במקור: Shoot 'Em Up
תסריט ובימוי: מייקל דייויס
שחקנים: קלייב אוון, פול ג'יאמטי, מוניקה בלוצ'י, תינוק, גזר
אני אמנם עוד לא באמצע שנות העשרים שלי, אבל כבר בגילי הצעיר החיים לימדו אותי כמה שיעורים חשובים – את חלקם למדתי בדרך הקשה. למדתי להתרחק מחוטי חשמל חשופים, לא להכניס פיצה חמה מדי לפה ולעצור את המכונית כשהיא מראה סימנים של התחממות יתר. אבל את כל מה שלא למדתי מהחיים עצמם, למדתי מעולם הקולנוע. השבוע ראיתי את 'לירות כדי להרוג', ובעקבותיו רשמתי לפני חפץ נוסף ברשימת החפצים שמסוגלים להרוג בני-אדם. החפץ הזה היה גזר.
יש ב'לירות כדי להרוג' בערך 15 שניות של אקספוזיציה. במהלכה, רואים את קלייב אוון (שהופיע, נטול-גזר, ב'הילדים של מחר') יושב על ספסל בחלק המוזנח של העיר, כשאישה מייבבת בהריון חוצה את הרחוב מולו, וגבר כועס עם אקדח רודף אחריה. קצת אחר כך יורים עליו הרבה מאד אנשים, והוא יורה עליהם בחזרה. לפני שתספיקו להתאושש מקרב היריות המרשים אך מחוסר ההיגיון הזה, נכנס לסיפור פול ג'יאמטי ('אמריקן ספלנדור', 'נערה במים', 'אמן האשליות' – הבחור עסוק) בתור האדם המסתורי שמוביל את כל האנשים העוינים הללו, והוא מסמן לעצמו את קלייב אוון בתור מטרה. כל זה מוביל אחריו, כמובן, עוד קרב יריות מרשים, מרהיב ומופרך לחלוטין.
יש ל'לירות כדי להרוג' עלילה. היא מעניקה תפקיד ראשי לחזה של מוניקה בלוצ'י ולתינוק של הבחורה מתחילת הסרט – אבל היא לא באמת חשובה. היא קיימת שם רק בשביל לסמן את קלייב אוון בתור "האיש הטוב" ואת פול ג'יאמטי בתור "האיש הרע" ולהציב אותם בשדה קרב כלשהו. אחרי שהיא עושה את זה, היא קופצת לאולם קולנוע אחר בשעה ששני אלה מנסים לפתור את הסכסוך ביניהם באמצעות תערובת משכרת של אבק שריפה וגזרים. עלי זה עבד.
קרבות הירי ששני אלה נכנסים אליהם (ואם להיות כנים – גם עוד עשרות אנשים אחרים שנמצאים, בדרך כלל, בפיקודו של פול ג'יאמטי, ונמצאים שם רק בשביל לתת לקלייב אוון עוד כמה מטרות נעות במהלך הסרט) הם קרבות נהדרים. הם כוללים שימוש מצוין בגורמים סביבתיים כמו חלונות, מגירות מתכת, מייבשי ידיים ומסועים שנמצאים באמצע החדר בלי שום סיבה נראית לעין. התוצאה היא משהו שנראה פחות כמו כל סרטי האקשן שראיתם השנה, ויותר כמו קרב הלובי המפורסם של 'מטריקס'. מצד שני, לאף אחד מהאנשים ב'לירות כדי להרוג' לא אמורים להיות כוחות מיוחדים, אז אם אתם מתכוונים לחפש בסרט אפילו חלקיק קטן ביותר של היגיון – אתם הולכים להתאכזב. בקטגוריית הריאליסטיות, 'לירות כדי להרוג' זוכה לאותו הדירוג כמו הסרטים המצוירים של באגס באני.
