שבו. תרגעו. קחו כוס מים. פיטר ג'קסון ופרן וולש מודיעים, במכתב למעריצים, שחברת ניו-ליין החליטה – בגלל התביעה של ג'קסון נגדם – לוותר על שירותיו של ג'קסון וצוותו ולחפש במאי אחר ל'ההוביט'. הציבור מתבקש להגיב באיפוק. |
20.11.2006
|
יומית
שבו. תרגעו. קחו כוס מים. פיטר ג'קסון ופרן וולש מודיעים, במכתב למעריצים, שחברת ניו-ליין החליטה – בגלל התביעה של ג'קסון נגדם – לוותר על שירותיו של ג'קסון וצוותו ולחפש במאי אחר ל'ההוביט'.
הציבור מתבקש להגיב באיפוק.
שבו. תרגעו. קחו כוס מים. פיטר ג'קסון ופרן וולש מודיעים, במכתב למעריצים, שחברת ניו-ליין החליטה – בגלל התביעה של ג'קסון נגדם – לוותר על שירותיו של ג'קסון וצוותו ולחפש במאי אחר ל'ההוביט'.
הציבור מתבקש להגיב באיפוק.
בטח שומאכר ישמח להחליף אותו!
אני יודע!
טים ברטון!!!
תנסו לדמיין איך הסרט שלו יראה….
מוזר, שונה, מופלא
ולא מתאים למוזר, שונה ומופלא של טולקין.
הוא יראה פשוט מדהים,
אבל הקשר לאווירת המקור תהיה רופפת במיוחד.
לא נורא
ג,קסון לא מתאים לביים את ההוביט במילא…הוא במאי יותר מדי גרנדיוזי וההוביט הוא ספר ממש לא כזה..להפך..הוא הרבה יותר תמים וקטן..לא בשביל ג'קסון
אני הייתי מפסיק
את ההודעה שלך ב"ג'קסון לא מתאים לביים"
מה....הלו! ככה מדברים?!
כן! ככה מדברים!!
את שרה לא אהבתי מלכתחילה, ככה שלא היה הרבה סיכוי, אבל אפילו את קינג קונג הוא הפך לחוויה מתישה, מעייפת ומיותרת. ואת יודעת עד כמה כי היית שם איתי.
אני לא מסכים. ג'קסון יכול לעשות סרטים ''קטנים'' בדיוק כמו סרטים
"גדולים" (למשל, אם ראית, 'יצורים שמיימיים' – זה סרט טוב מאוד, וממש לא גרנדיוזי).
בשר"ה, בתור חובב טולקין, ג'קסון התאים את עצמו לאווירה הגרנדיוזית של המקור. הוא היה יכול להתאים את עצמו באותה מידה לאווירה של 'ההוביט', וגם היה לו קל יותר, כי העלילה שלו פשוטה יותר (למשל, אין הרבה קבוצות נפרדות של דמויות שמתרוצצות במקומות נפרדים, כמו בשר"ה, אלא קו עלילה אחד שנצמד לבילבו).
אני ממש נגד שיוציאו את הסרט הזה.
הוא יכול רק להרוס את הטרילוגיה המושלמת…
איבדת אותי.
"ההוביט" יהרוס את Star Wars?
אולי זה יתן לג'קסון יותר זמן לביים טרילוגיות אחרות :-)
אינטרסנט.
שמי האמצעי
אבל אני אשאל בכל זאת…?
אני מנחש ש''השתנות''.
והמשכיו.
אני מחכה
שמישהו יעשה סרט מהבלגריאד. מגיע לנו אחרי שטרחו להסריט את אראגון…
אני מחכה
ואז כולנו נוכל לבכות ביחד איזה סרט גרוע זה ואיך הם הרסו את סדרת המופת של ילדותנו….
רק אם ב'איך הרסו סדרת מופת' נתכוון ל'מי טרח לעבד את הדרעק הזה'
אני לא מתכוונת להגן על הסדרה הזו,
בעיני היא נחמדה פלוס, אבל רבים מחבריי הקרובים טוענים שמדובר במופת של ספרות פנטזיה.
ומכאן נובע שהם לא קראו שיר של אש ושל קרח.
או את חמישיית אמבר הראשונה. או רובין הוב. או כל ספר אחר, בעצם, שהוא לא סדרת הספרים המיותרת, הארוכה, המשעממת והמטופשת הזו.
אני אקח את האתגר
ראשית, צריך להבין על מה אנחנו מדברים פה. הבלגריאד והמלוריאן הן פנטזיה אפית. פנטזיה אפית עם קריצה, אבל עדיין פנטזיה אפית. כלומר יש רע וטוב, נער קטן שנועד לגדולות ונבואות (הרבה נבואות).
