![]() |
||
סרטי האימה 'אפלה' ו'מורעלים', קומדית החייזרים 'שטיגליץ', דרמת חיי הרצל 'אדם וחלום', ועוד סרטים שלא קיימים, מתחרים ב'מת לראות 1' – תחרות הטריילרים הבידיוניים של ערוץ HOT Prime. ניתן לצפות בכולם בחינם ב-VOD. |
![]() 07.08.2007
|
יומית
סרטי האימה 'אפלה' ו'מורעלים', קומדית החייזרים 'שטיגליץ', דרמת חיי הרצל 'אדם וחלום', ועוד סרטים שלא קיימים, מתחרים ב'מת לראות 1' – תחרות הטריילרים הבידיוניים של ערוץ HOT Prime. ניתן לצפות בכולם בחינם ב-VOD.
![](/images/4019.gif)
מורעלים - לא רע וגם לא משהו.
לא משהו כי אפילו בטריילר חלק מהשחקנים מאוד לא מרשימים, וכי לא הסבירו בכלל את הקשר בין התחלת הטריילר (2015 וכו') להמשכו.
לא רע, כי לא הסבירו בכלל את הקשר בין התחלת הטריילר להמשכו, וכי לעשות סרט על בסיס צה"לי בו מחסלים את X המילואימניקים אחד אחרי השני זה כל-כך מתבקש שזה מבריק.
שטיגליץ דווקא חמוד
ולמרות שזה וודאי לא יהיה יותר מבילוי ערב חביב מול הוידיאו, דווקא הייתי רוצה לראות אותו הופך לסרט.
אני ממליץ על בורות כי יש בו איזה משהו מעניין (ואת ליאור אשכנזי), התשעה בספטמבר כי הוא מבוסס על סיפור אמיתי, ובראף קאט יש מוזיקה טובה לקראת הסוף (ומשחק לא משכנע בעליל).
מורעלים טוב רק בגלל השטיקים, ושטותי להחריד. אבל שווה לראות אותו רק בשביל משפטים כמו "בחיים אני לא עושה יותר מילואים".
רוב השאר יותר מדי תופסים מעצמם מכדי להיות באמת רציניים (במיוחד אפלה שנראה כמו חיקוי חיוור [מסיד של מרתף לא מאוור] של 'אבודים', ומעליך שמנסה בכוח לשכנע שיש בו משהו למרות שממש אין) וחלקם פשוט רעיונות שלא יחזיקו סרט.
בכל אופן, למה נזכרתם רק עכשיו? מת לראות התחיל כבר לפני שבוע.
אתה צוחק?
'אפלה' הוא בהפרש גדול הטריילר הכי טוב, ואני די אופתע אם הוא לא ינצח בתחרות. הוא מצולם מצוין, הוא ערוך מצוין, והכי חשוב, הוא עושה את מה שטריילר אמור לעשות: אני רוצה לראות את הסרט הזה.
'שטיגליץ', לעומת זאת, לא הצליח לשכנע אותי שהסרט קיים. הוא אפילו לא בנוי כמו טריילר, אלא כמו סרט קצר. ובתור בדיחה של שתי דקות וחצי, זה נחמד לראות חייזרים באנימציה גרועה בעליל, אבל בסרט שלם? הבדיחה תפסיק להצחיק מהר מאוד.
אתה צוחק?
יש דרך לראות את כל הטריילרים למי שלא מנוי בHOT?
או שאתר FLIX יעלה את כולם?
אני חושב שלא.
יוצרי 'מורעלים' היו היחידים (ככל הידוע לי, ואני אשמח לקבל תיקון) שהעלו את הטריילר שלהם גם לרשת.
אסור להם...
על פי החוזה שחתמו יוצרי הסרטים עם הוט, כל הזכויות לסרטים שייכות להוט ולכן אסור להעלות אותם לכל שידור אינטרנטי או פומבי אחר.
אנחנו בכל מקרה נמנענו מזה.
אסור אסור, אבל הנה עוד אחד
"סחלב חם"
http://www.youtube.com/watch?v=o67cQ3DHm5Q
אגב, אם יורשה לי, זו טיפשות לשמה מצד הוט שלא לאפשר ליוצרים להציג את הטריילרים אונליין. זה מעיד בעיקר על חוסר ההבנה המוחלט שלהם בשיווק (ואגב, לא פלא שכמעט אף אחד שאני מכיר, לרבות אנשים בתעשייה, לא שמע על התחרות הזו), ועל חוסר קשר שלהם למציאות. מילא, אם הם היו עושים כסף מההקנות ב-VOD. אבל כל עוד זה חינם, זה באמת מטופש מצידם. האפקט הויראלי של סרטים באינטרנט יכול לעשות לתחרות הזו רק יחסי ציבור טובים.
אבל אם כולם יראו את זה באינטרנט,
מה יישאר לראות בהוט? אמנם יותר אנשים ישמעו על התחרות, אבל הוט לא ירוויחו מזה כלום.
אבל ממה בדיוק הוט אמורים להרוויח?
הטריילרים הרי ניתנים בחינם ב-VOD, וכדי להצביע בכל מקרה צריך לשבת מול הממיר.
הוט מרוויחים תוכן שיש רק בהוט.
ומפסידים את כל הצופים שירצו לראות את הטריילר שוב, באיכות טובה.
לא צוחק בכלל
הגבת בדיוק כמו שהיוצרים מצפים שתגיב.
כלומר לאו דווקא אתה, הדג האדום שעומד בראש האתר, אלא אתה, הצופה הממוצע.