החן של 'לירות כדי להרוג' נובע מכך שהוא מודע לזה. הוא מתבדח על חשבון עצמו (למשל, כשקלייב אוון שואל את פול ג'יאמטי "מה נשמע, דוק?"), הוא הופך את סצינות האקשן שלו למופרכות יותר ויותר (במילה אחת: מצנחים), ומתעלם כמעט מכל היבט אפשרי אחר שלא תורם לאותן סצינות ירי. מהסיבה הזו, לא הייתי מגדיר מה שקלייב אוון ופול ג'יאמטי עושים בסרט בתור "משחק". הם מאוד נהנים מהחוויה, זה בטוח, אבל בסופו של דבר הם רק האנשים שעושים את הבעות הפנים המטרידות בשעה שהם יורים באקדח. לעומתם, יש לי רק דברים טובים להגיד על החזה של מוניקה בלוצ'י, שעושה עבודה מאוד משכנעת בתור החזה של מוניקה בלוצ'י.
לפני מספר חודשים יצא ברחבי העולם סרט בשם '300'. הסרט, שהציג קרב אגדי של 300 ספרטנים מול מיליון וחצי פרסים, גרר את קהל צופיו לויכוח עיקש. מול אוכלוסיית המעריצים המשולהבת עמד קהל זועף, שנקרא בשם הקוד "הנקבות והקוקסינלים", שאמרו שהמלך עירום – ולא רק בסרט. הם אמרו שאקשן בהילוך איטי זה לא כזה להיט היסטרי, ושהררי החשיבות העצמית והפאתוס המוגזם מונעים מהסרט לכבוש את ליבם.
אם כך, 'לירות כדי להרוג' הוא הסרט ש'300' היה צריך להיות מלכתחילה. עם אפס חשיבות עצמית, שבריר קטן של עלילה והמון קרבות ירי מופרכים אבל מרשימים, 'לירות כדי להרוג' הוא אחד הסרטים הכיפיים ביותר שראיתי בחודשים האחרונים, גם אם בסופו של דבר לפריכית אורז יש יותר ערך מוסף ממנו. אם לשפוט לפי התגובות של חברתי האהובה, לא כולם יצליחו לפרוץ את מעטה חוסר ההיגיון המוחלט וליהנות ממחול הנשק החם של 'לירות כדי להרוג'. אבל אם כל מה שבא לכם זה לראות הילולת ירי פרועה – 'לירות כדי להרוג' יהפוך אתכם לאנשים מאוד שמחים.
הסרט שווה צפייה
בעייני הסרט שווה צפייה בכל מקרה מפאת הסיבה הפשוטה ביותר, ששני השחקנים המוצלחים ביותר שפועלים כעת בתחום(לטעמי לפחות) עובדים יחד. לעומת זאת טרם ראיתי.
הסרט שווה צפייה
הסרט נשמע שווה צפייה בגלל שתי סיבות, החזה של מוניקה בלוצ'י.
אני עוד לא התאוששתי לגמרי ממטריקס 2 בגללה.
בגדול, הסרט הוא פרסומת לגזר.
בגדול, הסרט הוא פרסומת לגזר.
אתה כ"כ צודק ולפי דעתי צריך לקרוא לסרט "לירות כדי להרוג וגזר". לפי דעתי הגזר היה נחמד חלק מהזמן ובחלק מהפעמים קצת מעצבן
פשוט ענק!
הרגע חזרתי מהקולנוע,ופשוט אהבתי כל רגע.
זה מהסרטים שאתה מחייך כל הסרט בסיפוק,ונשאר עם החיוך הרבה זמן אחרי.
כמו שאמר המבקר,אחד הסרטים המהנים שיש.
בלי שום היגיון,בלי שום ערך מוסף,פשוט שעה וחצי של כיף אמיתי.
הבעיה שלי - ללא ספוילרים (מי שאהב את ''המטריקס'' ימות על הודעה זו)
אין לי באמת בעיה עם הסרט כי לא ראיתי אותו עדיין, הבעיה שלי היא עם הפירסומים שלו, זה כל כך מרגיז אותי שעושים את זה כל פעם מחדש.
הפעם, בכל פרסומת לסרט הזה תוקעים את השם טרנטינו.
או שדוחפים חלק לא מעניין ולא בהקשרו מביקורת לסרט שמכילה את השם טרנטינו, או שתוקעים איזה משפט "מעריצי טרנטינו יורים כדי להרוג" או משהו דבילי בסגנון, העיקר לתקוע את השם טרנטינו,
שכמובן אין לו שום קשר לסרט, לא שהם טוענים שיש, אבל הפרסום מהסוג הזה גורם ללא מעט אנשים, כולל חבר אחד שלי שתמיד נופל בזה לבא ולהגיד "אה, יש את הסרט החדש הזה, לירות כדי להרוג, זה של טרנטינו או משהו"
פשוט מרגיז. כמעט החלטתי לא לראות את הסרט רק בגלל זה, אבל הוא נשמע מגניב לפי הביקורות, אז נראה לי שבכל זאת אתן לו צ'אנס.
