לאיזה מסרטי 2006 אתם הכי מצפים?
49 |
V for Vendetta
|
34 |
A Scanner Darkly
|
127 | צופן דה וינצ'י |
187 | אקס-מן 3 |
20 | מכוניות |
71 | סופרמן חוזר |
203 | שודדי הקאריביים 2 |
52 | המעיין |
92 | עיר החטאים 2 |
27 |
Snakes on a Plane
|
מספר מצביעים: 862
שודדי הקאריביים 2
זה פשוט חייב להיות סרט טוב. אם יש סרט שראוי וזקוק להמשכון, זה שודדי הקאריביים.
אני מסכימה
ולפי הטריילר אני גם לא רואה שום סיבה שיאכזב.
הוא גם בטוח יספק עוד כמה משפטי ג'ק ספארו חדשים אחרי שטחנו כבר מכל הכיוונים את
שודדי הקאריביים 2
פשוט חייב להיות סרט מעולה..
כבר לא יכולים לחכות!
האמת, אף אחד מהם
כלומר, אני בהחלט סקרן לראות אם אקס מן יחזיק גם בלי בריאן סינגר ומה סינגר יעשה עם סופרמן. גם מעניין איך פיקסאר מוחקים את הרושם הרע מהטיזר הלא מוצלח הראשון שלהם, אם יש לשודדי הקריביים מה להציע בשביל טרילוגיה שלמה, האם עיר החטאים ישמור על מגניבות מבלי להתבסס רק על סיפורים מוכרים, איך המעין יוצא אחרי כל מה שעבר עליו, אם סקנר דרקלי יהיה המטריקס הבא (אני יודע שלא, אבל צריך תירוץ לראות אותו) וכמובן, האם התסריט של "סנייקס! און א פליין!" עמוק כמו השם שלו.
הבעיה היא שאין סרט אחד ברשימה שאני באמת מחכה לו ולגבי ונדטה וצופן דה וינצ'י, אני אדיש כמו מתן וילנאי על וליום באליפות חדרה בשק קמח. הסרט היחיד שאני באמת מצפה לו ב-2006 הוא American Dreamz של פול וייץ שלא מופיע בסקר.
מש''א
מש''א 2
מדהים אותי שיש אנשים שבאמת הרשימה הזו מזיזה להם במשהו.
יש כמה שנראים לי מעניינים
טוב, אז לאו דווקא מעניינים, אבל שלא יפריע לי לראות (אקס-מן 3, שודדי הקאריביים 2, צופן דה-וינצ'י, V for Vendetta) אבל מה שבאמת יגרור אותי לקולנוע מבלי לחשוב פעמיים זה המעיין. ארונופסקי כבש אותי ברקוויאם (שנתפס אצלי כאומנות טהורה), הטריילר נראה לי מצויין, אז למה לא?
אף אחד מהם באופן מיוחד
לפחות לא כרגע. אולי בעוד כמה זמן ההייפ יגדל ואיתו הציפיה.
הכי מסקרן אותי לראות את המעיין, סין סיטי2 ושודדי הקריביים2. אז בבחירה אקראית בין השלושה בחרתי בסין סיטי 2, מעניין אם הוא יהיה המשכון ראוי.
קשה, קשה.
סורק אפלה זה פיליפ ק. דיק.
המעיין זה ארונופסקי.
ועיר החטאים 2.
בחירה קשה ביותר, והעכב טייל ארוכות ובסוף בחר בסורק אפלה, כי:
1. סרטי המשך זה פאסה.
2. אני מפחד נורא שהמעיין יהיה כישלון אחרי הבילדאפ.
שודדי הקריביים.
אקס מן 2 היה מצוין, אבל עם שודדי הקריביים יש לי מערכת יחסים מיוחדת.
גם יהיה נחמד לראות את קוד דה וינצ'י.
סופרמן חוזר
בכל שאר המועמדים יש סעיפים פוסלים.
וי ייראה אחלה, אבל אני לא בטוח כמה הם מבינים את הדמות והסיפור, וכמה אכפת להם מהם. ואני זוכר ביקורת קטלנית על התסריט.
סורק אפלה מכיל את קיאנו. תמיד סיבה לדאגה.
צופן דה וינצ'י. נו. לא טרחתי לקרוא את הספר…
אקס מן 3 – ראטנר. Nuff said.
מכוניות – הטריילר היה מאעפן.
שודדי הקריביים 2 – The Quest for more money.
המעיין – עבר כל כך הרבה שינויים, וזה מדאיג.
עיר החטאים 2 – נכתב על ידי פרנק מילר של שנת 2004-2005. וזה פרנק מילר המאעפן שהוא צל חיוור של פרנק מילר של פעם.
נחשים על מטוס – עם כל הכבוד לזאב הרווח, ויש כבוד (בעיקר על השם הגאוני), אני מתקשה להתלהב.
סופרמן הוא הדמות הקומיקסית שהכי קשה לעשות כמו שצריך. יש המון מלכודות בעשיית דמות כמעט מושלמת.
אבל זה בריאן סינגר, ויש לי תחושה שהוא מבין את סופרמן. והויזואליה מעולה, ורוברט ברנט הלהיב אותי בקשר לסרט כשהוא היה באייקון.
אבל הסרט שאני מצפה לו יותר מכל לא מופיע בכלל בסקר. Southland Tales, סרטו השני של ריצ'רד קלי.
המצב לא כזה קשה כמו שנראה בהתחלה.
זאת אומרת, כן – יש מעט מאוד סרטים עם פוטנציאל גבוה בשנה הקרובה, לפחות בהשוואה לשנה הקודמת. עדיין, מאלה שמופיעים ברשימה, מסקרנים אותי מאוד:
V for Vendetta – האם ניתן לעשות את אלן מור כמו שצריך בקולנוע? הביקורות המוקדמות טוענות שכן.נחייה ונראה.
אקס-מן 3 – האם יצליח ברט ראטנר להכנס לנעליו הגדולות של בראיין סינגר?
סופרמן חוזר – האם יצליח בראיין סינגר להכנס לנעליו הגדולות של ברט ראטנר?
עיר החטאים 2 – סקרנות מהולה בחשש – האמת היא שבסיפורים הטובים מהקומיקס כבר השתמשו בסרט הקודם. A Dame to Kill For הוא טוב, אבל אחרי שבסרט הקודם כבר הסריטו את Big Fat Kill, הוא הפך לקצת מיותר. יהיה סיפור מקורי של מילר שנכתב במיוחד עבור הסרט. יצא טוב? לא יודע. נראה.
המעיין – הבחירה שלי. דארן ארונופסקי. צריך להגיד עוד משהו?
סרטים מהרשימה שקצת פחות מסקרנים אותי, אבל בהחלט לא אתנגד לראות: "מכוניות", "שודדי הקאריביים 2", "צופן דה-וינצ'י".
סרטים אחרים שמסקרנים אותי, אבל לא נמצאים ברשימה:
"סיפורי ארצות הדרום" – סרט חדש של ריצ'ארד קלי ("דוני דארקו") בכיכובה של באפי. או במילים אחרות – עורכים יקרים, נראה לי ששכחתם משהו.
"משימה בלתי אפשרית 3" – כי לראות את ג'.ג'. אברהמס ("זהות בדויה", "אבודים") מביים לקולנוע זו אטרקציה בפני עצמה.
"פפריקה" – במסגרת הסרטים שאני אראה ב-DVD (בהנחה שעוד השנה מישהו יזדרז וייבא אותו) – החדש של סטושי קון, מהמבריקים שבבמאי האנימה העכשוויים.
ועוד סרט שנשמע מעניין (בהנחה שהוא אכן יצולם ויופץ בשנה הקרובה)
"The Prestige" של כריסטופר נולאן, פוסט-באטמן. עם באטמן ו-וולברין בתפקיד קוסמים יריבים בלונדון, מבוסס על ספר כריסטופר פריסט ודייויד בואי ואלפרד בתור שחקני חיזוק.
