הלהקה הבידיונית הגדולה מכולן:
215 | האחים בלוז |
93 | ספיינל טאפ |
42 | סייחי פרא, מסע הכזבים של ביל וטד |
43 | הקומיטמנטס |
36 | הוונדרס, מה שאת עושה לי |
66 | סטילווטר, כמעט מפורסמים |
29 | הדוויג והשארית העצבנית |
36 | ג'וזי והפוסיקאטס |
13 | הדרימטס, נערות החלומות |
29 | פופ, מילים ולחן |
מספר מצביעים: 602
אהרו''כ (:
האחים בלוז, לגמרי. זה אחד הסרטים המוזיקליים האהובים עליי ביותר- והפסקול שלו ענק.
וחוצמזה, "I Hate Ilinoy Nazies" זה ציטוט כה מבריק…
יופי של סקר!
אני מניח שלא חסרים אש"כים, אבל אני אציין רק אחד – סטיל קרייזי.
מדובר בסרט חמוד מאוד, משופע במבטא בריטי ושכולל הופעה מוצלחת של ביל ניי. הבעיה העיקרית שלו היא שאפילו בסקר שהיה מוגבל ללהקות רוק בידיוניות משנות השבעים הוא לא היה לוקח את הבכורה, בשל נוכחות מועמד ראוי בהרבה.
אש"כ נוסף שקפץ לראש ברגע האחרון (נשמע מאוד אקרובטי, לא?): סטיל דרגון – הלהקה מרוקסטאר. יכול להיות שהיה שווה לעשות סקר שיוגבל רק ללהקות רוק בידיוניות?
הסרטים של ''סטיל דרגון'' ו''סטיל קרייזי''
לא הוקרנו בארץ, מה שהופך אותן ללהקות די אלמוניות. יש למפיצים משהו נגד להקות ששמן מתחיל ב"סטיל". לא, רגע, יש את "סטילווטר". המממ.
מה עוד שללהקה בסטיל קרייזי
קוראים סטריינג' פרוט. טוב, ספיינל טאפ בכל מקרה טובה בהרבה משתיהן.
אגב, למרות שבחרתי בספיינל טאפ, אין ספק שמתוך כל הסרטים לעיל, הסצינה האהובה עלי היא מכמעט מפורסמים:
http://www.youtube.com/watch?v=7Qn3tel9FWU
''סטיל קרייזי'' כן הוקרן בארץ בקולנוע
אולי הוא לא שרד הרבה שבועות אבל אני זוכר שהוא הוקרן בקולנוע. הוא ישודר במאי ביס.
בזה הרגע עברתי להוט
וזה אמור להזיז לי באיזו צורה?
שכל אחד יעשה מה שטוב לו.
וזה אמור לרמוז לך
שגולשים שקוראים את האתר מעדיפים אותו נקי מהודעות יחצ"ניות מסוג זה.
וזה אמור לרמוז לך
הוא בסך הכל הודיע שזה יהיה, הוא ממש לא אמר "תעברו ליס!" זו לא הודעה יחצ"נית
''תעברו ליס'' - הנעה לפעולה.
לעומת זאת, הכרזות כמו "בחודש הבא בספייסס: סדנת בישול דגים", או "התאחדות הסטודנטים מכריזה על החרפת השביתה בחול המועד פסח" הם דוגמה להודעות יחצ"ניות מטעם הגופים הנ"ל, שמספרים מה יהיה אצלהם (ובעקיפין מקווים שזה יגרום להנעה לפעולה או להכרת שם המותג).
וואו כמה שאתה קטנוני בצורה מחרידה.
אני מאוד מאוד בספק שאסף באמת ניסה לפרסם את יס ולגרום לנו לעבור אליה, ולדעתי זה אפילו מזיז לו את האש"כ אם נעבור או לא.
זאת פשוט החברה שבה הוא עובד, וכתוצאה מזה יש לו מידע קצת פנימי, שהוא, מתוך טוב ליבו, חולק איתנו, ולי אישית זה נורא עוזר.
לא נאה לך? אל תקרא.
אני רק ניטפוק: אני לא רואה איך במקרה הזה
אפשר היה להתחמק מהמידע לגבי לוח השידורים, כיוון שעיקר התגובה של אסף דיברה על הסרט בצורה עניינית (זה שככל הנראה הוא כן הוקרן בקולנוע). זה לא שהתגובה שלו הגיעה עם כתובית "זהירות, תגובה זו מכילה מידע לגבי הקרנת סרטים ביס".
באופן כללי, שמתי לב שהתגובה "לא נאה לך – אל תקרא" עולה כתשובה כביכול-ניצחת להרבה ויכוחים. אם לא אכפת לך (ולכם), זו תשובה מפגרת. במרבית המקרים אין דרך לדעת לפני פתיחת המתמשכים איזו תגובה זו עומדת להיות ומה יהיה כתוב בה. כלומר, כמעט תמיד אין דרך לדעת שזה לא מעניין – או מעצבן – עד שמאוחר מדי.