שבעקבות צפיה באפלה יתלהב מהעריכה והפסבדו בימוי המתוחכם, כשבעצם את כל זה כבר ראינו קודם והכל אפוף עשן מלאכותי. כי מזה לא באמת יעשו סרט. מקסימום ימתחו עלילה של חצי פרק שנותר על רצפת העריכה של אבודים, אבל עם המון שוטים עלק מגניבים.
את שטיגליץ אני באמת לא רואה כטריילר, יותר כמו כמה דקות (לא מאורגנות) מתוך סרט קצר. ונראה לי שיהיה נחמד להוסיף עוד איזה 45 דקות כאלו. אני לא מצפה ליצירת מופת, אבל לפחות בניגוד לשאר הטריילרים, היוצרים לא מנסים בכוח לגרום לי לחשוב אחרת.
אתה מודע לזה ש'אפלה' הוא לא 'אבודים', נכון?
כבר פעמיים התלוננת על 'אבודים' בתור משהו שמעיד על 'אפלה'. מה הקשר? ג'יי. ג'יי. אברהמס יצר את 'אפלה', או משהו? אם 'אבודים' מאכזבת, זה אומר שגם 'אפלה' יהיה כזה?
אם אני הגבתי כמו שהייתי אמור להגיב, נהדר – זה אומר שהטריילר עובד כמו שהוא היה אמור לעבוד. הטריילר אמור לגרום לך להרגיש שיש מאחוריו סרט, לא כמה דקות לא מאורגנות מתוך סרט קצר. אם שנינו מסכימים ש'שטיגליץ' לא מצליח (או לא מנסה) לעשות את זה, אז שנינו מסכימים בעצם ש'שטיגליץ' הוא לא טריילר מוצלח.
אתה צוחק?
אני לא מסכים איתך. מבחינת צילום ועריכה, 'כלבת', 'מעלייך' או 'אדם וחלום' טובים לא פחות. אבל אפלה נופל בדבר אחד – מקוריות. כל הטריילר הזה נראה כמו עיסה של קלישאות טריילרים אימה. אין סרט מאחורה, ומרגישים את זה. היית הולך לראות סרט על אנשים תקועים במקלט? טריילר צריך לתת את ההרגשה שיש תוכן מאחורי השטיק, ושם לדעתי 'אפלה' נכשל.
אני מוכן להתערב שאחד משלושת הטריילרים שהזכרתי לוקח.
'כלבת' נתן לך להרגיש שיש מאחוריו סרט?
מבחינת צילום ועריכה הוא אמנם טוב (מושפע מ'גריינדהאוס'), אבל לא קורה בטריילר הזה שום דבר. במה עוסק הסרט, במשחק טניס? ואפילו שם הוא מפסיק לפני הקטע המעניין, יהיה מה שיהיה. מה הדמויות בסרט? מה קורה בו? במה בעצם הוא עוסק? ראיתי את הטריילר ועדיין אין לי מושג.
'אדם וחלום' עשוי טוב ומאוד משכנע (אבל אויה, בסוף מתברר שזו ביוגרפיה היסטורית, ואני לא מת עליהן). ל'מעלייך' לא התחברתי. הוא יותר מדי לירי ולא מרמז על עלילה.
'כלבת' נתן לך להרגיש שיש מאחוריו סרט? (כה''ב)
http://pirannakarina.blogli.co.il/archives/232
מסתבר שכן, יש מאחוריו סרט.
יופי (באמת)
אבל זה לא משנה את העובדה שהטריילר לא היה מוצלח מהבחינה הזאת. אם ליוצרי הטריילר היה רעיון לסרט, הם לא סיפרו לנו הצופים שום דבר על הרעיון הזה. (אגב, גם הסרט יהיה מורכב מ-40% קלוז-אפים על ישבנים?).
אני מסכים.
בתור טריילר לתחרות טריילרים או כטריילר לסרט עתידי הוא לא מוצלח במיוחד.
אבל, כמו שמאצ' ציינה למטה, כטיזר (שזה מצבו נכון לעכשיו) הוא עושה את העבודה בצורה מושלמת.
לפני כמה שנים הגישו במחלקה לעיצוב בבצלאל טריילר לסרט ע''פ מומו
ספר מקסים של מיכאל אנדה שבאמת מוזר איך עוד לא הפכו לסרט
http://www.youtube.com/watch?v=ZMicmB-zSl8&mode=related&search=
הפכו אותו לסרט. פעמיים.
פעם אחת באנימציה, פעם אחת מצולם, שתיהן הפקות גרמניות-איטלקיות. אי שם ביוטיוב אפשר למצוא קטעים לפחות מאחד מהם.
מאוד מרשים!
כל עוד זאת בדיחה, כמובן. (זאת בדיחה, כמובן?)
הטריילר יפה. מאוד.
ומבדר. ואכן, מרשים. פשוט בינו לבין מומו אין שום קשר – האחד גרנדיוזי, השני מתבסס על יומיומיות אפרורית.
אני לא מאמינה שאני עומדת לכתוב את המשפט הזה, אבל הקטע שבו קסיופאה הופכת לרובוטריק עם סילונים מהשריון קרע אותי.
אוי, כמה איכסה!
כל כך התרגשתי כשקראתי את ההודעה, ואז לחצתי על הלינק.
מסקנה: לקרוא תגובות להודעה עם לינק לפני שלוחצים על הלינק.
המפף.
מדוע נמחקה התגובה שלי
שהייתה הראשונה לאייטם הזה והזכרתי בה את "גריידהאוס"? זה מעליב, לא הייתה שום סיבה למחוק את זה.