כאמור – בשאיפה שיתממש – בהחלט אחד הסרטים המסקרנים של השנה הקרובה.
אם אני הייתי כותבת את התגובה שלך
היא היתה נראית ככה:
דייויד בואי ישחק בסרט 'The Prestige" של כריסטופר נולאן, שביים את באטמן החמישי (בלי דיוויד בואי). מלבד דיוויד בואי, משחקים בסרט יו ג'קמן וכריסטיאן בייל כשני קוסמים יריבים בלונדון, ואלפרד הגדול מלך בריטניה (או מייקל קיין, מי משניהם שיהיה פנוי).
ולפינאלה: דיוויד בואי שולתתתת!!!1
אם הייתי כותב
את התגובה שמגיבה לך, היא בוודאי הייתה נראית כך:
שולתתתת!1
ועוד אחד (וזה באמת בקטגוריה של ''עורכים יקרים, איך שכחתם את...)
"Flushed Away" של אארדמן, על עכברוש בביוב של לונדון, עם הקולות של וולברין, מגנטו וגולום. מעניין איך הוא יתמודד עם סרט העכברושים של פיקסאר שאמור לצאת שנה אחר-כך…
אני שונאת את הנטלי פורטמן הזאת
גם עם קרחת היא מצליחה להישאר מהממת.
אני אוהב את הנטלי פורטמן הזאת
מה? יוצא סרט בכיכובה של נטלי פורטמן? אבל כבר הצבעתי ל"שודדי הקאריביים"…
אני אוהב את הנטלי פורטמן הזאת
גם אני הצבעתי ל"שודדי הקאריביים" אבל באופן חד פעמי ובגלל שאתה בחור אני מוכנה שתשנה את ההצבעה שלך אצלי במח אחרי שתראה את הטריילר של "V for Vendetta", ולו רק בגלל גברת פורטמן.
הרי להצביע לשודדי הקאריביים זה בעיקר בשביל ג'וני בכל מקרה, לא?
אני אוהב את הנטלי פורטמן הזאת
בטריילר צפיתי מייד אחרי ששמעתי שנטלי שם. וזה עושה רושם של סרט מגניב לאללה אפילו בלי קשר אליה.
זה נכון, שודדי הקאריביים זה בעיקר בשביל ג'וני. וכמה שאני מחבב אותו, הוא לא יכול להביס את נטלי מבחינתי.
סקר אכזרי. פשוט אכזרי.
היו לי שלוש התלבטויות עיקריות:
סורק אפילה- הספר היה בין המעולים שקראתי. והבמאי הוא ריצ'ארד לינקלייטר, אחד הבמאים האהובים עלי. והטיזר ששוחרר נראה מעולה ועושה רושם שיהיה מאד נאמן לספר.
המעיין- זה ארונופסקי. אני לא חושב שהסרט יצא רע. והטיזר היה ממש מעולה.
עיר החטאים 2- אכן, ננסי שיוצאת למסע נקמה למען הארטיגן הוא רעיון שנשמע גרוע. אבל באמת, עם הבימוי של רודריגז גם התסריט הגרוע ביותר יהפוך לסרט כיפי. אבל מדובר בפרנק מילר, כמה גרוע הוא יכול להיות? לא נראה לי שהוא יכול להיות כזה.
בקיצור בחרתי סתם ככה בסורק אפילה. הייתי מצביע לשלושתם אם יכולתי.
ואני עדיין כמעט בטוח ששודדי הקאריביים 2 יהיה בין הסרטים המהנים של השנה הבאה אבל ברור שלא יתקרב באיכות לשלושה הנ"ל.
לפעמים טוב להיות שונה..
אני מצטערת אבל פשוט אהבתי את הספר צופן דה וינצ'י ואני ממש רוצה לראות את הסרט, וכן- אני מודעת לכך שזה נמצא בין המקומות הנמוכים פה בביקוש! אז מה!?
(:
הצבעתי לצופן דה וינצ'י
ואם בשבוע הבא יהיה סקר "איזה מסרטי השנה הבאה יאכזבו אותך הכי הרבה" אני מניח שאני גם אצביע לו ואני מניח שאני אגלה במאי שאני צודק…
''המעיין'', כמובן
ובפינת "למה לא הזכרתם את": "Tideland" של גיליאם, שלמרות שהוא כבר מוכן הוא לא ממש יופץ בשום מקום לפני אפריל, כך נראה. וגיליאם עוד קיווה לקבל מועמדות לאוסקר הנוכחי על המשחק של השחקנית הראשית שלו.
גיליאם לא מצליח במשהו. מי היה מאמין. הוא הולך והופך לשמעון פרס של עולם הקולנוע.
''המעיין'', כמובן
:\ אוף הייתי כל כך שמח שראיתי ש"האחים גרים" ו"טיידלנד" הולכים לצאת אחד אחרי השני.
כנראה שלא…
אבל זה בהחלט הסרט שאני הכי מצפה לו.
כל תחילת שנה אני ישר חושב שהיא תהיה גרועה,
פסימי שכמותי, אבל לפי הסרטים שיוצאים השנה יכול להיות שחששותי ילבשו עור וגידים. תיזכרו את מה שאני אומר, אבל נחיה ונראה.
מכוניות/v for vendetta/סופרמן חוזר- הטריילר נראה די חרא, כך שאני לא צופה לו עתיד מזהיר השנה.
A Scanner Darkly-דווקא נשמע מעניין, מבחינת השם, אבל אין לי מושג על מה הסרט, מישהו מוכן לעזור לי?
עיר החטאים 2-הסרט הראשון היה כל כך גרוע, שאני לא יכול אפילו לחשוב על סרט המשך (ושלא לדבר על כך שהדבר הכי טוב שהיה בסרט הראשון לא יהיה בסרט השני- הסיפור של מארב).
צופן דה וינצ'י- דווקא אהבתי את הספר, למרות שהוא היה די מופרך ומפגר, עדיין יש לי הרגשה שיכול לצאת ממנו סרט טוב. מצד שני, זה עקיבא גולסמן, כך שלא ברור מה יהיה המוצר הסופי.
Snakes on a Plane-הסרט הזה עושה רעשים של קאלט בהתהוות, אבל ברצינות-WTF?
המעיין/X3-יש לי הרבה ציפיות מהסרט, ואני מקווה שלא אתאכזב. אני לא אבחר בו מטעמי זהירות בלבד (וגם בגלל שגם הטריילר של המעיין לא עושה רושם גדול במיוחד).
והזוכה: שודדי הקריביים. גם כיף, גם גור ורבינסקי, גם ג'וני, גם קיירה, גם אורלי (נו, אולי זה לא כל כך טוב), גם לא לוקח את עצמו ברצינות, וגם נראה כמו סרט הפוקפורן הגדול של השנה הקרובה. וזה רק מספיק לבחירה (ולניצחון, כנראה) בסקר.
הוא ספר של פיליפ ק. דיק בו מסופר על בוב ארקטור שעובד (בעתיד) במחלקת הסמים (במשטרה) של אורנג' קאונטי.
לכל העובדים שם יש חליפות ערבול שמונעות מהסוכנים לראות את הזהות האמיתי של עמיתיהם לעבודה.
ארקטור משתמש בסמים בעצמו, חוץ מזה שהוא תופס אנשים בדיוק כמוהו.
ויום אחד הוא מקבל משימה- לתפוס נרקומן בשם בוב ארקטור ומאז שפיותו הולכת ומתדרדרת.
וזה ספר גאוני, באמת. אני מאד מקווה שהסרט יהיה גם כזה.
אני הצבעתי ל X3
הסרט היחיד שהיה עלול לאיים עליו היה עיר החטאים 2. אבל אני מאוד פסימית לגבי הסרט הזה. הראשון היה טוב בייחוד בזכות הרעיון שלו, להסריט קומיקס כמו שהוא. אבל לעשות שוב אותו דבר נראה לי לחזור על עצמו בלי שום טעם.