(יש לי עוד מה להגיד אבל אחסוך את זה מכם בשלב זה).
אני רק עוד ניטפוק:
אסף הוא לא עובד "יס" היחידי שגולש ב'עין הדג'. בוא נגיד שככל הידוע לי, כדי לספור אותם צריך יותר מאצבעות יד אחת, תסיק מזה מה שתסיק.
הו, לו רק היית מודעת להומור הפנימי שהיה בתגובתי
אוקיי...
אז אולי טעיתי בשורה האחרונה שלי, והיא לא הייתה צריכה להיכתב.
אבל זה לא משנה את העובדה שאני חושב שהאמירה שמה שאסף כתב נכתב לצורך פרסום, היא קטנונית ופארנואידת.
כמה עצוב, אני מובכת בשבילך
אני באמת מקווה שזו הייתה הצהרה שבסופה אמור היה לבוא אמוטיקון שנשמט או משהו. כי אחרת… פשוט אין לי מילים…
איך שכחתם את..
ספארקל מושן?!
האחים בלוז גדולים מהחיים, אבל יש בעיה קלה:
זו לא היתה להקה בדיונית, אלא אמיתית לחלוטין. היו לה סיבובי הופעות אמיתיים לחלוטין והיא הוציאה אלבום אמיתי לחלוטין,A Briefcase Full of Blues, לפני הפקת הסרט (זה אלבום שהוקלט בהופעה חיה והוא מצוין, אגב). האלבום המוכר והמפורסם שלהם הוא פס הקול של הסרט, והוא הגיע לאחר מכן, כמובן. היה גם אלבום שלישי, Made in America. בקיצור – הסרט בדיוני, אבל הלהקה ממש לא.
כמה מהלהקות הפכו לפחות בידיוניות עם הזמן.
גם ספיינל טאפ והקומיטמנטס הוציאו אלבומים אמיתיים, ואאל"ט (לגבי הקומיטמנטס) גם יצאו להופעות.
האחים בלוז עוד קיימים, בערך
המבקרים בפארק של אולפני יוניברסל יכולים לראות את החיקוי הנוכחי של הלהקה, מופיעים גם עם שירים שלא נכנסו לסרט. אין להם את החשמל של דן אקרויד וג'ון בלושי, אבל לפחות הם מסתובבים ברחבי הפארק בבלוזמוביל ומודיעים ברמקול על ההופעה הקרובה.
החשמל הזה שיכול להיווצר רק בין שני מבצעים שמכירים זה את זה כמו אחים, הוא הסיבה שהאחים בלוז הוא הסרט המוזיקלי האהוב עלי בכל הזמנים.
האחים בלוז עוד קיימים, בערך
הם קיימים, לא בערך; הייתי בהופעה שלהם בחיפה לפני כמה שנים. ללא אקרויד ובלושי, אבל עם מאט "גיטר" מרפי, וגם (אאל"ט) ווילי הול וסטיב קרופר, שהופיעו בסרט, והיו חלק מהלהקה עוד לפני הסרט. החבר'ה האלה הם מוזיקאים אמיתיים ומתפרנסים מהופעות של הלהקה.
כן, אבל האחים בלוז היו
לא-בדיוניים מתחילתם, זמן רב לפני שהיה בכלל סרט.
תלוי איך מסתכלים על זה.
נכון שהלהקה לא הומצאה בסרט, אבל היא הוקמה לצורך סדרת מערכונים ב-SNL, והונהגה על ידיד שתי דמויות בידיוניות.
תלוי איך מסתכלים על זה.
אז בדוק שוב. אני קראתי פעם שהם שרו ג'אז בשיקאגו בין הופעות סטאנדאפ, בתור האחים בלוז כולל התלבושות והגימיקים לא כולל הלהקה, עוד לפני שמצאו אותם ציידי הכשרונות של NBC. על הבמה הם עלובSNL כששבוע אחד היו צריכים אורח מוזיקלי בשלוף והם הציעו את המופע ה"ישן" שלהם. האחים בלוז אולי לא אחים, אבל הם לא יותר פיקטיביים מהאלטר-אגו הבימתי של הרזידנטס, קיס, ולהקות "מתחפשים" אחרות.
לעומתם, הבטלנים של דטנר וקושניר…. פיקטיביים למדי :-)
סוסי הפרא עוד ישלטו בעולם!!!
כבר בסרט הם מוכרזים כלהקה הטובה ביותר אי פעם! אז שאני לא אבחר בהם?
אחד הסרטים האהובים עלי כילד! ביל וטד לעולם יהיו הלהקה הגדולה מכולן!
וואו!
מש''א.
