![]() |
||
אוקיי – אם זה לא יעבוד, אפשר יהיה לקבוע סופית שכל הרעיון של סרטים המבוססים על משחקי מחשב הוא אבוד מראש, ולהפסיק לעשות אותם לנצח: ביושוק. בבימויו של גור ורבינסקי. |
![]() 09.05.2008
|
יומית
אוקיי – אם זה לא יעבוד, אפשר יהיה לקבוע סופית שכל הרעיון של סרטים המבוססים על משחקי מחשב הוא אבוד מראש, ולהפסיק לעשות אותם לנצח:
ביושוק. בבימויו של גור ורבינסקי.
![](/images/4454.gif)
ביושוק. בבימויו של גור ורבינסקי.
הציפיות שלי נמוכות מאוד
המיליונים ששיחקו במשחק, כבר חוו את החוויה הסינמטית שהוא מספק. כשהמשחק נגמר העלילה נגמרת, אני לא רואה לאיזה כיוון (שיהיה מעניין ומפתיע) אפשר לקחת את זה עם תסריט.
למה לקחת לכיוון כלשהו?
אפשר להעביר את עלילת המשחק לקולנוע כפי שהיא, אני מניח. אלא אם כן זו עלילה מיוחדת במידה, מתפתלת ומשתרגת ומתפתחת למאות כיוונים שונים, שבאמת אי?אפשר להעביר למדיום הקולנועי. לא שיחקתי במשחק, ועל כן אינני יודע.
______________________________
לעזאזל, היה לתגובה המשך נורא פיוטי, עם מטאפורות מהממות, שעסק בסיבה אשר בעטייה סרטים מבוססי משחקי מחשב גרועים כל כך דרך כלל. אבל החלטתי שהוא לא מתאים לעין הדג.
למה לקחת לכיוון כלשהו?
לי נראה שמשחקי מחשב הם כמו סיפור אהבה שגרתי – זה ממש אדיר כשאתה נמצא "בתוך" זה וחווה את זה מגוף ראשון, אבל להביט על זה מהצד זה פשוט סתם.
תלוי, הכול תלוי: בסיפור, בדמויות, בתסריט.
יש משחקים שבהם עלילה אינה מילה גסה.
תלוי, הכול תלוי: בסיפור, בדמויות, בתסריט.
אני מדבר בעיקר על ז'אנר היריות-מגוף-ראשון, שכוחם לא בעלילה כמו בדרך שבה הם מספרים אותה.
אני מניח שבנוגע לז'אנר המסוים הזה אתה צודק.
אבל אני לא גיימר, שיחקתי במשחקים מועטים בחיי, וקשה לי לשפוט.
ובכן
לקחת לכיוון כלשהו – כי בתור מי ששיחק במשחק אני יודע מה התפניות הגדולות בעלילה (ויש כאלה). מסיבה זו, הסרט לא יכול לקחת את אותה העלילה של המשחק ועדיין להיות מפתיע עבורי ועבור בוגרי המשחק, שאני מניח שיהוו את קהל היעד העיקרי שלו.
אגב, עם כל הכבוד לעלילה הכיף העיקרי היה לפוצץ דברים. זה בכל זאת משחק FPS, לא רומן.
אגב2, יש לי משהו פיוטי לומר, אם כבר ויתרת על שלך. שמתי לב שכשמשחק מחשב ממש הוא טוב אומרים עליו שהוא מספק חוויה סינמטית ולעומת זאת אחרי צפיה סרט אפקטים עם תסריט מחורבן, יש שאומרים שהוא נראה כמו משחק מחשב.
ובנימה אופטימית זו אלך לראות את איירון מן לאחר דחיות רבות.
