בדצמבר השנה ייצא סרט בשם 'גראן טורינו', בבימויו ובהשתתפותו של קלינט איסטווד. כל מידע אחר בקשר לסרט נשמר בסוד מוחלט בהחלט, וחרושת השמועות עובדת: האם איסטווד הולך בדרכו של סטאלון ומקמבק את הארי המזוהם? |
21.03.2008
|
יומית
בדצמבר השנה ייצא סרט בשם 'גראן טורינו', בבימויו ובהשתתפותו של קלינט איסטווד. כל מידע אחר בקשר לסרט נשמר בסוד מוחלט בהחלט, וחרושת השמועות עובדת: האם איסטווד הולך בדרכו של סטאלון ומקמבק את הארי המזוהם?
בדצמבר השנה ייצא סרט בשם 'גראן טורינו', בבימויו ובהשתתפותו של קלינט איסטווד. כל מידע אחר בקשר לסרט נשמר בסוד מוחלט בהחלט, וחרושת השמועות עובדת: האם איסטווד הולך בדרכו של סטאלון ומקמבק את הארי המזוהם?
זה הלך לא רע לגמרי עבור סטאלון.
אז למה לא?
אולי כי הקריירה של קלינט איסטווד לא מתה?
הוא במאי מוערך, הסרט האחרון שהוא הופיע בו (ושאותו הוא גם ביים) זכה באוסקר, ובאופן כללי הוא לא כוכב עבר שהדרך היחידה שמישהו ישמע עליו בימינו היא אם הוא יחייה איזו דמות שהיתה מה שכולם דיברו עליו לפני 20 שנה.
כן, זה סיפור הגיוני לחלוטין.
מה, פקיד אולפנים ממוצע לא מתחיל את היום בלי לתפוס איזה אדם אקראי לחלוטין ולשפוך לו את הסוד הכי שמור שברשותו. "היי, אתה פרסמת מודעה שאתה מוכר רכב? אז תשמע קטע, הולכים להסריט את רגע עם דודלי. אבל זה בהאש-האש, אז אני סומך עליך שלא תספר לאף אחד. איך אמרת שקוראים לך?"
ואם כבר מלודרמה, "זו הפעם הראשונה שקלינט איסטווד יופיע על המסך הגדול מאז… 2004, בסרטו מליון דולר בייבי"? ברצינות? זה אמור להפיל אותי מהכסא?
השאלה היא למה הסודיות.
איסטווד מוציא סרט חדש. יופי. איזו סיבה יש לשמור את הפרטים על הסרט תחתtantalizingly tight wraps?
גם לי לא נראה הסיפור של "הארי המזוהם מכה שנית". לי יש תאוריה אחרת (לגמרי לא מבוססת): איסטווד מוציא כבר סרט אחד בנובמבר, Changeling, עם אנג'לינה ג'ולי ועל פי התסריט של ג'. מייקל סטרזינסקי.
(יומית: כתבה מספר 3777 )
לביים שני סרטים שונים, שייצאו בהפרש של חודש זה מזה, זאת משימה כמעט בלתי אפשרית. אבל רגע, איסטווד בעצם עשה את זה כבר – עם 'גיבורי הדגל', שהפך לפרוייקט דו-סרטי עם 'מכתבים מאיוו ג'ימה'. ההסבר ההגיוני ביותר, נראה לי, הוא שאיסטווד עשה שוב דבר דומה. 'צ'יינג'לינג' הוא בעצם לא סרט אחד, אלא שניים. 'גראן טורינו' הוא החלק השני.
לא, לא, זה הרבה יותר פשוט מזה.
ג'יי ג'יי אברהמס חטף את קלינט איסטווד ושתף את מוחו כטיזר לסרטו החדש, כשהרעיון הוא ש"סרט המסתורין" של איסטווד – כולל קידום המכירות שלו – יבנה את המתח לקראת האירוע המרכזי.
בהחלט אברהמסי, העסק הזה.