לך תדע איפה הייתי היום בלי ביל וטד.
הלהקה הכי טובה במערכת השמש!
סטאיישן!!!
אני אשמח
אם מישהו יזכיר לי את שם להקת הרוק בסרט של ברנדון פרייז'ר, אדם סנדלר וסטיב בושמי.
למרות שהם היו גרועים לחלוטין…
להקת רוק בדיונית שדווקא אהבתי הייתה "גלובל הרסי" עם אליסיה סילברסטון (כמדומני) ופיטר אוטול בתפקיד בעל אחוזה אנגלי.
שתיהן חסרו לי..
שם הלהקה הוא
The Lone Rangers. אבל אם הם שלושה, אז איך הם לבד? (תהייה שעלתה במהלך הסרט).
שם הלהקה הוא
צריכה להיות אחת מהקושיות של פסח.
והנה חשבתי
שעם כל ההערצה לאחים כהן מישהו יזכיר את נערי הקרקעית הבוצית לפני.
ועוד אש''כ אחד
בית הספר לרוק (שם מפגר, אבל להקה טובה).
מצטרפת לקריאה
ותוהה גם מה עם מאקסוול דימון והונוס בפרווה או הוויילד רטז. מאחורי שניהם היו סופר-גרופס שחבל שלא עשו גם דברים מחוץ לתחומי הסרט.
ואם כבר ג'ק בלאק
אז טניישס די, The greatest band on earth,
למרות שהסרט שלהם לא הוקרן בארץ ולכן הם כנראה נפסלים.
הא? יש להם סרט? חשבתי שהם רק הוציאו אלבום...
הייתה סדרה ב-HBO (לפני שהיה אלבום)
ולפני כמה חודשים יצא סרט, שלמרבה הצער לא הוקרן בישראל, אך השמועה אומרת שיש אותו עכשיו באוזן השלישית. http://imdb.com/title/tt0365830/
טניישס די היא להקה אמיתית
להקה ממש מחורבנת – אבל אמיתית.
על מה אתה מדבר?
זאת הלהקה הכי טובה בעולם!!!
(ובלי קשר – אם ג'ק בלאק היה שוקל פעם בחייו לעשות משהו רציני – יש לו אחלה קול והוא דווקא היה יכול להצליח ברצינות).
נכון
בקרוב הסקר:
הלהקה הבידיונית של ג'ק בלאק הגדולה מכולן.
תגובה לברווז גומי
א. אני מסכימה עם ברווז הגומי
ב. אני מדגישה שזה לא הברווז שאני תאומה שלו.
ואם כבר ג'ק בלאק
ומה בדיוק טוב בטניישס די?
להקה חרא, שהוציאו חרא של סרט, שמתאים יותר לרוקיסטי ברמצווה מאשר לג'ק בלאק (לא מרלון ברנדו, אבל בכל זאת…)
אגב, האחים בלוז שולתים!!!11, למרות שגם הייתה לי התלבטות עם הקומיטנמנטס המצוינים, שהיו צריכים להגיע למקום השני.
היר היר.
המנצחים האמיתיים של הסקר הזה.
תזכורת מחממת לב
איכשהו השיר על האיש השרוי בעצב מתמיד כל ימיו מצליח להעלות חיוך – גם בגלל הלחן המקפיץ, וגם בגלל הפרצופים של קלוני, טרטורו והאדם השלישי…
אש''כ
ואיחרתי בכמה דקות...
שאני אבין
איך זה יכול להיות שהקומיטמנטס נשארו בלי אף קול אחרי כל שאר הלהקות בסקר?! זאת להקה פיקטיבית שהשתלטה על הרדיו בשלב מסוים. היו להם מלא שירים מגניבים. הם מכרו המון דיסקים. מה קרה, הם נשכחו לגמרי?
הדיונים בסקר הזה מזכירים מאוד את אחת הכותרות ב-''השער האחורי''
שכתב עוזי וייל ל-"העיר":
"מה קורה היום עם איש הפיל? עשה סרט אחד גדול, וזהו…"
שאני אבין
נשכחו? מה פתאום!?
הממ… מי אלה
אישית התלבטתי מאוד
בינם לבין האחים בלוז. שניהם מתנגנים אצלי על המחשב מדי פעם עד עצם היום הזה.
האחים ניצחו, בקושי, רק בגלל שיותר כיף לרקוד לצליליהם. וכי הסרט הרבה יותר טוב, לא שדברים לא רלוונטים כאלה השפיעו על ההצבעה שלי :).
אני רק עכשיו גיליתי שהם פיקטיביים.
לא ידעתי על קיומו של הסרט.
יו, כל-כך אהבתי אותם.
