טים ברטון מצטרף למחנה התלת-מימד, מיסודם של רוברט זמקיס ('בייוולף', תיכף אצלנו) וג'יימס קמרון. שני סרטיו הבאים יהיו סרטי תלת מימד, בשילוב של צילום ואנימציה – גירסאות חדשות ל'עליסה בארץ הפלאות' ולסרט הקצר שלו, 'פרנקנוויני'. |
16.11.2007
|
יומית
טים ברטון מצטרף למחנה התלת-מימד, מיסודם של רוברט זמקיס ('בייוולף', תיכף אצלנו) וג'יימס קמרון. שני סרטיו הבאים יהיו סרטי תלת מימד, בשילוב של צילום ואנימציה – גירסאות חדשות ל'עליסה בארץ הפלאות' ולסרט הקצר שלו, 'פרנקנוויני'.
טים ברטון מצטרף למחנה התלת-מימד, מיסודם של רוברט זמקיס ('בייוולף', תיכף אצלנו) וג'יימס קמרון. שני סרטיו הבאים יהיו סרטי תלת מימד, בשילוב של צילום ואנימציה – גירסאות חדשות ל'עליסה בארץ הפלאות' ולסרט הקצר שלו, 'פרנקנוויני'.
יש שם ל-18.1.08
http://www.comingsoon.net/films.php?id=21621
כנראה מדובר ביומית של מחר
אחרי שהטריילר (אולי. כנראה) יגיע לרשת. בכל מקרה, כן, עושה רושם שאברהמס בחר ללכת הפוך על הפוך, בשביל הפתיחה. מעניין אם הוא הצליח גם לקשר את השם לסרט איכשהו.
יש טריילר באתר.
אתה מדבר על טריילר אחר? או שבעצם מה שיש באתר זה טיזר?
היה רק טיזר
את הטריילר החדש ניתן לראות כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=0qLjW1vQBLo
(צילום מתוך האולם). הHD אמור לעלות רשמית לרשת רק ביום שני.
נהדר, צילום חובבני באיכות גרועה
של משהו שמנסה להיראות כמו צילום חובבני באיכות גרועה. אני מעדיף לחכות לצילום החובבני באיכות גרועה בקוויקטיים באיכות טובה.
דווקא הצילום החובבני לא רע בכלל. לצלם יש יציבות.
הטריילר עצמו, לעומת זאת, גרוע ברמות: מהבהב, צורם לאוזן, קלישאי באופן מחריד ובכלל לא מעניין.
סרטו הבא של ברטון,
לא יהיה סוויני טוד?
סרטו הבא של ברטון,
(או שהכוונה היתה בעצם, שני סרטיו הבאים כ"שני הסרטים המפורסמים בקישור הזה"?)
אם יש דבר יותר דפוק מפרנקנוויני,
זה פרנקנוויני בשילוב עם אנימציה ממוחשבת. לפעמים נראה כאילו לבארטון פשוט משעמם בחיים.
מי דיבר על אנימציה ממוחשבת?
כתוב שם במפורש שזה יהיה מצולם בשילוב עם אנימצית בובות. בתלת-מימד.
...למען האמת, אני לא מבין
מה ההבדל בין זה ו-stop-motion animation shown in digital 3-D.
בין כה וכה, רימייק ל'פרנקנוויני' הוא רעיון מטומטם, אפילו יותר מטומטם מהסרט המקורי עצמו.
אני רואה שיש הרבה בילבול במושגים
תלת-מימד זה תלת-מימד. זה אומר שצריך לראות את הסרט עם משקפיים מיוחדים, ושלתמונה יש עומק, דברים קופצים מתוכה עליך או נמשכים אל המרחק. סרטי תלת-מימד יכולים להיות באנימציה ממוחשבת, באנימציה אחרת, או לא באנימציה בכלל.
stop-motion animation זה בעברית "אנימצית עצירת תנועה", או בשם הפשוט יותר, אנימצית בובות או פלסטלינה.
stop-motion animation shown in digital 3-D זה אנימצית בובות שמוצגת בתלת-מימד.
אני רואה שיש הרבה בילבול במושגים
אז זהו, שהבלבול במושגים קיים משום ש"תלת מימד" מתייחס לכל האופציות שפירטת, ולא רק לראשונה.
יש לי ספר נפלא של אארדמן שנקרא "3D ANIMATION". הוא עוסק בסטופ-מושן. הוא כמובן יצא הרב לפני ש"תלת-מימד" התייחס לאנימציה ממוחשבת או להקרנה תלת מימדית. בתקופה ההיא, היה רק 2D (אנימציה מצויירת) ו-3D (אנימציית סטופ-מושן, עם בובות או פלסטלינה).