אחרי הכל טרנטינו הפיק, או משהו, לא נלך?.
מדי פעם יש אמת בפרסום
אם כי אם הגענו למצב בו השם "טרנטינו" מתקשר רק לסצינות פעולה מופרכות וגרנדיוזיות אז אולי באמת היה עדיף שהיה מוציא רק את החלק השני של קיל ביל.
נכון
יותר מופרך שהשם 'טרנטינו' יכול לשמש למכירת כל סרט, בערך. מה הקשר בין 'לירות כדי להרוג' לטרנטינו? הסרט הזה לא מתאפיין, ככל שהבנתי, בדיאלוגים שנונים על תרבות הפופ, בעלילה סבוכה במיוחד או במחוות לעשרות ז'אנרים. אז מה טרנטינואי פה? שיש אקדחים?
זה גם מאוד מוזר שממשיכים להשתמש בשם טרנטינו כמקדם מכירות, כי עם או בלי קשר לסרט שמנסים לקדם, אין שום סיבה שהשם הזה יהיה יעיל. נכון, יש לטרנטינו מעריצים, אבל כמה? לא שמתי לב ש'חסין מוות' היה כזה שובר קופות ענק בארץ.
זה התחיל עם הוסטל
שטרנטינו הסכים לשים את השם שלו על הפוסטרים בתור "מציג", כמו שקופולה עשה עם כמה סרטים (קויאניסקצי למשל), ואז המפיצים התחילו למרוח את שמו על כל סרט שטוען להיות אקשן מסוגנן.
לדעתי יש לצפות לעוד מהסוג הזה.
זה כל כך לא התחיל עם 'הוסטל'.
אם מחפשים נקודת התחלה, נדמה לי שאפשר להצביע על 'להרוג את זואי' – עשר שנים לפני 'הוסטל'. חוץ מזה, 'הוסטל' הוא לא סרט אקשן.
האומנם?
זה שהסרט לא היה בלוקבאסטר מטורף בארץ זה נכון. אבל האם אנשים היו *בכלל* הולכים לראות את "Death proof" אם טרנטינו לא היה חתום עליו?
השאלה היא
האם "חסין מוות" היה "חסין מוות" אם טרנטינו לא היה חתום עליו. אני לא רואה יותר מדי במאי קולנוע שיחשבו בכלל ליצור סרט עם קורט ראסל נוהג במכונית חסינת מוות ומטריד בחורות. זה שהוא היה מסוגל לעשות זאת יותר טוב זה עניין אחר. לשאלתך, לו הייתי שומע על סרט עם עלילה כל כך מגוחכת הייתי הולך אליו ללא קשר לטרנטינו, אם כי שמות אחרים, משעממים יותר, אולי היו גורמים לי לוותר.
חפשתי בגוגל את המשפט ''הנקבות והקוקסינלים''
ולא נמצאו תוצאות,אתה בטוח שעוד מישהו השתמש בשם הזה חוץ ממך?
הביטוי המדויק הוא ''בנות וקוקסינלים''
(או אם רוצים לדייק עוד יותר, קקוסינלים) והמקור שלו הוא כאן.
http://www.fisheye.co.il/300#290230
אני היחיד
שהעובדה שבמאי הסרט ביים בעבר את "100 בנות" מטרידה אותו?
למה?
זה אומר שהוא מגוון.
מגוון בין
סרטי זבל משעממים וסרטי זבל כיפיים?
נחמד לו.
אני דווקא סימפטתי את 100 בנות
סרט חמוד למדי.
אני גבר מספיק כדי להודות בכך
חיבבתי את "100 בנות", סרט נעורים מתוק, מקורי ומהנה.
אהה… אבל לא מהנה כמו ירי ללא הפסקה, גזר ברוטב מוח והחזה של מוניקה בלוצ'י.
אררר!
