולהחליף את המיקומים של כל הקטגוריות והאלמנטים, אלא לשמור על מה שטוב ולהנגיש עוד יותר את מה שפחות טוב.
לא!!! לאאאא!!!
בבקשה בבקשה אל תשנו את העיצוב. העיצוב של האתר הוא מושלם כמו שהוא. אתה יודע בדיוק איפה כל דבר נמצא, ואת יודע בדיוק מה כל דבר מסמל. פרט לכך, תתחשבו ברגשות הנוסטלגיים של צעירים כמוני שגדלו על האתר ועל העיצוב שלו, אל תשנו אף פעם.
בנוגע לדוח"קו, אני דווקא די התאכזבתי מהיקום לאור ההכנסות המבאסות של "ספיד רייסר". הייתי רוצה לחיות בעולם שבו כל יצירה שמגיעה מתוך רגש אומנותי אמיתי ומיועדת להיות יצירה טובה ולא רק רווחית, מצליחה להגיע גם לתשבחות המבקרים וגם לקופות. והטריילר נטע בי את הרושם ש"ספיד רייסר" היא בדיוק כזאת.
מכל הסרטים בעולם...
מכל האנשים שנלחמים בשביל מימון…
מכל החורים בעולם בהם אנשים מזיעים דם כדי ש-20 אנשים יראו את הסרט שלהם בפסטיבל קולנוע וישכחו אותו תוך יומיים…
מכל היוצרים הגדולים…
מהסרטים של וורנר הרזוג, או של סאטייז'יט ריי (או איך שלא כותבים את שמו), או אפילו קרוב לבית, של קובריק, סקורסזה או אורסון וולס…
'ספיד רייסר'? באמת?
ניטפוק קטן:
הרצוג ולא הרזוג.
מה לעשות, אני ארגנטינאי.
הם אוהבים לקחת מילים בשפות זרות בצורה מאוד פונטית.
תודה
אבל עדיין, עם מעבד 2.6 "מיושן" כמו שלי האתר מצליח לשמור על 5% ניצול מעבד בפיירפוקס ולא על 50% כמו וויינט עם הסקריפטינג ופרסומות הפלאש
פרסומות פלאש? לא יודע מה זה
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
לא יודע איך הגעת ש 'מה שקורה בוגאס'
די מצליח?
לפי דעתי בנו עליו הרבה יותר מ20 מיליון.
כנראה הוא וספיד רייסר הרסו אחד לשני וזה עוד בלי לדבר על איירון מן.
זה היה שבוע קשה מאוד לפתוח בו.
למה אתה חושב
שבנו עליו ליותר מ-20 מיליון? זה סכום טוב לקומדיה רומנטית, יש מעט מאוד סרטים כאלה שעושים יותר מזה.
ובפינת החדשות הטובות
http://www.imdb.com/title/tt1213644/
Disaster Movie
כן, זה מהיוצרים של.
רק רגע...
אז דיסני קנו את הזכויות לספר שעוד לא יצא לאור? כך לפחותת אני הבנתי, ועוד מוזר יותר, הוא העניין שהספר עוסק איכשהו באיראן ובנשקים. אה, וזה גם סרט של ברוקהיימר.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=44983
מה מוזר בזה?
הוצאות נוהגות לדחוף ספרים לאולפנים עוד לפני שהספרים יוצאים לאור. זאת הזדמנות מצוינת לעשות כסף מהספר לפני שנמכרו ממנו עותקים, וגם להרוויח יחסי ציבור.
יש מצב שזה יצא תחת
Buena Vista, חברת הבת של דיסני, דרכה דיסני מוציאים סרטים למבוגרים.
בתגובה לכותרת התגובה שלך, אני רוצה לצטט את נגרו קבלו:
כתבה מספר 4053
(חוץ מזה שאני ילדותי ולא ילדותית)
רגע, אני הולכת להשוויץ שציטטו אותי
זהו, סיימתי, אפשר להמשיך.