יש להבין שאפיות דורש יריעה רחבה. אני הראשון שיודה שניתן היה לקצץ כל אחת מהסדרות בספר אחד. אבל אני משער שהזוג אדינגס רצו פשוט להשוויץ בעולם שהם יצרו. ואיזה עולם זה רבותיי, המדינות והיחסים בינהן, האופי שכל אל מקרין על עמו והאבחנות של אנשי החבורה על כל זה הם לטעמי תענוג.
הבלגריאד והמלוריאן הם רק סיפתח לתענוג האמיתי, הספר של בלגארת, בו הוא מתאר את כל תולדות העולם (סדיקת העולם, גניבת הכדור בידי חרק, וו-מימברה) דרך עיניו שלו. האבחנות שהוא עושה והמגמות שהוא מבחין בהן, שבסופו של דבר מובילות את העולם לנקודה המוכרת לקורא, הן יקרות מפז.
החלקים המצחיקים ביותר הם אלו שמספרים מחדש את סיפורי האגדות שסופרו בספרים הקודמים ומתברר שהאמת לא היתה זוהרת או מקסימה במיוחד. אבל כאמור בלי הרקע רחב היריעה שהוצג בשתי הסדרות שקדמו לספר, הספר היה נראה כמו אוסף אנקדוטות.
שנית, אמבר היא מקרה מיוחד. רבים אינם מסכימים לקבל את קיומה של הסדרה השנייה או כמוני, שאהבו את הרחבת היקום של אמבר אבל התאכזבו קשות מהסיום. אני חושב שזילאזני פשוט ליהטט עם כדורים רבים מדי ולא ידע לשלב אותם לתמונה כוללת, כפי שעשה בסדרה הראשונה.
שלישית, עד שלא תסתיים הוצאת ספרי "שיר של אש וקרח" אני נמנע מלהעביר ביקורת על הסידרה, כי עמו שאמרתי בסעיף הקודם, סדרה יכולה להידרדר בדיוק בסופה.
דבר רביעי ואחרון, דעתי בקשר לרובין הוב. אני לא מבין מה הקסם שמוצאים בסדרת "הרואים למרחוק" שלה. מרבית הדמויות הן קבוצה של רכיכות שלא הייתי נותן להן לשלוט על גן ילדים. לא ברור איך הם בדיוק הממלכה הוקמה בידי בית של חדלי אישים. עד היום אין לי מושג למה האיום של הפושטים היה כל כך נוראי וכל כך מצמית ואני מפחד לשאול איך הם היו מתנהגים מול איום של פלישה אמיתית (ע"ע "שיר של אש וקרח")
אני מסכים עם מה שאמרת על הסדרות האחרות, אבל בלגריאד והמלוריאן
היו רק מרוויחות מזה שהיו מצמצמים את מספר הספרים לשלושה בכל סדרה.
יש בספרים של אדינגס כמה וכמה בעיות, כמו זה שחלק מהדמויות ממש אנטיפטיות (למשל פולגארה). אבל הבעיה הכי גדולה של הסדרות היא האורך, וליתר דיוק, זה שהן לא ארוכות-אפיות, אלא ארוכות-חוזרות-על-עצמן-בצורה-בוטה. יש מיחזור חזק של סיטואציות, דמויות ואפילו דיאלוגים, ברמת השורה הבודדת (ספור כמה פעמים בספרים האלה לגבר יש הנג-אובר, אשה נהנית לראות אותו סובל, והוא אומר לה שהיא אכזרית).
בנוגע לשאר, לעומת זאת, אני מאוד מסכים. גם לגבי הנפילה של הסדרה השניה באמבר, וגם לגבי הצופים מרחוק. קראתי רק את הספר הראשון, ופשוט לא קרה בו כלום.
צודק לגמרי, אבל אם זה היה קורה בסוף ספר אחד ולא בסוף חמישה,
התחושה של "בשביל זה קראתי את הכול?" הייתה פחות מרגיזה.
אבל היא התלבטה!
אין ספק שהסיום משעשע
בלי פיצוצים או נפילת הרי געש. סתם עניין טכני:
נקודה, נקודה וסוף משחק."
אבל אין ספק שזה נראה כאילו החוזה המהוללת עשתה אן-דן-דינו ולא באמת שקלה משהו.
אני אקח את האתגר
ההבדל בין רובין הוב לבלגריאד, הוא שאצל הוב אנשים מתנהגים כמו אנשים. איך הם היו מתנהגים מול פלישה? כמו אולמרט, אני מניח. כמו פרץ. כמו נוויל צ'מברליין, כמו אצילי פירנצה, כמו – (אני לא צריך להמשיך, נכון?)
הקסם של הבלגריאד והמלוריאן, בנקודות האלה, נובע לא מהחלוקה הברורה של "טוב ורע" אלא מהחלוקה לטיפשים וחכמים. אני נמצא בצד של החכמים, והנה, עובדה – אנחנו תמיד צודקים. העבודה שהסופרים מכריחים את הדמויות והעולם להתנהג בהתאם לא משנה. אנחנו החכמים, אנחנו מבינים, אנחנו צודקים.