טיזר משעשע ל- Snakes on a plane
http://www.noservicecharge.com/videoblog/2005/10/snakes-on-plane-teaser-trailer.html
רק לי הסרט הזה נשמע מפגר לחלוטין? (בלי קשר לטיזר המזוייף)
אי אפשר לראות את השם הגאוני הזה, ולא להצביע לו.
אני לא יכול לשים את האצבע על הסיבה המדויקת, אבל גם לי זה לא נשמע כמו מועמד ראוי לסרט החכם של השנה.
את היומית, קראת?
כתבה מספר 2948
הייתי צריך לנחש...
שזו האפשרות הקומית של הסקר ולהתייחס אליה בהתאם :)
ואני כבר חשבתי שהשם הוא משהו בסגנון "חתולה על גג פח לוהט" וחיפשתי עוד מידע.
בטוח שהסרט הזה באמת קיים?
כי בטיזר נראה כאילו הם גנבו לי את התמונות מהטיול המשפחתי לטורקיה, שילבו אותם עם כמה צילומי נשיונל גאוגרפיק של נחשים ואמרו "הנה הסרט שלנו! תשתכבו!".
''ותתקפו!''
הטיזר מזוייף, כך שאין אפשרות ממשית להבין משהו ממנו.
אבל במקרה והסרט כן קיים, אני כבר עכשיו שם עליו V
הבושם, סיפורו של רוצח.
יותר מסקרן מכל הסרטים בסקר ביחד.
טום טיקור הבמאי של ראן לולה ראן ינסה להביא למסך הגדול את מה שסמאחים כמו מרטין סקרוסזי, מילוש פורמן. סטנלי קובריק, רידלי סקוט וטים ברטון ניסו.
וכן גם אלן ריקמן שם.
http://imdb.com/title/tt0396171/maindetails
''הבושם'' ספר מצוין,
כתוב נהדר, ונחקק בזיכרון. "באותם ימים, שלא ידעו שום מחסור בדמויות מחוננות ומתועבות…".
רק חבל שכנראה יעברו עוד שנים רבות, עד שטכניקת הפצת-הריחות-באולם-הקולנוע תהיה בשלה מספיק ליצור בסרט, פיסית, את תיאורי הניחוחות שבעלילת הספר, כך שהקהל יריח אותם. הריחות כל כך חשובים בספר, שיהיה קשה מאוד לסרט לפצות על חסרונם.
אבל בספר לא היו ריחות ממש, אז למה שבסרט יהיו?
ואני זוכרת לפחות פעם אחת שהצליחו להעביר סירחון בקולנוע: בעיר החטאים, כשהארטיגן עומד מול הברנש הצהוב, ומספר כמה הוא מסריח, יכולתי להישבע שאני מריחה את זה, עד כדי כך הצילום והצבעים היו משכנעים.
לא, אבל בספר תיארו כל הזמן מה הגיבור מריח.
נראה לי שזה יהיה מאולץ, אם כל פעם שגארנוי מריח משהו – וזה קורה כל הזמן – ינסו לתאר מה הוא מריח.
בעצם, במחשבה שניה, אם יעשו את זה עם voice over, זה יכול לצאת בסדר. אני חוזר בי.
בנוגע לברנש הצהוב, מש"א. והוא גם נראה כמעט תלת מימדי, מה שהוסיף לבחילה.
מר ארונופסקי מציג
הצבעתי, כמובן, למעיין. אבל יותר משאני מצפה לסרט, אני כוסס ציפורניים בחרדה לקראתו. רקוויאם היה חווית צפייה כל-כך חד-פעמית, שאני מניח שאתאכזב מהמעיין כמעט ללא קשר לאיכותו.
אבל ארונופסקי הוא הסמאח הצעיר היחיד שאני עוקב אחריו באדיקות ותומתו עוד לא חוללה. נולאן הזדקן פלאים בין ממנטו לבאטמן (סרט בינוני בכל רמ"ח אבריו). אולי הוא a trick pony.
לפי ימד"ב, לפת"א (בעיני, היוצר הכי מבטיח מבין צעירי הוליווד) אין שום דבר בקנה, וכנראה שפינצ'ר לא מתכוון לשחזר את הקרנבל של "מודעון קרב". אז כרגע כל הז'יטונים מוערמים במשבצת של ארונופסקי.
שנית, האם זה מוגזם לבקש שהוליווד תנפיק ב-2006 סרט גדול אחד שאין בו מוטנטים, טייטס, דמויות מצויירות, מאבק נצחי בין טוב לרע, פיצוצים עד לב השמיים ואינטראקציות בין שחקנים למסכים כחולים?
צופן דה וינצ'י?
אה, מאבק נצחי בין טוב לרע. כמובן.
נראה שזה מוגזם, כן.
אני תוהה
אם אני צריך להיעלב, או הוליווד.
נראה לי שאני.
מה, ממני? הוליווד.
מתישהו בשנים האחרונות סרטי סופר-גיבורים הפכו למשהו שאנשים מעל גיל 12 הולכים אליו, וחוזרים ומספרים כמה שזה היה מתוחכם ומרתק. זאת עובדה שאין לי מה להתווכח איתה, ועניין של טעם וכו', אבל אני עדיין מתקשה לעכל אותה.
רווח לי.
זאת לא את, זה חוסר-הבטחון המקוון שלי.
אני חושב שהמשפט הכי נפוץ בביקורות של עין-הדג על שוברי הקופות הוא "מומלץ אבל…" ובדרך כלל ההסתייגות נוגעת למשחק או לתסריט. נדמה לי, ואני אומר את זה בזהירות, שהגורמים הללו הם משניים ליוצרים של שוברי הקופות ואם לא להם, אז למפיקים.
ואולי הבעיה היא לא בתעשייה, אלא בנו. אני לא זוכר מתי *לא* הפעלתי את האידיומט בסרטים הוליוודיים מהשנים האחרונות. כנראה ב"התרסקות". אבל זה לא מפריע לי להמשיך לצפות בהם, כשהמחיר הוא הנמכת ציפיות דרסטית; בדרך כלל אני לא מצפה ליותר מבאז של שעתיים. ועל זה צר לי.
בתור חובב קומיקס
אין ספק שאני הולך על סין סיטי ו v for vandeta.
אני ממש לא מפחד מההמשך לסין סיטי כי אני יודע פחות או יותר על הסיפורים שם וכולם מצוינים.
נכון שיש סרטים אחרים ברשימה הזו שמסקרנים אותי, או נראים לי כמו הימור בטוח, אבל זה לא סתם ספר. זה אולי הספר החזק ביותר של פיליפ ק. דיק. ההרגשה שהיתה לי כשגמרתי לקרוא אותו מתוארת בצורה הטובה ביותר על ידי הקלישאה של האגרוף בבטן.
פשוט חוסר יכולת תפקודית למשך כמה שעות.
אז נכון שלסרט יש פוטנציאל בעיה עצום – הוא יכול לקחת את הפן הפחות מעניין בסרט (המסר השמרני נגד שימוש בסמים) ולהפוך אותו לעיקר, אבל מהטריילר נראה שהצליחו להבין שם שלמרות שמדובר באלמנט חשוב בספר, הדגש יושם על האווירה ההזויה ועל הדברים בהם דיק התמחה כל כך – משחקי המציאות/דמיון, זהות והיכולת שלנו להבחין בכל הדברים הללו. וכמובן על העלילה. בספר הזה דיק עושה נפלאות מבחינת עלילה (דבר שתמיד היה נקודת חולשה קטנה אצלו).
יש גם כמה סצינות שאני ממש מסוקרן לגבי איך יעשו אותן.
מלה לסיום על מסר "האגודה למלחמה בסמים" של הספר – אין ספק שהוא שם, ואין ספק שדיק התכוון שהוא יהיה שם (הוא מרחיב על כך בפירוט באחרית הדבר), וניתן אפילו לטעון שדיק רצה שזה יהיה עיקר הספר. אבל זה לא. בכל מקרה מעניין אותי כמה צופים יתרגזו על זה כשהם יראו את הסרט.
הסרט הזה עונה בצורה מושלמת להגדרה של "הסרט שאני הכי מצפה לו ב-2006".