מצטער, לא הבנתי
התגובה נמחקה כי היא נראתה כמו טעות – לא הבנתי מה הקשר בין הדברים. אתה יכול להסביר?
אמנם גם ב'גריינדהאוס' (הגירסה האמריקאית) היו טריילרים לסרטים שלא קיימים, אבל זו לא היתה הפעם הראשונה שבה נוצרו טריילרים כאלה.
ממתי מוחקים אנשים שכותבים טעות?
אני רגיל לתיקון ע"י מספר אנשים ברצף…![](/static/emo/wink.gif)
אם זה נמחק בגלל שלא הובן אני מקבל זאת.
התכוונתי לומר שהתיאבון לטריילרים מפוברקים בא בעקבות "גרייד האוס", כמו שבשנות ה-90 נעשו בבת אחת המוןן סרטי פשע מולטי-סטורי ("48 שעות באל איי", "גו"…) בעקבות ספרות זולה. היה אז גם שיקול כלכלי, ובכל זאת יש הקבלה מסוימת.
בעקבות הפרויקט הספציפי של טרנטינודריגז,
או בעקבות סרטי הגרינדהאוס של העבר?
כי אם כוונתך לסרטים של טרנטינו ורודריגז – אתה טועה. הרבה לפניהם היו אתרים שהתמחו בהסרטת טריילרים לסרטים שלא יופקו (טריילר-ויז'ן הוא דוגמה לאתר כזה).
פרט לכך, הטריילרים עבור 'מת לראות' נוצרו מתוך מטרה להיות מספיק טובים כדי שיופקו להם סרטים. כלומר, זה לא רעב לטריילר מפוברק אלא רעב ליצור סרט אמיתי.
אני אשמח לראות את ''אדם וחלום''.
אבל גם "תיבת נוח- הסיפור האמיתי" יפה מאוד. אבל הבחירה שלי בסוף הייתה סחלב חם.
גם אני אהבתי את 'אדם וחלום'. נראה מעולה ויש בו משהו שריגש אותי.
רד פיש – זה מעניין – בעצם פסלת אותו בגלל הז'אנר?
אני לא פסלתי אותו.
כטריילר הוא טוב מאוד. קצת ארוך מדי, אולי. אבל אני לא הייתי מתלהב לראות את הסרט שמאחורי הטריילר, לו היה סרט כזה.
דילמת הטריילר
בתור הבמאי של אחד הטריילרים (ולא אחד מהמשובחים לצערי, אני חייב להוסיף) אני מתפתה להגיד שליצור טריילר לסרט שלא קיים וגם צופים הפונציאלים יודעים שהוא לא קיים זו משימה הרבה יותר קשה ממה שנראה מלכתחילה.
יש בעיקרון שתי אסטרטגיות אפשריות: או לנסות לצלם סצינה אחת "מצויינת" מתוך הסרט שגם תנסה לתת משהו מהתחושה הכללית של הסרט מבלי להראות יותר מדי אקספוזיציונית (וזו נניח הבעיה של "כלבת", המצויין לטעמי, אבל שנמנע בכוח מכל אקספוזיציה ממשית לסרט). או ליצור "טריילר אמריקאי" שמראה כמה שיותר סצינות של הסרט בזמן קצר ומנסה לתת תחושה שיש מאחורי הטריילר סיפור ממשי.
הבעיה עם השיטה הזו (שבה אני בחרתי) היא שהיא גוררת את הטריילר לקלישאות ש"מסמנות" את הסיפור בצורה ברורה מדי ולכן הטריילר נראה בהרבה מקרים לא ממש מקורי או לחילופין גורמת לטריילר להראות פחות מוקפד ומדוייק.
בכל מקרה- למרות ההתמרמרויות- אני חושב שיש לא מעט טריילרים טובים בתחרות ורובם מעניינים במידה כזו או אחרת. משלי אני כאמור מרוצה פחות (אבל זו אולי השקפה אינסיידרית מדי של סטודנט מתוסכל לקולנוע). תהנו!
–(מקווה שעורכי האתר הנכבדים לא ימחקו את התגובה הנ"ל בגלל סעיף כלשהו של התערבות לא ראויה של מושא הדיון בדיון עצמו וכו' וכו')—
וכי למה שנמחק?
דווקא משמח שאנשים מגיבים על נושאים שקשורים בעצמם. ואת התחרות הזאת, אחרי הכל, לא אנחנו מארגנים, אז כל דבר שנאמר פה הוא בחזקת צפיה מהצד בלבד. בכוונה אתה לא מספר איזה טריילר ביימת?
וכי למה שנמחק?
המממ… לא יודע אם כדאי לי לספר איזה טריילר ביימתי. היות והודיתי כרגע בפומבי שאני לא מרוצה ממנו זה לא הוגן כלפי מי שעזרו לי ביצירתו (אע"פ שכל הטעויות שם לטעמי הם שלי כבמאי ומפיק).
וחוץ מזה אני חופר לי כאן בור: אחרי הכל, זכייה ב-10 אלפים דולר זה לא צחוק. ואם השופטים הנכבדים יחליטו שהם דווקא אוהבים את הטריילר שלי אבל אז יכנסו מתישהו לפוסט הזה (ארץ קטנה, אתם יודעים) ויגלו שאני עצמי די סולד ממנו כרגע אז אולי הם ישנו את דעתם. או שאני פרנואיד מדי?
מה גם שזה מאוד מרענן לשמוע חוות דעת של אנשים שלא מכירים אותך – בייחוד שליליות (בניגוד לחברים ובני המשפחה שכולם כמובן נשבעים בפה מלא שהטריילר שלי הוא יצירת מופת מודרנית והטוב בתחרות ללא ספק, אלא מה?).