הוב מדברת על מורכבות. היא מדברת על זה שאנשים פועלים כמו אנשים, לא כמו מכונת שנינויות-פאתטיות. היא מתארת אנשים שפועלים על סמך ידע חלקי, השערות, אידיאלים מעורפלים, היגיון ורגש שנאבקים זה בזה, מקרים סבירים יותר ופחות.
קרא בלגריאד, הסתכל החוצה. קרא הוב, התסכל החוצה. ה"אפי" של הבגלריאד מגוחך בעיני, כי הסופרים יצרו עולם שמתאים להם, כדי שהם יוכלו לכתוב סוג קל ונוח של אפיות. של גבורה אנושית. הוב מראה לך גבורה אנושית, גדולה אנושית, בתוך סיטואציות ותגובות אנושיות שאתה יכול לזהות בחוץ. גאריון מעלה בי גיחוך, כי העולם מסדר את עצמו בשבילו. פיץ מעורר בי הזדהות, ודמעות, וכעס, כי העולם מגיב אליו כמו שהוא מגיב אליי.
וזה, אגב, אחד ההבדלים העקרוניים ביותר (אם לא המרכזי) בין פנטזיה אפית גרועה לפנטזיה אפית טובה.
אני לא מסכים.
קודם כל לגבי התנהגות "האדם הפשוט", פנטזיה אפית אינה עוסקת באדם הפשוט. כפי שכבר נכתב, פרודו יכל לזרוק את הטבעת לים ולתת למישהו אחר לדאוג לעניין.
אבל על כל צ'מברליין יש צ'רצ'יל, על כל ג'ון "רך חרב" יש את הנרי החמישי. תמיד יש אנשים גדולים שמשנים את ההיסטוריה סביבם וסוחפים את ההמון, אין להכחיש זאת.
נכון שאצל אדינגס תמיד אותם אנשים גם נמצאים בנקודות המפתח בזמן הנכון, אבל צריך לזכור שבלגארת והאחים שלו מתרוצצים כבר 7000 שנה בעולם, קצת פחות מזה עם הנבואות ביד, ומנסים לדאוג שכל אחד יהיה במקומו כשהמחזה יתחיל. אין כאן מקריות. או כפי שבלגארת ניסח זאת "אפשר שהעולם הזה נוצר כדי שלגאריון יהיה משהו לדרוך עליו בזמן שהוא הולך ומסדר את העניינים."
ועכשיו לגבי "קרא הוב והסתכל החוצה". זאת בדיוק הבעיה, הוב כותבת על אנשים בעולם שלנו שבמקרה יושבים להם בעולם דמוי ימי ביניים וזה עלבון לאינטליגנציה, כפי שציינתי, עולם כזה ינפה אנשים שמתלבטים יותר מדי או מהרהרים יותר מדי.
אני רק משער (אינני היסטוריון מקצועי, רק חובב היסטוריה) אבל אני משער שהאנשים המחליטים באירופה של ימי הביניים, לא איכרים שכל עולמם הוא אדמתם והכפר שלהם, אנשי האצולה הלוחמת והדרגים הגבוהים בכנסיה, היו יותר קרובים בחשיבתם לאדינגס מאשר הוב.
קח לדוגמה את ההוראה של בראנד לאולגו לצאת ולשחוט את כל השבויים והפצועים האנגרקים ,שנותרו אחרי קרב וו-מימברה, אתה מדמיין לעצמך מישהו בן ימינו נותן הוראה שכזו ?
אתה טוען שגאריון מעלה בך גיחוך כיוון שהעולם מסודר סביבו ואני טוען שכל הממלכה של "הרואים" מעלה גיחוך כיוון שאין שום הסבר איך היא החזיקה מעמד עד כה. אם העולם כה אכזרי כפי שהיא מנסה להבהיר כמה וכמה פעמים, השושלת הזו היתה אמורה לקרוס ממזמן.
אם אתה כל כך סולד מאדינגס והאפיות שלו אתה מוזמן ללכת למרטין ולראות ממלכה אמיתית להחריד (כה אמיתית שאני ממש מתבאס כשהוא מכניס יותר מדי קסם) ולהבין את ההבדלים בינהן.
גם הגיבורים אצל מרטין לא מושלמים, מתחבטים ועושים שגיאות, אבל יש מבנים ברורים של מסורת, נאמנויות, אנשים בעלי השפעה וכן, קצת חזון, אי אפשר בלעדיו. כשאתה נכנס לעובי הקורה אצל מרטין אתה בהחלט יכול להאמין שדבר דומה היה נוצר אצלנו.