*מעכלת*
כמעט הצבעתי להם
הבעיה שלהם היא ש"כמעט מפורסמים" הוא הסרט שאני הכי אוהב (*לא* הסרט הכי טוב שראיתי, אבל בהחלט האהוב עלי ביותר), ולכן סטילווטר קיבלו את הקול שלי, למרות שהם רחוקים מלהיות הלהקה הכי טובה בסקר. ככה זה – פרוטקציה.
האחים בלוז, גבירותי ורבותיי, הם להקה אמיתית
כן כן, הייתה להקה כזאת.
ההוכחה נמצאת בדיוק כאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Blues_Brothers
כן, הסרט מבוסס על הלהקה עצמה.
אז נכון שאני מסכים והם הכי מוצלחים, אבל אולי זה בגלל שהם לא להקה בדיונית XD
סטילווטר!1
כי זה הסרט שאני הכי אוהב בעולם!1
האמת שאני די מופתע
הייתי בטוח שספיינל טאפ יקחו את הסקר הזה בהליכה (ובצדק גמור אגב)
כנראה ש…
לא אין לי שום הסבר
לפעמים ההסבר הכי פשוט הוא הנכון
האחים בלוז הוא: א. סרט טוב. ו-ב. יותר מוכר מספיינל טאפ.
בעיקר ב
האחים בלוז הוא סרט הרבה יותר מוכר בארץ מספיינל טאפ. בעוד בארה"ב, נחשב ספיינל טאפ לאחד מסרטי הקאלט הגדולים בכל הזמנים*, ישראל שלחה פעם לאירוויזיון את הבטלנים, נחשפה לפרק של זהו זה בשם "האחים בוז" ובאופן כללי, הסרט שודר בטלויזיה הישראלית הרבה יותר פעמים.
זאת למרות שאני מסכים גם עם א, האחים בלוז הוא בעיני סרט הרבה יותר מוצלח מספיינל טאפ.
*בעוד המגזין אנטרטיינמנט וויקלי בחר בספיינל טאפ כסרט הפולחן הגדול בכל הזמנים, הסרט הנרכש ביותר בדויד בארץ הוא הנסיכה הקסומה, אולי סרט הקאלט הלא ישראלי הגדול בארץ. מעניין שאת שניהם ביים רוב ריינר.
+ הוא ביים גם את 'אני והחבר'ה'..
סרט קאלט לא פחות. הבחור גאון.
ל''אני והחבר'ה'' אין תואר רשמי,
אבל הוא בהחלט סרט אהוב למדי ולו רק בגלל הדיון בנושא גופי. ריינר ביים גם את "כשהארי פגש את סאלי", "מיזרי" ו"בחורים טובים", כולם זכו ללא מעט ציטוטים ביצירות מאוחרות יותר. זה גורם לי לתהות איך מאז 1992, רוב ריינר לא יצר אף סרט שנחשב ליותר מסביר.
שמע האחים בלוז הוא סרט חינני בהחלט
אבל הוא סוג של סרט נעורים מטופש (והדבר נאמר כמחמאה). משהו כמו בית החיות- מצחיק אבל אידוטי.
לעומת זאת ספיינל טאפ הוא פשוט סרט מבריק (וגם מצחיק בטירוף).
אין כאן השוואה אמיתית
ונניח שאתה צודק,
איך זה סותר את מה שאמרתי?
האמת שאני די מופתע
אולי כי הסקר הוא על הלהקה הגדולה מכולן, ולא על הסרט, וספיינל טאפ הלהקה הייתה די… גרועה. איש לא מנסה להכחיש זאת.
הסרט האהוב עלי והטוב בעיניי ברשימה הוא ספיינל טאפ, אבל הוא לא קיבל את קולי בגלל זה.
אין כמו
"הדוויג והשארית העצבנית".
אם ה"סוגי בוטם בויז" היו משתתפים בסקר אז אולי היתה לי התלבטות, אבל "הדוויג" תמיד יהיו מרגשים, מצחיקים, שנונים ומקצועיים יותר מכולם.
תגידו,
מישהו ראה את ההמשך ל"אחים בלוז" ורוצה להגיב?
ד"א, בלי ספק האחים בלוז, סרט לא פחות מגאוני.
תגידו,
המממ… הקאבר ל-Ghost Ridersמצויין (בניגוד ל'גוסט ריידר', בו הקאבר ל-Ghost Riders די מחורבן, אבל זה בהתאם לרמה של כל הסרט).
יש כמה שירים חביבים אבל ההומור לא מצחיק, המרדפים לא מרגשים והדמויות החדשות מעצבנות. אני אישית לא מעריץ כל כך גדול של המקור אבל עדיין חושב שהוא טוב פי 47.
אין מילים לתאר כמה הוא גרוע. הנה, תראה:
אין עליהם
טניישס די
אבל טניישס די הם אפילו לא קצת פיקטיביים.
והם מעולם לא היו.
אחיות הגורל מהארי פוטר!