טוב, די למירמור…
הגיוני, האמת.
אני באמת לא יודע איזה מהטריילרים הוא שלך, אבל הדברים שלך נשמעים קצת כמו המחשבות שלי, לעתים קרובות, אחרי שסיימתי לכתוב משהו (בתמציתיות: "אוף, זה גרוע.
I Suck"). לפעמים רק אחרי שאתה חוזר למשהו שעשית אחרי כמה ימים/חודשים/שנים אתה מגלה שבעצם זה היה בכלל לא רע.
אפרופו שופטים, יוזם התחרות ויו"ר חבר השופטים הוא דני לרנר, שהוא לא רק עורך HOT Prime (כלומר, בחודשים הספורים שנותרו לערוץ הזה להתקיים) אלא גם הבמאי של 'ימים קפואים', ולכן מהווה דוגמה מצוינת למה שאפשר לעשות ב-10,000 דולר.
מה קרה ל-HOT PRIME?
מהפך
חברת HOT הוציאה למכרז מחודש את הפעלת כל ערוצי הסרטים שלה (דרמה, פאן, אקשן ופריים). יסמין TV, המפעילה הנוכחית של הערוצים האלה, פרשה מהמכרז בגלל תנאים כספיים בלתי אפשריים, לטענתה. לכן מינואר 2008 תפעיל את הערוצים האלה חברה אחרת. אולי הם ישמרו על שמות הערוצים, אולי לא, אבל בכל מקרה צפוי שינוי.
היה מכרז
חברת יסמין TV שמפעילה כרגע את ערוצי הסרטים של HOT, פרשה מהמכרז ותוחלף בידי חברת דורי/ספייק שזכתה. אני לא יודע מה זה אומר לגבי המותג HOT Prime, אבל המפעילים של הערוצים יוחלפו.
יאיר רוה כתב על התנהלות המכרז ועל האפשרות שיסמין פרשו כדי להתמקד יותר בהפקת סרטים.
http://cinemascope.co.il/?cat=71&paged=2
http://cinemascope.co.il/?p=570
http://cinemascope.co.il/?p=629
http://cinemascope.co.il/?p=632
הגיוני, האמת.
למרות שגם לי היה חלק בתחרות (עוזר במאי לאחד הטריילרים), אני לא יכול לנחש מי הוא הבלתי נסלח, וטוב שכך, כמו שהוא אמר והדג הסכים.
לגבי הטריילרים – טרם צפיתי בכולם ומבלי להתוודות באיזה מהם היה לי חלק אני יכול למסור חלק מהחוויות שלי.
כלבת – אהבתי את הצילום והרעיון של הטריילר, אך ממש לא את עניין הסרט שאמור לצאת ממנו, אמנם שמעתי את היוצר והבנתי את המשמעות מאחורי הטריילר והרקע, אך עדיין, סרט איין.
אדם וחלום – כמעט הטריילר האהוב עליי (חוץ מזה שהשתתפתי בו) אך חולה במחלה שהדג ציין – טריילר מעניין שנראה מצויין אך בשורה התחתונה לא יודע אם ארוץ לביוגרפיה היסטורית שמצולמת כמו סין סיטי או כל טכנולוגיית מסך ירוק אחרת.
ההוא עם ליאור אשכנזי – לא חיבבתי במיוחד, נושא טחון עד דק ולא ממש מובן הייחוד המסויים של הסרט הזה בזאנר (נעלם לי החבר/שכן/כלב/בעל/תוכי ואף אחד לא מאמין לי).
אפילה – הטריילר הכי טריילרי מכולם לדעתי, הכי אמריקאי והכי מגרה, כלומר מסתיר ומגלה בו זמנית. הוא אמנם לוקה בנדושות מסויימת ודמיון מיידי לאבודים כביכול (עם פן ישראלי – נסו לדמיין את מרקם האוכלוסין שיכול להינעל במקלט רנדומלי בארץ), אבל הוא גם בין היתר הסרט הכי קל להפקה מיידית שיכול להצליח כסרט ארוך בישראל.
אני לא זוכר שמות – הסרט עם הבחורה שנעלמת (סרט של בנימין), גם הוא נראה כמו עוד סרט אמריקאי, ואם היה ניסיון לתת פן ישראלי חתרני תיאורטי אז הוא הלך לאיבוד בתוך עריכה לא משהו שהוציאה לא הרבה מהשחקנים ומקצב הסרט.
הסרט עם החייזרים – בדיוק מה שאמרו, תרגיל מגניב לחלוטין באפטר שיכול לזכות בתחרויות של סרטים קצרים, אבל הוא לעולם לא יחזיק סרט שלם.
לגבי שאר הטריילרים – אגיב עליהם אחר שאצפה בהם לעומק.
אני לא יודע מה יהיו שיקולי הוועדה, אבל לדעתי הם צריכים להיות העניין שהטריילר מעורר לגבי סרט באורך מלא על פי העקרונות שהוא הציג אך באותה מידה הוא צריך להתייחס לפן החומרני של אפשריות העשייה, עשרת אלפים דולר לא מספיקים לאף סרט כאן (עם כל הכבוד לימים קפואים) והכסף ייועד לפיתוח תסריט ארוך שיוכל להיות מופק בטווח קצר יחסי תובעלות נמוכה משמעותית (תמיכת הוט בלבד למשל לא יכולה לעבור את ה200 אלף דולר בלחץ), כלומר קלות ההפקה היחסית צריכה להיות שיקול מרכזי לא פחות.