מצד שני, אין ספק שהסרטים של פיקסאר למשל הם "3D Aaimation". נכון שיש מושג מקביל בשם CG (באותה מידה שיש מושג בשם סטופ-מושן), אבל עדיין, כשאומרים "אנימציה תלת-מימדית", מתכוונים היום קודם כל לזה.
מצד שלישי, יש את הסרטים שמוקרנים בטכנולוגיה תלת-מימדית, וגם הם רוצים מונופול על המושג "תלת-מימד".
באמצע יש כל מיני מושגים כמו מושן-קאפצ'ר, פרפורמנס-קפצ'ר, דגימת תנועה, אנימציה ממוחשבת ועוד, שרק מוסיפים לבלאגן.
אז פלא שיש בלבול במושגים?
תקופות בחיי במאי
כשמפרקים את הקריירה של טים ברטון מאז החל לעבוד כבמאי (להוציא את הבאטמנים שנעשו בהזמנת ), עושה רושם שהוא יוצר סרטים בתקופות.
תקופה פסיכית: ההרפתקה של פי-ווי, ביטלג'וס, המספריים של אדואד. סרטים שמכילים מציאות מעוותת ויצורים מעוותים בהתאם. את פי-ווי לא ראיתי, אבל שני האחרים מתבססים על מפגש בין אמריקה הלבנה והאסתטית לבין פריק כלשהו שהופך את השגרה המנומנמת למאבקים של טוב ורע.
תקופת המחוות: אד ווד והפלישה ממאדים הם מחוות לסרטים סוג ב' שברטון גדל עליהם ושאב מהם השראה רבה עוד בזמן עבודתו כאנימטור בדיסני.
תקופת ההרכבה מחדש: סליפי הולו וכוכב הקופים הם ניסוחים מחדש של סיפור מוכר. באחד זה עבד יותר טוב מהשני, אבל שניהם מנסים להתעלם ממה שידוע לצופה ולבנות סיפור חדש מאותם חומרי גלם. באותה תקופה, ברטון גם יצר פיילוט לסדרה שמבוססת על ספרי ארץ עוץ, אבל הפרויקט בוטל.
סיפורי דגים: ההתמודדות של טים ברטון עם השינויים בחייו הפרטיים. למרות שמקובל ליחס זאת למספריים של אדוארד, לדעתי סיפורי דגים הוא הסרט האישי ביותר שברטון יצר, דווקא מכיוון שהוא הכי רחב יריעה. העבודה על הסרט נעשתה זמן קצר לאחר מות הוריו והכשלון הביקורתי של כוכב הקופים, לצד מציאת אהבה חדשה ונסיון לצאת מהתדמית הגותית. אין לי ספק שחייו האישיים של הבמאי נתנו יותר השראה מהרגיל לתהליך היצירה.
התקופה המוסיקלית: צ'רלי בממלכת השוקולד, חתונת הרפאים, סוויני טוד. שלושה סרטים, כל אחד מיועד לקהל בוגר יותר מקודמו. הראשון צבעוני וחינוכי (ויחסית נאמן למקור הספרותי), השני אופטימי למרות החזרה לגותיות. כל מה שאני על סוויני טוד זה שיש לו דרוג R. הקו המחבר בין השלושה, מלבד ג'וני דפ והלנה בונהם קרטר, הוא היותם מוסיקליים. כל השלושה מכילים שירים המבוצעים בידי דמויות בסרט ולא רק כחלק מהפסקול.
כנראה שעכשיו תתחיל תקופת לכידת התנועה.
אף אחד גם לא הזכיר לכידת תנועה!
פור גודס סייק, פיפל!
היומית מזכירה את רוברט זמקיס
הקישור המיידי של רוברט זמקיס ואנימציה תלת-מימדית הוא לכידת תנועה. רוג'ר ראביט שמתבסס על דמויות דו-מימדיות, הוא לא האסוציאציה הראשונה שעלתה לי בראש מהניסוח הזה.
זה נכון.
אבל מוזכר גם טים ברטון, ש'הסיוט שלפני חג המולד' שנושא את שמו מוקרן בתלת מימד, והוא, כמובן, לא סרט לכידת תנועה. אין שום קשר מחייב בין שתי הטכנולוגיות – יצאו כבר כמה וכמה סרטים בתלת מימד, במלואם או בחלקם, שאין להם שום קשר ללכידת תנועה (לפגוש את הרובינסונים, צ'יקן ליטל, סופרמן חוזר, הארי פוטר).