לא יודעת אם כבר אמרו את זה, עוד לא קראתי את התגובות
הצבעתי לאחים בלוז,
למרות שזו לא בדיוק להקה פקטיבית. כי זו האופציה הטובה מאלה שבסקר.
(ואם היו 'הראטלס' – הייתי מצביע להם. אבל זה סרט טלוויזיה).
מישהו פה זוכר את
להקת "זיט רמדי" מהסדרה דגראסי ?
בודאי
היה להם רק שיר אחד, לא? כשראיתי את זה, עוד הייתי בתיכון, והייתי בטוח שה-something שהם מדברים עליו זה חייב להיות רק סקס..
לכלכת לגמרי
הרי הם צילמו קליפ שבו הם הזדקקו נואשות למכונית. איכשהו אני זוכר שהמצלמה היתה שייכת לבחורה אחת והמכונית לאקס שלה, והם היו צריכים ללכת בין הטיפות כדי ששניהם יסכימו לעזור להם.
עם זאת, השלישיה הנ"ל, ובייחוד ג'ואי ג'רמיה הזכור לטוב, בהחלט אף פעם לא ויתרו על בחורות/סקס, כך שבהחלט אפשר להבין זאת ככה.
זה נכון
שהאחים בלוז היו יותר מצחיקים בדרכם (בלי לספור, כמובן את 'האחים בלוז 2000') וזה נכון גם שספיינל טאפ היו נהדרים ומדוייקים בירידות על להקות פרוג למיניהן והקומיטמנטס היו להקה מוכשרת (בעיקר כי הם לא היו שחקנים אלא נגנים) אבל הספר היה יותר טוב.
ולמרות זאת, סטילווטר, כי האהבה למוסיקה של הבמאי והמשחק הטוב הוציאו את "לד זפלין הפיקטיביים" (מה שאולי צריך להוציא אותם מהסקר כי הם בעצם לא ממש להקה בדיונית) יותר טוב מכל סרט תיעודי שבאמת נעשה עליהם.
זה נכון
ספיינל טאפ לא ירדו על להקות פרוג
הם ירדו על להקות הרוק כבד הפומפוזיות של שנות ה 80
פרוג מטאל
ע"ע Iron butterfly.
הממממ?
איירון באטרפלי היו רוק פסעכודלי (קצת כבד מהממוצע לתקופה אבל בהחלט לא מטאל).
הבחירה הכי טוב ל'מקור' של ספיינאל טאפ היא כנראה בלאק סאבאת'- להקה פסיכודלית במקור שהייתה מאבות המטאל, נהגה לכתוב שירים אפלים וחסרי הומור עצמי על מיני כשפים ושדים, שסבלה ממצעד חברים מתחלפים בשנות ה-80 ושהייתה שנואה על המבקרים.
לפי הערות הבמאי ב-DVD
האחים אולמן השפיעו על עיצוב סטליווטר כמו לד-זפלין וגם לאיגלס הייתה השפעה (ולעוד מספר להקות עימם יצא קרואו לסיבובי הפעות). הם גם הבחירה שלי, גם בגלל שזה אחד מן הסרטים האהובים עלי וגם בגלל שיש להם כמה שירים טובים ואני מאזין מדי פעם לדיסק שלהם שצורף ל-DVD.
מה פירוש נערוות החלומות?
האם מדובר כאן בהצהרה סקסיסטית סמויה של עורכי האתר, לפיה כל מה שיש לנערות להציע הוא ערוותיהן?
לא, זה כמו נעירוווות חמור.
תוקן, תודה.
אני כמעט מתבייש לספר
אבל הדבר הראשון שעשיתי אחרי שראיתי את "כמעט מפורסמים", היה לרוץ לטאואר רקורדס ולשאול אם יש להם אלבומים של סטילווטר…
אם הלהקה הגדולה בכל הזמנים היא הביטלס אז אין סיבה שהלהקה הבדיונית הגדולה לא תהיה ה RUTLES
מה עוד ששני המובילים כרגע הם ספיינל טפ ששאל את כל הרעיון מהראטלס והאחים בלוז שבו מככבים בלושי ואקרויד שמופיעים בתפקידים קטנים בראטלס.
מדובר בשילוב של מונטי פייתון וסאטרדי נייט לייב עם שירים מגניבים ובהשתתפות של אריק איידל, מייקל פאלין, ג'ורג' האריסון, בלושי, אקרויד, ביל מוריי, מיק ג'אגר, פול סיימון, גילדה ראדנר ועוד
http://www.youtube.com/watch?v=YViPPlvR1kQ
וראה גם פה:
כתבה מספר 3723
אבל הם לא היו סרט, הם היו סרט טלוויזיה.
ואם הלהקה הגדולה בכל הזמנים היא לא הביטלס ?
ואם הלהקה הגדולה בכל הזמנים היא לא הביטלס ?