ואם אני כבר על הגל, אני מאשימה את אברהמס ב''שתף''
ובלי שום קשר, וכ מוחלט, למה אף אחד לא סיפר לי על זה?
http://www.videojug.com/film/how-to-give-a-great-man-to-man-hug
(המדובר בסרטוני ביקורות קולנוע טראש, ולפחות חלקם פשוט נהדרים)
''שתף את מוחו''...
בהחלט הענקת משמעות חדשה לביטוי עתיק. לא לחינם מצטטים אותך בדוחקואים
והסיבה היחידה ששמתי לב לכך היא האלרגיה שלי לאברהמס.
''שתף'', מהשורש ש.ת.פ, מרמז על מוח שיתופי.
זו עוד דרך נוספת ומקורית בה אברהמס חד לנו, כצופים, חידה: עוד פיסה בפאזל שפתרונו הוא או העלילה של סרטו החדש, או הסיבה שכל כך הרבה מאיתנו עדיין רואים אבודים, כנגד רצוננו ולמרות העונה השניה.
או אם לצטט מהספר שאני לא קוראת עבור הסמינר שלי: כשאנחנו באים לנתח את הטקסט, חוסר התאמה (discrepancy) יכול לשמש לנו כרמז, פתח למשמעויות הנסתרות שהוא אולי מכיל (המדובר, כמובן, בפאראפרזה חופשית על שלושים העמודים הראשונים בהקדמה).
המחמאה שלי הייתה לגיטימית וחפה מציניות
מבטיח שזה לא יקרה יותר.
אני תמיד בעד החייאתה של השפה העברית, לכן הסמיילי שלי התייחס רק למשפט שבא אחרי.
תודה גם על התקציר לפתיחתו של ספר שאת לא קוראת, אבל מה שחשוב מבחינתי הוא שיש שם למה שאברהמס עושה – "שתיפת מוח". דרך נוספת לחוד חידה חסרת פיתרון – אולי, אבל ממש לא מקורית. וכאן אפסיק לדבר על האיש מחמת האלרגיה שלי. שלא אתחיל להתעטש על המקלדת.
אני מצטערת, מה בתגובה שלי גרם לך לחשוב שאני כועסת?
לא חשבתי שאת כועסת
רק הנחתי שאת מסבירה לי את הביטוי החדש מחשש ש*אני* לא הבנתי שאין מדובר בדיסלקציה.
מה שחשוב הוא שלפחות חוסר ההבנה שלנו הדדי ועקבי.
הו, לא, המדובר בדיסלקציה. ללא שמץ של ספק.
מה יש, כבר אסור לבחורה להתחמק מאשמה ולהמציא תירוצים מופרכים?
(ראה תגובתי לרד פיש למעלה)
בטח שמותר
הבעיה היא שתגבותך לרד למעלה (על מה אני מדבר? איך אפשר לרדת למעלה?) הגיעה דקה אחרי התגובה שלי.
ועכשיו אני מרגיש בתוך פרק של אבודים, אז אני מקווה שאת והאברהמס השתפי שלך מרוצים!
אווי זה היה במקום
בדיוק אתמול נכנסתי לדמותו של קלינט מ'הטוב הרע והמכוער' את 'הצלפים' את 'בעבור חופן דולרים'. הבן אדם ענק!
עוף טופיק
מישהו הזכיר כאן באתר סרט של זמקיס, קארי ודיסני? אפשר עוד פרטים? תודה.
כתבה מספר 3967
תודה, רד.
ואגב, הסרט לא נשמע טוב. מה יש לזמקיס לעשות עם ג'ים קרי לילה המגעיל? ולמה לטחון שוב את נושא חג המולד, לא הספיק לנו רכבת לקוטב?
מסכים איתך בנושא הזה.
הטכנולוגיה של זמקיס היא מאוד מעניינת ואפשר לעשות איתה דברים נהדרים, אני לא רואה סיבה לבזבז אותה על עוד סיפור כריסטמס, בעיקר כשהוא כבר עשה אחד כזה.