פסטיבל ירושלים 2006
Posted in: חדשות
– פורסם ב 5 ביולי 2006פסטיבל הקולנוע בירושלים נפתח מחר (עם 'מישהו לרוץ איתו'), וכרגיל מציע יותר מדי סרטים, כולל פולנסקי, טאקשי, הרצוג, גבר בלתי מזוהה ודרקון. קצת סדר והמלצות לצופה המבולבל. אפשר למצוא ב-ynet ובסינמסקופ. |
05.07.2006
|
מישהו לרוץ איתו
"מישהו לרוץ איתו" הוא בין הספרים שהכי אהבתי. מעניין אותי מאוד אם הסרט יהיה מוצלח באותה מידה. בקושי יש עליו מידע ברשת.
מה שמוזר הוא במקור היה אמור להיות מיני סידרה – http://news.walla.co.il/?w=//657069
מעניין מה גרם להם לשנות לו את הסטטוס.
מישהו לרוץ איתו
לא צריך לנסוע עד לירושלים כדי לראות את הסרט: הוא מוקרן בטרום-בכורה בסוף השבוע ביס פלאנט, ובשבוע הבא הוא ייצא להקרנות מסחריות.
מה זה יס פלאנט?
רציתי ללכת לערב הבכורה אבל עד שנזכרתי להתקשר כבר לא היו כרטיסים. כמובן שהם ממשיכים לפרסם את זה בעיתונים ובכל מקום כאילו יש…
בכל אופן, אני בכלל מתלבטת אם כדאי לראות את הסרט, במחשבה שהוא עלול להרוס לי את אחד הספרים האהובים עליי ביותר.
זה מה שהיה פעם קולנוע רב חן בקניון איילון ברמת גן.
חברת יס השקיעה כסף בבית קולנוע חדש בן 15 אולמות, בשיתוף עם תיאטראות ישראל: כתבה מספר 3243
אה.
ירושלים טיפה יותר קרוב לי.
קראתי אותו עכשיו עוד פעם
קריאה שחיזקה את מעדמו כאחד מן הספרים האהובים עלי. יש בספר הרבה סצנות שקל לדמיין אותם במוסרטות- יותר מדי כדי לדחוסל סרט של שעתיים, מה שאומר שהיה צריך לוותר על הרבה מאוד דברים, לכן זה היה הגינוי לעשות את זה למיני סדרה, אך נדמה לי שכלכלית סרט יכול להכניס יותר.
אוקיי, אז אימרו נא לי
האם רק אני מאוד חוששת מהליהוק של יובל מנדלסון בתור שי?
ועכשיו אחרי צפייה
הסרט נהדר בעיניי. אם הספר הוא הנפש שלי מנוסחת הרבה יותר טוב ממה שאני יכול בתוספת עלילה מרתקת, הסרט הוא שעתיים של כיף, שזה פחות אבל גם הרבה מאוד.
אחרי חמש דקות הפסקתי להשוות את הסרט לחושב "הם הורידו את הקטע הזה, למה יש לגיטרה ו"הם נתנו את השורות של שי לשלי" (הכוונה לשורות של סמים) ונכנסתי לסרט. יש בסרט הרבה דברים שלא היו בספר, הוא מצחיק, מהנה ולמי שלא קרא את הספר הוא גם אהיה מותח.
ואני חושב בדיוק להיפך
"מישהו לרוץ איתו" אכן עורר בי רצון עז למצוא מישהו לרוץ איתו – הרחק מבריכת הסולטן. התסריט סתמי ונטול אמינות מינימלית, והמשחק של רוב מוחץ של השחקנים הוא פשוט נוראי, מתחת לסטנדרט של סרטים אחרים שנעשים במחוזותינו. שותפתי לצפייה הפטירה בשלב מסוים שנראה שהסרט יהיה כה גרוע עד שאפילו לא יהיה מעניין לצחוק עליו. לצערי, היא צדקה.
ואני חושב שמזמן לא התפרסמה ביקורת כפולה באתר
מה אומרים העורכים? שנעודד את עופר ודן לכתוב ביקורות המביעות עמדות מנוגדות ואז לסגור את העניין בקרב כלוב?