מבחינה סובייקטיבית לגמרי אני יכול להגיד שהטריילר אליו אני מקושר הוא כנראה הקל ביותר להפקה מכולם, אמנם הוצאנו (כלומר הבמאי הוציא) לא מעט כסף רק על הפקת הטריילר אך לסרט ארוך ההבדל לא צריך להיות קיצוני ולכן אין סיבה או בעיה להפיק אותו בהתראה קצרה (השערה גסה שלי – בין 50 למאה אלף דולר והסרט מוכן).
לסיכום, זו תחרות מגניבה ששנה הבאה אשתתף בה אישית, היא מראה שיש מספיק רעיונות לקולנוע שונה גם בארץ ולא רק סרטי ה"איכות" שלנו, הגיע הזמן שנוכל לראות טריילר לסרט ישראלי ונדע מייד שאת זה אנחנו רואים בקולנוע עוד שנה. הסרטים בתחרות הראו בעיקר את גיון הזאנרים שמעניינים אותנו, כלומר הצעירים והנועזים, עם אסתטיקה ותמטיקה שונה מזו של הסרטים הסטנדרטיים אך גם מציעים פופולריות וקליעה לטעם רחב לפחות כמוהם. הגיע הזמן שניצור קולנוע בשבילנו, לתפוס קצת מנתח השוק האמריקאי עם הפקות זולות שנראות מעולה בזכות הטכנולוגיה של היום, בלא שנצטרך לסמוך על הקרנות הגדולות שמנסות לרצות את שוכני הסינמטקים, ובמקביל את הקהל האמיתי של הקולנוע הישראלי בארץ – אלו שלא רצים לזה האמריקאי (וכמה כאלה באמת יש, תסתכלו בניתוח הצופים בקולנוע ישראלי לאורך שנים ורוחב סרטים ותגלו).
אני גם הייתי רוצה לעשות סרטי קרנות וסינמטקים, אך רק בשבילי ובשביל האמנות והיצירה שלי. בשביל הכיף, אהבת הקהל והעברת מסרים שאני מאמין בהם בצורה נעימה וכיפית – בשביל זה אני רוצה את הסרטים שנמצאים מאחורי הטריילרים.
נ.ב.
כל מי שמכיר אותי יודע לאיזה טריילר אני משתייך לכן אני אולי יורה לעצמי ברגל בקרב מכריי, אבל אני מקווה שיצאתי בסדר מבחינת כל השאר.
בהצלחה לכולם והלוואי שנזכה.
הגיוני, האמת.
ניקלס,
אני נוטה לא להסכים איתך. באופן כללי – קלות הפקה של סרט אינה צריכה להיות הגורם המכריע ביצירתו. ספציפית לגבי 'אפילה', לטעמי הייתה מורגשת מאוד החשיבות המוגזמת שניתנה לאספקט זה, וזאת על חשבון הסיפור (נראה שהסיפור נבע מתוך הכרח הפקתי, ולא להפך). אני גם לא חושב שהקהל הישראלי יימשך לסרט כזה. למה לראות סרט ישראלי על אנשים שצועקים במקלט אם אפשר לראות סרט אמריקאי (שעשוי יותר טוב) על אנשים שצועקים בכל מיני מקומות, שאותו הסרט הישראלי ניסה לחקות מלכתחילה? אני אשמח לראות שהתחרות מגבה קול ייחודי במקום.
אגב, המספרים שציינת לא הגיוניים. נכון שיש לוקיישן אחד, אבל רק על עלויות שכר וחומרים תעבור סכום כפול מכך (ראה עלות ממוצעת לפיצ'ר ישראלי)
הגיוני, האמת.
אני לא בקיא במניעים של כל הפקת טריילר.
אפילה ספציפית אני יודע שהוא דווקא הלך הפוך – קודם היה תסריט ובעקבות התחרות הופק טריילר, ככה גם היה עם סחלב חם שעבר כבר כמה קרנות שדחו אותו.
כל הבמאים נדרשו למסור סינופסיס לסרט באורך מלא שעליו מתבסס הטריילר, ככה שלכולם היה סיפור שלם.
כל ביט בטריילר של אפילה הוא חלק מהסרט השלם, נכון שדלות הפקתו כביכול נראית כאילו המטרה היחידה הייתה לחסוך בהפקה, אבל כל טריילר הושקע בעלות לא קטנה (אני יודע על סכומים בין 1000 ל5000 ש"ח).
טריילרים אחרים גם הם חטאו בלקלוע לטעם הוועדה וביכולת ליצור סרט שלם בעלות הפקה מינימלית. אדם וחלום אמנם כולו במסך ירוק אך גם זה אומר המון שעות עריכה וכסף גדול.
בסופו של דבר הטריילרים דרשו יצירתיות קיצונית מצד היוצרים שלהם ואני מקווה שכל אחד מהם יזכה לנסות לעשות סרט ארוך מהרעיון שלו, גם אם בהפקה עצמית.
לגבי עלות של סרט עצמאי –
בהנחה שיש 20 אנשי צוות כולל שחקנים, כולם עובדים בשכר מינימום אם בכלל אז העלות ליום היא בערך 5000 דולר (2000דולר ל4 שחקנים ליום, 1000 דולר על ציוד, 300 דולר על אוכל ו1700 דולר לצוות). ביום צילום ניתן לצלם כ-5 דקות סרט ככה שדרושים כ20 ימי צילום. כלומר בערך ל100000 דולר להפקה כולה מבלי להתחשב במתנדבים וחיסכון ישראלי שידוע שיכול להוריד כ25 אחוז מהסכום.