ולסיכום: הבלגריאד והמלוריאן אולי לא זיעזעו את תפיסת עולמי או גרמו לי לשקול מחדש את עמדתי האידיאולוגית, אבל הן בהחלט לא ראויות להשוואה המשפילה שנעשתה בינן לבין סדרות פנטזיה זבליות אחרות.
נ.ב: פולגרה שולתת!1
אבל ככה זה שיחות בין חברים בעולם האמיתי.
הן נוטות לחזור על עצמן קצת, לפתח תבניות ובדיחות פרטיות. אני נהניתי מהקריאה של הסדרות האלו בדיוק בגלל התחושה שנכנסתי לקבוצה של אנשים, תוך כדי שהיא נוצרה, ולמדתי את כל הבדיחות הפנימיות האלה, והפכתי באמת לחלק ממנה. חוץ מזה, יש מספיק פעמים שבהם הדיאלוגים חורגים מהתבניות שנוצרו, והם נוטים להיות מוצלחים להפליא. אז כן, לא יצירת המופת האולטימטיבית, אבל סדרות שנהניתי לקרוא, ונהניתי לחזור אליהן בפעם השנייה. למה שלא תלכו להציק לחובבי הארי פוטר, שם הספר השני זהה *מילה במילה* לראשון ושניהם משעממים?
אבל ככה זה שיחות בין חברים בעולם האמיתי.
היי, אני נהניתי מהבלגריאד והמלוריאן – הגבתי כאן על ההשוואה שלהן ל"שיר של אש ושל קרח".
(אני דווקא לא חושב שהראשון והשני של הארי פוטר כל כך דומים).
לגבי אמבר
היתה אמורה להיות סדרה שלישית, אבל זילאזני מת לפני שהספיק לכתוב אותה. הוא כתב כמה סיפורים קצרים שהיו אמורים להיות ההכנה לסדרה.
אני מוחה.
כן, העלילה בעייתית, אבל הדמויות נפלאות והאינטראקציות ביניהן אפילו יותר. יש חתיכות שלמות של דיאלוגים שאני יודעת בע"פ עד עצם היום הזה, שנים אחרי שקראתי את הספרים, וזה עוד אחרי שניסיתי במקור לקרוא אותם בעברית (!!!), טעות שמאז למדתי לצמצם למינימום.
ופולגארה היא דמות מעולה! אני מוחה בתוקף על היחס שלך אליה!
אני כן מוכנה להסכים שכל דבר אחר שאדינגס כתב(ו) הוא מיחזור עלוב.
נצטרך לא להסכים שלהסכים.
בהתאמה?
בהטעמה.
לא. ג'קסון רכש לאחרונה אופציה על
טרילוגית TEMERAIRE מאת נעמי נוביק, סופרת צעירה שכתבה שלישית ספרי פנטסיה המתרחשת בימי המלחמות הנפוליאוניות, עם טוויסט קטן אך משמעותי: למדינות הנלחמות (אנגליה, צרפת וכו…) יש גם חילות אוויר – ואלה מופעלים על ידי…דרקונים. ולא סתם דרקונים מעופפים, אלא כאלה שיש להם אינטיליגנציה והם מסוגלים לשוחח עם רוכביהם החל מרגע לידתם.
זהו סיפור אפי לעילא ועילא, והרפתקותיהם של הגיבורים לוקחות אותם לכל רחבי העולם כשהם רכובים על דרקוניהם המכונפים והמדברים.
הספרים זכו להצלחה עצומה עם צאתם, לפני פחות משנה, וג'קסון התלהב מהם עד כדי כך שרכש את האופציה להפיק את כל הטרילוגיה.
וכן, גילוי נאות הוא בהחלט במקום: הספרים יצאו גם בעברית (הים התקבל האישור הסופי והרשמי) בהוצאת ספרים מסוימת שאני קשור אליה.
ודרושה הבהרה נוספת
פיטר ג'קסון רכש את הזכויות לסדרה בלי להבהיר מה הוא עומד לעשות איתה. הוא עשוי להפיק (ולא בהכרח לביים) סרט או סדרת סרטים, או להפוך אותם לסדרת טלויזיה. אבל אם באמת לקחו לו את ההוביט, ובעוד שנה-שנתיים יבוא לו שוב פנטזיה אפית, ברור לאן הוא יפנה.
שיתנו
לאלפונסו קוארון… אני כבר מדמיין את זה.
האמת? את זה הייתי שמח לראות.
אבל זו לא הנקודה. לא מחליפים סוס מנצח, ובכל הקשור לעיבודים קולנועיים לטולקין, פיטר ג'קסון הוא לא סוס – הוא אוליפנט. אף סרט, כולל טיטאניק, לא הגיע להצלחה הכלכלית של סרטי 'שר הטבעות'. להחליף אותו בגלל סכסוך על כסף קטן (וביחס לסכומי העתק שסרט 'ההוביט' יעשה, כל כסף הוא כסף קטן) זה רעיון דבילי ברמות מטורפות.