מה יש לכולם מהחזה של מוניקה בלוצ'י?
הוא בקושי הופיע בסרט, וזו היתה רחוקה מלהיות הופעתו המרשימה ביותר. (בקשר לסרט בכללותו, אני מסכים עם כל מילה של BS).
אל תאשים אותנו
תאשים את העורכים של האתר הזה, שנתנו להופעתו החלקית של החזה לככב שלוש פעמים בביקורת ופעם אחת בהפניה.
אוי, כמה סבלתי...
יצאתי מהסרט מאוד מאוד מתוסכל- מצד אחד, חשבתי לעצמי "וואו- איזה בזבוז מטורף של 35 שקל",
ומצד שני, מהסיבה המסובכת יותר- את שלושת השחקנים בסרט אני מעריך בתור היותם שחקנים איכותיים שהופיעו במלא סרטים שממש אהבתי, אבל איכשהו רק התפקיד של פול ג'יאמטי מאפשר לו לשחק כמו שצריך. קלייב אוון נראה כאילו הוא עושה בכלל טובה למישהו, ולא הפסקתי לחשוב על כמה שאנגלית היא בכלל-בכלל-בכלל לא שפת האם של מוניקה בלוצ'י.
ובכלל- הסרט עשוי מצוין, רק חבל שאין עלילה והטקסט נראה כאילו נכתב על נייר טואלט כשהתסריטאי ישב בשירותים. ><
בסך הכל- יותר ממה שסבלתי בסרט, הייתי מבואס מהעובדה שציפיתי לכל-כך הרבה יותר….
ואגב- כן, גם אני מסכים שהחזה של מוניקה בלוצ'י עשה עבודה נפלאה. מעניין אם שקלו לתת לו טקסט…
אוי, כמה סבלתי...
מי מצפה לעלילה מסרט אקשן? אתה מרגיש טוב?
עזוב את האקשן. פשוט סרט מצחיק.
שתי מחשבות נוספות, שלא היה להן מקום בביקורת:
1. הסרט הזה עושה לגזרים את מה ש"מעבר לכל דמיון" עושה לעוגיות.
2. עם הבדלים קלים בלבד, נראה שהסרט עונה לאתגר שהציג הקומיקס הזה: http://xkcd.com/311/
איזה כיף של סרט,
כשחושבים על זה לעומק, מה עושה סרט אקשן לטוב?
הרבה יריות, בדיחות קרש של הגיבור, הקשורות למעבר של עוד מישהו מהרעים לעולם שכולו טוב ושלא יקח את עצמו ברצינות מדי כי העלילה בכל מקרה תהיה מופרכת.
ולירות, בהחלט מספק ריצה עבור הכסף.
מר סמית הוא בן אדם כועס, כמה כועס? כשזונה איטלקיה אומרת לך שאתה הבן אדם הכי כועס בעולם, אולקוס הוא מה שבאמת צריך להדאיג אותך. למזלו של קלייב אוון שמצא את עצמו עם מבטא בריטי בסרט אמריקאי (שזה היה מעצבן כן אחד) הוא לא שומר דברים בבטן אלא יורה בהם במקום.
מודעה אלטרנטיבית לסרט יכולה להיות: אם מצאתם 30 שניות רצופות ללא יריות, כספכם יוחזר.
וזה עובד. הסרט מודע לעצמו מספיק כדי שהסרט יהיה מהנה ולא סתם מטומטם.
למי שלא השתכנע, פול ג'יאמטי, שחבבתי מאוד בסרטיו הקודמים, נותן תפקיד מעולה.
והחזה של מוניקה בלוצ'י. אבל זה לא חוכמה, היא עושה את זה טוב כבר שנים
סרט האקשן הטוב של העשור.
יש מתמודדים יותר ראויים לפי דעתכם?
מפחיד אותי קצת הטריילר
כבר ראיתי טריילר דומה לסרט "המשלח" (the transporter) עם ג'ייסון סטאטהם ועם הרבה סצנות אקשן שלא דופקות חשבון – למעשה הקטע בטריילר עם הירי תוך כדי החלקה על השמן הזכיר לי בדיוק את אותה סצינה מהמשלח.