אז העולם יתהפך על הראש, מסתבר. היא ממש לא, אגב.
רגע
פופ מ"מילים ולחן" היא ה"זאב רווח"?
נעלבתי
לא בכל סקר יש זאב רווח.
הסרטים ברשימה מסודרים בסדר כרונולוגי, כך ש'מילים ולחן' הוא פשוט הסרט החדש ביותר.
וחוץ מזה פופ שולתת!
קשה להגיד את זה
כששישה ימים אחרי שראית את הסרט שיר הנושא שלו לא זז לך מהראש.
מצד שני, אולי דווקא בגלל זה ניתן לומר את זה.
אתמול הבטחתי שאצביע
אז הצבעתי…
להדוויג כמובן :)
הנה מקום שבו השאלה הזו לא תהיה אוף...
ראיתי ממש מזמן סרט בטלוויזיה שסיפר את סיפורה (הבדיוני?) של להקת רוק שנכנעת עוד ועוד לדרישות השוק, עד שהיא הופכת ללהקת פופ מתקתקה.
אני לא זוכרת יותר מדי פרטים מהסרט, חוץ מזה ש"שיר הנושא" של הלהקה נקרא Big Brother, ושהמוטיב החוזר של ההתמסחרות שלהם הוא שבהתחלה השורה בשיר היא:
ואחרי ההתמסחרות הם מחליפים את ה-butt ב-nose.
מישהו מכיר, או שהכל הוא פרי דימיוני?
שאלה קשה
אחרי גיגול וימדו"ב האפשרות היחידה שמצאתי היא סרט די איזוטרי בשם Breaking Glass מ-1980. בסרט משתתפת הייזל אוקונור, ואחד השירים בפסקול הוא Big Brothers, שהמילים שלו מזכירות את מה שכתבת.
http://www.imdb.com/title/tt0080469/
זה זה!
רד, אתה גאון.
ידעתי זאת בעבר, ואדע זאת תמיד.
והנה הוכחה לכך שהסרט האיזוטרי הזה נגע בליבו של עוד מישהו, חוץ ממני:
http://breakingglass.net
בקישור אפשר גם לשמוע את השירים המצויינים מהסרט – פאנק רוק אייטיז :-)
(אגב, זה זמן טוב לומר תודה על האתר, שהפך לחלק הכרחי בכל התלבטות לאיזה סרט ללכת, ולמקום הראשון שאליו פונים מיד כשחוזרים מהסרט, כדי לקרוא את הספוילרים שדילגתי עליהם בפעם הראשונה? אם זה לא, אז תשכח מזה)
הסרט איזוטרי
אבל לפחות השיר will you מתוכו הפך לאיזשהו סוג של קלאסיקה.
זה מתוכו במקור?
אז וואלה, באמת סוג של קלאסיקה.
בעיניי ''ספיינל טאפ'' היא הלהקה הטובה ביותר
בסקר; אף להקה אחרת לא הצליחה לתפוס את הצייטגייסט של הרוק כמוה, מה גם שכריסטופר גסט וחבריו הם, ביי פר, המוזיקאים הכי מוכשרים ברשימה. צריך רק לשמוע את קטע הפסנתר הנאו-קלאסי שגסט משמיע במהלך הסרט – גסט/טפנל קורא לו, כהומאז' לבאך ומוצארט, "suck my love pump" – כדי להבין שגסט וחבריו, הארי שירר ומייקל מק'קיין יכולים לנגן בכל סגנון שרק ייבחרו. והם אכן עושים את זה.
בסרט מאוחר של גסט, שנקרא "a mighty wind" ועוסק בסצנת הפולק האמריקנית, גסט, שירר ומק'קיין מופיעים כשלישיית פולק מקסימה בשם "the folksmen". אבל את ההצגה גונב אנסמבל בשם "the new main street singers". בניגוד ל"פולקמסן" האנסמבל מבצע אך ורק קאברים, אותם עיבד להפליא ג'ון מייקל היגנס, אחד השחקנים הקבועים של גסט. הנה שני קליפים של הלהקה; אפשר להבחין שם בפרקר פוזי הופכת את היוקללי לכלי הנגינה הכי סקסי בעולם:
http://www.youtube.com/watch?v=dH15bwH7n8s&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=CPpepopSWOE
והנה קליפ של שלישיית הפולקסמן:
http://www.youtube.com/watch?v=YRRTc_3PGWE
אחרי שאראה את "מחכים לגופמן", הסרט היחיד של גסט וחבורתו שלא ראיתי, ארחיב על פועלו של הקומיקיאי הנהדר הזה.
...והסרט האחרון של גסט,
For Your Consideraton (ובעברית, 'והזוכה הוא…') יוצא לאקרנים בארץ בעוד חודש. די מפתיע, כי הסרטים הקודמים שלו לא הוקרנו כאן.
היי, עורכים, רוצים ביקורת?