צודק
כנראה שניו לין עשו את הטעות הכי חמורה שלהם.. אתה תראה בסוף הם יתנו לפול אנדרסון לעשות את הסרט, וכולנו יודעים מה יצא מזה.
צודק
נסגור על רון הווארד ונשאר ידידים.
רק אם גולדסמן מיודענו כותב את התסריט.
רק אם גולדסמן מיודענו כותב את התסריט.
והאלי ברי בתפקיד ההוביט.
לא, לא!
ברי בתפקיד הטבעת.
[והמאותגר גובהית מאוסטין פאוורס בתפקיד סאורון, אם אפשר?]
נוסיף את מריאנו אידלמן בתפקיד גנדלף,
ואת אסי דיין בתפקיד בילבו, ונקבל שובר קופות הסטרי.
שכחתם את
אלן ריקמן עם משקפיי שמש כהוביט וגרי אולדמן כגולום עם מעיל שחור
הגמדים יהיו ג'וני דפ ובראד פיט עם חרבות אור
ואת הכל יצלם וין דיזל
מגניב!
את זה אני רוצה לראות.
צר לי לאכזב - אין סאורון.
סרט הוא מדיום שונה לגמרי מספר,
הוא צריך לעמוד בפני עצמו, ולבמאי צריכה להיות חירות אומנותית רחבה.
אי לכך ובהתאם לזאת, אני לא רואה מה הבעיה.
אחרי שראיתי את 'צופן דה-וינצ'י' אני חייב להתנגד:
פול אנדרסון יותר טוב מרון הווארד, ולו בגלל שהראשון לפחות יודע שהוא עושה זבל מוחלט.
פול תומאס אנדרסון?
ווס אנדרסון?
הארי אנדרסון?
נילס הולגרסון?
קוראסון?
רשימות חסרות טעם?
יום הולדת שמח
מש''א
מזל''ט!
ואני לא מתכוון ל"מטוס זעיר ללא טייס".
מזלטוב!
!!!
מזלטוב!
מזלטוב!
!דשא זרוק על ארמדילו לאות שמחה!
(המבין יבין, המבין הוא ארמדילו)
תודה, כולם!
(אבל ברצינות עכשיו, 'צופן דה-וינצ'י' הוא סרט ממש-ממש זוועתי).
כבר סיכמנו שלדן בראון אין מוח
וגם טרויה סרט חרא.
למה אתה משמיץ?
לא יצירת מופת, אבל בהחלט סרט חביב.
אני בת. אתה מכיר אותי. שאלתי אותך שאלה בסוציולוגיה
האמירה שלי שטרויה סרט חרא (למרות שהוא לא מהחביבים עליי) היא לא אמירה גורפת אלא יותר איזכור לבדיחה פרטית שהתרחשה בשיחה ביני לבין ארמדילו בקון.
כן, הבנתי את שני אלו שניה אחרי ששלחתי.
ולכן הרשי לי להביע את התנצלותי הכנה בפניך, בפני קוראי האתר, ו(מה זה יכול להזיק?)בפני כל גולשי האינטרנט באשר הם.
התקבלה.
נ.ב.
התגובות שלך תמיד גורמות לי לחייך
שיתנו לטרי גיליאם!
אבל אז זה יהיה סרט גרוע!
זה לא אמור גם ככה מראש להיות גרוע הסרט הזה?
יותר סביר
אז זה יהיה סרט על איך לא הצלחתי לביים את ההוביט!
אני מציע שתתקשר ותציע להם את זה.
צחוק, כידוע, יפה לבריאות.
וולפגאנג פיטרסן
לא מופרך בכלל ורעיון טוב לדעתי.
שם שהפך לקלישאתי בקרב הבמאים, אבל -
מה עם שפילברג? הוא כבר הוכיח שאצלו אקשן\הרס טוטאלי+פנטזיה\מד"ב הולך טוב אצלו ('מלחמת העולמות').
או יותר טוב, שיקחו את קובריק וזהו.
ספילברג לא מתאים- בהוביט יש רק
סצינת ענק אחת בלבד (קרב ארבעת הצבאות) ושאר הספר הוא מינימליסטי בגרנדיוזיות.
ספילברג לא יתמודד עם זה כראוי- התוכן הפוטנציאלי לגרנדיוזיות יגרום לו להיסחף.
חבל שג'קסון עוזב.
5 הצבאות, לא 4.
וואלה, הזיכרון שלי רופף יותר ממה שחשבתי.
בהוביט יש לפחות עוד סצינת קרב מרשימה אחת
אומנם קרב ארבעת הצבאות הוא, כמתבקש, הגדול מכולן, אבל מה עם מעוף סמוג מעל דיל?
לפי הזכור לי- הוא מתרחש במקביל לקרב.
ולכן, זה סיקוונס אחד.