בואנה ויסטה היא חברת הפצה, לא הפקה
המותג ל"מבוגרים" של דיסני הוא טאצ'סטון .
ולמעשה גם המותג בואנה ויסטה לא קיים יותר. לפני כשנה שינו את שמה ל-Disney-ABC (לפחות בכל הנוגע להפצה טלוויזיונית של סרטים וסדרות מבית האולפן). גם חטיבת ההפקות לטלוויזיה של טאצ'סטון שינתה את שמה ל-ABC Studios (רשת ABC נרכשה בניינטיז על ידי דיסני וכנראה רק עכשיו נזכרו לאחד את המותגים).
המלט 2
סתם טריילר משעשע שניתקלתי בו. לא יודע אם כבר הובא כאן, ולא נראה לי שאלך לקולנוע בשבילו. אבל כשהוא יצא בדויד אצפה בו אם אוכל…
http://www.apple.com/trailers/focus_features/hamlet2/trailer/
הטריילר השני של ''הענק הירוק''
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=44990
זה הטריילר השלישי.
וחוץ מזה, הסרט עדיין לא נראה טוב.
הראשון היה טיזר.
חייבים להבדיל.
לא חייבים.
טיזר הוא סוג של טריילר.
סוג של אבל.. יש הבדל
למעשה טיזר הוא המקבילה על מסך הקולנוע לפיילוט בטלויזיה.
שטויות במיץ שמונה ירקות. זה בדיוק ההפך.
אני יותר מעדיף פטריות
אין ספק, צודק במאה אחוז. ההסבר שלך היה כל כך מדויק ומרשים.
שכחתי לשנות את השם
זה *איתי* ולא מישהו.
כן, הוא היה.
פיילוט נועד לחשוף מקסימום מהעלילה והפרטים, טיזר נועד לחשוף כמה שפחות מהם.
אבל זה לא מונע משניהם
ליצור גירוי אצל הצופה ולהפיק לקחים לדבר הבא- טריילר\פרק.
זה הזכיר לי את המימרה:
סוציאליזם פירושו שלטון אדם ע"י אדם, קפיטליזם זה בדיוק ההיפך.
פיילוט בטלוויזיה הוא המקבילה על מסך הקולנוע לטיזר?
הבנתי שכבר היתה הקרנת בכורה ל'קונג פו פנדה'.
אז, נו, איך התגובות?
די אחלה.
'קונג פו פנדה' הוקרן בקאן, ומעט הביקורות שהתפרסמו עד עכשיו היו חיוביות בהחלט – אומרים שהסרט תבניתי למדי אמנם (כאילו שלא ידענו) אבל מאוד מבדר.
ב'טיים' אפשר למצוא בדף אחד ביקורות (אוהדת ואוהדת יותר) לשני סרטי האנימציה הבולטים של הפסטיבל, 'קונג פו פנדה' ו'ולס עם באשיר'. השילוב הזה משעשע אותי משום מה.
http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1806710,00.html
יששש! יששש!! יששש!!!
מארק *More* אוסבורן שולטט!!11
לידיעת הקורא שי להב
אני פותח את מוסף "פרומו" של מעריב, בביקורת על "לפני שהשטן יודע". נתעלם לרגע מכך שהסרט יוצא רק בעוד שבוע, אבל העיתונים מפרסמים עליו ביקורות מהללות כבר עכשיו. נתעלם גם מזה שמאיר שניצר מחשיב את הכשלון המסחרי נטול המועמדויות לפרסים גדולים הזה לאחד משלושת הסרטים האמריקניים הבולטים של השנה (לצד "ארץ קשוחה" ו"זה ייגמר בדם"), בכל זאת, עניין של טעם.