ולצערי בהמשלה קיבלנו סרט קצת בינוני שסצינות האקשן הכי טובות בו בעצם כבר הוצגו בטריילרים, ובשאר הסרט ממש לא עשו עבודה משהו (זה של לוק בסון בהפקה, לא?).
דאגתי שנקבל עוד פעם סרט דומה אחרי הטריילר ה"מגניב מידי" אבל לפי הביקורת זה נראה כמו משהו שדווקא כן שווה ללכת לראות
נהנתי בטירוף!
סרט אקשן כיפי ביותר.
נקודה.
חכיתי לנקודה
לרגעים זה היה נראה.. אבל.. לא לא היא לא הגיעה.. לא אוהב סגנון כזה של סרטים ממולץ למי שאוהב פיצוצים.
סרט טראש שהוא מעדן אמיתי
ואפילו זוגתי תבדל"א הצהירה שהייתה רואה אותו שוב ברצון.
אז כן, יש סרטי אקשן שהם "כאילו ריאליסטיים", ויש ז'אנר אחר של אקשן מופרך, הזוי ומגוחך מיסודו – ובכך גדולתו. ללא מגבלות תסריטאיות או נסיונות להישאר בגדר ההגיון הנורמיטיבי/פיזיקלי/אחר.
מי שאהב את "לירות…" שלא יחמיץ גם את "קראנק" עם ג'ייסון סתאתהאם – עוד מעדן אקשן רווי הורמונים זכריים השייך לתת הז'אנר הזה.
סמלים פאלים
הגזר.. אני לא מבינה מה התהיהה לגביו.. זאת פארודיה על סמלים פאלים מרקדים על המסך.
לירות כדי להרוג וסוגיית האקדחים האמריקנית.
קודם כל, כמה מילים על הסרט עצמו, לפני שעוברים לסאב -טקסט הקיים[?] בסרט.
בכלליות, מאוד נהניתי. העלילה הייתה מופרכת לחלוטין, ההיגיון ממש לא שיחק כאן תפקיד [אולי ניצב. בקושי] וכל פעם שמוניקה בלוצ'י פתחה את הפה באנגלית רציתי למות. אבל פול ג'יאמטי היה, אר, נחמד, וקלייב אוון הוא תמיד מגניב [הגזר, הו, הגזר] והיו הרבה רובים. כוריאוגרפיית קרבות כזו מצוינת לא ראיתי זה הרבה זמן. בסופו של דבר לא באתי עם ציפיות גדולות לאיזו עלילה מהפכנית, רק להרבה אקשן טוב, ואת זה הסרט יותר מסיפק.
ועכשיו לנושא האקדחים/רובים.
לסרט לכל האורך.
השחקן הראשי בסרט הזה הוא האקדח, ולא סתם התיקון השני לחוקה האמריקנית, זה שמאפשר לכל אזרח לשאת נשק, מוזכר בסרט. בעיני, הסרט מתייחס בבירור לסוגיית הפיקוח על הנשק שמתחוללת היום בארה"ב. רק שאני לא ממש הבנתי מה הוא רוצה להגיד עליה. האם הסרט מצדד בנשק לכל ילד? האם הוא נגד הרוויה של העולם בפיסות מתחת קטלניות?
ההנחה המוקדמת שלי הייתה שהסרט מתנגד לרוויה הזו, ובא להציג אותה כמשהו חמור. מצד שני, החברה הרעים הם אנשים עם נשק לגיטימי, שהוא אפילו, אם תשימו לב, מכיל התקן שבדיוק נועד למנוע מסתם אדם להשתמש בו. ומנגד ניצב סמית', הגיבור הטוב, שרק זמינותו הקלה להדהים של הנשק היא זו שמצילה את חייו פעם אחר פעם. הדמות של סמית' מדגישה שהוא לא נושא אקדח, שהוא מצא אותו אצל האישה – איזו מטרה זה משרת?
אבל בנו ואשתו של סמית' נהרגו כתוצאה מזמינות הנשק – מה זה אומר?