(הכוונה היא לסרט מצלום בוידאו)
הכל השערה כמובן, אבל הסכומים הם לא בשמיים.
סרט ישראלי "מקצועי" עולה בין 600000 דולר ל3 מיליון.
היי, למה שהאמריקאי יהיה טוב יותר?
הגיוני, האמת.
תיקונון. לא 10,000 דולר. יותר כמו 70,000 (עד לעותק הקרנה סופי) ולא ברור אם כולל יחצנות או לא
לא אמרתי ש-10,000 דולר היה התקציב של כל הסרט.
וכי למה שנמחק?
חופר לי בור? זה לא מרמז על בורות?
ורק רציתי להגיד, שהסרט, הצילום והעלילה היו נפלאים.
תודה רבה
רק שאני לא הבמאי של "בורות".
ועכשיו, במטוטא ממך, די עם משחק הניחושים.
תודה רבה
לא משנה, רוב הטריילרים היו טובים…
עוף טופיק
זוכרים את הסקר ההוא פעם?
http://www.destructoid.com/minesweeper-the-movie-37770.phtml
איזה כיף לגלות
שחלק נכבד מהטריילרים משתייכים לז'אנרי המתח והאימה: אפלה, בורות, כלבת, מורעלים, וגם שניים פחות "מקצועיים": תשעה בספטמבר וראף קאט.
תמיד תמהתי על המונח "סרט ישראלי", כאילו מדובר בז'אנר בפני עצמו, שמשמעותו מלודרמה מקומית עם קונפליקטים מקומיים. ואז הגיע דני לרנר (שמפיק את הפרוייקט הזה למיטב הבנתי), ואולי יהיו לנו עוד כמה סרטי מתח או אימה כחול-לבן.
ואחרי שאמרתי את כל זה, הצבעתי לסחלב חם![](/static/emo/blush.gif)
מש''א
עם כל חיבתי לסרטי מתח ואימה, כשעצרתי לחשוב איזה סרט (לו היה) הייתי רואה, זה היה דווקא סחלב חם. ההומור והדמויות אמנם לא מקוריים במיוחד (מלבד ההקשר להגדה), אבל המשחק מצוין (במיוחד של זה שאינו יודע לשאול, אגב
).
לשאר הטריילרים (אלו שאהבתי):
כלבת – "28 ימים אחרי" – הצילום נראה מהוקצע (התמקדות תמוהה באחוריה של הבלונדינית?), אבל כפי שרד פיש ציין, לא ממש ברור על מה הסרט (זומבים חולי כלבת?)
מעלייך – טוב, אבל הרעיון בנאלי.
מורעלים – סיפור הרקע מיותר, כי לפחות באופן ההצגה הנוכחי שלו הוא לא ברור (אי אפשר סתם להתחיל להרוג מילואימניקים?). למרות הרעיון המעניין, הביצוע לא תפס אותי (ודווקא הייתי שמחה לראות סרט פעולה במדים ירוקים).
אפלה – טריילר מצוין, רעיון פשוט, טוב ומאפשר הזדהות מיידית של הצופים. בסופו של דבר פשוט אהבתי קצת יותר את הסחלב, אולי מחשש שהסרט שייצא מאפלה לא יעמוד ברמת הציפיות שהטריילר יוצר.
איזה כיף לגלות
לא אהבתי את ראף קאט. הזכיר לי איכשהו את אפקט הפרפר. וגם הרעיון היה די גרוע.
לי דווקא הוא הזכיר את 'רעש לבן'
ולו בגלל שהוא גנב ממנו כל דבר אפשרי שניתן לדחוס לטריילר, ואז הוסיף לו היבט ישראלי קונספירטיבי.
לא שזה בהכרח רע, דווקא אהבתי את רעש לבן. אבל המשחק והעלילה כל כך תלושים שלא יכולתי להעריך את המחווה.
ולי הוא דווקא הזכיר את ''פיי''
או יותר נכון, העתיק אחד לאחד את סצינת הראי מסרטו של דארן ארונופסקי.
ואם הובנתי לא נכון קצת למעלה מכאן – בהחלט פחות חיבבתי אותו מבין כל הטריילרים שציינתי.
ישבתי, וראיתי,
ואז ראיתי את מאחורי הקלעים וגיליתי שכיאה לארץ קטנה אני מכירה מישהו מהיוצרים, ובסך הכל היה כיף.
אמנם "סחלב חם" ו"כלבת" הם יותר טיזרים מטריילרים, ויותר מרמזים על אווירה של סרט מאשר על במה הוא עוסק, לדעתי, אבל שניהם מוצלחים מאוד. ההתלבטות הגדולה שלי, אבל, היא "מעליי?" (או מעליך – אני לא זוכרת איך קראו לו בדיוק): מצד אחד, רעיון קלישאי, כתוביות מעצבנות, ולפחות משפט אחד די נוראי של האכלה בכפית ("את ריקה מבפנים!"). מצד שני, צילום מהמם – איכות, תנועות מצלמה וזוויות צילום שתפסו אותי לחלוטין, ועשו לי הרגשה של סרט אמיתי מאחורי כל זה, וכזה שאולי אני אפילו אהנה בו. נראה לי שהייתי רוצה לראות מה היוצרים שלו יכולים לעשות בסרט מלא, אולי עם קצת עזרה בכתיבה ועריכה…
ואולי גם...