קרא שוב
קרב הצבאות קורה אחרי שסמוג עוזב את מאורתו, אחרת לא היה על מה להלחם…
ואפשר גם לתת את הסצינה שלא נמצאת בספר על גאנדאלף ובעל האוב.
שם שהפך לקלישאתי בקרב הבמאים, אבל -
מצטערים ספילברג עסוק בשנים הקרובות..אנא השאירו בקשה והוא יתפנה אליכם שיחזור…ביייייפ
אמרו להם שאוו בול פנויי?
הוא ישמח. הוא מאוד אוהב לצלם סרטי פנטאזי. חוץ מזה לדעתי הוא ניזון מרצח רוחני של מעריצי חומר המקור ל "עיבודים" שלו, כך שבהוביט ממש מושלם עבורו.
וברצינות, אני לא מת על ג'קסון אבל הייתי מעדיך לראות את ההוביט בסגנון הקולנועי של שר הטבעות, וכעט נראה לי שזאת תהיה סתם הפקה גרועה וזולה מטרתה תיהיה למצות את ההערצה האדירה לשר"ה ולקבל הפרש כמה שיותר גדול בין מחירות לבין עלויות (הפרש חיובי כמובן) ז"א הפקה זולה והמון HYPE, מין PHANTOM MENACE שכזה.
-האשף הדגול
זה יהיה הכל חוץ מזול.
תאמין לי.
הייפ + הפקה זולה. TPM?!
אתה באמת חושב שאימת הפנטום הייתה הפקה זולה? קצת מספרים? 110 מליון דולר זה בכלל לא קצת. שר"ה עלו ביחד (לפי מה שזכור לי) 300 מליון? זה אומר 100~ לכל סרט? כמובן שזה יותר כמו סרט אחד מאוד ארוך… אבל אפשר להגיד שרסט מיי קייס.
בקיצור זול זה לא יהיה.
ההוביט עם התפאורה של ניו-הוביטון-זילנד+ אנדי סירקיס בהופעה הקלאסית ביותר של גולום + דרקונים+איאן גנדלף = הבטחה לסרט משובח בלי קשר לבמאי? אולי. בטח הרבה מעריצי שרה"ט יתאכזבו מחוסר הגרנדיוזיות אבל הטולקינאים will know better. טים ברטון לבימוי? אתם יודעים מה? מעניין ביותר. הוא יכול לעשות מהכל אווירה אפלה ומקסימה – אולי מה שהסרט צריך?
ואני מסכים שפיטור ג'קסון זו טעות ענקית הן מצד ניו ליין, והן מצד הצופים. החלק השני הוא בגדר השערה בלבד כמובן.
אם פיטר ג'קסון לא מגיע,
לא בטוח שאיאן מק'קלן ואנדי סרקיס יסכימו. אלא אם כן ניו ליין ישפכו עליהם הרים של כסף, ואז לא היה עדיף כבר להשקיע את הכסף הזה בפיטר ג'קסון וזהו?
הייפ + הפקה זולה. TPM?!
כל ההפקה היא של פטר ג'קסון. נופי ניו זילנד והעיצוב האומנותי. סרט בלעדיו יראה שונה לגמרי.
יש סיכויי טוב ששחקנים יחששו לחזור מחשש לכישלון. וכשאני אומר זול אני מתכוון לאיכות ההפקה, לא מחיר המחשבים. אני מתכוון שזאת תהיה הפקה זריזה ללא השקעה בפרטים כמו עיצוב, תסריט (נושא חלש גם אצל ג'קסון) שמטרתה CASHIN על הזכרונות הטובים.
-האש, הדגול
מי כבר צריך לחזור?
גולום מופיע לסצינה אחת, אייג'נט סמית' בהבלחה מקרית, בלנשט לשלוש שורות (שזה טיפה יותר ממה שנתנו לה בסרטי הטרילוגיה), השחקן של בילבו בטרילוגיה הוא זקן מדי לתאר את בילבו הצעיר…
נשאר רק גאנדאלף.
מדובר בשתי סרטים
ובשני שמשלים את התקופה בין ההובט לשר"ה צריכים להופיע כל המועצה הלבנה כולל סארומן שהיה עדיין בראשה. בעלילות נוספות צריכים גם להופיע אראגורן, גימלי, לגולס וכו וכו כי בספר יש סיפור רקע ברור שמתאר את הסיבה שהביאה אותם להצטרף… כמו כן הרשה לי להזכיר לך שבילבו בן 51 בתחילת ההוביט. (גם פרודו לא היה אמור להיות ילד בשר הטבעות מצד שני)
-האשף הדגול
עזוב אותך סרט מומצא ושלוף מהמותן על תקופת הביניים
אני מדבר על ההוביט, שהוא הדבר היחיד שצריך באמת לעניין מעריצים. בילבו אכן 51, אבל בשר הטבעות הוא הרבה יותר מזה. על כן אפשר בשקט גמור להביא שחקן בעל מראה צעיר יותר.