אני עדיין מבררת עם עצמי האם הסרט מנסה להגיד שהזמינות של הנשק בארה"ב היא הכלי היחידי של האזרח הקטן, חסר השם, להתמודד מול אירגונים קונספירטיביים שפשוט גדולים עליו, או שאולי הוא מנסה לרמוז לנו שכל כך הרבה כלי נשק אף פעם לא מביאים לתוצאות טובות. מעניין גם לשים לב למה שדמותו של ג'יאמטי אומרת בשלב מסוים בסרט: "אקדחים לא הורגים…" לכאורה ההמשך המתבקש של המשפט הוא "בני אדם הורגים," אבל דמותו של ג'יאמטי אומרת משהו אחר: "אבל הם עוזרים."
האם יוצרי הסרט מנסים לרמוז אולי שסוגיית הנשק היא לא רלוונטית, והעיסוק בה הוא עקר – שבמקום זאת צריך להתחיל לחנך את האנשים, ולא לנסות למנוע גישה לאקדחים? או שאולי אני פשוט חופרת אחר מסרים עמוקים בסרט אקשן דל קלוריות?
בכל מקרה, יצאתי מבולבלת, אך עם הרבה חומר למחשבה.
הסרט הזה מופרך עלילתית יותר מ-'שעת שיא 3', האקשן חסר היגיון כמו
גרסת שנות האלפיים ל-'קומנדו', ובאופן כללי, מאז 'עיר החטאים' לא ראיתי כזה קומיקס קולנועי גולמי.
היה ממש כיף.
הסרט צריך להיות מקוטלג כקומדיה, ואחת טובה
בהתחלה הסרט נראה לי מגוחך, ואז הוא הפך למשעשע ומודע לעצמו והכל היה שווה את זה בזכות פול ג'יאמטי ה-נ-ה-ד-ר !
סרט ענק
מצחיק בטירוף ומהנה ביותר – ממליצה!
ביקורת נהדרת!
סיכמת את הסרט בדיוק כמו שאני מרגיש לגביו, סרט שמאוד כיף לצחוק עליו (כי… באמת, בדיחות ה"אתה יודע את מה אני באמת שונא" או ההלצות המטופשות של הדמות של ג'יאמטי באמת מאוסות. ו… למה יש שם כל כך הרבה גזר, לעזאזל?!) ולא ממש ממנו. להינות מהקרבות אך לא להבין בדיוק למה הם מתרחשים ולהביט במבט גדול מאוד של "WTF" על המסך כשהעלילה מאבדת את עצמה לדעת (כלומר, מה שקורה מהרגע שהסרט מתחיל).
מעניין אם התסריטאי מרוצה מעצמו.
מעניין אם היה בכלל תסריטאי…
היה משהו דומה בסרט Crank
קטע אקשן תוך כדי נפילה\צניחה ממטוס.
אני די בטוח שהיו שם יריות.
היה סוג של קרב באוויר ב''נקודת פריצה''
אבל לא זכורות לי יריות.
זו לא היתה בדיוק צניחה חופשית,
במובן של קפיצה ממטוס מתוך כוונה לפתוח מצנח, אבל זאת בהחלט היתה צניחה (מבניין) והיא היתה חופשית.
מישהו ירה תוך כדי נפילה ב'איילנד'?
היה איזשהו קטע באיילנד שלא היה נפילה?
הקרדיטים בסוף
הרגשתי התרוממות רוח על שצלחתי את זה.
ואחת נטולת ספוילרים:
אני מאוד שמחה שתפסתי את זה בקולנוע, ובהזדמנות זו: אם אתם מתלבטים, אל תחכו לדויד. זה סרט שנועד למסך הגדול.
מצד שני, רב-חן הזונות הורידו לנו איזה שתי דקות בהפסקה, ואני לא יודעת איך הוא יצא מאחת מסצנות האקשן – והרי ברור שהיה לו פיתרון ממש יצירתי… שזה עוד דבר שאהבתי בסרט: הוא כל כך יצירתי באקשן שלו!
זה ג'ייסון סטאתהם (ת=th)
ואם יהיה סרט של המשלח VS קלייב אואן אני לא רק רואה אותו פעמיים בקולנוע, אלא גם מפאר את מדף הד.ו.דים!
ובקשר לסצינה שפספסת – זה נראה לי פתיר. פשוט תגידי עד איזה רגע ראית (אם את זוכרת) ומאיזה רגע נמשכה ההקרנה (אם את זוכרת). ואני (אם אני אזכור) אנסה להשתמש בכישורים הורבליים שאין לי, ולתאר לך איך קלייב ניצל את סביבתו כדי לגרום כמה שיותר נזק סביבתי.