אני רק רוצה לדעת למה התמונה בעמוד, שתופסת כמעט מחצית ממנו, היא מהסרט "לסגור מעגל". נכון, בשניהם מופיע פיליפ סימור הופמן, אבל באמת אין אף אחד ששם לב לדברים כאלה לפני סגירת הגליון?
זה מה שקורה כשנותנים למבקר המוזיקה לערוך.
עם כל הכבוד ללהב, נשגב מבינתי להבין איך כך וכך שנים בתור *כתב המוזיקה* של המוסף מכשירות אותך להיות העורך שלו ביום מן הימים.
נשגב מבינתי גם להבין איך רענן שקד, אולי מבקר הטלויזיה הכי משמעותי שצמח פה בעשור האחרון ושבמשך רוב הקדנציה שלו כמבקר הטיף לנו שאם נינט היא זמרת אז היא לא יכולה לעשות שום דבר מעבר לשירה, משחק נניח, מרשה לעצמו לכתוב על מוזיקה, או חמור יותר, על קולנוע ולהתלהב מ'ג'ונו' החמוד כאילו זה הסרט הכי טוב שהוא ראה זה עשורים כאילו אין 'זה ייגמר בדם' או 'פעמון הצלילה' בסביבה, או לכתוב על 'ארץ קשוחה' את אחד הטקסטים המביכים ביותר שידע הדפוס העברי מעולם.
והנה אותה ביקורת של שניצר על 'לפני שהשטן ידע', וגם במעבר לרשת לא השכילו לתקן את הטעות עם התמונה ולצידו של הופמן עדיין מופיעה לורה ליני ולא מריסה טומיי:
*ניטפוקון: כנראה שמישהו למעלה ער לרחשי ליבם של דגי ארצנו, אחרת קשה להסביר את העובדה ששינו את שמו של המוסף מ"פרומו" ל-"תרבות (מעריב)".
הם אולי לא יודעים להבדיל בין פיליפ ס. אחד לאחר
אבל אפילו הם הצליחו להבין בסופו של דבר ש"פרומו" הוא השם הגרוע ביותר האפשרי למוסף תרבות.
העובדה שהתחלפו העורכים של מעריב עזרה גם
אני לא בא להגן פה על מוסף התרבות של מעריב
(העיתון ש"מ.ק. 22" כינו בחוכמה "מעתיק"), ושי להב הוא באמת לא עורך מבריק – וגם לא מבקר מבריק, אם אנחנו כבר בעניין – אבל התלונה העקרונית לא לגמרי ברורה לי. מבקר מוזיקה כותב טקסטים. אם הוא עושה את זה טוב – כנראה שיש לו חוש לשפה ולמבנה עיתונאי, וסביר מאוד שינחת בשלב כזה או אחר במשרת עורך כלשהי בעיתון. אתה יכול כמובן לנחש שבין פאזת המבקר לפאזת עורך מוסף עבר להב עוד כל מיני שלבי ביניים – משכתב, עורך עמודים, עורך משנה – שהכשירו אותו לתפקיד הנוכחי והוכיחו את כשירותו, בעיני פרנסי העיתון כמובן, כטוב ליבם ביין. אתה חולק על שיקול הדעת שלהם? סבבה, גם אני לא לגמרי בטוח איזה תנין אכל את אמא של מעריב. אבל כל ההצטדקות הזאת של "ממתי מבקר יכול לערוך" מעצבנת לא פחות מטור ממוצע של רענן שקד.
מוזר...
גם קשלס, בביקורת יותר עניינית, לא נמנע מלהזכיר את 'ארץ קשוחה' ו'זה ייגמר בדם', כנראה שבכל זאת יש שם משהו:
http://pirannakarina.blogli.co.il/archives/185
ספק , הביקורת מתייחסת לפרט עלילה שנגלה לצופה רק אחרי כמחצית השעה.
בכל מקרה
ובניגוד לקשלס או שניצר, מדובר בסרט פשוט לא טוב. מוגזם מאד, מופרך לגמרי ברבע האחרון שלו, על גבול הקומי. עם עריכה לא לינארית מסיבה לא מובנת (אולי בגלל שזה קול היום, לא יודע).