עוד מילה לגבי עניין האל-סם – נדמה לי שבאתר של האגודה הישראלית למד"ב הופיע מאמר שסיפק אבחנה די חריפה לגבי העניין הזה: נכון, דיק יוצא נגד הסמים. אבל בעוד שרוב האנשים מאשימים את הסמים בטשטוש התודעה ושיבוש המציאות, דיק מאשים אותם, במידה רבה, ב*חידוד* תחושת המציאות וחיזוק התודעה עד לנקודת האל חזור. נקודה מעניינת.
לגבי הסרט, שהוא גם הבחירה שלי: מתחילת הדרך לינקלייטר לא נשמע לי כמו הבמאי הנכון לחומר – הוא פטפטן ושכלתן מדי, ויעיד הכישלון הקודם שלו בתחום האנימציה המיינד בנדרית, "חיים בהקיץ" – אבל הטריילר נראה פשוט מעולה. הרבה יותר מבטיח ממה שהרשיתי לעצמי לצפות. נקווה שקיאנו לא יקלקל.
אה, קיאנו, באמת שכחתי
הוא אמור לשחק מישהו שהסמים גרמו לו להפוך, במהלך חלק גדול מהסרט, לשליש זומבי חסר יכולת מנטלית. נראה לי שלפחות לתפקיד הזה הוא מתאים בול…
אה, אלייז'ה, באמת שכחתי
אני רציתי לציין את אלייז'ה ווד על משחקו המצויין בעיר החטאים אבל חשבתי שלא כדאי לבזבז את חלון ההצבעה גם בשביל בדיחה כזאת.
כשאתה אומר פטפטן ושכלתן מדי, אתה מתכוון פטפטן וטיפש מדי, נכון?
ראית את צמד ''לפני...''?
כי קשה לי להבין איך אפשר לקרוא לבמאי שלהם 'טיפש'.
(אגב, לא היה סרט של לינקלייטר שלא חשבתי שהוא טוב, לרוב אפילו מצויין, אבל כנראה שזה בגלל שלא ראיתי את 'נערי ניוטון')
אני גם מאד אוהב את לינקלייטר
ולו משום, שלך תמצא במאי שיעשה קומדיה עם ג'ק בלאק וחבורת ילדים, שתצא כל כך טובה.
לבחור יש טביעת עין מיוחדת, והמון אהבה לסרטים (מה שמוכח בעובדה שהוא לא זונח אף ז'אנר, ומסוגל לעשות הכל). ועדיין יצא לו לפחות סרט אחד שהוא פחות מטוב – dazed and confused
dazed and confused חמוד
ויש בו הרבה רגעים טובים, אבל הוא לא עשה שום דבר שמתקרב לצמד סרטי "לפני" שהם (בעיקר השני) מהסרטים האהובים עלי בכל הזמנים. שאר הסרטים שלו טובים ולא הרבה יותר.
ונערי ניוטון איום ונורא, לא שרדתי עד הסוף.
אני מצאתי את Waking Life משובב נפש ומעורר מחשבה, למרות שאני יודע שרוב האנשים מוצאים אותו משעמם בטירוף.
גם Tape הוא סרט נחמד מאוד, עם אחת ההופעות הטובות ביותר של אית'ן הוק.
התחלתי לראות את TAPE לא מזמן בדיוידי
ואחרי חצי שעה של מילמולים ותהיות מה בעצם קורה על המסך הפסקתי באמצע מרוב בילבול. יכול להיות שלא התחברתי אליו, אבל על פי הזכור, הוא היה משעמם פחד ונורא מבולבל.
ולגבי שני סרטי "לפני". את השני אמנם לא ראיתי, אבל הראשון, "לפני הזריחה", מקסים.
הפסקת לפני שאומה נכנסת!
ברגע שהיא מצטרפת הסרט נהיה הרבה יותר טוב והרבה יותר ברור. גם ככה זה סרט טוב מאוד לדעתי. ולגבי סרטי ה"לפני": הראשון מקסים ונפלא, השני הרבה יותר טוב.
ולהזכיר לך שוב בפעם הX שהצעת לכתוב לו ביקורת ?
שוב ושוב, בבקשה
כי שוב שכחתי. אני מבטיח שאני עוד אכתוב אותה (אבל תזכיר לי).
הסיבה היחידה שלא כתבתי ''טיפש''
היא "לפני השקיעה", מבחינתי הסרט שבו לינקלייטר גאל את עצמו. הבעיה היחידה היא ש"לפני השקיעה" גם נכתב ביחד עם עוד שני תסריטאים – איתן הוק וג'ולי דלפי – ונבע בעיקרו מטקסט בן 40 עמודי דיאלוג שדלפי חיברה. בלית ברירה אני מקשר את העובדה הזו לתחושה המשונה שהתסריט כתוב טוב יותר מכל סרט אחר של לינקלייטר.
אשר לסרט הראשון, "לפני הזריחה" – הוא סובל בעיני מאותה בעיה של "וייקינג לייף" ו"סברביה", לצורך העניין: לינקלייטר לא מתעניין בבניית עלילה הוא דמויות, הוא פשוט משתמש באנשים על המסך כבובות על חוט להגיגים הפרטיים שלו. בצירוף העובדה שהוא לא עד הסוף מבין או מסוגל להגיד משהו באמת מעניין על כל אחד מהנושאים שהוא עוסק בהם, התוצאה היא קולנוע, ארר, גימנזיסטי משהו.
לדעתי ב''לפני הזריחה''
יש בהחלט עלילה ובניית דמויות, בנוסף להגיגים הרגילים שלו.
waking life הוא לחושבים
ולדעתי הוא אחת מחוויות הקולנוע הטובות ביותר של המאה ה21. לינקלייטר הוא לא רק במאי טוב, הוא גם תסריטאי מצויין שיודע לשלב טקסטים, בין אם זה מונולוגים או דיאלוגים, מרתקים.
לדעתי סורק אפלה יהיה סרט השנה, ולו רק בגלל השילוב שבין פיליפ דיק לבין לינקלייטר (שמזכיר את דיק בכל סרט שני שלו).
waking life הוא לאנשים שלא טרחו לחשוב,
עד שמישהו לעס עבורם את הדברים, והאכיל אותם בכפית.
waking life הוא תזכורת, לאנשים שנהנים לחשוב,
לגבי חלק מהדברים שהם נהנו לחשוב עליהם. אז נכון, הוא דידקטי ויש סצנות שלמות שבהן לא קורה שום דבר חוץ מניצנוצים שיוצאים לאנשים המצוירים מהידיים, אבל חלק מהשיחות נפלאות למדי, ובמצבי רוח מסוימים מאוד זה סרט נהדר.
מש''א
בעיקר אקס מן 3
אבל גם: שודדי הקריביים.(ג'וני דפ שולת!!1)
scanner darkly: קראתי את הספר ואהבתי אותו.
וי לונדטה- הטריילר נראה חמוד. סין סיטי: עדיין לא ראיתי את הראשון, ואני רוצה לראות אותו, ואחרי שאני אראה אותו, רק אז, אני ארצה לראות את השני.
ואחרון חביב: משימה בלתי אפשרית 3. הטריילר נראה חמוד, אהבתי את הראשון, אבל לא ראיתי את השני.
אני נאלץ להסכים.
Snakes on a Plane – עוד סרט פעולה. גימיק חביב אבל לא יותר מזה.
Sin City 2 – קראתי את הקומיקס. הסרט אותו דבר. אני אלך לראות אבל לא מלהיב אותי.
המעיין – מה נשאר אחרי כל הבלגן? מישהו בכלל יודע?
שודדי הקריביים 2 – משהא"א (מה שהממסד האפל אמר)
סופרמן חוזר – קצת נמאס לי מסופרמן ולא נראה לי שאפילו סינגר יצליח להלהיב אותי איתו.
מכוניות – עוד סרט אנימציה חביב של פיקסאר! ייאיי?