גם פרודו
היה בן 51 כשיצא את הפלך להרפתקאת הטבעת שלו.
אבל פרודו לא הזדקן מגיל 33.
לכן אלישע ווד מתאים, פחות או יותר, לשחק את הדמות.
חוץ מזה, הוביטים מזדקנים אחרת מבני אדם.
כשפרודו מקבל את הטבעת, הוא בדיוק מגיע לבגרות, כלומר מקביל לגיל 20, בערך…
(לפטופים הם עם נתעב. נתעב!)
לא רוצה שחקן צעיק יותר! יאן הולם שחקן מעולה
יאן הולם שחקן מעולה, וניתן לגרום לו למראה צעיר בקצת עיבוד דיגיטלי, כמו זה שעושים למגנטו וקסוויאר בסרטם המשותף. רק המחשבה על עוד אלייג'ה בול-עץ עושה לי צמרמורת.
יש מספיק חומר על תקופת הביניים בשר הטבעות כדי לעשות סרט למען האמת, לא איכפת לי לראות את זה גם.
-האשף הדגול
לא רוצה שחקן צעיק יותר! יאן הולם שחקן מעולה
ובנוסף לזה תחשוב איזה מגניב יכול להיות המעבק של המועצה הלבנה נגד הנקרומנסר!
-האשף הדגול
נקרומנסר=בעל האוב?
אם כן אז כבר דיברתי על זה כאופציה לסצינת קרב שלישית (יחד עם סמוג וקרב הצבאות). וכמובן שבעל האוב הוא () סאורון.
אין בכלל מספיק חומר על תקופת הביניים, לא חומר "רשמי", רק שטויות שכריסטופר טולקין מסחר עד מוות. אם כבר אז צריך סרט (טרילוגיה בחמישה חלקים?) על הסילמריליון, עם פרולוג קטן דוגמאת שר"ה I עבור כל האירועים עד ההגעה לארץ התיכונה, ואז מעקב עד תחילת תקופת נומינור (אקלאבת זה לא חומר שיעבור מסך).
נקרומנסר=בעל האוב?
מה רע באקלבת? גם סיפור הוליוודי טראגי, וגם אפקטים מיוחדים מפוצצים בסיום.
נקרומנסר=בעל האוב?
אני מסכים שהסילמאריליון מכיל כמה וכמה סיפורים שיכולים להיות סרטים מצויינים.
אני לא מסכים שקריטופר טולקין מיסחר את הספר. אתה יודע מי מיסחר ספר? הבן של הרברט וכל המשכי חולית החדשים. טולקין הבן פירסם חומר מעניין (כולל הסילמריליון, דרך אגב) שטולקין כתב אך לא ערז בכריכה ופירסם בחייו. אוספי סיפורים ופרטים שמעניינים רק את אלו שאוהבים את העולם, ואכן הם די פופולאריים בקרב מעריצים אלו.
-האשף הדגול
אבל עכשיו הבן של טולקין
ממשיך לכתוב איזה ספר שטולקין התחיל אבל לא סיים.
בסוף הוא יהיה כמו הרברט ג'וניור 2.
אבל עכשיו הבן של טולקין
טולקין התחיל את הספר ב 1917 והבן כותב אותו כבר 30 שנה גם (והוא גם מאוד זקן עכשיו) כך שאין סכנה כזאת
-האשף הדגול
יותר כמו המפיק של הביטלס
אוסף שאריות ותופר אותן יחד כמו פרופסור פרנקנשטיין
אל תגיד לי
גם בישראל יוצאת הזוועה החדשה הזאתי, "Love"?
כל השירים הגרועים והבנאליים ביותר של הביטלס באוסף צורם וזוועתי אחד.
כן, גם אני חשבתי שהרברט ג'וניור מיסחר
עד שהבנתי את הפואנטה שלו עם הספר השביעי (והשמיני, בקרוב) לסאגה המקורית. זה שהוא לא אביו זה ברור, אבל הוא לא עשה את זה בשביל הכסף – הוא היה חייב ליצור את שתי הטרילוגיות הקודמות כדי שהאנטרז יהיה הגיוני לקורא הממוצע, והיה זה גם דררי מדופלם. מן הסתם, פרנק הרברט המנוח לא היה צריך לכתוב שישה ספרים בשביל להסביר את הספר המסיים, אבל, כאמור, הבן איננו האב.
אני מציע סקר חדש
מיהו הבחירה הגרועה ביותר לבימוי "ההוביט"
הבחירה שלי: מ.נייט שמאלאן
תהיו בטוחים שחצי מהסרט יוקדש לליחשושים של גולום ובסוף יתברר שהוא בעצם האח האובד של בילבו
הוא לא?