עם זאת,
זכור שלא כל האנשים שיצפו בסרט העתיד לצאת שיחקו במשחק, ובשבילם "לקיחת כיוון כלשהו" תהפוך, במרבית המקרים, את הסרט לסתום לחלוטין, או לפחות קשה להבנה, שכן עלילת המשחק לא מוכרת להם, והם לא יוכלו להבין ממה נשאב כל כיוון חדש שמתבסס על פרטי עלילה מן המשחק. פיתרון אפשרי הוא שינוי מוחלט של העלילה כך שתיהפך לזרה ומוזרה אף למי ששיחק במשחק, שינוי שיהפוך כל ידע מוקדם על המשחק ללא רלוונטי לצופה. אבל זה פיתרון לא טוב, מאחר שהסרט אמור להיות *מבוסס* על המשחק במידה כלשהי.
למען ה"כיוון החדש" לא ייצור בעיה בהבנת הסרט לצופה ההדיוט, שלא התוודע אל המשחק, צריך להכניס אותו בתוספת הסברים על עלילת המשחק, אבל אסור להסברים לשעמם את הצופה המנוסה, שמכיר את המשחק. וזה דבר שקצת קשה לעשות.
נחכה לתוצאה הסופית, ונראה אם הסרט יהיה אכיל או לא.
ואני חושב
שאתה צריך לשחק במשחק כדי להבין למה אני חושב שכל הרעיון הוא רע.
כתבתי עוד שתי פסקאות מלאות במלל, אבל מחקתי אותן ואני מחליף את הכל בהמלצה חמה פשוט לשחק בו ולראות בעצמך.
ואני חושב שאתה צודק.
ובכן
העובדה שתפניות העלילה ידועות לקהל היעד (בהנחה שקהל היעד העיקרי הוא גיימרים) לא אומרת שאי-אפר לעבד אותה כמו שהיא למסך. ידיעת כל פרט קטן לא הפריעה למעריצי הארי פוטר (או שר הטבעות (או כפרה (או לא ארץ לזקנים (או כל ספר אחר…)))) לראות את הסרט פעם פעמים (חמש-שש).
מה באמת נסגר עם הסרט ההוא שהיה אמור לצאת לאליס?
נמצא ברשימת ה''דברים שלתמיד נשמע עליהם, בחיים לא נראה''.
ביחד עם הסרט של "המשחק של אנדר" ודיוק ניוקאם פוראבר.
בכל מקרה, ביושוק משחק אוברייטד כשהדבר היחיד שטוב בו זה העיצוב, אז אני לא מצפה להרבה.
אוף...
בהתחלה קראתי "בבימויו של רומן פולנסקי", והייתי נלהב לחלוטין.
אחרי שהבנתי שהכוונה לבמאי של שה"ק, ובכן… עדיין יש לזה פוטנציאל. ורבינסקי הראה שהוא יודע לעשות אווירה אפלה ב"צלצול", כמו גם להכין סצינות גרנדיוזיות ומרשימות בשה"ק. כשאני חושב על זה לעומק, זו דווקא יכולה להתברר כבחירה מצוינת.
אני מניח שעכשיו הכל תלוי בתסריטאי.
הא! לעומק!
התסריטאי, לצערי, נראה כמו החוליה החלשה בסיפור הזה. ג'ון לוגאן אמנם כתב את התסריט של 'הטייס', שהיה בהחלט לא רע, ואת 'סוויני טוד' שהיה עיבוד מקוצר למחזמר קיים. אבל הרזומה שלו בסרטי הרפתקאות הוא לא משהו: הוא כתב את 'מכונת הזמן', 'סינבד' של דרימוורקס, ו-'Bats', שלא ראיתי, אבל נחשב לסרט זוועתי ביותר. הוא השתתף גם בכתיבת 'גלדיאטור' ו'הסמוראי האחרון', אבל לטעמי זה לא מוסיף לו הרבה קרדיט – לא ממש אהבתי אף אחד מהם.
הא! לעומק!