השטן, למיטב הבנתי – אלברט פיני – מאד לא מנומק, במיוחד לאור התפקיד החשוב שהוא אמור לקחת בסרט
http://www.theonion.com/content/video/historic_blockbuster_store_offers
הטיזר הראשון של ''...ומסדר עוף החול'' יצא
8 חודשים לפני יציאת הסרט לאקרנים (כתבה מספר 3607 ל"…והנסיך חצוי-הדם" חסר עוד 6 חודשים להקרנת הבכורה, ועוד לא קיבלנו סימני חיים אפילו לטיזר קטן.
מה יהיה? יש סיכוי שזה יהיה עם אינדי?
לא
אינדי של פרמאונט, הארי פוטר של וורנר. אם יוצמד טיזר לאיזה סרט קיץ סביר להניח שזה יהיה לבאטמן.
קראתי במאגלנט שהטיזר יוצמד לנרניה...יש מצב?
לא.
או לפחות כך מדווחים מארה"ב.
לא קשור.
כיום ההפקה משלמת להפקה אחרת בשביל שתשים את הטריילרים שלה בסרטים שלדעתם עשויים להביא מלא צופים.
למשל, בארה"ב לפני "איירון מן" (פרמאונט) שמו טריילרים ל"ספיד רייסר" (וורנר), "סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן" (דיסני), "הענק הירוק" (מרוול מפיקים, אוניברסל מפיצים) ו"האביר האפל" (וורנר).
טיילתי לי ב''לא סופי''..
נחמה פורתא Quantum of Solace
מה הסיכוי שבאמת יתרגמו את זה ככה?
מאוד קלוש
הימור שלי
"קוואנטום סולנס", על משקל "אושן('ס) 11". כלומר, תעתיק פונטי שלא אומר כלום ומאבד את המשמעות המקורית, אבל נשמע מהזה מאגניב
ידעתי, ידעתי. מגיע לכם דיסני.
דיסני פשוט לא יודעים לקבוע תאריכי הפצה לסרטים, כל סרטי פיקסאר הבאים יוצאים בתאריכים גרועים, ובנוסף אני כבר הרבה זמן טוען שנרניה זה רק לדצמבר, אילו "הנסיך כספיאן" היה יוצא איפשהו בחודש דצמבר הוא היה מכניס לפחות 30 מיליון דולר ביום הראשון עובדה שסרטים משפחתיים לא מצליחים בעונת הקיץ ("ספיד רייסר"), אבל מצליחים מאוד בחורף ("אלווין והצ'פמנקס"), "הנסיך כספיאן" למרות הביקורות האוהדות מאוד (בעיקר מצד הקהל יותר מאשר המבקרים) של הסרט, הוא הכניס בסך-הכל סכום קטן ומאכזב של 19.3 מיליון דולר לפי מוג'ו, מה שבטח יוביל לפתיחה די קטנה בסביבות ה-50 מיליון דולר, והעובדה שאינדי מגיע בחמישי לא ממש משמחת (אותי, לפחות).
די לבכות.
העיקרון בשנים האחרונות בקולנוע בארה"ב פשוט וקל: אם אהבו את הסרט שלך, סרט ההמשך שלך יהיה מוצלח אף יותר בסוף השבוע הראשון.
מש''א
מה גם שהדוגמאות שהובאו ל"סרטים משפחתיים" קצת מותחת את ההגדרה ומכלילה גם סרטי ילדים שלא ראויים לצפייה אם עברת את גיל 12.
*ואם אפשר פעם הבאה סימון דוחקו איפשהו, כי מעבר לזה שהרבה מעדיפים לדעת על נתוני הקופות בפעם הראשונה בדוחקו, כיוון שזה מטעין את החוויה של קריאת הדוחקו בקצת מתח, דיונים טרום דוחקואיים שמבשרים על הנתונים בקופות לא נוטים להתפתח מעבר להודעה אחת.