אבל זה צריך להיות לסרט שמעניין את הקוראים/צופים.
אם יעלו שתי ביקורות לסרט שגם ככה יסחוט לכל היותר 10 תגובות (לא כולל "לא סובל קולנוע ישראלי, למה ללכת חחח"), אני לא חושבת שיש טעם לפרסם שתיים.
אוקיי, מה לגבי סתם קרב בכלוב?
בשמחה, רצוי בקון לעיני הקהל המשולהב.
האמת, חשבתי על זה עוד קצת
ויש בסרט מספר בעיות, כולל סצנת סיום שמי שלא קרא את הספר לא יבין. אני עדיין חושב שהסרט טוב מאוד, אבל מצננן טיפה את ההתלהבות בהודעה הקודמת שלי.
ובלי קשר, היום ראיתי בפסטיבל סרט ישראלי טוב יותר "הדברים שמאוחרי השמש" – מרגש, מצחיק, משחק מצוין של כל הקאסט.
אני מאוד נהנתי
וכך גם יתר האנשים שאיתם צפיתי. בכלל, היה רושם שהקהל נהנה – הקהל ממש הגיב לסרט – צחק איפה שצריך, מחא כפיים – הכל.
חוץ מהנזירה, לא ברור לי על איזה משחק רע מדובר. אני לא קולנוען – סתם צופה. ראיתי סרט כייפי וסוחף, שלא נופל (עלילתית) בכלום מסרטים שמביאים מחו"ל. אולי ההמרה לפילם הרסה את האיכות או מה-שלא-תהיה-הבעיה-הטכנית שכולם כותבים עליה אצל יאיר רווה, אבל אם הייתי רוצה להיות נורא צפוי, הייתי אומר – "תמצאו מישהו, ורוצו איתו לראות את הסרט".
אפשר לפרסם אולי
שתי מיני-ביקורות באותו עמוד, גם אופציה לא?
ואני באופן עקרוני
לא כותב ביקורות שליליות על סרטים ישראלים (תגובות – זה כן. ביקורת זה דבר קצת יותר רשמי שיותר אנשים קוראים, ואני מעדיף שלא לעשות את זה).
קניתי כבר כרטיס ל''אוליבר טוויסט''.
וואי, אני לא מאמין שאני הולך לראות את רומן פולנסקי פנים מול פנים! זה עשוי להיות מפגש מרתק מאוד.
סביר להניח שתצטרך להתכופף.
חשבתי שהוא דווקא בקטע של ילדות.
הוא במאי מוערך זוכה אוסקר
אני חושב שאפשר לתת לו קצת יותר קרדיט על יכולתו להעזר בדמיון.
הו, אלוהים, - *כל כך* רחוק ממה שחשבתי כשקראתי את ההודעה.
תמיד נחמד לגלות שמסתובבים בעולמנו אנשים הרבה פחות שפויים ממני.
י הייתה את הדילמה
האם אפסיק לראות את "אוליבר" טוויסט" להפסיק לגמר המונדיאל (אם חישוב של העיכוב המוסרתי בתחילת ההקרנה, הפרסומות של אורנג', MGM ופד-אקס, ושאלות ותשובות בסוף) הגעתי למסקנה שזה גבולי מדי, ביוחד שהסרט הבא אמור להתחיל ב-22:00, אבל כנראה יחל באיחור גדול (ככה זה בפסטיבל אחרי אירועים כאלה). אז אני אולי אראה את פולנסקי פנים מול פנים בערב הפתיחה או שאתקל בו בין ההקרנות.
האם פולנסקי
פולנסקי… יהיה בהקרנה של אוליבר טוויסט, נכון?
ו…ג'ף גולדבלום, מישהו יודע איך אותו אפשר יהיה לפגוש?
הפתיל על ספיידרמן
הועבר ליומית המתאימה.
כתבה מספר 3372
מישהו לרוץ איתו
אתמול בלילה שידרו בחדשות (נדמה לי של ערוץ 1) אייטם על הסרט, והראו קטעים ממנו.