אקס-מן 3 – נראה מצויין אבל הוא נורא דחוס והוא יהיה פשוט 'עוד אחד'. לא מלהיב.
צופן דה-וינצ'י – קראתי את הספר. זה כנראה יהיה יפה אבל לא מלהיב.
סורק באפלה – אוהב את הרעיון. השאלה היא כמה טוב עשו אותו? וכמה מזה קיאנו ריבס הרס?
V for Vendetta – הרעיון המוצק היחידי שאני רואה כרגע שבאמת באמת מעניין אותי. מה לעשות?
המעיין בלי ספק
למרות חרדות בנוגע לאיכותו, ארנופסקי, קלי ופול תומס אנדרסון הם הבמאים העצמאיים הכי חשובים ומעניינים בזמננו. ארנפוסקי הוא ככל הנראה המוכשר ביניהם כרגע, וזאת רק בגלל שסרטו השני הוא סרט יותר טוב מכל סרט אחר שהשניים האחרים הוציאו.
גם השני של קלי מאד מעניין אותי ואני מקווה שהוא ימשיך בקו המקורי והמיוחד של דוני דארקו, קו של קולנוע אחר, קולנוע אישי מאד וחכם כמו שהוא מרגש.
אקסמן3 אולי יצא מעולה , והטריילר באמת חזק, אבל מה, אין סינגר, אז יש מקום לדאגה.
שודדי הקריבים שתיים יהיה סרט מצחיק ומהנה ממש אני כבר רואה את זה.
סופרמן יכול להיות סרט קומיקס מבריק ושונה, או ממש כישלון אמריקקי. אני בנתיים נשאר נאמן לסינגר, בכל זאת הוא במאי מאד נדיר, עובד בתוך התעשייה אבל תמיד יוצר משהו מיוחד.( צריך להזכיר עוד פעם את החשוד המיידי המדהים?)
סין סיטי יש לי הרבה תקוות, את הראשון מאד אהבתי, הוא היה מצחיק, אלים , מהנה חולנימוזר ומגניב ברמות מאד גבוהות. הרבה זמן לא נהנתי כל כך מסרט קולנוע. הוא היה סרט שכל כך לא מתבייש להיות קיצוני וחד משמעי, מבחינתו יש הבדל בין טוב ורע, הרעים הם תמיד רעים, והטובים תמיד טובים, כל כך קיצתוני הצורת חשיבה הזאת. הוא גם מציג מצב שבו האלימות היא דבר שגרתי ובנאלי דבר שנממצא בכולנו. סרט מהנה וןמעניין אבל אני לא יודע עם ההמשך יהיה באותה רמה.
בקיצור בו נקווה ש2006 תיהיה יותר טובה מהשנה שקדמה לה שהיו בה בעצם רק שני סרטים שצריך לציין עיר החטאים , ויצירת המופת של קרוננברג היסטוריה של אלימות ( מליון דולר בייבי, עמוק במים, דרכים צדדיות, והשיבה מבחינתי סרטים של השנה שעברה. וגם השנה הזאת מבחינתי לא נגמרה, עוד הסרטים של סוף השנה צריכים להגיע…)
לראשונה אני מוצאת את עצמי באמת מצפה לסרט
והוא "אקס-מן 3"- כנראה בגלל שאהבתי את השניים הקודמים, בגלל ההיכרות המוקדמת שלי עם הדמויות, ובגלל איאן מקקלן שהוא פשוט, מה לעשות, שולתת!!1.
איאן מקלאקן הומו!
והאלי ברי שחורה!
מה אתה רוצה להגיד?
טכנית האלי ברי רק חצי שחורה
ובשביל שלחלונית הזאת תהיה תכלית: אני עם המעיין. וחסר לו שיצא גרוע!
וזה אמור לשנות את דעתי כי...?
הוא לא יאהב אותך בחזרה, כאילו?
במקרה והתגובה מעליי לא הייתה ב
העובדה שציינתי שהוא שולתת!!1 לא מעידה שברצוני לפתח יחסים כלשהם עם האדם הנ"ל.
וואלה.
וזה אמור לשנות את דעתי כי...?
אתם בכלל לא שמים לא שהוא לא מדבר על איאן מקלן אלא על השיבוט של איאן מקלן וקייל מקלאלכן!
בתפקידו הבא הוא מכשף FBI שנשלח לעיירה קטנה בפלך כדי לחשוף את השד בוב שרצח את ההוביטית Laura Plummer.
ארררג...
קייל מקלאכלן. קייל מקלאכלן.
בלי לחשוב אקסמן 3!
ועם לחשוב.. מוטציות מימי ערוץ אחד העליזים – ויו ג'קמן :P!
נו, בגלל שלא כתבתי את זה ביומית על הטריילר,
אני מרגיש צורך להגיד את זה כאן:
סופרמן הוא מגניב. הוא הסופר-גיבור היחיד שעדיין מרגיש "סופר". הוא הכי חזק, הכי מהיר, הכי צודק והכי אמיתי. הוא לא מנסה להסתחבק, הוא לא איב"י, הוא לא פולט שנינויות ואין לו תסביכי גדולה. הוא יודע שהוא גדול, והוא לא צריך להוכיח את זה לאף אחד.
נכון, זה הופך את הדמות שלו לפחות מעניינת. אני מניח שאף אחד לא יזכה אותו בתואר "דמות עגולה", לפחות על-פי הקריטריונים הסטנדרטיים, ואם יש מישהו שבאמת מזדהה עם סופרמן, אני לא חושב שאני רוצה להיות חבר שלו.
אבל מה זה משנה? זה בנאדם שעף עם גלימה אדומה מתנפנפת, יורה לייזרים מהעיניים ומציל את העולם רק כי זה הדבר הנכון לעשות.
חוץ מזה, מי שמביים את הסרט עוד לא עשה סרט שלא אהבתי, שניים מסרטיו הם סרטי הקומיקס הטובים ביותר שיצא לי לראות (לא משנה מה תגידו על ספיידרמן ו/או על בטמן) והוא אחראי על הדבר הכי טוב בטלוויזיה שלי בימים אלה. וגם הבטיחו לי קצת וויליאמס מימיו הטובים בפסקול.
מה אני אגיד לכם, קשה לי לראות את עצמי לא אוהב את הסרט הזה.
טעות
הוא לא הכי חזק… אתה יודע, יש את הגיבור-על הזה (ששכחתי את שמו) שהוא הכי מהיר מבין כל גיבורי-העל שקיימים…
בכל זאת, גיבור-העל האהוב עליי הוא ספיידרמן, ועוד מאט כניראה שזה יהיה Vendetta!
קודם כל, 'ונדטה' הוא לא השם של הדמות
השם שלו הוא פשוט V. ושנית, הוא לא גיבור-על.
קודם כל, 'ונדטה' הוא לא השם של הדמות
V הוא דווקא כן גיבור על. זה שאין לו כוחות מיוחדים לא אומר שהוא לא גיבור על. קח לדוגמה את בטמן, הוא כולו שרירים, מוח, וגג'טס. אבל הוא גיבור על.
באטמן לא גיבור על.
באטמן לא גיבור על.
בטח שכן. כל הזמן מכלילים אותו באותה קבוצה עם סופרמן וכל השאר.
הוא אולי גיבור, אבל לא גיבור על.
זה שמזכירים שם של מישהו יחד עם שמות של גיבורי על, עוד לא הופך אותו לגיבור על בעצמו. כך שאם אתה רוצה לטעון שבאטמן גיבור על, אתה צריך להוכיח את זה. רק מה, עצם זה שאין לו כוחות על קצת יקשה על העניין, אני חושבת.
הוא אולי גיבור, אבל לא גיבור על.
אני לא חושב שדמות חייבת כוחות על טבעיים כדי לזכות בתואר "גיבור על". מספיק שיש לו תחפושת מגוכחת, כוחות שהם רחוקים מאוד מיכולותיו של האדם הממוצע (לא דווקא על טבעיים, יכול להיות גם סתם מפותחים מאוד), והצלחתו בהגנה על החלש, הצלת החפים מפשע וכו'.
