אם יש חדשות גיימן, אז ראוי לאזן עם חדשות דייב מק'קין: המאייר ובמאי 'MirrorMask' יביים סרט אנימציה עבור חברת הנסון, על חתול אמן לחימה, בעל יכולות שיאתגרו אפילו את החתול במגפיים. |
09.03.2006
|
יומית
אם יש חדשות גיימן, אז ראוי לאזן עם חדשות דייב מק'קין: המאייר ובמאי 'MirrorMask' יביים סרט אנימציה עבור חברת הנסון, על חתול אמן לחימה, בעל יכולות שיאתגרו אפילו את החתול במגפיים.
אם יש חדשות גיימן, אז ראוי לאזן עם חדשות דייב מק'קין: המאייר ובמאי 'MirrorMask' יביים סרט אנימציה עבור חברת הנסון, על חתול אמן לחימה, בעל יכולות שיאתגרו אפילו את החתול במגפיים.
אה, אבל האם הוא יאתגר את היכולות של החתולים הסמוראים? זאת השאלה
מה שכן, נקווה שהם יהיו פחות קריפיים מהחתולים במירורמאסק.
כן. כן. כן!
וטובות שלוש שעות קודם.
המשימה מאדים.
ראיתי את הסרט כרגע באחד מערוצי הסרטים של הוט. ראיתי אותו כשהייתי בכתה '. אהבתי אותו. ואז אני מחפש ביקורת, אין. מצאתי כמה תגובות שמכפישות את שמו ומשוות אותו לסרט רד פלאנט, שזה אחד הסרטים הכי מעפנים שראיתי אי פעם. דמט.
רד פלאנט
מה שמדהים הוא שהייתי יכול לכתוב בדיוק, אבל בדיוק, את אותה התגובה – רק שהייתי מחליף את הסרטים.
גם אני ראיתי את הסרט עכשיו.
(ב-HOT ECTION ראית, נכון?) ובגלל שאין לי זמן לכתוב ביקורת מלאה על הסרט המזעזע הזה (שמעתיק מ"אודיסאה בחלל" ומעוד שאר סרטי מד"ב בלי בושה או עדינות), אסתפק בארבעה מילים קטנות, שמורגשות לכל אורכו של הסרט, ומתמצטות טוב מאוד את כל העניין:
בריאן דה-פלמה במאי חרא.
גם אני ראיתי את הסרט עכשיו.
מה אכפת לי? מצידי שהיה מעתיק גם את הקרדיטים בסוף. נהנתי מהסרט הזה נורא. ורק פלאנט סרט חרא, נקודה.
בדיוק ראיתי השבוע את מסכת המראה
ובאמת לא כל כך ברור לי למה הוא לא הוצג.
לא מדובר כאן בסרט סוריאליסטי ומטורף לחלוטין. אלא בסך הכל בגירסה משופרת ויזואלית וקצת יותר מתוחכמת מאשר לבירינת' או הסיפור שאינו נגמר. אז, למה הוא לא הופץ ככזה? למה אפילו בארה"ב, הוא כנראה לא הופץ ככזה?
מסכת המראה
ראיתי את mirrormask כשהוא הוקרן בפסטיבל הקולנוע הבריטי בסינמטק.
סרט מעולה!
די מטורף, אבל ממש טוב.
כל הזמן הרגשתי כאילו הצלחתי איכשהו להיכנס לראש של ניל גיימן. היה שם קצת מפחיד, אבל נהניתי מאוד!
דרעק
כמו סרטי אנימה משנות השבעים (זאת לא מחמאה).
ואז הוא ילחם
נגד גארפילד?
ראיתי את הסרט, ואני חייב לציין שלא התלהבתי כלל. לגיימן יש אלמנט די קל לזיהויי בכל עבודותיו והוא עולם מקביל סוריאליסטי שבו עיקר העלילה מתרחשת. גם הפעם זה כך, רק שהפעם העלילה פשוט חסרה. יש השתלשלות אירועים סוריאליסטיים בעולם סוריאליסטי ודמויות סוריאליסטיות ממלמלות מילים לא קשורות, אבל חסר היה לי איזה משהו שיקשר אותי להתרחשות או לדמויות. המשהו בדרך כלל נמצא בסיפורים האחרים שלו, הפעם לא ראיתי את זה. כן יש הרבה הקבלות להתנהגות של גיל ההתבגרות, אבל זה לא מספיק לדעתי.
-האשף הדגול
שם קבור הכלב.
זה לא סרט של ניל גיימן. זה סרט של דייב מק'קין.
שם קבור הכלב.
נקודה טובה. זה לא משנה את העובדה שיחסית לחיבתי הרגילה לגיימן לא אהבתי את MIRROMASK, אם מק'קין הוא מקור ההשפעה השלילית, לדעתי, על MirrorMask אז שוב, לא מלהיבות החדשות האלא.
-האשף הדגול
מק'קין עובד עם גיימן כמעט מאז ומתמיד.
הוא צייר את הקומיקס הראשון שלו, Black Orchid, וגם את Mr. Punch, עיצב כל אחת מהעטיפות של 'סנדמן', אייר את 'קורליין', 'הזאבים בקירות' ו'היום שבו החלפתי את אבא בשני דגי זהב' – כך שעכשיו זה קצת מאוחר כדי להפוך פתאום להשפעה רעה.
הוא השפעה רעה מצטברת.
את רצינית?!
אני מתכוון… הגרפיקה המבריקה שלו היא בערך הסיבה היחידה שאני מוכן להחזיק חלק מהיצירות של הכותב הבינוני ההוא.
לא, אני .
אבל עד כאן. אולי לא כל פליטת מקלדת שלו מקודשת, אבל האיש כתב את SANDMAN.
Violent Cases היה לפני Black Orchid
אבל, אגב, אני די מסכים – הספרים הטובים באמת של גיימן הם אלו שבהם הוא לא משתף פעולה עם מק'קין. שיתופי הפעולה ביניהם נוטים להיות יומרנים מדי.