היומית של מחר
הטיזר של הפומ"ה?
עוד סרטים של פיטר ג'קסון
בדקתי עכשיו מה הפרוייקט הבא שלו וראיתי שזה עיבוד לספר- "העצמות המקסימות"
ספר שאני מאוד אהבתי ואני שמח בכלליות (ובלי קשר לג'קסון בפרט) שהופכים אותו לסרט.
זה אמור להיות סרט ממש קשה ולא קשור בכלל בפנטזיה (למרות שיש שם רוח רפאים בערך, אבל עדיין)
אני אביים
אני מסכים לביים את הסרט. איזה תקציב אני מקבל?
מה שאני באמת רוצה לראות
זה את "ההוביט" מבוים ע"י וודי אלן.
רעיון טוב מאוד!
אם לא יצא לי לביים את הסרט, אני אעביר אליו המלצה.
כן, אלן בתפקיד גולום זה באמת טייפקאסטינג.
כמובן.
בילבו אובססיבי לנשים, והוא מבטא את האהבה הזאת דרך האובססיה שלו לטבעת. הפסיכיאטר שלו מסביר לו את זה ובילבו ממשיך לדבר על נשים.
בילבו מתאהב במישהי, אבל אחרי חצי חצי שעה-שעה מהסרט הוא עוזב אותה כי הוא נוירוטי.
הוא מוצא את הטבעת. הוא נעשה אובססיבי. בסוף יש איזה טוויסט עם האישה, ובילבו אומר איזה משהו מצחיק על הטבעת, ואז יש איזו בדיחה על סקס.
וואו, זה רק אני או שזה יהיה סרט מושלם?
לא רק אתה.
בהתחשב בעובדה שההוביטים הם אומה של יהודים מוסווים, אני אומר שסרט בכיכוב וודי אלן הוא רעיון מצוין.
לא רק אתה.
מה? ההוביטים הם אומה של _אנגלים_ מוסווים. יהודים מוסווים זה הגמדים.
ליהוקים אחרונים...
מרגול.. בתור מרגול…
ודקלון בתור גנדלף…
הסירו דעגה מליבכם ותראו את זה
http://www.aintitcool.com/node/30806
אז אין ג'וני דפ עם חרב אור?
קצת מוקדם להסיר דאגה מליבנו
אני לא יודע מי זה הזנטז הזה, חוץ מזה שהשם שלו נשמע כמו גזע של חייזרים, אבל אני מנחש שפיטר ג'קסון יודע טוב יותר מה הוא הולך לביים ומה לא.
עדיין קיימת האפשרות ההגיונית שפרסום המכתב על ידי ג'קסון היה בעצם אמצעי לחץ על ניו ליין, וששום דבר לא סגור. אבל להכריז על אזעקת שווא בגלל משהו שמישהו אמר באיזה אתר גרמני זה מוגזם.
קצת מוקדם להסיר דאגה מליבנו
הבעלים של TOLKIEN ENTERPRISES והמפיק של שר"ה.
-האשף הדגול
קצת מוקדם להסיר דאגה מליבנו
לא "ה" מפיק אלה סתם מפיק. והזכויות על ההוביט יחזרו לידיו בשנה הבאה.
-האשף הדגול
אז מאוד הגיוני מצד ניו ליין
למהר למצוא במאי אחר ולהכריז על תחילת הפקת הסרט *לפני* השנה הבאה, לא?
אז מאוד הגיוני מצד ניו ליין
כן אבל תמיד יש את האופצייה של שני סרטים (כמו שקרה לג'יימס בונד). וכן אני מאמין שכל זה אלו אמצעי ניגוח נגד ניו-ליין.
-האשף הדגול
הו, כמה בלתי צפוי.
http://www.nytimes.com/2006/11/29/movies/29hobbit.html?_r=1&oref=slogin
In an interview from Italy Mr. Zaentz said he was misquoted, but that Mr. Jackson SHOULD be the one to direct The Hobbit. We would like to see it done, of course with Peter Jackson, he said. Hes a good film director. Hes the right guy. He knows it too. But its a hard thing to do, when you feel you didnt get the money you were supposed to get.
סגור או לא?
It was left to another studio entirely, MGM, which owns the distribution rights to The Hobbit, to step in and calm the raging waters and the Web sites.
We expect to partner with New Line in financing The Hobbit, a spokesman for MGM said. We support Peter Jackson as a filmmaker, and believe that when the dust settles, hell be making the movie. We cant imagine any other result.
נראה לי שאם בעלי הזכויות – MGM – רוצים את ג'קסון אז זה סגור, לא?
מה בעצם הסיכויים שהם לא ישברו וג'קסון ישאר בחוץ?
ניו-ליין כבר מצאו את הבמאי:
http://uncyclopedia.org/wiki/UnNews:Adam_Sandler_to_direct_The_Hobbit