הוא דווקא כן
גיבור-על (superhero), לא אדם-על (superhuman). כי אם גיבור מציל אנשים, נלחם בפשע ולוקח סיכונים למען אחרים, באטמן עושה את אותו הדבר בריבוע – הוא מקדיש את חייו להיותו גיבור, והוא עושה את זה בקנה-מידה מפלצתי.
בדיוק כפי שאדם-על הוא כמו אדם, רק עם תכונות אנושיות מועצמות, גיבור-על הוא כמו גיבור, רק עם תכונות גבורה מועצמות.
אופס. התייחסתי ל-V.
הם עשו פעם תחרות?
ומה עם דאש ממשפחת סופר-על?
גוגל
http://www.hyperborea.org/flash/races.html
אה,
זה עדיין לא הוכיח מי מהיר יותר, מכיוון שהם סיימו בתיקו (כנראה בכוונה).
קרא עד הסוף
לא שיש לי אינטרס במיני-דיון שהתפתח כאן (או רקע מתאים להשתתפות), אבל לפי הלינק לעיל מסתבר שזה קצת יותר מסובך.
לא שמתי לב לסיפורים הנוספים
קראתי עוד כמה (לא את כולם,אין לי כוח) ולא מצאתי אף אחד שנותן תשובה לשאלה מי יותר מהיר. תמיד גם יש להם מניע במרוץ מלבד לנצח את השני, מה שמשפיע על תוצאות המרוץ.
אני חושב שסופרמן ינצח.
כל עוד הם רצים בגבולות האנושות (זאת אומרת כדור-הארץ ולא לסוף היקום וחזרה). הברק צריך לאכול והאנרגיה שלו אחרי הכל תלויה בקלוריות. סופרמן צריך רק אור שמש בשביל למלא את המאגרים שלו.
אז, על מסלול מספיק ארוך עם מספיק זמן, סופרמן צריך לנצח.
עד כה, בכל המירוצים ביניהם ניצח ה-Flash
הסיבות לכך כוללות לרוב איזה קומיקס-באבל על ה- Speed Force שה-Flashים למיניהם "מחוברים" אליו.
אז כן, באופן רשמי לפי הקאנון של ה-DCVerse, ה-Flash הוא הסופר-גיבור הכי מהיר.
אולי נתפשר על "הכי מהיר בקולנוע"?
לפי איך שזה מוגדר...
סופרמן הוא מהיר כמעט כמו הברק.
אז במרוץ לטווח קצר הוא ינצח אבל במרוץ לטווח ארוך, כל עוד אין לו בטריה שמחזיקה את הסבולת שלו, סופרמן לוקח.
לא טעות
אתה מדבר על פלאש, אבל עדיין אתה טועה: בקרב אחד-על-אחד, סופרמן לוקח כל גיבור על אחר, פשוט כי יש לו שילוב תכונות מפחיד ממש (מזל שהוא כזה נחנח).
כולם נחנחים..
אבל סופרמן יכול לעוף.
יתרון נוסף: בקו אווירי, המרחקים קצרים יותר.
אני חושב שאמרתי את זה כבר מתישהו
אבל זה לא ימנע ממני לומר את זה שוב: אני תמיד, ועדיין, שונא את סופרמן.
מאז ומתמיד החשבתי את סופרמן בתור "הגיבור הכל יכול" של עולם הקומיקס. אותו גיבור יומרני-צדקני, שנשלח מכוכב אחר כדי לטהר את נשמתם של בני התמותה החוטאים. לא יודע מה איתכם, אבל אני שונא את היומרנות הזו. היא נפוחה, דמגוגית ובעיקר לא הגיונית.
את באטמן ואת ספיידרמן, לעומת זאת, מאוד אהבתי, משום שלמרות הכוחות שלהם, ולמרות היומרה שלהם (כמו היומרה שנראית אצל כל גיבורי העל האלו), הם לא מנופחים מעצמם, ולא מרגיזים בגישה הצדקנית שלהם, בין אם הם עושים זאת בקלילות (ספיידרמן) או בכבדות (באטמן).
לטעמי, סופרמן הוא גיבור העל הגרוע ביותר שהומצא, בגלל שהוא כל כך מושלם, וכל כך חסר פגמים. לא יודע מה איתך, אבל אותי זה סתם משעמם.
ומה כל-כך מעצבן אותך בגישה צדקנית?
סופרמן צודק ברוב המוחלט של הזמן, ועושה כל מה שהוא יכול בשביל לפעול למען הצדק שלו.
הוא אף פעם לא ראה את עצמו כמישהו שבא מעולם זר בשביל לשנות את העולם. הוא גדל על כדור הארץ, הוא מחשיב את הוריו המאמצים כהוריו האמיתיים, והוא מנסה ככל יכולתו להשתלב בעולם כקלארק קנט.
הוא אף פעם לא משתמש בכוחות שלו לטובתו האישית, ולא דורס אנשים בדרכו לפסגה, למרות שאין לו בעיה פיזית לעשות את זה.
אני חושב שמישהו עם כ"כ הרבה כח וכ"כ מעט רצון לשלוט או לנצל אותו לרעה ראוי להערצה ממני.
לא, זה לא מציאותי. גם לא הגיוני. בגלל זה זה סרט קומיקס.
מה לגבי UNDERWOLD 2
הראשון ב2003, היה חביב למדיי, והשאיר טעם לעוד..
חוץ מהסוף, זה אחלה של סרט. מייקל שין הוא תגלית.
שודדי הקאריביים 2!
אני פשוט מתה על הראשון, והשני חייב להיות מדהים.
אני רק לא מבינה למה הם מצלמים את 2 ו-3 ביחד!
וואו. שנה ראשונה שאני לא מצפה לכלום..
זה ממש מטריד!!! אין שום סרט שאפשר להגיד שאני מחכה לו במיוחד. אפשר היה להגיד לצופן – אבל זה שקר כי הוא בטח יהיה גרוע. הטיזר של המעיין בכלל לא עשה לי את זה. מהשודדים אני מפחדת לקוות ליותר מידי. והXים , הם בסדר. אבל זהו.
שנה ראשונה שאני ממש ממש לא מחכה לשום סרט. זה ממש עצוב.
וואו. שנה ראשונה שאני לא מצפה לכלום..
לא הייתי דואג לצופן. הספר המגוחך הזה -נכתב- כדי להפוך לסרט, אז באמת שאין מה לדאוג.
תיאום ציפיות
דבר מעניין, ציפיות. בהתחלה נראה שאפשר לעטוף איתן את כל הכריות בעולם, אבל חולפת שנה ו…. אוי. כמה נשתנה.
רק כדי לרענן את זכרונכם, הצצתי בסקרי ה'לאיזה סרט אתם מצפים בשנת X' והשוויתי אותם לסקרים, שנה אחר כך, של 'הסרט הטוב ביותר ב-X' רק כדי למפות עד כמה באמת הסרט שציפו לו – עמד בציפיות.
2002
—-
'שר הטבעות: שני הצריחים' היה ללא ספק הסרט שכולם ציפו לו ב-2002, בהפרש ענק – והוא אכן קיים, מקום קרשון בסקר סוף השנה, אם כי – יש לציין – בהפרש הרבה פחות ענק. למקום השני והשלישי בסקר הציפיות נכונה נפילה קשה בהרבה: "מלחמת נכוכבים, פרק 2", שהיה שני בסקר הציפיות, מצא את עצמו במקום השמיני בסוף השנה, הרחק מהצמרת; ספיידרמן, שהיה שלישי בציפייה, לא נכנס אפילו לעשירייה המובילה בסוף השנה. גם 'חדר הפאניקה' של פינצ'ר, שהיה חמישי בציפיות, איכזב. מי הפתיע? "דו"ח מיוחד", שהיה במקום השביעי בסקר הציפיות, זינק בסוף השנה למקום השני, ואפילו נתן פייט ל'שר הטבעות'; "מפלצות בע"מ" התקדם מהמקום הרביעי בציפייה לשלישי בסוף השנה; ושלושה סרטים שאף אחד לא חשב לצפות להם – דבר אליה, האיש לא היה שם ומולהולנד דרייב – תפסו את מקומות 4,5,6.