וואו, בואו לא נהפוך למסך המפוצל.
לסמן ספויילר על נתוני דוחק"ו? די, נו, ברצינות.
אבל ברוב המקרים הודעות כאלה לא מתפתחות מעבר להודעה אחת
זה מיותר וסתם הורס, כי לדעת כמה עשה סרט *במהלך* הקריאה (של הדוחקו) עושה את החוייה המשעשעת של קריאת הדוחקו הרבה יותר מעניינת.
אם אדם רוצה לדעת נתוני קופות בשביל זה יש את מוג'ו.
אתה מתנהג כאילו שאכפת לך מיוצרי הסרט.
תאמין לי שהנסיך יהיה מצליח מספיק על מנת להפיק עוד סרטים בסדרה, ככה שאתה תישאר מרוצה.
בתור מעריץ של דיסני כן אכפת לי מיוצריו
אבל בכל זאת, אני מקווה שילמדו לקח ויידחו את הסרט הבא.
בדיוק, יכול להיות שמחר הוא יכניס הרבה יותר מהיום.
וכשאמרתי שהו יפתח עם 50 מיליון
לקחתי בחשבון שמחר (אתמול) הוא יכניס יותר מהיום (לפני יומיים)
איך זה ''ידעתי ידעתי'',
בזמן שבראש העמוד אתה מנבא לו *72*, והרי 22 מיליון זה הבדל של שמיים וארץ?
הכוונה לתאריך ההפצה
עוד מאז שהוא נקבע ידעתי שהוא לא יביא לסדרה הזו טוב, ויוריד בהכנסות, גם אם לא בשבוע הראשון אז בבאים, כי בדצמבר אין לסרט כמעט מתחרים ואילו בקיץ כל שבוע נכנס מתחרה ענק לתמונה, ובני נוער שעבורם מכוון הסרט בטח יעדיפו "איירון מן" או אינדי.
זהירות פארודיה: 'לא ארץ לחרמנים', הטריילר.
http://www.youtube.com/watch?v=vTtfc6sn2IM
החיקוי של השמנצ'יק דוקא היה לא רע
אבל אף אחד לא מצליח לחקות את אנטואן שיגור, מה שרק מחזק את הטענה שחוויאר בארדם יצר את אחת הדמויות היותר מעניינות בשנים האחרונות.
אגב, דג, ביררתי בשבילך.
המשמעות של MADE במקום MAID היא איש של כבוד, או איש של עקרונות, שבאופן אירוני/מתוחכם/משעשע/לא – זה בדיוק ההיפך מאיך שהוא מתנהג במציאות של הסרט. אבל זה ברמת ה"עשוי מכבוד" או משהו.
בכל מקרה – לאמריקאים משחק המלים הזה היה מובן.
מה המשמעות המקורית?
כלומר, איך במקור, מחוץ למשחק המילים הספציפי הזה, אפשר להשתמש במילה Made במשמעות הזאת?
"הוא איש של כבוד" = He is Made?
(הודעה זו אינה צינית/סרקסטית/לעגנית).
ציטוט מוורדנט:
לא בטוח שזה זה, אבל אולי קרוב מספיק.
לא, מה שטווידלדי כתב:
אבל נדמה לי שלא לזה מיקה כיוונה, כי Made of Honor זה עדיין לא שימוש נכון במשמעות הזו של Made. את המשמעות שמיקה מדברת עליה אני לא מכיר.
הנה דוגמה קלאסית;
מי כיוונה ומה כיוונה?
אמרתי ששאלתי אמריקאים מה המשמעות, וזו היתה התשובה שלהם.
אכן, דוגמא קלאסית.