אני לא יודעת אם זה רק בטלוויזיה נראה ככה, אבל האיכות שבה הסרט צולם נראיתה ממש ממש מזעזעת. תוסיפו לזה את העובדה שהלוקיישנים ירושלמיים, והסרט ממש נראה כאילו הוא צולם בשנות ה-70. איך הם יכולים להרשות לעצמם לעשות בימינו סרט שמצולם באיכות כזו? זה משהו שהם עשו בכוונה כאקט אמנותי? אני ממש לא מצליחה להבין את זה.
מישהו לרוץ איתו
לא הייתי סומך על משהו שהוקרן בערוץ 1 כמצביע על איכות הצילום בסרט. המיכשור שם כל כך ישן שגם "שודדי הפיראטים" יראה אצלם כמו סרט ארכיוני משנות החמישים.
תהיה בעיה גם בהקרנה הערב
מנסיון העבר, ההקרנות בבריכת הסולטן הן באיכות ירודה משהו – יותר מדי אור ופחות מדי רמקולים גרמו אפילו ל'מלחמת העולמות' להיראות כמו הפקה של הולמרק.
אבל, מצד שני, מחר יהיו אנשים שיוכלו להעיד בצורה מדויקת על איכויות המשחק והתסריט, לפחות (לצערי, אני לא אהיה אחד מהם).
מישהו לרוץ איתו
כן, הבעיה היא שבין הקטעים מהסרט הראו גם ראיון עם גרוסמן, ודווקא הוא היה באיכות טלוויזיונית רגילה. ההבדלים היו מאד בולטים.
אטום אגויאן והדובדבן
מתארח גם הוא בפסטיבל, עם רעיתו, ובשבילי זה הרבה יותר מפולנסקי וגולדבלום ביחד. אבל אני כנראה לא אפגוש איש מארבעתם. לא הספקתי להוציא בזמן ויזה לירושלים. אורי קליין פרסם ראיון קצר עם אגויאן – http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?contrassID=1&subContrassID=5&sbSubContrassID=0&itemNo=736119
ואם כבר אורי קליין – הופתעתי לגלות בלינק שנתתם ל-YNET, אחרי שנים שבהן לא קראתי מפרי עטו של שמוליק דובדבני, שהוא אימץ את כל הסתום והנפוח שבכתיבתו של קליין.
ציטוט מקרי – "התוצאה מתנהלת כקומדיה שחורה על אמונה וגאולה (שני נושאים המזינים את הקולנוע הדני מאז סרטיו חמורי הסבר של קרל דרייר הגדול, ובראשם יצירת המופת האילמת, "הפסיון של ז'אן ד'ארק" מ-28'), שאף כי אינה נטולת חן לא ניכרות בה נועזות ומורכבות של ממש."
וואללה?
אולי מישהו יודע מי הם הקנדים האחרים במשלחת?
כי מוזכרת משלחת של במאים, מפיקים, וכו' מקנדה, שאגויאן הוא הידוע ביותר ביניהם – ואני, מה לעשות, לבי שבוי בידם של כמה סרטים קנדים קטנטנים, עלומי שם וביזאריים… מה הסיכוי שלי להיתקל בבמאי של אחד מהם אם אצליח לדדות מהבית?
על פי התוכניה
רוברט לנטוס- מפיק קנדי הפועל גם בארצות הברית, הפיק קבים מסרטיו של אגויאן, וגם את "קראש" "סאנשיין" להיות ג'וליה" "גברים עם מטאטאים" ועוד. קיבל אות הוקרה יחד עם אגויאן
פשטירשה רוזמה- במאית תסריטאית ומפיקה. בין היתר ברזומה שלה: "שמעתי את בנות הים שרות" "החדר הלבן" "מנספילד פארק" "כהלילה יורד"
מארי ג'וזה קרוזה – שחקנית, בין היתר ב"אררט" ו"שיחות נפש"
שמחה יעובוביץ' -במאי ומפיק של סרטים תיעודים.
ארסינה חאנג'יאן – עוד שחקנית מ"אררט"
דניס רובר- מפיקה, זוכת אוסקר על "שיחות נפש" (זכורה שפתחה את התודות שלה בתודה על כך ש"שר הטבעות" לא נחשב לסרט זר)
קים קטרל הבריזה ורוב ההקרנות של הסרטים הקנדים נערכו ביום ששי.