2003
—-
שוב כולם ציפו לשרה"ט, ושוב הוא זכה (אבל זה שר הטבעות, נו). אבל האכזבה הגדולה באותה השנה היתה גדולה במיוחד: שני המשכוני המטריקס, שהציפייה אליהם היתה גדולה כמעט כמו לשרה"ט, לא הופיעו בכלל בסקר סוף השנה. איזו נפילה. 2003 תיזכר כשנה בה פרט לשני אלו, לא היית ציפייה של ממש לאף אחד מהסרטים, ולכן זה לא מפתיע שכבר במקום השלישי בסקר סוף השנה נמצא סרט שאיש לא חשב לכלול בסקר הציפיו, הלא הוא ג'וני דפ והפיראטים מהקאריביים. פרט למטריקסים, לא היו נפילות גדולות (אולי ראוי להזכיר את 'שליחות קטלנית 3' שהיה רביעי בסקר הציפיות, אבל ההפרש היה אדיר כך שלא כל כך הרבה התאכזבו ממנו…)
2004
—-
שנה ראשונה בלי שרה"ט, ושנה ראשונה שבה הסרט שהכי ציפו לו לא הופך לסרט השנה. להרוג את ביל 2, הסרט שהכי ציפיתם לו (בהפרש גדול) ב-2004, הגיע בסיכום השנה רק למקום השלישי (אמנם צמוד למובילים, אבל בכל זאת). גם שני הסרטים שאחריו בסקר הציפיןת אכזבו: שרק 2 (שני בציפיות) היה רק רביעי בסוף השנה, ובהפרש גדול; הארי פוטר והאסיר מאזקאבאן, שלישי בציפיות, הידרדר למקום השביעי בסוף השנה.
את מקומם של הסרטים שכולם ציפו להם תפסו שתי הפתעות: משפחת סופר-על של פיקסאר, שקפץ ממקום שמיני בציפיות למקום שני בסיכום השנתי, ו"שמש נצחית בראש צלול" שעשה את הבלתי יאומן וזכה בתואר "סרט השנה" אף שלא היה ברשימת הציפיות כלל!
2005
—-
אנחנו עוד לא יודעים מי יזכה בתואר 'סרט השנה 2005', אבל אני חושב שאני יכול לנחש שזה *לא* הזרט שהכי ציפיתם לו לפני שנה בדיוק. מדהים לגלות שצופי עין הדג ציפו ל'מדריך הטרמפיסט לגלקסיה' יותר מכל, ולאחריו 'הארי פוטר וגביש האש', מלחמת הכוכבים: נקמת הסית' ונרניה. אח, לו ידענו אז מה שאנו יודעים עכשיו. נראה לי שהסרט הגבוה ביותר ברשימת הציפיןת שיתמודד בכלל על תואר 'סרט השנה' הוא 'עיר החטאים', שהיה במקום השישי. אבל מי סופר.
ובשנת 2006...
אנחנו עוד יותר לא יודעים מה יקרה, אבל עכשיו זה בדיוק הזמן לעשות ניחושים מופרעים, נכון?
אז ככה. כרגע מובילים בסקר 'אקס-מן 3' ו'שודדי הקאריביים 2'. שניהם יהיו מצליחים, אולי הם אפילו יהיו טובים, אבל על תואר 'סרט השנה' אף אחד משניהם לא יתמודד. מי שכן יתמודד על התואר יהיה לפחות אחד, או יותר, מבין שלושה סרטים שכרגע מתחבאים במקומות נמוכים יותר ברשימת הציפיות: 'V כמו ונדטה', 'סורק אפלה' ו'המעיין'. לכל אחד מהם יש פוטנציאל, אם הוא ייצא טוב, להיות סרט ענק, שאולי יכניס הרבה פחות כסף מ'שודדי הקאריביים 2', אבל אצלנו יהיה הרבה יותר פופולרי. כל אחד מהם גם עשוי להתגלות ככשלון מוחלט (אם כי אני מאוד מקווה, לגבי שלושתם, שזה לא יקרה). אלה, בכל מקרה, הם השלושה שעליהם אני שם את הכסף שלי. אישית אני מצפה במיוחד ל'המעיין', שלו אני מחכה כבר ארבע שנים.
גם אני מחכה
וקול קטן בראשי, שאני משתדל להדחיק, אומר לי שכמו שהסמאח נולד, כך הוא ימות. כפי שנאמר ב"בלייד ראנר" – "להבות גדולות בוערות מהר".
והלוואי ואתבדה.
שנה טובה!
נראה לי שהסיבה היא
שהסרטים שהכי מצפים להם הם סרטים שאמורים להיות בטוחים ושאתה יודע מה יהיה בהם, מה לצפות מהם. אני הכי מצפה לX-מן 3 בגלל שראיתי את האחרונים שהיו טובים ואני רוצה לראות מה יקרה והאם זה יהיה אפילו יותר טוב.
לאומת זאת, הסרט הטוב ביותר, רוב הסיכויים, לא יהיה המשכון או סרט שנדע בדיוק מה יהיה בו (חוץ מV אולי), זה יהיה סרט מקורי. כדוגמה אפשר לקחת את דרכים צדדיות, שלא נשמע כמו סרט שכדאי לצפות לו, או שמש ניצחית, שלמרות ההייפ מסביב לקאופמן לא ידעו מה בדיוק יקרה.
כמובן יכול להיות שאני טועה לגמרי.
ובשנת 2006...
בקשר ל'סורק אפלה' ו'המעיין' – אתה חושב שהם יגיעו לקולנוע בארץ? זה אמנם תלוי בין היתר בהצלחה שלהם בארה"ב, אבל קשה לי לראות אותם מצליחים. בכ"ז, מד"ב.
ובשנת 2006...
ל"סורק באפלה" יש את קיאנו ריבס שאמור להיות שם מספיק גדול בכדי לייבא את הסרט לארץ. מה גם שסרט עם קיאנו הוא עדיין בעל סיכוי טוב לשבור קופה.
לגבי "המעיין", זה תלוי בעיקר בהצלחה בארה"ב, אבל לב בטח ירצו להביא את הסרט "מהבמאי של רקויאם לחלום".
ובשנת 2006...
אבל אני חושד ש"סורק אפלה" יופץ הפצה מצומצמת בארה"ב.
אי אפשר לדעת.
הכל תלוי בצורה שבה הם יופצו ובמידת ההצלחה שלהם. ל'המעיין' יש סיכוי טוב יותר, כי הוא דומה יותר לסרט מד"ב מיינסטרימי עם כוכבים מוכרים, אבל 'סורק אפלה' באמת עלול להיות מוזר מדי בשביל המפיצים בארץ.
אי אפשר לדעת. כה''ב
גם בקשר ל"מעיין" – "סדרה של צרות" לא נראה כמו פרופיל בטוח לייבוא? סרט ילדים, מצליח, ג'ים קרי… אז "המעיין" שאין לו כוכבים גדולים? אם הוא לא יצליח הסיכויים לא בטוחים בכלל.
אולי ב'סדרה של צרות' הם חשבו
שהקהל ייקח ברצינות את כל ה"אל תראו את הסרט הזה. לא, באמת, לכו מפה".
זה עבד. עובדה, אני הלכתי.
מצד שני, להגנתי, בחוץ התרחשו דברים כמו קון, ואוכל, ואנשים משעשעים…
מזל שלא ראית את הסרט במטוס...
בקשה לפני סרט בסינמה סיטי:
"משאבים רבים הושקעו במערכת הקול של הקולנוע, אך לצערנו היא עדיין לא מסוגלת למנוע צילצולים ממכשירים סלולריים. אי לכך, אנחנו מבקשים מהקהל לכבות:
– טלפונים סלולריים
– ביפרים
– קוצבי לב"
ולפני סרטים מדובבים...