מה, בדיוק, נראה לך אגריסיבי ב"לכך כיוונה מיקה"? את כתבת את ההסבר, הנחתי שאת מקבלת אותו. לא כתבתי "מיקה הפגינה בורות". לא כתבתי "מיקה מביאה דברים בשם אומרם, למרות שהיא לא מבינה אותם". לא כתבתי "שטויות! זה משחק מילים דבילי שהומצא בשביל הסרט, ואין לו שום משמעות בפני עצמו".
את בחרת לפרש את ה"כיוונה" שלי בתור התקפה מסיבות השמורות עימך. הסיבות הללו פיקטיביות, כי לא היתה התקפה מצידי. אם את רוצה לראות צל הרים כהרים, בבקשה – אבל תפסיקי להאשים אותי (או אחרים) שאנחנו אלו ששמנו שם את ההרים, ועוד במיוחד כדי שתיתקלי בהם. אני אפילו לא מטיל צל משמעותי במיוחד.
ולעניין: Made of Honor אינו ביטוי קיים באנגלית. את המשמעות המילולית שלו קל להבין, כמו ש-Made of Success קל להבין. בשני המקרים, אלו אינם ביטויים העושים שימוש במטבע לשון מקובל, אלא מנסים לטבוע אחד חדש. במקרה הראשון, מדובר גם במשחק מילים על הדמיון הפונטי בין Maid ל-Made, אבל מדובר – וכאן אני כבר רק מביע את דעתי – במשחק מילים דבילי שההסתייגות של רד לגביו הגיונית לגמרי. "עשוי מכבוד" לא אומר כלום, גם בהקשר של הסרט הזה, כי הוא אמנם מתנהג להיפך, אבל "עשוי מכבוד" הוא לא ביטוי מוכר, ולכן אין כאן היפוך של ביטוי מוכר, אלא סתם היפוך של המצאה. זה דבילי בדיוק כמו "ארוס עליה": נשמע משעשע, אבל נטול כל עומק או אפילו הגיון.
ואתה ממשיך עם הדוגמאות
לא אמרתי שאתה אגרסיבי, אדם.
כן, יש משהו אגרסיבי בקנאות הקיצונית שלך בעיני – אבל אני מוצאת את זה אגרסיבי פסיבי יותר מכל דבר אחר.
זו בסך הכל היתה דוגמה קלאסית לכך שאתה לא מצליח להבין אותי, לא משנה מה.
ואני באמת אודה לך אם תפסיק לנסות לפרשן אותי ולהסביר אותי, כי אתה פוגע בי כשאתה עושה את זה.
תודה.
אני רק הערה:
אם זה ויכוח עקר בין שניכם שלא מצריך התערבות או עניין מצד שאר שוכני האתר – במייל, בבקשה.
זאת היתה דוגמה קלאסית לפרנויה.
אתה מוכן להפסיק להגיד את מה שאני אומר ב-500 מילה במשפט אחד?!
זה מוציא אותי רע, בן אדם!
זה משום שאני עצלן.
לך יש סבלנות מדהימה להגיד בכל פעם את ה-500 מילה שהייתי אומר לו היה לי כח. אני מתעצל.
גם זו דרך להסתכל על זה...
הרשה לי להבהיר
ובהזדמנות זו לציין שלרגע לא חשדתי בך בציניות:
ממה שהבנתי, זה לא ביטוי שריר וקיים, אבל לצירוף המלים בצורתו הספציפית יש משמעות של עשוי מכבוד, כלומר – איש של כבוד, או של עקרונות.
אני חושבת שזה במובן הכי פשטני שיכול להיות:
אולי זה נובע ממשמעות הכבוד -Made man זה גם מישהו ש"התקבל" למאפיה.
ביקורות ראשונות ל'אינדי 4'
בינתיים המצב די מעודד:
http://www.rottentomatoes.com/m/indiana_jones_4/
וכמובן שמאיר *שונא כל דבר, ומדבר הרבה שטויות* שניצר,
לא ממש השתגע על הסרט:
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/735/158.html
זהירות, שניצ
רפרוף מהיר מעלה חשד שכהרגלו שניצר מעמיס ספוילרים בכמות בלתי הגיונית.