לאחר שקראתי את ההתכתבות כולה אני לא יכולה שלא לתהות מי יזכה. על הטריילרים:
כלבת- יש בו משהו מקורי, ש בו משהו שמנס לנתק מגופו של הסרט העתידי במודע ואולי בגלל זה הייתה לי הרגשה שהוא עשוי מדי, שאין דמויות, שהעשייה שכלתנית מדי (אם יש דבר כזה)ושבעצם אין לי מושג על מה הסרט
סחלב חם- מצחיק, מהנה, כל ארבעת החבר'ה האלה משעשעים אבל- לא מעניין אותי לראות סרט בדיוק על מה שמקיף אותי ביומיום. את האחווה הגברית מספקת הסדרה "הפמליה" כבר שלוש וקצת עונות…
אפלה- קשה לי להגיב קצת כי קחתי בו חלק. אני חושבת שיש צדק בנוגע לאותה סכמתיות אבל- אני חושבת שיש לזה ערך. אינספור פעמים פעמים יצא לי לראות טריילר לסרט ישראלי וכמעט נרדמתי באמצע. חוץ מזה ניתן להגיד שבהתאם לז'אנר אף אחד מהסרטים לא יצא מתוך המבנה הקלאסי שלו.
בורות- עם יד על הלב- אחד מהפחות חביבים עלי. נראה כמו ניסיון מאולץ לעשות מותחן עם שרלוט רמפלינג. תוך כדי הצפייה כבר חשבתי על כל האופציות האפשריות לסיומו של הסר ואיבדתי עניין
מעלייך- אין על דמידוב, אין על איתי טיראן ואי אפשר שלא להתלהב משוטים מסוימים. אבל דבר אחד שהרגשתי שחסר שם הוא אחידות. חלק מצולם נפלא וחלק לא חלק משוחק מצוין וחלק-לא. אז לא לגמרי האמנתי.
אדם וחלום- נראה מעניין, אמיץ ללכת בכיוון של דרמה, שהיא תקופתית, על פרסונה כל כך מדוברת בשיעורי ההיסטוריה, בתחרות בה באמת הז'אנר השולט הוא מתח.
הזה על תיבת נוח- סורי, לא חומר לסרט באורך מלא בביצוע מסוג זה. אולי מערכון כחלק מסבא טוביה… סתם, היו קטעים משעשעים. וטיימינג לא משהו- הסרט החדש האמריקאי על נוח נראה לי קצת קשור בנושא, אמנם מזווית אחרת.
9/9- אין קצב… הכל איטי מדי. אבל- אני מודה, אני סקרנית
ראף קאט- נראה בהול, נראה מחופף, יכל להיות הרבה יותר טוב. הבעיה הגדולה של טריילר זה לעניות דעתי היא הקאסטינג
את שטיגליץ לא ראיתי
משפחה בהקיץ- לא התחברתי
אני לא זוכרת כרגע אילו עוד יש- אבל זה כנראה אומר את הכל…
תחרות מגניבה, אין ספק. ובו נקווה שכולם יצאו מרווחים כי בסה"כ זו לא משימה פשוטה לעשות טריילר טוב לסרט שעוד לא כתוב.
אגב- אחלה אתר. טוב לדעת שאתם כאן…
כל טוב:)
אם מישהו מוצא עוד טריילר מהתחרות ברשת, שיוסיף פה
...ויעזור להם לעבור על תקנון התחרות
וככה אולי לגרום לפסילתם?!
אני מבטיח שאם אקבל אישור ולו קל שבקלים, אעלה מיד את הסרט בו אני מעורב לכל אתר אפשרי ואשתמש בשם שלי כדי להפיץ אותו כמה שיותר. אבל עד אז אני נאלץ לדבוק בתקנון התחרות (טוב נו, הבמאי מאלץ אותי, לי יש הרבה פחות מצפון).
עוד משהו שכדאי לדעת –
הטריילר הזוכה ייבחר אך ורק ע"י ועדה מקצועית בראשותו של דני לרנר. הקהל בבית יכול להצביע אמנם בהוט אינטראקטיב אך זה ישפיע רק על פרס חביב הקהל נטול הערך (מלבד זה המנחם) ועל הסיכוי של המצביע לזכות בפרסים כלשהם.
אני אולי לא יכול לפרסם את הטריילר לו עזרתי אך מה רע בקצת פרסום עצמי? הסרטים שיצרתי באוניברסיטה נמצאים כולם בפליקס. סרט הוועדה שלי כבר אוזכר פה מתישהו וסרט נוסף שם (חשופה) אף זכה ב"פליקס הזהב" ההזוי שלפחות הכניס לי אלפיה כפרס.
http://www.flix.co.il/tapuz/myPage.asp?id=1763114
אשמח לתגובות, שם או כאן.
ניחוח של סטודנטיאליות
אני חייב להתחיל בעובדה שלא את הכל ראיתי, אבל…
חוזרת התחושה של אין כסף, אין אמצעים ועוד כל מיני בכיות.
אש נכון אין כסף וכו'. אבל "אפילה" ו"שטיינגלץחעמחעי" נראים כמו תרגיל כניסה לצלאל שלא ממש צלח.
מה רע בטריילר (שלא נכלל בתחרות) מלפני כמה שנים של "מומו". זה שהוזכר למעלה…
מי שראה את הטריילר לחדשים של ג'י. ג'י. אברמס (זה בלי השם) ושל גונדרי (שנראה כמו אסופת סרטי YOUTUBE) יכול להבין שאפשר לחשוב ולפתור בעיות בעוד שעה חשיבה… ועוד אחת לא חייבים אפקטים.