ברור שקל להתבלבל, בעיקר כשעד היום כל הדיונים על 3D, לגבינו, היו בעיקר אקדמיים – כי לא היו לנו קולנועים שמקרינים סרטים כאלה. עכשיו כשיש את האיימקס בקירית ביאליק, לפחות יש הזדמנות לראות סרטי 3D בלי לצאת מהארץ ('בייוולף' בתלת-מימד מציג שם החל מהשבוע הבא). אני מאוד מקווה, בעיקר עכשיו כשהסרטים האלה מתרבים, שבקרוב נוכל לראות סרטים כאלה גם ביס פלאנט.
יש גם את העניין שבייוולף מוזכר ביומית
בחיאת, אתם נותנים לנו יותר מדי קרדיט פה. מספיק גרוע שאין ניקוד.
ספויילרוריסטים!
http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/658/648.html
שירות למי שלא נכנס לקישור
מדובר בעוד ידיעה על ארגון סל"ק – סטודנטים למען (הרס מוחלט של ההנאה למי שמעז לצאת מהבית ולנסות לראות סרט ב)קולנוע. ארגון זה, למי שפספס, מפגין נגד מחירי הכרטיסים על ידי עמידה מחוץ לבתי קולנוע וגילוי הסוף של הסרטים המוצגים לעוברים ושבים.
זה מזכיר לי את הציטוט המפורסם ההוא
של מייג'ור אמריקני בוייטנאם, "זה היה הכרחי להשמיד את העיר כדי להציל אותה".
מפגרים.
ואני שואל
עד כמה הם שונים מהמפיצים (aka האנשים נגדם הם מפגינים) שמנסים למנוע ירידה במכירת הכרטיסים על ידי מניעת פרסום ביקורות בסוף השבוע הראשון.
בשני המקרים דרך הפעולה בריונית וגם מזיקה למטרה של מי שנוקט בה,
אבל המפיצים רוצים להגן על האינטרסים שלהם על ידי פגיעה באינטרסים של הצופים. החבר'ה האלה רוצים להגן על האינטרסים של הצופים – על ידי פגיעה באינטרסים של הצופים! לא רק שהגישה שלהם כוחנית כמו הגישה של המפיצים, אפילו אין לה את ההגיון הפנימי (הפגום, אבל בכל זאת) של המפיצים.
אני... אה... מה?!
אני חושב שאחרוג ממנהגי הרגיל, לחכות שסרטים יגיעו לטלוויזיה, אלך לקולנוע ואירק לאחד האווילים האלה בפרצוף. כמובן, אחר כך הוא ישבור לי את כל העצמות, ולא תשמעו ממני חודש או חודשיים כי אשכב לי בבית חולים, נאנח תחת שכבה עבה של תחבושות הגורמות לי להידמות לשף הלבן. אבל המעשה מכפר על התוצאה.
________________________________________
בנזה מי'3: "אנדריי מרגיש גבר מאחורי המקלדת". לעזאזל, החריון צודק. (בכוונת דבריו, כמובן, לא בניסוח המוזר להחריד. יש גבר מאחורי המקלדת שלי?) לא אירק לאף אחד בפרצוף, אבל המחשבה מפתה, מפתה…
לול!
למה אתה לא מנסה לכתוב ביקורות?
(או שניסית וגמזו לך אותן בדגיגייה?)
הידד והיאח
גירסת ברטון לעליסה?
אין בשורה משמחת מזו.
ובתפקיד אליס...
ככל הנראה, השחקנית שתגלם את אליס בסרט היא מיה ואזיקובסקה (או משהו כזה). למי שלא מכיר, מדובר בשחקנית אוסטרלית די עסוקה בזמן האחרון. היא השתתפה בגרסת HBO ל"בטיפול" ותופיע בקרוב ב-Defiance של אדוורד זוויק ובסרט של מירה נאיר על חייה של אמיליה ארהארט (אותה תגלם הילרי סוונק). לאנשי השורה של רון, מיה בת 18, מה שמצביע על חריגה משמעותית בסגנון ג'ודי גארלנד מגילה של גיבורת הספר. במילים אחרות, אל תצפו לעיבוד נאמן מדי למקור.
http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3ifb184e208a328349d2ed4a1429ad1561
אוי נו
הייתי מעדיף לראות כבר סרט המבוסס על American McGee's Alice שכל הזמן אומרים שיבוא במקום לראות עוד שטות טיפוסית ולא מגוונת של ברטון.