לגבי 3 - את זה אני אומרת מאז שיצאתי מהסרט...
לגבי כל השאר – תודה לך ולרועי. הסצינה נשמעת כיפית, כמו כל שאר סצנות האקשן ללא מצנחים בסרט. קיוויתי שאולי היא היתה לא משהו, ולא הפסדתי שום דבר… כל המעוניין להצטרף לאמבוש על המקרינים של רב חן ירושלים, נא לפנות אלי לפרטים.
הסרט הזה כל כך מטומטם שזה כבר גובל בגאונות.
סרט מצוין, תסריט מעולה, פארודיה מצויינת.
כל כך הרבה בדיחות מוצלחות לא ראיתי מאז הסימפסונס. ולאו דווקה הבדיחות הויזואליות, חוץ מזה איך קלייב אוון לא נהפך לכתום? מכל הזרים האלה.
והרשו לי לסיים בהתאם:
חחחח.. סרט חזק!!1111
מוגש בחסות מועצת הירקות:
למרות שאפשר להתווכח על הליהוק של קלייב אוון (רציני מדי לסרט עם הומור עצמי במינון גבוה, ג'יאמטי, לעומת זאת, בא טוב) הסרט מהנה לכל אורכו ויותר מהכל הוא הוכיח לי שאפשר ליהנות מסרט אקשן סטנדרטי מבלי להרגיש בסופו דביל על הזמן שאבד.
מי אמר שגזר טוב לעיניים?
אותו אחד שהמליץ על חגורות בטיחות
כי זה טוב לעיניים.
ראיתי את הסרט בקולנוע לפני כמעט שנתיים לדעתי, לא זוכר הרבה ממנו כבר, רק שמאוד אהבתי אותו באותה העת.
חוץ מזה שקלייב אוון הוא שחקן אהוב עליי מאוד.
הסרט נראה כמו מעין פרודיה על טרנטינו ואחרים, לדעתי,
ובמשך כל השעה ומשהו (או יותר/פחות) הוא לא הפסיק להצחיק, להפתיע ולהגניב.
מומלץ.
האם הסרט מפסיק לעבוד על מסך קטן?
ברור לי שבסרטי אקשן זה אף פעם לא אותו דבר, ובכל זאת- האם הסרט עדיין מגניב על טלוויזיה (42 אינץ' ואחלה איכות, אבל עדיין), או שכדאי לוותר? דווקא רציתי לבדוק את עצמי לגבי יכולתי ליהנות מאקשן מטופש ומופרך לחלוטין, וזו נשמעת לי כמו אחלה אופציה.
אני ראיתי בטלוויזיה ונהנתי מאוד.
אני ראיתי בטלוויזיה וזה היה מביך.
אבל יכול להיות שגם בקולנוע לא הייתי נהנה.
נהניתי בטלוויזיה, אם כי פחות.
מאוד לא מסכים
בתור התחלה,דווקא יש לסרט ערך מוסף – מסר מאוד מובהק בנושא השימוש והפיקוח על נשק באמריקה,שכמובן לא רלוונטי לנו.
אין לי בעיה עם סרט אקשן מופרך,אלים ומשעשע,אלא שפה האלימות הפכה חולנית ומגעילה כאשר עורבו בה ילדים ותינוקות,והוא היה הרבה יותר מדי אפל ורצחני בשביל משהו שאמור להצחיק.בקטע של המופרכות דווקא השקיעו.
חחח
לפני מספר חודשים יצא ברחבי העולם סרט בשם '300'. הסרט, שהציג קרב אגדי של 300 ספרטנים מול מיליון וחצי פרסים, גרר את קהל צופיו לויכוח עיקש. מול אוכלוסיית המעריצים המשולהבת עמד קהל זועף, שנקרא בשם הקוד "הנקבות והקוקסינלים", שאמרו שהמלך עירום – ולא רק בסרט. הם אמרו שאקשן בהילוך איטי זה לא כזה להיט היסטרי, ושהררי החשיבות העצמית והפאתוס המוגזם מונעים מהסרט לכבוש את ליבם.
"הנקבות והקוקסינלים" חחחחחחחחחחחח