אנחנו *מאד* מעדיפים שיתאמו איתנו את הדברים האלה במייל.
לעזרתך, הכנו הנחיות כלליות לכתיבה: http://www.fisheye.co.il/static/faq-general.htm#guide
אבל שים לב לא לטעות בעובדות שאתה מציג. נמרוד ראה את הסרט והוא בטח יתקיל אותך עם הערות.
ואני עדיין מחכה לזאב רווח;
'ספייס וורלד'.
אמרתי זאב רווח? התכוונתי להקה מושי.
נו מה לעשות, גם אני נבלעתי בגל הבנות\קוקסינלים.
מה??!?!?!?!?!
הלו?!
מה קורה פה?!?!?!
איפה הלהקה הכחולה מ"אינטרסטלה 5555"?!?!?!?!
לא רק שהסרט מצוין++, אלא גם הלהקה דאפט פאנק היא להקה מצוינת וקליפים מהסרט כבר הופיעו הרבה בערוצי המוסיקה…
ביזיון!!! בושה ללהקה הכחולה!
ולמי שלא ראה את הסרט (לא שנראה לי שהרבה ראו אותו)- רוצו עכשיו לקחת אותו מהאוזן השלישית!
קודם כל, תרגיע עם הסימני קריאה/שאלה
זה גורם להודעה שלך להיראות לא רצינית ולאנשים שקוראים אותה לנטות לזלזל בה אוטומטית. מניסיון.
ולעניין, 'אינטרסטלה 5555' הוא סרט שלא רק שלא הוקרן בארץ, אלא גם לא יצא בדי.וי.די. עברי, ולכן מעט מאוד אנשים, יחסית, מכירים אותו – בדיוק כמו שכתבת. לכן גם אם הוא היה כלול בסקר, הוא היה מקבל מעט מאוד קולות, אם בכלל. ללהקה, אגב, קוראים הקרסנדולס, ולדעתי היא ממש מעצבנת.
הסיבה היחידה שאתה שונא אותם
היא כי אתה בת ו/או קוקסינל… או שאולי אתה לא בקטע של פרנץ' האוס. לגיטימי.
אני, אגב, אבתי את הסרט. במיוחד לאור העובדה ששמעתי את האלבום לפני שיצא הסרט או הקליפים ובעצם מוחי הקודח הצליח לדמיין את העלילה של הסרט צעד אחרי צעד לפי הצלילים, כאילו מראש הדיסק נכתב מראש בשביל להפוך ליצירת האנימה המדוברת. וזהו קרדיט שאני לא יכול לתת ליותר מדי אלבומי מוזיקה.
אבל זה כל כך אוף-טופיק שזה אוטומטית הופך אותי לבת חובבת קוקסינלים שמעדיפים מחזות זמר ממין נקבה.
רד פיש קוקסינל?
אתה זה שאוהב דיסקו האוס.
פרנץ' האוס זה לא דיסקו האוס
וכן, כולנו קוקסינלים.
חוץ מזה,
שהלהקה בסרט עצמו אמנם בדיונית לגמרי (לא שקשה לנחש), אבל הלהקה שמבצעת את השירים היא דאפט פאנק, להקה אמיתית לגמרי, ככה שלדעתי היא לא נכנסת לאותה קטגוריה עם שאר הלהקות.
למה לא, בעצם?
אם גם האחים בלוז התבררו כאמיתיים למדי?
אני רק לציין, שאם האופציה של הלהקה מתוך 5555 הייתה מופיעה, הייתי מצביעה לה בלי היסוס. דיסקברי [הדיסק של דאפט פאנק שעליו מבוסס הסרט] הוא אחד הדיסקים היותר שלמים ומצוינים שיצא לי לשמוע, שבו כל רצועה [פרט לשתיים] היא יחודית, נפלאה, יוצאת דופן ולא דומה בכלל למה שבא לפניה או אחריה. וגם האנימציה מצוינת. [צדק מבקר המוזיקה שאמר לא מזמן, בכתבה שעשה כל העיר על רדיוהד, שלא אוקי קמפיוטר הוא האלבום ששינה את פני המוזיקה האלקטרונית לעד, אלא דווקא דאפט פאנק].
בזמנו שקלתי לכתוב על הסרט ביקורת, אבל הוא די ישן ולא מוכר, כך ששיערתי שזה "מה היה" שיקח לו שנים להתפרסם, וויתרתי.
אז תיקון עוול קטן – לכל חובבי המוזיקה והאנימציה – תראו את הסרט הזה.
וגם, אם מישהו מכיר
קליפ בסגנון של דאפט פאנק [אנימציה], שאני כמעט בטוחה שהוא קליף שלהם; הדמויות מאינטרסטלה מופיעות שם, כמו גם הסמל של הגיטרה, רק שבקליף חברי הלהקה נהפכים לילדים קטנים. ראיתי אותו לפני שנים, אני זוכרת אותו במעורפל וכל חיפושי אחריו העלו, ובכן, כלום. אם מישהו מכיר או מוכן לנדב פרטים, אני אהיה אסירת תודה.