אלוהים אדירים, את bats וגלדיאטור כתב אותו אדם? לעזאזל…
מה שנותן קצת תקווה היא העובדה שכשהבחור עיבד משהו אחר לקולנוע-את סוויני טוד-הוא עשה עבודה טובה (אני מניח. לא ראיתי). אם הבסיס של המשחק חזק מספיק, יכול להיות שיהיה לנו פה משהו מוצלח באמת.
מה שמוביל לשאלה-איך העלילה במשחק? אני יודע את הסיפור המרכזי, אבל האם מי ששיחק חושב שהסיפור יהיה מקורי ומעניין גם בתור סרט קולנוע?
לא שיחקתי.
אבל יש הסכמה די רחבה על כך שהעלילה של 'ביושוק' היא אחת מעלילות משחקי המחשב הטובות ביותר אי פעם.
המשחק עצמו מייגע לפרקים
אבל העלילה כל כך מושכת אותך פנימה שאתה לא יכול לעצור. קשה לי להאמין שיהיה אפשר להרוס את העלילה של המשחק.
אל תהיה קטן אמונה
השאלה הקודמת
היא האם הסרט בכלל יעקוב אחרי עלילת המשחק. צריך להזכיר שוב שעד היום זה לא קרה אף פעם. אף סרט המבוסס על משחק לא ניסה לשחזר את העלילה שלו, אלא רק לקח מהמשחק רעיונות, דמויות ואוירה.
מה שמשאיר את כל העניין כ''אסון פוטנציאלי''...
אם נקבל סתם סרט זומבים עם Splicers ואנשים שיכולים לירות דבורים מכפות הידיים שלהם, בעסה.
בעצם, רגע, נראה לי שדווקא יש כאן משהו.
זה כי תמיד
(עד למשחק הזה* לפחות), לקחו משחקים אם עלילות גרועות, או לא קיימות (ע"ע מריו).
למה תמיד עושים סרטים על משחקי פעולה, ולא על משחקי תפקידים (או קווסטים)?
האמת היא שאני יודע את התשובה: הרבה יותר אנשים מכירים את השמות דום, או ביושוק, מאשר "אבירי הרפובליקה העתיקה", או גרים פנדגו* ולפיכך סרטים המבוססים על הנ"ל ימכרו יותר כרטיסים.
*לא שיחקתי
זה כי תמיד
מי צריך "אבירי הרפובליקה העתיקה" כשיש "מלחמת הכוכבים"? P:
עולם הקולנוע לעד יישאר לא מושלם
אם לא יוסרט "Discworld Noir".
תשובה אפשרית חלקית
משחקי מחשב, בניגוד למחזות מברודוויי או ספרים רבי מכר, עדיין נחשבים לבעלי קהל קטן יחסית. לא קטן במספרים, אלא בחתך האוכלוסיה אליו עיבוד נאמן יכול לפנות. מהבחינה הזו, ההגיון ההוליוודי הוא שאם כבר יוצרים סרט ע"פ משחק מחשב, עדיף שזה יהיה משחק מפורסם בעל קהל אוהדים גדול במיוחד. קהל גדול מעיד גם על ה"סקס אפיל" של הסיפור וגם על כך שיותר אנשים מכירים מראש את השם ולא צריך להסביר לכולם מה קורה שם.
הבעיה היא שמשחקי מחשב הם מדיום אינטראקטיבי, כך שאי אפשר באמת לתרגם את חוויית המשחק לחוויית צפיה פסיבית. אם לוקחים משחק כמו שהוא ודוחסים לסרט של עד שעתיים, יתקבל רצף של סצנות רפטטיביות שרק חלק קטן מהצופים יתעניינו בו.
קווסטים הם הז'אנר בו העלילה, הדיאלוגים ופיתוח הדמויות מהווים את החלק המהותי ביותר מההנאה של השחקן. אלא שהרבה יותר קל (זול) לקחת רעיון כללי של משחק יריות, למצוא במאי בשקל עשרים ולייצר אורגיה של פיצוצים ומפלצות CGI, מאשר לעבד קווסט שלם למדיום בידורי, תוך השמטת מרבית החידות והיצמדות לסיפור המקורי.