הם מוסיפים גם 'עזרי שמיעה' לרשימה הזאת?
מזל שלא ראית את הסרט במטוס...
גם במטוס מתרחשים דברים משעשעים בחוץ.
…
טוב, רק אם יש לך חוש הומור מעט חולני.
נו, שוין.
מעניין
מסתבר ש"וואלאס וגרומיט" ו"קינג קונג" זכו ביחד ל-7% בלבד מהקולות בסקר הציפיות של השנה שעברה.
נראה לי שבסקר "סרט השנה" הם ירשמו קפיצה רצינית למדי, גם אם זה לא יספיק בשביל להוביל את הרשימה.
מי מביים את A Scanner Darkly ???
מי מביים את A Scanner Darkly ???
http://www.imdb.com/title/tt0405296/
איפה משימה בלתי אפשרית 3 בסקר?<?<?
מאחורי מסכה בדמות אופציית 'מכוניות'
SNAKES הוא סרט הרביעי שאני הכי מחכה לו!
http://pics.livejournal.com/tongodeon/pic/0000c20d
התלבטתי בין דה וינצ'י לשודדי הקאריביים
אבל בחרתי בשודדי הקאריביים, כשנזכרתי כמה התלהבתי מהראשון. מניסיוני עם המשכונים, כנראה הוא יהיה קצת פחות טוב, אבל אם רק קצת, זה עדיין יספק אותי.
דילמה לא קלה
אף היותי מאטריקסיסט מושבע לשעבר, בחרתי בX MEN 3
אך מדוע בריאן סינגר לא ממשיך במלאכתו?? הכישרון שלו הרים את הסרטים לנפלאות רבות, לאן הוא ברח?
ל'סופרמן חוזר'.
ובפינת ''איך שכחתם את...''
למען האמת, אני מניחה שלא מדובר בשכחה אלא בזכרון סלקטיבי (כלומר, בחירה מודעת).
התאכזבתי לגלות שאף אחת מהבחירות שלי לא ברשימה… בתור חובבת מחזות זמר אני מחכה בקוצר רוח ל"מפיקים" ול-Rent. כיוון שהם לא נכללו, בחרתי כלאחר יד ב"שודדי הקאריביים 2", כיוון שאהבתי את הראשון וכיוון שסרטים עם אורלנדו בלום זה תמיד טוב (אבל עם בילי בויד הרבה יותר! אני צריכה לבדוק אם יש כאלה השנה).
לפחות בארה''ב
הסרטים הנ"ל יצאו ב-2005 ולא הותירו חותם מיוחד.
אבל אנחנו מדברים תמיד רק על הארץ.
לאיזה סרטים אנחנו מצפים ב-2006, שעוד לא שודרו בארץ.
(ולפני שתתנגד, תסתכל על המסור. שודר בארץ ב-2005 אבל יצא בארה"ב ב-2004)
גם אותי הטריילר ל-Rent מאוד תפסתי אבל בגלל שאני הולך לקולנוע בשביל לראות סרטים שמגיע להם התנאים האלו, אני לא יודע אם אני מוכן לשלם כסף בשביל לראות אותו. כנראה שאלך לראות אותו על חשבון כרטיס חינם.
איך משיגים כרטיס חינם בימינו אלה?
"כרטיס מועדון רב-חן!" [כותרת מנצנצת?]
תמורת 12 שקל תקבלי כרטיס מגנטי חביב המכיל ארבע פלוסים. על כל קנייה של סרט במחיר מלא תקבלי עוד שניים, פלוס אחד על כרטיס בהנחה כלשהי. את ה'הטבה' שלך תקבלי יחד עם הכרטיס שעליו מודפס כמות הפלוסים הנחוצה ל:
קולה/דיאט קולה בינונית (4 פלוסים)
פופקורן בינוני (8 פלוסים)
'מזדנב חינם' כרטיס שני חינם בימי א'-ה' (12 פלוסים)
קולה/דיאט קולה ופופקורן בינוניים (18 פלוסים)
'ערב חינם' – קולה/דיאט קולה ופופקורן בינוניים וכרטיס חינם בימי א'-ה' (24 פלוסים).
כפי שאת יכולה לראות, הוא מחזיר את ההשקעה אחרי שני סרטים ולצופה סרטים תדיר כמוני זה מאוד שווה (יש לי 46 פלוסים לפי ספירה אחרונה, לאח שלי מעל 80) וכשהקולנוע שאני הולך אליו הכי הרבה וגם הקולנוע הכי קרוב לבית שניהם רב-חן, זה יוצא עסקה מאוד רווחית.
אני מחכה לכרטיס חינם הבא בשביל ללכת לראות הארי פוטר.
יש לי כרטיס רב חן פלוס מאז שהוא יצא לראשונה
(והוא היה בחינם, לא ידעתי שהם התחילו לגבות עליו תשלום).
אני פשוט לא יוצאת לכ"כ הרבה סרטים, ודווקא בחן… אין לי עודף זמן ובעיקר לא עודף כסף (בימינו כשסרט עולה 35 ש"ח נטו, לא כולל הוצאות נילוות, זו לא אופצית הבילוי הראשונה שלי). אגב, אני תוהה – למה לחכות לכרטיס חינם כדי לצפות בסרט מסויים? מה זה משנה איזה מהסרטים ראית בתשלום ואיזה היה חינם? (רק בגלל הפופקורן והקולה?)
לא יודע, זה מין עיקרון.
חברים שלי אמרו לי שהם נורא רוצים ללכת לראות את הסרט הזה ואמרתי להם שמכל מה שקראתי עליו (כמעט הכל בעין הדג) קיבלתי את הרושם שזה סרט שאני כנראה רוצה לראות אבל לא מוכן לשלם עליו כסף. זאת אומרת, לחכות שירד מהמסך הגדול או ללכת אליו עם כרטיס חינם.
שלא לדבר על היותו שימושי להפליא כתעודת זהות נטולת-תמונה
לאותם רגעים בחיים בהם פשוט חייבים להוכיח לאנשים שלך ולאחיך אותו שם משפחה…
שודדי הקאריביים 2 שולטים!
זה אחד הסרטים האהובים עלי! מלא שניניות ומשחק מצוין ואין צורך להאריך במילים. פשוט נהנתי ממנו בזמנו ועדיין- כל פעם שאני רואה אותו.
אני רק מקווה שהשני יהיה טוב באותה מידה.
הגביע הקדוש!!
צופן דה וינצ'י הוא הספר המעניין והמותח שקראתי זה שנים ולדעתי כסרט ועוד בכיכובו של תום הנקס הוא הולך להיות סרט מדהים, והטרילר מוכיח זאת ובגדול.
רגע אז הנקס הוא לנגדון? מי עוד בקאסט? ואפשר לינק לטריילר?
דף הסרט בימד''ב.
הכי פשוט: http://www.imdb.com/title/tt0382625/
תודה. איך איאן מקקלן? טיבינג לא אמור להיות ג'ינג'י וקצת יותר
צעיר?
ופורד פרפקט לא אמור להיות שחור.
(רק קיאנו ריבס מושלם לכל תפקיד, בלי הבדלי דת, צבע גזע ומין )
אקסמן 3!
למרות שאני כמעט בטוחה שאתאכזב. (ועכשיו שמעתי שגם פסיילוק בסרט – איך זה יעבוד עם כל כך הרבה דמויות?)
אקסמן 3!
הדרך היחידה היא שהסרט יהיה ארוך יותר מאקס מן 2, שבתורו היה ארוך יותר בחצי שעה מקודמו.
אם הסרט לא יתארך כנראה צפוי לנו סלט של דמויות שחלק מהן אפילו לא יוסברו.
אני באמת רוצה לראות ''נחשים במטוס''. ברצינות.
בפרפרזה על אלתרמן – יש סרטים שאני מצפה להם *יותר* מלסרט הזה, אבל אין סרטים שאני מצפה להם *כמו* לסרט הזה.
עד עכשיו זה הסקר עם מספר ההצבעות הגדול ביותר באתר נכון?