ילדים קטנים?
עד כמה שאני יודע, כילדים קטנים הם מופיעים רק פה: http://www.youtube.com/watch?v=y89ZJFuPrco
והנה הביקורת שלי על הסרט:
http://www.isf.co.il/article.asp?ref=580
וכתבה שלי על לייג'י מצומוטו, האיש שמאחוריו:
http://www.blipanika.co.il/?p=743
על אף שהצבעתי לאחים בלוז
אני חייבת לתת כאן תגובה של כבוד ללהקת הוונדרס מהסרט That Thing You Do. הפסקול של הסרט הוא פסקול כיפי לעילא, ומומלץ ביותר לשמיעה תוך כדי נסיעה או כשמתחשק לרקד בסגנון סבנטיז…
ה-Wanders זו לא להקה אמיתית?!?
כל יום מגלים דבר חדש, מסתבר.
ואם כבר אמרתי האחים בלוז, אנמק:
הם הלהקה היחידה מבין הסרטים שראיתי שגם אם הייתי שומע בלי קשר לסרט הייתי חושב 'וואו, זה מצויין'. למעשה, באמת נחשפתי לשירים שלהם לפני שראיתי את הסרט.
השירים של ספיינל טאפ מבחינתי פשוט לא היו מספיק טובים; הם ברובם נשמעו כמו משהו שכתב מחשב שקיבל הוראה לכתוב בסגנון X (כמו הניסוי שעשו לפני כמה שנים עם מחשב שכתב סונטה בסגנון באך) = כן, זה נשמע מאוד מתאים לסגנון, אבל זה לא מספיק טוב. חוץ מ-Tonight I'm gonna rock you tonight, שהוא כן שיר טוב (עם ריף גיטרה מצויין) כל שאר השירים פשוט לא מספיק טובים. ז.א., הסרט יוצר להקה בדיונית בצורה משכנעת מאוד-מאוד, אבל בתור אחד שבפעם הראשונה שלפני שנים ראה את הסרט באמת שאל את עצמו אם הייתה להקה כזו, השאלה השניה ששאלתי את עצמי הייתה, 'עם שירים כאלה, איך ייתכן שבאותה תקופה הם הגיעו לצמרת'?
וזו הבעיה: הסרט יוצר להקה גנרית, אבל איכשהו, כשמציבים אותם בתחרות מול לד זפלין, דיפ פרפל, בלאק סאבאת או אפילו אירוסמית', קשה להאמין שהם הגיעו לצמרת. אז ריינר משכנע מאוד, אבל למרבה הצער הוא לא מגבה את זה במוזיקה משכנעת מספיק. לא סבלתי כשהאזנתי לזה לא מזמן, אבל לא ממש נהניתי.
לעומת זאת, האחים בלוז מסתמכים על קאברים לקלאסיקות ידועות, אבל הם עושים את זה ממש, אבל ממש טוב. הנגנים מצויינים, התזמורים מעולים, והם ממש יודעים לשיר. בלא מעט מקרים אני חושב שהגרסאות שלהם יותר טובות מהמקור (שלוש דוגמאות לדעתי: Someone to love, Rawhide, ו-,Flip, Flop and Fly, הגם שאם אני לא טועה האחרון לא הופיע בסרט).
בקיצור, כדי לנצח בסקר הזה, הלהקה צריכה להיות כזו שאם היו מציגים בפני *רק* את המוזיקה, בלי הסרט – הייתי מעדיף אותה. ולכן, מבחינתי אין תחרות: בסרטים שראיתי, רק האחים בלוז הם להקה שלדעתי עומדת בפני עצמה בכבוד ושאני שומע את המוזיקה שלה בצורה סדירה.
חכו, חכו לסרט של גורילאז.
אלברן אמר שטרי גיליאם מעורב בו.
פרספקטיבה לנושא
http://www.earvolution.com/2007/07/ten-best-bands-that-never-existed.asp?source=rss
הוונדרס גדולים.
ראתי את הסרט מדהים השירים יפים מאוד.
באיחור של כמה שנים סטילווטר היו להקה אמיתית
ואפילו הבמאי היה צריך לבקש אישור להשתמש בשם והוא השיג אותו רק אחרי שהראה את הסרט ללהקה
http://en.wikipedia.org/wiki/Stillwater_%28band%29
ויקיפדיה מפורש
אפילו שקורות הלהקה בסרט לא מבוססים על הלהקה האמיתית
להקות ששכחתם
שכחתם את רוק טוקסין מפופ רוקס ואת הלהקה של ג'ק בלאק מ בית ספר לרוק