לעומת זאת קלט הרפרוף התייחסות חיובית לסרטים הקודמים ולארומה ההרפתקנית שלהם, מה שהזכיר לי את הביקורות הקוטלות שכתב עליהם בשעתם.
לא סתם מעמיס
כבר בפסקה הראשונה, הוא מספיילר, מסנל"ל ומגלקל ללא רחם. יותר מבדרך כלל, מי שרוצה לראות את הסרט מבלי לדעת מראש את כל ההפתעות, שלא יתקרב אפילו לביקורת של שניצר.
טוב שאמרת
כי חשבתי לקרוא ואז אמרתי לעצמי שאני לא רוצה לקרוא כי אולי זה יספיילר לי את הסרט. הצלת אותי מהצורך לבדוק אם אני צודקת וממש להתאכזב.
משהו על 'נרניה 2' ושאלה...
1. חבר שלי מארה"ב, שתיעב לחלוטין את הסרט הראשון מאותם סיבות שאני תיעבתי (משחק גרוע, יותר מדי מתיקות ובכלל שיעמום טוטאלי) שמח לספר לי שהסרט השני לא דומה בשום אופן לסרט הקודם, פה מתמקדים יותר באקשן מאשר במתיקות, והקרבות – לפי מה שהוא אומר – מדאימים!!! הוא אפילו סיפר לי שהסרט אפל ובוגר יותר מהקודם, ואפילו עורפים למישהו שם את הראש. אז אולי דווקא שווה לחכות לסרט.
2. השאלה: מהו תקציבו הרשמי של 'אינדי 4'?
משהו על 'נרניה 2' ושאלה...
1- זה גם מה שטוענים רבים אחרים, אז אני מניח שכדאי לתת לו צ'אנס.
2- לפי ויקי 185 מיליון דולר.
ועוד שאלה אחת:
מהו סרטו היקר ביותר של ספילברג עד היום?
אם האומדן של ויקי נכון - הסרט הזה.
וואלה?
סטיבן ספילברג מעולם לא עשה סרט ב-200 מיליון דולר?
אבל הוא הוא המלך של הבלוקבסטארים. אז זה קצת מוזר.
הוא פשוט טוב בזה
הוא יודע לעשות ב-50 מיליון דולר את מה שבמאים אחרים עושים ב-150.
איך בדיוק ידעת שכאשר יתבררו התוצאות הסופיות
נגלה שספיד בעצם במקום השלישי? איך ידעת ש-20 מיליון זה מוגזם? למה לא היה אפשר להגיד את אותו דבר על ויגאס?
לא ידעתי, ניחשתי.
האולפנים יודעים שהמספר שמדווח בהערכות המוקדמות, ולא המספר המדויק, הוא זה שזוכה ליותר פרסום (כי רוב האתרים/עיתונים שכותבים על תוצאות קופות יוצאים לפני שהמספרים הסופיים מתפרסמים). לכן כשהסכום שהשיג סרט קרוב למספר עגול ויפה כלשהו, לעתים קרובות הם מעדיפים "לטעות כלפי מעלה". הכותרת "איירון מן עושה 100 מיליון!" נשמעת הרבה יותר טוב מ"איירון מן עושה *כמעט* 100 מיליון!", ובמקרה של ספיד רייסר, 20 זה אמנם פתטי, אבל 18.5 נשמע פתטי הרבה יותר. לכן, כשסכום ההכנסות של סרט שמדווח בהערכות הראשוניות הוא טיפה מעל מספר עגול (כמו ה-20.1 של ספיד רייסר או ה-100.6 של איירון מן), יש סיכוי טוב שהסכום האמיתי שיתברר לבסוף יהיה מעט מתחת לזה.