אולי זה סתם נסיון רע מהעבר, אבל אם אין למפיקים אמון ביכולת של סרט מבוסס משחק מחשב למשוך קהל מספיק גדול, אין סיכוי שנראה בקרוב את הגרסה המצולמת ל"יומו של הטנטקל" או "המסע הארוך ביותר".
מה עם אי הקופים?
זה, נראה לי לפחות (בלי סיבה מיוחדת), שם די ידוע גם מחוץ לקהילת הגיימרים.
או שלא?
מה עם אי הקופים?
בעבר, הייתי תומך נלהב של האפשרות לעבד את שלושת המשחקים הראשונים בסדרה לטרילוגיה קולנועית. בעקבות ההצלחה של "שודדי הקריביים" הדומה להפליא מבחינה עלילתית (וביים אותו גור ורבינסקי מהיומית), סרט ע"פ "אי הקופים" נראה קצת מיותר.
נראה לי שלא מפיקים משחקים מבוססי קווסטים מאותה סיבה שלא מוציאים כבר קווסטים: הביקוש לא מצדיק את ההשקעה הכספית.
לא תמיד
העלילה של המשחק "Doom 3" למשל היתה מעולה, 'אפילו בשביל משחק מחשב' ואני אומר את זה בהסתייגות כי יש המון משחקי מחשב עם עלילה מעולה.
בסרט הם לקחו את ה- Premise של המשחק אבל שינו לגמרי את המסקנה – את מה שהפך את המשחק מעוד משחק מפלצות וזומבים למשהו באמת מעניין ומרתק. (במשחק: תרבות עתיקה שמסבירה את המיתוס שמאחורי הגיהנום והבריאה. בסרט: וירוס שהופך אותך לזומבי אם אתה רע ולסופרמן אם אתה טוב ומתחסד. בלעאאכס)
ואם זה לא יעזור לז'אנר
אז GTA-IV בבימויו של קלינט איסטווד יהיה חייב לעזור. ואם *זה* לא יעזור אז נותר רק לקוות ש"דיגר" בבימויו של שפילברג יציל את המצב.
ואם זה לא יעזור לז'אנר
אני בונה על 'גברת פקמן' של טרנטינו (היא לבושה בצהוב!).
אני תומך ב- Audiosurf
של רוב כהן אם כבר מדברים.
ספיד רייסר זה לא על זה?
ואם זה לא יעזור לז'אנר
אני עדיין מחכה לסרט המלא…
http://www.youtube.com/watch?v=LHY8NKj3RKs
מה זה?
שולה המוקשים: הסרט
ואם זה לא יעזור לז'אנר
זה ענק!
(הטריילר מהווה חלום של ילד משועמם שלא נח לרגע עד ששבר כל שיא אפשרי במשחק. מתחיל- 7 שניות. בינוני- 60 שניות. מומחה- 212 שניות. אין מתחרים!)
תתפלא לאיזו דרגה השיעמום יכול להגיע.
הייתה איתי בצבא חיילת אחת שהייתה, באופן עקבי, פותרת את דרגת המומחה בפחות מתשעים שניות.
ביו-טיוב יש סרטון של מישהו שעושה את זה ב-37 שניות.
http://www.youtube.com/watch?v=IsDqS-6HPKQ
אווף.. ראה מה עשית
ניפצת את בלון האשליות שהתעופף מול פרצופי.
אני חושב שאני אתנחם בעוד סריה של התאמה אישית.
ועל פי ימד''ב, הסרט שורבינסקי באמת עובד עליו כרגע
(כלומר, זה שמסווג שם כ-Pre-Production, ולא Announced) – הוא סרט האנימציה Rango:
http://www.imdb.com/title/tt1192628/