בנוסף… קצת אבל קצת אסטטיקה
אז עוד שעה של חשיבה
תאפשר לך לעשות פיצוצים ענקיים ולכרות את הראש של פסל החרות?
אגב, זה שהטריילרים הם סטודנטיאליים כנראה קשור לזה שהאנשים שעשו אותם הם סטודנטים.
אז עוד שעה של חשיבה
לא כולם סטונטים… אולי כולם היו צריכים אוניברסיטה אבל…
ובכלל איך זה שיש כל כך הרבה אימה ב-14 טריילרים האם ישנה יד מכוונת?
אז עוד שעה של חשיבה
ועוד גילוי נאות:
אם כבר מבקשים מיוצרים ליצור ללא כסף, לקבל מהם את כל הזכויות ואפילו לא לקדם את היצירות שלהם בתחרות (YOUTUBE), אז לפחות תכריזו על העובדה שזאת חברה מסחרית המקדמת ע"י כך את עניינה.
שלא כמו סלקום שעשתה את אותו דבר בפרוייקט ה"48 שעות" שבו אף חוייבו היוצרים להכניס פרסום סמוי ("בקרוב יקרה לך משהו טוב")
הידד ל-HOT :)
''בקרוב יקרה לך משהו טוב'' הוא סלוגן של סלקום?
''בקרוב יקרה לך משהו טוב'' הוא סלוגן של סלקום?
לא, זה "משהו קטן וטוב". בקרוב יקרה לך משהו טוב הוא סרט עם אסי דיין וטינקרבל.
''משהו קטן וטוב'' היה שיר של משינה
במשך שתי שניות (עד שסלקום הפכו אותו לסלוגן ההטבות שלהם). אני עוד זוכר את הימים שהצבע הסגול היה חופשי.
בקיצור,
לא היתה שום פרסומת סמויה של סלקום בתחרות 48 שעות. סתם תאורית קונספירציה מטופשת.
כולם סטודנטים!
זוהי הגדרה מחייבת של התחרות.
כל במאי של טריילר הוא סטודנט פעיל באוניברסיטת ת"א.
ניחוח נפלא של סטודנטיאליות
אוף!
היתה לי תגובה ארוכה מאוד ומפורטת מאוד (כמו שאני אוהב) לגבי דבריו הנבובים לדעתי של ידידי המלומד.
אבל… האתר נפל לכמה רגעים ככל הנראה (כששאר האתרים פעלו נפלא) ותגובתי אבדה לעולמים.
אז אין לי כוח לרשום שוב אז בקצרה רק אגיד – שטויות!
אני יכול לדבר רק בשם עצמי והטריילר עליו עבדתי, ואני מדבר על חודשים של כתיבה וחשיבה על תסריט, שבועות של תכנון מוקפד ושבועיים של עבודה מעשית מאוד על טריילר מוקפד מאוד. אז לא היינו צריכים עוד שעה של חשיבה, מה שאנחנו כן צריכים הם כמה רגעים של הגינות ואחווה – אפשר לעשות דברים יפים טובים וחכמים גם בארץ, ברמות שלא מביישות גם טריילרים מקצועיים ברמה כלשהי.
ולגבי "קצת אסתטיקה" – אנא חזור לפינה הקטנה בעולם שלך בה טריילרים כמו כלבת, אדם וחלום, אפלה ואחרים אינם מספיק אסתטיים בשבילך… ואני מתכוון לכך בידידות :)
סלקום וחברות אחרות...
צר לי אך כל פרוייקט "48 שעות" שייך בטאבו (קצת הגזמה אבל לא נורא) לסלקום. שאף בקטן מאד החדירה את הלוגו שלה לכל מקום שם. איפה פורסמו כל הסרטים (חוץ מבסינמטק)? מי מרוויח כסף מהורדות שלהם?
ולגבי הטריילרים אני מאמין שחבויים שם כמה טריילרים טובים. למשל "גזזת" – נדוש אך עשוי עפ"י כללי הז'אנר (של טרנטינו)
ובכל זאת, לא היתה בסרטים פרסומת סמויה.
לגבי גזזת
היי תודה
הוא לא בתחרות :)
וזה "נקמת ילדי הגזזת"
יותר טוב מגזזת תאמין לי שברתי את הראש עם השם גזזת לא אומר כלום לאף אחד.
ולמה טרנטינו ?
אתה צריך להתחיל מהיצ'קוק
הוא עשה את הסלאשר הראשון – פסיכו.
טרנטינו בסך הכל מצטט .
כתבה במעריב
התפרסמה היום (שישי) כתבה על 'מת לראות' עם ביקורת שפחות או יותר שחטה את כל הטריילרים (מלבד 'אדם וחלום' ו'אפילה' שזכו לסופרלטיבים מוגזמים לדעתי).
מישהו קרא? אתם לא חושבים שהכתב קצת הגזים?
לא ראיתי. מי כתב?
לא ראיתי. מי כתב?
אייל לוי, מוסף פרומו (כמה קולע).
מי זכה בסוף?
הזוכה נבחר אך טרם הוכרז.
נכון לכרגע עוד אין תאריך רשמי להכרזה, אז תצטרך לחכות עוד קצת בסבלנות עד שתיענה.
הזוכה נבחר אך טרם הוכרז.
מדוע אין פרסום – סוף אוגוסט נגמר ? – אולי שניים זכו ?
את השאלות האלה עדיף להפנות ל''הוט'',
או לחברת "יסמין", שארגנה את התחרות בפועל.
את השאלות האלה עדיף להפנות ל''הוט'',
הזוכה בגדול הוא "אפלה"
כל הכבוד – עוז
באמת כל הכבוד עוז!